Edit: Geen goed idee van majic
[ Voor 94% gewijzigd door Drwho1 op 22-05-2015 20:13 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Drwho1 op 22-05-2015 20:13 ]
Da's begrijpelijk na de uiteenzetting van RadioAirmajic schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:26:
Ah oké. Ja da's gecompliceerder dan verwacht dan. Een KVK in spanje wil je ook niet, want dan betaal je 300 euro per maand alleen voor je bedrijfje (ook al verdien je niks). Ik streep m'n post ff door voor ik weer allemaal mensen op ga winden :-)
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Geen 4G gezien, en ik heb Go Europe in een maandje tijd in Mallorca, Frankrijk, Italie, Belgie en Duitsland gebruikt.carnager schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:31:
Tu Mundo met Go Europe zou toch ook 4G moeten kunnen roamen?
http://blog.orange.es/mov...elocidad-4g-en-22-paises/
Tot nu toe op KPN Voda Tmo en Tele2 geen 4G toegang (enkel op de 3G-netwerken, 2G niet geprobeerd maar ga ik wel vanuit dat dat ook mag)
Iemand al 4G gehad?
[ Voor 14% gewijzigd door timmie1 op 22-05-2015 20:55 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Geef jij je nummer gewoon op?RadioAir schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:29:
Kijk even hoe lang je nummer is en doe desnoods een at random nummer van die lengte als je het niet vertrouwt
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Besteld, ook maar een nummertje gewijzigd. Nu wachten.RadioAir schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 21:14:
Heb ik wel gedaan ja. Paspoort verliep toch een week later
Appart; die van mij wou niet aanmelden op het KPN netwerk, ik heb hem zelf op het Vodafone netwerk gezet en toen deed hij het gewoon.timmie1 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:53:
Heb hem in een telefoon gedaan en mij via hun website geregistreerd met het goede nummer. Vervolgens kreeg ik wel degelijk netwerkverbinding via KPN maar als ik een nummer draai(Bijv. "Recharger"), dan wordt de verbinding gelijk afgebroken.
t.k.a. sig space t.e.a.b.
[ Voor 6% gewijzigd door Napsju op 24-05-2015 14:22 ]
Lekker!
Bellen, sms'en en internetten in het buitenland blijft peperduur. De tarieven zouden aan het eind van dit jaar gelijk worden getrokken binnen de Europese Unie, maar die nieuwe regels worden waarschijnlijk toch niet ingevoerd.
[...]
Maar de Europese ministers die moeten instemmen met haar voorstel zijn gezwicht voor de druk van telecombedrijven. Vooral in de zuidelijke landen verdienen die bedrijven fors aan toeristen die met de mobiele telefoon contact houden met het thuisfront in hun vakantie.
In plaats van het afschaffen van de roamingkosten sturen de EU-lidstaten nu aan op jaarlijks 40 minuten bellen, 40 sms'jes versturen en 80 mb internetten voor dezelfde prijs als thuis, blijkt uit een uitgelekt EU-document dat in handen is van RTL Nieuws.
[...]
bron
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Lekker!
Het is me na het nodige gepuzzel ook gelukt om geld op mijn kaart te zetten. Heb ook €15 bonus gekregen, die volgens mij dus alleen in Spanje geldig is. Echter, het bonustegoed is maar geldig tot 30 juni 2015. Ik kom pas eind juli in Spanje, dus ik vraag me af als ik op 30 juni een mundo 2GB activeer, dit dan vanaf dat moment 30 dagen gaat lopen en ik er eind Juli gebruik van kan maken.Lord_Dain schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:35:
[...]
Je kan inderdaad het beste een SIM bestellen via ebay of 1 van de eerder genoemde webshops. Ik ben zelf voor een SIM gegaan met 'maar' 5€ prepaid voor in totaal 15€.
Daarna heb ik een account aangemaakt op de Orange site, e.e.a. gecontroleerd en ingesteld en 20€ bijgeschreven via mijn creditcard. Omdat er tot einde van deze maan 50% bonus tegoed zit heb ik nu 30€ bijgeladen eigenlijk. Genoeg voor 2x 2 GB bundels. Dus ik kan ff vooruit. Zo niet kan ik via de site weer bijladen.
Wat je voorstelt met je phone kan. Ik zou zelf een kleine mifi scoren, veel compacter en heb je een WiFI hotspot voor zowel je telefoon als je tablet. Zo heb ik het in ieder geval, SIM zit al in mifi, kan zo in de auto stappen en good to go2 smartphones, laptop en wie er verder nog meer bij onze caravan ff wifi nodig heeft..
De databundel is een maand geldig. Als je hem activeert op 30 juni dan kan je hem gebruiken tot 30(?) juli. Dat 2e punt, was voor mij ook even puzzelen omdat de site er niet duidelijk over is, maar het werkt eigenlijk net zoals de NL providers dat doen, als opties die je aan en uit kan zetten. Ik heb zelf ook de databundel van 2GB geactiveerd. Zowel Go Europe en de databundel zijn nu actief. Wanneer ik Spanje inrijd moet ik alleen niet vergeten roaming te deactiveren, omdat ik dan gewoon 'lokaal' Orange connect. Wil niet dat ik opeens inside Spanje roam en dan extra moet betalen.coelho schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:31:
[...]
Het is me na het nodige gepuzzel ook gelukt om geld op mijn kaart te zetten. Heb ook €15 bonus gekregen, die volgens mij dus alleen in Spanje geldig is. Echter, het bonustegoed is maar geldig tot 30 juni 2015. Ik kom pas eind juli in Spanje, dus ik vraag me af als ik op 30 juni een mundo 2GB activeer, dit dan vanaf dat moment 30 dagen gaat lopen en ik er eind Juli gebruik van kan maken.
Verder begrijp ik er nog niet uit of ik die Mundo (de Spaanse databundel) ook vast hier kan activeren naast Go Europe, zodat ik een seamless overgang bij de grens heb. Iemand die me dat al kan vertellen?
PSN: Kjujay
[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 27-05-2015 13:34 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dus niet credit card om te betalen met credit cardknakworst schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:40:
Welke bullet heb je geselecteerd. Je moet niet Credit Card selecteren maar die andere.
[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 27-05-2015 13:43 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Euro1having an international credit card (inside or outside of Spain): Then you can top up online on the "Recargas" section in the Client’s area on their computer website. This is not possible on their mobile browser version. American and European credit cards (Visa or Mastercard with a secure code) are verified to work if you select the "Pago con banca electrónica" instead of "Pago con tarjeta de crédito". Even if this doesn't make any sense, if you speak Spanish, it really works. However, on their mobile version of Orange website, the option stays on "crédito", which doesn't work. Thus, recharges from €5 to €50 can be made. You will be awarded promotional bonus credit for topping up. This bonus (in contrary to the top up amount) can only be used domestically in Spain, not for roaming and is useless outside of Spain.
posttoast schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:05:
Ik ben net terug van een weekje Kreta. Daar heb ik een Vodafone data-only simkaartje gekocht voor in mijn mifi van 2.5GB (kostte me 22 euro). Ik heb slechts 900MB gebruikt en dus nog wat over. De data zou nog ruim 3 weken te gebruiken moeten zijn. Is er iemand die in de komende weken naar Griekenland gaat die ik blij kan maken met het simkaartje? Voor de prijs van een postzegel is ie van jou
[ Voor 5% gewijzigd door posttoast op 27-05-2015 17:32 ]
[ Voor 4% gewijzigd door jamesbond007uk op 27-05-2015 20:44 ]
Jamesbond007uk
[ Voor 43% gewijzigd door magnifor op 27-05-2015 21:30 ]
Dacht ik al. Jammer, koop ik een kaartje in Frankrijk. Neem aan dat ik zo'n sim gewoon bij een tankstation of een telcozaak kan kopen?
[ Voor 92% gewijzigd door SSoaker op 28-05-2015 11:34 ]
[ Voor 14% gewijzigd door J.vh op 28-05-2015 12:31 ]
Naam eerste regelJ.vh schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:28:
Is er ook iemand die exact aan kan geven wat je op welke regel exact moet invullen om een Frans lebara-kaartje te ontvangen, ipv een Nederlandse? Ik heb vandaag ook een Nederlandse ontvangen. Er is blijkbaar toch iets waardoor ze het filteren op Nederlands.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Dat vind ik dan best knap want mijn Lebara FR sim werkt niet in een E5331, E586, Voda 3G Huawei ding en m'n ZTE 4G Mifi, maar wel in m'n iPhone en m'n Android smartphone (laatste met VPN-tethering)...hakuin schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:29:
[...]
Naam eerste regel
Adres op de eerste regel van het adres
Postcode plaatsnaam op de tweede regel van het adres
99135 Les Pays Bas op de postcode en plaatsnaam
Land gewoon op France laten staan.
Wordt verzonden vanuit Engeland en krijg je binnen 7dagen binnen.
Op http://www.simup.nl/lebara-mobile-frankrijk meldt iemand: "Kaart via de web-site van Lebara France geregistreerd en hij werkt perfect ook direct 100mb data en 1 euro gratis op de kaart, ik ben voor mijn werkt elke week in Frankrijk onderweg en het is ideaal om de kaart in mijn mifi te hebben zodat ik met mijn telefoon, laptop of ipad kan internetten"
Dan is het misschien geplaatst door iemand met simup belangen.RadioAir schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:26:
[...]
Dat vind ik dan best knap want mijn Lebara FR sim werkt niet in een E5331, E586, Voda 3G Huawei ding en m'n ZTE 4G Mifi, maar wel in m'n iPhone en m'n Android smartphone (laatste met VPN-tethering)...
[ Voor 7% gewijzigd door Jonas89 op 28-05-2015 22:16 ]
http://www.lebara.fr/view...0&catId=29&articleId=1378J.vh schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:29:
Is er ook iemand die kan uitleggen hoe het nu precies zit met de geldigheid van de simkaart/tegoed van Lebara FR? Volgens mij hebben ze best wel een afwijkend prepaid-systeem in vergelijking met Nederland.
Omdat Lebara tethering niet toestaat en actief blokkeert. Ik krijg een vangpagina met Option tethering interdit, veulliez utiliser une autre forfait bloqué of iets in die geest. Ik snap dus niet hoe men aan die informatie komt. Laatste keer dat ik een Lebara sim heb gebruikt is september '14 en ik kan me niet voorstellen dat ze het nu ineens toestaan eigenlijk, want dan schieten ze hun eigen ruiten in.Jonas89 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:14:
Waarom zouden die simkaarten van simup.nl (Lebara) niet werken op een MiFi Huawei e5730/e5372/e5330/... ??
Sorry, heb er niet veel verstand van. Zoek momenteel een oplossing om mobiel internet te hebben in het buitenland, heb daarom één van bovenstaande modellen op het oog.
(Zie paar post hierboven)
[ Voor 11% gewijzigd door RadioAir op 29-05-2015 14:25 ]
Hier vandaag wel een Franse lebara sim ontvangen nu ff kijken hoe ik hem op kan laden en hoe lang de bundel geldig is.J.vh schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:28:
Is er ook iemand die exact aan kan geven wat je op welke regel exact moet invullen om een Frans lebara-kaartje te ontvangen, ipv een Nederlandse? Ik heb vandaag ook een Nederlandse ontvangen. Er is blijkbaar toch iets waardoor ze het filteren op Nederlands.
.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG
Ik zit zelf hier naar te kijken voor op de camping: http://boutique.orange.fr/tablette-et-cle/airbox-4g Voor eenmalig € 54,90 heb je een simlock vrije mifi geschikt voor 4G. En dan een Lets go er bij van € 9,99 voor 2 GB die een maand geldig is. Mijn Frans is niet denderend maar volgens mij zijn er geen extra kosten. Ideaal voor alle smartphones, tablets en laptops van mijn familie die allemaal online willen. Ik ben van plan om deze in een Orange boutique in het stadje vlak bij onze camping aan te schaffen.Leffunk schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:30:
Blijkt bij mijn vakantiebestemming Orange beste netwerk heeft. Is eerste keer dat ik via een MIFI wil werken, dus ben daar nog wat leek in. Ik zou me deze aanschaffen: Huawei E5330 MiFi router, maar kan ik vb nu vanuit Frankrijk vb eenOrange SIM kaart bestellen en die dan al eens in dat toestelletje steken om te zien of ik het werkend krijg? Op vakantie zelf heb ik immers enkel GSM bij en een tablet en dus geen laptop ofzo om met instellingen van die MIFI-router beginnen te prullen om het werkend te krijgen.
Of gaat het wachten worden tot we in Frankrijk zijn om dan te zien of ik dat ding werkend ga krijgen? Of moet ik iemand in Frankrijk vragen zo'n kaartje te kopen en al te activeren en dan pas naar mij te laten opsturen?
En gezien het Orange netwerk: die formule la pochette prêt-à-surfer 4G (zie http://boutique.orange.fr...ernet-prepaye#Description) spreekt over 4G, maar gaat dat dan ook werken op 3G gezien er geen 4G netwerk ligt op mijn vakantiebestemming? Of zijn er nog andere virtuele operators die Orange netwerk gebruiken die gunstigere pakketten aanbieden?
Kortom; alle raad is welkom.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Waar lees jij dat je die 10 Gb in heel Europa mag verstoken?RichieB schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 09:46:
De Lyca Unlimited bundel is ook wel interessant. Voor €30 een maand lang 1000 belminuten en 10GB data door heel Europa. En de simkaarten liggen gratis bij diverse shops in heel Nederland. Zie http://www.lycamobile.nl/nl/bundle?id=3
Damn, je hebt gelijk. De 10 Gb data is alleen in Nederland. De bundels voor roaming data staan hier. Niet interessant dus.ASW1 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:03:
[...]
Waar lees jij dat je die 10 Gb in heel Europa mag verstoken?
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
[ Voor 75% gewijzigd door Drwho1 op 30-05-2015 12:40 ]
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Nee, tenzij je de simkaart alleen in Spanje gaat gebruiken. Voor gebruik buiten Spanje moet je Go Europe aanzetten:Drwho1 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:53:
edit: als ik klik op 'mijn tarief wijzigen' dan kom ik terecht op een pagina waar je kan kiezen voor
tu mundo 500mb
tu mundo 1gb
tu mundo 2gb
moet ik dan hieruit het 2gb tarief kiezen?
Links:You can activate “Go Europe” (Important: before you do this, your roaming service needs to be activated *):
Sending a text message to 22095 with the text “GO”.
Via your customer service area.
Calling customer service in different languages at 902 011 900 (English, French and German spoken)
Calling 1470 (if you are calling from an Orange line in Spain or abroad). Only Spanish spoken. Roaming fees are applied to these calls if abroad.
Calling +34 656001470 (if you are abroad and calling from a line which is not Orange). Roaming fees are applied to these calls.
In an Orange shop.
Activation fee: 0€
* You can check whether your roaming service is activated, via your customer area. If it is not, you can activate it, also via your customer area, calling customer service or in an Orange shop.
Ik ga de simkaart uitsluitend in spanje gebruiken ja. Aankomen ginds op luchthaven, mijn sim eruit en spaanse sim erin. En dan ook uitsluitend om data mee te gebruiken, belminuten en sms heb ik geen boodschap aan.U123456 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:46:
[...]
Nee, tenzij je de simkaart alleen in Spanje gaat gebruiken. Voor gebruik buiten Spanje moet je Go Europe aanzetten:
[...]
Links:
http://m.orange.es/en/per...-plans/roaming/go-europe/ of http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Euro1
Dus dan kan je 8GB voor 25 euro hebben, maar het is toch per maand? Loopt het na één maand niet meer door?xkangaroox schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:29:
[...]
Ik zit zelf hier naar te kijken voor op de camping: http://boutique.orange.fr/tablette-et-cle/airbox-4g Voor eenmalig € 54,90 heb je een simlock vrije mifi geschikt voor 4G. En dan een Lets go er bij van € 9,99 voor 2 GB die een maand geldig is. Mijn Frans is niet denderend maar volgens mij zijn er geen extra kosten. Ideaal voor alle smartphones, tablets en laptops van mijn familie die allemaal online willen. Ik ben van plan om deze in een Orange boutique in het stadje vlak bij onze camping aan te schaffen.
[ Voor 36% gewijzigd door Drwho1 op 31-05-2015 20:55 ]
Je kan pas 2gb 'aanzetten' wanneer je voldoende saldo hebt. Dus eerst even wat euros erop zetten en daarna 2gb selecteren. Niet vergeten om dit tariefplan uit te zetten voordat je nieuwe maand ingaat!Drwho1 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:47:
Ik heb dus nu 5€ krediet op mijn 'tu mundo' kaart, maar ik wil dus minimum 2gb data verkrijgen om uitsluitend lokaal in Spanje te gebruiken. Geen roaming, bellen, smsen of andere.
Herlaad ik gewoon voor bvb 15 euro? Of moet ik het tariefplan wijzigen?
Wtf, ik krijg telkens een error als ik de herlading wil bevestigen...U123456 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:44:
[...]
Je kan pas 2gb 'aanzetten' wanneer je voldoende saldo hebt. Dus eerst even wat euros erop zetten en daarna 2gb selecteren. Niet vergeten om dit tariefplan uit te zetten voordat je nieuwe maand ingaat!
Ik heb de airbox vandaag gehaald in de Orange shop. Was wel weer leuk met handen en voeten en steenkolen FransPino112 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:16:
[...]
Dus dan kan je 8GB voor 25 euro hebben, maar het is toch per maand? Loopt het na één maand niet meer door?
Niet de creditcard optie selecteren, maar de 'pago con banca electronica' optie wanneer je met bijv. een mastercard of visa wilt betalen.Drwho1 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:53:
[...]
Wtf, ik krijg telkens een error als ik de herlading wil bevestigen...![]()
Recarga de tarjeta Se produjo un error en la página solicitada. Tu recarga no se ha podido realizar. Revisa los datos e inténtalo de nuevo
Dat was 2 dagen geleden ook al zo, dus het is niet effe een tijdelijk foutje. Nochtans is m'n mastercard nog geldig en kloppen de gegevens.
Die werkwijze lukte ook niet via de klantenzone op orange.es, maar wél via simmundo.esU123456 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:43:
[...]
Niet de creditcard optie selecteren, maar de 'pago con banca electronica' optie wanneer je met bijv. een mastercard of visa wilt betalen.
Tenminste dat staat hier: koesie in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"
[ Voor 7% gewijzigd door Lord_Dain op 03-06-2015 14:54 ]
Ok ik probeer het goed te beantwoorden. Ik moest mijn paspoort laten zien voor de registratie van de box en de sim en een adres in Frankrijk opgeven, in mijn geval het adres van de camping. Wat je op de website niet ziet is dat je ook voor de sim + activeren/administratiekosten moet betalen, dus zo kom je aan die € 89. Die SIM is 12 maanden geldig als je hem verder niet oplaad.Leffunk schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:27:
@ xkangaroox: ik neem aan dat je nu dus in Frankrijk bent en die in een shop bent gaan halen? Moet dat ding op jouw naam geregistreerd worden, of kan ik vb iemand vragen om er eentje te gaan halen?
Ik begrijp dat je ineens alles hebt laten activeren: moeten ze dat in de shop doen, of zou je dat zelf ook kunnen doen? Ik ga immers pas 18 juli op verlof, maar we hebben bij ons vakantieverblijf geen shop in de buurt...Dus zou evt iemand kunnen zoeken die me zoiets gaat halen en me dan bezorgt.
Heb je dit toestelletje gekocht: http://boutique.orange.fr/tablette-et-cle/airbox-4g ? Das toch volgens site 54,90 + 20 EUR voor 2 Gb? hoe kom je dan aan die 89 EUR?
En zou ik ook gewoon een eigen MIFI kunnen meenemen en naar Orange winkel gaan en vragen of ze me enkel een SIM kaartje Let's go internet installeren en daar activeren, of gaan ze dat niet doen?
Tot slot: bijladen kan dan via zo'n vouchers begrijp ik, maar moet je dan iemand laten bellen met franse telefoonnummer om dat op te laden dan?
Veel vragen, maar ook veel dankbaarheid bij antwoorden :-)
Kuststreken zijn altijd lastig omdat je telefoon vaak zendmasten van veel verder weg langs de kustlijn oppikt en die soms ineens sterker zijn dan masten dichterbij. Als je 4G gebruikt kun je vaak nog lekker heen en weer pingpongen tussen 2G, 3G en 4G. Movistar biedt nog altijd de beste dekking in Spanje, bij Orange en Vodafone heb je wisselende resultaten. Qua 4G bij allemaal wisselende resultaten. Ik was destijds in ieder geval blij dat ik kon switchen van provider zo nu en dan.Lord_Dain schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:53:
Inmiddels sinds vrijdag de Orange Mundo Sim in gebruik.
Op de heenreis Go Europe gebruikt voor roaming in Belgïe en Frankrijk i.c.m. navigatie op android phone. mifi in de auto en de hele reis de mogelijkheid tot (whats-)appen en real-time navi updates. Heerlijk als je dit niet gewend bent! Binnen de 100MB gebleven op beide dagen van de heenreis en elke dag 1€ afgeschreven van het saldo. Na aankomst in Spanje de Go Europe gedisabled. Ik had al een 2GB data bundel gekocht, deze werd actief bij binnenrijden van Spanje.
Op de camping in Spanje zelf is helaas de ontvangst matig, ontvangst gaat heen en weer tussen 0-5 streepjes en het lijkt alsof Orange niet genoeg heeft geïnvesteerd in dekking hier aan de kust. Misschien dat ik mijn saldo op soupeer op een paar euro na (voor go europe op de terugreis) en een switch maak naar een movistar kaartje. Maar ja 't werkt, dus misschien blijf ik wel gewoon bij Orange, zo belangrijk is het nou ook weer niet
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Eigenlijk alleen de naam van de camping en de postcode van het dorp op gegevenLeffunk schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 07:48:
@ xkangaroox: je zegt dat je ook een adres in Frankrijk moet opgeven en dat jij je campingadres hebt gegeven, is dat geen probleem? We huren zelf slechts twee weken een huisje ergens? Die moeten dan toch ook in die winkel weten dat dat mijn echte permanente verblijfadres niet is, zeker als ik een Belgische identiteitskaart voorleg? (heb immers geen geldige internationale reispaspoort (bedoel dat ding in boekjesvorm waar ze stempels in zetten).
Ik heb de dekking vergeleken voor mijn specifieke locatie en op die kaartjes leek Orange mij het meest te bieden (Tenerife). Als je op één vaste locatie verblijft is dat handig, bij rondreizen wil je natuurlijk de operator met de grootste landelijke dekking.Sorcerer8472 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:48:
[...]
Kuststreken zijn altijd lastig omdat je telefoon vaak zendmasten van veel verder weg langs de kustlijn oppikt en die soms ineens sterker zijn dan masten dichterbij. Als je 4G gebruikt kun je vaak nog lekker heen en weer pingpongen tussen 2G, 3G en 4G. Movistar biedt nog altijd de beste dekking in Spanje, bij Orange en Vodafone heb je wisselende resultaten. Qua 4G bij allemaal wisselende resultaten. Ik was destijds in ieder geval blij dat ik kon switchen van provider zo nu en dan.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Dus het is gewoon zo eenvoudig? In de klantenzone Tu Mundo+2gb selecteren, akkoord gaan en dan bij terugkomst in de klantenzone weer de gewone Tu Mundo aanduiden? Eens terug uit spanje heb ik er geen bal meer aan uiteraard.U123456 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:44:
[...]
Je kan pas 2gb 'aanzetten' wanneer je voldoende saldo hebt. Dus eerst even wat euros erop zetten en daarna 2gb selecteren. Niet vergeten om dit tariefplan uit te zetten voordat je nieuwe maand ingaat!
Hier werkt Go Europe ook goed! Mijn vrouw heeft de mifi een paar dagen mee gehad naar Frankrijk en bijna overal wel signaal.Lord_Dain schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:53:
Inmiddels sinds vrijdag de Orange Mundo Sim in gebruik.
Op de heenreis Go Europe gebruikt voor roaming in Belgïe en Frankrijk i.c.m. navigatie op android phone. mifi in de auto en de hele reis de mogelijkheid tot (whats-)appen en real-time navi updates. Heerlijk als je dit niet gewend bent! Binnen de 100MB gebleven op beide dagen van de heenreis en elke dag 1€ afgeschreven van het saldo. Na aankomst in Spanje de Go Europe gedisabled. Ik had al een 2GB data bundel gekocht, deze werd actief bij binnenrijden van Spanje.
Op de camping in Spanje zelf is helaas de ontvangst matig, ontvangst gaat heen en weer tussen 0-5 streepjes en het lijkt alsof Orange niet genoeg heeft geïnvesteerd in dekking hier aan de kust. Misschien dat ik mijn saldo op soupeer op een paar euro na (voor go europe op de terugreis) en een switch maak naar een movistar kaartje. Maar ja 't werkt, dus misschien blijf ik wel gewoon bij Orange, zo belangrijk is het nou ook weer niet
[ Voor 16% gewijzigd door Lord_Dain op 05-06-2015 11:47 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq