Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Ai, dat ga je niet menenPhusebox schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:29:
Ik zal hier even mijn ervaringen posten met Orange Mundo buiten Spanje. Het werkte op zich goed tot na een week tethering of wifi hotspot werd geblocked. Daarna nog 30 euro useless tegoed dus dan maar gewoon onzin downloaden om het op te maken. Ga het ze niet gratis geven.
Iets vergelijkbaar had ik ook bij gebruik in Spanje via APN orangeworld. Na enkele dagen werkte wifi hotspot niet meer. Toen de APN instelling in mijn Android helemaal verwijderd en opnieuw erin gezet met deze settings: APN: internet, USER: orange, PW: orange. Daarna werkte het de rest van de reis weer als vanouds zowel op mijn telefoon als op de laptop.Phusebox schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:09:[...]Nee zodra ik wifi hotspot aanzette werd de dataverbinding binnen 5 sec inactief. Er kwam zowel op de host als op de client niks meer binnen. Wifi hotspot uit en het werkte weer op de host.
[ Voor 8% gewijzigd door U123456 op 25-06-2015 11:14 ]
In Polen koop je bij elke kiosk of pomp een unlimited PLAY kaart voor 5 zloty (€1.20). Geen activatie nodig. Sim in de MiFi en gaan.Tomba schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:43:
[...]en Polen.
Lekker!
Bij mij werkte het gewoon zowel IN spanje als buiten spanje met roaming, in een huawei mifi.
Ik ben zondag 21 mei teruggereisd en heb de gehele terugreis getethered (Spanje, Frankrijk, Luxemburg, België). Ik heb wel op aanraden van RadioAir mijn APN aangepast van orangeworld naar internet, met als user/pass 'orange' halverwege mijn vakantie. Mss dat dit er mee te maken heeft?
^bovenstaande gaat over Orange Mundo
[ Voor 7% gewijzigd door Lord_Dain op 25-06-2015 12:41 ]
Lord_Dain schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:34:
Ik heb wel op aanraden van RadioAir mijn APN aangepast van orangeworld naar orange, halverwege mijn vakantie.
APN van orangeworld naar orange of naar internet?U123456 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:10:
[...]
de APN instelling in mijn Android helemaal verwijderd en opnieuw erin gezet met deze settings: APN: internet, USER: orange, PW: orange.
Klopt je moet een postcode invullen en huis nummer. heb gewoon die van three gebruikt ;-).TheGabeMan schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 07:59:
[...]
Ik heb ook een Three Pay as you go sim. Vorig jaar erg tevreden over, maar opwaarderen lukt niet ivm nederlandse creditcard. Iemand nog een betrouwbaar adres waar ik voucher codes kan kopen?
volgende week moet ik weer 7gb toevoegen voor deze vakantie ;-) laat het wel even weten of het lukt. het is immers maar 30dg geldig. echter als ik nu een nieuwe kaart neem dan kan het voor 12maand. beetje vreemd.
Goed punt, aangepast! APN: Internet, user en ww: orangesjimmie schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:46:
[...]
[...]
APN van orangeworld naar orange of naar internet?
[ Voor 7% gewijzigd door Lord_Dain op 25-06-2015 12:43 ]
Das mooi, maar ik heb weinig om voor ieder land waar ik doorheen rij een aparte kaart te kopen, maar bovendien zijn we maar hooguit 2 dagen in PolenNapsju schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:16:
[...]
In Polen koop je bij elke kiosk of pomp een unlimited PLAY kaart voor 5 zloty (€1.20). Geen activatie nodig. Sim in de MiFi en gaan.
Ga op basis van de opmerkingen van andere (APN Internet) toch gewoon zo'n Tu Mundo kaart bestellen. In het uiterste geval heb ik dan 20 euro kwijt aan Spainsur.
[ Voor 13% gewijzigd door Tomba op 25-06-2015 15:23 ]
Is die via ebay niet een stuk goedkoper?Tomba schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:18:
[...]
Ga op basis van de opmerkingen van andere (APN Internet) toch gewoon zo'n Tu Mundo kaart bestellen. In het uiterste geval heb ik dan 20 euro kwijt aan Spainsur.
IP type: IPv4 (IPv4 + IPv6 werkt volgens mij ook)
APN: internet
IPv4/IPv6 number: *99#
Security: PAP
username: orange
password: orange
kan je niet handmatig een DNS server specificeren in de DHCP instellingen van je Mifi ?Phusebox schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:15:
Heb de instellingen die hierboven genoemd werden zojuist geprobeerd maar dat werkt hier in ieder geval niet.
De fout die ik krijg is dat dns lookup niet lukt.
Heb het nu geprobeerd via wifi hotspot op mijn telefoon. Daar is die optie er niet volgens mij.koesie schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:43:
[...]
kan je niet handmatig een DNS server specificeren in de DHCP instellingen van je Mifi ?
En als ik een andere dns server instel via een app werkt de verbinding ook niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 26-06-2015 13:20 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
ik was nu toch wel benieuwd of de mundo in mijn mifi werkt (ik heb hem alleen getest toen ik hem kocht vorig jaar Okt.) Aangezien ik volgende week op vakantie ga en de mundo op de reisdagen wil gaan gebruiken. Heb nu een sessie van ruim 20 minuten een vooralsnog werkt het gewoon (schrijf dit op de verbinding.Phusebox schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:41:
[...]
Heb het nu geprobeerd via wifi hotspot op mijn telefoon. Daar is die optie er niet volgens mij.
En als ik een andere dns server instel via een app werkt de verbinding ook niet.
De mifi is een Huawei E5331 en de APN is internet en user en ww zijn orange.
Ik kan overigens niet veel instellen qua DHCP. Aan/uit, welke range en de leasetijd.
Update:
heb uiteindelijk ruim 2 uur een sessie gehad en hij bleef bij mij gewoon werken:
[ Voor 9% gewijzigd door koesie op 26-06-2015 15:44 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
ik hoop dat het blijft werken als ik op vakantie benPhusebox schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:06:
Bij mij heeft ie het ca. 8 dagen gedaan. Daarna was het over.in die 8 dagen heb ik 2gb data verstookt en had nog meer dan voldoende saldo. Ook geen rare sms-jes ontvangen of iets dergelijks.
https://www.o2online.de/tarife/o2-go-prepaid/
edit:Vodafone ziet er toch beter uit.
[ Voor 21% gewijzigd door allure op 26-06-2015 21:36 ]
Volgende vraag: Hoe komen we aan die kaarten buiten Frankrijk...
De prepaid versie staat hier:
https://boutique.orange.f...a-surfer-internet-prepaye
Net gisteren terug uit Oostenrijk, en dit verhaal lijkt nog steeds actueel.BounceMeister schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:35:
[...]
Even een late quote ter info.
Begin dit jaar ben ik in Oostenrijk geweest. Bij de Hofer (Oostenrijkse Aldi inderdaad) heb ik van Hot een simkaart gekocht voor 2 euro (prepaid kaart) en een opwaardeerkaart van 10 euro. (liggen in het rek bij de kassa, de opwaardeercode staat na afrekenen op je kassabon).
[...]
Heb het zelf niet gebruikt/aangeschaft (twee weekjes zonder internet is ook wel eens lekker rustig), maar heb de pakketjes van HoT wel zien hangen bij de Hofer. Volgens mij kon je voor 10 euro een 3GB bundel kopen. Bij de LIDL was het 9,90 euro voor 1.000 min/SMS/MB, dus het aanbod van Hofer is voordeliger. Ook een pakketje met een dongle gezien (weet niet meer of dat LIDL/Hofer was), maar die was 49 / 69 euro meen ik. Geen idee hoeveel data daar bij zat.
TL;DR: In Oostenrijk mobiele data? > Hofer
Mensen met Vodafone doen er goed aan te weten dat AU gewoon een Voordeelland is en er daarom gewoon de 2 en 4 euro 35/100MB bundels gebruikt kunnen worden! Ook Three PAYG werkt daar prima.
Ik vlieg morgen naar Londen voor een week. Heb twee Three sims bij me, maar ga proberen het te redden met een 200MB bundel van KPN en een Virgin wifi code voor de London Underground stations en daarnaast een KPN Fon login op onze beide telefoons. Aangezien Londen zwart ziet van de BT With Fon hotspots moet dit volgens mij wel gaan lukken.
[ Voor 21% gewijzigd door RadioAir op 28-06-2015 18:42 ]
Amaysim stuurt de sims toch niet naar Nederland? Of is dat wel mogelijk?RadioAir schreef op zondag 28 juni 2015 @ 18:40:
Ik heb voor Australië op afstand wat geprobeerd te regelen voor een kennis. Da's aardig gelukt. Amaysim is een MVNO op het Optus netwerk (niet de beste van de 3, maar prima te doen in de bewoonde wereld) [...]
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
http://www.ebay.de/itm/181746137232
Per mail heb ik mijn paspoortnr (...) en geboortedatum gestuurd, waarna ik heel snel reactie kreeg.
Maar die reactie is
En zelfs na Google Translate snap ik niet wat ze me willen zeggen.Tarjeta Activada, ya puede3 comenzar a usarla.
EDIT:Aan boord als puede3 gaan gebruiken .
Oh, wacht, als ik de '3' eruit haal komt translate verder:
Ik denk dat ze bedoelen dat ik hem kan gebruiken zodra hij binnen is.Aan boord, kunt u beginnen met het gebruik.
[ Voor 26% gewijzigd door sjimmie op 29-06-2015 16:27 ]
Geactiveerde kaart, je kunt hem al/nu gaan gebruiken.sjimmie schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:10:
Via ebay heb ik een Orange sim besteld:
http://www.ebay.de/itm/181746137232
Per mail heb ik mijn paspoortnr (...) en geboortedatum gestuurd, waarna ik heel snel reactie kreeg.
Maar die reactie is
[...]
En zelfs na Google Translate snap ik niet wat ze me willen zeggen.![]()
[...]
EDIT:
Oh, wacht, als ik de '3' eruit haal komt translate verder:
[...]
Ik denk dat ze bedoelen dat ik hem kan gebruiken zodra hij binnen is.
ES: Tarjeta activada, ya puedes comenzar a usarla.
[ Voor 5% gewijzigd door Whatson op 29-06-2015 22:19 ]
Zodra de kaart er is, zal ik Go Europe proberen te activeren, de APN settings in mijn Mifi uitzoeken en kijken of het in NL met een mifi werkt.Whatson schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:12:
[...]
Geactiveerde kaart, je kunt hem al/nu gaan gebruiken.
Overigens zou in 2017 dit topic gerenamed kunnen worden naar "Ervaringen Mobiel internet buiten EU"?
nieuws: EU schaft roamingtarieven in 2017 af
[ Voor 38% gewijzigd door knakworst op 30-06-2015 09:07 ]
ja.. kan ze ook niet meer opwaarderen. dus bye bye three.TheGabeMan schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 07:59:
[...]
Ik heb ook een Three Pay as you go sim. Vorig jaar erg tevreden over, maar opwaarderen lukt niet ivm nederlandse creditcard. Iemand nog een betrouwbaar adres waar ik voucher codes kan kopen?
Moet dus ook even snel opzoek naar wat anders.. grrr
Frankrijk en spanje. tips zijn welkom ;-)
Opwaarderen via een opwaardeer voucher kan wel. Moet je iemand in de UK vinden die deze aan je wil verkopenrob2011 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:40:
[...]
ja.. kan ze ook niet meer opwaarderen. dus bye bye three.
Moet dus ook even snel opzoek naar wat anders.. grrr
Frankrijk en spanje. tips zijn welkom ;-)
edit: Zo gevonden; http://www.myphonecard.co...uct/product&product_id=64
(Weet niet hoe betrouwbaar die club is)
[ Voor 15% gewijzigd door Whatson op 30-06-2015 20:45 ]
ik zie net bij orange 15 euro 2gb ;-)
http://boutique.orange.fr/mobiles/panier.aspx
Het was flink puzzelen om in te loggen op de site areaprivada.orange.es.
Uiteindelijk bleek dat Safari op mijn ipad ergens een stap oversloeg of niet goed weergaf waardoor het activeren van mijn wachtwoord telkens werd overgeslagen. Handig als alles in het Spaans gaat...
De SIM moet wel ergens in zitten want je krijgt een SMS met een inlogcode.
(en ja hoor, de oude Nokia ging meteen zelf ook in het Spaans met een Spaanse SIM)
Let op dat de PIN code op het Orange kaartje staat, dat is niet 0000.
Eenmaal ingelogd vond ik ergens iets waarin Go Europe stond en daar heb ik die optie aangezet.
Ook het opwaarderen heb ik gevonden, maar daar wacht ik nog even mee want ik heb toch al 5 euro op de kaart.
Gisteren stond er op de site een actie voor +50% tegoed bij minimaal 10 euro opwaarderen. Geldig van 4-30 juni. Vandaag, 1 juli, staat die er nog op, maar ik weet niet of het nog werkt.
Vandaag de SIM in mijn Vodafone R205 MiFi geplaatst en de pin ingevoerd en laten onthouden.
Daar heb ik het volgende aangepast:
APN: internet
Number: *99#
Username: orange
Password: orange
De MiFi geeft als verbinding:
Network: TMO NL 3G+
Met mijn iPhone ermee verbonden en succesvol nu.nl geopend in Safari.
Het saldo is van 5 euro naar 4 euro gegaan volgens de site, wat logisch is.
EDIT: in de customer site staat ergens iets over Mundo, wat Google vertaalt als:
Ik kan niet vinden of dat wel of niet van toepassing is.Om ervoor te zorgen dat je altijd tegen dezelfde prijs, Mundo wordt automatisch voor slechts € 1,21 inclusief BTW / maand vernieuwen
[ Voor 9% gewijzigd door sjimmie op 01-07-2015 11:46 ]
Aangezien ik nu buiten Spanje ben en mijn nieuwe maand nog niet is begonnen heb ik het tarief voor de zekerheid veranderd in tariefplan 'Ardilla'. Go Europe blijft dan actief, maar ik heb dan geen maandelijkse kosten.Orange Mundo: Mundo se renovará automáticamente todos los meses por sólo 1,21 € IVA incluido/mes
= Mundo wordt automatisch elke maand voor slechts € 1,21 inclusief BTW / maand vernieuwd.
Wanneer ik weer naar Spanje ga dan zet ik het tarief op 'tu Mundo 2 Gb'. De Mundo en Ardilla tariefplannen zijn namelijk uitwisselbaar.Orange Ardilla: Sin cuotas mensuales, sin recargas obligatorias y al mejor precio.
= Geen maandelijkse kosten, geen verplichte herladen en de beste prijs.
(*) = edit: maandelijkse kosten blijken toch niet van toepassing op de PREPAY versie van Mundo,
zie verder op http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Euro1#comm-8902
[ Voor 13% gewijzigd door U123456 op 13-07-2015 12:11 ]
Kan je dit afsluiten zonder frans rekeningnummer?stijnec1 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:18:
IemaIemand ervaring met free. Fr? 20gb 4g internet voor €20 klinkt interessant
dat vroeg ik me dus ook afpposthoorn schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:15:
[...]
Kan je dit afsluiten zonder frans rekeningnummer?
opzeggen is wel lastig zag ik al (aangetekende brief sturen) dus misschien dat ik me er toch maar niet aan ga wagen
Met roaming zou me die data EUR12.390,- gekost hebben

Ik begrijp dat providers kosten maken bij hun concullega's voor het gebruik van het netwerk. Maar als een lokale operator 3GB voor 7 euro kan aanbieden aan consumenten maak je mij niet wijs dat een buitenlandse telco meer dan 1500 keer zoveel kwijt is

Begrijp ik goed dat Tu Mundo en Ardilla geen verschil maken als je alleen buiten Spanje gebruik wil maken van de Go Europe optie? En dat je dan met Ardilla die 1,21 euro per maand uitzet?U123456 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:58:
Ik ook niet, maar kennelijk zijn er toch maandelijkse kosten wanneer je het tariefplan 'tu Mundo' actief hebt, dus die zonder databundel, maar wel met de mogelijkheid om voordelig vanuit Spanje naar het buitenland te bellen:
[...]
Aangezien ik nu buiten Spanje ben en mijn nieuwe maand nog niet is begonnen heb ik het tarief voor de zekerheid veranderd in tariefplan 'Ardilla'. Go Europe blijft dan actief, maar ik heb dan geen maandelijkse kosten.
[...]
Wanneer ik weer naar Spanje ga dan zet ik het tarief op 'tu Mundo 2 Gb'. De Mundo en Ardilla tariefplannen zijn namelijk uitwisselbaar.
Google translate: Ardilla = Eekhoorn
Lekker makkelijk, kunnen ze meteen op je telefoon meekijken wat je doet, als je in Sri Lanka bent.Dido schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:52:
In Sri Lanka kreeg ik bij de douane(!) een pre-paid simkaart. Wel even opwaarderen: voor 7 euro 3 GB aan data.
[...]
Tsja, ik maak me wat dat betreft toch geen illusies. Als ze het willen zien kijken ze toch welWhatson schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:30:
Lekker makkelijk, kunnen ze meteen op je telefoon meekijken wat je doet, als je in Sri Lanka bent.
Ai, ik zie bij de Ardilla staan dat het dagtarief voor internet 3 euro per 100Mb is!sjimmie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:55:
[...]
Begrijp ik goed dat Tu Mundo en Ardilla geen verschil maken als je alleen buiten Spanje gebruik wil maken van de Go Europe optie? En dat je dan met Ardilla die 1,21 euro per maand uitzet?
Google translate: Ardilla = Eekhoorn
Dat is gek genoeg binnen Spanje. Voor buiten Spanje met Ardilla, en Go Europe actief, betaal je gewoon 1 euro per 100 MB per dag.sjimmie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:53:
[...]
Ai, ik zie bij de Ardilla staan dat het dagtarief voor internet 3 euro per 100Mb is!
Staat dat ergens? (niet om te zeuren, maar wel om het echt zeker te weten)knakworst schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:22:
[...]
Dat is gek genoeg binnen Spanje. Voor buiten Spanje met Ardilla, en Go Europe actief, betaal je gewoon 1 euro per 100 MB per dag.
http://tiendaonline.orange.es/tarjetas-sim/prepago/
Adrilla kost 0.06€ per maand (niks inbegrepen)sjimmie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:31:
[...]
Staat dat ergens? (niet om te zeuren, maar wel om het echt zeker te weten)
Verder over het internet (BINNEN SPANJE):
Adrilla (0.06€/maand)
Voor 4€ bovenop Adrilla tarief van 0.06€/maand - 300MB per maand (op volledige snelheid). Als je het weinig gebruikt kun je ook voor 3€ 100MB per dag krijgen.Complementa tu tarifa con el bono 300 MB a máxima velocidad por 4 €/mes.
Más datos: cada 30 días tus megas se renuevan para que sigas compartiendo tus fotos y mensajes, siempre que tengas saldo suficiente para el pago de la cuota. Si consumes tus megas antes de los 30 días, puedes conseguir otros 300 MB adicionales para seguir disfrutando de la máxima velocidad. Si quieres usar Internet puntualmente, tienes activa la tarifa diaria de Internet Móvil por 3 €/100 MB/día.
Ballena (8.95€/maand)
Voor 8.95€ per maand kun je ook Ballena nemen en krijg je 1 + 1GB gratis (zomeraanbieding), met gratis bellen in Spanje (starttarief 18,15 cts.). Bij Ballena kun je ook voor 3€ per dag 100mb krijgen.quote: Ballena1 GB a máxima velocidad para navegar a lo grande.
1 GB extra gratis cada vez que renueves tu cuota recargando entre el 29/06/2015 y el 30/09/2015
Más datos: cada 30 días tus megas se renuevan para que sigas navegando a lo grande desde tu smartphone, tablet o portátil, siempre que tengas saldo suficiente. Si consumes tus megas antes de los 30 días, puedes conseguir 1GB adicional para seguir disfrutando de la máxima velocidad.
Si no renuevas tu cuota por falta de saldo, se te activará la tarifa diaria de Internet Móvil a un precio de 3 €/100 MB/día.
Tarief internet roaming (BUITEN SPANJE):
1€/100MB/dag met Go Europe lijkt mogelijk om dit met elk tarief te activeren: (in ieder geval ook met Adrilla)
http://movil.orange.es/ta...-el-extranjero/go-europe/
(wel van tevoren activeren (kost 0€))
[ Voor 43% gewijzigd door Whatson op 02-07-2015 13:01 ]
Maar als ik op jouw verwezen pagina op Más Info klik bij Ardilla, zie ik daar wel weer de Go Europe met 100MB/1 euro/dia bij staan. Dus wat Knaworst zegt lijkt dan te kloppen:Whatson schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:39:
Voor 4€ - 300mb per maand (op volledige snelheid) met Adrilla. Als je het weinig gebruikt kun je ook voor 3€ 100MB per dag krijgen
Ardilla heeft 100MB/3euro in Spanje of 100MB/1euro als je Go Europe buiten Spanje gebruikt.
Maar of Orange echt zo dom is snap ik niet.
Ik denk dat we sowieso het verschil tussen IN Spanje en BUITEN Spanje helder moeten houden.
Voor mij is BUITEN Spanje van toepassing, dus Go Europe met iets als Ardilla ofzo.
[ Voor 13% gewijzigd door sjimmie op 02-07-2015 12:53 ]
Hoezo is dat dom? Ze willen toch graag je die 8.95€ optie verkopen (1+1GB)? Levert hun waarschijnlijk op deze manier meer op dan internet aan te bieden in Spanje voor 1€/100mb/dagsjimmie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:51:
[...]
Maar als ik op jouw verwezen pagina op Más Info klik bij Ardilla, zie ik daar wel weer de Go Europe met 100MB/1 euro/dia bij staan. Dus wat Knaworst zegt lijkt dan te kloppen:
Ardilla heeft 100MB/3euro in Spanje of 100MB/1euro als je Go Europe buiten Spanje gebruikt.
Maar of Orange echt zo dom is snap ik niet.
Helder.knakworst schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:53:
Ik heb hem op Ardilla staan, getest hier in Nederland, en er is 1 euro afgeschreven.
Er gaat dan alleen nog een keer 6ct/mnd af, als ik het nu allemaal goed lees.
Aangepastsjimmie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:51:
[...]
Ik denk dat we sowieso het verschil tussen IN Spanje en BUITEN Spanje helder moeten houden.
Voor mij is BUITEN Spanje van toepassing, dus Go Europe met iets als Ardilla ofzo.
Maar dan moet je wel geduld hebben tot juni 2017.
[ Voor 6% gewijzigd door Boinkie op 03-07-2015 10:11 ]
Das net te kort voor mij ik ben weg in week 30 en 31 en vertrek 2 augustus weer naar NL dus dan zou ik dus nog een week zonder internet zitten.Boinkie schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:11:
Hier afgelopen week een TIM welcome internet gekocht. In eerste instantie met 2 gig. Dat was niet voldoende. Toen kreeg ik toen ik terugging naar de winkel de mogelijkheid om te upgraden naar 5 gig voor 9 euro of 20 gig voor 19 euro. Heb de 5 gig gekozen maar je kan nog altijd upgraden. Ik heb deze sim op 27 juni gekocht en is 30 dagen geldig. Ben op 6 juli weer terug. Als iemand interesse heeft om deze over te nemen? Scheelt weer 20 euro voor een sim aankoop.
Ben je gewoon naar een TIM winkel gestapt en heb je een TIM Welcome internet gevraagd? Ik heb op de website zitten kijken maar ik ben het Italiaans niet genoeg machtig om het helemaal te snappen.
Is dat deze aanbieding?
[ Voor 5% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 03-07-2015 11:40 ]
Antenne en masten malloot
Klopt! Duurt ff 10 min om te registreren. Paspoort mee en afhankelijk wat je wil 30 2 gig /40 5 gig /50 euro 20 gig afrekenenThe_Wireless_Guy schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:37:
[...]
Das net te kort voor mij ik ben weg in week 30 en 31 en vertrek 2 augustus weer naar NL dus dan zou ik dus nog een week zonder internet zitten.
Ben je gewoon naar een TIM winkel gestapt en heb je een TIM Welcome internet gevraagd? Ik heb op de website zitten kijken maar ik ben het Italiaans niet genoeg machtig om het helemaal te snappen.
Is dat deze aanbieding?
Bron: http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Euro1#comm-8902No, they don't charge a monthly fee on the prepaid SIM.
On this Orange document, you can find the same sentence about Mundo too (on top of p.57). But it refers to Mundo on a postpaid tariff: "Válido para clientes particulares de postpago Orange" At the prepaid Mundo tariff called "Tarifas de Tajeta" in the section just below on p.57, no reference is made to a base rate.
I was never charged a base rate or a monthly minimum charge on my prepaid Mundo SIM card when not using it for a month or more. But you need to stay on prepaid Mundo without a Spanish data allowance included.
Lees hier veel over Orange Mundo. Ziet er interessant uit, met 15 euro voor 2GB.
Op Ebay zag ik een sim te koop voor €4,50. Daar kan ik dan later ook met Paypal saldo op zetten? Of is dat via Paypal alleen mogelijk via een of andere opwaardeerservice/website buiten Orange om, want op https://topup.orange.com/ zie ik alleen maar een creditcard mogelijkheid.
Volgens de dekkingskaarten is er op de locatie waar ik ben enkel 4G van Movistar en Vodafone. Orange is 3G. Bij Vodafone en Movistar kan ik echter zo snel niets ontdekken wat interessant is voor mij (prepaid, +/- 2GB data, bellen en sms niet van belang). Iemand nog tips?
Wat maakt t eigenlijk uit? Je gaat op vakantie en als het langer duurt kost het je een keer 1,21€. Als je saldo op is aan het einde van je vakantie kan het geld niet worden afgeschreven en is er ook niets aan de hand.U123456 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:53:
Nog iets gevonden over wel of niet maandelijkse kosten (1,21 EUR) van de Spaanse Orange Mundo simkaart. Toch maar weer terugzetten van Ardilla?
[...]
Bron: http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Euro1#comm-8902
Maar heb je nu mazzel gehad dat het jou wel gelukt is? zoals iemand anders en mijn ervaring ook was roepen ze dat het alleen kan op een bestaande sim ofwel moet je die kopen en niet voor €10,- Nu heb ik het vorig jaar geprobeerd dus weer even geleden en notabene met de aanbiedingskaart in mijn handen, maar als zo'n italiaans poppetje zegt dat het niet kan, dan houd het gewoon op........Dus tips welkom.Boinkie schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:54:
[...]
Klopt! Duurt ff 10 min om te registreren. Paspoort mee en afhankelijk wat je wil 30 2 gig /40 5 gig /50 euro 20 gig afrekenen
ja, blader even iets terug naar donderdag?U123456 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:53:
Nog iets gevonden over wel of niet maandelijkse kosten (1,21 EUR) van de Spaanse Orange Mundo simkaart. Toch maar weer terugzetten van Ardilla?
[...]
Bron: http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Euro1#comm-8902
Maar als ik die van jou overneem kan ik die online weer aanvullen? of dan toch weer een tim shop inlopen?Boinkie schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:05:
Ik ben in Affi geweest bij het shopping center en daar deed de shopmanager totaal niet moeilijk. Voor mij waren mensen die dezelfde sim namen. Ik heb er nog 1 over dus mocht iemand zich geroepen voelen?
Verwijderd
Geldig tot 30/9
Waar heb je deze informatie gevonden?Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:33:
Voor de mensen in het buitenland (EU) en met T-Mobile. Nu is er een actie. Gratis dagpas wanneer je 'ZOMER' sms't naar 1310/ Tis niet veel, maar wellicht om even je apps te checken ofzo.
Geldig tot 30/9
Jamesbond007uk
Jamesbond007uk
Verwijderd
Ik ga er vanuit dat de code 'ZOMER' niet alleen voor mij isjamesbond007uk schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:54:
Hopelijk sturen zij mij ook nog even eentjeThanks
Ga van de beperkte data bundel niet altijd uit, soms is het beperken technisch niet uitvoerbaar.Lord_Dain schreef op maandag 06 juli 2015 @ 00:40:
25 foto's, van 4Mb zeker. Nou, reken uit je 'winst'. Kom je niet ver mee imo.
Nou ondanks alle waarschuwingen die ik van T-Mobile kreeg vorig jaar in Frankrijk liep mijn snelheid gewoon vol gas op 4g door.
Ook dat mijn data bundel helemaal op was heb ik er 3 X 7 dagen lang van genoten.
Omdat mijn joe sim mij helemaal in de steek liet, zelfs mijn apn's aangepast.
[ Voor 9% gewijzigd door Supertip op 06-07-2015 01:10 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Dat ligt wat anders met buitenlandse prepaids, daar loop je amper risico mee omdat je weet wat er op staat en niet onder de 0€ kan zakken. Overigens zou het natuurlijk nog steeds mogelijk zijn dat als de sim op je naam staat de provider je kan benaderen om ff te dokken natuurlijk.. maar kans is kleiner.
Verwijderd
BTW:
Ik heb een lebara.FR kaartje binnen gekregen. Wie interesse heeft, let me know.
Zeker interesse, maar waar kan die vandaag nog worden afgehaald?Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:21:
Ik heb wel goede ervaringen met de T&S bundels (op de prijs na dan). Zowel in Turkije als in Belgie werd ik gewoon 'afgesloten'.
BTW:
Ik heb een lebara.FR kaartje binnen gekregen. Wie interesse heeft, let me know.
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Verwijderd
Zuid-Limburgfewips schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:15:
[...]
Zeker interesse, maar waar kan die vandaag nog worden afgehaald?
2gb voor 15 euro maar was alleen voor de tablet. logisch tis alleen internet.
maar activeren kon ik haar niet aan het verstand peuteren. allemaal moeilijken lastig.
kortom wel de kaart maar geen internet. las hier al over de apn die staat er gewoon in en bij weghalen komt ie ook gewoon terug. hoe activeer ik de kaart zo dat ik kan internetten.
dank! en zijn er ook codes om bv tegoed of status te bekijken ?

T-Mobile, Vodafone en KPN beschikbaar
Op KPN kreeg ik hem niet geregistreerd maar:

Op T-Mobile wel

En op Vodafone ook
Speedtest denkt dat ik in Spanje zit:

T-Mobile

Vodafone
En een traceroute lijkt dat ook te bevestigen:

Na tweakers.net geladen te hebben heb ik mijn MiFi weer afgezet (ongeveer 65MB verbruikt) en er was netjes 1 euro van mijn tegoed afgeschreven:

inetnum 90.160.0.0 - 90.175.255.255
netname ES-UNI2-20060912
descr France Telecom Espana SA
country ES
org ORG-ULt1-RIPE
admin-c HAF10-RIPE
tech-c HAF10-RIPE
status ALLOCATED PA
mnt-by RIPE-NCC-HM-MNT
mnt-lower UNI2-MNT
mnt-routes UNI2-MNT
mnt-domains UNI2-MNT
created 2006-09-12T13:46:16Z
last-modified 2010-11-30T14:21:52Z
source RIPE # Filtered
Dit is nog bijna lonend om hier in Nederland te gaan gebruiken. Bliep bied (bood?) 67 mb voor 50 cent, dan is 100 mb voor 1 euro niet heel veel duurder.Tomba schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:22:
Na tweakers.net geladen te hebben heb ik mijn MiFi weer afgezet (ongeveer 65MB verbruikt) en er was netjes 1 euro van mijn tegoed afgeschreven:
[afbeelding]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Vooral het feit dat je zo vaak 100MB kunt afnemen als je wilt maakt het interessanter dan Bliep.mhr-zip schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:11:
[...]
Dit is nog bijna lonend om hier in Nederland te gaan gebruiken. Bliep bied (bood?) 67 mb voor 50 cent, dan is 100 mb voor 1 euro niet heel veel duurder.
Nu zijn de volgende gegevens nodig:
- Name and surname
- Full Address with CP and location
- Date of birth
- nationality
- No. DNI, NIE or Passport
Punt 5 echter, volstaat het paspoortnummer of hebben ze echt een kopie nodig?
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Via Spain Sur hoefde ik alleen mijn naam en paspoortnummer door te geven, dus neem aan dat voor jou ook paspoortnummer wel volstaat.Raveon schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:25:
Ik heb net via een eBay link in dit topic zo'n Orange Mundo sim besteld.
Nu zijn de volgende gegevens nodig:Die eerst 4 lijken me duidelijk.
- Name and surname
- Full Address with CP and location
- Date of birth
- nationality
- No. DNI, NIE or Passport
Punt 5 echter, volstaat het paspoortnummer of hebben ze echt een kopie nodig?
Beginnen we daar maar eens mee.
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Naam, adres en nationaliteit zullen ze gewoon van de verzendgegevens overnemen.Tomba schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:31:
[...]
Via Spain Sur hoefde ik alleen mijn naam en paspoortnummer door te geven, dus neem aan dat voor jou ook paspoortnummer wel volstaat.
Rijbewijs is geen paspoort, ik hoop voor je dat ze dat niet merken.P!m schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:19:
Heb m'n rijbewijsnummer en geboortedatum opgegeven. Niets meer van gehoord, alleen dat hij verzonden is.
Ik hoorde wel meteen dat de activatie was uitgevoerd, dus of het in jouw geval klopt betwijfel ik.
Dat snap iksjimmie schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:07:
[...]
Naam, adres en nationaliteit zullen ze gewoon van de verzendgegevens overnemen.
[...]
Ze vragen om net No, dus het nummer.Tomba schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:26:
[...]
Dat snap ikBedeiolde meer dat ik geen scan hoefde door te sturen
In een berichtje het nummer is dus voldoende.
Dat zien we dan wel weer. Mag iig. ook achteraf, na ontvangst nog mailen voor activatie stond ergens.sjimmie schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:07:
[...]
Naam, adres en nationaliteit zullen ze gewoon van de verzendgegevens overnemen.
[...]
Rijbewijs is geen paspoort, ik hoop voor je dat ze dat niet merken.
Ik hoorde wel meteen dat de activatie was uitgevoerd, dus of het in jouw geval klopt betwijfel ik.
Lees even terug, de vraag was of er een scan meegezonden mee gegeven moest worden. Daarop antwoordde iksjimmie schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:32:
[...]
Ze vragen om net No, dus het nummer.
In een berichtje het nummer is dus voldoende.
Ik heb net een Lebara.fr simkaart gekocht. Hoe kan ik deze opwaarderen? Ik heb geen credit card namelijk. Kan ik gewoon bij een tankstation of supermarkt 20 euro tegoed kopen en dan 3GB data kopen?
Had ik ook dat ik niets meer hoorde. Is echter wel geactiveerd aangekomen.sjimmie schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:07:
[...]
Rijbewijs is geen paspoort, ik hoop voor je dat ze dat niet merken.
Ik heb zelf wat tikfoutjes in passpoort nummer en geboortedatum gemaakt. Dat werkt blijkbaar ook.
Heb gekeken naar het huren van een MiFi, maar dan zit je op minimaal 80 a 100 euro.
Ook het kopen van een simkaart ter plaatse heb ik bekeken, maar het is zeer lastig om uit te zoeken of het toegestaan is om tethering te gebruiken.
Heeft 1 van jullie de gouden tip?
Ik wil een iPhone 5c voor haar kopen en een pre paid sim kaartje. In de USA zal ze niet gaan bellen maar wel in noodgevallen gebeld willen kunnen worden. Waar ze verblijft is WIFI aanwezig. Maar om overal te kunnen whatsappen is wel een mobiele dataverbinding nodig.
Wat zijn de optie voor pre pay kaartjes, liefst die ik in NL kan kopen en voor haar kan installeren?
Bedabnkt.
En @daarboven: Zeer recentelijk is Italië nog besproken. Mogelijkheden genoeg tegenwoordig, hetzij via het Verenigd Koninkrijk, hetzij via Italië zelf.
Roaming is in beide landen prima te doen, ook vanuit NL!
Enige wat ik bij de providers zelf heb kunnen vinden is Telfort buitenlandbundel "wereld", €10 voor 7dagen.
Hi heeft niets, KPN is alleen EU en Vodafone "op reis dagbundel" idem dito.
T-mobile "travel en surf" lijkt alleen voor abo's te zijn.
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.