Free sims kan je zo uit een automaat trekken, alleen kost ie dan 30 ipv 20Binnetie schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:42:
[...]
Zou mooi zijn als ze dat ook als prepaid/pay as you go aanbieden! Mijn Frans is slecht, ik zoek nog naar een button om de site in het Engels te krijgen. Met Google Translate red ik het redelijk, maar volgens mij is er niet is voor prepaid.
Dat is helemaal interessant. Nu kom ik niet in Frankrijk, maar misschien dat er op Ebay wat te koop is? Zit wel wat te zoeken op free.fr maar krijg dan geen simkaarten.RadioAir schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:00:
[...]
Free sims kan je zo uit een automaat trekken, alleen kost ie dan 30 ipv 20
Is er misschien Engelstalige info te vinden? Want er zullen wel een aantal spelregels aan verbonden zijn.
Ik zou niet doorverkopen, hij is gekoppeld aan je credit card zodra je uit de muur trekt, dus met de simkaart kun je registreren en maandelijks verlengen. Je moet hem dus echt zelf kopen.Binnetie schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:16:
[...]
Dat is helemaal interessant. Nu kom ik niet in Frankrijk, maar misschien dat er op Ebay wat te koop is? Zit wel wat te zoeken op free.fr maar krijg dan geen simkaarten.
Is er misschien Engelstalige info te vinden? Want er zullen wel een aantal spelregels aan verbonden zijn.
Was ook niet mijn plan om door te verkopen, maar voor om voor mezelf eentje te bestellen. 5GB voor 20/30 euro is op zich niet heel gek als je dat in de VS op mag maken als dat niet gecapped is tot beroerde snelheden zoals Three waar over gesproken wordt.knakworst schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:28:
[...]
Ik zou niet doorverkopen, hij is gekoppeld aan je credit card zodra je uit de muur trekt, dus met de simkaart kun je registreren en maandelijks verlengen. Je moet hem dus echt zelf kopen.
nope, werkt prima met NL creditcardDreamvoid schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:03:
Je zal ze ook denk ik enkel met een Franse creditcard kunnen kopen?
zelf getest
[ Voor 7% gewijzigd door stijnec1 op 22-03-2017 14:24 ]
Haha, dan staat die 'loophole' nog open. Benieuwd hoe lang het duurt na 15 Juni, 100 GB voor 20 euro wordt erg prijzig voor Free als dat EU-breed wordt opgesoepeerd 
Ik heb zelf overigens een Free abonnement (die van 2 euro p/m). Ik zit er nu heel hard aan te denken om mijn 4Mbit down/0.5 Mbit up DSL abonnement de deur uit te doen en over te gaan op een 4G router, kost 1/3e van de DSL lijn en de snelheid is 5x hoger.
Ik heb zelf overigens een Free abonnement (die van 2 euro p/m). Ik zit er nu heel hard aan te denken om mijn 4Mbit down/0.5 Mbit up DSL abonnement de deur uit te doen en over te gaan op een 4G router, kost 1/3e van de DSL lijn en de snelheid is 5x hoger.
[ Voor 85% gewijzigd door Dreamvoid op 23-03-2017 08:01 ]
Als je bereik hebt van Bouygues 4G zou ik dat lekker pakken (als je de 4G Box mag bestellen). Is nog weer wat aantrekkelijker qua netwerkstabiliteit dan Free. Heb je voor 32,99/mnd een 4G box met onbeperkt internet. Er wordt op het net gesproken over een cap van 200GB maar die is nog nergens toegepast. Ik heb mensen in de Puy-de-Dome die zowel Free als Bouygues hebben, voor Bouygues hebben ze een buitenantenne nodig die nog even aangeschaft moet worden. Free zakt overdag terug naar 2Mbit maar 's avonds is het rond de 15Mbit. Bouygues is nu stabiel op 11Mbit down en 4 up maar dat komt (denk ik) door het slechte bereik door de meter dikke muren.
Afijn, alles beter dan de 1,4Mbit ADSL verbinding die er elke 3-4 uur even uit ligt!
Afijn, alles beter dan de 1,4Mbit ADSL verbinding die er elke 3-4 uur even uit ligt!
Ik ga in augustus naar de US en ben aan het uitzoeken wat de opties zijn. In dit topic kom ik de volgende aanbieder nog niet tegen en ik vraag me af of iemand er al ervaring mee heeft:
https://roammobility.com/data-plans
Aangezien de prijzen in Canadese dollars is vermeld zal het wel een Canadees bedrijf zijn. Koers is $1 = €0,69
Aangezien de prijzen in Canadese dollars is vermeld zal het wel een Canadees bedrijf zijn. Koers is $1 = €0,69
PSN: PcDCch
De 4G Box mag je alleen bestellen in combinatie met ADSL. Ze doen waarschijnlijk een combinatie met standaard data via ADSL maar overschakelen op 4G voor grote downloads.RadioAir schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:31:
Als je bereik hebt van Bouygues 4G zou ik dat lekker pakken (als je de 4G Box mag bestellen).
Bouygues heeft trouwens regelmatig leuke aanbiedingen, zoals nu 50 GB voor €10 per maand. Eerder ook 20 GB voor €4 per maand en zelfs 10 GB voor €0 per maand (wordt na een paar maanden vanzelf afgesloten).
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Nee, die 4G Box met onbeperkt internet mag geloof ik enkel als de Bouygues adrescheck zegt dat DSL niet mogelijk is (ik mag het iig niet bestellen, ondanks de crappy DSL snelheden). Er zit ook een geo-restrictie aan dat je alleen kan verbinden met de masten in je dorp, echt alleen statisch gebruik dus.
In mijn dorp staat een 4G mast met alle vier providers, allemaal hebben ze feitelijk dezelfde dekking nu. Voor de maximale snelheid moet ik dus de provider kiezen met de minste abonnees
In mijn dorp staat een 4G mast met alle vier providers, allemaal hebben ze feitelijk dezelfde dekking nu. Voor de maximale snelheid moet ik dus de provider kiezen met de minste abonnees
[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 23-03-2017 08:02 ]
Hij kan alleen besteld worden op adressen < 2 mbit down. Ja die bestaan in Frankrijk.Dreamvoid schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 07:59:
Nee, die 4G Box met onbeperkt internet mag geloof ik enkel als de Bouygues adrescheck zegt dat DSL niet mogelijk is (ik mag het iig niet bestellen, ondanks de crappy DSL snelheden). Er zit ook een geo-restrictie aan dat je alleen kan verbinden met de masten in je dorp, echt alleen statisch gebruik dus.
Verder alleen nog in de plaatsen Quimper, Caen, Laval, Poitiers, Béziers, Tarbes, Châtellerault et Arçonnay maar dat kan inmiddels uitgebreid zijn. Als free.fr een lekkere verbinding heeft zou ik die gewoon nemen, 100 GB is aanzienlijk. Als je ADSL erbij neemt (30 euro), heb je zelfs onbeperkt en betaal je 4 euro minder voor de sim.
Dit gaat heel veel gezeur opleveren. Ik denk dat de Europese Unie onderschat hoe creatief 'wij' zijn. Tweakers kunnen dingen ook goed uitleggen aan vriendenDreamvoid schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:32:
Haha, dan staat die 'loophole' nog open. Benieuwd hoe lang het duurt na 15 Juni, 100 GB voor 20 euro wordt erg prijzig voor Free als dat EU-breed wordt opgesoepeerd
Gelukkig heeft de EU een eenvoudige manier voor providers om abuse van de FUP aan te tonen. Zie Annex 2.
https://ec.europa.eu/digi...g-implementing-regulation
Ik denk dat er wat vacatures voor wiskundigen binnenkort bijkomen bij de telecom operators.
[ Voor 26% gewijzigd door knakworst op 23-03-2017 09:30 ]
Deze had ik nog niet eerder gezien, maar ziet er op zich interessant uit.Mozart schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:30:
Ik ga in augustus naar de US en ben aan het uitzoeken wat de opties zijn. In dit topic kom ik de volgende aanbieder nog niet tegen en ik vraag me af of iemand er al ervaring mee heeft:
Hotspot/Tethering is inbegrepen in het "Talk+Text+Data" daily plan, voor 2 weken kom je dan op 69.30 (~50 euro). Hier krijg je dan 15GB data voor, zeker niet slecht
Het lijkt dat ze de voorkeur hebben voor het T-Mobile netwerk. Ik kan niet echt snel slechte verhalen vinden. Ze zijn echt internationaal ingesteld want ze shippen de Sim ook naar Europa. Houd wel rekening met max 20 business-days verzendtijd!
Als je rond de 2 weken gaat lijkt het me wel een goede deal, en geen vreemde constructie met "stuur mij je sim-kaart nummer via eBay dan activeer ik hem". Daarentegen zijn die deals wel iets goedkoper (T-Mobile, 15GB voor 30 dagen): http://www.ebay.com/itm/P...da-included-/252754530434?
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Als er veel 'misbruik' van gemaakt wordt kun je er donder op zeggen dat ze grenzen gaan stellen. Providers moeten onderling nogsteeds de GB's afrekenen.knakworst schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:17:
[...]
Hij kan alleen besteld worden op adressen < 2 mbit down. Ja die bestaan in Frankrijk.
Verder alleen nog in de plaatsen Quimper, Caen, Laval, Poitiers, Béziers, Tarbes, Châtellerault et Arçonnay maar dat kan inmiddels uitgebreid zijn. Als free.fr een lekkere verbinding heeft zou ik die gewoon nemen, 100 GB is aanzienlijk. Als je ADSL erbij neemt (30 euro), heb je zelfs onbeperkt en betaal je 4 euro minder voor de sim.
[...]
Dit gaat heel veel gezeur opleveren. Ik denk dat de Europese Unie onderschat hoe creatief 'wij' zijn. Tweakers kunnen dingen ook goed uitleggen aan vrienden![]()
Gelukkig heeft de EU een eenvoudige manier voor providers om abuse van de FUP aan te tonen. Zie Annex 2.
Ik denk dat er wat vacatures voor wiskundigen binnenkort bijkomen bij de telecom operators.
Zoveel gezeur hoeft dat niet op te leveren, omdat er een vrij duidelijke berekening is voor bundels met veel/onbeperkt data.
(maandbedrag (ex. btw) / wholesale roaming price cap ) * 2
Wat daar uitkomt is wat je per maand mag roamen. Die roaming pricecap is straks 7,70euro per GB. (wordt de komende jaren steeds lager)
Voor 20 euro mag je dus bijna 4,5GB roamen.
Let wel dat dit een optionele regeling is die een minimum "recht" aangeeft. Het is aan free om een eigen grens te stellen. Daar of hoger.
Tsja, maar ik wil 4G juist als DSL vervanging. Als ik die Free SIM in een 4G Router duw, waarom zou ik dan nog betalen voor langzamere en duurdere DSL ernaast? 30 euro p/m voor een backup verbinding is ook weer wat onzinnig.knakworst schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:17:
Als free.fr een lekkere verbinding heeft zou ik die gewoon nemen, 100 GB is aanzienlijk. Als je ADSL erbij neemt (30 euro), heb je zelfs onbeperkt en betaal je 4 euro minder voor de sim.
Overigens had ik ooit DSL van Free, maar na problemen met de fysieke telefoonlijn (er kwam door een lekkage in de verdeelkast op straat allemaal water via de telefoonbuis in mijn huis naar binnen) ben ik weer terug bij Orange - omdat het fysieke telefoonnetwerk eigendom van Orange is, krijg je als Free-klant bij klachten geen gehoor bij de storingsdienst, ook al moeten ze dat wettelijk wel doen. Na weken kastje-naar-muur gezeur naar Orange geswitched, en een week later stond er een monteur voor de deur

Ik ben 17 dagen weg en kom dan op $84,15 = €58,50.daxy schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:47:
[...]
Deze had ik nog niet eerder gezien, maar ziet er op zich interessant uit.
Hotspot/Tethering is inbegrepen in het "Talk+Text+Data" daily plan, voor 2 weken kom je dan op 69.30 (~50 euro). Hier krijg je dan 15GB data voor, zeker niet slecht
Het lijkt dat ze de voorkeur hebben voor het T-Mobile netwerk. Ik kan niet echt snel slechte verhalen vinden. Ze zijn echt internationaal ingesteld want ze shippen de Sim ook naar Europa. Houd wel rekening met max 20 business-days verzendtijd!
Als je rond de 2 weken gaat lijkt het me wel een goede deal, en geen vreemde constructie met "stuur mij je sim-kaart nummer via eBay dan activeer ik hem". Daarentegen zijn die deals wel iets goedkoper (T-Mobile, 15GB voor 30 dagen): http://www.ebay.com/itm/P...da-included-/252754530434?
Ik vind het T-Mobile plan dan beter want die kost zo'n €48,- incl. shipping (30 dagen). Nadeel is dat je 14GB ipv 15GB hebt. Beide is T-Mobile netwerk.
Via Ebay moet je inderdaad de boel even laten activeren, maar dit gaat gewoon prima.
Die lijst met plaatsen is inmiddels behoorlijk uitgebreid, althans ik heb in Montaigut (63700) zo'n ding aan kunnen vragen en die doet het erg goed. Scheelt ook dat er op 7KM een mast staat met LTE800+1800 die geen straalverbinding heeft.knakworst schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:17:
[...]
Hij kan alleen besteld worden op adressen < 2 mbit down. Ja die bestaan in Frankrijk.
[...]
Dit gaat heel veel gezeur opleveren. Ik denk dat de Europese Unie onderschat hoe creatief 'wij' zijn. Tweakers kunnen dingen ook goed uitleggen aan vrienden![]()
Frankrijk is het afgelopen jaar echt enorm verbeterd qua 4G dekking. Nog niet zo lang geleden zat het buitengebied nog vol witte plekken, nu moet je echt behoorlijk pech hebben als je net achter een berg zit of in een natuurgebied. De uitrol van 800 MHz heeft ook flink geholpen tov de hogere 3G frequenties, en dat wordt nog beter met de 700 Mhz banden binnenkort.
Ik ben overigens wel benieuwd hoe deze plattelands infrastructuur zich gaan houden als langzaamaan alle Orange DSL klanten doorkrijgen dat je voor 1/3e van de abonnementsprijs ook een 4G-box kan gebruiken. Zelfs in een klein dorpje kunnen tweehonderd Netflix kijkers zo'n mast volledig platleggen om acht uur 's avonds.
Ik ben overigens wel benieuwd hoe deze plattelands infrastructuur zich gaan houden als langzaamaan alle Orange DSL klanten doorkrijgen dat je voor 1/3e van de abonnementsprijs ook een 4G-box kan gebruiken. Zelfs in een klein dorpje kunnen tweehonderd Netflix kijkers zo'n mast volledig platleggen om acht uur 's avonds.
EXACT hetzelfde meegemaakt. Nu na een tijdje stabiel internet geswitcht naar Bouygues, heb het aangedurfd omdat je bij problemen met 4G als backup altijd wel uit de voeten kunt. Die is inmiddels ook alweer 2 jaar up.Dreamvoid schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:22:
[...]
Overigens had ik ooit DSL van Free, maar na problemen met de fysieke telefoonlijn (er kwam door een lekkage in de verdeelkast op straat allemaal water via de telefoonbuis in mijn huis naar binnen) ben ik weer terug bij Orange - omdat het fysieke telefoonnetwerk eigendom van Orange is, krijg je als Free-klant bij klachten geen gehoor bij de storingsdienst, ook al moeten ze dat wettelijk wel doen. Na weken kastje-naar-muur gezeur naar Orange geswitched, en een week later stond er een monteur voor de deurDit zijn het soort typisch Franse grappen waarom ik mijn DSL aansluiting graag kwijt ben.
Ja, ik durf het toch niet helemaal aan om weer terug te gaan naar Free DSL. Maar ik mis mijn IPv6 en reverse DNS nog steeds...knakworst schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:43:
EXACT hetzelfde meegemaakt. Nu na een tijdje stabiel internet geswitcht naar Bouygues, heb het aangedurfd omdat je bij problemen met 4G als backup altijd wel uit de voeten kunt. Die is inmiddels ook alweer 2 jaar up.
Ik ontdekte overigens vandaag dat ik bij mijn (zwaar overprijsde) Orange abonnement gewoon recht heb op een gratis 4G-hotspot! Direct besteld, eens kijken of dit een beetje werkt, zo'n volautomatische loadbalancer.
Moest je de simkaart nog activeren of kon je meteen aan de slag? Of wordt deze geactiveerd na het eerste gebruik. Ik wil namelijk een kaartje kopen in Frankrijk om over 2 maanden in de USA en Canada te kunnen roamen.placemaster schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:31:
[...]
Net terug uit Frankrijk van een week skien. In Chambery het Free kaartje gekocht in de Free winkel. Het was lastig mij verstaanbaar te maken (mijn Frans is niet je van het) en hun engels bijna 0. Zij gaven aan dat je niet met een mifi deze optie kon gebruiken.
Heb het er uiteindelijk toch maar op gegokt en de Forfait Free illimité gekocht (19,99 maand kosten + 10 euro voor het simkaartje).
In het appartement de mifi aangeslingert en zowaar het werkte (wel alleen 3g).
Tot onze verbazing zit er geen cap op de 3g qua verbruik. Ook na 3Gb gewoon verder surfen.
Er staat op de website (krantengedeelte) een mooi tellertje.
Ook op de terugweg deed de mifi goed zijn werk. Dus voor 30 euro een mooie oplossing.
Het is 20GB op 3G met een 4G toestel voor zover ik weet met Free.
Inmiddels vergroot naar 100 GB. 3g op orange is wel gecapt op 1 mbit/s.RadioAir schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:15:
Het is 20GB op 3G met een 4G toestel voor zover ik weet met Free.
Ja, maar snelheid wordt steeds lager.Dreamvoid schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:16:
Zit Free nog steeds op Orange 3G masten binnenlands te roamen?
Vorig jaar had ik een Free sim, en toen was het internet via Orange onbruikbaar, weet niet of dat inmiddels enigszins verbeterd is
Ah ja ik zie het:
-1 Mbps maximum en 2017 et 2018 (448 kbps en upload)
-768 kbps en 2019 (384 kbps en upload)
-384 kbps en 2020 (384 kbps en upload)
Benieuwd overigens wanneer VoLTE op grote schaal komt, vooral Free zou daar aardig wat voordeel mee kunnen hebben (want: geen fallback meer naar 3G), maar vooralsnog doen alleen Orange en Bouygues eraan, en dan ook enkel op een zeer beperkt aantal types, niet op alle VoLTE-compatible apparatuur. Jammer dat operators dit zo beperken, want telefoneren via VoLTE op 4G-routers zou erg handig zijn.
-1 Mbps maximum en 2017 et 2018 (448 kbps en upload)
-768 kbps en 2019 (384 kbps en upload)
-384 kbps en 2020 (384 kbps en upload)
Benieuwd overigens wanneer VoLTE op grote schaal komt, vooral Free zou daar aardig wat voordeel mee kunnen hebben (want: geen fallback meer naar 3G), maar vooralsnog doen alleen Orange en Bouygues eraan, en dan ook enkel op een zeer beperkt aantal types, niet op alle VoLTE-compatible apparatuur. Jammer dat operators dit zo beperken, want telefoneren via VoLTE op 4G-routers zou erg handig zijn.
Ik bel met VOIP over een OpenVPN tussen via Bouygues 4G. Werkt prima en is vele malen goedkoper dan mobiele belminuten aftikken.
Hoeveel GB kan je roamen? Want volgens mij mocht je niet de volle aantal GB's gebruiken voor roaming.dorenberg schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:08:
[...]
Moest je de simkaart nog activeren of kon je meteen aan de slag? Of wordt deze geactiveerd na het eerste gebruik. Ik wil namelijk een kaartje kopen in Frankrijk om over 2 maanden in de USA en Canada te kunnen roamen.
Ik ga ook naar USA, maar volgens mij zijn er betere alternatieven dan Free (Arielli, Three etc).
Ik heb net met KPN gebeld over mogelijke verlenging van mijn "oude"abonnement. Ook de roaming in het buitenland kwam ter sprake. Eerste medewerker die ik sprak vertelde dat ik mijn abonnement moet "moderniseren"(minder Gb en meer betalen) omdat ik anders niet in het buitenland mijn data kan gebruiken zonder extra kosten in de zomervakantie.
Toen ik tegengas gaf en zei/blufte dat dat voor alle abonnementen geldt tenzij het uitgesloten is in de voorwaarden, werd ze onzeker. Toen ik, na enig aandringen, haar leidinggevende aan de lijn kreeg zei hij me dat KPN nog niet had besloten hoe ze met oude abonnementen omgaan m.b.t. roaming in EU. En dat dat half juni naar de abonnees wordt gecommuniceerd.
Twee vragen/opmerkingen over dit gesprek:
1 de push van de 1e medewerker om mijn oude goedkopere abonnement om te zetten naar een duurdere met minder Gb met als argument dat ik dan ook EU roaming er bij krijg, klinkt mij bijna als oplichting want
2 het kan toch niet dat KPN begin juni besluit om " oude"abonnementen uit te sluiten van de wetgeving? Of is dat wel een loophole?
Toen ik tegengas gaf en zei/blufte dat dat voor alle abonnementen geldt tenzij het uitgesloten is in de voorwaarden, werd ze onzeker. Toen ik, na enig aandringen, haar leidinggevende aan de lijn kreeg zei hij me dat KPN nog niet had besloten hoe ze met oude abonnementen omgaan m.b.t. roaming in EU. En dat dat half juni naar de abonnees wordt gecommuniceerd.
1 de push van de 1e medewerker om mijn oude goedkopere abonnement om te zetten naar een duurdere met minder Gb met als argument dat ik dan ook EU roaming er bij krijg, klinkt mij bijna als oplichting want
2 het kan toch niet dat KPN begin juni besluit om " oude"abonnementen uit te sluiten van de wetgeving? Of is dat wel een loophole?
Vandaag ontving ik een berichtje van één van de mifi kopers vanuit Amerika.
Hij gebruikt een Three sim in de mifi. Internet werkte niet, bleek een apn instelling te zijn. In Nederland had hij getest met Three op T-Mobile en had zo'n 6Mb/s aan snelheid.
In Amerika zitten ze met 10 mensen op de mifi en de snelheid is prima. Ze zitten in Las Vegas en de woestijn er omheen en het bevalt ze dus goed.
Een positieve ervaring met Three dus
Hij gebruikt een Three sim in de mifi. Internet werkte niet, bleek een apn instelling te zijn. In Nederland had hij getest met Three op T-Mobile en had zo'n 6Mb/s aan snelheid.
In Amerika zitten ze met 10 mensen op de mifi en de snelheid is prima. Ze zitten in Las Vegas en de woestijn er omheen en het bevalt ze dus goed.
Een positieve ervaring met Three dus
Vanaf activatie werkt roaming bij Free. Je mag maximaal 5 GB per maand roamen, ook na 15 juni, omdat ze aan de formule voor extreem goedkope GB's voldoen hoeven ze niet meer roaming aan te bieden. Ze bieden dit naast EU aan ook in IJsland, Noorwegen, Zuid-Afrika, VS en Canada, Israel, Nieuw-Zeeland en Australië.Binnetie schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:21:
[...]
Hoeveel GB kan je roamen? Want volgens mij mocht je niet de volle aantal GB's gebruiken voor roaming.
Ik ga ook naar USA, maar volgens mij zijn er betere alternatieven dan Free (Arielli, Three etc).
Verwijderd
Ik ga een weekje naar New York en ik zou daar graag goedkoop een abonnement willen hebben wat is het handigst om te nemen. ik heb 10 euro / 5 euro goedkoper mag natuurlijk ook.
Als je een weekje gaat zou je kunnen overwegen:Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:54:
Ik ga een weekje naar New York en ik zou daar graag goedkoop een abonnement willen hebben wat is het handigst om te nemen. ik heb 10 euro / 5 euro goedkoper mag natuurlijk ook.
1. Three sim met 3 of 12GB data. Te koop op Ebay
2. Roammobility: https://roammobility.com/plans kijk hier naar de daily plans
Omdat je niet aangeeft wat je precies wil doen met een simkaart is het lastig adviseren.
Als 10 euro je budget is dan wordt dat niks.
@arene
Niet helemaal, theorethisch kunnen ze ook nog zelf eenzijdig abbonnementen opzeggen.
Gebeurt niet veel, want klanten lopen stampvoetend weg terwijl ze anders geld blijven overmaken. Maar het is eerder gebeurd: zo heeft T-Mobile de oude Flexabbonnementen eens beëindigt.
Niet helemaal, theorethisch kunnen ze ook nog zelf eenzijdig abbonnementen opzeggen.
Gebeurt niet veel, want klanten lopen stampvoetend weg terwijl ze anders geld blijven overmaken. Maar het is eerder gebeurd: zo heeft T-Mobile de oude Flexabbonnementen eens beëindigt.
Zijn die Free Mobile sims alleen in Frankrijk te verkrijgen?knakworst schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 07:43:
[...]
Vanaf activatie werkt roaming bij Free. Je mag maximaal 5 GB per maand roamen, ook na 15 juni, omdat ze aan de formule voor extreem goedkope GB's voldoen hoeven ze niet meer roaming aan te bieden. Ze bieden dit naast EU aan ook in IJsland, Noorwegen, Zuid-Afrika, VS en Canada, Israel, Nieuw-Zeeland en Australië.
Ga binnenkort naar Canada. Dit lijkt een van de interessantste opties te zijn.
Wellicht dat het onwetendheid is (al denk ik eerder een agressieve verkoopmethode), maar er is geen loophole.arene schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:27:
Ik heb net met KPN gebeld over mogelijke verlenging van mijn "oude"abonnement. Ook de roaming in het buitenland kwam ter sprake. Eerste medewerker die ik sprak vertelde dat ik mijn abonnement moet "moderniseren"(minder Gb en meer betalen) omdat ik anders niet in het buitenland mijn data kan gebruiken zonder extra kosten in de zomervakantie.
Alle bundels zijn straks geldig in de hele EU. KPN heeft daar niks over te besluiten, het is wetgeving, ze moeten het doen.
Enige uitzondering zijn de FUP/onbeperkte en hele grote databundels. Daar kunnen ze roaming begrenzen naar wat je per maand betaald. Maar dan is er dus alsnog een deel van je bundel gewoon geldig in Europa.
[ Voor 15% gewijzigd door P.K. op 06-04-2017 12:27 ]
Ik vertrek in juni voor 8 maanden naar België en vroeg me af hoe het nou precies zit met die nieuwe roaming regel. Eerst hoorde ik namelijk dat er een soort van fup is over de maximale tijd die je in het buitenland mag zitten. Dit zou eerst op 3 maanden komen te staan, maar de berichten die ik op internet heb gelezen zeggen dat deze regel niet door zou gaan. Iemand enig idee hoe dit nou precies zit? Op het internet is namelijk zoveel tegenstrijdige berichten hierover te vinden.
Ik heb nu namelijk een Vodafone f&f 10+1 GB abonnement die al een hele tijd geleden verlengd had kunnen worden. Het liefst zou ik dit abonnement gewoon in België ook gebruiken. Ik hoop alleen niet dat ik na een bepaalde tijd opeens niet meer vanuit mijn bundel kan bellen/internet gebruiken, want dan kan ik beter verlengen met een Red abonnement. Helaas moet ik dan net iets meer betalen voor minder data en gratis bellen wat waarschijnlijk niet gebruik.
Ik heb nu namelijk een Vodafone f&f 10+1 GB abonnement die al een hele tijd geleden verlengd had kunnen worden. Het liefst zou ik dit abonnement gewoon in België ook gebruiken. Ik hoop alleen niet dat ik na een bepaalde tijd opeens niet meer vanuit mijn bundel kan bellen/internet gebruiken, want dan kan ik beter verlengen met een Red abonnement. Helaas moet ik dan net iets meer betalen voor minder data en gratis bellen wat waarschijnlijk niet gebruik.
Ik zit ook met zoiets. Ik heb een KPN Messaging Sim Only XL Spotify met 150 minuten en 5 gb data (ooit Hi), dat al bijna 2 jaar verlengbaar is. Ik laat hem mooi doorlopen, want dit abo kost in een modernere variant een paar euro meer, en dan heb ik er geen Spotify bij. Dat heeft KPN me al een paar keer telefonisch aangeboden. De nieuwe abonnementen hebben wel 'gratis' roaming erin, maar voor mij kan dat niet op tegen een simkaartje al ik in mei weg ga.arene schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:27:
Nu ga ik komende zomer ook weer op reis door Europa, ik ga er vanuit dat 'gratis' roaming ook voor mijn abonnement geldt.
Ik heb een toestel met een SIM van Vodafone NL met wat beltegoed. Nu ga ik wel eens naar het buitenland en wil ik graag dit toestel met Bluetooth aan mijn TomTom hangen voor Live Traffic.
Omdat dit zo weinig data verbruikt wil ik dit zonder bundel gaan doen. Echter zie ik dat buiten de bundel verbruik 10ct per MB kost bij Vodafone Prepaid YOU. Is dat wel toegestaan? Ik dacht dat dit tarief gereguleerd was op 6ct.
Heeft iemand hier ervaring mee? Schrijft Vodafone 6ct per MB af of 10ct?
Omdat dit zo weinig data verbruikt wil ik dit zonder bundel gaan doen. Echter zie ik dat buiten de bundel verbruik 10ct per MB kost bij Vodafone Prepaid YOU. Is dat wel toegestaan? Ik dacht dat dit tarief gereguleerd was op 6ct.
Heeft iemand hier ervaring mee? Schrijft Vodafone 6ct per MB af of 10ct?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Die vaste tijdslimiet is idd niet doorgegaan, je moet nu enkel een aantoonbare "stabiele band" hebben met Nederland - aangezien je tijdelijk in Belgie zit is dat geen probleem.Waffle schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:02:
Ik vertrek in juni voor 8 maanden naar België en vroeg me af hoe het nou precies zit met die nieuwe roaming regel. Eerst hoorde ik namelijk dat er een soort van fup is over de maximale tijd die je in het buitenland mag zitten. Dit zou eerst op 3 maanden komen te staan, maar de berichten die ik op internet heb gelezen zeggen dat deze regel niet door zou gaan. Iemand enig idee hoe dit nou precies zit? Op het internet is namelijk zoveel tegenstrijdige berichten hierover te vinden.
Overigens gelden die roaming regels enkel in de vorm 'roam like at home' dus voor internetten plus bellen/sms van/naar Nederlandse nummers. Vodafone *mag* voor het bellen naar Belgische nummers wel hogere kosten in rekening brengen (of ze dat ook doen zien we op 15 juni wel). Als een Belg jou belt mag zijn provider hem ook hogere kosten berekenen dan voor een belletje naar een Belgisch mobiel nummer.
[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 11-04-2017 01:25 ]
even ter info, wat de meeste hier in hun berekening niet meenemen is het feit dat die "roaming" tarieven die providers elkaar in rekening mogen brengen de maximum tarieven zijn. Dat wil helemaal niet zeggen dat dit ook in werkelijkheid de tarieven zijn die provider X bij provider Y in rekening brengt voor jouw " geroamde" gigabyte. Het heeft dus geen enkele zin om die rekensommen te maken puur vanwege het feit dat wij de afgesproken onderlinge tarieven tussen providers niet weten. Je kunt dus alleen een maximum bedrag berekenen.
[ Voor 5% gewijzigd door basix op 11-04-2017 08:47 ]
Nee, dat is niet waar.Dreamvoid schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 01:19:
[...]
Die vaste tijdslimiet is idd niet doorgegaan, je moet nu enkel een aantoonbare "stabiele band" hebben met Nederland - aangezien je tijdelijk in Belgie zit is dat geen probleem.
Overigens gelden die roaming regels enkel in de vorm 'roam like at home' dus voor internetten plus bellen/sms van/naar Nederlandse nummers. Vodafone *mag* voor het bellen naar Belgische nummers wel hogere kosten in rekening brengen (of ze dat ook doen zien we op 15 juni wel). Als een Belg jou belt mag zijn provider hem ook hogere kosten berekenen dan voor een belletje naar een Belgisch mobiel nummer.
Bellen en sms'en in het buitenland (binnen de EU) naar EU-nummers valt straks helemaal onder de roamingregeling. Ongeacht naar welk land je dat doet.
Het enige wat niet onder de regeling valt is bellen of sms'en naar buitenlandse nummers _vanuit_ je thuisland.
Dit zie je nu al terugkomen in de abonnementsvormen van KPN en Vodafone. Die hebben een beperking voor bellen naar EU nummers vanuit Nederland.
Die berekeningen hebben zeker wel nut, want dan weet je waar je minimaal recht op hebt.basix schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:47:
even ter info, wat de meeste hier in hun berekening niet meenemen is het feit dat die "roaming" tarieven die providers elkaar in rekening mogen brengen de maximum tarieven zijn. Dat wil helemaal niet zeggen dat dit ook in werkelijkheid de tarieven zijn die provider X bij provider Y in rekening brengt voor jouw " geroamde" gigabyte. Het heeft dus geen enkele zin om die rekensommen te maken puur vanwege het feit dat wij de afgesproken onderlinge tarieven tussen providers niet weten. Je kunt dus alleen een maximum bedrag berekenen.
Dat het hoger kan worden of dat je gewoon je hele bundel kan gebruiken is waar, maar dat is afwachten.
Providers hebben geen mijter op en hebben flink lopen lobbyen tegen deze wetgeving.
Het zou mij niet verbazen als ze bij oudere abo's die berekening gaan toepassen, al is het alleen al om je richting een nieuwe abovorm te duwen.
(edit): Hey ja.P.K. schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:18:
Bellen en sms'en in het buitenland (binnen de EU) naar EU-nummers valt straks helemaal onder de roamingregeling. Ongeacht naar welk land je dat doet.
[ Voor 45% gewijzigd door Dreamvoid op 11-04-2017 09:25 ]
Dat is precies wat ik zeg... grappenmaker.Dreamvoid schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:23:
[...]
De EU zelf denkt daar anders over:
https://ec.europa.eu/digi...asked-questions-roam-home
(regel 10)
Dat is erg raar overigens - providers worden hierdoor dus zelfs gedwongen om bellen in het buitenland goedkoper te maken dan thuis! Dat lijkt me op de langere termijn geen houdbare regel.
Daar ging het hier of in een ander (het Vodafone?) topic ook al een keer over, het is heel erg krom idd.Dreamvoid schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:26:
[...]
Dat is erg raar overigens - providers worden hierdoor dus zelfs gedwongen om bellen in het buitenland goedkoper te maken dan thuis! Dat lijkt me op de langere termijn geen houdbare regel.
Druist mijns inziens ook een beetje in tegen de Europese éénwording.
Wellicht dat de EU gedeeltelijk is gezwicht voor de telecom lobby. Op deze manier kunnen ze toch nog ergens geld aan verdienen. (zakelijke abo's)
Nou ik denk niet dat de telecom lobby hier erg voorstander van is geweest. Het moedigt daardoor het permanente gebruik van buitenlandse abonnementen aan.
Hoe moet ik dan deze reactie van een T-Mobile medewerker op het T-Mobile forum interpreteren?P.K. schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:18:
[...]
Nee, dat is niet waar.
Bellen en sms'en in het buitenland (binnen de EU) naar EU-nummers valt straks helemaal onder de roamingregeling. Ongeacht naar welk land je dat doet.![]()
Het enige wat niet onder de regeling valt is bellen of sms'en naar buitenlandse nummers _vanuit_ je thuisland.
Dit zie je nu al terugkomen in de abonnementsvormen van KPN en Vodafone. Die hebben een beperking voor bellen naar EU nummers vanuit Nederland.
https://forum.t-mobile.nl.../index11.html#post1375617
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Interpreteren als iemand die slecht geïnformeerd is.Meubelmaker schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 18:27:
[...]
Hoe moet ik dan deze reactie van een T-Mobile medewerker op het T-Mobile forum interpreteren?
https://forum.t-mobile.nl.../index11.html#post1375617
De regels die per 15 juni gelden tellen voor álle activiteit in het buitenland (binnen de EU uiteraard).
Er is in de regelgeving geen onderscheid tussen bellen naar je thuisland of naar een andere EU-lidstaat. Geen activiteit mag belast worden met extra kosten, zolang je bundel niet op is.
Mochten er nog mensen goedkoop opzoek zijn naar een Three sim met 12GB.
Deze Ebay verkoper heeft goedkope 12GB sims van Three: ADVERTENTIE IS VERWIJDERD
Omgerekend zo'n €14,53. Ik zag ze voorheen voor zo'n 25-30 euro. Heb er gewoon eentje besteld, ze gaan best hard. Want toen ik bestelde waren er al 2 weg.
Met de simkaart kan je in 42 landen gebruik maken. De ervaringen van mensen zijn verschillend. Ik kreeg van een kennis een screenshot van een speedtest via een mifi en hij haalde met redelijk signaal 6Mb/s. Wat ik voor op reis een prima snelheid vind.
Deze Ebay verkoper heeft goedkope 12GB sims van Three: ADVERTENTIE IS VERWIJDERD
Omgerekend zo'n €14,53. Ik zag ze voorheen voor zo'n 25-30 euro. Heb er gewoon eentje besteld, ze gaan best hard. Want toen ik bestelde waren er al 2 weg.
Met de simkaart kan je in 42 landen gebruik maken. De ervaringen van mensen zijn verschillend. Ik kreeg van een kennis een screenshot van een speedtest via een mifi en hij haalde met redelijk signaal 6Mb/s. Wat ik voor op reis een prima snelheid vind.
[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 18-04-2017 19:38 . Reden: Advertentie is van Ebay verwijderd ]
Mmm die verkoper is net nieuw op Ebay en heeft nog geen reviews en de prijs lijkt wat laag vergeleken met andere aanbieders.Binnetie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:46:
Deze Ebay verkoper heeft goedkope 12GB sims van Three: http://www.ebay.co.uk/itm/262939651921
Op marktplaats zou ik niet tot aanschaf overgaan

Ik vraag mij sowieso af wat ze doen na enkele maanden roaming gebruik... Blokkeren ze de sim dan niet omdat hij nooit/regelmatig in eigen land is gebruikt?Binnetie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:46:
Deze Ebay verkoper heeft goedkope 12GB sims van Three: http://www.ebay.co.uk/itm/262939651921
Verwijderd
Van die Threesim, kan je ook een 30dagen internet bundel nemen a 12 GB? En kan je dat ook vanuit Nederland opwaarderen? Hoeveel kost dat per maand en kan je dat ook met bovengenoemde three kaartje doen of heb je dan weer een andere?
We gaan erachter komen, 16.51 uur kreeg ik een mailtje dat het item verzonden was.Barrycade schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:56:
[...]
Mmm die verkoper is net nieuw op Ebay en heeft nog geen reviews en de prijs lijkt wat laag vergeleken met andere aanbieders.
Op marktplaats zou ik niet tot aanschaf overgaan
@Purejet, in de voorwaarden las ik dat je maximaal 2 maand achtereen gebruik mag maken in het buitenland. Daarna dien je of op te waarderen (ik zag ook dat je 3GB hebt) of je moet een smsje verzenden in Engeland. Dat laatst wordt wat lastig
Ik heb ook gelezen dat mensen na die 2 maand nog gewoon gebruik konden maken van het internet.
Voor mij is het prima voor die 3 weken dat we in de USA zijn. Alternatieven zijn een stuk duurder.
Hier lees je uitgebreide informatie: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=8450083LET OP! BEPERKING GEBRUIK IN FaH-LANDEN
Indien je, binnen een periode van twaalf maanden, twee maal in een volledige kalendermaand uitsluitend in FaH-landen gebruik maakt van de SIMkaart, kan gebruik buiten de UK geblokkeerd worden. Door (minstens eenmalig) gebruik te maken van de SIMkaart buiten de FaH-landen telt de betreffende kalendermaand niet mee voor deze beperking. Het verzenden van een SMS in een niet-FaH-land volstaat dus! In het geheel niet gebruiken in een kalendermaand, betekent ook: niet meetellen.
TIP: Met de aankoop van een nieuwe, met een databundel voor 30 dagen of drie maanden, geladen Three UK data-SIMkaart voorkom je deze problemen.
TIP: Beperk de hoeveelheid tegoed op je account, want als je gebruik in FaH-landen geblokkeerd wordt, kun je er veel minder mee!
@Verwijderd, je kunt ook een lege simkaart kopen en daar zelf dan een bundel opzetten. De bundel kost 20 pond en is dan 30 dagen geldig. Net zoals mijn reactie hierboven kan je volgens mij niet zomaar je tegoed opwaarderen rechstreeks via de site van Three.
Edit: de advertentie is verwijderd, dus ik zou niet meer bestellen. Dan gelden de normale prijzen weer.TEGOED AANKOPEN
Waar de Three-website alleen betaling met in Engeland geregistreerde creditcards accepteert, moet je andere wegen bewandelen om voldoende tegoed te verwerven. Daarvoor kun je onder andere terecht bij Recharge MySim http://www.rechargemysim.de/epages/6324 ... s/63245108 (3,90 euro servicekosten) of MobileTopUp http://www.mobiletopup.co.uk/three (0,99 GBP servicekosten). Betalen via PayPal is het veiligst!
Een aangekochte opwaardeerbon/-code (voucher) is maximaal 90 dagen geldig! Tijdig opwaarderen dus!
Opwaarderen kan uitsluitend via je Three-account en de Three-app of -website.
Bijvoorbeeld: https://www.three.co.uk/Web_top_up of https://www.three.co.uk/My3Account/My3/Web_top_up
Het tegoed op de account blijft onbeperkt geldig, MAAR wanneer je gedurende ZES MAANDEN niet opwaardeert of geen data verbruikt dan wel een SMS verstuurt, vervalt in beginsel je nummer, account en tegoed. Zet in je agenda dat je tijdig opwaardeert of activiteiten onderneemt, die tegoed verbruiken!
TIP: koop 5,00 of 10,00 GBP extra tegoed, opdat je ook kosten buiten je databundel (SMS-en of dataverkeer buiten de FaH-landen ter voorkoming van maatregelen (omdat je te frequent uitsluitend in FaH-landen internet) kunt voorkomen. Dit geldt ook voor MET databundel geleverde SIMkaarten, omdat die geen tegoed hebben om buiten de databundel te kunnen SMS-en. Zie ook de paragraaf "Beperking gebruik in FaH-landen"
Wel vreemd dat er verschil gemaakt wordt tussen een Three sim voor in een smartphone of voor in een mifi/tablet:
Smartphone: http://www.ebay.co.uk/itm...ro-and-nano-/141987252736
Mifi/tablet: http://www.ebay.co.uk/itm...ablets-Data-/142297204861 tetheren toegestaan
[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 18-04-2017 20:05 ]
Ik heb sinds September vorig jaar een Three 12GB Mifi sim in gebruik. Vorig jaar 2 weken achtereen in Spanje gebruikt. Daarna af en toe een keer in Duitsland, vorige maand nog in Polen en afgelopen week nog weer in Duitsland. Voorlopig blijft 'ie het nog goed doen.
Snelheden zijn max 3G en niet echt snel, maar goed voor navigatie en wat Facebooken en browsen.
Vorig jaar ook een Three 12GB 30 dagen in telefoon gebruikt in de USA, daar ook wel gebruik van kunnen maken op zowel AT&T en T-Mobile netwerk. Echter in veel gebieden / nationale parken ook totaal geen bereik, maar dat lijkt mij een lokaal probleem.
Snelheden zijn max 3G en niet echt snel, maar goed voor navigatie en wat Facebooken en browsen.
Vorig jaar ook een Three 12GB 30 dagen in telefoon gebruikt in de USA, daar ook wel gebruik van kunnen maken op zowel AT&T en T-Mobile netwerk. Echter in veel gebieden / nationale parken ook totaal geen bereik, maar dat lijkt mij een lokaal probleem.
[ Voor 25% gewijzigd door Hoyden op 18-04-2017 22:22 ]
In Hanoi, Vietnam een Viettel sim gekocht, in een Viettel winkel welke je op iedere straat hoek ziet. Gekozen voor een data only sim a 50.000VND en in de winkel direct 10GB bundel laten activeren a 90.000VND. Omgerekend circa €6,-. Cash afgerekend, wel paspoort laten zien. Door medewerker van Viettel laten activeren (menu's zijn Vietnamees).
Tot nu toe (Hanoi naar Sapa, naar Hue naar Hoi An) vrijwel overal 4G/LTE af en toe 3G of Edge. Snel genoeg voor Skype/FaceTime audio of bellen via Whatsapp. Vaak sneller/stabiel dan WiFi.
Tot nu toe (Hanoi naar Sapa, naar Hue naar Hoi An) vrijwel overal 4G/LTE af en toe 3G of Edge. Snel genoeg voor Skype/FaceTime audio of bellen via Whatsapp. Vaak sneller/stabiel dan WiFi.
[ Voor 7% gewijzigd door Bartjeee op 22-04-2017 17:30 ]
1 juni gaan de nieuwe roaming regels in. Is er al zicht op welke kaartjes zeer gunstige snelheid en prijs hanteren. Ik heb een dual sim toestel dus ben op zoek naar goedkoop veel data.
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies, daar hebben we een hele mooie hoek voor: Mobile Aankoopadviesforum. Maar ook daar is eigen inzet en een stuk meer informatie nodig.
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies, daar hebben we een hele mooie hoek voor: Mobile Aankoopadviesforum. Maar ook daar is eigen inzet en een stuk meer informatie nodig.
[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 04-05-2017 09:03 ]
Het zou helpen als je aangeeft waar je naar toe gaatgroggy schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:42:
1 juni gaan de nieuwe roaming regels in. Is er al zicht op welke kaartjes zeer gunstige snelheid en prijs hanteren. Ik heb een dual sim toestel dus ben op zoek naar goedkoop veel data.

Ik vraag me trouwens af of we binnenkort snelheidscaps voor EU-roaming gaan zien. Je ziet bv nu al dat je bij Tele2 alleen op 3G kan roamen.
Over een paar weken gaan we naar New York, iemand nog recente ervaring met een betaalbare optie om in Amerika/VS mobiel internet te gebruiken? We blijven er een weekje.
Had zelf al e.e.a. gezocht en meest voordelige is volgens mij om daar een T-Mobile prepaid SIM te kopen.
Budget is 15-20 euro, aan een 5GB data heb ik volgens mij voldoende. Foto's versturen e.d. kan wel wachten tot ik een wifi-netwerk heb. Gaat meer om navigatie/Uber etc.
Via m'n provider (Simyo) helaas geen mogelijkheid om een buitenlandmodule o.i.d. tijdelijk aan te zetten.
Had zelf al e.e.a. gezocht en meest voordelige is volgens mij om daar een T-Mobile prepaid SIM te kopen.
Budget is 15-20 euro, aan een 5GB data heb ik volgens mij voldoende. Foto's versturen e.d. kan wel wachten tot ik een wifi-netwerk heb. Gaat meer om navigatie/Uber etc.
Via m'n provider (Simyo) helaas geen mogelijkheid om een buitenlandmodule o.i.d. tijdelijk aan te zetten.
[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 04-05-2017 10:41 ]
Ik heb op vakantie in de Vodafonewinkel in Portugal een onbeperkte data sim gehaald. Onbeperkt data voor 15 dagen, waarvan ik er 10 gb van heb verstookt. (workshops vis schoonmaken/fileren op YouTube
)
Heel nette dame, die eerst zorgde dat het goed werkte, en vervolgens de 15 euro aansloeg. Heel goed bereik én vrijwel continue 4g, zowel aan de Algarve zuidkust, maar ook in het binnenland. Stukken beter dan Edge in midden Duitsland in ieder geval een paar maanden terug...
Heel nette dame, die eerst zorgde dat het goed werkte, en vervolgens de 15 euro aansloeg. Heel goed bereik én vrijwel continue 4g, zowel aan de Algarve zuidkust, maar ook in het binnenland. Stukken beter dan Edge in midden Duitsland in ieder geval een paar maanden terug...
voor die mensen die problemen hebben om Spaanse mundo sim op te waarderen.
Ik heb net opgewaardeerd via topup.orange.com.
Erg belangrijk is om bij de registratie een Spaans nummer op te geven.
Ik had eerst een account met mijn NL nummer maar dan lukte een topup niet.
Het wijzigen van het nummer werkte ook niet dus ik heb een nieuw account aangemaakt.
De site is wel veranderd sinds de laatste keer dat ik een topup had gedaan (dec. 2016 ?!?)
Paypal is geen mogelijkheid meer, alleen CC
Je moet ook wat extra betalen, voor €5,- beltegoed moet je een extra €0,80 betalen.
Ik heb net opgewaardeerd via topup.orange.com.
Erg belangrijk is om bij de registratie een Spaans nummer op te geven.
Ik had eerst een account met mijn NL nummer maar dan lukte een topup niet.
Het wijzigen van het nummer werkte ook niet dus ik heb een nieuw account aangemaakt.
De site is wel veranderd sinds de laatste keer dat ik een topup had gedaan (dec. 2016 ?!?)
Paypal is geen mogelijkheid meer, alleen CC
Je moet ook wat extra betalen, voor €5,- beltegoed moet je een extra €0,80 betalen.
Ik snap de mbr niet helemaal, voor dit topic is het zeker relevant wat de regels mbt Europa betekenen voor dataverbruik en de kosten, het mobile aankoopadviesforum is voor telefoons zelf...groggy schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:42:
[mbr]Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies, daar hebben we een hele mooie hoek voor: Mobile Aankoopadviesforum. Maar ook daar is eigen inzet en een stuk meer informatie nodig.[/]
Maar volgens mij kan je gewoon je normale data abonnement gebruiken voor in Europa, dus daar heb je in wezen geen dualsim meer voor nodig
Ik vond het bereik van T-Mobile in de USA niet bepaald geweldig, NY is prima, maar we waren met een camper onderweg naar Atlanta dus dan merkte je flink verschil tussen stedelijk gebied en platteland.ThinkPadd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:33:
Over een paar weken gaan we naar New York, iemand nog recente ervaring met een betaalbare optie om in Amerika/VS mobiel internet te gebruiken? We blijven er een weekje.
Maar dat was in sept. 2015, dus het kan ook al aardig verbeterd zijn
Voor een weekje zal je niet zoveel data nodig hebben toch?
Heb je ook wel gelijk in, maar 5GB leek kleinste bundel wat ik zo beschikbaar zag. Ik denk dat het met een 500MB ofzo wel zat is inderdaad.Dreamvoid schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:56:
Voor alleen navigatie/uber heb je toch met 200 MB al wel genoeg?
Zie boven, met een 500MB ofzo red ik het vermoedelijk ook al wel. Bereik zal in NY bij elke provider wel prima zijn verwacht ik. Heb je nog aanraders voor een dergelijke kleine bundel?Vandread schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:31:
[...]
Ik vond het bereik van T-Mobile in de USA niet bepaald geweldig, NY is prima, maar we waren met een camper onderweg naar Atlanta dus dan merkte je flink verschil tussen stedelijk gebied en platteland.
Maar dat was in sept. 2015, dus het kan ook al aardig verbeterd zijn
Voor een weekje zal je niet zoveel data nodig hebben toch?
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 04-05-2017 13:33 ]
Toevallig ga ik binnenkort ook op vakantie in de USA en Canada. Voor Canada al een vodafone ierland kaartje geregeld, eventueel ook te gebruiken in USA. 2.99 euro per dag voor 200mb. Echter als ik volgende week in Spanje ben haal ik even een prepaid vodafone kaartje voor 20 euro voor 3.5gb wat vanaf 22 Mei ook te gebruiken is in USA. AT&T netwerk wat ik zover kon vinden. Echter ondersteunt mijn foon alleen de 3G frequentie en niet de 4G aldaar. Oneplus 3.ThinkPadd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:33:
[...]
Heb je ook wel gelijk in, maar 5GB leek kleinste bundel wat ik zo beschikbaar zag. Ik denk dat het met een 500MB ofzo wel zat is inderdaad.
[...]
Zie boven, met een 500MB ofzo red ik het vermoedelijk ook al wel. Bereik zal in NY bij elke provider wel prima zijn verwacht ik. Heb je nog aanraders voor een dergelijke kleine bundel?
Ps. Als je wilt navigeren dan zou ik offline navigatie adviseren. TomTom bijvoorbeeld.
[ Voor 4% gewijzigd door dorenberg op 04-05-2017 14:26 ]
Ben ook aan het orienteren voor de US: T-Mobile heeft ook een tourist plan: 30 dollar
Kopen in de winkel lokaal of laten afleveren via je Hotel (betalen met een US based CC of CC giftcard).The Tourist Plan includes:
Unlimited data, with up to 2 GB 4G LTE data on your smartphone.
Unlimited domestic and international texting in the US to 140+ countries and destinations.
1,000 minutes of domestic talk within the US.
Free SIM card for your unlocked phone
Verwijderd
Ik denk dat @groggy iets anders bedoelde. Volgens mij wilt ie een buitenlands prepaid kaartje gebruiken in Nederland.
Zou best kunnen dat er misschien wat leuks tussen zit natuurlijk, in NL is het met prepaid qua data niet zo best gesteld. ;-)
Zou best kunnen dat er misschien wat leuks tussen zit natuurlijk, in NL is het met prepaid qua data niet zo best gesteld. ;-)
Ondertussen lijkt de tijd bij Orange spanje stil te staan. Er is nog niets veranderd met de prepaid databundel tijdens de afgelopen 2 jaar, kosten zijn ook nog 15€ voor een 2GB databundel. Benieuwd hoe ze in het zuiden gaan inspelen op de wijzigende situatie per juni. Je zou toch verwachten dat met alle roaming mogelijkheden voor 'toeristen' de prijs voor lokale MB's onder druk komt te staan met als gevolg dat de prijzen voor lokale sims (prepaid of niet) zakken qua kosten per MB.
[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 04-05-2017 15:12 ]
Hoezo? De lokale Spanjaarden mogen geen buitenlandse abo's afsluiten (hoeveel hebben er een 'stabiele band'?), en de lagere inkomsten van roamende toeristen moeten nu gecompenseerd worden door hogere tarieven voor de lokalo's.
Deze EU-regel is per saldo gunstig voor klanten in landen met weinig toerisme, en ongunstig voor klanten in landen met veel toerisme. Dit was ook precies waarom de discussies zo moeilijk waren.
Deze EU-regel is per saldo gunstig voor klanten in landen met weinig toerisme, en ongunstig voor klanten in landen met veel toerisme. Dit was ook precies waarom de discussies zo moeilijk waren.
[ Voor 43% gewijzigd door Dreamvoid op 04-05-2017 15:48 ]
Lagere inkomsten dat denk ik niet. De providers mogen immers 7.70€ per roaming GB doorbelasten dus dat valt wel mee. Waar de schoen wringt is denk ik dat het geen drol uitmaakt of de omzet van prepaids terugloopt, omdat het maar een kleine club mensen is die tijdens vakantie uberhaupt prepaid aanschaft.
Als het nu 7,70€ per GB is, ga je je afvragen wat het voor 15 juni wel niet geweest moet zijn...
Als het nu 7,70€ per GB is, ga je je afvragen wat het voor 15 juni wel niet geweest moet zijn...
O.a. in deze topic lees ik veel suggesties voor Three. Kan je al je dat ook in de VS gebruiken. Gebruik je zowel het netwerk van AT&T en T-Mobile als ik het goed begrijp. Dus het andere netwerk als de ene niet beschikbaar is?ThinkPadd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:33:
Ik ben in juli van plan 3 weken langs de nationale parken aan de westkust te gaan (Yosemite, Grand Canyon, Death Valley en zo).
Weet iemand hier of je die kaarten ook op Heathrow kan kopen? Heb toevallig een overstap van 1,5uur.

Moet je online even kijken of ze een Three winkel hebben daar.androids schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:53:
[...]
O.a. in deze topic lees ik veel suggesties voor Three. Kan je al je dat ook in de VS gebruiken. Gebruik je zowel het netwerk van AT&T en T-Mobile als ik het goed begrijp. Dus het andere netwerk als de ene niet beschikbaar is?
Ik ben in juli van plan 3 weken langs de nationale parken aan de westkust te gaan (Yosemite, Grand Canyon, Death Valley en zo).
Weet iemand hier of je die kaarten ook op Heathrow kan kopen? Heb toevallig een overstap van 1,5uur.
Sowieso kan ik je een mifi aanraden, zodat je toch gewoon telefonisch te bereiken bent. Bovendien kan je dan met meerdere mensen op dezelfde internetsim.ThinkPadd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:33:
Dan New York. Ik had een Three sim, maar moet eerlijk zeggen dat het wat mij betreft een waardeloze verbinding was. Je verwacht in de USA overal 4G te hebben, nou dat viel zwaar tegen. Voorbeeld: Ik zat op zondagavond (tegelijk met een F1 race) in de bus van Washington naar New York. Ik had voldoende data dus dacht via VPN de race te kunnen kijken. Dat was absoluut niet mogelijk. Zelfs alleen luisteren naar grandprixradio kon niet zonder regelmatig bufferen.
Ook facetimen met mijn kinderen midden op Times Square ging niet zonder af en toe blokken te zien. Ik heb dus uiteindelijk maar een wereldbundel van KPN aangezet, iets wat jij met Simyo helaas niet kunt. Daarom de tip om lokaal een kaartje te kopen en te vragen naar de datasim met de beste dekking. Dat is wat mij betreft in ieder geval niet Three.
Heel simpel, tele2 heeft geen 4g roaming overeenkomst.. daarom kan die alleen op 2 en 3g roamen.Dreamvoid schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:29:
Ik vraag me trouwens af of we binnenkort snelheidscaps voor EU-roaming gaan zien. Je ziet bv nu al dat je bij Tele2 alleen op 3G kan roamen.
Tx, maar ik bedoelde meer of er tweakers hier toevallig een tussenstop op Heathrow hebben gemaakt en uit ervaring weten of je wel/geen Three simkaart kan kopen.dorenberg schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:34:
[...]
Moet je online even kijken of ze een Three winkel hebben daar.
Met googlen krijg je als resultaat simlocal, maar dan weet ik niet of je als tussenstop zo'n sim kan kopen. Ik ben zelf een aantal keren op Heathrow geweest, maar nog nooit als tussenstop. En ik had toen geen Three simkaart nodig.
Da's logisch, maar is er eigenlijk een regel die verbiedt dat alle telco's de roamers op hun (3G/4G) netwerk te cappen op 384 kbit ofzo? Zo ontmoedig je permanente roamers behoorlijk, en het is een stuk goedkoper in te voeren dan al je abo houders 1 voor 1 checken op 'stabiele banden' met hun sim-land.dutchnltweaker schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:04:
Heel simpel, tele2 heeft geen 4g roaming overeenkomst.. daarom kan die alleen op 2 en 3g roamen.
[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 04-05-2017 23:47 ]
Net even gekeken, zag deze (Huawei E5830) staan, erg goedkoop.coelho schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:12:
[...]
Sowieso kan ik je een mifi aanraden, zodat je toch gewoon telefonisch te bereiken bent. Bovendien kan je dan met meerdere mensen op dezelfde internetsim.
[...]
Maar na wat zoekwerk blijk je voor 3G in Amerika de 1900Mhz frequentie te moeten kunnen ontvangen, wat deze niet kan. Je zit dus vast aan 2G/Edge.
Bijna alle MiFi's die je hier in de EU kan kopen hebben geen ondersteuning voor 3G op 1900Mhz en dus geen 3G in de VS. En als je er dan eentje hebt gevonden die het wel kan ben je gelijk 150 euro ofzo kwijt.
Ik denk dat ik maar gewoon het T-Mobile Internation Tourist Plan neem. $30 voor 3 week 'onbeperkt' data. En dan een oude iPhone 4s die ik nog heb liggen als wifi-hotspot inzetten zodat ik 3G snelheden heb.
[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 05-05-2017 09:31 ]
Binnenkort (na 15 juni) ga ik met een grote groep een trip door West Europa maken. Ik ben hiervoor op zoek naar een (prepaid) simkaart voor 2 weken waar ik vrijwel onbeperkt internet (minimaal 10 GB) op een redelijke snelheid (vanaf 1-2 mbps) heb die je kan tetheren/in een hotspot/mifi kan gebruiken.
Omdat we overal maar 2-3 dagen blijven, is een lokale simkaart aanschaffen te veel gedoe en wellicht prijzig.
Ik heb al Robin Mobile gevonden, maar die staat geen tethering/mifi toe. Simkaart van KPN (onbeperkt bundel) is te traag met 128 kbps.
Is Three sim met 12Gb de beste optie of heeft iemand een andere goede suggestie?
Omdat we overal maar 2-3 dagen blijven, is een lokale simkaart aanschaffen te veel gedoe en wellicht prijzig.
Ik heb al Robin Mobile gevonden, maar die staat geen tethering/mifi toe. Simkaart van KPN (onbeperkt bundel) is te traag met 128 kbps.
Is Three sim met 12Gb de beste optie of heeft iemand een andere goede suggestie?
[ Voor 4% gewijzigd door Geen12 op 05-05-2017 12:05 ]
Het zal lastig zijn om vooraf met 100% zekerheid te weten wat providers na 15 juni precies gaan doen met tethering.
Onder de nieuwe regulering ontstaat in elk geval een grote prikkel bij telco's om alle tethering van buitenlandse roamers te blokkeren. Of ze dat ook werkelijk gaan doen is vraag 2 natuurlijk.
Onder de nieuwe regulering ontstaat in elk geval een grote prikkel bij telco's om alle tethering van buitenlandse roamers te blokkeren. Of ze dat ook werkelijk gaan doen is vraag 2 natuurlijk.
Geen12, ik zelf ga gelukkig iets later op vakantie dit jaar, maar wacht geduldig de ontwikkelingen af.
Wat ik tot zover heb kunnen vinden is het wellicht een optie om een 1 maand abbo af te sluiten bij een NL provider, bv. Tele2, met de grootste databundel en die dan na de vakantie opzeggen. Hetzelfde verhaal kan je met een 1 jaar abbo doen bij andere providers, welke je per maand kan aanpassen.
Wat ik tot zover heb kunnen vinden is het wellicht een optie om een 1 maand abbo af te sluiten bij een NL provider, bv. Tele2, met de grootste databundel en die dan na de vakantie opzeggen. Hetzelfde verhaal kan je met een 1 jaar abbo doen bij andere providers, welke je per maand kan aanpassen.
Heb zelf tele2 als provider en kan op 3g in België of Duitsland hogere snelheden halen dan wat je aangeeft, wat wel is dat onze Nederlandse netwerken de beste van Europa zijn en dat we deze snelheden niet meer gewend zijn op 3g niveau, 4g is namelijk een stuk beter daarom heb ik nu een vodafone simkaart prepaid aangeschaft voor 4g roaming. Moet zeggen dat het echt een verademing is en hoop dat tele2 hier snel mee komt.Dreamvoid schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:45:
[...]
Da's logisch, maar is er eigenlijk een regel die verbiedt dat alle telco's de roamers op hun (3G/4G) netwerk te cappen op 384 kbit ofzo? Zo ontmoedig je permanente roamers behoorlijk, en het is een stuk goedkoper in te voeren dan al je abo houders 1 voor 1 checken op 'stabiele banden' met hun sim-land.
Goede tip. Tele2 had ik nog gezien, zag helaas op hun website staan:Lord_Dain schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:28:
Geen12, ik zelf ga gelukkig iets later op vakantie dit jaar, maar wacht geduldig de ontwikkelingen af.
Er gaan dus andere regels gelden voor hun grootste bundels..Per 8 juni 2017 kun je ook bij Tele2 profiteren van voordelig internetten, bellen en sms’en in de EU. Vanaf deze datum bel en sms je binnen de EU vanuit je gebruikelijke bundel (m.u.v. betaalde informatie- en servicenummers). Dit geldt voor alle abonnementen die nu afgesloten worden of al afgesloten zijn.
Als je je bundel hebt verbruikt gelden de actuele buiten de bundel tarieven. Voor je databundel geldt hetzelfde. Alleen voor de aller-allergrootste databundels zal een wettelijk vastgesteld datalimiet gaan gelden.
Zie dat de datum nu 8 juni is, blijkbaar hadden ze nog 1 dag extra nodig.Geen12 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:54:
[...]
Goede tip. Tele2 had ik nog gezien, zag helaas op hun website staan:
[...]
Er gaan dus andere regels gelden voor hun grootste bundels..
Vraagje, zit nu ij Duitsland met een vodafone nl prepaid 2gb eu bundel.
Maar kan alleen op vodafone Duitsland roamen, rare is als ik onderweg aan het rijden ben dan kan hij soms wel op een ander netwerk roamen..? Waar kan dit aan liggen?
Maar kan alleen op vodafone Duitsland roamen, rare is als ik onderweg aan het rijden ben dan kan hij soms wel op een ander netwerk roamen..? Waar kan dit aan liggen?
Yup.. dus nog even afwachten wat ze met de 10GB bundel van 22€ per maand doen. Op basis van de huidige regels moeten ze daarvan ca. 6GB in het buitenland aanbieden. Hopelijk dat ze dit dus op 10GB laten staan. Zo niet dan denk ik dat mensen eerder bij een T-Mobile terecht komen:Geen12 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:54:
Er gaan dus andere regels gelden voor hun grootste bundels..
Je kiest dan voor een 1 jaar abbo en schroeft je bundel voor je vakantie op naar het 10GB en daarna terug. Enige jammer is dat je dan wel een jaar aan T-Mobile vast zit.
Aan welke netwerken er beschikbaar zijn. Vodafone is het voorkeursnetwerk, als dat er is zul je daarmee verbonden worden. Alleen als dat er niet is en er wel andere netwerken beschikbaar zijn kun je daarop roamen.dutchnltweaker schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:51:
Ik was vorige week in de UK en had problemen met mijn Vodafone NL prepaid SIM kaart. Ik kreeg eerst geen data verbinding (PDP-identiteit niet geaccepteerd) en daarna helemaal geen verbinding meer (No service). De helpdesk (gebeld met een andere telefoon) vertelde mij dat bij drukte de providers buitenlandse SIMs als eerste van het netwerk af gooien. Dus cappen zullen ze vast ook wel doen.Dreamvoid schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:45:
[...]
Da's logisch, maar is er eigenlijk een regel die verbiedt dat alle telco's de roamers op hun (3G/4G) netwerk te cappen op 384 kbit ofzo? Zo ontmoedig je permanente roamers behoorlijk, en het is een stuk goedkoper in te voeren dan al je abo houders 1 voor 1 checken op 'stabiele banden' met hun sim-land.
Tsja, logisch ook - roamers kan je niet verliezen als klant, en je verdient ook bijna niks meer aan ze.RichieB schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:55:
De helpdesk vertelde mij dat bij drukte de providers buitenlandse SIMs als eerste van het netwerk af gooien. Dus cappen zullen ze vast ook wel doen.
Ik ben bang dat de hosanna stemming rond het roaming-einde redelijk snel zal verdwijnen, en de frustratie over nieuwe ergernissen weer net zo groot wordt als daarvoor. Je krijgt met dit soort regulering altijd onvoorziene gevolgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 08-05-2017 22:06 ]
@androids Ik ben er van het weekend geweest, je kan op Heathrow bij Dixons proberen een kaartje te halen. Maar de 12GB instap-sim die op eBay staat werkt zowieso. Ik geloof dat de kaartjes bij Dixons niet een instap-sim van 12GB zijn, maar alleen 20 GBP waarde hebben ofzo (ik heb alleen maar even snel gekeken, niet goed gelezen wat ze precies zijn).androids schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:53:
[...]
O.a. in deze topic lees ik veel suggesties voor Three. Kan je al je dat ook in de VS gebruiken. Gebruik je zowel het netwerk van AT&T en T-Mobile als ik het goed begrijp. Dus het andere netwerk als de ene niet beschikbaar is?
Zorg wel dat je het data-sim neemt en niet de sim waar ook belminuten op zit
Het bereik viel me allerminst mee, alleen rond (net buiten) Yosemite was het erg afwisselend/spotty maar verder eigenlijk bijna altijd wel 2G/3G verbinding gehad.
De snelheid van Three valt me wel uitermate tegen trouwens. Voor mail/facebook/pokemon/Clash is het net voldoende.
@ThinkPad Een kleine update, mijn Huawei E5786s-32a heeft wel 3G in de USA, geen 4G. Het is onmogelijk om een Europese MiFi te vinden die 4G doet in de USA, 3G MiFi's zijn er wel.ThinkPadd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 07:43:
[...]
Net even gekeken, zag deze (Huawei E5830) staan, erg goedkoop.
Maar na wat zoekwerk blijk je voor 3G in Amerika de 1900Mhz frequentie te moeten kunnen ontvangen, wat deze niet kan. Je zit dus vast aan 2G/Edge.
Bijna alle MiFi's die je hier in de EU kan kopen hebben geen ondersteuning voor 3G op 1900Mhz en dus geen 3G in de VS. En als je er dan eentje hebt gevonden die het wel kan ben je gelijk 150 euro ofzo kwijt.
Ik denk dat ik maar gewoon het T-Mobile Internation Tourist Plan neem. $30 voor 3 week 'onbeperkt' data. En dan een oude iPhone 4s die ik nog heb liggen als wifi-hotspot inzetten zodat ik 3G snelheden heb.
Ik heb een kleine 5GB verbruikt in 12 dagen, op 3G. Dit is met 2 kids die continue Pokemon en Clash Royale spelen
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
OK, maar dat ding kost €179 euro zie ikdaxy schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:12:
[...]
@ThinkPad Een kleine update, mijn Huawei E5786s-32a heeft wel 3G in de USA, geen 4G. Het is onmogelijk om een Europese MiFi te vinden die 4G doet in de USA, 3G MiFi's zijn er wel.
Ik heb een kleine 5GB verbruikt in 12 dagen, op 3G. Dit is met 2 kids die continue Pokemon en Clash Royale spelenIk heb ze wel verboden Youtube te kijken.
Mocht je in de USA willen bellen dan is het handig om ook de belminuten mee te pakken. Wat kun je dan namelijk doen:daxy schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:12:
[...]
@androids Ik ben er van het weekend geweest, je kan op Heathrow bij Dixons proberen een kaartje te halen. Maar de 12GB instap-sim die op eBay staat werkt zowieso. Ik geloof dat de kaartjes bij Dixons niet een instap-sim van 12GB zijn, maar alleen 20 GBP waarde hebben ofzo (ik heb alleen maar even snel gekeken, niet goed gelezen wat ze precies zijn).
Zorg wel dat je het data-sim neemt en niet de sim waar ook belminuten op zit
- Je maakt een account aan bij bijvoorbeeld 12voip. Stort daar vlak voor je vakantie een bedrag op (=freedays)
- je registreert je Three nummer bij 12voip
- Je belt vanuit de USA naar het UK inbelnummer van 12voip (dit bellen valt in de 'gratis' roaming belminuten van Three)
- Zodra je verbinding hebt met 12voip toets je het nummer in dat je wilt bellen (je kan het ook programmeren met een pauze in je mobiele telefoon). Naar Nederland valt onder de freedays van 12voip en naar de USA ook.
(en de kwaliteit is beter dan via wifi met een voip te bellen.)
Dat ligt niet aan Three, buiten de steden in de USA is het bereik vaak erg slecht.Het bereik viel me allerminst mee, alleen rond (net buiten) Yosemite was het erg afwisselend/spotty maar verder eigenlijk bijna altijd wel 2G/3G verbinding gehad.
De snelheid van Three valt me wel uitermate tegen trouwens. Voor mail/facebook/pokemon/Clash is het net voldoende.
[...]
@ThinkPad Een kleine update, mijn Huawei E5786s-32a heeft wel 3G in de USA, geen 4G. Het is onmogelijk om een Europese MiFi te vinden die 4G doet in de USA, 3G MiFi's zijn er wel.
Ik heb een kleine 5GB verbruikt in 12 dagen, op 3G. Dit is met 2 kids die continue Pokemon en Clash Royale spelenIk heb ze wel verboden Youtube te kijken.
dat ligt wél aan Three, zij filteren het roaming traffic actief, en maken normaal internetten buiten de UK bijna onmogelijk. Goed genoeg voor whatsapp/facebook, maar zwaardere activiteiten en zeker streamen zijn onmogelijkBB-One schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:31:
[...]
[...]
Dat ligt niet aan Three, buiten de steden in de USA is het bereik vaak erg slecht.
[...]
In de steden vond ik het anders ook niet al te best. Een paar jaar geleden heb ik met Three ook in de VS gebruik gemaakt van internet. In New York had ik 3G, maar het leek wel alsof ik op EDGE aan het internetten was. YouTube bekijken ging niet echt, was echt te traag in het centrum van de stad.BB-One schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:31:
[...]
Dat ligt niet aan Three, buiten de steden in de USA is het bereik vaak erg slecht.
De keren daarna dat ik in de VS was heb ik dan ook geen internet meer genomen. Op elke hoek van de straat is wel een Starbucks of department store met gratis Wi-Fi waar je even je mail kunt checken of kunt FaceTimen met familie of vrienden.
En eigenlijk leidt internet je alleen maar af. Je zit voortdurend op je telefoon te kijken, in plaats van dat je aandacht geeft aan je medereizigers of aan de omgeving. Dat is tenminste mijn eigen ervaring (met mezelf)

Dat waag ik te betwijfelen. Vaak is er gewoonweg helemaal geen netwerk/bereik. Zie voor dekking:stijnec1 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:58:
[...]
dat ligt wél aan Three, zij filteren het roaming traffic actief, en maken normaal internetten buiten de UK bijna onmogelijk. Goed genoeg voor whatsapp/facebook, maar zwaardere activiteiten en zeker streamen zijn onmogelijk
https://www.nperf.com/en/...-99.12626953124999&zoom=5
(we moeten niet vergeten dat de USA een erg groot land is met heel veel lege stukken met weinig tot geen inwoners)
Ik heb vorig jaar 1x gewoon nog lekker ouderwets bij een telefooncel moeten bellen (die daar waarschijnlijk ook niet zonder reden nog stond...). Ik heb een dual sim telefoon en ik heb vaak genoeg naar twee lege balkjes staan kijken (1 US sim en 1 Three sim) Maar ook met 1 NL-vodafone sim en 1 Three sim.
Ik geloof ook wel dat het een Three ligt. Zie ook mijn ervaringen hierboven, dat ging niet over ergens in het midwesten van de VS, in de "middle of nowhere," maar gewoon over Central Park in New York City. Ik geloofBB-One schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:17:
[...]
Dat waag ik te betwijfelen. Vaak is er gewoonweg helemaal geen netwerk/bereik. Zie voor dekking:
https://www.nperf.com/en/...-99.12626953124999&zoom=5
(we moeten niet vergeten dat de USA een erg groot land is met heel veel lege stukken met weinig tot geen inwoners)
@stijnec1 dus graag als hij zegt dat Three al het dataverkeer in het buitenland capped.
Toen ik de simkaart overigens in mijn iPad deed, werkte het ook niet. Alles was vakkundig dichtgetimmerd.
zou zeggen, gebruik je Three sim eens in Nederland/Belgie (ook roam like home landen) en vergelijk de snelheid eens met de snelheid die je met je eigen sim gewend bent.
Heb zelf een mifi met Three 12gb kaart. In de UK geen enkel probleem, daarbuiten is de verbinding bijna onbruikbaar traag
even googelen leert dat ik ook lang niet de enige ben die dit ervaart
maar goed, het is een goedkope oplossing, en traag internet is nog altijd beter dan geen internet
Tx allemaal. Ik dacht zelf aan bellen in de VS met Skype. Vanaf NL bel ik vaker naar de Amerika via Skype en dat gaat goed.
Maar als de verbinding zo slecht is, dan is de optie van BB-One misschien beter (met een Three kaart).
Wat raden jullie aan voor 3 weken Grand Canyon, Bryce, Zion, Valley of Fire, Vegas, Death Valley, Yosemite en San Francisco? Wil vooral Waze, Google Maps, Facetime, Whatsapp, Googlen en overnachtingen pnline kunnen zoeken/boeken (we hebben een flexibele planning).
Budget dacht ik aan rond de €30.
Maar als de verbinding zo slecht is, dan is de optie van BB-One misschien beter (met een Three kaart).
Wat raden jullie aan voor 3 weken Grand Canyon, Bryce, Zion, Valley of Fire, Vegas, Death Valley, Yosemite en San Francisco? Wil vooral Waze, Google Maps, Facetime, Whatsapp, Googlen en overnachtingen pnline kunnen zoeken/boeken (we hebben een flexibele planning).
Even een ervaring delen: Ik heb onlangs voor Italië een Vodafone prepaid SIM gekocht in Nederland alvast. Gebruikt in een mifi, werkte perfect. 3GB voor €20. Scheelde me veel geregel en gezoek in Italië zelf.
Ik zal volgende keer geen Three meer nemen, die is mij te traag (speedtest gaf mij echt niet meer dan 30Kb/s). Ik zou zelf volgende keer voor het T-Mobile Tourist plan gaan, maar hier heb ik geen ervaring mee. Three kiest zelf tussen T-Mobile en AT&T als netwerk, maar ik heb gezien dat ik voornamelijk op T-Mobile zat. Zolang je niet op 4G zit (bijvoorbeeld met een EU MiFi), dan heb je kans dat je bereik weg zal vallen in de afgelegen gebieden. Ik denk zelf dat iedere provider op de afgelegen gebieden wat problemen zal geven. De wat drukkere gebieden (en Yosemite Valley bijvoorbeeld valt hier ook onder) zal je wel goed bereik hebben.androids schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:09:
Tx allemaal. Ik dacht zelf aan bellen in de VS met Skype. Vanaf NL bel ik vaker naar de Amerika via Skype en dat gaat goed.
Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.