In principe kun je met een zelfgekochte prepaidbundel van KPN ook in EU landen terecht, mits......... KPN zijn zaakjes goed op orde heeft.Anoniem: 793851 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:48:
Waarschijnlijk is dit al wel eerder verteld en uitgelegd maar ik blijf het vreemd vinden dus sorry, ik vraag het nogmaals.
Er staat op de KPN site dat je bij Prepaid bundels:
- Alle bundels kan je gebruiken in de EU
Kan ik dan dus ook gewoon de 1GB bundel kopen en gebruiken in het buitenland?
......
Bonus tegoed kan alleen voor specifieke zaken gebruikt worden. bv bellen of sms'en in NL.
Bij KPN heb je dan ook feitelijk niets aan de €9,99 die voor de sim is betaald (€2,50 + €7,50 beltegoed) in het buitenland.
Je zal eerst voor €10,- moeten opwaarderen en voor bv. €7,50 een databundel moeten activeren.
Of zoals in jouw geval €20,- opwaarderen en vervolgens €16,- voor 1GB data moeten activeren.
Omdat zowel KPN als Vodafone hetzelfde prepaidtarief in EUlanden aanbieden als in NL, lijkt het niet nodig om een buitenlandse kaart aan te schaffen, maar zoals in dit topic terug te lezen valt hebben beide providers hun zaakjes niet altijd op orde, dus kan je verrast worden dat je beltegoed er wat snel doorheen gaat of dat je sim geblokkeerd wordt. Iets wat in het buitenland niet altijd eenvoudig weer is recht te trekken.
[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 15-07-2016 09:51 ]