Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:04
Dan zou het nog niet lukken, omdat je je adresgegevens moet invoeren bij het betalen met creditcard en dat adresveld accepteert geen NL adres.
(Wel interessant concept de revolut maar om nu een heel apart betaalmiddel "aan te schaffen" om goedkoop mobiel internet te hebben op vakantie is natuurlijk wel een beetje omgekeerde wereld (plus ik heb al een "gratis" creditcard))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 17:26
Heeft iemand ervaring met ChatSim? Over vele landen in de hele wereld onbeperkt Whatsappen voor 10 euro per jaar:
http://www.chatsim.com/en/chatsim

Enige wat ik niet helemaal snap zijn die credits. Iemand ervaring? Wat ik kan lezen kost het daadwerkelijk 10 euro per jaar, mits je enkel berichten + emoticons stuurt.

SIM bestellen via site kost wel 27,50. 10 euro voor een jaar service, 10 euro voor SIM en 7,50 voor verzenden. Je mag de SIM ook gebruiken in een MiFi router, maar dan ook enkel voor Whatsapp.

Edit:

Na wat research blijken er een tal van klachten over te zijn. Ik zoek wel wat anders :P Was er maar een (buitenlandse) provider die roaming aanbood op 64kbps oid.

[ Voor 55% gewijzigd door snaggyheadshot op 09-02-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdela
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-09 21:31
coelho schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:53:
Is er iemand met ervaringen in Cuba? Ik lees op veel plaatsen dat de dekking zeer beroerd is en dat sims niet verkocht mogen worden aan toeristen. Ik lees echter ook een enkeling die zegt dat het wel mogelijk is een datasim te verkrijgen, echter geen details. Daarom de vraag of er tweakers zijn die mobiel internet voor elkaar hebben gekregen in Cuba?
Je beste optie is om toch maar te roamen, hoe duur het ook is. In Cuba zaten we met een proximus abonnement bijna overal op edge, en in de drukkere steden zelfs op 3g - wat vpor de gewone Cubaan niet mogelijk is... Maar met Mobistar abonnement was er geen data mogelijk. Kijk dus op voorhaèd èa of je operator ter plaatse een dataroamingakkoord heeft.

Wifi is er inderdaad op steeds meer pleinen in steden, maar hou er rekening mee dat je soms lang moet aanschuiven om een kaartje te kunnen kopen. Sla meteen een voorraad in.

Vandaar mijn advies om toch maar een roaming bundeltje te nemen. Die enkele megabytes zijn zeer bruikbaar om te emailen of te chatten wat je daar van pas zal komen om vanalles te regelen.

[ Voor 24% gewijzigd door hdela op 15-02-2016 00:06 . Reden: quote van oorspronkelijke vraag er bij gepàaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
BB-One schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:39:
Afgelopen weekend even gekeken naar Three (UK). Ik had de sim (besteld via ebay) al een paar dagen in huis. Blijkt dat je je top-up dus niet met je buitenlandse credit card kan betalen 8)7 (my bad: staat namelijk overal vermeld...)
Aangezien ik mijn three sim wil gaan gebruiken in de USA en niet van plan ben om nog even naar de UK te reizen voor een top-up van 20 pond heb ik even rond geneusd en de volgende website gevonden:
www.mobiletopup.co.uk
Hier kan je een voucher kopen. Kost wel 1 pond extra, maar dat is goedkoper dan naar de UK vliegen/lopen/rijden... Je kan betalen met paypal en je krijgt per mail de voucher code.

Per saldo heb ik dus voor GBP 23,49 (EUR 30) een maand lang de tijd om 12 Gb in de USA te verstoken en kan ik ook nog 300 minuten gratis bellen (account bij 12voip (freedays) --> inbellen naar UK 12voip nummer en dan door naar NL/USA etc.
Is het deze?.... http://www.ebay.co.uk/itm...70514d:g:YVYAAOSwdsFUP~8h

En moet daar dan nog extra 23,49 bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:46
Namibië

In Namibië zijn een aantal aanbieders actief. Ik heb een prepaid kaart van MTC gekocht voor 10 N$. Opgewaardeerd met 100 N$ voor 420 MB. Dat is iets meer dan 6 euro. Registeren is niet nodig.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Laatst online: 19:04
Nee die is inclusief het tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 18:24
Ik heb gezocht maar kon het niet vinden, maar is er een website die aangeeft welke provider in het buitenland het beste dekking geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:11
Op de wiki voor prepaid sim (precies die woorden als zoekterm gebruiken) staat welke netwerken er in welke landen zijn, en van welke netwerken de MNVO's gebruikmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Napsju schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 05:10:
Zuid Afrika:

Bij Vodacom en MTN koop je voor ongeveer 10 euro (R150) 1GB prepaid 3G data. In de steden prima dekking, daar buiten soms minder. Zelf heb ik ervaring met MTN ZA. Koop een simkaart voor R1 en laat deze in de winkel activeren. Je NL paspoort is voldoende. Koop vervolgens R150 (of 60+60+30) "Airtime" en activeer via het menu (ik geloof *141*1# en *141*2#) een internet bundel. Ze hebben ook uncapped dagbundels voor R50, maar dat is een grote grap. Na 150MB wordt je snelheid namelijk gecapped op 128Kb/s.
Er is niet veel veranderd. In Zuid Afrika heb ik deze keer een Vodacom kaartje gekocht. Deze gelijk opgewaardeerd voor 99 rand voor 500MB. Ze hebben ook 1GB voor 150 rand. Registreren met paspoort verplicht.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:48
knip, daar hebben we V&A voor

[ Voor 96% gewijzigd door The Wizard op 20-02-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
Weet iemand een plek waar je buiten Italië nog een vodafone.it simkaart kan kopen om voor €3 in Europa te kunnen internetten met 500mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Nu, of over 2 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
Het liefst nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze simkaart van Orange gekocht voor € 9,95, inclusief € 5,00 tegoed.
Je betaalt € 1,00 voor 100 MB, geldig in bijna heel Europa.

https://www.prepaidzero.com/product/orange-mundo-go-europe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:55
Voor Roemenië kan ik een simkaart van Orange aanraden. Behalve een week onbeperkt internet (dacht ik, ik heb het nauwelijks gebruikt?) kan je ook uren naar het buitenland bellen. Daarna kan je ook goedkoop weer extra bundels kopen en opwaarderen via de geldautomaat. In de steden was 4G erg goed.

Bij de Orange-winkel vragen om een simkaart met 5 euro tegoed en hij wordt voor je geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:02
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:51:
Uitverkocht of zo?
Sorry, this product cannot be purchased
Gelukkig vorig jaar zelf in Spanje kunnen kopen voor 10 euro, inclusief 15 euro tegoed :)

[ Voor 12% gewijzigd door U123456 op 22-02-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negruj
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-05 22:29
Ik heb het topic hier eens uitgebreid doorgelezen en zit nog met enkele vraagjes over "Orange.es Go Europe" opdat ik zeker zal kunnen internetten in Frankrijk:

-Ik heb mijn SIMkaart geactiveerd en ook de Go Europe optie. Ik heb momenteel het Tu Mundo tarief met deze optie Go Europe geactiveerd. Is dat correct of kan ik ook bv. ardilla gebruiken en blijft Go EUrope dan ook werken (lijkt me veiliger omdat er dan geen maandelijks bedrag wordt aangerekend).

- Kan je onbeperkt blijven bijladen? Ik denk er nu 20€ op te zetten. Samen met mijn 5€ welkomstarief is dat 2,5GB internet. Zou moeten volstaan. MAar stel dat het niet zo is, kan ik dan nog bijladen? In het verheden als eens op beperkingen gebotst bij lebara :(

- Kan je met een spaanse Orange account gebruikmaken van Orange hotspots in Frankrijk?

[ Voor 5% gewijzigd door negruj op 22-02-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

negruj schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:49:

- Kan je onbeperkt blijven bijladen? Ik denk er nu 20€ op te zetten. Samen met mijn 5€ welkomstarief is dat 2,5GB internet. Zou moeten volstaan. MAar stel dat het niet zo is, kan ik dan nog bijladen? In het verheden als eens op beperkingen gebotst bij lebara :(

- Kan je met een spaanse Orange account gebruikmaken van Orange hotspots in Frankrijk?
Onbeperkt opwaarderen is geen probleem, dat heb ik vaak gedaan.
Alleen je moet er wel opletten dat elke 100 MB vervalt na 23:59.
Dus als je bijv. 300 MB gebruikt op een dag en de vierde 400 MB om 23:58 wordt gestart, dan vervalt die laatste 100 MB paar minuten later. En wordt om 00:00 weer 1 euro gepakt zodra je internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:51:
Je betaalt € 1,00 voor 100 MB, geldig in bijna heel Europa.

Is weer beschikbaar, prijs wegens verzending wel hoger dan 10 piek:
Your order
Product Total
Orange Mundo - Go Europe Prepaid sim × 1
Sim Card Size: Combi: Standard + Micro € 9,95
Subtotal € 9,95
Shipping PostNL (airmail): € 6,99
Total € 16,94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickV
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 11:03
bedankt ik kende deze nog niet.

En de sms om de bundel te actieveren is dat eenmalig of iedere keer dat je er gebruik van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 21:42
Recent ben ik in Oman geweest voor vakantie. In Oman zijn 2 mobiele netwerken actief (Omantel en Oreedoo). Bij aankomst op de luchthaven van Muscat heb je van beide netwerken een shop die 24/7 open is.

Omantel is de nationale provider en heeft de beste dekking. Op vertoon van je paspoort en 2 rial krijg je een SIM kaart met 2 rial tegoed. Ze verkopen er uiteraard ook opwaardeertegoed.

De SIM kaart is direct klaar voor gebruik, geen activatie nodig.
Ze hebben verschillende prepaid data bundels, bijv. 1 Gb voor 7 dagen voor 3 rial. Dit is allemaal te activeren via een "*#" code dus kennis van het Arabisch is niet nodig.

De dekking en snelheid in Oman was goed, ook met prepaid kun je op 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
Weet iemand of bij de orange mundo kaart de personal hotspot in IOS werkt in Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Weet iemand een provider voor spanje? En weet iemand wat de dekking in gran canaria is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:52:
Weet iemand een provider voor spanje? En weet iemand wat de dekking in gran canaria is?
[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland (Filter_keywords:Spanje)

[ Voor 3% gewijzigd door Whatson op 08-03-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik wilde iedereen er op wijzen dan vanaf 1 mei de nieuwe lagere roamingtarieven van kracht worden voor bellen en internet in de EU.

Wikipedia: European Union roaming regulations

Waar het op neerkomt is dat belminuten en mb's hetzelfde kosten als wat die je in eigen land betaalt plus een vaste opslag.
Deze opslag bedraagt zowel voor een belminuut als voor een mb 5 eurocent ex. btw.; pakweg 6 cent dus.

Het duurste ben je uit wanneer je nu ook al per minuut/mb betaalt met daarbij die opslag erbovenop.
Wanneer je echter een bundel hebt gaan de minuten/mb's (voor het Nederlandse deel van de kosten) ook uit je bundel en betaal je alleen die 6 cent extra.
Wanneer je buiten je bundel zou gebruiken kan dat uiteraard nog steeds prijzig worden.
Het goedkoopste ben je uit bij HollandsNieuwe omdat je die 6 cent ook vanuit je tegoed betaalt waarop je bovendien al korting had gekregen, afhankelijk van je bundel komt het dan neer op 4 tot 5 cent per minuut/mb.

Al met al wordt kleinverbruik van data (waar het de meesten om te doen zal zijn) binnen de EU heel betaalbaar.
Wanneer je van plan bent om veel data te gaan gebruiken zal het alsnog lonen om een lokaal simkaartje te kopen met een bundel, maar voor een beetje appen mailen en browsen hoef je dat dus niet meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:03

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zit regelmatig in Duitsland,dus zal wel kijken in mei hoeveel ik dan precies kwijt ben bij normaal gebruik (whatsapp enzo)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik zie net dat mijn post helaas net helemaal onderaan de vorige pagina staat.
Aangezien het nuttige info is voor veel mensen die dit topic bezoeken zal ik het nog even quoten:
ASW1 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:13:
Ik wilde iedereen er op wijzen dan vanaf 1 mei de nieuwe lagere roamingtarieven van kracht worden voor bellen en internet in de EU.

Wikipedia: European Union roaming regulations

Waar het op neerkomt is dat belminuten en mb's hetzelfde kosten als wat die je in eigen land betaalt plus een vaste opslag.
Deze opslag bedraagt zowel voor een belminuut als voor een mb 5 eurocent ex. btw.; pakweg 6 cent dus.

Het duurste ben je uit wanneer je nu ook al per minuut/mb betaalt met daarbij die opslag erbovenop.
Wanneer je echter een bundel hebt gaan de minuten/mb's (voor het Nederlandse deel van de kosten) ook uit je bundel en betaal je alleen die 6 cent extra.
Wanneer je buiten je bundel zou gebruiken kan dat uiteraard nog steeds prijzig worden.
Het goedkoopste ben je uit bij HollandsNieuwe omdat je die 6 cent ook vanuit je tegoed betaalt waarop je bovendien al korting had gekregen, afhankelijk van je bundel komt het dan neer op 4 tot 5 cent per minuut/mb.

Al met al wordt kleinverbruik van data (waar het de meesten om te doen zal zijn) binnen de EU heel betaalbaar.
Wanneer je van plan bent om veel data te gaan gebruiken zal het alsnog lonen om een lokaal simkaartje te kopen met een bundel, maar voor een beetje appen mailen en browsen hoef je dat dus niet meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ik kwam uit op dat ik met een creditcard moet betalen, kan dit ook met een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
dutchnltweaker schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:44:
[...]

Ik kwam uit op dat ik met een creditcard moet betalen, kan dit ook met een andere optie?
Ja, beltegoed kopen in een fysieke winkel in Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
U123456 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:04:
[...]
Ja, beltegoed kopen in een fysieke winkel in Spanje.
Ja oke dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
Ik ben 5 jaar geleden naar Kroatië geweest. Dat ga ik dit jaar weer doen.
Destijds heb ik daar een T-Mobile simkaart gekocht voor €3,- met 500MB data (1 maand geldig). Dat was voor mij prima.

Helaas kan ik die nu niet meer vinden. De Orange Mundo simkaart is ook interessant omdat je dan in heel EU (incl. Kroatië) kunt internetten. Handig voor de heen en terugreis.

Ik kom nog wel BonBon tegen: http://www.tourist.bonbon.hr/ daar maar eens naar kijken (5GB voor 6 euro), hier nog een leuk overzicht: http://www.tourist.bonbon.hr/en/prices-packages ik zie dat je ook in de EU kunt gebruiken voor 12 ct/MB... en gratis verzendkosten: https://www.bonbon.hr/touristshop/buy/
Vanaf 1 mei 2016 betaal je geloof ik maximaal 7 cent per MB, dus dat is voordeliger om mijn eigen abonnement te gebruiken op de heen- en terugreis.

Deze vond ik via T-Mobile: https://www.hrvatskitelekom.hr/visiting-croatia maar dat is meer voor de mensen die veel data willen gebruiken. Onbeperkt voor 1 week kost 11 euro. De week erop iets goedkoper.

[ Voor 37% gewijzigd door Binnetie op 08-03-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Binnetie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:09:
Vanaf 1 mei 2016 betaal je geloof ik maximaal 7 cent per MB
6 cent per mb plus (de kosten die je in Nl. betaalt; uit je bundel als je die hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
Ohja incl btw is het 6 cent. En de rest gaat uit je bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Binnetie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:09:
Ik ben 5 jaar geleden naar Kroatië geweest. Dat ga ik dit jaar weer doen.
Destijds heb ik daar een T-Mobile simkaart gekocht voor €3,- met 500MB data (1 maand geldig). Dat was voor mij prima.

Helaas kan ik die nu niet meer vinden. De Orange Mundo simkaart is ook interessant omdat je dan in heel EU (incl. Kroatië) kunt internetten. Handig voor de heen en terugreis.

Ik kom nog wel BonBon tegen: http://www.tourist.bonbon.hr/ daar maar eens naar kijken (5GB voor 6 euro), hier nog een leuk overzicht: http://www.tourist.bonbon.hr/en/prices-packages ik zie dat je ook in de EU kunt gebruiken voor 12 ct/MB... en gratis verzendkosten: https://www.bonbon.hr/touristshop/buy/
Vanaf 1 mei 2016 betaal je geloof ik maximaal 7 cent per MB, dus dat is voordeliger om mijn eigen abonnement te gebruiken op de heen- en terugreis.

Deze vond ik via T-Mobile: https://www.hrvatskitelekom.hr/visiting-croatia maar dat is meer voor de mensen die veel data willen gebruiken. Onbeperkt voor 1 week kost 11 euro. De week erop iets goedkoper.
Toen ik afgelopen jaar in Kroatië was werden de T-Mobile simkaarten uitgedeeld door medewerkers van de tolhuisjes op de snelweg. _/-\o_
De eerste week was gratis, ik heb daarna weer m'n Orange Mundo gebruikt.

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekjo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-04 23:29
ik ga in meivakantie naar miami en wil graag internetten op me mobiel
ook wil ik me mobiel als hotspot gebruiken, maar dit is geen probleem denk ik
we zijn met 4 personen en blijven 9 dagen
nu dacht ik aan een three sim en dan opwaarderen via internet, maar is dit wel snelle internet?
andere mogelijkheden of goedkopere mogelijkheden zijn ook welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertrek zaterdag naar Berlijn. Heb via Ebay een blau.de sim gekocht.
Daarnet in de telefoon gestoken, lijkt te werken. Heb kunnen herladen en een databundel kunnen kopen.

Maar, om te testen stuur ik een sms naar een belgische vriend. Hij krijgt die sms tweemaal en bovendien van een nummer met 4 cijfers (en niet het duits telefoonnummer). Is dit normaal? Of zal dit pas ten volle werken in duitsland zelf? Wil natuurlijk daar niet toekomen en dan merken dat het gewoon niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

ASW1 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:13:

Daarom zit ik nu bij ziggo, Die passen de nieuwe regels al toe, dus de kosten gaan uit je bundel, daarnaast maandelijks opzegbaar, mocht er weer een betere deal voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
it0 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:52:
[...]

Daarom zit ik nu bij ziggo, Die passen de nieuwe regels al toe, dus de kosten gaan uit je bundel, daarnaast maandelijks opzegbaar, mocht er weer een betere deal voorbij komen.
Volgens mij heb je dat helemaal mis.
Alleen het bellen vanuit een ander EU land naar Nederlandse nummers gaat uit je bundel.
Lokaal bellen en internet mag je extra afrekenen buiten je bundel.
https://www.ziggo.nl/tarieven/mobiel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

ASW1 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:01:
[...]

Volgens mij heb je dat helemaal mis.
Alleen het bellen vanuit een ander EU land naar Nederlandse nummers gaat uit je bundel.
Lokaal bellen en internet mag je extra afrekenen buiten je bundel.
https://www.ziggo.nl/tarieven/mobiel/
Je hebt gelijk, daar had ik niet zo over nagedacht. Voor mij is dit een goede fit, persoonlijk beter dan HN zover ik kan zien. maar goed dat er zoveel keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Nog maar 1,5 maand voordat die nieuwe EU tarieven voor iedereen gaan gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Zouist m'n simkaart van simmundo ontvangen om te gaan gebruiken in Spanje vanaf volgende week vrijdag.
Nu ben ik benieuwd of ik het proces goed heb, is er een ervaringsdeskundige?

Ik heb zo'n exemplaar

Het is gelukt om er 15 euro op te krijgen (bevestigd gekregen in een smsje).

Als ik het goed snap is het een kwestie van Alta Mundo 2GB naar 1470 sturen zodra ik in Spanje ben, en dan ik dan los. Klopt dit?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 11:17
ASW1 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:33:
Nog maar 1,5 maand voordat die nieuwe EU tarieven voor iedereen gaan gelden.
Als ik het goed begrijp betaal je €0,06 extra per mb. Klinkt misschien als een klein bedrag, maar is alsnog €60 per gb, wat nog steeds belachelijk veel is. Ik hou het nog wel even bij m'n Vodafone Italië kaartje, waarmee ik €3 per dag betaal voor 500 mb. Sowieso is een lokale sim dan nog altijd veel voordeliger, zeker als je veel data wilt verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Een lokale sim is niet altijd veel voordeliger, maar als je een gigabyte wilt gebruiken dan is dat uiteraard wel zo.
Voor veel mensen is het echter genoeg om alleen op wifi te zitten en daarnaast mobiel een beetje te appen, wat browsen, mailen, misschien navigeren.
Als je dan 100 of 200mb verbruikt dan zal een extra simkaart vaak al niet meer lonen.
En zelfs bij wat meer verbruik dan dat kun je ook kiezen voor het gemak en een paar euro extra betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickV
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 11:03
is het eigenlijk bij Orange Mundo mogelijk om via een SMS het saldo op te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

knakworst

Get more sats!

The term of Sim-card validation is 12 months after the last refill.

Attention:you can check free the balance through * 111 # only 2 times a day.

Each additional balance checking via * 111 # is costed 0.18 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:06
Naar de USA voor 3 weken. Dacht er aan daar een prepaid smartphone te kopen met goede internet bundel. En dan later de telefoon in Nederland te gebruiken. Is dit handig?
Volgens mij zijn veel telefoons daar alleen voor de nationale netwerken (band) geschikt en de simlocks vrij rigoureus. Of valt dit mee? Hoor graag jullie tips.
Betreft 3 weken VS en verwacht ongeveer 2 GB nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Voor de EU een SIM nemen heeft weinig zin, de roaming tarieven gaan dit jaar dusdanig omlaag dat het gedoe en opwaarderen van een SIM voor de gemiddelde gebruiker weinig voordeel meer oplevert.
Vanaf 1 mei mag een MB nog maar 6 ct kosten, 1 minuut gebeld worden 1 ct en zelf bellen 6 ct per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:55
PWA777 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:28:
Voor de EU een SIM nemen heeft weinig zin, de roaming tarieven gaan dit jaar dusdanig omlaag dat het gedoe en opwaarderen van een SIM voor de gemiddelde gebruiker weinig voordeel meer oplevert.
Vanaf 1 mei mag een MB nog maar 6 ct kosten, 1 minuut gebeld worden 1 ct en zelf bellen 6 ct per minuut.
Verschil wordt idd een stuk kleiner en het gemak van je eigen sim is ook wat waard.

Maar goed, zelf heb ik toch een Sim mundo ding en een 4G router. Die gebruiken is toch 100Mb voor 1 eur, vs 6 eur als ik t via mn eigen sim doe. Alleen is die 1 eur gegarandeerd en per dag...
Voor een weekje vakantie is het dan 7 eur voor 100Mb per dag. Als je elke dag zeg 50Mb doet is dat toch nog een verschil van 15 eur, oplopend tot 35 eur als je dagelijks 100Mb doet.

Zou leuk zijn als Orange de 100Mb / 1 eur roaming aanpast :)

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 23-03-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

knakworst

Get more sats!

Inderdaad die Orange Mundo sim is nog steeds aanzienlijk voordeliger. Naar Zuid Frankrijk navigeren en wat nieuwsdiensten lezen verbruik ik al meer dan 100 MB op een dag. Verschil van 5 euro.

Ik denk dat een eventuele aanpassing van Orange Mundo wishful thinking is, dat zou eerder negatief zijn gok ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik heb een abonnement bij Simyo, waarbij internet in het buitenland nog steeds erg duur is (25 cent per MB).

Daarom heb ik voor mijn afgelopen vakantie naar Frankrijk een simkaartje gekocht bij SimUp (Lebara kaartje). Daar direct thuis al een internetbundel van 1 GB op gezet, simkaartje in een oude Android telefoon en deze op vakantie als Wifi hotspot gebruikt. Zo kon iedereen op internet voor 25 euro (kan waarschijnlijk nog goedkoper) en hoefde ik op locatie niet op zoek naar een simkaart. Bereik was goed, zaten in de bergen (La Plagne).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Ben benieuwd wat het precies gaat inhouden, maar vooruitzicht is positief; T-Mobile buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dit houdt voor alle providers in dat vanaf 1 mei EU buitenlandminuten en mb's uit je bundel gaan en je daarnaast een toeslag betaalt van ongeveer 6 cent per min/mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:18
dus een prepaid kaartje van t-mobile en daar data opgooien behoort misschien straks ook tot de mogelijkheid wanneer je buiten nederland op vakantie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Michel242186 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:19:
dus een prepaid kaartje van t-mobile en daar data opgooien behoort misschien straks ook tot de mogelijkheid wanneer je buiten nederland op vakantie gaat.
Als dat waar zou zijn dan heb je die pre-paid kaart ook niet meer nodig, omdat je abbo dan dezelfde voorwaarden bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:20
Untouchablezz20 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:26:
Ben benieuwd wat het precies gaat inhouden, maar vooruitzicht is positief; T-Mobile buitenland
Ik heb het artikel ook gelezen, maar het is inmiddels verwijderd. Zou het foutief zijn, of zou er gevraagd zijn om de informatie te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
it0 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:18:
[...]

Als dat waar zou zijn dan heb je die pre-paid kaart ook niet meer nodig, omdat je abbo dan dezelfde voorwaarden bied.
ik heb geen abo bij T-mobile dus dan ga ik voor de optie pre-paid als het tenminste waar is wat er op androidworld stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
henk_dh schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:53:
[...]

Ik heb het artikel ook gelezen, maar het is inmiddels verwijderd. Zou het foutief zijn, of zou er gevraagd zijn om de informatie te verwijderen?
Ik zie het. Geen idee, maar het zou van een betrouwbare 'bron' komen. Misschien iets te vroeg gepubliceerd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Laatst online: 20-09 22:35

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Untouchablezz20 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:58:
[...]

Ik zie het. Geen idee, maar het zou van een betrouwbare 'bron' komen. Misschien iets te vroeg gepubliceerd inderdaad.
Uit de cache van Google www.droidapp.nl:
https://webcache.googleus...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Ik ben benieuwd :)

[ Voor 32% gewijzigd door jamesbond007uk op 24-03-2016 18:00 ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Het artikel klopte gedeeltelijk wel en gedeeltelijk niet, vermoedelijk is het op verzoek van tmobile daarom verwijderd.
Hoe het wel werkt heb ik hierboven al geschreven.
Ja, het gaat uit je bundel maar je betaalt ook nog een toeslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Laatst online: 20-09 22:35

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

ASW1 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:09:
Het artikel klopte gedeeltelijk wel en gedeeltelijk niet, vermoedelijk is het op verzoek van tmobile daarom verwijderd.
Hoe het wel werkt heb ik hierboven al geschreven.
Ja, het gaat uit je bundel maar je betaalt ook nog een toeslag.
We wachten rustig af :)

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
KPN en Vodafone hebben de EU tarieven al aangekondigd; bellen en internet gaat uit de bundel met een toeslag van 6 cent per minuut of mb.
Dit is exact het maximum wat de EU regulering per 1 mei voorschrijft en geldt dus voor alle providers.
Bij tmobile gaat dit echt niet anders zijn.
Voor degenen die dit niet willen horen; droom rustig verder.

[ Voor 9% gewijzigd door ASW1 op 24-03-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ik heb een simkaart van chatsim besteld, zal me bevindingen later plaatsen wanneer ik het binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Misschien een stomme vraag, maar hoe zit wereld roaming in elkaar met prijs afspraken?

Zoals iedereen weet beslist de eu voor de Europese roaming afspraken en prijzen, maar wie doet dat voor wereldwijd?
Hoe wordt dit besproken om het te verlagen Of hoe gaan die afspraken eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 15:16
dutchnltweaker schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:48:
Misschien een stomme vraag, maar hoe zit wereld roaming in elkaar met prijs afspraken?

Zoals iedereen weet beslist de eu voor de Europese roaming afspraken en prijzen, maar wie doet dat voor wereldwijd?
Er is geen overkoepelend orgaan die zich bezig houdt met roaming afspraken/kosten buiten de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
dutchnltweaker schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:48:

Operators sluiten roaming contracten af, dat kan 1 op 1 of via tussenpartijen. Hier spreken de operators met elkaar af welke diensten zullen werken met roaming en welk tarief ze daar ij aan elkaar afrekenen.

Het staat de operators vervolgens vrij om zelf een tarief te kiezen wat ze de klant berekenen. Veel Nederlandse partijen hanteren tegenwoordig een uniform tarief, dus ongeacht welke provider je in een land kiest, in een bepaalde zone zal je in de regel één vast roaming tarief betalen. Dit roaming tarief hoeft niet persé een goede afspiegeling te zijn van de onderliggende afgesproken prijzen (zo kan er enorm winst worden gemaakt in het zone-systeem (bijv voor operators die Zwitserland niet tot de EU rekenen) of zelfs verlies (Russische netwerken schijnen enorme bedragen te vragen die soms zelfs hoger zijn dan het zone tarief)).

Door het verlagen van de EU tarieven gaan providers op zoek naar nieuwe goudmijntjes, roaming buiten de EU is er een van en dus blijven die tarieven hoog. Er is niemand mee bezig om dat te reguleren ("vrije markt werking").

De komst van VOIP/wifi bellen kan hier wel verder verandering in brengen, net zoals built-in SIM (dat je via het menu van je telefoon op elk geselecteerd netwerk een bundeltje kan kopen omdat de SIM kaart van de toekomst vast in je device zit en het switchen van operator/contract dan simpelweg via het menu van je toestel gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
PWA777 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:46:
[...]

Operators sluiten roaming contracten af, dat kan 1 op 1 of via tussenpartijen. Hier spreken de operators met elkaar af welke diensten zullen werken met roaming en welk tarief ze daar ij aan elkaar afrekenen.

Het staat de operators vervolgens vrij om zelf een tarief te kiezen wat ze de klant berekenen. Veel Nederlandse partijen hanteren tegenwoordig een uniform tarief, dus ongeacht welke provider je in een land kiest, in een bepaalde zone zal je in de regel één vast roaming tarief betalen. Dit roaming tarief hoeft niet persé een goede afspiegeling te zijn van de onderliggende afgesproken prijzen (zo kan er enorm winst worden gemaakt in het zone-systeem (bijv voor operators die Zwitserland niet tot de EU rekenen) of zelfs verlies (Russische netwerken schijnen enorme bedragen te vragen die soms zelfs hoger zijn dan het zone tarief)).

Door het verlagen van de EU tarieven gaan providers op zoek naar nieuwe goudmijntjes, roaming buiten de EU is er een van en dus blijven die tarieven hoog. Er is niemand mee bezig om dat te reguleren ("vrije markt werking").

De komst van VOIP/wifi bellen kan hier wel verder verandering in brengen, net zoals built-in SIM (dat je via het menu van je telefoon op elk geselecteerd netwerk een bundeltje kan kopen omdat de SIM kaart van de toekomst vast in je device zit en het switchen van operator/contract dan simpelweg via het menu van je toestel gaat).
Ah zo snap het, jammer dat er geen overkoepelend orgaan hier voor is.

Tis soms zo gek dat je in een Europees land 23 cent betaald voor bellen en in Amerika of zo 4 euro per minuut noem maar een voorbeeld, eigenlijk belachelijk voor woorden dat dit nog steeds is anno 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:32:
[...]

Ah zo snap het, jammer dat er geen overkoepelend orgaan hier voor is.

Tis soms zo gek dat je in een Europees land 23 cent betaald voor bellen en in Amerika of zo 4 euro per minuut noem maar een voorbeeld, eigenlijk belachelijk voor woorden dat dit nog steeds is anno 2016.
is toch niet zo gek? Voor die paar Nederlanders in de usa kan bijvoorbeeld kpn minder gunstige afspraken maken met lokale providers dan voor de miljoenen Nederlanders die wel eens in België of Duitsland komen. De maximum tarieven vanuit de EU helpen natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:08
Het kan blijkbaar wel beter, kijk bijvoorbeeld voor data maar eens naar de tarieven die Tele2 hanteert voor de internetbundels over de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
dutchnltweaker schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:17:
Ik heb een simkaart van chatsim besteld, zal me bevindingen later plaatsen wanneer ik het binnen heb.
Ik heb hem binnen en getest, kon alleen in Nederland op kpn netwerk komen, whatsapp werkte gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
dutchnltweaker schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:54:
[...]

Ik heb hem binnen en getest, kon alleen in Nederland op kpn netwerk komen, whatsapp werkte gewoon :)
Hoe werkt dat met de bundels? Of is er 1 optie met lage snelheid, unlimited?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
pa2ra schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:24:
[...]

Hoe werkt dat met de bundels? Of is er 1 optie met lage snelheid, unlimited?
Nou deze provider is er vooral voor chat messangers zoals whatsapp, Facebook van alles.

Je kan credits kopen, je hebt zones eerste zone is 50 credits per mb, als iemand een zich aanmeld krijgt die gene een code en kan je met zijn code als je de simkaart activeert gratis 1000 credits krijgen.

Zie hier voor hoe het een beetje in elkaar steekt: http://www.chatsim.com/en...a-rates-chatsim-unlimited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Benieuwd naar je Chatsim Unlimited bevindingen @dutchnltweaker..
Een paar dingen die interessant zijn, voor zover je ze kunt testen natuurlijk:
- Werkt de chatsim ook vanuit een mifi (zodat je reguliere sim in de telefoon kan blijven zitten)
- Als je geen multimedia credits hebt (25 cent per MB trouwens, even omgerekend, zone 1) kun je geen multimedia versturen. Maar, wat gebeurt er als anderen multimedia naar jou toe sturen?
- En stel dat je zonder multimedia credits toch probeert multimedia te versturen, verdwijnt je multimedia dan in het niets of krijg je een 'failed' notificatie?
- Je kunt op KPN. Kun je ook op KPN 4G netwerk of alleen op hun 3G netwerk?

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
carnager schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:53:
Benieuwd naar je Chatsim Unlimited bevindingen @dutchnltweaker..
Een paar dingen die interessant zijn, voor zover je ze kunt testen natuurlijk:
- Werkt de chatsim ook vanuit een mifi (zodat je reguliere sim in de telefoon kan blijven zitten)
- Als je geen multimedia credits hebt (25 cent per MB trouwens, even omgerekend, zone 1) kun je geen multimedia versturen. Maar, wat gebeurt er als anderen multimedia naar jou toe sturen?
- En stel dat je zonder multimedia credits toch probeert multimedia te versturen, verdwijnt je multimedia dan in het niets of krijg je een 'failed' notificatie?
- Je kunt op KPN. Kun je ook op KPN 4G netwerk of alleen op hun 3G netwerk?
Mifi kan ik niet testen maar Wi-Fi hotspot op telefoon aanzetten werkt wel!.

Kpn netwerk gaat alleen op 3g in anderen landen zoals Frankrijk kan je al op 4g, steeds meer landen wordt ook 4g geactiveerd, zo dat je in steeds meer landen op 4g netwerk zit.

En je krijgt geen failed notificatie, je wordt gewoon geblokeerd na paar minuten teveel kb downloaden, en zou dan geld moeten bij leggen of je vraagt of ze je kunnen unbocken.

Kan nu ook op Vodafone netwerk aanmelden.

Edit:

Kan nu ook op het tmobile netwerk komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

dutchnltweaker schreef op maandag 28 maart 2016 @ 01:57:
[...]

Mifi kan ik niet testen maar Wi-Fi hotspot op telefoon aanzetten werkt wel!.
Dat klinkt al heel bemoedigend, tetheren is vaak het eerste dat geblokkeerd wordt. Desondanks kunnen ze bijvoorbeeld ranges macadressen blokkeren die bij mifi's horen, mocht je nog eens in de gelegenheid zijn dit te testen dan blijf ik geintresseerd in het resultaat.
dutchnltweaker schreef op maandag 28 maart 2016 @ 01:57:
Kpn netwerk gaat alleen op 3g in anderen landen zoals Frankrijk kan je al op 4g, steeds meer landen wordt ook 4g geactiveerd, zo dat je in steeds meer landen op 4g netwerk zit.

En je krijgt geen failed notificatie, je wordt gewoon geblokeerd na paar minuten teveel kb downloaden, en zou dan geld moeten bij leggen of je vraagt of ze je kunnen unbocken.

Kan nu ook op Vodafone netwerk aanmelden.

Edit:

Kan nu ook op het tmobile netwerk komen!
Mooi dat het met de andere netwerken nu ook lukt en goed om te zien dat ze ook 4G netwerken ondersteunen.

Maar wel onhandig dat ze je blokkeren als je wat teveel data ontvangt. Zeker als je lid bent van een of meerdere WA-chatgroepen heb je immers niet in de hand dat er geen multimedia gepost wordt. Het is niet wenselijk dat je daardoor steeds geblokkeerd wordt of moet bijbetalen alleen omdat er af en toe plaatjes gepost worden. Voor het verzenden kan ik het wel begrijpen, dat heb je zelf in de hand.
Jammer.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 07:06
Mundo sim net weer in mijn telefoon gedaan, maar helaas er zit een pincode op.
Wat was de standaard pincode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Voor elke Sim anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Vaak toch 0000, en anders inderdaad voor elke Sim anders.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Napsju schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:08:
Vaak toch 0000, en anders inderdaad voor elke Sim anders.
Simkaarten zijn bijna nooit standaard voorzien van de pincode 0000.

Bijna altijd hebben ze een eigen pincode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
carnager schreef op maandag 28 maart 2016 @ 06:46:
[...]

Dat klinkt al heel bemoedigend, tetheren is vaak het eerste dat geblokkeerd wordt. Desondanks kunnen ze bijvoorbeeld ranges macadressen blokkeren die bij mifi's horen, mocht je nog eens in de gelegenheid zijn dit te testen dan blijf ik geintresseerd in het resultaat.

[...]

Mooi dat het met de andere netwerken nu ook lukt en goed om te zien dat ze ook 4G netwerken ondersteunen.

Maar wel onhandig dat ze je blokkeren als je wat teveel data ontvangt. Zeker als je lid bent van een of meerdere WA-chatgroepen heb je immers niet in de hand dat er geen multimedia gepost wordt. Het is niet wenselijk dat je daardoor steeds geblokkeerd wordt of moet bijbetalen alleen omdat er af en toe plaatjes gepost worden. Voor het verzenden kan ik het wel begrijpen, dat heb je zelf in de hand.
Jammer.
nou een ding voor het ontvangen, je kan zelf inschakelen of je media via wifi of 3g/4g wilt downloaden, en ja zo te zien komen er steeds meer plekke 4g beschikbaar, kijk maar op deze site:

http://www.chatsim.com/en...ng-operators-chatsim-plus

edit:

nu twijfel ik hier bij chatsim unlimited zie ik wel 4g en andersom niet :
http://www.chatsim.com/en...erators-chatsim-unlimited

edit: kpn kan wel op 4g maar alleen op unlimited abonnement ofzo? snap het nu niet meer haha.

[ Voor 9% gewijzigd door dutchnltweaker op 28-03-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
pa2ra schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:11:
Simkaarten zijn bijna nooit standaard voorzien van de pincode 0000.

Bijna altijd hebben ze een eigen pincode.
Echt, simkaarten zijn bijna altijd voorzien van een standaard code 0000 of 1234. Ik reis al jaren over de hele wereld en koop regelmatig een simkaartje van een lokale aanbieder. Ook hier in Singapore weer bij M1, gewoon pincode 1234.

https://www.m1.com.sg/Personal/FAQ/Add-Ons/simcardguide

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Sims van Orange ES zijn voorzien van een sim specifieke pincode. Heb er genoeg verkocht en nog geen enkele met 4x0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Napsju schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:27:
[...]

Echt, simkaarten zijn bijna altijd voorzien van een standaard code 0000 of 1234. Ik reis al jaren over de hele wereld en koop regelmatig een simkaartje van een lokale aanbieder. Ook hier in Singapore weer bij M1, gewoon pincode 1234.

https://www.m1.com.sg/Personal/FAQ/Add-Ons/simcardguide
Haha, grappig. Voor mij geldt hetzelfde, ik reis ook veel. Alleen mijn simkaarten hadden allemaal een pincode die in de creditcard formaat kaart gegraveerd waren (waar je je mini, micro of nanosim uit drukt). Heb nog nooit een sim gehad met 0000 of 1234 als pincode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-02-2018
Hallo,
Ik ga over twee weken met school naar Tsjechie. Ik zit na te denken om of online een Tsjechische kaart te kopen of onderweg bij een tankstation in Duitsland een gunstige kaart met laag buitenland tarief te kopen. Ik zou het liefst rond 1gb aan data willen.
Kan ik online een kaartje kopen, zo niet. Welke duitse provider die langs de autobahn te verkrijgen is is het meest gunstig op data gebied.
Van google wordt ik helaas niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

bartjk schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 02:07:
Hallo,
Ik ga over twee weken met school naar Tsjechie. Ik zit na te denken om of online een Tsjechische kaart te kopen of onderweg bij een tankstation in Duitsland een gunstige kaart met laag buitenland tarief te kopen. Ik zou het liefst rond 1gb aan data willen.
Kan ik online een kaartje kopen, zo niet. Welke duitse provider die langs de autobahn te verkrijgen is is het meest gunstig op data gebied.
Van google wordt ik helaas niet veel wijzer.
Als je nou eerst eens in het topic zoekt: \zoeken naar "tsjechie" in [Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland. Staat er eentje van vorig jaar, dus recent zat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-02-2018
Het probleem is alleen dat ik met school daar ben en op de stops van de bus na geen mogelijkheid heb om een kaartje te kopen en omdat het net over de grens is kan dit alleen in Duitsland. Daarom wil ik weten of je wat van te voren kan bestellen of anders een goedkoop duits pomp kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:59
bartjk schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 02:33:
Het probleem is alleen dat ik met school daar ben en op de stops van de bus na geen mogelijkheid heb om een kaartje te kopen en omdat het net over de grens is kan dit alleen in Duitsland. Daarom wil ik weten of je wat van te voren kan bestellen of anders een goedkoop duits pomp kaartje
Iets meer dan een jaar geleden een Tsjechisch O2 kaartje van eBay geplukt en opgewaardeerd. Werkte meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Mijn indruk is dat in het buitenland met al dan niet data aan, dat gewoon door roaming er een hoger batterij verbruik is, wat me niet logisch lijkt.

Heeft er misschien iemand van jullie dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een weekje in Berlijn gezeten met een 'Blau' simkaartje, gekocht via Ebay. Werkte goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
it0 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:13:
Mijn indruk is dat in het buitenland met al dan niet data aan, dat gewoon door roaming er een hoger batterij verbruik is, wat me niet logisch lijkt.

Heeft er misschien iemand van jullie dezelfde ervaring?
Nee. Wanneer er slecht/zwak signaal is, is het verbruik hoger.
Maar dat is hier niet anders dan in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

ASW1 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:18:
[...]
Nee. Wanneer er slecht/zwak signaal is, is het verbruik hoger.
Maar dat is hier niet anders dan in het buitenland.
Dat lijkt me ook, echter ik werk in het buitenland en in het weekend houdt mijn batterij het gewoon langer uit.
Mijn collega had dezelfde indruk, dus ik vroeg me af of meer mensen dit gevoel hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Je zult wel minder signaal hebben op je werkplek, of je telefoon is de hele tijd naar wifinetwerken aan het scannen, of misschien verplaats je je veel, of misschien is het in het buitenland kouder.
Het kan zoveel zijn. De ene locatie is de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Mocht je binnenkort op reis gaan naar Amerika en nog een prepaid aanbieder zoeken.

Ik ben op AT&T GO plan uitgekomen:
https://www.att.com/shop/wireless/gophone-plans.html

Ze bieden o.a. voor 60 USD een 5GB databundel (4G) met onbeperkt lokaal smsen/bellen.

Blijkbaar zitten ze ook op het GSM netwerk, dus geen datasnelheid restricties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:06
AT&T heeft in de USA het beste netwerk, maar ik heb zo'n kaartje bestelt op het T-Mobile netwerk. $10 voor onbeperkt bellen/sms en 4GB data. :P

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:06
RichieB schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:15:
AT&T heeft in de USA het beste netwerk, maar ik heb zo'n kaartje bestelt op het T-Mobile netwerk. $10 voor onbeperkt bellen/sms en 4GB data. :P
In hoeverre is het Usa t-mobile netwerk geschikt voor Europese telefoons? Is het sporadisch weinig bereik of... Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Nieuwe goedkope Europabundels bij Tele2!

1GB 30 dagen geldig voor een tientje maar (vanaf 30 april a.s.)
https://www.tele2.nl/mobiel/bellen-in-het-buitenland/
Er staat bij voor alle klanten dus ook de prepaidklanten mag je aannnemen.
Een prepaidsim laat je bij tele2 voor 10 euro thuisbezorgen.
Er zit 5 euro tegoed op en je krijgt 5 euro extra na registratie.
Je kunt dus sowieso 1GB in de EU verstoken in 30 dagen.
https://www.tele2.nl/shop/mobiel/prepaid/sim-only/

Daarnaast krijg je na minimaal 10 euro opwaarderen nog eens 10 euro tegoed gratis.
Je kunt dus ook kiezen voor 3GB verstoken verspreid over maximaal 3x30 dagen voor €20,-

Het voordeel hiervan ten opzichte van een lokaal simkaartje te kopen is dat je het ook onderweg kunt gebruiken en dat je kunt roamen d.w.z. je bent niet afhankelijk van 1 provider.

edit: niet van toepassing op prepaid...

[ Voor 3% gewijzigd door ASW1 op 31-03-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
net even gechat met tele2 en daar geven ze aan dat dit niet mogelijk is

"Ik heb het voor je opgezocht, dat is helaas niet mogelijk. Wij brengen de kosten van zo'n databundel achteraf in rekening. Aangezien een prepaid niet gefactureerd kan worden is dit helaas niet aan de orde."

ikzelf gebruik de spaanse sim en dat is dan ook 1GB voor 10 euro en misschien worden deze voorwaarden binnenkort nog aangepast.

[ Voor 18% gewijzigd door Michel242186 op 31-03-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Michel242186 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:02:
net even gechat met tele2 en daar geven ze aan dat dit niet mogelijk is

"Ik heb het voor je opgezocht, dat is helaas niet mogelijk. Wij brengen de kosten van zo'n databundel achteraf in rekening. Aangezien een prepaid niet gefactureerd kan worden is dit helaas niet aan de orde."
-O-

Begrijp dat facturatieprobleem niet, als je tegoed hebt waarom zou die bundel daar dan niet uit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
ASW1 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:15:
[...]

-O-

Begrijp dat facturatieprobleem niet, als je tegoed hebt waarom zou die bundel daar dan niet uit kunnen?
kan ook onwetendheid van de klantenservice zijn natuurlijk...laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Helaas, bij mij net ook bevestigd in de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:06
Pascal.A schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:02:
[...]

In hoeverre is het Usa t-mobile netwerk geschikt voor Europese telefoons? Is het sporadisch weinig bereik of... Iemand ervaring mee?
Qua 3G is het geen probleem, prima compatibel. 4G zou je op moeten zoeken mijn mijn iPhone 5S deed ook 4G vorige keer dat ik er was. T-Mobile heeft in grote steden prima bereik. Daarbuiten zijn ze duidelijk minder dan AT&T. Kijk maar naar de dekkingskaartjes.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Pagina: 1 ... 29 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.