Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 14:07
Ik ben uiteindelijk in Italie ook geslaagd in een TIM shop. Nieuwe sim + 20GB voor €39,-. Geweldig om alles met Google Maps te kunnen doen, in stadjes direct de info te kunnen opzoeken bij bezienswaardigheden, restaurantjes te kunnen zoeken met tripadvisor, wijntjes te kunnen kiezen met vivino enz.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398486

Ierland: koop meteor kaartje, 7.5 gb 3g voor 10 euro / 30 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik eheb nu 2 orange-Belgie simkaartjes waarop ik 4GB en 4000 smsjes krijg elke keer als ik het met 15 euro opwaardeer. Voor Nederlanders is dat buitenland. Voor 20 euro krijg je 5GB en 5000 smsjes.

https://www.orange.be/nl/...herlaadkaarten/tempo-giga

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:14
Ik heb nog GBP 4,58 aan credit bij three. Nu ga ik binnenkort weer naar de USA voor een paar dagen dus ik wilde even een add-on van GBP 10 (all-in-one 10) aan gaan schaffen, maar een top-up van minder dan GBP 10 gaat niet en de volgende stap is GBP 20.

Kortom ik blijf dus 'zitten' met GBP 4,58 aan credit. Deze kan ik in de verre toekomst wellicht een keer gebruiken in de UK, maar iemand een idee wat je met een dergelijk credit kan doen of een mogelijkheid om een top-up van een zelfgekozen bedrag te regelen?

(anders gebruik ik het tegoed om 150 MB aan data in de USA te verstoken, maar dan is het net op als je het nodig hebt en heb je geen wifi beschikbaar om een top-up te regelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:16
Momenteel in Kroatie (in de buurt van Otočac). Internet in het huisje is via een 4G router (ZTE MF283+) van de eigenaar. Ik zie dat er een VIPnet simkaart in zit. Router geeft 2/5 streepjes bereik op LTE aan. Snelheid op m'n laptop:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5644807656.png
Wat voor abonnement daar aanhangt weet ik niet, maar snelheid is iig prima te doen.

Op de Kroatische TV wordt reclame gemaakt, ook door VIPnet voor een prepaidkaart voor een week onbeperkt internet, dat is dit aanbod volgens mij: http://www.vipnet.hr/tourist-offer/en/

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 19-09-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 11:34
ThinkPadd schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:36:
Momenteel in Kroatie (in de buurt van Otočac). Internet in het huisje is via een 4G router (ZTE MF283+) van de eigenaar. Ik zie dat er een VIPnet simkaart in zit. Router geeft 2/5 streepjes bereik op LTE aan. Snelheid op m'n laptop:

[afbeelding]
Wat voor abonnement daar aanhangt weet ik niet, maar snelheid is iig prima te doen.

Op de Kroatische TV wordt reclame gemaakt, ook door VIPnet voor een prepaidkaart voor een week onbeperkt internet, dat is dit aanbod volgens mij: http://www.vipnet.hr/tourist-offer/en/
Dat is een aanbod van rond de 10 euro per week. Ze adverteren met onbeperkt gebruik echter als je in de voorwaarden gaat kijken dat staat er dat je maximaal 20 GB mag verbruiken en dat dan je snelheid terug gaat naar 64kbps.

Ik ben net terug uit Kroatie en heb daar weer een T-Mobile kaartje gekocht. Zij bieden voor 11 euro per week wel echt onbeperkt 4G aan. Een aantal mensen klagen hier weleens dat de dekking van T-Mobile niet overal genoeg is voor 4G maar een goede MiFi met krachtigere antennes dan in je telefoon doet wonderen. Ik heb overal aan de kust 4G gehad. Van Sibenik tot Mali Losinj. Gemiddeld 10 mbit met pieken tot 50 mbit. Met 4 personen per week ruim 25 GB verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Deze maand weer een weekje comfortabel gebruik kunnen maken van de Spaanse Orange prepaid Tu Mundo icm Go Europe, ditmaal in Duitsland. Helaas is er nog altijd geen 4G-roaming voor deze prepaid dus overgeleverd aan 2G en 3G, gelukkig kan mijn MiFi op 2G, 3G of 4G only geconfigureerd worden waardoor terugval naar 2G vermeden wordt - 3G wordt vrij snel weer opgepakt en zo niet dan wordt er geschakeld naar een andere aanbieder die wel 3G biedt op die locatie.
Het meeste was ik verbonden op het Telekom netwerk, dit bood bovendien de hoogste snelheden en daarmee de prettigste gebruikservaring.
De tarifering is nog immer, afgerond per dag, voor iedere 100MB 1 Euro. Ja, je betaalt die Euro ook als je maar 1MB verbruikt, maar aangezien er toch wel meerdere keren een aantal bundels van 100MB per dag doorheen gingen valt het onder de streep hoe dan ook reuze mee.

Wellicht dat je met een lokale simkaart nog wat voordeliger uit kunt zijn maar daarmee limiteer je jezelf wel tot 1 netwerkaanbieder en van wat ik lees is het niet gebruikelijk dat prepaid in Duitsland ook 4G-toegang geeft, dus ook dan blijf je bij maximaal 3G steken. Is opzich niet verkeerd als je je enkel in stedelijk gebied bevindt, maar als je ook (of juist) onderweg steeds internet wilt hebben en/of je ook in kleine stadjes / dorpen bevindt, heb je vele malen meer profijt van een oplossing die je op alle Duitse netten laat verbinden. Dekkingsgaten zijn daar namelijk nog altijd aan de orde van de dag, zelfs op de Autobahn(!)

Kortom vind ik dit nog steeds een mooie oplossing zolang je met je Nederlandse pre-/postpaid sim nog niet (voldoende / betaalbaar) toegang krijgt in Europa.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
basix schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:46:
[...]

Ik ben net terug uit Kroatie en heb daar weer een T-Mobile kaartje gekocht. Zij bieden voor 11 euro per week wel echt onbeperkt 4G aan. Een aantal mensen klagen hier weleens dat de dekking van T-Mobile niet overal genoeg is voor 4G maar een goede MiFi met krachtigere antennes dan in je telefoon doet wonderen. Ik heb overal aan de kust 4G gehad. Van Sibenik tot Mali Losinj. Gemiddeld 10 mbit met pieken tot 50 mbit. Met 4 personen per week ruim 25 GB verbruikt.
Heb ik ook gehaald. Vaak 4G dekking, en prima snelheden (Midden in Plitvice park 20/20Mbit)

In de omgeving van Zadar deed 4G het niet, maar toen ik m forceerde op 3G wel. Maar het had die nacht ook aardig gespookt dus kan best zijn dat er een antenne defect was. Aangezien ik toch geen 4G nodig had heb ik m ook niet meer teruggezet.

Prima gebruik gemaakt van online radio in de auto, en Horizon TV (via vpn tunnel naar huis)

Mijn Vodafone sim is een ander verhaal..
Een 1Gb blox erop werkte prima, tot ie op was...

MyVodafone app bleef aangeven 1Mb resterend en 850Mb NL tegoed, dus kon m niet opwaarderen.

Dus moeten bellen, servicedesk heeft dat geregeld (oude blox eraf, nieuwe erop). Maar werken ho-maar.
app geeft nu netjes aan 1gb en 10 eur is van mn tegoed gehaald.

Inmiddels al tig keer gebeld, en men kan het blijkbaar niet meer oplossen ofzo. Omdat de sim in mn Ipad zit moet ik dus bellen met mn 'normale' foon.

Ipad blijft aangeven 'PDP identiteit niet geaccepteerd'. Zowel office als live APNs getest, maakt allemaal niets uit. Mifi router geeft wel connected aan maar gewoon geen traffic, alsof de bundel nog altijd 'op' is.

Voor mij geen vodafone meer. Die 10 eur tegoed schrijf ik wel af... 't kost me meer om te bellen naar die helpdesk telkens. Ben er wel klaar mee. Leuk idee, uitvoering is kansloos tot nu toe.

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:50
Deze vakantie weer met veel plezier gebruik gemaakt van de Spaanse simkaart en Vodafone 3gb bundel.

Als iemand mijn Spaanse Sim wil hebben laat maar even weten.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:57
carnager schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:32:
Deze maand weer een weekje comfortabel gebruik kunnen maken van de Spaanse Orange prepaid Tu Mundo icm Go Europe, ditmaal in Duitsland. Helaas is er nog altijd geen 4G-roaming voor deze prepaid dus overgeleverd aan 2G en 3G, gelukkig kan mijn MiFi op 2G, 3G of 4G only geconfigureerd worden waardoor terugval naar 2G vermeden wordt - 3G wordt vrij snel weer opgepakt en zo niet dan wordt er geschakeld naar een andere aanbieder die wel 3G biedt op die locatie.
Het meeste was ik verbonden op het Telekom netwerk, dit bood bovendien de hoogste snelheden en daarmee de prettigste gebruikservaring.
De tarifering is nog immer, afgerond per dag, voor iedere 100MB 1 Euro. Ja, je betaalt die Euro ook als je maar 1MB verbruikt, maar aangezien er toch wel meerdere keren een aantal bundels van 100MB per dag doorheen gingen valt het onder de streep hoe dan ook reuze mee.

Wellicht dat je met een lokale simkaart nog wat voordeliger uit kunt zijn maar daarmee limiteer je jezelf wel tot 1 netwerkaanbieder en van wat ik lees is het niet gebruikelijk dat prepaid in Duitsland ook 4G-toegang geeft, dus ook dan blijf je bij maximaal 3G steken. Is opzich niet verkeerd als je je enkel in stedelijk gebied bevindt, maar als je ook (of juist) onderweg steeds internet wilt hebben en/of je ook in kleine stadjes / dorpen bevindt, heb je vele malen meer profijt van een oplossing die je op alle Duitse netten laat verbinden. Dekkingsgaten zijn daar namelijk nog altijd aan de orde van de dag, zelfs op de Autobahn(!)

Kortom vind ik dit nog steeds een mooie oplossing zolang je met je Nederlandse pre-/postpaid sim nog niet (voldoende / betaalbaar) toegang krijgt in Europa.
Volgens de Orange website zou er wel 4G roaming in Duitsland moeten zijn.
Meen ergens gelezen te hebben dat je pas 4G-roaming krijgt, nadat je in Spanje een prepaid-bundel (met 4G) hebt gebruikt.

Deze tekst op Orange.es lijkt ook iets dergelijks te betekenen, maar mijn Spaans is niet top. :P
Roaming 4G
Si ya eres 4G en España, también puedes navegar a máxima velocidad en el extranjero
Was laatst in Spanje en kreeg daar wel 4G (daarvoor nooit 4G gehad op die sim).
Ben benieuwd of ik nu 4G kan roamen, de volgende keer dat ik de grens over ga.

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Interessant P.K.
Ik heb het in het voorjaar eens bekeken en zo ik me herinner was het toen zo dat je 4G alleen kon roamen als je postpaid klant bent en in Spanje ook 4G hebt.
Jouw quote lijkt dat te bevestigen, met uitzondering van het postpaid stukje, vrij vertaald staat er:
Als je in Spanje al 4G gebruikt, kun je ook in het buitenland op maximale snelheid navigeren.
Ik ben toch wel benieuwd naar jouw ervaring.
Volgens de Orange site kan er in Nederland ook 4G geroamd worden, als je het lijstje opzoekt, dus bij wijze van test is het zelfs in ons eigen land te checken.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-06 12:07
P.K. schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:42:
[...]

Volgens de Orange website zou er wel 4G roaming in Duitsland moeten zijn.
Meen ergens gelezen te hebben dat je pas 4G-roaming krijgt, nadat je in Spanje een prepaid-bundel (met 4G) hebt gebruikt.

[...]
klopt
ik heb 4g in Nederland als ik een spaanse bundel heb geactiveerd (bv mundo 500mb). Met alleen Mundo zonder spaanse bundel is de roaming in NL op 3g

• majic
  • Laatst online: 21-03 01:14
Ik ben mij aan het orienteren voor een simkaartje met data-only, voor gebruik in Cyprus of Malta. Ik vertrek daar eind december heen, en ga er van uit dat ik niet zo 123 een vaste internetverbinding kan aanvragen (zijn ze vaak moeilijk over als het niet voor 1 jaar is).

Nou zit ik te kijken naar Three (uiteraard) en zie ik bijv. de 20gb, 1 month-contract voor 20 pond. Dat zou prima zijn om 3 maanden mee te overbruggen, en ik heb eventueel toegang tot een engelse vriend in de UK die het voor mij kan registreren e.d.

Zie ik dit correct, of is een prepaid van hen toch noodzakelijk?

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
P.K. schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:42:
[...]

Deze tekst op Orange.es lijkt ook iets dergelijks te betekenen, maar mijn Spaans is niet top. :P

[...]
Dat als je al 4G in Spanje hebt, je dan ook 4G (of eigenlijk maximale snelheid) in het buitenland hebt. ;)

Ik ga vanaf komend weekend ook voor een weekje naar Spanje.
Nu lees ik hier eea over de Orange Tu Mundo sim.
Hoe werkt dat? Ik heb zelf Vodafone en ik zie op de Vodafone site dat ik ook het te goed van een andere provider, voor gebruik in het buitenland, bij m'n Vodafone abo kan inzetten.

Is het de moeite waard om iets anders te doen dan de Alles-in-1 Op Reis XL bundel van Vodafone nemen voor 125 Mb per dag, wat me 4 euro per dag kost?

• stijnec1
Zamorano schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:34:
[...]

Dat als je al 4G in Spanje hebt, je dan ook 4G (of eigenlijk maximale snelheid) in het buitenland hebt. ;)

Ik ga vanaf komend weekend ook voor een weekje naar Spanje.
Nu lees ik hier eea over de Orange Tu Mundo sim.
Hoe werkt dat? Ik heb zelf Vodafone en ik zie op de Vodafone site dat ik ook het te goed van een andere provider, voor gebruik in het buitenland, bij m'n Vodafone abo kan inzetten.

Is het de moeite waard om iets anders te doen dan de Alles-in-1 Op Reis XL bundel van Vodafone nemen voor 125 Mb per dag, wat me 4 euro per dag kost?
dat ligt aan je verbruik. Als 125 mb per dag voldoende voor je is, dan zou ik het daar bij houden, verreweg de makkelijkste optie
Als je meer wilt gebruiken is een lokale simkaart een betere optie waarschijnlijk

mogelijkheid voor tegoed van andere provider is door de EU verplicht gesteld, maar in de praktijk biedt geen enkele provider dit aan. Nog even volhouden, 17 juni 2017 is het probleem opgelost.

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

stijnec1 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:27:
[...]
klopt
ik heb 4g in Nederland als ik een spaanse bundel heb geactiveerd (bv mundo 500mb). Met alleen Mundo zonder spaanse bundel is de roaming in NL op 3g
Geestig, ik heb eens opgezocht op de site van dat Tu Mundo 500MB pakket, zetten die flapdrollen er niet bij wat het kost.
Maar die 500MB in Spanje zullen ze vast niet gratis geven lijkt me..
Of wel? 8)7

• stijnec1
als je in myorange kijkt kun je het tarief aanpassen en zie je ook de prijzen staan
tumunod 500mb kost geloof ik € 6

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Dan is dat het overwegen waard wanneer ik weer naar het buitenland ga deze winter.
Een nadeel is dat als je nadien terugschakelt naar de 'kale' tu mundo ze voortaan ook een dikke euro per maand gaan inhouden op het tegoed, zo is te zien bij de tariefinformatie binnen de klantomgeving. Op dit moment heb ik daar nog geen last van, aangezien ik het al in meer dan een jaar (of hoe lang ik die sim ook maar heb alweer) niet verandert heb.

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 08:05
Ik zit volgende week in Vegas en de week erop in New York. Mobiel internet zou toch wel erg handig zijn.
Wat raden jullie aan?

Mijn provider (Ziggo) bied geen buiten-europa pakket aan o.i.d. en zo'n oplossing zoals Droam vind ik niet echt super. Ik denk dat het beste is om een kaartje van een lokale provider te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik kwam hier nog een volgens mij aardige Three Pay as You Go tegen met 12GB (3G) voor eenmalig ca 24 euro (betalen in ponden en code SIM10 gebruiken). Is als het goed is 12 maanden geldig.

http://www.mymemory.de/SI...2C-voraufgeladen-mit-12GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:46

knakworst

Get more sats!

sambalbaj schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:54:
Ik kwam hier nog een volgens mij aardige Three Pay as You Go tegen met 12GB (3G) voor eenmalig ca 24 euro (betalen in ponden en code SIM10 gebruiken). Is als het goed is 12 maanden geldig.

Interessante deal. Het is ook gewoon 4G denk ik, staat in titel. En het aantal feel-at-home bestemmingen is recent uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:20
Hmm, hoe lang kun je die in Nederland gebruiken voordat ze je blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-06 22:14
ASW1 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:12:
Hmm, hoe lang kun je die in Nederland gebruiken voordat ze je blokkeren?
Max 3 maanden buiten UK toch?

• coelho

Dank voor het delen. Ook ik zit volgende maand in de US en dit ziet er wel heel vriendelijk uit! Al schijnt er wat onduidelijkheid te zijn wanneer het aankomt op het gebruik van een Feel at Home simcard in een MIFI. Zijn er inmiddels mensen die kunnen bevestigen dat dit werkt?

[ Voor 15% gewijzigd door coelho op 24-09-2016 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
coelho schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:27:
[...]

Dank voor het delen. Ook ik zit volgende maand in de US en dit ziet er wel heel vriendelijk uit! Al schijnt er wat onduidelijkheid te zijn wanneer het aankomt op het gebruik van een Feel at Home simcard in een MIFI. Zijn er inmiddels mensen die kunnen bevestigen dat dit werkt?
Onmogelijk. Verbinding loopt via Three in UK welke deep packet inspection gebruikt om je device te achterhalen. Als hij iets verdachts ziet gaat meteen de verbinding uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
[...]

De hier aangeboden sim is toch de mobile broadband sim? (12GB, 12maand)
Die is zeker voor Mifi geschikt.

De 12GB geldig 30 dagen, is niet voor Mifi.

Lijkt me dat het niet moet uitmaken of je dan in een Feel-at-Home land bent.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoyden op 25-09-2016 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:46
DedSec85 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:02:
Ik zit volgende week in Vegas en de week erop in New York. Mobiel internet zou toch wel erg handig zijn.
Wat raden jullie aan?

Mijn provider (Ziggo) bied geen buiten-europa pakket aan o.i.d. en zo'n oplossing zoals Droam vind ik niet echt super. Ik denk dat het beste is om een kaartje van een lokale provider te kopen?
Gewoon een prepaid t-mobile of at&t kaartje halen. Dat werkt al enkele jaren elke vakantie weer zeer goed. Al heeft elk hotel hier wifi en idem bij veel horeca zaken, supermarkten, shoppingmalls etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 08:05
Frijns.Net schreef op zondag 25 september 2016 @ 08:37:
[...]

Gewoon een prepaid t-mobile of at&t kaartje halen. Dat werkt al enkele jaren elke vakantie weer zeer goed. Al heeft elk hotel hier wifi en idem bij veel horeca zaken, supermarkten, shoppingmalls etc.
Ja dat ga ik denk ik maar doen. Ik las dat ze T-Mobile kaartjes bij WallMart verkopen dus maar eerst even langs dan. Maar dan veranderd je 06-nummer dan ook of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
DedSec85 schreef op zondag 25 september 2016 @ 08:54:
[...]

Ja dat ga ik denk ik maar doen. Ik las dat ze T-Mobile kaartjes bij WallMart verkopen dus maar eerst even langs dan. Maar dan veranderd je 06-nummer dan ook of niet?
Je krijgt een lokaal nummer.. Dus ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:29
[...]

Werkt niet. Daarvoor moet je niet een phone, maar 'mobile broadband' datasim hebben. Die werkt wel in een mifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
[...]

Toch is three veel goedkoper. 7GB roamen voor 25 pond. Ik was in de VS met vakantie en het werkt uitstekend. Bovendien kun je switchen tussen Tmobile en ATT als de dekking tegenvalt.

Tmobile kaartjes voor toeristen zijn 40 dollar voor 1GB dus veel duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
[...]

En elke Wallmart heeft gratis wifi trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

pa2ra schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:53:
[...]

Werkt niet. Daarvoor moet je niet een phone, maar 'mobile broadband' datasim hebben. Die werkt wel in een mifi.
Volgens mij is de door sambalbaj gelinkte aanbieding een mobile broadband sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Laatst online: 19:42
pa2ra schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:59:
[...]

En elke Wallmart heeft gratis wifi trouwens :)
Niet alleen de Walmart, bijna elke grote winkel en zo ongeveer alle restaurants. Ik red het alrijd met die Wi-Fi...

Ook de malls hebbeb Wi-Fi alleen als je daar niet bent is het lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Het kan met wifi, howel je vaak/altijd moet inloggen, veel gegevens achterlaten, en dan kan de snelheid alsnog dramatisch zijn. Het kan ook zelfs zonder, gewoon even off-line. Maar altijd internet is wel makkelijk. Roaming is/was kapitalen. Voor 24 euro 12 GB in heel veel landen was een tijdje geleden ondenkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 753867

knakworst schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:34:
Het kan met wifi, howel je vaak/altijd moet inloggen, veel gegevens achterlaten, en dan kan de snelheid alsnog dramatisch zijn. Het kan ook zelfs zonder, gewoon even off-line. Maar altijd internet is wel makkelijk. Roaming is/was kapitalen. Voor 24 euro 12 GB in heel veel landen was een tijdje geleden ondenkbaar.
Het scheve is dat een Prepaid klant in NL voor data nu goedkoper uit is met een Three simkaartje dan met een NL simkaartje.... Geen enkele Prepaid Provider in NL waar je voor die prijs ook maar in de buurt komt van 12GB.

De max 90 dagen per jaar is in principe ook geen probleem , aangezien je toch gewoon nieuwe simkaarten kunt bestellen ( in principe kan je dus met 4 simkaartjes al een jaar vooruit) en dan kom je nog zoveel goedkoper uit.... :)

Ik vraag mij sowieso af hoe ze dat komende zomer gaan doen wanneer roaming helemaal word afgeschat. Met abbonementen heb je het wel onder controle, maar met prepaid simkaarten kan je in principe gewoon continue nieuwe simkaarten aanschaffen, dus dat je na X aantal tijd word geblokt is geen probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 753867 op 26-09-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vandaag contact met KPN gehad ivm de 5€ toeslag voor buitenlandbundel.
Dit is doorlopend tot einde contract, en niet meer uit te zetten.

Ik dacht er goedkoop aan te doen, maar met een contract tot juni 2018 is het niet rendabeler dan een Orange-ES of de tijdelijke bundels van KPN te nemen.

* FreshMaker wacht wel af wat het vanaf 06-2017 gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:49
Anoniem: 753867 schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:31:
[...]

Ik vraag mij sowieso af hoe ze dat komende zomer gaan doen wanneer roaming helemaal word afgeschat. Met abbonementen heb je het wel onder controle, maar met prepaid simkaarten kan je in principe gewoon continue nieuwe simkaarten aanschaffen, dus dat je na X aantal tijd word geblokt is geen probleem.
Wat dacht je van de structuur van Vodafone bedrijfs abbo's.
Daar heb je extra dure abonnementen om buitenland data aan te zetten.
Vraag me af hoe ze dat gaan oplossen.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Bedankt, ik heb een kaartje besteld! Ik ben blij dat ik een dual sim toestel heb, dan kan ik deze er gewoon bijschuiven. Ik zal mijn ervaring delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24
2 weken in NY en Boston geweest en gebruik gemaakt van Tmobile netwerk.

Had eerst een prepaid pakket bij Walmart gekocht online.
Voordat ik het online had gekocht via Tmobile gecheckt of het geactiveerd kon worden via telefoon of online (bij Tmobile). Hier werd positief gereageerd.

Helaas bleek dit niet te werken en heb ik uiteindelijk de prepaid geretourneerd.

Uiteindelijk bij een Tmobile shop de Tourist prepaid pakket gekocht voor 30 dollar.
Pas wel op dat sommige winkels 20 dollar activatie kosten vragen!

Dekking was okay. Buiten vrijwel altijd 4G en binnen is het vaak EDGE.
Op mijn Europese HTC M8 had ik geen 4G. Daarom gebruik gemaakt van een iPhone 5 dat wel 4G support in de VS.

Heb gebruik gemaakt van thetering om te delen met andere smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:46
[...]

Je krijgt een US nr. Meestal namen we alleen pre paid data en dan delen we internet via de ipad.

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32

leider SIM10 ist ungültig :'(

mymemory5 voor 5% korting

[ Voor 3% gewijzigd door mpx200_05 op 29-09-2016 19:08 ]

• Tall0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:27
mmm laat ik er nu net eentje (3 PAYG 4G Trio Data SIM Packet 12GB) besteld hebben om in okt in Zwitserland te kunnen gebruiken...
afwachten dus...
en dus net te laat voor de korting....

[ Voor 11% gewijzigd door Tall0ne op 29-09-2016 20:00 ]

Try to hack me, my IP = 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
Hoyden schreef op zondag 25 september 2016 @ 08:23:
[...]

De hier aangeboden sim is toch de mobile broadband sim? (12GB, 12maand)
Die is zeker voor Mifi geschikt.

De 12GB geldig 30 dagen, is niet voor Mifi.

Lijkt me dat het niet moet uitmaken of je dan in een Feel-at-Home land bent.
Heb 'm inmiddels binnen en op de verpakking staat letterlijk: For use in any unlocked 3G or 4G tablet, dongle or Mobile Wi-Fi device.

Lijkt me dus geen probleem te zijn. Maar we zullen volgende maand zien in de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 12:58
Deze vakantie goedgebruik kunnen maken van mijn BonBon prepaid sim in Kroatië. Had deze binnen een week ontvangen thuis nadat ik hem van hun Engelse site besteld heb http://www.tourist.bonbon.hr/en/
Kost je 20kuna en is meteen crediet.

Voor 50 kuna (je kan zelfs online opwaarderen met je creditcard als je de simkaart registreert) heb je 5GB. Dat is omgerekend €6,90. En tevens op het beste netwerk van het land incl 4G.

Mocht je ergens niet uitkomen dan kun je gratis ze via Facebook/Twitter bereiken in het Engels. 0.facebook.com kun je gratis bezoeken zonder dat het van je bundel afgaat.

Al met al zeker een aanrader voor de Kroatië bezoeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Laatst online: 29-05 18:25
Vodafone komt 10 oktober met nieuwe Red-pro abonnementen.
Red pro elite, sim only, 15 GB voor €45 ex btw per maand. Te gebruiken in de voordeellanden.

http://www.emerce.nl/wire/grenzeloos-ondernemen-nieuwe-red-proabonnementen-vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
heb inmiddels een three broadband kaartje in mn mifi zitten, maar het valt op dat streamen heel lastig is, verbinding valt om de paar minuten weg. Iemand anders hier ook last van, of heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Ik zie dat de standaard KPN sim only bundel van €25 naar €30 is gegaan en dan kan ik volgens de de EU gratis in buitenland bellen.
Best wel boevenstreek iedereen €5 extra rekenen dan betaal je standaard €60 per jaar. Wel slim gedaan van KPN zo blijft het geld flink binnenkomen.
En €5 zakken ga je van 5 naar 1 GB dat loont niet dus je moet wel voor 5Gb gaan.
Is me alleen nog niet helemaal duidelijk hoe met met mensen gaat die al een jaar het €25 pakket hebben moeten die nu wel aparte bundels blijven kopen? Of kunnen die gratis roamen? Vind de tekst op meer manieren te lezen en daarmee lastig.

Wel beetje wrang normaal zie je elke 2 jaar de prijzen voor data zakken meer data voor minder en nu voor eerst omhoog. In dat licht zou het het zonder roaming wel eens naar €20 hadden kunnen gaan en betaal je nog meer maar dat zal altijd een raadsel blijven die alleen KPN kent

[ Voor 21% gewijzigd door ErikRo op 04-10-2016 18:00 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 753867

ErikRo schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:58:
Ik zie dat de standaard KPN sim only bundel van €25 naar €30 is gegaan en dan kan ik volgens de de EU gratis in buitenland bellen.
Best wel boevenstreek iedereen €5 extra rekenen dan betaal je standaard €60 per jaar. Wel slim gedaan van KPN zo blijft het geld flink binnenkomen.
En €5 zakken ga je van 5 naar 1 GB dat loont niet dus je moet wel voor 5Gb gaan.
Is me alleen nog niet helemaal duidelijk hoe met met mensen gaat die al een jaar het €25 pakket hebben moeten die nu wel aparte bundels blijven kopen? Of kunnen die gratis roamen? Vind de tekst op meer manieren te lezen en daarmee lastig.

Wel beetje wrang normaal zie je elke 2 jaar de prijzen voor data zakken meer data voor minder en nu voor eerst omhoog. In dat licht zou het het zonder roaming wel eens naar €20 hadden kunnen gaan en betaal je nog meer maar dat zal altijd een raadsel blijven die alleen KPN kent
Hoe dan ook betaal je dus (indirect) alsnog voor roaming. Alleen heb je nu geen keus en staat het anders vermeld op je factuur.

Dat roaming afschaffen hadden ze nooit aan moeten beginnen, want providers gaan toch wel manieren verzinnen om geen winst in te leveren. Dus duurdere tarieven in eigenland. Eigenlijk verandert er dus niks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ErikRo schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:58:

FreshMaker in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online

Ik heb de kaart. Ik heb de kaart in roemenie gebruikt en daar moest ik gebruik maken van het beperkte Telkom netwerk. Maar ook in Nederland is de snelheid niet om over naar huis te schrijven, de kaart maakt gebruik van het KPN netwerk, maar volgens mij sta ik achteraan in de rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

groggy schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:27:
[...]

Ik heb de kaart. Ik heb de kaart in roemenie gebruikt en daar moest ik gebruik maken van het beperkte Telkom netwerk. Maar ook in Nederland is de snelheid niet om over naar huis te schrijven, de kaart maakt gebruik van het KPN netwerk, maar volgens mij sta ik achteraan in de rij.
Ik denk dat je gelijk hebt.
http://www.coolsmartphone...me-speeds-abroad-on-test/

Neemt niet weg dat het geen slechte deal is. Volgens mij moet je wel zorgen dat je eens in de zoveel tijd in een non-feel-at-home land bent. Nu Nederland ook Feel at Home is, is dat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
helaas is mijn ervaring tot nu toe met Three in Nederland niet geweldig. Data valt vaak weg, terwijl ik op kpn 3g netwerk zit met vol ontvangst. Streamen (muziek) is sowieso onmogelijk. Conclusie: 3 is leuk als je een klein beetje wilt whatsappen of facebooken, maar als je meer dan dat wilt kun je beter een andere optie zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
stijnec1 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:29:
helaas is mijn ervaring tot nu toe met Three in Nederland niet geweldig. Data valt vaak weg, terwijl ik op kpn 3g netwerk zit met vol ontvangst. Streamen (muziek) is sowieso onmogelijk. Conclusie: 3 is leuk als je een klein beetje wilt whatsappen of facebooken, maar als je meer dan dat wilt kun je beter een andere optie zoeken
Is het niet zo dat de verbinding erg geknepen is, domweg traag dus?
Heb je al eens een speedtestje gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
ja, meerdere zelfs, lijkt er inderdaad op dat ie geknepen wordt, hoewel Three dat op twitter ontkent
http://www.speedtest.net/my-result/a/2264713378

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb een Vodafone-prepaid. Afgelopen maand heb ik dankbaar gebruik gemaakt van de 1 (+1 NL) GB online only om eens te proberen een voetbalwedstrijd te streamen in België. Verrassend genoeg hoefde ik daarvoor geen VPN te gebruiken. Helaas werd ik van internet getrapt terwijl ik nog 200 MB over had. Dat bleef zo (meer dan 24 uur) totdat ik weer terug in Nederland was.

Volgend jaar naar de VS. Genoeg wifi overal, maar ik wil toch onderweg internet hebben, ook voor verkeersinformatie op Google Maps. Op basis van deze draad heb ik besloten om voor een Three datasim te gaan in combinatie met een Huawei E5573. Deze is in zowel USA als Europa op 3G en 4G te gebruiken. Misschien ook nog een T-Mobile simkit bij de Walmart halen om uit te proberen.

Iemand nog ervaringen met de E5573 in de USA?

Toevoeging: misschien zelfs de Huawei e5377s-32. Dezelfde specificaties maar met led-schermpje zodat je de app niet perse hoeft te gebruiken. Dat is de 25 euro extra misschien wel waard.

[ Voor 10% gewijzigd door xSan op 14-10-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
stijnec1 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:29:
Ik heb zo'n kaartje voor Italie gekocht dit jaar en ook daar is de snelheid dramatisch. Zelfs een simpel youtube filmpje kijken behoorde niet tot de mogelijkheden.. Nu dacht ik steeds dat het aan de meegenomen Mifi lag hoewel ik nu dus twijfel of het dat wel was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-12-2024
Vroem schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:54:
Ik heb zo'n kaartje voor Italie gekocht dit jaar en ook daar is de snelheid dramatisch. Zelfs een simpel youtube filmpje kijken behoorde niet tot de mogelijkheden.. Nu dacht ik steeds dat het aan de meegenomen Mifi lag hoewel ik nu dus twijfel of het dat wel was...
Van wat ik uit deze draad heb begrepen, gaat alle internetverkeer van Three via de UK om daar onderworpen te worden aan deep packet inspection om sommige internetverkeer te blokkeren of in te dammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
xSan schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:21:
[...]

Van wat ik uit deze draad heb begrepen, gaat alle internetverkeer van Three via de UK om daar onderworpen te worden aan deep packet inspection om sommige internetverkeer te blokkeren of in te dammen.
Dat geloof ik zeer zeker... pagina's die hier niet aan voldoen worden niet geladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Vroem schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:23:
[...]

Dat geloof ik zeer zeker... pagina's die hier niet aan voldoen worden niet geladen...
Sterker nog je wordt van het netwerk afgekickt totdat je je telefoon herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Whatson schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:31:
[...]

Sterker nog je wordt van het netwerk afgekickt totdat je je telefoon herstart.
Heb ik niet gemerkt en kaartje is nu langer dan 2 maanden buiten de UK gebruikt... werkt nu niet meer (als ik het goed begrepen heb) tot hij een keer in UK gebruikt is. Mss toch maar eens meegeven aan een kennis daar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 08:03
Voor mensen die Sri Lanka bezoeken. Sla de counters bij het vliegveld over en koop een simkaart voor hetzelfde geld met 8 gig overdag en 6 gig in de nacht voor een 6 euro van Dialog. Goede 4G dekking met prima snelheid! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Boinkie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:10:
Voor mensen die Sri Lanka bezoeken. Sla de counters bij het vliegveld over en koop een simkaart voor hetzelfde geld met 8 gig overdag en 6 gig in de nacht voor een 6 euro van Dialog. Goede 4G dekking met prima snelheid! :)
Gouden tip. Heb je er toevallig ook een voor de Malediven, een veel voorkomende combinatie met Sri Lanka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Nee, die heb ik nog niet gezien. Heb nu wel een Dialog sim voor degene die naar Sri Lanka gaan. Opwaarderen kan via creditcard! Hoef er niks voor te hebben. Stuur hem zo op!

[ Voor 15% gewijzigd door Boinkie op 19-10-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:56
Heeft iemand ervaring met 4G roaming in Griekenland met KPN?

Op welke netwerken word je toegelaten, en op welke krijg je ook daadwerkelijk 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
WiseDise schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:16:
Heeft iemand ervaring met 4G roaming in Griekenland met KPN?

Op welke netwerken word je toegelaten, en op welke krijg je ook daadwerkelijk 4G?
\[4G van KPN] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 22:05
Kan je eigenlijk met T-Mobile NL Prepaid ook de bundels in het buitenland gebruiken net als KPN en Vodafone?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444220

Jassy schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:25:
Kan je eigenlijk met T-Mobile NL Prepaid ook de bundels in het buitenland gebruiken net als KPN en Vodafone?
Als je bedoelt zonder extra kosten, dan nee. Je moet gewoon nog altijd een eu bundel aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-06 10:19
oops.

[ Voor 91% gewijzigd door dorenberg op 04-11-2016 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:51
Opwaarderen van de Orange Mundo kaart werkt niet meer :(

Via orange.es zijn er twee mogelijkheden (credit card of elektronisch bankieren) die allebei een credit card accepteren. Maar na even processen komt de melding dat het helaas niet gelukt is. Da's gek want dat heb ik vaak genoeg gedaan.
Iemand een oplossing?

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:52
Er zijn clubjes die het tegen een klein fee voor je doen. Weet de sites niet uit mijn hoofd maar zijn hier wel benoemd dus ff goed zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Conrado schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:30:

Via orange.es zijn er twee mogelijkheden (credit card of elektronisch bankieren) die allebei een credit card accepteren. Maar na even processen komt de melding dat het helaas niet gelukt is. Da's gek want dat heb ik vaak genoeg gedaan.
Iemand een oplossing?
Zeker weten dat het niet een tijdelijk issue was? Ik heb ook wel eens problemen gehad en een paar uur later werkte het dan gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Laatst online: 21-03 01:14
Ik ga volgende maand een tijdje naar Cyprus en ben eigenlijk op zoek naar een simkaartje met data. Telefoneren is niet belangrijk voor me (whatsapp calls, skype out etc).

Op Cyprus lopen de kosten de pan uit, waarschijnlijk zo'n beetje de duurste plek voor mobiel internet van Europa :( Erg hoog monopoliegehalte door de staatsprovider vooralsnog.

Mensen tips/suggesties hoe ik een maand of 2-3 daar wat giga's kan hebben als backup voor als ik geen wifi kan vinden? Tree UK lijkt af te vallen omdat ik steeds meer mensen zie opmerken dat het extreem traag is, en ik zal er wel wat meer mee moeten doen dan een whatsappje sturen (internet pagina's, zo nu en dan een videotje, bestanden van een paar honderd mb versturen naar klanten enz).

thanks alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Conrado schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:30:

Iemand een oplossing?
Heb je het al geprobeerd via de orange topup site?
https://topup.orange.com/en/recharge-a-mobile-phone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:51
Dank voor het mee denken, maar Orange SP heeft er geen zin (meer) in. Meerdere Credit Cards geprobeerd, via VPN in ES ingelogd, maar niets werkt.
Topup-orange vraagt om PIN via SMS maar de Mundo kaart-balance is ondertussen op.Kortom, dat wordt even prutsen...

Mijn huis is slimmer dan ik...

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-02 12:20
En gewoon overmaken (met elektronisch bankieren) ?
Ik heb m'n vaste telefonie bij een Spaanse provider, en daar hapert de credit card ook vaak.
Dus maak ik het gewoon over, met IBAN en zo, en dan hebben ze het ook dezelfde dag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Uiteindelijk vandaag ook zelf geprobeerd om Orange.es op te laden en ook hier lukt het niet meer. Helaas, het was een mooi alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb het ook maar geprobeerd via de topup site van orange is het gelukt €5,- tegoed erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:09
Iemand nog tips voor een sim kaart in de VS? Gaat me vooral om data. Daar kopen vind ik niet echt een optie, want dan moet ik eerst een halve dagen zoeken en kijken wat wel of niet werkt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 17:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik kocht de laatste keer van tevoren een AT&T simkaart op Ebay, die ik ter plekke opwaardeerde met beltegoed van de 7/11. Kaartje zelf was op deze manier iets duurder, maar ik had ook geen zin om ter plekke te zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:29:
Iemand nog tips voor een sim kaart in de VS? Gaat me vooral om data. Daar kopen vind ik niet echt een optie, want dan moet ik eerst een halve dagen zoeken en kijken wat wel of niet werkt.
Ik heb nog een three kaartje met 10 gb die ook in de VS gebruikt kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:09
groggy schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:41:
[...]

Ik heb nog een three kaartje met 10 gb die ook in de VS gebruikt kan worden
Ik las dat three nogal langzaam was?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:43:
[...]

Wisselend ik gebruik het nu ook en het werkt prima. Maar sterk afhankelijk van de drukte/locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
groggy schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:45:
[...]

Wisselend ik gebruik het nu ook en het werkt prima. Maar sterk afhankelijk van de drukte/locatie
Klopt. Is ook mijn ervaring op diverse plekken in de VS.

Vergeet ook niet dat we in NL nogal verpest zijn met supergoede dekking in vergelijking met de VS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Phusebox schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:43:
[...]

gebruik Three ook in Nederland, lijkt er verdacht veel op dat lijn wordt afgeknepen inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik ben het gegoochel met meerdere sim kaarten (Frans, Zwitsers, Duits, Nederlands, en UK) een beetje zat, en dus op zoek naar een provider die meerdere lokale nummers op 1 SIM kaart kan porteren, voor zover ik weet is Toggle Mobile (Lycamobile) de enige die dat aanbiedt - klopt dat?

Ik zie alleen lokale databundels voor Nederland op hun nogal chaotische website, hebben ze ook een Europa-brede bundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Laatst online: 29-05 18:25
Misschien Truphone? Of bestaat die niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Wat ik van hen begreep is dat je daar geen bestaande nummers naartoe kan porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:02
Moldavië
Orange heeft een 6GB data-only kaart voor 50 MDL (€2,38), verkrijgbaar bij Orange winkels in Chisinau. Netwerk is zwaar overbelast, werkt lang niet altijd. Dekking ook in Transnistria.

Litouwen
In een Omnitel winkel een EZYS simkaart gekocht voor €2,26. 1GB voor een week.

Japan
Goedkoopste optie die ik heb gevonden kost 1922 JPY (€16) voor 1GB, verkrijgbaar bij Bic Camera. Netwerk onbekend, niet gekocht omdat bijna overal in het stedelijk gebied WiFi is. Een soort FON / Ziggo spots, maar dan gratis op basis van email adres of (evt buitenlands) mobiel nummer.

[ Voor 4% gewijzigd door Napsju op 21-12-2016 08:34 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie

*knip* hier hebben we de V&A voor.

[ Voor 75% gewijzigd door rens-br op 02-01-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:49

*knip*

[ Voor 57% gewijzigd door rens-br op 02-01-2017 18:36 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie

*knip*

[ Voor 60% gewijzigd door rens-br op 02-01-2017 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online

*knip*

[ Voor 52% gewijzigd door rens-br op 02-01-2017 18:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik woon al ruim 1,5 jaar hier in Polen, in de tussentijd verschillende providers gehad, dus hier even wat informatie

Polen
Alle simkaarten moeten met een passpoort of ID kaart voor buitenlanders geregistreerd worden, (dus er wordt een kopie gemaakt van het ID bewijs).
Het is belangrijk om te weten dat bij kiosks je nog steeds wel een simkaart kan kopen, echter kunnen zij deze niet regristreren, dit kan alleen bij de winkel van de provider zelf.
Prepaid tegoed kun je kopen in de winkel van de Provider zelf, geld automaten en treinkaartmachines kunnen ook prepaid tegoed geven.

Orange
3G/4G, simkaart kun je gewoon in de winkel kopen, vervolgens vraag je wat voor acties er momenteel zijn. Vaak hebben ze 10 gigabyte aan data voor 11 euro. (Voor 1 maand).
Mijn ervaring: netwerk ligt er vaak uit, download snelheden liggen vaak vrij laag. Service is vaak niet mogelijk in het Engels.

Play
3G/4G/LTE Simkaart kun je gewoon in de winkel kopen, Engels is vaak mogelijk in de winkel. (vaak ook niet).
Voor 1,25 eur heb je 6 gigabyte aan data voor 7 dagen. Wil je langer kan dat natuurlijk ook.
Netwerk is stabiel, en redelijk modern, echter is de support van Play voor buitenlanders wel gewoon waardeloos. Geen engelse helpdesk whatsoever. Support in de winkel kan niet meer dan dingen verkopen.

T-Mobile
3G/4G/LTE, Er zijn 13 verschillende prepaid plannen mogelijk. De goedkoopste kost 0.50 euro cent en geeft je 1 gigabyte data voor 3 dagen. Voor 20 gigabyte voor 60 dagen betaal je 50 PLN (11 euro).
Netwerk is erg stabiel en geeft me zover de hoogste download en upload snelheid dat hier mogelijk is. (rond de 90 megabytes down/ 60 megabytes up).
Tevens kan ik gratis tot 1 gigabyte roamen waar T-mobile in europa ook actief is.
Support is zelf erg goed en zelfs in het Engels bereikbaar.

Plus
3G/4G Een van de duurste providers. Kleinste pakket dat ze hebben is 2 gigabyte voor 30 dagen, prijs: 5 euro. Geen echte ervaring mee, alleen dat ik na 2 uur het al heb opgegeven, (simkaart was niet geactiveerd, en ik kon het in mijn beste Pools niet uitleggen, dus maar ergens anders heen gegaan).

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fompe
  • Laatst online: 29-05 23:29
Ik heb zojuist een Altijd Wereld Internet bundel afgesloten bij T-Mobile. Daarmee kan ik gewoon met m'n Nederlandse nummer wereldwijd mobiel internetten. Kost helaas wel 41,99 euro incl. BTW per maand...

Meer info: https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/altijd-wereld-internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Leuke bundel inderdaad, Altijd Wereld Internet, maar dan moet je wel een internationale (zaken-) reiziger zijn want je zit er tot aan het einde van je contract aan vast. Voor wie maar 1 of 2 keer per jaar een paar weken of een maand buiten Europa komt is het wellicht zinvol om de, relatief gezien duurdere, losse bundels aan te schaffen (of om een lokale simkaart of andere oplossing te zoeken). 42 euro x 12 is immers toch weer 504 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:52
Moet de providers niet vanaf 15 juni 2017 het 'gewone nationale' tarief rekenen voor Roaming in buitenland?
Wat heb je dan nog aan een dergelijke bundel van T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:40
Alleen in de EU. Niet daarbuiten ;-)
Pagina: 1 ... 41 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.