Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 15:36
Gisteren een dagje naar Antwerpen geweest met m'n pre-paid Vodafone kaartje en daar volgens Vodafone ongeveer 136mb verstookt. Kan best kloppen.

Vandaag en morgen ben ik opnieuw in Belgie, ik ga m'n interne iPhone resetten en zien of deze getallen kloppen. Meer dan 888mb zou niet kunnen worden. Wordt vervolgd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 20:46
elinx schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:36:
[...]
Nee het ging erom dat er reclame wordt gemaakt voor 43 EU landen op de algemene pagina's,
Afgezien van het feit dat niet alle landen, landen zijn, ligt ook lang niet alles in de EU. De EU heeft namelijk 28 lidstaten.

Buiten EU: Geografisch of politiek gezien dan.
Albanië, Andorra, Australië, Faeröer, Frans Guyana, Guernsey, IJsland, Isle of Man, Japan, Jersey, Liechtenstein, Monaco, Nieuw-Zeeland, San Marino, Turkije, Zwitserland.

Waarom JP, AU, en NZ wél, maar SG, HK, (MO), KR, CA en US niet?

Daarnaast vind ik het vreemd dat de Faeröer wel 'mee doen', maar Groenland dat de zelfde Deense afhankelijkheden en status heeft, niet 'mee doet'. Ook bijvoorbeeld Åland, dat geografisch gezien dan weer volledig tussen EU lidstaten ligt, doet niet mee. of zou Åland volgens Vodafone toch tot Finland behoren, aangezien Åland niet in de tarieven lijst staat?

In Kosovo kreeg ik laatst bij VF NL een smsje: Welkom in Monaco, met bijbehorende EU tarieven. Dat kan wel kloppen, want in Kosovo gebruiken ze voor mobiele netwerken het nummerplan van Monaco (en Slovenië), en die landen' staan in de lijst van 43. Toch kost een MB er volgens de tarieven lijst maarliefst 9,10 euro.

In december ga ik het zelf in Japan proberen. Ben benieuwd!

[ Voor 54% gewijzigd door Napsju op 08-05-2016 09:45 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
ASW1 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:28:
Wanneer je dat een goede deal vindt; als je tijdens de fantastic friday vorige week 4 simkaartjes van vf prepaid had opgeladen dan had je voor 40€ 8GB gehad.
Achteraf is mooi wonen. 8) Daarnaast is het bereik van VF (en ook Orange) waar ik op vakantie ga stukken minder dan Movistar. Daarom zou ik bij voorkeur een Movistar SIM gebruiken. Als dat niet gaat lukken binnen nu en 3 weken dan kan het evt. weer een Orange of VF SIM worden.
Napsju schreef op zondag 08 mei 2016 @ 08:34:
[...]
Afgezien van het feit dat niet alle landen, landen zijn, ligt ook lang niet alles in de EU. De EU heeft namelijk 28 lidstaten. Waarom JP, AU, en NZ wél, maar SG, HK, (MO), KR, CA en US niet?
VF heeft natuurlijk wel wereldwijd best de nodige presence in een groot aantal landen, ik vermoed dat het voor een toko als VF daarom eenvoudiger (en vooral goedkoper) mogelijk is om dit soort zaken aan te bieden. Ik vermoed dat misschien in de door jou genoemde landen VF (nog) geen eigen infra heeft ofzo.

[ Voor 36% gewijzigd door Lord_Dain op 08-05-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:13
Lord_Dain schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:20:
Daarnaast is het bereik van VF (en ook Orange) waar ik op vakantie ga stukken minder dan Movistar. Daarom zou ik bij voorkeur een Movistar SIM gebruiken.
Volgens mij zal je sim wel een voorkeur hebben voor een plaatselijk Vodafone netwerk (indien aanwezig), maar moet je ook op andere netwerken kunnen roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik zit aan de kust, baai van Rosas, vanaf het dorpje Sant Pere Pescador rechtsonder een hoek van ca 45 graden richting de kust. Zowel in Sant Pere Pescador als L'Escala staan flinke masten, het gebied ertussen en de kust is het allemaal iets minder. Op de coverage maps is het ook apart dat de providers andere termen /niveaus gebruiken. Is er niet een algemeen overstijgende dekkingsmap voor Spanje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:21
[...]

Afgezien van het feit dat niet alle landen, landen zijn, ligt ook lang niet alles in de EU. De EU heeft namelijk 28 lidstaten.

Buiten EU: Geografisch of politiek gezien dan.
Albanië, Andorra, Australië, Faeröer, Frans Guyana, Guernsey, IJsland, Isle of Man, Japan, Jersey, Liechtenstein, Monaco, Nieuw-Zeeland, San Marino, Turkije, Zwitserland.

Waarom JP, AU, en NZ wél, maar SG, HK, (MO), KR, CA en US niet.............................
Je hebt helemaal gelijk en het benoemen van 43 EU landen is feitelijk niet juist.
Feit is dat wel alle lidstaten in dit pakket aanwezig zijn.
Waarschijnlijk heeft Vodafone voor het gemak geheel zone 1 (of zone A) binnen het pakket geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Lord_Dain schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:50:
Ik zit aan de kust, baai van Rosas, vanaf het dorpje Sant Pere Pescador rechtsonder een hoek van ca 45 graden richting de kust. Zowel in Sant Pere Pescador als L'Escala staan flinke masten, het gebied ertussen en de kust is het allemaal iets minder. Op de coverage maps is het ook apart dat de providers andere termen /niveaus gebruiken. Is er niet een algemeen overstijgende dekkingsmap voor Spanje?
In mijn ervaring zijn de netwerkkaarten nooit meer dan een grove indicatie voor de mate van dekking.
Wanneer de dekking ergens niet optimaal is, kan het 10 meter verder wel goed zijn en nog 10 meter verder weer niet, die kaarten, tsja.
Je kunt wel op sensorly kijken of iemand toevallig precies op jouw plek een bepaald netwerk heeft gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:21
Trouwens denk ik dat eea in de aanloop naar 1 mei 2017 wel zal wijzigen tav de EU landen. Want zoals het nu is ben je met een NL sim mbt dekking in het buitenland beter af dan de lokale bevolking, omdat op alle netwerken geroamd kan worden.
Ik denk dan ook dat er wel EU abo's of bundels komen die ook in een EU land aan slechts één provider gekoppeld zijn. In dat geval kan de dekking per land flink verschillen en krijg je weer een heel andere discussie mbt het buitenland.

vraagje: Iemand ervaring met Vodafone prepaid en tethering?

[ Voor 13% gewijzigd door elinx op 08-05-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Vanmiddag een testje gedaan m.b.t. streamen webtv via VPN tunnel maar mijn mobile telefoon op 3G, na een minuut of 45 kreeg ik een melding en zat ik op ongeveer 750MB use, wat neerkomt op ca 2Mbps. Stel dat ik dus een F1 race zou streamen zit ik al gauw aan de 2GB na 2 uurtjes..dat hakt er wel in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Inmiddels aardig wat data gebruikt met m'n prepaid Vodafone kaartje.
Gisteren had ik in de Vodafone app nog 888mb over, nu nog 235mb in de app. Dataverbruik in m'n iPhone zegt 637mb.
Daarbij mis ik dus 16mb. Een afwijking die per sessie wellicht verklaarbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:41
Johnvh schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:03:
Inmiddels aardig wat data gebruikt met m'n prepaid Vodafone kaartje.
Gisteren had ik in de Vodafone app nog 888mb over, nu nog 235mb in de app. Dataverbruik in m'n iPhone zegt 637mb.
Daarbij mis ik dus 16mb. Een afwijking die per sessie wellicht verklaarbaar is?
Sessies worden waarschijnlijk afgerond op 10/100KB. Dus 3KB gebruiken is 100KB gebruikt volgens Vodafone (of elke andere provider).

Check even de voorwaarden of het afgerond wordt, en zo ja hoe. Al wordt het niet afgerond is 16MB niet een bijzonder verschil.

[ Voor 11% gewijzigd door Rub147 op 08-05-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:33
ASW1 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:28:
[...]

Ja, er staat her en der nog wat verouderde informatie, die zal in de loop der tijd wel verdwijnen.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je ook de online only blox in het buitenland gebruikten kunt, en ik zie geen reden om extra achterdochtig te zijn over dataverbruik.
Om de discussie te kunnen beindigen...
Ik heb ervaring met gebruik in Belgie en in Duitsland.. beide werkte zonder extra kosten. En in de voda app is nu de tekst geupdate voor de Online Only Blox.. Er staat nu dat het tegoed in Nederland en Europa (de voordeellanden) geldt.
Moving on... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb vandaag wat zitten spelen met mijn Orange Mundo sim.

Omdat ik het wachtwoord van mijn huawei mifi vergeten was connectie ie direct vrolijk en aangezien Go Europe uit stond en ik deze met een saldo van 0,50€ op de kaart niet aan kon zetten had ik binnen een paar minuten een paar MB verstookt blijkbaar en stond mijn saldo op de saldo heel snel op -0,30€.

Ik wilde toch al wat pesetas op het saldo storten dus ik heb met mijn CC 15€ bijgeladen op de kaart. Wat er vervolgens gebeurt dat begrijp ik echter niet helemaal...

- Ik krijg een sms (geen mail) met een dank voor het heropladen (zonder bedrag).
- Ik krijg een sms met 2 speel en win codes.

Vervolgens hernieuw ik op de Orange site mijn saldo en het saldo is nu niet negatief meer maar ook niet positief. Het saldo is exact 0€ (!?!?). Vervolgens heb ik beide codes ingevoerd op de site en via wat experimenteren de juiste knopjes gevonden om 100% van het gestorte bedrag als 'promocional' saldo te krijgen. Ik krijg ook netjes 2 keer een sms + email met een bevestiging dat ik promotie saldo erbij heb gekregen.

Saldo: 0€
Saldo promocional: 30€

Iemand die dit snapt? Lijkt alsof er bij het bijladen van het saldo iets fout is gegaan (want geen mail terwijl ik bij het bijladen wel het vinkje bij email bevestiging had staan en een saldo van 0€), ik had verwacht op 14€ en een beetje te staan. Wel lekker natuurlijk die 4GB extra data die ik kan kopen met de promocional code, maar ik zou toch ook graag mijn eigenlijke gestorte geld/saldo willen hebben..

(edit: heb het vermoeden dat die 15€ wellicht meteen is gebruikt voor het renewen van de 2GB bundel, maar ook daarvan geen SMS of mail gehad. Helaas kan ik dat pas in Spanje testen :( had eigenlijk die 15€ in willen zetten voor Go Europe want dat kan weer niet van het promocional saldo. to be continued..?).

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 09-05-2016 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2021
De nederlandse bundels gebruiken geld trouwens ook voor KPN prepaid: zie www.kpn.com/prepaideu

Voor 7,50€ een onbeperkt online bundel 128 kb/s, dus wel langzaam maar ideaal voor de appjes en af en toe het nieuws checken.

Alle bundels zijn hier te vinden: https://www.kpn.com/prive...repaid/prepaidbundels.htm

Bijvoorbeeld 1GB voor 16 euro. Wel duurder dan Vodafone maar een mooi alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dat was al langsgekomen ja. Ik vind het niet echt een goed alternatief gezien de prijzen.
Die onbeperkt bundel is wel grappig voor 7,50 maar 128kbps is wel heul langzaam. Ik vermoed dat je met een "you s" bundel á 200MB/5€ vaak beter af zult zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door ASW1 op 09-05-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:23
Voor Whatsapp en basic taken evenals het binnen halen van Live Traffic Data op je navigatiesysteem is dit uitstekend.. Als je zware dingen wil gaan doen natuurlijk niet.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Uitstekend? 128kbps daar kan je niet meer mee browsen tbh. Of je moet in compressed mode of met pictures uit ofzo gaan browsen. Dan blijft wellicht qua gebruik van zo'n bundel whatsapp en andere messaging apps over. Navigeren zou ik ook niet doen met die snelheid, lijkt me niet dat je map snel genoeg wordt bijgeladen als je in de auto op weg zit op de snelheid.

Daarnaast is die 16€ gewoon te veel geld voor 1GB, typisch KPN weer :z

Overigens is dat laatste natuurlijk volledig subjectief. Als je baas het betaalt omdat je het voor je werk mag gebruiken of je hebt deep pockets en het boeit niet, dan is het een handige service, maar ik als kritische consument heb het er niet voor over.

[ Voor 26% gewijzigd door Lord_Dain op 09-05-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:10

knakworst

Get more sats!

Volgens mij gaan browsen en navigeren prima op 128 kbps, zeker als je op 4g zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
Ik neem de kpn prepaid kaart mee naar Kroatië in juni. Reis dan door een aantal Europese landen. Zal dan mijn ervaringen hier melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Ben nu on-line in Duitsland met een verse Vodafone pre-paid SIM met de BloX "Online Only". Keurig € 10 van m'n tegoed afgeschreven. Ondertussen 225 Mb verbruikt - volgens de info van mijn MiFi - en dat meldt de App ook terug. Kortom, keurig zoals verwacht.
De Blox zijn nu aangepast en vermelden nu dat ze in Europa bruikbaar zijn.

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1

Waarom JP, AU, en NZ wél, maar SG, HK, (MO), KR, CA en US niet?

...

In december ga ik het zelf in Japan proberen. Ben benieuwd!
Waar haal je het vandaan dat Japan, Australia en New Zealand etc. meedoen in de you bundels?
Volgens mij zijn die alleen inclusief bij de alles-in-een op reis bundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Dat is niet zo inderdaad. Echter heeft Vodafone jaren met 43 voordeellanden geadverteerd. En nu zijn er dankzij de marketing afdeling in Europa ook 43 landen, nadat onder andere Franse overzeese gebieden separaat meegeteld worden. Vandaar de ontstane verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Ik heb de Vodafone reeks bijgelezen en vraag me af waarom er geconcludeerd wordt dat dit een betere deal is bij hoog verbruik dan de Orange.es deal. Met die laatste betaal ik €1 per 100mb met 24uur geldigheid. Bij Vodafone zit je (met uitzondering van de eerste aanschaf waarbij je €5 of €10 extra tegoed krijgt) ook op €10 per GB, echter met een geldigheid van 30 dagen. Als je de pech hebt dat je 4,1GB gebruikt hebt op vakantie, dan ben je €50 kwijt. Als je in 2-3 weken 4GB verstookt, dan is de kans dat een 100mb blok vervalt bij Orange.es nihil en zul je alleen je laatste blok niet volledig verbruiken, dit kost je dus max €1. Ik denk dat het enige echte verschil 4G is.

Overigens komt nog geen enkel aanbod in de buurt van de 6GB voor omgerekend €8 die ik op Java kocht.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Het Orange 1 euro per dag is bij mijn weten per kalender dag. Dus als je om 23:50 door de 100 MB heen bent en je verbruikt nog wat, ben je toch weer een euro armer voor een paar minuten. Daarom is in de praktijk vanaf een paar dagen Vodafone toch voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Laatst online: 21-07 11:59
coelho schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:20:
Ik heb de Vodafone reeks bijgelezen en vraag me af waarom er geconcludeerd wordt dat dit een betere deal is bij hoog verbruik dan de Orange.es deal. Met die laatste betaal ik €1 per 100mb met 24uur geldigheid. Bij Vodafone zit je (met uitzondering van de eerste aanschaf waarbij je €5 of €10 extra tegoed krijgt) ook op €10 per GB, echter met een geldigheid van 30 dagen. Als je de pech hebt dat je 4,1GB gebruikt hebt op vakantie, dan ben je €50 kwijt. Als je in 2-3 weken 4GB verstookt, dan is de kans dat een 100mb blok vervalt bij Orange.es nihil en zul je alleen je laatste blok niet volledig verbruiken, dit kost je dus max €1. Ik denk dat het enige echte verschil 4G is.

Overigens komt nog geen enkel aanbod in de buurt van de 6GB voor omgerekend €8 die ik op Java kocht.
Je kan toch ook gewoon 2 simkaarten halen en 1 simkaart in Nederland activeren en als je in het buitenland bent en nog 1GB nodig hebt gewoon daar op tijd de tweede activeren? Of denk ik nu te simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Mijn eerder genoemde 'probleem' met het verdwijnen van 15€ op mijn Orange spain prepaid is verklaard door de Orange klantenservice, de 15€ is direct gesoupeerd aan/door het actieve 2GB bundel, welke automatisch gerenewed is, om in aanmerking te komen voor de bonus codes. Dus ik heb nu gewoon 6GB (15€ van normale saldo, en 2x15€ promotioneel saldo) voor een 15€ overschrijving, best relaxed! Gelukkig ben ik ruim binnen het verlopen van de eerste bundel al in Spanje, kan ik flink tekeer gaan :)

edit: Nu moet ik alsnog wat € storten omdat normaal saldo nodig is voor Go Europe, dat doe ik een paar dagen voordat ik op vakantie ga dan wel, kan ik ook nog wat bonus saldo scoren.

Overigens krijg je nu bij Orange spain bij het storten van 20€ tegoed, 3x een code voor die bonus spelen, waarbij je dus tot wel 400% van je databundel kan scoren. Theoretisch dus 8GB voor 20€.

[ Voor 33% gewijzigd door Lord_Dain op 11-05-2016 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik heb de Vodafone reeks bijgelezen en vraag me af waarom er geconcludeerd wordt dat dit een betere deal is bij hoog verbruik dan de Orange.es deal.
...
Als je in 2-3 weken 4GB verstookt, dan is de kans dat een 100mb blok vervalt bij Orange.es nihil en zul je alleen je laatste blok niet volledig verbruiken, dit kost je dus max €1.
Gemiddeld zul je met Orange mundo per dag een half blok verliezen á 50 mb dus 50 cent.
Over 20 dagen verlies je dus waarschijnlijk een tientje.

Maar als je 4GB wilt verstoken kun je misschien beter naar een lokale simkaart kijken, of ruim vantevoren tijdens een fantastic friday een paar Vodafone kaartjes opwaarderen zodat je 2GB per kaartje voor een tientje krijgt.
Het is voornamelijk het gedoe om zo'n sim te bemachtigen (en op te waarderen, bundel kiezen etc). dat me tegen staat aan een Orange mundo sim. Verkrijgbaarheid en gebruiksgemak van een Nederlandse vodafone sim zijn dikke pluspunten. Qua prijs zal het vaak weinig schelen.

Iets heel anders trouwens, ik zit nu in Griekenland en was vandaag op een afgelegen lokatie waar Vodafone 2G was, maar ook een ander 3G netwerk van Cosmote (een soort Griekse versie van KPN)
De Vodafone prepaid sim registreert dan automatisch toch op Vodafone 2G. Handmatig cosmote aanmelden werkte eerst niet (zoals iemand me al voorspeld had) maar na een keer of 5 handmatig aanmelden wordt je toch toegelaten (ook voorspeld). Daarna ook op dat andere netwerk gebleven, ondanks verplaatsen naar diverse andere locaties. Oftewel roamen op andere netwerken kan ook (in tegenstelling tot Duitse Vodafone prepaid sims die vergelijkbare pijzen hebben maar je in andere EU landen alleen op vodafone laten roamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:41

Vodafone heeft ook in het buitenland 1 euro per 100MB met een geldigheid van een dag werd mij via de chat verteld. Of toch niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Rub147 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:40:
[...]

Vodafone heeft ook in het buitenland 1 euro per 100MB met een geldigheid van een dag werd mij via de chat verteld. Of toch niet? 8)7
Wanneer je geen databundel hebt geactiveerd ga je standaard bij internetgebruik een dagbundel van 100mb/1€ gebruiken. Die optie kun je ook uitzetten, maar dan betaal je per mb.

Wanneer je niet veel data gebruikt en je maar kort in het buitenland bent kun je beter dagbundels gebruiken.
Je kunt ze overigens niet stapelen; je kunt maar 1 dagbundel per dag verbruiken daarna tikt de kassa per mb af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Nu online
De 100mb dagbundel van VF heb ik uitgezet. Ook ik merkte dat je niet 1-2-3 een niet-Vodafone netwerk kunt kiezen. Een paar keer proberen en ik kon op E-plus.

Of Orange Mundo duurder/voordeliger is, is erg afhankelijk van je gebruik. Vodafone werkt gewoon makkelijk. Verder is het in 43 landen beschikbaar, en Mundo volgens mij niet. Ik was twee weken geleden in Zwitserland, maar daar werkt de Mundo SIM dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Conrado schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:04:
De 100mb dagbundel van VF heb ik uitgezet.
Tsja, kwestie van opletten dat je niet per ongeluk data zonder bundel gebruikt.
Met de optie dagbundel uitgezet kost het 10 cent per mb, en je bent waarschijnlijk wel wee een paar mb's verder voordat je het doorhebt.
Met dagbundel heb je het in ieder geval snel door want je krijgt een sms'je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Nu online
Ik heb de 100 mb-bundel juist uitgezet omdat ik de 1G-bundel gebruik. Als die op raakt krijg je ook een SMS, toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Conrado op 12-05-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik geloof bij 80% en 100% ja.
Zolang je die dagbundel niet gebruikt maakt het natuurlijk niet uit of hij aan- of uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
julius007 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:13:
Ik neem de kpn prepaid kaart mee naar Kroatië in juni. Reis dan door een aantal Europese landen. Zal dan mijn ervaringen hier melden
Ik denk niet dat je buitenland online hebt met die prepaid kaart.
Ook daar moet je gewoon een extra bundel voor afsluiten

Er staat eigenlijk alleen maar dat de simkaart te gebruiken is in het buitenland, NIET het dataverbruik.
Ik zou als ik jou was dat even goed nakijken bij/met KPN ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Welnee, bundels werken ook in o.a. Kroatië: https://www.kpn.com/prive...buitenland/prepaid-eu.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Ik zie ook dat KPN per 1 juni EU bundels introduceert voor abonementen:
Introductie van de nieuwe EU bundels

Vanaf 1 juni introduceren we nieuwe bundels voor binnen de EU. Met deze bundels kan je bellen, sms’en en mobiel internetten uit dezelfde bundel. Alle EU bundels zijn 31 dagen geldig.

Bundel Bedrag Vanaf 1 juni 2016
EU Bundel 100 € 3,49 100 min/sms/MB
EU Bundel 500 € 9,99 500 min/sms/MB
EU Bundel 1000 € 14,99 1000 min/sms/MB

Je kunt de nieuwe bundels via sms of in de MijnKPN app activeren. De nieuwe sms codes vind je vanaf 1 juni op kpn.com/buitenland.
Nog geen prepaid tarieven, maar aardig op weg Al blijf ik het een bijzonder verschijnsel vinden dat je je vaste klanten slechtere tarieven geeft dan mensen die een los/vast relatie met je hebben

Ik ben benieuwd of deze bundels ook meerdere keren per maand af te sluiten zijn (indien voortijdig op) en of ze 4G zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:49
zijn de bundels en/en/en zoals bji VF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
coelho schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 00:39:
Ik zie ook dat KPN per 1 juni EU bundels introduceert voor abonementen:

[...]

Nog geen prepaid tarieven, maar aardig op weg Al blijf ik het een bijzonder verschijnsel vinden dat je je vaste klanten slechtere tarieven geeft dan mensen die een los/vast relatie met je hebben
Waar haal je dat vandaan?

Het zure is natuurlijk dat je die EU bundels dan kunt aftikken bovenop je bestaande abbo, terwijl je met prepaid vanuit je gewone bundel kunt roamen. Wel prettig dat je ook kunt bellen en smsen in plaats van dat je daar aparte bundels voor moet afsluiten zoals bij prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
ASW1 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:24:
[...]

Waar haal je dat vandaan?

Het zure is natuurlijk dat je die EU bundels dan kunt aftikken bovenop je bestaande abbo, terwijl je met prepaid vanuit je gewone bundel kunt roamen. Wel prettig dat je ook kunt bellen en smsen in plaats van dat je daar aparte bundels voor moet afsluiten zoals bij prepaid.
Van de KPN website https://www.kpn.com/prive...sing-bundels-30-april.htm, en dan onderste helft vd pagina.

Het gaat om units, waarbij 1 unit gelijk staat aan 1 minuut, 1 sms of 1MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Je zou dat eigenlijk als abonnement moeten kunnen nemen, 1000 units voor €15 p/m in de hele EU te gebruiken, denk dat daar best een markt voor is, al zou zo'n abonnement volgend jaar overbodig worden.
Staat alleen niet bij of je die bundels ook in Nederland kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ja, een bundel inderdaad, maar ik ben bang dat julius007 in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland" er van uitgaat dat hij 'onbeperkt' ( 128kb ) roaming data heeft op die simkaart.

en DAT staat nergens vermeld.
Dus ik vermoed dat die 7.50/m voor NL data is.

edit / toevoeging :

EU Bundel 1000 € 14,99 1000 min/sms/MB
Wordt interessanter dan de 'basic' EU databundel, 500MB á 10€

Ik was al aan het rondkijken voor een mifi oplossing voor onze vakantie, maar die veranderd voor mij het spel wel een beetje.
Bellen/sms is niet zo noodzakelijk, maar mooi meegenomen

[ Voor 28% gewijzigd door FreshMaker op 13-05-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ook de onbeperkt bundel is in de EU geldig:
https://www.kpn.com/prive...repaid/prepaidbundels.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
ASW1 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:44:
[...]

Wanneer je geen databundel hebt geactiveerd ga je standaard bij internetgebruik een dagbundel van 100mb/1€ gebruiken. Die optie kun je ook uitzetten, maar dan betaal je per mb.

Wanneer je niet veel data gebruikt en je maar kort in het buitenland bent kun je beter dagbundels gebruiken.
Je kunt ze overigens niet stapelen; je kunt maar 1 dagbundel per dag verbruiken daarna tikt de kassa per mb af.
En dat is het voordeel van de Orange Mundo kaart: daar kun je meerdere bundels per dag afnemen voor als het eens nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Inderdaad, ik heb zelf vanmiddag voor 8€50 nog een Mundo SIM besteld op ebay voor mijn ouwelui. Ze gaan binnenkort op vakantie naar Spanje. Super handig voor onderweg, er zit standaard 5€, welke ze op kunnen souperen met Go Europe en ik activeer een 2GB bundel voor ze zodat ze bij aankomst direct wat data hebben. Wat mij betreft dé ideale SIM voor op vakantie naar en in Spanje.

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 14-05-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:07:
Inderdaad, ik heb zelf vanmiddag voor 8€50 nog een Mundo SIM besteld op ebay voor mijn ouwelui.
Welke verkoper heb jij, ik zag er zoveel verschillende, dat ik er niet uitkom welke betrouwbaar genoeg is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 22:35

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Weet iemand of de Fantastic Friday bundels van Vodafone Prepaid ook geld in EU? In de voorwaarde staat alleen NL, echter volgens mij is dat nog een oude tekst van voor 30 april.

Iemand ervaring?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Lord_Dain schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:07:
Inderdaad, ik heb zelf vanmiddag voor 8€50 nog een Mundo SIM besteld op ebay voor mijn ouwelui. Ze gaan binnenkort op vakantie naar Spanje. Super handig voor onderweg, er zit standaard 5€, welke ze op kunnen souperen met Go Europe en ik activeer een 2GB bundel voor ze zodat ze bij aankomst direct wat data hebben. Wat mij betreft dé ideale SIM voor op vakantie naar en in Spanje.
Je hebt op die Simkaart een tarief waarmee je voor 1 EUR per 100 MB internet kunt gebruiken in de EU, maar in Spanje werkt dat niet.

Je moet dus wisselen van tariefplan tijdens de vakantie in Spanje...

Heb je dat ook je ouders uitgelegd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
pa2ra schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:46:
[...]

Je hebt op die Simkaart een tarief waarmee je voor 1 EUR per 100 MB internet kunt gebruiken in de EU, maar in Spanje werkt dat niet.

Je moet dus wisselen van tariefplan tijdens de vakantie in Spanje...

Heb je dat ook je ouders uitgelegd...
Dat is het mooie, je hoeft niet te wisselen :)
Beide bundels/tarieven zijn tegelijk actief!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8AUIpgm.png

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 14-05-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Vandaag in Frankrijk de vodafone prepaid gebruikt. 800 km onderweg op route-nationalwegen. Ontvangst is goed, niet overal 4g, maar meestal wel 3g.
Je kan van alle franse providers gebruik maken indien het netwerk aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
http://en.orange.es/mobil...thly-plan/extend-your-mb/

Ook interessant dat je NA de eerste bundel op 32Kb kan doorgaan, als je niet automatisch laat verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:32
Volgens mij is dat alleen als je een Orange Pay Monthly hebt, net niet een Pay as you Go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Lord_Dain schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:49:
[...]

Dat is het mooie, je hoeft niet te wisselen :)
Beide bundels/tarieven zijn tegelijk actief!

[afbeelding]
Aha, heel goed. Dan zal dat met die bundel te maken hebben. Want als je geen bundel voor Spanje hebt, dan moet je wel iets doen omdat je anders op het EU-tariefplan blijft en dan zijnd e MB's in spanje volgens het speciale tarief (hoger).

goedzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
FreshMaker schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:40:

Ook interessant dat je NA de eerste bundel op 32Kb kan doorgaan, als je niet automatisch laat verlengen.
Die site komt niet overeen met wat ik zie als ik ingelogd ben op de spaanse versie;
Ik mis sowieso een aantal opties bij de Mundo variant (deze bestaat nl. uit 500MB/1GB/2GB bundels).

Voor alle Mundo data bundels geldt het standaard al dat de snelheid inzakt als je bundel op is;
si consumes tus datos antes de 30 días, continuarás navegando con una bajada de velocidad

[ Voor 33% gewijzigd door Lord_Dain op 14-05-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
RadioAir schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:25:
Volgens mij is dat alleen als je een Orange Pay Monthly hebt, net niet een Pay as you Go :)
waar reageer jij op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hierop..
FreshMaker schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:40:

Maar zoals ik hierboven al vermelde, het is sowieso apart dat er info ontbreekt in de engelse variant.

Daarnaast heb ik een prepaid SIM, waar je wel maandelijkse bundels op gebruikt, in mijn geval de 'tu Mundo'. Bij de Pay as you go staat niet eens 'tu Mundo' vermeldt zie ik. Heel vreemd, valt me ook op dat er in de engels variant een datum uit 2014 vermeld staat.. Ik zou het allemaal niet al te serieus nemen, wat op de wiki staat klopt een stuk beter ;) ... http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Spain

Zie ook: http://www.simmundo.es/

[ Voor 36% gewijzigd door Lord_Dain op 14-05-2016 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
De engelse pagina is de eigen orange vertaling, het kan natuurlijk niet helemaal actueel zijn.

Zodra mijn sim binnen is, zal ik eens verder onderzoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
jamesbond007uk schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:14:
Weet iemand of de Fantastic Friday bundels van Vodafone Prepaid ook geld in EU? In de voorwaarde staat alleen NL, echter volgens mij is dat nog een oude tekst van voor 30 april.
Aangezien alle overige bundels ook in de EU te gebruiken zijn denk ik van wel, maar ik heb het nooit uitgeprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WtB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04-2023

WtB

jamesbond007uk schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:14:

Iemand ervaring?
Mijn Fantastic Friday deal van vorige week vrijdag (You L Deal) werkte afgelopen week in Duitsland zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
FreshMaker schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:46:
[...]

Ik denk niet dat je buitenland online hebt met die prepaid kaart.
Ook daar moet je gewoon een extra bundel voor afsluiten

Er staat eigenlijk alleen maar dat de simkaart te gebruiken is in het buitenland, NIET het dataverbruik.
Ik zou als ik jou was dat even goed nakijken bij/met KPN ...
De letterlijke tekst van deze link
https://www.kpn.com/prive/mobiel/prepaidbuitenland.htm
Internetten, bellen en sms'en in het buitenland met KPN Prepaid
Voordelig je Prepaid in de EU gebruiken

Deel je leukste momenten in de EU nu ook met KPN prepaid. Als je op vakantie bent in de EU, dan maak je gebruik van dezelfde tarieven als in Nederland. Je kan nog voordeliger gebruik maken van je KPN prepaid door een speciale buitenlandbundel aan te zetten of je normale bundel te gebruiken in de EU.

Ben je buiten de EU? Dan maak je gebruik van andere tarieven, namelijk speciale buitenlandtarieven.
En dat is het punt jullie lezen niet.

[ Voor 16% gewijzigd door julius007 op 15-05-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
julius007 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:57:
[...]
En dat is het punt jullie lezen niet.
Misschien ook even stilstaan bij interpreteren van tekst ?
Jouw interpretatie zal in deze verschillen van de mijne, een discussie is diverse invalshoeken bekijken.
Je kan nog voordeliger gebruik maken van je KPN prepaid door een speciale buitenlandbundel aan te zetten of je normale bundel te gebruiken in de EU.
Er staat toch duidelijk dat je eenbundel eerst moet aanzetten

Nu beschuldig je mij ( ons ) alleen maar, omdat het niet in jouw straatje past qua beeldvorming.

Ik hoop werkelijk dat je gelijk hebt, en voordelig roaming data krijgt tijdens je vakantie.
Maar zal er geen minuut minder slapen als jouw prepaid saldo na 5 minuten leeg raakt, omdat je het toch nét iets anders leest, dan het werkelijk is.
Het blijft een bedrijf wat geld moet verdienen, "gratis" bestaat nog steeds niet in de telecomwereld.

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 15-05-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik heb het antwoord over de onbeperkt bundel in de EU op de vorige pagina al gegeven, maar blijkbaar wordt dat niet gelezen dus ik zal mezelf maar quoten:
Dan moet je nog wel de moeite nemen om op de link die ik geef te klikken en dan te lezen, maar ik zal het even voorkauwen:
Vanaf 30 april 2016 is het tarief voor bellen, sms’en en mobiel internet vanuit de Europese Unie gelijk aan het tarief wat je in Nederland betaalt. Heb je een bundel aanstaan? Dan maak je daar eerst gebruik van. Alle voordeelbundels kun je dus gewoon gebruiken in de EU.

[ Voor 35% gewijzigd door ASW1 op 15-05-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Wat is dan nog het punt van die buitenland bundels eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Lord_Dain schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:18:
Geen enkel.
Door het verlagen van de tarieven binnen de Europese Unie worden de Buurlandbundel, de KPN OpReis en de Belbundel EU overbodig. We stoppen vanaf 1 april met de Belbundel EU en vanaf 30 april ook met de Buurlandbundel en de KPNopReis bundel. https://www.kpn.com/prive...sing-bundels-30-april.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Persoonlijk had ik deze niet verwacht in Nederland, ik ging echt uit van de basisprijs buiten je bundel om.
Zodra het technisch mogelijk is om het verbruik uit de Nederlandse bundel in rekening te brengen, informeren wij je daar minimaal een maand van tevoren over. De kosten worden niet met terugwerkende verrekend. Ook informeren we je als de exacte datum in 2017 bekend is waarop alle providers binnen de EU alleen het nationale tarief gaan berekenen binnen de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik vind dat laatste een f*cked up disclaimer jongens.. betekent dit dat mensen nu lekker gaan roamen en alsnog dikke rekeningen krijgen? En hoe informeren ze daar KPN gebruikers over? Iemand hier een KPN mobiel abbo en al iets gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Lord_Dain schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:15:
Ik vind dat laatste een f*cked up disclaimer jongens..
Welnee, dat stukje tekst moet je in de context lezen waar het vandaan komt, dingen worden weer lekker uit hun verband getrokken zo.
(daarom ook altijd bron/link verrmelden waar je iets vandaan haalt zodat het te verifiëren is)

Wanneer je met kpn prepaid gaat roamen in de EU zonder dat je een bundel hebt betaal je hetzelfde als in Nederland (pittig tarief dus).

Met kpn abonnement zonder EU bundel betaal je de 6 cent/mb toeslag.
In de toekomst komt met een abbo elke mb EN uit je bundel, maar wordt er OOK een toeslag van 6 cent gerekend.
Alleen is dat op dit moment technisch nog niet mogelijk en betaal je enkel de toeslag van 6 cent.

[ Voor 5% gewijzigd door ASW1 op 15-05-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 17:26
T-Mobile Kroatië heeft ook dit jaar weer de onbeperkt 4g voor 11eur/ de week aanbieding. Ook dit jaar is onbeperkt écht onbeperkt en is tetheren toegestaan. (Niet verboden in algemene voorwaarden althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ASW1 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:31:
[...]

Welnee, dat stukje tekst moet je in de context lezen waar het vandaan komt, dingen worden weer lekker uit hun verband getrokken zo.
(daarom ook altijd bron/link verrmelden waar je iets vandaan haalt zodat het te verifiëren is)

Wanneer je met kpn prepaid gaat roamen in de EU zonder dat je een bundel hebt betaal je hetzelfde als in Nederland (pittig tarief dus).

Met kpn abonnement zonder EU bundel betaal je de 6 cent/mb toeslag.
In de toekomst komt met een abbo elke mb EN uit je bundel, maar wordt er OOK een toeslag van 6 cent gerekend.
Alleen is dat op dit moment technisch nog niet mogelijk en betaal je enkel de toeslag van 6 cent.
Ik reageerde op jou, en jouw bron, en daarin staat dus niets over de werkelijke berekeningen en kosten.
Hiervoor ook al een keer aangegeven, maar er wordt continu gespeculeerd over wel of geen buitenbundelkosten zijn.

Ik ga er van uit dat er voor roaming zonder de zgn bundels gewoon extra kosten betaald worden, buiten het lopende abo om.
Er zullen imo gewoon altijd bundels zijn/komen die je los moet aanschaffen voor het buitenland verhaal.

Zeker nu de "kosten" niet meer mogen doorberekend worden, zullen die bundels goedkoper lijken dan ze werkelijk zijn.
Een telecombedrijf is geen voedselbank die brood uit gaat delen, maar een financieel plaatje wat gewoon moet opbrengen onder de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind de tarieven van kpn helder.
FreshMaker schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:48:
[...]
Ik ga er van uit dat er voor roaming zonder de zgn bundels gewoon extra kosten betaald worden, buiten het lopende abo om.
Wanneer je het niet over kpn prepaid hebt maar over hun abonnementen, ja, daar betaal je extra voor namelijk die 6 cent/mb.
Ik begrijp niet wat er onduidelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Voor mij is er geen onduidelijkheid, maar het publiek leest wat ze willen lezen.
"EU bepaalt - roamingkosten afgeschaft"
publiek leest "internet in heel Europa 'gratis' .... " ( uit de bundels )
Maar dat lijkt me sterk, sowieso dat de 'onkosten' ( inkomsten ) van de provider zomaar worden weggestreept.
Tot de providers de werkelijke kosten vrijgeven blijft het giswerk en onderhevig aan persoonlijke interpretatie.

Ik ben op het moment 'tevreden' met de huidige gang van zaken, voorheen angstvallig data uit, en op zoek naar wifi.
Nu neem ik een bundel op mijn abo, en ben toch bereikbaar via de data-kanalen, en kan ik informatie opzoeken op de momenten die ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Wat het inderdaad verwarrend kan maken is dat de officiële max. roamingtarieven bestaan uit de component dat het (1) uit je eigen bundel gaat EN (2) de component dat er een toeslag van max. 6ct gerekend kan worden.
Veel providers slagen er niet in dit overal eenduidig op hun website te communiceren.
Dat er daarnaast nog al dan niet verouderde buitenlandbundels bestaan helpt ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Nu online
Lord_Dain schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:18:
Voor ons Tweakers geen enkele. Voor kleine uitstapjes over de grens, gebruik ik Mundo (in België) of Aldi Tages Flatrate (in Duitsland). Zodra het structureel wordt, gebruik ik de nieuwe Vodafone pre-payed bundel.
Maar er zullen nog veel gebruikers zijn die de bekende dagbundels aan hebben staan en die nog geen idee hebben wat er gewijzigd is.

Wat ik me afvraag is hoe dat samenwerkt: Als ik èn de 100 mb Dagbundel èn de 1 GB bundel aan heb staan, vangt Vodafone dan de dag aan met een nieuwe dagbundel om daarna over te stappen op de andere bundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:33
Ik heb een sony xperia z3c, ik ga een weekje binnen de EU op vakantie.
Nu heb ik 100mb data vrij, maar ik wil eigenlijk dat niks behalve whatsapp op de achtergrond binnen haalt.
Hoe kan ik dit het beste instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Joostje123 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:35:
Ik heb een sony xperia z3c, ik ga een weekje binnen de EU op vakantie.
Nu heb ik 100mb data vrij, maar ik wil eigenlijk dat niks behalve whatsapp op de achtergrond binnen haalt.
Hoe kan ik dit het beste instellen?
Dan kan je het beste naar een firewall oplossing kijken.
één die je kan instellen op app-niveau.

Geen idee of er zijn die het zonder root kunnen, persoonlijk gebruik ik AFwall+ daar kun je per app aangeven welke verbinding wel of niet is toegestaan, zelfs systemapps kan je zo de toegang ontzeggen op basis van wifi / mobiel / roaming en vpn ( of combinatie )

Op mijn buitenlandtrips blokkeer ik dan alle connecties naar buiten als je niet op wifi bent, ik had maps en WA 'vrij' op roaming, werkte prima amper 20MB verbruik gehad

http://www.open-bigdata.com/data-security-on-android/
Afbeeldingslocatie: http://www.open-bigdata.com/wp-content/uploads/2014/08/afwall.png

[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 16-05-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Met "restrict background data" in je systeeminstellingen kom je ook al een eind.
Je kunt dat ook per app instellen en dan maak je een uitzondering voor whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:33
ASW1 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:33:
Met "restrict background data" in je systeeminstellingen kom je ook al een eind.
Je kunt dat ook per app instellen en dan maak je een uitzondering voor whatsapp.
Ik had de restrict background data instellingen gevonden.
Maar dan nog niet hoe je een uitzondering maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Joostje123 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:06:
[...]

Ik had de restrict background data instellingen gevonden.
Maar dan nog niet hoe je een uitzondering maakt.
Als je naar "data usage" gaat dan zie je onderaan het verbruik per app. Je kunt dan de apps aantikken en dan kun je "restrict background data" per app instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Denk je dat de onbeperkte bundel (7 eur per maand, 128 kbps) ook in de EU werkt, onbeperkt?

Ik lees over bundels enzo maar deze variant staat daar niet tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
pa2ra schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:08:
[...]

Denk je dat de onbeperkte bundel (7 eur per maand, 128 kbps) ook in de EU werkt, onbeperkt?
Alle prepaid bundels van kpn zijn in de EU te gebruiken zeggen ze, dus deze ook neem ik aan.
Alleen denk ik dat 128kbps zo ontiegelijk traag is dat je nauwelijks data zult verstoken en het die 7,50 niet waard is.

Als het voor eenmalig vakantiegebruik is zijn er betere opties voor het tientje dat die kpn prepaid sim je gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Laatst online: 21-07 11:59
Weet iemand of je die Vodafone 1GB prepaid blox ook in het buitenland kunt activeren? Of moet dat echt in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 15:01
ASW1 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:30:
[...]

Alle prepaid bundels van kpn zijn in de EU te gebruiken zeggen ze, dus deze ook neem ik aan.
Alleen denk ik dat 128kbps zo ontiegelijk traag is dat je nauwelijks data zult verstoken en het die 7,50 niet waard is.

Als het voor eenmalig vakantiegebruik is zijn er betere opties voor het tientje dat die kpn prepaid sim je gaat kosten.
pa2ra schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:08:
[...]

Ik lees over bundels enzo maar deze variant staat daar niet tussen?
Ik heb laatst gehoord van kennissen met KPN prepaid die onbeperkt bundel gebruiken dat het goed en zonder extra kosten werkt in o.a. Engeland, Duitsland, Frankrijk en Italië. Snelheid was soms zelfs wat hoger dan de 128kbit op het nationale KPN netwerk(met pieken rond de 1Mbit).

En dat het ontiegelijk traag is is niet waar, aangezien ik er gewoon normaal radiostreams en muziek mee kan luisteren en low quality Skype video kan streamen. Ik haal dan ook in een normale maand gigabytes aan data binnen. Alleen bij mail met grote bijlagen of full hd filmpjes versturen via Whatsapp is het irritant...

[ Voor 14% gewijzigd door timmie1 op 16-05-2016 16:36 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
earthknake schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:22:
Weet iemand of je die Vodafone 1GB prepaid blox ook in het buitenland kunt activeren? Of moet dat echt in Nederland?
Het maakt niet uit waar je bent.
Wanneer je ergens wifi hebt kun je online of met de app een bundel activeren.

Of het vanuit het buitenland ook per telefoon of sms kan weet ik niet.
Edit: ben in het buitenland en heb even wat geprobeerd; *101# werkt gewoon om je tegoed op te vragen, maar het lijkt erop dat er geen USSD codes (meer?) bestaan om bundels mee te kopen.
1200 bellen voor het help menu werkt ook normaal, alleen kun je op die manier net zo min bundels activeren (al kun je wel de klantenservice spreken en zou je hen kunnen vragen een bundel te activeren)
Het lijkt de bedoeling dat je bundels met de app of website activeert. Per sms kan ook, en ik denk eigenlijk dat dat ook wel werkt en gratis is vanuit het buitenland (untested). Dat is misschien makkelijkker dan online/app omdat je dan niet eerst wifi hoeft op te zoeken.

Je eerste bundel kun je ook bij vertrek uit Nederland al activeren, aangezien de bundels ook in Nederland te gebruiken zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door ASW1 op 17-05-2016 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
timmie1 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:32:
[...]

[...]

Ik heb laatst gehoord van kennissen met KPN prepaid die onbeperkt bundel gebruiken dat het goed en zonder extra kosten werkt in o.a. Engeland, Duitsland, Frankrijk en Italië. Snelheid was soms zelfs wat hoger dan de 128kbit op het nationale KPN netwerk(met pieken rond de 1Mbit).

En dat het ontiegelijk traag is is niet waar, aangezien ik er gewoon normaal radiostreams en muziek mee kan luisteren en low quality Skype video kan streamen. Ik haal dan ook in een normale maand gigabytes aan data binnen. Alleen bij mail met grote bijlagen of full hd filmpjes versturen via Whatsapp is het irritant...
Ik ga er dus vanuit dat het klopt. Ik zal de kpn prepaid kaart aan het begin van de volgende week activeren. Dan laat ik jullie weten hoe deze bevalt in Nederland en in de EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Heeft iemand recente ervaring met lokale sim-kaarten in de VS?
T-mobile zou hier het minste netwerk hebben maar ik krijg de indruk dat ze de afgelopen tijd ook hier een fikse inhaalslag gemaakt hebben. Qua kosten lijkt het de meest interessante provider om te gebruiken tijdens onze vakantie naar het Westen maar ik zoek eigenlijk mensen met actuele ervaringen hierin :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Johnvh schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:20:
T-mobile zou hier het minste netwerk hebben maar ik krijg de indruk dat ze de afgelopen tijd ook hier een fikse inhaalslag gemaakt hebben. Qua kosten lijkt het de meest interessante provider om te gebruiken tijdens onze vakantie naar het Westen maar ik zoek eigenlijk mensen met actuele ervaringen hierin :)
Three UK - Pay As You Go werkte afgelopen drie weken als een trein. Kost rond de 15 pond maar dan heb je een uitstekend werkende mobiele verbinding. Zowel in het oosten van de Verenigde Staten als het westen.
Je hebt dan 15 pond tegoed het data tegoed is iets van 10p per Mb dus je hebt ruim data.(De kaart(data etc.) werkt dus niet alleen in de UK).
Deze tip kreeg ik ook via dit topic. Lees maar terug daar moet nog wel meer info staan.
Deze kaart kan je via ebay kopen. (Bijv. http://www.ebay.com/itm/T...a68aaf:g:YVYAAOSwdsFUP~8h )

[ Voor 7% gewijzigd door Thombias op 17-05-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Voor 5 pond meer kan je dan beter de AIO20 bundel kopen, dan heb je 12GB aan data volgens mij.
Overigens is de Three Feel-at-Home niet te gebruiken in Duitsland, Belgie en NL, dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Lord_Dain schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:26:
Voor 5 pond meer kan je dan beter de AIO20 bundel kopen, dan heb je 12GB aan data volgens mij.
Overigens is de Three Feel-at-Home niet te gebruiken in Duitsland, Belgie en NL, dat is jammer.
Klopt, die kon ik net ff niet zo snel vinden. Ik heb zelf ook de 12GB variant gebruikt.
Deze ga ik ook in Frankrijk proberen aankomende zomervakantie. Voor de zekerheid heb ik hier ook nog een Lebera France kaartje liggen mocht het ontvangst bagger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De Three SIM zou ook nog een optie voor Spanje kunnen zijn.
Ik lees alleen her en der op fora dat de snelheid niet bijster is en het is ook lastig om te vinden welk netwerk er voor roaming in Spanje (VF??) gebruikt zal worden en of 4G beschikbaar is...

Op dit moment wordt het waarschijnlijk een 85€ 120GB kaart op het Orange netwerk voor 1 maand, echter verwacht ik ook wel een heel eind te komen met 2x12GB, dus Three zou voordeliger zijn als optie.

[ Voor 33% gewijzigd door Lord_Dain op 17-05-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Lord_Dain schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:26:
Lijkt me ook de beste optie voor Italië. Door Duitsland heen Orange.es in mijn MIFI en vanaf de Zwitserse/Oostenrijkse grens wisselen naar Three. Enig idee of deze sim ook in een MIFI te gebruiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Officiëel niet, maar daar is met een android phone omheen te werken,, zieblog van RadioAir.
Als je een mifi wil gebruiken met je de mobile broadband bundel kiezen die is iets duurder (30pond).
http://store.three.co.uk/...yGPriceForTariff=0to49.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Johnvh schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:20:
opensignal.com al eens bekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
U123456 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:51:
SMS met nieuwe roaming (internet-) tarieven van Kruidvat Mobiel ontvangen toen ik de grens over ging:
[...]

Binnenlandse bundeltarieven van Kruidvat mobiel gelden nu dus kennelijk ook binnen de EU zonder toeslag. De bundel van 1Gb voor 12,50 euro (d.m.v. *136#) stond niet in de SMS, zou ook kunnen gelden voor EU?
Deze week in de aanbieding
https://www.kruidvat.nl/k...aid-startpakket/p/3530332
https://www.kruidvat.nl/mobielinternet

2,50 met 5€ beltegoedvoucher

( de 1GB bundel werkt ook in buitenland volgens de pagina )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
FreshMaker schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:09:
[...]

Deze week in de aanbieding
https://www.kruidvat.nl/k...aid-startpakket/p/3530332
https://www.kruidvat.nl/mobielinternet

2,50 met 5€ beltegoedvoucher

( de 1GB bundel werkt ook in buitenland volgens de pagina )
Voor een tientje (2,50 + 7,50 opwaardering) heb je dan 12,50 tegoed en kun je 1 GB kopen.
Elke volgende GB kost je 12,50 (alleen kun je slechts met 7,50 of 15 euro opwaarderen)
Ik zie niet waarom je dan een kruidvat sim zou pakken ipv vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ASW1 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:34:

Ik zie niet waarom je dan een kruidvat sim zou pakken ipv vodafone?
Bereik ...
Ik heb een VF You hier liggen, die helaas niet boven 2G uitkomt in de omgeving.
Deze pakt het KPN netwerk, en voor de uitstapjes in de omgeving prima.

Voorlopig moet ik het ermee doen, tot de mundo-sim is aangekomen voor mijn TP-M5350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Bij gebruik in Nederland is het wel een voordeel om op het kpn netwerk te zitten ja.
Maar daar zou ik die sim niet voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Unlimited Data in 80 landen....
http://www.androidcentral...lvr.it&utm_medium=twitter

7,99 dollar per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Met een bestellijst die eindigt op TBD, heb ik er nog niet zo heel veel vertrouwen in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:49
FreshMaker schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:18:
[...]

Met een bestellijst die eindigt op TBD, heb ik er nog niet zo heel veel vertrouwen in ;)
Als je het land invult is de tbd meteen weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ahh my bad, ja 30$ met 5$ verzendkosten, dat valt mee dan ...

Al blijf ik sceptisch hierover, dat een 'sticker' zal helpen met de onkosten.
Het probleem is een beetje dat je vaak pas achteraf ziet dat er (extra) kosten zijn gemaakt.

Maar in de gaten houden, of het interessant kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 20:46
Totaal niet interessant dus. In alle landen die 8 usd per dag kosten kun je goedkoper aan een lokaal simkaartje komen. Vaak al op het vliegveld.

Lekker!

Pagina: 1 ... 32 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.