3mbps down & 1mbps up. (ecuras/middle of knowhere)
[ Voor 1% gewijzigd door adejoode op 24-07-2015 20:25 . Reden: 1mbos up ]
[ Voor 1% gewijzigd door adejoode op 24-07-2015 20:25 . Reden: 1mbos up ]
[ Voor 89% gewijzigd door Michel242186 op 25-07-2015 20:16 ]
Probeer de optie Pago con banca electrónica die werkt probleemloos. Ik stuitte ook op die foutmelding.coelho schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:20:
Ik probeer net voor de vakantie nog even wat geld op mijn orange.es bij te storten. Bekende methode, bedrag selecteren, creditcard gegevens invoeren, bevestigen. Dan kom je op een pagina met telefoonnummer, bedrag en creditcardnummer en moet je nog een keer bevestigen. Echter daarna krijg ik keer op keer een error pagina (probeer het later nog eens) en geen saldo erbij.
Meer mensen die dit herkennen? Kwestie van wachten of is er wat anders aan de hand?
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
[ Voor 3% gewijzigd door carnager op 25-07-2015 23:05 ]
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Kwam hier eerder ook al voorbij die 30 dagen regel, maar lijkt mee te vallen. Officieel moet je de sim kaart eerst 30 dagen geactiveerd hebben voordat Feel at Home werkt dacht ik, maar de simkaarten die naar het buitenland worden verstuurd zijn al geactiveerd (door de verkoper(?)) Die van mij kwam zo ook geactiveerd aan. Zat een stickertje op met activated, maar was wel verzegeld met een sticker met het three logo. Sim kaart was met een doorzichtig rond stickertje weer vast gezet in de grote creditkaart formaat sim kaart.dcell schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:15:
Vraagje voor de Three UK (Feel at home) gebruikers. Ik zie dat ze op Ebay deze simkaarten nog verkopen met 15 pond tegoed. Deze wil ik gebruiken voor mijn komende reis (in september) naar USA.
Wat bedoelen ze met 30 dagen actief zijn ? is dat de simcard in je telefoon doen en zorgen dat die zich gaat aanmelden aan het netwerk (en na 30 dagen een bundel kiezen zodat je Feel at home kan gebruiken) ?
Of is de simkaart pas "actief" als je een bundel hebt gekozen ? M.a.w. dat je na 30 dagen met een bundel pas gebruik kunt maken van Feel at home. In dit tweede geval zou dus nog een keer een topup moeten doen en laat dat nou (volgens dit topic) nu lastig zijn.
Verwijderd
Ik heb tijdens mijn verblijf in Frankrijk af en toe gekeken maar heb alleen gezien dat ik met 3g netwerken verbonden was (op plekken waar er 4g zou moeten zijn). Op de terug reis ook af en toe gespiekt maar ook aleen 3g. maar heb niet geprobeerd om geforceerd op een 4g netwerk te komen.carnager schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:04:
Zijn er inmiddels mensen die 4G via de Orange Spanje met Go Europe combinatie aktief hebben gehad?
Wat zijn jullie ervaringen?
PS. Opwaarderen met creditcard via Pago con banca electrónica werkt vandaag in ieder geval prima.
heb deze link gevonden op de orange website:Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 01:36:
Klopt het dat de Huawei 5573 alleen de 4G 1800/2100mhz ontvangt? Ik kan er weinig over vinden op het internet.
Nee ook 800 en 2600 band:Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 01:36:
Klopt het dat de Huawei 5573 alleen de 4G 1800/2100mhz ontvangt? Ik kan er weinig over vinden op het internet.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Is bij mij hetzelfde. De hilink app lijkt het beter aan te gevenPino112 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:54:
Staat jullie accupercentage van de 5573 ook altijd op 98% volgens de webinterface?
Verder is het echt een topding!
Verwijderd
Die kende ik nog niet. Dank.koesie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:18:
[...]
Is bij mij hetzelfde. De hilink app lijkt het beter aan te geven
Weet niet of je deze kende. Meestal wel up to date:Barns schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:15:
Heeft iemand recente ervaringen met mobiel internet in China? De laatste ervaringen zijn van juli 2013. Ik twijfel ook nog tussen een SIM-kaart in m'n (extra) telefoon of een MiFi device
Het gebruik van VPN verbindingen werkt steeds moeizamer vanuit China. Ik krijg de laatste tijd geen fatsoenlijke connectie meer. Hierdoor zijn Gmail, Google, Google Maps, Facebook en veel nieuws sites onbereikbaar. Ook aps die gebruik maken van de Facebook login werken niet.Barns schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:15:
Heeft iemand recente ervaringen met mobiel internet in China? De laatste ervaringen zijn van juli 2013. Ik twijfel ook nog tussen een SIM-kaart in m'n (extra) telefoon of een MiFi device
Thanks, ja die had ik al gezienBoinkie schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:18:
[...]
Weet niet of je deze kende. Meestal wel up to date:
http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/China
Ah, das balen. Ik wilde een betaalde VPN aanschaffen, geeft me denk ik de beste kans. Google Maps is vooral onhandig, heb al wel de app "Scout" inmiddels geïnstalleerd als alternatief.PWA777 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:34:
[...]
Het gebruik van VPN verbindingen werkt steeds moeizamer vanuit China. Ik krijg de laatste tijd geen fatsoenlijke connectie meer. Hierdoor zijn Gmail, Google, Google Maps, Facebook en veel nieuws sites onbereikbaar. Ook aps die gebruik maken van de Facebook login werken niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Azqi op 28-07-2015 17:47 ]
[ Voor 23% gewijzigd door snaggyheadshot op 29-07-2015 16:48 ]
RadioAir schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:59:
Ook ik kan niet meer opwaarderen bij Orange. Wordt afgeboekt en gelijk weer teruggestort.
ik heb gisteren als test opgewaardeerd via de site https://topup.orange.com/ en dat ging goed.knakworst schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:31:
Even getest en ik heb de Spaanse sim gewoon kunnen opwaarderen met 20 euro. Wel de knop electronica geselecteerd?
Niemand durft meer naar de Griekse eilanden?Geckoo schreef op zondag 19 juli 2015 @ 23:22:
Mensen ervaring met simkaarten op het eiland samos? (Griekenland)
Er zijn meerdere aanbieders maar kan bijvoorbeeld niet zien hoe de dekking is van cosmote op het eiland. Anders maar gewoon Vodafone halen?
Ik zie nu dat cosmote best cheap is http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/greece#Cosmote
Mensen goede ervaringen ermee?
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Costmote is naar mijn ervaring de beste provider in Griekenland. Zij hebben een 4G800, 3G2100 en 2G900/1800 netwerk met dekking op vrijwel alle eilanden.Geckoo schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:15:
[...]
Niemand durft meer naar de Griekse eilanden?
Tnx! als reactie hierop hopelijk een simkaartje via marktplaats kunnen scoren.PWA777 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:34:
[...]
Costmote is naar mijn ervaring de beste provider in Griekenland. Zij hebben een 4G800, 3G2100 en 2G900/1800 netwerk met dekking op vrijwel alle eilanden.
Op Samos hebben ze 2 4G masten staan; in Samos zelf en in Karlovasi.
[afbeelding]
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Ik betaalde 19 voor de 20GB en 10 voor de sim. (29 euro totaal) Geldigheid van mijn pakket 3 maanden.ebk71 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:23:
Net in het noorden van Italië een TIM sim met 5Gb data voor 19,- gekocht. € 9,- voor de 5Gb data en 10,- voor de sim waar een tegoed van € 5,- op zit. Geen idee hoe iemand anders hier weer voor € 19,- 20Gb op krijgt. Het hangt er echt vanaf wie je helpt aan zo'n balie. Eigenlijk niks anders dan in NL.
Ik heb hem hier vandaan: http://www.ebay.nl/itm/OF...37232?hash=item2a50e9f890Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:59:
Wie had er nu een Spaanse Orange sim op Ebay gekocht? Ik vind deze, maar vertrouw deze niet echt, weet niet waarom. En ik hen deze, maar dat lijkt me dan een standaard sim. Ik heb een Micro sim nodig.
Verwijderd
Tnx! Morgen meteen bestellen. Neemt de verkoper automatisch contact op vwb de nummers?jobr schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:04:
Ik heb hem hier vandaan: http://www.ebay.nl/itm/OF...37232?hash=item2a50e9f890
Heb wat typefouten in paspoortnummer en geboortedatum gemaakt. Werkt nog goed (1 maand)
Mobiel internet in Canada is extreem duur, de providers daar zijn nog oppermachtig. Is ook bijna onmogelijk om een simlock vrije telefoon te kopen daar (eigen ervaring...)Reb87 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:52:
Heeft iemand recente ervaringen met prepaid databundels in Canada? Ik zag dat iemand vorig jaar met Bell heeft ge'internet. Maar dat is nu 35 dollar voor 5gb. Zoveel heb ik niet nodig.
Ik ga eind augustus een weekje naar Toronto en ben van plan om een deel van mijn tijd in de USA door te brengen. De meest logische stap leek mij een T-mobile (usa) data pass, omdat deze in zowel de USA als Canada geldig is. Of zijn er nog andere handige opties?
[ Voor 12% gewijzigd door Whatson op 01-08-2015 13:42 ]
Ik ga over een paar weken ook naar Kroatie, welke provider is dit? En waar heb je 't gekocht?snaggyheadshot schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:35:
Hier in Kroatië voor 85HRK (11€) onbeperkt 4g internet voor 'n week. Voor 75hrk krijg je nog een week. Snelheid atm: (heb regelmatig ook hoger gemeten)
[afbeelding]
Vreemd ding: de 3g verbinding is vaak sneller dan de 4g verbinding. Rond de 20/25Mbps. 4g uitzetten zou dus een optie zijn.
Verwijderd
Orange.recemonster schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:47:
Iemand bekend met de Franse provider Syma Mobile? De prijs voor mobiel internet is niet verkeerd 1 gb voor 5 euro alleen kan ik niet vinden welk netwerk ze gebruiken. https://www.symamobile.com/pass.html
Ziet er erg interessant uit was mijn gedachte.recemonster schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:47:
Iemand bekend met de Franse provider Syma Mobile? De prijs voor mobiel internet is niet verkeerd 1 gb voor 5 euro alleen kan ik niet vinden welk netwerk ze gebruiken. https://www.symamobile.com/pass.html
Intessant. Ik zal kijken welke sim ik eerder tegen kom deze of van Lebara.
Op deze pagina staat er meer dan 50.000 verkoop punten zijn zoals de Tabac, Presse, Dia en Relay winkels.koesie schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:21:
[...]
Zag er veelbelovend uit, er staat ook niet heel veel info op de site, dus kon ook niet 123 vinden of je een sim in een winkel kon kopen.
Maar even kijken of ik er meer over kan vinden. €5,- voor 1gb is wel leuk natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door recemonster op 01-08-2015 20:31 ]
Ja hoor. Je krijgt vrij snel een email.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:01:
[...]
Tnx! Morgen meteen bestellen. Neemt de verkoper automatisch contact op vwb de nummers?
Verwijderd
Hmzz, niks gehoord, wel verzonden. Zal het wel merken. Kan zelf eventueel toch ook activeren?
Inmiddels kan ik bevestigen dat je met een Free.fr simkaart ook 3 GB buiten Frankrijk kunt verstoken. Het werkt in de gehele EU (niet Zwitserland dus). In Frankrijk bijna nooit een goede snelheid gehad. Maar in het buitenland werkt het top. Al met al dus een goede deal, heel interessant als je een tour door Europa gaat maken met een start in Frankrijk.knakworst schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:55:
[...]
Mijn laatste hoop is nog dat ik ook buiten Frankrijk 35 dagen (minder dus want hij verloopt 20 augustus) 3 GB kan verstoken en dat de snelheid daar beter is, want ik ga nog weekendjes naar Antwerpen en Berlijn.
Kan je misschien nog iets meer vertellen? Moest je een BSN nummer opgeven? En kon de gehele activatie niet in de winkel gebeuren?Azqi schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:42:
Heb vanmorgen in La Spezia een Italiaanse simkaart aangeschaft van TIM. 20 GB voor 29 euro inclusief de sim (t.w.v. 10 euro).
Vandaag naar Park Albatros in Toscane gereisd. In centrale gedeelte geen goed bereik maar bij stacaravan 4 strepen 3G (helaas geen 4G).
Ik heb wel even zitten klooien voor het werkte. Simkaart had geen pincode, maar je moet eerst de activatie compleet maken met de inlog en wachtwoord, welke je na activatie in de winkel gesmst krijgt door TIM( uit te lezen met de Huawei app op de mifi zelf), op de website van TIM. Was 2 minuten werk maar heb je dus wel wifi of je buitenlandbundel nodig.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Ik zit nu in omgeving Annecy, en afhankelijk van waar ik ben is de snelheid best goed. In Annecy zelf gewoon 4G en hier op de camping 3G/H (2.67mbs via Speedtest-app). Weet niet wat jij een goede snelheid vindt?knakworst schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:01:
[...]
Inmiddels kan ik bevestigen dat je met een Free.fr simkaart ook 3 GB buiten Frankrijk kunt verstoken. Het werkt in de gehele EU (niet Zwitserland dus). In Frankrijk bijna nooit een goede snelheid gehad. Maar in het buitenland werkt het top. Al met al dus een goede deal, heel interessant als je een tour door Europa gaat maken met een start in Frankrijk.
Ik moest een kopie paspoort afgeven voor het BSN nummer en die activatie kan prima in de winkel, ik denk dat de verkoper dat alleen niet weet of wilde.kevinl schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 23:49:
[...]
Kan je misschien nog iets meer vertellen? Moest je een BSN nummer opgeven? En kon de gehele activatie niet in de winkel gebeuren?
Bedankt voor de uiteenzetting. Lijkt simpel. Kan ik uitmaken aan de nick dat je Italiaans bent? Doen ze niet moeilijk met een nederlands BSN?Azqi schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:41:
[...]
Ik moest een kopie paspoort afgeven voor het BSN nummer en die activatie kan prima in de winkel, ik denk dat de verkoper dat alleen niet weet of wilde.
De sim was 20 minuten na aanschaf geactiveerd. Maar nog niet voor gebruik internet.
In mijn geval kreeg ik inlog en wachtwoord binnen via sms op mijn mifi. Daarmee ingelogd op site TIM en proces afgerond. (Stappen wijzen zich vanzelf, 2m)
Je hebt dan dus wel even wifi of een bld bundel nodig om het verhaal op de TIM site af te ronden.
Snelheden zijn overigens goed. Heb op veel plekken 4G in mijn Mifi.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 03-08-2015 14:08 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Boinkie op 03-08-2015 15:17 ]
Helaas gaat bestellen niet lukken i.v.m. de registratie die in Duitsland verplicht is. Dus gewoon kopen in een Lidl, DM, Real, MediaMarkt, enz. en daarna registeren via de website. Dat registreren is iets wat men bij Fonic heel serieus neemt. Zo wordt er ter controle binnen een week een brief gestuurd naar het Duitse adres wat je hebt opgegeven. Wanneer deze onbezorgd retour komt, dan wordt de simkaart afgesloten. Op zich geen probleem, gewoon bij je volgende bezoek een nieuwe simkaart kopenInternet-Tagesflatrate mit Kostenschutz. 1,99 € pro Nutzungstag (0:00 bis 24:00 Uhr) max. 20,00 € pro Kalendermonat (ab 500 MB/Tag bzw. 5 GB/Kalendermonat auf 32 kbit/s beschränkt)
[ Voor 11% gewijzigd door U123456 op 03-08-2015 16:04 ]
Dankjewel voor de info.U123456 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:04:
Fonic (of het vergelijkbare Lidl Mobile) is een aanrader. Kost € 1,99 per dag / 500 Mb met een maximum van 20 euro per maand:
[...]
Helaas gaat bestellen niet lukken i.v.m. de registratie die in Duitsland verplicht is. Dus gewoon kopen in een Lidl, DM, Real, MediaMarkt, enz. en daarna registeren via de website. Dat registreren is iets wat men bij Fonic heel serieus neemt. Zo wordt er ter controle binnen een week een brief gestuurd naar het Duitse adres wat je hebt opgegeven. Wanneer deze onbezorgd retour komt, dan wordt de simkaart afgesloten. Op zich geen probleem, gewoon bij je volgende bezoek een nieuwe simkaart kopen![]()
Fonic:
Website: https://www.fonic.de
Prijslijst: https://www.fonic.de/dlc/pdf/FONIC-Mobilfunk-Preisliste.pdf
Lidl Mobil:
Website: http://www.lidl.de/de/internet-stick/s3603
Prijslijst: http://www.lidl.de/de/asset/other/LIDL-MOBILE-Preisliste.pdf
Dekking via o2 netwerk: http://www.o2online.de/hilfe/o2-netz/#netzabdeckung
Ik heb gewoon mijn rijbewijs overhandigd. En ik moest mijn adresgegevens doorgeven.Azqi schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:09:
Ik ben een Nederlander en spreek maar 3 woorden Italiaans ;-) . Het was nul issues, dat ik Nederlander was. Als je je paspoort maar bij je hebt. In veel van die 'belwinkels' staan jonge mensen die net genoeg Engels spreken.
Inmiddels al ruim 10 GB gebruikt trouwens. (3 devices via de mifi connected).
Ehh... In dit topic zijn meerdere mogelijkheden genoemd voor Duitsland (zoals Blau (E-Plus netwerk) of Congstar (Telekom.de netwerk) die online bestelbaar zijn via eBay. Misschien even zoekendutchnltweaker schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:56:
[...]
Dankjewel voor de info.
Maar liefst zou ik een sim kaart geleverd willen krijgen thuis , is dit mogelijk met een anderen provider ofzo?
Afgelopen weekend was Gfinity in London, dat heb ik prima streamend kunnen kijken, maar dan gaat het wel hard. 😊ebk71 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:22:
[...]
Ik heb gewoon mijn rijbewijs overhandigd. En ik moest mijn adresgegevens doorgeven.
Jeutje, 10gb vanaf de 28ste? Ben je wel op vakantie
[ Voor 24% gewijzigd door knakworst op 04-08-2015 19:33 ]
Eensch, ik heb nu al anderhalve week de nieuwe mifi met 2GB en heb bijna overal ontvangst zelfs op de campings waar ik zit, niet altijd snel maar wel verbinding. Ik zit nu op 900MB verbruikt met twee smartphones en een android tablet.knakworst schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:29:
Koop deze: http://boutique.orange.fr...urfer-internet-prepaye-4G
En verkoop de E5331. Dan heb je voor 55 euro minus de opbrengst van de E5331 2 GB internet en een 4G router.
Of koop een free.fr simkaartje ergens bij de Franse grens, dan heb je 3 GB in de E5331 of als je een 4G device hebt, zelfs 20 GB.
De goedkoopste optie voor 1GB is waarschijnlijk Lebara.fr voor €7. Ik ben bijna door de 1GB heen en ben er best tevreden over. Ik had de sim kaart al in NL geregeld, maar je kan ze vast ook op locatie oppikken.jarnotimmermans schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:45:
Ik ga aanstaande zondag 9-8 voor 2 weken naar Frankrijk en ik ben op zoek naar de goedkoopste prepaid optie om onderweg en op locatie internet via mijn Mifi te hebben.
Die 35 dagen, dat zijn 35 dagen per jaar hè? Die hoeven niet aaneengesloten te zijn toch? Waar komt bij jou die 20 augustus dan vandaan; vorig jaar al gekocht? Of interpreteer ik de voorwaarden niet goed?knakworst schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:01:
[...]
Inmiddels kan ik bevestigen dat je met een Free.fr simkaart ook 3 GB buiten Frankrijk kunt verstoken. Het werkt in de gehele EU (niet Zwitserland dus). In Frankrijk bijna nooit een goede snelheid gehad. Maar in het buitenland werkt het top. Al met al dus een goede deal, heel interessant als je een tour door Europa gaat maken met een start in Frankrijk.
Verwijderd
Ik zie dat ze nu een nieuw aanvraagformulier gebruiken. Er staat nu ook duidelijk onder dat ze alleen versturen naar een Frans adres. Met de pc 99135 en mijn eigen gegevens (je kunt verder niks meer invullen) hopelijk gelukt. Niet dat ik een kaart nodig heb, het is meer voor de sportknakworst schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:55:
Een sim kaart die natuurlijk ook gratis aan te vragen is op http://www.lebara.fr/sim-gratuite met postcode 99135. Dat duurt natuurlijk wel een weekje.
De free.fr kaart is een maand geldig. Ik heb hem 20 juli gekocht.Hkuit schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:27:
[...]
Die 35 dagen, dat zijn 35 dagen per jaar hè? Die hoeven niet aaneengesloten te zijn toch? Waar komt bij jou die 20 augustus dan vandaan; vorig jaar al gekocht? Of interpreteer ik de voorwaarden niet goed?
Tja, dit is de prijs die ik ervoor heb betaald bij Sim Up (inclusief verzenden).. Het boeit mij niet of iemand hem wil overnemen maar mocht iemand snel een simkaartje nodig hebben dan kan dat dusknakworst schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:55:
Een sim kaart die natuurlijk ook gratis aan te vragen is op http://www.lebara.fr/sim-gratuite met postcode 99135. Dat duurt natuurlijk wel een weekje.
Er zijn daar wat providers die exotische frequenties gebruiken. Ik zou eerst eens onderzoeken wat je telefoon kan en bij welke provider je daarmee terecht kunt.PWA777 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:07:
Ik ga in het najaar naar Japan voor een week. Nu heeft Vodafone heel acceptabele roaming tarieven met hun Blox die ook in Japan geldig is, echter met T-Mobile valt dit in zone 3 waardoor het onbetaalbaar is om hier online te gaan.
Iemand ervaring met een lokale prepaid? Is dit makkelijk aan te sluiten? Ook in het Engels? Alle tips welkom; desnoods neem ik gewoon een Vodafone prepaid kaartje en gebruik ik die een week lang maar het lijkt me dat dit toch beter moet kunnen.
Je kunt het beste een T-Mobile prepaid kaart kopen (15USD) en dan betaal je 3 USD per maand voor het open houden van de lijn en 10USD per week voor 1GB aan data. In totaal ben je dus voor een dollar of 50 klaar voor een aantal weken..Thombias schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:12:
Volgend jaar ga ik een paar weekjes naar Atlanta en omgeving. Wat zijn de ervaringen daar mbt. provider en data?
Japan werkt tegenwoordig gewoon met 3G en 4G op compatibele frequenties (3G2100 en 4G900 en 4G1800).ASW1 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:32:
[...]
Er zijn daar wat providers die exotische frequenties gebruiken. Ik zou eerst eens onderzoeken wat je telefoon kan en bij welke provider je daarmee terecht kunt.
Is dit een reactie op Atlanta of Japan?RadioAir schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:57:
Niet helemaal. Voor 15 GBP + simkaart kosten kan je onbeperkt pompen daar met een 3-UK kaart...
Ik zie het net. Had het antwoord ook zelf kunnen achterhalen.knakworst schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:08:
Atlanta, want in Japan is geen Three feel at home mogelijk.
No animals were harmed in the making of this comment.
Geen idee hoe actueel dat was, maar ik kwam b.v. tegen dat een van de providers daar op 3G 1700 zit. Daar kun je met de meeste toestellen van hier niets mee.PWA777 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:59:
[...]
Japan werkt tegenwoordig gewoon met 3G en 4G op compatibele frequenties (3G2100 en 4G900 en 4G1800).
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
[ Voor 34% gewijzigd door DJSmiley op 06-08-2015 19:42 ]
Laat van die antenne even weten, ik heb op de plekken waar ik zit meestal geen 4G en is 3G ook niet optimaal.DJSmiley schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:38:
Ik zit momenteel in Frankrijk. De Airbox halen was geen probleem.
Bij de eerste shop sprak de medewerker geen woord Engels. Een losse airbox kopen voor 54,90 kon wel, dus dat maar gedaan. Simkaart was iets met bankafschrift ofzo, veel meer kon ik er niet van maken.
Toch benieuwd hoe het zat, en vanmiddag een andere Orange winkel gevonden. Daar konden ze wel Engels (niet super, maar iig voldoende).
Bij die winkel heeft de medewerker gewoon de postcode van de winkel (denk ik) gepakt. Kreeg wel een of andere melding maar drukte die gewoon door
Verschil was dat ik bij winkel1 dus een airbox in een doosje meekreeg, en bij winkel2 dus een retail blister met een ´internet-in-a-box lte´ pakket. Daarin zat de airbox EN een simkaart.
Blijkbaar zijn er dus 2 pakketten voor dezelfde prijs in de winkels....
Kwa dataverkeer moet ik het nog maar zien... Facebook speelt bv filmpjes automatisch af. Op mobiel internet niet, dus da´s mooi, maar als ik via een mifi gaat ziet die app wifi en denkt dus breedband en afspelen maar al die handel.....
edit; Werkt inmiddels. Simkaartje zat er (bewust?) verkeerd om in, dacht al ´huh waarom zegt ie geen sim´. En of ik was ongeduldig of hij werkt niet fijn met Chrome. Ik had gewoon internet maar ding bleef geen verkeer aangeven en disconnected. Met IE zag ik netjes H+ en dataverkeer. (plek waar ik nu zit is net buiten 4G dekking, vakantieadres wel)
zit ook een externe antenneaansluiting aandus als bereik matig is dan kan ik mn Ebay antenne nog proberen
Dank je.RadioAir schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:29:
Sim kan je op Heathrow zo uit de automaat trekken (99 pence) maar ze staan ook gewoon op eBay
Ik heb begrepen dat je buiten Frankrijk ook nog 3GB kunt verstoken en dan betere snelheden haalt ivm roaming. Ik zit er ook aan te denken om zo'n kaartje te halen als m'n 2GB Orange tegoed op is en we op de terugreis door Italië, Duitsland, Luxemburg en België rijden.RetroTycoon schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:58:
Onlangs zijn wij ook in Frankrijk geweest. Bij een E.Leclerc hebben we eerst naar het Réglo Mobile-simkaartje gekeken, maar zoals eerder gezegd gaat de facturatie per kalendermaand en kwam dit voor ons heel ongunstig uit, gegeven dat we een paar dagen ervoor en een paar dagen na de maandwissel in Frankrijk verbleven. In hetzelfde pand bleek ook een Free.fr-automaat te zitten en binnen 6 minuten (er werd 3 geclaimd) hadden we een werkende simkaart voor 1 maand voor 30 euro (10 euro voor sim, 19,99 voor het abo) opgepikt en betaald met creditcard. Een 4G-telefoon heeft als hotspot gediend, zodat we 20 gb konden opmaken. We zijn ondanks het wisselende signaal op de camping (2G/H+), toch door ongeveer 10 gb heengegaan. Onderweg pikten we ook af en toe daadwerkelijk LTE op. Al met al waren we redelijk tevreden, al was de dekking op de camping soms te weinig om zelfs fatsoenlijk te kunnen whatsappen.
[ Voor 42% gewijzigd door Pino112 op 07-08-2015 12:54 ]
[ Voor 48% gewijzigd door knakworst op 07-08-2015 13:32 ]
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq