Wanneer je een zwart CU pakketje hebt hoef je dit niet te doen, als je een rode hebt wel, dan moet je even 1266 bellen en je programma omzetten naar Vodafone CU (deze biedt qua data namelijk de beste pakketten en opwaardeerbonussen). Welk pakketje ook kiest, de simkaarten kosten allemaal €5.
Vervolgens bel je met 1252 en word je welkom geheten, kies uiteraard voor Engels in het menu. Nu kun je in het menu een bonus kiezen. Hierbij zou ik voor de Just Surf Bonus kiezen, waarbij je bij elke opwaardering van 10 euro 500MB gratis data krijgt en bij elke opwaardering van 20 euro 1GB. Je hebt ook nog de mogelijkheid nummers op te geven voor GiveAGift, bij elke opwaardering van 10 euro krijg je dan ook nog 100 MB extra (hiervoor moet je wel tenminste 1 iemand kennen met een CU nummer, maar dan kan ik je mijn nummer eventueel even in een PM sturen).
4G moet je nog even activeren, dat doe je door 4G NAI naar 1285 te sturen. Je krijgt dan een smsje terug, ik denk met de volgende tekst, misschien als je Engels kiest bij het bellen naar 1252 dat je dan een Engels smsje krijgt, maar ik spreek zelf Grieks dus ik zou het niet weten.
ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΣΑΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΜΕΣΑ ΣΕ 24 ΩΡΕΣ. ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ ΝΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΕΠΑΝΑΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΣΚΕΥΗΣ ΣΑΣ... Wat betekent dat de aanvraag is ontvangen en dat hij binnen 24 uur zal worden voltooid en dat een herstart van het toestel nodig kan zijn. In mijn geval was dat niet nodig en had ik binnen een half uur al een 4G verbinding. Wanneer je er gebruik van kunt maken ontvang je een berichtje dat begint met Η ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ 4G ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ... als je dan nog geen 4G verbinding hebt, moet je even je toestel herstarten.
Daarna het opwaarderen. Het handigst is om dit via PayPal of Credit/debitcard te doen (houd er rekening mee dat er om 3D Secure wordt gevraagd, dus als je een RaboCard wil gebruiken, neem dan je Rabo Scanner mee), aangezien dit ook weer bonus oplevert, bij de eerste opwaardering van de maand van min. 10 euro 500MB extra en vanaf de 2e 250 MB. Wanneer je opwaardeert betaal je wel een belasting van ca. 11% over je beltegoed, dus van de 10 euro, hou je er €8,93 van over.
Om op te waarderen moet je eerst een account aanmaken op
http://www.vodafonecu.gr/en/users/register/ hiervoor moet je dus ergens even WiFi oppikken. Het opwaarderen wijst zich dan redelijk vanzelf. Je kunt thuis ook alvast de MyVodafone app, de Griekse versie hiervan downloaden, die is met een NL Google account niet in de Play Store te zien. Dat kan onder andere hier:
https://download.apkpure.com/c/APK/1342/01b79055a5c98884?_fn=TXkgVm9kYWZvbmUgR1JfdjMuNC4xMi1yMjU1MC1SRUxFQVNFX2Fwa3B1cmUuY29tLmFwaw%3D%3D&k=3d9c4ea5ba8b6dcf1aed82cf27fd2ae8576edd8f&_p=Y29tLm15dm9kYWZvbmUuYW5kcm9pZA%3D%3D&c=1%7CTOOLS. Met het account dat je hebt aangemaakt op de Vodafone CU site kun je ook inloggen op de MyVodafone app om je huidige saldo en aantal MB's in te zien en eventueel ook om op te waarderen.
In de My Vodafone app kun je ook pakketjes met MB's kopen. Allereerst kun je Surf & Email - 1GB (automatic renewal) nemen, waarmee je voor 5,04 30 dagen lang 1 GB kunt gebruiken en deze kun je later ook weer deactiveren. Daarna kun je dit nog aanvullen met pakketjes van 500 MB voor dezelfde prijs. Ik kreeg ook een aanbieding per SMS voor 500MB voor 2 euro door 0 naar 1220 te SMS'en, maar bij mij werkte het niet, je kunt het allicht proberen.
Ik hoop dat dit een beetje een duidelijk verhaal is, als je nog vragen hebt, laat het vooral weten of stuur ff een PM.