Bedoel je daarmee sans engagement?
Lees even terug, is vaak genoeg behandeld
Hoi,
Heb nav bovenstaande en Lebara link een sim kaartje besteld in nl en idd een binnen enkele dagen een Franse sim kaart ontvangen. Inmiddels opgewaardeerd en afgelopen 2 weken in Frankrijk gebruikt met 3 GB bundel. Had helaas waar ik zat een langzame verbinding maar toch naar volle tevredenheid mijn Huawei P8 Lite als hotspot gebruikt voor de rest van de familie.
geen V&A aub
Heb nav bovenstaande en Lebara link een sim kaartje besteld in nl en idd een binnen enkele dagen een Franse sim kaart ontvangen. Inmiddels opgewaardeerd en afgelopen 2 weken in Frankrijk gebruikt met 3 GB bundel. Had helaas waar ik zat een langzame verbinding maar toch naar volle tevredenheid mijn Huawei P8 Lite als hotspot gebruikt voor de rest van de familie.
geen V&A aub
[ Voor 12% gewijzigd door The Wizard op 09-08-2015 08:17 ]
Opwaarderen kan in de UK en ook via internet via http://www.mobiletopup.co.uk/
Voor mijn vakantie in Gran Canaria had ik vooraf een Orange sim besteld via Ebay. Dit omdat ik gelezen had dat internet via het hotel €6 pppd zou kosten. Wij hebben in totaal 5 telefoons bij ons dus dat zou een beetje kostbaar worden.
Ik had thuis alvast €30 opgewaardeerd + 50% gratis en er stond al €5 op de kaart, samen 50 euro. Ik zou daar dus 3x2GB voor kunnen internetten.
Eenmaal daar de MIFI (Huawei E5372) aangezet en volle bak bereik met 3G. Alleen bleken wij toch behoorlijk wat te verbruiken, de 2GB waren na 2 dagen op. De verbinding was ook niet al te betrouwbaar. Ik heb 2x2GB gebruikt.
Ik zag toen bij de receptie de prijzen voor internet via de 1A hotspots op de Canarische Eilanden (http://www.wavenetcanarias.com/en) en die vielen mij heel erg mee en heb besloten om voor 7 dagen een familie account te kopen, 5 gelijktijdige verbindingen voor €27 (5 dagen + 2 dagen gratis). Deze deed het zelfs langer dan de 7 dagen die ik gekocht had en kon er zo de rest van de vakantie mee werken. Ook deze verbinding was verre van stabiel maar deed niet onder voor de mifi via Orange. Ik kon er zelfs Youtube HD video's mee bekijken.
Alleen mijn 2e (werk)telefoon, een iphone5s, deed het nauwelijks op deze hotspots maar dat vond ik niet erg want die gebruik ik toch nauwelijks. De 4 Android toestellen die we hebben deden het allemaal wel,
Nu nog €19,13 over op de sim (waar die €0,87 naartoe is gegaan is me een raadsel), geen idee waar ik die aan kan besteden...
Ik had thuis alvast €30 opgewaardeerd + 50% gratis en er stond al €5 op de kaart, samen 50 euro. Ik zou daar dus 3x2GB voor kunnen internetten.
Eenmaal daar de MIFI (Huawei E5372) aangezet en volle bak bereik met 3G. Alleen bleken wij toch behoorlijk wat te verbruiken, de 2GB waren na 2 dagen op. De verbinding was ook niet al te betrouwbaar. Ik heb 2x2GB gebruikt.
Ik zag toen bij de receptie de prijzen voor internet via de 1A hotspots op de Canarische Eilanden (http://www.wavenetcanarias.com/en) en die vielen mij heel erg mee en heb besloten om voor 7 dagen een familie account te kopen, 5 gelijktijdige verbindingen voor €27 (5 dagen + 2 dagen gratis). Deze deed het zelfs langer dan de 7 dagen die ik gekocht had en kon er zo de rest van de vakantie mee werken. Ook deze verbinding was verre van stabiel maar deed niet onder voor de mifi via Orange. Ik kon er zelfs Youtube HD video's mee bekijken.
Alleen mijn 2e (werk)telefoon, een iphone5s, deed het nauwelijks op deze hotspots maar dat vond ik niet erg want die gebruik ik toch nauwelijks. De 4 Android toestellen die we hebben deden het allemaal wel,
Nu nog €19,13 over op de sim (waar die €0,87 naartoe is gegaan is me een raadsel), geen idee waar ik die aan kan besteden...
Verder wel leuke vakantie gehad?renem schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:05:
Alleen bleken wij toch behoorlijk wat te verbruiken, de 2GB waren na 2 dagen op.

Misschien is die €0,87 hier naartoe gegaan (vetgedrukt)?renem schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:05:
Nu nog €19,13 over op de sim (waar die €0,87 naartoe is gegaan is me een raadsel)
Bron: http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Euro1You can always check your Mundo SIM credit online in your “area de clientes” or
by typing *111# (5 times per month for free, but beyond charged at €0.18)
Die vraag had ik al verwacht haha Kun je beter aan mijn kinderen vragen, die zijn compleet verslaafd. En ik had ze de eerste paar dagen verboden om op Youtube te gaan. Ik zag dat mijn zoon alleen al op wifi 85GB in de maand verbruikt met zijn telefoon. Dat zegt al genoeg....
Nee, dat kan het niet zijn, ik heb mijn saldo nooit gechecked, vandaag pas weer. De Mifi gaf prima aan hoeveel tegoed ik nog had.U123456 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:48:
[...]
Misschien is die €0,87 hier naartoe gegaan (vetgedrukt)?
[...]
Bron: http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Euro1
Die Franse Lebara simkaarten, kan je die enkel in Frankrijk zelf activeren of kan je dat ook thuis al doen?
Nop, T-Mobile. Vipnet geeft geen nano sim erbij en heeft geen 4G.Maaark schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:59:
[...]
Ik ga over een paar weken ook naar Kroatie, welke provider is dit? En waar heb je 't gekocht?
Edit: Ik zie 't al, vipnet
Ik heb hem gewoon thuis in NL geactiveerd. Je krijgt een sms met een code die je op de website in moet vullen.sambalbaj schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:55:
Die Franse Lebara simkaarten, kan je die enkel in Frankrijk zelf activeren of kan je dat ook thuis al doen?
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Ik heb hem geprobeerd te activeren in NL maar ik krijg geen sms. Ook niet bereikbaar. Staat trouwens geen tegoed op...RichieB schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:49:
[...]
Ik heb hem gewoon thuis in NL geactiveerd. Je krijgt een sms met een code die je op de website in moet vullen.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Mijn Spaanse Orange Mundo (ebay) kaartje deed het prima in Zuid Frankrijk, Met 3 personen blijkt 100Mb/dag nogal krap, maar daar kan Orange niet aan doen (en er gaat gewoon weer een euro af voor de eventuele volgende 100Mb die dag).
Ik heb op een gegeven moment via Visa 20 euro erbij opgewaardeerd, dat was vrijwel direct beschikbaar.
Er staat bij dat je 50% saldo extra krijgt, ook dat gebeurt, maar... Dan komt die 10 euro extra apart te staan als Saldo Promotional. En als dan het gewone tegoed op is, valt de boel uit en wordt dat Saldo Promocional niet gebruikt. Vervolgens heb ik dan maar weer met 10 euro opgewaardeerd en de boel werkt weer met 10 euro tegoed, met daarnaast totaal 15 euro Saldo Promocional.
Nu terug van vakantie heb ik dus nog 15 euro Promo staan waarvan ik nog steeds niet weet hoe ik dat eventueel zou kunnen opmaken.
Iemand dat al uitgevonden?
Ik heb op een gegeven moment via Visa 20 euro erbij opgewaardeerd, dat was vrijwel direct beschikbaar.
Er staat bij dat je 50% saldo extra krijgt, ook dat gebeurt, maar... Dan komt die 10 euro extra apart te staan als Saldo Promotional. En als dan het gewone tegoed op is, valt de boel uit en wordt dat Saldo Promocional niet gebruikt. Vervolgens heb ik dan maar weer met 10 euro opgewaardeerd en de boel werkt weer met 10 euro tegoed, met daarnaast totaal 15 euro Saldo Promocional.
Nu terug van vakantie heb ik dus nog 15 euro Promo staan waarvan ik nog steeds niet weet hoe ik dat eventueel zou kunnen opmaken.
Iemand dat al uitgevonden?
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Dat soort ongein halen providers hier ook vaak uit.sjimmie schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:49:
Er staat bij dat je 50% saldo extra krijgt, ook dat gebeurt, maar... Dan komt die 10 euro extra apart te staan als Saldo Promotional.
Ik kreeg bij lebara b.v. 20 euro tegoed. Blijkt dat je daar geen bundels en dergelijke mee aan kunt schaffen, maar het alleen als beltegoed tegen voltarief gebruiken kunt.
(In het geval van lebara kost dat 23ct starttatief en 26ct per minuut

Dat saldo is inderdaad alleen in Spanje te benutten
Hmm, dat was toch nog wel een eind rijden dan.RadioAir schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:57:
Dat saldo is inderdaad alleen in Spanje te benutten
Maar dan hoef ik dus niet verder te zoeken!
Iemand interesse om de kaart met 5 euro normaal tegoed en 15 euro promo over te nemen?
[ Voor 14% gewijzigd door sjimmie op 13-08-2015 13:05 ]
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Verwijderd
Ik ga in januari naar Gran Canaria. Dus wanneer ik daar opwaardeer, kan ik dus ip het Promo Saldo gebruiken om te internetten per MB? Of alleen bellen? Mijn spaans is niet zo heel goed.
Je kunt internetten. Voor 15 euro promo koop je zo'n walvispakket van 2GB. Kwestie van vinkje zetten en het is direct actief. Let wel: Promo saldo is maar 30 dagen geldig.Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:22:
Ik ga in januari naar Gran Canaria. Dus wanneer ik daar opwaardeer, kan ik dus ip het Promo Saldo gebruiken om te internetten per MB? Of alleen bellen? Mijn spaans is niet zo heel goed.
Ik ga volgende week een weekendje naar F1 in België. En ik vraag me af waar ik een leuk en goedkope prepaid data bundel kan krijgen.
Heb al even rond zitten googlen en kan alleen providers vinden die mij verplichten je om in België te wonen om de sim op te sturen (Mobile Vikings bijvoorbeeld). Heeft iemand hier ervaring met een sim kaart aanschaffen in Nederland voor het gebruik in België en kan mij verder helpen?
Alvast vriendelijk bedankt
Heb al even rond zitten googlen en kan alleen providers vinden die mij verplichten je om in België te wonen om de sim op te sturen (Mobile Vikings bijvoorbeeld). Heeft iemand hier ervaring met een sim kaart aanschaffen in Nederland voor het gebruik in België en kan mij verder helpen?
Proximus onder andere (en ook Mobile Vikings als je ze mailt) sturen gewoon op naar NL.
Verwijderd
Ik heb via een collega een Mobistar SIM gekregen. Wellicht dat er Belgische tweakers zijn die je kunnen helpen.Pwner schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:30:
Ik ga volgende week een weekendje naar F1 in België. En ik vraag me af waar ik een leuk en goedkope prepaid data bundel kan krijgen.
Verwijderd
Thanks! Zal het onthouden. Ik ga maar 8 dagen, dus dat scheelt.coelho schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:01:
[...]
Je kunt internetten. Voor 15 euro promo koop je zo'n walvispakket van 2GB. Kwestie van vinkje zetten en het is direct actief. Let wel: Promo saldo is maar 30 dagen geldig.
Ik bedoel dat als je nu geld overmaakt voor Orange.es in Europa te gebruiken, dat je promo tegoed wordt aangevuld, maar dat dit promo tegoed over 30 dagen vervalt. Die 2GB die je er mee aan kunt schaffen vervalt vervolgens ook weer na 30 dagen, dus theoretisch kun je bijna 2 maanden na aanschaf van Europa tegoed gebruik maken van je 2GB bundel, als je 'm maar tijdig aanschaft.Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:12:
[...]
Thanks! Zal het onthouden. Ik ga maar 8 dagen, dus dat scheelt.
Verwijderd
Dan zal ik hem in december/januari aanschaffen. Dan kan ik zowel in België als op Gran Canaria meteen surfen
Verwijderd
Als ik vragen mag, hoe waardeer je op? De kaart is vandaag volgens de verkoper geactiveerd. Ik kan verbinding maken met T-Mobile (overigens alleen 2G). Kan ik ergens een app downloaden? Of moet ik een account aanmaken op de website zelf?coelho schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:30:
[...]
Ik bedoel dat als je nu geld overmaakt voor Orange.es in Europa te gebruiken, dat je promo tegoed wordt aangevuld, maar dat dit promo tegoed over 30 dagen vervalt. Die 2GB die je er mee aan kunt schaffen vervalt vervolgens ook weer na 30 dagen, dus theoretisch kun je bijna 2 maanden na aanschaf van Europa tegoed gebruik maken van je 2GB bundel, als je 'm maar tijdig aanschaft.
De verkoper zegt het volgende:
Dat enable Europe weet ik dus nergens te vindenGo To enable Europe, send an SMS with the word GO to the number 22095.
Binnenkort ga ik voor ~ 10 dagen naar de Verenigde Staten. Ik zou graag mobiele data en eventueel ook bel/sms crediet (voor nummers binnen de VS) beschikbaar hebben de trip. Tot nu toe wijst al mijn research op roaming met een Belgische SIM kaart voor 15 EUR per dag (50 MB / dag) of een volledig amerikaans abonnement vanaf 25 Dollar. Soms valt de naam Lycamobile of Three maar ik vind geen informatie over prepaid kaarten die effectief voor minder dan 10-15 EUR met een redelijke data-limiet binnen de US aanbieden.
Waar kan ik best op zoek gaan naar oplossingen?
Is al meerdere keren langsgekomen; met Three koop je simkaart op eBay voor 0,99 GBP, dan 15 GBP bundel all-you-can-eat data afsluiten die je in de VS kunt gebruiken.Karasu schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:52:
Binnenkort ga ik voor ~ 10 dagen naar de Verenigde Staten. Ik zou graag mobiele data en eventueel ook bel/sms crediet (voor nummers binnen de VS) beschikbaar hebben de trip. Tot nu toe wijst al mijn research op roaming met een Belgische SIM kaart voor 15 EUR per dag (50 MB / dag) of een volledig amerikaans abonnement vanaf 25 Dollar. Soms valt de naam Lycamobile of Three maar ik vind geen informatie over prepaid kaarten die effectief voor minder dan 10-15 EUR met een redelijke data-limiet binnen de US aanbieden.
Ha, dat zou in de OP mogen staan indien dat het geval is. Da's interessant. Ik zie dat die 15 GBP 30 dagen geldig is. Hoe werkt dat dan met een SIM kaart die je koopt online? Gaat die periode pas van start als je hem begint te gebruiken?PWA777 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:59:
[...]
Is al meerdere keren langsgekomen; met Three koop je simkaart op eBay voor 0,99 GBP, dan 15 GBP bundel all-you-can-eat data afsluiten die je in de VS kunt gebruiken.
EDIT: Die kaarten komen makkelijk op 25 EUR. Ik zie dat er ook een "Pay as you Go" abbonement bestaat (1p per MB) zodat je enkel een basissim voor 6 EUR moet hebben. Werkt dat op dezelfde manier?
[ Voor 15% gewijzigd door Karasu op 17-08-2015 16:05 ]
Kijk hier maar eens.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:46:
[...]
Als ik vragen mag, hoe waardeer je op? De kaart is vandaag volgens de verkoper geactiveerd. Ik kan verbinding maken met T-Mobile (overigens alleen 2G). Kan ik ergens een app downloaden? Of moet ik een account aanmaken op de website zelf?
De verkoper zegt het volgende:
[...]
Dat enable Europe weet ik dus nergens te vinden
Over 2 maanden zit ik een weekje op Curaçao. Iemand tips voor een data abo voor in mijn mifi? Ik geloof niet dat ik Curaçao al voorbij heb zien komen in deze reeks.
zoeken op curacao.Noppesnada schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:54:
Ik heb op Curacao 2 weken lang een Chippie kaartje van Digicel gehad.
1 gigabyte data en 15 Nafl beltegoed voor 2 weken.
Kostte me omgerekend 11,35 euro.
Werkte perfect. Ik kon ook met mijn dual sim telefoon een hotspot openzetten zodat de rest van het gezin van data gebruik kon maken. Ik zat erg afgelegen (Bandabou voor de kenners) maar had een prima stabiele verbinding en snelheid.
Een aanrader
John
[ Voor 70% gewijzigd door knakworst op 18-08-2015 08:27 ]
Ter aanvulling.
Deze haal je gewoon op het Brionplein in de winkel.
Free.fr werkt wel via het Orange netwerk, maar heeft wel minder bereik?! Bij mijn ouders heb ik de sim van de Orange Mifi (dankzij dit topic) vervangen door een Free.fr versie. De laatste had veel slechter bereik (3G). Een slechte roaming SLA?
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Wat bij mij opvalt is dat op 3G het bereik identiek is, maar de snelheid veel minder. Het is een beetje afhankelijk van de locatie ook. Maar ik was er niet echt tevreden over. Buiten Frankrijk bevalt de sim mij beter eerlijk gezegd.
Overigens ben ik erachter gekomen, dat je via het dashboard opnieuw met 1 maand kan verlengen, voor 20 euro. Dat heb ik gedaan omdat ik komende maand veel binnen Europa reis. Je mag in elk EU land 35 dagen roamen en 3GB verbruiken in een jaar.
Overigens ben ik erachter gekomen, dat je via het dashboard opnieuw met 1 maand kan verlengen, voor 20 euro. Dat heb ik gedaan omdat ik komende maand veel binnen Europa reis. Je mag in elk EU land 35 dagen roamen en 3GB verbruiken in een jaar.
Mijn Frans is blijkbaar niet goed genoeg: ik dacht dat het tegoed 1 maand houdbaar was?
Het is 1 maand houdbaar, maar je kan dus verlengen, voor onbepaalde tijd, of voor 1 maand. Zolang je kaart actief is, mag je 20 GB per maand gebruiken in Frankrijk (mits 4G device), en 35 dagen per EU land 3GB per jaar. Nogmaals, alleen als je kaart dus actief is a 20 euro per maand.
Fijn, iemand die er wel uitkomt.Kan je de sim na verlopen weer activeren, of heb je dan een nieuwe sim nodig? En rekenen ze per kalendermaand of per moment van activeren?knakworst schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:24:
Het is 1 maand houdbaar, maar je kan dus verlengen, voor onbepaalde tijd, of voor 1 maand. Zolang je kaart actief is, mag je 20 GB per maand gebruiken in Frankrijk (mits 4G device), en 35 dagen per EU land 3GB per jaar. Nogmaals, alleen als je kaart dus actief is a 20 euro per maand.
[ Voor 54% gewijzigd door Milmoor op 20-08-2015 08:44 . Reden: Quote ingevoegd ]
Verwijderd
Ik ga in september een week naar Frankrijk. Ben op zoek naar een operator waar ik een SIM kaart kan halen met toch wel een 2GB aan data en beperkt bel krediet(in totaal niet meer dan 60mins bellen). Iemand een idee waar ik het best ga kijken?
Zou bij voorkeur op internet willen bestellen.. En zeker prepaid, wil achteraf niet een rekening krijgen die gigantisch is..
Weet niet in welke mate de TS nog actueel is..
Zou bij voorkeur op internet willen bestellen.. En zeker prepaid, wil achteraf niet een rekening krijgen die gigantisch is..
Wellicht al een search op Frankrijk geprobeerd? Wellicht zijn er meer mensen al geweest.Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:58:
Ik ga in september een week naar Frankrijk. Ben op zoek naar een operator waar ik een SIM kaart kan halen met toch wel een 2GB aan data en beperkt bel krediet(in totaal niet meer dan 60mins bellen). Iemand een idee waar ik het best ga kijken?
Orange Mundo kaart net getest en werkt prima. Voor €8,50 heb je de sim in huis en dan slechts 1 euro per dag / 100 MB in (bijna) alle EU landen 
Deze link geef prima stap voor stap weer hoe het werkt:
http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Euro1
Sim kaart zelf via Ebay besteld en binnen enkele dagen in huis:
http://www.ebay.nl/itm/OF...37232?hash=item2a50e9f890
Geef wel je geboortedatum en pas / id nummer op bij het opmerkingenveld zodat de sim wordt geactiveerd!
Opwaarderen via de Orange.es site getest en dit werkt ook zonder problemen, hiervoor heb je wel een creditcard nodig.
Deze link geef prima stap voor stap weer hoe het werkt:
http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Euro1
Sim kaart zelf via Ebay besteld en binnen enkele dagen in huis:
http://www.ebay.nl/itm/OF...37232?hash=item2a50e9f890
Geef wel je geboortedatum en pas / id nummer op bij het opmerkingenveld zodat de sim wordt geactiveerd!
Opwaarderen via de Orange.es site getest en dit werkt ook zonder problemen, hiervoor heb je wel een creditcard nodig.
[ Voor 9% gewijzigd door Remko op 19-08-2015 19:17 ]
Verwijderd
Heb ik idd gedaan, het interessantste is Lebara, maar aangezien ik in BE woon ben ik niet zeker hoe ik een FR kaart kan bestellen en laten leveren in België.knakworst schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:10:
[...]
Wellicht al een search op Frankrijk geprobeerd? Wellicht zijn er meer mensen al geweest.
Begin eens met Lebara een mail te sturen...
Probeer het met postcode 99131.
http://www.atih.sante.fr/...staux-codes-geographiques
http://www.atih.sante.fr/...staux-codes-geographiques
Verwijderd
Op ebay genoeg Franse lebara kaartjes voor enkele euro's.Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:42:
[...]
Heb ik idd gedaan, het interessantste is Lebara, maar aangezien ik in BE woon ben ik niet zeker hoe ik een FR kaart kan bestellen en laten leveren in België.
Verwijderd
Voor de Orange.es toeristen heb ik via Orange.es een aanvraag gedaan voor de Spaanse APP, daar ik deze nergens kon downloaden via de Play Store. Ze hebben hem toegestuurd dus hier is ie voor iedereen. Kun je makkelijk zien wat je tegoed nog is, enfin vergelijk het maar met een NL app.
https://mega.nz/#!gBhwCKY...f5vI9SH1oBOXUyxrC9R0rZoJw
https://mega.nz/#!gBhwCKY...f5vI9SH1oBOXUyxrC9R0rZoJw
@RadioAir
Klopt. Alleen blijft de sim nog werken na enige tijd met fake-gegevens?
Klopt. Alleen blijft de sim nog werken na enige tijd met fake-gegevens?
[ Voor 65% gewijzigd door Purejet op 24-08-2015 15:11 ]
Lees het topic eens door. Al je vragen zijn al beantwoord..
On a positive note: Ik gebruik momenteel voor mijn werk een 4G MiFi van Vodafone (de R216-Z). Dit is eigenlijk een versimpelde versie van de hier inmiddels populaire R212-Z.
Omdat we een loden coating in het dubbelglas hebben zitten is de dekking binnen kantoor zeer slecht. De antenne waar DJSmiley eerder in dit topic aan refereerde had ik zelf ook aangeschaft voor de vakantie, maar omdat de 212 en 216 dezelfde antenne aansluitingen hebben, heb ik de antenne gelijk in de praktijk kunnen gebruiken.
Op de signaalmeter in de R212 én 216 scheelde het op 4G800 gemiddeld 1 of 2 streepjes. Van totaal geen signaal naar redelijk werkbaar.
De antenne buiten hangen levert gelijk volle bak signaal op.
Binnen zonder antenne: 1Mb down 0,3Mb up. Binnen met antenne: 5Mbit down 2Mbit up.
Buiten mét antenne: 10Mb down 15Mb up.
De versterking in open veld is dus redelijk, maar het is vooral ideaal dat je de antenne op de meest gunstige plaats kunt hangen.
Al met al een echte aanrader en voor wie er een wil: Je moet de antenne hebben met TS-9 connectoren voor de R212-Z.
On a positive note: Ik gebruik momenteel voor mijn werk een 4G MiFi van Vodafone (de R216-Z). Dit is eigenlijk een versimpelde versie van de hier inmiddels populaire R212-Z.
Omdat we een loden coating in het dubbelglas hebben zitten is de dekking binnen kantoor zeer slecht. De antenne waar DJSmiley eerder in dit topic aan refereerde had ik zelf ook aangeschaft voor de vakantie, maar omdat de 212 en 216 dezelfde antenne aansluitingen hebben, heb ik de antenne gelijk in de praktijk kunnen gebruiken.
Op de signaalmeter in de R212 én 216 scheelde het op 4G800 gemiddeld 1 of 2 streepjes. Van totaal geen signaal naar redelijk werkbaar.
De antenne buiten hangen levert gelijk volle bak signaal op.
Binnen zonder antenne: 1Mb down 0,3Mb up. Binnen met antenne: 5Mbit down 2Mbit up.
Buiten mét antenne: 10Mb down 15Mb up.
De versterking in open veld is dus redelijk, maar het is vooral ideaal dat je de antenne op de meest gunstige plaats kunt hangen.
Al met al een echte aanrader en voor wie er een wil: Je moet de antenne hebben met TS-9 connectoren voor de R212-Z.
[ Voor 90% gewijzigd door RadioAir op 24-08-2015 21:41 ]
Hallo Tweakers,
Afgelopen 2 weken in Italië geweest, daar een sim van de provider "Wind" gekocht:
http://www.wind.it/it/pri...e_opzioni/internet/#tab_1
35 eurootjes voor 12gb data, 1 maand geldig 3G of 4G afhankelijk van je lokatie.
Het enige wat nodig was, een scan van je ID kaart, een adres van je verblijfplaats (stad/dorp) en de 35 eurootjes.
Dit was te koop bij de winkel "euronics" welke meestal wel te vinden is in een stadje.
Ik persoonlijk had 3G, afgelegen gebied tussen Umbrië en Toscane.
Verbinding was prima, vergelijkbaar met de 3G verbinding in Nederland.
De sim werkte ook nog in Oostenrijk, kon alleen de provider niet zien omdat de sim in de auto zat... (weet dus niet of het dezelfde provider was)
Leek mij nuttig informatie voor de mensen die in Italië verblijven.
Afgelopen 2 weken in Italië geweest, daar een sim van de provider "Wind" gekocht:
35 eurootjes voor 12gb data, 1 maand geldig 3G of 4G afhankelijk van je lokatie.
Het enige wat nodig was, een scan van je ID kaart, een adres van je verblijfplaats (stad/dorp) en de 35 eurootjes.
Dit was te koop bij de winkel "euronics" welke meestal wel te vinden is in een stadje.
De sim werkte ook nog in Oostenrijk, kon alleen de provider niet zien omdat de sim in de auto zat... (weet dus niet of het dezelfde provider was)
Ik moest een maand geleden in een Wind shop € 30 betalen. € 19 voor de 12GB, 5 5 voor activatiekosten en toen ik app had geïnstalleerd bleek de overige € 6 nog als tegoed op de kaart te staan. Mijn kids hadden de 12GB er zo doorheen gedraaid dus later nog extra 12GB gekocht, al ging dat fout door mijn gebrekkig kennis van het Italiaans. Dus nog een keer gedaan dus wel teveel data gekocht. Via Facebook met Wind support gechat en die hebben uiteindelijk 1 x € 19 gecrditeerd op mijn tegoed. Ik heb nu dus een simkaart met zo'n € 20 tegoed die ik volgende keer kan gebruiken(tegoed en sim geldig tot eind juli 2016).damaster schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:48:
Hallo Tweakers,
Ik had trouwens perfect 4G en heb zo'n beetje alle mobiele devices( 3 x mobieltje, 2 x tablet en 1 x laptop) laten tetheren op die ene 4G verbinding en dat ging goed. De mast van Wind stond dan ook net buiten de camping.
Antenne en masten malloot
Voor mij was het 35 euro, 19 voor de bundel, 10 voor de sim en 5 voor de activatie.. meneer ronde het alleen netjes af naar 35..The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:25:
[...]
Ik moest een maand geleden in een Wind shop € 30 betalen. € 19 voor de 12GB, 5 5 voor activatiekosten en toen ik app had geïnstalleerd bleek de overige € 6 nog als tegoed op de kaart te staan. Mijn kids hadden de 12GB er zo doorheen gedraaid dus later nog extra 12GB gekocht, al ging dat fout door mijn gebrekkig kennis van het Italiaans. Dus nog een keer gedaan dus wel teveel data gekocht. Via Facebook met Wind support gechat en die hebben uiteindelijk 1 x € 19 gecrditeerd op mijn tegoed. Ik heb nu dus een simkaart met zo'n € 20 tegoed die ik volgende keer kan gebruiken(tegoed en sim geldig tot eind juli 2016).
Ik had trouwens perfect 4G en heb zo'n beetje alle mobiele devices( 3 x mobieltje, 2 x tablet en 1 x laptop) laten tetheren op die ene 4G verbinding en dat ging goed. De mast van Wind stond dan ook net buiten de camping.
Maar vind het momenteel wel een van de betere opties voor internet in buitenland.. beter dan de 512mb van t-mobile
Wie weet hoe ik bij lebara.fr kan kijken hoeveel data ik gebruikt heb? Bij het dashboard kan ik het niet vinden.
Ik had simkaart in een mifi gestopt en binnen een paar uur gaf het apparaat aan dat ik 600mb had verbruikt. Het internet is hier zo langzaam dat ik wel een week nodig zou hebben om dit te gebruiken. Bovendien stond het automatisch updaten van apps via wifi van mijn tablet uit.
Nu is het gebruik weer normaal, nadat de sim in mijn tablet gestopt heb.
Ik had simkaart in een mifi gestopt en binnen een paar uur gaf het apparaat aan dat ik 600mb had verbruikt. Het internet is hier zo langzaam dat ik wel een week nodig zou hebben om dit te gebruiken. Bovendien stond het automatisch updaten van apps via wifi van mijn tablet uit.
Nu is het gebruik weer normaal, nadat de sim in mijn tablet gestopt heb.
Afgelopen 2 weken in Tsjechië gezeten. Heb daar bij een vodafone winkel een guest internet simkaart gekocht. Was omgerekend 30,- voor 10gb. Heb daar met 6 devices 2 weken mee gedaan.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
M'n Orange Mundo sim heb ik de afgelopen weken in Spanje prima kunnen gebruiken. Krijg echter in Frankrijk geen (goede) internetverbinding op m'n LG G4. Ook m'n Moto G heeft hetzelfde probleem. Soms heb ik even een minuut (3G) verbinding, dan weer een half uur niet. Verbinding blijft soms net lang genoeg om een paar Whatsappjes door te krijgen. Aan het bereik ligt het niet, 500km noordelijker, met vol bereik nog steeds hetzelfde probleem. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Ik gebruik deze instellingen, die me oké lijken:
https://www.dropbox.com/s...5-08-25-17-40-28.png?dl=0 en het vervolg:
https://www.dropbox.com/s...5-08-25-17-40-32.png?dl=0
Ik gebruik deze instellingen, die me oké lijken:
https://www.dropbox.com/s...5-08-25-17-40-28.png?dl=0 en het vervolg:
https://www.dropbox.com/s...5-08-25-17-40-32.png?dl=0
Klopt niet... APN internet gebruiken ipv orangeworld. Pass en user wel orange.
Thanks, maar ook daarmee krijg ik het niet werkend. Kan verder ook niet echt iets vinden, al verschillende instellingen geprobeerd.RadioAir schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:47:
Klopt niet... APN internet gebruiken ipv orangeworld. Pass en user wel orange.
Die OrangeWorld stond er automatisch in, werkte in Spanje wel. In Frankrijk af en toe maar een paar seconden.
Aan de kant van de weg een telkomsel sim gekocht in indonesie met 4 gb data voor een maand voor 65.000 idr iets meer dan 4 euro
APN internet en user/pass orange zijn de belangrijkste gegevens waarmee je zonder tethering zo een verbinding op moet kunnen bouwen.P!m schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:12:
[...]
Thanks, maar ook daarmee krijg ik het niet werkend. Kan verder ook niet echt iets vinden, al verschillende instellingen geprobeerd.
Die OrangeWorld stond er automatisch in, werkte in Spanje wel. In Frankrijk af en toe maar een paar seconden.
Tethering is een vreemde eend in de bijt omdat je een tweede verbinding opbouwt. Ik heb hier een blog over geschreven:
Het blog van een prutser: Goedkoper internet in het buitenland: Omzeil tetheringblokkade
Als je het begin daarvan volgt heb je maar één DUN verbinding voor zowel internet op phone als tethering. Als je dat doorvoert zou het moeten werken. Met een mifi heb je geen last van deze beperkingen.
Ik gebruik geen tethering, met die internet APN zou het dus moeten werken. Dat doet het ook, maar niet stabiel, heel soms paar seconden. Dat is raar. Ga het binnenkort thuis maar eens goed uitzoeken, dan werkt het de volgende keer hopelijk wel goed.
Gewoon de taal op English zetten en inloggen. Onder Bundles staat een kolom Remaining.hakuin schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:47:
Wie weet hoe ik bij lebara.fr kan kijken hoeveel data ik gebruikt heb?
Ik ben net thuis van een vakantie in Turkije. Ik heb daar een prepaid data sim gekocht van Turkcell met 4 GB aan data. Sim koste 39 TL en 4GB data koste 40 TL samen omgerekend 25 euro. Ze hadden alleen 3G verbindingen. 4G was er (nog) niet. Ze wilde een kopie van mijn paspoort. Verder hebben ze alles voor mij in de winkel geregeld! Ik ging met een werkende sim de deur uit. Verbinding in hotel was prima! gebruikt in een Mifi en gedeeld met Ipad en telefoons.
Bedankt! Ik had zo weinig gebruikt, dat ik dacht dat dat de hoeveelheid data was die ik had gekocht. Nu na zes dagen pas 100 mb gebruikt. Dat had ik met joemobile ook al, dat verbruik lager lag dan de teller van mijn tablet aangaf. In nederland klopt het wel altijd.RichieB schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 00:01:
[...]
Gewoon de taal op English zetten en inloggen. Onder Bundles staat een kolom Remaining.
Paar dagen geleden gaf ik aan dat internetten met m'n Orange Mundo sim buiten Spanje niet ging, had steeds een paar seconden internet.
Het lijkt er op dat m'n simkaart stervende was. De verbinding met het mobiele netwerk werd gisteren steeds verbroken, elke zoveel seconden probeerde de telefoons waarin ik hem probeerde opnieuw verbinding te maken met het netwerk. Batterij van de telefoons werd hierdoor ook flink leeggetrokken. En op dit moment doet het simkaartje in geen enkele telefoon meer iets.
Kijken hoe Orange Spanje hier mee om gaat en of het mogelijk is (gratis) een vervangende sim in Nederland te ontvangen...
Het lijkt er op dat m'n simkaart stervende was. De verbinding met het mobiele netwerk werd gisteren steeds verbroken, elke zoveel seconden probeerde de telefoons waarin ik hem probeerde opnieuw verbinding te maken met het netwerk. Batterij van de telefoons werd hierdoor ook flink leeggetrokken. En op dit moment doet het simkaartje in geen enkele telefoon meer iets.
Kijken hoe Orange Spanje hier mee om gaat en of het mogelijk is (gratis) een vervangende sim in Nederland te ontvangen...
Nog wat vraagjes over free.fr waar ik zelf niet goed uit kwam:
Kan je de sim na verlopen weer activeren, of heb je dan een nieuwe sim nodig? En rekenen ze per kalendermaand of per moment van activeren?
Kan je de sim na verlopen weer activeren, of heb je dan een nieuwe sim nodig? En rekenen ze per kalendermaand of per moment van activeren?
Ik heb een Lebara FR kaart geactiveerd en 30 euro beltegoed er op gegooid. Toch blijft ie zeuren dat ik geen 3GB data kan laden. Meer mensen hier last van gehad? In Dashboard staat 30 euro tegoed en via SMS WEB3GO zegt hij dat ik te weinig tegoed heb en minstens 19,99 moet hebben?
[ Voor 5% gewijzigd door RadioAir op 28-08-2015 20:44 ]
Ik heb altijd gewoon meteen via de site de bundel gekocht die ik wilde hebben. Werkt meteen en geen gedoe met SMSen.
Ik heb met een creditcard 20 euro erop gezet en toen in Frankrijk WEB3GO naar 22241 gesmst en ik kreeg gelijk een smsje terug met bevestiging.
Vervolgens WEB3GO*STOP anders blijft lebara tegoed van je creditcard afschrijven.
Ontvangst is redelijk (reis door heel Frankrijk), gaat vaak naar het Bytelnetwerk. Maar met orange heb je toch de beste dekking.
Vervolgens WEB3GO*STOP anders blijft lebara tegoed van je creditcard afschrijven.
Ontvangst is redelijk (reis door heel Frankrijk), gaat vaak naar het Bytelnetwerk. Maar met orange heb je toch de beste dekking.
Bytel = Bouygues, het netwerk waar Lebara op zit. Orange zou je volgens mij niet op moeten kunnen, tenzij je in een Zone Blanche zit waar Orange het F Inter netwerk uitbaat.
Ik heb op vakantie een mifi van orange gekocht, supermakkelijk, maar neem aan dat deze gesimlocked is... Zou je deze ook na een jaar kostenloos kunnen deblokkeren? Wel makkelijk als ik buiten Frankrijk ding wil gebruiken :-)
Das vlot opgelost :-)RadioAir schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:48:
Orange mifi is simlockvrij meen ik.
Thanks
Ik bedoel dat het orange netwerk een veel beter bereik heeft dan lebara of sfr op de plaatsen, waar ik ben geweest.RadioAir schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:26:
Bytel = Bouygues, het netwerk waar Lebara op zit. Orange zou je volgens mij niet op moeten kunnen, tenzij je in een Zone Blanche zit waar Orange het F Inter netwerk uitbaat.
Dat verbaast mij niets. Voor zover ik weet heeft Bouygues geen of minder 3G900. Orange en SFR hebben dat wel. Orange werkt dan weer het minste met straalverbindingen dus daar heb je de meeste snelheid in drukke gebieden.
Bij mij op de camping deed het Orange netwerk echt helemaal niets terwijl met Lebara (Bouygues) en LeClerc (SFR) het prima browsen was.
Geen V&A
[ Voor 131% gewijzigd door The Wizard op 07-09-2015 10:54 ]
Verwijderd
Prima. Dan moet iedereen ze maar gratis bestellenRadioAir schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:13:
Iedereen kan die kaarten gratis krijgen. Sterker nog als iemand er eentje wilt DM me dan maar.
Een paar tips voor Canada:
Ik heb voor mijn reis een aantal zaken uitgezocht mbt mobiel internet. Helaas bleek afgelopen week in Canada dat het toch iets lastiger in elkaar zat. Ik was van plan een data-pass bij Bell te kopen. 5GB data voor een tablet, 30 dagen geldig, voor 35 CAD. Eenmaal bij de winkel aangekomen werd mij echter verteld dat je hiervoor een geldig Canadees ID moet hebben. Hoewel het een pas voor 30 dagen is, wordt deze automatisch steeds verlengt...
Een dag later waren we in Toronto bij het Blue Jays station, en daar zag ik een Rogers winkel. Gelukkig werd ik daar wel verder geholpen. Voor 30 CAD hebben we een prepaid simkaart gekocht met een bundel van 1GB data op 4G/LTE snelheid. Zonder gedoe met een ID!
Helaas is deze data bundel niet in de USA te gebruiken, dus als je dat ook van plan bent (en je begint je reis in de USA), ga dan naar T-mobile. Zij hebben mooie prepaid bundels die zowel in de USA als Canada geldig zijn.
Ik heb voor mijn reis een aantal zaken uitgezocht mbt mobiel internet. Helaas bleek afgelopen week in Canada dat het toch iets lastiger in elkaar zat. Ik was van plan een data-pass bij Bell te kopen. 5GB data voor een tablet, 30 dagen geldig, voor 35 CAD. Eenmaal bij de winkel aangekomen werd mij echter verteld dat je hiervoor een geldig Canadees ID moet hebben. Hoewel het een pas voor 30 dagen is, wordt deze automatisch steeds verlengt...

Een dag later waren we in Toronto bij het Blue Jays station, en daar zag ik een Rogers winkel. Gelukkig werd ik daar wel verder geholpen. Voor 30 CAD hebben we een prepaid simkaart gekocht met een bundel van 1GB data op 4G/LTE snelheid. Zonder gedoe met een ID!
Ik ben net bij een winkel van China Unicom geweest voor een prepaid simkaartje met internet, en de goedkoopste optie die ze mij konden/wilden aansmeren was: 300RMB (40€) voor 3GB in Beijing en 3GB in de rest van China, 180 dagen geldig. Ik blijf nog wel 3,5e week, maar vond het toch wel erg veel geld.
Heeft iemand recente ervaringen met de andere aanbieders?
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Tip voor mensen die naar Portugal gaan:
Ik heb bij een MEO shop een sim gehaald. 5 euro eropgezet voor lokaal bellen en sms (je krijgt dan 7 euro).
En de medewerker activeerde 2 GB voor gratis!
Hij zei: als je langer blijft, kom ah eind van de maand terug, dan kijken we of we het weer voor je kunnen doen, en anders krijg je een nieuwe sim.
[edit]Een 2e sim 2 weken later heeft weer 2 GB. Je kan als truuk eventueel elke maand een nieuwe sim nemen en het nummer overzetten als je het wilt behouden.
[edit] de NOS actie was tijdelijk 15 GB, maar geldt niet meer
NOS heeft een andere actie, je betaald 10,- (daar gaat 7,99 vanaf voor de 1 GB bundel), en ze kunnen je dan 14 GB 'gratis' geven de 1e maand. Dus 15 GB totaal
Ze hebben ook een alles-in-een kaart voor 14,95, maar ik weet niet wat het limiet is daarvoor.
Ik heb bij een MEO shop een sim gehaald. 5 euro eropgezet voor lokaal bellen en sms (je krijgt dan 7 euro).
En de medewerker activeerde 2 GB voor gratis!
Hij zei: als je langer blijft, kom ah eind van de maand terug, dan kijken we of we het weer voor je kunnen doen, en anders krijg je een nieuwe sim.
[edit]Een 2e sim 2 weken later heeft weer 2 GB. Je kan als truuk eventueel elke maand een nieuwe sim nemen en het nummer overzetten als je het wilt behouden.
[edit] de NOS actie was tijdelijk 15 GB, maar geldt niet meer
NOS heeft een andere actie, je betaald 10,- (daar gaat 7,99 vanaf voor de 1 GB bundel), en ze kunnen je dan 14 GB 'gratis' geven de 1e maand. Dus 15 GB totaal
Ze hebben ook een alles-in-een kaart voor 14,95, maar ik weet niet wat het limiet is daarvoor.
[ Voor 46% gewijzigd door birdibird op 17-09-2015 14:27 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Iemand die weet of je voor het activeren van een frans lycamobile prepaid simmetje ook in frankrijk moet zitten? Ik heb de sim succesvol geactiveerd via lycamobile.fr ik krijg alleen geen verbinding met een mobiel netwerk. Lijkt me ook sterk dat ik eerst op moet waarderen aangezien ik daarvoor een verbinding nodig heb.
Bij een andere oude SE x10 telefoon moet ik eerst een PIN netwerk ontgrendeling invoeren, PUK code, SIM nr en gewoon PIN nummer pakt die allemaal niet.
Bij een andere oude SE x10 telefoon moet ik eerst een PIN netwerk ontgrendeling invoeren, PUK code, SIM nr en gewoon PIN nummer pakt die allemaal niet.
[ Voor 19% gewijzigd door Jay-P op 05-09-2015 19:52 ]
Heeft dat toestel geen sim lock waardoor de simkaart domweg niet werkt?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Het werkt in allebei de toestellen niet, ik weet zeker dat één telefoon in ieder geval geen sim-lock heeft. Een Nederlands Simyo kaartje werkt ook gewoon in beide.
Ik heb mijn Mifi van Orange (uit Frankrijk) aan mijn ouders gegeven. Nu kunnen zij met hun (oude) iMac geen verbinding krijgen. Weet iemand of dat een 2.4 vs 5 GHz probleem is? Kan je de Mifi op 2.4 omzetten?
[ Voor 4% gewijzigd door Milmoor op 05-09-2015 21:45 ]
die kun je omzetten, maar dan moet je wel op 2.4 Ghz eerst verbinding hebben. Dan kan het ergens op de webpagina's. Adres is default 192.168.1.1
Thnx. Huawei heeft trouwens ook een goede app voor ios en Android.
Nou, een 'goede'...? Iedereen klaagt erover dat deze app vreselijk met de batterij van je telefoon omgaat... ik heb zelden een app gezien die zo vaak herstart en de batterij leegtrekt op mijn Nexus 5... ongelofelijk.Milmoor schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:09:
Thnx. Huawei heeft trouwens ook een goede app voor ios en Android.
Op iOS geen problemen gezien met de app deze zomer? Zijn ook regelmatig updates geweest.
Heeft er iemand tips voor mobiel internet in Italië, ik weet dat ik een prepaid kaart in Italië zelf kan kopen, maar ik zou het liever nu al willen kopen
BlaBlaBla
Voor het geval er nog iemand in Kroatië zit of heen gaat;
Tot en met 30 September hebben ze bij T-Mobile Croatia een actie voor toeristen waarbij voor €11 7 dagen lang onbeperkt internet gebruikt kan worden. Flatrate, dus zonder snelheidsbeperkingen vanaf een bepaald aantal GB.
4G is in Kroatië met een snelheid van max 75 Mbits
Link: https://www.hrvatskitelekom.hr/visiting-croatia
Tot en met 30 September hebben ze bij T-Mobile Croatia een actie voor toeristen waarbij voor €11 7 dagen lang onbeperkt internet gebruikt kan worden. Flatrate, dus zonder snelheidsbeperkingen vanaf een bepaald aantal GB.
4G is in Kroatië met een snelheid van max 75 Mbits
Link: https://www.hrvatskitelekom.hr/visiting-croatia
Mij werd zojuist het zelfde aangesmeerd hier in Beijing. Ik ben maar weer weg gegaan. China Mobile heeft enkel nog simkaarten op (hun eigen) 4G, en dat vreet mijn MiFi niet. Is er dan echt niks beters in China?arjanpvt schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:48:
Ik ben net bij een winkel van China Unicom geweest voor een prepaid simkaartje met internet, en de goedkoopste optie die ze mij konden/wilden aansmeren was: 300RMB (40€) voor 3GB in Beijing en 3GB in de rest van China, 180 dagen geldig. Ik blijf nog wel 3,5e week, maar vond het toch wel erg veel geld.
Lekker!
Voor de mensen die langere tijd naar Indonesië gaan kan ik absoluut een Smartfren Wifi modem aanraden. 4G verbinding en soms snelheden boven de 1500kb per sec. 10 euro per maand en je krijgt er 9GB voor terug. Bevalt mij een stuk beter dan de andere mobiele providers. Heb Telkomsel, XL en Tri getest en Smartfren is mijn absolute favoriet. Het modem is ongeveer net zo groot als een oude Nokia 3310
Opwaarderen kan via creditcard, bij de meeste kleine supermarktjes (mini market, special K etc.) en ook via een atm machine wanneer je bij een Indonesische bank zit.
Opwaarderen kan via creditcard, bij de meeste kleine supermarktjes (mini market, special K etc.) en ook via een atm machine wanneer je bij een Indonesische bank zit.
[ Voor 6% gewijzigd door Sydney08 op 07-09-2015 04:47 ]
Tomorrow is not today!
waar heb je gezeten? want het bereik verschilt erg per provider. Op Sumatra was veeel beter bereik met telkomsel dan met indosat bijvoorbeeldSpacey23 schreef op maandag 07 september 2015 @ 04:45:
Voor de mensen die langere tijd naar Indonesië gaan kan ik absoluut een Smartfren Wifi modem aanraden. 4G verbinding en soms snelheden boven de 1500kb per sec. 10 euro per maand en je krijgt er 9GB voor terug. Bevalt mij een stuk beter dan de andere mobiele providers. Heb Telkomsel, XL en Tri getest en Smartfren is mijn absolute favoriet. Het modem is ongeveer net zo groot als een oude Nokia 3310![]()
In Bali op dit moment, maar in Jakarta was hij ook erg goed. Heb tevens in Batam gezeten, maar daar helaas nog niet de beschikking gehad over de smartfren.
Telkomsel is de grootste en met Telkomsel heb je tevens de grootste kans op bereik. De snelheid is echter vaak lager dan met de Smartfren.
Telkomsel is de grootste en met Telkomsel heb je tevens de grootste kans op bereik. De snelheid is echter vaak lager dan met de Smartfren.
[ Voor 31% gewijzigd door Sydney08 op 07-09-2015 08:42 ]
Tomorrow is not today!
Voor bezoek aan Griekenland heeft WIND momenteel een actie. Voor 18€ heb je simkaart met 1GB data, indien voor 30 september geactiveerd komt daar 5GB data bij. In totaal dus 6GB. Tot op heden alleen nog op 3G kunnen gebruiken maar prima verbinding op het eiland waar ik zit. Opzetten van hotspot is mogelijk.
Ik heb nog een telkomsel simkaart met ongeveer 1,5 gb voor Indonesië, geldig tot eind september. Iemand die binnenkort naar Indonesië gaat en een simkaart kan gebruiken om meteen Online te kunnen. Vergoeding van een postzegel Is voldoende
Heb een Lebara FR sim. Mijn broertje heeft binnen zijn vakantie het databundel opgemaakt.
Ik wil in dezelfde maand nogmaals met sim op vakantie. Volgens chat met Lebara kun je nog een databundel aanvragen als het op is. Ik krijg dit echter niet voor elkaar; steeds melding dat er nog eentje actief is.
Iemand hier ervaring mee?
EDIT: Inmiddels contact gehad met Lebara FR
Als het databundel op is binnen 30 dagen kan er wel verlengd worden. Maar niet online via de website, alleen per sms.
Databundel eerst stoppen via sms, hierna tegoed opladen, en een nieuw bundel aanvragen per sms.
Ik wil in dezelfde maand nogmaals met sim op vakantie. Volgens chat met Lebara kun je nog een databundel aanvragen als het op is. Ik krijg dit echter niet voor elkaar; steeds melding dat er nog eentje actief is.
Iemand hier ervaring mee?
EDIT: Inmiddels contact gehad met Lebara FR
Als het databundel op is binnen 30 dagen kan er wel verlengd worden. Maar niet online via de website, alleen per sms.
Databundel eerst stoppen via sms, hierna tegoed opladen, en een nieuw bundel aanvragen per sms.
[ Voor 28% gewijzigd door Purejet op 08-09-2015 09:55 ]
Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.