Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:24
oohh schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:06:
[...]

In de steden vond ik het anders ook niet al te best. Een paar jaar geleden heb ik met Three ook in de VS gebruik gemaakt van internet. In New York had ik 3G, maar het leek wel alsof ik op EDGE aan het internetten was. YouTube bekijken ging niet echt, was echt te traag in het centrum van de stad.

De keren daarna dat ik in de VS was heb ik dan ook geen internet meer genomen. Op elke hoek van de straat is wel een Starbucks of department store met gratis Wi-Fi waar je even je mail kunt checken of kunt FaceTimen met familie of vrienden.

En eigenlijk leidt internet je alleen maar af. Je zit voortdurend op je telefoon te kijken, in plaats van dat je aandacht geeft aan je medereizigers of aan de omgeving. Dat is tenminste mijn eigen ervaring (met mezelf) :X Ik wil trouwens geen discussie starten, maar het wel even benoemen. :)
Je hebt zeker geen kinderen in de auto zitten? :9
Het is bijna een life-saver geweest! Happy kids (11 en 7) in de auto is heel wat waard!!! haha

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
ThinkPadd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:21:
[...]

OK, maar dat ding kost €179 euro zie ik :P Dat heb ik niet over om een weekje te internetten. Dan maar creatief zijn en een oude iPhone als hotspot opzetten :P
Inderdaad. De reden dat ik deze gekocht heb is dat ik nu goed 4G in de EU heb voor de zomervakantie. Daarnaast is het ideaal dat ik films op de SD kaart kan zetten, Sing is plat gespeeld dus zoon blij! _/-\o_

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Heeft T-mobile eigenlijk wel goed bereik in die park gebieden in West Amerika? (Tussen Grand Canyon, Bryce, Zion en Yosemetie?)

De dekking van AT&T ziet er goed uit, los van Grand Canyon en zo. (Vul bijv Utah in als state)

https://m.att.com/shopmob...erage-viewer-results.html

https://m.att.com/shopmobile/coverageviewer/addressform.html

Misschien ook even kijken wat die goedkopere "GoPhone" simkaarten zijn van AT&T en de dekking van T-Mobile / Verizon / Sprint opzoeken in deze gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
androids schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:38:
Heeft T-mobile eigenlijk wel goed bereik in die park gebieden in West Amerika? (Tussen Grand Canyon, Bryce, Zion en Yosemetie?)

De dekking van AT&T ziet er goed uit, los van Grand Canyon en zo. (Vul bijv Utah in als state)

https://m.att.com/shopmob...erage-viewer-results.html

https://m.att.com/shopmobile/coverageviewer/addressform.html

Misschien ook even kijken wat die goedkopere "GoPhone" simkaarten zijn van AT&T en de dekking van T-Mobile / Verizon / Sprint opzoeken in deze gebieden.
Ik ben alleen vanaf Las Vegas naar Yosemite naar San Francisco naar LA gegaan. De andere kant (Grand Canyon, Brice, Zion, etc) heb ik helaas niet gezien. Doen we de volgende keer :P

Het verbaasde mij dat ik zo vaak en lang verbinding heb gehad op 3G. Het is maar een paar keer voorgekomen dat er geen service was, verder altijd wel een verbinding. Zeker in de gebieden waar veel mensen wonen of komen is het goed geregeld :) Ik moet zeggen dat ik niet de hele tijd gekeken heb op welk netwerk ik zat, maar zoals ik zei is het wel veel T-Mobile geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als de Europese providers roaming snelheden beperken, waarom dan geen Amerikaans kaartje gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Dreamvoid schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:21:
Als de Europese providers roaming snelheden beperken, waarom dan geen Amerikaans kaartje gekocht?
12GB is wel erg veel data voor weinig geld, en aangezien mijn MiFi geen 4G doet in de US moet 3G snelheid wel snel genoeg zijn. Wetende dat er geen YouTube etc gekeken kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Goed, maar als je gecapt wordt op 30 KB/s ofzo dan heb je weinig aan 12GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:01
Ik ben aan het testen geweest met mijn geunlockte ZTE MF923 mifi (zie eerdere bericht hier) die ik uit Amerika heb laten overkomen i.c.m. een Three 12GB datasim. De verbinding hier op KPN of T-Mobile is beide telkens zo'n 7-8Mb/s met een upload van 2-3Mb/s. Dat vind ik meer dan prima. Dit bij een gemiddeld ontvangst (hier heb ik geen vol bereik).

Van een paar mensen die een mifi hadden gekocht heb ik terugkoppeling gehad dat de snelheid prima te doen was (zelfs met 8 mensen op een mifi). Uiteraard werd er niet gestreamd. De snelheden waren gemiddeld genomen zo'n 4-8Mb/s.
Op de site van T-Mobile USA staat overigens ergens dat wanneer je op hun 3G netwerk zit (omdat je devices dit ondersteund) dat je dan maximaal 6Mb/s kunt halen. Hun 4G netwerk zal wel iets sneller zijn.

De ZTE MF923 (ook wel AT&T Velocity genoemd) heeft een SD kaartslot, ik ga nog even testen wat dit inhoud. Misschien zet ik daar wel wat filmpjes of muziek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
http://m.ebay.com/itm/252931347189

Iemand hier ervaringen mee? Onbeperkt 4G data en bellen in de VS. Goede dekking in West Amerika rondom de nationale parken.

$30 voor een preloaded sim van $75 dollar. Alternatief voor Three (lees hier dat het in EU 7 Mbps is, maar in USA niet vooruit te branden.) Alvast op laten sturen naar je 1ste hotel. Betrouwbaar?

[ Voor 15% gewijzigd door twkr18526 op 13-05-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 21:35
:O

[ Voor 100% gewijzigd door saharoen op 13-05-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
Krijg net een mailtje van HN.
Dit had ik niet verwacht...

===
Beste xx,
Vanaf 15 juni 2017 gebruik jij je telefoon met nummer 0612345678 in de EU gewoon zoals in Nederland. Dat betekent dat waar je in de EU ook op vakantie gaat, je hetzelfde tarief betaalt als dat je hier in Nederland gewend bent. En hollandsnieuwe gaat nog een stapje verder, want jouw Nederlandse tarief geldt ook voor Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein.

Wil je weten in welke landen je zorgeloos kunt internetten, bellen en sms’en?
BEKIJK HIER ALLE LANDEN

Groet,
hollandsnieuwe

P.s. Ben jij héél veel in het buitenland? Dan is het handig om onze Fair Use Policy te lezen. Zo wordt misbruik van het buitenlandse verbruik voorkomen.
======

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Mensen, willen jullie even met me meedenken? Ik zit momenteel in Rome, heb vandaag een TIM datasim gekocht en deze in mijn HUAWEI E5573 gestopt. Alle lampjes zijn groen, ik zie mijn netwerk, password is correct maar ipv verbinden wordt ik steeds naar 192.168.8.1 gestuurd. Daar ingelogd is alles groen. UMTS vol bereik. Er staat alleen Niet Verbonden.

Heeft de TIM shop toch niet goed mijn kaartje geactiveerd of moet ik het ergens anders zoeken? Mijn Orange.es deed het eerder deze maand nog wel...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:07
Ik zit op dit moment in Marokko en heb, voor een tientje, bij KPN een wereldbundel geactiveerd. Het werkt echter niet. Mijn iPhone geeft aan dat ik 4G verbinding heb met Maroc Telecom, maar dataverkeer ho maar...

Normaal werkt roamen (en ja, dat heb ik aangezet ;) ) prima, maar hier dus niet. Iemand een idee?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09 21:52
Ander netwerk proberen? Netwerk uit en aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 21:35
Data aan 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:46
posttoast schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:39:
Ik zit op dit moment in Marokko en heb, voor een tientje, bij KPN een wereldbundel geactiveerd. Het werkt echter niet. Mijn iPhone geeft aan dat ik 4G verbinding heb met Maroc Telecom, maar dataverkeer ho maar...

Normaal werkt roamen (en ja, dat heb ik aangezet ;) ) prima, maar hier dus niet. Iemand een idee?
Controleer je access point settings eens goed. Ik heb wel vaker gehad dat deze verkeerd stonden op basis van wat er in de sim staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:07
Dank voor de reacties @Joostglas @saharoen en @duvekot. Ik ben eruit wat het probleem was, ik heb de verkeerde buitenlandbundel gekozen :')

Ik had het niet goed gelezen en had voor Marokko blijkbaar de (veel) duurdere bundel nodig. De goedkopere wereldbundel is enkel van toepassing op een aantal landen, Marokko zit daar niet bij.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
Aah balen, de duurdere bundel is nou niet echt interessant:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:53
In de nieuwe verkooppagina’s op de Vodafone site staat bij de abonnementen: “Bij RED en Black: data en bellen in Europa uit je bundel”. OK, snap ik. Maar is het bij Start en Smart dan niet uit je bundel, als je in de EU belt of data gebruikt?

Nee, dus – Als je met Start of Smart je mobiel in het buitenland gebruikt worden je nationale bundels niet aangesproken. Data kost 6 cent per MB en bellen 6 cent per minuut, gebeld worden kost 1 cent per minuut en een SMS kost 2 cent. Dit alles als je geen RED of Black hebt. OK, ik snap het nog steeds.

Maar blijft dit allemaal zo na 6 juni of stelt Brussel hier toch weer andere eisen aan?

En wat ik dan verder ook niet snap is dat de YOU prepay bundels wel in de hele EU geldig zijn. En bij Start en Smart dus niet… Of is dat een kwestie van wachten op 6 juni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2021
Die regels gaan officieel in per 15 juni. Voldoen ze hier niet aan dan kan je dit bij de ACM aankaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:08
Lord_Dain schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:54:
[...]

Yup.. dus nog even afwachten wat ze met de 10GB bundel van 22€ per maand doen. Op basis van de huidige regels moeten ze daarvan ca. 6GB in het buitenland aanbieden. Hopelijk dat ze dit dus op 10GB laten staan.
Dus niet... Kreeg net een e-mail dat het max 6GB is in het buitenland. Alleen vraag ik me af waar die 6GB limiet vandaan komt, want in de "regels" zie ik dat nergens terug:

http://eur-lex.europa.eu/...T/?uri=CELEX%3A32015R2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 17-09 15:54
Sanderke schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:16:
[...]

Dus niet... Kreeg net een e-mail dat het max 6GB is in het buitenland. Alleen vraag ik me af waar die 6GB limiet vandaan komt, want in de "regels" zie ik dat nergens terug:

http://eur-lex.europa.eu/...T/?uri=CELEX%3A32015R2120
Bij welke telco en abonnement krijg je deze max 6GB?

Het heeft te maken met onderstaande:

Dit jaar mogen de telco's 7,7€ / GB doorbelasten voor roaming.

2. By 15 June 2016, the Commission shall submit a report to the European Parliament and to the Council on the findings of the review referred to in paragraph 1.

That report shall be accompanied by an appropriate legislative proposal preceded by a public consultation, to amend the wholesale charges for regulated roaming services set out in this Regulation or to provide for another solution to address the issues identified at wholesale level with a view to abolishing retail roaming surcharges by 15 June 2017.

Dat laatste, de wholesale roaming surcharges afschaffen, is dus niet gelukt.. zal de telco lobby zelf wel geen baat bij hebben. Het is belachelijk, stel dat jij dus roamed bij een telco welke in heel de EU eigen masten heeft, kunnen ze deze rekensom nog steeds toepassen om jou te beperken.

Dat ze hiermee kleine telco's in bescherming nemen snap ik nog..

[ Voor 56% gewijzigd door Lord_Dain op 22-05-2017 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:29
Lord_Dain schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:14:
[...]

Bij welke telco en abonnement krijg je deze max 6GB?
In dit geval gaat het om Tele2 abo's met internetbundels > 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Lord_Dain schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:14:
Dat laatste, de wholesale roaming surcharges afschaffen, is dus niet gelukt.. zal de telco lobby zelf wel geen baat bij hebben. Het is belachelijk, stel dat jij dus roamed bij een telco welke in heel de EU eigen masten heeft, kunnen ze deze rekensom nog steeds toepassen om jou te beperken.
Je zit natuurlijk ook dat nationale regels doorgaans eisen dat een lokaal bedrijf de operator van het netwerk is, dus ook al zit er een Vodafone Plc of Deutsche Telekom AG boven, dat mag niet als 1 bedrijf opereren. En als ze roaming charges aan buitenlandse derden doorrekenen, dan zullen ze dat ook intern moeten doen tussen hun eigen dochterbedrijven, ook al staat er 1 merknaam op de gevel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Maar we leven toch samen in die geweldige EU, wat nou lokale regels... maar idd dat is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Kan iemand mij vertellen wel netwerk je gebruikt in Oostenrijk als je Vodafone hebt? Dit ivm kijken of het bereik goed is met de telefoon en internetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:48
androids schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:12:
http://m.ebay.com/itm/252931347189

Iemand hier ervaringen mee? Onbeperkt 4G data en bellen in de VS. Goede dekking in West Amerika rondom de nationale parken.

$30 voor een preloaded sim van $75 dollar. Alternatief voor Three (lees hier dat het in EU 7 Mbps is, maar in USA niet vooruit te branden.) Alvast op laten sturen naar je 1ste hotel. Betrouwbaar?
Ik was van plan deze te kopen voor mij komende US+Canada vakantie, en had destijds al contact met een (andere) verkoper.

Hij vertelde mij destijds:
The billing cycle typical starts 2-3 days after it ships, but you can request a later activation date when you purchase the SIM card up to 1 month after the purchase date. You don't need a US address so this is a great option for a tourist. Let me know if you have another further questions. Thank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:01
MartijnAbel schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:42:
Kan iemand mij vertellen wel netwerk je gebruikt in Oostenrijk als je Vodafone hebt? Dit ivm kijken of het bereik goed is met de telefoon en internetten
Dat was altijd A1. Is namelijk ook onderdeel van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Steven.w schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:56:
[...]

Dat was altijd A1. Is namelijk ook onderdeel van Vodafone.
Thanks. Als er iemand is die dit met 100% zekerheid kan zeggen dan is het helemaal mooi :D
De dekking lijkt op de camping verdomde goed te zijn, dus kan mooi tetheren met de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Wikipedia heb je 3 telco's in Oostenrijk: A1, T-Mobile en 3 (zie Wikipedia: List of mobile network operators of Europe. Dan lijkt het mij inderdaad ook waarschijnlijk dat VF samenwerkt met A1 :).

Edit: maar mocht je primaire roamingnetwerk slecht bereik hebben, kun je toch altijd handmatig nog een netwerk kiezen dat een beter bereik heeft? 't lijkt er in ieder geval op dat je wel goed zit nu.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:45
A1 en Drei AT hebben de beste dekking, waarbij A1 nog iets beter is dan Drei. Met Vodafone kan je voor zover ik weet op beiden.

De 4G dekking in Oostenrijk is vergelijkbaar aan die van Nederland, praktisch overal, en ook lekker snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Nice, goed nieuws. Dan kan ik met mooi uitzicht de formule 1 kijken. Thanks! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
In wintersport gebieden was bij mij vaak 3 beter op 3G dan A1. Met 4G is het volgens mij wel vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
saturn21 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:56:
[...]

Ik was van plan deze te kopen voor mij komende US+Canada vakantie, en had destijds al contact met een (andere) verkoper.

Hij vertelde mij destijds:
The billing cycle typical starts 2-3 days after it ships, but you can request a later activation date when you purchase the SIM card up to 1 month after the purchase date. You don't need a US address so this is a great option for a tourist. Let me know if you have another further questions. Thank
Heb je de sim al ontvangen? En wanneer ga je. Benieuwd naar je ervaringen. Ik ga pas vd zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:25:
Edit: maar mocht je primaire roamingnetwerk slecht bereik hebben, kun je toch altijd handmatig nog een netwerk kiezen dat een beter bereik heeft?
Bij veel providers kan je nog maar op 1 netwerk per land roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Dreamvoid schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:38:
[...]

Nou... nee :) De meeste providers hebben wel een voorkeursnetwerk in het buitenland, maar ik was afgelopen weekend nog in Barcelona en kon alle netwerken kiezen (T-Mobile-abonnement). Kreeg het alleen niet voor elkaar om 4G te gebruiken, maar dat overleef ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:00

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Dreamvoid schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:38:
[...]

Je kan in vrijwel alle landen op meerdere netwerken roamen maar operators zullen je via roaming-steering altijd naar het voor hen financieel gunstige netwerk dirigeren. Blijven proberen aan te melden en op gegeven moment wordt je ook op een ander netwerk toegelaten.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik zal t nog eens proberen, maar volgens mij kan ik met mn Tele2 kaart nooit op Free of Orange netwerk komen in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:17
Conrado schreef op zondag 6 november 2016 @ 10:30:
Opwaarderen van de Orange Mundo kaart werkt niet meer :(

Via orange.es zijn er twee mogelijkheden (credit card of elektronisch bankieren) die allebei een credit card accepteren. Maar na even processen komt de melding dat het helaas niet gelukt is. Da's gek want dat heb ik vaak genoeg gedaan.
Iemand een oplossing?
Nog gelukt?

Hoewel het een half jaar later is: heb hetzelfde probleem..
Beide opties nemen geen ING/N26 MasterCard aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:45
remcoboy1479 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:09:
[...]

Nog gelukt?

Hoewel het een half jaar later is: heb hetzelfde probleem..
Beide opties nemen geen ING/N26 MasterCard aan..
De relevantie van de mundo sim is met het verdwijnen van de roaming kosten over 3 weken niet meer zo groot imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
stijnec1 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:58:
[...]

De relevantie van de mundo sim is met het verdwijnen van de roaming kosten over 3 weken niet meer zo groot imho
Behalve als je volgende week nog naar Spanje gaat ;)
Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
remcoboy1479 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:32:
[...]

Any thoughts?
Ehhh..bijna alle NL telecomboeren gaan al vanaf 1 juni roaming toelaten volgens mij. Dus je zou ff moeten kijken waar je nu zit en of ze het al toelaten vanaf 1 juni?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
[...]

Any thoughts?
Ja
Ter plaatse een opwaardeerkaart kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:58
Bestaat er een android app waarbij je het roaming netwerk kunt forceren? Ik kan zoiets niet echt vinden.

Ik heb simyo (kpn dochter) en die connect in duitsland bij voorkeur met e-plus (kpn-dochter ?!). e-plus heeft over het algemeen een zwakker netwerk dan bijvoorbeeld telekom. Ik wil dus standaard automatisch connecten in duitsland met telekom.

[ Voor 6% gewijzigd door mountainbiker op 29-05-2017 11:21 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
mountainbiker schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:19:
Bestaat er een android app waarbij je het roaming netwerk kunt forceren? Ik kan zoiets niet echt vinden.

Ik heb simyo (kpn dochter) en die connect in duitsland bij voorkeur met e-plus (kpn-dochter ?!). e-plus heeft over het algemeen een zwakker netwerk dan bijvoorbeeld telekom. Ik wil dus standaard automatisch connecten in duitsland met telekom.
Naar mijn weten kun je uberhaupt met KPN niet connecten met een T-mobile netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:58
Ik zit nu in duitsland, heb het zojuist getest.

Mijn telefoon connect na 2 handmatige pogingen wel met telekom.de !

[ Voor 6% gewijzigd door mountainbiker op 29-05-2017 12:08 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
mountainbiker schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:19:

Handmatig netwerk selecteren. Dat werkt natuurlijk niet handig als je regelmatig over de grens gaat, maar het is niet anders.

Apps hebben geen toegang tot zulke low-level settings helaas, en de trend is dat er steeds meer beperkt wordt wat apps kunnen doen met netwerk settings - met Android 5.0 is bv ook al de mogelijkheid eruit gehaald dat apps de data verbinding kunnen aan/uitzetten, tot grote ergernis van heel veel gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 06:13
[...]

Any thoughts?
Je hebt hier vast weinig aan, maar; vorige week is het mij nog gelukt om op te waarderen via orange.es (Rabocard gebruikt). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
P.K. schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:09:
[...]

Je hebt hier vast weinig aan, maar; vorige week is het mij nog gelukt om op te waarderen via orange.es (Rabocard gebruikt). :)
Dan ga ik die eens lenen :) Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Any thoughts?
Ik heb het laatst nog gedaan via topup.orange.com
Belangrijk is dat je tijdens het registreren je land op Spanje zet, en ook een Spaans telefoon nummer gebruikt.
Dus je mundo nummer gebruiken, toen lukte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
koesie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:44:
[...]

Ik heb het laatst nog gedaan via topup.orange.com
Belangrijk is dat je tijdens het registreren je land op Spanje zet, en ook een Spaans telefoon nummer gebruikt.
Dus je mundo nummer gebruiken, toen lukte het.
Die poging ook gedaan. Sms niet op tijd binnen waarna vericiatie niet meer af te ronden was. Nieuw account op hetzelfde nummer kan niet en wachtwoord opvragen ook niet ;)
Met NL nummer wel ingekomen, maar via die site komen er nog fees bij. Niet heel erg, maar dan probeer ik het eerst nog eens via de Spaanse site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:16
ThinkPadd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 07:43:
[...]
Ik denk dat ik maar gewoon het T-Mobile Internation Tourist Plan neem. $30 voor 3 week 'onbeperkt' data. En dan een oude iPhone 4s die ik nog heb liggen als wifi-hotspot inzetten zodat ik 3G snelheden heb.
Vandaag teruggekomen uit NY en bovenstaande werkte prima.

Tot mijn verbazing kon de 4s zelfs 4G aan, op veel plekken gaf hij dat netjes aan. Ik vond de verbinding niet supersnel aanvoelen, maar om even wat social media e.d. te checken is het prima. Kopen was ook eenvoudig, T-Mobile winkel binnenlopen, zeggen dat je het 'tourist plan' wil, afrekenen en kreeg de sim zo mee + factuur.

Heb amper data gebruikt, mocht er nog iemand binnen twee week naar de VS gaan, ik heb mijn kaartje over: V&A aangeboden: T-Mobile US Tourist Plan (2GB data op 4G snelheid)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:13

swv

ThinkPadd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:21:
[...]

Vandaag teruggekomen uit NY en bovenstaande werkte prima.

Tot mijn verbazing kon de 4s zelfs 4G aan, op veel plekken gaf hij dat netjes aan. Ik vond de verbinding niet supersnel aanvoelen, maar om even wat social media e.d. te checken is het prima. Kopen was ook eenvoudig, T-Mobile winkel binnenlopen, zeggen dat je het 'tourist plan' wil, afrekenen en kreeg de sim zo mee + factuur.

Heb amper data gebruikt, mocht er nog iemand binnen twee week naar de VS gaan, ik heb mijn kaartje over: V&A aangeboden: T-Mobile US Tourist Plan (2GB data op 4G snelheid)
Je bent in de val van marketing termen getrapt. '4G' in de VS =/= '4G' bij ons.
'4G' in de VS betekent in werkelijkheid '3G HSPA+'.
'(4G) LTE' in de VS is technisch wel gelijk aan wat '4G' bij ons is.
Jouw iPhone 4s geeft dus met dat 4G icoon bovenaan je scherm 3G op hogere snelheid aan, en indien je met LTE verbonden bent (op een iPhone 5 en hoger) dan zie je een LTE icoon. Dit verklaart waarom de verbinding traag aanvoelde ;)

Nederlandse providers gebruiken volgens mij allemaal het 4G icoon. Het is wat verwarrend.

Neemt niet weg dat dat Tourist Plan wel echt LTE biedt indien jouw toestel het ondersteunt :) Zouden providers in NL ook aan moeten bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-08 00:14

denemio

derpdennis

In de zomer ben ik een maand in de VS. Het gaat me er even om dat ik bereikbaar ben, ik verwacht niet veel van mijn datagebruik.

Iemand toevallig ervaring met Lycamobile daar? Deze sims zien er aantrekkelijk uit. $12 voor unlimited internet, waarvan 1gb "snel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:18
nou ik ben nog in de USA, maar het kaartje van vodafone spanje met yu megauser was niet zo'n succes. 7 dagen kunnen gebruiken van de 28 beloofde met 3.5 gb voor 20 euro. Echter geen verbinding meer mee te krijgen qua data. Maar even een mailtje gestuurd naar vodafone spanje om uitleg. Ook niet met een ZTE MF923 mifi. Vodafone ierland voor 2.99 per dag werkt gelukkig wel prima in de Mifi. Achteraf beter een tourist plan kunnen pakken......

Update. Chat met vodafone spanje gehad en er stond iets fout in hun systeem. Alles werkt weer prima. Gewoon LTE hier bij AT&T met de MF923 mifi en 2 smartphones erop.

[ Voor 16% gewijzigd door dorenberg op 06-06-2017 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:37
Niet zeker of ik dit topic hiervoor mag gebruiken, maar bij deze.

Met de nieuwe roaming regels, is het dan de bedoeling dat je roaming aanzet (android), of zal je telefoon meteen internet hebben ondanks de optie uitstaat?

Flink zitten googlen, maar geen duidelijk antwoord gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:35
Roaming moet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-10-2018
In augustus zullen wij met zijn vieren aan de westkust van Amerika reizen, veel kilometers in de auto waar een beetje internet wel goed uitkomt dus. Ik lees veel over de Mifi kastjes op dit forum en heb dan ook een aantal vragen.

Welke mifi router raden jullie aan om minimaal vier apparaten op aan te sluiten voor dagelijks gebruik van facebook, mail en whatsapp? Streamen en dergelijke zal niet plaatsvinden.

Welke aanbieder van simkaart raden jullie aan? Ik zat zelf te denken aan zo'n 5gb voor twee weken reizen met vier personen?

alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@lucas22. Op Tweakers wordt wel een beetje meer eigen inzet verwacht dan dat je nu getoond hebt. Wat heb je zelf al gevonden bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
lucas22 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:27:
In augustus zullen wij met zijn vieren aan de westkust van Amerika reizen, veel kilometers in de auto waar een beetje internet wel goed uitkomt dus. Ik lees veel over de Mifi kastjes op dit forum en heb dan ook een aantal vragen.

Welke mifi router raden jullie aan om minimaal vier apparaten op aan te sluiten voor dagelijks gebruik van facebook, mail en whatsapp? Streamen en dergelijke zal niet plaatsvinden.

Welke aanbieder van simkaart raden jullie aan? Ik zat zelf te denken aan zo'n 5gb voor twee weken reizen met vier personen?

alvast bedankt voor jullie hulp!
Bestel je een unlocked mf923 op ebay.com en laat deze versturen naar je eerste adres in de usa. Rond de 30 euro. T-mobile tourist plan pakken in de winkel en klaar. Even checken of tethering ondersteund wordt. Anders Vodafone Ierland voor 2.99 euro per dag. Voor een mifi creëer je een WiFi netwerk waarbij alle updates en filmpjes op fb gewoon automatisch geladen worden. Zaak om dit van te voren uit te zetten. Eerste dag hadden wij al 600mb verbruikt hierdoor.

[ Voor 9% gewijzigd door dorenberg op 09-06-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Voor de paar duizend Nederlanders die in Zwitserland wonen (of als grenswerker vanuit Frankrijk/Duitsland/Italie) is het misschien interessant om te weten dat Simyo nu na 15 Juni een heel interessante provider is geworden: bij hen geldt Zwitserland als EU land, dus de databundel is er ook geldig. Mooi alternatief voor de peperdure Swisscom data-abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Dreamvoid schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:27:
Voor de paar duizend Nederlanders die in Zwitserland wonen (of als grenswerker vanuit Frankrijk/Duitsland/Italie) is het misschien interessant om te weten dat Simyo nu na 15 Juni een heel interessante provider is geworden: bij hen geldt Zwitserland als EU land, dus de databundel is er ook geldig. Mooi alternatief voor de peperdure Swisscom data-abo's.
Zo ook Vodafone abonnementen (geen prepaid dus?), en Hollandse Nieuwe was al eerder in dit topic genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
Dijkhuis schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:52:
[Vodafone in Zwitserland] (geen prepaid dus?)
Maar volgens Vodafone ligt Zwitserland in de EU : https://www.vodafone.nl/_...ht_prepaid_buitenland.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ah, ik ben idd wat te snel geweest, KPN en de MVNO's op dat netwerk zijn niet de enige zo te zien:
- Vodafone, KPN, Tele2 (en hun MVNO's): Zwitserland geldt als EU-roaming land
- T-Mobile (en hun MVNO's): Zwitserland geldt niet als EU-roaming land

Tele2 roamt vooralsnog enkel op 3G, overigens.

[ Voor 18% gewijzigd door Dreamvoid op 11-06-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:03
iemand ervaring met de Orange Holiday SIM voor Frankrijk
10GB voor €39

https://boutique.orange.f...epayee-orange-holiday-eng

is dat zo te kopen in een winkel in Frankrijk? moet je iets speciaals doen om het te activeren

ben benieuwd naar de ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
SIm Orange Holiday is also available in Relay outlets and tabacconist's
Rubke schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:33:moet je iets speciaals doen om het te activeren
Follow the 3 steps to get your line activated

Make a first call or send a text, there you go, your SIM card is activated !

Dial 225 to receive your phone number by text and the validity period of your line

Enjoy right away your full credit : calls, texts and mobile internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
vw23a schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:09:
SIm Orange Holiday is also available in Relay outlets and tabacconist's
thnx wel gelezen hoor, maar was meer benieuwd naar de eventuele ervaringen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:16
dorenberg schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:13:
[...]
T-mobile tourist plan pakken in de winkel en klaar. Even checken of tethering ondersteund wordt.
[...]
Dat is ondersteund, werkte bij mij prima in een oude iPhone 4s als hotspot tijdens een week NY.

Heb mijn T-Mobile USA Tourist Plan kaartje nog steeds te koop, niemand belang bij? V&A aangeboden: T-Mobile US Tourist Plan (2GB data op 4G snelheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Nieuwe tarieven Orange Mundo (Spanje) per 11 juni 2017:
- http://blog.orange.es/wp-.../2017/06/Go-prepago-2.png (plaatje)

Samenvattend:
500 MB = vervalt (was 6 euro)
1 GB = 7 euro (was 9 euro)
2 GB = 10 euro (was 15 euro)
3 GB = 15 euro (nieuw)
Inclusief roaming in EU, IJsland, Liechtenstein en Noorwegen (bron)
Tijdelijke actie: verdubbeling van de databundel (11 juni tot 30 september 2017)

[ Voor 3% gewijzigd door U123456 op 13-06-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ohhhh dat is zeker niet slecht. 6GB dus voor 15 euri, met EU roaming. Ik ga eens testen :)
Ik heb helaas nog wel een 3G only SIM.. ff kijken hoe ik dat oplos.

[ Voor 28% gewijzigd door Lord_Dain op 13-06-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
zo vandaag is het dan zover. Geen roaming kosten meer in de EU. Ik verwacht dat dit topic meer over roaming buiten de EU zal gaan. Moeten we gaan splitsen en een nieuw topic aanmaken voor roaming binnen de EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 18:57
dorenberg schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:13:
zo vandaag is het dan zover. Geen roaming kosten meer in de EU. Ik verwacht dat dit topic meer over roaming buiten de EU zal gaan. Moeten we gaan splitsen en een nieuw topic aanmaken voor roaming binnen de EU?
Misschien handig 2 nieuwe topics , een EU roaming ervaring andere buiten de EU zo hou je het wat overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
dutchnltweaker schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:56:Misschien handig 2 nieuwe topics , een EU roaming ervaring andere buiten de EU zo hou je het wat overzichtelijker.
Ja, maar in welk topic valt Zwitserland dan, of Noorwegen? Turkije?

En pas op - voor prepay valt bv Turkije niet in de EU bij Vodafone, maar voor abonnementen wel: https://www.vodafone.nl/s...naar-het-buitenland.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
dorenberg schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:13:
Waarom zou je dat verwachten? Er zijn nog steeds limieten in de vorm van de F.U.P. dus het kan nog steeds interessant zijn om een prepaid in het buitenland te gebruiken.

Zelf ben ik aan het bekijken of de 6GB voor 15€ via Orange bv. niet handiger is dan een tijdelijk abbo bij een Tele2 hier in NL omdat ik per sé 1 maand op vakantie wil roamen- Tele2 is dan nl. duurder. Maar we gaan het (hopelijk) allemaal meemaken, ben benieuwd wat er de komende weken nog in het buitenland (binnen de EU dat dan weer wel) gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 18:57
ThinkPadd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:50:
[...]

Dat is ondersteund, werkte bij mij prima in een oude iPhone 4s als hotspot tijdens een week NY.

Heb mijn T-Mobile USA Tourist Plan kaartje nog steeds te koop, niemand belang bij? V&A aangeboden: T-Mobile US Tourist Plan (2GB data op 4G snelheid)
Je zei daar in dat de 4G daar trager voelde, wil je weten waarom?

4G in amerika is hier de 3G++ net ietsjes hoger dan de H+ die je hier op het 3g netwerk kan krijgen, LTE is daar de echte 4G en hier is 4G dus gewoon 4G.

Klinkt raar maar het is zo :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ach wat spijtig! 22 juni heb ik een jaar geen recharge gedaan op mijn Orange ES sim en dan wordt de kaart geblokkeerd. Het lukt met niet te herladen via de website zelf en topup.orange.com wil mij een SMS sturen op de spaanse sim om mijn registratie voor betaling af te ronden.
Helaas wil mijn Orange ES sim op geen enkele manier met een netwerk connecteren... Mundo is wel geactiveerd maar de 'gratis' variant lijkt geen EU roaming te kunnen.
Een data bundel met EU roaming activeren lukt ook niet.. de goedkoopste is 6€ en ik heb net 4,50€ tegoed over.. als iemand nog tips heeft hoor ik het graag! (ja, ik zou mijn telefoon met de beste accu in een pakketje kunnen doen met de SIM erin en naar een niet bestaande adres in Spanje kunnen sturen?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 06:13
Lord_Dain schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:08:
Ach wat spijtig! 22 juni heb ik een jaar geen recharge gedaan op mijn Orange ES sim en dan wordt de kaart geblokkeerd. Het lukt met niet te herladen via de website zelf en topup.orange.com wil mij een SMS sturen op de spaanse sim om mijn registratie voor betaling af te ronden.
Helaas wil mijn Orange ES sim op geen enkele manier met een netwerk connecteren... Mundo is wel geactiveerd maar de 'gratis' variant lijkt geen EU roaming te kunnen.
Een data bundel met EU roaming activeren lukt ook niet.. de goedkoopste is 6€ en ik heb net 4,50€ tegoed over.. als iemand nog tips heeft hoor ik het graag! (ja, ik zou mijn telefoon met de beste accu in een pakketje kunnen doen met de SIM erin en naar een niet bestaande adres in Spanje kunnen sturen?) :)
Waarom wil je die sim nog gebruiken eigenlijk. Voordeel boven je eigen bundel gebruiken in het buitenland biedt 'ie niet meer, toch?

Zelfs buitenbundel betaal je momenteel maximaal 1 cent per MB binnen de EU, dat is net zoveel als die oude Mundo roaming. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Die tijdelijke aanbieding van 6GB voor 15€ kan ik zo snel niet vinden hier in NL. Zeker niet prepaid.
Ik zou wel een 1 maand abonnement kunnen nemen op Tele2 unlimited, maar ook deze gaan 'maar' tot 6GB roaming EU en dan ben ik 26€ kwijt en een hoop tijd aan nummer overgang regelen etc. etc.
edit: alhoewel, ik kan natuurlijk ook een 'nieuw' Tele2 abbo afsluiten en deze direct opzeggen na levering.. (ik heb immers een dual sim telefoon).

Dus... als iemand een goede prepaid weet met iets van 10GB roaming EU..shoot! Of een sim-only die per maand opzegbaar is met een interessante (5GB+ per maand) EU roaming mogelijkheid.

[ Voor 25% gewijzigd door Lord_Dain op 19-06-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben binnenkort in Australie (Sydney en omgeving) voor ruim een week, en wil natuurlijk data. Ik heb een Three SIM Only card met 1 GB die ik ook in Nieuw Zeeland kan gebruiken, maar koop graag een extra lokaal kaartje erbij.

Als ik zo eens kijk op https://www.whistleout.co...r-travellers-in-Australia, dan is er voor AUS$ 10 zat te vinden. Iemand nog wat suggesties naast deze opties, of ervaringen? In dit topic komt Australie niet zo vaak voor, zeker niet recent :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
Lord_Dain schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:08:
Een data bundel met EU roaming activeren lukt ook niet..
Zelf geen ervaring mee, maar misschien met deze dienst:
Choose your destination number and send top up to any mobile in Spain. Recharge online their mobiles and surprise your family & friends back home with instant credit!
Link: https://spain.mobilerecharge.com/buy/mobile_recharge

[ Voor 24% gewijzigd door U123456 op 19-06-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacob123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:55
[b][message=51623569,noline]Dus... als iemand een goede prepaid weet met iets van 10GB roaming EU..shoot! Of een sim-only die per maand opzegbaar is met een interessante (5GB+ per maand) EU roaming mogelijkheid.
Niet maandelijks opzegbaar, maar bij T-Mobile heb je voor €16/maand (na "samen" korting) een 1 jarig abonnement met 5GB/maand geldig in heel EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Lord_Dain schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:26:
Die tijdelijke aanbieding van 6GB voor 15€ kan ik zo snel niet vinden hier in NL. Zeker niet prepaid.
Ik zou wel een 1 maand abonnement kunnen nemen op Tele2 unlimited, maar ook deze gaan 'maar' tot 6GB roaming EU en dan ben ik 26€ kwijt en een hoop tijd aan nummer overgang regelen etc. etc.
edit: alhoewel, ik kan natuurlijk ook een 'nieuw' Tele2 abbo afsluiten en deze direct opzeggen na levering.. (ik heb immers een dual sim telefoon).

Dus... als iemand een goede prepaid weet met iets van 10GB roaming EU..shoot! Of een sim-only die per maand opzegbaar is met een interessante (5GB+ per maand) EU roaming mogelijkheid.
daar ben ik ook wel benieuwd naar

tele2 kost je ook weer €15 activeringskosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Tele2 heeft geen 4G in het buitenland... je zult dus max 3G krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
In Spanje gaat het destijds onder toeristen redelijk populaire "Carrefour Movil" stoppen per 31 december 2017.
Carrefour Movil, which became Spain’s first MVNO when it launched on 27 October 2006, has announced that it is planning to terminate its service on 31 December 2017. The supermarket-backed virtual operator is inviting affected customers to port their numbers to an alternative provider with immediate effect, and notes that a deal is in place with host network Orange Espana, which will allow users to move to Orange, or one of its sub-brands Jazztel and Simyo and receive a seamless service.
Meer info:
- https://www.telegeography...al-operator-developments/
- https://www.carrefour.es/...cion-telecom-20170612.pdf (pdf in het Spaans)

Zo'n Carrefour prepaid internet simkaart lag bij mij al een tijdje bij de verzameling.
Fijn gebruikt totdat ik overstapte naar Orange Mundo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hmm goede reminder, morgen loopt mijn Orange sim af. Ga nog 1 poging wagen om hem weer bij te laden vandaag en anders is het einde verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
U123456 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:48:
[...]
Zelf geen ervaring mee, maar misschien met deze dienst:

[...]
Link: https://spain.mobilerecharge.com/buy/mobile_recharge
Zojuist weer eens 10 euro op deze sim gezet, toch handig voor up-2-date verkeersinfo tijdens mijn vakantie.
Deze dienst werkt dus nog prima d:)b

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Lord_Dain schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:03:
Hmm goede reminder, morgen loopt mijn Orange sim af. Ga nog 1 poging wagen om hem weer bij te laden vandaag en anders is het einde verhaal.
Waar zie je of je sim afloopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Raveon schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:49:
[...]

Zojuist weer eens 10 euro op deze sim gezet, toch handig voor up-2-date verkeersinfo tijdens mijn vakantie.
Deze dienst werkt dus nog prima d:)b
Het is mij ook weer gelukt via die site inderdaad. Helaas krijg ik de sim niet geconnecteerd met netwerken hier in NL.. vraag me af waarom het niet lukt zelfs niet na het activeren van de Mundo 1GB bundel :S
driel24 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:16:
[...]

Waar zie je of je sim afloopt ?
Orange.es

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 21-06-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Bij één simkaart kan ik zo inloggen via "mi orange"
Komt er op je telefoon : Inloggen : "ja"
Hij is nog geldig. pfew

Bij mijn tweede simkaart krijg ik steeds het "mobile connect" scherm.
Moet ik de laatste 4 cijfers van mijn iban geven. etc etc.
Maar afmaken lukt niet. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik kom niet meer op mijn orange.sim. Heb nu al 12€ verbruikt door te switchen van Llama (praten) naar Mundo 1GB.. er klopt echt geen reet van de site. Llama wordt 6€ voor in rekening gebracht (raar want er staat volgens mij toch echt dat het niets kost, alleen betaal je per gesprek!) en de 1GB variant 3€.. terwijl het toch echt 6€ is..of was.. en een aantal euro zijn gewoon verdwenen. Ondertussen nog geen netwerk.

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 21-06-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

gambieter schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:42:
Ik ben binnenkort in Australie (Sydney en omgeving) voor ruim een week, en wil natuurlijk data. Ik heb een Three SIM Only card met 1 GB die ik ook in Nieuw Zeeland kan gebruiken, maar koop graag een extra lokaal kaartje erbij.

Als ik zo eens kijk op https://www.whistleout.co...r-travellers-in-Australia, dan is er voor AUS$ 10 zat te vinden. Iemand nog wat suggesties naast deze opties, of ervaringen? In dit topic komt Australie niet zo vaak voor, zeker niet recent :)
Met Roamen zat ik constant op het Telstra netwerk en dat was vlot met goed bereik in Sydney en Melbourne maar ook buiten de stad ging het goed. Voor de outback maakt het misschien meer verschil welke provider je pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Lord_Dain schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:57:
Ik kom niet meer op mijn orange.sim. Heb nu al 12€ verbruikt door te switchen van Llama (praten) naar Mundo 1GB.. er klopt echt geen reet van de site. Llama wordt 6€ voor in rekening gebracht (raar want er staat volgens mij toch echt dat het niets kost, alleen betaal je per gesprek!) en de 1GB variant 3€.. terwijl het toch echt 6€ is..of was.. en een aantal euro zijn gewoon verdwenen. Ondertussen nog geen netwerk.
Het gekke is.... alles werkt bij mij wel gewoon.
Sim komt gewoon op KPN netwerk en ik kan hem bellen.
Ik ga maar niet wisselen van tarief, als ik jou verhaal zo lees.

[ Voor 4% gewijzigd door driel24 op 21-06-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
driel24 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:19:
[...]

Het gekke is.... alles werkt bij mij wel gewoon.
Sim komt gewoon op KPN netwerk en ik kan hem bellen.
Ik ga maar niet wisselen van tarief, als ik jou verhaal zo lees.
Het lukt me nu eindelijk om (handmatig) te connecteren op het KPN netwerk. Bedankt voor de tip!

Ik weet niet wanneer je op vakantie gaat; maar het wisselen naar mundo lukte niet.
Eerst werd me een raar bedrag in rekening gebracht:
tarifa: Mundo 1GB
Coste: 3,63 €

Heel vreemd omdat volgens de website Mundo 1GB 7€ kost en je tijdelijk 2GB data krijgt.

Vervolgens stond/staat er netjes bij "Mi tarifa contratada" (onder de "Cambiar tarifa" tab) dat ik zowel Mundo 1GB tarief heb als het belpakket Mundo 1GB... Navigeer ik naar de welkomstpagina dan staat er "Tu tarifa: Llama". Ik zie ook niet het bolletje met het aantal beschikbare data staan en hoeveel ik al gebruikt heb.

Denk dus dat er iets fout is gegaan met de facturatie en activeren van Mundo. Ik had 9€ op de kaart staan toen ik wisselde dus je zou denken dat dat genoeg geweest is.

[ Voor 49% gewijzigd door Lord_Dain op 21-06-2017 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:19:
[...]

Het is mij ook weer gelukt via die site inderdaad. Helaas krijg ik de sim niet geconnecteerd met netwerken hier in NL.. vraag me af waarom het niet lukt zelfs niet na het activeren van de Mundo 1GB bundel :S

[...]

Orange.es
Als ik jou was zou ik even de Mi Orange v6.0.0 APK installeren. Dat kan alleen buiten de Play Store om (tenzij die bij jou op Spanje staat ingesteld). Met die app is de simkaart prima te beheren. Het werkt een stuk soepeler dan de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Lord_Dain schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:34:
[...]

Het lukt me nu eindelijk om (handmatig) te connecteren op het KPN netwerk. Bedankt voor de tip!
Welke APN instellingen gebruik je?

Ik krijg ook geen verbinding ondanks de 10 euro te goed...

Vreemd net even de sim in een m'n telefoon gestopt, en handmatig met KPN verbonden.
Daarna weer in de iPad en nu pakt hij automatisch weer een netwerk op... :Y

[ Voor 21% gewijzigd door Je Moeder op 22-06-2017 09:14 ]

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

Ik ga binnenkort naar de USA dit word rondtrekken door collorado, Utah en Wyoming. Voor zo ver ik heb kunnen vinden heeft AT&T daar het beste bereik. Als ik zo het topic doorlees lijkt tmobile af te vallen omdat dit meer voor de drukke gebieden / steden goed is, maar ik kom ook in gebieden waar vrij weinig mensen zijn. Nou kan ik dan natuurlijk ook met een andere provider niet altijd dekking verwachten. Wat ik heb kunnen vinden lijkt AT&T het beste, maar kan ik dan hier in NL ook alvast een SIM bestellen?
Als iemand betere suggesties heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:42
Ik heb een SIM kaart voor Frankrijk nodig voor gebruik in een MiFi router, ik heb goede ervaringen met deze
9 GB voor ~ 71€ was vorig jaar nog 12 GB voor 71€.
Vindt het wel een beetje duur, weet er iemand een goedkoper alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
pinojo123 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:56:
Ik heb een SIM kaart voor Frankrijk nodig voor gebruik in een MiFi router, ik heb goede ervaringen met deze
9 GB voor ~ 71€ was vorig jaar nog 12 GB voor 71€.
Vindt het wel een beetje duur, weet er iemand een goedkoper alternatief?
Free simkaart uit de automaat trekken, zie eerdere info hierover in dit topic. Voor €30 krijg je tegenwoordig 100gb per maand

[ Voor 4% gewijzigd door stijnec1 op 22-06-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:42
Free simkaart uit de automaat trekken, zie eerdere info hierover in dit topic
Gaat deze het doen op een MiFi? Niet elke SIM kaart kan gebruikt worden in een MiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 07:06
Is er iemand met ervaring met een prepaid databundel in Colombia en Panama?
Zoek functie levert niets op.
Ik heb nog een orange mundo sim die geldig is tot augustus.
Pagina: 1 ... 44 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.