Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:24
Als het goed is wel, maar anders: internet als APN en orange/orange als user/pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
Heb nu al mijn tu mundo kaartje binnen. Inmiddels Go Europe aangezet en geprobeerd te roamen. Ik krijg geen internetverbinding. Het voorkeursnetwerk is KPN hier, maar ik heb geprobeerd data binnen te krijgen via T-Mobile maar dat lukt niet. Op zowel de APN internet als OrangeWorld met orange/orange. Ik wacht nog even af of hij het misschien over een half uurtje doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 11:49
RadioAir schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:19:
Als het goed is wel, maar anders: internet als APN en orange/orange als user/pass.
Ik heb de mijne ingesteld op OrangeWorld met orange/orange en dat werkt(e) ook goed.

PS. om te controleren of het goed is gegaan, kan je op de site zien of er 1€ is afgeschreven.

[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 05-06-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
OrangeWorld is de oude gecomprimeerde APN, internet is de volgas versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
Hier krijg ik nog steeds geen data binnen, misschien dat het KPN netwerk hier geen mogelijkheid geeft tot roamen door Orange. Ik zou het anders ook niet weten. Opvallend is wel dat ik bij T-Mobile de melding krijg geen data-abonnement en bij KPN de webpagina's tot het oneindige blijven laden tot de melding de server reageert niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
T-Mobile is het thuisnetwerk in NL dus daar heb je de beste kansen. Misschien is je ID nog niet verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
RadioAir schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:57:
OrangeWorld is de oude gecomprimeerde APN, internet is de volgas versie :)
*past snel APN aan*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
RadioAir schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:12:
T-Mobile is het thuisnetwerk in NL dus daar heb je de beste kansen. Misschien is je ID nog niet verwerkt?
Ik neem aan dat je mijn ID kaart bedoeld? Ik heb even de verkoper daarover gemaild. Vandaag nog een keer geprobeerd om te roamen zonder succes. Maar nu zie ik bij Orange dat er wél 2 euro is afgeschreven plus zeven cent voor een SMSje wat niet is verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:24
RadioAir schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:51:
Niet alleen dat, ook je call string (IPv4 number: *99#) en je APN (internet) moeten ingesteld worden ;)

Datalimiet via de Mifi, geen idee, denk het niet.
Dit wel goed staan in je mifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picablaat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 19:58
xkangaroox schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:03:
Een Huawei E5573. Als ik het goed heb begrepen op de orange website dan zou deze al unlocked moeten zijn. Ga ik in Nederland nog wel even testen.
Volgens mij is dat ding dus wel degelijk gesimlocked.
Op de site zie je het volgende staan: (met dank aan google translate)
Als je het te gebruiken met een Orange SIM: krijg garantievoorwaarden met betrekking tot uw aanbod. Indien gebruikt met de SIM van een andere operator: krijg je de dienst van 24 maanden, met geïndividualiseerde reparatie bereikbaar via de Orange online support. Vind details van de voorwaarden van de dienstverlening en désimlockage door te klikken op de onderstaande link. Details van de service voorwaarden en désimlockage
Maar inderdaad: heb in het verleden al vaker voor zo'n € 5 door een of andere Indiaan een Mifi laten unlocken via Ebay. Werkt perfect.

Mooie deal voor een 4G Mifi!
Wellicht dat ik hem ook wel ga pakken. Heb nu een 3G mifi maar verwacht met 4G toch beter bereik te hebben. (net als hier in NL)

Voor de zomer zat ik ook te denken aan een Let's Go kaartje van Orange. Op zich helemaal geen verkeerde deal en over het algemeen erg goed bereik in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xkangaroox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 23:21
picablaat schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:01:
[...]

Volgens mij is dat ding dus wel degelijk gesimlocked.
Op de site zie je het volgende staan: (met dank aan google translate)

[...]

Maar inderdaad: heb in het verleden al vaker voor zo'n € 5 door een of andere Indiaan een Mifi laten unlocken via Ebay. Werkt perfect.

Mooie deal voor een 4G Mifi!
Wellicht dat ik hem ook wel ga pakken. Heb nu een 3G mifi maar verwacht met 4G toch beter bereik te hebben. (net als hier in NL)

Voor de zomer zat ik ook te denken aan een Let's Go kaartje van Orange. Op zich helemaal geen verkeerde deal en over het algemeen erg goed bereik in Frankrijk.
Ja ik vond het ook een goede deal voor een 4g mifi zelfs als ik m moet laten unlocken voor €5. :) Het bereik en de snelheid zijn prima (in de buurt van Annecy). Lijkt wel op mijn upc Ziggo verbinding thuis. Hij is lekker klein, stukkie kleiner als mijn S4, en in mijn broekzak of rugzak hebben we overal wifi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09 11:36
Ondertussen op locatie in Tenerife met mijn Orange simkaartje. Meteen bij landen ingestopt en even later probleemloos op mobiel netwerk geraakt. Nog maar enkele uren aanwezig, verbinding gaat van H naar H+ tot nu toe erg vlot. Ik momenteel op iPad, vriendin op hotspot-smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:50
Zijn er Belgen die hun sim van Lebra.fr al hebben aangekregen?
Ondertussen 4 weken geleden... zo te zien op de site hebben ze geen winkels?

Als iemand nog een goed alternatief heeft mag hij het laten weten!

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 16:15
davidoffm schreef op maandag 27 april 2015 @ 18:36:
Thailand:

DTAC traveler sim
Micro, mini of nano. Koop hem op het vliegveld in Bangkok als je aan komt bij de DTAC stand.

3GB voor 549 bath = ongeveer 18€
9GB voor 849 bath = ongeveer 23€

In grote delen van het land 4G op 850MHz en 1800MHz anders H+ ( ik ben er echt van over de indruk)

He hoeft geen gegevens te overleggen en kan cash betalen
Ga later dit jaar naar Thailand en zoek een 4g sim voor in mijn mifi. Is 4g automatisch actief als je op het vliegveld een prepaid sim met data bundel aanschaft? Ervaringen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoffm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:02
stijnec1 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:27:
[...]

Ga later dit jaar naar Thailand en zoek een 4g sim voor in mijn mifi. Is 4g automatisch actief als je op het vliegveld een prepaid sim met data bundel aanschaft? Ervaringen zijn welkom!
Jep, en als je je MiFi meeneemt, installeren en activeren ze je SIM meteen.

Have fun there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01

TheVMaster

Moderator WOS
posttoast schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:05:
Ik ben net terug van een weekje Kreta. Daar heb ik een Vodafone data-only simkaartje gekocht voor in mijn mifi van 2.5GB (kostte me 22 euro). Ik heb slechts 900MB gebruikt en dus nog wat over. De data zou nog ruim 3 weken te gebruiken moeten zijn. Is er iemand die in de komende weken naar Griekenland gaat die ik blij kan maken met het simkaartje? Voor de prijs van een postzegel is ie van jou :)
Waar heb je dat kaartje gekocht. Ga eind deze week naar Kreta en zoek eigenlijk nog een datakaartje? Gewoon in een Vodafone winkel binnenlopen daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:40
TheVMaster schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:20:
[...]

Waar heb je dat kaartje gekocht. Ga eind deze week naar Kreta en zoek eigenlijk nog een datakaartje? Gewoon in een Vodafone winkel binnenlopen daar?
Exact dat. Je moet je wel identificeren. Ze waren erg behulpzaam, stelden ook mijn mifi voor me in. In welke stad (of in de buurt van welke stad) zit je?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
posttoast schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:28:
[...]

Exact dat. Je moet je wel identificeren. Ze waren erg behulpzaam, stelden ook mijn mifi voor me in. In welke stad (of in de buurt van welke stad) zit je?
We gaan naar Chersonissos. Zit nog te twijfelen om nu ook en MIFI aan te schaffen, of toch mijn 'spare' 4G smartphone meenemen en die als accesspoint gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Een extra 4G smartphone meenemen heeft toch hetzelfde effect als een losse mifi? Hoewel de mifi wellicht bettere accuduur heeft.

In Chersonissos zit een Vodafonewinkel op de hoofdweg tegenover de Spar trouwens (zie hier).

[ Voor 30% gewijzigd door posttoast op 08-06-2015 12:40 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
posttoast schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:38:
Een extra 4G smartphone meenemen heeft toch hetzelfde effect als een losse mifi? Hoewel de mifi wellicht bettere accuduur heeft.

In Chersonissos zit een Vodafonewinkel op de hoofdweg tegenover de Spar trouwens (zie hier).
Ja...dat idee had ik ook :) Die MIFI is gewoon handiger lijkt m, maar voor nu heb ik een spare 4G toestel....dus die gaat dan mee om als MIFI te dienen :)

Nice..thanks voor de tip. Ga ik daar even een SIM scoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Meh, zit een grote fout op de Orange site op het verbruik van databundels.
Zodra je een 2GB bundel activeert kan je je 'verbruik' op die bundel zien, alleen klopt er niets van. Het verbruik van de bundel wordt elke dag op 0MB gezet dus er staat elke dag iets anders. De ene dag staat er 97MB, dan 200MB, dan weer 60MB, etc etc, maar wel grafisch weergegeven in een balk die de consumptie van je 2GB voorstelt. Klopt dus helemaal niets van.

Mifi heeft gelukkig een goede counter die je handmatig kan resetten en daaruit kan ik wel zien dat ik inmiddels 2GB op heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
Nou breekt mijn klomp. Omdat ik nu drie dagen heb geprobeerd te roamen en nog geen data binnenkreeg met alle goede instellingen heb ik toch de SIM in mijn oude iPhone 5 gedaan. Dataroaming aangezet en meteen 3G verbinding via KPN. Schijnbaar blokkeert dus iets in mijn iPhone 6 plus de internetverbinding. Aangezien dit toestel via de Apple Store is aangeschaft is het in ieder geval niet de simlock. Ik probeer ondertussen even alle instellingen te resetten, misschien dat dat helpt.

EDIT: Ik zag het meteen al, je hebt op de iPhone twee verschillende profielen inzake de APN. Eentje bij Algemeen en Profielen en die stond op Choozze ingesteld. Dit blokkeerde natuurlijk de verbinding naar Orange. 8)7
Iemand een idee hoe je twee profielen naast elkaar kunt hebben daar? Ik kon het profiel alleen verwijderen en geen profiel toevoegen of het profiel deactiveren. Volgens mij kun je er alleen een profiel toevoegen middels een voorgeconfigureerd bestandje. Bij Choozze staat deze op hun website.

[ Voor 34% gewijzigd door Kevin1Bravo op 08-06-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

@Kevin1Bravo
Speciaal voor de iPhone bestaat APN Changer van http://unlockit.co.nz

NB. Die site geeft malware alarmen op de gewone computer (weet niet of dit een false positive is of dat pc's daadwerkelijk risico lopen dus niet vanaf je pc gebruiken voor de zekerheid,) gelukkig op de iPhone geen last van zulks, dus gewoon vanaf de (niet gerootte?) iPhone heensurfen gaat prima.

NB2. Op de APN Changer zit (nog) geen APN profiel voor Choozze - maar verder toch wel voor de meeste denkbare en ondenkbare MNO's en MVNO's in binnen- en buitenland.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
Bedankt voor de tip! Ik ga eind deze maand toch over op T-Mobile dus dan is dat probleem mooi opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
posttoast schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:38:
Hij is dicht :+

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Haha ja, maar het is in Griekenland een uur later he. Die zitten al aan de souflaki.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ach..als hij a.s. zondag maar open is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Iemand die ervaring heeft met een Prepaid SIM voor data in Ibiza? Ik ga binnenkort twee weken naar Ibiza en een internet verbinding is altijd handig, wie heeft er tips? Zat zelf te denken aan de TP-Link M5350 pricewatch: TP-Link M5350 als mifi router :)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 16:15
de orange go-mundo sim is in dit topic meer dan uitgebreid besproken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Orange client site ligt weer eens op zn gat vanwege werkzaamheden.. wil je je tegoed bijvullen.. :P

Rare is wel dat mijn tegoed beneden de 1€ is en ik gewoon nog steeds data kan gebruiken. Snap em niet.

Doet 't weer, actie met 50% bonus tegoed is overigens verlengd voor de maand juni.

[ Voor 17% gewijzigd door Lord_Dain op 09-06-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:38
hakuin schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:29:
[...]

Naam eerste regel
Adres op de eerste regel van het adres
Postcode plaatsnaam op de tweede regel van het adres
99135 Les Pays Bas op de postcode en plaatsnaam
Land gewoon op France laten staan.
Wordt verzonden vanuit Engeland en krijg je binnen 7dagen binnen.
Dank! _/-\o_ Precies zo ingevuld, en inderdaad na 7 dagen binnen. Alles in het Frans, en Lebarra.fr op de SIM dus dat zit wel goed. Kan ik hem nu al activeren (ga pas over een maand weg), of is het beter te wachten tot vlak voor vertrek?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Shit! Android heeft er een update van 600mb doorgetrokken op mobiel netwerk ik ben nu al 80% van mijn data kwijt! :( |:(

Hoe is dat nu mogelijk dat zou normaal niet mogen/kunnen! K*t! Echt ik zit hier te vloeken.

Wat doe ik nadat mijn 2gb van de tu mundo is opgebruikt? Kan ik dan hernieuwen voor 15€?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Drwho1 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:42:
Shit! Android heeft er een update van 600mb doorgetrokken op mobiel netwerk ik ben nu al 80% van mijn data kwijt! :( |:(

Hoe is dat nu mogelijk dat zou normaal niet mogen/kunnen! K*t! Echt ik zit hier te vloeken.

Wat doe ik nadat mijn 2gb van de tu mundo is opgebruikt? Kan ik dan hernieuwen voor 15€?
Via 3g op je toestel zelf? of via een mifi/tethering oplossing?

In het laatste geval is het wel te verklaren. Dan denkt dat ding dat je op wifi zit en (dus) bandbreedte hebt, en zal ie updates doen, filmpjes op fb laden enz

Ik zit zelf te kijken naar een oplossing voor Frankrijk. Die Airbox 4g lijkt me wel een mooie aanbieding voor een 4G mifi router.

Is dat ding ook los in een shop daar te koop of, nog beter, online te bestellen vantevoren?

En hoe zijn de ervaringen met Leclercmobile? Is dat een MVNO ergens van?
http://www.leclercmobile....offres/forfait-reglo.aspx
Dat lijkt me iets goedkoper dan Orange: 3Gb voor 19 eur, 5Gb voor 25

Volgens Wikipedia: Réglo Mobile — Wikipédia zou het een MVNO zijn op het SFR netwerk.

[ Voor 31% gewijzigd door DJSmiley op 09-06-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
DJSmiley schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:44:
[...]

In het laatste geval is het wel te verklaren. Dan denkt dat ding dat je op wifi zit en (dus) bandbreedte hebt, en zal ie updates doen, filmpjes op fb laden enz
Mijn Oneplus doet dienst als hotspot voor de ipad, dus het toestel zit rechtstreeks op mobiel netwerk. Hij heeft het dus stiekem (uiteraard laat ik dat niet bewust toe) binnen getrokken op mobiel. Thuis heeft ie dat nooit gedaan (ik negeer die update al langer), dus ik vermoed dat het hotspot gegeven er iets mee te maken heeft. Fuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Je kan gewoon renewen via sms RENOVACION MUNDO 2GB naar 1470.
Gezien de 50% bonus tegoed hoef je ook maar 10€ tegoed bij te laden.

Ik heb oa. in Google Play store alle updates tijdelijk uitgezet, om dit soort gedoe te voorkomen.

[ Voor 27% gewijzigd door Lord_Dain op 09-06-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 15:15
Heeft iemand een goede tip voor betaalbaar Mobiel Internet (met eventueel extra beltegoed) voor Australië? Ik ga daar naar toe voor 42 dagen in September.

Ik wil graag dat ik de simkaart vooraf kan bestellen en voor vakantie kan activeren. Bij veel providers is het mobiele data maar 30 dagen geldig. Ik ga 42 dagen, dus extra tegoed kopen voor de resterende dagen is vaak nodig of een provider zoeken waar het tegoed langer geldig is.

Ik heb zelf deze gevonden:
http://www.touristsim.com/en/products/australia/
https://www.amaysim.com.au (maar die kan alleen leveren naar adres in Australië)
http://www.prepaidsimcard.org/payg-prepaid-sim-card-australia.html

TouristSim lijkt mij de beste en goedkoopste optie.

Heeft iemand andere tips en/of ervaringen met prepaid kaarten voor Australië?

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:47
SpeedingWilly schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:40:
Heeft iemand een goede tip voor betaalbaar Mobiel Internet (met eventueel extra beltegoed) voor Australië? Ik ga daar naar toe voor 42 dagen in September.

Ik wil graag dat ik de simkaart vooraf kan bestellen en voor vakantie kan activeren. Bij veel providers is het mobiele data maar 30 dagen geldig. Ik ga 42 dagen, dus extra tegoed kopen voor de resterende dagen is vaak nodig of een provider zoeken waar het tegoed langer geldig is.

Ik heb zelf deze gevonden:
http://www.touristsim.com/en/products/australia/
https://www.amaysim.com.au (maar die kan alleen leveren naar adres in Australië)
http://www.prepaidsimcard.org/payg-prepaid-sim-card-australia.html

TouristSim lijkt mij de beste en goedkoopste optie.

Heeft iemand andere tips en/of ervaringen met prepaid kaarten voor Australië?
Kijk maar voor een three.co,uk PAYG kaart. Lijkt me het goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
dorenberg schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:14:
[...]
Kijk maar voor een three.co,uk PAYG kaart. Lijkt me het goedkoopste.
Wat heb ik aan deze tip? Het is voor Australië, en niet voor de UK? :?

Ik kan deze sim kaart natuurlijk wel gebruiken in AUstralië, maar dan ben ik razendsnel door mijn data heen vanwege de roaming tarieven.

[ Voor 21% gewijzigd door SpeedingWilly op 11-06-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
SpeedingWilly schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:17:
[...]

Ik kan deze sim kaart natuurlijk wel gebruiken in AUstralië, maar dan ben ik razendsnel door mijn data heen vanwege de roaming tarieven.
Ze hebben roam like home in australie dus je kan een bundel van 25 GB in australie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:17

knakworst

Get more sats!

SpeedingWilly schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:17:
[...]

http://www.three.co.uk/Discover/Phones/Feel_At_Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
dorenberg schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:30:
[...]

Ze hebben roam like home in australie dus je kan een bundel van 25 GB in australie gebruiken.
Voor Pay As You Go zie ik alleen maar de optie voor 1,3 en 12GB data, niet 25GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
zou toch wel genoeg moeten zijn of niet? Anders 2 kaartjes?? let wel op dat wanneer je ze besteld er voldoende tegoed op staat want je kan alleen met vouchers of een UK CC opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Ja, is wel genoeg, maar je schreef dat je een bundel van 25GB in Australië kunt gebruiken. Die kan ik dus niet vinden. Ook is 70,5 pond voor 12GB niet echt supergoedkoop. Maar het gaat mij erom dat ik niet razendsnel door het tegoed heen ga vanwege roamingtarieven. Dus Three.co.uk staat op mijn 'verlanglijstje'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
Op deze site staan alle alternatieven voor je. Echter moet je deze lokaal kopen waarschijnlijk.

http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Australia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dan moet je zelf ook even wat beter kijken. Jij zit te kijken bij Mobile Broadband en je moet kijken naar gewone Pay As You Go. Daar heb je 25GB voor ik meen 25 pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
RadioAir schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:43:
Dan moet je zelf ook even wat beter kijken. Jij zit te kijken bij Mobile Broadband en je moet kijken naar gewone Pay As You Go. Daar heb je 25GB voor ik meen 25 pond.
Dan mag je me de link eens geven. Ik kan het echt niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
dorenberg schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:43:
Op deze site staan alle alternatieven voor je. Echter moet je deze lokaal kopen waarschijnlijk.

http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Australia
Bedankt voor de link. Ik ga eerst proberen een goed alternatief te vinden die ik vooraf kan kopen/activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Na nog geen minuut zoeken via Google:

http://www.three.co.uk/Support/Pay_As_You_Go/Phone_tariffs

Combineer dit met de info over Feel at Home onder Roaming & International en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
RadioAir schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:45:

Combineer dit met de info over Feel at Home onder Roaming & International en klaar :)
Dat zijn geen prepaid tarieven maar tarieven voor abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

SpeedingWilly schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:03:
[...]

Dat zijn geen prepaid tarieven maar tarieven voor abo's.
Sorry maar Pay-as-you-go = prepaid. Er staat nota bene overal ook top-up etc.

En dan om het topic nog iets naar boven te tillen: bedenk dat tethering niet (of althans ZEER moeizaam) werkt. En de sim kan dus ook niet in een mifi. Gewoon internet op je smartphone dus, niets anders.

[ Voor 28% gewijzigd door knakworst op 11-06-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
En anders lokaal Three AU nemen. 30GB / 3 maanden voor een schappelijk bedrag. Maar misschien is het verstandig je überhaupt nog wat verder in te lezen in de materie die roaming en tariefplannen heet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
DJSmiley schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:44:
[...]

Ik zit zelf te kijken naar een oplossing voor Frankrijk. Die Airbox 4g lijkt me wel een mooie aanbieding voor een 4G mifi router.

Is dat ding ook los in een shop daar te koop of, nog beter, online te bestellen vantevoren?

En hoe zijn de ervaringen met Leclercmobile? Is dat een MVNO ergens van?
http://www.leclercmobile....offres/forfait-reglo.aspx
Dat lijkt me iets goedkoper dan Orange: 3Gb voor 19 eur, 5Gb voor 25

Volgens Wikipedia: Réglo Mobile — Wikipédia zou het een MVNO zijn op het SFR netwerk.
Ziet er ook wel interessant uit, zeker als mijn Lebara kaart maar niet wil aankomen...
En waarschijnlijk gewoon bij alle leclercs te kopen.

Even op een rijtje:
€15 = 2 GB en onbeperkt bellen en smsen naar franse nummers
€19 = 3GB en onbeperkt smsen naar franse nummers en bellen naar vaste lijn in oa. Belgie en Nederland,...
€25 = 5GB en onbeperkt smsen en bellen naar (bijna) alle nummers oa Belgische en Nederlandse (incl. mobiele nrs.) en 1GB/ jaar in Europa te gebruiken.

Snelheden van deze 3 pakketten mijn 50Mbit/s up en 187.5Mbit/s down max. (goedkopere pakketten zijn gecaped)

Mobiele routers en VoIP zijn verboden (wil natuurlijk niet zeggen dat het niet werkt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 12:22
Weet iemand trouwens hoe je die spam sms-jes op je Spaanse Orange sim uitzet of blokkeert? Ik krijg echt tig spam per dag.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
RadioAir schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:26:
[...]

Dat vind ik dan best knap want mijn Lebara FR sim werkt niet in een E5331, E586, Voda 3G Huawei ding en m'n ZTE 4G Mifi, maar wel in m'n iPhone en m'n Android smartphone (laatste met VPN-tethering)...
Lebara.fr simcard werkt op een mifi en tetheren via android. Die ervaringen zijn onlangs gemeld op een campingforum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dan hebben ze dat zéér recent vrijgegeven. Mooi!

Let alleen wel op het feit dat de Bouygues dekking niet optimaal is t.o.v. de andere providers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Netv als T-Mobile in Nederland zijn ze flink aan het upgraden geslagen. Ik heb in een redelijk gat met Bouygues betere 4G dekking dan met Orange en SFR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
RadioAir schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:45:

Hoe kom je met deze tarieven op 25GB uit dan?
Of is All-you-can-eat effectief 25GB?

[ Voor 5% gewijzigd door Whatson op 14-06-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Bij de top-ups: All-you-can-eat
data +25GB in
Feel At Home
destinations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:59
hakuin schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:36:
[...]

Lebara.fr simcard werkt op een mifi en tetheren via android. Die ervaringen zijn onlangs gemeld op een campingforum. :)
Nice, zojuist ook maar een SIM aangevraagd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

RadioAir schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:03:
En anders lokaal Three AU nemen. 30GB / 3 maanden voor een schappelijk bedrag. Maar misschien is het verstandig je überhaupt nog wat verder in te lezen in de materie die roaming en tariefplannen heet :)
Three AU bestaat al jaren niet meer, is overgenomen/opgegaan in Vodafone.

@ Vraagsteller: kijk naast de tarieven ook goed naar de dekking. Er zijn drie netwerken in AU (Telstra, Optus en Vodafone). Telstra heeft de beste dekking, gevolgd door Optus. Vodafone ben ik bepaald niet kapot van de dekking daar, die was een jaar geleden nog best beroerd te noemen. Doorgaans kies ik Telstra (of een provider welke gebruik maakt van Telstra) als ik buiten de bewoonde gebieden ook ontvangst wil hebben. Als je bijvoorbeeld enkel langs de oostkust wil blijven maakt het niet echt veel uit, daarbuiten wel.

Als je een AU sim wilt, dan kun je die enkel in AU krijgen afaik. Het is verplicht om je te identificeren voor activatie. Maar ieder groot vliegveld heeft telco shops van veel providers dus bij aankomst kun je dat direct regelen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Trouwens een tip voor als er nog iemand naar Singapore gaat:

M1 Mcard prepaid sim (te koop in M1 winkel [paspoort nodig]) --> 15 S$ (10€) (incl. 15 S$ tegoed)

Voor 10 S$ heb je een 1GB data bundel (4G), 30 dagen geldig (normaal 20 S$)
Voor 30 S$ heb je een 3GB data bundel (4G), 50 dagen geldig

[ Voor 18% gewijzigd door Whatson op 15-06-2015 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zulke zaken hebben we V&A

[ Voor 94% gewijzigd door The Wizard op 17-06-2015 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Mocht het met Mobistar niet lukken kan je het ook nog met Mobile Vikings BE doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RadioAir schreef op maandag 15 juni 2015 @ 07:15:
Mocht het met Mobistar niet lukken kan je het ook nog met Mobile Vikings BE doen :)
Die zijn wel een stuk duurder zie ik. Maar mocht het niet lukken dan hou ik deze in gedachten. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 11:37
Ik hou het hier al een tijdje in de gaten ivm onze vakantie volgende maand in Italië maar er komt niet zoveel voorbij voor dat land als het gaat om recente aanbiedingen/mogelijkheden.

Ik ben op zoek naar een pre-paid waarmee ik zoveel mogelijk data heb, die ik liefst ook nog kan delen via hotspot met familie. Bellen hoef ik niet. Nog tips? Codicile fiscale heb ik al.

[ Voor 4% gewijzigd door arene op 15-06-2015 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:46
Whatson schreef op zondag 14 juni 2015 @ 23:14:
[...]

Trouwens een tip voor als er nog iemand naar Singapore gaat:

M1 Mcard prepaid sim (te koop in M1 winkel [paspoort nodig]) --> 15 S$ (10€) (incl. 15 S$ tegoed)

Voor 10 S$ heb je een 1GB data bundel (4G), 30 dagen geldig (normaal 20 S$)
Voor 30 S$ heb je een 3GB data bundel (4G), 50 dagen geldig
Houd er wel rekening mee dat je hier een 4G smartphone of 4G mifi voor moet hebben. Betreffende simkaart heeft geen toegang tot het 2G/3G netwerk van M1.
Napsju schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:12:
Singapore

Niet echt goedkoop, maar voor 3G prepaid zijn er niet veel opties:

3G Broadband simkaart van M1: Kost S$18 (11 euro) voor 5 dagen unlimited 7,2Mbps of 9 uur gebruik per 30 dagen. Daarna makkelijk via internet op te waarderen met de volgende bundels:

S$5 1 day unlimited
S$18 5 days unlimited
S$28 8 days unlimited

Op 4G hebben ze een voor mij betere deal, maar mijn MiFi heeft geen 4G:

S$18 30 days 1GB

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Napsju schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:11:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je hier een 4G smartphone of 4G mifi voor moet hebben. Betreffende simkaart heeft geen toegang tot het 2G/3G netwerk van M1.

[...]
Nee hoor. Schakelt gewoon naar 2g/3g als er geen 4g beschikbaar is. O.a. in MRT. Nooit geen problemen mee gehad. (Wel 4G toestel gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23
arene schreef op maandag 15 juni 2015 @ 07:42:
Ik hou het hier al een tijdje in de gaten ivm onze vakantie volgende maand in Italië maar er komt niet zoveel voorbij voor dat land als het gaat om recente aanbiedingen/mogelijkheden.

Ik ben op zoek naar een pre-paid waarmee ik zoveel mogelijk data heb, die ik liefst ook nog kan delen via hotspot met familie. Bellen hoef ik niet. Nog tips? Codicile fiscale heb ik al.
Je hebt TIM Welcome internet voor toeristen. 30 dagen geldig voor 30 euro 5 gigabyte. Prima deal lijkt me.

For the tourist season 2015 TIM released two SIM cards that they call TIM Welcome:

TIM Welcome: for 20 €, 200 minutes for calls and 2 GB of data in 30 days
TIM Welcome Internet: for 30 €, no calls but 5 GB of data in 30 days

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xkangaroox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 23:21
xkangaroox schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 21:55:
[...]

Ja ik vond het ook een goede deal voor een 4g mifi zelfs als ik m moet laten unlocken voor €5. :) Het bereik en de snelheid zijn prima (in de buurt van Annecy). Lijkt wel op mijn upc Ziggo verbinding thuis. Hij is lekker klein, stukkie kleiner als mijn S4, en in mijn broekzak of rugzak hebben we overal wifi ;)
Ik kan jullie melden dat de Orange Airbox 4g mifi simlockvrij geleverd wordt. Hij doet het hier perfect in Nederland met mijn KPN simmetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Boinkie schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:54:
[...]

Je hebt TIM Welcome internet voor toeristen. 30 dagen geldig voor 30 euro 5 gigabyte. Prima deal lijkt me.

For the tourist season 2015 TIM released two SIM cards that they call TIM Welcome:

TIM Welcome: for 20 €, 200 minutes for calls and 2 GB of data in 30 days
TIM Welcome Internet: for 30 €, no calls but 5 GB of data in 30 days
Interessante aanbieding , ik was het aan het zoeken op de website van TIM maar ik zie dat het nu zelfs € 20 voor 5GB voor 30 dagen is! Is je bundel leeg dan mag je nog tegen 32 kbps doorsurfen.

Zie ook de engelse pagina van dit aanbod:
http://www.tim.it/estero/dall-italia/tim-welcome-internet-uk

Lijken we wat voorwaarden aan vast te zitten en als ik het goed lees is het max 42.2 mbps dus 3G. Al zegt het aanbod 5GB op4G voor € 20,00 maar ik lees dus ook dit:
Connection speed up to 42.2 Mbps depends by variables technical factors of network Operator, the level of Internet congestion, the server that the customer is connected and by the device characteristics. This offer is subject to the rules of correct use of Mobile Broadband. For customers that activate the offer by June 1st 2015, is automatically activated the 4G ON option that except deactivation, remains active and allows you to surf the Internet up to 100Mbps on 4G Network with compatible device.
Site is dus helaas niet zo up-to-date met een aanbod voor iets wat je voor 1 juni moet activeren.

Ik zou natuurlijk wel op 4G willen surfen....

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23
Ik heb slechts een 3G MiFi dus voor mij voldoende. Die 5 gig is wel top voor 20 euro natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
The_Wireless_Guy schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:52:
[...]

Interessante aanbieding , ik was het aan het zoeken op de website van TIM maar ik zie dat het nu zelfs € 20 voor 5GB voor 30 dagen is! Is je bundel leeg dan mag je nog teen 32 kbps doorsurfen.

Zie ook de engelse pagina van dit aanbod:
http://www.tim.it/estero/dall-italia/tim-welcome-internet-uk

Lijken we wat voorwaarden aan vast te zitten en als ik het goed lees is het max 42.2 mbps dus 3G. Al zegt het aanbod 5GB op4G voor € 20,00 maar ik lees dus ook dit:

[...]

Site is dus helaas niet zo up-to-date met een aanbod voor iets wat je voor 1 juni moet activeren.

Ik zou natuurlijk wel op 4G willen surfen....
Heb dit geprobeerd te verkrijgen in Rome, maar dit was niet mogelijk. Ze vermelden in de winkels (3x geprobeerd) dat is alleen als optie op bestaande SIM kaart kan. Kosten SIM kaart zijn €10.

Vodafone.It vroeg €35 voor 5GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Toch raar dat er zulke grote verschillen zijn per land. In Oostenrijk had ik via Yesss.at van de winter 1GB voor €4 , en even later kon je zelfs 5GB voor €9 krijgen(max. 1 x per maand en voor elke GB meer betaal je € 3,90). Samen met de aanschaf van de simkaart van € 5(gaf ook €5 tegoed) heeft me dat dus voor 6GB €14 gekost. Dat moet toch in elk land kunnen?

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Lord_Dain schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:41:
Je kan gewoon renewen via sms RENOVACION MUNDO 2GB naar 1470.
Gezien de 50% bonus tegoed hoef je ook maar 10€ tegoed bij te laden.
Ik zit weer op 80% net 2 dagen voor mijn vertrek. Door de bonus bij mijn vorige 2 herladingen heb ik nu nog 10€ krediet open staan. 2gb heb ik niet meer nodig natuurlijk.

Kan ik met 'RENOVACION MUNDO 500mb' voor 500mb herladen, lijkt me logisch?
Dan kom ik er nog tem woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb op Kreta bij de Vodafone winkel een prepaid SIM met 2.5 GB data gehaald voor totaal 22 euro. Helaas doet de SIM hier geen 4G (gebruik een Lumia 635 als hotspot, die doet normaal wel 4G). Volgens Vodafone support zou 4G moeten werken, maar bij handmatige netwerkselectie zie ik dat Vodafone hier geen 4G doet...

Op zich werkt het goed vanaf meerdere devices, al slurpt de iPad wel heel veel data (stiekum). Ach....je kunt het tegoed eenvoudig opladen via de website of de Vodafone Shop. Overigens is er voor iOS en Android ooke en My Vodafone app, helaas is hij voor 90% in het Grieks...dus is er niet veel van te maken...al is het tegoed wel eenvoudig in te zien als je ingelogd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Drwho1 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 01:53:
[...]

Ik zit weer op 80% net 2 dagen voor mijn vertrek. Door de bonus bij mijn vorige 2 herladingen heb ik nu nog 10€ krediet open staan. 2gb heb ik niet meer nodig natuurlijk.

Kan ik met 'RENOVACION MUNDO 500mb' voor 500mb herladen, lijkt me logisch?
Dan kom ik er nog tem woensdag.
Kan je dan niet beter 1GB pakken?

Ik heb al gemerkt dat als de 2GB bundel op is je de rest van de maand op lage snelheid door kan, zonder bijkomende kosten. Die snelheid is voor mij nog goed genoeg dus ik ga niet nog meer doneren aan Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Lord_Dain schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:25:
[...]

Kan je dan niet beter 1GB pakken?

Ik heb al gemerkt dat als de 2GB bundel op is je de rest van de maand op lage snelheid door kan, zonder bijkomende kosten. Die snelheid is voor mij nog goed genoeg dus ik ga niet nog meer doneren aan Orange.
Edit: ow shit, ik had maar 5€ saldo meer en ondertussen ben ik mijn 2gb gepasseerd blijkbaar want op mijn teller in miorange staat dat ik momenteel op 75mb verbruik zit. Vreemd, gisteravond wel een sms met 80% gekregen maar geen 100% melding.
Of die teller in miorange zit er serieus naast..

Ik heb ook maar 4.95€ over van dat saldo, geen idee waar die 0.05€ naartoe is eigenlijk. Dus herladen voor 500mb gaat ook niet meer.

[ Voor 37% gewijzigd door Drwho1 op 16-06-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Teller is een dagelijkse teller en daar klopt idd geen fluit van omdat ze het doen voorkomen dat het gebruik is van de 2GB bundel. Zie eerdere post hierover van mij.

Als je nog geen 100% melding hebt zit je nog neit aan de 100%.

Ik heb ook 3 keer een kleine afschrijving gehad van 14,10,14 cent. Elke keer bij het aflopen en hernieuwen van mijn databundels. Geen idee waarom eigenlijk.. :)

PS. Ik zou niet renewen want je kan na 100% gewoon verder surfen.

[ Voor 7% gewijzigd door Lord_Dain op 16-06-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 04:43:
Hallo,

Zijn er hier Belgen aanwezig die voor mij een kaartje kunnen/willen bestellen en deze naar NL willen versturen?

Gaat om het volgende:
https://www.mobistar.be/n...adkaarten/internet-mobile

Mooie prijzen voor veel data. Dus fijn voor op de camping in Belgie. Alleen even kijken of tetherting werkt. Dus wie voor mij dit wilt doen, ik zie graag je PB tegemoet.

Alvast bedankt!

Edit:
Tethering toegestaan :D
PM onderweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Schizo007nl schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:05:
Iemand die ervaring heeft met een Prepaid SIM voor data in Ibiza? Ik ga binnenkort twee weken naar Ibiza en een internet verbinding is altijd handig, wie heeft er tips? Zat zelf te denken aan de TP-Link M5350 pricewatch: TP-Link M5350 als mifi router :)
Goed ding. Je kan je datagebruik erop zien en sms op ontvangen en verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.vh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-05 14:12
Vandaag mijn Franse Lebara kaartje in Nederland ontvangen. Over 2 week kom ik in Frankrijk. Ik kan nergens iets vinden over Lebara Frankrijk en 4G. Iemand met Lebara in Frankrijk al gebruik kunnen maken van het 4G-netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Okay, terug in eigen land en dus mag mijn Orange sim weg. Ik heb in de klantenzone mijn tarief teruggezet naar 'Tu Mundo' (dus niet meer Tu Mundo + 2gb), moet ik verder nog iets doen?

Dank alvast voor alle input/tips die ik hier gelezen/gekregen heb, hopelijk hebben anderen er net zoveel aan!

Orange is op Tenerife (zuid) dus zeker een aanrader, goed ontvangst vrijwel altijd H+ en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Vandaag nog wat testen gedaan met een 4G SIM op Kreta (gebruik mijn Lumia 635 als Hotspot...werkt perfect!). In de omgeving van Chersonissos heb ik alleen 3G (H+) al is het met 2 a 3 devices nog best snel. Speedtest doet 5Mbit down en ongeveer 512 Kbit up.

In Heraklion haal ik in het centrum 4G, maar in de rest ook 'gewoon' 3G (H+). De 2,5GB die ik bij de SIM had gekocht (totaal 22,50) heb ik online via de Engelstalige site eenvoudig kunnen aanvullen. Voor 5 euro heb je 500 MB (en krijg je 500 MB bonus), al heb ik nog niet helemaal het idee hoe die bonus werkt. Want de MB's worden apart vermeld....

Mocht je je tegoed willen opwaarderen, dan kan dat (eenvoudig) via de site met gebruik van Creditcard of Paypal. Je kunt overigens met behulp van je Griekse 06-nummer eenvoudig een account aanmaken. Mocht je er niet uitkomen, de Griekse Vodafone Chat op de site helpt je gewoon in het Engels :)

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 18-06-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.vh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-05 14:12
Naast mijn vraag over 4G met Franse Lebara, moet je de bundel nog van te voren activeren? Ik bedoel.... Met mijn Nederlandse vodafone abonnement gaan blox die ik vandaag activeer pas de voldende maand in. Ik ga op 1 juli op vakantie, en als ik op die dag mijn Franse Lebara bundel activeer, en hij zou dan pas ingaan op de eerste van de volgende maand (augustus dus) zou dat erg vervelend zijn. Kan er nergens wat over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Lebara maakt gebruik van het 3g netwerk van bouygues en kan niet op 4g verbinden. De bundel is actief vanaf dat je hem neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
RichieB schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:42:
@menalert: bedankt voor de info, maar kan je de volgende keer ook links plaatsen?
Dit is de Three Feel At Home pagina: http://www.three.co.uk/Discover/Phones/Feel_At_Home en die gebruik je met het Pay As You Go - All in One £15 plan: http://store.three.co.uk/view/searchSimOnly?tariff=112

De simkaarten zijn o.a. via Amazon te bestellen (Three zelf stuurt ze niet naar Nederland). Wel 1 addertje onder het gras:
To benefit from Feel At Home, SIM only phone customers must have been with Three for more than 30 days.
Weet iemand of dit nog steeds zo is met de Three PAYG sim kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Volgens mij niet, ik heb genoeg sims al gehad via eBay en volgens mij waren die nieuw. FAH werkte direct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
RadioAir schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:23:
Volgens mij niet, ik heb genoeg sims al gehad via eBay en volgens mij waren die nieuw. FAH werkte direct :)
Top. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:59
knakworst schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:47:
Lebara maakt gebruik van het 3g netwerk van bouygues en kan niet op 4g verbinden. De bundel is actief vanaf dat je hem neemt.
Owh, geen 4G is wel handig om te weten. Zat nog te denken om een 4G-Mifi te kopen, maar dat hoeft dus niet.

Mijn Lebara-sim is vandaag binnengekomen :). Dag voor de vakantie alles activeren en bundel opladen en gaan met de banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Terug van vakantie en ik kan de Orange ES mundo SIM aanbevelen!

Relatief goedkope databundels (2GB voor 10€), goede roaming optie (100mb voor 1€) en alles te managen via het portal. Is wel in het spaans dus even wennen, maar na een week of 3 maakt dat weinig meer uit.

Ontvangst aan de kust was wispelturig, van matig / 0 streepjes naar maximaal / 5 streepjes ontvangst, maar ruim voldoende voor browsing, beetje appen en af en toe een avi binnentrekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 15:51
Lord_Dain schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:18:
Terug van vakantie en ik kan de Orange ES mundo SIM aanbevelen!

Relatief goedkope databundels (2GB voor 10€), goede roaming optie (100mb voor 1€) en alles te managen via het portal. Is wel in het spaans dus even wennen, maar na een week of 3 maakt dat weinig meer uit.

Ontvangst aan de kust was wispelturig, van matig / 0 streepjes naar maximaal / 5 streepjes ontvangst, maar ruim voldoende voor browsing, beetje appen en af en toe een avi binnentrekken!
Hoe werkt het nu als ik half juli weg ga en half augustus terug kom ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Iets duidelijker want ik begrijp hem niet helemaal, ga je naar het buitenland of kom je dan juist terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 15:51
Sorry....

Ik bedoel dat ik half juli tot half augustus in Spanje ben.
Loopt dit abonnement van de eerste tot de laatste dag van de maand.
Of laat je het ingaan op 20-07 en dan stopt het op 19-08.

In methode 1 moet je twee maanden betalen
in methode 2 betaal je één maand

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De bundel van 2GB heeft een looptijd van 1 maand. Als je in die maand tijd de 2GB niet op maakt, dan vervalt ie dus. Doe je dat wel, wordt je in snelheid teruggezet, maar werkt het nog steeds.

Dus, stel je activeert de bundel op 20-07 en je data is na x aantal dagen op, dan kan je het volgende doen;

a) niets, je blijft internetten maar de snelheid gaat omlaag ik vond deze zelf zeker acceptabel!
b) de bundel voor 20-08 nog een keer renewen via de site of SMS

Dus hoe je het ook bekijkt je kan altijd met 1 bundel een maand lang internetten. Dit zal waarschijnlijk zelfs werken voor de 500MB en 1GB bundel maar dat kan ik niet garanderen want ik heb alleen de 2GB bundel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 21:35
Whatson schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:11:
[...]

[...]

Weet iemand of dit nog steeds zo is met de Three PAYG sim kaarten?
Ik heb ook een three sim en deze kan ik online voorzien dan een bundel. 7gb voor 25 pond 30dg. Kan in diverse landen gebruikt worden. Ik heb mijn sim van prepaidzero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:56
rob2011 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:09:
[...]

Ik heb ook een three sim en deze kan ik online voorzien dan een bundel. 7gb voor 25 pond 30dg. Kan in diverse landen gebruikt worden. Ik heb mijn sim van prepaidzero.
Ik heb ook een Three Pay as you go sim. Vorig jaar erg tevreden over, maar opwaarderen lukt niet ivm nederlandse creditcard. Iemand nog een betrouwbaar adres waar ik voucher codes kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zal hier even mijn ervaringen posten met Orange Mundo buiten Spanje. Het werkte op zich goed tot na een week tethering of wifi hotspot werd geblocked. Daarna nog 30 euro useless tegoed dus dan maar gewoon onzin downloaden om het op te maken. Ga het ze niet gratis geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Hoe werd het geblocked? Dit is nieuw... Kreeg je een vangpagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RadioAir schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:46:
Hoe werd het geblocked? Dit is nieuw... Kreeg je een vangpagina?
Nee zodra ik wifi hotspot aanzette werd de dataverbinding binnen 5 sec inactief. Er kwam zowel op de host als op de client niks meer binnen. Wifi hotspot uit en het werkte weer op de host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Heb je een Android toestel met 4.4 of hoger?
Pagina: 1 ... 23 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.