Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57
ralfbosz schreef op zondag 04 september 2011 @ 17:17:
[...]

Volgens mij is dat Edge probleem wat veel mensen aanroepen een 'fout' van hun telefoon, die ondersteunt de frequentie van de Amerikaanse 3G niet. Met mijn Galaxy S had ik gewoon 3G in de VS.
Klopt en legde ik eerder ook al uit: in de VS zit 3G op 850/1900 MHz (AT&T). Veel HTC's/Blackberry's kunnen daar niets mee (doen alleen 900/2100 MHz). De Galaxy S en de iPhone zijn uitzonderingen en ook nieuwere HTC's kunnen het wel.

T-Mobile USA is een uitzondering: dat is 1700 MHz 3G (en anders EDGE). Heel weinig telefoons ondersteunen dat. Voorbeeld zijn de Nokia N8/N9, maar verder kun je 3G vergeten op T-Mobile met een Europese telefoon. Dus óf genoegen nemen met EDGE óf AT&T nemen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
Een vriendin van mij gaat vrijdag 3 weken naar Canada op vakantie. Nu heeft ze een beetje gekeken naar internet mogelijkheden via Ben (haar provider), maar dat is natuurlijk erg duur!

Ik lees berichten dat het in Canada allemaal een beetje lastig is qua soorten netwerken enzo. Rogers is een netwerk en ik las dat iemand daar een bundeltje gekocht heeft om te kunnen internetten. Is daar misschien een link van? Ik zoek namelijk naar een internet prepaid bundeltje o.i.d. op de site van Rogers maar kan daar niks voor internet op je mobiel vinden? Wel met laptop e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Binnetie schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:57:
Een vriendin van mij gaat vrijdag 3 weken naar Canada op vakantie. Nu heeft ze een beetje gekeken naar internet mogelijkheden via Ben (haar provider), maar dat is natuurlijk erg duur!

Ik lees berichten dat het in Canada allemaal een beetje lastig is qua soorten netwerken enzo. Rogers is een netwerk en ik las dat iemand daar een bundeltje gekocht heeft om te kunnen internetten. Is daar misschien een link van? Ik zoek namelijk naar een internet prepaid bundeltje o.i.d. op de site van Rogers maar kan daar niks voor internet op je mobiel vinden? Wel met laptop e.d.
Wat is er onduidelijk aan gambieter in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"? Ga gewoon naar een winkel van Rogers, je koopt een prepay kaartje en schakelt internet in op die kaart. Dat leggen ze je allemaal uit in de winkel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Oh sorry, heb dat bericht helemaal over het hoofd gezien.
Ik ga het bericht even doornemen en kijken of ik hier wat mee kan. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Binnetie schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:24:
Oh sorry, heb dat bericht helemaal over het hoofd gezien.
Ik ga het bericht even doornemen en kijken of ik hier wat mee kan. Dankjewel!
You're welcome :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

swtimmer schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:39:
Heeft iemand ervaring met het hebben van een prepaid kaartje voor 3g internet in de Shanghai/Suzhou regio? Is dit makkelijk te verkrijgen? Is dit duur? Ik heb een Android mobiel, gaan veel diensten dankzij de firewall standaard niet werken voor mij (Gmail,Maps,Facebook,Evernote...)?

Iemand hier ervaring mee?!
Kleine update voor het archief :-)

Heb via ebay de volgende sim kaart besteld en ontvangen (link) met volgens de verkoper de volgende opties:
Hi Sander,

thank you for your purchase and sorry to reply you late.

I just check that you can apply GPRS plan once you activated the sim. the plan would be RMB40 for 300MB data, you need to send a SMS message to 10010, typing GPRS40, and send to the phone number 10010, the plan would be effective immediately. If you want to use 500MB, then you should type GPRS80, it would cost you RMB80. But you have to top up the value first, as the SIM card is just having RMB50 value only.

regards,

- shel-ip
Klinkt allemaal erg goed (en goedkoop!), zal als ik terug ben in December hier nog een keer een reactie plaatsen met mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 11:46
Net terug van een rondreis door het westen van de USA. 3 weken kunnen internetten via AT&T en een van thuis meegebrachte MiFi op een tablet en een iPhone.

Daar ter plekke een gratis data-simkaartje genaamd "DataConnect Pass" opgehaald bij een ATT winkel.

Op internet geactiveerd via http://att.com/buyasession

Een databundel gekocht.
100 MB - $15
300 MB - $30
1000 MB - $50

Geldigheid voor de 1000 MB bundel was 1 maand.

Sim-kaart in een MiFi Huawei E585 (van 3.co.uk) gedaan.

In de MiFi een paar instellingen maken:
APN: isp.cingular
authentication: none

Deze instellingen wist de verkoper in de winkel overigens niet te vertellen.

Ook aanvinken dat roaming is toegestaan. De dekking buiten de steden van ATT is matig, maar soms lukt het internetten via een roaming partner ((T-Mobile?). Roaming lijkt niets extra's te kosten

Snelheidsbeperking: met de Huawei E585 is alleen een 2G (EDGE) verbinding mogelijk. ATT gebruikt voor 3G een frequentie die niet wordt ondersteund door de Huawei MiFi. (zie wikipedia voor meer info over frequenties). Dit was overigens niet hinderlijk.

Als je gaat reizen door het land (westen) reken er dan op dat je alleen mobiel bereik in de buurt van dorpen/steden hebt. IK heb het idee dat de GSM dekking in Amerika een stuk slechter is dan van het andere (CDMA) netwerk. Hiermee zijn onze GSM telefoons niet compatibel.

We hebben praktisch iedere dag in een ander motel overnacht. Allemaal hadden ze gratis internet. Overigens wel vaak via een onbeveiligde verbinding, dus internet via de MiFi had mijn voorkeur.
In 3 weken tijd 800 MB verstookt met emails lezen, motels boeken, websites laden en tijdens het rijden navigeren via Google Maps.

Je kunt via bovengenoemde website van AT&T (en ook via de MiFi) je dataverbruik monitoren en eventueel een databundel bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Mobiel (internet) in de VS is een beetje gecompliceerd: in met name het noordwesten is de dekking van AT&T matig. In Nevada zijn er ook plekken waar je alleen via 3G kunt bellen (en dat ondersteunt de mifi idd niet). De dekking op en rond hoofdwegen zou op zich wel goed moeten zijn trouwens.

Tip voor de volgende keer: zelf een VPN-server of service regelen in Nederland; dan kun je via gratis wifi toch veilig internetten. Is een stuk sneller en scheelt je eventueel kosten.

Trouwens, wat een tarieven zeg, $50 voor 1 GB. En mensen in Nederland maar klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvdm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 13:32
P. Mekes schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:12:
Heeft iemand toevallig ervaring met "droam"? Zakelijk willen we er misschien gebruik van maken maar ik kan weinig referenties vinden op internet.
2 weken gebruikt (nou ja) in Zwitserland. Eerste week werkte het totaal niet, via sms kreeg ik te horen dat een software fout in zat.
Wel volle prijs moeten betalen! Sterker nog duurde meer als 6 weken voordat ik mijn borg terug kreeg. Geen reactie op mailtjes en sms pas nadat ik op twitter mijn gal puugde werd er direct gereageerd. Borg kreeg ik eindelijk terug.
Voor mij nooooooit geen droam meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:08
Moet je ook niet aan beginnen die oplichter. Als je bedenkt dat wat hij doet geeneens toegestaan is volgens de voorwaarden (hij gebruikt gewoon Ierse vodafone SIM's) en wat voor gigantische opslag hij berekent wordt je daar niet vrolijk van. Mede dankzij zijn soort eikels is het nu zo dat het tarief voor de Ierse SIM omhoog is gegaan.

Wat ik me overigens wel afvraag is wat zijn source is voor Droam1000. Zou nog wel eens een leuk abbo'tje kunnen zijn!

[ Voor 15% gewijzigd door RadioAir op 22-10-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
tha_bulldog schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:23:
Moet je ook niet aan beginnen die oplichter. Als je bedenkt dat wat hij doet geeneens toegestaan is volgens de voorwaarden (hij gebruikt gewoon Ierse vodafone SIM's) en wat voor gigantische opslag hij berekent wordt je daar niet vrolijk van. Mede dankzij zijn soort eikels is het nu zo dat het tarief voor de Ierse SIM omhoog is gegaan.

Wat ik me overigens wel afvraag is wat zijn source is voor Droam1000. Zou nog wel eens een leuk abbo'tje kunnen zijn!
Volgens mij kopen ze soms in het land zelf een lokale simkaart in (vandaar 'alleen in deze bestemming te gebruiken').

Verder heb je bij Vodafone (wellicht ook in Ierland) een mogelijkheid om een maandbedrag te betalen om je binnenlandbundel in het buitenland te gebruiken: bij een 1 GB zakelijke bundel kun je deze voor € 4,20 (ex btw) ook in het buitenland in Passport-landen gebruiken.

Ben overigens zeer tevreden over Vodafone in het buitenland tot nu toe: in Zwitserland zonder problemen zo'n 100 MB verstookt voor een tientje in totaal ofzo. Had bij KPN minimaal een paar honderd euro gekost aangezien Zwitserland buiten hun bundels valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:00

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:15:
T-Mobile USA is een uitzondering: dat is 1700 MHz 3G (en anders EDGE). Heel weinig telefoons ondersteunen dat. Voorbeeld zijn de Nokia N8/N9, maar verder kun je 3G vergeten op T-Mobile met een Europese telefoon. Dus óf genoegen nemen met EDGE óf AT&T nemen.
Dat zou wel verklaren waarom ik met mijn N8 probleemloos kon Skypen :) Verder eigenlijk ook niet op gelet of het 3G of Edge was verder toen, het was iig snel zat :P

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 10:45
Voor een tripje Ardennen wil ik graag een prepaidje internet van Proximus nemen. Nette prijs, mooie dekking, zo lijkt het. Voor het handige zou ik het simmetje wel op voorhand in huis willen hebben. Maar ik kan nergens ontdekken of dat mogelijk is. Online bestellen laat geen ander verzendadres dan Belgie toe. En ik kan geen verkooppunt (fysiek dan wel online) voor NL vinden.
Iemand betere suggestie?

• Sorcerer8472
Naar een fysieke winkel in BE gaan op de heenweg? :Y)

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 10:45
Sorcerer8472 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:15:
Naar een fysieke winkel in BE gaan op de heenweg? :Y)
Dat werkt altijd. Maar mijn tekst was "voor het handige...."

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

martin2005 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:22:
[...]

Dat werkt altijd. Maar mijn tekst was "voor het handige...."
Nederlandse simkaarten zijn erg gemakkelijk via marktplaats te kopen, misschien geldt dit ook voor Belgische simkaarten op Belgische tweedehandswebsites? :) Die verzenden vast wel naar Nederland.

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 15-12-2011 20:49 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ben nu alweer een paar weken terug uit China dus zal mijn ervaringen met het gebruik van 3g in China met China Unicom hier geven.

Ik had mijn kaart via eBay gekocht (wel voor een andere provincie, maar in principe kan je met al die kaarten overal roamen). Nadeel was wel dat doordat ik inprincipe aan het roamen was geen gebruik kon maken van de SMS diensten om mijn tegoed op te vragen en dus moest bellen (China Unicom heeft gewoon engelse helpdesk, geen probleem dus verder).

Wel heb ik zelf mijn eigen APN moeten instellen:
To anyone who needs this, here are the APN settings for China Unicom:

APN = uninet
user = guest
pass = guest
Verder is het aan te raden om een databundel aan te zetten zodra je gebruik gaat maken van data. Dit kan met de volgende SMS commandos. Stuur een SMS naar 10010 met GRPS40 voor 300MB (kost 40 RMB), sms GRPS80 voor 500mb (kost 80 RMB).

Werkte voor mij als een trein en heb overal in east china snel en vlot internet gehad (ok behalve in natuurgebieden ed. maar dat is vergelijkbaar met hier in de UK, daar verwacht je ook geen bereik in de uithoeken van de highlands ;-)).

Ik kan wel aanraden je SIM online te kopen, hoorde van meerde mensen dat het vrij lastig was de juiste SIM in de winkel te krijgen (blijkbaar zijn ze niet allemaal geschikt voor 3g).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Een collega van me gaat binnenkort 6 weken naar Amerika (westelijk deel). Hij zou graag willen internetten op zijn telefoon aldaar.
Nu kwam ik deze simkaarten tegen op Ebay: http://cgi.ebay.nl/NEW-AT...3f058f7ddb#ht_3789wt_1484
De bedoeling is dat je deze simkaart koopt en dan online diensten af neemt?
Iemand die hier ervaring mee heeft? Hij heeft geen creditcard dus ik weet niet of je dan online diensten kan afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Binnetie schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:51:
Een collega van me gaat binnenkort 6 weken naar Amerika (westelijk deel). [...] Hij heeft geen creditcard...
Off-topic: Als hij naar de VS gaat kan hij toch wel beter een creditcard nemen, dat is daar echt aan te bevelen en veel meer de standaard betaalwijze voor van alles :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Heb je gelijk in, ik gebruik hetzelf ook regelmatig als ik in het buitenland ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 10:20
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:15:
[...]

Klopt en legde ik eerder ook al uit: in de VS zit 3G op 850/1900 MHz (AT&T). Veel HTC's/Blackberry's kunnen daar niets mee (doen alleen 900/2100 MHz). De Galaxy S en de iPhone zijn uitzonderingen en ook nieuwere HTC's kunnen het wel.

Galaxy Nexus (i9250) doet ook 3G via alle genoemde banden (850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Even dit topic gelezen voor wat handig is in de VS... Maar als ik het goed begrijp kun je het beste een AT&T simkaart via eBay bestellen? Bijvoorbeeld deze: http://www.ebay.nl/itm/NE...3f058f7ddb#ht_3789wt_1484

Daarna de simkaart activeren en via creditcard tegoed erop zetten? Is dat alles of mis ik iets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Haha datzelfde vroeg ik me vanochtend nou ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Laatst online: 21-07 11:59
Ja ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
earthknake schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:53:
Even dit topic gelezen voor wat handig is in de VS... Maar als ik het goed begrijp kun je het beste een AT&T simkaart via eBay bestellen? Bijvoorbeeld deze: http://www.ebay.nl/itm/NE...3f058f7ddb#ht_3789wt_1484

Daarna de simkaart activeren en via creditcard tegoed erop zetten? Is dat alles of mis ik iets??
Ben je er nog achter gekomen wat nu een goede oplossing is?
Ik zie door de bomen het bos niet meer, en lees nergens een duidelijke ervaring waar ik op durf te vertrouwen.

Kun je met zo'n losse simkaart van eBay ook vanuit Nederland al activeren, geld storten etc?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 12:37

Zoefff

❤ 

Voor Phusebox wellicht te laat, maar de combinatie die ik heb gebruikt voor 3G in Amerika is met uitstekend bevallen.

Ik heb voor een 3-weekse trip in Californië een AT&T Novatel MiFi 2372 besteld:

Afbeeldingslocatie: http://c2499022.cdn.cloudfiles.rackspacecloud.com/wp-content/uploads/2011/02/attmifi-2372-1.jpg

Te vinden in webshops als bijvoorbeeld all4cellular.com. Levering was met normale shipping een dag of 10. Het apparaat is AT&T branded, maar wel simlockvrij. Belangrijk, want anders slikt 'ie de prepaid simkaarten niet.

De simkaart heb ik besteld op http://www.touristsim.com/. Een combinatie van de SIM zelf (€20,-) en een refill van 2 GB data (of bellen, maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt) voor €46,-. Het kan wellicht goedkoper, maar ik vond dit prima geprijsd.

Het werkt uitstekend. In Nederland getest met mijn eigen KPN SIM. Na het aanmaken van een extra profiel met de juiste APN settings ging het snel zat, rond de 12Mbps. In Californië ook een prima 3G (HSPA) verbinding, al heb ik daar geen speedtests gedaan. Over het algemeen was het prima internetten, ook met 2 telefoons, iPad en laptop tegelijkertijd.

Een klein nadeel van de MiFi 2372 is dat je hem niet kan gebruiken tijdes het opladen. De 3G verbinding blijft dan wel in stand, maar WiFi wordt uitgeschakeld. De accu houdt het ongeveer 3 tot 4 uur uit, dus over het algemeen was het voldoende om 's avonds weer op te laden. Dat laden gaat behoorlijk snel, dus eventueel ook tussendoor (aan de auto-oplader) prima te doen.

Al met al dus uitstekend bevallen en zeker aan te raden :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zoefff schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:38:
Voor Phusebox wellicht te laat, maar de combinatie die ik heb gebruikt voor 3G in Amerika is met uitstekend bevallen.

Ik heb voor een 3-weekse trip in Californië een AT&T Novatel MiFi 2372 besteld:

[afbeelding]

Te vinden in webshops als bijvoorbeeld all4cellular.com. Levering was met normale shipping een dag of 10. Het apparaat is AT&T branded, maar wel simlockvrij. Belangrijk, want anders slikt 'ie de prepaid simkaarten niet.

De simkaart heb ik besteld op http://www.touristsim.com/. Een combinatie van de SIM zelf (€20,-) en een refill van 2 GB data (of bellen, maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt) voor €46,-. Het kan wellicht goedkoper, maar ik vond dit prima geprijsd.

Het werkt uitstekend. In Nederland getest met mijn eigen KPN SIM. Na het aanmaken van een extra profiel met de juiste APN settings ging het snel zat, rond de 12Mbps. In Californië ook een prima 3G (HSPA) verbinding, al heb ik daar geen speedtests gedaan. Over het algemeen was het prima internetten, ook met 2 telefoons, iPad en laptop tegelijkertijd.

Een klein nadeel van de MiFi 2372 is dat je hem niet kan gebruiken tijdes het opladen. De 3G verbinding blijft dan wel in stand, maar WiFi wordt uitgeschakeld. De accu houdt het ongeveer 3 tot 4 uur uit, dus over het algemeen was het voldoende om 's avonds weer op te laden. Dat laden gaat behoorlijk snel, dus eventueel ook tussendoor (aan de auto-oplader) prima te doen.

Al met al dus uitstekend bevallen en zeker aan te raden :)
Nou voor mij nog niet te laat, maar de accuduur lijkt me toch wel een probleem. Je moet hem dus steeds aanzetten en uitzetten als je even iets wil opzoeken, waarom dan niet die simkaart van touristsim in je telefoon gestopt? Kun je ook meteen goedkoper bellen/sms-en naar Nederland?

Maar de simkaart is goed bevallen van Touristsim? Was het AT&T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Goedkoop bellen naar het buitenland valt meestal erg tegen bij prepaid. Is vaak meer dan een dollar per minuut. Gebeld worden is wel cheap omdat vanuit Nederland naar een Amerikaanse mobiel bellen vaak goedkoper is dan naar een Nederlands mobieltje bellen (mijn voip-provider kost 2,5 ct/minuut). Je betaalt wel voor het gebeld worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:04:
Goedkoop bellen naar het buitenland valt meestal erg tegen bij prepaid. Is vaak meer dan een dollar per minuut. Gebeld worden is wel cheap omdat vanuit Nederland naar een Amerikaanse mobiel bellen vaak goedkoper is dan naar een Nederlands mobieltje bellen (mijn voip-provider kost 2,5 ct/minuut). Je betaalt wel voor het gebeld worden dan.
Tja bij touristsim zou ik 66 euro kwijt zijn voor 2gb data en 200 minuten bellen naar Nederland.

Als ik bij Vodafone internet zou gebruiken en regelmatig zou bellen ben ik volgens mij het driedubbele kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Je zou hem inderdaad aan en uit kunnen zetten, opstart tijd is een seconde of 10. De 3 tot 4 uur accutijd is volgens mij wel bij vol gebruik, de standby tijd zal langer zijn maar heb ik niet echt getest. Als 3G of WiFi niet gebruikt worden gaat dit ook vanzelf uit, de timeout is in te stellen in het (redelijk propere) webbased control panel van de MiFi.

De SIM was van Redpocket, maar werkt op het AT&T netwerk, dat is ook wat de MiFi aangeeft. Touristsim biedt verschillende versies, maar met de SIM die ik had kan je inderdaad ook bellen of SMS'en. Zoals ze zelf adverteren up to 200 international calls. Domestic is ongelimiteerd (!).

Het was mij niet te doen om het bellen maar vooral bedoeld voor data. Daarom zat de SIM ook niet in m'n telefoon maar in de MiFi, zodat ik er ook op m'n iPad / laptop gebruik van kon maken, en zodat m'n vriendin ook nog kon internetten op haar telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zoefff schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:12:
Je zou hem inderdaad aan en uit kunnen zetten, opstart tijd is een seconde of 10. De 3 tot 4 uur accutijd is volgens mij wel bij vol gebruik, de standby tijd zal langer zijn maar heb ik niet echt getest. Als 3G of WiFi niet gebruikt worden gaat dit ook vanzelf uit, de timeout is in te stellen in het (redelijk propere) webbased control panel van de MiFi.

De SIM was van Redpocket, maar werkt op het AT&T netwerk, dat is ook wat de MiFi aangeeft. Touristsim biedt verschillende versies, maar met de SIM die ik had kan je inderdaad ook bellen of SMS'en. Zoals ze zelf adverteren up to 200 international calls. Domestic is ongelimiteerd (!).

Het was mij niet te doen om het bellen maar vooral bedoeld voor data. Daarom zat de SIM ook niet in m'n telefoon maar in de MiFi, zodat ik er ook op m'n iPad / laptop gebruik van kon maken, en zodat m'n vriendin ook nog kon internetten op haar telefoon :)
Ja ok, maar dan ben ik nog meer geld kwijt voor zo'n MiFi ding, terwijl mijn telefoon ook een hotspot kan maken. Vind het maar lastig, ook omdat ze schrijven dat de kaart maar 30 dagen geldig is, dan moet ik dus maar de gok nemen dat hij op tijd aankomt als ik een week voor vertrek pas kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Phusebox schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:15:
[...]

Ja ok, maar dan ben ik nog meer geld kwijt voor zo'n MiFi ding, terwijl mijn telefoon ook een hotspot kan maken. Vind het maar lastig, ook omdat ze schrijven dat de kaart maar 30 dagen geldig is, dan moet ik dus maar de gok nemen dat hij op tijd aankomt als ik een week voor vertrek pas kan bestellen.
Nee, dat is niet nodig. De kaart is niet geactiveerd als je hem krijgt. Ik had hem een maand voor vertrek, en op de laatste dag voor vertrek online geactiveerd en opgeladen. Heeft het 3 weken lang prima uitgehouden, dus dat werkt uitstekend.

Of je hem wel of niet in een MiFi apparaat gebruikt is natuurlijk een persoonlijke keuze, als jij hem liever in je telefoon stopt moet je dat vooral doen :P

Overigens is het bereik van AT&T prima bevallen, in tegenstelling tot wat je soms in de media hoort. In steden of stedelijke gebieden altijd goed bereik en een snelle verbinding. Daarbuiten wel eens wat minder snel, maar nog steeds te doen. Kom je in de uitgestrekte natuurgebieden dan wil de ontvangst nog wel eens verdwijnen, maar dan waren er (op telefoon) ook geen andere netwerken beschikbaar. Verrassend genoeg was de ontvangst in Yosemite dan wel weer oke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Al met al was het voor mij dus een veel goedkopere oplossing dan roamen met KPN. Vodafone heeft volgens mij nog wel een soort buitenland-blox, maar volgens mij kan je daar ook geen 2 GB mee verstoken voor €60,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Touristsim is idd een goeie deal! Veel beter dan de standaard AT&T-deals volgens mij.

Wat gebeurt er na die maand trouwens? Kun je dan nog opwaarderen en/of de sim voor een volgende vakantie hergebruiken?
Zoefff schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:21:
Al met al was het voor mij dus een veel goedkopere oplossing dan roamen met KPN. Vodafone heeft volgens mij nog wel een soort buitenland-blox, maar volgens mij kan je daar ook geen 2 GB mee verstoken voor €60,- :)
Idd, voor 5 euro heb je 4 MB bij Vodafone (voor een dag), en daarna € 2 per MB. Alleen in Passportlanden is het goed te doen met 2 euro voor 35 MB, vaak en met tevredenheid gebruik van gemaakt ook al.

[ Voor 56% gewijzigd door Sorcerer8472 op 17-04-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Zoals ik het lees moet je na die maand een nieuwe SIM aanschaffen, tenzij je hem tussendoor al opwaardeert:
The SIM is valid for 30 days or as long as the refill credit is active.
Voor de volgende trip dus een nieuwe SIM aanschaffen. Maar ook met die kosten nog steeds véél voordeliger dan roaming oplossingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand op het forum ervaring met www.simup.nl ? Een nederlandse site die prepaid kaarten van buitenlandse providers verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Pff net een half uur met iemand van RedPocket gechat over de tarieven en voorwaarden.

Met hun $ 59.99 plan, waarvoor je "up to 200 minutes international calls" en 2 gb data krijgt, kun je max 40 minuten naar vaste nummers in Nederland bellen.

Als je wil sms-en moet je een pay&go refill kopen, en als je na die 40 minuten nog meer wil bellen moet je weer een ICA refill kopen... lekker duidelijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
In de VS moet je je laten bellen door Nederlanders. Kost 8 a 9 cent bij de meeste providers (bij ziggo zelfs gratis bij volop bellen); gebeld worden kost je het minuuttarief of is onbeperkt met je Amerikaanse nummer.

Dus even een sms'je of whatsappje oid en je zo laten bellen. Zelf had ik in het buitenland een doorverbindtrucje waardoor ik kon inbellen naar een eigen voip-pbx en mezelf kon doorverbinden. Zo kon ik vanuit de VS voor een paar cent per minuut bellen naar vaste Nederlandse nummers; goedkoper zelfs dan in Nederland van mobiel naar vast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sorcerer8472 schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:22:
In de VS moet je je laten bellen door Nederlanders. Kost 8 a 9 cent bij de meeste providers (bij ziggo zelfs gratis bij volop bellen); gebeld worden kost je het minuuttarief of is onbeperkt met je Amerikaanse nummer.

Dus even een sms'je of whatsappje oid en je zo laten bellen. Zelf had ik in het buitenland een doorverbindtrucje waardoor ik kon inbellen naar een eigen voip-pbx en mezelf kon doorverbinden. Zo kon ik vanuit de VS voor een paar cent per minuut bellen naar vaste Nederlandse nummers; goedkoper zelfs dan in Nederland van mobiel naar vast :+
Nou, gebeld worden en bellen is evenduur, evenals sms sturen en ontvangen. In ieder geval bij de providers die ik heb bekeken: AT&T en RedPocket (via Touristsim.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Phusebox schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:50:
[...]

Nou, gebeld worden en bellen is evenduur, evenals sms sturen en ontvangen. In ieder geval bij de providers die ik heb bekeken: AT&T en RedPocket (via Touristsim.com)
Valt toch gewoon binnen die onbeperkt-bundel dan? Bij inkomende gesprekken maakt het voor de kosten niet uit wie er belt.

Uitgaand is echter hoog internationaal tarief van vaak ruim een dollar per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:26:
[...]

Valt toch gewoon binnen die onbeperkt-bundel dan? Bij inkomende gesprekken maakt het voor de kosten niet uit wie er belt.

Uitgaand is echter hoog internationaal tarief van vaak ruim een dollar per minuut.
Onbeperkt, waar zie jij onbeperkt dan?

Inkomend en uitgaand van/naar Nederland vast kost $ 0.05 en bij deze bundel van 46 euro via touristsim krijg je voor $ 2.00 aan internationaal tegoed.

Van/naar mobiel is het $ 0.25 per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Phusebox schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:35:
[...]

Onbeperkt, waar zie jij onbeperkt dan?

Inkomend en uitgaand van/naar Nederland vast kost $ 0.05 en bij deze bundel van 46 euro via touristsim krijg je voor $ 2.00 aan internationaal tegoed.

Van/naar mobiel is het $ 0.25 per minuut.
Ik haalde RedPocket en Touristsim door elkaar, sorry. Touristsim is wel heel enorm voordelig dan trouwens! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:05:
[...]

Ik haalde RedPocket en Touristsim door elkaar, sorry. Touristsim is wel heel enorm voordelig dan trouwens! :o
Is allebei hetzelfde? Touristsim levert gewoon RedPocket sim kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Ik heb een KPN onbeperkt abbo, die moet ik nog even bellen of ze een leuke aanbieding hebben voor mijn situatie, maar hier alvast mijn vraag:

Ik reis deze zomer in totaal 5-6 weken door Duitsland / Oostenrijk / Zwitserland, maar vooral Italie. Ik heb internet nodig, het liefst gewoon altijd & overal. Wat is de makkelijkste optie, en wat voor hardware heb ik daarvoor nodig? Ik heb een HTC One X telefoon.

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:20
De optie om goedkoop te internetten die ik elke vakantie gebruik komt misschien te vervallen. Zou jammer zijn want had altijd goede ervaringen met Droam.

http://droam-early-order-...-onze-klanten-en-vrienden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:58
SunshineCompany schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:20:
Ik heb een KPN onbeperkt abbo, die moet ik nog even bellen of ze een leuke aanbieding hebben voor mijn situatie, maar hier alvast mijn vraag:

Ik reis deze zomer in totaal 5-6 weken door Duitsland / Oostenrijk / Zwitserland, maar vooral Italie. Ik heb internet nodig, het liefst gewoon altijd & overal. Wat is de makkelijkste optie, en wat voor hardware heb ik daarvoor nodig? Ik heb een HTC One X telefoon.
Als je nog over kunt stappen naar een Vodafone Smart abo is dat wel een opie. Daarmee kun je 60 dagen per jaar in vf passpoort landen bellen/smssen/internetten uit je bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Laatst online: 20-09 23:02
Ik heb even een vraagje.
In de vakantie ga ik een week naar Ierland. Tijdens deze vakantie zou ik graag willen beschikken over internet om foto's te kunnen uploaden en dingen over het land op te kunnen zoeken.

Nou was mijn vraag, wat is voor mij het voordeligst?
Ik heb een Vodafone Bel+SMS+Web 275 abbo met als toestel een Galaxy S2. Ik beschik over vodafone passport en Ierland is zo'n passport land. Vodafone is zelfs actief in Ierland.
Via vodafone Nederland zou ik dus een internet op reis dagbundel blox aan kunnen zetten voor 2 euro per dag, maar die geeft mij maar 35 mb per dag. Ik zou hier wel mee rond kunnen komen, maar ik heb liever iets meer.

Nou las ik dit ik de TS:
Voor de rest van de West-Europese landen waarmee Vodafone een dataroaming overeenkomst heeft kan ik je een Ierse vodafone Pay as you Go simkaart aanraden. 50MB per dag voor 2,99 euro per dag. Deze sim kaart koester ik, alle poorten behalve 25 staan open, dus je hebt een volwaardige internet verbinding!
Dat zou mij ook wel aanstaan, maar dan moet ik natuurlijk 8 dagen met een ander nummer rondlopen (op zich geen probleem). Alleen de vraag, hoe kom ik aan zo'n simkaart en hoe kan ik die opwaarderen? Er van uitgaande dat het een prepaid sim is.

Nou zag ik dit op www.vodafone.ie staan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LeJZD.png
Die van 30 euro zie ik wel zitten. Als ik het goed begrijp betaal ik dan eenmalig 30 euro of is het een soort van maandcontract? Dan heb ik een maand lang 500 mb. Dat is genoeg voor 8 dagen. Dezelfde vraag, hoe kom ik aan zo'n simkaart?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
In de UK heb ik vorig jaar een SIM van het Three netwerk gebruikt, die zitten dus ook in Ierland. Kost niet veel voor behoorlijk wat data, dekking in ierland heb ik uiteraard geen ervaring mee. Ze hebben eventueel ook nog een prepaid Mi-fi voor niet al te veel. http://shop.three.ie/cata...-mifi-black/50970/T010019

Hebben ook locale winkels, dat geldt uiteraard ook voor de concurrentie. Ik zou daar gewoon een telecom winkel binnenstappen.

[ Voor 3% gewijzigd door troftnom op 08-05-2012 14:27 . Reden: Edit: ierland nog specifiek toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
Dankje voor je reactie.

Ze hebben dus gewoon prepaid sim kaarten voor in de telefoon, maar zit daar data bij in of is dat zoveel euro per mb. Net als prepaid in Nederland als het ware.

En over die MiFi, daar past dan toch gewoon een broadband simkaart in (van Three dan)? Kan ik die gewoon laten verzenden naar mijn thuisadres in Nederland? Deze zelfde vraag heb ik nog over de simkaart van vodafone pay as you go.

[ Voor 9% gewijzigd door Hompu op 07-05-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ierland is niet de UK, dus dat gaat roaming worden met een Three-kaart. Ik heb zelf een extra Three-abo van 6 euro per maand (woon in de UK), maar het bereik van Three is nogal wisselend (slechter dan Vodafone/T-mobile/Orange in mijn ervaring).

@TheBleeder: je kunt de Mifi beter via Ebay kopen, dan is deze simlockvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
@Gambieter, dank je. Alleen Three heeft wel een .ie domein en op deze wikipedia pagina staat 3 wel bekend als Ireland carrier.

Maar het is dus mogelijk met een MiFi je eigen portable hotspot te creëren?
En dan gaat er dus gewoon een broadband (al dan niet) prepaid simkaart in van een carrier uit Ierland?

Edit: op ebay zie ik snel allemaal branded mifi's zoals van AT&T, Sprint en Verizon, die zijn dan allemaal gelockt of niet?

[ Voor 13% gewijzigd door Hompu op 07-05-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TheBleeder schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:43:
@Gambieter, dank je. Alleen Three heeft wel een .ie domein en op deze wikipedia pagina staat 3 wel bekend als Ireland carrier.
Maar als je een 3-abonnement in de UK neemt, geldt deze niet voor Ierland. Ik ben al eens met een 3 UK-abo naar Ierland geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TheBleeder schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:43:
Ah, had niet gezien dat er gelinkt werd naar three.ie. My bad :)
Maar het is dus mogelijk met een MiFi je eigen portable hotspot te creëren?
En dan gaat er dus gewoon een broadband (al dan niet) prepaid simkaart in van een carrier uit Ierland?
Ja, dat kan; ik heb een MiFi (Huawei E585) en dat ding werkt perfect. Heeft een Three logo, maar is simlockvrij.
Edit: op ebay zie ik snel allemaal branded mifi's zoals van AT&T, Sprint en Verizon, die zijn dan allemaal gelockt of niet?
Zoek naar Huawei E585. Ik zal even kijken of ik de Ebay-link kan vinden waar ik hem gekocht heb :)

Ik heb deze toen gekocht, volgens mij verkoopt hij ook internationaal :) . En op Ebay.nl staan ze ook, nu de E586.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 07-05-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
Dankje zal eens kijken. Stel dat ik zo'n ding via ebay aanschaf, dan kan ik gewoon daar een prepaid broadband sim aanschaffen?

Zat net even snel te kijken, schijnt dat O2 en Meteor dat ook aanbieden. Prepaid sim met mifi hotspot. Kan het dus altijd daar nog regelen, maar ben iemand die het liefst alles van te voren onder controle heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TheBleeder schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:27:
Dankje zal eens kijken. Stel dat ik zo'n ding via ebay aanschaf, dan kan ik gewoon daar een prepaid broadband sim aanschaffen?

Zat net even snel te kijken, schijnt dat O2 en Meteor dat ook aanbieden. Prepaid sim met mifi hotspot. Kan het dus altijd daar nog regelen, maar ben iemand die het liefst alles van te voren onder controle heeft :P
Formeel moet de provider tethering toestaan. En nu je het vraagt, mijn Britse SIM van Three werkte niet in mijn Mifi, omdat de provider tethering blokkeert. Je zult een specifieke SIM moeten kopen waar tethering bij toegestaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
gambieter schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:50:
[...]
Ah, had niet gezien dat er gelinkt werd naar three.ie. My bad :)
Zie nu ook dat mijn bericht dat niet expliciet vermelde, heb dat maar even gecorrigeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb een simkaart van Touristsim besteld voor in de VS, zal hier later wel posten hoe het bevallen is voor future reference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
Oke bedankt voor de hulp. Nog een laatste vraag voor de afwegingen kunnen beginnen.
Ik kwam via via op de site van Tesco Mobile. Ik weet dat Tesco roamt op het O2 netwerk. Daar bieden ze gewoon prepaid aan, met een internetbundel van 350mb voor 7 dagen. Zoals hier te lezen is. Volgens mij is dit ongeveer hetzelfde als blox internet voor prepaid bij bijv. vodafone.

Kan ik dan via Ebay een ongebruikte simkaart bestellen en thuis laten bezorgen om dan thuis ook te activeren? En als ik dan in Ierland ben dat ik dan de activatie sms stuur voor internet bundel.

Dat betekent dus dat ik voor 7 dagen met een andere sim in mn telefoon rondloop, dus geen mifi hotspot.

Edit: Of een prepay kaart van O2 via Ebay bestellen. Dan heb je de mogelijkheid om voor 10 euro in 30 dagen 700MB te verbruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Hompu op 09-05-2012 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:44:
Ik heb een simkaart van Touristsim besteld voor in de VS, zal hier later wel posten hoe het bevallen is voor future reference.
Had er ook eentje besteld op 9 mei, en vandaag al binnen! Ga over twee weken naar Cali, hopelijk werkt het goed i.c.m een Huawei E586.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Phusebox schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:44:
Graag. Ben ontzettend benieuwd. Ik ga in september naar Florida. Ik ben al in het bezit van een Vodafone Mifi Router dus ik hoef slechts nog een simkaart te kopen. Maar wat is de beste plaats op een kaartje te kopen? Een simkaartje van een lokale provider via ebay of via websites als Touristsim of iets als sim-up of internationalsim.eu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

laserboy schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:49:
[...]
Graag. Ben ontzettend benieuwd. Ik ga in september naar Florida. Ik ben al in het bezit van een Vodafone Mifi Router dus ik hoef slechts nog een simkaart te kopen. Maar wat is de beste plaats op een kaartje te kopen? Een simkaartje van een lokale provider via ebay of via websites als Touristsim of iets als sim-up of internationalsim.eu?
Het werkte voor mij in ieder geval uitstekend, zie de korte review die ik eerder in dit topic heb achtergelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 17:18
Denk ik te simpel maar is een goedkope andriod telefoon niet dan beter dan een mifi want die kan je ook als hotspot instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Definieer goedkoop? De MiFi die ik heb aangeschaft was rond de €40,-, als er Android telefoons onder dat bedrag beschikbaar zijn lijkt me het een optie. Maar voor zover ik weet gaat de goedkoopste Android telefoon voor een euro of 90 over de toonbank.

Los daarvan weet ik niet hoe lang een goedkope telefoon het uithoud als deze als WiFi hotspot fungeert en of dat meer of minder dan de 4 uur van de MiFi is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Nee die zijn er nog niet wel rond de 70 heb je de alcatel http://www.kijkshop.nl/pr...i-prepaid-alcatel-ot-918/
maar denk dat niet lang meer gaat duren dat de prijzen dan rond de 40 euro zijn

[ Voor 0% gewijzigd door saharoen op 22-05-2012 14:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Het specifieke model is voorzien van een SIM lock, dus daar heb je sowieso weinig aan. Prijzen onder de 40 euro klinken leuk, maar ik denk niet dat het gaat gebeuren. Zeker niet zonder dat er ingeboet wordt op kwaliteit, zoals bijvoorbeeld accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Is dualsim en simlockvrij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

In ieder geval niet in de webshop die je aangeeft:
Hi Prepaid Alcatel

Specificaties:

- Prepaid toestellen zijn voorzien van een SIM lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestroo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-03-2022
Beste tweakers,

Als ik deze prepaid sim koop voor €2 met €7 belwaarde (na registratie).
https://www.vodafone.nl/s...uro-simkaart/sku52000060/

Kan ik dan met de nieuwe Op Reis-bundel van vodafone, vanaf 15 juni, dit gebruiken voor 3 dagen internet in het buitenland? (€2/dag en 35mb/dag)

Dit lijkt me te mooi om waar te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn Huawei 586 niet op het 3g netwerk aangelogd. Zit nu in San Diego, is de touristsim/redpocket niet compatible met 3g van Att?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 03:48:
Ik krijg mijn Huawei 586 niet op het 3g netwerk aangelogd. Zit nu in San Diego, is de touristsim/redpocket niet compatible met 3g van Att?
Ook al eens in je gsm geprobeerd? Redpocket zou gewoon op at&t netwerk moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 03:48:
Nee, voor zover ik me uit mijn eigen research kan herinneren is de Huawei 586 niet compatible met de 3G frequenties die AT&T gebruikt. Een 2G verbinding zou wel mogelijk moeten zijn.

Zie ook een eerder bericht in dit topic, al gaat dat wel over de 585. Heb je al geprobeerd om de juiste APN (volgens mij att.mvno, geen username en wachtwoord) in te stellen?

[ Voor 22% gewijzigd door Zoefff op 30-05-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Die ervaring had ik ook met een Huawei E5830 in New York en Californië, geen 3G, wél EDGE (alsnog goed te doen met 2 iPhones en een iPad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, heb idd Edge, en dat valt wel mee te werken. Stom, dacht dat 3G met de E586 wel zou werken. Heb een iPhone dus een microsim, de Huawei heeft een normale sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsg
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-02-2024
Van de zomer ga ik iets meer dan een maand naar Denemarken. Natuurlijk wil ik daar ook lekker overal kunnen internetten. Nu zit ik te denken om dat met een Toggle simkaartje te doen wat mij 5 euro (sim) en 15 ct/MB zou kosten. Weet iemand een goedkoper, beter, lokaal alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Providers in Denemarken zijn Telia, Three (3), Telenor en TDC Mobil. (Virtuele operators niet meegenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Mijn ervaring met een drive-through door Denemarken is dat Telenor en TDC Mobil slecht zijn en Three een redelijk nette ontvangst heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdveen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 08:20

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Zijn er ook mensen met ervaring in noorwegen?
Voor eind juni heb ik voor 2 weken een mobiele dataverbinding nodig voor het nakijken van email ed.
Ik zag dat de 2 grote providers in noorwegen Netcom en telenor zijn, maar op hun website kan ik niks vinden over eventuele prepaid-kaarten voor data.
Iemand een idee?

Daarnaast heb ik ook nog in juli een data-verbinding in Oekraïne nodig, waarmee ik redelijk wat data kan verbruiken.
Ook daar heb ik op de websites van de telecom providers geen prepaid abonementen kunnen vinden.

Waze Nederland - peter@wazenederland.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
petervdveen schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:15:
Zijn er ook mensen met ervaring in noorwegen?
Voor eind juni heb ik voor 2 weken een mobiele dataverbinding nodig voor het nakijken van email ed.
Ik zag dat de 2 grote providers in noorwegen Netcom en telenor zijn, maar op hun website kan ik niks vinden over eventuele prepaid-kaarten voor data.
Iemand een idee?

Daarnaast heb ik ook nog in juli een data-verbinding in Oekraïne nodig, waarmee ik redelijk wat data kan verbruiken.
Ook daar heb ik op de websites van de telecom providers geen prepaid abonementen kunnen vinden.
Zover ik weet kan je als buitenlander geen pre-paid kaart (of abbo) aanschaffen in Noorwegen. (Het was mij niet gelukt in ieder geval een jaar of 3 geleden). Dit komt omdat je geen Fødselnummer hebt (soort BSN). De enige optie is iemand vinden die zijn nummer wil gebruiken bij registratie.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdveen

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Is er toevallig iemand die ervaring heeft met dit bedrijf:
internet-op-reis.nl

Het ziet er namelijk wel goed uit, maar misschien ook wel te mooi om waar te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:11
petervdveen schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:18:
internet-op-reis.nl

Het ziet er namelijk wel goed uit, maar misschien ook wel te mooi om waar te zijn?
Dat is toch wel aan de prijs.....
27 cent per MB.
stel bij gemiddeld gebruik van 300 mb >> 81 euro !!
en dan komen de aanschaf kosten er nog bij.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Is de aanbieding "internet Max" nog beschikbaar in Frankrijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
petervdveen schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:18:
internet-op-reis.nl

Als je onder de 35Mb per dag kan blijven zou ik voor Vodafone prepaid met Alles in 1 bundel gaan. 2 euro per dag voor max 35Mb. Ga daar in ieder geval niet over, want dan betaal je de hoofdprijs (hun verdienmodel neem ik aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

driel24 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:43:
Is de aanbieding "internet Max" nog beschikbaar in Frankrijk ?
Het is even zoeken in het Frans B) , maar ze hebben `m nog steeds bij Orange.

http://www.orange.fr/bin/...ns/fiches/option_BPN.html

"Mensuel Internet Max" en kost nog steeds €9,-, boven op de standaardkosten voor een simkaart. Als je dus een Orangewinkel binnenloopt en vraagt om een mobicarte + rechargement, kun je daarna in het telefoonmenu je 'bon plans' kiezen en daar 'Internet Max' aanzetten. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Michael Knight schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:33:
[...]

Het is even zoeken in het Frans B) , maar ze hebben `m nog steeds bij Orange.

"Mensuel Internet Max" en kost nog steeds €9,-, boven op de standaardkosten voor een simkaart. Als je dus een Orangewinkel binnenloopt en vraagt om een mobicarte + rechargement, kun je daarna in het telefoonmenu je 'bon plans' kiezen en daar 'Internet Max' aanzetten. :)
Bedankt !
Standaardkosten van een sim zijn op het web ook nog eens in de aanbieding.
http://boutique.orange.fr...=4&code_rubrique=5-504008
Zal in de winkel wel weer duurder zijn. ;)
Wat ik me nu trouwens afvraag.....
hoe kunnen ze nu zien dat je je telefoon op tethering zet en met je tablet
op internet gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
  • Laatst online: 04-07 20:56
Ga binnenkort weer twee weken naar italie.
normaal bestelde ik dan een droam. Maar die is wel wat duurder geworden.

Na het zoeken naar alternatieven zag ik http://www.wereldwijdwifi.nl/ die eigenlijk hetzelfde aanbiedt. Alleen kan ik nergens ervaringen vinden?
Iemand ervaring met dit bedrijf?

Of heeft iemand ervaringen met een lokale provider in italie? Ik heb gekeken bij telecom italia.
maar kan er niet echt wijs uit worden. Zoek dan eigenlijk een sim die ik in een oude telefoon kan zetten en die als wifi hotspot te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdveen

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Nvt.

[ Voor 98% gewijzigd door petervdveen op 14-06-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb net een Vodafone prepaid kaartje gekocht, hiermee kan ik in alles paspoort landen (EU + Zwitserland, Japan en Australië) voor 2 euro;
  • 20 minuten bellen
  • 20 minuten gebeld worden
  • 20 smsjes sturen
  • 20MB internetten
Heb mijn abonnement met mijn reguliere 06 doorgeschakeld staan op het moment dat het nummer offline is (automatisch). Van het prepaid nummer heb ik de Voicemail en nummer herkenning uitstaan (anders ziet de andere kant je 2e nummer).

Als ik op vakantie ga is het een kwestie van te voren even opwaarderen, bij het landen simkaart wisselen en vervolgens iedere dag een SMS sturen om de Blox actief te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Laatst online: 04-08 23:05
Interessant. Het 'abbonement' kost je dan .10 per dag, right? Je moet elke dag een SMS sturen om hem actief te houden. Maw. het kost je per maand 3 euro om dit vol te houden. ( .10 * 30 = 3 euro ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 00:58
iBurger schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:02:
Interessant. Het 'abbonement' kost je dan .10 per dag, right? Je moet elke dag een SMS sturen om hem actief te houden. Maw. het kost je per maand 3 euro om dit vol te houden. ( .10 * 30 = 3 euro ).
Nee, 2 euro per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Bartjeee, je info klopt niet (meer). Op vodafone.nl staat bij prepaid nu dat het 35MB is ipv 20MB en de landen zijn aangepast (vreemd genoeg zijn Australië en Japan er vandoor)

EDIT: Vodafone Webcare zegt weer dat het wel om de 42 landen gaat. Wat is het nou?

Site Voda:
Deze bundel vervalt automatisch om 00:00 Nederlandse tijd, ook als je de minuten niet hebt opgemaakt. Je ontvangt een gratis sms'je als je 80% en 100% van je databundel hebt bereikt.

Als je deze bundel activeert vervalt de standaard datalimiet.

Alles-in -1 op Reis is geldig in: Europa (inclusief Turkije), Marokko, Verenigde Staten, Canada, Suriname, Aruba en Nederlandse Antillen.

Na aanmelden wordt € 2 van je prepaid-tegoed afgeschreven. Zorg dus dat je voldoende tegoed hebt als je de bundel aansluit. Na aanmelden, ontvang je een sms ter bevestiging.

Belangrijk weetje bij Vodafone internet op reis klanten: De oude 2EUR/35MB bundel is automatisch omgezet in een alles in 1. Wilde me er vandaag voor aanmelden, kon niet, heb ik gebeld, was hij automatisch omgezet, bij zowel mijn vader als bij mij. Hoef je dus niets voor te doen!

[ Voor 4% gewijzigd door RadioAir op 15-06-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestroo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-03-2022
Bartjeee schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:34:
Heb net een Vodafone prepaid kaartje gekocht, hiermee kan ik in alles paspoort landen (EU + Zwitserland, Japan en Australië) voor 2 euro;
  • 20 minuten bellen
  • 20 minuten gebeld worden
  • 20 smsjes sturen
  • 20MB internetten
Heb mijn abonnement met mijn reguliere 06 doorgeschakeld staan op het moment dat het nummer offline is (automatisch). Van het prepaid nummer heb ik de Voicemail en nummer herkenning uitstaan (anders ziet de andere kant je 2e nummer).

Als ik op vakantie ga is het een kwestie van te voren even opwaarderen, bij het landen simkaart wisselen en vervolgens iedere dag een SMS sturen om de Blox actief te houden.
Hoeveel kost zo een prepaidkaartje? En hoeveel belwaarde staat er op? Ben van plan (als Belg) even over de grens dit kaartje te kopen, want ik vertrek binnenkort op vakantie.
Valt dit ook in supermarkten (Spar) te kopen? Anders haal ik dit verderop in een Vodafonewinkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
sideburn948 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:16:
Ga binnenkort weer twee weken naar italie.
normaal bestelde ik dan een droam. Maar die is wel wat duurder geworden.

Na het zoeken naar alternatieven zag ik http://www.wereldwijdwifi.nl/ die eigenlijk hetzelfde aanbiedt. Alleen kan ik nergens ervaringen vinden?
Iemand ervaring met dit bedrijf?

Of heeft iemand ervaringen met een lokale provider in italie? Ik heb gekeken bij telecom italia.
maar kan er niet echt wijs uit worden. Zoek dan eigenlijk een sim die ik in een oude telefoon kan zetten en die als wifi hotspot te gebruiken.
Ik heb vorig jaar Vodafone genomen, was 10 mins werk in een lokale vodafone winkel. Prepaid simkaartje gekocht, met daarbij iets van 20e beltegoed. Door bepaalde opwaardeercode had ik daarmee 2GB internet geldig voor een maand. Prima te doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Op haar site te zien lijkt het alsof Vodafone Passport afschaft. Het zijn nu "voordeellanden". In Australië kun je wel die €2 bundel aansluiten, maar als je erbuiten belt (meer dan 20 minuten) dan betaal je ineens € 1,95 per minuut... Buiten de 35 MB betaal je €2 per MB. Dus 35x zo veel als je het omrekent...

Ineens wordt Vodafone een stuk minder aantrekkelijk qua buitenlandtarieven, waarmee ze zich juist lang tijd onderscheidden van de rest. Eens kijken wat er gebeurt met mijn buitenlandtarieven in het lopende abonnement... anders ben ik wellicht snel weg...

-edit-
Op mijn zakelijke My Vodafone is Passport + Internet Dagbundel vervallen en is Alles-in-1 op Reis Dagbundel erbij gekomen. Op de website is verder totaal niets meer te vinden qua zakelijke buitenlandtarieven. Geen flauw idee meer wat ik nu betaal als ik bijv. buiten de bundel ga na die dagbundel. Waarschijnlijk € 0,70 per MB ofzo? (iig per 1 juli?)

[ Voor 24% gewijzigd door Sorcerer8472 op 17-06-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
maestroo schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:37:
[...]

Hoeveel kost zo een prepaidkaartje? En hoeveel belwaarde staat er op? Ben van plan (als Belg) even over de grens dit kaartje te kopen, want ik vertrek binnenkort op vakantie.
Valt dit ook in supermarkten (Spar) te kopen? Anders haal ik dit verderop in een Vodafonewinkel :)
Kaartje kost 7,5 euro daar staat 5 euro tegoed op en na aanmelden komt daar nog 5 euro bij. Die kaartjes hebben ze bij iedere telefoon winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Nadat mijn oude Mifi bij overstap van werkgever terug moest heb ik nu privé een andere besteld, namelijk de ZTE MF60 (Of stukje goedkoper op ebay). Voordeel van deze mifi is dat de mogelijkheid bestaat om een externe antenne aan te sluiten. Aangezien ik in het verleden wat negatieve ervaringen heb gehad met bereik in huis met de Huawei R201 van Vodafone, bijv in huis waardeloos gprs, buiten het raam een stuk beter met 3G, maar dan weer waardeloos wifi bereik.

Ik ben nu dus op zoek naar een losse antenne met een meter of 5 bekabeling die ik op plekken met slecht bereik gewoon even wat tactischer kan plaatsen (evt met ducttape).

Iemand ervaring met dit soort antennes? Je hebt namelijk (net als met wifi antennes) echt een gigantisch prijsbereik, zoals:
http://wireless-broadband...reless-broadband-fme.html
of
http://www.ebay.nl/itm/15...arten&hash=item3cc294659c

maar ook in grootte zoals bijv:
http://www.ebay.nl/itm/15...uting_Mobile_Breitbandgeräte&hash=item3a711cf748

Persoonlijk vallen die laatste 2 binnen het budget dat ik hiervoor aan mezelf kan verantwoorden. Het doel is om plekken met slecht/geen bereik gewoon net even dat beetje extra te hebben. Iemand een idee waar op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik kom er net achter dat ik met mijn stomme kop niet goed heb opgelet. Van een keten vakantieparken (RCN) zijn alle parken volledig wifi gedekt, maar twee er van niet. Les Collines de Castellane dus niet. En daar gaan wij natuurlijk naar toe. Ik baal als een stekker, want ik had gehoopt lekker iedere avond ff naar de tour te kunnen kijken (vpn tunneltje naar huis, en klaar).

Streaming video dus overboard, jammer dan. Maar ik wil wel "ongelimiteerd" internet.
Heb ik net even naar droam gekeken. Maar volgens mij kan dat beter/goedkoper.
Daar heb ik namelijk "maar" 1GB voor 95 euro. Dat moet toch goedkoper kunnen met een mifi enz. Nog afgezien van het feit dat die @Attore me een behoorlijke eikel lijkt. Die dacht me vorig jaar even te kunnen bashen en me voor digibeet uit te maken, omdat ik vond dat ik goedkoper uit was met een snelle campingwifi. Toen de discussie uit kwam op het feit dat ik een perfect werkende VPN tunnel had en ook nog eens onbeperkt tegen hogere snelheden dan 3G, werd ik behoorlijk uitgescholden cq zijn toon beviel me helemaal niet.
Heeft hij daarna wel een beetje proberen te fixen, maar ik vind het een rare gast. :P

Kijk ik dan ff naar mifi's, is er toch wat meer keuze dan ik verwacht had. Iemand met goede ervaringen? Wil best ff investeren in een mifi, als ik daar volgend jaar beter mee af ben. Hoop ik alleen maar dat ik fatsoenlijke 3G dekking heb, daar in de middle of shit :P
Frankrijk dus, voor twee weken internet benodigd, vertrek al over 4 dagen. Iemand met de gouden tip?

/edit
Beter lezen dus... :P
Orange met Internet Max? Is dat ongelimiteerd? (Mijn frans is 0.0 :) )

/edit 2
Huawei E586 MiFi besteld!
Ik zet mijn geld op dat Orange Internet Max verhaal. Maar kan ik dit al op voorhand allemaal regelen? Zodat ik als ik in Frankrijk de grens over ga, meteen gebruik kan maken van Internet Max? Of moet ik persé daar ergens (bij een tankstation?) een Orange opwaardeerkaart halen?

/edit 3
Um.. een vpn tunneltje zal dan ook wel buiten de bundel vallen, right?
Voice over IP such as Skype is specifically not covered by Internet Max.
Mail applications which use POP /IMAP are not covered within Internet Max.
Option Mail should be purchased to cover any POP / IMAP usage.
Although automatic updates should be included within Internet Max, it would help to minimise data usage and maximise connection speed if they were turned off.

[ Voor 25% gewijzigd door UltraSub op 25-06-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Een VPN tunnel kan ook prima over poortje 80..

En ja, Philip Attore bedoelt het volgens mij allemaal wel goed en hij heeft een leuk product ontwikkeld, maar hij kan inderdaad niet goed tegen een beetje weerstand. Het blijft een Amerikaan he ;)

Overigens was ik gisteren bij de Praxis, en voor 79 euro hadden ze daar een campingschotel setje. Kan je prima BVN, en dus ook NOS Studio Sportzomer mee ontvangen. Zelf ook gebruikt in Frankrijk een paar jaar terug en dat ging uitstekend :) Hiermee kan je behalve BVN ook nog NOS Radio 1 en alle commerciële radiozenders mee ontvangen (meen dat Radio 2/3FM/4 achter de decoder zitten). Daarnaast ken ik de camping waar jij heen gaat, en het signaal van die hotspot was bij mij behoorlijk sterk. Als je een WRT54G neemt en een goede richtantenne (gewoon zelfbouw bi-quad of pringlesbus) kom je een heel eind daar met OpenAP (zie ook mijn blog Het blog van een prutser: Maak van je router een universal wireless repeater ).

Overigens is Orange internet MAX prima te doen als je net de grens over bent. Ik weet niet hoe je wilde gaan rijden (over Luxemburg(niet vergeten goedkoop te tanken bij Bettembourg!!!) of over Lille) maar de grotere Aires met tankstation hebben sowieso de opwaardeerkaarten. SIM regelde ik altijd via eBay, maar dat wordt voor jou lastig. Zoek even een E.leclerc, Carrefour of soortgelijke "guichet". Daar hebben ze die SIM's altijd wel op voorraad!

Voor wat betreft je vraag over de dekking, die is de afgelopen jaren steeds beter geworden sinds Orange en SFR het UMTS900 netwerk hebben uitgerold. Daarnaast heeft Frankrijk een behoorlijk goed dekkend EDGE netwerk, maar jouw Huawei is gelukkig geschikt voor het UMTS900 gebeuren.

EDIT: Vergeet btw NIET je browser-ID om te zetten naar iPhone of ander apparaat, anders word je wellicht afgesloten. No joke, heb 't zelf meegemaakt!

[ Voor 24% gewijzigd door RadioAir op 24-06-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 11:46
Net terug van een rondreis door Canada, British Columbia en Alberta. Rondgetrokken met een camper altijd 's nachts overnacht op een camping.
Internet beschikbaarheid op de campings was matig. 80% van de campings die wij bezochten bood internet aan. In 60% van de gevallen werkte dit ook. In de andere gevallen moest er alsnog voor betaald worden of werkte het niet door technische problemen (alle routers elkaar storend op hetzelfde kanaal of een falend registratie systeem).

Een eigen internetoplossing meebrengen was geen overbodige luxe. Bereik was er voornamelijk in de buurt van dorpen/steden en snelwegen. Op weg van A naar B en in de natuurparken vaak geen mobiel bereik.

De hele vakantie via Rogers kunnen internetten maar wel tegen een aantal problemen aangelopen, die ik hieronder beschrijf om zo anderen ellende te kunnen besparen.

Om te kunnen internetten een Huawei E585 Mifi van thuis meegenomen. Internet alleen via 2G mogelijk, maar dit is voor mij geen probleem.

Van te voren al ingelezen op o.a. dit forum dat een prepaid kaartje van Rogers goed zou zijn. Daar ter plekke naar een Rogers reseller gegaan. Prepaid (Pay-As-You-Go) simkaartje gekocht met een data add-on van 500 MB voor 25CAD. De prepaidkaart kostte 10CAD en verder kwam er nog aansluitkosten bij. De simkaart met 500 MB data kostte totaal CAD72,60 inclusief 12% BTW. Dat ik dit pakket moest kopen en de aansluitkosten heb ik nooit kunnen terugvinden op de website van Rogers.

De winkel stort 25 dollar beltegoed op de prepaidkaart. Deze 25 dollar wordt meteen weer van het beltegoed afgehaald om de data add-on van 500 MB te kopen. Die geeft dan recht op 500 MB data gedurende 1 maand. Als de 500 MB verbruikt is dan kun je de rest van de maand verder internetten tegen 5 cent per MB mits je positief beltegoed op je kaart hebt staan. Aan het begin van de volgende maand wordt er weer 25 dollar van het prepaid tegoed afgehaald om de volgende bundel van 500 MB te kopen. In feite heb je dus een data abonnement met een limiet van 500 MB op je prepaidkaart en kun je alles over de 500 MB met je beltegoed betalen.

Probleem 1: SIM kaart aan de praat krijgen

Veel problemen gehad om de kaart aan de praat te krijgen. Thuis al de instellingen voor in de Mifi opgezocht:

APN: rogers-core-appl1.apn

maar de simkaart bleek het niet te doen. Terug naar de winkel. De verkoper wist niet wat de instellingen voor de mifi moesten zijn. Uiteindelijk googlede hij naar dezelfde website als ik thuis ook al gevonden had.
Daarna de kaart in een mifi en telefoon van de winkel gedaan. Hierin werkte het ook niet. Daarna een andere simkaart van de winkel in de mifi gedaan. Dat werkte wel. De verkoper concludeerde dat de simkaart kapot was en maakte vervolgens een nieuwe aan en liet de instellingen klonen naar deze kaart. De nieuwe kaart bleek ook niet te werken. Maar inmiddels was het sluitingstijd en volgens de verkoper zou het waarschijnlijk binnen enige tijd wel werken en anders moest ik de volgende ochtend maar terugkomen.

De volgende ochtend werkte beide simkaarten nog steeds niet. Inmiddels waren we 100 km verwijderd van de winkel dus teruggaan was geen optie. Winkel gebeld en volgens hem zou het toch echt zo moeten gaan werken en anders moest ik maar naar een andere Rogers winkel gaan. Die middag kwamen we weer in de buurt van een stad met een Rogers winkel. Het probleem uitleggend in de winkel bleek de eerste simkaart het ineens te doen. Volgens deze verkoper was er een grote computerstoring geweest en was er daarom meer dan een dag vertraging in het activeren van de simkaarten. Nu dus wel internet op simkaart 1. Weer een dag later werd simkaart 1 inactief en was mijn account overgeschakeld op simkaart 2. (Die het gelukkig ook deed.)

Probleem 2: Data tegoed checken

Volgende probleem was te weten komen hoeveel data tegoed er nog restereerde.
Methode 1: een Android app of iPhone app installeren. Dit bleek niet te kunnen, want app komt niet voor in de Nederlandse Google Play Market of Apple Store. Handmatig de app opzoeken en proberen te installeren mocht ook niet baten voor beide platformen. Google en Apple verhinderen het installeren van de buitenlandse apps. (censuur)
Methode 2: Een account aanmaken op My-Rogers. Hier was te zien dat het beltegoed 0 euro was. Voor het data verkeer was er een lijst te zien met iedere connectie en hoeveel kb. Dus door handmatig een lijst van 50 getallen bijelkaar op te tellen kreeg ik inzicht in het dataverbruik. Aangezien ze alleen de laatste x connecties laten zien is de lijst op een gegeven moment niet meer compleet.
Methode 3: SMS account naar 4836
Methode 4: SIM kaart uit de mifi halen en in telefoon stoppen en bellen naar *611
Methode 5: Surf via mobile browser naar http://rogers.com/m/acct of http://rogers.mobi

Uiteindelijk bleken methode 4 en 5 te werken. Enige opmerkelijke was dat beide methodes verschillende resultaten gaven. Op een gegeven moment waren we volgens Methode 4 door het data tegoed, terwijl we volgens methode 5 nog 120 MB hadden. Methode 4 bleek toch accurater.
Vervelende is dat dit op de website van Rogers niet of nauwelijks uitgelegd wordt.

Probleem 3: Data tegoed ophogen
Het is niet mogelijk om voortijdig een nieuwe data addon te kopen. Wat je moet doen is je beltegoed verhogen. Je internet dan de rest van de maand van je beltegoed voor 5 cent/MB. Aan het begin van de volgende maand probeert het systeem weer 25CAD van je beltegoed af te halen om een nieuwe data addon te kunnen kopen. Het minimale top-up bedrag bleek 20CAD (excl. 12% BTW te zijn)

Via de My Rogers account en de mobiele website is het mogelijk om online een credit card te koppelen aan je telefoonnummer en online beltegoed bij te kopen. In de praktijk blijkt dit wederom niet te werken. Internationale credit cards worden geblokkeerd. De enige methode die rest is naar een winkel gaan en daar met je credit card een Voucher te kopen. Dit kan onder meer bij de postkantoren. Je krijgt dan een kassabon met een lange code. Door een bepaald nummer te bellen en de code in te toetsen word je beltegoed bijgeschreven.

Het monitoren van het beltegoed bleek vervolgens een stuk makkelijker dan de data bundel (o.a. via MyRogers account).

Al met al zijn alle problemen getackeld, maar Rogers heeft een ingewikkeld systeem opgezet en heeft een slechte informatieve website. Er is geen telefonische helpdesk (alleen wat bandjes met menutjes en verwijzingen naar de website), de medewerkers in de winkels zijn niet goed op de hoogte van de instellingen van hun producten en zijn niet op de hoogte van storingen bij de moedermaatschappij en verder worden internationale gebruikers gehinderd met allerlei flauwe blokkades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Hmm vervelend, ook erg irritant als je op doorreis bent. Ik ga meestal de winkel of het stalletje niet uit voor het werkt. Maar dat is achteraf gelul ;)

persoonlijk stuk betere ervaringen in Kenia met Safaricom sim. Voor omgerekend 30€ een maand onbeperkt internet. Sim in Vodafone mifi gedaan en zonder instellingen direct aan de praat. Op veel plaatsen zowel binnen bebouwde kom als afgelegen gewoon 3G bereik en in 3,5 week ongeveer 36gb verstookt. Werkte top! Voor het bekijken van tegoeden kon je sms sturen via webinterface van de mifi of een speciale pagina bezoeken (die keek vanaf welke sim je kwam)

In italië idem, Vodafone sim inclusief tegoed voor 30€ voor 2gb. Prima bereik op meeste plekken en wederom niks in hoeven stellen. Verbruik hield ik bij op de mifi door de datacount te resetten

Inmiddels andere mifi binnen zte mf60, en externe antenne nog in bestelling. Deze mifi beschikt over auto-apn, dus als het goed is weinig instelwerk. Zowel Vodafone nl als IT kaartje geprobeerd en beide gelijk online. Ook keniaans kaartje zonder tegoed had gewoon gelijk bereik en een welkom in nl sms.

Heb in het verleden ook wel eens droam gebruikt voor een skivakantie en een rondreis Scandinavië. Vooral voor het laatste is het ideaal, namelijk geen gedoe met op meerdere plaatsen simmetjes kopen. Blijf je in 1 land dan is de eigen optie wat mij betreft veel voordeliger en eigenlijk bijna net zo makkelijk. Vaak loop je de luchthaven al af met een sim in de mifi.

Over 2 weken weer een poging in Spanje, moet nog even kijken welke provider, iemand tips? Ben ook erg benieuwd naar het effect van de relatief goedkope antenne die ik nu heb aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
tha_bulldog schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:03:
Een VPN tunnel kan ook prima over poortje 80..

En ja, Philip Attore bedoelt het volgens mij allemaal wel goed en hij heeft een leuk product ontwikkeld, maar hij kan inderdaad niet goed tegen een beetje weerstand. Het blijft een Amerikaan he ;)

Overigens was ik gisteren bij de Praxis, en voor 79 euro hadden ze daar een campingschotel setje. Kan je prima BVN, en dus ook NOS Studio Sportzomer mee ontvangen. Zelf ook gebruikt in Frankrijk een paar jaar terug en dat ging uitstekend :) Hiermee kan je behalve BVN ook nog NOS Radio 1 en alle commerciële radiozenders mee ontvangen (meen dat Radio 2/3FM/4 achter de decoder zitten). Daarnaast ken ik de camping waar jij heen gaat, en het signaal van die hotspot was bij mij behoorlijk sterk. Als je een WRT54G neemt en een goede richtantenne (gewoon zelfbouw bi-quad of pringlesbus) kom je een heel eind daar met OpenAP (zie ook mijn blog Het blog van een prutser: Maak van je router een universal wireless repeater ).

Overigens is Orange internet MAX prima te doen als je net de grens over bent. Ik weet niet hoe je wilde gaan rijden (over Luxemburg(niet vergeten goedkoop te tanken bij Bettembourg!!!) of over Lille) maar de grotere Aires met tankstation hebben sowieso de opwaardeerkaarten. SIM regelde ik altijd via eBay, maar dat wordt voor jou lastig. Zoek even een E.leclerc, Carrefour of soortgelijke "guichet". Daar hebben ze die SIM's altijd wel op voorraad!

Voor wat betreft je vraag over de dekking, die is de afgelopen jaren steeds beter geworden sinds Orange en SFR het UMTS900 netwerk hebben uitgerold. Daarnaast heeft Frankrijk een behoorlijk goed dekkend EDGE netwerk, maar jouw Huawei is gelukkig geschikt voor het UMTS900 gebeuren.

EDIT: Vergeet btw NIET je browser-ID om te zetten naar iPhone of ander apparaat, anders word je wellicht afgesloten. No joke, heb 't zelf meegemaakt!
Ik wil met mijn galaxy ace op tethering mode gaan internetten op mijn tablet.
Hoe kan ik mijn browser id opvragen (standaard browser van android 4).

Pagina: 1 ... 5 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.