Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Vodafone Ierland werkt zonder problemen in Australie. Mijn Oom en Tante hebben mijn simkaart daar twee maanden gebruikt ;-)robbinonline schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:58:
Iemand toevallig ervaring met Australie ?
Denk er wel om dat de dekking daar wel veel minder is dan in Nederland!
GT
[ Voor 11% gewijzigd door jamesbond007uk op 02-12-2010 17:54 . Reden: dekking ]
Jamesbond007uk
Vodafone Ierland lijkt me een beetje aan de prijzige kant voor 2 maandengertitombo schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:53:
[...]
Vodafone Ierland werkt zonder problemen in Australie. Mijn Oom en Tante hebben mijn simkaart daar twee maanden gebruikt ;-)
Denk er wel om dat de dekking daar wel veel minder is dan in Nederland!
GT

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Mijn Oom en Tante hebben het vrijwel elke dag gebruikt voor 99 euro cent per dag. echter Nu kost het veel meer via vodafone IE. Ze zijn namelijk op de 24-11 terug gekomen. De dag dat Vodafone IE duurder werd.tha_bulldog schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:56:
Ik neem niet aan dat zijn oom en tante elke dag online zijn geweestVodafone Ierland is ook niet echt meer interessant sinds het niet meer wereldwijd 1 euro per dag is
Ze hebben geluk gehad.
Jamesbond007uk
Orange Mobicarte Internet Max kan niet meer worden gebruikt in combinatie met een laptop:
Kan iemand dit bevestigen? Want het is weer tijd voor de voorjaarsvakantie binnenkort naar Frankrijk. Eventueel dan direct een vervolgvraag: is het tijd om te gaan klooien met useragents?Orange vous informe que depuis le 21 octobre 2010, les usages en mode modem sont interdits et bloqués avec votre offre mobicarte.
Votre offre ne vous permet pas d'utiliser votre mobile connecté à votre ordinateur pour naviguer sur internet.
Plus d'information sur orange.fr
http://mobile.orange.fr/c.../indispo/indispo_serv.oml
N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)
Heb dit ook gehoord. Maar de vraag is of dit puur een bericht is om te ontmoedigen, of dat het daadwerkelijk wordt gecontroleerd/gecapped. Zou het eens uitproberenNeodymium schreef op zondag 23 januari 2011 @ 00:40:
Ik heb van een vage kennis in Frankrijk het volgende vernomen:
Orange Mobicarte Internet Max kan niet meer worden gebruikt in combinatie met een laptop:
[...]
Kan iemand dit bevestigen? Want het is weer tijd voor de voorjaarsvakantie binnenkort naar Frankrijk. Eventueel dan direct een vervolgvraag: is het tijd om te gaan klooien met useragents?
Over het bovenstaande: Er wordt actief gecontroleerd op User Agents. Ik maak via Orange altijd gebruik van een VPN verbinding (PPTP werkte afgelopen jaar nog dus zij met DD-WRT op hun router, doe er uw voordeel mee
Ik heb vorig jaar in de zomer, 4 weken gebruik gemaakt van een andere user agent, om zo het gebruik van mijn laptop te maskeren, nooit bericht over gehad...
Ik stop dat kaartje dit jaar wel in m`n iPad. Dan hoef ik niet weer die hele laptop + mobiel met usb-kabel mee te sleuren.Wordt een beetje moe van het gezeur in FR...zorg dan voor een fatsoenlijk alternatief...en dan niet die vervelende Clé USB met woekerprijzen en datalimiet.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Heb afgelopen week de internet Max optie bij Orange Mobicarte weer gebruikt even naar 220 bellen, in het spraakmenu de optie reactive gedaan en hoppa weer onbeperkt internet voor een maand.Vonkie schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:35:
[...]
Heb dit ook gehoord. Maar de vraag is of dit puur een bericht is om te ontmoedigen, of dat het daadwerkelijk wordt gecontroleerd/gecapped. Zou het eens uitproberen
Ik gebruik het simkaartje in combinatie met de huawei e585 Mifi. Werkt echt perfect iPhone, iPad, Laptop alles werkt
http://www.deutscheteleko...70?archivArticleID=989672
Nu KPN nog en we zijn klaar in NL
[ Voor 98% gewijzigd door Napo op 15-02-2011 15:35 ]
Het gaat wel over t-mobile in Duitsland. We zullen moeten afwachten in Nederland.tha_bulldog schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:53:
En in navolging van Vodafone gaat ook T-Mobile flat-fee data leveren in het buitenland!
http://www.deutscheteleko...70?archivArticleID=989672
Nu KPN nog en we zijn klaar in NL
Zoals men al weet, worden wij hier aardig uitgemolken en ik wacht met spanning af.......
Jamesbond007uk
Dat gaat dus ook gebeuren. In het artikel staat ook:gertitombo schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:32:
[...]
Het gaat wel over t-mobile in Duitsland. We zullen moeten afwachten in Nederland.
Zoals men al weet, worden wij hier aardig uitgemolken en ik wacht met spanning af.......
Deutsche Telekom will adopt the completely redesigned data roaming model in virtually all of its national companies across Europe
*Internet Europa voor € 9,95 p/mnd en 500MB op volle snelheid. Bij overschrijding wordt de snelheid geknepen.
*Travel & Surf dag en weekpassen worden per zone afgestemd en zijn idd pas in het 2e kwartaal beschikbaar. Exacte specificaties en prijzen volgen dus nog.
[ Voor 73% gewijzigd door Daneel op 28-02-2011 21:28 ]
Verwijderd
zou wel handig zijn dat het voor de zomer geintroduceerd wordt...hehe.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 07:51:
KPN is hier mee bezig. Ze verwachten net voor de zomer ook nog met een Europese bundel voor internet te komen.
[ Voor 7% gewijzigd door Bartjeee op 04-03-2011 06:28 ]
Verwijderd
Mijn ouders gaan vanaf 1 mei tot en met 3 juni naar Frankrijk. Ik wil zorgen dat ze internet op hun laptop hebben. Ik heb een Spaanse internet dongle van Vodafone welke volgens mij dezelfde is al die in Nederland verkrijgbaar zijn.
Kan iedere sim kaart in de dongle waardoor je ook internet voor mobiel kunt gebruiken of zit er verschil in internet voor mobiel en laptop.
Heeft er iemand een SIM kaart welke ik zou kunnen overnemen of lenen welke in Frankrijk werkt met een flatrate.
Internetdongle van Vodafone: Ja, maar even de Huawei Mobile Partner software er op zetten (google hiervoor op je typenummer+mobile partner). Vodafone Mobile Connect werkt alleen met vodafone sims.
Zit in principe geen verschil tussen.
http://www.t-mobile.nl/mo...elbundels/internet-europa
zie ik nu goed dat dit niet maandelijks opzegbaar is...dus dat het voor je hele contractsduur is?..wat niet handig is als je 1 keer per jaar op vakantie gaat.Adarkar schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:17:
Vanaf vandaag Internet Europa voordeelbundel van T-Mobile
http://www.t-mobile.nl/mo...elbundels/internet-europa
[ Voor 5% gewijzigd door Michel242186 op 16-03-2011 17:58 ]
T-Mobile draait het om. Ze verdienen nu alsnog die 120 euro per jaar aan roamingkosten. Omgerekend ben je dus hetzelfde kwijt als nu
Vodafone heeft ook nog een dagbundel van 35MB (prepaid 20mb). In Disneyland Parijs van de prepaid 20mb gebruik gemaakt, werkte prima. Voordeel bij T-Mo is wel dat alleen je snelheid omlaag knalt, maar er verder weinig mis kan gaan. Bij Vodafone is het wel weer zo dat je 1GB krijgt, maar ook daar geldt dat je het aanvraagt tot einde contract.
Volgens de T-Mobile webcare op twitter is het gewoon maandelijks opzegbaar: " Je kunt deze bundel maandelijk opzeggen.Het loopt dus niet tot het einde van je contract"Michel242186 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:57:
[...]
zie ik nu goed dat dit niet maandelijks opzegbaar is...dus dat het voor je hele contractsduur is?..wat niet handig is als je 1 keer per jaar op vakantie gaat.
De minimale duur van Internet Europa is gekoppeld aan de minimale duur van de overeenkomst.
Dus, tot einde contract. Ze verdienen dus maar liefst 120 euro per jaar aan je, die je anders nooit zou roamen. Het is een business model, geen tegemoetkoming als gevolg van zeuren van de EU.
Een Unitel sim kost bijna niets. Een bundel met 2 GB internet is 30 dagen geldig en kost 4500 kwanza (45 USD). In Luanda werkt 3.5G acceptabel. Aangezien internet in hotel vaak USD 25 per dag kost hier, een goede deal lijkt mij.
Eigenlijk puur voor Google maps, even wat opzoeken en wat mailen. Het is geen noodzaak, WiFi is waarschijnlijk ook nog wel te doen in de stad zelf, en waar ik verblijf hebben ze ook gewoon i-net.
Ik lees hier en daar iets over Vodafone Ierland en roaming via het AT&T netwerk. Is dat nog steeds een goede optie? En zou dat ook werken op een Nederlandse Vodafone-branded telefoon?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Vodafone Ierland is nu niet meer aantrekkelijk. Er zijn helaas een paar eikels geweest zoals droam.nl die dit veroorzaakt hebben
http://www.israelsims.com/orangesim.html <= Ik heb dit gevonden, maar iets vinden dat vanuit Europa verzendt is misschien nog wel even lucratief.
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Optus Mobile Prepaid Broadband.
Sim-only, 1GB datalimiet, 30 dagen geldig: $30 AUD
USB modem (doet ook CDMA/WCDMA), 1GB datalimiet, 30 dagen geldig: $49 AUD
USB modem (doet ook CDMA/WCDMA), 4GB datalimiet, 30 dagen geldig: $79 AUD
Verbruik wordt afgerekend in blokken van minimaal 10MB, wat in de praktijk eigenlijk niet erg vervelend is.
Al deze opties zijn via internet eenvoudig op te waarderen wanneer je door je data limiet heen bent. ($40 AUD levert je bij online opwaarderen weer 3.45GB extra data op)
Deze pakketjes zijn bij bijna elk Optus verkooppunt zo te koop. Enige wat je even moet opzoeken is een geldig Australisch adres en een telefoonnummer (Ik heb het adres + nummer van een camping opgegeven)
http://personal.optus.com...ssbroadband&site=personal
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Op de site van vodafone zie ik alleen mogelijkheden voor combi van dataplan + stick voor 30 pond, terwijl ik alleen simonly nodig heb.
Heeft die Mifi een SIM-lock? Dat kan namelijk een probleem zijn, ik weet niet of Vodafone NL en Vodafone IE als dezelfde provider wordt gezien.Sander schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:06:
Ik ga van de week naar Belfast en heb hier in NL een Hauwei vodafone Mifi, die ook alle instelopties voor sims van andere vodafone landen kent. Vraag me af of ik daar zo een vodafone uk prepaid kaartje met een databundel in kan drukken?
Ik heb een SIM-lockvrije MiFi (UK), en heb twee weken terug bij een bezoek aan Nederland het omgekeerde gedaan: een Nederlandse (Vodafone) SIM-kaart in het ding gestopt. Ik moest alleen bij login en wachtwoord opeens vodafone/vodafone invullen (daar waar ik niets hoefde te doen voor T-mobile UK), maar verder werkte het probleemloos.
Je zou het iPad-per dag plan kunnen nemen, moet je alleen een microSIM naar SIM converter hebben. Ik zie inderdaad geen SIM-only PAYG (prepay) plan. Je zou een andere provider kunnen bekijken, moet je alleen de eventuele SIMlock van je MiFi laten verwijderen.Op de site van vodafone zie ik alleen mogelijkheden voor combi van dataplan + stick voor 30 pond, terwijl ik alleen simonly nodig heb.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Thanks, ik overweeg nu zelf om gewoon ff te kijken, ga zakelijk en hotel waar ik zit kost internet 15 pond per 24u, dan is 30 pond voor een dongle + sim voor 3 dagen ook prima. Heb ik daarna de SIM voor volgende bezoekjes en kan het ff proberen in m'n MIFI, die overigens simlock vrij is, heb net even een t-mobile sim erin gedrukt en met custom apn settings werkte het primagambieter schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:14:
[...]
Heeft die Mifi een SIM-lock? Dat kan namelijk een probleem zijn, ik weet niet of Vodafone NL en Vodafone IE als dezelfde provider wordt gezien.
Ik heb een SIM-lockvrije MiFi (UK), en heb twee weken terug bij een bezoek aan Nederland het omgekeerde gedaan: een Nederlandse (Vodafone) SIM-kaart in het ding gestopt. Ik moest alleen bij login en wachtwoord opeens vodafone/vodafone invullen (daar waar ik niets hoefde te doen voor T-mobile UK), maar verder werkte het probleemloos.
[...]
Je zou het iPad-per dag plan kunnen nemen, moet je alleen een microSIM naar SIM converter hebben. Ik zie inderdaad geen SIM-only PAYG (prepay) plan. Je zou een andere provider kunnen bekijken, moet je alleen de eventuele SIMlock van je MiFi laten verwijderen.
(Wil het toch ook ff weten voor zomervakantie naar Italie, waar ik dan ook een sim-only voor kan halen)
[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 02-05-2011 22:41 ]
Nu las ik in dit artikel: 'The highlight of "Travel & Surf" will be Europe's first data roaming flat rate. For EUR 14.95 a week it will enable virtually unlimited surfing in the EU as of this summer.'
Ik heb even navraag gedaan of mijn SIM geschikt is en kreeg het volgende antwoord:
Sehr geehrter Herr x,
vielen Dank für Ihre E-Mail.
Die gewünscht Option "Travel & Surf" ist für den 1. Juli 2011 angekündigt. Nähere Informationen bezüglich Buchung oder anderen Voraussetzungen werden kurz vor Marktstart bekannt gegeben.
Auch in Zukunft sind wir jederzeit offen für Fragen, Wünsche, Anregungen oder auch Kritik. Sie erreichen uns telefonisch sieben Tage die Woche, 24 Stunden. Rufen Sie uns einfach an, wenn wir wieder etwas für Sie tun können.
Mit freundlichen Grüßen
N.G.
Kundenservice
Ofwel per 1-7 kun je op partnernetwerken van t-mobile in heel Europa voor slechts 14,95 een week onbeperkt internetten. Je moet alleen wel even een simkaartje kopen in Duitsland. Ik heb mijn kaartje bij een T Mobile winkel in Dusseldorf gekocht met mijn Nederlandse paspoort en met opgave van mijn Nederlandse adres. Vergeet niet direct even de Acces Point info te vragen. Destijds duurde het 6 uur alvorens de kaart op het netwerk was aangemeld. Ik kon wel direct de helpdesk bellen voor een statusupdate.
Het beltegoed is makkelijk verkrijgbaar (t-mobile shop, DM, tankstations etc). Helaas werkt een beltegoed aankoop met mijn Nederlandse Creditcard via de website van t-mobile niet. Ik heb een keer beltegoed gekocht via een onbemande automaat op straat. Dit was rond 7u in de ochtend. Ik kon pas tegen 10u opwaarderen omdat de verstrekte code nog niet was door de verificatieprocedure was gekomen. Ik koop nu alleen nog direct in een winkel.
Zodra ik het werkend heb zal ik mijn bevindingen posten.
?
[ Voor 6% gewijzigd door Michel242186 op 05-05-2011 23:43 ]
Voor prepaid is het 20mb per dag.Michel242186 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:27:
als ik een sim prepay kaartje koop van vodafone kost 7.50 zou ik dan in het buitenland ook gebruik kunnen maken van passport europa...dus 35mb verstoken voor 2 euro per dag in frankrijk
?
Eigenlijk is die 35MB per dag van Vodafone ideaal, ik heb het nu meerdere keren gebruikt en ben overwegend positief. Enige nadelen die ik zie zijn:
Je moet zelf je traffic in de gaten houden want ze melden niet als je over de 35mb gaat.
Het aantal landen is vrij beperkt, zo is bijv Scandinavië volledig uitgesloten. Ik ging er in 1e instantie vanuit dat alle passport landen mee zouden doen maar dat valt dus tegen.
Op moment dat je hem aanzet wordt automatisch het EU Datalimiet uitgezet. Ik had dat zelf weer aangezet, maar kreeg toen in Duitsland na 4 dagen een SMS dat ik aan de EU limiet zat, terwijl ik 100% zeker wist dat ik niet over de 35MB per dag was gegaan. Uiteindelijke factuur was 5 x 2,- per dag dus 10,- aan buitenland kosten. Lijkt er dus op dat dat achteraf teruggerekend wordt. Heb Vodafone hierover een vraag gesteld per mail (telefonisch kom je niet door de menu's) en nu 5 weken later nog geen antwoord gehad. Inmiddels wel nog 3 keer gebruik gemaakt van de 2,- per dag bundel in verschillende landen en niet meer tegen blokkade aangelopen.
Voor mij is de internetopreis dagbundel echt ideaal voor kortere trips waarbij een sim-only + prepaid datapakketje voor maand eigenlijk wat overbodig en aan de prijzige kant zijn. Door te tetheren met de iPad of laptop is het meer dan voldoende voor checken van mail en websites.
Voor langere trips of wanneer er echt gewerkt moet worden is de Mifi (of andere simlock vrije dongle) ideaal en is het ff kijken wat een prepaid pakketje ter plekke kost. Dit maakt voor mij een dienst als droam wat overpriced, maar dan met name omdat ik zelf de mifi al heb en bereid ben om dit voor vertrek even uit te zoeken. De betrouwbaarheid van een mifi + sim is voor mij tot nu toe altijd hoger gebleken dan hotelwifi's waar je belachelijk veel voor betaald en vervolgens niet op je VPN kan komen, wegvallende verbinding hebt etc.
Onlangs was ik een lang weekend in Tallinn, en heb daar een prepaid-startpaket van Simpel gekocht, voor €2,50 te krijgen bij iedere R-Kios. Dit wordt overigens uitgesproken als "Simpèl", lang niet iedereen spreekt Engels in die kioskjes, maar ze doen wel goed hun best om je te begrijpen.
Zie ook https://www.emt.ee/en/web/simpel
Vervolgens kun je per SMS of per toetsencombinatie drie bundels activeren:
- SMS "INTERNET 102" naar 9123 of toets "* 147 * 102 #" en krijg 250MB voor €4,94
- SMS "INTERNET 105" naar 9123 of toets "* 147 * 105 #" en krijg 500MB voor €6,35
- SMS "INTERNET 2" naar 9123 of toets "* 147 * 2 #" en krijg 5GB voor €7,94
Accespoint is internet2.emt.ee
Ik had de 5GB-bundel in m'n iPhone, met vrijwel overal goed 3G-bereik in Tallinn, in kelders etc alsnog vrij snelle EDGE-verbinding. Flink wat video getetherd op m'n iPad met AirVideo (hotel-WIFI was 's avonds brak) en totaal dus zo'n 2,5GB verbruikt zonder problemen.
Snelheid is 1.5 down / 384 up, die ik met Speedtest steeds wist te halen.
[ Voor 3% gewijzigd door MartijnGizmo op 07-05-2011 13:15 ]
Sterker nog, er is een SIM-only Internet abo van £5.11 per maand (heb ik namelijk) met een 30 dagen opzegtermijn. Dwz geen contractduur, alleen een opzegtermijn. Komt met 1 GB datalimiet, alleen is bellen/SMSen dezelfde prijs als prepay (PAYG). Je hoeft alleen een (Britse) creditcard te hebben.RoD schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:16:
Voor degenen die een wat langere tijd naar het Verenigd Koninkrijk gaan.. een sim-onlyabonnement van 3 kost je maar 10 pond per maand, en dan heb je 3mbps-internet (oid) en een limiet van 1GB. Heel goed te doenMoet je wel een Britse bankrekening hebben, maar dat is weinig moeite om dat even aan te vragen als je er toch zit.
Dat is namelijk het mooie van de Britse providers: die hebben allemaal contracten zonder vastgestelde looptijd, maar alleen 30 dagen opzegtermijn. Mijn hoofdabo is T-mobile van £10/maand, 30 dagen opzegtermijn, 100 min bellen, 100 SMS en 1GB internet. Met dat abo kan ik zowel de T-mobile (2G en 3G) en het Orange netwerk (2G) gebruiken. Alleen het internet abo + stick welke ik ooit nam is 18 maanden, voor £10 (3GB internet/maand), maar die mag alleen op T-mobile.
Hou er in de UK wel rekening mee dat de dekking buiten de steden matig is. Ik zat gisteren op Colworth Science Park, en ik kreeg een beetje GPRS met T-mobile/Orange, en het Three netwerk heeft alleen 3G en was soms even 3G verbinding, vaak geen internet. Mijn MiFi kon er niets mee.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Die bundel is er particulier ook, 9.95 pm maar als je em afsluit geld-ie voor de resterende looptijd van je contract. Het is dus een extra bundel naast je belbundel.itsalex schreef op zondag 08 mei 2011 @ 14:37:
Ik zag bij Tmobile dat je voor 8,50 euro per maand 500 mb in zone 1 mocht gebuiken in het buitenland. Dit zal waarschijnlijk alleen voor zakelijke klanten zijn maar het is wel aantrekkelijk maar je mag dat alleen op je tel doen. Vodafone doet voor die € 2,-- pd niet alleen die 35 Mb maar ook nog eens 35 Mb erbij maar met een lagere snelheid en dan moet je echt gaan betalen. Ik wil eigenlijk die Tmobile bundel wel eens proberen maar je moet dat voor je hele looptijd nemen maar uiteindelijk of ik € 60,-- voor 1 Gb kwijt ben voor Vodafone in Spanje of € 8,50 pm betaal en ik zou 2 keer per jaar gaan over een tijd van 2 jaar is Tmobile eigenlijk even goedkoop. Ik weet niet of je telefoon als modem mag gebruiken en dat is wel een nadeel en van Vodafone kan ik als wifirouter laten fungeren en je kan niet over je bundel gaan en je kan eventueel extra datategoed goedkoop erbij kopen.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
MAAR.....
De Internet op reis bundels gelden vanaf 1 juni in 42 landen! Helaas nog steeds niet in de VS maar daar is gratis WiFi zo gigantisch ingeburgerd (McDonalds, Starbucks, Apple Store etc) dat dat ook niet zo'n probleem meer is.
The revival of the Irish SIM zullen we maar zeggen. Dit is natuurlijk niet gek!
Dat is hier ook bij McDonalds enzo alleen is 3G ook zo ingeburgerd dat het niet heel veel gebruikt wordttha_bulldog schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:11:
Ik krijg zojuist een SMS van Vodafone, dat de passport tarieven voor bellen weer eens omlaag gaan. Leuk, maar ik VoIP toch altijd in het buitenland.
MAAR.....
De Internet op reis bundels gelden vanaf 1 juni in 42 landen! Helaas nog steeds niet in de VS maar daar is gratis WiFi zo gigantisch ingeburgerd (McDonalds, Starbucks, Apple Store etc) dat dat ook niet zo'n probleem meer is.
The revival of the Irish SIM zullen we maar zeggen. Dit is natuurlijk niet gek!
Is er ergens een lijst van die 42 landen? Vodafone UK heeft het over 35 landen, vooral Europese landen, daar zal de VS of Azie ook niet zo snel bji toegevoegd worden.
[edit] http://www.vodafone.ie/pl...pay/roaming/passport/map/
Gaat dus vooral om West-Europa, gedeeltelijk Oost Europa en Australie
[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 24-05-2011 11:37 ]
/▌
Albanië Hongarije Oostenrijk
Andorra Ierland Polen
Australië IJsland Portugal
België Isle of Man Réunion
Bulgarije Italië Roemenië
Cyprus Japan San Marino
Denemarken Jersey Slovenië
Duitsland Letland Slowakije
Estland Liechtenstein Spanje
Finland Litouwen Tsjechië
Frankrijk Luxemburg Turkije
Frans Guyana Malta Vaticaanstad
Gibraltar Martinique Verenigd Koninkrijk
Griekenland Monaco Zweden
Guernsey Nieuw Zeeland Zwitserland
Guadeloupe Noorwegen
De Ierse lijst is niet compleet voor ons als Hollanders
Ik kwam het volgende tegen:
http://www.togglemobile.nl/
In de volgende landen:
Nationaal bellen 0.12 €/min. Nationaal sms'en 0.12 €/min. Nationaal mobiel internet 0.15 €/MB
Nederland
Verenigd Koninkrijk
Spanje
Australië
Denemarken
Noorwegen
Zweden
In overige landen andere prijzen...
Meer landen volgen. Is volgens mij niet erg duur ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door jamesbond007uk op 25-05-2011 17:50 ]
Jamesbond007uk
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Het is van Lycamobile, dus het zal Vodafone moeten zijn in NL ;-)Jassy schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:58:
Toggle Mobile ziet er interessant uit. 0,12ct voor mobiel internet, en dat precies in de landen die ik nodig heb (Noorwegen/Zweden/Denemarken). Welk netwerk gebruiken die?
Jamesbond007uk
Ziet er leuk uit. Je krijgt zelfs een lokaal nummer voor die landen zodat je gratis (voor jou gratis, maar als mensen met voip bellen kost het hun ook niks extra) gebeld kan worden. Ik hoop dat een groter bedrijf zoiets nog een keer wereldwijd opzet.Jassy schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:58:
Toggle Mobile ziet er interessant uit. 0,12ct voor mobiel internet, en dat precies in de landen die ik nodig heb (Noorwegen/Zweden/Denemarken). Welk netwerk gebruiken die?
/▌
De Vakantie Internetbundel is een bundel met 100 MB voor € 9,95 per kalendermaand, die te gebruiken is in alle landen van de EU. 100 MB is ruim voldoende om ook tijdens je vakantie je mail bij te werken en je vrienden via social media op de hoogte te houden. Wanneer de 100 MB verbruikt is geldt er een buitenbundeltarief van €0,50cent per mb. Je krijgt op 80% en 100% van je tegoed een sms alert. Na 100% stopt je internetverbinding.
Duitsland, Frankrijk, Polen en Ierland zullen eind juni 2011 worden toegevoegd en veel meer landen zullen volgen.
Dus de lijst wordt zeker langer en beter!
Jamesbond007uk
Let hierbij op alleen neuve (nieuw) te kopen met 5 EUR credit. Neuve + 10 EUR credit (of 15 EUR), werkt met een coupon, waar je helemaal niets aan hebt. Koop vervolgens binnen 30 dagen na "opsturen" van de kaart je extra credit in frankrijk (10EUR) om het totaal 15 EUR te maken. Daarna bestel je direct internet MAX (-12EUR). Onbeperkt internetten voor 15 EUR in totaal. (zie openingspost voor settings e.d.)
Ik heb met de klantenservice gebeld. Vanaf de 15e moet de KPN databundel via mijnkpn te bestellen zijn.stijnec1 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:22:
iemand enig idee wanneer de kpn databundel aktief wordt, en hoe je deze moet activeren? op kpn.com is op het persbericht na niets terug te vinden
Voorwaarden zoals ik ze begreep:
10 euro voor 100mb
je krijgt na 80mb een sms
je krijgt na 100mb een sms dat je bundel op is.
als je na de bundel blijft door internetten, betaal je 50ct per mb.
Eerst dacht ik aan Vodafone Ierland, echter T-mobile Travel & surf voor 14,95 lijkt mij ook wel aantrekkelijk. Enig idee of deze optie ook voor prepaid beschikbaar komt?
Een andere optie is een Oostenrijks en Hongaars prepaidkaartje kopen. Van Telenor (die een mooie 1 Gb aanbieding heeft voor omgerekend € 9,30) heb ik echter geen aanbieders op Ebay kunnen vinden.
Een aanbieder van prepaid-kaartjes die ik nog niet hier gezien heb is http://www.prepaid-global.de.
Ook PCM besteed deze maand aan internet in het buitenland, zie http://www.pcmweb.nl/nieu...-buitenland-kan-goedkoper.
Toevallig heb ik mijn mobocarte van afgelopen jaar nog... meldt zich ook nog steeds aan hier via KPN netwerk + tig sms`jes dat mijn tegoed extra aangevuld wordt met bonustegoed bij opwaardering.Neodymium schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:13:
Het is al weer bijna tijd om op vakantie naar Frankrijk te gaan met z'n allen. Bestellen van mobicarte op ebay doe je minimaal 5 werkdagen voor vertrek, maar maximaal 28 dagen voor vertrek (anders is het starttegoed verdwenen).
Let hierbij op alleen neuve (nieuw) te kopen met 5 EUR credit. Neuve + 10 EUR credit (of 15 EUR), werkt met een coupon, waar je helemaal niets aan hebt. Koop vervolgens binnen 30 dagen na "opsturen" van de kaart je extra credit in frankrijk (10EUR) om het totaal 15 EUR te maken. Daarna bestel je direct internet MAX (-12EUR). Onbeperkt internetten voor 15 EUR in totaal. (zie openingspost voor settings e.d.)
Als ik nu opwaardeer, krijg ik dan ook meteen weer mijn Internet Max bundel geactiveerd? (aangezien die enige tijd buiten werking is geweest)
Zeer goede vraag! Indien je nummer echter 6 maanden niet is opgewaardeerd is het kaartje niets meer waardMichael Knight schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:15:
[...]
Toevallig heb ik mijn mobocarte van afgelopen jaar nog... meldt zich ook nog steeds aan hier via KPN netwerk + tig sms`jes dat mijn tegoed extra aangevuld wordt met bonustegoed bij opwaardering.
Als ik nu opwaardeer, krijg ik dan ook meteen weer mijn Internet Max bundel geactiveerd? (aangezien die enige tijd buiten werking is geweest)
Echter laten ook zij in het midden of je automatisch word verlengd, of dat je het handmatig moet doen. Ze zeggen wel dat je het handmatig KAN doen
Ja is vanaf 1 juli met dezelfde voorwaarden ook voor prepaid.musicfreak schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:06:
Eerst dacht ik aan Vodafone Ierland, echter T-mobile Travel & surf voor 14,95 lijkt mij ook wel aantrekkelijk. Enig idee of deze optie ook voor prepaid beschikbaar komt?
dat klinkt interessant waar heb je hem vandaan?Neodymium schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:20:
tha_bulldog? Ik heb zojuist een nieuwe mobicarte (SIM) mogen ontvangen uit Frankrijk, en hier staat de option internet MAX op 9 EUR? Is dit verlaagd? Vorig jaar stond het nog op 12 EUR?
Wow, dat is erg mooi! Dank voor de bevestiging, ik wacht tot 1/7...Mediacj schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:24:
[...]
Ja is vanaf 1 juli met dezelfde voorwaarden ook voor prepaid.
Ebay, Mobicarte Orange Neuve + 5 EUR CreditMichel242186 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:17:
[...]
dat klinkt interessant waar heb je hem vandaan?
Weet je dat zeker? Ik kan dat namelijk niet op de site terugvinden.Mediacj schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:24:
[...]
Ja is vanaf 1 juli met dezelfde voorwaarden ook voor prepaid.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik ga het ook eens proberen met deze tips:Neodymium schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:44:
[...]
Ebay, Mobicarte Orange Neuve + 5 EUR Credit
http://www.tourdefranceti...obile-internet-in-france/
Zou wel een koopje zijn!
Ah, duidelijk... dan koop ik gewoon een nieuwe als ik net over de grens benNeodymium schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:38:
[...]
Zeer goede vraag! Indien je nummer echter 6 maanden niet is opgewaardeerd is het kaartje niets meer waard(#123# suivi console). Informatie over "clearing down/ cancelling" option Internet Max: http://prepaid-wireless-i...INTERNET+MAX+subscription
Echter laten ook zij in het midden of je automatisch word verlengd, of dat je het handmatig moet doen. Ze zeggen wel dat je het handmatig KAN doen
Daarna even op maat knippen en in de iPad
excuses alvast als het toch ergens staat.
Maar ik heb overal een beetje gekeken op tweakers.
Wie heeft ervaring met en prepaid BIS abbo voor de blackberry voor in het buiteland?
En dan T.O.V. Amerika bijv.
Ik ga naar Amerika toe wou eigenlijk daar een sim kopen. Maar ik word ook niet echt wijzer van de websites van At&T en Verizon.
Alvast bedankt.
Lijkt inderdaad 12 EUR te zijn:Neodymium schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:20:
tha_bulldog? Ik heb zojuist een nieuwe mobicarte (SIM) mogen ontvangen uit Frankrijk, en hier staat de option internet MAX op 9 EUR? Is dit verlaagd? Vorig jaar stond het nog op 12 EUR?
Mobicarte is Orange's prepaid plan. The only good-value unlimited data option on Mobicarte is Internet Max which costs 12€ and provides unlimited data for 1 month (some have reported it is only 9€, but on June 20, 2011 I can confirm it is still 12€. The 9€ might have been a time-limited offer).
http://paygsimwithdata.wikia.com/wiki/France
T-Mobile biedt een weekpas voor € 14,95 (= 100MB), aangezien ik twee weken ga, kost dat dus € 29,90. Voordeel hierbij is dat ik gewoon mijn eigen abonnement/ nummer kan gebruiken.
Een andere optie is een prepaid (nl) kaartje kopen met een of andere buitenland internet bundel. Maar bij prepaid zijn de tarieven zo ondoorzichtig
En de andere optie zou een Frans Orange kaartje halen, maar zoals ik in de startpost (hoe actueel is die post?) lijkt het erop dat ik veel werk moet doen en het ongeveer het zelfde kost...
Iemand nog een gouden tip of ei van Columbus?
Ik ga het zo even voor je checkenDit klopt, 9E is een tijdelijk actietarief. Overigens, op de TdF Tips pagina hierboven staat dat e-mail ook 9 euro extra kost. Dit moet dan veranderd zijn, toen ik het checkte ging dat echt nog gewoon voor 3 EUR..
[ Voor 44% gewijzigd door Neodymium op 25-06-2011 22:59 ]
Option mail -- 6 €Neodymium schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:57:
Gewoon een T-Mobile weekpas doen dan, Orange mobicarte is exclusief kosten voor email, vooral voor de Iphone is dat een grote kostenpost. Het kost ook veel minder moeite
[...]
Ik ga het zo even voor je checken
Option Internet Max -- 9€
Option TV - 6€
Dit haal ik nu vandaag uit #123#.
Voor orange is geloof ik alleen port 80 (en vast ook 8080) open. Dus dat betekend dat je inderdaad gelimiteerd bent qua programma's in "windows".
Edit: Mooi plaatje (gestolen van orange.fr) (deze mag je in de Topicstart zetten!!)

[ Voor 10% gewijzigd door Neodymium op 26-06-2011 00:59 . Reden: Plaatje Orange.fr ]
T-mobile simpa Internet Start Package kopen voor 20 HRK (minder dan EUR 3), inclusief 500 MB:Binnetie schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:33:
9 Juli vertrek ik voor 2,5 week naar Kroatie. Ik zit bij Vodafone. Kroatie is volgende website geen Passport land. Heeft er iemand tips m.b.t. het gebruik van mobiel internet in het land?
http://www.visitingcroatia.info/internet_tarrifs.asp
Dat lijkt mij geen probleem anders stond het er op de site wel bij!Binnetie schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:31:
Dat klinkt wel erg goed! Nu maar hopen dat ze deze simkaarten aan buitenlanders verkopen. Iemand daar ervaring mee?
De updates van Android apps hebben in een onbewaakt ogenblik mijn hele buitenland databundel opgevreten... Hoe zet je die updates uit? Ze blijven maar terugkomen iedere keer.
[ Voor 3% gewijzigd door Dijkhuis op 30-06-2011 11:53 ]
/▌
Dat leek mij inderdaad de enige optie, maar daarvoor heb je wel een internetverbinding nodig. En op de plek van mijn appartement was de verbinding nogal instabiel, dus dat duurde ook eeuwen. Ik heb nog even naar een app gezocht die dit voor me deed, maar die kon ik ook niet vinden.Marzman schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:58:
Dat vinkje uitzetten per app.
Verwijderd
- gaat de Orange kaart werken in mijn Vodafone dongle?
- moet ik nog iets aan instellingen wijzigen?
Heeft iemand ervaringen/tips voor me?
Dank voor je hulp!
Tom
Iedere stad heeft vaak zelfs wel meerdere Three stores. Goed te herkennen aan de schreeuwende reclame voor gratis iPhones op dit moment (iig in Cambridge bij alle 3 de zaken). Losse prepaid simkaart kost 2 pond (of als je iemand kent met Three gratis) en daarna kan je gewoon upgraden overal (supermarkten, atm, three store etc).alex3305 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:24:
Ik zag hier dat het internet in het VK het goedkoopste was bij Three Mobile. Echter, zijn deze simkaarten ook los te koop, of moet je die per se via internet/telefoon bestellen?
Een van de voordelen is dat ze gratis skype aanbieden, dus als je een mobiel hebt die dat kan kan je lekker via je skype tegoed naar huis bellen :-)
Bedankt voor je reactie. De prijzen had ik inderdaad al gevonden op internet. Wij gaan in augustus zes dagen en dan vind ik het wel handig om bijv. te kunnen navigeren in Londen. Als ik dan 12 Pond kwijt ben aan ongeveer 500MB data voor zes dagen lijkt me dat meer dan voldoende!swtimmer schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:36:
[...]
Iedere stad heeft vaak zelfs wel meerdere Three stores. Goed te herkennen aan de schreeuwende reclame voor gratis iPhones op dit moment (iig in Cambridge bij alle 3 de zaken). Losse prepaid simkaart kost 2 pond (of als je iemand kent met Three gratis) en daarna kan je gewoon upgraden overal (supermarkten, atm, three store etc).
Een van de voordelen is dat ze gratis skype aanbieden, dus als je een mobiel hebt die dat kan kan je lekker via je skype tegoed naar huis bellen :-)
Daarnaast had ik inderdaad ook al zitten denken aan Skype icm. Three, aangezien bijna 20 pence per minuut wel erg duur is om naar huis te bellen
Voor goedkoop naar Nederland bellen gebruik ik zelf eigenlijk vooral Easyvoip, die hebben zeg maar een forward nummer in praktisch ieder europees land waardoor je overal vrij goedkoop kan bellen. Zo bel ik vanaf mijn mobiel naar (vast) Nederland in de uk voor 0.4$ cent (dus 0.004$) + mijn normale binnen uk geldende belminuten.alex3305 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:43:
[...]
Daarnaast had ik inderdaad ook al zitten denken aan Skype icm. Three, aangezien bijna 20 pence per minuut wel erg duur is om naar huis te bellen.
Ahum... Je kunt eventueel de internetverbinding hier in nederland testen (0,05 cent per 10 KB aan download (dus 5€ per MB!)). Het is wel belangrijk om te kijken of je vodafone dongle unlocked is en mocht dit zo zijn (ga ik niet van uit), dan kun je door apn: orange, pass: orange, user: orange gaan internetten.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:29:
Ik heb een Franse Orange 3G-kaart gekocht via Ebay (€10 incl verzending en €5 beltegoed!). Ik heb 'm in mijn Vodafone dongle gestopt (ben nog in NL). Ik kan via mijn laptop uiteraard niet bellen. Ik heb een paar vragen:
Dank voor je hulp!
Tom
Waarschijnlijk is je dongle niet unlocked, en kun je je telefoon als "modem" gebruiken om te internetten. (USB-Modem/Bluetooth-Modem). Net zo makkelijk...
ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw verkoper in france?Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:29:
Ik heb een Franse Orange 3G-kaart gekocht via Ebay (€10 incl verzending en €5 beltegoed!). Ik heb 'm in mijn Vodafone dongle gestopt (ben nog in NL). Ik kan via mijn laptop uiteraard niet bellen. Ik heb een paar vragen:
Dank voor je hulp!
Tom
zit nog te twijfelen een vodafone NL kaart te kopen, of Vodafone IE of de Orange FR. Meerdere malen zit ik in Frankrijk de laatste jaren. Tethering via android. De laatste is denk ik het beste alternatief voor mij !
[ Voor 15% gewijzigd door dr.nld op 01-07-2011 09:30 ]
Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019
lokaal een simkaartje kopen VIP ( provider ) kostte mij ongeveer 10 euro=> 4 weken geldig met een limiet van 1Gig heb veel plezier aan beleefd ( niet op elke plaatst even snel..maar ja dat geldt voor meer landen..)Binnetie schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:33:
9 Juli vertrek ik voor 2,5 week naar Kroatie. Ik zit bij Vodafone. Kroatie is volgende website geen Passport land. Heeft er iemand tips m.b.t. het gebruik van mobiel internet in het land?
http://shop.ebay.com/i.ht...n=1&_trksid=p3286.c0.m283dr.nld schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:24:
[...]
ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw verkoper in france?
zit nog te twijfelen een vodafone NL kaart te kopen, of Vodafone IE of de Orange FR. Meerdere malen zit ik in Frankrijk de laatste jaren. Tethering via android. De laatste is denk ik het beste alternatief voor mij !
Op dit moment is er nog maar 1 verkoper als ik het goed zie
Zit hier al meteen internet op of moet je deze via de klantenservice aanvragen?smeijers schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:59:
[...]
lokaal een simkaartje kopen VIP ( provider ) kostte mij ongeveer 10 euro=> 4 weken geldig met een limiet van 1Gig heb veel plezier aan beleefd ( niet op elke plaatst even snel..maar ja dat geldt voor meer landen..)
Nu vraag ik me af of het veranderen van een blox ook niet gelijk een aanpassing van je contract is bij VF, want heb geen zin om opeens in NL met een 1 GB limiet te zitten.
Dat zal dus een prepaid T-mobile kaartje worden met een week surf & Travel, is nu 7,50 (hopenlijk volgende maand ook nog). Kan ik tenminste ook emailen. Alleen weet iemand of je een telefoonsim ook in een usb dongle kan stoppen? Anders moet ik namelijk mijn telefoon voor tetheren gebruiken en moet ik steeds van sim switchen of een 2e telefoon meenemen om zelf bereikbaar te zijn.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.