Welk netwerk krijg je met Three in Spanje meestal?
Mifi werkt niet met Three.
Kom op mensen, deze info staat wijdverspreid op internet en zelfs in dit topic
Enige mogelijkheid is telefoon laten inbellen op VPN en verkeer daar doorheen te routeren en dát te tetheren. Good luck!
Kom op mensen, deze info staat wijdverspreid op internet en zelfs in dit topic
www.simup.nl/
Lijkt interessant.
Op welk netwerk zit lebara in frankrijk? Zit op Bouygues.
Zie net dat iemand een lebara simkaart gratis heeft gekregen via lebara.fr.
Lijkt interessant.
[ Voor 43% gewijzigd door hakuin op 28-04-2015 22:22 ]
Als ik het goed begrijp: met dat Spaanse simkaartje kan ik voor 1 euro per dag 100 mb gebruiken, mocht ik daar overheen gaan, betaal ik nogmaals 1 euro. Als ik geen data gebruik, kost het niets, en ik kan in Nederland elk netwerk op 4g gebruiken. Klinkt zeer interessant als vervanging van mijn huidige choozze bright. Zitten er nu wel of geen belminuten in de bundel? Niet heel belangrijk overigens
[ Voor 12% gewijzigd door stijnec1 op 28-04-2015 22:42 ]
lycaFR levert niet uit aan NL helaas. Orders cancelen ze.
Bellen met Orange es kost ook 1 euro, aparte bundel.
Bellen met Orange es kost ook 1 euro, aparte bundel.
Geen belminuten in de internetbundel. Je krijgt 60 minuten volgens mij voor 1 euro. Internationale minuten. Dus data 100mb voor 1 euro of 60 minuten voor 1 euro. Je kan ze los nemen maar niet combineren.stijnec1 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:34:
Als ik het goed begrijp: met dat Spaanse simkaartje kan ik voor 1 euro per dag 100 mb gebruiken, mocht ik daar overheen gaan, betaal ik nogmaals 1 euro. Als ik geen data gebruik, kost het niets, en ik kan in Nederland elk netwerk op 4g gebruiken. Klinkt zeer interessant als vervanging van mijn huidige choozze bright. Zitten er nu wel of geen belminuten in de bundel? Niet heel belangrijk overigens
http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Euro1
Hier staat alles omschreven.
Oh top!dorenberg schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:31:
[...]
Ja ik heb alleen een prepaid sim gekocht op. http://simcard.spainsur.c...e-includes-10-credit.html
ID kaart gegevens gewoon doorgegeven en klaar is kees. 4G dekking kun je hier bekijken.
http://movil.orange.es/tarifas/desde-el-extranjero/buscador/
4G dekking was er vorig jaar (April) ook nog niet echt in Spanje misschien werd het daarom niet aangeboden nog voor prepaid, hetzelfde als in NL.
Die 35mb van Vodafone Nederland vind ik een beetje krap worden onderhand.
Eens kijken waar ik die sim gelaten heb.
De user UltraSub zit nu in 4G-dekkingsgebied in Spanje (met mijn Orange ES kaart) en heeft geen 4G, op de Mifi staat Orange ES HSUPA. Snelheid is wel dik in orde, 10/1,5 ongeveer. Netjes dus
En zeg nou zelf, 3G900 is prima voor op vakantie, toch?
De keuzes voor een zomervakantie zijn daar:hakuin schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:51:
www.simup.nl/
Lijkt interessant.
1 GB voor 29 euro, 30 dagen geldig
3 GB voor 49 euro, 15 dagen geldig
Als ik 3 weken in FR zit en minstens 2GB data wil, moet ik 2x29=58 euro (2GB, 30 dagen) of 2x49=98 euro (6GB, 30 dagen) kiezen. Ik vind beide best prijzig worden.
Dus met de roaming optie van deze Spaanse provider, kan ik in Frankrijk 100Mb/dag voor 1 euro krijgen?
Dan is 3 weken 21x1=21 euro met totaal 2,1GB.
Bij beide moet ik dan nog wel de kaart kopen en zit bellen er dan nog niet in.
Bij SimUp is een startpakket 32,50, waarvan 30 euro tegoed.
Die 30 euro van het pakket is dan de eerste 1GB dus komt er nog 29 euro bij voor de tweede GB.
Totaal 32,50 + 29 = 61,50 euro.
De Mundo kaart zie ik op de site voor 15 euro + 8 verzendkosten.
Daarop zit dan 10 euro tegoed, de eerste 10 dagen. Ik moet dan nog 11 dagen betalen.
15 + 8 + 11 = 34 euro.
Zie ik dat allemaal goed of mis ik iets waardoor het niet kan?
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Kijk een op de site www. lebera. fr. Daar staan vaak mooie aanbiedingen. En het schijnt dat ze je simkaart gratis naar nederland sturen.
Wat wel een kolossaal voordeel is van de Spaanse SIM is het verhaal m.b.t. roaming. Je kan op meerdere netwerken. Vooral in Frankrijk gebeurt het helaas bijzonder vaak dat het ene netwerk wel dekking heeft en het andere netwerk niet. Dan is het ideaal dat je ook op het andere net kan. In de Joe Mobile tijd heb ik helaas mee mogen maken hoe enorm slecht dat SFR netwerk qua performance was op Ile d'Oléron. Uit pure ellende maar een Orange Let's Go er naast gekocht want ik had met volle bak 3G900 nog geeneens 0,10Mbit...
Ik heb zo'n Spaanse Mundo kaart besteld via een eerder geplaatste link op Ebay. In totaal 8,50 euro. Verkoper vroeg gelijk naar extra info. Heb inderdaad mijn rijbewijs nummer gegeven. Daar ging ie mee akkoord ondanks dat de registratie een passpoort vereist. Kaartje is onderweg en verwacht die een dezer dagen. Ik zal verdere bevindingen posten.
Nu maar hopen dat alle verkopers er niet te veel verkopen. Anders krijgen we straks hetzelfde als met de Europasim of Voda IT...
Onderaan de bestel pagina staat:hakuin schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:37:
Kijk een op de site www. lebera. fr. Daar staan vaak mooie aanbiedingen. En het schijnt dat ze je simkaart gratis naar nederland sturen.
"Limit of 2 SIM cards per household. Only available to customers with a French residential address."
Ik heb desondanks m'n gegevens ingevuld en op send gedrukt maar geen feedback of ze het ook ontvangen hebben. Ben benieuwd
Iemand ervaring met lebara.fr ?
Ik zat even de 'kleine lettertjes' van het Spaanse simkaartje te bekijken en dan specifiek het stukje over GO EUROPE. Daarin staat:
Voor zover ik kan zien is de TU MUNDO kaart van Orange een reguliere prepay kaart, dus ben ik toch enorm benieuwd naar eerstehands ervaringen van mensen waarbij het daadwerkelijk werkt want voor prepay kom ik op de Orange site andere tarieven tegen zoals 35 cent per 10MB..
NB de voorwaarden van GO EUROPE staan hier:
http://movil.orange.es/ta...-el-extranjero/go-europe/
(stukje omlaag scrollen)
Andere vraag, kun je met paypal / creditcard opwaarderen (en doet Orange moeilijk als de paypal / creditcard account niet Spaans is?) of moet je gaan rotzooien met vouchers via ebay etc?
Oftewel, alleen af te sluiten voor klanten met een abonnement of mobiel internet datakaart.Disponible para clientes de contrato, tarjeta e Internet Móvil.
Voor zover ik kan zien is de TU MUNDO kaart van Orange een reguliere prepay kaart, dus ben ik toch enorm benieuwd naar eerstehands ervaringen van mensen waarbij het daadwerkelijk werkt want voor prepay kom ik op de Orange site andere tarieven tegen zoals 35 cent per 10MB..
(stukje omlaag scrollen)
Andere vraag, kun je met paypal / creditcard opwaarderen (en doet Orange moeilijk als de paypal / creditcard account niet Spaans is?) of moet je gaan rotzooien met vouchers via ebay etc?
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Ik heb het gelezen op een campingforum dat iemand een simkaart ontvangen heeft vanuit frankrijk.pposthoorn schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:19:
[...]
Onderaan de bestel pagina staat:
"Limit of 2 SIM cards per household. Only available to customers with a French residential address."
Ik heb desondanks m'n gegevens ingevuld en op send gedrukt maar geen feedback of ze het ook ontvangen hebben. Ben benieuwd
Iemand ervaring met lebara.fr ?
Ik heb wel een bevestiging ontvangen. Wat ik heb gedaan is bij postcode 99135 van nederland ingevoerd en bij adres straat en daaronder postcode met stad.
Ook heb ik een simkaart voor lycamobile aangevraagd en een bevestiging gekregen. Nu maar afwachten of ik ze thuis krijg.
Met Lebara heb je dus 3GB voor 20 euro, dat valt opzich nog wel mee:
http://www.lebara.fr/boutique/internet (onderste).
Hier ook een prepaid kaart en het werkt prima gewoon. Opladen met een Mastercard van Rabobank was geen probleem. ID kaart nummer en naam opgegeven en klaar.carnager schreef op donderdag 30 april 2015 @ 06:17:
Ik zat even de 'kleine lettertjes' van het Spaanse simkaartje te bekijken en dan specifiek het stukje over GO EUROPE. Daarin staat:
[...]
Oftewel, alleen af te sluiten voor klanten met een abonnement of mobiel internet datakaart.
(stukje omlaag scrollen)
Voor Duitsland heb ik nu een netzclub kaart besteld (Familie in Duitsland die de kaart doorsturen) en dan heb je 100mb per maand gratis maar je krijgt er wel wat reclame voor terug.
Ik kon gewoon via mijn NL Visa kaart opwaarderen op het dashboard van de Orange.es website.carnager schreef op donderdag 30 april 2015 @ 06:17:
[...]
enige vreemde was dat ik dus niet de Credit card optie moest kiezen maar de bankkaart optie.
Heb ook nog de website topup.orange.com geprobeerd maar na drie mislukte pogingen opgegeven
www.lebara.fr/boutique/promoPino112 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:21:
Met Lebara heb je dus 3GB voor 20 euro, dat valt opzich nog wel mee:
3gb voor 14,99
Er is overal altijd wel een of andere mvno/provider die een mooie aanbieding heeft.
Een belwinkel kan je vaak vertellen wat op dat moment een interessante lokale promo is.
Een belwinkel kan je vaak vertellen wat op dat moment een interessante lokale promo is.
Over de Go Europe optie van Orange.es, is inderdaad:
Beschikbaar voor contract, kaart en mobiele Internet klanten.
[ Voor 49% gewijzigd door U123456 op 30-04-2015 19:59 ]
Werkte een paar maanden geleden nog prima. Had binnen een week simkaartje in huis.Wat ik heb gedaan is bij postcode 99135 van nederland ingevoerd en bij adres straat en daaronder postcode met stad. Ook heb ik een simkaart voor lycamobile aangevraagd en een bevestiging gekregen. Nu maar afwachten of ik ze thuis krijg.
Bedoelen ze daarmee dan alleen bestaande klanten ofzo?U123456 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:48:
Over de Go Europe optie van Orange.es, is inderdaad:
ook nieuwe klanten. Heb de kaart 3 weken pas en werkt precies zoals het hoort.sjimmie schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:08:
[...]
Bedoelen ze daarmee dan alleen bestaande klanten ofzo?
Offre promotionnelle valable jusqu'au 30/04/2015.hakuin schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:15:
[...]
www.lebara.fr/boutique/promo
3gb voor 14,99
Speciaal aanbod geldig tot 30/04/2015.
Ik ben in 2013 in Spanje op vakantie geweest. Na eerst geklooid te hebben met prepaid van Carrefour, ben ik na een week overgestapt op Movistar, waar je voor 2.50€ per dag 250Mb krijgt. Over een maandje is het weer zover en mag ik weer lekker op vakantie en zo te zien hebben ze deze optie nog steeds bij Movistar (straks ook nog eens bij de andere providers op de sites checken).
Enige lastige van het verhaal is dat je een stad in moet waar zo'n Movistar shop zit en geluk moet hebben dat je iemand treft die een paar woorden engels verstaat.
Zo'n kaart bestellen van te voren werkt helaas niet met een NL adres..
Enige lastige van het verhaal is dat je een stad in moet waar zo'n Movistar shop zit en geluk moet hebben dat je iemand treft die een paar woorden engels verstaat.
[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 01-05-2015 13:25 ]
Dat lijkt me een vrij prijzige oplossing wanneer je daar wat langer bent.
Kun je dan niet beter een of ander prepaidkaartje kopen met een internetbundel die een maand geldig is?
Een belwinkel kan je meestal wel vertellen wat op dat moment een gunstige aanbieding voor jou is als jij ze kunt vertellen wat je wilt.
Kun je dan niet beter een of ander prepaidkaartje kopen met een internetbundel die een maand geldig is?
Een belwinkel kan je meestal wel vertellen wat op dat moment een gunstige aanbieding voor jou is als jij ze kunt vertellen wat je wilt.
Met de Orange Mundo kaart die inmiddels populair begint te worden (hopelijk niet té, zullen we het anders vanaf nu even in een Members only tag zetten anders kapt Orange er straks weer mee) kan je voor 15 euro 2GB kopen met een geldigheid van 30 dagen. Ook niet al te goedkoop maar het is beter dan 2,50 per dag
Nou ik gebruik die 250Mb per dag ook vaak, vandaar dat ik het dan nog wel te doen vindt. Vooral ook omdat je na die 250Mb op lagere snelheid wordt (of werd) gezet en je dus wel door kan met browsen. Pas de volgende nacht wordt ie weer gereset en op 0 gezet, voor 2,50€.
Orange zou inderdaad ook een optie kunnen zijn, mits het bereik een beetje degelijk is waar ik zit. Ik verblijf aan de kust bij L'Escala - Carrefour was kont qua bereik op de camping, Movistar maximaal ontvangst.
De carrefour is trouwens niet slecht, 20€ voor 3GB, maar als het bereik dan net niet is..
https://www.carrefour.es/...epago/bono-3-gb/mas-info/
Orange zou inderdaad ook een optie kunnen zijn, mits het bereik een beetje degelijk is waar ik zit. Ik verblijf aan de kust bij L'Escala - Carrefour was kont qua bereik op de camping, Movistar maximaal ontvangst.
De carrefour is trouwens niet slecht, 20€ voor 3GB, maar als het bereik dan net niet is..
https://www.carrefour.es/...epago/bono-3-gb/mas-info/
[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 01-05-2015 14:40 ]
Bij Lebara bv krijg je 2Gb voor 14 euro.
Dat lijkt me goedkoper en relaxter dan 250 mb per dag.
Dat lijkt me goedkoper en relaxter dan 250 mb per dag.
Waar heb je die optie gevonden dan? Want dat doe ik liever dan het Go Europe tarief.RadioAir schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:18:
Met de Orange Mundo kaart die inmiddels populair begint te worden (hopelijk niet té, zullen we het anders vanaf nu even in een Members only tag zetten anders kapt Orange er straks weer mee) kan je voor 15 euro 2GB kopen met een geldigheid van 30 dagen. Ook niet al te goedkoop maar het is beter dan 2,50 per dag
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Gewoon op Orange.es. En ja, het werkt gewoon met de juiste Mundo kaarten want ik heb er momenteel eentje actief met 2GB en daar is nog ongeveer 400MB van over
[ Voor 77% gewijzigd door RadioAir op 01-05-2015 15:02 ]
Maar dat is alleen in Spanje right?
In de rest van Europa moet je de 1 euro per dag 100 MB optie kopen.
In de rest van Europa moet je de 1 euro per dag 100 MB optie kopen.
Ik lees op http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Spain dat Carrefour van het Orange netwerk gebruik maakt. Dus ik vermoed dat het bereik van Orange net zoals dat van Carrefour niet echt goed zal zijn op de camping waar wij zitten. Of kan/zal hier nog verschil in zitten?
Dus ik denk dat ik in eerste instantie voor Movistar. of een provider die gebruik maakt van het MS netwerk, zal kiezen. Dan heb ik dus de keuze uit, Movistar, Yoigo, Tuenti Movil, DIGI movil, Lycamobile. Aangezien tethering een vereiste is (ik gebruik een MiFI) valt Lycamobile af, Tuenti movil is een hoop gedoe, blijven er nog 3 over op mijn shortlist.
Dus ik denk dat ik in eerste instantie voor Movistar. of een provider die gebruik maakt van het MS netwerk, zal kiezen. Dan heb ik dus de keuze uit, Movistar, Yoigo, Tuenti Movil, DIGI movil, Lycamobile. Aangezien tethering een vereiste is (ik gebruik een MiFI) valt Lycamobile af, Tuenti movil is een hoop gedoe, blijven er nog 3 over op mijn shortlist.
Carrefour simkaart werkt alleen binnen Spanje. Weet ik uit eigen ervaring.
[ Voor 78% gewijzigd door U123456 op 02-05-2015 01:02 ]
ofertas365.es levert naar nederland voor een billijk bedrag, van alle spaanse providers.Lord_Dain schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:25:
[..]
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Ik vertrek binnenkort voor een weekje naar Kreta. Ik ben in het bezit van de hier wel bekende R212-Z mifi en vroeg me af wat handige opties zijn voor prepaid (liefst) 4G internet ter plekke die goed werken in combinatie met mijn mifi. Ik zag Cosmote voorbij komen in dit topic, maar heeft iemand hier hands-on ervaring mee? Waar haal ik zo'n simkaart? Wat heb ik nodig? En kan ik deze simkaart gebruiken zonder te activeren via een telefoonnummer (dat is wat lastig met de mifi, sms'en kan op zich wel)?
In Marokko verkopen ze op elke straathoek simkaartjes weet ik uit ervaring, maar hoe zit dat in Griekenland?
In Marokko verkopen ze op elke straathoek simkaartjes weet ik uit ervaring, maar hoe zit dat in Griekenland?
Goed startpunt is http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Greeceposttoast schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:11:
Ik vertrek binnenkort voor een weekje naar Kreta. Ik ben in het bezit van de hier wel bekende R212-Z mifi en vroeg me af wat handige opties zijn voor prepaid (liefst) 4G internet ter plekke die goed werken in combinatie met mijn mifi. Ik zag Cosmote voorbij komen in dit topic, maar heeft iemand hier hands-on ervaring mee? Waar haal ik zo'n simkaart? Wat heb ik nodig? En kan ik deze simkaart gebruiken zonder te activeren via een telefoonnummer (dat is wat lastig met de mifi, sms'en kan op zich wel)?
Een Cosmote simkaart is in ieder geval bij een OTE of Germanos verkrijgbaar, maar vaak ook bij een kiosk of mini market. Voor een MiFi heeft Cosmote ook data only prepaid sims, die goedkoper zijn. Dan is bellen om te activeren niet nodig lijkt me.posttoast schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:11:
Mijn ervaring is dat 4G, waar beschikbaar van Cosmote goed bruikbaar is. 3G is vaak redelijk overbelast, Vodafone is op 3G vaak sneller en stabieler en goedkoper, maar de 4G dekking is een stuk beperkter.
Het is wel vaak nodig om even een paspoort of ID-kaart mee te nemen, het is in Griekenland verplicht om een simkaart te registreren, sommige kleinere supermarktjes vinden dit lastig en registreren ze gewoon op naam van de winkel.
De 4G dekking(http://www.cosmote.gr/cos...__4G/section/4G/loc/en_US) is terug te vinden op de site van Cosmote evenals de prijzen (http://www.cosmote.gr/cos...G_onRequest_prs/loc/en_US) met data only sims.
Dank voor jullie reacties! Als ik het goed begrijp zit ik dus "veiliger" met Vodafone? Dat is iets trager (want 3G) maar minder snel overbelast.
Het wordt tijd voor virtuele simkaarten, dan kan de concurrentie tussen providers in verschillende landen ook echt losbarsten.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb een keer movistar gehad. Laatste twee jaar was lebara het goedkoopst. Nu ga ik waarschijnlijk voor Vodafone.es. Daar hebben ze volgens mij 4g.Lord_Dain schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:25:
Ik ben in 2013 in Spanje op vakantie geweest. Na eerst geklooid te hebben met prepaid van Carrefour, ben ik na een week overgestapt op Movistar, waar je voor 2.50€ per dag 250Mb krijgt. Over een maandje is het weer zover en mag ik weer lekker op vakantie en zo te zien hebben ze deze optie nog steeds bij Movistar (straks ook nog eens bij de andere providers op de sites checken).
http://www.vodafone.es/pa...a/movil/tourist-in-spain/
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
De prijs lijkt dus enigszins stabiel rond de 1€ per 100MB te liggen. Alles wat cheaper is is alleen maar mooi meegenomen maar eigenlijk is er voor Spanje dus super veel keuze. Dan laat ik het misschien aan het meest praktische liggen; Sim die ik van te voren kan bestellen (dus niet naar zo'n shop met een man die geen engels verstaat) en een die eenvoudig bij te laden is.
Bizar dat je nog steeds niet terecht kan bij je NL provider voor een betaalbare buitenland bundel. Wat ze bv. bij Hi! vragen is echt belachelijk duur voor wat je er voor terug krijgt. 100MB voor 5€. 5 keer zo duur!
Ik vind deze toch wel heel interessant. Kan alleen niet vinden of ze de SIM ook opsturen naar NL, lijkt me wel maar kan het (nog) niet vinden en 14€ voor 2GB is niet slecht. https://www.digimobil.es/...act=pag-detail&idPage=186
Bizar dat je nog steeds niet terecht kan bij je NL provider voor een betaalbare buitenland bundel. Wat ze bv. bij Hi! vragen is echt belachelijk duur voor wat je er voor terug krijgt. 100MB voor 5€. 5 keer zo duur!
Ik vind deze toch wel heel interessant. Kan alleen niet vinden of ze de SIM ook opsturen naar NL, lijkt me wel maar kan het (nog) niet vinden en 14€ voor 2GB is niet slecht. https://www.digimobil.es/...act=pag-detail&idPage=186
[ Voor 16% gewijzigd door Lord_Dain op 04-05-2015 11:09 ]
Ook Lebara heeft dezelfde prijs voor 2GB: http://www.lebara.es/passes/internet
Digimobil.... Hebben ze 4g ? Kan het niet vinden.Lord_Dain schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:05:
De prijs lijkt dus enigszins stabiel rond de 1€ per 100MB te liggen. Alles wat cheaper is is alleen maar mooi meegenomen maar eigenlijk is er voor Spanje dus super veel keuze. Dan laat ik het misschien aan het meest praktische liggen; Sim die ik van te voren kan bestellen (dus niet naar zo'n shop met een man die geen engels verstaat) en een die eenvoudig bij te laden is.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Ik vermoed van niet, ben inmiddels in de pen geklommen, als dat er veelbelovend uitziet, vraag ik dat ook!
Antwoord is niet heel helder, engels is toch niet zoals ze het verkopen op de site. SIM kaart is alleen af te leveren op een spaans adres (zou dan nog camping kunnen zijn). Op mijn vraag of ik ook mag tetheren krijg ik het antwoord dat ik alleen op Internet kan in Spanje of Roemenie.
Helaas kan je alleen een account op de website aanmaken met een spaanse credit card, dus vooraf bestellen en hem naar de camping laten versturen zit er ook niet in.
Antwoord is niet heel helder, engels is toch niet zoals ze het verkopen op de site. SIM kaart is alleen af te leveren op een spaans adres (zou dan nog camping kunnen zijn). Op mijn vraag of ik ook mag tetheren krijg ik het antwoord dat ik alleen op Internet kan in Spanje of Roemenie.
Helaas kan je alleen een account op de website aanmaken met een spaanse credit card, dus vooraf bestellen en hem naar de camping laten versturen zit er ook niet in.
[ Voor 75% gewijzigd door Lord_Dain op 04-05-2015 16:23 ]
Vodafone ES prepaid heeft idd 4G toegang. Weet niet zeker of die internationale 4G toegang heeft, YUSER sowieso.driel24 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:21:
[...]
Ik heb een keer movistar gehad. Laatste twee jaar was lebara het goedkoopst. Nu ga ik waarschijnlijk voor Vodafone.es. Daar hebben ze volgens mij 4g.
http://www.vodafone.es/pa...a/movil/tourist-in-spain/
Ik zal mijn ervaringen mbt Rhodos hier ook achterlaten. Misschien dat een ander er middels de zoekfunctie nog ooit wat aan heeft.
Omdat we in het Oosten zaten (Lindos) was het niet direct mogelijk om naar een van de telecom shops in Rhodos Stad te gaan. Daarom uiteindelijk naar Archangelos gereden. De Cosmote shop bleek daar dicht te zijn en dus bij Wind beland. Dit is blijkbaar het goedkoopste, maar ook het slechtste netwerk. Ik had 5GB voor €14.95. De simcard werd ter plaatse voor me geactiveerd nadat ze mijn paspoort hadden gebruikt voor registratie (een vereiste in Griekenland). Direct verbinding met mijn MiFi. In de grote steden 3G, buiten de steden dropte het erg snel en had ik zelfs op een aantal plaatsen 2G verbinding. In huis kon ik geen stabiele verbinding behouden, gelukkig hadden we ook WiFi.
Erg bijzonder was dat de Huawei HiLink app (waarmee ik de MiFi kan uitlezen) een veel te hoog datagebruik registreerde. Het scheelde soms wel een factor 8 of 9 met het 'werkelijke' gebruik dat gemonitord werd door mijn iPhone en door een andere app. Omdat de Huawei app vorig jaar exact mijn gebruik in Indonesie bijhield (na 7,96GB stopte mijn 8GB kaartje daar), weet ik niet of dit provider/sim afhankelijk is.
Inmiddels volg ik met interesse bovenstaande discussie over Spaanse kaartjes. Ik zit komende zomer 2 weken in Portugal, maar reis er met de auto naar toe en weer naar huis, met de nodige overnachtingen in oa Frankrijk en Spanje. Eén SIM in mijn MiFi heeft nog steeds mijn voorkeur.
Omdat we in het Oosten zaten (Lindos) was het niet direct mogelijk om naar een van de telecom shops in Rhodos Stad te gaan. Daarom uiteindelijk naar Archangelos gereden. De Cosmote shop bleek daar dicht te zijn en dus bij Wind beland. Dit is blijkbaar het goedkoopste, maar ook het slechtste netwerk. Ik had 5GB voor €14.95. De simcard werd ter plaatse voor me geactiveerd nadat ze mijn paspoort hadden gebruikt voor registratie (een vereiste in Griekenland). Direct verbinding met mijn MiFi. In de grote steden 3G, buiten de steden dropte het erg snel en had ik zelfs op een aantal plaatsen 2G verbinding. In huis kon ik geen stabiele verbinding behouden, gelukkig hadden we ook WiFi.
Erg bijzonder was dat de Huawei HiLink app (waarmee ik de MiFi kan uitlezen) een veel te hoog datagebruik registreerde. Het scheelde soms wel een factor 8 of 9 met het 'werkelijke' gebruik dat gemonitord werd door mijn iPhone en door een andere app. Omdat de Huawei app vorig jaar exact mijn gebruik in Indonesie bijhield (na 7,96GB stopte mijn 8GB kaartje daar), weet ik niet of dit provider/sim afhankelijk is.
Inmiddels volg ik met interesse bovenstaande discussie over Spaanse kaartjes. Ik zit komende zomer 2 weken in Portugal, maar reis er met de auto naar toe en weer naar huis, met de nodige overnachtingen in oa Frankrijk en Spanje. Eén SIM in mijn MiFi heeft nog steeds mijn voorkeur.
Ik kwam in mijn zoektocht naar een nieuwe provider voor Frankrijk toevallig deze site tegen met véél suggesties voor heel veel landen. De informatie is wel wat oud hier en daar maar misschien inspireert het sommigen.
http://roamerapp.com/comm...p?/forum/3-i-am-going-to/
http://roamerapp.com/comm...p?/forum/3-i-am-going-to/
t.k.a. sig space t.e.a.b.
Als ik die link lees en vertaal in het nederlands dat zie ik het volgende staan:dorenberg schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:31:
[...]
Ja ik heb alleen een prepaid sim gekocht op. http://simcard.spainsur.c...e-includes-10-credit.html
ID kaart gegevens gewoon doorgegeven en klaar is kees. 4G dekking kun je hier bekijken.
http://movil.orange.es/tarifas/desde-el-extranjero/buscador/
4G dekking was er vorig jaar (April) ook nog niet echt in Spanje misschien werd het daarom niet aangeboden nog voor prepaid, hetzelfde als in NL.
Voorwaarde Nieuw
•Oranje Mundo + Tarief Europa gaan
•3G - 4G internet voor 36 landen in Europa
•100MB per dag voor slechts 1€/dag;
•SIM-kaart met een eerste saldo op de rekening: 10.00 €
•Gratis Activering;
•Zonder een contract en maandelijkse vergoeding; 50% extra krediet op eerste opladen kaart geldig 12 maanden van de laatste opladen.
Wat houdt dat extra 50 % krediet in? Als ik hem opwaardeer met bijvoorbeeld 30 euro dat ik dan voor 45 euro de kaart oplaadt? Of werkt dat niet zo met tarief Europa aan.
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Ik verwacht mijn spaanse Orange sim kaart ergens vandaag of morgen eigenlijk, zal mijn bevindingen wel posten hier.
Die extra krediet is alleen bruikbaar in Spanje zelf, helaas niet voor de Go Europe aanbieding.rambocus schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 08:48:
[...]
Wat houdt dat extra 50 % krediet in? Als ik hem opwaardeer met bijvoorbeeld 30 euro dat ik dan voor 45 euro de kaart oplaadt? Of werkt dat niet zo met tarief Europa aan.
Die 50% krediet is promo tegoed en kan je alleen opmaken in Spanje zelf. Werkt dus niet buiten spanje.rambocus schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 08:48:
[...]
Als ik die link lees en vertaal in het nederlands dat zie ik het volgende staan:
Voorwaarde Nieuw
•Oranje Mundo + Tarief Europa gaan
•3G - 4G internet voor 36 landen in Europa
•100MB per dag voor slechts 1€/dag;
•SIM-kaart met een eerste saldo op de rekening: 10.00 €
•Gratis Activering;
•Zonder een contract en maandelijkse vergoeding; 50% extra krediet op eerste opladen kaart geldig 12 maanden van de laatste opladen.
Duidelijk, zou extra leuk zijn geweest.
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Gisteren de Spaanse Mundo SIM geactiveerd. Ik moest inderdaad de Go Europe mode activeren. Hier in NL werkt het met T-mobile netwerk, ik had een 3g telefoon dus kan geen 4g functionaliteit testen. Vooralsnog ziet het er hoopvol uit.
Als je de instructies volgt die Dorenberg eerder heeft gepost is het zo gepiept.
Omdat ik binnenkort een nieuwe CC krijg heb ik nog niet opgewaardeerd met de oude CC, dat moet ik dus nog doen.
Als je de instructies volgt die Dorenberg eerder heeft gepost is het zo gepiept.
Mijn Spaans is bijzonder slecht dus was wel even zoeken her en der.
Omdat ik binnenkort een nieuwe CC krijg heb ik nog niet opgewaardeerd met de oude CC, dat moet ik dus nog doen.
Heren, zullen we vanaf nu Orange even bespreken in de Members Only tag? Anders komt de rest van vakantievierend Vlaanderen en Nederland er ook achter en gooit Orange de roaming bundel er net zo hard weer uit, net zoals met Vodafone IE indertijd...
stel ik zet mijn joe kaartje wel om naar virgin en kies de 6gb optie..dat kost dan 19.99 en na mijn vakantie zeg ik alles gewoon op....maar is dat mogelijk?...volgens mij kun je je abo ook omhoog en omlaag zetten toch?.
Másmovil is het goedkoopste in Spanje.
5,- voor 1 GB (3G) voor een maand, en tetheren mag!
Je ondertekent een formulier waar je je CC nummer op aangeeft en dat je onder de 5,- automatisch 10,- opwaardeert en vraagt de winkelier om direct de 1 GB bonus aan te zetten. Het is echter geen echt contract want je kan het elk moment stopzeggen.
Je hoeft trouwens geen adres op te geven, bij mij vulde de winkelier 'Granada' in. Echter wel is een kopie van je paspoort nodig.
Másmovil gebruikt het Orange netwerk.
5,- voor 1 GB (3G) voor een maand, en tetheren mag!
Je ondertekent een formulier waar je je CC nummer op aangeeft en dat je onder de 5,- automatisch 10,- opwaardeert en vraagt de winkelier om direct de 1 GB bonus aan te zetten. Het is echter geen echt contract want je kan het elk moment stopzeggen.
Je hoeft trouwens geen adres op te geven, bij mij vulde de winkelier 'Granada' in. Echter wel is een kopie van je paspoort nodig.
Másmovil gebruikt het Orange netwerk.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Snap wat je zegt maar wat doe je dan op een openbaar forum? Ik vind het heel flauw om een dergelijke oproep te plaatsen en ook egoïstisch. Wat bedoel je met indertijd? Lijkt me dat providers inmiddels niet zo snel meer schrikken van een beetje volume - en zo veel mensen lezen er nou ook weer niet mee hier.RadioAir schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:45:
Heren, zullen we vanaf nu Orange even bespreken in de Members Only tag? Anders komt de rest van vakantievierend Vlaanderen en Nederland er ook achter en gooit Orange de roaming bundel er net zo hard weer uit, net zoals met Vodafone IE indertijd...
Het is dan wel een openbaar forum, maar ook een community. En kijk in Aanbiedingen en Kortingscodes, daar werkt het exact hetzelfde, aanbiedingen worden voor buitenstaanders onzichtbaar gemaakt. En providers doen dat dus WEL. Ik heb indertijd hier de Vodafone Ierland 1 euro 50 MB optie (en overigens ook Joe Mobile) wereldkundig gemaakt en daar hebben zeer veel Tweakers dankbaar gebruik van gemaakt. Daar hebben we een tijd lang plezier van kunnen hebben en ineens was het over omdat er teveel door buitenlanders gebruik van werd gemaakt. Zelfde als met de Europasim, er zijn er heel veel geblokkeerd door Vodafone IT die in handen waren van buitenlanders. Three heeft dit ook al als beperkende voorwaarde opgenomen (max 6 weken buiten UK, daarna moet je weer een keer terug geweest zijn).
Ik gun deze aanbieding aan Tweakers die ook actief zijn in de community. Daarom heb ik Joe Mobile en Voda IT ook geïntroduceerd, als ik egoïstisch was zoals jij het noemt had ik dat nooit gedaan en het lekker voor mezelf gehouden. Ik gun hem een stuk minder aan mensen die toevallig eens aan komen waaien, een postje of 10 hebben alleen in dit topic en dan weer weg gaan.
Ik gun deze aanbieding aan Tweakers die ook actief zijn in de community. Daarom heb ik Joe Mobile en Voda IT ook geïntroduceerd, als ik egoïstisch was zoals jij het noemt had ik dat nooit gedaan en het lekker voor mezelf gehouden. Ik gun hem een stuk minder aan mensen die toevallig eens aan komen waaien, een postje of 10 hebben alleen in dit topic en dan weer weg gaan.
De community is IMO meer dan 1 topic op Tweakers. Iedereen komt een keer aanwaaien bij een topic als deze. Of ze blijven of niet dat is dan een 2 en dat is aan elke Tweaker op zich. Of ze nou al 10 jaar op Tweakers rondzwerven, daar heel veel andere mensen helpen of hebben geholpen, of gewoon af en toe een paar posts maken en daarna weer afzwaaien. Wil je dat mensen aanhaken en blijven of inderdaad denken, hé, wat een vreemd topic, leuke dingen worden afgeschermd? Dan lijkt het me vooral niet de manier om zo geheimzinnig te doen. Ik zie dat we allebei ongeveer even lang lid zijn, dus ik snap het imo niet, ik heb nog nooit in een draadje angstvallig gedaan over het delen van info. Maar goed we gaan zwaar offtopic zo, als jij je zo wil profileren en er mee om wilt gaan, tja. Jammer maar doe lekker je ding.
[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 06-05-2015 13:56 ]
Ik vind je taalgebruik jegens mij verre van gepast en verzoek je dan ook hier iets aan te doen, zeker voor iemand die hier blijkbaar net zo lang rondloopt als ik. Dat ik een andere mening heb dan jij m.b.t. het openbaar of Tweakers-only tonen van bepaalde informatie betekent niet gelijk dat ik mij profileer als iemand met een 'sekte'. Zeker iemand die A dit topic tot stand heeft laten komen en B véél initiatieven in dit topic heeft gestopt vind ik niet dat je op zo'n manier neer moet zetten. Blijkbaar kan dit in A&K wel en hier niet. Duidelijk, weer wat geleerd. Dan hoef je niet op zo'n manier iemand weg te zetten.
Om maar weer ontopic te gaan, heeft er iemand wel eens een afwijkend verbruik gezien bij Orange ES? Heb mijn ene sim in Italië gebruikt en mijn andere in Spanje en in Italië registreerde de Android telefoon een verbruik wat bijna 4x zo hoog was als het daadwerkelijke en gefactureerde verbruik..
Om maar weer ontopic te gaan, heeft er iemand wel eens een afwijkend verbruik gezien bij Orange ES? Heb mijn ene sim in Italië gebruikt en mijn andere in Spanje en in Italië registreerde de Android telefoon een verbruik wat bijna 4x zo hoog was als het daadwerkelijke en gefactureerde verbruik..
RadioAir, dat stukje had ik al binnen een minuut aangepast, ging idd iets te ver. Excuus.
Back on topic. Ik vind het met die SIM cards in het buitenland vooral gedoe om elke keer als mijn bundel op is, er geld bij te moeten laden en aangezien ik ook wel eens een torrentje binnentrek op vakantie, vraag ik me af wat nu de beste 'unlimited' Internet toegang is in Spanje. Ik zie wel iets wat rond de 85€ neerkomt, maar dat is dan toch iets te prijzig. Ik zou zelf als max 60€ betalen voor een unlimited Internet access voor 1 maand. Iemand een idee waar dit te krijgen is? Overigens hoeft dit geen 4G te zijn, want mijn MiFI is nog zo'n 3G ding.
Back on topic. Ik vind het met die SIM cards in het buitenland vooral gedoe om elke keer als mijn bundel op is, er geld bij te moeten laden en aangezien ik ook wel eens een torrentje binnentrek op vakantie, vraag ik me af wat nu de beste 'unlimited' Internet toegang is in Spanje. Ik zie wel iets wat rond de 85€ neerkomt, maar dat is dan toch iets te prijzig. Ik zou zelf als max 60€ betalen voor een unlimited Internet access voor 1 maand. Iemand een idee waar dit te krijgen is? Overigens hoeft dit geen 4G te zijn, want mijn MiFI is nog zo'n 3G ding.
[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 06-05-2015 14:17 ]
Ja wat heet unlimited. Movistar heeft van die dingen dat je 30GB per maand krijgt maar dat is volgens mij als vervanging voor ADSL. Had KeepGo geen onbeperkt meer?
Ik ben het met jullie beide eens. Beetje oppassen kan geen kwaad, maar aan de andere kant, als je goed zoekt op google heb je snel al de beste zaken te pakken om roaming goedkoop voor elkaar te krijgen. Ervaringen van dergelijke producten in het Nederlands kunnen dan hier ook besproken worden. Laten we vooral elkaar niet bashen want daar schieten we niets mee op.
Verwijderd
Voordat hierover ook weer allerlei spookverhalen de ronde doen. Er staat het volgende in de voorwaarden van Three UK:RadioAir schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:41:
Three heeft dit ook al als beperkende voorwaarde opgenomen (max 6 weken buiten UK, daarna moet je weer een keer terug geweest zijn).
Feel At Home is intended for our UK customers who are visiting one of the destinations for short trips, like holidays or business trips. If you only use your plan in a Feel At Home destination for a complete calendar month, and this happens in any three months in any 12 month period, we may suspend international roaming on your account, which would mean you wouldn’t be able to use your phone or device abroad anymore. We’d let you know if this were likely to happen first. If you spend a full calendar month abroad but some of that time is spent in a destination that isn’t included in Feel At Home, this restriction won’t apply.
Er staat dat het Feel At Home product bedoeld is voor klanten uit het Verenigd Koninkrijk op korte reizen. Als je in een periode van 12 maanden meer dan drie keer een hele maand in een Feel At Home land bent, zonder ooit een keer in niet-Feel At Home land te komen (dat mag Nederland zijn, maar ook het VK), geldt dit niet meer.
Natuurlijk mag je ook niet de 25 Gig overschrijden, je telefoon als hotspot gebruiken en en en, maar wat jij boven beweert is simpelweg niet terug te vinden in de voorwaarden. Er staat ook pertinent niet dat niet-ingezetenen het product niet mogen gebruiken, maar wel dat het niet bedoeld is voor permanent gebruik in het buitenland.
Daarom altijd een paar extra kaartjes meenemen uit het VK en zorgen voor wat losse bonnetjes, dan komt het altijd goed.
Mijn ervaring met Three UK in de VS: ging weer prima. Soms wat traag, maar goedkoper dan dit wordt het niet (vooral ook omdat ik vlak daarvoor in het VK gebruik maakte van dezelfde bundel).
Overigens doet mijn in Italië gekochte (en geregistreerde) Vodafone sim het nog steeds prima, ik denk dat vooral de series die door de webshops verkocht zijn eruit gemikt zijn.
Even mijn ervaringen delen m.b.t. een mobiel internet abbo in Zweden. Afgelopen weekend voor €10 (95 SEK) een 1GB prepaid databundel van Comviq gehaald. Is een maand geldig en had overal rond Stockholm perfect 4G bereik (alleen in de metro 3G). Ik had er geen belbundel bij genomen, dus kon niet bellen of gebeld worden. Whatsapp call bied dan wel een (redelijke) uitkomst.
Ha, na al die jaren bestaat Comviq dus nog altijd
Welk netwerk hangt daar nou onder eigenlijk, Tele2 of Telia? Was toen ik in Zweden was nog een beetje een raadsel voor me...
Dekking in Zweden is wel echt super goed, zelfs in de rimboe heb je nog 3G daar...
Dekking in Zweden is wel echt super goed, zelfs in de rimboe heb je nog 3G daar...
Three UK met feel at home ziet er best interessant uit. 1 SMS versturen vanuit Nederland 1 keer per maand en je voldoet aan de voorwaarden. 15 pond 25 gig biedt mogelijkheden. Activatie kan dat gewoon vanuit Nederland?
Verwijderd
Comviq is onderdeel van het Tele2 concern, en ik meende dat ze vroeger op het Telia netwerk roamden als ze zelf geen dekking hadden.RadioAir schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:39:
Ha, na al die jaren bestaat Comviq dus nog altijdWelk netwerk hangt daar nou onder eigenlijk, Tele2 of Telia? Was toen ik in Zweden was nog een beetje een raadsel voor me...
Ja, je kunt gewoon een kaartje hier in Nederland in een telefoon steken en dan draait het zonder problemen. Het is alleen wat lastig om aan beltegoed te komen. Een buitenlandse creditcard wordt niet geaccepteerd op de eigen site (ook geen AMEX). Je bent aangewezen op vrienden/kennissen in het VK of het grijze circuit (eBay, of via wat schimmige sites).knakworst schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:31:
Three UK met feel at home ziet er best interessant uit. 1 SMS versturen vanuit Nederland 1 keer per maand en je voldoet aan de voorwaarden. 15 pond 25 gig biedt mogelijkheden. Activatie kan dat gewoon vanuit Nederland?
Een nadeel is wel dat je een UK IP adres krijgt, en dat al je verkeer via het VK gerouted wordt, niet iedere dienst kan daar even goed mee om gaan. Verder: het is niet al te snel, maar wel werkbaar (streaming deze keer in de USA niet geprobeerd), goed genoeg om lekker Ingress te kunnen spelen bijvoorbeeld.
Dit heb ik ook gezien bij de Spaanse Sim kaart. Zat volgens een geolocator in Madrid, terwijl ik toch echt op mijn werk in Amsterdam ZO zat. Ik had de kaart overigens gebruikt omdat ik de Android app van Orange.es wilde downloaden, wat niet lukte zonder de kaart omdat je de app alleen in Spanje (of met een Spaanse verbinding) mag downloaden. Trouwens niet een aanrader die app, nogal brak.Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:37:
[...]
Een nadeel is wel dat je een UK IP adres krijgt, en dat al je verkeer via het VK gerouted wordt, niet iedere dienst kan daar even goed mee om gaan. Verder: het is niet al te snel, maar wel werkbaar (streaming deze keer in de USA niet geprobeerd), goed genoeg om lekker Ingress te kunnen spelen bijvoorbeeld.
Over een paar weken ga ik naar New York en heb een paar 1gb simkaarts van Three via eBay gekocht. Heb je de simkaart hier in nl geactiveerd of pas in VS? Zou opzeg niet uit moeten maken bundel is 30 dagen na activeren geldig.Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:03:
[...]
Voordat hierover ook weer allerlei spookverhalen de ronde doen. Er staat het volgende in de voorwaarden van Three UK:
Feel At Home is intended for our UK customers who are visiting one of the destinations for short trips, like holidays or business trips. If you only use your plan in a Feel At Home destination for a complete calendar month, and this happens in any three months in any 12 month period, we may suspend international roaming on your account, which would mean you wouldn’t be able to use your phone or device abroad anymore. We’d let you know if this were likely to happen first. If you spend a full calendar month abroad but some of that time is spent in a destination that isn’t included in Feel At Home, this restriction won’t apply.
Er staat dat het Feel At Home product bedoeld is voor klanten uit het Verenigd Koninkrijk op korte reizen. Als je in een periode van 12 maanden meer dan drie keer een hele maand in een Feel At Home land bent, zonder ooit een keer in niet-Feel At Home land te komen (dat mag Nederland zijn, maar ook het VK), geldt dit niet meer.
Natuurlijk mag je ook niet de 25 Gig overschrijden, je telefoon als hotspot gebruiken en en en, maar wat jij boven beweert is simpelweg niet terug te vinden in de voorwaarden. Er staat ook pertinent niet dat niet-ingezetenen het product niet mogen gebruiken, maar wel dat het niet bedoeld is voor permanent gebruik in het buitenland.
Daarom altijd een paar extra kaartjes meenemen uit het VK en zorgen voor wat losse bonnetjes, dan komt het altijd goed.
Mijn ervaring met Three UK in de VS: ging weer prima. Soms wat traag, maar goedkoper dan dit wordt het niet (vooral ook omdat ik vlak daarvoor in het VK gebruik maakte van dezelfde bundel).
Overigens doet mijn in Italië gekochte (en geregistreerde) Vodafone sim het nog steeds prima, ik denk dat vooral de series die door de webshops verkocht zijn eruit gemikt zijn.
Ik wilde mijn Joe tegoed opmaken tijdens een trip naar Portugal eind mei, maar ik kan niet vinden of ik de mode europe nog aan kan zetten op dat moment.knakworst schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:20:
[...]
Bijna, het werkt dan nog een maand, dus tot 13 juni.
Iemand het antwoord wel gevonden?
Verwijderd
Misschien moet je even naar mijn reactie op jouw bericht van dinsdag 24 maart 2015 om 15:05 kijken.moca007 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:25:
[...]
Over een paar weken ga ik naar New York en heb een paar 1gb simkaarts van Three via eBay gekocht. Heb je de simkaart hier in nl geactiveerd of pas in VS? Zou opzeg niet uit moeten maken bundel is 30 dagen na activeren geldig.
Grappig is dat in delen van Zweden waar ik kom, je eigenlijk alleen nog maar 2G en 4G hebt. Het lijkt wel of ze 3G uitgezet hebben!RadioAir schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:39:
Ha, na al die jaren bestaat Comviq dus nog altijdWelk netwerk hangt daar nou onder eigenlijk, Tele2 of Telia? Was toen ik in Zweden was nog een beetje een raadsel voor me...
Telia gebruik ik altijd 6 GB voor 14 dagen, kosten iets van 200 SEK (2x 100 SEK voor 2x 3GB).
Ik heb mijn mundo simkaart binnen maar Go Europe staat een X bij en ik vind niet hoe ik het aan kan zetten... jammer maar helaas dus.
als je inlogt op orange.es dan zie je "mi tarifa". Hier moet "tu Mundo" staan.
En daarnaast even GO naar 22095 smssen of bovenstaande link geven
[ Voor 24% gewijzigd door RadioAir op 07-05-2015 15:50 ]
Die link doet niets.
tu Mundo staat er.
Zal sms proberen.
Al vaak genoeg gedaan en werkte altijd, je moet wel ingelogd zijn.
Ben ingelogd. Knop doet niks.RadioAir schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:51:
Al vaak genoeg gedaan en werkte altijd, je moet wel ingelogd zijn.
Waar zie je bij Go Europe een kruis staan? Dan kan ik even checken of dat hier ook zo is.
https://areaprivada.orang....htm?action=changeAddons#RadioAir schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:52:
Waar zie je bij Go Europe een kruis staan? Dan kan ik even checken of dat hier ook zo is.
De sms werkt, maar via de website dus niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 07-05-2015 15:55 ]
Heb een sms gekregen dat het geactiveerd is, maar geen data verbinding. Roaming uit/aan gezet, data uit/aan gezet.
Hier ook. Niets van aan trekken dus, werkt waarschijnlijk gewoon.
Kan ook zijn dat het niet mogelijk is die optie aan te zetten omdat ie al aan staat
Welke APN gebruik je? internet met user/pass orange? Welk netwerk test je? Heb het in NL alleen getest op T-Mobile eigenlijk.
Kan ook zijn dat het niet mogelijk is die optie aan te zetten omdat ie al aan staat
Welke APN gebruik je? internet met user/pass orange? Welk netwerk test je? Heb het in NL alleen getest op T-Mobile eigenlijk.
[ Voor 29% gewijzigd door RadioAir op 07-05-2015 15:58 ]
kan even duren eerste keer. Even aan laten staan en paar minuten wachten.
Kijk eens of er een euro is afgeschreven
Verwijderd
Ik heb vanwege een frans adres wel de mogelijkheid om Gratis simkaarten van Lebara Frankrijk aan te bieden via een speciale persoonlijke link: http://l3b.in/XDT0YWhakuin schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:51:
www.simup.nl/
Lijkt interessant.
Kaartje wordt gratis naar NL verzonden en zowel de aanvrager als ik ontvangen 5 euro tegoed na opwaarderen met minimaal 10 euro.
Alles engelstalig via internet te regelen!
Bundels kosten momenteel:
500 MB voor 4,99 euro
1 GB voor 7,99 euro
3 GB voor 19,99 euro
Link: http://l3b.in/XDT0YW
Dekking Bouygues: http://www.corporate.bouy...rtes-de-couverture-reseau
Aangezien dit precies is wat ik zoek gelijk gedaan... alleen vraag ik me nu af of ik wel een Franse Lebara-sim krijg.Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:14:
[...]
Ik heb vanwege een frans adres wel de mogelijkheid om Gratis simkaarten van Lebara Frankrijk aan te bieden via een speciale persoonlijke link: http://l3b.in/XDT0YW
Kaartje wordt gratis naar NL verzonden en zowel de aanvrager als ik ontvangen 5 euro tegoed na opwaarderen met minimaal 10 euro.
500 MB voor 4,99 euro
1 GB voor 7,99 euro
3 GB voor 19,99 euro
De algemene voorwaarden verwijzen naar Lebara.nl en ook de bevestigingsmail is afkomstig van lebara.nl... Heb nog wel getracht de taal op Frans te laten staan, maar dan worden mijn adresgegevens niet geaccepteerd

Bij postcode moet je 99135 van Les Pays-Bas invoeren en bij woonplaats les pays bas. Je eigen postcode en woonplaats voer je in bij de tweede regel van adres.DouweGNL schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:27:
[...]
Aangezien dit precies is wat ik zoek gelijk gedaan... alleen vraag ik me nu af of ik wel een Franse Lebara-sim krijg.
De algemene voorwaarden verwijzen naar Lebara.nl en ook de bevestigingsmail is afkomstig van lebara.nl... Heb nog wel getracht de taal op Frans te laten staan, maar dan worden mijn adresgegevens niet geaccepteerd
Kan je ook op lebara.fr met chrome invoeren en evt met google translate.
Bedankt, helaas zit mijn komende Franse vakantiebestemming in een groot zwart gat qua dekkingVerwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:14:
[...]
Ik heb vanwege een frans adres wel de mogelijkheid om Gratis simkaarten van Lebara Frankrijk aan te bieden via een speciale persoonlijke link: http://l3b.in/XDT0YW
500 MB voor 4,99 euro
1 GB voor 7,99 euro
3 GB voor 19,99 euro
Ah, scherp... je moet dan alleen nog wel klikken op handmatig invoeren, anders kan hij je adres niet vinden. Wat op zich niet zo heel gek ishakuin schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:47:
[...]
Bij postcode moet je 99135 van Les Pays-Bas invoeren en bij woonplaats les pays bas. Je eigen postcode en woonplaats voer je in bij de tweede regel van adres.
Kan je ook op lebara.fr met chrome invoeren en evt met google translate.
Ja, op die manier lag er vandaag een Franse Lebara simkaart bij mij in de brievenbus.
Onderaan het adres staat wel France, maar die 99135 doet de trick.
Onderaan het adres staat wel France, maar die 99135 doet de trick.
Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.