Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoek14
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik ga over 2,5 week op vakantie naar Italie en was in eerste instantie van plan om een Vodafone You L sim kaart te kopen, maar alle negatieve reacties schrikt me toch wel een beetje af.

Nu ben ik zelf dit tegengekomen:

TIM SuperGiga 20 GB, 20 euro 3 mnd geldig
Vodafone Giga Internet 15 GB, 20 euro 3 mnd geldig.
Tenminste dat is wat google translate me zegt..;-)

Kan iemand me mss vertellen of dit idd zo is, en welke de betere coverga's heeft, ik zit in de buurt van Roseto degli abruzzi, in de provincie Abbruzzo.

Andere suggesties zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:04

TradeMarkNL

Videoproducer
Heeft er hier iemand ervaring met prepaid reis-sims? Dus van die kaarten die je wereldwijd of in europa kunt gebruiken en online kunt opwaarderen? Gaat enkel om 4G-data. Ik zie veel aanbieders maar geen idee wat te kiezen.

[ Voor 5% gewijzigd door TradeMarkNL op 26-07-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
Pannenkoek14 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:38:
Ik ga over 2,5 week op vakantie naar Italie en was in eerste instantie van plan om een Vodafone You L sim kaart te kopen, maar alle negatieve reacties schrikt me toch wel een beetje af.

Kan iemand me mss vertellen of dit idd zo is, en welke de betere coverga's heeft, ik zit in de buurt van Roseto degli abruzzi, in de provincie Abbruzzo.

Bij TIM (google translate) voorwaarden:
'dus het initiatief is niet geldig als het bod wordt geactiveerd op een nieuwe SIM-kaart"

Vorig jaar lukte het me niet om een TIM simkaart te kopen in Rome.
Je zou ook nog kunnen kijken naar WIND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
sambalbaj schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:40:
Ben ondertussen aardig klaar met Vodafone. Uiteraard werkt het You L gebeuren niet in Frankrijk.
Hier werkt het prima met You L in FR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 14:07
forum026 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:52:
[...]

Bij TIM (google translate) voorwaarden:
'dus het initiatief is niet geldig als het bod wordt geactiveerd op een nieuwe SIM-kaart"

Vorig jaar lukte het me niet om een TIM simkaart te kopen in Rome.
Je zou ook nog kunnen kijken naar WIND
Da's een nuttige opmerking. Ik was de route naar de dichtstbijzijnde TIM shop al aan het plannen voor mijn vakantieadres.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:49
Net twee mundo sims gekocht in Spanje.

20 euro... Deze 20 werd als tegoed op de kaart gezet. 4gb geactiveerd. Werkt als een trein.

Is volgens mij één van de goedkoopste opties voor Spanje

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:25
coelho schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:56:
[...]

Da's een nuttige opmerking. Ik was de route naar de dichtstbijzijnde TIM shop al aan het plannen voor mijn vakantieadres.
https://www.tim.it/offert...italia/tim-for-visitor-uk

Zelf afgelopen 2 weken ook TIM gebruikt. Had via een andere tim pagina https://www.tim.it/tim-visitors-en vooruitbesteld en kostte mij toen €30,- en vervolgens opgehaald bij een tim shop. Moest wel even moeilijk doen terwijl de jongen achter de balie mij vorig jaar ook prima hielp want hij zei dat de code niet meer werkte. Bleek dat hij een cijfertje niet goed invoerde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 08:03
[...]

Als je wil heb ik een TIM sim liggen hier die ik je kan opsturen. Die kan je dan in de TIM shop laten opwaarderen. PM me maar even als je wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:37
Hier ook vanuit de middle of Frankrijk met de Vodafone you L bundel met 2 gig promotie, prima te doen. Vrouw en ik samen op de mifi, wel stopte hij na 1 gig.

Even bellen met helpdesk en weer gaan.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:50
fredhuizinga schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:45:
Hier ook vanuit de middle of Frankrijk met de Vodafone you L bundel met 2 gig promotie, prima te doen. Vrouw en ik samen op de mifi, wel stopte hij na 1 gig.

Even bellen met helpdesk en weer gaan.
Hier precies hetzelfde de 3gb is nu bijna op dan vallen we weer terug op de Spaanse sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 13:05
Ik zag dat Tele2 ook EU bundels heeft voor prepaid simkaarten: https://www.tele2.nl/lightbox/beschikbare-internetbundels/
Voor 10 euro heb je 1GB en voor 6 euro heb je 500MB. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Voor Kroatie haal ik een lokale simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:47

Geckoo

Good news, everyone!

maar dan wel nog even een simkaart @10 euro halen.

ik ga binnenkort naar frankrijk en haal daar wel een Lokale simkaart
ben rond de 16 terug dus kijk wel of ik hem dan nog kan verkopen.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:20
De vraag bij tele2 was geloof ik of bij een nieuwe simkaart buitenland niet standaard geblokkeerd is de eerste 2 maanden. Ik geloof niet dat er ooit iemand gerapporteerd heeft hier of dat werkte of niet.
Of dat extra beltegoed dat je krijgt geldig is om bundels mee te kopen weet ik ook niet.

Zou leuk zijn als iemand het eens zou proberen om te vergelijken met Vodafone PP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:16
Hier in moskou kan je bij de provider MTC voor 12,90 roebels per dag in de regio moskou en moskou regio voor omgerekent 0,18 eurocent per dag onbeperkt internetten op 2g 3g en 4g, helaas nog geen 4g+ maar dat maakt niet uit.

Tot nu toe ook overal bereik gehad op 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPersia
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-03-2023
Iemand tips voor mobiel internet in turkije? Is het verstandig om daar gewoon een prepaid te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 19:20
Boinkie schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:52:
[...]

Als je wil heb ik een TIM sim liggen hier die ik je kan opsturen. Die kan je dan in de TIM shop laten opwaarderen. PM me maar even als je wil :)
Das nog handiger... :) Als je er 2 hebt liggen toevallig ;-)
trouwens volgens mij (in mijn beste italiaans gezien) kan je dat 20Gb via de website erop zetten en via payPal betalen.. handiggggg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444220

iPersia schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 18:39:
Iemand tips voor mobiel internet in turkije? Is het verstandig om daar gewoon een prepaid te kopen?
In Turkije werkt het helaas iets anders. Je dient daar elke gekochte simkaart te registreren en doe je dat niet meteen, dan wordt je al na een dag of 5 geblokkeerd. Als ze je al een sim verkopen heet dat ;)

Wellicht dat je iemand van het hotel kunt charteren op zijn/haar naam te registreren, maar denk dat ze daar niet zo heel happig op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
In Turkije kun je eventueel ook vodafone prepaid gebruiken i.c.m. de "alles-in-1-op-reis" blox, die is nl. ook in Turkije geldig.
Voor 2 euro per dag heb je dan 50 mb, 50 sms en 50 belminuten.
Geen geweldig tarief maar beter dan standaardroamingtarief van de meeste providers en wellicht een optie als een lokale sim niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52
De Vodafone alles-in-1-op-reis BloX zijn echt een slechte deal. Pas bij 34 MB/sms/min is het voordelig. Alles daaronder is het gewoon duur. En je weet vantevoren niet op hoeveel je uitkomt per dag. KPN heeft dat veel beter geregeld met week en maandbundels.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

[...]

Ik heb Tim Supergiga 20GB vorig jaar gewoon geactiveerd op een splinternieuwe simkaart. Op het moment ben ik de simkaart kwijt, na uitlenen van mijn mifi, maar als ik hem niet vind, ga ik het 8 augustus gewoon weer proberen in de Tim shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:43
dutchnltweaker schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 18:30:
Hier in moskou kan je bij de provider MTC voor 12,90 roebels per dag in de regio moskou en moskou regio voor omgerekent 0,18 eurocent per dag onbeperkt internetten op 2g 3g en 4g, helaas nog geen 4g+ maar dat maakt niet uit.

Tot nu toe ook overal bereik gehad op 4g.
Kun je iets zeggen over snelheden bij verschillende toepassingen?
Bij Yota knijpen ze bij de bundels voor smartphones tethering, videochat en p2p-toepassingen af naar resp 64, 128, en 32kbit af. Is zoiets ook merkbaar met een simkaart van MTS?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:54
ook wij vertrekken over 2 weken naar italie en ben op zoek naar een SIM voor in de mifi
nu is mijn oog gevallen op de
http://www.ebay.com/itm/S...cae719:g:Y4IAAOSwqrtWnVUS

zijn er hier ervaringen die gedeeld kunnen worden ;:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:42
mpjjansen schreef op zondag 31 juli 2016 @ 10:47:
ook wij vertrekken over 2 weken naar italie en ben op zoek naar een SIM voor in de mifi
nu is mijn oog gevallen op de
http://www.ebay.com/itm/S...cae719:g:Y4IAAOSwqrtWnVUS

zijn er hier ervaringen die gedeeld kunnen worden ;:)
Met 3 Like Home en de bundel van 20 pond kan je 25GB verstoken. Maar dat gaat je nooit lukken, in Noorwegen dit gebruikt en boven de 1Mbps uitkomen was onmogelijk. Je internetverkeer via de UK geleid en je wordt door Three afgeknepen. Je kan denk ik beter een lokale sim kopen, volgens mij is dat al paar keer in het topic voorbij gekomen :)

Overigens, een Three sim werkt ook niet in een MiFi en je kan geen hotspot maken op je mobiel.

[ Voor 5% gewijzigd door Rub147 op 31-07-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
Mmm bedankt voor je uitleg dit is dus ook geen optie.

Ja natuurlijk kan ik ter plaatse altijd een sim kopen maar heb liever alles op voorhand geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 21:42
mpjjansen schreef op zondag 31 juli 2016 @ 10:54:
Mmm bedankt voor je uitleg dit is dus ook geen optie.

Ja natuurlijk kan ik ter plaatse altijd een sim kopen maar heb liever alles op voorhand geregeld.
Wellicht:
ebk71 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:15:
[...]

https://www.tim.it/offert...italia/tim-for-visitor-uk

Zelf afgelopen 2 weken ook TIM gebruikt. Had via een andere tim pagina https://www.tim.it/tim-visitors-en vooruitbesteld en kostte mij toen €30,- en vervolgens opgehaald bij een tim shop. Moest wel even moeilijk doen terwijl de jongen achter de balie mij vorig jaar ook prima hielp want hij zei dat de code niet meer werkte. Bleek dat hij een cijfertje niet goed invoerde 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Rub147 op 31-07-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 22:28
Ik ga maar gewoon voor de simpelste oplossing met Vodafone You L als hotspot in Spanje. Ik hoop volgend jaar dat al die omwegen voorbij zijn.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:16
timmie1 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 00:01:
[...]

Kun je iets zeggen over snelheden bij verschillende toepassingen?
Bij Yota knijpen ze bij de bundels voor smartphones tethering, videochat en p2p-toepassingen af naar resp 64, 128, en 32kbit af. Is zoiets ook merkbaar met een simkaart van MTS?
Nee heb tethering gebruikt en snelheid gemeten, en niks wordt afgeknepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Mijn Spaanse Sim is ermee gestopt krijg een SMS met "tu facturo de datos en roaming ha llegado a 60.50 eu. Hemos interrumpido el servicio de datos, si quieres seguir navengando envia gratis *118# y reinicia tu telefono"

Ik ben tegen een limiet aangelopen iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dat is de Europese roaming limiet die je zelf dient uit te schakelen.
In die sms staat nota bene hoe dat moet.
Ik stel voor dat je die zelf even door translate heen trekt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Ja inmiddels vertaald maar moet dus smsen maar welk nummer?

Inmiddels de limiet uitgezet via de website nog ff afwachten nog geen verbinding.

[ Voor 41% gewijzigd door Michel242186 op 31-07-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Mijn mifi al meerdere malen opnieuw opgestart...Helaas nog niks morgen maar ff afwachten.

En alles werkt weer.

[ Voor 5% gewijzigd door Michel242186 op 01-08-2016 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Grappig trouwens dat je bij orange.es de roaminglimiet ook uit moet zetten ondanks dat je die 60,50 niet daadwerkelijk verbruikt hebt.
Dat is precies dezelfde issue die bij Vodafone.nl al eerder naar boven gekomen was:
Michel242186 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:14:
Zit hier nu ook met de bekende 1gb limiet en krijg nu van de helpdesk de tip om "datalimiet uit" te smsen naar 5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Wat ik uiteindelijk ga doen is het volgende:
Ik koop een Vodafone simkaart in de winkel of online. Hier zit 5 euro beltegoed op, en na registratie en op waarderen met 10 euro krijg je 5 eu extra. Dus 20 euro totaal. Ik neem een Online Only bundel voor 10 euro om 30 dagen 1GB in het buitenland te kunnen gebruiken. Als het goed is blijft het beltegoed een jaar geldig? En zou ik volgend jaar uiterlijk in augustus een nog een maandbundel van 1GB voor 10 euro kunnen gebruiken. Of ik gebruik in het buitenland voor 2 euro een dagbundel (bijvoorbeeld bij bezoekjes in het buitenland). In oktober ga ik nog weekje naar Polen.

Lijkt mij het handigste. Helaas had ik al een Vodafone simkaart die ik juist begin dit jaar had weggegooid omdat ik er niks meer mee deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Volgend jaar augustus moeten de roamingkpsten in de EU al helemaal verdwenen zijn, al is het nog even afwachten onder welke voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-06 10:34
Pannenkoek14 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:38:

Vorig jaar had ik die aanbieding van 20GB, op het vliegveld gekocht en daarna door naar de camping. Na teveel youtube voor de kleine kwam er een melding in beeld dat mijn 5GB op waren. Na veel te veel bellen met hun support is het uiteindelijk goed gekomen. Maar de vraag aan de helpdesk: Hello do you speak english? was vaak al genoeg om de verbinding te verbreken.
De tip van de dag is mocht je op een camping zitten vraag dan een iemand van de informatiebalie om te bellen of iemand die de taal machtig is.

Ondanks die ervaring neem ik dit jaar weer die aanbieding alleen ga ik pas bij die balie weg als ik zie dat er 20GB geactiveerd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

TheNiker2 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:14:
[...]

Vorig jaar had ik die aanbieding van 20GB, op het vliegveld gekocht en daarna door naar de camping. Na teveel youtube voor de kleine kwam er een melding in beeld dat mijn 5GB op waren. Na veel te veel bellen met hun support is het uiteindelijk goed gekomen. Maar de vraag aan de helpdesk: Hello do you speak english? was vaak al genoeg om de verbinding te verbreken.
De tip van de dag is mocht je op een camping zitten vraag dan een iemand van de informatiebalie om te bellen of iemand die de taal machtig is.

Ondanks die ervaring neem ik dit jaar weer die aanbieding alleen ga ik pas bij die balie weg als ik zie dat er 20GB geactiveerd zijn :)
Ik heb er zojuist eentje gehaalt in de TIM shop. Was geen enkel probleem inderdaad. Kreeg nog even de vraag wat voor Telefoon ik had en kreeg zo het kaartje mee. Zou vanaf morgen geactiveerd zijn dus ven benieuwd of dat ook het geval gaat zijn. Kaartje zit er nu al in geeft netjes TIM aan maar nog niet 3/4G.

Werkte het bij jouw gelijk zonder problemen ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 16:56
Nou, ik ben wel klaar met Vodafone.
Leuke aktie hoor, 3GB ook buitenland voor 7,50.
Maar om het allemaal goed werkend te krijgen 4 klantcontacten gehad. De site en de app geven onjuiste informatie (negatieve gebruiken/tegoeden) . Internet is op sms na 800 MB, want er stond iets "dicht" na de eerste GB.
En alsnog had ik op de laatste dag ((terugreis met online navigatie) geen internet terwijl was afgesproken van wel.

De klantenservice is supervriendelijk, proberen echt mee te denken met iets dat ik zelf fout had gedaan. Maar technisch is het daar een zooitje.

Omdat volgend jaar wellicht al het EU internet uit de bundel komt heb ik ze ook niet meer nodig.

Helaas ligt dit voorstel alweer onder vuur binnen de EU. (Europarlement vs Europese Commissie, helaas kan ik de bron niet meer vinden, stond afgelopen weken in de krant).
Bovendien lijkt er ruimte voor een FUP. Geen idee wat mijn nieuwe provider (onbeperkt internet) daarmee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Titusvh schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:13:
Nou, ik ben wel klaar met Vodafone.
Leuke aktie hoor, 3GB ook buitenland voor 7,50.
Maar om het allemaal goed werkend te krijgen 4 klantcontacten gehad. De site en de app geven onjuiste informatie (negatieve gebruiken/tegoeden) . Internet is op sms na 800 MB, want er stond iets "dicht" na de eerste GB.
En alsnog had ik op de laatste dag ((terugreis met online navigatie) geen internet terwijl was afgesproken van wel.

De klantenservice is supervriendelijk, proberen echt mee te denken met iets dat ik zelf fout had gedaan. Maar technisch is het daar een zooitje.

Omdat volgend jaar wellicht al het EU internet uit de bundel komt heb ik ze ook niet meer nodig.

Helaas ligt dit voorstel alweer onder vuur binnen de EU. (Europarlement vs Europese Commissie, helaas kan ik de bron niet meer vinden, stond afgelopen weken in de krant).
Bovendien lijkt er ruimte voor een FUP. Geen idee wat mijn nieuwe provider (onbeperkt internet) daarmee gaat doen.
Wat voor actie was dat precies dan? Ik zie nu alleen 1GB voor 10 eu met de Online Only blox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 16:56
Binnetie schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:32:
[...]

Wat voor actie was dat precies dan? Ik zie nu alleen 1GB voor 10 eu met de Online Only blox.
You L bundel had tijdelijk 2GB extra. (t/m 3 jul)
Alleen lieten ze de actie langer op de site staan dan dat deze geldig was. ook zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoek14
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-12-2023
TheNiker2 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:14:
[...]

Je was toen al in het bezit van een TIM sim kaart?
Of had je die gewoon nieuw daar gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attack
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-01 16:49
Ik heb in Frankrijk de Airbox 4G van Orange gekocht (https://boutique.orange.f...urfer-internet-prepaye-4G) helaas voor de oude prijs. Ding werkt prima, maar zorg dat je een aantal updates op je smartphone uitzet. Met 4G ben je zo door je 2 Gb heen als foto's, kaarten, app's via wifi worden geupdate of bv een android update gepushed wordt. Je maakt tenslotte verbinding met een Wifi netwerk 8)7

Als iemand antwoord heeft op onderstaande zaken dan graag _/-\o_

Ik ben meerdere keren bij Orange terug geweest voor:
1. Hij wordt verkocht met de belofte dat je gebruik kan maken van de vele Orange hotspots. Maar we hebben dat niet voor elkaar gekregen. Volgens het boekje moet je een 4 cijferige pincode aanvragen als wachtwoord. Maar dat lukte absoluut niet. Zelfs nadat de medewerker van Orange belde met het hoofdkantoor lukte dat niet. Suggestie was uiteindelijk om de simkaart van de airbox in een telefoon te plaatsen en dan via Orange netwerk een bepaald code in te geven waardoor je de pin terug krijgt. Groot formaat simkaart in een oude telefoon gezet maar helaas werkte dat ook niet. Orange gaf het toen ook maar op.

2. Officieel moet je je registreren om de kaart langer te laten werken dan ik meen 2 maanden. Envelop en invulformulier worden daartoe meegeleverd. Maar als Orange je registreert hoeft dat niet volgens het boekje. Dat heb ik 2 keer laten doen maar ik blijf echter maar sms'jes krijgen via de interface van de airbox dat ik me moet registreren????

3. Volgens de verkoper zit er een simlock op van Orange die je na 3 maanden eraf kan laten halen. Maar hoe dat werkt wisten ze bij Orange ook niet. Ik neem overigens aan dat het wel klopt van die simlock. Weet iemand dit?

4. Ik vraag me af hoe ik de weer data kan bijkopen. Althans kopen is eenvoudig bij Orange zelf of de Tabac shops. Maar hoe ik dat weer geactiveerd krijg weet ik (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
ShadowBumble schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:54:
[...]

Ik heb er zojuist eentje gehaalt in de TIM shop. Was geen enkel probleem inderdaad. Kreeg nog even de vraag wat voor Telefoon ik had en kreeg zo het kaartje mee. Zou vanaf morgen geactiveerd zijn dus ven benieuwd of dat ook het geval gaat zijn. Kaartje zit er nu al in geeft netjes TIM aan maar nog niet 3/4G.

Werkte het bij jouw gelijk zonder problemen ?
Zelf had ik de sim in een Ipad gedrukt en daar gaf hij ook meteen een fatsoenlijke verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

TheNiker2 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:33:
[...]

Zelf had ik de sim in een Ipad gedrukt en daar gaf hij ook meteen een fatsoenlijke verbinding.
Inmiddels doet hij het inderdaad, alleen wat mij opvalt is wel dat de verbinding enorm schommelt. Dan weer E / 3G of 4G terwijl als je dan verbinding hebt de verbinding stabiel is. Dit zal ongetwijfelt ook aan de locatie liggen waar ik zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
ShadowBumble schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:52:
[...]

Inmiddels doet hij het inderdaad, alleen wat mij opvalt is wel dat de verbinding enorm schommelt. Dan weer E / 3G of 4G terwijl als je dan verbinding hebt de verbinding stabiel is. Dit zal ongetwijfelt ook aan de locatie liggen waar ik zit :)
Klopt, ik zat zelf aan de rand van Rome en daar was 4G de standaard.

En ik ben wel benieuwd naar het antwoord op Pannenkoek14's vraag aangezien ik zelf begin september ook weer die kant op ga.
Pannenkoek14 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:27:
[...]

Je was toen al in het bezit van een TIM sim kaart?
Of had je die gewoon nieuw daar gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Titusvh schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:38:
[...]

You L bundel had tijdelijk 2GB extra. (t/m 3 jul)
Alleen lieten ze de actie langer op de site staan dan dat deze geldig was. ook zoiets...
Ohja deze actie kende ik ja. Maar volgens mij moest je hem dan ook in juli activeren en wij gaan pas deze maand op vakantie.

Ik heb gisteren een Vodafone You simkaart besteld, 5 euro beltegoed voor 5 euro. Nu heb ik hem besteld via shopkorting en krijg ik nog 4,25 terug wanneer ik opwaardeer met 10 euro + dat je 5 euro krijgt als je registerert en opwaardeert. Dus totaal 20 euro beltegoed voor €15,75. Van die 20 euro kan ik 2x een Online Only bundel van 1GB aanschaffen. Dus voor €7,87 heb ik 1GB data in heel Europa. Toch weer netjes.

Via Cashbackxl kan het ook, dan krijg je 5 euro retour. Maar dit heb ik niet getest en daar had ik geen account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:46

knakworst

Get more sats!

attack schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:17:

Als iemand antwoord heeft op onderstaande zaken dan graag _/-\o_

Ik ben meerdere keren bij Orange terug geweest voor:

2. Officieel moet je je registreren om de kaart langer te laten werken dan ik meen 2 maanden. Envelop en invulformulier worden daartoe meegeleverd. Maar als Orange je registreert hoeft dat niet volgens het boekje. Dat heb ik 2 keer laten doen maar ik blijf echter maar sms'jes krijgen via de interface van de airbox dat ik me moet registreren????

3. Volgens de verkoper zit er een simlock op van Orange die je na 3 maanden eraf kan laten halen. Maar hoe dat werkt wisten ze bij Orange ook niet. Ik neem overigens aan dat het wel klopt van die simlock. Weet iemand dit?

4. Ik vraag me af hoe ik de weer data kan bijkopen. Althans kopen is eenvoudig bij Orange zelf of de Tabac shops. Maar hoe ik dat weer geactiveerd krijg weet ik (nog) niet.
2. Ik zou zeggen geef het nog een paar dagen?
3. Ding is simlockvrij, probeer maar met een andere sim.
4. Die code kun je geloof ik SMS'en via de interface van de airbox, met de huawei hilink app of 192.168.1.1 in browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Weliswaar geen mobiele data, maar ik ben in het buitenland ook zeer blij met de FON wifispots. Was al een Fonero voordat dat in Nederland door KPN gekaapt werd, maar de dekking in oa Frankrijk (SFR) en Duitsland (Deutsche Telekom) is in plaatsjes best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

TheNiker2 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:00:
[...]

Klopt, ik zat zelf aan de rand van Rome en daar was 4G de standaard.

En ik ben wel benieuwd naar het antwoord op Pannenkoek14's vraag aangezien ik zelf begin september ook weer die kant op ga.

[...]
Ik heb hem gewoon op een nieuwe sim laten activeren :) en im zit dit keer helaas niet in Rome maar meer naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 17:33
Zoals elk jaar koop ik in Kroatië een unlimited surfing sim (sinds dit jaar 7 dagen, voorheen 10 toch?). Ben ik de enige met last van trage snelheden? Gemiddeld op 4G download 1 Mbps tot 8 als het meezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raffelw
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-05 16:43
snaggyheadshot schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:44:
Zoals elk jaar koop ik in Kroatië een unlimited surfing sim (sinds dit jaar 7 dagen, voorheen 10 toch?). Ben ik de enige met last van trage snelheden? Gemiddeld op 4G download 1 Mbps tot 8 als het meezit.
Op welke plek zit je momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
toevallig hier nog iemand die recennt in italie is geweest en een TIM simcard heeft gebruikt die nu overgnomen en geleend mag worden??
@durf te vragen

en zijn er toevallig tweakers die ervaring hebben met zte mifi?

http://www.ebay.nl/itm/UN...bc29ad:g:SdcAAOSwD2pXFgVx

[ Voor 39% gewijzigd door mpjjansen op 03-08-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Die You L kaart werkt voor geen meter. Al drie keer in de chat laten resetten en nog steeds geen roaming mogelijk met de kaart in Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 10:05
Vodafone is inderdaad een puinhoop. Ik had de 1+2GB bundel, maar heb niet voldoende verbinding gehad om het te kunnen opgebruiken. Op elke 1GB grens verdwijnt de verbinding. Pas ergens de volgende dag is er dan weer verbinding, alsof iemand handmatig ergens een knopje om moet zetten of zo. Na afloop van de bundel een 'online only' aangezet, maar die werkte ook al niet. Gelukkig is bellen naar 1200 gratis, da's tenminste iets. Er is een ticket bij de technische dienst geopend, maar die reageert totaal niet, tenminste niet in het ticket. De verbinding is nu spontaan (?) wel weer terug. Al met al is het totaal niet betrouwbaar en ik raad iedereen met klem af om in zee te gaan met Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:19
mpjjansen schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:38:
toevallig hier nog iemand die recennt in italie is geweest en een TIM simcard heeft gebruikt die nu overgnomen en geleend mag worden??
@durf te vragen
Ik heb een sim van januari die ik voorlopig niet nodig heb. Mag je best lenen. Af te halen omg. Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vodafone You werkt bij mij prima op een cruise door Noord-Europa met een Online Only bundel. Al gebruik van gemaakt in Denemarken, Zweden, Finland, Estland en Duitsland. Tot nu toe nog geen enkel probleem tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 11:34
raffelw schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:36:
[...]

Dat had ik vorig jaar ook. Het bleek gewoon ontzettend druk te zijn op het netwerk van T-Mobile daar. Die kaartjes waren ook overal telkens uitverkocht. Einde van de middag zakte het vaak in tot 2/3 mbit maar s'avonds en s'ochtends met gemak 20/30 mbit via de MiFi. Ping was altijd goed. Het is trouwens altijd 11 euro per 7 dagen geweest. Ik ga over 3 weken richting Split. Daar verwacht ik dat het wat minder druk is dat in omgeving Istrie en Paq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
raffelw schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:36:
[...]

Nja vrijwel overal in Istrië waar ik ben geweest heb ik er last van. Afgelopen jaren had ik toch echt 75mbit. Zal wel drukker zijn inderdaad. Volgende week dan maar voor een VIPnet sim gaan, 20GB is ook wel voldoende :P

[ Voor 27% gewijzigd door snaggyheadshot op 04-08-2016 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:09
Ik heb de eerste week van vakantie in omgeving biograd een vip simkaart gehad met altijd vol 4g bereik met een up en down van 60mbit. Deze heeft een datalimiet van 20gb per week voor 10euro. Aangezien ik hier 6,7 apparaten mbv mifi router op heb gekoppeld en ik via dit kaartje ook iptv kijk was ik er snel doorheen. Na die 20gb verlagen ze de snelheid naar 64kbit wat alleen genoeg is om te whatsappen.

Vervolgens besloten voor een t com kaart te gaan die geen datalimiet heeft. Resultaat is niet fantastisch, ik heb erg veel snelheidsfluctuaties en als t druk is kom je niet boven de 3mbit wat niet eens genoeg is voor youtube, laat staan meerdere apparaten. Dus mijn advies is als je niet verwacht meer dan 20gb per week in kroatie te gebruiken raad ik vip unlimited aan ipv t com zonder datalimiet. Veel stabieler en erg hoge 4g snelheden.
snaggyheadshot schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:03:
[...]

Nja vrijwel overal in Istrië waar ik ben geweest heb ik er last van. Afgelopen jaren had ik toch echt 75mbit. Zal wel drukker zijn inderdaad. Volgende week dan maar voor een VIPnet sim gaan, 20GB is ook wel voldoende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2021
basix schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:46:
[...]

Dat had ik vorig jaar ook. Het bleek gewoon ontzettend druk te zijn op het netwerk van T-Mobile daar. Die kaartjes waren ook overal telkens uitverkocht. Einde van de middag zakte het vaak in tot 2/3 mbit maar s'avonds en s'ochtends met gemak 20/30 mbit via de MiFi. Ping was altijd goed. Het is trouwens altijd 11 euro per 7 dagen geweest. Ik ga over 3 weken richting Split. Daar verwacht ik dat het wat minder druk is dat in omgeving Istrie en Paq.
Ik was in Juni in Kroatie in o.a. Dalmatie, omgeving split en sibenik en ook rond dubrovnik. Bij mij lag de snelheid rond de 40 50 mbit. Ik denk ook dat het erg druk is op het netwerk, aangezien het in juli en augustus toch een stuk drukker is. Had zelfs op de boot van Korcula naar Split 20 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
brusuro schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:19:
Vervolgens besloten voor een t com kaart te gaan die geen datalimiet heeft. Resultaat is niet fantastisch, ik heb erg veel snelheidsfluctuaties en als t druk is kom je niet boven de 3mbit wat niet eens genoeg is voor youtube, laat staan meerdere apparaten. Dus mijn advies is als je niet verwacht meer dan 20gb per week in kroatie te gebruiken raad ik vip unlimited aan ipv t com zonder datalimiet. Veel stabieler en erg hoge 4g snelheden.
Ik vind het maar vreemd. Ik kom al zo'n 15 jaar in Kroatië in juli/augustus en sinds +/- 7 jaar geleden heb ik zo'n prepaid SIMs voorbij zien komen die ik ook al enkele jaren gebruik. Altijd van T-mobile en één keer Tele2. Ik heb altijd een geweldig netwerk gehad met prima snelheden. Dit is het eerste jaar dat T-mobile zo aan het kwakken is. Lijkt me niet dat er opeens een enorme stijging is in gebruikers (in slechts één jaar) dat de snelheid soms dropt naar 0,1mbit? Vorig jaar constant tussen de 10 en 40mbit op 4G gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
Pas sinds 2015 hanteert t com de Unlimited 4g bundel voor 11 euro per week voor toeristen. Dit kan natuurlijk erg veel animo wekken, bij vele kiosks is deze kaart dan ook uitverkocht.
snaggyheadshot schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:44:
[...]

Ik vind het maar vreemd. Ik kom al zo'n 15 jaar in Kroatië in juli/augustus en sinds +/- 7 jaar geleden heb ik zo'n prepaid SIMs voorbij zien komen die ik ook al enkele jaren gebruik. Altijd van T-mobile en één keer Tele2. Ik heb altijd een geweldig netwerk gehad met prima snelheden. Dit is het eerste jaar dat T-mobile zo aan het kwakken is. Lijkt me niet dat er opeens een enorme stijging is in gebruikers (in slechts één jaar) dat de snelheid soms dropt naar 0,1mbit? Vorig jaar constant tussen de 10 en 40mbit op 4G gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
Hoe is het bereik van VIP? Ik ga begin september die kant op. Zat te denken aan T-mobile idd, maar goed, met 20Gb red ik t ook wel.

Als ik alleen de coverage map bekijk lijkt het zich vnl te concentreren op de steden. Ik zit in de buurt van Vrsar, en daar zou 'slechts' alleen 3G zijn, terwijl T-mobile langs de hele kuststrook 4G geeft (150Mbit of hoger, al haal je dat natuurlijk niet)

Nu zal het begin september wel wat minder druk zijn, maar toch.. Aan de andere kant.. Liever werkend 3G dan 4G wat overbelast is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
Die coverage map klopt niet helemaal. Ik heb die t com kaart gekocht in de veronderstelling 4g te hebben maar nu blijkt dat dit toch niet klopt voor mijn locatie, terwijl de kaart aangeeft van wel. Ik heb alleen 3g met t com waar ik met VIP wel 4g heb. VIP heeft een erg goed netwerk is mijn ervaring en ik haalde vol 4g. Om zeker Te zijn zal je toch het een en ander moeten uittesten voor jouw locatie. Als je onder de 20gb per week zit zou ik niet nadenken en meteen VIP kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 11:20
Ik heb Vodafone prepaid Online Only Blox aangezet vorige week op vakantie in Frankrijk. Dit kostte 10 euro, en ik kreeg hiervoor 1 GB aan data te gebruiken in heel Europa + 1 GB extra data voor Nederland.

Nu is de 1 GB aan data op, status zegt ook 0 MB, maar ik heb nog 1 GB extra data voor Nederland. Maar hier kan ik niks mee in Frankrijk... Ik wil nu gewoon een nieuwe Online Only Blox activeren, maar dit lukt niet. Ik krijg de melding "Je kunt de YOU Online Only BloX niet activeren, want hij staat al aan!". Omdat mijn bundel op is, is automatisch een internetdagbundel geactiveerd (100 MB voor 1 dag voor 1 euro). Maar ik wil gewoon weer een Online Only Blox activeren.

Is dit op een simpele manier op te lossen, zonder Vodafone zelf te bellen? Dit moet inmiddels toch een bekend probleem zijn?

NB. Via een sms STATUS krijg ik het volgende terug: "Je tegoed is euro 23,69. Geldig tot 22-07-2017. Nooit zonder tegoed? Kijk op vodafone.nl/opwaarderen voor Overal Opwaarderen. Je hebt nog 93 MB over van je Internet dagbundel. Deze MB's zijn geldig tot 23:59 uur. Je hebt nog 0 MB over van je 1 GB YOU Online Only BloX. En nog 1024 MB van je extra data in NL. Deze zijn geldig tot en met 20-08-2016."

[ Voor 20% gewijzigd door KoffieAnanas op 04-08-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik zou toch contact zoeken met de klantenservice en vragen of zij die bunde voor je aan kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik ben al drie keer gereset, twee keer apn instellingen vernieuwd, drie telefoontjes en drie chatsessies verder en ik heb nog steeds geen internet in Spanje. Vodafone You L kan ik iedereen afraden. Het is een groot probleem om het werkend te krijgen en ook intern bekend bij Vodafone. Tot slot van rekening krijg je in een uiterst geval te maken met de Smartphone Crew en dan weet je al zeker dat je problemen nooit zullen worden opgelost. Die zijn zo ver gezonken dat je krijgt te horen dat de Apple versie van de iphone 6s Plus minder functies heeft dan de Vodafone versie. Toen wilde ik eigenlijk al ophangen. Wat een droevige partij is het. Zakelijk ook al zoveel met ze meegemaakt. Pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Redondo1982 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:45:
Ik ben al drie keer gereset, twee keer apn instellingen vernieuwd, drie telefoontjes en drie chatsessies verder en ik heb nog steeds geen internet in Spanje. Vodafone You L kan ik iedereen afraden. Het is een groot probleem om het werkend te krijgen en ook intern bekend bij Vodafone.
Staat je tegoed toevallig op nul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ASW1 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:19:
[...]

Staat je tegoed toevallig op nul?
Nee, ik had gelijk een tientje extra beltegoed erop gezet.

Nu moet ik in Spanje even iets verzinnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Redondo1982 op 05-08-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Redondo1982 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:09:
[...]

Nee, ik had gelijk een tientje extra beltegoed erop gezet.

Nu moet ik in Spanje even iets verzinnen.
Lord_Dain schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:25:
Sorry mensen maar de beste oplossing is toch echt, toestel openmaken, sim verwijderen en doorknippen.
Bespaar jezelf de moeite en ga voor een Orange Mundo sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
KoffieAnanas schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:33:
Ik heb Vodafone prepaid Online Only Blox aangezet vorige week op vakantie in Frankrijk. Dit kostte 10 euro, en ik kreeg hiervoor 1 GB aan data te gebruiken in heel Europa + 1 GB extra data voor Nederland.

Nu is de 1 GB aan data op, status zegt ook 0 MB, maar ik heb nog 1 GB extra data voor Nederland. Maar hier kan ik niks mee in Frankrijk... Ik wil nu gewoon een nieuwe Online Only Blox activeren, maar dit lukt niet. Ik krijg de melding "Je kunt de YOU Online Only BloX niet activeren, want hij staat al aan!". Omdat mijn bundel op is, is automatisch een internetdagbundel geactiveerd (100 MB voor 1 dag voor 1 euro). Maar ik wil gewoon weer een Online Only Blox activeren.

Is dit op een simpele manier op te lossen, zonder Vodafone zelf te bellen? Dit moet inmiddels toch een bekend probleem zijn?

NB. Via een sms STATUS krijg ik het volgende terug: "Je tegoed is euro 23,69. Geldig tot 22-07-2017. Nooit zonder tegoed? Kijk op vodafone.nl/opwaarderen voor Overal Opwaarderen. Je hebt nog 93 MB over van je Internet dagbundel. Deze MB's zijn geldig tot 23:59 uur. Je hebt nog 0 MB over van je 1 GB YOU Online Only BloX. En nog 1024 MB van je extra data in NL. Deze zijn geldig tot en met 20-08-2016."
Ik las ergens op de site dat je je telefoon een tijdje in vliegtuigmodus moest zetten en dat het daarna weer zo werken? Je zou dat kunnen proberen.

Ik heb gisteren mijn simkaart binnengekregen. Geactiveerd en geregistreerd. Dus had 10 euro betlegoed toen ik er 10 euro bijzetten. Totaal 20 euro. Genoeg voor Online Only de laatste 2 weken in het buitenland en 5 dagen Polen in oktober. Heb een TP-Link mifi hotspot en hierin werkt hij ook. Thuis werkt het heel langzaam omdat ik weinig bereik heb. Vanochtend op de snelweg was de snelheid goed. Ben benieuwd hoe het gaat als door Duitsland, Oostenrijk en Slovenie rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
brusuro schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:11:
Pas sinds 2015 hanteert t com de Unlimited 4g bundel voor 11 euro per week voor toeristen. Dit kan natuurlijk erg veel animo wekken, bij vele kiosks is deze kaart dan ook uitverkocht.

[...]
De prepaid internet sims zijn er al jaren en volgens mij had zowel T-mbobile en VIP al vóór 2015 onbeperkt bundels maar dan per dag en nog in het Kroatisch aangegeven. Anyway, kan me niet voorstellen dat de vraag in één jaar zó is toegenomen dat het halve netwerk in toeristische gebieden zowat plat ligt. Op mijn NL sim werkt het internet namelijk wél snel. (T-mobile netwerk) Lijkt wel alsof deze SIMs een lagere prioriteit hebben.

Overigens werkt die vandaag redelijk met 7mbit download +/-.

[ Voor 5% gewijzigd door snaggyheadshot op 05-08-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Binnetie schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:43:
[...]

Ik las ergens op de site dat je je telefoon een tijdje in vliegtuigmodus moest zetten en dat het daarna weer zo werken? Je zou dat kunnen proberen.
Ik heb dat al meermaals geprobeerd inderdaad met mijn mobiel, maar dat helpt niet. Ik gebruik het kaartje in een MiFi (deze ook al uit en aan gezet) en de snelheid is goed. Ik vrees toch dat er niets anders op zit dan de klantenservice te bellen.

Let op, mocht je meer dan 1GB gebruiken, dan schakelt ie automatisch over op een internetdag bundel, dus je bent direct 1 euro kwijt. Deze bundel gaat automatisch in na 10kb (!!). Je kan de internetdagbundel uitzetten, maar dan betaal je 0,16 cent/MB, ook geen optie dus. Je kunt dus sowieso onmogelijk 2x een Internet Only bundel aanzetten als je tegoed maar 20 euro is... Dan ben je alvast hier op voorbereid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
KoffieAnanas schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:48:
[...]

Ik heb dat al meermaals geprobeerd inderdaad met mijn mobiel, maar dat helpt niet. Ik gebruik het kaartje in een MiFi (deze ook al uit en aan gezet) en de snelheid is goed. Ik vrees toch dat er niets anders op zit dan de klantenservice te bellen.

Let op, mocht je meer dan 1GB gebruiken, dan schakelt ie automatisch over op een internetdag bundel, dus je bent direct 1 euro kwijt. Deze bundel gaat automatisch in na 10kb (!!). Je kan de internetdagbundel uitzetten, maar dan betaal je 0,16 cent/MB, ook geen optie dus. Je kunt dus sowieso onmogelijk 2x een Internet Only bundel aanzetten als je tegoed maar 20 euro is... Dan ben je alvast hier op voorbereid!
Daar wist ik van inderdaad. Daarom heb ik een harde limiet ingesteld. Daarna werkt het niet meer. Ik verwacht ook niet meer dan 1GB te gebruiken.
Ik moet alleen nog wel even alle updates en syncen uitzetten. De telefoos zijn met wifi verbonden en gedragen zich daar dan ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
Het klopt dat je dagbundels had voor 15 kuna ( 2 euro) per dag met dan 'onbeperkt' internet. Dit hield doorgaans in dat na 1gb verbruik op diezelfde dag de snelheid werkt gekrimpt naar 64 kbit.

Maar sinds 2015 biedt t com echt helemaal onbeperkte bundels voor 11 euro per week. Het verschil is dat flink is geïnvesteerd in de marketing in het kader van het targeten van toeristen. Op billboards, kiosks etc wordt erg veel gereclameerd met deze bundel in het Engels . Het is ook een aantrekkelijker aanbod dan het voorheen was met de dagelijkse bundels qua prijs en dataverbruik. Bovendien is nu veel meer gericht op de communicatie naar de toerist waar dat voorheen niet het geval was.

Het lijkt erop dat door toegenomen belasting op de netwerken er erg veel fluctuaties zijn in snelheid, althans dat is mijn ervaring. Momenteel haal ik maximaal 5,6 mbit en met meerdere gebruikers in huis is dat echt onvoldoende om iptv te kijken, kodi, youtube etc.

Bij VIP is dit niet het geval en haal ik constant minimaal 40down en up, maar het nadeel is dat deze snelheid tot 20gb per week is.

Hoe dan ook is het een luxe om onbeperkt bundels te hebben via een simkaart op vakantie. In Nederland hebben wij dit nog steeds niet. Mij hoor je dan ook niet klagen hier hoor, op vakantie wil ik zo min mogelijk met apparatuur kloten en meer genieten van de zon, zee en natuur :p

Ik kom zelf ook al jaren in Kroatië gezien ikzelf deze achtergrond heb en daardoor hier vele vakanties heb vertoefd (op dit moment in Dalmatië omgeving Zadar) :)

snaggyheadshot schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:04:

[...]

De prepaid internet sims zijn er al jaren en volgens mij had zowel T-mbobile en VIP al vóór 2015 onbeperkt bundels maar dan per dag en nog in het Kroatisch aangegeven. Anyway, kan me niet voorstellen dat de vraag in één jaar zó is toegenomen dat het halve netwerk in toeristische gebieden zowat plat ligt. Op mijn NL sim werkt het internet namelijk wél snel. (T-mobile netwerk) Lijkt wel alsof deze SIMs een lagere prioriteit hebben.

Overigens werkt die vandaag redelijk met 7mbit download +/-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
brusuro schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:33:

Ik kom zelf ook al jaren in Kroatië gezien ikzelf deze achtergrond heb en daardoor hier vele vakanties heb vertoefd (op dit moment in Dalmatië omgeving Zadar) :)
Grappig, ik ga daar volgende week naar toe: Zadar/Nin/Zaton. Mocht ik meer dan 1GB gaan verbruiken dan overweeg ik ook zo'n simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:09
Mijn broertje zit in Frankrijk en heeft in een Huawei MiFi een simkaart van Vodafone met You L geactiveerd (met 1GB in de eu) Ik was er al bang voor, Internet werkt dus weer niet. In NL werkte het ding prima.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? De mifi geeft aan dat ie aan het roamen is, dus er is wel verbinding met met een netwerk. De APN die ik ingesteld had is van Vodafone, dan moet het toch gewoon werken?

Iemand nog tips en adviezen over voordat ik met Vodafone ga bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Zou dat misschien hetzelfde tetherprobleem kunnen zijn als in dit topic?
Tethering hotspot Samsung galaxy s6, Vodafone, chromebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
HvanderT schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:48:
Mijn broertje zit in Frankrijk en heeft in een Huawei MiFi een simkaart van Vodafone met You L geactiveerd (met 1GB in de eu) Ik was er al bang voor, Internet werkt dus weer niet. In NL werkte het ding prima.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? De mifi geeft aan dat ie aan het roamen is, dus er is wel verbinding met met een netwerk. De APN die ik ingesteld had is van Vodafone, dan moet het toch gewoon werken?

Iemand nog tips en adviezen over voordat ik met Vodafone ga bellen?
Al geprobeerd het werkend te krijgen op een mobiel? Gewoon even het SIM kaartje in een mobiel stoppen, en kijken of je wel internet hebt als je roamt op je mobiel. Dan kun je direct zien of de APN instellingen overeenkomen, want ik verwacht dat je mobiel deze automatisch correct instelt. Ik neem aan dat de MiFi al een keer uit en aan is gezet om te testen of dat helpt? Verder kan je STATUS smsen naar 4000 en kijken welke response je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik zal het tegen hem zeggen. Hij zit 1200km verderop :+.

Vodafone gaf aan om proberen van netwerk te switchen. Kan zijn dat het huidige netwerk van sfr geen goed bereik heeft. Bullshit als ik de screenshots van het menu zo zie (vol bereik 3G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Kan ook zijn dat de roamingpartner tethering/mifi's blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Het probleem is inderdaad de blokkade in mijn mifi. In Nederland geen probleem, in het buitenland geen data verbinding. In een iPhone 6 doet hij het wel, maar hier heb ik hem niet voor gekocht. Ik heb zelf een mifi van Vodafone en dat maakt het nog frappanter. Morgen maar eens testen in een andere mifi in een lokaal telecomshopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Heb je de mogelijke oplossing (aanpassen van de APN) ook gecheckt in de link die ik hierboven al postte?

[ Voor 12% gewijzigd door ASW1 op 06-08-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hoe kan een provider zien dat je een mifi apparaat gebruikt? Is dat misschien via het IMEI nummer?
In mijn beheersportaal (zakelijk beheerder) zie ik bij veel van de simkaarten welk merk en type telefoon er gekoppeld is. Verre van compleet maar toch. Op basis daarvan zou men kunnen filteren?

De mifi is een TP-Link M5350, zijn er mensen die hier goede ervaringen mee hebben in het buitenland i.c.m Vodafone You?

2 jaar geleden in Italië had ik nog geen mifi en nam ik een oude telefoon mee die hotspot werd. Dat werkte goed. Misschien dat ik voor de zekerheid nog een oude telefoon meeneem als backup voor de mifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Redondo1982 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:22:
Het probleem is inderdaad de blokkade in mijn mifi. In Nederland geen probleem, in het buitenland geen data verbinding. In een iPhone 6 doet hij het wel, maar hier heb ik hem niet voor gekocht. Ik heb zelf een mifi van Vodafone en dat maakt het nog frappanter. Morgen maar eens testen in een andere mifi in een lokaal telecomshopje.
Basale vraag maar staat roaming wel aan op de mifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Shit eej. Kom er net achter dat ik mijn Mifi nergens meer kan vinden. En de Orange sim zit er nog in dus een andere telefoon als hotspot zit er ook niet in. Grrrrr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:43
Werkt KPN tegenwoordig nog met voorkeursnetwerken?

Ik was gisteren in België met KPN simkaart. Contact gemaakt met BASE, pas na stuk of 6 keer proberen werd ik toegelaten maar calls of ip-verkeer kwamen niet door. Vervolgens geprobeerd te verbinden met Proximus, maar daar kwam ik helemaal niet binnen. Mobistar deed het wel, ik kon bellen maar de oproepen komen pas na een hele tijd wachten binnen in Nederland. Internet deed het helemaal niet(zelfs geen sessie opgestart), terwijl bij de bundels staat dat ik alles in het buitenland moet kunnen gebruiken. :F Signaal was resp. 2, 4 en 1 streepje(s). Het sms-bericht met de tarief informatie voor roaming in de EU kreeg ik ook pas nadat ik al een tijdje weer met KPN verbonden was. :+

Dit doet me denken aan de tijd dat ik met Libertel en KPN Mobile in het buitenland alleen met het zwakste netwerk met het slechtste signaal mocht verbinden omdat daar (voor provider) goedkopere roaming overeenkomsten waren gesloten. Andere netwerken kwam je helemaal niet in of kon je alleen inkomende oproepen accepteren. Als toerist was je destijds gewoon bijna volledig onbereikbaar, dat waren nog eens fijne tijden... :P

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
knakworst schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:22:
[...]

Basale vraag maar staat roaming wel aan op de mifi?
Ik heb al zo vaak gekeken, maar je kan heel weinig instellen op dat ding. Ik heb de R216Z van Vodafone en in de app en in de webbrowser kan je bijna niks instellen. Zal hem straks even op mn macbook aansluiten. Misschien dat dit meer soelaas biedt.

Edit:
Wel iets meer opties, maar geen apn instellingen of roaming instelling mogelijk. Roaming lijkt standaard aan te staan. Je kan wel handmatig een netwerk kiezen, zoals Vodafone es maar ook dit is de automatische keuze. Nee, de R216Z is een door Vodafone uitgegeven mifi, maar met een Vodafone kaartje werkt het dus niet. Vodafone zit bij mij op het randje om te verlaten. Zakelijk al veel ellende mee gehad, 15 maanden gewacht op een creditnota bijvoorbeeld en meer dan tien keer over moeten bellen en chatten etc. Prive nu ook al wat dingen meegemaakt. Zonde hoor!

[ Voor 40% gewijzigd door Redondo1982 op 06-08-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:52
Iemand hier nog een goede unlimited internet optie voor Griekenland voorbij zien komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Laatst online: 22:37
Ik heb ook een Huawei mifi, met Vodafone you L bundel. In Nederland aangezet en toen kwam er automatisch een apn van vodafoneNL in, werkte in NL prima tot ik over de grens kwam.
In Frankrijk een nieuwe Apn aangemaakt met naam: vodafone
En adres: live.vodafone.com
Inlognaam: vodafone
Ww: vodafone

Toen werkte hij weer.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raffelw
Ik zit momenteel in Kroatië en heb een een T-Mobile kaartje gekocht bij een lokale tabakswinkel. Ondanks dat ik had eerder gelezen dat dit het netwerk van T-mobile in Kroatië behoorlijk verzadigd was, ben ik toch gegaan voor deze optie omdat ik Unlimited internet toch wel heel relaxed vind. Je betaalt €11,25 (85 Karuna) voor een simkaart met 7 dagen Unlimited internet. Na het kopen van zo'n kaart is hij gelijk klaar voor gebruik en is er geen geouwehoer nodig met gekke sms codes ofzo.

Ik maak er gebruik van in de omgeving van in het Noord-westen van Krk; en ik moet toegeven dat ook hier de snelheden niet al te best zijn op 4g.
Ik heb zojuist een speedtest gedaan op 4g en kwam op 0,3 download en 6 upload met een ping van 153 ms.
Gek genoeg is de snelheid op 3g gewoon dik in orde, ik haalde 7,1 download en 1,8 upload met een ping van 51 ms. Frappant dat de snelheid op 3g dus een stuk beter is als op 4g. Bereik heb ik niet echt kunnen testen, hier op de camping is het bereik op zowel 3g als 4g prima maar dat is ook de enige plek waar ik met deze kaart geweest ben tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444220

raffelw schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 22:19:
Ik zit momenteel in Kroatië en heb een een T-Mobile kaartje gekocht bij een lokale tabakswinkel. Ondanks dat ik had eerder gelezen dat dit het netwerk van T-mobile in Kroatië behoorlijk verzadigd was, ben ik toch gegaan voor deze optie omdat ik Unlimited internet toch wel heel relaxed vind. Je betaalt €11,25 (85 Karuna) voor een simkaart met 7 dagen Unlimited internet. Na het kopen van zo'n kaart is hij gelijk klaar voor gebruik en is er geen geouwehoer nodig met gekke sms codes ofzo.

Ik maak er gebruik van in de omgeving van in het Noord-westen van Krk; en ik moet toegeven dat ook hier de snelheden niet al te best zijn op 4g.
Ik heb zojuist een speedtest gedaan op 4g en kwam op 0,3 download en 6 upload met een ping van 153 ms.
Gek genoeg is de snelheid op 3g gewoon dik in orde, ik haalde 7,1 download en 1,8 upload met een ping van 51 ms. Frappant dat de snelheid op 3g dus een stuk beter is als op 4g. Bereik heb ik niet echt kunnen testen, hier op de camping is het bereik op zowel 3g als 4g prima maar dat is ook de enige plek waar ik met deze kaart geweest ben tot nu toe.
Het is een schot in het wilde, maar zou je het volgende eens willen testen?

Zou je eens een nieuw APN willen maken met exact dezelfde gegevens als de originele, echter verander alleen IPv6 naar IPv4/IPv6 (mits dit mogelijk is).

Weet niet of het mogelijk is of überhaupt in Kroatië werkt, maar niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raffelw
@KMeijers ik heb er even naar gekeken. APN-protocol staat standaard ingesteld op IPv4. Wanneer ik dit verander naar IPv6 verander knakt mijn internetverbinding. Wanneer ik hem verander naar IPv4/IPv6 blijft hij gewoon werken. Overigens krijg je een intern IP-adres toegewezen.

De snelheid schommelt behoorlijk op het net. Vanochtend haalde ik bijvoorbeeld weer 25 mbit download met een ping van 40ms, terwijl ik gisteravond niet verder dan 0,3 mbit kwam. Ik ben blijkbaar niet de enige toerist met zo'n kaart.

Verder bevalt het kaartje prima hoor! Zolang je 3G als voorkeursnetwerk hebt ingesteld aangezien die snelheid ook op piekuren in orde is.

[ Voor 11% gewijzigd door raffelw op 07-08-2016 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-05 14:22
Ik ben op zoek naar wat ervaringsdeskundigen over de Free kaart in Frankrijk:
Hoe werkt het registreren bij aanschaf van een Free.fr kaart bij een automaat? Ik zag dat je een creditcard moet hebben (check), maar ook adresgegevens moet invoeren?

Het Sans Engagement is een prepaid, maar daar kom je via het abbo menu. Is deze prepaid een jaar geldig of maar een maand? En moet ik me afmelden als ik er geen gebruik meer van maak na 3 weken of kan ik het gewoon laten verlopen zoals een "echte" prepaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Zoek eens naar een post van mij. Je hebt een adres nodig en een legitimatie geloof ik. Er komt geen post op het adres dus camping of vakantiehuis is ok.

Sans engagement is zonder termijn. Het is dus wel een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
timmie1 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:39:
Werkt KPN tegenwoordig nog met voorkeursnetwerken?

Ik was gisteren in België met KPN simkaart. Contact gemaakt met BASE, pas na stuk of 6 keer proberen werd ik toegelaten maar calls of ip-verkeer kwamen niet door. Vervolgens geprobeerd te verbinden met Proximus, maar daar kwam ik helemaal niet binnen. Mobistar deed het wel, ik kon bellen maar de oproepen komen pas na een hele tijd wachten binnen in Nederland. Internet deed het helemaal niet(zelfs geen sessie opgestart), terwijl bij de bundels staat dat ik alles in het buitenland moet kunnen gebruiken. :F Signaal was resp. 2, 4 en 1 streepje(s). Het sms-bericht met de tarief informatie voor roaming in de EU kreeg ik ook pas nadat ik al een tijdje weer met KPN verbonden was. :+

Dit doet me denken aan de tijd dat ik met Libertel en KPN Mobile in het buitenland alleen met het zwakste netwerk met het slechtste signaal mocht verbinden omdat daar (voor provider) goedkopere roaming overeenkomsten waren gesloten. Andere netwerken kwam je helemaal niet in of kon je alleen inkomende oproepen accepteren. Als toerist was je destijds gewoon bijna volledig onbereikbaar, dat waren nog eens fijne tijden... :P
Ik ging direct naar BASE. Daar had ik alleen 3G, op Proximus 4G en op Mobistar alleen Edge. Werd dus automatisch op BASE gezet, misschien wel omdat dat eerst van KPN was geweest? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 10:05
KoffieAnanas schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:33:

Ik had vanochtend hetzelfde probleem. Gelukkig is bellen naar 1200 gratis, ook vanuit het buitenland. Dame aan de andere kant van de lijn totaal verbaasd. "Nee hoor, u bent echt de eerste die hierover belt". Ik heb drie keer moeten bevestigen dat ik begreep dat ik die extra 1GB in Nederland kwijt zou zijn als ze de bestaande bundel zou verwijderen. Maar goed, uiteindelijk gelukt. Bestaande bundel door de helpdesk verwijderd en een nieuwe online only geactiveerd. Ik kan weer een weekje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Laatst online: 22-05 20:42
Recent eens voor het eerst de nieuwe T-mobilesituatie mogen ervaren waarbij een deel van je bundel in de EU te gebruiken is. Wat is dat heerlijk zeg, google maps aan kunnen knallen en gewoon laten draaien tot diep in Parijs. Tussen de Noordfranse korenvelden gewoon even files en nieuws kunnen checken gewoon met 4G. Eens niet aan roamingsettings hoeven pielen of op de verbruiksgok een dure bundel kopen per sms. Tijdens het wachten her en der gewoon even allerlei headlines kunnen checken of je wat inlezen over nog te doene dingen.
Niet tientallen SMSen over welk netwerk nu weer en welke tarieven, nee gewoon een sms "welkom in Frankrijk zet je roaming rustig aan je mag 250 mb uit je bundel gebruiken "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hab2000
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-06 09:33
Schrudde schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:25:
Recent eens voor het eerst de nieuwe T-mobilesituatie mogen ervaren waarbij een deel van je bundel in de EU te gebruiken is. Wat is dat heerlijk zeg, google maps aan kunnen knallen en gewoon laten draaien tot diep in Parijs. Tussen de Noordfranse korenvelden gewoon even files en nieuws kunnen checken gewoon met 4G. Eens niet aan roamingsettings hoeven pielen of op de verbruiksgok een dure bundel kopen per sms. Tijdens het wachten her en der gewoon even allerlei headlines kunnen checken of je wat inlezen over nog te doene dingen.
Niet tientallen SMSen over welk netwerk nu weer en welke tarieven, nee gewoon een sms "welkom in Frankrijk zet je roaming rustig aan je mag 250 mb uit je bundel gebruiken "
wat bedoel je precies met de nieuwe t-mobilesituatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Laatst online: 22-05 20:42
T-Mobile laat de gebruikers nu een deel van hun bundel zonder meerkosten in de EU gebruiken. Met waarschuwing voor en als het op is zodat je dan nog bundeltjes kan kopen.
=
Stel Samen & Stel Bij internetbundel EU MB's
Internet XS - 500 MB 50 MB
Internet S - 1 GB 50 MB
Internet M - 3 GB 100 MB
Internet L - 6 GB 250 MB
Internet XL - 20 GB 250 MB
Oneindig Online op je Smartphone 2 GB

[ Voor 73% gewijzigd door Schrudde op 08-08-2016 22:33 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.