Beter zoeken. Hint: Three Feel at Home.
[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland [Zoek: Three USA]Eager schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:26:
Ha, ok dan, ga nog een poging wagen, in omgekeerde chronologische volgorde want topic loopt al vanaf 2009..
Enige wat ik bij de providers zelf heb kunnen vinden is Telfort buitenlandbundel "wereld", €10 voor 7dagen.
Hi heeft niets, KPN is alleen EU en Vodafone "op reis dagbundel" idem dito.
T-mobile "travel en surf" lijkt alleen voor abo's te zijn.
[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland [Zoek: Three PAYG]
[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland [Zoek: Three Feel at Home]
[ Voor 20% gewijzigd door Whatson op 08-07-2015 21:42 ]
TIM ondersteunt tethering. Gewoon te koop in de TIM store is mijn ervaring.Aquafreak schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:27:
Binnenkort gaan wij met 2 gezinnen naar Italie (Sardinië). Hier zouden we graag over internet beschikken, maar door de bomen zie ik het bos niet meer...
Heb gekeken naar het huren van een MiFi, maar dan zit je op minimaal 80 a 100 euro.
Ook het kopen van een simkaart ter plaatse heb ik bekeken, maar het is zeer lastig om uit te zoeken of het toegestaan is om tethering te gebruiken.
Heeft 1 van jullie de gouden tip?
Bedankt, ik wou net gaan kijken wat de prijzen zijn, ligt de site eruit voor onderhoudBoinkie schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:22:
[...]
TIM ondersteunt tethering. Gewoon te koop in de TIM store is mijn ervaring.

Heb overigens al heel wat gelezen hier, alleen zijn we met 2 gezinnen en de verwachting is dat er redelijk wat mb's door heen zullen gaan.
2 simkaarts kopen met beide 20 gig erop. 20 gigabyte kost 19 euro. Simkaart aanschaf 20Aquafreak schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:35:
[...]
Bedankt, ik wou net gaan kijken wat de prijzen zijn, ligt de site eruit voor onderhoud![]()
Heb overigens al heel wat gelezen hier, alleen zijn we met 2 gezinnen en de verwachting is dat er redelijk wat mb's door heen zullen gaan.
Weer iemand ook of bij het gebruik van het Mundo kaartje het nog uitmaakt welke provider je in een land kiest?
Dus is die 100MB voor 1 euro geldig bij alle providers of bij specifieke?
Dus is die 100MB voor 1 euro geldig bij alle providers of bij specifieke?
vreemd verhaal bij orange.fr. de 2gb paygo voor 14,90 blijkt alleen op een tablet te kunnen en niet in een telefoon. bij mij werkt het nu na veel issues.
ook zouden de hotspots niet werken met deze bundel. (werkt ook maar alleen met de orange app)
kortom de orange winkels zijn prut ben er nu bij 3 geweest waarvan er 1 wat engels kon maar wel allemaal het zelfde verhaal. maar mijn sim is nu wel activated ;-)
ook zouden de hotspots niet werken met deze bundel. (werkt ook maar alleen met de orange app)
kortom de orange winkels zijn prut ben er nu bij 3 geweest waarvan er 1 wat engels kon maar wel allemaal het zelfde verhaal. maar mijn sim is nu wel activated ;-)
Hallo,
Ik ga deze vakantie weer naar mijn familie in Rusland.
Nu is de vraag welke provider is de beste qua internet en beste 4g dekking heeft Moskou regio.
iemand hier ervaring mee?
Want de enige providers in Rusland zijn megafon, mtc en beeline.
Alvast bedankt(:
Nu is de vraag welke provider is de beste qua internet en beste 4g dekking heeft Moskou regio.
Alvast bedankt(:
Even terugkomen op mijn eerdere post. Vandaag de sim ontvangen. Is gewoon geactiveerd met m'n rijbewijsnummer. Besteld via http://www.ebay.nl/itm/181746137232. Maandagmiddag verzonden vanuit Spanje, nu in Nederland dus redelijk snel.P!m schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:19:
Ik heb via Ebay ook zo'n Orange Mundo sim besteld. Heb bij het bestellen gevraagd of ze hem wilden activeren. Heb m'n rijbewijsnummer en geboortedatum opgegeven. Niets meer van gehoord, alleen dat hij verzonden is. Zal wel goed zijn dus. Verwacht hem vandaag/morgen.
Ben van plan om in augustus gebruik te maken van 'Ballena' 1+1GB voor €8,95.
Iemand ervaring hoe ik dit moet activeren en ook weer kan uitzetten achteraf? Ik lees ergens 'To activate send SMS to 470 "CAMBIO BALLENA"' Op de officiële Orange website lees ik er echter niets over.
En dan kom ik een PDF tegen waar weer wat anders in staat: http://www.tarjetalia.es/codigos%20SMS%20orange.pdf. Twee verschillende nummers, 470 en 1470.
Gevonden, die Spaanse Orange site is wat chaotisch.
Voor als meer mensen er naar op zoek zijn:
https://areaprivada.orang...tion=changeRateFirstLevel. Op die pagina kan je kiezen uit alle verschillende tarieven en databundels.
[ Voor 51% gewijzigd door P!m op 10-07-2015 13:32 ]
Heb mijn eigen vraag inmiddels opgelost, sim geactiveerd en kon opwaarderen via PayPal. Nu dus een simkaart met 20 euro tegoed, en als ik in Frankrijk ben over drie weken even sms'en om de databundel te activeren.
Hier even de bevestiging dat mijn Franse lebara simkaart gewoon werkt in mijn mifi!...is ook een stuk sneller dan mijn spaanse simkaart en moest steeds opnieuw mijn wachtwoord van het APN invullen in de Mifi?
[ Voor 21% gewijzigd door Michel242186 op 10-07-2015 19:59 ]
Ligt eraan voor hoe lang en waar...dutchnltweaker schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:37:
Hallo,
Alvast bedankt(:
Het schijnt dat Yota redelijk snel en goedkoop is. Onbeperkt toegang voor je smartphone en 100 nationale minuten voor 440R. Snelheid afhankelijk van welk pakket je neemt(voor smartphone, tablet of notebook). Anders een bundel met 4G+ van Megafon:
- 70MB/dag voor 70R3GB voor 350R,
- 16GB voor 590R,
- 36GB voor 890R of
- Night-unlimited + day 30GB voor 1290R.
Megafon heeft over het algemeen het beste bereik in het land.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Iedereen die een bouygues simkaartje genomen heeft in Frankrijk: van 11 tot een met 14 juli onbeperkt gratis Internet.
https://www.bouyguestelecom.fr/weekends-4g-offerts
https://www.bouyguestelecom.fr/weekends-4g-offerts
Waar zie jij die 2 en 8 GB opties dan? Ik zie in de boutique alleen een 1GB optie voor €10. http://boutique.orange.fr...-mobicarte#internetMobileRadioAir schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 20:35:
Orange Frankrijk heeft de prijzen voor mobiel internet in Frankrijk nogal verlaagd (understatement). Hun Let's Go Sans Engagement forfait (de prepaid mobiele internet sims) zijn er nu in 2 en 8GB. Met de 8GB versie mag je ook 3GB per jaar in het buitenland (EU) roamen zonder bijkomende kosten. Soort vervanging voor Joe Mobile dus!
Volgende vraag: Hoe komen we aan die kaarten buiten Frankrijk...De 99135 truc is door Orange uitgeschakeld helaas.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Dankjewel (:timmie1 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:50:
[...]
Ligt eraan voor hoe lang en waar...
Het schijnt dat Yota redelijk snel en goedkoop is. Onbeperkt toegang voor je smartphone en 100 nationale minuten voor 440R. Snelheid afhankelijk van welk pakket je neemt(voor smartphone, tablet of notebook). Anders een bundel met 4G+ van Megafon:Dataverbruik 's nachts telt bij sommige pakketten maar voor 50%. Theoretische maximum snelheid is 300Mbit. Let wel op, dit is in Moskou en Oblast.
- 70MB/dag voor 70R3GB voor 350R,
- 16GB voor 590R,
- 36GB voor 890R of
- Night-unlimited + day 30GB voor 1290R.
Megafon heeft over het algemeen het beste bereik in het land.
Ja ik had al op de site van megafon gekeken en dacht al is wel de goedkoopste voor 1290 ruble 30 gb perdag das 25 euro voor een maand want ben er ook een maand.
En zal eens kijken op de site van yota.
En is yota van megafon? Want ik kan nergens vinden dat zij zendmasten hebben.
Спасибо за совет (:
[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 11-07-2015 00:13 ]
Verwijderd
http://boutique.orange.fr...a-surfer-internet-prepayeKassad schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:40:
[...]
Waar zie jij die 2 en 8 GB opties dan? Ik zie in de boutique alleen een 1GB optie voor €10. http://boutique.orange.fr...-mobicarte#internetMobile
Dit is het data-sim prepaid aanbod, nare is dus dat Orange.fr geen NL creditcards accepteerd en alleen de grotere Orange winkels het simkaartjes verkopen...
Tnx! Dan gaan we in Metz wel ff langs, komt vast goedVerwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:42:
[...]
http://boutique.orange.fr...a-surfer-internet-prepaye
Dit is het data-sim prepaid aanbod, nare is dus dat Orange.fr geen NL creditcards accepteerd en alleen de grotere Orange winkels het simkaartjes verkopen...
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Verwijderd
Welke provider kan je het beste nemen qua Frankrijk nu Joe Mobile weg is? Voor ongeveer 10 euro en 2 weken, en moet uiterlijk zaterdag geregeld zijn.
Orange in je (4g) mifi, voor 15 euro 2gb.wel ter plaatse regelen
Hier het 2e jaar met een mifi in Frankrijk, vorig jaar met Joe, nu met Lebara. Werkt uitstekend, 20 EUR voor 3 GB. Met een paypal account in NL gekocht en geactiveerd. Creditcard werkte niet, heb een prepaid creditcard en dat pikte zie niet bij Lebara. Alleen vraag ik mij af of het mogelijk is of je via de Huawei app kan zien hoeveel data je nog over hebt. Op de mifi zelf (5336) zie je alleen de gebruikte MB's. Iemand hier ervaring mee ?
Ik heb eerst als proef 500mb genomen en wilde daarna upgraden naar 3gb maar de lebara site gaf aan dat dat niet mogelijk was???..heb gelukkig twee simkaartje mee...misschien mag je niet gelijk naar een dag weer upgraden?mdouble schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:04:
Hier het 2e jaar met een mifi in Frankrijk, vorig jaar met Joe, nu met Lebara. Werkt uitstekend, 20 EUR voor 3 GB. Met een paypal account in NL gekocht en geactiveerd. Creditcard werkte niet, heb een prepaid creditcard en dat pikte zie niet bij Lebara. Alleen vraag ik mij af of het mogelijk is of je via de Huawei app kan zien hoeveel data je nog over hebt. Op de mifi zelf (5336) zie je alleen de gebruikte MB's. Iemand hier ervaring mee ?
Heb ergens zien staan dat per maand maar 1 bundel / pakket mogelijk is. Het zou raar zijn dat een proefpakket wordt gezien als een volledig pakket ? Anders Lebara effe bellen of mailen ?
Ah dan mag je vast maar 1 pakket per maand gebruiken...heb gelukkig ook nog de Spaanse sim achter de hand.mdouble schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:53:
Heb ergens zien staan dat per maand maar 1 bundel / pakket mogelijk is. Het zou raar zijn dat een proefpakket wordt gezien als een volledig pakket ? Anders Lebara effe bellen of mailen ?
Извините, был занятdutchnltweaker schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 00:09:
[...]
Dankjewel (:
Ja ik had al op de site van megafon gekeken en dacht al is wel de goedkoopste voor 1290 ruble 30 gb perdag das 25 euro voor een maand want ben er ook een maand.
En zal eens kijken op de site van yota.
En is yota van megafon? Want ik kan nergens vinden dat zij zendmasten hebben.
Спасибо за совет (:
Yota is voor 50% van MegaFon en werkt als virtuele provider op hun netwerk. Er zijn uitzonderingen in bepaalde gebieden, daar hebben ze speciale overeenkomsten en roamen ze op Tele2/Rostelecom. Ook hadden ze een eigen WiMax-netwerk dat voor zover ik weet nog steeds operationeel is.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Vandaag KPN buitenlandbundel geactiveerd (100mb). Hele dag heeft die ***bundel niks gedaan. Geen connectie met internet mogelijk whatsoever. WiFi deed hij kortstondig wel daarna heeft de telefoon de hele dag problemen gehad. Vorige keren ging dat probleemloos. Morgen eens KPN bellen of ik de 10 euro retour krijg... App gaf ook constant 'onderhoud' melding aan.
Je had toch wel "roaming" aanstaan? Voor €10,- krijg je overigens 200MB gedurende een maand bij KPN. 100MB is een weekbundel en kost €5,- en voor €2,50 mag je gedurende een dag 50MB roamen in het buitenland.Typhone schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 00:08:
Vandaag KPN buitenlandbundel geactiveerd (100mb). Hele dag heeft die ***bundel niks gedaan. Geen connectie met internet mogelijk whatsoever. WiFi deed hij kortstondig wel daarna heeft de telefoon de hele dag problemen gehad. Vorige keren ging dat probleemloos. Morgen eens KPN bellen of ik de 10 euro retour krijg... App gaf ook constant 'onderhoud' melding aan.
Wat WiFi er mee te maken heeft zou ik niet weten. KPN FON is iets heel anders, als je daar op doelt.
Je krijgt overigens sowieso een SMS op het moment dat er een bundel op 50/75/~100% van de limiet zit.
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 14-07-2015 00:38 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Jazeker, alles stond aan (quadruple x triple checked). Hele dag nul komma nul verbinding. WiFi deed het in McDonalds wel en toen werkte de KPN app ook probleemloos...
Apart. Op het moment dat er geen bundel actief is én roaming toegestaan is op het toestel dan zou je in ieder geval via de "reguliere" 2/3/4G verbinding een datanetwerk moeten hebben á €0,24 /MB (in de EU).Typhone schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 00:29:
Jazeker, alles stond aan (quadruple x triple checked). Hele dag nul komma nul verbinding. WiFi deed het in McDonalds wel en toen werkte de KPN app ook probleemloos...
'alles'....Typhone schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 00:29:
Had je 'EU internet' ook aan staan in je telefoon?
Zo ja, die even uit zetten: dat is een constructie waarbij de netwerkprovider waar je op dat moment mee verbonden bent je internetverkeer via een bundel van hen kan laten afhandelen (echter is er niet een provider die dit uiteindelijk is gaan doen, maarja, EU regeltjes..) dus dan zit je inderdaad zonder connectiviteit terwijl je juist zou denken alleen binnen de EU wel verbinding te hebben en daarbuiten niet..
Zie ook https://apple.stackexchan...switch-do-on-my-iphone-5s bijvoorbeeld..
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
In eerste instantie uit, later aangezet. Vandaag even richting Duitsland of België om te testen. Want het kon even duren voordat de bundel geactiveerd was en wellicht ben ik toen al te snel geweest. Kreeg namelijk binnen 2 minuten na het aanvragen van de bundel een bericht dat de 'aanvraag voor het verzoek verlopen was'. Vorige keren (onder andere toen ik de iPhone kocht in Oberhausen op de dag van de relase) werkte het probleemloos. Italië, Duitsland, Oostenrijk in de tussentijd ook. Maar gisteren....carnager schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:08:
[...]
'alles'....
Had je 'EU internet' ook aan staan in je telefoon?
Zo ja, die even uit zetten: dat is een constructie waarbij de netwerkprovider waar je op dat moment mee verbonden bent je internetverkeer via een bundel van hen kan laten afhandelen (echter is er niet een provider die dit uiteindelijk is gaan doen, maarja, EU regeltjes..) dus dan zit je inderdaad zonder connectiviteit terwijl je juist zou denken alleen binnen de EU wel verbinding te hebben en daarbuiten niet..
Zie ook https://apple.stackexchan...switch-do-on-my-iphone-5s bijvoorbeeld..

Okay.. Nou ja, dan heb je het in ieder geval geprobeerd (en kent de werkende situatie..)
Wat zegt KPN er zelf eigenlijk van?
Want voor een 'kwaliteitsprovider' zoals ze zichzelf profileren, is dit wel een faalaktie..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Het kan ook aan het toestel gelegen hebben. Ik heb privé altijd iPhones als smartphone gehad en heb voor m'n werk een tijdje een Android geprobeerd (Android 4.4.2 als laatste versie op een Huawei Ascend P6). De SIM van m'n werkgever zit sinds het uitkomen van de iPhone 6 in m'n "oude" iPhone 5 doordat ik een klein beetje klaar was met dat Android toestel. Beide SIM's zijn overigens KPN.
Ik woon redelijk in de buurt van de Belgische grens en rijd derhalve nogal eens ooit de grens over. De iPhones switchen dan keurig automatisch over naar het 3/4G netwerk van BASE, de Huawei (Android) moest ik altijd een handje helpen middels een reboot terwijl daar ook gewoon in aangegeven was dat 'ie automatisch om mocht schakelen.
Zonder dat toestel te rebooten kon ik dus ook niet meer bellen of gebeld worden met dat apparaat, ook niet na terugkeer in NL, en dat vind m'n werkgever dan weer iets minder prettig......
Ik vermoed overigens eerder dat het, in mijn geval, in het toestel ansich zat dan dat Android hier als OS debet aan geweest is. Als het in het Android OS gezeten had dan waren er waarschijnlijk veel meer klachten over te vinden.
Ik woon redelijk in de buurt van de Belgische grens en rijd derhalve nogal eens ooit de grens over. De iPhones switchen dan keurig automatisch over naar het 3/4G netwerk van BASE, de Huawei (Android) moest ik altijd een handje helpen middels een reboot terwijl daar ook gewoon in aangegeven was dat 'ie automatisch om mocht schakelen.
Zonder dat toestel te rebooten kon ik dus ook niet meer bellen of gebeld worden met dat apparaat, ook niet na terugkeer in NL, en dat vind m'n werkgever dan weer iets minder prettig......
Ik vermoed overigens eerder dat het, in mijn geval, in het toestel ansich zat dan dat Android hier als OS debet aan geweest is. Als het in het Android OS gezeten had dan waren er waarschijnlijk veel meer klachten over te vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 14-07-2015 13:20 ]
Afgelopen week heb ik mijn Orange Mundo SIM ontvangen en geinstalleerd in een Huawei E5377. Instructies zoals ze in dit topic beschreven staan gevolgd (Username, Password, APN) en http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Euro1 instructies ook gevolgd, Getest en dataroaming werkt prima. (o.a. via T-Mobile, locatie: Nederland). Ondertussen al 2 euro afgeschreven.
Nu heb ik echter de volgende vraag:
Als ik op de Huawei de 5ghz mode selecteer (ipv de 2.4ghz) krijg ik de volgende melding: "you are in a roaming network 5ghz is unavailable".
Hoe krijg ik de 5ghz modus werkend? Lijkt alsof dit wordt beperkt door de operator ofzo?
Update: in de tussentijd contact gehad met Huawei support: zij verwijzen naar Orange met de volgende reactie:
"...The messgage states that Orange Spain does not provide 2.5 ghz. This means that you should contact them..."
Orange Spanje gebeld en zei verwijzen naar Huawei aangezien het een device-melding betreft. Ben zelf eerder geneigd het laatste antwoord te geloven, typisch kastje-muur verhaal...
Wie kan me overtuigen dat dit al dan niet een Orange gerelateerde melding betreft. Heeft iemand al eens dezelfde melding gekregen?
Nu heb ik echter de volgende vraag:
Als ik op de Huawei de 5ghz mode selecteer (ipv de 2.4ghz) krijg ik de volgende melding: "you are in a roaming network 5ghz is unavailable".
Hoe krijg ik de 5ghz modus werkend? Lijkt alsof dit wordt beperkt door de operator ofzo?
Update: in de tussentijd contact gehad met Huawei support: zij verwijzen naar Orange met de volgende reactie:
"...The messgage states that Orange Spain does not provide 2.5 ghz. This means that you should contact them..."
Orange Spanje gebeld en zei verwijzen naar Huawei aangezien het een device-melding betreft. Ben zelf eerder geneigd het laatste antwoord te geloven, typisch kastje-muur verhaal...
Wie kan me overtuigen dat dit al dan niet een Orange gerelateerde melding betreft. Heeft iemand al eens dezelfde melding gekregen?
[ Voor 29% gewijzigd door Rennie01 op 15-07-2015 09:34 ]
Hmmm. Moet ik op die site dan de optie 4g aanvinken bij filters om de shops te vinden die het verkopen? Dan zoek ik er even een op die op mijn route ligtVerwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:42:
[...]
http://boutique.orange.fr...a-surfer-internet-prepaye
Verwijderd
Dunno precies welke het zijn maar grootste kans heb je bij de winkels die geen franchise zijn gok ik.
Het is een tijdje geleden, maar beviel of bevalt dit nog?Lordy79 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:57:
Ik heb sinds vandaag een truphone sim kaartje. Kost 75/maand (ex btw denk ik) maar kan nu in 66 landen 'lokaal' bellen dus uit de bundel en de bundel is 1000 min + 1000 sms+ 1000 MB
Uiteindelijk ook zakelijk gaan gebruiken?
Verwijderd
Ik zit op site van Orange voor sim voor Spanje, ziet er prima uit alleen ben ik er nig niet achter hoe je deactiveer. Hoef maar drue weken internet. Iemand hier al bekend mee.
Nu 2 gb voor 8,95 Ballena dus echt de moeite waard lijkt me.
Even een sidenote: In de VS wordt ik met Three feel at home meteen van t-mobile af gekicked wegens 'tetheren'. Op AT&T geen problemen met mijn Windows 10 Mobile toestel...
Als het goed is kan je kiezen voor het Ballena tarief op:Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:29:
Ik zit op site van Orange voor sim voor Spanje, ziet er prima uit alleen ben ik er nig niet achter hoe je deactiveer. Hoef maar drue weken internet. Iemand hier al bekend mee.
https://areaprivada.orang...tion=changeRateFirstLevel
En op diezelfde pagina na die maand/drie weken weer kiezen voor het standaard tarief. Dat is wat ik begrepen heb, kan het over 6 weken pas testen.
Ik probeer nu al een tijdje mijn spaanse orange op te waarderen via mijn telefoon. Krijg steeds een (Spaanse) melding: sorry, probeer opnieuw. Iemand meer succes?
JapieB
Vanmorgen nog een met 5 Euro opgewaardeerd...als je betaald met creditcard moet je wel voor de optie "elektronica" of zoiets kiezen....staat onderaan.japieb schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:31:
Ik probeer nu al een tijdje mijn spaanse orange op te waarderen via mijn telefoon. Krijg steeds een (Spaanse) melding: sorry, probeer opnieuw. Iemand meer succes?
Franse Lebara werkt qua internetten prima. Heb m als tweede sim in mn toestel zitten.
Alleen wel gek dat ik op de tweede dag dat hij aanstaat al om 6.30 vier keer door een nummer uit Benin gebeld ben. Sim lag eerst een maand in de kast. Nummers worden denk ik vrij vlot opnieuw uitgegeven.
Alleen wel gek dat ik op de tweede dag dat hij aanstaat al om 6.30 vier keer door een nummer uit Benin gebeld ben. Sim lag eerst een maand in de kast. Nummers worden denk ik vrij vlot opnieuw uitgegeven.
Hierbij een afbeelding van handleiding bij een prepaid kaart van Turkcell (Turkije).
Kan iemand met kennis van de Turkse taal hieruit afleiden wat de geldigheidsduur is van zo'n prepaid kaart cq geldigheidsduur van het saldo?
Kan iemand met kennis van de Turkse taal hieruit afleiden wat de geldigheidsduur is van zo'n prepaid kaart cq geldigheidsduur van het saldo?
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh
Ik snap het nog niet helemaal... Ik heb de Orange Mundo sim nu ook binnen, besteld via Ebay. Ik wil de Go Europe optie niet gebruiken aangezien ik met het vliegtuig ga, ik heb de sim puur en alleen gekocht om in Spanje via een Huawei Mifi met het hele gezin te kunnen internetten.
Op de Orange.es website heb ik de optie gevonden om te kunnen opwaarderen, dat zal dus wel gaan lukken. Maar waar kan ik nu aangeven dat ik een bundel van 2GB wil gebruiken? Dat zou ergens onder contrata moeten staan maar ik zie het niet.
Ook staat er dat ze 50% extra geven als je met €10 of meer opwaardeert (Althans dat begrijp ik eruit maar mijn Spaans is niet al te best). Is dit een eenmalige korting of krijg je dat iedere keer als je met €10 of meer opwaardeert?
Op de Orange.es website heb ik de optie gevonden om te kunnen opwaarderen, dat zal dus wel gaan lukken. Maar waar kan ik nu aangeven dat ik een bundel van 2GB wil gebruiken? Dat zou ergens onder contrata moeten staan maar ik zie het niet.
Ook staat er dat ze 50% extra geven als je met €10 of meer opwaardeert (Althans dat begrijp ik eruit maar mijn Spaans is niet al te best). Is dit een eenmalige korting of krijg je dat iedere keer als je met €10 of meer opwaardeert?
Mundo 2 Gb bundel aanzetten voor gebruik in Spanje:
Log in op 'Area de clientes'
Klik bovenin op 'contrata'
Klik op 'cambiar tarifa'
Scroll omlaag en kies daar 'Tu Mundo 2 Gb'
Tot slot klik op 'siguiente'
Niet vergeten: na je vakantie uitzetten voordat de nieuwe maand ingaat door Tu Mundo (zonder Gb's) in hetzelfde keuzemenu aan te zetten.
Klik op 'cambiar tarifa'
Niet vergeten: na je vakantie uitzetten voordat de nieuwe maand ingaat door Tu Mundo (zonder Gb's) in hetzelfde keuzemenu aan te zetten.
Hier even een kort berichtje uit het zonnige Kroatië. De mundo sim van Orange werkt goed. In Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en in Kroatië kan ik zonder problemen internetten. Tethering werkt niet altijd feilloos. Heeft denk ik te maken met de snelheid die niet optimaal is.
Je kunt hem geloof ik ook op balena zettten, dat is ook inclusief 2gb en iets goedkoper meen ik.U123456 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:42:
Klik op 'cambiar tarifa'
Ik heb 2 Lebara.fr simkaarten. Beiden aan dezelfde account gekoppeld, best handig.
Eerste sim geld op gezet via PayPal en dat werkte prima dit bericht stuur ik Via de 3gb bundel.
Maar nu heb ik net ook €20 op de tweede sim gezet en kreeg in de browser de melding dat het gelukt was, maar toen ik terug ging naar de overzicht pagina stond het saldo nog steeds op €0. Ik kreeg vervolgens een mailtje dat Auto Top Up was mislukt (had geen auto gedaan maar gewoon eenmalig €20).
Ondertussen zijn we een paar UUR verder, wel €20 afgeschreven bij PayPal naar niks erbij bij Lebara.
Iemand enig idee wat ik kan doen?
Eerste sim geld op gezet via PayPal en dat werkte prima dit bericht stuur ik Via de 3gb bundel.
Maar nu heb ik net ook €20 op de tweede sim gezet en kreeg in de browser de melding dat het gelukt was, maar toen ik terug ging naar de overzicht pagina stond het saldo nog steeds op €0. Ik kreeg vervolgens een mailtje dat Auto Top Up was mislukt (had geen auto gedaan maar gewoon eenmalig €20).
Ondertussen zijn we een paar UUR verder, wel €20 afgeschreven bij PayPal naar niks erbij bij Lebara.
Iemand enig idee wat ik kan doen?
facebook, twitter, e-mail, telefoon, etc.
http://www.lebara.fr/contact
http://www.lebara.fr/contact
Bedankt! Dit had ik nog niet gevonden...U123456 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:42:
Klik op 'cambiar tarifa'
Ik zie dat het dan €8,95 kost maar dat is zo te zien per maand, kun je daar op ieder gewenst moment mee stoppen? En wat als ik die 2GB verbruikt heb? Ik verwacht eerlijk gezegd wel zo'n 5 a 6GB te gaan gebruiken in die 2 weken.knakworst schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:48:
[...]
Je kunt hem geloof ik ook op balena zettten, dat is ook inclusief 2gb en iets goedkoper meen ik.
Verwijderd
Voor de liefhebber;
Heb nog 1 lebara.FR sim over.[/hr]
Vergeven...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2015 11:42 ]
Vandaag een simkaartje van reglomobile (sfr netwerk) opgepikt bij de Franse leclerc (hing gewoon in het schap bij de mobiele telefoons) meteen ff in mijn mifi geprikt...duurde ff voordat ik connectie kreeg (moest IPv4 APN aanpassen naar wap66) maar tetheren werkt perfect...geen idee of deze sim ook op te waarderen is.
EDIT: je kunt gewoon een account aanmaken op de site van reglomobile dus opwaarderen moet kunnen
EDIT: je kunt gewoon een account aanmaken op de site van reglomobile dus opwaarderen moet kunnen
[ Voor 18% gewijzigd door Michel242186 op 18-07-2015 23:32 ]
5GB voor 25 euro als ik de site goed begrijp? Kost het SIM-kaartje ook nog iets?Michel242186 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:19:
Vandaag een simkaartje van reglomobile (sfr netwerk) opgepikt bij de Franse leclerc (hing gewoon in het schap bij de mobiele telefoons) meteen ff in mijn mifi geprikt...duurde ff voordat ik connectie kreeg (moest IPv4 APN aanpassen naar wap66) maar tetheren werkt perfect...geen idee of deze sim ook op te waarderen is.
Ja + 5 Euro voor het simkaartjePino112 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 09:55:
[...]
5GB voor 25 euro als ik de site goed begrijp? Kost het SIM-kaartje ook nog iets?
Overgestapt op Red Business?Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:58:
Voor de liefhebber;
Heb nog 1 lebara.FR sim over.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Opwaarderen kan alleen met credit card?Michel242186 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:19:
* Gutteguttegut gaat deze week ook richting Frankrijk en denkt of aan deze optie of een Orange optie.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Je kan ook gewoon bij LeClerc supermarkten oldskool een opwaardeerkaart kopen bij de kassa.
ik was afgelopen twee weken in Frankrijk en heb daar gebruik gemaakt van de mundo SIM.
dit werkte uitstekend, ook op de heen en terug reis. Geen last van blokkerende thethering.
Ik had een Orange mifi 3 g (een Huawei E5331) die werkte top maar wilde toch een 4 g model.
Heb ter plaatse een Orange Airbox 4g gekocht (Huawei E5573B) voor €55,-.
Zoals andere mensen hier kan ik bevestigen dat hij sim lock vrij is.
Ontvangst van de mifi was uitstekend een stuk beter dan de E5331
Wilde eigenlijk de starter sim let's go Kopen voor €14,95 en 2GB data inclusief.
Maar was blijkbaar bevangen door de hitte (was buiten rond de 40 graden) dat ik alleen met de mifi de deur ben uitgelopen
Dus aardig wat euro's op de mundo gespendeerd maar ach het is vakantie.
Ik was trouwens in de Orange boutique in Le Puy en Velay en daar werd ik geholpen door een meisje die Engels sprak dus dat was top. Mocht je daar heen gaan houd rekening met de middag pauze van 12.30 - 14.00
dit werkte uitstekend, ook op de heen en terug reis. Geen last van blokkerende thethering.
Ik had een Orange mifi 3 g (een Huawei E5331) die werkte top maar wilde toch een 4 g model.
Heb ter plaatse een Orange Airbox 4g gekocht (Huawei E5573B) voor €55,-.
Zoals andere mensen hier kan ik bevestigen dat hij sim lock vrij is.
Ontvangst van de mifi was uitstekend een stuk beter dan de E5331
Wilde eigenlijk de starter sim let's go Kopen voor €14,95 en 2GB data inclusief.
Maar was blijkbaar bevangen door de hitte (was buiten rond de 40 graden) dat ik alleen met de mifi de deur ben uitgelopen
Ik was trouwens in de Orange boutique in Le Puy en Velay en daar werd ik geholpen door een meisje die Engels sprak dus dat was top. Mocht je daar heen gaan houd rekening met de middag pauze van 12.30 - 14.00
[ Voor 12% gewijzigd door koesie op 19-07-2015 13:23 ]
Die Airbox wil ik ook gaan halen, zit begin volgende mnd ook in Frankrijk.
Heb je die bij een willekeurige Orange shop gehaald of moet je bv bij een grotere zijn?
Ik wou 'm ook icm een Leclerc mobile sim gebruiken. Moet alleen nog uitzoeken welke operator kwa dekking het meest interessant is: Leclerc (SFR), Lebara (Bouygues Telecom) of Orange
Kwa GB's maakt het niet zoveel uit:
Lebara: 20 eur / 3 Gb
Leclerc: 19 eur / 3Gb - 25 eur / 5Gb
Orange: 2Gb bij de airbox + eventueel 1Gb (10 eur) of 3Gb (25 eur) extra
Heb je die bij een willekeurige Orange shop gehaald of moet je bv bij een grotere zijn?
Ik wou 'm ook icm een Leclerc mobile sim gebruiken. Moet alleen nog uitzoeken welke operator kwa dekking het meest interessant is: Leclerc (SFR), Lebara (Bouygues Telecom) of Orange
Kwa GB's maakt het niet zoveel uit:
Lebara: 20 eur / 3 Gb
Leclerc: 19 eur / 3Gb - 25 eur / 5Gb
Orange: 2Gb bij de airbox + eventueel 1Gb (10 eur) of 3Gb (25 eur) extra
Voor Frankrijk kun je hier alle antennes terugvinden in een kaart voor het uitvogelen van de beste dekking.
Met Lebara heb je alleen 3G, met Orange en Leclerc (duurdere bundels) 4G.
http://www.antennesmobiles.fr/index.php?geo&show
of hier http://www.cartoradio.fr/cartoradio/web/
Overigens hoor je bij die airbox van 55 euro een 4G kaartje te krijgen met 2 GB tegoed, althans op internet wel.
of hier http://www.cartoradio.fr/cartoradio/web/
Overigens hoor je bij die airbox van 55 euro een 4G kaartje te krijgen met 2 GB tegoed, althans op internet wel.
[ Voor 25% gewijzigd door knakworst op 19-07-2015 15:34 ]
Ik was in een niet franchise Orange Boutique, daar hadden ze hem gewoon liggen, stond zelfs in de etalage.DJSmiley schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:33:
Die Airbox wil ik ook gaan halen, zit begin volgende mnd ook in Frankrijk.
Er zat geen sim bij. De starter sim kost volgens mij ook gewoon €14,95 bovenop de mifi.
Je kan ook opzoeken waar de dichtstbijzijnde orange shop is en een belletje proberen te wagen als je goed genoeg Frans spreekt of gokken dat het in het Engels lukt.
http://agence.orange.fr/
Ik heb net nog gekeken maar dat is volgens mij met zo een onbereikbaar post paid niet abbonement.knakworst schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:16:
Voor Frankrijk kun je hier alle antennes terugvinden in een kaart voor het uitvogelen van de beste dekking.
Waar je een Franse creditcard/rekening nummer voor nodig hebt..
Ik heb voor die €55 euro in iedergeval geen sim kaart gekregen.
Maar voor dat geld een 4g Mifi ik vindt het helemaal goed
Die 2Gb incl had ik idd ook gezien. Als ik de kaarten zo bekijk ga ik op Orange gokken. Die geven op hun eigen coverage checker ook 4G aan.knakworst schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:16:
Bouygues geeft op mn adres daar ook 4G aan, maar ja als Lebara als mvno alleen 3G bied...
Bij SFR heb ik alleen 'Dual Carrier' en geen 4G daar
Volgens de site is tethering niet toegestaan, wel een interessante optie, hou ons op de hoogte ajb!Michel242186 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:19:
Op de website van datawiki zie ik nu bij free dat je bij een machine van FREE een 1-maands sim kan kopen:
http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/France
20 gig is natuurlijk wel lekker voor 3 tientjes. Ik zal morgen proberen of het werkt.
Free werkt met een beperkt eigen netwerk op 3G en 4G maar heeft 3G fallback op Orange. Ook als je op 3g zit, heb je gewoon 20 gig zo lang je maar een 4G toestel hebt.
http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/France
Als je een 4G toestel hebt, krijg je 20 gig, als je een 3g toestel hebt, krijg je 3 gig.Prepaid SIM offer Edit
Starting from 2014, it is also possible to buy a one month only (and not rolling) SIM from their automated vending machines in Free stores (see below), so you won't have to worry about cancellation after your leave !
You have basically two ways to get these SIMs :
They can be ordered online to be sent to a French postal address, or at brick and mortar locations which can be found in Paris (e.g. @ Metro Madeleine) and other locations throughout France called "Free Centers". Default online payment is with bank account details. To pay by debit card, under 'paiement de votre commande' on the right hand side, under the box there is a link which says "payer par carte bancaire". It will then change the box to one that allows you to enter the details of any card. Your bank may charge a transaction fee for using this.
Free also provides a SIM distribution circuit trough completely automated machines located both in their "Free center" stores and "Mag press" shops (map). You just need a debit card to use them, and you can get SIM within 2 minutes, very conveniently. There is an additional fee of 10 EUR to cover SIM issue charge and ATM maintenance though. This adds up to 29.99 EUR for the 19 EUR package and 12 EUR for the 2 EUR package. More than 898 machines are available as of January 2015. They sell both rolling contracts and one-month plans. Be sure to get the correct SIM for your phone because reissuing the SIM costs 5 €. Out-of-France credit cards are accepted.
20 gig is natuurlijk wel lekker voor 3 tientjes. Ik zal morgen proberen of het werkt.
Free werkt met een beperkt eigen netwerk op 3G en 4G maar heeft 3G fallback op Orange. Ook als je op 3g zit, heb je gewoon 20 gig zo lang je maar een 4G toestel hebt.
Zit al een tijdje in de States (california) en mis toch wel de nederlandse snelheden. Ook met goede 3G/4G dekking is het niet zo snappy (op ATT en T-Mo). Dit komt enerzijds doordat ik mijn VF-NL roam en dus via NL het internet op ga, maar ook met de T-Mobile die mijn kennis gebruikt is het niet zoals ik het gewend ben in NL. Weet verder niet hoe de andere operators het doen.
mobile.free.fr heeft inderdaad goede aanbiedingen, maar ik zou 4G niet meenemen in de beslissing. De dekking is niet erg goed: https://mobile.free.fr/couverture/
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Dus de Orange 4G mifi halen en daar de Free 20 gig voor 4G in doen en de mifi wordt als 4G toestel herkend?
Klinkt eigenlijk wel erg goed.
Winkels van Free Mobile vindt je hier: http://www.free.fr/freecenter/ en een kaart inclusief vending machines hier: http://mobile.free.fr/couverture/borne_interactive.html
[ Voor 42% gewijzigd door RichieB op 19-07-2015 22:36 ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Mensen ervaring met simkaarten op het eiland samos? (Griekenland)
Er zijn meerdere aanbieders maar kan bijvoorbeeld niet zien hoe de dekking is van cosmote op het eiland. Anders maar gewoon Vodafone halen?
Ik zie nu dat cosmote best cheap is http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/greece#Cosmote
Mensen goede ervaringen ermee?
Er zijn meerdere aanbieders maar kan bijvoorbeeld niet zien hoe de dekking is van cosmote op het eiland. Anders maar gewoon Vodafone halen?
Ik zie nu dat cosmote best cheap is http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/greece#Cosmote
Mensen goede ervaringen ermee?
[ Voor 23% gewijzigd door Geckoo op 19-07-2015 23:43 ]
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Verwijderd
Voor mensen die naar Kroatië gaan:
Dit jaar VIPnet (Vodafone) links laten liggen, en voor T-Mobile gaan. Prima 3g dekking, goede 4g dekking in toeristische gebieden. 11 euro (85Kuna) per week onbeperkt (zonder fair use policy, echt onbeperkt!) internet op 4G snelheid. Verkrijgbaar bij postkantoren, kiosken en T-centre's.
Als alternatief BonBon gebruiken, SIM is gewoon in NL te bestellen, verzending duurt 5 werkdagen +/-. Voor 6 euro voor 5GB. Activeren kan ook via hun Twitter ipv bellen.
Opwaarderen kan bij beiden providers ook met je creditcard via internet
Dit jaar VIPnet (Vodafone) links laten liggen, en voor T-Mobile gaan. Prima 3g dekking, goede 4g dekking in toeristische gebieden. 11 euro (85Kuna) per week onbeperkt (zonder fair use policy, echt onbeperkt!) internet op 4G snelheid. Verkrijgbaar bij postkantoren, kiosken en T-centre's.
Als alternatief BonBon gebruiken, SIM is gewoon in NL te bestellen, verzending duurt 5 werkdagen +/-. Voor 6 euro voor 5GB. Activeren kan ook via hun Twitter ipv bellen.
Opwaarderen kan bij beiden providers ook met je creditcard via internet
Nou de simkaart uit de machine was 2 minuten. Inderdaad kun je na verloop van tijd "valide 1 mois" selecteren. Deze vraag komt na de abonnementskeuze, dus niet zenuwachtig worden. Betalen kan met Nederlandse betaalkaarten. 30 euro voor 1 maand.sambalbaj schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:56:
Dus de Orange 4G mifi halen en daar de Free 20 gig voor 4G in doen en de mifi wordt als 4G toestel herkend?
Alleen totnutoe is mijn snelheid op 3G maximaal 1 megabit. Aan de ontvangst ligt het niet. Ook is mijn locatie erg landelijk en niet echt heel druk zou ik zeggen. Dus wellicht een aanrader als je het geluk hebt van 4G ontvangst (alleen zeer beperkt want ze gebruiken alleen 2600 MHz frequenties voor 4G). Maar anders is het geen aanrader.
Ik heb de sim in een LG G4 gedaan, en in mijn account zie ik dat ik 20 GB beschikbaar heb, dus dat gaat goed, gezien de lage snelheden heb ik tethering niet getest, maar volgens Free mag het wel dus dat zal wel goed zitten:
https://mobile.free.fr/assistance/404.html
Mijn laatste hoop is nog dat ik ook buiten Frankrijk 35 dagen (minder dus want hij verloopt 20 augustus) 3 GB kan verstoken en dat de snelheid daar beter is, want ik ga nog weekendjes naar Antwerpen en Berlijn.
edit: in het dorp Cabris (bij Grasse in Cote d'Azur 4G opgepikt.

Waarschijnlijk is de paal verbonden met ADSL verbinding in plaats van glas, of verbonden met HF-stralers en onvoldoende capaciteit.
[ Voor 20% gewijzigd door knakworst op 23-07-2015 09:36 ]
Ik zit nu in Grado Italië en heb eerst gekeken welke netwerken ik hier op de camping kon ontvangen en ik zag van Tim alleen 2G, Vodafone 2G en 3G en van Win zag ik 2G, 3G en 4G.Waarschijnlijk komt dat van de mast die ik hier vanuit mijn caravan net buiten de camping zie staan. Valt me reuze mee want TIM en Vodafone zeggen het meeste bereik te hebben maar hier is Wind dus iets eerder geweest met oprichten van 4G masten.
Ik ben vanmiddag dus naar de WIND shop in Monfalcone gereden(helaas half uurtje te vroeg want de shop was tussen 13:00 en 15:30u gesloten maar later ben ik de winkel uitgelopen met een 4G prepaid sim voor 30 euro. Daarop heeft de man in de winkel "Open Internet 12 GIGA" geactiveerd voor 24 euro(19 euro + 5 auro activatiekosten) . Deze sim zit in mijn 2e mobiel en het hele gezin kan er op los tetheren. 12 GB in 2 weken moet toch wel genoeg zijn.Lijkt me een mooie prijs voor een dergelijke bundel.
Ik ben vanmiddag dus naar de WIND shop in Monfalcone gereden(helaas half uurtje te vroeg want de shop was tussen 13:00 en 15:30u gesloten maar later ben ik de winkel uitgelopen met een 4G prepaid sim voor 30 euro. Daarop heeft de man in de winkel "Open Internet 12 GIGA" geactiveerd voor 24 euro(19 euro + 5 auro activatiekosten) . Deze sim zit in mijn 2e mobiel en het hele gezin kan er op los tetheren. 12 GB in 2 weken moet toch wel genoeg zijn.Lijkt me een mooie prijs voor een dergelijke bundel.
Antenne en masten malloot
grappig ik moest in de sfr shop 10 euro voor 1gb en 20 euro voor de sim betalen. ik heb toen toch maar orange genomen. en kan je online opwaarderen met je nl creditcard mits je card tot 2019 gaat anders moet je naar de orange shop
Ik kan bevestigen dat Free een goede optie is in Frankrijk. Via de automaat is het zo geregeld, je moet een Frans Adres opgeven maar de dame die ons heeft geholpen vulde gewoon het adres van de winkel in.
Betaald met ING creditcard, ING pinpas deed het niet bij ons.
€10 voor de sim en €20 voor 20GB internet met tethering stopt automatisch na 30 dagen.
Betaald met ING creditcard, ING pinpas deed het niet bij ons.
€10 voor de sim en €20 voor 20GB internet met tethering stopt automatisch na 30 dagen.
Wat is je snelheid op 3G? Ik heb nog maar op één locatie getest maar daar is het helaas dramatisch, ondanks goede ontvangst.
Ik probeer net voor de vakantie nog even wat geld op mijn orange.es bij te storten. Bekende methode, bedrag selecteren, creditcard gegevens invoeren, bevestigen. Dan kom je op een pagina met telefoonnummer, bedrag en creditcardnummer en moet je nog een keer bevestigen. Echter daarna krijg ik keer op keer een error pagina (probeer het later nog eens) en geen saldo erbij.
Meer mensen die dit herkennen? Kwestie van wachten of is er wat anders aan de hand?
Meer mensen die dit herkennen? Kwestie van wachten of is er wat anders aan de hand?
Probeer anders deze alternatieve url eens? http://www.simmundo.es/recarga-tarjeta-sim/
Ik heb deze kaart ook aangeschaft en alles werkte prima, ook tetheren. Ik heb echter met de apn instellingen zitten prutsen waardoor tetheren niet meer werkt. Zou jij de instellingen voor apn-type kunnen posten? Ik heb er nu default staan maar kan me herinneren dat er veel meer stond..Michel242186 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:19:
An error has occurredLord_Dain schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:24:
Probeer anders deze alternatieve url eens? http://www.simmundo.es/recarga-tarjeta-sim/
has not been able to perform the recharge please, try again later.
remember to select the payment online banking to recharge amounts above 50 € / day or 90 € / month
Je hebt wel 'Pago con banca electrónica' gekozen toch? Ik heb zelf tijdens mijn vakantie een keer dezelfde ongein gehad, paar uur later werkte het weer. Ze zijn in Spanje nog niet zo ver met stabiele website
Uiteraard electronicaLord_Dain schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:32:
Je hebt wel 'Pago con banca electrónica' gekozen toch? Ik heb zelf tijdens mijn vakantie een keer dezelfde ongein gehad, paar uur later werkte het weer. Ze zijn in Spanje nog niet zo ver met stabiele website
Vraagje voor de Three UK (Feel at home) gebruikers. Ik zie dat ze op Ebay deze simkaarten nog verkopen met 15 pond tegoed. Deze wil ik gebruiken voor mijn komende reis (in september) naar USA.
Wat bedoelen ze met 30 dagen actief zijn ? is dat de simcard in je telefoon doen en zorgen dat die zich gaat aanmelden aan het netwerk (en na 30 dagen een bundel kiezen zodat je Feel at home kan gebruiken) ?
Of is de simkaart pas "actief" als je een bundel hebt gekozen ? M.a.w. dat je na 30 dagen met een bundel pas gebruik kunt maken van Feel at home. In dit tweede geval zou dus nog een keer een topup moeten doen en laat dat nou (volgens dit topic) nu lastig zijn.
Wat bedoelen ze met 30 dagen actief zijn ? is dat de simcard in je telefoon doen en zorgen dat die zich gaat aanmelden aan het netwerk (en na 30 dagen een bundel kiezen zodat je Feel at home kan gebruiken) ?
Of is de simkaart pas "actief" als je een bundel hebt gekozen ? M.a.w. dat je na 30 dagen met een bundel pas gebruik kunt maken van Feel at home. In dit tweede geval zou dus nog een keer een topup moeten doen en laat dat nou (volgens dit topic) nu lastig zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door dcell op 21-07-2015 21:17 ]
IPv4 APN moet je op wap66 of sl2sfr (voor 4G) en IPv4 nummer moet op *99# staanKassad schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:26:
[...]
Ik heb deze kaart ook aangeschaft en alles werkte prima, ook tetheren. Ik heb echter met de apn instellingen zitten prutsen waardoor tetheren niet meer werkt. Zou jij de instellingen voor apn-type kunnen posten? Ik heb er nu default staan maar kan me herinneren dat er veel meer stond..
Ja, die heb ik ook gevonden, het gaat mij om het apn-type, daar heb ik nu "default" staan maar ik had er oorspronkelijk veel meer woorden staan, gescheiden door komma's. Heb je die ook voor me? Tnx!Michel242186 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:20:
[...]
IPv4 APN moet je op wap66 of sl2sfr (voor 4G) en IPv4 nummer moet op *99# staan
Die instelling heb ik niet.Kassad schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:59:
[...]
Ja, die heb ik ook gevonden, het gaat mij om het apn-type, daar heb ik nu "default" staan maar ik had er oorspronkelijk veel meer woorden staan, gescheiden door komma's. Heb je die ook voor me? Tnx!
Per maand 1 bundel? Dus als mijn 3GB zometeen op is heb ik een probleem? Jammer.mdouble schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:53:
Dan vraag je toch nu op het adres waar je bent even een nieuwe sim aan?
Bij de Orange winkel in Grasse een printje laten zien van deze pagina:DJSmiley schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:37:
[...]
Die 2Gb incl had ik idd ook gezien. Als ik de kaarten zo bekijk ga ik op Orange gokken. Die geven op hun eigen coverage checker ook 4G aan.
Bouygues geeft op mn adres daar ook 4G aan, maar ja als Lebara als mvno alleen 3G bied...
Bij SFR heb ik alleen 'Dual Carrier' en geen 4G daar
https://boutique.orange.f...urfer-internet-prepaye-4G
Binnen 2 minuten stond ik weer buiten, was alleen afrekenen, geen gegevens etc.

De box komt met een prepaid data simkaart van 2 GB, vanaf de eerste keer dat je het gebruikt, is hij 30 dagen geldig. De sim zit al in de dongel: pret-a-surfer. Daarom zit er een lipje voor de batterij zodat hij niet per ongeluk aan kan.

Als je de Orange sim langer dan een maand wil blijven gebruiken, moet je een kaart invullen, en die in een bijgevoegde gefrankeerde envelop op de bus doen. De 2 GB is sowieso 30 dagen geldig, maar als je dus de sim actief wil houden en regelmatig data wilt bijkopen, moet je de kaart opsturen.
De sim van free.fr werkt in de dongel (simlockvrij dus), en de cockpit van free.fr laat zien dat ik nog 20 GB heb dus dat zit ook goed. Installeer de huawei hilink app op android en dan kun je eenvoudig de dongel bedienen. In de doos zit ook de sticker met de wifi code.

Al met al: Geen geld voor een simlockvrije 4G router en dus een goede optie in Frankrijk, eventueel voor de echt data hongerige met een Free.fr simkaartje erbij. Maar dat is echt afhankelijk van de locatie, want in omgeving Grasse (Cote d'Azur) is free heel erg traag.
Ook een E5773 gekocht, maar zonder sim, de mijne zat in een doos. Apart 500mb kaartje gekocht (e14,95), wifi aan en 5 apparaten gaan hun chrome updaten, dus de volgende dag maar een free sim gekocht.
Kiosk werkt alleen met mastercard, bank doet het niet.
Die doet het prima, 3G op Orange, gedurende de dag wel af en tie 2G, maar s avonds kijken de kids jijbuis.
Iedereen happy 😎
Kiosk werkt alleen met mastercard, bank doet het niet.
Die doet het prima, 3G op Orange, gedurende de dag wel af en tie 2G, maar s avonds kijken de kids jijbuis.
Iedereen happy 😎
[ Voor 9% gewijzigd door adejoode op 23-07-2015 21:06 . Reden: Add ]
Bedankt voor je uitgebreide verhaal, goed om te lezen. Heb je de free.fr sim eerst in een 4g telefoon gehad of direct in de mifi gedaan?knakworst schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:49:
[...]
De sim van free.fr werkt in de dongel (simlockvrij dus), en de cockpit van free.fr laat zien dat ik nog 20 GB heb dus dat zit ook goed.
4g telefoon, 20 gb, 4g tablet, 3 gb, 4g dongel, 20 gb. Dat lijkt dus continu te switchen. Met de dongel zit je dus altijd goed. De 4g tablet werd niet goed herkend, een Lenovo yoga tab 2 8 inch LTE. Overigens net naar vliegveld van Nice geweest, daar werkte free in het geheel niet. Wel goed bereik, geen data mogelijk.
Mijn probleem met Lebara is ook opgelost: bovenstaande Airbox gehaald. Netjes geholpen, gegevens van de winkel en het werkt nu
Top!
thanks, maar in welk device heb je hem geactiveerd? heb zelf een huawei mifi, en heb begrepen dat Free kijkt naar imei nummer van een device, en dat vergelijkt met hun database om te zien of het een 4g device is of niet....knakworst schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 23:32:
4g telefoon, 20 gb, 4g tablet, 3 gb, 4g dongel, 20 gb. Dat lijkt dus continu te switchen. Met de dongel zit je dus altijd goed. De 4g tablet werd niet goed herkend, een Lenovo yoga tab 2 8 inch LTE. Overigens net naar vliegveld van Nice geweest, daar werkte free in het geheel niet. Wel goed bereik, geen data mogelijk.
Geactiveerd in de 4G telefoon. Toen had ik 20 gig. Maar toen ik hem in de tablet deed, was het opeens 3 gig. Daarna weer in 4G dongel gestopt, en het was weer 20 gig. Dus activatie maakt niet uit, als je aan het einde van de rit een in hun ogen 4G device hebt zit je goed.
Overigens voor Free.fr: zet de airbox op roaming. Daarna kun je ook op Orange netwerk. Bij de mobiele telefoon is Orange al gehernoemd naar Free en kun je met geen mogelijkheid handmatig selecteren. Met de airbox is dit geen probleem.
Overigens voor Free.fr: zet de airbox op roaming. Daarna kun je ook op Orange netwerk. Bij de mobiele telefoon is Orange al gehernoemd naar Free en kun je met geen mogelijkheid handmatig selecteren. Met de airbox is dit geen probleem.
Ik heb de free in dr mifi gedaan, en heb 20Go.
De mifi heeft 10 connected devices: 5 op de pri, 4 op het gast (maar is ook dicht te zetten) en 1 op de USB. De koters zitten op het gasten netwerk, daar werkt de hilink app van Huawei zonder password niet op, op het pro netwerk kun je alles configgen met de app zonder password.
Roaming moet je asnzetten en heb je 3g van Orange in de niet 'free' gebieden.
De mifi heeft 10 connected devices: 5 op de pri, 4 op het gast (maar is ook dicht te zetten) en 1 op de USB. De koters zitten op het gasten netwerk, daar werkt de hilink app van Huawei zonder password niet op, op het pro netwerk kun je alles configgen met de app zonder password.
Roaming moet je asnzetten en heb je 3g van Orange in de niet 'free' gebieden.
[ Voor 10% gewijzigd door adejoode op 24-07-2015 17:36 . Reden: toev. ]
Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.