Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• coen01
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-01 16:28
Beste allen,
de zoekfunctie "Vietnam" levert bij mij maar 2 reacties op en die zijn inmiddels jaren oud. Ik ben op zoek naar een data sim om in een oude Samsung te stoppen die dan als hotspot fungeert voor 2 iPhones en 1 iPad.
Graag een datasim die op te waarderen is via internet met een creditcard.
Of een sim met gelijk 3 of meer Gb.
Wie kan mij verder helpen? Tnx alvast.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:41
quote:
coen01 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:36:
Beste allen,
de zoekfunctie "Vietnam" levert bij mij maar 2 reacties op en die zijn inmiddels jaren oud. Ik ben op zoek naar een data sim om in een oude Samsung te stoppen die dan als hotspot fungeert voor 2 iPhones en 1 iPad.
http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Vietnam

• o rey
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
quote:
coen01 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:36:
Beste allen,
Afgelopen zomer ben ik Vietnam geweest, op iedere straathoek kan je een prepaid simkaartje kopen (althans in Ho Chi Minh City). Gewoon aan een local in de kroeg ofzo vragen, die wijst je wel de weg, mocht je het zelf niet kunnen vinden. De provider naam weet ik niet meer. Prijs ligt rond de ¤5 - ¤10 voor 5GB. Dekking is 3G en vrijwel overal wel dataverbinding (wel vrij traag).

Edit: betreft Mobifone volgens mij, Viettel is ook goed. Dat is de provider van de overheid.

o rey wijzigde deze reactie 09-01-2017 21:34 (5%)

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:26
quote:
Napsju schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:33:
Japan
Goedkoopste optie die ik heb gevonden kost 1922 JPY (¤16) voor 1GB, verkrijgbaar bij Bic Camera. Netwerk onbekend, niet gekocht omdat bijna overal in het stedelijk gebied WiFi is. Een soort FON / Ziggo spots, maar dan gratis op basis van email adres of (evt buitenlands) mobiel nummer.
Ik zag dat je via Amazon.co.uk voor 23 euro een kaartje van Softbank toegestuurd krijgt met 1gb/maand.
Vermoedelijk hetzelfde kaartje?
Kun je iets meer vertellen over je ervaringen met gratis WiFi spots? Hoe is de dekking?
Wil vooral online zijn om routes met OV te plannen, verder wel geduld om op een wifispot te kunnen wachten.

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:16
Dekking is wisselend, maar er is altijd wel iets in de buurt in het stedelijk gebied.

Lekker!

• ASW1
Hmm, denk dat ik toch maar een een simkaartje haal voor de zekerheid.
Ik ga met een klein kind op stap en ten allen tijde een beetje soepel het OV kunnen plannen is wel belangrijk.

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:03
Wij gaan de derde week van mei naar Amerika, dat zou eerst 1 juni worden maar qua data en vluchten kwam dat niet uit.
Nu ben ik opzoek naar een provider die het liefst onbeperkte data bied met 4 personen. Ik heb een TP-Link Mifi alleen weet ik niet of de Amerikaanse providers dit kunnen zien als thetering. Het zou jammer zijn als het niet zo werken.

Ik zag Simple Mobile voorbij komen: http://www.ebay.com/itm/P...m:maoZpuQDGUGhw2HO_Ci3MIQ voor $22,99 + $13,73 shipment heb je een Simple Mobile simcard met onbeperkte data voor 1 maand.
Wie heeft hier ervaring mee? Is het gewoon 1 maand te gebruiken en zit je dan nergens aanvast? Het kost dan omgerekend ¤34,32 voor de kleine 3 weken dat we er zijn.

Maar kan dit als je over 2 maand verdeeld in Amerika bent? 23-5 - 9 juni

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10:22
quote:
Binnetie schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:50:
...... Is het gewoon 1 maand te gebruiken en zit je dan nergens aanvast?.........
Maar kan dit als je over 2 maand verdeeld in Amerika bent? 23-5 - 9 juni
Meestal gaat het om een maand na activatie van de sim. (23-5 tot 23-6)
Ik heb nog nimmer kalendermaanden gezien bij Prepaid.
Zou anders vreemd overkomen als je een dergelijk kaart koopt en activeert op 30-5.

elinx wijzigde deze reactie 28-01-2017 15:34 (9%)

• placemaster
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09:57
Over een aantal weken ga ik met de familie skien in Frankrijk. Ik ben op zoek naar een data sim (prepaid) met een groot aantal Gb's. Het simkaartje moet in een mifi zijn werk doen.
Ik heb al gelezen over Three.co.uk (12Gb) en dat ziet er op zich wel goed uit (ook de prijs), maar lees veel over de snelheid die geknepen wordt. Heb trouwens geen idee hoeveel data wij met z'n alleen gaan verbruiken (4 telefoons, 3 iPads en 2 laptops).
Iemand nog andere ideeën die betaalbaar zijn?

placemaster wijzigde deze reactie 28-01-2017 16:40 (12%)

• stijnec1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 24-02 22:53
quote:
placemaster schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:37:
Over een aantal weken ga ik met de familie skien in Frankrijk. Ik ben op zoek naar een data sim (prepaid) met een groot aantal Gb's. Het simkaartje moet in een mifi zijn werk doen.
Ik heb al gelezen over Three.co.uk (12Gb) en dat ziet er op zich wel goed uit (ook de prijs), maar lees veel over de snelheid die geknepen wordt. Heb trouwens geen idee hoeveel data wij met z'n alleen gaan verbruiken (4 telefoons, 3 iPads en 2 laptops).
Iemand nog andere ideeën die betaalbaar zijn?
Wat dacht je van Free? Als je mifi 4g compatible is op de frequenties die free gebruikt, krijg je 50gb voor 30 euro
let wel op dat je het maandelijkse contract neemt, niet de rolling optie die gewoon doorloopt (en blijft afschrijven van je creditcard)
simkaart kun je eenvoudig bij een automaat kopen (creditcard noodzakelijk) zie deze link voor locaties
http://mobile.free.fr/couverture/borne_interactive.html

• driel24
  • Laatst online: 13:00
Hoe is het nu geregeld met de EU bundels vanaf komende zomer....
Over paar maanden moet ik drie nieuwe abonnementen afsluiten en wil EU toch wel mee laten wegen.

T-Mobile en Vodafone bieden nu echt twee verschillende aan.
Ze maken onderscheid tussen EU abonnementen en NL abonnementen.
Maar volgens mij worden de NL abbo's komende zomer toch ook EU versie's ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
driel24 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:12:
Hoe is het nu geregeld met de EU bundels vanaf komende zomer....
Over paar maanden moet ik drie nieuwe abonnementen afsluiten en wil EU toch wel mee laten wegen.

T-Mobile en Vodafone bieden nu echt twee verschillende aan.
Ze maken onderscheid tussen EU abonnementen en NL abonnementen.
Maar volgens mij worden de NL abbo's komende zomer toch ook EU versie's ?
je MOET niets .... je kan.

Over de werkelijke invoering vanaf juni is nog niets structureel vastgelegd.
Het kan nog steeds alle kanten op, de EU regeltjes zijn zo transparant dat het voor niemand eenduidig, je leest wat je wilt lezen, en in je voordeel is.
Alle buitenland uit de bundel, geen kosten, maar vooralsnog begrijp ik eruit dat er geen EXTRA kosten berekend mogen worden.
Het is evengoed mogelijk om de mb's uit de bundel te mogen gebruiken, met een meerprijs ( 0,06ct/mb )

Pas als de contracten inzichtelijk zijn, kun je echt een onderscheid zien

http://i.imgur.com/B2mBFTO.jpg

• driel24
http://www.nu.nl/mobiel/4...ngtarieven-providers.html

Toch weer nieuwe ontwikkelingen.
Als je dit artikel leest is het toch raar dat er twee abonnementen aangeboden worden.

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-02 10:36

The_Wireless_Guy

Cool icon still not found

quote:
driel24 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 00:18:
http://www.nu.nl/mobiel/4...ngtarieven-providers.html

Toch weer nieuwe ontwikkelingen.
Als je dit artikel leest is het toch raar dat er twee abonnementen aangeboden worden.
Dit artikel gaat over de wholesale tarieven die de operators onderling met elkaar mogen afrekenen.
Wat bedoel jij met "dat er twee abonnementen worden aangeboden"?

Het staat een operator vrij verschillende abonnementen aan te bieden. Tot 15 juni hoeft er nl helemaal niets m.b.t. de EU in abonnementen opgenomen te zijn. Dat ze met een type abonnement vast vooruitlopen op de regels mag natuurlijk. We zullen af moeten wachten wat de operators aanbieden vanaf 15 juni.

The_Wireless_Guy wijzigde deze reactie 03-02-2017 08:02 (23%)

Redacteur 4Gmasten.nl

• driel24
quote:
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 07:58:
[...]

Dit artikel gaat over de wholesale tarieven die de operators onderling met elkaar mogen afrekenen.
Wat bedoel jij met "dat er twee abonnementen worden aangeboden"?

Het staat een operator vrij verschillende abonnementen aan te bieden. Tot 15 juni hoeft er nl helemaal niets m.b.t. de EU in abonnementen opgenomen te zijn. Dat ze met een type abonnement vast vooruitlopen op de regels mag natuurlijk. We zullen af moeten wachten wat de operators aanbieden vanaf 15 juni.
Het artikel gaat niet alleen over de tarieven tussen landen onderling.
Er staat :

De overeenkomst werd op dinsdagavond bereikt.

Europese providers mogen vanaf 15 juni 2017 consumenten geen extra kosten meer rekenen voor bellen, sms’en en internetten in andere landen. De bedrijven moeten de kosten wel onderling met elkaar verrekenen. De overeenkomst bepaalt wat providers elkaar hier maximaal voor mogen vragen.

Over de twee abonnementen : twee posts terug driel24 in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"

Er zijn nu gewoon goedkopere (zonder EU) en duurdere (met EU) abonnement bij veel providers.
Als bovenstaande doorzet heb je toch mooi teveel betaald wanneer alle na 15 juni Eu-vrij moeten zijn.

• drwoo
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 24-02 07:28
http://ec.europa.eu/newsroom/dae/document.cfm?doc_id=42307

"For the most competitive contracts offering data allowances at very low domestic unit prices (below the wholesale cap): When you go abroad you will continue to enjoy your full allowance of calls and texts. For data, you will have twice the volume of data equivalent to the value of your monthly contract in terms of the wholesale roaming data price cap."

"Data wholesale prices will be reduced step by step over 5 years: ¤7.7/GB (15/06/2017), ¤6/GB (01/01/2018), ¤4.5/GB (01/01/2019), ¤3.5/GB (01/01/2020), ¤3/GB (01/01/2021) and ¤2.5/GB (01/01/2022)."

"Example: with his ¤70 per month contract, Tim living in the Netherlands gets unlimited calls, texts and data for his smartphone. While travelling abroad, he will have unlimited calls and text. For data, he will get twice the equivalent of ¤70 worth at the wholesale roaming data price cap. Based on caps agreed by the European Parliament and Member States, this would give Tim over 18 GB of data roaming as of 15 June 2017 and 56 GB of data roaming as of January 2022."

Dus als Roaming niet expliciet is vermeld voor de GBs in jouw abonnement, en de per MB tarieven zijn onder de wholesap cap dan krijg je alleen een portie van jouw GBs zonder toeslag voor roaming.

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:31

coelho

VanTheManFan

quote:
drwoo schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:04:
http://ec.europa.eu/newsroom/dae/document.cfm?doc_id=42307

"For the most competitive contracts offering data allowances at very low domestic unit prices (below the wholesale cap): When you go abroad you will continue to enjoy your full allowance of calls and texts. For data, you will have twice the volume of data equivalent to the value of your monthly contract in terms of the wholesale roaming data price cap."

"Data wholesale prices will be reduced step by step over 5 years: ¤7.7/GB (15/06/2017), ¤6/GB (01/01/2018), ¤4.5/GB (01/01/2019), ¤3.5/GB (01/01/2020), ¤3/GB (01/01/2021) and ¤2.5/GB (01/01/2022)."

"Example: with his ¤70 per month contract, Tim living in the Netherlands gets unlimited calls, texts and data for his smartphone. While travelling abroad, he will have unlimited calls and text. For data, he will get twice the equivalent of ¤70 worth at the wholesale roaming data price cap. Based on caps agreed by the European Parliament and Member States, this would give Tim over 18 GB of data roaming as of 15 June 2017 and 56 GB of data roaming as of January 2022."

Dus als Roaming niet expliciet is vermeld voor de GBs in jouw abonnement, en de per MB tarieven zijn onder de wholesap cap dan krijg je alleen een portie van jouw GBs zonder toeslag voor roaming.
Dat maakt het niet makkelijker, want wat is de prijs van je maandcontract? Die voor korting of na korting? Ik heb bijvoorbeeld een contract van ¤30 bij KPN, waar ¤5 vanaf gaat vanwege standaard korting en nog eens ¤5 vanwege KPN Compleet. Moet ik dan met 30, 25 of 20 rekenen? Dat is volgens het bovenstaande rekensommetje toch het verschil tussen 7,8 GB en 5,2 GB tussen 15 juni en 31 december.

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
driel24 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:42:
[...]

Er zijn nu gewoon goedkopere (zonder EU) en duurdere (met EU) abonnement bij veel providers.
Als bovenstaande doorzet heb je toch mooi teveel betaald wanneer alle na 15 juni Eu-vrij moeten zijn.
Wat ik me nu even afvraag, indien de regels zo één op één worden ingevoerd, zijn de 'oude' abo's in het nadeel.
Daar is geen roaming op toegepast, dus valt buiten de EUregeling ( wat kennelijk niet mag, aangezien het voor alle abo's moet gaan gelden )

Krijgen we dan een contractaanpassing ?
( wat dan opzegbaar zou zijn ? )
De hele EU regeling heeft nog zoveel 'mits, indien en wat als' dat het gewoon nog onmogelijk is om te zien wat er gaat gebeuren in juni

http://i.imgur.com/B2mBFTO.jpg

• drwoo
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 24-02 07:28
quote:
coelho schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:50:
[...]

Dat maakt het niet makkelijker, want wat is de prijs van je maandcontract? Die voor korting of na korting? Ik heb bijvoorbeeld een contract van ¤30 bij KPN, waar ¤5 vanaf gaat vanwege standaard korting en nog eens ¤5 vanwege KPN Compleet. Moet ik dan met 30, 25 of 20 rekenen? Dat is volgens het bovenstaande rekensommetje toch het verschil tussen 7,8 GB en 5,2 GB tussen 15 juni en 31 december.
Ik gok 'voor de korting', dus ¤30

Maar kan niet zo zwart of wit bij de EU regeling vinden

• verrekijker
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 13-02 20:22
Ik snap de discussie hier over het zo goedkoop mogelijk kunnen roamen in het buitenland, maar het gaat verder. Ik ben over drie maanden contractvrij en ga na twintig jaar verrassingsfacturen van ongeveer alle aanbieders die Nederland gekend heeft wederom overstappen op T-Mobile. Geen reclame, enkel dat zij de enige zijn die los van het Europese besluit hun eigen plan trekken.
Wat zij beloven is 35 euro strak. Voor data en bellen. Europees wijd.
Vind ik interessant. Geen zorgen over dikke facturen na een uitstapje. Vroeger bellen en smsen, tegenwoordig data.
Maar…
Ik woon in dubbel grensgebied. Dus die 60 dagen free roaming worden elke keer gemind als ik de grens over ga om een kratje bier te kopen of te tanken. Moet ik roaming uitzetten anders houden we niets over op vakantie als het er echt toe doet : )
Op het T-Mobile forum mag ik niets posten want ik ben (nog) geen klant.

• ASW1
Ik neem juist aan de prijs die je uiteindelijk betaalt, dus het bedrag dat elke maand van je rekening wordt afgeschreven.
De rest is immers fictief, dat zijn fantasiebedragen die vrijwel niemand betaalt.

Aan de andere kant; men gebruikt de term "value of your monthly contract" en niet "cost of your monthly contract" o.i.d.
Maar wie bepaalt dan wat die "waarde" is, dat kan een provider immers bij elkaar fantaseren.
Alleen is het leuk om die waarde te overdrijven maar zou dat in dit geval juist ongunstig uit gaan pakken voor de provider en zou het dus niet handig zijn allerlei fictieve kortingen te bieden.

• Jacob123
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22-02 01:35
Operators can ask the consumers to provide evidence that they live or have stable links to the country before
including «Roam like at Home» in a new contract.

Gratis roamen wordt dus een speciale gunst van jouw provider aan jou, die ze je eventueel kunnen toekennen nadat je met genoeg bewijs op de proppen bent gekomen? Waarbij het in het belang van de providers gaat zijn, om die bewijsvoering zo moeilijk mogelijk te maken?

Ik vind het heel erg onduidelijk allemaal, hoor. In de factsheet wordt ook niet gesproken over prepaid's met daarop een pakketje of bonus (ik vermoed dat >90% van de prepaid gebruikers van iets dergelijks gebruik maakt).

• Binnetie
Ik heb even contact gezocht met een verkoper van Simple Mobile kaartjes (T-Mobile netwerk).
In de advertentie staat te lezen dat je de bundel 2 maand moet afnemen: http://www.ebay.com/itm/P...-Month-Free-/201801148508

Heb hem gevraagd wat dan de totale kosten zijn. Zijn reactie:
Thank you for your interest. You will only pay 41.22 for the SIM card and the first month of service. I'm not sure if you can use the SIM in a mifi.

Heb gevraagd waarom er in de advertentie staat dat je minimaal 2 maand moet afnemen: *You must keep the service for at least 2 months. 2nd month of service will be at regular price of $60. We may cancel your future order if you do not keep the service for 2 months at least.*

Zijn reactie:
The way it works is Simple mobile wants customers to have service for at least 2 months. Although you don't have to keep it for 2 months Simple Mobile punish the dealers if you only use the service for one month. So the dealers are force to advertise the 2 month model because if our customer don't keep the service for at least 2 months they will take away our selling rights.

• rob2011
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 23-02 20:04
Ik hoor graag welke je neemt ik ben zelf ook opzoek naar een usa /canada prepaid card data only. Heb al eens een kaart gehad van tree uk company werkte prima. Worden ook via prepaidzero aangeboden maar een stuk duurder.

• koelkast
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Grrrrrr. Op dit moment in Duitsland. Netjes bij de supermarkt een blau.de startpakket gehaald met surf M bundel. Blijkt dat je je moet online aanmelden en identificeren met je paspoort. Geen probleem, maar ik heb een passport verification number nodig. Die staat op Duitse paspoorten,maar dus niet op de mijne. Ik kom dus niet verder. Iemand tips? Geen telefoonshop in de buurt hier...

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 13:32
quote:
koelkast schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:32:
Grrrrrr. Op dit moment in Duitsland. Netjes bij de supermarkt een blau.de startpakket gehaald met surf M bundel. Blijkt dat je je moet online aanmelden en identificeren met je paspoort. Geen probleem, maar ik heb een passport verification number nodig. Die staat op Duitse paspoorten,maar dus niet op de mijne. Ik kom dus niet verder. Iemand tips? Geen telefoonshop in de buurt hier...
Gaat niet lukken vanavond, lees ik hier:
quote:
Online Freischaltung von Blau Prepaid Handy kann man nur mit deutschen Personalausweisen oder deutschen Reisepässen schaffen , immer noch wenn man einr europäische Personalausweis hat. Daraus folgt, dass die europäische Kunden von Blau die keine deutsche Ausweis vorhanden haben, auch wenn sie in Deutschland seit Jahren arbeiten und wohnen, verpflichtet sind, die kostenpflichtige Hotline zu benutzen.
Dus toch langsgaan in een fysieke telefoonwinkel of op kantoortijden met Blau.de chatten of bellen:
quote:
Kontakt zum Blau.de Kundenservice
Nutzen Sie die All-Net-Flat von Blau.de, erreichen Sie die Hotline unter der Telefonnummer 01806 200240. Nutzen Sie den 9-Cent-Tarif, rufen Sie stattdessen unter 01806 660016 an.
Die Hotline ist Montags bis Freitags zwischen 8.00 und 20.00 Uhr besetzt. Aus dem deutschen Festnetz kostet der Anruf maximal 20 Cent pro Minute, aus dem Mobilfunknetz maximal 60 Cent pro Minute.
Bron: http://praxistipps.chip.d...service-und-hotline_40016

U123456 wijzigde deze reactie 19-02-2017 19:28 (17%)

• ErikRo
  • Laatst online: 24-02 02:13
Klopt het dat KPN zorgeloos ooit van max 60 dagen EU naar onbeperkt EU is gegaan de laatste maanden?
Ik kan nergens vinden dat er nog max aantal dagen op zit. Betaal nu ¤25 en kan nog maand of vier vijf wachten om te kijken wat er gebeurd volgens de EU
Maar ik kan nu ook al voor ¤28 voor EN onbeperkt bellen En 5GB En zonder limiet (behalve die 5GB) in buitenland aangezien ik minstens om de twee weekenden naar Belgie (vriendin) reis en af en toe naar DL zou dit wel een goed aanbod zijn. Van de week ook weer een EU maandbundel moeten kopen voor ¤10 voor 500mb voor alleen weekend duitsland.
Zijn er nog ergens kleine letters?

En zou het nog gunstiger kunnen worden dan ¤28 als het idd geen limiet meer kent qua dagen in EU? Anders kan ik beter nu al overstappen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• stijnec1
quote:
ErikRo schreef op maandag 20 februari 2017 @ 03:57:
Klopt het dat KPN zorgeloos ooit van max 60 dagen EU naar onbeperkt EU is gegaan de laatste maanden?
Ik kan nergens vinden dat er nog max aantal dagen op zit. Betaal nu ¤25 en kan nog maand of vier vijf wachten om te kijken wat er gebeurd volgens de EU
Maar ik kan nu ook al voor ¤28 voor EN onbeperkt bellen En 5GB En zonder limiet (behalve die 5GB) in buitenland aangezien ik minstens om de twee weekenden naar Belgie (vriendin) reis en af en toe naar DL zou dit wel een goed aanbod zijn. Van de week ook weer een EU maandbundel moeten kopen voor ¤10 voor 500mb voor alleen weekend duitsland.
Zijn er nog ergens kleine letters?

En zou het nog gunstiger kunnen worden dan ¤28 als het idd geen limiet meer kent qua dagen in EU? Anders kan ik beter nu al overstappen.
op de site van KPN staat nog steeds het volgende
Met de zorgeloos abonnementen kun je zonder extra kosten in héél de EU je abonnement gebruiken zoals je in Nederland gewend bent. Er geldt een aanvullende fair use policy van maximaal 60 dagen per jaar voor het gebruik van je mobiele Zorgeloos abonnement in de EU. Gaat je bundel op? Dan zetten we in de EU je internet automatisch uit en in Nederland zetten we je snelheid naar beneden.

• ErikRo
Ok dan kijk jij blijkbaar beter dan ik. Ik had na het schrijven op nieuw gekeken ook bij de FAQ.

Bedankt dan wachten we toch maar even tot juli ik las ergens dat de EU ook van die limiet af wil en iets anders heeft voorgesteld aan de aanbieders, gunstiger voor consument dus.
quote:
stijnec1 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:04:
[...]

op de site van KPN staat nog steeds het volgende
Met de zorgeloos abonnementen kun je zonder extra kosten in héél de EU je abonnement gebruiken zoals je in Nederland gewend bent. Er geldt een aanvullende fair use policy van maximaal 60 dagen per jaar voor het gebruik van je mobiele Zorgeloos abonnement in de EU. Gaat je bundel op? Dan zetten we in de EU je internet automatisch uit en in Nederland zetten we je snelheid naar beneden.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• stijnec1
staat toch echt heel duidelijk op de pagina waar je een abonnement kunt afsluiten, onderaan onder het kopje Internetten, sms'en en bellen in de EU?

• ErikRo
quote:
stijnec1 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:21:
staat toch echt heel duidelijk op de pagina waar je een abonnement kunt afsluiten, onderaan onder het kopje Internetten, sms'en en bellen in de EU?
Nou ik wilde je net gaan vragen waar jij het toch zag staan. Pas toen je zei waar zag ik het ook maar pas na het openklappen van het menu.

Ik vind het wel heel erg verstopt zitten. Zet dat dan lekker bovenaan bij de rest bij deze tekst

"Belminuten, smjes en MB’s ook te gebruiken in de EU
Weekendje weg naar Parijs of een weekje er tussenuit naar Spanje? Met de zorgeloos abonnementen kun je zonder extra kosten in héél de EU je SIM-only abonnement gebruiken zoals je in Nederland gewend bent."

• koelkast
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
U123456 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:24:
[...]
Gaat niet lukken vanavond, lees ik hier:
[...]
Dus toch langsgaan in een fysieke telefoonwinkel of op kantoortijden met Blau.de chatten of bellen:
[...]
Bron: http://praxistipps.chip.d...service-und-hotline_40016
Grrrrrr. Inderdaad. Uiteindelijk vanmorgen pas die activeringslijn kunnen bellen binnen de openingstijden. Maar nu blijk ik op het vakantieadres compleet geen bereik te hebben. :(
Handig dit. Dan maar wandelen voor wifi of zeer traag 2g. Geen zin om er nog een kpn bundel tegenaan te gooien....

• Nivali
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 09:09
Hallo tweakers,

Ik ben opzoek naar een simkaartje voor mijn reis naar USA. Nu heb ik dit topic al doorgezocht en zag ik dat veel mensen voor Three UK kiezen. Dit doordat de data relatief goedkoop is. Maar ook las ik wat tegenstrijdige berichten over de snelheid hiervan. Hoe is dit tegenwoordig? Zijn er betere alternatieven?

Ik ga een rondreis maken aan de westkust van ongeveer 3 weken. We zijn met 5 personen dus ik verwacht dat we wel wat data nodig hebben. Ik wil het simkaartje in mijn pricewatch: Huawei E5577s-321 mifi gebruiken. Nu las ik ook weer tegenstrijdige berichten of dit mogelijk was bij Three. Iemand die daar duidelijkheid over kan geven?

Verder heb je ook nog zo iets als het T-Mobile Tourist Plan wat misschien ook wel interessant kan zijn. Unlimited data (2G) met 2gb 4G data en een geldigheid van 21 dagen.

Zijn er nog meer tweakers die voor deze keuze staan?

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:15
Ik heb begrepen dat een prepaid (pay-as-you-go) sim kaartje vrij eenvoudig te krijgen is, maar dat alleen AT&T in hun winkels prepaid data kaartjes voor tablets/routers verkoopt, T-Mobile niet. Als je het in een winkel daar doet kan je ook direct testen in die MiFi router.

https://toomanyadapters.com/buying-sim-card-usa/
quote:
T-Mobile doesn’t offer any prepaid data-only plan instore. AT&T does — but only for tablets. If you happen to mention you’ll be using it in a phone, they won’t sell it to you! I’ve read reports of problems activating an AT&T data-only SIM in a phone as well, so don’t necessarily expect it to work if that’s what you want to do.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 21-02-2017 18:39 (65%)

specs

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:13

TheVMaster

Moderator WOS/BV

Windows Geek

quote:
Nivali schreef op Tuesday 21 February 2017 @ 18:12:
Hallo tweakers,

Ik ben opzoek naar een simkaartje voor mijn reis naar USA. Nu heb ik dit topic al doorgezocht en zag ik dat veel mensen voor Three UK kiezen. Dit doordat de data relatief goedkoop is. Maar ook las ik wat tegenstrijdige berichten over de snelheid hiervan. Hoe is dit tegenwoordig? Zijn er betere alternatieven?

Ik ga een rondreis maken aan de westkust van ongeveer 3 weken. We zijn met 5 personen dus ik verwacht dat we wel wat data nodig hebben. Ik wil het simkaartje in mijn pricewatch: Huawei E5577s-321 mifi gebruiken. Nu las ik ook weer tegenstrijdige berichten of dit mogelijk was bij Three. Iemand die daar duidelijkheid over kan geven?

Verder heb je ook nog zo iets als het T-Mobile Tourist Plan wat misschien ook wel interessant kan zijn. Unlimited data (2G) met 2gb 4G data en een geldigheid van 21 dagen.

Zijn er nog meer tweakers die voor deze keuze staan?
Ik ben net een week terug na 14 dagen in de Verenigde Staten geweest te zijn en heb voor 35 euro een T-Mobile SIM kaart gekocht op eBay met onbeperkte 4G data (voor 30 dagen). Super deal. Heb hem laten afleveren bij het hotel waar ik de eerste nacht verbleef en hoefde alleen het simkaart nummer naar de verkoper te mailen, zodat hij de sim voor mij kon activeren. Dat was overigens binnen een dag gebeurd. Je kunt hem natuurlijk ook naar Nederland laten versturen, maar ik heb hem pas 3 dagen voor vertrek besteld....en toen was afleveren in het hotel in de VS de beste optie.

Dus mocht je naar de VS gaan en de 'T-Mobile Tourist' kaartjes (20 eu voor 2 GB data) niet interessant vinden, dan zijn de sims via eBay zeker een aanrader.

TheVMaster wijzigde deze reactie 22-02-2017 14:38 (59%)

• Nivali
quote:
TheVMaster schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:36:
[...]

Ik ben net een week terug na 14 dagen in de Verenigde Staten geweest te zijn en heb voor 35 euro een T-Mobile SIM kaart gekocht op eBay met onbeperkte 4G data (voor 30 dagen). Super deal. Heb hem laten afleveren bij het hotel waar ik de eerste nacht verbleef en hoefde alleen het simkaart nummer naar de verkoper te mailen, zodat hij de sim voor mij kon activeren. Dat was overigens binnen een dag gebeurd. Je kunt hem natuurlijk ook naar Nederland laten versturen, maar ik heb hem pas 3 dagen voor vertrek besteld....en toen was afleveren in het hotel in de VS de beste optie.

Dus mocht je naar de VS gaan en de 'T-Mobile Tourist' kaartjes (20 eu voor 2 GB data) niet interessant vinden, dan zijn de sims via eBay zeker een aanrader.
Dit klinkt erg interessant, zou je eens een linkje kunnen posten/sturen van de advertentie op ebay? En kun je deze ook in een Mifi gebruiken dat je zo weet?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS/BV

Windows Geek

quote:
Nivali schreef op Wednesday 22 February 2017 @ 17:37:
[...]

Dit klinkt erg interessant, zou je eens een linkje kunnen posten/sturen van de advertentie op ebay? En kun je deze ook in een Mifi gebruiken dat je zo weet?
Ik heb deze gekocht. Nu heeft de verkoper in kwestie meerdere T-Mobile kaartjes in de aanbieding. Het kaartje heeft deze 'specs' : unlimited talk text web 4G LTE 14GB hotspot

Is dus te gebruiken als hotspot voor totaal 14 GB. Overigens wel het kaartje pas activeren laten als je daadwerkelijk naar de VS gaat, want het 'tegoed' is vanaf dan 30 dagen geldig.

• JA88
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 23-02 13:30
quote:
TheVMaster schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:03:
[...]

Ik heb deze gekocht. Nu heeft de verkoper in kwestie meerdere T-Mobile kaartjes in de aanbieding. Het kaartje heeft deze 'specs' : unlimited talk text web 4G LTE 14GB hotspot

Is dus te gebruiken als hotspot voor totaal 14 GB. Overigens wel het kaartje pas activeren laten als je daadwerkelijk naar de VS gaat, want het 'tegoed' is vanaf dan 30 dagen geldig.
Ik zit met dezelfe vraag als Nivali en dit lijkt ook mij een zeer interessante oplossing. In tegenstelling tot een mifi wil ik de kaart in een Samsung Galaxy A3 plaatsen en vervolgens via tethering de andere toestellen gebruiken, dit is mogelijk begrijp ik uit jou verhaal. Wat ik echter niet helemaal begrijp ishet stukje waarin jij het simkaartnummer naar de verkoper moet sturen zodat hij hem kan activeren. Je koopt toch een simkaart bij hem? Wat voor simkaartnummer kun je dan opsturen? Waarom kun je de kaart zelf niet activeren als je hem in je telefoon/mifi doet?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS/BV

Windows Geek

quote:
JA88 schreef op Thursday 23 February 2017 @ 00:28:
[...]

Ik zit met dezelfe vraag als Nivali en dit lijkt ook mij een zeer interessante oplossing. In tegenstelling tot een mifi wil ik de kaart in een Samsung Galaxy A3 plaatsen en vervolgens via tethering de andere toestellen gebruiken, dit is mogelijk begrijp ik uit jou verhaal. Wat ik echter niet helemaal begrijp ishet stukje waarin jij het simkaartnummer naar de verkoper moet sturen zodat hij hem kan activeren. Je koopt toch een simkaart bij hem? Wat voor simkaartnummer kun je dan opsturen? Waarom kun je de kaart zelf niet activeren als je hem in je telefoon/mifi doet?
Je kunt hem gebruiken voor tethering, maar totaal dus maar 14GB (voor tethering)....op de 'gewone' manier heb je onbeperkte 4G data. Ehh...je kunt hem vast zelf ook activeren, maar ik heb geen idee hoe. De verkoper gaf aan dat ik hem het sim nummer moest sturen (via ebay messaging) en half uur later had ik berichtje terug dat hij binnen paar uur geactiveerd zou zijn. Ach, het klonk wel wat 'raar', maar hij heeft al 1000en sim kaarten verkocht...dan vertrouw ik er wel op.

Het werkte in ieder geval zonder problemen.

• Binnetie
quote:
TheVMaster schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:31:
[...]

Je kunt hem gebruiken voor tethering, maar totaal dus maar 14GB (voor tethering)....op de 'gewone' manier heb je onbeperkte 4G data. Ehh...je kunt hem vast zelf ook activeren, maar ik heb geen idee hoe. De verkoper gaf aan dat ik hem het sim nummer moest sturen (via ebay messaging) en half uur later had ik berichtje terug dat hij binnen paar uur geactiveerd zou zijn. Ach, het klonk wel wat 'raar', maar hij heeft al 1000en sim kaarten verkocht...dan vertrouw ik er wel op.

Ik ken deze simkaart, wilde hem eerst kopen voor mijn vrienden en dan tetheren. Maar ze gaven aan genoeg te hebben aan alleen wifi :). Prima, maar dan zoek ik wel iets voor mij alleen, maar niet te duur.
Waar zat je in Amerika? Wij zijn in het westen en daar is het bereik een heel stuk minder dan aan de oostkust. Zie dit filmpje:

We rijden de bekende route met o.a.: LA, Grand Canyon, Bryce, Zion, Las Vegas, Yosemite Park etc.
Ik gebruik een OnePlus One, specs, maar weet niet of ik voldoende ondersteuning qua frequenties heb in het buitenland. Iemand die dit weet?

Het liefst zal ik af en toe tetheren via een TP-link M5350 mifi, maar werkt dan ben ik gebonden aan de simkaart zoals jij hem hebt gekocht begrijp ik?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS/BV

Windows Geek

quote:
Binnetie schreef op Thursday 23 February 2017 @ 09:49:
[...]

Ik ken deze simkaart, wilde hem eerst kopen voor mijn vrienden en dan tetheren. Maar ze gaven aan genoeg te hebben aan alleen wifi :). Prima, maar dan zoek ik wel iets voor mij alleen, maar niet te duur.
Waar zat je in Amerika? Wij zijn in het westen en daar is het bereik een heel stuk minder dan aan de oostkust. Zie dit filmpje:

[video]

We rijden de bekende route met o.a.: LA, Grand Canyon, Bryce, Zion, Las Vegas, Yosemite Park etc.
Ik gebruik een OnePlus One, specs, maar weet niet of ik voldoende ondersteuning qua frequenties heb in het buitenland. Iemand die dit weet?

Het liefst zal ik af en toe tetheren via een TP-link M5350 mifi, maar werkt dan ben ik gebonden aan de simkaart zoals jij hem hebt gekocht begrijp ik?
Ik zat (alleen) in Seattle (Noord-westen) en daar was het bereik eigenlijk overal goed. Als ik de video zo zie dan heb je in Las Vegas en Californie (Yosemite en LA) wel gewoon bereik. Qua frequenties heb ik met mijn Galaxy S7 Edge ook geen problemen gehad. Die toestellen van tegenwoordig, die doen toch gewoon alle frequenties? Tetheren doet het kaartje gewoon (ik heb getethered via mijn Samsung en dat werd op de t-mobile site gedetecteerd als hotspot/tethering)...maar dan maximaal 14 GB.

• Binnetie
Mijn toestel dateert uit 2014. In de steden heb ik wel gewoon de bereik maar de parken is een ander verhaal. Ik zocht eigenlijk iets waarin je ook kunt bellen in Amerika. Maar dat maakt het al snel een stuk duurder. Als je vooraf de camper moet ophalen dien je te bellen, maar stel dat je pech hebt dan loopt het snel op als je met je Nederlands sim gaat bellen.

De Three 3GB sim is ook interessant, deze is 3 maand gelding vanaf het eerste gebruik: http://www.ebay.co.uk/itm...8df7cb:g:Fy0AAOSw2xRYk1-L

Mocht iemand nog een sim hebben liggen die hij wil verkopen, dan hoor ik dat graag.

• JA88
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 23-02 13:30
quote:
TheVMaster schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:31:
[...]

Oké. Je stuurt dus het simnummer van een willekeurige simkaart die je in Nederland kan kopen? Hij zet dan vervolgens die data op dat simkaartje zeg maar.

Beviel dus goed. 14 gig moet wel voldoende zijn gok ik zo. Zeker ook een hele mooie prijs.

• Nivali
quote:
JA88 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:30:
[...]

Oké. Je stuurt dus het simnummer van een willekeurige simkaart die je in Nederland kan kopen? Hij zet dan vervolgens die data op dat simkaartje zeg maar.

Beviel dus goed. 14 gig moet wel voldoende zijn gok ik zo. Zeker ook een hele mooie prijs.
Nee je schaft een Amerikaanse t mobile simkaart aan via ebay. De verkoper activeert vervolgens het door jou gekochte simkaartje.

• Binnetie
Om je bereik wat te vergroten is er ook die 30 dagen sim van Three (werkt op T-mobile en AT&T): http://www.ebay.com/itm/T...a7f1d0:g:prsAAOSwHnFVr9Vj misschien nog net iets goedkoper ivm de shipping vanuit Engeland.
Zie alleen niet staan of je ook mag tetheren.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS/BV

Windows Geek

quote:
Nivali schreef op Thursday 23 February 2017 @ 14:13:
[...]

Nee je schaft een Amerikaanse t mobile simkaart aan via ebay. De verkoper activeert vervolgens het door jou gekochte simkaartje.
inderdaad! Je koopt het kaartje bij hem...hij stuurt het op...je stuurt het simnummer terug (hij verkoopt 10tallen kaartjes per dag denk ik?) en hij activeert de sim.

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:31

coelho

VanTheManFan

quote:
Binnetie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:10:
Om je bereik wat te vergroten is er ook die 30 dagen sim van Three (werkt op T-mobile en AT&T): http://www.ebay.com/itm/T...a7f1d0:g:prsAAOSwHnFVr9Vj misschien nog net iets goedkoper ivm de shipping vanuit Engeland.
Zie alleen niet staan of je ook mag tetheren.
Three werkte uitstekend in mijn MiFi, alleen: Niet vooruit te branden! Ik heb in menig onderontwikkeld land sneller internet gehad dan de USA met Three. Het verhaal ging ook dat er behoorlijk geknepen wordt. Zoek maar eens in dit topic.

• stijnec1
quote:
coelho schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:28:
[...]

Three werkte uitstekend in mijn MiFi, alleen: Niet vooruit te branden! Ik heb in menig onderontwikkeld land sneller internet gehad dan de USA met Three. Het verhaal ging ook dat er behoorlijk geknepen wordt. Zoek maar eens in dit topic.
Heb precies dezelfde ervaring. Voor mij geen Three meer

• Binnetie
Dus ook minder succes zo te lezen.
In welk gebied zaten jullie?

Ik was er eigenlijk uit om mijn mifi te gebruiken, de TP-Link M5350 maar ik twijfel erg of deze wel optimaal gaat werken. Ik las zelfs dat hij op het AT&T netwerk mogelijk alleen maar 2G ondersteund.
Heb geen zin om een nieuwe mifi te kopen, of ik moet tweedehands wat kunnen krijgen.
Welke mifi hebben jullie in USA gebruikt?

Een simkaart in mijn telefoon kan ook, maar gaat dit werken? Aangezien in de advertenties staat dat de simkaarten die al voorzien zijn van GB's in een single, mifi of tablet?
Je kunt er alleen niet mee bellen.
Aan de andere kant ken ik ook tablets waar je weer mee kunt bellen.
Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*