Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24
Heren, met Lebara is Tethering niet toegestaan bij mijn weten, dat weten jullie wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
RadioAir schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:40:
Heren, met Lebara is Tethering niet toegestaan bij mijn weten, dat weten jullie wel? :)
Dan ben de laatste 2 jaar stout geweest, want ik heb het gedaan met de nederlandse lebara via mifi. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nederlandse Lebara is het toegestaan. Schoorvoetend dat wel, maar wel toegestaan. Met Lebara buitenland is dat een heel ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
RadioAir schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:57:
Nederlandse Lebara is het toegestaan. Schoorvoetend dat wel, maar wel toegestaan. Met Lebara buitenland is dat een heel ander verhaal :)
Niks schoorvoetends. Tethering verbieden is verboden in NL. Dus mag het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat weet ik ook wel, maar zij deden er nog lang na het verbod moeilijk over. Schoorvoetend staan ze het nu toe omdat ze moeten, maar niet van harte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
dorenberg schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:11:
Kijk eens of er een euro is afgeschreven
Jep.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 16 september 2009 @ 00:46:
[...]

Thanks. Kun je dat zorgeloos internet ook uitzetten? Ik ben meestal twee of drie dagen in Nederland, en dan weer een maand of twee niet, etc ;) . Zal me er in verdiepen, de volgende keer dat ik er ben :)

Goed idee, dit topic, mijn complimenten d:)b
of een Choozze Zero abo, eenmalig 25 euro en vervolgens maandelijks 100 minuten+sms+mb voor 0 eventueel per maand uit te breiden met bijvoorbeeld 500mb voor 7,50. Lijkt mij voor kort in NL erg handig maar je moet wel een NL adres en rekening hebben ter aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49
Maar werkt het nu of niet? Is vooral een interessante voor doorreis naar bestemming..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Ik heb inmiddels ook m'n Lebara.fr sim binnen (duurde een week of 2 met gebruik van die hier genoemde postcode). Jammer dat ze niet wat sneller waren want ben net een weekendje in Frankrijk geweest :9 (Joe mobile saldo op gemaakt).

Heeft iemand al met succes de Lebara.fr sim gebruikt in Frankrijk? (misschien zelfs met mifi?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lord_Dain schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:47:
[...]

Maar werkt het nu of niet? Is vooral een interessante voor doorreis naar bestemming..
Ja alles werkt. 1 euro is afgeschreven omdat ik even getest heb.

Ik ga hem gebruike voor als ik eens een dagje in Duitsland/België ben en op vakantie door verschillende landen. S4 had ik nog liggen dus simkaart daarin, ding in de auto en altijd iets bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik vind het vooral interessant omdat ik naar Spanje ga maar daarvoor wel door BE en FR heen moet. Het is echt een gemis als je dan niet iets bij de hand hebt qua data, om ff snel iets op te zoeken. Dit zou dan de perfecte oplossing zijn, mits er ook een leuke bundel is voor sec data wanneer ik in Spanje aankom. Dat probeer ik nog ff uit te zoeken (en helaas is ook mijn Spaans beneden niveau...) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lord_Dain schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:03:
Ik vind het vooral interessant omdat ik naar Spanje ga maar daarvoor wel door BE en FR heen moet. Het is echt een gemis als je dan niet iets bij de hand hebt qua data, om ff snel iets op te zoeken. Dit zou dan de perfecte oplossing zijn, mits er ook een leuke bundel is voor sec data wanneer ik in Spanje aankom. Dat probeer ik nog ff uit te zoeken (en helaas is ook mijn Spaans beneden niveau...) 8)
ik gebruik altijd de chrome browser die vertaald alles voor je, is een stuk leesbaarder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Lord_Dain schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:03:
In Spanje heb je met de Orange sim voor 15 euro 2GB, geldigheid 1 maand. Als het op is kan je een nieuwe bundel kopen.

Weet niet of dat wat voor je is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:51
Als ik op de mundo site ga kost het kaartje 20 euro....
toch ? https://tiendaonline.oran...tSummary&_requestid=58276

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Zoek even op eBay! Daar vind je de sims goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zeker een optie dan. In ieder geval voor heenreis. Als Orange dan qua bereik niet goed is op de camping kan ik natuurlijk op dat moment overstappen op Movistar netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Let er dan wel op dat zodra je Spanje in rijdt, je geen 100MB/1 euro tarief meer hebt. Zet dus je sim dan uit, of zet op voorhand alvast een bundel aan.

Je kan de dekking (cobertura) ook online controleren overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
RadioAir schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:31:
Let er dan wel op dat zodra je Spanje in rijdt, je geen 100MB/1 euro tarief meer hebt. Zet dus je sim dan uit, of zet op voorhand alvast een bundel aan.

Je kan de dekking (cobertura) ook online controleren overigens!
Kun je op hetzelfde kaartje een spaanse bundel aanzetten of moet je dan alsnog gaan wisselen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nee dat kan gewoon maar het is aan te raden dat even op voorhand te doen zodat je seamless over gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:15
Heb mn Spaanse Orange kaart binnen, 2 vragen
1 waar vind je het telefoonnummer? Dit is nodig voor registratie
2 Heb je binnen Nederland wel of geen 4g?

[ Voor 11% gewijzigd door stijnec1 op 09-05-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:47
Telefoonnummer vind je op de grote simkaart 69xxxxxxx.

4G. Probeer maar zou ik zeggen. Ligt eraan op welk netwerk je zit maar hier waarschijnlijk t-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:15
Thanks.
Zowel op t mobile als kpn geen 4g vooralsnog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik ben over, zit over 3 weken als het goed is in Spanje dus kan nu wel alvast een SIM regelen en activeren. Vraag ik me alleen of hoe eenvoudig het is om de Orange SIM tegoed bij te vullen. Kan dit via de website als je een account hebt aangemaakt, of loop je dan weer vast i.v.m. dat de creditcard en mijn adres niet ergens in Espana zijn? Wat is het alternatief? Lokaal een sigarenboer of zijn er nog andere betalingsmethoden.

Die 50% bonus bij de eerste recharge, is dat nou de charge op het moment of je hem besteld, of hangt dat er vanaf wat je afspreekt met de verkoper?

[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 09-05-2015 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Je NL CC werkt gewoon als je het onderste bolletje aanklikt bij het opwaarderen. Je kan gewoon een account aanmaken met het telefoonnummer, wachtwoord krijg je per sms. Werkt goed allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Let op alle bonus tegoed die je krijgt bij het opwaarderen van de Mundo sim geld niet voor de roaming opties dus de €1,-/100 mb of €1,-/60 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dank je voor de warning, vroeg me meer af of je maar 1 keer de bonus krijgt (bij allereerst opladen) of meerdere keren, denk dat ik het tegoed ruimschoots ga opsouperen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 22:25:
Dank je voor de warning, vroeg me meer af of je maar 1 keer de bonus krijgt (bij allereerst opladen) of meerdere keren, denk dat ik het tegoed ruimschoots ga opsouperen :P
Ik heb nu twee keer opgewaardeerd en kreeg beide keren bonus tegoed. Maar weet niet of dat elke keer zo zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44
Lord_Dain schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:20:
Ik ben over, zit over 3 weken als het goed is in Spanje dus kan nu wel alvast een SIM regelen en activeren. Vraag ik me alleen of hoe eenvoudig het is om de Orange SIM tegoed bij te vullen. Kan dit via de website als je een account hebt aangemaakt, of loop je dan weer vast i.v.m. dat de creditcard en mijn adres niet ergens in Espana zijn? Wat is het alternatief? Lokaal een sigarenboer of zijn er nog andere betalingsmethoden.

Die 50% bonus bij de eerste recharge, is dat nou de charge op het moment of je hem besteld, of hangt dat er vanaf wat je afspreekt met de verkoper?
Ik heb m'n Spaanse Vodafone sim een keer opgewaardeerd via recharge.com
Daar kan je gewoon via een Nederlandse CC en met Paypal betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
koesie schreef op zondag 10 mei 2015 @ 10:58:
[...]

Ik heb nu twee keer opgewaardeerd en kreeg beide keren bonus tegoed. Maar weet niet of dat elke keer zo zal zijn
Ik lees op de site dat de actie geldig is t/m 31 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcamps
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 19:58
Voor onze auto-vakantie in UK heb ik hier een en ander gelezen om de trip voor te bereiden, doel was om onderweg in de auto internet te hebben. Zal mijn ervaring met jullie delen als wederdienst.

Heb een 'EE 4G 6GB Pay As You Go Mobile Broadband Combi Sim' gekocht bij Amazon UK. Deze kaart kwam binnen een paar dagen binnen. Deze in mijn Huawei Mifi hotspot (van xs4all) gestopt, deze ondersteunt 4G dus passend bij het abonnement. Had in NL al de juiste internet instellingen op de hotspot ingesteld voor EE. De activering van de SIM kaart ging vrij eenvoudig toen we in Engeland waren via een redirect naar een webpagina en drukken op de knop 'activite now'. De databundel van 6GB blijft 90 dagen na activering geldig, en valt nog te upgraden.

In twee weken zo'n 4,5 GB aan data verbruikt. 4G dekking heb ik alleen in de grote steden gezien, de rest was 3G. De mifi hotspot had dezelfde 4G/3G ontvangst als de mobiele telefoons. In de echte buitengebieden was mobiele dekking gebrekkig, de UK is qua dekking niet te vergelijken met Nederland.
Abonnement hebben we gebruikt met vier telefoons en twee tables. Doorvoersnelheid was prima om bij stilstand ook een youtube filmpje te bekijken. Tijdens het reizen prima om te snapchatten/whatsappen/surfen etc.

Activering was 14 dagen geleden en heb nog zeker 1GB tegoed over. In de UK te gebruiken in de komende 2,5 maand. Als ik er iemand een plezier mee kan doen dan moet deze persoon zich maar melden via DM (ophalen Breda, het is een combi-micro-standaard SIM)
UPDATE: tweaker gevonden die 'm kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Orange kaartje is onderweg. Zal de bevindingen hier posten zodra ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:35
Lord_Dain schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:20:
Orange kaartje is onderweg. Zal de bevindingen hier posten zodra ik hem binnen heb.
mag ik vragen bij wie besteld. Zie op ebay meer aanbieders maar of die zo goedkoop zijn ,lijkt mij niet Heb er eentje nodig voor onderweg met de auto naar kroatie, ons verblijf daar en weer terug, dan lijkt mij dit een goede oplossing.

[ Voor 19% gewijzigd door rambocus op 12-05-2015 05:52 ]

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:21
Ik heb m'n Spaanse Vodafone sim een keer opgewaardeerd via recharge.com
Daar kan je gewoon via een Nederlandse CC en met Paypal betalen. :)
Wel transactiekosten: €0.99 EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
rambocus schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 05:51:
[...]

mag ik vragen bij wie besteld. Zie op ebay meer aanbieders maar of die zo goedkoop zijn ,lijkt mij niet Heb er eentje nodig voor onderweg met de auto naar kroatie, ons verblijf daar en weer terug, dan lijkt mij dit een goede oplossing.
Bij een van de 2 leveranciers die vermeld staan op http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Euro1

Het kost een tientje, maar dat gun ik de man in the middle wel, mij kost het anders een hoop tijd en een ritje naar een verkooppunt, dat bespaar ik hier ruim mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Bedankt zal vanavond even kijken wat er voor een sim in "oude"samsung S2 gaat, dan kan ik die als wifi hotspot instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Pas vanaf de S3 gebruikt Samsung micro, normaal formaat dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
koesie schreef op zondag 10 mei 2015 @ 10:58:
[...]

Hoe gaat dat opwaarderen in z'n werk? Je stort geld vanaf je CC naar je Mundo account en die losse euro's per dag/100MB worden uit je account geboekt? Dus als je account leeg is, dan dien je weer bij te storten?

En als ik het goed begrijp is dat bonustegoed alleen voor binnen Spanje. Kun je dat gebruiken ipv een data abo in Spanje, of werkt het alleen met een Spaans pakket en dan als top up?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
coelho schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:01:
[...]

Hoe gaat dat opwaarderen in z'n werk? Je stort geld vanaf je CC naar je Mundo account en die losse euro's per dag/100MB worden uit je account geboekt? Dus als je account leeg is, dan dien je weer bij te storten?

En als ik het goed begrijp is dat bonustegoed alleen voor binnen Spanje. Kun je dat gebruiken ipv een data abo in Spanje, of werkt het alleen met een Spaans pakket en dan als top up?
Je log in op je mundo pagina en daar kan je opwaarderen met je CC.
Vergeet niet om "Pago con banca electrónica" de andere optie werkte bij mij niet.
En idd als je dan je sim in een mifi of telefoon gebruikt met data wordt er automagisch een euro van je tegoed afgehaald, leeg en dan moet je weer wat tegoed kopen.

Wat ik begreep van de vertaalde pagina, is het bonus tegoed niet geldig voor de roaming opties.
Waarvoor je het wel kan gebruiken weet ik niet, ik heb er iig geen hands-on ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Lijkt me dat je het (bonus) tegoed dan gebruikt voor de databundels in Spanje zelf. Anders lijkt het me dat je het nergens voor kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23
Volgende week ben ik in Italie en wil ik alvast voorbereidingen maken voor als ik in juni een week er zit. Ik zie dat je bij TIM een sim kaart voor 10€ per maand kan krijgen met 4gb aan internet. Is dit bijvoorbeeld verplicht voor een jaar of kan ik het ook voor 2 maanden krijgen? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri1986
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-01 20:39
Boinkie schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:48:
Volgende week ben ik in Italie en wil ik alvast voorbereidingen maken voor als ik in juni een week er zit. Ik zie dat je bij TIM een sim kaart voor 10€ per maand kan krijgen met 4gb aan internet. Is dit bijvoorbeeld verplicht voor een jaar of kan ik het ook voor 2 maanden krijgen? Weet iemand dat?
Gister mijn Tim kaart weer geactiveerd.

Je betaald 10€ voor 2gb,5€
activeerkosten en er moet minimaal 5€ aan tegoed op je sim staan.

Het tegoed is een maand geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Er staan wel meer tips over Italië in dit topic :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44
U123456 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 07:18:
[...]
Wel transactiekosten: €0.99 EUR
Bij het opwaarderen van mn Vodafone sim kreeg ik korting wat die transactiekosten meer dan compenseerde, 10 euro opwaarderen kostte iets van 8 euro.
Kan zo snel niet zien of dat ook bij andere providers is.

[ Voor 10% gewijzigd door P.K. op 12-05-2015 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:59
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:14:
[...]

Ik heb vanwege een frans adres wel de mogelijkheid om Gratis simkaarten van Lebara Frankrijk aan te bieden via een speciale persoonlijke link: http://l3b.in/XDT0YW
Kaartje wordt gratis naar NL verzonden en zowel de aanvrager als ik ontvangen 5 euro tegoed na opwaarderen met minimaal 10 euro.
Alles engelstalig via internet te regelen!

Bundels kosten momenteel:
500 MB voor 4,99 euro
1 GB voor 7,99 euro
3 GB voor 19,99 euro

Link: http://l3b.in/XDT0YW

Dekking Bouygues: http://www.corporate.bouy...rtes-de-couverture-reseau
Bedankt, heb ook een kaart besteld.

Activeren en opwaarderen geschiet verder ook via lebara.fr ?
Hoelang is de kaart eigenlijk geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ook jij hebt geen tethering nodig? Dit wordt niet vermeld door Antonie1, maar het werkt dus echt niet daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

RadioAir schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:07:
Ook jij hebt geen tethering nodig? Dit wordt niet vermeld door Antonie1, maar het werkt dus echt niet daar :)
Dat is jammer. Weet je toevallig of het wel mogelijk is om een Lebara.fr kaartje in een MiFi te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nee, wordt geblokkeerd op basis van IMEI. Je krijgt een vangpagina en dat is het dan.

De enige optie die je hebt is een Android phone via VPN te connecten met thuis en díé verbinding dan te tetheren. Op die manier kan je ook met een Three kaart met meerdere devices online zijn.

Wil je tethering zit je vooralsnog even vast aan een Orange Let's Go kaartje of de alomgeprezen Orange ES Mundo sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
RadioAir schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:07:
Nee, geen tethering nodig. Alleen wat data voor op de telefoon zodat ik toch gewoon nog relaxt kan surfen. Lekker vakantie houden zonder laptop, anders bleef ik wel thuis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ik ga binnenkort naar Zuid-Frankrijk en vroeg me af of ik een prepaid lebara sim kan kopen in Frankrijk? Ik bedoel 8 euro voor 1 GB lijkt mij prima en heeft dekking in het gebied waar ik zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PinokkioTV schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:30:
Er staan wel meer tips over Italië in dit topic :)
Oh ja? Ik kon ze niet vinden dus maar zo'n Spaanse Orange sim gekocht voor Italië... Enige opties die ik vond waren ca. 50-60 euro voor 1 a 2 gb en dan moet je ook nog een MiFi kopen omdat tethering niet is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

magnifor schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:25:
Ik ga binnenkort naar Zuid-Frankrijk en vroeg me af of ik een prepaid lebara sim kan kopen in Frankrijk? Ik bedoel 8 euro voor 1 GB lijkt mij prima en heeft dekking in het gebied waar ik zit.
Je kan er ook gewoon een via de website aanvragen, wordt gratis bezorgd in nederland, duurt wel een week of 2. (eerder in dit topic staat wat je precies moet invullen bij het adres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
pposthoorn schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:37:
[...]

Je kan er ook gewoon een via de website aanvragen, wordt gratis bezorgd in nederland, duurt wel een week of 2. (eerder in dit topic staat wat je precies moet invullen bij het adres)
Dat wordt erg krap aangezien mijn trip naar Zuid-Frankrijk over 2 weken is. Daarom vroeg ik mij af of ik bij een tankstation oid een prepaid lebara kaartje kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
magnifor schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:42:
[...]

Dat wordt erg krap aangezien mijn trip naar Zuid-Frankrijk over 2 weken is. Daarom vroeg ik mij af of ik bij een tankstation oid een prepaid lebara kaartje kan kopen.
Ik had hem binnen 7 dagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:24
NegativeFreak schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:48:
[...]

Bedankt, heb ook een kaart besteld.

Activeren en opwaarderen geschiet verder ook via lebara.fr ?
Hoelang is de kaart eigenlijk geldig?
vroeg ik me eigenlijk ook af als je opwaardeert hoelang is dan de bundel geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:59
Phusebox schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:26:
[...]

Oh ja? Ik kon ze niet vinden dus maar zo'n Spaanse Orange sim gekocht voor Italië... Enige opties die ik vond waren ca. 50-60 euro voor 1 a 2 gb en dan moet je ook nog een MiFi kopen omdat tethering niet is toegestaan.
Internetten via MiFi ziet bijv Lebara dus niet als tethering? Oke, dan blijft dat een optie voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Pino112 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 00:18:
[...]

Internetten via MiFi ziet bijv Lebara dus niet als tethering? Oke, dan blijft dat een optie voor mij :)
het is andersom met de lebara sim kun je niet tetheren wel met de spaanse orange sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:59
Michel242186 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 09:59:
[...]

het is andersom met de lebara sim kun je niet tetheren wel met de spaanse orange sim.
Maar als Mifigebruik niet als tetheren wordt gezien maakt het voor de mensen met een Mifi dus niet uit of tetheren is toegestaan of niet, daar gaat het me om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Mifi gebruiken = ook tetheren. Je bent de connectie aan het routeren naar meerdere devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_PinooO
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-06-2024
Ik ben opzoek naar oplossingen voor internet data gebruik in de VS.

Na wat zoeken kom ik uit bij deze aanbieding:

http://www.touristsim.com/en/products/us/

Dat zou betekenen onbeperkte data voor 1 maand, maar dat lijkt me te mooi om waar te zijn.... :?

Heeft iemand daar al ervaring mee?

En anders zou een Three sim een goeie oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:39

Kju

Ik heb gewoon 2 simkaarten van three via ebay besteld. Net binnen gekregen. Voor 3 weken USA vond ik dat uiteindelijk toch het voordeligst. Ik heb wel sims besteld zonder beltegoed (1 pond per stuk ex verzendkosten) voor het geval dat er vlak voordat ik vertrek een alternatief is.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb vandaag mijn Orange Tu Mundo SIM binnen gekregen.

Alles werkt, alleen snap ik het wisselen tussen de verschillende modi nog niet helemaal. Ik snap hoe ik Go Europe activeer, maar ik zie ook dat om lokaal in Spanje data te gebruiken, ik moet swappen naar 'Tarifa de voz' alwaar ik dan een databundel kan activeren.

Mijn vraag: Wat gebeurt er als ik een databundel activeer voor in Spanje en daarna weer overschakel op Go Europe? Wist dat mijn overgebleven data bundel, of blijft deze in stand. En is het echt zo eenvoudig dat je indien nodig gewoon tussen de 2 tarieven kan schakelen?

Het was blijkbaar niet heel slim om meerdere keren te wisselen tussen Tu Mondo en Go Europe, zelfs met de data uit is er gewoon 2€ van het tegoed afgeschreven >:)

Vreemd, nu is mijn tegoed weer met 1€ omhoog gegaan _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Lord_Dain op 16-05-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:48
RadioAir schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:18:
Nee, wordt geblokkeerd op basis van IMEI. Je krijgt een vangpagina en dat is het dan.

De enige optie die je hebt is een Android phone via VPN te connecten met thuis en díé verbinding dan te tetheren. Op die manier kan je ook met een Three kaart met meerdere devices online zijn.

Wil je tethering zit je vooralsnog even vast aan een Orange Let's Go kaartje of de alomgeprezen Orange ES Mundo sim.
Het is twee jaar geleden hier ook weleens voorbij gekomen, maar nu weer actueel nadat Joe weggevallen is. Heeft iemand ervaring met Réglo Mobile van supermarktketen Leclerc? Tot 5 Gb voor € 25,-. Net als elke Franse SIM wel een soort van Pre-paid abbo, maar ach een Leclerc zit overal om een nieuwe op te pikken.

Zie http://www.leclercmobile....offres/forfait-reglo.aspx

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Zoals velen hebben opgemerkt heb je vaak last van irritante blokkades m.b.t. tethering bij prepaid sims. Ik ben hier eens ingedoken en kwam tot de conclusie dat zowel Android telefoons als iPhones een aparte DUN verbinding opzetten naar de carrier toe, en dat onder andere hiermee gezien wordt dat er tethering wordt toegepast.

Nu is het zo dat je dit op een Android device ongedaan kan maken. Benodigdheden: Een Android toestel met root capabilities én daarnaast een VPN server thuis. (Fritzbox/Raspberry Pi will do)

For non rooted devices:
[# Must have Android SDK installed on your computer]
>> Settings >> Enable Developer Options
>> Developer options >> Enable USB Debugging
>Connect your Android to computer
> cmd terminal
> # adb shell
> then run this: settings put global tether_dun_required 0

For rooted devices:
> Install SQLite Debugger
> Navigate to the file in SQLite: /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db
> Enter the database global
> Change the value of field tether_dun_required to 0.

Dan ben je er echter nog niet, want je moet nog een VPN instellen. Mijn voorkeur gaat uit naar een UDP OpenVPN verbinding, omdat er in UDP pakketjes minder data zit waaruit af te leiden is wat voor verkeer het eigenlijk is zodat de provider niet ziet dat je ze aan het foppen bent. Een goed artikel hoe een en ander in te stellen op je Android toestel is deze:

http://digiex.net/guides-...pass-tethering-block.html

Basically betekent dit dat je met een Three sim in de landen waar dit geldig is 25GB kunt verstoken op al je devices, vermits je dus een Android apparaat hebt die geroot is én je thuis een VPN server kan draaien. Dit kan bijvoorbeeld de VPN-server zijn in je Fritzbox als je deze hebt, of een Raspberry Pi. Ook zal dit werken met de genoemde Franse Lebara SIM.

[ Voor 66% gewijzigd door RadioAir op 17-05-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Als je dat allemaal niet hebt zal een mifi voor 20-30 euro dan wel handiger zijn.
Of wordt bij lebara en orange een mifi ook geblokkeerd?

Mijn enige nadelige ervaring met een mifi is dat mij iDevices via een mifi denken dat ze een onbeperkte wifi verbinding hebben en alle diverse apps en updates op de achtergrond gaan stampen.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Tethering kan op een aantal manieren worden gedetecteerd:

1. Extra DUN verbinding richting de carrier
2. Deep Packet Inspection met URL fingerprinting (ze zien dat je bijvoorbeeld naar Windowsupdate.microsoft.com surft en dat zal een telefoon nooit doen).
3. Ze kijken naar de TTL van de pakketjes die je verstuurt (normaal is dit bijvoorbeeld 128 en bij elke hop wordt dit minder, je kan dus zo zien dat er meerdere devices van één lijn gebruik maken).
4. IMEI/MAC inspection: Ze zien hieraan dat je een MiFi gebruikt
5. User Agent: Ze zien dat je een non-mobile browser gebruikt om te tetheren

Puntje 1 kan je Mifi omzeilen, want er is maar één DUN verbinding. Bij puntje 2, 3 en 4 valt je Mifi door de mand. Puntje 5 kan je omzeilen door op je laptop een andere User Agent in te stellen (wat we vroeger aan het begin van dit topic gebruikten om met een Orange FR kaart met Option Internet Max online te kunnen op meerdere devices)

Het is dus de vraag waarmee tethering geblokkeerd wordt. Meestal is dit punt 2 en punt 3. Punt 2 is eigenlijk dé methode, omdat dit het enige is wat grootschalig opgepikt kan worden.

Met een Mifi en een VPN op al je aangesloten devices val je alsnog door de mand op punt 4, waar Three ook op controleert. Wat Lebara doet weet ik niet, maar DPI en SPI zijn de meest bekende methoden, aangevuld met punt 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

@RadioAir: Bedankt voor de gedetailleerde uitleg, weer een stukje wijzer in telecomland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
hakuin schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:47:
[...]

Bij postcode moet je 99135 van Les Pays-Bas invoeren en bij woonplaats les pays bas. Je eigen postcode en woonplaats voer je in bij de tweede regel van adres.
Kan je ook op lebara.fr met chrome invoeren en evt met google translate.
Wat zijn de exacte stappen die je moet ondernemen? Want als ik aangeef dat ik in Frankrijk woon krijg ik maar 1 regel om mijn adres in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
magnifor schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:17:
[...]

Wat zijn de exacte stappen die je moet ondernemen? Want als ik aangeef dat ik in Frankrijk woon krijg ik maar 1 regel om mijn adres in te voeren.
Ik weet nog niet of het goed is gegaan want ik moet hem nog ontvangen. De order bevestiging heb ik wel ontvangen.

Woonplaats en Taal op nederlands ingesteld.
Rest zie je op het plaatje.

https://onedrive.live.com...lk&v=3&ithint=photo%2cpng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
koelkast schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:17:
Deze zomer gaan we naar Oostenrijk; daar kan je bij de plaatselijker Hofer (Oostenrijkse Aldi) verscheidene prepaid pakketjes aanschaffen. Volgens mij is het gewoon prepaid, en geen abonnement, als ik het goed heb. 3 GB data voor 6,90 voor een maand, 3 GB data + 1000 min voor 9,90. https://www.hot.at/tarife.html .

....
Even een late quote ter info.
Begin dit jaar ben ik in Oostenrijk geweest. Bij de Hofer (Oostenrijkse Aldi inderdaad) heb ik van Hot een simkaart gekocht voor 2 euro (prepaid kaart) en een opwaardeerkaart van 10 euro. (liggen in het rek bij de kassa, de opwaardeercode staat na afrekenen op je kassabon). De simkaart heeft 3 maten, erg handig, gewoon uitdrukken wat je nodig hebt.
Je kan dan van dat tegoed een databundel kopen van 3GB die een maand geldig is, voor een kleine 7 euro. Dit is geen abonnement, maar eenmalig.
Volgens mij gebruikt Hot het netwerk van t-mobile. Op de berg hadden we slecht bereik, 2G met 3/5 streepjes. Dus telefoon bij het raam gelegd als hotspot. Daarna met de tablet of laptop het internet op, alleen erg traag natuurlijk.
Ik het dal wel 3G en goede snelheid.
De Wifi van het vakantiepark liep over een brak adsl lijntje, en was daardoor continu overbelast en onbereikbaar. Dus zelfs op 2G had ik nog profijt van dit prepaidkaartje.

[ Voor 5% gewijzigd door BounceMeister op 18-05-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:36
Mensen met ervaring betreffende mobiel internet op Tenerife?

Ik vertrek binnen enkele weken en zou me graag lokaal een datakaartje aanschaffen. Een zoektocht levert me ofwel spaanse info op (no habla espanol) ofwel wat oudere algemene telecominformatie.

Iemand met recente ervaringen met spaanse telecomoperatoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Jazeker, op deze pagina nog. Orange Espana :) 2GB voor 15 euro en prima bereik! Kaartje op voorhand te koop via eBay onder andere en met je credit card op te waarderen. Op de Canarische eilanden zijn alle providers vertegenwoordigd.

[ Voor 49% gewijzigd door RadioAir op 18-05-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
RadioAir schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:31:
Jazeker, op deze pagina nog. Orange Espana :) 2GB voor 15 euro en prima bereik! Kaartje op voorhand te koop via eBay onder andere en met je credit card op te waarderen. Op de Canarische eilanden zijn alle providers vertegenwoordigd.
Haast en spoed...ook bij het posten zelden goed. O-)

Bedankt voor de tip, 2gb zou ideaal zijn. Daar ga ik straks eens wat verder naar op zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
NegativeFreak schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:39:
[...]

Ik weet nog niet of het goed is gegaan want ik moet hem nog ontvangen. De order bevestiging heb ik wel ontvangen.

Woonplaats en Taal op nederlands ingesteld.
Rest zie je op het plaatje.

https://onedrive.live.com...lk&v=3&ithint=photo%2cpng
Thanks, ingevuld en wacht af. Toch gratis en als die niet op tijd wordt bezorgd kan ik dan een lebara sim in Frankrijk kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
magnifor schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:10:
[...]

Thanks, ingevuld en wacht af. Toch gratis en als die niet op tijd wordt bezorgd kan ik dan een lebara sim in Frankrijk kopen?
Durf ik geen antwoord op te geven. Het wordt dit jaar voor het eerst dat ik een andere sim regel om zo op vakantie toch iets met de mobiele telefoon te kunnen doen qua internet. Normaal ben ik 2 weken afgesloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
NegativeFreak schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:14:
[...]

Durf ik geen antwoord op te geven. Het wordt dit jaar voor het eerst dat ik een andere sim regel om zo op vakantie toch iets met de mobiele telefoon te kunnen doen qua internet. Normaal ben ik 2 weken afgesloten :P
Hmm, ben benieuwd. Het internet zegt het volgende:
Activating a SIM card on a network can take up to 48 hours. You will need to show a photo ID at point of purchase to activate SIMs in France, as it is a legal requirement. A passport or driving licence usually suffice.
Vraag mij af of je nou woonachtig moet zijn in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Wat betreft de onduidelijkheid over:
wel/niet tetheren
wel/niet mifi
orange/lebara
Kunnen mensen met een orange of lebara sim checken of tetheren of mifi werkt?
Dan weten we het zeker.
Dus zoiets als
ProviderTetheringMiFi
OrangeJ/NJ/N
LebaraJ/NJ/N

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Lord_Dain schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:13:
[...]

Bij een van de 2 leveranciers die vermeld staan op http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Euro1

Het kost een tientje, maar dat gun ik de man in the middle wel, mij kost het anders een hoop tijd en een ritje naar een verkooppunt, dat bespaar ik hier ruim mee.
Oké, dus als ik het goed begrijp is het eerst zaak een simkaart aan te kopen en vervolgens op te laden van thuis uit? Orange heeft een goede dekking waar ik ga op Tenerife, dat lijkt me in orde te zijn.

Zijn die kaartjes geschikt voor louter mobiel internet? Ik heb geen nood aan belwaarde of roaming, het is puur om mobiel internet op locatie te hebben.
Is dat een herlaadkeuze die je kan maken via de website van Orange Es?

Ik kom aan in spanje, haal de sim uit mijn smartphone en vervang deze door de sim van lokale operator. Vanaf dan moet mijn smartphone ook dienst doen als hotspot voor mijn tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
BounceMeister schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:35:
[...]

Even een late quote ter info.
Begin dit jaar ben ik in Oostenrijk geweest. Bij de Hofer (Oostenrijkse Aldi inderdaad) heb ik van Hot een simkaart gekocht voor 2 euro (prepaid kaart) en een opwaardeerkaart van 10 euro. (liggen in het rek bij de kassa, de opwaardeercode staat na afrekenen op je kassabon). De simkaart heeft 3 maten, erg handig, gewoon uitdrukken wat je nodig hebt.
Je kan dan van dat tegoed een databundel kopen van 3GB die een maand geldig is, voor een kleine 7 euro. Dit is geen abonnement, maar eenmalig.
Bedankt voor deze info. Ga het over 4 weken op dezelfde manier doen. Zal ervaring ook delen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
vandaag mijn spaanse sim binnen gekregen gelijk ff extra tegoed erop gezet maar dit is toch 1 jaar geldig of maar een maand?

ik heb de optie go europa aangezet maar krijg nog geen verbinding met met mijn vodafone mifi vergeet ik iets?

[ Voor 31% gewijzigd door Michel242186 op 19-05-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Heb je handmatig de APN aangepast? Tegoed is, zoals al eerder aangegeven in dit topic, 1 jaar geldig :)

Voor wat betreft jvdmast z'n vraag:

ProviderTetheringMiFi
Orange ES Go EuropeJJ
Lebara FranceN (Android VPN volgens Tweakblog handleiding wel, mits VPN server op een bekende poort)N
Three UKN (Android VPN volgens Tweakblog handleiding wel)N

De handleiding voor de Android VPN tetheringblokkade omzeil methode: Het blog van een prutser: Goedkoper internet in het buitenland: Omzeil tetheringblokkade

[ Voor 89% gewijzigd door RadioAir op 19-05-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
RadioAir schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:40:
Heb je handmatig de APN aangepast?
had al zo'n vermoeden dat het daar moest zitten heb het even snel opgezocht er moest nog een gebruikersnaam/wachtwoord worden ingevuld beide "orange"

zou ook mooi zijn als je een datalimiet in je mifi kon instellen of moet dat dan via je telefoon?

[ Voor 14% gewijzigd door Michel242186 op 19-05-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Niet alleen dat, ook je call string (IPv4 number: *99#) en je APN (internet) moeten ingesteld worden ;)

Datalimiet via de Mifi, geen idee, denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Drwho1 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:29:
[...]

Oké, dus als ik het goed begrijp is het eerst zaak een simkaart aan te kopen en vervolgens op te laden van thuis uit? Orange heeft een goede dekking waar ik ga op Tenerife, dat lijkt me in orde te zijn.

Zijn die kaartjes geschikt voor louter mobiel internet? Ik heb geen nood aan belwaarde of roaming, het is puur om mobiel internet op locatie te hebben.
Is dat een herlaadkeuze die je kan maken via de website van Orange Es?

Ik kom aan in spanje, haal de sim uit mijn smartphone en vervang deze door de sim van lokale operator. Vanaf dan moet mijn smartphone ook dienst doen als hotspot voor mijn tablet.
Je kan inderdaad het beste een SIM bestellen via ebay of 1 van de eerder genoemde webshops. Ik ben zelf voor een SIM gegaan met 'maar' 5€ prepaid voor in totaal 15€.

Daarna heb ik een account aangemaakt op de Orange site, e.e.a. gecontroleerd en ingesteld en 20€ bijgeschreven via mijn creditcard. Omdat er tot einde van deze maan 50% bonus tegoed zit heb ik nu 30€ bijgeladen eigenlijk. Genoeg voor 2x 2 GB bundels. Dus ik kan ff vooruit. Zo niet kan ik via de site weer bijladen.

Wat je voorstelt met je phone kan. Ik zou zelf een kleine mifi scoren, veel compacter en heb je een WiFI hotspot voor zowel je telefoon als je tablet. Zo heb ik het in ieder geval, SIM zit al in mifi, kan zo in de auto stappen en good to go :) 2 smartphones, laptop en wie er verder nog meer bij onze caravan ff wifi nodig heeft.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:00
Lord_Dain schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:35:
SIM zit al in mifi, kan zo in de auto stappen en good to go :) 2 smartphones, laptop en wie er verder nog meer bij onze caravan ff wifi nodig heeft.. :)
Moet je alleen nog een lollige netwerknaam verzinnen voor op de camping. 8)

Ik heb zelf voor dat soort gevallen een simpel telefoontoestelletje; daar kun je evt. ook mee bellen en je hebt een reserve. Is net wat multifunctioneler dan zo'n mifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tja, het is maar wat je voorkeur heeft. Ik kan hem ook in mijn dual sim toestel doen, maar dan denk ik dat ik het einde van de dag niet op 1 accu haal helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Lord_Dain schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:35:
[...]

Je kan inderdaad het beste een SIM bestellen via ebay of 1 van de eerder genoemde webshops. Ik ben zelf voor een SIM gegaan met 'maar' 5€ prepaid voor in totaal 15€.

Daarna heb ik een account aangemaakt op de Orange site, e.e.a. gecontroleerd en ingesteld en 20€ bijgeschreven via mijn creditcard. Omdat er tot einde van deze maan 50% bonus tegoed zit heb ik nu 30€ bijgeladen eigenlijk. Genoeg voor 2x 2 GB bundels. Dus ik kan ff vooruit. Zo niet kan ik via de site weer bijladen.

Wat je voorstelt met je phone kan. Ik zou zelf een kleine mifi scoren, veel compacter en heb je een WiFI hotspot voor zowel je telefoon als je tablet. Zo heb ik het in ieder geval, SIM zit al in mifi, kan zo in de auto stappen en good to go :) 2 smartphones, laptop en wie er verder nog meer bij onze caravan ff wifi nodig heeft.. :)
Ik wil ook eentje met weinig prepaid waarde, 5€ is goed. Heb jij ook Orange of een andere operator? 2gb of 3gb zou ideaal zijn.

Tja zo'n mifi toestel is wat duur, dik 10 dagen tenerife met enkel een smartphone en tablet. Smartphone als hotspot maken kan ik nog steeds met beide toestellen gelijktijdig op het mobiel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb voor Orange gekozen omdat hier ook een goede roaming optie aan vast zit voor onderweg.

Ik zou gewoon als je dat niet belangrijk vindt, de provider kiezen die goed bereik heeft, tethering toestaat en niet heel duur is. Je kan ook de kaart scoren in een lokale Carrefour, moet je wel je ID bij je hebben en soort van snappen wat je invult op het papiertje wat je krijgt (NAW en nog wat zaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
http://simcard.spainsur.com

wil hier de orange sim bestellen, bij andere site's vragen ze ook om je ID nummer in te vullen om te activeren. Zie echter op deze site niet die mogelijkheid, hoeft dit niet hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Daar heb ik 'm ook vandaan, die vragen het later. Anders doe je gewoon je rijbewijsnummer een beetje fonetisch met een paar nullen er voor. Nummer wordt niet gecontroleerd naar 't schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
oke dan wacht ik af, anders wel ID-nummer met een cijfer verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:46
Ik ben net terug van een weekje Kreta. Daar heb ik een Vodafone data-only simkaartje gekocht voor in mijn mifi van 2.5GB (kostte me 22 euro). Ik heb slechts 900MB gebruikt en dus nog wat over. De data zou nog ruim 3 weken te gebruiken moeten zijn. Is er iemand die in de komende weken naar Griekenland gaat die ik blij kan maken met het simkaartje? Voor de prijs van een postzegel is ie van jou :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:48
RadioAir schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:26:
Daar heb ik 'm ook vandaan, die vragen het later. Anders doe je gewoon je rijbewijsnummer een beetje fonetisch met een paar nullen er voor. Nummer wordt niet gecontroleerd naar 't schijnt.
Klopt, nummer wordt niet gecontroleerd. Je hebt dat nummer wel weer nodig als je een account voor de SIM wilt aanmaken. Zo gaat het in ieder geval bij Hits Mobile.
Ik had ook maar wat ingetypt en heb me vervolgens rot gezocht wat het ook weer was 8)7

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Mwa, waarom zou je dat nummer niet goed opgeven? Bang voor fraude ofzo?

Het is wat anders als je je CC nummer erbij moet opgeven...

Enneh, is er geen kans dat bij een controle op dit soort gegevens je SIM / nummer door de operator onschadelijk gemaakt kan worden?

[ Voor 33% gewijzigd door Lord_Dain op 20-05-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nou onschadelijk, eerder gedeactiveerd ;) Die kans zit er wel in ja als ze hun database op willen schonen. Een tijdje geleden zijn er héél veel Vodafone Italië kaarten gedeactiveerd, omdat deze verkocht waren door Europasim aan buitenlanders en daar was Vodafone Italië niet zo blij mee.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij Joe Mobile nooit een écht nummer op heb gegeven behalve voor mijn Main SIM, maar daarbij kon je natuurlijk zelf je kaarten activeren dus maakte het allemaal niet zo gek veel uit.

Ik zie het allemaal wel, er zijn altijd meerdere wegen naar Rome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ja dat is waar. Ik begrijp echter dat het vooral te maken heeft dat prepaids vaak worden gebruikt door criminelen, terroristen e.d. en dat ze daarom een aantal jaar terug hebben besloten dat je bij een prepaid in de EU altijd moet identificeren. Als je gewoon een foutief ID kan doorgeven is dat wel een teken dat het voor geen meter werkt en dat je heel eenvoudig via een webshop aan een prepaid kan komen.

Edit: ik heb het idee dat de customer area van de Orange.es site ergens in de afgelopen 3 dagen sterk is veranderd? Iemand anders dit ook gemerkt?

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 20-05-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
http://www.benl.ebay.be/i...ain_0&hash=item463ad103ee

Interessant aanbod? Reeds geactiveerde Mundo Sim, enkel nog opladen naar keuze en klaar. Seller met 1573 ratings, lijkt me betrouwbaar genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Michel242186 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:48:
gebruikersnaam/wachtwoord worden ingevuld beide "orange"
RadioAir schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:51:
call string (IPv4 number: *99#)
APN (internet)
Moet als APN niet orangeworld ingevuld worden dan?

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
carnager schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:24:
[...]

[...]

Moet als APN niet orangeworld ingevuld worden dan?
nee ik heb gewoon "internet" en het werk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Voor alle mundo geinteresseerden:

Ik ben voorlopig een tijdje (maanden) in Spanje. Ik wil best eens kijken of het voor iedereen (mij én jullie) interessant is om Mundo sims te gaan verzenden. Wat moet er precies allemaal aan mijn kant gebeuren?

Oké dat was dus bijkt geen goed idee :D

[ Voor 15% gewijzigd door majic op 21-05-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nou de sims zijn gratis, je moet ze alleen met een minimum krediet opladen als particulier.

Het enige nadeel is dat jij ze dan ook allemaal moet activeren, en dat kan alleen in persoon als je geen bedrijf bent, en dan ook alleen met Kopie ID.

Als je de sims zakelijk verkoopt zoals Spainsur kan je ook sims met 5 euro tegoed aanschaffen (gewoon direct bij Orange Tarjeta Prepago Real) ipv alleen met 10 en kan je met alleen een ID nummer de SIM-kaart koppelen. Dus tenzij je van plan bent een Spaans equivalent van de KVK met een bezoek te vereren... ;)

In de praktijk komt het er op neer dat dan ALLE kaarten op jouw naam EN paspoort kopie geregistreerd staan. Dat betekent dat als er een Tweaker wat minder leuke dingen doet (hoe is het met downloaden in ESP gesteld qua wetgeving?) dan ben jij hoofdelijk aansprakelijk. Kijk daar dus wel goed voor uit!

[ Voor 26% gewijzigd door RadioAir op 21-05-2015 10:43 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.