• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:01
Welke prepaidkaart is aan te raden in België die ik ter plekke kan kopen? De kaart zal uitsluitend voor data worden gebruikt dus hoe meer hoe beter, tegen uiteraard de beste prijs.

Ik heb hier een Mobistar kaart voorbij zien komen maar ik kan niet vaststellen of die ook in de winkel met die voorwaarde verkrijgbaar is.

Ook zie ik alditalk voor 8 euro per gb, dat is ook wel heel interessant. Deze zijn neem ik aan gewoon in de winkel verkrijgbaar?

Ik heb een 4g mifi dus ik zou dan ook base 4g kunnen gebruiken.. Indien die dekking er is zou dat wel een voordeel zijn.

Alvast bedankt!

[ Voor 27% gewijzigd door Jassy op 17-09-2015 12:59 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:26
Ik heb in dit forum gezocht maar ik heb toch niet echt de oplossing gevonden die voor mij aantrekkelijk is. Ik zoek een data simkaart die met name in Europa en incidenteel (meerdere malen per jaar, maar max. 40 dgn.) wereldwijd (Azie; Dubai, Thailand enz) gebruikt zal worden. Het valt mij met name op dat er eigenlijk nog maar weinig "europa-sim's" zijn. Als je, en dat lijkt me voor Nederlanders evident, regelmatig tussen Belgie, Duitsland en NL reist zou je telkens een ander kaartje moeten nemen. De in dit forum vaak besproken Spaanse Mundo kaart is verreweg de meest populaire uitkomst. Ik vind het echter niet zo'n makkelijke procedure. Ook vind ik het nog vaak een probleem dat de simkaarten maar een beperkte geldigheid hebben.
Mijn wensenlijstje zou zijn;
Bij voorkeur wereldwijd of 2 stuks; wereld/Europa
Ten minste een jaar geldig
Online betalen met Paypal of Creditcard.

Ik zie nog geen discussies over de mogelijkheid van de Roamline data SIM card. Dat is weliswaar geen prepaid en ook zeker niet de goedkoopste (€0,20 per MB), maar wat mij betreft toch heel makkelijk, voordelen; datalimiet in te stellen, achteraf betalen met creditcard, geen verbruik; geen kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:34
Roamline schijnt per 1 september 2015 gestopt te zijn. Lees maar op PrepaidGSM.net of bij Roamline zelf.

Een alternatief zou het Luxemburgse MTX Connect kunnen zijn. SIM werkt alleen in (een groot deel van) Europa en Turkije. Echt goedkoop is het helaas niet. Kost € 0,10 per Mb of € 3,50 / 100Mb per dag of € 9,99 unlimited per dag.
Website: http://www.mtxc.eu
Dekking: http://www.mtxc.eu/en/coverage.html
Tarieven: http://www.mtxc.eu/en/pricing.html
Veelgestelde vragen: http://www.mtxc.eu/en/FAQs.html

[ Voor 68% gewijzigd door U123456 op 17-09-2015 17:38 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:42
Iemand nog een tip voor een (data-)sim in Singapore?
Er was ergens op de interweps zo'n handige wiki met overzicht van aanbieders per land etc, iemand die daarvan de link uit z'n hoofd weet?

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Napsju schreef op maandag 07 september 2015 @ 02:58:
[...]

Mij werd zojuist het zelfde aangesmeerd hier in Beijing. Ik ben maar weer weg gegaan. China Mobile heeft enkel nog simkaarten op (hun eigen) 4G, en dat vreet mijn MiFi niet. Is er dan echt niks beters in China?
Let goed op in China, want ze hebben eigen varianten van 3G enzo die niet overeenkomen met onze protocollen of frequentiebanden... Dus het is maar de vraag of zo'n simkaartje in jouw toestel werkt.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:46
ASW1 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:20:
Er was ergens op de interweps zo'n handige wiki met overzicht van aanbieders per land etc, iemand die daarvan de link uit z'n hoofd weet?
Zoek even in dit topic? Singapore is meermaals aan bod gekomen. Ook door mij.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Napsju schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:54:
[...]

Zoek even in dit topic? Singapore is meermaals aan bod gekomen. Ook door mij.
Alleen een post over de M1 card, maar de laatste post is uit juni.
Prijs van de simkaart is blijkbaar omlaag gegaan van 10 naar 5 singdollar, 1gb kost nog steeds 10.
Misschien dat er nog andere opties bestaan of zijn bijgekomen in de tussentijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 11:17
heb al een tijdje een europasim (vodafone Italie) die voor €3 per dag 500 mb in Europa en USA geeft. Ben ik erg zuinig op :) Zag deze week dat deze nu ook 4g verbinding geeft, waar dit voorheen alleen 3g was, goed nieuws dus

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Heb hier een Lebara sim liggen met nog 2Gb data erop welke verloopt op 03-10-2015. Iemand nog interesse? Is zonde als het ongebruikt verloopt

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
ASW1 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:20:
M1 kan ik zeker aanbevelen, zelf een half jaartje gebruikt:
Je koopt de M-card https://www.m1.com.sg/personal/mobile/prepaidmobile/mcard voor 5$ of 15$ en eventueel een topup voucher. (Als je een SG bankaccount hebt kun je ook online de topup doen = goedkoper, met Creditcard van Rabobank werkte het toen niet)

Hierop je vervolgens de volgende databundels kunt activeren:
3 Days $5 1GB
7 Days $7 1GB
30 Days $12 300MB
30 Days $20 $10 PROMO 1GB
50 Days $30 3GB

Ik zou voor 30 dagen voor 10$ gaan. Bundel is 30 dagen geldig, of totdat hij op is. Hierna of tijdens dezelfde periode kun je gewoon een extra bundel nemen (max tot 4GB, als je tegoed weer is gedaald naar 3GB kun je weer een extra bundel van 1GB aanschaffen).
ASW1 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:04:
[...]

Alleen een post over de M1 card, maar de laatste post is uit juni.
Prijs van de simkaart is blijkbaar omlaag gegaan van 10 naar 5 singdollar, 1gb kost nog steeds 10.
Misschien dat er nog andere opties bestaan of zijn bijgekomen in de tussentijd?
Ik zou gewoon gaan voor de 15$ kaart met 18$ credit. Kost je met de huidige koers 9.47€ voor 1GB en S$8 beltegoed :)

Let op: Simkaarten moet je kopen in een telefoonwinkel van de provider, ze maken daar een kopie van je paspoort. Je kunt simkaarten dus niet anoniem kopen.

[ Voor 30% gewijzigd door Whatson op 19-09-2015 19:02 ]

• ASW1
Bedankt voor je reactie.
Dan betaal je dus die 10 dollar/1Gb promobundel vanuit de 18 dollar credit?

• pa2ra
stijnec1 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:03:
heb al een tijdje een europasim (vodafone Italie) die voor €3 per dag 500 mb in Europa en USA geeft. Ben ik erg zuinig op :) Zag deze week dat deze nu ook 4g verbinding geeft, waar dit voorheen alleen 3g was, goed nieuws dus
Een Three kaartje uit de UK geeft in de USA 20GB per maand voor 20 pond per maand... Dat lijkt me beter :-)

• Whatson
  • Niet online
ASW1 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:38:
Bedankt voor je reactie.
Dan betaal je dus die 10 dollar/1Gb promobundel vanuit de 18 dollar credit?
Jup

https://www.m1.com.sg/per.../prepaidmobile/mcard#tab3

Gewoon #100*3# 'bellen'

[ Voor 17% gewijzigd door Whatson op 19-09-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Mooi, dan gaat dat hem worden. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Whatson schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:53:
Let op: Simkaarten moet je kopen in een telefoonwinkel van de provider, ze maken daar een kopie van je paspoort. Je kunt simkaarten dus niet anoniem kopen.
Bijna elke winkel met simkaarten heeft een paspoortlezer. Dit beperkt zich niet toch winkels van M1 zelf. Ik heb er laatst een van Singtel gekocht in een Myanmarees winkeltje in de Peninsula Plaza aan de Northbridge road.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
"Get yours at any M1 Shop or M1 Prepaid Mobile Card Counter, located at Changi Airport Terminal 1, 2 and 3 Arrival Halls (public area)."

Liefst haal ik er direct al eentje op het vliegveld, dus laten we dat dan maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heeft iemand toevallig nog een Three simkaartje liggen? Ik vertrek eind volgende week voor anderhalve week naar de USA en kan wel wat mobiel internet gebruiken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
IJsland
Vodafone, Siminn en NOVA hebben netwerken in IJsland. Siminn was veruit de duurste, NOVA was 2000 ISK voor 5GB (dekking niet best) en Vodafone 1790 ISK voor 3GB met prima dekking in de steden en vaak daar buiten. Simkaart te koop bij Vodafone winkels in Reykjavik en ongeregistreerd te gebruiken. Snelheid prima.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Singapore
Nieuwe ervaring in Singapore: M1 winkel (eerder besproken) was al gesloten en 7-eleven had alleen Singtel kaarten van 100GB (!!) voor omgerekend 19 euro. 10 dagen geldig, voor mij genoeg. Werkt prima!

HONDERD GIGABYTE!!! Waar elders ter wereld koop je zo iets?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Napsju schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 03:45:
Singapore
Nieuwe ervaring in Singapore: M1 winkel (eerder besproken) was al gesloten en 7-eleven had alleen Singtel kaarten van 100GB
En hoe was het netwerk van singtel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Napsju schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 03:45:
Singapore
Nieuwe ervaring in Singapore: M1 winkel (eerder besproken) was al gesloten en 7-eleven had alleen Singtel kaarten van 100GB (!!) voor omgerekend 19 euro. 10 dagen geldig, voor mij genoeg. Werkt prima!

HONDERD GIGABYTE!!! Waar elders ter wereld koop je zo iets?
Houd er wel rekening mee dat je max 5 simkaarten op je naam mag hebben staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
ASW1 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:40:
[...]

En hoe was het netwerk van singtel?
Zoals ik al aangaf, werkt prima. Alle drie de netwerken zijn in Singapore dik in orde. Eiland is ook maar anderhalf keer de oppervlakte van Texel, dus zo groot is het niet.
Whatson schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:49:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je max 5 simkaarten op je naam mag hebben staan. ;)
Weet ik. Enig idee of wanneer een simkaart verlopen is (dat gaat vanzelf), de registratie ongedaan gemaakt wordt?

Lekker!

• ASW1
M1 prepaid kaart in Singapore geeft ook 100Gb gratis voor 5 dagen.
Tenminste, de 15 dollar kaart t.w.v. 18 dollar.
De 1Gb/30 dagen bundel is ook in de promo voor 10 dollar, en daarnaast kun je nog een 1Gb bundel kopen die 7 dagen geldig is voor 7 dollar.

Als je een maand daar zit kun je dus zo'n 18 dollarwaarde m-kaart kopen, de eerste 5 dagen gebruik je die gratis 100Gb bundel, daarna schakel je over op de 30 dagen bundel en de laatste week pak je nog zo'n 7 dagen bundel.
Alles bij elkaar 10 euro en de bottleneck is dan de 1 Gb in 18 dagen die je hebt tussen dag 6 en dag 23.

Ik ga het uitproberen, lijkt me net iets beter dan die singtel kaart (al is de website daarvan zo onoverzichtelijk dat ik de mogelijkheden daarvan wellicht over het hoofd heb gezien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mijn ervaringen in India:
Het kan voor buitenlanders heel lastig zijn een simkaart aan te schaffen. Veel telecomwinkels kennen de procedure niet. Ga daarom niet naar een willekeurige telecomwinkel, maar naar een shop van Airtel of Vodafone zelf, liefst in een grote stad (daar hebben ze meer ervaring met buitenlanders). Meenemen: (kopie van) paspoort en visum, pasfoto, verklaring van je hotel (op hotelbriefpapier) waarin staat dat je daar logeert (geldt als tijdelijk adres in India). Je moet ook een contactpersoon in India hebben, dit kan desnoods een kennis van de bewaker van de telecomshop zijn. Na het invullen van diverse formulieren moet je een half uurtje wachten op activering (dit gebeurt door tussenkomst van een operator van de telecommaatschappij). Een sim met 5GB data (4G) en 100 rupee sms/beltegoed kost ca. 1400 rupee (€ 20). Geldig voor de duur van je visum, tussentijds opwaarderen is kan bij elke willekeurige telecomshop. De dekking van Airtel in Zuid-India was uitstekend.

[ Voor 4% gewijzigd door prijk op 07-12-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40
Wat tips:
- Telekomsel / Simpati is een goede keus voor Indonesië, bijna overal wel 3G te vinden, een enkele keer val je terug naar GPRS. Wil je 4G kunnen gebruiken, vraag dan expliciet om een 4G-SIM.
- T-Mobile USA is goedkoop (afh. van plan dat je kiest), maar AT&T heeft betere dekking. T-Mo wordt wel steeds beter en sneller daar trouwens nu ze 700 MHz uitrollen voor 4G, helaas maar 5 MHz bandbreedte dus max. 35 Mbps dan, anders 150. 4G werkt altijd, mits je mobiel het ondersteunt (veel Europese mobieltjes doen het niet).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 11:17
Heb deze week een free.fr sim gekocht. Als je een 4g device hebt geeft deze nu 50gb per maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:13

knakworst

Get more sats!

Iemand gelukt met mundo sim op 4G te registreren? Zowel in als buiten Spanje blijf ik op 3G steken terwijl volgens website 4G mogelijk zou zijn. Bij netwerken zoeken zie ik ze wel maar mag niet registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Van wat ik gezien heb is de prepaid Mundo formule alleen met 4G binnen Spanje en is het daarbuiten vooralsnog 3G. Op de postpaid formules (abonnement, dus) zou wel 4G roaming beschikbaar zijn.
Ik heb mijn Mundo nog niet in Spanje gebruikt dus kan daar niets bevestigen, maar in NL,BE,DE is het op alle netwerken tot op heden 2G/3G max (daarbij zijn sommige netwerken weigerachtig met je te accepteren, dan moet je hem er echt op forceren en veel geduld opbrengen, zal wel te maken hebben met prioriteiten voor roamen op netwerken waar orange betere deals mee heeft gesloten per land)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Al meer mensen ervaringen met chippie in Curacao toevallig? Ga er in maart heen maar kan behalve de prepaid wiki weinig er over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
Nog steeds blij met mijn Mundo sim, gebruik hem vrij regelmatig. Al in verschillende Europese landen geweest zonder problemen. Ik heb nu tarifa Ardilla ingesteld nadat ik deze zomer in Barcelona ben geweest en een switch van tarief moest maken.

Wel jammer dat bellen meteen 1 belletje opnemen 1 euro kost. Maar dan heb je volgens de website 100 minuten. Ik heb enkel slechts korte gesprekken gehad met Ardilla, kan iemand bevestigen dat je dan 100 minuten krijgt?

Nu de hoofdvraag. Nu ik (helaas) niet meer onbereikbaar kan zijn in het buitenland, wil ik mijn (T-Mobile) nummer doorschakelen naar mijn Mundo simkaart indien ik in het buitenland ben. Ik heb de nieuwe EU-bundel. Heeft iemand ervaring met de kosten hiervan? Indien het doorschakelen binnen de bundel valt en je 100 minuten per dag hebt is dat natuurlijk wel erg aantrekkelijk en ben je bereikbaar zoals thuis. Ik las ergens op een website over doorschakelen naar een VOIP-nummer, maar dat lijkt me wel omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Gewoon een dongeltje kopen en gaan met die banaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Kevin1Bravo schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 01:12:Nu de hoofdvraag. Nu ik (helaas) niet meer onbereikbaar kan zijn in het buitenland, wil ik mijn (T-Mobile) nummer doorschakelen naar mijn Mundo simkaart indien ik in het buitenland ben. Ik heb de nieuwe EU-bundel. Heeft iemand ervaring met de kosten hiervan? Indien het doorschakelen binnen de bundel valt en je 100 minuten per dag hebt is dat natuurlijk wel erg aantrekkelijk en ben je bereikbaar zoals thuis.
Dit staat in de voorwaarden van het Stel samen & stel bij abonnement van T-Mobile:
De belbundels zijn tot 120 minuten ook in Zone 1 landen te gebruiken. Dit geldt voor bellen in Zone 1 en vanuit Nederland bellen naar Zone 1.
Nu de volgende vraag:
- Mag je van T-Mobile wel doorschakelen naar je Spaanse Orange Mundo simkaart of alleen maar naar Nederlandse nummers?
als je een doorschakeling instelt naar een niet-Nederlands telefoonnummer, gelden er aangepaste tarieven.
Bron: https://service.t-mobile....etail/a_id/3350/related/1

[ Voor 9% gewijzigd door U123456 op 13-12-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Zijn er eigenlijk al providers die LBO ondersteunen?

Dat zou ook een uitkomst zijn. Kan het via de KPN website niet vinden (http://kpn.com/eu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 21:42
Whatson schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:39:
Zijn er eigenlijk al providers die LBO ondersteunen?

Dat zou ook een uitkomst zijn. Kan het via de KPN website niet vinden (http://kpn.com/eu)
Geen enkele provider ondersteunt dit op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 20:43
Providers zijn verplicht om LBO te ondersteunen voor hun klanten die in het buitenland zijn. Ze zijn echter niet verplicht om LBO aan te bieden aan bezoekers uit het buitenland. Dus geen enkele provider doet dat. Gaatje in de wet dat makkelijk te repareren is, maar daar is de telecomlobby vast voor gaan liggen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
LBO implementeren kost tonnen, tot miljoenen. En een totaal onzinnige en achterhaalde maatregel. 30-04-2016 roam like home + surcharge en juni 2017 roam like home maken LBO ook onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
U123456 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:30:
[...]
Dit staat in de voorwaarden van het Stel samen & stel bij abonnement van T-Mobile:
[...]
Nu de volgende vraag:
- Mag je van T-Mobile wel doorschakelen naar je Spaanse Orange Mundo simkaart of alleen maar naar Nederlandse nummers?
[...]
Bron: https://service.t-mobile....etail/a_id/3350/related/1
Dank! Ik zag dit zelf ook al en ik ben er even achterheen gegaan. Dit kreeg ik als reactie wat de bijbehorende kosten dan zouden zijn:
Goedemorgen Kevin,

Als je een gesprek doorschakelt naar een buitenlands nummer dan is het alsof je belt naar dat nummer met jouw mobiele telefoon. Dit betekent dus dat wanneer je jouw nummer doorschakelt naar een buitenlands nummer met het stel samen en stel bij prijsplan, het verrekend wordt met je belminuten. Dat is wanneer je de Stel Samen & Stel Bij 120 min EU hebt.

Zie vanuit hier op pagina 4 de tarieven vanuit Stal Samen & Stel Bij: https://www.t-mobile.nl/C...samen-stel-bij-231115.pdf

Ik hoop dat je zo voldoende duidelijkheid hebt.

Fijne dag en groetjes,
Chantal
Het doorschakelen gaat dus volgens de medewerker enkel van de bundel af. Dat is dus wel ideaal, heb je toch nog iets aan die EU-minuten als je zoals mij nauwelijks naar het buitenland belt en in het buitenland enkel je Mundo kaartje gebruikt.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 17:43

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb een vraag. Een kennis van me gaat over 2 weken meedoen aan de Dakar rally 2016 en vroeg me wat de goedkoopste manier was voor data. Hij wil iedere dag een aantal foto's en hier en daar een filmpje versturen via zijn iPhone. Ik dacht zelf aan een WiFi hotspot met een roaming sim zodat hij gewoon bereikbaar blijft op zijn eigen telefoonnummer en dat als hij data gaat versturen dat dat via de sim in de WiFi hotspot gaat.

Dit jaar gaat de route door Bolivia en Argentinië. Heeft iemand een goede suggestie?
Ik heb al enig huiswerk gedaan wat betreft welke netwerken wat aanbieden:

Bolivia

Entel
2G 1900 MHz (GPRS, EDGE)
3G 850 MHz (UMTS, HSPA, HSPA+)
4G 700 MHz (LTE)

Tigo
2G 850 MHz (GPRS, EDGE)
3G 850 MHz (UMTS, HSDPA)

Viva
2G 1900 MHz (GPRS, EDGE)
3G 850 MHz (UMTS)

Argentinië

Claro
2G 850/1900 MHz (GPRS, EDGE)
3G 850/1900 MHz (UMTS, HSDPA, HSPA+)
4G 1700 MHz (LTE)

Movistar
2G 850/1900 MHz (GPRS, EDGE)
3G 1900 MHz (UMTS, HSDPA, HSPA+)
4G 1700 MHz (LTE)

Personal
2G 900 MHz (GPRS, EDGE)
3G 1900 MHz (UMTS, HSDPA, HSPA+)
4G 1700 MHz (LTE)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
In Argentinië kun je een sim kaart kopen voor Personal of Movistar.
Registratie is wel verplicht, dit kunnen ze in de winkel doen of kan via het callcenter bij het aanmelden (in het Spaans).

Beltegoed in Argentijnse peso, kan opgeladen worden met opwaardeerkaarten ter plekke.
Personal biedt 100mb per dag voor 7,50 peso, Movistar biedt 50mb voor 3,90 peso. 10 pesos is 1 euro.

http://www.personal.com.a...telefonos&mercado=tarjeta
http://www.movistar.com.a...ternet-por-dia-en-prepago

In Bolivia kun je het beste Entel nemen, zij hebben prepaid kaarten op 4G; kost 15 Bolivianos voor 450mb (ong 2 euro).

http://www.entel.bo/inici...ersonas-movil-4g/pre-pago

Je hebt natuurlijk wel een wifi router nodig die deze frequenties ondersteunt! De kans is het grootst om die lokaal te kopen, want met nog maar 2 weken te gaan en de feestdagen voor de deur krijg je die niet gegarandeerd op tijd via internet nog hier.

Je zult al met al wel behoorlijk goed Spaans moeten kunnen spreken om dit voor elkaar te krijgen.
Nu lijkt mij het rijden van de Dakar rally een behoorlijk kostbare aangelegenheid, wel een beetje vreemd dat het allemaal zo penny-pinching moet zijn...

Indien hij de Nederlandse provider gebruikt, let op: met KPN heb je voor 30 euro 25 mb aan data, Vodafone rekent 5 euro per dag voor 30mb aan internet (6x goedkoper dan KPN!!!) en T-Mobile biedt 50mb data voor 30 euro (2x goedkoper dan KPN en 3x zo duur als Vodafone maar het tegoed vervalt niet na elke dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 22:38
Heb op het moment Ballena van Orange aan staan. Krijg op https://areaprivada.orang...tion=changeRateFirstLevel geen optie om standaard plan terug te krijgen?

Ben pas in juni/juli in Spanje, blijft de sim en tegoed dan geldig?

Edit: Ardilla van gemaakt, zonder maandelijkse kosten. Sim geldig tot 2017 zie ik, promotional saldo loopt snel af maar actual saldo blijft geldig denk ik?

[ Voor 22% gewijzigd door remcoboy1479 op 29-12-2015 20:28 ]

• RichieB
Ik was met Kerst weer een week in Frankrijk en heb toch maar eens voor €30 een Free kaart uit zo'n machine getrokken. Ik vermoedde dat ik op mijn vakantie adres in de buurt van Bordeaux geen goede dekking zou hebben en dat klopt. Meestal Edge en dus een dramatische snelheid. Onderweg naar huis kon ik op de rondweg van Bordeaux wel een half album streamen met Spotify, maar iets noordelijker was het al weer over. Af en toe kwam een update van de TomTom file info er nog wel door maar muziek streamen ging echt niet meer. Meestal was het modem bezig om een verbinding te zoeken en was data verkeer helemaal niet mogelijk. Zodra we in België kwamen begon het opeens super te werken. Tot aan huis een prima verbinding en streamen zonder problemen. Het lijkt mij dat het eigen netwerk van Free heel beperkt is en dat je meestal op de roaming van SFR zit waar Free kennelijk zo'n lage prio hebt dat je er niet doorheen komt. In het buitenland heb je deze problemen niet. Met een Free kaartje mag je per jaar 35 dagen tot 3GB roamen in het buitenland, dus dat is een leuke optie voor iemand op doorreis.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:08
Free roamt op Orange, niet op SFR :)

• U123456
Free heeft aan de kust ten westen van Bordeaux dekkingsgaten (3G/4G), kijk maar op deze dekkingskaart: http://mobile.free.fr/couverture/

• RichieB
Ja, dat het aan de kust ruk zou zijn had ik al verwacht, alleen Bouygues Telecom op 800 MHz heeft daar 4G dekking. Maar dat het op de snelweg ook zo slecht was verbaasde me wel. Is Free 100% MVNO of hebben ze ook een eigen netwerk? Ik dacht dat laatste ergens gelezen te hebben.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Free bouwt aan een eigen 3G+4G netwerk maar heeft alleen hoge frequenties dus gaat erg moeizaam. Verder zijn de meeste met een straalverbinding verbonden, dus als je daadwerkelijk ontvangst hebt, is de snelheid vaak ook ruk. Alleen in grote steden als Parijs, Lyon, Nice, Marseille is de snelheid prima. Vervolgens in het buitenland perfect, precies mijn ervaring. Je mag zelfs 35 dagen per land, 3GB per land gebruiken, mocht je het abonnement verlengen. Geen slechte deal.

Ik heb daarom nu geen sim kaartje gekocht en het bij de Orange Mundo sim gelaten. Misschien aankomende zomer maar weer eens proberen.

De beste details zie je trouwens hier:
http://www.couverture-mobile.fr/

[ Voor 5% gewijzigd door knakworst op 31-12-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn zoon zit voor 3 mnd in Chatel, Frankrijk, tegen de Zwitserse grens aan. Iemand een idee welke prepaid-sim hij kan gebruiken en waar hij die in Chatel kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Zoek even in dit topic, dit is vaak genoeg besproken hoe je hier achter kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook waar in Chatel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Dat valt zelf wel uit te zoeken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Inderdaad, dat is gewoon op te zoeken. Point de vente is een mooie zoekterm, dekking vind je een post boven je eerste vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heeft iemand recente ervaring met een global oplossing zoals Keepgo of MaxRoam? Zoek een oplossing welke bij voorkeur met 1 SIM werkt in Bahama's, St. Maarten, St. Thomas en de Verenigde Staten. Verlang niet heel veel data; 1GB voor 14 dagen is meer dan genoeg, 500MB ook.

De enigste welke volgens mij alle landen ondersteund is MaxRoam. Hier is echter online niet veel over te vinden. Alternatief is een Vodafone abo af te sluiten en dan voor €5,- de 30MB optie gebruiken. Heeft niet mijn voorkeur.

Iemand ervaringen of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mealstrom93
  • Laatst online: 17:32
Beste Tweakers,

Ik weet niet of dit het juiste forum is, maar ik zal mijn verhaal even doen.
Mijn vriendin heeft een LG G4(H815) en ze zit nu voor een paar maandjes in Amerika. Ze wil graag een Amerikaanse simkaart om daar te kunnen internetten. Het liefst prepaid. Ik heb zelf al uitgezocht welke netwerken geschikt zijn voor haar toestel namelijk AT&T of T-Mobile. Is dit juist? Daarnaast wil ze natuurlijk een prepaid bundel die bij haar wensen past namelijk zo'n 50 à 100 minuten, enkele smsjes en 500 MB aan data. Het enige wat ik kan vinden is onbeperkt bellen/smsen en 1 GB data voor 30 dollar.

Ze verblijft op de West Carolina University in North Carolina.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Is er iemand met ervaringen in Cuba? Ik lees op veel plaatsen dat de dekking zeer beroerd is en dat sims niet verkocht mogen worden aan toeristen. Ik lees echter ook een enkeling die zegt dat het wel mogelijk is een datasim te verkrijgen, echter geen details. Daarom de vraag of er tweakers zijn die mobiel internet voor elkaar hebben gekregen in Cuba?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Bartjeee schreef op maandag 04 januari 2016 @ 02:38:
Heeft iemand recente ervaring met een global oplossing zoals Keepgo of MaxRoam? Zoek een oplossing welke bij voorkeur met 1 SIM werkt in Bahama's, St. Maarten, St. Thomas en de Verenigde Staten. Verlang niet heel veel data; 1GB voor 14 dagen is meer dan genoeg, 500MB ook.

De enigste welke volgens mij alle landen ondersteund is MaxRoam. Hier is echter online niet veel over te vinden. Alternatief is een Vodafone abo af te sluiten en dan voor €5,- de 30MB optie gebruiken. Heeft niet mijn voorkeur.

Iemand ervaringen of suggesties?
Het lijkt mij dat meerdere losse sims goedkoper gaan zijn. Of genoegen nemen met het feit dat je op een van die eilanden even geen 3g hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
SURINAME

In Suriname heb ik voor 26 SRD (5,90 euro) een simkaartje incl 650MB voor drie dagen gekocht bij een Digicel winkel. 20 SRD voor de simkaart incl 7 SRD tegoed, en daar een bundel van 13 SRD op geactiveerd. Er zijn verschillende bundels beschikbaar. Bereik in Paramaribo enkel EDGE en daar buiten vaak slechts 2G. Langzaam dus, maar het voldoet voor wat WhatsApp / Telegram / Google Maps. Het schijnt dat er wel een 4G netwerk is, maar mijn MiFi heeft geen 4G ondersteuning. De simkaart is normaal/micro. Geen Nano.

Registratie met paspoort in de winkel verplicht.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picablaat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 19:58
POLEN

Ik kan bevestigen dat Play perfect werkt in Polen.
Bij bijna alle zaakjes (ook op het vliegveld bij de beauty-theek, maar ook in supermarkten enzo) kun je die sim kaartjes halen voor 5 Zloty (1 euro). Daarna in je telefoon en activeren door een nummer te bellen.
Je hebt nu de sim kaart en kunt hem activeren. Het gemakkelijkst is via de oplaad website die in de begeleidende folder staat. Daar je nummer ingeven en je kunt hem met je Creditcard opladen. Zet er 9 Zloty op (2 euro) en na een paar minuten is hij opgeladen.
Echter is je bundel dan nog niet actief!
Stuur daarom een SMS met je bundelcode. (ook in het begeleidend foldertje)

Vanaf dat moment heb je 1 GB data voor 3 euro. _/-\o_
Goed bereik, goede snelheid.
Aanradertje. Zou willen dat we dit in Nederland zouden hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
coelho schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:53:
Is er iemand met ervaringen in Cuba? Ik lees op veel plaatsen dat de dekking zeer beroerd is en dat sims niet verkocht mogen worden aan toeristen. Ik lees echter ook een enkeling die zegt dat het wel mogelijk is een datasim te verkrijgen, echter geen details. Daarom de vraag of er tweakers zijn die mobiel internet voor elkaar hebben gekregen in Cuba?
Heb (vorige maand) geprobeerd (Cubacel) SIM kaart te verkrijgen, maar werd steeds gezegd dat ze niet op voorraad waren.
Onderweg GSM signaal regelmatig weggevallen, maar in steden geen probleem.
PS. tegenwoordig is er op veel plaatsen (centrum grote steden en hotels) WIFI beschikbaar. Kosten EURO2/uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
forum026 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:42:
[...]

Heb (vorige maand) geprobeerd (Cubacel) SIM kaart te verkrijgen, maar werd steeds gezegd dat ze niet op voorraad waren.
Onderweg GSM signaal regelmatig weggevallen, maar in steden geen probleem.
PS. tegenwoordig is er op veel plaatsen (centrum grote steden en hotels) WIFI beschikbaar. Kosten EURO2/uur).
Uiteindelijk heb je dus geroamd met je NL provider?

Ik heb ook gehoord dat verkoop van SIMs niet mag, verhuur van telefoon+sim wel, maar dit is redelijk duur. Als je Vodafone hebt dan is de 5 euro voor 30 MB-optie betaalbaar (daarna 1 euro per MB), zeker als je dat om de dag doet of alleen gebruikt als je het echt nodig hebt (ipv voor elk social media wissewasje :P)

Vanwege het slechte, trage en dure internet in Cuba gaan er harddisks (met bijv. Amerikaanse series) het hele land door en wordt er levendig gekopieerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
Heb zelf niet geroamed, alleen roaming SMS+bellen.
Dagelijks gebruik gemaakt van wifi tijdens rondreis.
Roaming via KPN werkt. (sprak met NL toerist die het gebruikt had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Roaming zal wel giga-duur zijn daar, niet? Ach, op zich wel mooi. Het is uiteraard ook een vd dingen waaraan te zien is dat ze nog niet zo verwesterd zijn.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Juni weer op vakantie richting Spanje, ik zie dat er nog weinig is veranderd i.v.m. vorige zomer qua aanbiedingen voor prepaid inet. De ontwikkelingen maar eens goed in de gaten houden de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:18
ik heb nog steeds mijn spaanse orange simkaartje en ga hem zeker deze zomer weer gebruiken in frankrijk wat mij opvalt is dat mijn tegoed gewoon is blijven staan...dus hier ga ik weer plezier van hebben!!

[ Voor 5% gewijzigd door Michel242186 op 23-01-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb net ook eens ingelogd en ik zie dat ik ook nog saldo heb om 1 dag te roamen :P
De SIM werkt ook nog, net in mijn WiFI gedaan en ik ben direct roaming a 1€ per 100mb.
Tof, want ik dacht ergens gelezen te hebben dat bij 6 maanden inactiviteit de SIM disabled zou worden.
edit: gevonden
The period of validity of prepaid cards is 12 months from activation or last recharge, if after this time no recharging is performed, and although it has not exhausted the entire balance, a period of one month starts in whichYou can only receive calls. If no charging is not performed in this period, the card will be lost inoperative and phone number, that is, if it's been 13 months since its activation or last recharge, your card and your number will be deactivated

[ Voor 47% gewijzigd door Lord_Dain op 24-01-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 13:39

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Zoals jullie al weten worden de roamingkosten in de EU al jaren verlaagd met als uiteindelijk doel geen roamingkosten meer binnen de EU. Vanaf 30 april aanstaande gaan we nog een stap omlaag en volgend jaar 15 juni moeten de roamingkosten tot het verleden behoren.

Nu was ik op zoek naar de kosten vanaf 30 april en toen kwam ik dit tegen:

Roaming tarieven EUvanaf 1 juli 2014vanaf 30 april 2016vanaf 15 juni 2017
Uitgaande gesprekken(per minuut)€0.2299prijs thuisland + maximaal €0.0605geen roamingkosten, gelijk aan prijs thuisland
Inkomende gesprekken (per minuut)€0.0605€ 0,013794geen roamingkosten, gelijk aan prijs thuisland
SMS versturen (per SMS bericht)€0.0726prijs thuisland + maximaal €0.0242geen roamingkosten, gelijk aan prijs thuisland
Mobiel internet(data download, per MB, afgerekend per KB)€0.242prijs thuisland + maximaal €0.0605geen roamingkosten, gelijk aan prijs thuisland

Prijzen trouwens incl Nederlandse BTW, in de link staan de prijzen excl BTW
Gegevens komen van hierL https://ec.europa.eu/digital-agenda/en/roaming-tariffs

Nu vind ik de tarieven vanaf 30 april nogal vaag. Wat is je prijs in je thuisland als je bijv. onbeperkt bellen en sms'en hebt en een ruime databundel?
Ik ben benieuwd hoe dit door de operators en providers wordt geïnterpreteerd.

Hoe denken jullie dat ze dit gaan doen?
Zal het deze zomer al lonen om met je eigen Nederlandse abonnement naar het buitenland te gaan?

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Wat ik heb begrepen: Prijs BUITEN de bundel en dan de opslagen.
Antwoord op jouw vraag is dan: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Azqi schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:53:
Niet helemaal, het mag bijv. niet duurder zijn dan nu het geval is, en het lijkt mij dat ze alleen die 6ct extra mogen vragen en dat het gewoon uit je NL bundel komt.

[ Voor 15% gewijzigd door Whatson op 24-01-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
De Nederlandse abonnementen blijven nog verschrikkelijk duur voor gebruik in de EU.
Alleen T-Mobile doet een beetje en poging om het betaalbaar te maken, nu al een jaar met gratis gebeld worden in de hele EU, en 120 minuten bellen naar EU nummers of zelf uitgaand bellen in de EU standaard inbegrepen in het abonnement. Daarnaast is er voor 14,95 per maand een 1GB roaming bundel voor de EU te koop.

De andere providers, zoals Tele2, KPN maar ook "roam like a pro" Vodafone houden lekker de boel angstvallig dicht. Waardeloos dat Tele2 als nieuwe operator met hele mooie frequenties gewoon een ontzettend brakke concurrent is op dit moment en helemaal de markt niet open wil breken.

Kijk naar Frankrijk - voor 39 euro per maand heb je daar 10Gb data aan 4G die te gebruiken is in de hele EU; onbeperkt EU bellen van/naar/in EU landen (voorbeeldje van Bouygues). Dat zijn de betere bundels en als je een Frans adres hebt + Franse bankrekening kun je zo'n abonnement dus gewoon in NL gebruiken en ben je nog voordeliger uit dan zo'n idioot pakket van Tele2/VF/T-Mobile/KPN. Dit geeft al aan dat er echt iets mis is in de Nederlandse markt en dat er nodig verandering moet komen; zeker als je bedenkt dat Frankrijk een enorm land is en dus mensen vooral binnen de landsgrenzen blijven terwijl Nederlanders toch al snel in het buitenland te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Dat laatste is ook een reden lijkt me: Nederlanders reizen meer dus de kosten voor roaming voor providers zouden dan ook hoger zijn.

Ik gok trouwens dat andere providers ook nog met een aanbod komen, tegelijkertijd met de tariefsverhogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tja, het is een beetje appels en peren vergelijken. Als je in NL een abonnement met kleine databundel hebt, omdat je op de meeste plekken (thuis, werk enz) WiFI hebt, dan ben je er in het buitenland snel doorheen. Dan kan je of je abonnement databundel tijdelijk verhogen (als jouw provider dat toestaat) en die 6cent per MB betalen, of je gaat in het buitenland voor een prepaid shoppen.

6cent per MB komt neer op ruim 60€ per GB. Nou dan koop ik wel een prepaid kaartje in het buitenland waar ik 2GB databundel kan krijgen voor 15 - 20€. Dit jaar (vanaf 30 april) is het dus gewoon nog te duur.. en die 24cent per MB die het nu is, is gewoon pure oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Lord_Dain schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:59:
..en die 24cent per MB die het nu is, is gewoon pure oplichting.
Wat dacht je dan van buiten de EU? Helemaal krankzinnig!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 18:01
Dit is wel interessant. Met mijn KPN mobiel abonnement heb ik geen buiten bundel tarief voor data, immers gaat je snelheid omlaag. Ook in de voorwaarden staat er geen buiten bundel tarief in euro voor data.

Dit betekent dus dat 1MB roaming data bij KPN straks maximaal 6ct gaat kosten. Immers is het buiten bundel tarief 0, en daar mag KPN dan maximaal de 6ct overheen zetten.

Bij incidenteel gebruik in het buitenland dus best wel interessant!!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:49:
Juni weer op vakantie richting Spanje, ik zie dat er nog weinig is veranderd i.v.m. vorige zomer qua aanbiedingen voor prepaid inet. De ontwikkelingen maar eens goed in de gaten houden de komende maanden.
Hier op Gran Canaria het kaartje van Orange er snel uit gegooid. Niet te doen op 4G. Met Travel en Surf toch nog prima internet via Movistar 3G (sneller dan Orange).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:34

Bestla

Kvinne

mealstrom93 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:47:
Beste Tweakers,

Ik weet niet of dit het juiste forum is, maar ik zal mijn verhaal even doen.
Mijn vriendin heeft een LG G4(H815) en ze zit nu voor een paar maandjes in Amerika. Ze wil graag een Amerikaanse simkaart om daar te kunnen internetten. Het liefst prepaid. Ik heb zelf al uitgezocht welke netwerken geschikt zijn voor haar toestel namelijk AT&T of T-Mobile. Is dit juist? Daarnaast wil ze natuurlijk een prepaid bundel die bij haar wensen past namelijk zo'n 50 à 100 minuten, enkele smsjes en 500 MB aan data. Het enige wat ik kan vinden is onbeperkt bellen/smsen en 1 GB data voor 30 dollar.

Ze verblijft op de West Carolina University in North Carolina.

Alvast bedankt!
AT & T nemen wij altijd als we in de USA zijn. Gewoon een prepaid kaartje nemen en klaar. Nummer uitwisselen met het thuisfront en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:04
Ben me aan het voorbereiden op een wat langere (road)trip door de USA. Lijkt mij handig om dan ook goedkoop data te hebben. Mijn zoektocht eindigt bij een Three UK Sim met pay as you go. Ik zie nu echter in de voorwaarden dat de maandelijkse data voor feel at home gemaximeerd is tot 12 Gb (meende gelezen te hebben dat het 25Gb zou zijn), maar 12 moet meer dan genoeg zijn. Ook zie ik dat tethering niet is toegestaan.
Iemand ervaring mee dat tethering niet zou kunnen? Tethering zou overigens beperkt gebruikt worden alleen voor andere telefoon om een whatsappje te ontvangen versturen etc indien er geen wifi in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Lees dit topic even door zou ik zeggen ;) Genoeg over geschreven. Met de 12GiB sim kan je gebruik maken van een mifi, maar niet tetheren. Met de 25GiB sim kan je geen gebruik maken van een mifi en ook niet tetheren.

Er zijn overigens workarounds voor, zie hiervoor mijn tweakblog, daar heb ik er een en ander over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
RadioAir schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:26:
Lees dit topic even door zou ik zeggen ;) Genoeg over geschreven. Met de 12GiB sim kan je gebruik maken van een mifi, maar niet tetheren. Met de 25GiB sim kan je geen gebruik maken van een mifi en ook niet tetheren.

Er zijn overigens workarounds voor, zie hiervoor mijn tweakblog, daar heb ik er een en ander over geschreven.
Dat had ik al gedaan :)
Zoals je zelf stelt dat Three (waarschijnlijk) dmv deep packet inspectie tethering detecteert zou dat in mijn geval geen probleem zijn, want het andere apparaat is ook een telefoon, beide android.

Overigens kan ik de 25 GiB optie nergens vinden op de Three website.
Ik ga naar Store -> Sims -> Pay as you go
en kan dan kiezen tussen "free sim", "all in one 10 add on" en "All in one 20 add on"

Deze laatste geeft dat je 12,288 data units via feel at home kan gebruiken.
"For example, with All-you-can-eat data, you can use up to 12GB each month to get online;"(...) "If you exceed your 12GB monthly data allowance, your data usage may be blocked in our Feel At Home destinations until your next billing period."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Gaat niet alleen om DPI, ook om andere methoden zoals een tweede apn verbinding voor tethering die geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 18:24
BB-One schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:00:
[...]

Dat had ik al gedaan :)
Zoals je zelf stelt dat Three (waarschijnlijk) dmv deep packet inspectie tethering detecteert zou dat in mijn geval geen probleem zijn, want het andere apparaat is ook een telefoon, beide android.

Overigens kan ik de 25 GiB optie nergens vinden op de Three website.
Ik ga naar Store -> Sims -> Pay as you go
en kan dan kiezen tussen "free sim", "all in one 10 add on" en "All in one 20 add on"

Deze laatste geeft dat je 12,288 data units via feel at home kan gebruiken.
"For example, with All-you-can-eat data, you can use up to 12GB each month to get online;"(...) "If you exceed your 12GB monthly data allowance, your data usage may be blocked in our Feel At Home destinations until your next billing period."
Hoe bestel je een simkaar daar dan? Als je een nederland adress hebt gaat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
dutchnltweaker schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:33:
[...]

Hoe bestel je een simkaar daar dan? Als je een nederland adress hebt gaat dat niet.
Simkaart bestel ik via ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 13:39

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Azqi schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:53:
Blijft nog steeds mijn vraag......wat als je onbeperkt hebt? Dan heb je geen buitenbundel tarief.
Ik denk dat we tot 1 mei moeten wachten om het zeker te weten te komen.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
RadioAir schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:26:

Je legt het m.i. verkeerd uit. Er is geen 25 GB sim.

Er zijn twee pay as you go simkaarten:

- voor smartphones: hier kun je max 12 GB per maand mee roamen (in feel at home landen). In UK kun je kiezen voor 'all you can eat', maar dat is 12 GB max per maand in feel at home landen. Tethering is geblokkeerd.

- "mobile broadband" voor tablets/mifi: hier kun je bundel kopen waarmee je maximaal 12 GB kunt roamen gedurende 30 dagen, tethering officieel niet toegestaan maar ze verkopen zelf ook mifi routers erbij, dus het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Hoe kom je er bij dat er geen 25GB sim is? Met de All in one topup heb je 25GB, niet 12. Ook voor FAH.

Yes, with Three's Feel At Home service you can use your allowances in 18 international destinations at no extra cost. However there are some minor restrictions, including the use of data, which is capped at 25GB if you’re on an all-you-can-eat data tariff. But in most cases that should still be more than enough for even the longest of holidays.

Met Mobile broadband is het inderdaad 12GB.

Mifi router =! tethering! Met tethering wordt er (doorgaans) een aparte datalijn met een aparte APN opgestart. Dit wordt, samen met DPI en nog wat andere trucjes afgevangen bij PAYG. Bij Mobile Broadband wordt niet met DPI naar browser ID's en dat soort fratsen gekeken. Tethering zelf op de standaard (extra APN verbinding) werkt ook niet op de Mobile Broadband sim, maar je verbinding delen met een enkele APN verbinding werkt (en mag ook) wel. Op Android kan je met een omweggetje dus tetheren, iOS is standaard niet mogelijk, wellicht met jailbreak wel.

Afgelopen zomer in Frankrijk zonder problemen 23GB verstookt. Overigens incl tethering volgens de op mijn tweakblog beschreven methode, met een 3-2-1 PAYG kaart met 20GBP addon.

[ Voor 4% gewijzigd door RadioAir op 29-01-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
RadioAir schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:21:
Hoe kom je er bij dat er geen 25GB sim is? Met de All in one topup heb je 25GB, niet 12. Ook voor FAH.

Yes, with Three's Feel At Home service you can use your allowances in 18 international destinations at no extra cost. However there are some minor restrictions, including the use of data, which is capped at 25GB if you’re on an all-you-can-eat data tariff. But in most cases that should still be more than enough for even the longest of holidays.

Met Mobile broadband is het inderdaad 12GB.

Mifi router =! tethering! Met tethering wordt er (doorgaans) een aparte datalijn met een aparte APN opgestart. Dit wordt, samen met DPI en nog wat andere trucjes afgevangen bij PAYG. Bij Mobile Broadband wordt niet met DPI naar browser ID's en dat soort fratsen gekeken. Tethering zelf op de standaard (extra APN verbinding) werkt ook niet op de Mobile Broadband sim, maar je verbinding delen met een enkele APN verbinding werkt (en mag ook) wel. Op Android kan je met een omweggetje dus tetheren, iOS is standaard niet mogelijk, wellicht met jailbreak wel.

Afgelopen zomer in Frankrijk zonder problemen 23GB verstookt. Overigens incl tethering volgens de op mijn tweakblog beschreven methode, met een 3-2-1 PAYG kaart met 20GBP addon.
Met de PAYG simkaart voor smart phones kun je voor 25 pond een all you can eat allowance kopen. Dat is in de UK niet beperkt, maar op http://www.three.co.uk/Di...At_Home#allowance-details zie je dat je in feel at home landen 12GB kunt downloaden.

Plak jij even het linkje naar pagina op de three.co.uk site waar staat dat het 25GB is aub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
pa2ra schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:35:
[...]

Met de PAYG simkaart voor smart phones kun je voor 25 pond een all you can eat allowance kopen. Dat is in de UK niet beperkt, maar op http://www.three.co.uk/Di...At_Home#allowance-details zie je dat je in feel at home landen 12GB kunt downloaden.

Plak jij even het linkje naar pagina op de three.co.uk site waar staat dat het 25GB is aub...
Ik vul mezelf even aan. Ook op de support page staat dat het max 12GB is.

http://support.three.co.u...at=4157,Case=EXT(EM11925)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
PWA777 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:29:
[...]

Kijk naar Frankrijk - voor 39 euro per maand heb je daar 10Gb data aan 4G die te gebruiken is in de hele EU; onbeperkt EU bellen van/naar/in EU landen (voorbeeldje van Bouygues). Dat zijn de betere bundels en als je een Frans adres hebt + Franse bankrekening kun je zo'n abonnement dus gewoon in NL gebruiken en ben je nog voordeliger uit dan zo'n idioot pakket van Tele2/VF/T-Mobile/KPN. Dit geeft al aan dat er echt iets mis is in de Nederlandse markt en dat er nodig verandering moet komen; zeker als je bedenkt dat Frankrijk een enorm land is en dus mensen vooral binnen de landsgrenzen blijven terwijl Nederlanders toch al snel in het buitenland te vinden zijn.
Frankrijk heeft dan ook een beperkt/gereguleerd internet. En nergens gratis wifi ;)
Er zijn veel wifi netwerken met de naam Free Wifi, maar Free is een provider in Frankrijk. Toegang tot deze wifi spots zit bij je telefoon abonnement.
pa2ra schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:39:
[...]

Ik vul mezelf even aan. Ook op de support page staat dat het max 12GB is.

http://support.three.co.u...at=4157,Case=EXT(EM11925)
Was een half jaar geleden nog wel 25GB, maar zal wel teveel misbruikt zijn. Verder kun je ook gewoon EDIT gebruiken voor aanvullingen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Whatson op 30-01-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Whatson schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:03:
[...]

Frankrijk heeft dan ook een beperkt/gereguleerd internet. En nergens gratis wifi ;)
Er zijn veel wifi netwerken met de naam Free Wifi, maar Free is een provider in Frankrijk. Toegang tot deze wifi spots zit bij je telefoon abonnement.

[...]

Was een half jaar geleden nog wel 25GB, maar zal wel teveel misbruikt zijn. Verder kun je ook gewoon EDIT gebruiken voor aanvullingen ;)
Kan zijn, maar we praten in het hier en nu. 25 GB roaming kan niet met three.co.uk. Wel 12 GB :-)

Thanks voor de edit tip :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Toch jammer, al die tweakers die er misbruik van maken tsk tsk ... >:) ;)

12GB is nog steeds een aardige hoeveelheid data voor dat bedrag, ga er zelf ook eens naar kijken.

Ik zit zelf te denken aan een combo; mijn oude android phone als AP met een 1-2-3 sim voor in de caravan (dekking Movistar is heel goed aldaar) en de Orange SIM hergebruiken dit jaar in mijn dual sim telefoon als 2e SIM, voor incidenteel data gebruik tijdens dagtripjes/strand etc etc.

[ Voor 44% gewijzigd door Lord_Dain op 31-01-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Vreemd verhaal van de 12 GB, ik zie in de three price guide staan:
17. Feel At Home is an additional service which
Three makes available to its customers. Three
reserves the right to extend, withdraw or modify
the terms of Feel At Home and/or the countries
included at any time. If your plan or Add-on
allowance comes with All You Can Eat Data, your
data use while abroad in a Feel At Home Country
is limited to 25GB of data. In addition, customers
cannot use their smartphone as a modem to
connect other devices such as laptops and tablets -
also known as “tethering”, whilst in a Feel At Home
Country. Customers may be able to (i) stream; and
(ii) connect over a virtual private network (VPN),
while in a Feel At Home Country, however, both
browsing and streaming may be slower than in
the UK. Three reserves the right to suspend this
service if we reasonably believe that the customer is
using VPN for accessing illegal or improper content
or in contravention of our use requirements set out
in our terms and conditions
http://www.three.co.uk/_s...content_aid=1220460947016

[ Voor 4% gewijzigd door knakworst op 31-01-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Price guide van 2013?
Denk dat je de huidige zal moeten gebruiken: http://www.three.co.uk/Three_price_guide
knakworst schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:05:
Vreemd verhaal van de 12 GB, ik zie in de three price guide staan:

[...]

http://www.three.co.uk/_s...content_aid=1220460947016

[ Voor 12% gewijzigd door troftnom op 31-01-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De Mobile Broadband plan van Three heeft een 1 month SIM only plan met 20.480 data units (=20GB) voor 23pond. Ik zie in de voorwaarden hier geen 'cap' voor de Feel-at-home locaties.. Deze lijkt me dan interessanter dan de Pay as you GO variant. Het lastige lijkt hem erin te zitten hoe je dit als niet UK-er kan regelen..

edit: zie dat er op ebay veel 'Mobile Broadband' sim kaarten te vinden zijn met 1/3/7GB datapacks. Ik vermoed dat dit de 'oude' variant is?

[ Voor 19% gewijzigd door Lord_Dain op 31-01-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Binnenkort vertrekken we naar Nicaragua en ik ga daar (net als de vorige keer) een data Sim van Claro scoren. De vorige keer hadden we een usb data stick echter die is inmiddels overleden. Nu heb ik een Dual Sim telefoon en mijn plan was om de data Sim als tweede Sim in het toestel te steken en indien nodig de Hotspot functie te activeren. Ik kan echter nergens vinden of een data Sim werkt in een GSM, op internet kom ik (met name over de USA) verhalen tegen dat providers dit blocken. Heeft iemand hier er ervaring mee c.q. weet iemand of dit werkt?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tuurlijk werkt een data sim in een GSM, maar het kan wel zijn dat tethering e.d. geblocked wordt.
Zie de post van Radioair http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45692763

[ Voor 7% gewijzigd door Lord_Dain op 03-02-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Lord_Dain schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:02:
Tuurlijk werkt een data sim in een GSM, maar het kan wel zijn dat tethering e.d. geblocked wordt.
Zie de post van Radioair http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45692763
Mij leek het ook erg logisch, maar kom behoorlijk wat posts als deze tegen:
http://www.howardforums.c...g-a-tablet-sim-in-a-phone
I had a friend try that and couldn't. T-Mobile's system recognized the IMEI of the phone and blocked the sim. At least that's what tech support told him when he asked.
en http://forum.xda-develope...ta-sim-t-mobile-t2739396:
When I try to get the Nexus 5 to use this SIM card, it just keeps giving me a "Sign into network" notification, and never lets me use any data. (and no amount of signing into my account from my phone has helped)
Dus zo zwart wit als je het nu stelt is het niet denk ik?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Afgelopen weekend even gekeken naar Three (UK). Ik had de sim (besteld via ebay) al een paar dagen in huis. Blijkt dat je je top-up dus niet met je buitenlandse credit card kan betalen 8)7 (my bad: staat namelijk overal vermeld...)
Aangezien ik mijn three sim wil gaan gebruiken in de USA en niet van plan ben om nog even naar de UK te reizen voor een top-up van 20 pond heb ik even rond geneusd en de volgende website gevonden:
www.mobiletopup.co.uk
Hier kan je een voucher kopen. Kost wel 1 pond extra, maar dat is goedkoper dan naar de UK vliegen/lopen/rijden... Je kan betalen met paypal en je krijgt per mail de voucher code.

Per saldo heb ik dus voor GBP 23,49 (EUR 30) een maand lang de tijd om 12 Gb in de USA te verstoken en kan ik ook nog 300 minuten gratis bellen (account bij 12voip (freedays) --> inbellen naar UK 12voip nummer en dan door naar NL/USA etc.

[ Voor 0% gewijzigd door BB-One op 08-02-2016 13:09 . Reden: Typefoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een Revolutcard zou ook handig kunnen zijn, die is al Brits.
https://revolut.com

zie verder:
https://gathering.tweaker...message/45396896#45396896

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 11:34
Als ik het een beetje begrijp kan ik binnenkort gewoon een Orange winkel binnenlopen, aangeven dat ik en letgo 2gig wil hebben voor 20 euro. En dat ik dan internettend het pand verlaat. En dat personal hotspot van mijn iOS niet werkt?

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Gaat dit om Frankrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Volgens mij moet dat dan kunnen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
RadioAir schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:58:
Volgens mij moet dat dan kunnen ja.
En wat betreft de "personal hotspot" in iOS?

Pagina: 1 ... 28 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.