Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06:56
Hallo,

ik heb inmiddels vodafone op reis dagbundelgeactiveerd. Ik kreeg daarna echter meteen een sms dat mijn web 1gb was opgezegd. Direct naar vodafone gebeld, maar die zegt dat dit normaal is en dat het abbo gewoon doorloopt. Is dit ook echt zo? Het duurt namelijk nog even voor ik op vakantie ga en gebruik ook in Nederland 3g. Ik wil namelijk niet voor onvoorziene kosten komen te staan. Iemand ervaringen hiermee?

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bel nog een keer en neem het op. Ik heb ook wat slechte ervaringen met klantenservices en beloften.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 21:39
Voor België kan je aan de TS misschien nog een nieuw tarief toevoegen namelijk van Proximus. Zelfde prijs als Base maar heb je bijna in elk boerengat HSPDA dekken. (Hier in Meerhout +-10000 inwoners heb ik HSPDA dekking.)
Klik voor link
Kan je de tarieven vergelijken. Naar beneden scrollen voor de pre-paid tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
mat2005 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:14:
Hallo,

ik heb inmiddels vodafone op reis dagbundelgeactiveerd. Ik kreeg daarna echter meteen een sms dat mijn web 1gb was opgezegd. Direct naar vodafone gebeld, maar die zegt dat dit normaal is en dat het abbo gewoon doorloopt. Is dit ook echt zo? Het duurt namelijk nog even voor ik op vakantie ga en gebruik ook in Nederland 3g. Ik wil namelijk niet voor onvoorziene kosten komen te staan. Iemand ervaringen hiermee?
Ik merkte hetzelfde, de web bundel voor in Nederland lijkt inderdaad weg te zijn, maar hij doet het nog wel gewoon. Dit antwoord heb ik gehad via de mail van Vodafone en ik heb sinds 2 maanden ook nog geen extra kosten gehad voor dataverbruik ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

robin5210 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:38:
Voor België kan je aan de TS misschien nog een nieuw tarief toevoegen namelijk van Proximus. Zelfde prijs als Base maar heb je bijna in elk boerengat HSPDA dekken. (Hier in Meerhout +-10000 inwoners heb ik HSPDA dekking.)
Klik voor link
Kan je de tarieven vergelijken. Naar beneden scrollen voor de pre-paid tarieven.
Nette prijs, maar 50 MB is wel weinig ok 250 MB, of 1 GB maar dan zou ik denk ik toch nog voor Mobile Vikings gaan.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HiJPepNAeMlyBavwL3hWIpmh/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 04-07-2011 10:55 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06:56
@satch Bedankt voor het wegnemen van mijn zorgen :)

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03:14

knakworst

Get more sats!

T-mobile Travel en Surf dagpas, als ik die 's avonds om 19.00 uur afsluit, is die nu ook echt geldig dan tot 19.00 uur de volgende dag, of slechts tot 0.00 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:29:
Jammer dat T-mobile wel een goede (en betaalbare) internet oplossing heeft in Frankrijk (in mijn geval) en dat je bij mijn provider (Vodafone) aan een 35 MB/dag of 25 MB/week oplossing zit.
Nu vraag ik me af of het veranderen van een blox ook niet gelijk een aanpassing van je contract is bij VF, want heb geen zin om opeens in NL met een 1 GB limiet te zitten.
Dat zal dus een prepaid T-mobile kaartje worden met een week surf & Travel, is nu 7,50 (hopenlijk volgende maand ook nog). Kan ik tenminste ook emailen. Alleen weet iemand of je een telefoonsim ook in een usb dongle kan stoppen? Anders moet ik namelijk mijn telefoon voor tetheren gebruiken en moet ik steeds van sim switchen of een 2e telefoon meenemen om zelf bereikbaar te zijn.
Actievoorwaarden: alleen korting op de pas die het eerst is aangeschaft. De verrekening vindt plaats op de volgende factuur of via top up. Actie loopt van 1 juli tot 14 augustus en geldt alleen voor zone 1 passen.
bron: http://www.t-mobile.nl/se...nternet-in-het-buitenland

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 18:01
dr.nld schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:14:
[...]

Actievoorwaarden: alleen korting op de pas die het eerst is aangeschaft. De verrekening vindt plaats op de volgende factuur of via top up. Actie loopt van 1 juli tot 14 augustus en geldt alleen voor zone 1 passen.
bron: http://www.t-mobile.nl/se...nternet-in-het-buitenland
Als ik deze pas wil activeren als prepaidklant, dan lukt mij dat niet. Moet ik dan even met de klantenservice bellen?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57
MeNTaL_TO schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:29:
Jammer dat T-mobile wel een goede (en betaalbare) internet oplossing heeft in Frankrijk (in mijn geval) en dat je bij mijn provider (Vodafone) aan een 35 MB/dag of 25 MB/week oplossing zit.
Nu vraag ik me af of het veranderen van een blox ook niet gelijk een aanpassing van je contract is bij VF, want heb geen zin om opeens in NL met een 1 GB limiet te zitten.
Dat zal dus een prepaid T-mobile kaartje worden met een week surf & Travel, is nu 7,50 (hopenlijk volgende maand ook nog). Kan ik tenminste ook emailen. Alleen weet iemand of je een telefoonsim ook in een usb dongle kan stoppen? Anders moet ik namelijk mijn telefoon voor tetheren gebruiken en moet ik steeds van sim switchen of een 2e telefoon meenemen om zelf bereikbaar te zijn.
Zo veel duurder is die van Vodafone toch ook niet? :+ Zonder het actietarief van T-Mobile was het zelfs goedkoper dan de T-Mobile-oplossing (2*7=14 euro per week).

Op de T-Mo-site staat trouwens:

Dat klinkt alsof je de actie maar 1x kunt gebruiken. Vergeet niet dat een simkaart ook geld kost.

Overigens kan ik bij mijn Voda-abo geen 'standaard' dagbundel aansluiten en krijg ik 35 MB per dag omdat ik FUP heb \o/ Wel handig in combinatie met public wifi gebruiken. Zal zeker niet elke dag online zijn (tis niet voor niets vakantie :))

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 21-09 18:01
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:41:
[...]

Zo veel duurder is die van Vodafone toch ook niet? :+ Zonder het actietarief van T-Mobile was het zelfs goedkoper dan de T-Mobile-oplossing (2*7=14 euro per week).

Op de T-Mo-site staat trouwens:

Dat klinkt alsof je de actie maar 1x kunt gebruiken. Vergeet niet dat een simkaart ook geld kost.

Overigens kan ik bij mijn Voda-abo geen 'standaard' dagbundel aansluiten en krijg ik 35 MB per dag omdat ik FUP heb \o/ Wel handig in combinatie met public wifi gebruiken. Zal zeker niet elke dag online zijn (tis niet voor niets vakantie :))
Maar bij Vodafone is het na 35MB afgelopen waar T-mobile gewoon onbeperkt door gaat. Daar zit voor mij het cruciale punt.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Jassy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:00:
[...]

Maar bij Vodafone is het na 35MB afgelopen waar T-mobile gewoon onbeperkt door gaat. Daar zit voor mij het cruciale punt.
Bij T-Mo wordt het na 100 MB supertraag, bij Vodafone na 245 MB totaal (en buiten de bundel betaal je dus € 0,03 per MB en bij T-Mo niets). 't Is idd maar wat je liever hebt en wat je gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Rashied schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:50:
Wat ik mijn afvraag.

excuses alvast als het toch ergens staat.
Maar ik heb overal een beetje gekeken op tweakers.

Wie heeft ervaring met en prepaid BIS abbo voor de blackberry voor in het buiteland?
En dan T.O.V. Amerika bijv.

Ik ga naar Amerika toe wou eigenlijk daar een sim kopen. Maar ik word ook niet echt wijzer van de websites van At&T en Verizon.

Alvast bedankt.
Ben zelf ook opzoek geweest, beste schijnt te zijn een prepaid sim van AT&T (AT&T GoPhone® Pay As You Go), voor iets van 5 dollar wel te koop op Ebay, in Amerika zelf kan je dan wel een refill kaartje kopen, 25 dollar voor 500mb.

Je kunt ze ook in NL kopen: http://www.internationals...tuemart&Itemid=2&lang=nl#

wel veel duurder dan op Ebay

[ Voor 13% gewijzigd door xabre16v op 07-07-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebesco
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03-2019
xabre16v schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:28:
[...]

Ben zelf ook opzoek geweest, beste schijnt te zijn een prepaid sim van AT&T (AT&T GoPhone® Pay As You Go), voor iets van 5 dollar wel te koop op Ebay, in Amerika zelf kan je dan wel een refill kaartje kopen, 25 dollar voor 500mb.

Je kunt ze ook in NL kopen: http://www.internationals...tuemart&Itemid=2&lang=nl#

Chef,

Dankje wel voor je Reply.

Ik vertrek morgen.. Dit zou inderdaad een goeie optie zijn. Denk dat ik hem gewoon in Amerika koop.
Ik laat wel even weten wat mijn ervaring zal zijn dan.

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic doorgelezen en ben benieuwd of jullie mij een advies kunnen geven.

Sinds 31 december 2010 heb ik bij t-mobile een 2 jarig iPhone abonnement afgesloten.
Van september tot februari ga ik naar Berlijn en zou daar graag internet op mijn telefoon willen hebben.
De t-mobile aanbieding is voor mij te duur, omdat mijn contract nog anderhalf jaar loopt. Daarnaast zit ik met het probleem dat mijn iPhone niet sim-lock vrij is. Hebben jullie enig idee wat er wel mogelijk is voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 19:09
Als het goed is zijn alle iPhone's die via T-Mobile zijn aangeschaft kostenloos officieel simlockvrij te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:00:
Ik heb dit topic doorgelezen en ben benieuwd of jullie mij een advies kunnen geven.

Sinds 31 december 2010 heb ik bij t-mobile een 2 jarig iPhone abonnement afgesloten.
Van september tot februari ga ik naar Berlijn en zou daar graag internet op mijn telefoon willen hebben.
De t-mobile aanbieding is voor mij te duur, omdat mijn contract nog anderhalf jaar loopt. Daarnaast zit ik met het probleem dat mijn iPhone niet sim-lock vrij is. Hebben jullie enig idee wat er wel mogelijk is voor mij?
Travel and surf niet interresant? Bedoel, 100 MB voor 7,50 (eerste week) daarna 64/64 Kb (helaas), maar kom met Vodafone toch echt niet in de buurt van deze aanbieding.

[edit] Zie nu pas dat je maanden gaat. Misschien dat t-mobile duitsland ook gewoon werkt?

[ Voor 5% gewijzigd door MeNTaL_TO op 08-07-2011 21:11 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Steven.w schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:03:
Als het goed is zijn alle iPhone's die via T-Mobile zijn aangeschaft kostenloos officieel simlockvrij te maken
Kijken eens naar de specs van aldi talk; http://www.crn.de/netzwerke-tk/artikel-90979.html meerdere fora hoorde ik erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Zo, zit nu op de camping in Frankrijk. Met Orange Mobicarte te internetten. Tethering kan ik blijkbaar zonder problemen! Internet Max is nu ook 9€/mois.

Snelheid is hetzelfde als vorig jaar, met EDGE zit je gewoon in het tijdperk van het inbellen (tenminste dat gevoel heb ik als ik een webpagina moet laden...). Bereik is matig in het gebied waar ik nu zit (Tussen Geneve en Nice), maar het is bergachtig gebied, dus dat lijkt me logisch.

Voor 15€ is de mobicarte dus nog steeds (anno 2011) een zeer goedkoop alternatief voor de camping :)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
Vandaag in Kroatie een T-Mobile sim gekocht met 500 MB erbij voor omgerekend een kleine 3 euro. Moest wel 20 min wachten omdat er allerlei klanten met adslmodems waren. Je trekt een nummertje maar sommige mensen dringen gewoon voor... afin ik heb mijn simkaartje en hij zou na 24 uur geactiveerd worden maar hij werkte direct bij aanzetten al. Het enige wat je moet laten zien is je rijbewijs. Ze gaf eerst een verkeerde sim, die heeft ze omgewisseld. Moest wel een nieuwe papier ondertekenen... hopelijk gaan ze er niet mee aan de haal. Ik zit nu via tethering te internettenn. Ik kleine maar is dat de sim 30 dagen geldig is... maar dat is voor mij meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Neodymium schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:08:
Zo, zit nu op de camping in Frankrijk. Met Orange Mobicarte te internetten. Tethering kan ik blijkbaar zonder problemen! Internet Max is nu ook 9€/mois.

Snelheid is hetzelfde als vorig jaar, met EDGE zit je gewoon in het tijdperk van het inbellen (tenminste dat gevoel heb ik als ik een webpagina moet laden...). Bereik is matig in het gebied waar ik nu zit (Tussen Geneve en Nice), maar het is bergachtig gebied, dus dat lijkt me logisch.

Voor 15€ is de mobicarte dus nog steeds (anno 2011) een zeer goedkoop alternatief voor de camping :)
Yup, via Tethering heb ik vorig jaar nog zelfs een potje UT online gedaan met een ping van 500+. Puur om te kijken, wanneer de verbinding over z`n nek zou gaan. 8)7

Dit jaar even een nieuwe simkaart kopen. Neem enkel iPad mee (ff op maat knippen dus), lekker lichtgewicht en toch al het nieuws/muziek/contacten binnen handbereik! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben m'n Vodafone ie sim kaart aan het activeren alleen krijg ik steeds deze fout melding:

"The IMEI number you have entered is not recognised. Try again or leave this field blank to continue"

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:51
Net terug uit Oostenrijk, en de hele tijd fijn een verbinding gehad met www.yesss.at. Gewoon te koop voor €50,- bij Hofer (op zowat elke hoek te vinden) SIM kaart incl UMTS stick. De beloofde snelheid haalde ik niet, en sessie's worden afgerond in dataverbruik. Wel altijd verbinding gehad, zowel binnen als op het balkon. Verbinding was ook goed zat voor streaming radio. Uitzending gemist haperde soms wel ernstig, maar dat verschilde per moment.

Ik vraag me alleen af of die Huawei USB stick gelockt is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Michael Knight schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 02:28:
[...]

Yup, via Tethering heb ik vorig jaar nog zelfs een potje UT online gedaan met een ping van 500+. Puur om te kijken, wanneer de verbinding over z`n nek zou gaan. 8)7

Dit jaar even een nieuwe simkaart kopen. Neem enkel iPad mee (ff op maat knippen dus), lekker lichtgewicht en toch al het nieuws/muziek/contacten binnen handbereik! :)
Ik hoor graag of het op maat knippen van die simkaart gaat lukken :D Nog even de snelheid getest:

179.0 kbps YOU
236.8 kbps EDGE
Ping: 1400 ms

Ik heb omdat ik toch het thuisfront moest bellen ook nog even een bons plan geactiveerd. 25 min naar Europa voor 10 EUR. Het mooie is dat je gewoon daarna #123# kan bellen en kan zien hoeveel minuten je nog over hebt. Perfect dus.

Het enige wat me nog niet is gelukt, is door middel van creditcard via orange.fr extra beltegoed te kopen. Hij slikt mijn Nederlandse Mastercard gewoon niet, terwijl ie wel bij iedere Supermarche of Tankstation word geaccepteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Heeft iemand ervaring met het hebben van een prepaid kaartje voor 3g internet in de Shanghai/Suzhou regio? Is dit makkelijk te verkrijgen? Is dit duur? Ik heb een Android mobiel, gaan veel diensten dankzij de firewall standaard niet werken voor mij (Gmail,Maps,Facebook,Evernote...)?

Iemand hier ervaring mee?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even kleine update voor Tenerife Canarische eilanden bij deze via Vodafone. De simkaart kost 9 euro en de 2 Gb bundel voor 1 maand is 32 euro. Het werkt als een trein. De prijzen zijn echt stukken goedkoper geworden en je kan ze nu vanaf 1 dag tot en met 1 maand krijgen.

Bij deze:
3 dagen 500 Mb € 9
1 week 1 Gb € 15
1 maand 500 Mb € 15
1 maand 1 Gb € 19
1 maand 2 Gb € 32

Ik haal met een speedtest hier soms rond de 10 Mb als het goed weer is en als het stormt 0 Kb ofwel nada. Als deze prijzen ook in Nederland waren had ik ook prepaid lekker genomen. Wat een topsysteem.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 08:50
Omdat ik op vakantie in Duitsland ging heb ik een Hi InternetVakantieBundel aangeschaft voor 9,95. Hierbij krijg je 100MB internet in heel europa.

Toen ik Duitsland inreed heb ik Network Counter geïnstalleerd. Dit registreert het aantal verbruikte MBs.

Op een gegeven moment, na 3 dagen in berlijn kreeg ik een berichtje van Hi dat ik op 80% van de 100MB zou zitten. Terwijl Network Counter 60MB aangaf. Twee dagen later kreeg ik het bericht van Hi dat ik op 100% zit en geen verbinding meer kan maken. Terwijl Network Counter 70MB aangaf.

Dit is dus onjuist van Hi. Op de website van Hi lees ik bij de voorwaarden dat er per 10Kb afgerekend wordt. Geeft dit 30MB extra verkeer?

Iemand ook zoiets meegemaakt?

ps. Overigens heb ik enkele dagen prima van internet in Berlijn gebruik kunnen maken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door voil op 20-07-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:37
Even voor alle zekerheid: zijn de internetkosten via Vodafone ireland nu twee euro per dag? Ik lees nl. op http://www.vodafone.ie/pl...ay/roaming/data/internet/ bij de kosten: 'Same cost as home + €2'. En als ik kijk bij de prepaidtarieven op http://www.vodafone.ie/pl...current/?ts=1311226285919 dan is internetten binnen Ierland bij het Advantage plus pakket gratis als je elke maand 20 euro opwaardeerd. Desondanks geven de adverteerders op Ebay aan dat de kosten drie euro per dag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
musicfreak schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 07:38:
Even voor alle zekerheid: zijn de internetkosten via Vodafone ireland nu twee euro per dag? Ik lees nl. op http://www.vodafone.ie/pl...ay/roaming/data/internet/ bij de kosten: 'Same cost as home + €2'. En als ik kijk bij de prepaidtarieven op http://www.vodafone.ie/pl...current/?ts=1311226285919 dan is internetten binnen Ierland bij het Advantage plus pakket gratis als je elke maand 20 euro opwaardeerd. Desondanks geven de adverteerders op Ebay aan dat de kosten drie euro per dag zijn.
ze hebben een actietarief tot 31 aug. voor 99c voor in ieder geval Ireland + een deel europa (zie terms)
http://www.vodafone.ie/terms/comp/index.jsp#roaming2011
Daarna betaal je weer 2 + 0.99 per dag. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dr.nld op 21-07-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
Ah, ik snap 'm. Ik zie dat de handelaren op Ebay nu vanaf 28 dollar vragen voor een SIM. Was dat een poosje terug niet veel minder of heb ik het mis?

Verder: voor wie toch een Droam wil, hij is vandaag goedkoop via Groupon te bemachtigen. Zie http://www.groupon.nl/dea...aroamen-vast-droam/560303.

[ Voor 39% gewijzigd door musicfreak op 21-07-2011 22:13 . Reden: Aanvulling Droam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
weet iemand dergelijke providers zoals
http://www.abroadband.com/en/NL/home

waarmee je een soort internationale pre-paid internet kaart creeert en betaald per megabyte?
abroadband kost 0.59 cent per mb (wat redelijk prijzig is...) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Om af en toe een keer je mail te checken is die prijs goed te doen. Beter als 20 euro per MB wat KPN volgens mij rekent (dat is trouwens volgens mij wel dit jaar gehalveerd).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capzilla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 14:11
Met de nieuwe Vodafone Smartphone abonnementen zijn je tarieven en tegoeden (data, maar ook belminuten en smsjes) ook gewoon geldig in de 42 Passport landen voor een maximum van 60 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 21:39
Ik zie bij de kosten van frankrijk: (LET OP: GEEN MAILVERKEER). Betekent dit dus ook dat als je bijvoorbeeld via google.nl de gmail zou gebruiken, je geen mail kan ontvangen/versturen? Dan bereik ik er namelijk nog niks mee. Anders nog alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

je kunt gewoon wemail gebruiken, echter gaat het hier om smtp/pop3 verkeer dat direct gekoppeld is via je telefoon/tablet-mailer.

update van mijn kant: ik heb net als vorig jaar een mobicarte gekocht, maar zit helaas nog op de internetverbinding te wachten. Blijkbaar duurt het deze keer wat langer dan 48 uur.. Gelukkig heb ik een wifiverbinding kunnen vinden die ik vrij mag gebruiken :)

De kaart is al wel op maat geknipt en zit te popelen in de ipad. Ben trouwens we blij, dat er nu volledige 3G dekking is hier, terwijl ik vorig jaar met EDGE zat te klungelen.

Edit: nu via 3g ook een verbinding... De apn instellingen blijken verkeerd op de nieuwe Mobicarts te staan. Er staat orange.fr. I.p.v. Orange als apn-naam; wellicht handig voor in de ts. het werkt op een iPad in ieder geval uitstekend!

[ Voor 17% gewijzigd door Michael Knight op 22-07-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 21:39
Nou, dat zou mooi zijn: Internetten/mailen hier vanaf de camping voor een redelijke prijs. Wel nog een vraag: Is de 'Persoonlijke hotspot' functie van de iPhone 4 compatibel met Orange Mobicarte? Want in Nederland hebben ook nog niet alle providers dit toe gestaan. Ik weet dat KPN dit wel ondersteunt maar T-Mobile niet? :? Oja, ik heb even snel op ebay gekeken maar alles kost 20€. Is dat een kaart van 15€ met nog credit van 5€?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Via mijn htc van afgelopen jaar kon ik gewoon een hotspot aanmaken. Ik heb wel ergens in dit topic begrepen, dat dat sinds afgelopen herfst/winter moeilijker is gemaakt / niet meer toegestaan is.

ik durf het je niet te garanderen dus.

Een mobicarte kost in de orangewinkel hier net geen 10 euro. Daar zit 5 euro credit bij. Voor Internet Max ( ik bevestig de 9€ aanbieding ) heb je dus nog een opwaardeerkaart nodig van 5 €.

Aangezien ik veel mail en dit doe via de ipad, heb ik er voor 6€ nog eens een mailbundel bij aangeschaft. Je zou dus voor precies 15 euro helemaal gedekt moeten zijn voor een maand onbeperkt internet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02:02
Ik ben de komende maanden best wel veel in de UK te vinden en mijn mobiele provider bied geen internet in het buitenland aan...

Na wat zoeken ben ik er achter gekomen dat het merk '3' goede prijzen en bereik heeft (ik ben vaak in Londen te vinden).

Ik wil natuurlijk een pre-paid (pay as you go) kaartje nemen. Iemand enig idee als ik dat 'gewoon' in de winkel kan kopen, opwaarderen en dan meteen ermee kan internetten? Bellen en SMSen doe ik gewoon met me NL simkaart.

Ik ben wel eens in landen geweest waar ik ook een pre-paid kaartje wou halen, moest ik ineens allemaal gegevens invullen incl. paspoort enzo. Komen ze na een kwartier erachter dat ik uit NL kwam en kreeg geen simkaart mee (geen abbo, maar prepaid...) Hopelijk doen ze in de UK er wat makkelijker over. :)

Vraag in het kort: Kan ik in de UK 'gewoon' een pre-paid simkaart van '3' (of ander merk) kopen en dat dan gebruiken voor mobiel internet (met uiteraard de UK binnenlandse tarieven)? :) Ik heb Simyo en die ondersteund geen mobiel internet in het buitenland (dus geen vakantiebundels of passport landen zoals bij Voda)...

[ Voor 6% gewijzigd door Deezers op 23-07-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel3vb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-08 19:17
Twee weken terug ben ik op vakantie gegaan. Op vakantie wilde ik de "internet op reis dagbundel" activeren door een sms te sturen naar 4000. Dat bleek niet te werken dus toen maar gebeld met de klantenservice. De medewerker aan de lijn kon het direct activeren, dat was geen probleem. Echter werd wel me "Web 1GB" stop gezet. Naja geen probleem dacht ik. Nu ben ik dus weer thuis en dacht ik me "Web 1GB" weer te activeren. Via my vodafone lukte dat en kreeg ik vervolgens een sms. Daarin stond dat me "reis bundel" op 31/8 af loopt en me "web 1GB" op 1 september weer wordt geactiveerd.

Iemand hier ervaring mee? Dit betekent toch niet dat ik tot 31/8 elke dag 2 euro moet betalen als ik online ga?
Ik ga maandag sowieso de klantenservice bellen, maar misschien weet iemand hier het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Dennis Lammers schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:34:
Na wat zoeken ben ik er achter gekomen dat het merk '3' goede prijzen en bereik heeft (ik ben vaak in Londen te vinden).

Ik wil natuurlijk een pre-paid (pay as you go) kaartje nemen. Iemand enig idee als ik dat 'gewoon' in de winkel kan kopen, opwaarderen en dan meteen ermee kan internetten?
Dat moet geen probleem zijn, heb begrepen dat 3 ook winkels heeft. Zelf heb ik van het voorjaar toen ik bij een vriend in Glasgow op bezoek ging daar door Expansys UK een 3 simkaart naar toe laten sturen. Binnen een paar minuten was ik online, verder wordt nergens naar gevragen als er maar genoeg tegoed opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Slecht nieuws!! Na bijna 20 dagen in Frankrijk te tetheren via de mobicarte, krijg ik bij steeds meer "inbelpogingen" (via USB modem), de befaamde error van orange te zien (tethering not allowed). Het is me tot dusver gelukt om het te omzeilen door opnieuw in te bellen, waardoor ik een ander ip krijg toegewezen... Blijkbaar "leert" de mobicarte wanneer het als modem word gebruikt?

Wanneer ik eenmaal de error te zien krijg (redirect in webbrowser) maakt het niet meer uit of ik nu mijn user-agent verander... De connectie word gewoon lam gelegd... Iemand misschien ideetjes om dit te omzeilen? :) Dan zal ik deze nog even testen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:58
michel3vb schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:47:
Twee weken terug ben ik op vakantie gegaan. Op vakantie wilde ik de "internet op reis dagbundel" activeren door een sms te sturen naar 4000. Dat bleek niet te werken dus toen maar gebeld met de klantenservice. De medewerker aan de lijn kon het direct activeren, dat was geen probleem. Echter werd wel me "Web 1GB" stop gezet. Naja geen probleem dacht ik. Nu ben ik dus weer thuis en dacht ik me "Web 1GB" weer te activeren. Via my vodafone lukte dat en kreeg ik vervolgens een sms. Daarin stond dat me "reis bundel" op 31/8 af loopt en me "web 1GB" op 1 september weer wordt geactiveerd.

Iemand hier ervaring mee? Dit betekent toch niet dat ik tot 31/8 elke dag 2 euro moet betalen als ik online ga?
Ik ga maandag sowieso de klantenservice bellen, maar misschien weet iemand hier het antwoord?
Een beetje te laat misschien, maar het antwoord is dat die reisbundel intern bij vodafone de web 1GB er standaard bij heeft. Je kunt dus maar 1 van de 2 tegelijk actief hebben. (geen idee waarom dat ze dat zo hebben gedaan). Die internet op reis bundel kun je wel gewoon aan laten staan, je gaat pas 2 euro betalen op het moment dat je internet via een buitenlands netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

^^
Dat geldt dus enkel voor een abonnement. Biji prepaid wordt er direct 2 euro afgeschreven, naast je reguliere blox.
Neodymium schreef op zondag 24 juli 2011 @ 09:19:
Slecht nieuws!! Na bijna 20 dagen in Frankrijk te tetheren via de mobicarte, krijg ik bij steeds meer "inbelpogingen" (via USB modem), de befaamde error van orange te zien (tethering not allowed). Het is me tot dusver gelukt om het te omzeilen door opnieuw in te bellen, waardoor ik een ander ip krijg toegewezen... Blijkbaar "leert" de mobicarte wanneer het als modem word gebruikt?

Wanneer ik eenmaal de error te zien krijg (redirect in webbrowser) maakt het niet meer uit of ik nu mijn user-agent verander... De connectie word gewoon lam gelegd... Iemand misschien ideetjes om dit te omzeilen? :) Dan zal ik deze nog even testen!!!
ik vermoed, dat je sim i.c.m. Imei. Een blacklist komen te staan.
Kun je de reesterende dagen niet via een smartphone doen oid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Michael Knight schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:07:
^^
Dat geldt dus enkel voor een abonnement. Biji prepaid wordt er direct 2 euro afgeschreven, naast je reguliere blox.

[...]

ik vermoed, dat je sim i.c.m. Imei. Een blacklist komen te staan.
Kun je de reesterende dagen niet via een smartphone doen oid? :)
Ah ja, dat is logisch. Echter zou ie me dan altijd die error moeten geven. Het kost me nu zo'n 2 á 3 pogingen per dag om het tetheren aan de gang te krijgen, dus dat is 1 min. Daarvoor ga ik niet mijn smartphone op-offeren, met z'n kleine schermpje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
De afgelopen dagen geen internet in Slovenie, Oostenrijk en Duitsland via mijn 'internet op reis bundel'. Ik kreeg een smsje zondag dat mijn EU datalimit bereikt was en dat ik 'datalimiet uit' naar 5000 moest smsen. Dat heb ik gedaan, maar toen kreeg ik een sms: De gevraagde instelling van uw datalimiet is reeds actief.

Sindsdien had ik geen internet meer. Wat ik ook probeerde, dacht eerst dat het aan APNdroid lag maar ook dat was het niet. Bij terugkomst in NL had ik na een poosje weer internet. Anderen ook zoiets gehad?

Bij thuiskomst ook mijn Blox bekeken, daar stond mijn Web 1 GB als afgemeld. Ik heb dit weer aangezet. Krijg ik een smsje dat mijn web 1 GB bundel per 1 sept 2011 wordt geactiveerd. Daarna direct weer een smsje dat mijn internet op reisbundel is afgemeld per 31-8.
Ik kan neem ik aan toch gewoon gebruik blijven maken van internet binnen Nederland? Ik heb destijds een bel+sms+web abonnement afgesloten...

[ Voor 27% gewijzigd door Binnetie op 26-07-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Dit valt onder spam en stellen we dus niet op prijs.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 28-07-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

michel3vb schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:47:

De helpdesk is ook lekker duidelijk, ik vraag of er iets aan mijn abbo veranderd als ik die blox aanzet, ik geef nog aan dat ik momenteel geen limiet heb en dan graag zo wil houden.
Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft vragen over de Internet op Reis Dagbundel.

Als u deze bundel aansluit, blijft uw abonnement verder hetzelfde.

Uw oude nationale BloX of databundel wordt vervangen door de Internet op Reis Dagbundel. De maandelijkse kosten en databundel van uw oorspronkelijke nationale BloX of databundel zijn ingebouwd in de Internet op Reis Dagbundel. Gaat u niet naar het buitenland, dan gaat uw nationale verbruik van de Internet op Reis Dagbundel af. De FUP blijft op uw nummer van toepassing.
Spreek je zelf even tegen, nee er veranderd niets, alleen vervangen we wat. Wel lekker handig, zodra ik in Nederland ben, moet ik het snel afzetten anders betaal je je lekker blauw.
Ga het dus niet afsluiten. Zeker niet met jouw verhaal hierboven.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:05

FreakNL

Well do ya punk?

Volgens mij hoef je het niet uit te zetten hoor? Alleen je Web 1gb bundel wordt verandert in een internet op reis 35mb/dag bundel. Dat zal wel iets technisch zijn... In principe zijn ze beiden actief..

Hoe het zit als je nu een FUP hebt weet ik echter niet. Als je nu web 1gb hebt verandert er echter niets...

Edit:
Lees ook dit:
http://forum.vodafone.nl/...eer-andersom-in/td-p/4599

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 08-08-2011 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 09:50

TVL

Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen om te bellen in de US. Ik ga volgende maand naar New York en wil daar kunnen bellen met mijn mobiel. Dit is een Samsung Galaxy Ace en deze is geschikt om in de USA te bellen. Kan ik het beste in de US een prepaid kaart kopen en kan ik daarmee dan ook naar Nederland bellen? Of kan ik het beste hier in Nederland al een prepaid kaart kopen bij deze site http://www.internationals...d=5&category_id=9&lang=nl
Of heeft iemand nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Je kunt een T-Mobile prepaid SIM kopen en dan kun je er inderdaad mee bellen. T-Mo dekking in steden is prima. Je kunt dan ook daypasses kopen voor relatief goedkoop internet (zie t-mobile.com).

Je kunt met de Ace alleen GPRS/EDGE gebruiken in de VS, UMTS/HSPA werkt niet vanwege dat dat in de VS op andere frequentiebanden zit die het toestel niet aankan.

Overigens zijn mijn ervaringen met de internet-dagbundel goed. Is allemaal perfect gegaan, zie:
Sorcerer8472 in "Vodafone internet op reis pasport of int..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 17:18
deze vakantie in frankrijk gebruik gemaakt van de Hi internetbundel....mijn "geluk" was dat ik de laatste week van Juli en eerste van Augustus daar was...dus gebruik kon maken van 200 MB daar betaal je dan wel 20 euro voor.
zat na de eerste week wel op 80% van de 100MB met af en toe internetten en wat twitteren.

voor mij was dit voldoende maar 100MB is eigenlijk wat te weinig...verder was er ook wifi aanwezig op de camping voor 4 euro per uur wat ook nog een optie was.

voordeel was dat ik ook een 3g verbinding had op camping van orange in de Vendee (Coex)

edit: op rekening stond dat ik 178MB had verbruikt..net binnen de bundel dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Michel242186 op 12-08-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:08
Gelukkig is wifi tegenwoordig steeds meer ingeburgerd op vakantie adressen. Zit nu bij het Comomeer, is ook gratis wifi. Nadeel is dat dit niet tot in het huisje komt, maar een wrt54g in de badkamer met richtantenne doet wonderen ;)

Nadeel is nu dat ik data aan had laten staan. Nu 2dagen 2euro per dag voor 0MB betaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
tha_bulldog schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:48:
Nadeel is nu dat ik data aan had laten staan. Nu 2dagen 2euro per dag voor 0MB betaald..
Gewoon omdat de sessie idle open stond? Als je je dataverbinding helemaal uit hebt staan dan kost het in ieder geval niets met de dagbundel, da's wel echt ideaal met Android als je bijv. om de dag internet wilt gebruiken op vakantie.

Verwijderd

Momenteel ben ik 5 dagen in Berlijn. In het hotel heb ik beschikking over een gratis wifi verbinnding, dus kan ik onbeperkt internetten. Maar op de heenweg bleek dat niet het geval te zijn tijdens de treinreis. Bij het boeken had ik onterecht begrepen dat dat wel het geval zou zijn bij upgrade naar 1e klasse. Maar goed... die mogelijkheid is er dus niet.

Om tijdens de lange treinreis (7 uur) de tijd te doden, wil ik toch graag een internetmogelijkheid.

Nu las ik van de mogelijkheid van Vodafone "Internet op reis".
Maar... de kleine lettertjes lezend, werd me duidelijk dat het niet gaat om 2 euro per dag, maar om 2 euro voor 20 MB. De Vodafone advertentie is wat dat betreft nogal misleidend.
Volgens mij zit je binnen no-time aan die 20MB en is dit dus geen reële optie.

Indertijd kon ik met mijn vorige toestel in Duitsland met een lokaal T-Mobile Deutschland prepaid-kaartje voor 4,50 euro een dag lang onbeperkt internetten.
Maar helaas heb ik nu een toestel van Vodafone met sim-lock, dus dat T-Mobile kaartje gaat niet meer werken (heb ik ook niet meegenomen).

Zou een Vodafone Deutschland prepaid-kaartje wel werken op een toestel met simlock van Vodafone Nederland?

Zo nee, iemand nog een andere advies?

En klopt mijn redenering dat 20MB binnen no-time opgebruikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:05

FreakNL

Well do ya punk?

No offense, maar bij sommige mensen gaat de mobiele internetverslaving wel erg ver.. Je bent al in Berlijn, je hebt daar onbeperkt internet op de plek waar je verblijft, en je hoeft alleen nog maar naar huis, waar je ook weer onbeperkt internet hebt...

Ik weet dat er in Berlijn een ongelofelijk goede 2e hands boekenwinkel zit, genaamd East of Eden... Sowieso een leuke plek om eens binnen te lopen, en een boek is een prima alternatief om die laatste 7 uur in de trein te doden... En dan neem je alsnog die 2 euro "Internet op Reis" blox om af en toe je email te checken, dat redt je gemakkelijk met 20mb...

Je bent in fokking Berlijn man, ga genieten, in plaats van dit uit te zoeken ;)

/disclaimer
Nogmaals, no offense. En als je dit voor je werk nodig hebt dan heb ik niets gezegd, maar je zegt letterlijk "om de tijd te doden".. Daar zijn genoeg andere manieren voor, zeker als je op reis bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Vroegah, toen las je een boek... of luisterde je naar muziek die je bij je had en genoot je daarvan... of je verveelde je gewoon en keek naar buiten. Die goeie oude tijd... ;(

Verder:
- simlock is netwerkspecifiek, alleen Vodafone NL werkt, geen enkel ander netwerk
- het is wel 2 euro per dag, maar dan met 20 MB-limiet
- 20 MB is best veel voor mail-only/text-only, moet je niet gaan surfen en foto's/video's kijken/uploaden

Een andere oplossing is ook dat je een Nederlands simonly abo neemt, dan heb je 35 MB + laag buitenbundeltarief. Is nog goedkoper dan prepaid ook, tenzij je echt heel weinig belt.

-edit-
Te laat voor die andere oplossing omdat je er al bent :P

[ Voor 15% gewijzigd door Sorcerer8472 op 12-08-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoten heb ik echt wel, al zit het weer niet echt mee. Maar, als je zoals ik, alleen op vakantie gaat, ga je niet 's avonds nog gezellig uren op een terrasje zitten. Komt bij dat als ik een hele dag op sjouw ben, dat ik 's avonds echt doodop ben. Vandaag bijvoorbeeld 3 musea bezocht (DDR Museum, Museum fur Kommunikation en Joods Museum) en de tussenliggende afstanden bijna volledig gelopen. Maar om 8 uur je bed in, doe je ook niet, een televisiekijker of lezer ben ik niet echt, dus selecteer ik bij een stedentrip doorgaans een hotel met gratis wifi en dan kom ik de avonden wel door.

Vorig jaar was ik ook in Berlijn, maar toen met het vliegtuig. Dat is relaxed, want dan ben je er binnen een uurtje en heb je de tijd niet om je te gaan zitten vervelen.
Maar de heenreis was qua tijdsduur toch wel behoorlijk afzien. Vandaar mijn vraag.

Vanmiddag ook even geïnformeerd bij een Vodafone zaak hier in Berlijn en ook daar werd verteld dat met een simlock een Duits simkaartje niet mogelijk is, als is het beide Vodafone.

Goed, dan laat ik het zitten, want alleen voor m'n e-mail is het niet interessant.
Als ik die blox dan aan zet, laat ik me toch weer verleiden om uitgebreid te gaan surfen en is het toch binnen no-time einde oefening.

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb hier nog niet veel recente Spanje-ervaringen gezien.
Weet iemand iets van prepaid sims in Spanje, of is Travel and Surf net zo duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 11:21
MeNTaL_TO schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:54:
[...]

De helpdesk is ook lekker duidelijk, ik vraag of er iets aan mijn abbo veranderd als ik die blox aanzet, ik geef nog aan dat ik momenteel geen limiet heb en dan graag zo wil houden.

[...]

Spreek je zelf even tegen, nee er veranderd niets, alleen vervangen we wat. Wel lekker handig, zodra ik in Nederland ben, moet ik het snel afzetten anders betaal je je lekker blauw.
Ga het dus niet afsluiten. Zeker niet met jouw verhaal hierboven.
MeNTaL_TO / michel3vb: weten jullie hier al iets meer over? Voor mijn 2 week vakantie in Frankrijk ook deze blox geactiveerd, leek mij wel ideaal. Ik vond het ook al raar dat mijn normale blox voor internet werd gedeactiveerd, maar ik dacht die activeer ik wel als ik terug ben. Maar een blox moet blijkbaar minimaal 1 maand actief zijn, en wordt dan pas aan het eind van de maand echt gedeactiveerd. Ergo: vanaf 1 oktober is mijn oude blox pas weer actief. Probeerde al te bellen met Vodafone, maar die zijn al ruim 5 min in gesprek. Probeer het later wel weer. Het gaat mij er vooral om:
1) betaal ik nu 2 euro PER DAG in NEDERLAND (niet ideaal....),
2) betaal ik het tarief dat geldt als je geen internetabbo hebt (rete duur!), want in de voorwaarden staat dat de blox alleen geldt op een buitenlands netwerk
3) of is het zoals normaal (niets extra)?

Wederom dat een Blox er te mooi uit ziet om waar te zijn en dat de informatievoorziening op de site van Vodafone weer tekortschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het enige wat die 'vodafone op reis dagbundel' doet is je in het buitenland voor 2 euro per dag 35MB geven op vodafone partner netwerken. In Nederland blijf je gewoon gebruik maken van je 1GB(?) bundel die aan je abo gekoppeld zit. Het is inderdaad niet duidelijk, maar ik heb dit zelf bevestigd gekregen van de klantenservice en heb zelf ook nog geen enkele vorm van extra kosten mee gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 11:21
Satch schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:05:
Het enige wat die 'vodafone op reis dagbundel' doet is je in het buitenland voor 2 euro per dag 35MB geven op vodafone partner netwerken. In Nederland blijf je gewoon gebruik maken van je 1GB(?) bundel die aan je abo gekoppeld zit. Het is inderdaad niet duidelijk, maar ik heb dit zelf bevestigd gekregen van de klantenservice en heb zelf ook nog geen enkele vorm van extra kosten mee gemaakt. :)
OK top, thanks! Scheelt me weer onnodige irritatie en een belletje naar Vodafone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 19:09
Je bent in fokking Berlijn man, ga genieten, in plaats van dit uit te zoeken ;)
Mag iedereen even voor zichzelf bepalen wat 'ie in z'n vrije tijd doet zeg! Wat een onzin.

on topic:
Ik heb zelf afgelopen twee weken in Frankrijk gebruik gemaakt van de 'weekpas onbeperkt' en dit heeft bijzonder goed gewerkt. Lekker snel en stabiel. Echter, na 100 MB zou mijn snelheid drastisch omlaag moeten gaan, maar dit bleek niet het geval te zijn, ook na die 100 MB nog net zo snel!

Net m'n factuur binnen en inderdaad geen overige kosten aan data, op de weekpassen na. € 30 in totaal voor ca. 700 MB in twee weken in heel Frankrijk... niet slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
riffey#4 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:20:
Ik heb hier nog niet veel recente Spanje-ervaringen gezien.
Weet iemand iets van prepaid sims in Spanje, of is Travel and Surf net zo duur?
Heb twee keer een prepaid sim van Vodafone.es in Spanje gebruikt (laatste keer in het voorjaar). Goede datasnelheid en met de weekbundel mijn limiet niet bereikt (wel een keer een waarschuwing dat ik er bijna aan zat, maar toen had ik hem ook met een mifi en verschillende clients gebruikt).
In Spanje moet je je legitimeren tegenwoordig om een prepaid SIM aan te schaffen. Ik heb ze vooraf via internet geregeld, geen idee hoe makkelijk het is om er ter plekke een te krijgen. Heb begrepen dat de grotere supermarkten ook wel SIMs verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:51
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:36:
Zou een Vodafone Deutschland prepaid-kaartje wel werken op een toestel met simlock van Vodafone Nederland?

Zo nee, iemand nog een andere advies?

En klopt mijn redenering dat 20MB binnen no-time opgebruikt is?
Wat echt geweldig werkt in Duitsland is Fonic.de. Prepaid en voor €2,50/dag kun je 1GB verbruiken. Na 1GB ga je naar GPRS snelheid. Maar zal met simlock ws niet werken.
Tegoed koop je bij LIDL (geen idee of ze daar ook SIMs verkopen, maar die hebben ze ook bij Mediamarkt).

[ Voor 9% gewijzigd door Ramon 73 op 13-08-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

troftnom schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:30:
[...]

Heb twee keer een prepaid sim van Vodafone.es in Spanje gebruikt (laatste keer in het voorjaar). Goede datasnelheid en met de weekbundel mijn limiet niet bereikt (wel een keer een waarschuwing dat ik er bijna aan zat, maar toen had ik hem ook met een mifi en verschillende clients gebruikt).
In Spanje moet je je legitimeren tegenwoordig om een prepaid SIM aan te schaffen. Ik heb ze vooraf via internet geregeld, geen idee hoe makkelijk het is om er ter plekke een te krijgen. Heb begrepen dat de grotere supermarkten ook wel SIMs verkopen.
Dank je, ik kwam al iets tegen van 3,50 per week onbeperkt internet voor prepaid bellers. Ik puzzel even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag.

Ik was onlangs in het buitenland en wel Frankrijk en om de zoveel minuten kreeg ik zo een hinderlijke SMS van KPN dat ik in Frankrijk was :( ( of was het France Telecom?) en mijn partner die een losse telefoonkaart heeft (die zij zelf elke maand opwaardeerd) kreeg dat niet.

Vraag: is hier iets tegen te doen dat je niet elke keer dat je over de grens gaat met dit soort onzin berichten wordt lastig gevallen ( dus bv zoals mijn partner,het vaste abonnement van internet en vaste telefoon opzeggen en een losse kaart nemen) en....gaat dit ook van je tegoed af kwa sms/bel minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Satch schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:05:
Niet alleen op de partner-netwerken meer, maar al een paar jaar op ieder netwerk waar ze mee roamen in dat land, dus je hoeft niet per se op Vodafone DE te zitten als die op een plekje net geen of slechte ontvangst hebben. De "3"-netwerken in verschillende landen zijn een goed voorbeeld van waar Vodafone geen overeenkomst mee heeft.

Die melding is trouwens wel echt erg. Het Vodafone-forum staat er vol mee en de klantenservice krijgt er ook ws elke 10 minuten een telefoontje over :N

@Mark.: die sms kost niets en krijg je van je thuisnetwerk. Op de KPN-site:
Mocht u de SMS berichten niet meer willen ontvangen dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice op nummer 1200.
Denk eigenlijk dat het een storing was. Volgende keer kun je evt. proberen je op een ander netwerk aan te melden of je telefoon even aan en uit te zetten. Bij sommige (oudere) telefoons kan het ook komen doordat je sms-geheugen (bijna) vol is; de telefoon slaat het bericht niet op en flagt de message niet als 'received' bij het netwerk waardoor je telefoon continu opnieuw de sms gaat ophalen.

[ Voor 23% gewijzigd door Sorcerer8472 op 14-08-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
xabre16v schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:28:
[...]

Xabre,

Heb je het werkend gekregen? Met een simkaart als deze http://cgi.ebay.nl/NEW-AT...3f058f7ddb#ht_3789wt_1484 en dan online een databundel kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dat kan via www.att.com/mygophone (na activeren simkaart) of via te bellen met 611 (werkt alleen in de VS)

Zelf heb ik het even laten doen in een AT&T winkeltje ter plaatse door een medewerker.

Je moet trouwens wel eerst een 'plan' kiezen, dwz month of day plan (minute plan ondersteund geen databundels). Month plan houdt in voor $50 onbeperkt bellen en sms'en en day plan houdt in voor $2 per dag onbepert bellen en sms'en. Dus laatste doen en hierbij voor $25 die 500mb kopen.

Je moet trouwens minimaal voor alleen bellen en sms'en een refill kaart kopen van $15, deze $15 is 30 dagen geldig. Daarboven op dus nog eens met $25 refillen voor internet. Je bent dus minimaal $40 kwijt.

Je kunt overigens net zo goed je simkaart in de VS kopen dan ben je ook $40 dollar kwijt. Simkaart is toch gratis en wordt alles voor je ingesteld.

[ Voor 72% gewijzigd door xabre16v op 21-08-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:37:
Deze vraag.

Ik was onlangs in het buitenland en wel Frankrijk en om de zoveel minuten kreeg ik zo een hinderlijke SMS van KPN dat ik in Frankrijk was :( ( of was het France Telecom?) en mijn partner die een losse telefoonkaart heeft (die zij zelf elke maand opwaardeerd) kreeg dat niet.

Vraag: is hier iets tegen te doen dat je niet elke keer dat je over de grens gaat met dit soort onzin berichten wordt lastig gevallen ( dus bv zoals mijn partner,het vaste abonnement van internet en vaste telefoon opzeggen en een losse kaart nemen) en....gaat dit ook van je tegoed af kwa sms/bel minuten.
Mogelijk wisselt jouw telefoon sneller tussen de verschillende operators. Een mogelijke oplossing is dan het 'handmatig instellen' van je provider. Op die manier wissel je niet steeds van aanbieder en wordt die standaard-sms niet naar je verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Boertje schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:58:
Zijn er nog mensen die ervaring met mobiel internet in Canada hebben?

Heb zelf al wat gegoogled op een aantal mobiele aanbieders, waar Bell redelijk goedkoop is (denk ik)
http://www.bell.ca/shopping/PrsShpWls_PrepaidPlans.page

Prepaid voor 10$ p/m

Maar hoe zit het met de snelheid / beschikbaarheid?
Ik zie dat hier nooit op geantwoord is. Heeft iemand (Boertje himself?) sindsdien ervaring met mobiel internet in Canada, specifiek British Columbia/Vancouver? Daar ga ik namelijk a.s. vrijdag naar toe en ben daar twee weken. Tips worden op prijs gesteld, ik ga in ieder geval een Bell winkel opzoeken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
gambieter schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:18:
[...]

Ik zie dat hier nooit op geantwoord is. Heeft iemand (Boertje himself?) sindsdien ervaring met mobiel internet in Canada, specifiek British Columbia/Vancouver? Daar ga ik namelijk a.s. vrijdag naar toe en ben daar twee weken. Tips worden op prijs gesteld, ik ga in ieder geval een Bell winkel opzoeken :)
Canada is nogal ingewikkeld qua mobiele telefonie.

Bell 2G is CDMA: dit werkt niet op je telefoon/datakaart waarschijnlijk.
Bell 3G is HSPA: dit werkt niet op alle telefoons (wel iPhone 3G+, niet op HTC's, verschilt dus enorm: zie www.gsmarena.com en klik links op een merknaam en kijk of 3G/UMTS/HSPA 850 / 1900 erbij staat... 900/2100 is dus niet genoeg!)

Rogers 2G is GSM: dit werkt als je een triband of liefst quadband toestel hebt (850 / 1900 MHz). Voor Rogers 3G geldt hetzelfde als voor Bell 3G.

De netwerken DAVE en Fido zouden ook (deels) 2100 MHz 3G-dekking moeten hebben (naast 850 MHz), maar dit is waarschijnlijk beperkt tot steden of zelfs alleen stadscentra.

De vraag is dus eigenlijk welke telefoon je hebt :P Gebeld worden is trouwens ook heel aantrekkelijk in Canada en de VS: kost mensen vanuit Nederland bijna niks om je te bellen en het kost jou gewoon je standaard minutes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sorcerer8472 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:52:
Canada is nogal ingewikkeld qua mobiele telefonie.

Bell 3G is HSPA: dit werkt niet op alle telefoons (wel iPhone 3G+, niet op HTC's, verschilt dus enorm: zie www.gsmarena.com en klik links op een merknaam en kijk of 3G/UMTS/HSPA 850 / 1900 erbij staat... 900/2100 is dus niet genoeg!)

Rogers 2G is GSM: dit werkt als je een triband of liefst quadband toestel hebt (850 / 1900 MHz). Voor Rogers 3G geldt hetzelfde als voor Bell 3G.

De netwerken DAVE en Fido zouden ook (deels) 2100 MHz 3G-dekking moeten hebben (naast 850 MHz), maar dit is waarschijnlijk beperkt tot steden of zelfs alleen stadscentra.

De vraag is dus eigenlijk welke telefoon je hebt :P Gebeld worden is trouwens ook heel aantrekkelijk in Canada en de VS: kost mensen vanuit Nederland bijna niks om je te bellen en het kost jou gewoon je standaard minutes...
Thanks :) ! Ik heb een Blackberry 9780 Bold van het werk, maar die wil ik liefst alleen voor email gebruiken. Ik heb inderdaad een HTC Desire, ik heb een Orange San Francisco (ZTE Blade) GEN2, en een Mifi (Huawei E585). Allemaal Britse telefoons ;) .

Even kijken:
- ZTE Blade: 2G Network GSM 900 / 1800 / 1900, 3G Network HSDPA 900 / 2100. GEN2 mogelijk ook GSM 850.
- HTC Desire: 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900, 3G Network HSDPA 900 / 2100.
- Blackberry Bold 9780: 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900, 3G Network HSDPA 850 / 1900 / 2100, HSDPA 900 / 1700 / 2100.
- Huawei E585: HSPA/HSUPA/HSDPA/UMTS/3G (2100MHz), GSM/GPRS/EDGE (850/900/1800/1900MHz).

Als mijn Mifi het zou doen, is dat zat, de telefoon is vooral bedoeld voor bellen en noodgevallen. Ik neem zowel mijn HTC Desire en ZTE Blade mee (en de Blackberry), eentje voor de Britse SIMkaart en eentje voor wat ik in Canada koop. Of misschien alleen een Tablet SIM? Keuzes keuzes ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
gambieter schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:06:
[...]

Thanks :) ! Ik heb een Blackberry 9780 Bold van het werk, maar die wil ik liefst alleen voor email gebruiken. Ik heb inderdaad een HTC Desire, ik heb een Orange San Francisco (ZTE Blade) GEN2, en een Mifi (Huawei E585). Allemaal Britse telefoons ;) .

Even kijken:
- ZTE Blade: 2G Network GSM 900 / 1800 / 1900, 3G Network HSDPA 900 / 2100. GEN2 mogelijk ook GSM 850.
- HTC Desire: 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900, 3G Network HSDPA 900 / 2100.
- Blackberry Bold 9780: 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900, 3G Network HSDPA 850 / 1900 / 2100, HSDPA 900 / 1700 / 2100.
- Huawei E585: HSPA/HSUPA/HSDPA/UMTS/3G (2100MHz), GSM/GPRS/EDGE (850/900/1800/1900MHz).

Als mijn Mifi het zou doen, is dat zat, de telefoon is vooral bedoeld voor bellen en noodgevallen. Ik neem zowel mijn HTC Desire en ZTE Blade mee (en de Blackberry), eentje voor de Britse SIMkaart en eentje voor wat ik in Canada koop. Of misschien alleen een Tablet SIM? Keuzes keuzes ;)
De E585 doet het dus alleen op EDGE-snelheid dan. En je 9780 is waarschijnlijk de versie met 900 / 1700 / 2100 MHz (er staan 2 lijsten omdat er 2 versies van de telefoon zijn, 1 voor de NL markt en 1 voor de Noord-Amerikaanse markt, ik zou het wel ff checken in de handleiding/verpakking van je telefoon).

Mogelijk werkt een Rogers-kaartje wel in je BlackBerry als je per se 3G-snelheden wilt (Rogers Canada draait net als T-Mobile USA op 1700 MHz). Ook de kleinere netwerken WIND Mobile, Mobilicity en Vidéotron draaien op 1700 MHz, maar dekking kan verschillen (kun je het beste op de site even checken). Vaak is het wel mogelijk om te roamen op Rogers GSM-netwerk, maar dit kan dan weer niet altijd in alle regio's en kan extra geld kosten.

Dus tenzij je een nieuwe telefoon wilt kopen zul je alleen op je BlackBerry 3G kunnen krijgen, anders ben je met Rogers beperkt tot EDGE-snelheden op hun 850/1900 GSM-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sorcerer8472 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:28:
De E585 doet het dus alleen op EDGE-snelheid dan. En je 9780 is waarschijnlijk de versie met 900 / 1700 / 2100 MHz (er staan 2 lijsten omdat er 2 versies van de telefoon zijn, 1 voor de NL markt en 1 voor de Noord-Amerikaanse markt, ik zou het wel ff checken in de handleiding/verpakking van je telefoon).
Vermoed ik ook, EDGE is trouwens voor het geringe browsen dat ik zal gebruiken waarschijnlijk wel genoeg. De hotels hebben meestal WiFi ter compensatie.
Dus tenzij je een nieuwe telefoon wilt kopen zul je alleen op je BlackBerry 3G kunnen krijgen, anders ben je met Rogers beperkt tot EDGE-snelheden op hun 850/1900 GSM-netwerk.
Kan ik mee leven als de kosten niet te hoog zijn. Ik ga bij Rogers e.d. kijken, heel veel dank voor het advies! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

gambieter schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:54:
[...]

Vermoed ik ook, EDGE is trouwens voor het geringe browsen dat ik zal gebruiken waarschijnlijk wel genoeg. De hotels hebben meestal WiFi ter compensatie.
Vorig jaar in de VS ook alleen EDGE kunnen gebruiken op m'n Mifi, gedeeld over 2 iPhones. Was goed te doen voor mailen/browsen/twitter, ook uploaden van fotootjes of navigeren met Google Maps wilde prima!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:22

ST10©DE

Dus.............

Heeft iemand toevallig ervaring met "droam"? Zakelijk willen we er misschien gebruik van maken maar ik kan weinig referenties vinden op internet.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Sorcerer8472
P. Mekes schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:12:
Heeft iemand toevallig ervaring met "droam"? Zakelijk willen we er misschien gebruik van maken maar ik kan weinig referenties vinden op internet.
Interessant concept. Ik zou wel even goed naar de voorwaarden kijken, niet dat je bijvoorbeeld 2x € 85 in 1 maand betaalt omdat je in 2 landen waar dat tarief geldt internet binnen één maand (geen idee of dat zo is). Let ook op het buitenbundeltarief van € 1,25 per MB dat geldt buiten de 50 MB-bundel. Vodafones zakelijke mobiele dagbundel is dan goedkoper met € 1,68 per dag + € 0,025 per MB (geen typo). Alleen officieel geen tethering, dan zou je weer een internationaal data-abo moeten nemen (kan ook interessant zijn, maar die bundel geldt alleen in de Passport-landen en bijv. niet in de VS):
http://www.vodafone.nl/za...ernationale_abonnementen/

Lijkt me trouwens alleen interessant als je echt veel data gebruikt en liefst ook met veel man tegelijk. Jammergenoeg geven ze niet aan van welke netwerken ze gebruik maken.

In welke situaties zou je het zakelijk dan willen gaan gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door Sorcerer8472 op 25-08-2011 13:55 ]

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zijn volgens mij gewoon Huawei mifi's met Iers Vodafone-abonnementje...

• Sorcerer8472
MartijnGizmo schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:49:
Zijn volgens mij gewoon Huawei mifi's met Iers Vodafone-abonnementje...
Die Ierse hebben buiten Europa weer andere tarieven, zoals €70 voor 500 MB en 1 maand internet in de VS.

Het blijft een leuk (Nederlands zie ik!) initiatief, maar toch onpraktisch. Voor je vertrekt moet je aangeven waar je naartoe gaat enzo, maar dan koop ik toch liever terplekke een kaartje als het om veel data gaat en het geen land is waar je met een NL provider een flinke bundel data goedkoop kunt afnemen, sorry :P

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik ben net uit Ierland gekomen. Heb daar voor 2 euro per dag gewoon vodafone dagbundel internet op reis gebruikt. Met limiet van 35 mb. Dat was totaal van €100 voor 3 weken. Mijn gebruik was 2 dagen 10mb teveel (0,30 cent p/mb) dus 6 euro meer. (volgens mijn eigen meter, vodafone doet vaak x2 oid dus klopt beter)

Had iets van paar honderd verwacht, maar 100 valt me mee. Hele vakantie navigatie (google) kunnen hebben en gewoon internet met max van 35mb voor dat geld is weinig...

Goede ervaringen mee dus!
(btw, gemeten met phoneusagepro die geen wifi meerekent)

btw,
kunnen ze tetheren blokkeren oid? Waarom is dat 'verboden'?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:22

ST10©DE

Dus.............

F.West98 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:57:
Ik ben net uit Ierland gekomen. Heb daar voor 2 euro per dag gewoon vodafone dagbundel internet op reis gebruikt. Met limiet van 35 mb. Dat was totaal van €100 voor 3 weken. Mijn gebruik was 2 dagen 10mb teveel (0,30 cent p/mb) dus 6 euro meer. (volgens mijn eigen meter, vodafone doet vaak x2 oid dus klopt beter)

Had iets van paar honderd verwacht, maar 100 valt me mee. Hele vakantie navigatie (google) kunnen hebben en gewoon internet met max van 35mb voor dat geld is weinig...

Goede ervaringen mee dus!
(btw, gemeten met phoneusagepro die geen wifi meerekent)

btw,
kunnen ze tetheren blokkeren oid? Waarom is dat 'verboden'?
Huh, dit begrijp ik niet helemaal. 3 Weken is 21 dagen, dat maakt met 2 euro per dag 42 euro in totaal. Hoe kom je dan aan 100 Euro.

Ten tweede, waar heb je nu goede ervaringen mee?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
P. Mekes schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 23:14:
[...]

Huh, dit begrijp ik niet helemaal. 3 Weken is 21 dagen, dat maakt met 2 euro per dag 42 euro in totaal. Hoe kom je dan aan 100 Euro.

Ten tweede, waar heb je nu goede ervaringen mee?
Ik snap het ook niet helemaal. Tarieven stuiteren op de website trouwens heen en weer... niet lang geleden was het nog € 0,30 per 10 MB, daarna € 0,30 per MB, daarna € 0,50 per MB (maar op sommige pagina's staat nog € 0,30 per MB) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sorcerer8472 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:52:

Ik ben vandaag erop uit geweest in downtown Vancouver, eerst bij Bell (kwam ik langs toen ik ergens anders langs moest), en daar scanden ze gewoon de serienummers van de telefoons in, en inderdaad: noch de HTC Desire, noch de ZTE Blade, noch de Mifi was geschikt voor hun netwerk.

Toen bij een Rogers dealer langsgeweest, en dat was gelijk raak. Inderdaad hun 2G netwerk en EDGE snelheid. Ik heb een prepaykaartje gekocht ($10, dwz iets van 8 euro na tax), minimaal $20 opladen (heb $30 gedaan), en dan krijg je 125 MB voor $7 (week). Addertje: beltegoed is maar 1 maand geldig, en ze claimen dat je niet kan tetheren. Kaartje werkt in mijn HTC Desire, ZTE Blade en in mijn Huawei E585 Mifi, en dan kan ik gewoon tetheren, dwz werkt goed :)

Oftewel: naar tevredenheid. Nogmaals dank voor het advies :)

• dcell
xabre16v schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:34:
Dat kan via www.att.com/mygophone (na activeren simkaart) of via te bellen met 611 (werkt alleen in de VS)

Zelf heb ik het even laten doen in een AT&T winkeltje ter plaatse door een medewerker.

Je moet trouwens wel eerst een 'plan' kiezen, dwz month of day plan (minute plan ondersteund geen databundels). Month plan houdt in voor $50 onbeperkt bellen en sms'en en day plan houdt in voor $2 per dag onbepert bellen en sms'en. Dus laatste doen en hierbij voor $25 die 500mb kopen.

Je moet trouwens minimaal voor alleen bellen en sms'en een refill kaart kopen van $15, deze $15 is 30 dagen geldig. Daarboven op dus nog eens met $25 refillen voor internet. Je bent dus minimaal $40 kwijt.

Je kunt overigens net zo goed je simkaart in de VS kopen dan ben je ook $40 dollar kwijt. Simkaart is toch gratis en wordt alles voor je ingesteld.
gare AT&T om de hoek hier wil mij geen prepaidkaartje verkopen omdat data zogenaamd niet werkt op smartphones. Misschien vermeldingswaardig dat ik heb gezegd dat ik een unlocked iPhone 4 heb.

Ik ga straks maar een andere AT&T winkel proberen. Nu weer in het hotel om er 1 op te zoeken :(

• Sorcerer8472
Of gewoon zeggen dat je het toch niet voor data wilt gebruiken en daarna alsnog activeren :P
Voordeel van de iPhone 4 is btw dat die wel 100% werkt op AT&T (gewoon werkend 3G dus, itt veel andere smartphones).

• dcell
Sorcerer8472 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:28:
Of gewoon zeggen dat je het toch niet voor data wilt gebruiken en daarna alsnog activeren :P
Voordeel van de iPhone 4 is btw dat die wel 100% werkt op AT&T (gewoon werkend 3G dus, itt veel andere smartphones).
ja ik was een andere AT&T ingelopen en ook daar verkochten ze met hetzelfde verhaal maar nu heb ik toch een kaartje met refill van in totaal 40$ gekocht. Kaart is geactiveerd en data-package is aangezet maar helaas geen data op de iPhone. Het lijkt erop dat het 1 en ander wordt geblokkeerd op d iPhone icm met een dergelijk kaartje. Ik kan in ieder geval mijn APN-settings niet wijzigen. Nu zoeken naar een omweg want anders is die 40$ weggegooid geld :(

edit : via een officiele Apple configuration tool de APN van AT&T erin geladen en nu gaan met de banaan :)

[ Voor 6% gewijzigd door dcell op 01-09-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ah, nu werkt het toch nog dus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
yup maar blijkbaar is die prepaid plan niet echt compatibel met een iPhone aangezien ik op de telefoon zelf geen APN settings kon invoeren/veranderen. Hebben die verkopers toch niet gelogen :9 en ik heb toch echt een simlockvrije iPhone ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:37:
Deze vraag.

Ik zat vlak aan de grens en kreeg elke keer de "Welkom" SMS van KPN met de tarieven als we even naar de overkant gingen.
Na de vakantie contact opgenomen met KPN, dit kreeg ik als antwoord:
Bedankt voor uw e-mail, waarin u aangeeft dat u meerdere malen informatie berichten van KPN heeft ontvangen in het buitenland.

Providers zijn in eerste instantie verplicht klanten op de hoogte te stellen dat in het buitenland andere tarieven gelden, middels een SMS bericht. Om deze reden wordt dit automatisch gedaan wanneer u een landsgrens passeert. Dit gebeurt ook, wanneer uw toestel vaker een verbinding maakt met een buitenlandse provider.

U heeft de mogelijkheid deze dienst af te melden. Hiervoor dient u een SMS-bericht te zenden naar het nummer 1330, met de tekst 'INFO UIT'. Vervolgens wordt u binnen 72 uur afgemeld voor deze SMS-berichten.

Mijn excuses wegens het ongemak.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
dcell schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:32:
yup maar blijkbaar is die prepaid plan niet echt compatibel met een iPhone aangezien ik op de telefoon zelf geen APN settings kon invoeren/veranderen. Hebben die verkopers toch niet gelogen :9 en ik heb toch echt een simlockvrije iPhone ...
Kun je wel inzien wat de settings zijn die je uiteindelijk gebruikt?

De AT&T sim thuis activeren lukt mij trouwens niet, in een bepaalde stap wordt je password naar je gesms-ed en dat werkt niet buiten de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Dijkhuis schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 22:36:
[...]

Kun je wel inzien wat de settings zijn die je uiteindelijk gebruikt?

De AT&T sim thuis activeren lukt mij trouwens niet, in een bepaalde stap wordt je password naar je gesms-ed en dat werkt niet buiten de USA.
ik had een google search gedaan ... en kwam uit op de volgende site :

http://www.amirnaor.com/?p=49

let dus wel op dat je een pc nodig hebt om die iPhone Configuration Utility te kunnen gebruiken. Gij zijt gewaarschuwd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb net mijn tweede weekpakket gekocht van Rogers Canada. Die 125 Mb was blijkbaar zat, ik heb lekker Google Maps, websites en email gedaan, zonder echt data in de gaten te houden. EDGE is zat voor dergelijk gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Laatst online: 19-09 13:54

ralfbosz

xm create bosz -c

Zebesco schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 01:35:
[...]

Chef,

Dankje wel voor je Reply.

Ik vertrek morgen.. Dit zou inderdaad een goeie optie zijn. Denk dat ik hem gewoon in Amerika koop.
Ik laat wel even weten wat mijn ervaring zal zijn dan.

Grt
Begin dit jaar gedaan met AT&T, toen was het nog $20 voor 100Mb. Kon er net een weekje mee uitkomen.

Grootste nadeel is dat alles geld kost, zelfs een sms ontvangen volgens mij. Aan het eind was tegoed op ($0,01).

Snelheid was prima, in winkels was de ontvangst niet altijd goed. Maar lekker kunnen Facebooken en Whatsappen.

Mijn sim-kaart via e-bay gekocht en de laatste keer gewoon rechtstreeks bij AT&T tegoed erop gezet. Met een NL-creditcard. Mijn beltegoed verloopt alleen 1 dag voor mijn volgende vakantie, dus nog vlak voor vertrek er even wat opzetten :).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

Voor Duitsland trouwens ervaring met Fonic (zit op O2-netwerk). Voor 5 euro een sim-kaart gekocht met 10 euro beltegoed (MediaMarkt, in de telecomwinkels was die gewoon €9,95).

Internet is €2,5 per dag, tot 0u00. Alleen maar in een grote Duitse stad probeerd met een MiFi (die 3.co.uk versie ;)) en flink wat data verstookt op dagen. Lekker filmpjes kijken via mijn smartphone, had geen laptop bij me.

Fonic heeft een flat-tarief van €25 per maand kwa Internet, dus als je langer dan 10 dagen surft is het maximaal €25.

Bij het online registeren van mijn SIM (voor het beltegoed), moest ik een Duits adres invullen, dus maar het adres van de MediaMarkt ingevuld.

Even ter opmerking van de TopicPostings, volgens mij heeft Vodafone Duitsland een minimaal verbruik van €2,5 per maand, ook al gebruik je hem niet. Bij Fonic is je beltegoed onbeperkt houdbaar.

En mensen die deze week nog in Duitsland zijn, Lidl-Mobil heeft zijn simkaart momenteel voor 5 euro (ook met 10 euro beltegoed). Zie dat Lidl-Mobile ook Fonic is :).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:00

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Vorige week in San Francisco een prepaid SIM gehaald. Met tegoed was dat een paar tientjes en daarna $1.49 per dag voor onbeperkt internet. Wel alleen EDGE maar dat vind ik meestal goed genoeg -- kon er prima mee Skypen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
PowerFlower schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:36:
Vorige week in San Francisco een prepaid SIM gehaald. Met tegoed was dat een paar tientjes en daarna $1.49 per dag voor onbeperkt internet. Wel alleen EDGE maar dat vind ik meestal goed genoeg -- kon er prima mee Skypen :)
Da's met T-Mobile?
Gebeld worden gaat trouwens ook prima op een USA-nummer; je betaalt gewoon je minutes om gebeld te worden en in Nederland betaal je het tarief voor naar de VS bellen (als je onbeperkt bellen hebt met Ziggo dan is dat zelfs gratis, geen slechte deal dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

PowerFlower schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:36:
Volgens mij is dat Edge probleem wat veel mensen aanroepen een 'fout' van hun telefoon, die ondersteunt de frequentie van de Amerikaanse 3G niet. Met mijn Galaxy S had ik gewoon 3G in de VS.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Het kan aan mijn telefoon liggen maar de AT&T verbinding is niet echt stabiel wat betreft internet. Soms heb ik vol bereik maar reageert Facebook/Whatsapp/ Safari niet. Echt snel is het ook niet. Ik gebruik in Nederland Telfort en die verbinding is vele malen beter. Niet dat het onbruikbaar is maar ik had beter verwacht en wilde het toch vermelden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Grr,

Een week met AT&T simkaart in New York rondgelopen. Werkte prima, alleen nu accepteert mijn Nexus one mijn KPN sim niet meer, ziet ernaar uit m'n telefoon stuk is. Lekker dat dat gebeurt nu ik net terug ben...
Pagina: 1 ... 4 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.