Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Hoi,

Binnenkort gaan we op vakantie naar Italie. Ik neem een bluetooth Denon Envaya mee om wat muziekjes te streamen.

Ik heb een bundel van 1 gieg. Hoeveel uur kan ik daarmee muziek streamen voordat ik mn bundel erdoorheen gejaagd heb ongeveer?

Er is wel wifi op de camping waar we zitten, maar ik verwacht dat die en te duur is en niet heel veel soeps is.

Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:26
Als je vaak ver reist kan "knowroaming" wel interessant zijn, het is hoe dan ook een innovatief product.
Voor twee weken vakantie bijvoorbeeld lijkt het me veel te duur, dan kost het je nog 100 euro.(tenzij je de hele dag wilt gaan streamen ofzo)

Wat ik me wel afvraag; wanneer je overschakelt op die opplaksim dan ben je dus niet meer telefonisch bereikbaar op je gewone sim? En dan is het dus ook überhaupt niet meer mogelijk om te bellen/gebeld te worden, tenzij je eerst handmatig de sim omschakelt...
Dat is wel een serieuze handicap.
Doe zelf in het buitenland altijd mijn reguliere sim in een goedkoop toestelletje zodat ik in elk geval bereikbaar blijf (en stop dan een andere sim voor data in mijn reguliere toestel). Al kun je die sticker natuurlijk ook op een willekeurige andere sim plakken.

Edit: ze bieden ook een (betaalde?) doorschakeling aan voor je eigen telefoonnummer zie ik.

[ Voor 5% gewijzigd door ASW1 op 21-05-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
vosss schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:16:
Hoi,

Binnenkort gaan we op vakantie naar Italie. Ik neem een bluetooth Denon Envaya mee om wat muziekjes te streamen.

Ik heb een bundel van 1 gieg. Hoeveel uur kan ik daarmee muziek streamen voordat ik mn bundel erdoorheen gejaagd heb ongeveer?

Er is wel wifi op de camping waar we zitten, maar ik verwacht dat die en te duur is en niet heel veel soeps is.

Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen? :)
Hangt van de bitrate af, als je uitgaat van 192kbps, zo'n 41.000 seconden, ca 11,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:41
ASW1 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:16:
Als je vaak ver reist kan "knowroaming" wel interessant zijn, het is hoe dan ook een innovatief product.
Voor twee weken vakantie bijvoorbeeld lijkt het me veel te duur, dan kost het je nog 100 euro.(tenzij je de hele dag wilt gaan streamen ofzo)

Wat ik me wel afvraag; wanneer je overschakelt op die opplaksim dan ben je dus niet meer telefonisch bereikbaar op je gewone sim? En dan is het dus ook überhaupt niet meer mogelijk om te bellen/gebeld te worden, tenzij je eerst handmatig de sim omschakelt...
Dat is wel een serieuze handicap.
Doe zelf in het buitenland altijd mijn reguliere sim in een goedkoop toestelletje zodat ik in elk geval bereikbaar blijf (en stop dan een andere sim voor data in mijn reguliere toestel). Al kun je die sticker natuurlijk ook op een willekeurige andere sim plakken.

Edit: ze bieden ook een (betaalde?) doorschakeling aan voor je eigen telefoonnummer zie ik.
Bij Knowroaming staat in de voorwaarden dat onbeperkt 500MB per dag is, en daarna "2G speed". Simpelweg een extreem slechte deal :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Met 500MB kun je alsnog een hoop doen op een dag, maar onbeperkt is anders ja.
Maar je zult toch iets moeten doen om de streamers, torrenters en netflixers buiten de deur te houden.

Het lijkt me vooral gericht op de zakelijke markt en er zijn vast nog wel wat niches te bedenken (goede dekking in de Caraïben)
Dekking in Azië is uiterst mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 21:57
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/
vanaf 23 mei 2 gb extra als je een You L bundel activeert tussen 23 mei en 26 juni . 3GB op 4G voor 15 euro geldig in 43 Europese landen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Met bv. movistar in Spanje kan je ook een dagelijkse internet bundel scoren, geloof iets van 3€ per 300MB. Dan zit je op het netwerk met de beste dekking. Na die 300MB wordt je teruggezet op een langzame speed. Ik heb dit mijn eerste jaar gebruikt en het beviel op zich goed.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat knowroaming inderdaad op de zakelijke markt gericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Adarkar schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:04:
vanaf 23 mei 2 gb extra als je een You L bundel activeert tussen 23 mei en 26 juni . 3GB op 4G voor 15 euro geldig in 43 Europese landen
Check, hij staat ook bij de fantasticfriday deals;
https://www.vodafone.nl/fantasticfriday/

Altijd handig om 3GB erbij te hebben de komende weken in Spanje, vanmiddag maar ff een sim halen bij de AH :)

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 21-05-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:16
Top, bedankt. Waar zie je staan dat dit vanaf 23 mei is? Zo als ik het lees kan ik het nu al activeren en krijg je meteen 2 GB erbij.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
RichieB schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:45:
[...]

Top, bedankt. Waar zie je staan dat dit vanaf 23 mei is? Zo als ik het lees kan ik het nu al activeren en krijg je meteen 2 GB erbij.
Zo zie ik het ook als ik nu op de site kijk 1+2GB. Zou het op vrijdag dan 1+2+2=5GB zijn? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Nice!
Met een nieuw leeg prepaidkaartje met registreren en opwaarderen (+5 promotegoed) kost dat je dus maar een tientje voor 3GB EU. Mooie deal als je het net nodig hebt.
Wat raar, er staat helemaal geen prijs bij. Het zal toch niet gratis zijn? :+

En is dat trouwens nieuw, dat je de komende deals al vantevoren zien kunt? Was me nooit eerder opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Bedoelen ze met activeren dat je 30 dagen die dag in gaan? Ik ga pas eind augustus op vakantie, heeft het dan geen nut om dit nu al aan te schaffen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
coelho schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:32:
[...]

Bedoelen ze met activeren dat je 30 dagen die dag in gaan?
Euh, ja, wat zou het anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 17-09 14:48
ASW1 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:35:
[...]

Euh, ja, wat zou het anders zijn?
Het aankopen van de bundel. En dat de ingangsdatum vervolgens de datum van het eerste verbruik is waarbij je tegoed 30 dagen houdbaar is. Net zoals mijn orange sim geactiveerd is, maar ik pas ga betalen zodra ik data verbruik :)

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Je kunt bij Vodafone geen bundels aankopen zonder deze te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Thomasz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-05 19:48
ASW1 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:55:
Je kunt bij Vodafone geen bundels aankopen zonder deze te activeren.
'De YOU L bundel is 30 dagen geldig en wordt niet automatisch verlengd.

Wil je de bundel opnieuw aanzetten? Dat kan via My Vodafone of per sms. Je kunt in My Vodafone ook kiezen voor een andere YOU bundel.'

Dus neem aan dat je hem dan moet aanzetten in My Vodafone app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Je kunt Vodafone bundels activeren per sms, op de website of met de app.

Overigens heb je met de maandbundels de keuze uit een éénmalige variant en een variant die zichzelf automatisch elke 30 dagen vernieuwt (indien genoeg tegoed uiteraard).

[ Voor 54% gewijzigd door ASW1 op 21-05-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Lang leve charmante jongedames die gratis prepaid kaartjes weggeven bij de AH :)

Straks even uitpluizen hoe e.e.a. werkt qua activatie en dan wachten tot de 23e?

Eerst geregistreerd = 0€ tegoed.

Daarna 10€ opgewaardeerd = 10€ tegoed. Waar blijft de 5€ registratie bonus?

Klantenservice gebeld; het wordt geregeld _/-\o_

Vraag aan mede VF sim kaart houders; hebben jullie de 4G blox (die nu nog 0€ is) voor of ná het activeren van de YOU bundel geactiveerd? Of wellicht helemaal niet?

[ Voor 53% gewijzigd door Lord_Dain op 21-05-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Lord_Dain schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 16:02:
Vraag aan mede VF sim kaart houders; hebben jullie de 4G blox (die nu nog 0€ is) voor of ná het activeren van de YOU bundel geactiveerd? Of wellicht helemaal niet?
Daar hoef je niets mee te doen, 4G krijg je sowieso.
Die optie is nog uit de tijd dat dat extra kostte, beetje vreemd dat ze die er nog niet uitgegooid hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Wat is nu eigenlijk de goedkoopste prepaid bundel voor in de EU?

Kan iemand goedkoper vinden dan dit:

KPN Prepaid:
1 Dag, 100MB: €1*
31 Dagen, onbeperkt (128kbps): €7.50
Simkaart: €9,99 met €10 tegoed
*Misschien is het mogelijk meerdere bundels per dag af te sluiten, kan ik niks over vinden.

Vodafone Prepaid:
1 Dag, 100 MB (hierna 0.10€/MB): €1
30 Dagen, 200MB: €5 (incl. 20 min/sms)
30 Dagen, 500MB (4G): €10 (incl. 50 min/sms)
30 Dagen, 1GB (4G): €10 (Bloxx 'online only')
30 Dagen, 1+2GB* (4G): €15 (incl. 100 min/sms)
Simkaart: Free sim: €0, met €5 tegoed
*t/m 26 juni. Met gratis simkaart en €5 gratis tegoed zijn bovengenoemde prijzen natuurlijk 5€ lager.
3GB op 4G in de EU voor €10 (eerste keer) is dan niet slecht.

[ Voor 14% gewijzigd door Whatson op 21-05-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Lord_Dain schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:34:
[...]

Hangt van de bitrate af, als je uitgaat van 192kbps, zo'n 41.000 seconden, ca 11,5 uur.
Dankje!

De bitrate zal wel minder zijn en natuurlijk lees ik ook wel een beetje het nieuws enzo, maar ik moet een heel eind komen denk ik.

Elke dag hooguit in de avond een paar uurtjes chillen voor de stacaravan met een rustig achtergrondmuziekje. Overdag zijn we toch op de schooi denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:46

knakworst

Get more sats!

Tja je kan natuurlijk ook vantevoren muziek meenemen he, of syncen met deezer/spotify/apple music als je dat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Lord_Dain schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:57:
[...]
Zo zie ik het ook als ik nu op de site kijk 1+2GB. Zou het op vrijdag dan 1+2+2=5GB zijn? :o
Wat vaag weer allemaal op https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/ staat
Koop en activeer tussen 23 mei en 26 juni een YOU L maandbundel en ontvang gratis 2 GB extra data!
Ik heb al een YOU kaart (met tegoed) dus dat werkt voor mij niet. Op https://www.vodafone.nl/you/ staat gewoon 1+2GB zonder voorwaarden, maar als ik inlog op My Vodafone en de YOU L Blox aan wil zetten staat er maar 1 GB. Wel staat er naast:
Fantastic Friday YOU L 2GB extra voor maar € 5
En als ik dan kijk onder Fantastic Friday Deal staat er
Met de YOU L Deal krijg je de YOU L maandbundel met 1 GB, 4G en 100 min/sms voor € 7,50 in plaats van € 15.

€ 7,50 voor 30 dagen
Mijn god, hoe onduidelijk kan je iets maken!? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik heb de indruk dat de actie pas maandag (de 23e dus) begint maar dat ze de actie voor het weekend al op de website wilden zetten.
Daardoor lijkt het dat als je op dit moment de you L bundel neemt je ook al die 2GB extra krijgt, maar ik denk dat dat pas vanaf morgen is.

EDIT: ik krijg de indruk dat tijdens de fantastic friday deze bundel misschien maar €5 kost.
Er staat hier (nog) geen prijs bij: https://www.vodafone.nl/fantasticfriday/
Maar hier staat "Fantastic Friday Alleen in mei: 3 GB data + 4G internet voor maar € 5 extra" https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/sim-you-l.shtml
l

[ Voor 38% gewijzigd door ASW1 op 22-05-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik snap er niets meer van, maar ik kan het net zo goed vrijdag activeren als morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Misschien is het vrijdag extra goedkoop ofzo..
Anders zie ik ook niet waarom het een speciale FF deal wordt wanneer de you L bundel dan sowieso al standaard 2GB extra krijgt.

Ik geef het voorlopig ook even op, ik zie vrijdag wel wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
:?

De aangekondigde promotie van 1+2GB maandbundel is spoorloos van de Vodafone website verdwenen.
Ook de aangekondigde FF deals zijn aangepast..... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat is ronduit hufterig (oplichting?). Op basis hiervan heb ik een sim kaart gekocht en opgewaardeerd.

Het blijkt maar weer (!) eens dat VF niet helder is in de communicatie, ik had het kunnen weten.

Ik ga het deze week in de gaten houden, als de actie niet terugkomt dan ga ik een klacht indienen.

Eeeennnnnn, alle acties zijn weer terug. WTF?

[ Voor 59% gewijzigd door Lord_Dain op 23-05-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
ASW1 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:13:
:?

De aangekondigde promotie van 1+2GB maandbundel is spoorloos van de Vodafone website verdwenen.
Ook de aangekondigde FF deals zijn aangepast..... -O-
Uh nee? https://www.vodafone.nl/fantasticfriday/ Hier staat nog gewoon You L + 2GB
Geldt waarschijnlijk alleen bij activatie op vrijdagen, was denk ik een foutje om dat de hele week op de website te zetten, anders zou het op vrijdagen 1+2+2GB zijn. Lijkt me een beetje dubbelop.
Voor € 15 te gebruiken in Nederland en 43 Europese landen

Deze deal is zo goed dat je 'm de hele week door kunt claimen. Voor slechts € 15 krijg je namelijk de YOU L maandbundel met 2 GB extra op ons supersnelle 4G netwerk. Daar horen natuurlijk ook nog 100 belminuten en sms'jes bij. Wat superchill is aan deze bundel is dat je 'm in alle 43 Europese landen kunt gebruiken, zonder extra kosten!
Is zelfs bedoelt om in EU te gebruiken.

Maar de hele week impliceert dat het een tijdelijke weekactie was?

[ Voor 55% gewijzigd door Whatson op 23-05-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ze hebben de website weer aangepast, wat je nu ziet is niet wat er vanochtend stond, en gisteren stond er weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dit weekend gaf de site aan dat de actie was 23tm26 mei en kon je op de site : prepaid zien dat het 1+2GB was voor de YOU L bundel.
Vanochtend was de hele actie verdwenen en was de fantastic friday ook aangepast, en bij YOU L stond gewoon weer 1 GB.
Paar uur later staat het er weer bij, maar lijkt er wel e.e.a. aangepast; het is dus geen 1+2+2 op vrijdag, maar de hele week 1+2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Lord_Dain schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:28:
Dit weekend gaf de site aan dat de actie was 23tm26 mei
nee, tm 26 juni.
Dat staat er nu trouwens weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
ASW1 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:35:
[...]
nee, tm 26 juni.
Dat staat er nu trouwens weer.
Vaag, dacht echt dat het alleen deze week was, zou ook rijmen met de tekst bij fantastic friday.
Tot juni is het wel een goede deal! Dan kan je in principe oneindig x je kaartje voor 10€ kopen.

Overigens staat er bij mij op mijn tegoed nog steeds geen 5€ bonus!! Ben benieuwd wanneer ze het fixen. Viel me trouwens op dat mijn tarief bij mij Vodafone standaard op 'Prepaid plus' stond. Zou ik mss niet de goede SIM hebben gehad? Hij was echt graties en de klantenservice zou een melding naar de back office doen.

De verpakking is een wit rood kaartje waar de tekst 'Gratpis Prepaid+ Simkaart' op staat met een groen/blauw rondje met een actie m.b.t. 20€ opwaardering. SIM zelf is niets bijzonders aan te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 23-05-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
Lekker duidelijk weer vodafone.
Ik heb de bundel zojuist aangeschaft en er zat geen 2 gb extra bij...
Via je chat hebben ze het uiteindelijk moeten toevoegen. Uiteindelijk werkt het dus gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Welke chat? Is dat in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Het is erg druk - er is even niemand om mee te chatten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Lord_Dain schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:39:
[...]

Vaag, dacht echt dat het alleen deze week was, zou ook rijmen met de tekst bij fantastic friday.
Tot juni is het wel een goede deal! Dan kan je in principe oneindig x je kaartje voor 10€ kopen.
Ik zou er niet teveel op rekenen. Het zou ook wel eens een iets te populaire vakantieoptie kunnen gaan worden.

Verder wat betreft bonus, zit je wel in het "you" tarief?
Sms anders even "YOU AAN" naar 4000, dat is gratis.
Ik had dat geloof ik al een keer beschreven als tussenstap om de bonus te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
ASW1 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:06:
[...]

Ik zou er niet teveel op rekenen. Het zou ook wel eens een iets te populaire vakantieoptie kunnen gaan worden.

Verder wat betreft bonus, zit je wel in het "you" tarief?
Sms anders even "YOU AAN" naar 4000, dat is gratis.
Ik had dat geloof ik al een keer beschreven als tussenstap om de bonus te krijgen.
Ik heb dat zojuist gedaan op basis van jouw tip. Krijg netjes een sms dat ik het heb geactiveerd.
Gekke is dat het verder nergens beschreven staat dat die SMS ook echt moet.
Registratie

Ontvang gratis een bonus van € 5 in 2 stappen:
Registreer je simkaart en persoonlijke gegevens in My Vodafone
Waardeer je tegoed op met minimaal € 10
Ik heb netjes dát gedaan ook. Vage shizzle. Zie wel dat er een 'klacht' open staat op mijn naam. Tbc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik zie inderdaad nergens staan dat je in het you tarief moet zitten voor de registratie-/opwaardeerbonus.
Geen idee waarom je hem nog niet gekregen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skader
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08 17:45
Ik maak momenteel een rondreis door Europa

In Portugal heb ik een Vodafone Go prepaid SIM (data only) SIM gekocht.
Er werd geen ID gevraagd in de winkel.
15 GB voor 15 EURO. Geldigheid 15 dagen.

Bij mijn weten een van de betere deals!

Na de 15de dag bleef de SIM gewoon werken(!)
Nu het leukste: ik had bij mijn vertrek uit Portugal nog meer dan 1,5 GB over.
In Spanje werkte de SIM niet meer, maar in Frankrijk nu wel. (4G roaming op het Orange FR netwerk)

Voor mij is het een raadsel dat dit nog werkt
Op mijn dual SIM telefoon zet ik mobiele data heel af en toe aan (als er geen wifi is bijvoorbeeld of voor mobiel bankieren). Binnenkort is de bundel op :(

Helaas kan ik deze kaart niet in buiten Portugal opwaarderen. Het kan alleen in een van de VF shops daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:12
Is er ook een mogelijkheid om de You L bundel met 1+2 Gb al te kopen maar pas half juli te activeren ?
Die fantastic friday aanbiedingen zullen dan wel minder zijn ;)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 20:57
driel24 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:37:
Is er ook een mogelijkheid om de You L bundel met 1+2 Gb al te kopen maar pas half juli te activeren ?
Die fantastic friday aanbiedingen zullen dan wel minder zijn ;)
Volgens mij niet. Bundel kopen = Bundel vanaf dat moment activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Purejet schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:01:
[...]

Volgens mij niet. Kopen = Bundel vanaf dat moment activeren.
Zeker niet. Sim inpluggen + 1x bellen = activeren vanaf dat moment. Tenminste, ik zat met dezelfde vraag en dit was het antwoord in de Vodafone winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 20:57
koelkast schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:07:
[...]

Zeker niet. Sim inpluggen + 1x bellen = activeren vanaf dat moment. Tenminste, ik zat met dezelfde vraag en dit was het antwoord in de Vodafone winkel :)
Dat zou best kunnen als je een nieuwe ongebruikte simkaart hebt. Maar bij de aanschaf bundel op een bestaande sim kan dat niet, dat bedoelde ik.

Zie: "Koop en activeer tussen 23 mei en 26 juni een YOU L maandbundel en ontvang gratis 2 GB extra data! Ook te gebruiken in 43 Europese landen, zonder extra kosten."

[ Voor 19% gewijzigd door Purejet op 24-05-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
koelkast schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:07:
[...]

Zeker niet. Sim inpluggen + 1x bellen = activeren vanaf dat moment.
Ik kan daar geen chocola van maken; wat activeer je daar dan mee behalve je simkaart?

Dan ga je er dus vanuit dat je eerder een bundel hebt gekocht zonder dat die bundel is gaan lopen, leg eens uit hoe je dat dan doet?

Ik zeg dat het niet kan; kopen=activeren
Dus ik hoor graag je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ASW1 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:56:
[...]

Ik kan daar geen chocola van maken; wat activeer je daar dan mee behalve je simkaart?

Dan ga je er dus vanuit dat je eerder een bundel hebt gekocht zonder dat die bundel is gaan lopen, leg eens uit hoe je dat dan doet?

Ik zeg dat het niet kan; kopen=activeren
Dus ik hoor graag je uitleg.
Ik heb een nieuwe sim + 1 gb bundel gekocht in de Vodafonewinkel. Van tevoren heb ik gevraagd wanneer de 30 dagen van de 1 gb bundel ingaan. Waarop het antwoord van de verkoper was: op het moment dat je de sim in je toestel stopt en er 1x mee belt, gaan de 30 dagen in. Door omstandigheden thuis is mijn vakantie niet doorgegaan, binnenkort gaan we in de herkansing.

Aha, nu begrijp ik dat het ging om een bestaande sim met een bundel. Ik heb dus een nieuwe simkaart gekocht, zit nog in de folie :)

[ Voor 8% gewijzigd door koelkast op 24-05-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ja ok, maar dat is een heel ander scenario.
We hadden het over het kopen/aciveren van de speciale aanbiedingsbundel die er nu is.

Jet lijkt me overigens sterk dat je een sim + 1GB bundel hebt gekocht; ik denk eerder dat je een sim met €10 tegoed hebt gekocht.
Of heb je soms een speciale prepaid datasim van 17,50 gekocht?
Dan kan het wel, maar ik begrijp niet waarom iemand die voor die prijs koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Is het nou weer veranderd de aanbieding? HIj staat er bij fantastic friday weer níet bij!!
Nog wél bij de YOU bundel overzichten, maar wat een vage sh*t weer!

[ Voor 27% gewijzigd door Lord_Dain op 24-05-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Laatst online: 21-09 19:10
Net via de chat Vodafone aan de lijn gehad, ik zie nl. bij tegoed maar 1GB, niet de beloofde 1 + 2. Wordt er binnenkort bij gezet wist ze te vertellen, maar ze wist niet wanneer. Beetje vreemd dat je niet gelijk 3GB tegoed krijgt met deze https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/sim-you-l.shtml aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
3meter schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:17:
Net via de chat Vodafone aan de lijn gehad, ik zie nl. bij tegoed maar 1GB, niet de beloofde 1 + 2. Wordt er binnenkort bij gezet wist ze te vertellen, maar ze wist niet wanneer. Beetje vreemd dat je niet gelijk 3GB tegoed krijgt met deze https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/sim-you-l.shtml aanbieding.
Adarkar schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:40:
Lekker duidelijk weer vodafone.
Ik heb de bundel zojuist aangeschaft en er zat geen 2 gb extra bij...
Via je chat hebben ze het uiteindelijk moeten toevoegen. Uiteindelijk werkt het dus gewoon :)
Raar dat het bij de een wordt opgelost en de ander niet. Ik probeerde het dit weekend en telefonisch lukte het me niet de 5€ bonus te krijgen maar vanmiddag wel via de chat. Wat me opvalt trouwens is dat op de site specifiek vermeldt wordt dat je moet 'kopen' en 'activeren' - bedoelen ze met activeren dat je bv. minimaal moet hebben gebeld of data hebt gebruikt voor de 2GB bonus actief wordt?

Ik vroeg het daarnet ook via de chat, letterlijk 'zijn de problemen met de 1+2GB actie voor YOU L al opgelost, want het zou onhandig zijn als ik straks weer in de chat hang' - antwoord was 'volgens mij zijn hier de problemen mee opgelost'. Afgaande op jouw post dus nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Laatst online: 21-09 19:10
Lord_Dain schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:22:
[...]

[...]

Raar dat het bij de een wordt opgelost en de ander niet. Ik probeerde het dit weekend en telefonisch lukte het me niet de 5€ bonus te krijgen maar vanmiddag wel via de chat. Wat me opvalt trouwens is dat op de site specifiek vermeldt wordt dat je moet 'kopen' en 'activeren' - bedoelen ze met activeren dat je bv. minimaal moet hebben gebeld of data hebt gebruikt voor de 2GB bonus actief wordt?

Ik vroeg het daarnet ook via de chat, letterlijk 'zijn de problemen met de 1+2GB actie voor YOU L al opgelost, want het zou onhandig zijn als ik straks weer in de chat hang' - antwoord was 'volgens mij zijn hier de problemen mee opgelost'. Afgaande op jouw post dus nog niet :(
Nou, een kwartier geleden in ieder geval nog niet. Had vanochtend ook al via de chat iemand aan de lijn die zei dat er iets niet klopte en ik zowiezo gelijk 1 Gb erbij zou krijgen. Beetje vreemd, maar goed.
Ik sta nu nog steeds op 990MB volgens de Vodafone app gegevens :-) dus veel hebben ze er niet aan gedaan. Ik ga een weekendje naar Parijs en dan is een data-simmetje in slot 2 wel handig, en dan scheelt deze actie een bezoekje aan een franse telefoonwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Ik heb voor mijn ouders een leeg simkaartje bij AH gehaald, wat zijn nu de vervolg stappen om YOU L bundel op dat simkaartje te krijgen?
Moet ik bel tegoed in winkel kopen op online registreren en dan eerst opwaarderen of gelijk you L bundel er opzetten? Al zo lang niet meer in de prepaid wereld ;-|....

En activeren is dus 1 x bellen en het is geactiveerd?
Ze gaan zondag een maand naar frankrijk dus kunnen er mooi gebruik van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
YOLO, zojuist YOU L geactiveerd. Volgens de site én da app ben ik grootverbruiker..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e7mW9lF.png

Gelukkig blijkt de data bundel wel te kloppen, wordt vermeldt bij bellen nummer 1200 en support desk.
Toniii schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:38:
Ik heb voor mijn ouders een leeg simkaartje bij AH gehaald, wat zijn nu de vervolg stappen om YOU L bundel op dat simkaartje te krijgen?
- account aanmaken op de VF website en de NAW gegevens registreren, zorgen dat de prepaid gekoppeld is aan het account natuurlijk
- daarna (via website of de vodafone app) met 10€ opwaarderen
- daarna zijn er 2 mogelijkheden;
a- de 5€ bonus komt er automagisch bij; ga dan door naar de laatste stap
b- de 5€ bonus wordt niet toegevoegd, je moet dan bellen met het gratis nummer 1200 om dit aan te geven, sommige medewerkers passen het meteen aan, wel zo handig
- zodra er 15€ op staat kan je de YOU L activeren, via de VF website, de app, of een SMS

Ik heb zoals je kan zien via de website de YOU L geactiveerd en heb -1TB aan data tegoed :P

Maar dit is een display bug want als ik met 1200 bel krijg ik netjes te horen dat het 3072MB is.

[ Voor 98% gewijzigd door Lord_Dain op 24-05-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Lord_Dain schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:44:

Ik heb zoals je kan zien via de website de YOU L geactiveerd en heb -1TB aan data tegoed
Ghèghè... en dat tekort loopt steeds verder op neem ik aan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
  • Laatst online: 11-05 09:31
Gewoon even kijken of ik het dus goed begrijp, dit is normaal niet echt mijn ding waar ik intresse/aandacht voor heb maar wat ik nu toch even wil uitzoeken i.v.m. de vakantie naar Spanje in Augustus.

De makkelijkste manier (buiten een prepaid in spanje kopen in de lokale telecom shop (wat wegens mijn gebrekkige spaans waarschijnlijk niet ZO makkelijk is) is het volgende.

Ik koop bij VF een YOU L prepaid pakketje voor 15euro, daarbij krijg ik 1gb data + whatever de actie op dat moment ook is (nu is het bv +2gb data), die kaart activeer ik voor we weggaan in Nederland.

Als ik in Spanje ben zet ik de "oude" Lumia 930 aan waar die SIM in gaat zitten en die als mobiel hotspotje gaat dienen. Dan gebruikt die dus eerst die 1gb data en dan kan ik bv nog via de Online Only BLOX voor 10euro 1Gb extra activeren.

Als dat op is, wat dan? Geen verbinding meer neem ik aan tot ik weer een tegoed toevoeg?

Ik ben niet perse opzoek naar de goedkoopste oplossing, het moet gewoon lekker makkelijk zijn.
Internet word alleen maar gebruikt voor wat whatsappen/mailen/facebook, geen Youtube en andere streaming diensten.

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japieb
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 15:46
Ik vraag zojuist de tarieven op voor Japan met een Vodafone You SIM. Ik zie op de vodafone site:

Tarieven in Japan

Standaardtarieven
Bellen € 2.34 /min
Gebeld worden € 1.88 /min
Sms versturen € 0.56 /sms
Sms ontvangen gratis
Internetten € 0.24 /MB

4G is beschikbaar 4G is beschikbaar in Japan

In dit land kun je je Nederlandse YOU maandbundel, Online Only BloX, Talk or Tekst BloX en internetdagtarief gewoon gebruiken, zonder extra kosten. Als je een bundel hebt geactiveerd wordt deze eerst gebruikt. Is je bundel op, of verlopen? Dan betaal je het standaardtarief per mb, min en sms.
Dit zijn de tarieven in het buitenland als je Vodafone YOU hebt.

Is dit een foutje op de site? Of heeft iemand al eens uit zijn YOU L bundel op 4G in Japan geroamed?

zie: https://www.vodafone.nl/s...n-in-het-buitenland.shtml

[ Voor 5% gewijzigd door japieb op 25-05-2016 17:22 . Reden: URL toegevoegd ]

JapieB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dat is een fout denk ik.(wel enorm slordig)

You bundels kun je volgens mij niet in Japan gebruiken, de allles-in-een-op-reis bundel wel:
https://www.vodafone.nl/s.../alles-in-1-op-reis.shtml

[ Voor 33% gewijzigd door ASW1 op 25-05-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik zou even met de klantenservice bellen en het navragen. De laatste keer dat ik een fout op de website doorgaf (4G Blox stond paar jaar geleden voor €0) kreeg ik het alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Ik heb het idee dat je je simkaart van vodafone een paar dagen voor je op gaat waarderen moet registreren om meteen de 5€ registratie tegoed te krijgen. Als je opwaardeert direct na het registreren, heeft het systeem van vodafone je registratie nog niet verwerkt.
Ik heb dit keer nog 2,50€ extra gekregen, omdat bij mijn simkaart staat dat je 25% extra tegoed krijg bij opwaarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
't blijft maar een warrig verhaal met Vodafone You, met name doordat ze daar zelf niet consequent zijn in hun communicatie en er soms gekke dingen staan.

Heeft iemand die KPN optie (onbeperkt 128kb/s down 64kb/s up voor 7,50/31 dagen) al in de praktijk getest?
Dat ze daarnaast nog een 100mb voor 1 euro dagbundel hebben is ook wel erg interessant, lijkt op Go Mundo.

via cashbackxl of shopkorting is nu een actie
€10 cashback + €10 beltegoed
Koop voor €9,99 een KPN prepaid en ontvang €10 cashback en €10 beltegoed.
bundels gaan van beltegoed af dus daar kan je al in ieder geval een maand mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xkangaroox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 23:21
Ik heb het al weer gehad met Vodafone. Ik had een You-L aangeschaft voor de vakantie. Registreren is onmogelijk, iedere keer foutcode BSL-15011. De aardige klantenservice kon alleen maar beamen, na diverse oplossingen geprobeerd te hebben, dat dit toch wel erg vreemd was. Het probleem werd doorgeschoven naar de TD en na 5 dagen het verlossende mailtje dat het probleem opgelost was. Reageren niet mogelijk, case gesloten.

En opgelost? Nou, mooi niet dus. Die 5 euro kan ik wel vergeten maar belangrijker is de vraag of ik wel kan opwaarderen als het nodig is. Ik heb geen tijd meer om weer dat klantenservice traject in te gaan omdat ik bijna weg ga. Wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• julius007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2021
sambalbaj schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:18:
't blijft maar een warrig verhaal met Vodafone You, met name doordat ze daar zelf niet consequent zijn in hun communicatie en er soms gekke dingen staan.

Heeft iemand die KPN optie (onbeperkt 128kb/s down 64kb/s up voor 7,50/31 dagen) al in de praktijk getest?
Dat ze daarnaast nog een 100mb voor 1 euro dagbundel hebben is ook wel erg interessant, lijkt op Go Mundo.

via cashbackxl of shopkorting is nu een actie

[...]

bundels gaan van beltegoed af dus daar kan je al in ieder geval een maand mee vooruit.
Ik heb de kpn onbeperkt bundel aangezet. Ga zondag naar Kroatie met de auto. Ik ga het onderweg testen, keep you posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:46

knakworst

Get more sats!

julius007 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:40:
[...]

Ik heb de kpn onbeperkt bundel aangezet. Ga zondag naar Kroatie met de auto. Ik ga het onderweg testen, keep you posted
Ik ben zeer benieuwd naar de snelheidservaring. Als hij nu al aan staat in Nederland, hoe werkt het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2021
Het werkt maar het is echt niet sneller dan 128 kb/s. Voldoende voor whatsapp of even iets opzoeken (zeker via opera mini)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 15:01
knakworst schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:54:
[...]

Ik ben zeer benieuwd naar de snelheidservaring. Als hij nu al aan staat in Nederland, hoe werkt het nu?
Ik heb hierboven ergens een stukje geschreven over deze bundel, moet je even voor zoeken. Kort gezegd is deze bundel prima voor iedereen die niet veeleisend is. Het is dusdanig bruikbaar dat ik in een drukke maand tussen de 5 en 8GB per maand gebruik met radiostreams, Spotify, Skype en Whatsapp calls. :) Uiteraard low quality :)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
julius007 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:40:
[...]

Ik ben net zo benieuwd. Het leek mij ook prima om deze KPN Onbeperkt Bundel in Europa te gebruiken.

Echter lees ik op deze pagina dat de bundel alleen in NL werkt: http://campagnes.kpn.com/...anpid=2170919405864023040

Ergens anders lees ik weer dat alle bundels in de EU geldig zijn. Als je het kunt laten weten we het tenminste zeker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:12
ben ook zeer benieuwd....
Open eens zo'n vervelende site zoals www.ad.nl
Met slecht bereik gaat deze als stroop.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 15:01
objectief2 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:23:
[...]

Ik ben net zo benieuwd. Het leek mij ook prima om deze KPN Onbeperkt Bundel in Europa te gebruiken.

Echter lees ik op deze pagina dat de bundel alleen in NL werkt: http://campagnes.kpn.com/...anpid=2170919405864023040

Ergens anders lees ik weer dat alle bundels in de EU geldig zijn. Als je het kunt laten weten we het tenminste zeker 8)
timmie1 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:32:
[...]

[...]

Ik heb laatst gehoord van kennissen met KPN prepaid die onbeperkt bundel gebruiken dat het goed en zonder extra kosten werkt in o.a. Engeland, Duitsland, Frankrijk en Italië. Snelheid was soms zelfs wat hoger dan de 128kbit op het nationale KPN netwerk(met pieken rond de 1Mbit).

En dat het ontiegelijk traag is is niet waar, aangezien ik er gewoon normaal radiostreams en muziek mee kan luisteren en low quality Skype video kan streamen. Ik haal dan ook in een normale maand gigabytes aan data binnen. Alleen bij mail met grote bijlagen of full hd filmpjes versturen via Whatsapp is het irritant...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
objectief2 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:23:
[...]

Ik had dezelfde bedenkingen, maar het SCHIJNT wel te werken.

FreshMaker in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"

ASW1 in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"

FreshMaker in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Gefeliciteerd, je hebt één of andere oude campagnepagina gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
gisteren een VF prepaid omgezet naar Lebara ;)
Er is een mooie actie, 1=2, en omdat ik een nummer porteerde, krijg je 20€ tegoed van Lebara.
Nu staat er 40€ op, eens kijken hoe en of ik het kan inzetten naar het roamingtegoed

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bnp6uCz.png

gratis geld, iig tot 20okt 2016 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 26-05-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Als iets gratis is, dan ben jij 't product ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Lord_Dain schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:12:
Als iets gratis is, dan ben jij 't product ;)
Zonder teveel gegevens van mij, durf ik dat risico wel aan ...
Ze hebben weliswaar mijn huisadres, en 'telefoonnummer' .. maar dat is datzelfde prepaidkaartje van VF wat al niet geregistreerd was ..

Soms moet je gewoon gebruik maken van dit soort excessen
( waarom zouden ze 40€ weggeven .. ik snap dat wel, maar telefonisch lastigvallen is moeilijk, als dat ding in een mifi zit :+ )..

edit : Dat saldo kan dus niet ingezet worden als databundel ;)
Alleen voor de 24ct/MB standaard roaming tarieven

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 26-05-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
FreshMaker schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:24:

edit : Dat saldo kan dus niet ingezet worden als databundel ;)
Alleen voor de 24ct/MB standaard roaming tarieven
Dat dus. Ook weleens gehad, 20 euro tegoed na nummerportatie.
Je hebt er geen zak aan omdat je er geen bundels van kunt kopen.
Zelfde geldt voor die 10=20 opwaardeerverdubbeling.
Bij Lyca volgens mij hetzelfde geintje.

[ Voor 34% gewijzigd door ASW1 op 26-05-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Het bonus saldo wat ik bij Orange.es heb geldt ook alleen voor lokaal gebruik in Spanje. Alleen heb ik daar het voordeel dat de databundels er ook vanaf kunnen. Gelukkig maar want ik heb inmiddels 70€ aan bonus saldo opgespaard voor de vakantie :P Kan ik flink wat 2GB bundels a 15€ mee activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Heeft iemand ervaring met wat er gebeurt wanneer je met Vodafone You door je bundel heen gaat?
Ik maak de bundel nu op in Nederland en heb nog maar een paar MB's en een hele week te gaan.
Er staat nog 10 euro op het kaartje waarvan ik een bundel wil kopen, maar ik wil dus perse niet dat daar 1 euro vanaf gaat vanwege gebruik buiten de bundel.
Krijg ik automatisch nog een keer die gratis 50 of 100 MB ofzo wanneer mijn 1GB data op is, of wordt dan direct mijn resterende tegoed aangesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Tsjonge, als in bij Vodafone YOU mijn Blox wil aanpassen (of inzien) krijg ik nu:
Oh oh Even niet bereikbaar.
Deze pagina doet niet wat 'ie moet doen

We gaan ermee aan de slag. Misschien kun je het later nog eens proberen?
Dus niet zo'n Fantastic Friday voor mij voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nieuw, de Terrible Friday deal! Log nu in en claim je gratis foutmelding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Even een waarschuwing voor een ieder die op Internet wel eens heeft gezocht naar Unlimited 4G in Spanje; het gaat niet allemaal van een leien dakje. Nadat ik na lang overdenken (en toch wat twijfels) de knoop heb doorgehakt, heb ik 9 dagen geleden voor 85€ de Unlimited 4G SIM besteld.

Omdat ik van te voren mijn huiswerk had gedaan, was ik verrast toen de SIM pas vandaag aankwam en bij het uitpakken een Vodafone sim bleek te zijn. Waarom was dit vreemd; omdat ik al van te voren had gevraagd of het een Orange sim zou zijn, ik had nl. gelezen dat Movistar en VF grote aantallen sims hadden geblokkeerd i.v.m. te veel data use.

Nadat ik netjes de instructies bij de sim card had gevolgd; kopie paspoort en wat andere info, kreeg ik binnen 5 minuten een mail waarin stond; "Sorry, alle VF sims zijn geblokkeerd. Stuur ons je adres en we sturen je een Orange sim". Dit vond ik natuurlijk een raar verhaal, ik had al van te voren gecheckt welke sim ik zou krijgen en dan sturen ze een geblokkeerde sim!!!

Nu wilden ze er onder uit komen en boden een refund aan, maar ik heb gezegd, ik wil geen refund ik wil een data sim voor Spanje! Stuur me die Orange sim. Ik heb ze nu het fysieke adres gegeven van de camping waar ik volgende week aankom en ze gaan de Orange sim er naar toe sturen. Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte.. die refund kan altijd nog ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Vorige week in Orlando, USA de Three UK Pay As You Go 12GB Mobile Broadband (+-€35,-) en de T-Mobile SIM Starter Kit van de Walmart voor 30$ gebruikt.

Met de Three SIM is er alleen 3G beschikbaar, hiermee kan je roamen op de netwerken van AT&T en T-Mobile. Dit zorgt ervoor dat je bijna overal dekking hebt, behalve binnenhuis in sommige gebouwen. Datasnelheid meestal rond de 6Mbps down en 1Mbps up. Het leek er wel op dat alle data via een server in London gaat, wat voor een erg hoge ping zorgde, rond de 200/300ms. Hierdoor is je internet wel snel, maar duurt het soms erg lang voor een pagina ingeladen wordt. Dit is soms best vervelend. Geen idee of hier een goede oplossing voor te vinden is.

Dan de T-Mobile 4G SIM, hiermee kan je 5GB op 4G snelheden gebruiken, die je mag gebruiken binnen een maand. Alleen te krijgen bij de Walmart. Na de 5GB wordt je teruggezet op een lagere snelheid, hier heb ik echter geen ervaring mee.
Snelheden waren erg goed, dekking wat minder, op sommige plekken gewoon helemaal geen netwerk beschikbaar, zelfs in de grote pretparken in Orlando. Bij de aankoop van de SIM kaart wordt dan wel weer aangegeven dat er in Florida niet overal dekking is.

Met beide best tevreden, dus mocht je binnenkort naar de USA gaan, hopelijk kan je wat met mijn ervaringen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
De Vodafone BloX doen het weer, en de Fantastic Friday deal is.... 200 MB 7 dagen geldig voor €1. Da's toch wel sneu. Aan de telefoon zei Vofafone nog dat je bij de YOU L bundel vandaag 3GB kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
RichieB schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:06:
Aan de telefoon zei Vofafone nog dat je bij de YOU L bundel vandaag 3GB kreeg.
Dat krijg je toch ook? :+
(net als iedereen die een L bundel koopt de komende maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 20:54
Heb vandaag ook de You L gekocht en zie maar 1 gb op de app echter als ik bel met 1200 hoor ik dat ik 3 gb heb.

Kon het vanochtend niet activeren, foutmeldingen op de site en via de app. Vodafone gebeld en die heeft voor mij deze blox geactiveerd.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ja precies, ik heb als ik 1200 bel ook netjes 3072MB, op de website heb ik -1TeraByte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
RichieB schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:06:
De Vodafone BloX doen het weer, en de Fantastic Friday deal is.... 200 MB 7 dagen geldig voor €1. Da's toch wel sneu.
En zo zakt de perceptie van de gebruiker als een kaartenhuis ineen.

Niet gelukkig zijn met verdubbeling van de datavoorraad (100MB / 24ud ) naar 200MB EN een week geldig, maar het toch nog sneu vinden ....
Sorry, maar DAT is gewoon typisch verwend gedrag.

Het zijn 'extraatjes' voor de één is het goed, de volgende heeft er niet direct iets aan, maar het blijft 'extra'
Je hoeft het niet te nemen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Wait, what?
RichieB schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:06: Fantastic Friday deal is.... 200 MB 7 dagen geldig voor €1.
Dan krijg je blijkbaar andere deals te zien dan ik. :?

En nee, de fantastic friday deals zijn eigenlijk nooit interessant (behalve dan de 5,- extra opwaardertegoed die om de zoveel weken langskomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

Ik zit op school in België en heb daar gelukkig wel WiFi. Soms is het toch gemakkelijk om de bustijden op te zoeken of iets anders.

Omdat ik slechts 1 SIM in m'n telefoon kwijt kan, ben ik eigenlijk opzoek naar een totaaloplossing die het mogelijk maakt een enkele MB in de EU te gebruiken. Ook handig voor op vakantie.

Ik weet dat T-Mobile bij z'n abonnementen 50, 100 of 250MB per maand, binnen de bundel laat gebruiken. Verder zie ik dat Tele2 het goedkoopst is met Nederlandse SIM-only abonnementen - 4G op volle snelheid (T-Mobile ook) en maandelijks aan te passen, blijk ik te weinig te hebben (of te veel). En ik twijfel. Want zo af en toe met Tele2 op internet zal ook niet al te duur zijn. Het is nog maar de vraag hoe vaak ik het daadwerkelijk ga gebruiken...

Iemand die mij wat meer kan helpen hiermee? Wat meer licht kan doen schijnen op de lichte chaos?

En hoe zit het nu met de EU regelgeving betreft de EU bundels? Lees op de Consumentenbond dat t pas eind 2017 in zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
FreshMaker schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:21:
[...]

En zo zakt de perceptie van de gebruiker als een kaartenhuis ineen.

Niet gelukkig zijn met verdubbeling van de datavoorraad (100MB / 24ud ) naar 200MB EN een week geldig, maar het toch nog sneu vinden ....
Sorry, maar DAT is gewoon typisch verwend gedrag.

Het zijn 'extraatjes' voor de één is het goed, de volgende heeft er niet direct iets aan, maar het blijft 'extra'
Je hoeft het niet te nemen ..
Ik verwachte de 3GB voor €15 gelding voor 30 dagen. Die is nergens te vinden bij de BloX en bij 1200 wilde ze hem ook niet voor me aanzetten. Dus ja, ik ben teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
HetGezegde schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:33:
Iemand die mij wat meer kan helpen hiermee? Wat meer licht kan doen schijnen op de lichte chaos?
Hoeveel data wil je per maand?
Wil je ook bellen?

Gaat het echt alleen maar om bustijden opzoeken en dat soort simpele dingen?
Want een paar MB roamen is prima betaalbaar bij alle providers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
RichieB schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:40:
[...]

Ik verwachte de 3GB voor €15 gelding voor 30 dagen. Die is nergens te vinden bij de BloX en bij 1200 wilde ze hem ook niet voor me aanzetten. Dus ja, ik ben teleurgesteld.
Jawel, simpelweg een you L bundel aanzetten, dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

ASW1 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:41:
[...]

Hoeveel data wil je per maand?
Wil je ook bellen?

Gaat het echt alleen maar om bustijden opzoeken en dat soort simpele dingen?
Want een paar MB roamen is prima betaalbaar bij alle providers.
Graag minimaal 1.5GB per maand.
Bellen niet meer dan 50 minuten per maand.
SMS niet meer dan 100 per maand.

Even andere vraag: Waarom lijkt het dat iedereen hier zo Vodafone-minded is? Die zijn toch duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dit topic gaat over dataroamen in het buitenland.
Vodafone prepaid biedt daarvoor sinds kort een goedkope optie, daarom gaat het daarover.

Roamen kost bij bijna alle abonnementen 6ct per MB, ik denk dat je het beste dat spaarzaam kunt gebruiken.
Indien je meer data in België wilt verstoken dan betaalbaar is op die manier dan kun je misschien beter een dual-sim toestel gaan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door ASW1 op 29-05-2016 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
HetGezegde schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:33:
Ik zit op school in België en heb daar gelukkig wel WiFi. Soms is het toch gemakkelijk om de bustijden op te zoeken of iets anders.

Omdat ik slechts 1 SIM in m'n telefoon kwijt kan, ben ik eigenlijk opzoek naar een totaaloplossing die het mogelijk maakt een enkele MB in de EU te gebruiken. Ook handig voor op vakantie.
KPN heeft dag, week en maandbundels.
2,50 / 5 en 10€ dus als je een voordelige simonly neemt, kun je dat incalculeren bij de totale maandprijs.
Ik woon tegen de B-grens aan, en zit 2x per maand wel in Antwerpen.
De 'week' bundel is dan prima.

Bij uitstapjes met vrouw en kinderen gebruik ik ( afwisselend ) een mundo sim, en nu ook een VF prepaid sim in een mobiele hotspot.
De TPlink 5350 kost zo'n 60€ en je kan direct meerdere apparaten 'helpen'
* dit is een optie, misschien niet de beste optie, maar in mijn geval wel een handige ( 4 gebruikers in het gezin, in de auto onderweg )

* FreshMaker is nog steeds benieuwd naar de mogelijkheden van de KPN onbeperkt á 7,50 < als in : nog niet echt overtuigd qua roaming >

timmie1 in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"
heeft het over tot 1mbit in het buitenland, maar dat is "laatst gehoord van kennissen ..."
Nu ben ik redelijk goedgelovig, maar nare ervaring met verhalen uit tweede hand.

** mijn neefje had ook 'gratis sms' omdat hij een bepaalde smsserver in je telefoon zette.
** achteraf moest hij toch 75€ betalen, maar dát vertelde hij pas een jaarte later ....

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 29-05-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
De belangrijkste keuze die je moet maken is een 1- of 2-sims oplossing.
2 verschillende sims is goedkoper maar ook omslachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanii3004
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-09 09:02
Ik ga morgen naar Duitsland (Dusseldorf) iemand een idee welke sim ik het best ga halen? Ik heb een oneplus 2 dus ik kan gewoon een sim kaart erbij steken, het is voor twee dagen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Doet je sim het niet in Duitsland dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanii3004
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-09 09:02
Jawel, maar ik heb niet echt zin om me blauw te betalen aan roamingkosten. Ik zoek gewoon een pre-paid datakaartje om in duitsland via hangouts met mijn vriendin te kunnen sturen en me in te kunnen checken met swarm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yanii3004 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:54:
Ik ga morgen naar Duitsland (Dusseldorf) iemand een idee welke sim ik het best ga halen? Ik heb een oneplus 2 dus ik kan gewoon een sim kaart erbij steken, het is voor twee dagen, alvast bedankt!
en wat gebeurt er als je "Duitsland" in de zoekfuntie invoert? Het is well de bedoeling dat je zelf op zoek gaat, en niet alleen de vraag dumpt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Yanii3004 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:04:
Jawel, maar ik heb niet echt zin om me blauw te betalen aan roamingkosten. Ik zoek gewoon een pre-paid datakaartje om in duitsland via hangouts met mijn vriendin te kunnen sturen en me in te kunnen checken met swarm
Nu heb je natuurlijk al uitgezocht hoeveel MB het kost om twee dagen te hangouten en te swarmen.
Dan is het natuurlijk wel de bedoeling dat je dat met ons deelt, anders moeten we raden.
Pagina: 1 ... 33 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.