Sorry.. (ik voel me redelijk aangevallen nu) ik ben nog niet zoveel op het forum geweest hier en ik dacht dat jullie mij met veel plezier wouden helpen. Mijn oprechte exuzes. Ik zal in Dusseldorf zelf eens een telefoonwinkel binnenlopen en daar om raad vragen, ik zal mijn ervaringen dan dinsdagavond of woensdag hier delen.
Gaat er hier ruig aan toe
In mijn ogen ook een simpele vraag voor iemand die het op dit forum waarschijnlijk zo weet te vertellen.
Weet wel dat je voor een prepaid kaartje vast een eurootje of 10 betaalt en als je er nog eens een tientje op zet ben ja al 20 euro kwijt. Kun je die twee dagen niet met je huidige dienst roamen? Wie is je provider nu? Heb je abonnement of prepaid? En wat kost roaming per MB in de EU bij jouw provider?

Omdat je slechts hangouts en swarm gaat gebruiken (en daarmee weinig MB's zal verbruiken) maakt het volgens mij niet veel uit wat je neemt.Yanii3004 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:31:
Sorry.. (ik voel me redelijk aangevallen nu) ik ben nog niet zoveel op het forum geweest hier en ik dacht dat jullie mij met veel plezier wouden helpen. Mijn oprechte exuzes. Ik zal in Dusseldorf zelf eens een telefoonwinkel binnenlopen en daar om raad vragen, ik zal mijn ervaringen dan dinsdagavond of woensdag hier delen.
Weet wel dat je voor een prepaid kaartje vast een eurootje of 10 betaalt en als je er nog eens een tientje op zet ben ja al 20 euro kwijt. Kun je die twee dagen niet met je huidige dienst roamen? Wie is je provider nu? Heb je abonnement of prepaid? En wat kost roaming per MB in de EU bij jouw provider?
Afgelopen week een prepaid kaartje van Vodafone gebruikt, alleen na het vebruik van de You L bundel vond Vdoafone het nodig om een datalimiet in te stellen op mijn kaart. Een andere bundel kon ik niet meer gebruiken.
Het limiet kon er pas eraf nadat ik met de klantenservice had gebeld.
Het limiet kon er pas eraf nadat ik met de klantenservice had gebeld.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Zit nu in Spanje met zo'n KPN onbeperkt 7,50 EUR bundel in de mifi. Qua snelheid zit ik tussen de 100-160kbps. Prima voor een whatsapp en waze, verder redelijk treurig met de sites van vandaag.
Wat me wel tegenviel: "Het bonustegoed (--die 7,50 bij registratie dus--) mag namelijk niet gebruikt worden voor de aanschaf van een prepaid voordeelbundel. Hier vind je waar je het tegoed wel en niet voor kunt gebruiken k.pn/ukLabD " (quote van de helpdesk nadat ik de bundel niet kon activeren.
Wat wel weer handig(-ish) is, is dat als je het plan op bonustarief zet je bij 10 euro opwaarderen er 15 EUR bij krijgt.
Wat me wel tegenviel: "Het bonustegoed (--die 7,50 bij registratie dus--) mag namelijk niet gebruikt worden voor de aanschaf van een prepaid voordeelbundel. Hier vind je waar je het tegoed wel en niet voor kunt gebruiken k.pn/ukLabD " (quote van de helpdesk nadat ik de bundel niet kon activeren.
Wat wel weer handig(-ish) is, is dat als je het plan op bonustarief zet je bij 10 euro opwaarderen er 15 EUR bij krijgt.
[ Voor 0% gewijzigd door Skip0Pot2Mus op 29-05-2016 21:27 . Reden: Typo ]
Ik ben bij Proximus. roaming voor data is 0.06 euro.
Ik heb zojuist op de website van Proximus iets gevonden waarbij je voor twee euro per dag 80 mb aan data kan hebben in het buitenland + 20 min. bellen + 20 sms'jes.
Is 80 mb. genoeg? om juist mee te chatten op hangouts en eens iets op te zoeken?
(linkje: http://www.proximus.be/nl...es-in-het-buitenland.html )
Ik heb zojuist op de website van Proximus iets gevonden waarbij je voor twee euro per dag 80 mb aan data kan hebben in het buitenland + 20 min. bellen + 20 sms'jes.
Is 80 mb. genoeg? om juist mee te chatten op hangouts en eens iets op te zoeken?
[ Voor 15% gewijzigd door Yanii3004 op 29-05-2016 21:36 . Reden: linkje bijgestoken ]
Hoeft niet, je wordt niet aangevallen ...Yanii3004 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:31:
We helpen met plezier, maar dat wil niet zeggen dat we een voorgekauwde uitkomst presenteren.
Er wordt gewoon verwacht dat er in ieder geval de basis uitgezocht wordt door jezelf.
[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 29-05-2016 21:51 ]
Ja dat is meer dan genoeg.Yanii3004 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:35:
Chatten met alleen tekst verbruikt maar heel weinig data, als je erbij dan nog 1 á 2 keer wat opzoekt kun je het waarschijnlijk ook wel met 10MB per dag af.
Maar dat kun je zelf ook in de gaten houden op je toestel.
Ik had het letterlijk over pieken, ik heb met het KPN simkaartje in Nederland zelf ook wel eens dat hij bij start van de datastroom met 1Mbit begint en na 5 seconden op de 128kbit zit. Ik moet vaak PDF'jes downloaden en dan is zo'n piek best wel handig...FreshMaker schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:51:
timmie1 in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"
heeft het over tot 1mbit in het buitenland, maar dat is "laatst gehoord van kennissen ..."
Nu ben ik redelijk goedgelovig, maar nare ervaring met verhalen uit tweede hand.
Voor gebruik in een MiFi met meerdere apparaten is het wel te traag, ja. Maar voor mobiele sites(Tweakers, nieuws), TuneIn, Whatsapp-gesprekken, SIP, Spotify, Skype en SMS via internet op één telefoon is het prima te doenSkip0Pot2Mus schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:26:
Zit nu in Spanje met zo'n KPN onbeperkt 7,50 EUR bundel in de mifi. Qua snelheid zit ik tussen de 100-160kbps. Prima voor een whatsapp en waze, verder redelijk treurig met de sites van vandaag.
En mocht je alsnog volledige desktop websites willen gebruiken, cache en Opera mini helpen ook heel wat
[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 29-05-2016 23:23 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Zet dan wel 'automatisch downloaden van foto's/filmpjes' in Whatsapp uit - settings - data usage. En meld je tijdelijk af van diensten die je niet gaat gebruiken, zoals Facebook, Messenger, Snapchat...Yanii3004 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:35:
Ik ben bij Proximus. roaming voor data is 0.06 euro.
Dat eerste staat volgens mij default al zo ingesteld.HetGezegde schreef op maandag 30 mei 2016 @ 08:23:
[...]
Zet dan wel 'automatisch downloaden van foto's/filmpjes' in Whatsapp uit - settings - data usage. En meld je tijdelijk af van diensten die je niet gaat gebruiken, zoals Facebook, Messenger, Snapchat...
Voor dat tweede is er een makkelijkere oplossing (Android), namelijk data usage-> advanced->restrict background data.
Mocht je toch voor een Duitse SIM willen gaan dan is Aldi Talk nog steeds een prima optie. Te koop bij de Aldi kassa, voor 2 euro kan je de hele dag online (1 Gb snel, daarna wordt de snelheid verlaagd).
In Duitsland moet je wel een adres opgeven bij het registreren van je SIM, hou daar rekening mee...
In Duitsland moet je wel een adres opgeven bij het registreren van je SIM, hou daar rekening mee...
Ik heb gewoon het adres van de Aldi waar ik het kaartje kocht opgegeven, stond netjes op de kassabon ;-) Was geen probleem.troftnom schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:26:
Mocht je toch voor een Duitse SIM willen gaan dan is Aldi Talk nog steeds een prima optie. Te koop bij de Aldi kassa, voor 2 euro kan je de hele dag online (1 Gb snel, daarna wordt de snelheid verlaagd).
Weet iemand of je de Franse Orange 'Pochette Pret A Surfer' SIM's ook BUITEN Frankrijk kan laten versturen? Ik heb niet zoveel tijd/zin om er eentje op te halen bij een Franse Boutique waar ze wss niks snappen van wat je bedoelt
Ook schijnt de grens tussen 'prepaid' en 'wel een contract maar geen vaste looptijd' daar nogal dun te zijn en eigenlijk alle natives voor het laatste te gaan. Geen zin dat ik verkeerd begrepen wordt en toch 'vast zit' (relatief, maar goed; extra kosten maak) omdat ik onbedoeld toch een contract heb wat maandelijks opgezegd kan ipv een prepaid kaartje.
EDIT: Overigens kan provider 'Free' ook... Nog betere bundels zelfs..
Ook schijnt de grens tussen 'prepaid' en 'wel een contract maar geen vaste looptijd' daar nogal dun te zijn en eigenlijk alle natives voor het laatste te gaan. Geen zin dat ik verkeerd begrepen wordt en toch 'vast zit' (relatief, maar goed; extra kosten maak) omdat ik onbedoeld toch een contract heb wat maandelijks opgezegd kan ipv een prepaid kaartje.
EDIT: Overigens kan provider 'Free' ook... Nog betere bundels zelfs..
[ Voor 6% gewijzigd door The_Admin op 30-05-2016 16:30 ]
Ik ben inmiddels in Kroatië. Onderweg het internet gebruikt. Nou was de verbinding in duitsland niet overal even goed en snel, maar dat lag meer aan het netwerk daar. In Oostenrijk en slovenie was de verbinding beter, in Kroatië de verbinding in de bergen iets minder. De kpn kaart komt qua snelheid niet boven de 128 kb/s uit. Werkt verder wel prima maar gewoon langzaam. Er is verder niks van mijn beltegoed gegaan en in de sms word ook vermeld dat gebeld worden gratis is en dat je bundels uit het binnenland ook daar werken.FreshMaker schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:51:
[...]
KPN heeft dag, week en maandbundels.
2,50 / 5 en 10€ dus als je een voordelige simonly neemt, kun je dat incalculeren bij de totale maandprijs.
Ik woon tegen de B-grens aan, en zit 2x per maand wel in Antwerpen.
De 'week' bundel is dan prima.
Bij uitstapjes met vrouw en kinderen gebruik ik ( afwisselend ) een mundo sim, en nu ook een VF prepaid sim in een mobiele hotspot.
De TPlink 5350 kost zo'n 60€ en je kan direct meerdere apparaten 'helpen'
* dit is een optie, misschien niet de beste optie, maar in mijn geval wel een handige ( 4 gebruikers in het gezin, in de auto onderweg )
* FreshMaker is nog steeds benieuwd naar de mogelijkheden van de KPN onbeperkt á 7,50 < als in : nog niet echt overtuigd qua roaming >
timmie1 in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"
heeft het over tot 1mbit in het buitenland, maar dat is "laatst gehoord van kennissen ..."
Nu ben ik redelijk goedgelovig, maar nare ervaring met verhalen uit tweede hand.
** mijn neefje had ook 'gratis sms' omdat hij een bepaalde smsserver in je telefoon zette.
** achteraf moest hij toch 75€ betalen, maar dát vertelde hij pas een jaarte later ....
Ik heb trouwens hier een kaart gekocht voor 11 euro. Een kaart van tmobile met echt onbeperkt internet! Ook op 4g snelheid. Een week geldig. Internet snelheid is tot 75 mbit
Is ook geen probleem, bedoelde meer dat je er niet direct online bent.ToniW schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:34:
[...]
Ik heb gewoon het adres van de Aldi waar ik het kaartje kocht opgegeven, stond netjes op de kassabon ;-) Was geen probleem.
Aldi-talk is trouwens (nog steeds) op te laden via prelado.de door E-plus te kiezen.
Ik neem gewoon een 20Gb sim bij Orange en kan 7Gb in de EU gebruiken.
http://boutique.orange.fr...orfaits-internet-let-s-go
Het is alleen K om het ding te activeren. De shop is vaak alleen frans en activatie op de telefoon vaak lastig. Tips hier voor zijn welkom ;-)
Het is alleen K om het ding te activeren. De shop is vaak alleen frans en activatie op de telefoon vaak lastig. Tips hier voor zijn welkom ;-)
Integreren, leer een beetje de taal.rob2011 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:23:
Ik neem gewoon een 20Gb sim bij Orange en kan 7Gb in de EU gebruiken.
Als ze zien dat je moeite doet, komen ze je tegemoet ..
Hang niet de veeleisende klant uit, maar ga er wat nederig in, men klaagt over 'DE duitser" maar de Nederlander is echt niet overal graag gezien.
Mijn pa spreekt ook geen Frans, maar het lukte hem gewoon om dat te krijgen wat hij wilde.
edit :
Benodigd om de aanvraag te doen :
code:
1
2
3
4
| Een ID (identiteitskaart, paspoort, verblijfsvergunning) Credit/bank kaart Een bankrekeningnummer (RIB) En een bewijs van adres voor de registratie van uw contract. |
ik betwijfel of deze optie gaat lukken zonder Franse bankrekening / IDkaart
[ Voor 17% gewijzigd door FreshMaker op 30-05-2016 17:52 ]
Bedankt voor de update. En veel plezier op je vakantie en met je T-Mobile simjulius007 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:02:
[...]
Ik ben inmiddels in Kroatië. Onderweg het internet gebruikt. Nou was de verbinding in duitsland niet overal even goed en snel, maar dat lag meer aan het netwerk daar. In Oostenrijk en slovenie was de verbinding beter, in Kroatië de verbinding in de bergen iets minder. De kpn kaart komt qua snelheid niet boven de 128 kb/s uit. Werkt verder wel prima maar gewoon langzaam. Er is verder niks van mijn beltegoed gegaan en in de sms word ook vermeld dat gebeld worden gratis is en dat je bundels uit het binnenland ook daar werken.
Ik heb trouwens hier een kaart gekocht voor 11 euro. Een kaart van tmobile met echt onbeperkt internet! Ook op 4g snelheid. Een week geldig. Internet snelheid is tot 75 mbit
Wat kost zo'n start pakket in de winkel? En was het een Aldi Nord of Süd?troftnom schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:26:
Mocht je toch voor een Duitse SIM willen gaan dan is Aldi Talk nog steeds een prima optie. Te koop bij de Aldi kassa,
De KPN Prepaid 128kb/s maand optie lijkt me ook wel wat. Handig genoeg voor onderweg: file informatie binnenharken ed. Alhoewel het E-plus netwerk (wat het wel zal gebruiken: want KPN) niet héél goed is in DE vergeleken met het Telekom netwerk. Maarja, 7,99 voor 30 dagen. Waar hebben we het over.
[ Voor 17% gewijzigd door snaggyheadshot op 30-05-2016 18:15 ]
Plus de kosten van je simkaart, en minimaal 10 euro opwaarderen. Dus 20 euro.snaggyheadshot schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:13:
Maarja, 7,99 voor 30 dagen. Waar hebben we het over.
Met een Vodafone sim heb je voor een tientje al 1 GB, en op het moment (tot 26 juni zelfs 3 GB)
Dat lijkt me in de meeste gevallen een betere optie.
KPN sim is 10 euro met 10 euro tegoed. Min cashbackXL betaal je 2,50 voor 30 dagen online.ASW1 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:36:
[...]
Plus de kosten van je simkaart, en minimaal 10 euro opwaarderen. Dus 20 euro.
Met een Vodafone sim heb je voor een tientje al 1 GB, en op het moment (tot 26 juni zelfs 3 GB)
Dat lijkt me in de meeste gevallen een betere optie.
Vodafone sim 5 euro (die gratis SIM zal wel niet voldoen?) - cashback = 0 euro. Maar dan 1GB voor één dag(?).
De gratis sim kan je in je 'myvodafone' gewoon instellen, en aangeven dat je een You-L wilt hebben
De bonustegoeden krijg je met de eerste opwaarderingen, weet niet of die te gebruiken zijn als internettegoeden
De bonustegoeden krijg je met de eerste opwaarderingen, weet niet of die te gebruiken zijn als internettegoeden
Oké maar in dat geval is een SIM kopen voordeliger. Dus:
10 eur sim (min cashback van 5 eur dus nog 5 euro) = 15 euro tegoed voor een 15 euro bundel= één maandbundel met 1GB (tijdelijk 3GB) voor 30 dagen. Wat neer komt op 5 eur voor 1GB data te gebruiken binnen 30 dagen.
KPN is ook 10 euro sim, (min cashback van 7,5 nog 2,50) en daarvoor krijg je 30 dagen onbeperkt internet op lage snelheid en nog 2,50 tegoed.
Of ik zie iets over het hoofd maar volgens mij is KPN voordeliger
En in mijn geval waarschijnlijk handiger, ondanks dat het 128kb/s is zal ik wel meer dan 1gb verstoken op één reis. En heb ik iets snel nodig zet ik gewoon mijn gratis 250mb van T-mobile in.
10 eur sim (min cashback van 5 eur dus nog 5 euro) = 15 euro tegoed voor een 15 euro bundel= één maandbundel met 1GB (tijdelijk 3GB) voor 30 dagen. Wat neer komt op 5 eur voor 1GB data te gebruiken binnen 30 dagen.
KPN is ook 10 euro sim, (min cashback van 7,5 nog 2,50) en daarvoor krijg je 30 dagen onbeperkt internet op lage snelheid en nog 2,50 tegoed.
Of ik zie iets over het hoofd maar volgens mij is KPN voordeliger
Iemand meldde hier laatst dat dat "bonustegoed" van kpn niet gebruikt kan worden om bundels mee te kopen, dus dan zou je alsnog 10 euro op moeten waarderen. Zelf geen ervaring mee overigens, iemand anders misschien wel?
Vodafone kun je een gratis sim halen, tientje opwaarderen en registren en je hebt genoeg tegoed voor de you L bundel met tijdelijk 3Gb.
Goed punt (2x). In dat geval: Free sim (na registratie 5 euro tegoed, opwaarderen verplicht volgens mij) + 10 euro tegoed en registratie = 10 euro voor 1GB, 30 dagen. (3GB tijdelijk)
En KPN zou dan 20 euro zijn. (12,50 met cashback). Ik zal het KPN eens vragen.
Edit:
Even gevraagd via Facebook: inderdaad niet mogelijk. Slecht dat ze dit niet duidelijk vermelden, zelfs in de voorwaarden kan ik niets 1,2,3 vinden. Er staat ook 'Inclusief € 10,- euro beltegoed'. Op die manier veronderstel ik dat ik ermee kan doen wat ik wil.
En KPN zou dan 20 euro zijn. (12,50 met cashback). Ik zal het KPN eens vragen.
Edit:
Even gevraagd via Facebook: inderdaad niet mogelijk. Slecht dat ze dit niet duidelijk vermelden, zelfs in de voorwaarden kan ik niets 1,2,3 vinden. Er staat ook 'Inclusief € 10,- euro beltegoed'. Op die manier veronderstel ik dat ik ermee kan doen wat ik wil.
[ Voor 34% gewijzigd door snaggyheadshot op 30-05-2016 19:33 ]
Mijn kpn prepaid kaart heeft de hele reis op het telekom netwerk gezeten dus de samenwerking met eplus lijkt over te zijn.snaggyheadshot schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:13:
[...]
Wat kost zo'n start pakket in de winkel? En was het een Aldi Nord of Süd?
De KPN Prepaid 128kb/s maand optie lijkt me ook wel wat. Handig genoeg voor onderweg: file informatie binnenharken ed. Alhoewel het E-plus netwerk (wat het wel zal gebruiken: want KPN) niet héél goed is in DE vergeleken met het Telekom netwerk. Maarja, 7,99 voor 30 dagen. Waar hebben we het over.
E Plus is in 2014 verkocht aan Telefonica dus een voorkeurnetwerk in Duitsland zal KPN niet meer hebben.
Dat verschilt dan nogal, want ik werd een paar weken geleden regelmatig op E-Plus gezet terwijl de Telekom dekking beter was met 4G.. Kan er dus nog geen pijl op trekken.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Klopt. Dat was ik.ASW1 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:03:
[...]
Iemand meldde hier laatst dat dat "bonustegoed" van kpn niet gebruikt kan worden om bundels mee te kopen, dus dan zou je alsnog 10 euro op moeten waarderen. Zelf geen ervaring mee overigens, iemand anders misschien wel?
Het gaat nu zelfs verder: na 2 dagen gebruik en 250MB verbruikt te hebben met een 128kbps bundel, ben ik afgesloten. Volgens de helpdesk is deze bundel "echt alleen voor het gebruik in NL". Ik heb ze nu naar een KPN site gestuurd waar letterlijk staat "Heb je een bundel aanstaan? Dan maak je daar eerst gebruik van. Alle voordeelbundels kun je dus gewoon gebruiken in de EU". Echter, ik ben bang dat ik nu zowel m'n bonustegoed als m'n opwaardeer tegoed kwijt ben.
Tips, zoals altijd, welkom.
Bizar verhaal van de klantenservice. Kan me niet voorstellen dat je enkel bent afgesloten vanwege roamen, misschien eerder dat er toch een fup op "onbeperkt" zit? Of een fup i.c.m. roaming?
Denk dat het een tegoedkwestie is:
Uw tegoed is 0,00 EUR
Uw extra bonus tegoed is 5,00 EUR
Uw extra registratie of prepaidkorting tegoed bedraagd 7,40
Uw KPN Onbeperkt Online bundel bevat nog oneindig veel MB's en vervalt op 29 jun 2016
Welnu, ik heb dus opgewaardeerd met 10 euro via het bonustarief omdat ik geen bundel kon kopen uit het prepaidkorting tegoed (tot daaraantoe). Dan krijg je 5 euro 'extra bonus tegoed'. Zal mij niet verbazen als al die 'bonus' en 'extra tegoeden' niet te gebruiken zijn voor bundels en buitenland. Voor het gemak hebben ze dan maar de data betaald uit mijn reguliere tegoed.
Discussie met de klantenservice continues...
edit: grappig is ook dat ze dus wel het snelheidslimiet van de bundel overnemen, maar verder niks...
edit 2: na contact helpdesk via Twitter hebben ze mij de bundelkosten geretourneerd en een EU weekbundel aangezet met de vraag bij terugkomst contact op te nemen met de klantenservice. Denk dat dit abonnementje verkeerd geadverteerd wordt.
Uw tegoed is 0,00 EUR
Uw extra bonus tegoed is 5,00 EUR
Uw extra registratie of prepaidkorting tegoed bedraagd 7,40
Uw KPN Onbeperkt Online bundel bevat nog oneindig veel MB's en vervalt op 29 jun 2016
Welnu, ik heb dus opgewaardeerd met 10 euro via het bonustarief omdat ik geen bundel kon kopen uit het prepaidkorting tegoed (tot daaraantoe). Dan krijg je 5 euro 'extra bonus tegoed'. Zal mij niet verbazen als al die 'bonus' en 'extra tegoeden' niet te gebruiken zijn voor bundels en buitenland. Voor het gemak hebben ze dan maar de data betaald uit mijn reguliere tegoed.
Discussie met de klantenservice continues...
edit: grappig is ook dat ze dus wel het snelheidslimiet van de bundel overnemen, maar verder niks...
edit 2: na contact helpdesk via Twitter hebben ze mij de bundelkosten geretourneerd en een EU weekbundel aangezet met de vraag bij terugkomst contact op te nemen met de klantenservice. Denk dat dit abonnementje verkeerd geadverteerd wordt.
[ Voor 20% gewijzigd door Skip0Pot2Mus op 31-05-2016 11:27 . Reden: toevoeging ]
13 euro geloof ik, waarbij 10 euro tegoed, genoeg voor 5 dagen online met de dagelijkse bundel. Filiaal maakt niet uit.snaggyheadshot schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:13:
[...]
Wat kost zo'n start pakket in de winkel? En was het een Aldi Nord of Süd?
De bureaucratie is blijkbaar ook alle (grote) commerciële toko's keihard binnengedrongen als ik het zo lees.
Zit inmiddels in Spanje en even een informatieve update mbt VF NL Prepaid en de Orange ES Prepaid:
- VF prepaid bundel van 3GB werkte goed tijdens de reis. Wat me wel opviel was dat het schakelen van netwerk tussen NL->BE en daarna BE->FR best lang duurde. D.w.z. dat ik in de auto flink aan het cruisen was en bij het binnenrijden van BE en FR duurde het een minuut of 10 voordat ik pas weer roaming netwerk toegang had! Dit terwijl mijn andere sim (BEN NL) wel netjes direct na de grens een welkomst sms stuurde voor beide landen. Het gekke is dat bij binnenrijden van FR->SP, dit weer wél vlekkeloos ging, beide sims gaven tegelijkertijd een sms bericht en ik was direct weer roaming op de VF NL Prepaid.
- Orange prepaid werkt weer als vanouds, ontvangst op camping is niet helemaal top, ben hier nog mee aan het experimenteren, maar inmiddels ca. 1GB verstookt. Wat interessant is om te weten en slecht is aangegeven op de website, er geld weer tijdelijk een actie dat je dubbele MB's krijgt bij de aanschaf van de databundels. Bv. voor de 2GB bundel van 15€ krijg je nu maar liefst 4GB aan data. Dan heb je tegelijkertijd ook nog de 2x100% bonus saldo, dan tikt het flink aan! Voor een paar tientjes bijna ongelimiteerd internetten lijkt het wel.
Zit inmiddels in Spanje en even een informatieve update mbt VF NL Prepaid en de Orange ES Prepaid:
- VF prepaid bundel van 3GB werkte goed tijdens de reis. Wat me wel opviel was dat het schakelen van netwerk tussen NL->BE en daarna BE->FR best lang duurde. D.w.z. dat ik in de auto flink aan het cruisen was en bij het binnenrijden van BE en FR duurde het een minuut of 10 voordat ik pas weer roaming netwerk toegang had! Dit terwijl mijn andere sim (BEN NL) wel netjes direct na de grens een welkomst sms stuurde voor beide landen. Het gekke is dat bij binnenrijden van FR->SP, dit weer wél vlekkeloos ging, beide sims gaven tegelijkertijd een sms bericht en ik was direct weer roaming op de VF NL Prepaid.
- Orange prepaid werkt weer als vanouds, ontvangst op camping is niet helemaal top, ben hier nog mee aan het experimenteren, maar inmiddels ca. 1GB verstookt. Wat interessant is om te weten en slecht is aangegeven op de website, er geld weer tijdelijk een actie dat je dubbele MB's krijgt bij de aanschaf van de databundels. Bv. voor de 2GB bundel van 15€ krijg je nu maar liefst 4GB aan data. Dan heb je tegelijkertijd ook nog de 2x100% bonus saldo, dan tikt het flink aan! Voor een paar tientjes bijna ongelimiteerd internetten lijkt het wel.
Met andere woorden. Die 7,50 onbeperkt bundel werkt dus niet in EU. Of zie ik het verkeerd.Skip0Pot2Mus schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 07:42:
Denk dat dit abonnementje verkeerd geadverteerd wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door snaggyheadshot op 31-05-2016 12:09 ]
Vreemd, want anderen hebben eerder gemeld dat KPN prepaid onbeperkt 128kbps prima werkt om in de EU mee te roamen.
Dat zou dan moeten betekenen dat ze dit nu ineens voor iedereen afgesloten hebben aangezien het eerder wel werkte.
Of zijn er mensen bij wie het nog wel werkt?
Dat zou dan moeten betekenen dat ze dit nu ineens voor iedereen afgesloten hebben aangezien het eerder wel werkte.
Het werkt hier nog steeds prima in Kroatië, er wordt ook niks van mijn beltegoed gehaald. Edit: het lijkt nu wel van mijn tegoed te gaan a 25 cent per mb. Gaat nu dus ineens hard.vreemd dat het er eerder niet vanaf ging. Lijkt een foutje te zijn? Ik ga eens kijken of het morgen nog steeds van het tegoed gaat. Zit trouwens wel net boven de 300 mb. Fair use overschreden?ASW1 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:17:
Vreemd, want anderen hebben eerder gemeld dat KPN prepaid onbeperkt 128kbps prima werkt om in de EU mee te roamen.
[ Voor 22% gewijzigd door julius007 op 31-05-2016 13:59 ]
Ik denk dat het beleid is. Stelletje smiechten dat het er zijn.julius007 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:03:
[...]. Edit: het lijkt nu wel van mijn tegoed te gaan a 25 cent per mb. Gaat nu dus ineens hard.vreemd dat het er eerder niet vanaf ging. Lijkt een foutje te zijn?
Komend weekend ga ik naar Duitsland. Ga ik meteen "KPN onbeperkt online" uitproberen. 
En op deze pagina staat toch duidelijk dat je alle bundels kunt gebruiken in het buitenland:
https://www.kpn.com/prive...repaid/prepaidbundels.htm
En op deze pagina staat toch duidelijk dat je alle bundels kunt gebruiken in het buitenland:
https://www.kpn.com/prive...repaid/prepaidbundels.htm
[ Voor 49% gewijzigd door magnifor op 31-05-2016 14:57 ]
Zou KPN hier soms meekijken
? Ik denk overigens nooit dat het de bedoeling was, anders stond het wel netjes aangegeven op de Onbeperkt Online pagina.
[ Voor 73% gewijzigd door snaggyheadshot op 31-05-2016 15:42 ]
Ik denk niet dat KPN hier meeleest, anders was het al eerder weggehaald. Het rare is natuurlijk dat het geen foutje op de website was, omdat het daadwerkelijk ook werkt(-e) zoals daar beloofd.
Überhaupt geen fout dus, maar ze hebben zich blijkbaar nu wel ineens bedacht.
En heel erg slecht van KPN dat ze de klanten die al zo'n bundel gekocht hebben zonder enige waarschuwing afsluiten. Dat verwacht je bij een derderangsbudgetprovider, maar niet bij KPN.
Daarnaast lees ik dat ze nu 25 cent per mb rekenen. Als dat zo is zijn ze ook nog illegaal bezig aangezien ze slechts een toeslag op de bestaande bundel mogen rekenen van maximaal 6 ct/mb.
Überhaupt geen fout dus, maar ze hebben zich blijkbaar nu wel ineens bedacht.
En heel erg slecht van KPN dat ze de klanten die al zo'n bundel gekocht hebben zonder enige waarschuwing afsluiten. Dat verwacht je bij een derderangsbudgetprovider, maar niet bij KPN.
Daarnaast lees ik dat ze nu 25 cent per mb rekenen. Als dat zo is zijn ze ook nog illegaal bezig aangezien ze slechts een toeslag op de bestaande bundel mogen rekenen van maximaal 6 ct/mb.
[ Voor 10% gewijzigd door ASW1 op 31-05-2016 15:52 ]
Als ze daadwerkelijk 25 cent rekenen denk ik eerder aan een technische fout dan een bewuste actie.
Of het bedrag wat geldt wanneer je überhaupt geen bundel hebt. Dat is inderdaad geloof ik 25 cent, en EU toeslag rekenen ze niet meer.
Dan hebben ze hun klanten dus blijkbaar uit de bundels gegooid.
Dan hebben ze hun klanten dus blijkbaar uit de bundels gegooid.
Dat zou ook kunnen. Ben benieuwd naar KPN's reactie. Want ookal rekenen ze lokaal tarief: dat is dan nog geen reden om de 128kb snelheid aan te houden.
[ Voor 48% gewijzigd door snaggyheadshot op 31-05-2016 16:09 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Helaas geen ervaringen van jullie mogen horen op bovenstaande vraag, maar inmiddels kan ik het zelf beantwoorden. Het wordt een heel verhaal; samenvatting onderaan.ASW1 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:37:
Heeft iemand ervaring met wat er gebeurt wanneer je met Vodafone You door je bundel heen gaat?
Ik maak de bundel nu op in Nederland en heb nog maar een paar MB's en een hele week te gaan.
Er staat nog 10 euro op het kaartje waarvan ik een bundel wil kopen, maar ik wil dus perse niet dat daar 1 euro vanaf gaat vanwege gebruik buiten de bundel.
Krijg ik automatisch nog een keer die gratis 50 of 100 MB ofzo wanneer mijn 1GB data op is, of wordt dan direct mijn resterende tegoed aangesproken?
Vandaag met Vodafone prepaid over m'n 1GB bundel heen gegaan in afwachting van de beloofde gratis extra mb's, ik had geen idee hoe dat in z'n werk zou gaan. Op dat moment had ik nog €10,00 tegoed.
Eerst kreeg ik een sms dat de bundel op was, toen ik het tegoed contoleerde had ik nog maar 9,94, wat sowieso al vreemd was omdat ik de optie voor dagbundels van 100mb aan had staan. Ik kon geen volgende 1 GB kopen omdat ik 6 cent te weinig had. Gechat met de klantenservice om te vragen waar de extra mb's dan waren, die waren volgens hen al gebruikt wat volgens mij niet kon. Helaas geen verdere vragen kunnen stellen want ik raakte de verbinding kwijt. Even later kijk ik weer naar mijn tegoed en staat er ineens 10,94 tegoed.
Direct geprobeerd een bundel te kopen, maar dat mislukte iedere keer; kreeg een dan sms dat ik te weinig tegoed zou hebben. Weer een chat gestart met de KS, ja ze konden zien dat ik wel genoeg tegoed had. De hele tijd stond mobiele data bij mij al uit en was ik alleen via wifi verbonden. Tijdens de chat krijg ik ineens een sms dat er een dagbundel van 1 euro geactiveerd is. KS kon dat ook zien; "oh u heeft nu ineens nog maar 9,94 tegoed". Er gebeurden dus een hoop rare dingen na elkaar, kan er wel wat theorieën op loslaten maar wat er echt gebeurd is geen idee. De KS heeft het uiteindelijk allemaal keurig opgelost, heb een 1 GB bundel gekregen en mocht de 9,94 tegoed zelfs houden.
Conclusie; zet tijdig je data uit of koop een nieuwe bundel voordat je oude bundel op en reken niet op beloofde extra mb's als je bundel op is.
De systemen lijken toch een beetje houtje touwtje aan elkaar te hangen en niet zoals de salesafdeling graag zou zien.
Wel de complimenten voor de klantenservice die het weer snel en vriendelijk oploste.
Kortom bij Vodafone YOU krijgen bestaande klanten helemaal niet 1 GB + 2 GB erbij maar gewoon de standaard 1 GB. Tenzij je gaat klagen waar je 2 GB blijven direct na het actieveren van de YOU L BloX.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Nee, ik had een "gewone" online only blox van 1 GB en nu ook weer. You L actie heeft er niets mee te maken.RichieB schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:55:
Kortom bij Vodafone YOU krijgen bestaande klanten helemaal niet 1 GB + 2 GB erbij maar gewoon de standaard 1 GB.
Maar je schrijft:ASW1 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:42:
[...]
Nee, ik had een "gewone" online only blox van 1 GB en nu ook weer. You L actie heeft er niets mee te maken.
Welke gratis MB's zou je dan krijgen bij de 1 GB data-only bundel?Vandaag met Vodafone prepaid over m'n 1GB bundel heen gegaan in afwachting van de beloofde gratis extra mb's, ik had geen idee hoe dat in z'n werk zou gaan.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Deze:RichieB schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:53:
Welke gratis MB's zou je dan krijgen bij de 1 GB data-only bundel?
Ik vermoed dat de extra euro tegoed die werd bijgeschreven eigenlijk is waar ze het over hebben.YOU draait om jou. Kies een voordelige maandbundel die je elke maand gratis kunt aanpassen. Ben je voor het einde van de maand door je bundel heen? Dan krijg je gratis Xtra MB’s om nog even door te kunnen appen.
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/
Alleen werd er eerst 6 cent van mijn eigen tegoed afgeschreven, kwam die euro met wat vertraging aan en duurde het daarna weer een kwartiertje voordat er (automatisch?) een dagbundel werd geactiveerd, daar was die euro waarschijnlijk voor bedoeld en dat was dan ook de reden dat ik die niet kon gebruiken om die ontbrekende 6 cent weer aan te vullen.
Heel vaag allemaal, het lijkt erop dat er overal vertragingen zitten in dingen die automatisch geactiveerd moeten worden en dat het daardoor chaotisch wordt. Die 6 cent had natuurlijk nooit afgeschreven mogen worden, en het kost allemaal weer moeite om het door de klantenservice recht te laten zetten (die dat overigens wel keurig doen).
Persoonlijk zou ik er niet blij van worden om iedere keer weer contact op te moeten nemen met de klantenservice om eea weer recht te laten trekken. Ik hoop dat Vodafone en KPN gauw hun info zaakjes op orde hebben, zodat het niet een wirwar is van oude of verkeerde informatie en de interpretaties die daarop volgen. Want zo zie ik dat momenteel als ik dit topic zo doorlees.
Tegelijkertijd denk ik dat er om strategische redenen bewust enige onduidelijkheid wordt gecreëerd.
Tegelijkertijd denk ik dat er om strategische redenen bewust enige onduidelijkheid wordt gecreëerd.
Ach, ik denk dat het wel meevalt zolang je de bundel niet overschrijdt.elinx schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:49:
Persoonlijk zou ik er niet blij van worden om iedere keer weer contact op te moeten nemen met de klantenservice om eea weer recht te laten trekken.
Mijn vraag was of je met Vodafone You zonder meer op die extra gratis mb's kon rekenen. Mijn antwoord is dus nee, en ik ga het de volgende keer ook niet meer proberen, het was nu om uit te zien wat er gebeurt.
Zolang de klantenservice het snel en goed oplost vind ik het verder niet zo'n punt.
Verder moet het in dit topic allemaal zo goedkoop mogelijk, gebruik makend van allerlei acties en bonustegoeden etc. Prima, maar meer dan met een abonnement (dat iedere maand hetzelfde is) heb je daarmee kans op verschillende interne systemen die net niet lekker aan elkaar gekoppeld zijn om helemaal vlekkeloos te werken.
Blijft apart, die Vodafone prepaid-actie met 3(?) GB in het buitenland terwijl je verder alleen dure zakelijke abo's hebt waar dat in zit, dus geen goed(koop) alternatief bij de abonnementen:
https://www.vodafone.nl/z...nement/red-business.shtml
Ik zie wel dat ze Red Business Super naar 2 GB in het buitenland hebben verhoogd nu:
https://www.vodafone.nl/z.../red-business-super.shtml
https://www.vodafone.nl/z...nement/red-business.shtml
Ik zie wel dat ze Red Business Super naar 2 GB in het buitenland hebben verhoogd nu:
https://www.vodafone.nl/z.../red-business-super.shtml
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Zojust KPN Onberpekt Online geactiveerd in Nederland en doe niet eens moeite voor om deze in het buitenland te testen. Ik wist dat de snelheid maximaal 128kb/s is echter doet mijn toestel een minuut over om de mobiele versie van nos.nl te openen (omgeving AMS). Thanks but no thanks.
Ik denk dat ik voor Vodafone ga. Een You Blox, 10 euro 1 GB (Tel even de You L niet mee en vind 15 euro net te duur voor een weekendje weg) op 4G netwerk.
Heb momenteel KPN en die hebben voor 9,99 500MB/Min/SMS. Echter zijn bellen en SMS voor mij niet relevant in het buitenland.
Ik denk dat ik voor Vodafone ga. Een You Blox, 10 euro 1 GB (Tel even de You L niet mee en vind 15 euro net te duur voor een weekendje weg) op 4G netwerk.
Heb momenteel KPN en die hebben voor 9,99 500MB/Min/SMS. Echter zijn bellen en SMS voor mij niet relevant in het buitenland.
Eventueel kun je ook 2 of 3 dagbundels van 100mb voor 1 euro nemen, dan hou je tegoed over voor een volgende keer. Let wel op dat je maar 1 dagbundel per dag kunt afnemen, je kunt ze niet stapelen zoals bij de orange mundo sim.magnifor schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:50:
Vreemd. Momenteel ben ik over mijn T-Mobile internetbundel heen wat betekend dat ik nu op een 64kb/s verbinding zit. Op 3g opent de pagina in enkele seconde.magnifor schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:50:
Zojust KPN Onberpekt Online geactiveerd in Nederland en doe niet eens moeite voor om deze in het buitenland te testen. Ik wist dat de snelheid maximaal 128kb/s is echter doet mijn toestel een minuut over om de mobiele versie van nos.nl te openen (omgeving AMS).
Iemand een goede deal gespot voor prepaid sim mobiel internet in Spanje. Ga de 27e voor 12 dagen naar Tenerife en heb een TP-Link M5350 en M7350 die ik kan gebruiken als mobiele hotspot voor in het hotel.
Zal voor twee iPhones zijn en eventueel iPad/Chromebook, wat raden jullie aan qua data.
Zal voor twee iPhones zijn en eventueel iPad/Chromebook, wat raden jullie aan qua data.
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
really .... gewoon niet een tiental posts eerder lezen ?Schizo007nl schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:20:
Iemand een goede deal gespot voor prepaid sim mobiel internet in Spanje. Ga de 27e voor 12 dagen naar Tenerife en heb een TP-Link M5350 en M7350 die ik kan gebruiken als mobiele hotspot voor in het hotel.
Of de wiki erbij gepakt
Het wordt met de dag beter ..
[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 01-06-2016 19:49 ]
Bedankt hèFreshMaker schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:48:
[...]
really .... gewoon niet een tiental posts eerder lezen ?
Of de wiki erbij gepakt
Het wordt met de dag beter ..
[ Voor 25% gewijzigd door Schizo007nl op 01-06-2016 20:04 ]
Jawel hoor, maar het was me niet geheel duidelijk waar je aan moet voldoen. Op de ene site lees je dat je in een lokale zaak een simkaart koopt op vertoon van ID of niet, de ander zegt weer in NL te kopen.ASW1 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:20:
En als je nu eens naar "Spanje" zoekt in dit topic dan komt daar niets uit?
Dat Vodafone You L spreekt me wel aan, voldoet zoiets aan m'n wensen?
Als 1GB genoeg data is wel. 9/10 keer is lokaal goedkoper + meer data.
Edit:
Besef me net dat het al Juni is en ik ga volgende week ook richting Ibiza. Volgens de Wiki krijg je bij Carrefour data only sims: 10 eur per 1GB 30 dagen daarna 128kb/s. Ik denk dat ik daarvoor ga
Heeft geen zin, je hebt een Spaans Fiscal (?) nummer nodig. Dat gaat hem dus niet worden.
Edit:
Besef me net dat het al Juni is en ik ga volgende week ook richting Ibiza. Volgens de Wiki krijg je bij Carrefour data only sims: 10 eur per 1GB 30 dagen daarna 128kb/s. Ik denk dat ik daarvoor ga
Heeft geen zin, je hebt een Spaans Fiscal (?) nummer nodig. Dat gaat hem dus niet worden.
[ Voor 83% gewijzigd door snaggyheadshot op 02-06-2016 10:47 ]
Als je tele2 hebt zou je ook een buitenlandbundel kunnen nemen kost 10euro voor 1gb in de eu.snaggyheadshot schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:22:
Als 1GB genoeg data is wel. 9/10 keer is lokaal goedkoper + meer data.
Edit:
Besef me net dat het al Juni is en ik ga volgende week ook richting Ibiza. Volgens de Wiki krijg je bij Carrefour data only sims: 10 eur per 1GB 30 dagen daarna 128kb/s. Ik denk dat ik daarvoor ga![]()
Opheldering van KPN: Onbeperkt bundel zou óók in het buitenland te gebruiken zijn. Heb ik zojuist gevraagd in de chat
[ Voor 19% gewijzigd door snaggyheadshot op 02-06-2016 13:36 ]
Het zou goed zijn een update te horen van de twee forumposters hier die gemeld hebben afgesloten te zijn.snaggyheadshot schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:35:
Opheldering van KPN: Onbeperkt bundel zou óók in het buitenland te gebruiken zijn. Heb ik zojuist gevraagd in de chat
Toch niet. Kreeg van de chat medewerker zojuist een mail dat het tóch niet klopte. Technisch zou het nog niet mogelijk zijn uit de bundel het nationale tarief te rekenen = verbruik uit bundel. (Vreemd, want de twee (of een?) forumposters gaven aan dat het eerst wél werkte, en daarlangs, als dit niet 'mogelijk' is dan is dus geen enkele bundel bruikbaar in de EU). Je betaald nu dus een toeslag van 0,06 cent.ASW1 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:20:
[...]
Het zou goed zijn een update te horen van de twee forumposters hier die gemeld hebben afgesloten te zijn.
Als bovenstaand verhaal zou kloppen dan was 1) het niet mogelijk dat de twee gerbuikers géén kosten buiten bundel hadden (in het begin) en 2) dan klopt van gebruik binnen EU helemaal niets. Hier staat het uitgelegd:
https://www.kpn.com/prive...sing-bundels-30-april.htm
We kunnen om technische redenen het buitenlandverbruik nog niet met de Nederlandse bundel verrekenen. Tot we dat wel kunnen, betaal je daarom in de EU alleen de toeslag.
Als ik het zo lees zullen ze 'Alle bundels kan je gebruiken in de EU' toch van de website moeten halen.Zodra het technisch mogelijk is om het verbruik uit de Nederlandse bundel in rekening te brengen, informeren wij je daar minimaal een maand van tevoren over. De kosten worden niet met terugwerkende verrekend. Ook informeren we je als de exacte datum in 2017 bekend is waarop alle providers binnen de EU alleen het nationale tarief gaan berekenen binnen de EU.
[ Voor 34% gewijzigd door snaggyheadshot op 02-06-2016 14:38 ]
Dat is een hele tijd geleden al voorbij gekomen in dit topic en heeft in principe niets te maken met met bundels die in de EU geldig zijn.
Sterker nog, dat verhaal is alleen voor abonnementen bedoeld want voor prepaid is alles in de EU/Nederland 1 tarief en is er geen toeslag.
Klantenservicemedewerker roept maar wat volgens mij....
Sterker nog, dat verhaal is alleen voor abonnementen bedoeld want voor prepaid is alles in de EU/Nederland 1 tarief en is er geen toeslag.
Klantenservicemedewerker roept maar wat volgens mij....
Inderdaad onduidelijk. Ik heb mooi een Vodafone SIM en neem de 3GB voor 10 gewoon mee
In de chat weten ze het ook echt niet. Ik laat het weten wanneer ik weer thuis ben en de klantenservice heb gebeld. De tijdelijke KPN Internet Weekbundel Europa is wel sneller dan 128kbps trouwens.snaggyheadshot schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:30:
[...]
Toch niet. Kreeg van de chat medewerker zojuist een mail dat het tóch niet klopte. Technisch zou het nog niet mogelijk zijn uit de bundel het nationale tarief te rekenen = verbruik uit bundel. (Vreemd, want de twee (of een?) forumposters gaven aan dat het eerst wél werkte, en daarlangs, als dit niet 'mogelijk' is dan is dus geen enkele bundel bruikbaar in de EU). Je betaald nu dus een toeslag van 0,06 cent.
...
Als ik het zo lees zullen ze 'Alle bundels kan je gebruiken in de EU' toch van de website moeten halen.
Azerbaijan
Hier in Azerbaijan kun je officieel als buitenlander geen simkaart activeren, dus ook niet op vertoon van paspoort met geldig visum. Gelukkig kun je bij sommige hotels wél een simkaart kopen die dan geactiveerd is door de eigenaar van het hotel. Zo kocht ik voor 10 Manat (6 euro) een Azercell simkaart met 3 Manat tegoed. Daar kun je dan 500MB databundel van activeren door '500' naar 2525 te smssen.
Hier in Azerbaijan kun je officieel als buitenlander geen simkaart activeren, dus ook niet op vertoon van paspoort met geldig visum. Gelukkig kun je bij sommige hotels wél een simkaart kopen die dan geactiveerd is door de eigenaar van het hotel. Zo kocht ik voor 10 Manat (6 euro) een Azercell simkaart met 3 Manat tegoed. Daar kun je dan 500MB databundel van activeren door '500' naar 2525 te smssen.
Lekker!
Apart, mijn schoonvader die ook in Spanje verblijft en een VF abonnement kan schamele blox kopen, a 4€ per dag, dan krijg je 125MB, 125sms/minuten. Toen ik hem vertelde dat ik voor 10€ 3GB aan data en ook nog 100sms/minuten kreeg, was ie wel een beetje sip.
More important: Het is eindelijk gelukt om de unlimited LTE sim in handen te krijgen, dit keer bezorgd op mijn camping adres. Zoals ik al verwachte betreft het een Orange SIM, behorende bij een abonnement, wat dan door de tussenhandelaars voortijdig geannuleerd wordt (mag ik verwachten/hopen voor hen). Zij verdienen hier wel een marge op waardoor het blijkbaar interessant genoeg is.
Ik heb nog geen ervaringen met de snelheid, op de camping blijf ik een beetje hangen op HSPA, maar de snelheid is goed genoeg voor streamen van mijn xs4all webTV, dus ik ben happy.
More important: Het is eindelijk gelukt om de unlimited LTE sim in handen te krijgen, dit keer bezorgd op mijn camping adres. Zoals ik al verwachte betreft het een Orange SIM, behorende bij een abonnement, wat dan door de tussenhandelaars voortijdig geannuleerd wordt (mag ik verwachten/hopen voor hen). Zij verdienen hier wel een marge op waardoor het blijkbaar interessant genoeg is.
Ik heb nog geen ervaringen met de snelheid, op de camping blijf ik een beetje hangen op HSPA, maar de snelheid is goed genoeg voor streamen van mijn xs4all webTV, dus ik ben happy.
Ik heb mezelf zojuist een Tele2 abonnement afgesloten van €11 per maand voor 1GB 4G internet, 100 belminuten/smsjes. Kan elk moment het abonnement omhoog gooien als 't op blijkt te zijn en dan worden de extra kosten verrekend met de resterende dagen van de maand.
Elke maand kan ik ook weer omlaag.
Abonnement maandelijks opzegbaar (wel lekker voor een eurootje per maand meer), in plaats van er voor twee jaar aan vast te zitten.
Dit abonnement laat mij toe in de EU een maand te internetten voor €2 voor 100 MB, €6 voor 500MB en €10 voor 1GB.
Straks op vakantie knal ik dat extra tientje erdoor en verder eens zien of ik in België overweg kan met 100 MB per maand.
In het slechtste geval betaal ik €21 voor 1GB in NL en 1GB in EU met 100min/sms. Prima deal lijkt me zo
Elke maand kan ik ook weer omlaag.
Abonnement maandelijks opzegbaar (wel lekker voor een eurootje per maand meer), in plaats van er voor twee jaar aan vast te zitten.
Dit abonnement laat mij toe in de EU een maand te internetten voor €2 voor 100 MB, €6 voor 500MB en €10 voor 1GB.
Straks op vakantie knal ik dat extra tientje erdoor en verder eens zien of ik in België overweg kan met 100 MB per maand.
In het slechtste geval betaal ik €21 voor 1GB in NL en 1GB in EU met 100min/sms. Prima deal lijkt me zo
Vorige week de you l bundel afgesloten bij vodafone. Zojuist 1 gb van de 3 gb verstookt en kreeg direct een sms binnen dat ik op mijn buitenland limiet zat. Geen internet meer. Na een chatsessie met Vodafone is het gelukkig wel weer in orde gemaakt.
Ik zit hier over de 1GB heen en geen sms oid gehad. Ik heb volgens de VF app nog 1,8GB over van -1TB...
Ongelooflijk hoe houtje-touwtje die prepaidsystemen toch aan elkaar hangen.
Maar goed, zo lang het voor incidenteel gebruik is en de klantenservice het adequaat oplost kan het me weinig boeien.
Maar goed, zo lang het voor incidenteel gebruik is en de klantenservice het adequaat oplost kan het me weinig boeien.
Hier ook! Ik heb nog 1355mb over en krijg eem sms :u heeft uw datalimiet bereikt.
Maar ben je nog online ja/nee?hakuin schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:16:
Hier ook! Ik heb nog 1355mb over en krijg eem sms :u heeft uw datalimiet bereikt.
En wat zegt de klantenservice?
Nee, ik kreeg een smsje dat buitenlandtegoed op was.in de chat zeiden ze dat ze er naar zouden kijken, maar er gebeurde niks.
Toen vanmiddag opgebeld. Na lang wachten zei de heer dat ik na een kwartier weer internet had. Na een uur nog niks. Maar weer bellen, verbinding werd verbroken na mijn verhaal. Toen ik opnieuw wilde bellen, kreeg ik de mededeling dat ik al te vaak had gebeld.
Ik heb toen met mijn mijn andere sim gebeld. Drie keer kreeg verbinding en daarna werd ik weer in de wacht gezet, om vervolgens na 10 min wachten weer iemand anders aan de lijn te krijgen. Als het te ingewikkeld wordt,schuiven ze het blijkbaar door. Ik ben gewoon vriendelijk gebleven.
Uiteindelijk kreeg ik een belgische dame aan de telefoon en die heeft het met de technische dienst opgelost. Gewoon het internet weer aangezet.
Ik heb de indruk dat het internet langzamer is en ik krijg moeilijk een _4g verbinding.
Toen vanmiddag opgebeld. Na lang wachten zei de heer dat ik na een kwartier weer internet had. Na een uur nog niks. Maar weer bellen, verbinding werd verbroken na mijn verhaal. Toen ik opnieuw wilde bellen, kreeg ik de mededeling dat ik al te vaak had gebeld.
Ik heb toen met mijn mijn andere sim gebeld. Drie keer kreeg verbinding en daarna werd ik weer in de wacht gezet, om vervolgens na 10 min wachten weer iemand anders aan de lijn te krijgen. Als het te ingewikkeld wordt,schuiven ze het blijkbaar door. Ik ben gewoon vriendelijk gebleven.
Uiteindelijk kreeg ik een belgische dame aan de telefoon en die heeft het met de technische dienst opgelost. Gewoon het internet weer aangezet.
Ik heb de indruk dat het internet langzamer is en ik krijg moeilijk een _4g verbinding.
Nu werkt het hemaal niet meer. Lekker bezig vodafone.
Andere sim 4 g verbinding
Update: vandaag werkt het weer.
Andere sim 4 g verbinding
Update: vandaag werkt het weer.
[ Voor 17% gewijzigd door hakuin op 07-06-2016 09:33 ]
Mijn eerste dagen met de Spain unlimited LTE sim zijn positief. Ding lijkt inderdaad unlimited, ik kan GB's aan series en films binnentrekken en hier en daar wat live content streamen. So far so good dus
Lijkt een beetje op de tmobile simkaart in Kroatie. Ik heb daarmee 28 gb gebruikt in een week. Kaart kostte1 euro met 4g snelheid. Heeft goed gewerkt in de mifi.Lord_Dain schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:02:
Mijn eerste dagen met de Spain unlimited LTE sim zijn positief. Ding lijkt inderdaad unlimited, ik kan GB's aan series en films binnentrekken en hier en daar wat live content streamen. So far so good dus
Kaart kost 85 kuna, ongeveer 11 euro.julius007 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:14:
[...]
Lijkt een beetje op de tmobile simkaart in Kroatie. Ik heb daarmee 28 gb gebruikt in een week. Kaart kostte1 euro met 4g snelheid. Heeft goed gewerkt in de mifi.
Meer info: https://www.hrvatskitelekom.hr/visiting-croatia
Verwijderd
Even een vraagje over die KPN Onbeperkt Online voor €7,50. Wanneer je gewoon in NL bent, maak je dan gebruik van het 4G netwerk of van het 3G netwerk? Ik kan het zo snel niet vinden op de KPN/Tweakers site.
Dat zal 4G zijn waar beschikbaar, want er overhead is daar beter.
Qua snelheid maakt het geen verschil, aangezien het rond de 128kb/s is
Verwijderd
Ik had het kunnen weten, KPN prepaid heeft geen 4GFreshMaker schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:17:
Dat zal 4G zijn waar beschikbaar, want er overhead is daar beter.
Toch bedankt
Klopt ik bedoelde ook 11 euro. Was een typoU123456 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:52:
[...]
Kaart kost 85 kuna, ongeveer 11 euro.
Wel een stukkie goedkoper dan in Spanje dan, ben hier 85€ kwijt voor die sim.
Volgend jaar maar naar Kroatië op vakantie!
Maar hoelang is die SIM geldig en heb je niet ook een aantal gb tegoed in de EU met die SIM?Lord_Dain schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:41:
Wel een stukkie goedkoper dan in Spanje dan, ben hier 85€ kwijt voor die sim.
Ik ga volgende week 5 dagen naar Spanje en heb maar een Vodafone SIM besteld net voor 5 eur. Dan maar met 3GB. Ik ben normaal jaarlijks ook in Kroatië te vinden en heb dan een T-Mobile of VIPnet sim met onbeperkt 4g. Ook als vervanger van de doorgaans trage WiFI. Afkikken dus
Je moet die met 0 euro tegoed hebben, anders kom je niet goed uit met je regisyratie/opwaardeerbonus.snaggyheadshot schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:57:
Ik ga volgende week 5 dagen naar Spanje en heb maar een Vodafone SIM besteld net voor 5 eur.
Ja maar die zijn weer veranderd zag ik. 5 euro sim = 5 euro tegoed + 5 euro registratiebonus. (Dus dan nog eens 10 euro opwaarderen, want 10 euro sim met 15 euro tegoed is opeens weg) en de free SIM (die ik overigens al aangevraagd had maar nooit ontvangen heb) zou ik dan 20 euro moeten opwaarderen omdat de 25% opwaardeerbonus niet genoeg is bij 10 euro.ASW1 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:21:
[...]
Je moet die met 0 euro tegoed hebben, anders kom je niet goed uit met je regisyratie/opwaardeerbonus.
Edit: Rekenfout. Wel dus want de free sim heeft 5 euro tegoed. Achja, die zal ik toch wel niet meer krijgen
[ Voor 15% gewijzigd door snaggyheadshot op 08-06-2016 16:07 ]
Simkaart is een week geldig. Je kan na een week weer een sim kopen voor 11 euro en die is dan ook weer een week geldig. Je kan ook voor 2 euro per dag door met onbeperkt internet.snaggyheadshot schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:57:
[...]
Maar hoelang is die SIM geldig en heb je niet ook een aantal gb tegoed in de EU met die SIM?
Ik ga volgende week 5 dagen naar Spanje en heb maar een Vodafone SIM besteld net voor 5 eur. Dan maar met 3GB. Ik ben normaal jaarlijks ook in Kroatië te vinden en heb dan een T-Mobile of VIPnet sim met onbeperkt 4g. Ook als vervanger van de doorgaans trage WiFI. Afkikken dus
Kaartje heb ik ook nu en werkt prima. Nu alleen nog een goede gratis vpn vinden voor de iPad voor de horizon go ap. Heb al geprobeerd one click en Hola.julius007 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:13:
[...]
Simkaart is een week geldig. Je kan na een week weer een sim kopen voor 11 euro en die is dan ook weer een week geldig. Je kan ook voor 2 euro per dag door met onbeperkt internet.
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Dat weet ik maar ik had het over de 85 euro Spanje simjulius007 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:13:
[...]
Simkaart is een week geldig. Je kan na een week weer een sim kopen voor 11 euro en die is dan ook weer een week geldig. Je kan ook voor 2 euro per dag door met onbeperkt internet.
Ik ben geen appel fan maar ik lees dat de iPad goede VPN client ondersteuning biedt, kan je op je eigen netwerk niet een VPN server opzetten?rambocus schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:05:
[...]
Kaartje heb ik ook nu en werkt prima. Nu alleen nog een goede gratis vpn vinden voor de iPad voor de horizon go ap. Heb al geprobeerd one click en Hola.
ja die heb ik vorig jaar ook meerdere weken gebruikt in Croatia, inderdaad 11 euro per week met simkaart, als je opwaardeerd iets minder (80 kuna). Op diverse plekken langs de kust voornamelijk, bijna overal goede 4G dekking gemiddelde snelheden van rond de 10mbit, soms langzamer, soms sneller, ping altijd goed, webradio nooit problemen. Dat allemaal in een Huawei MiFi, werkte top, dit jaar weer. Oohja, en het is echt onbeperkt, heb er heeeel wat gb's verbruikt.U123456 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:52:
[...]
Kaart kost 85 kuna, ongeveer 11 euro.
[ Voor 8% gewijzigd door basix op 08-06-2016 19:47 ]
kijk eens naar een eigen router voor thuis met Openvpn mogelijkheid, ideaal.rambocus schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:05:
[...]
Kaartje heb ik ook nu en werkt prima. Nu alleen nog een goede gratis vpn vinden voor de iPad voor de horizon go ap. Heb al geprobeerd one click en Hola.
Ik zit al in croatie dus eigen vpn opzetten gaat lastig via mijn router thuis, maar voor volgend jaar een goede tip.
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Krijg je bij Vodafone You bij registratie nog wel 5 euro bij de gratis simkaart?
In de voorwaarden staat namelijk: "Alle (behalve gratis) Prepaid simkaarten of Prepaid Mobiel Breedband kunnen de Registratiebonus ontvangen."
(https://www.vodafone.nl/s...es/registratiebonus.shtml)
En hoe snel komt die registratiebonus binnen?
In de voorwaarden staat namelijk: "Alle (behalve gratis) Prepaid simkaarten of Prepaid Mobiel Breedband kunnen de Registratiebonus ontvangen."
Ik heb twee gratis Vodafone You sims geactiveerd en geregistreerd. De eerste keer ging alles soepel: na de registratie en het opwaarderen met 10 euro had ik 10 (opwaardering) + 5 (registratie bonus) + 2,50 (25% extra bij eerste opwaardering) = 17,5 euro tegoed.jobr schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:30:
Krijg je bij Vodafone You bij registratie nog wel 5 euro bij de gratis simkaart?
De tweede keer kwam de registratie bonus niet. Via de helpdesk is deze alsnog toegevoegd.
JapieB
Hoelang heb je daarvoor gewacht?japieb schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:10:
[...]
De tweede keer kwam de registratie bonus niet. Via de helpdesk is deze alsnog toegevoegd.
Ik heb gebeld en ze zeiden dat het 5 werkdagen kan duren ?
Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.