Je kan gewoon je kaart weer op on zetten?
Beste alternatief voor frankrijk lijkt mij nu Orange 2 gb 1maand geldig voor 20 euro of 3gb 6 maanden geldig voor 35 euro (excl simkaart voor 3.90 euro) .
http://boutique.orange.fr...e-prepayee-forfait-bloque.
Of een maand choozze bright nemen voor 35 euro.
Iemand nog andere suggesties?
Geen nieuwe Sims meer.knakworst schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:34:
Je kan gewoon je kaart weer op on zetten?
zit hier ook aan te denken (ik weet dat ik een goed bereik heb met orange op de camping waar ik heen ga) maar hoe krijg je die simkaart in nederland?hakuin schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:07:
Beste alternatief voor frankrijk lijkt mij nu Orange 2 gb 1maand geldig voor 20 euro of 3gb 6 maanden geldig voor 35 euro (excl simkaart voor 3.90 euro) .
[ Voor 7% gewijzigd door Michel242186 op 02-04-2015 16:34 ]
Kopen in een orange winkel in Frankrijk. zitten bijna overal.Michel242186 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:21:
[...]
zit hier ook aan te denken (ik weet dat ik een goed bereik heb met orange op de camping waar ik heen ga) maar hoe krijg je die simkaart in nederland?
volgens mij zijn de let's go simkaartjes nog vrij nieuw van orange want zie ze nog niet op ebay staan.
Klopt, heb ik ook een keer gedaan. Ze activeren gelijk de sim in de winkel en storten het tegoed er op. Raak je door de bundel heen dan stap je weer een winkel binnen. Ik ben later op Joe over gegaan omdat dat handiger en goedkoper was en natuurlijk die aan/uit functie. Orange had wel een groot nadeel. Ik kreeg tethering niet voor elkaar, dat was kennelijk geblokkeerd.hakuin schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:45:
[...]
Kopen in een orange winkel in Frankrijk. zitten bijna overal.
Tethering is volgens mij mogelijk, werkt ook met een mifi (verkopen zelfs met mifi) .xkangaroox schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:17:
[...]
Klopt, heb ik ook een keer gedaan. Ze activeren gelijk de sim in de winkel en storten het tegoed er op. Raak je door de bundel heen dan stap je weer een winkel binnen. Ik ben later op Joe over gegaan omdat dat handiger en goedkoper was en natuurlijk die aan/uit functie. Orange had wel een groot nadeel. Ik kreeg tethering niet voor elkaar, dat was kennelijk geblokkeerd.
www.sfr.fr/telephonie-mob...fr-connecte-partout.html#
Heeft ook voordelig internet. Is te koop bij supermarkten, ik dacht SuperU.
Verwijderd
Heb jij een FR-rekeningnummer dan? Ik niet, kan bij mijn weten enkel als je in FR gedomicilieerd bent. Een BE - IBAN ingeven kan niet in het formulier en is een voorwaarde voor de transfer die mij werd voorgesteld. Als Virgin enkel op basis van een (onbestaand?) rekeningnummer een lopende opdracht kan opstarten, dan zijn zij de fraudeurs...knakworst schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:26:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat betekent dat je van een rekening van een ander periodiek geld laat afschrijven? Hoe zou jij dat vinden als dat bij jouw rekening opeens gebeurt. De vraag van Virgin is: Wat is jouw bankrekeningnummer. Ik begrijp de teleurstelling, maar om daar nou criminele handelingen voor uit te voeren.![]()
![]()
![]()
Tethering was niet mogelijk met de Orange Mobicarte, wel met de Let's Go kaarten 
EDIT: Net zoals ik Joe Mobile indertijd in NL heb geïntroduceerd ben ik alweer in gesprek met een andere leverancier. Als dit lukt (order werd in ieder geval geaccepteerd) dan zal ik me hier wel weer melden
EDIT: Net zoals ik Joe Mobile indertijd in NL heb geïntroduceerd ben ik alweer in gesprek met een andere leverancier. Als dit lukt (order werd in ieder geval geaccepteerd) dan zal ik me hier wel weer melden
[ Voor 56% gewijzigd door RadioAir op 03-04-2015 08:19 ]
Ik heb wel een FR rekeningnummer ja, maar neem geen Virgin want het is niet meer interessant voor die paar keer in Frankrijk ga ik geen abonnement laten doorlopen. Virgin gaat er toch periodiek geld van afschrijven? Als dat niet je eigen rekeningnummer is, lijkt mij dat vragen om problemen.
RadioAir schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:17:
Tethering was niet mogelijk met de Orange Mobicarte, wel met de Let's Go kaarten
Ben benieuwd!RadioAir schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:17:
Verwijderd
Op hun site staan als betalingsmogelijkheden de kredietkaarten Visa en Mastercard. Bedoeling is/was om die optie te gebruiken. Helaas, tijdens de registratieprocedure ben ik deze optie niet tegengekomen. Afwachten nu hoe de eerste storting zal verlopen. De SIM-kaart is intussen verzonden.knakworst schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:02:
[...]
Virgin gaat er toch periodiek geld van afschrijven? Als dat niet je eigen rekeningnummer is, lijkt mij dat vragen om problemen.
Zou je willen uitleggen hoe dit gaat?knakworst schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:29:
Overigens voor mensen met een hoog cagnotte tegoed. Sluis het tegoed naar "Extra" en verbel het naar een soort van 0900 nummer. Dan kun je bijna 2/3 deel omzetten in bijvoorbeeld google play tegoed.
https://www.youpass.com/fr/paiements/appels
Dan heb ik tenminste nog iets aan mijn tegoed :-)
Ik zou bij Virgin melden dat je per ongeluk het verkeerde nummer op heb gegeven en niet afwachten op de eerste storting. Je loopt nu kans op een zwarte lijst te komen van banken met alle gevolgen van dien. Ook kan je strafrechtelijk vervolgd worden Dat is het risico niet waard lijkt mij om een beetje geld te besparen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 21:14:
[...]
Op hun site staan als betalingsmogelijkheden de kredietkaarten Visa en Mastercard. Bedoeling is/was om die optie te gebruiken. Helaas, tijdens de registratieprocedure ben ik deze optie niet tegengekomen. Afwachten nu hoe de eerste storting zal verlopen. De SIM-kaart is intussen verzonden.
Tijdens vakanties kom ik kort in veel landen. Dus van elk land een simkaart is niet echt handig. Ik zoek een provider met goedkope roaming. Binnen de EU is dat goed haalbaar met sommige Duitse providers, maar het probleem is dat het datategoed steeds maar 30 dagen geldig is. Zijn er geen providers waar het een jaar geldig is? Ik ben meestal maar 1 week in het buitenland en dan krijg je een grote bundel niet altijd op.
Daarnaast zoek ik nog een oplossing voor buiten de EU. Maar ik vrees dat dit neer komt op vele simkaartjes kopen.
Komende zomer wil ik naar Rusland. Wat is jullie ervaring daar? Je kunt niet zomaar een simkaartje bij de kassa van een willekeurige winkel kopen zoals hier. Je moet je paspoort laten zien, en dat maakt dus ook de taalbarrière een rol gaat spelen.
Daarnaast zoek ik nog een oplossing voor buiten de EU. Maar ik vrees dat dit neer komt op vele simkaartjes kopen.
Komende zomer wil ik naar Rusland. Wat is jullie ervaring daar? Je kunt niet zomaar een simkaartje bij de kassa van een willekeurige winkel kopen zoals hier. Je moet je paspoort laten zien, en dat maakt dus ook de taalbarrière een rol gaat spelen.
[ Voor 30% gewijzigd door SvMp op 04-04-2015 11:26 ]
Nee, voor zover ik weet niet... Dan zou een simpel vodafone abbo, zo laag/klein mogelijk met Alles in 1 op reis XL het beste zijn denk ik. dan heb je 100 min, 100 sms en 100MB voor 4 euro per dag. Dan heb je 28 euro aan kosten per trip.
Welke Duitse roaming opties had jij bekeken?
Dat vind ik nogal een woekerprijs voor 700 MB.RadioAir schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:36:
Nee, voor zover ik weet niet... Dan zou een simpel vodafone abbo, zo laag/klein mogelijk met Alles in 1 op reis XL het beste zijn denk ik. dan heb je 100 min, 100 sms en 100MB voor 4 euro per dag. Dan heb je 28 euro aan kosten per trip.
Ik zie nu dat zelfs Nederlandse providers aan die onzin doen: Je koopt 1 GB data, maar na 30 dagen vervalt alles.
http://www.simtarife.de/
Ik heb een aantal van de lijst bekeken.
simyo.de is het m.i. meest interessant: 3 GB voor 15 euro (1 maand geldig)
https://www.congstar.de/hilfe-zu-tarifen/roaming/ (heeft bundels; 100 MB voor een week voor 10 euro; duur en ook weer die beperkte tijd).
Vooral Duitse prepaids lijken op verkapte abonnementen.
Ik heb Vodafone Red en heb ook na die alles in 1 op reis gekeken.RadioAir schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:36:
Ik internet echter incidenteel. Bijvoorbeeld om in een Servische stad een hotel te zoeken. Het kan zijn dat ik heel snel wat vindt en bijna geen data verbruik. Het kan ook zijn dat ik inderdaad wel een paar MB nodig heb en dat het heel erg duur. Maar het is lastig in te schatten. Voor een flexibele reiziger (sinds een jaar boek ik niets meer vooraf tijdens mijn reizen, scheelt een hoop ellende, maar ter plekke moet je wel wat meer zoeken) zijn opties zoals Alles in 1 op reis onvoldoende flexibel.
Dit lijkt ook wel een aardig product: https://europe.prepaidzero.com/
Maar ook weer die tijdslimiet. Ik wil gewoon een bundel data tegoed dat ik lange tijd kan houden en kan gebruiken als ik die nodig heb. Die tijdslimiet is waardeloos.
[ Voor 12% gewijzigd door SvMp op 04-04-2015 11:51 ]
Ik zou eens naar de Spaanse Mundo sim kijken. Voor €1 krijg je 100mb tegoed voor 24 uur geldig. Is de tijd op is de restant weg. Is de 100mb op en ga je door begint het verhaal opnieuw. Kaart is 12 maanden geldig en moet je voor min. 5€ opwaarderen om hem weer met 12 maanden te verlengen. Hier meer info http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/European_Union
Wie heeft ervaringen met de Duitse Aldi Talk?
De Duitse Aldi Talk lijkt mij heel aantrekkelijk.
Er is een dagtarief voor EUR 1,99 in Duitsland. Mijn vakanties beginnen meestal met een treinreis door Duitsland en dan is dit ideaal. Gratis WiFi is in Duitsland alles behalve vanzelfsprekend en vaak omslachtig (aanmelding via SMS).
Wat ook aantrekkelijk is: In landen buiten de EU prepaid internet voor 99 eurocent per megabyte! Met mijn Nederlandse Vodafone abo betaal ik bijna 10 euro per megabyte buiten de EU! Hoe is dat absurde verschil te verklaren?
Eén probleem: Aldi Talk moet geactiveerd worden via internet met een Duits adres. Ze vermelden nadrukkelijk dat Aldi Talk Duitsland alleen voor de Duitse markt bestemd is. Ik kan een fake adres gebruiken, bijvoorbeeld van een treinstation. Werkt dat? Of sturen ze post naar je adres? Zijn hier ervaringen mee?
De Duitse Aldi Talk lijkt mij heel aantrekkelijk.
Er is een dagtarief voor EUR 1,99 in Duitsland. Mijn vakanties beginnen meestal met een treinreis door Duitsland en dan is dit ideaal. Gratis WiFi is in Duitsland alles behalve vanzelfsprekend en vaak omslachtig (aanmelding via SMS).
Wat ook aantrekkelijk is: In landen buiten de EU prepaid internet voor 99 eurocent per megabyte! Met mijn Nederlandse Vodafone abo betaal ik bijna 10 euro per megabyte buiten de EU! Hoe is dat absurde verschil te verklaren?
Eén probleem: Aldi Talk moet geactiveerd worden via internet met een Duits adres. Ze vermelden nadrukkelijk dat Aldi Talk Duitsland alleen voor de Duitse markt bestemd is. Ik kan een fake adres gebruiken, bijvoorbeeld van een treinstation. Werkt dat? Of sturen ze post naar je adres? Zijn hier ervaringen mee?
Dankje. Ziet er erg interessant uit voor mij! Lastig is wel om aan zo'n kaart te komen. Spanje ligt niet bepaald naast de deur.koesie schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:38:
Ik zou eens naar de Spaanse Mundo sim kijken. Voor €1 krijg je 100mb tegoed voor 24 uur geldig. Is de tijd op is de restant weg. Is de 100mb op en ga je door begint het verhaal opnieuw. Kaart is 12 maanden geldig en moet je voor min. 5€ opwaarderen om hem weer met 12 maanden te verlengen. Hier meer info http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/European_Union
Het idiote is dat die Mundo Sim (maar ook de Duitse Aldi Talk) tarieven biedt voor internet in Nederland die lager zijn dan veel Nederlandse prepaids

EDIT: Groot nadeel van die Mundo Sim is dat ze woekerprijzen buiten de EU rekenen. Mijn driecijferige rekeningen komen door reisjes waarbij ik buiten de EU kom, binnen de EU valt het allemaal nog mee.
[ Voor 11% gewijzigd door SvMp op 05-04-2015 15:52 ]
Ik kan ze binnenkort waarschijnlijk direct bij Orange ES bestellen, enige nadeel is dat voor activatie je een paspoortnr en geboortedatum nodig hebt en ik die gegevens liever niet wil hebben van klanten
Heb die van mij op eBay gekocht en idd moest die gegevens over leggen.RadioAir schreef op zondag 05 april 2015 @ 17:50:
Ik kan ze binnenkort waarschijnlijk direct bij Orange ES bestellen, enige nadeel is dat voor activatie je een paspoortnr en geboortedatum nodig hebt en ik die gegevens liever niet wil hebben van klanten
Maar goed je wil de kaart of niet. En anders moet je er een halen als je in Spanje bent :-)
Ik koop ze dan in om zelf verder te verkopen, net zoals met Joe Mobile. Komt wel goed, voor Frankrijk zijn ook al 6 Sims onderweg
Ben benieuwd wat je voor FR in petto hebt :-)RadioAir schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:50:
Ik koop ze dan in om zelf verder te verkopen, net zoals met Joe Mobile. Komt wel goed, voor Frankrijk zijn ook al 6 Sims onderweg
Als het weer lukt zal ik het hier uiteraard weer delen... Hoop deze week nieuws te hebben!
heeft iemand al geprobeerd om je spaarvarken om te zetten via deze website https://www.youpass.com?
Je hebt twee opties, bij een moet je je nummer bevestigen, en daar loop ik al vast, er wordt iets gezegd van dat mij nummer masque is, ik denk dat ze iets zeggen dat mijn nummerherkenning uitstaat, maar die staat aan.
Tweede optie is dat je een nummer belt en dan krijg je een code terug, maar daar wordt mijn belletje geweigerd (denk ik)
Helaas is mijn Frans niet bestaand dus als iemand weet hoe je het moet doen voel ik mij aanbevolen.
Je hebt twee opties, bij een moet je je nummer bevestigen, en daar loop ik al vast, er wordt iets gezegd van dat mij nummer masque is, ik denk dat ze iets zeggen dat mijn nummerherkenning uitstaat, maar die staat aan.
Tweede optie is dat je een nummer belt en dan krijg je een code terug, maar daar wordt mijn belletje geweigerd (denk ik)
Helaas is mijn Frans niet bestaand dus als iemand weet hoe je het moet doen voel ik mij aanbevolen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen met Telfort Prepaid in het buitenland.
Internetten met Telfort Prepaid kan alleen met een internetbundel EU voor 5 euro: 100 MB binnen 7 dagen te gebruiken. Als de bundel op is, dan kan geen internet meer totdat een nieuwe bundel wordt gekocht.
AldiTalk Duitsland biedt hetzelfde (maar wel 150 MB ipv. 100 MB), maar voordeel van Telfort is dat sessies worden afgerond in blokken van 1 KB, bij AldiTalk is dat 100 KB, maar grootste voordeel is dat die Telfort bundel ook in Duitsland te gebruiken is. Voor de Duitse AldiTalk is Duitsland geen buitenland en dan heb je voor Duitsland een aparte binnenland bundel nodig. Dat is niet handig als je via Duitsland naar andere landen reist.
Maar..ik lees op internet veel slechte ervaringen met Telfort EU internetbundels. Dat ze het niet doen. Over het algemeen lees ik weinig positiefs over Telfort. Het kan aan Telfort liggen, het kan ook zijn dat mensen hun telefoon niet goed hebben ingesteld. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen, ook positieve.
(er is in Nederland naar mijn weten geen enkele andere provider die een EU bundel voor méér dan 1 dag biedt voor dat geld, Tele2 heeft iets vergelijkbaars maar die kost EUR 7,50).
Internetten met Telfort Prepaid kan alleen met een internetbundel EU voor 5 euro: 100 MB binnen 7 dagen te gebruiken. Als de bundel op is, dan kan geen internet meer totdat een nieuwe bundel wordt gekocht.
AldiTalk Duitsland biedt hetzelfde (maar wel 150 MB ipv. 100 MB), maar voordeel van Telfort is dat sessies worden afgerond in blokken van 1 KB, bij AldiTalk is dat 100 KB, maar grootste voordeel is dat die Telfort bundel ook in Duitsland te gebruiken is. Voor de Duitse AldiTalk is Duitsland geen buitenland en dan heb je voor Duitsland een aparte binnenland bundel nodig. Dat is niet handig als je via Duitsland naar andere landen reist.
Maar..ik lees op internet veel slechte ervaringen met Telfort EU internetbundels. Dat ze het niet doen. Over het algemeen lees ik weinig positiefs over Telfort. Het kan aan Telfort liggen, het kan ook zijn dat mensen hun telefoon niet goed hebben ingesteld. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen, ook positieve.
(er is in Nederland naar mijn weten geen enkele andere provider die een EU bundel voor méér dan 1 dag biedt voor dat geld, Tele2 heeft iets vergelijkbaars maar die kost EUR 7,50).
Ik heb een stukje terug gelezen in dit topic, maar weet daarmee nog niet wat voor mij de handigste keus is.
Ik zoek een prepaid data only NANO sim waar ik de komende 3 weken mee kan internetten in Aken, zonder verkapt abonnement, te koop in een winkel(-keten) in (Aken,) Duitsland, zonder gedoe met registreren. Met registreren van een surfstick heb ik al een keer problemen gehad, ten eerste omdat ik een vals adres moest opgeven in Duitsland en ten tweede heb ik 10 minuten met mijn gebrekkige Duits aan de helpdesk gehangen voordat ik alles werkend had. Moest ik notabene het valse adres en mijn "naam" nog inspreken ook voordat ik een persoon aan de lijn kreeg...
Wie weet de beste oplossing voor mij?
Ik zoek een prepaid data only NANO sim waar ik de komende 3 weken mee kan internetten in Aken, zonder verkapt abonnement, te koop in een winkel(-keten) in (Aken,) Duitsland, zonder gedoe met registreren. Met registreren van een surfstick heb ik al een keer problemen gehad, ten eerste omdat ik een vals adres moest opgeven in Duitsland en ten tweede heb ik 10 minuten met mijn gebrekkige Duits aan de helpdesk gehangen voordat ik alles werkend had. Moest ik notabene het valse adres en mijn "naam" nog inspreken ook voordat ik een persoon aan de lijn kreeg...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Als je drie weken in Aken bent dan heb je daar toch een (verblijf)adres? Wat is dan het probleem? Ik geef ook altijd het adres van het hotel waar ik verblijf. Werkt prima. Registreren moet toch bijna wereldwijd (of ik moet er nog niet geweest zijn). Alleen in Polen en Kyrgyzstan steek je een kaartje in je telefoon/mifi en je hebt gelijk verbinding.
Lekker!
Verwijderd
Zo uit mijn hoofd... Denemarken, Zweden, Letland, Estland, Verenigd Koninkrijk, Ierland, Curaçao, Verenigde Staten, Nederland natuurlijk, dus er zijn er wel een paar.Napsju schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:15:
Registreren moet toch bijna wereldwijd (of ik moet er nog niet geweest zijn). Alleen in Polen en Kyrgyzstan steek je een kaartje in je telefoon/mifi en je hebt gelijk verbinding.
Kan niet. Registreren is wettelijk verplicht in Duitsland.Swerfer schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:46:
Ik heb een stukje terug gelezen in dit topic, maar weet daarmee nog niet wat voor mij de handigste keus is.
Wat je kunt doen is een AldiTalk pakket kopen en deze registreren op een Duits adres (het hotel bijvoorbeeld).
Lidl Mobile en Fonic schijnen brieven te versturen. De kans is aanwezig dat na een tijdje je simkaart geblokkeerd is, als de brief retour komt (want het is niet je eigen adres). Overal op internet wordt echter beweerd dat Aldi Talk geen brief stuurt. Aldi Talk heeft ook spotgoedkope bundels.
Het gemakkelijkst is echter een hotel met gratis WiFi. Hotels die dat niet hebben, vermijd ik.
Vandaag is mijn simkaart van Piranha Mobile binnen gekomen. Vreemd genoeg is er in dit topic geen woord over dit bedrijf gezegd. Piranha Mobile levert een simkaart met goedkope roaming-tarieven in het buitenland. Zoals zoveel mobiele providers richten ze zich vooral op bellen, maar Piranha Mobile heeft zeer goedkope tarieven, in het bijzonder buiten de EU.
Hier volgt een korte voorlopige review.
Piranha Mobile Ltd is een Engels bedrijf.
http://www.piranha-mobile.com
Ik heb het gevonden via Google. Er zijn vele bedrijven die wereldwijd te gebruiken simkaarten leveren. Meestal zijn de datatarieven niet veel lager dan de roamingtarieven van Nederlandse providers. Piranha Mobile is een uitzondering.
Het opvragen van de tarieven gaat wat omslachtig: https://www.piranha-mobil...=product/category&path=20
Een aantal voorbeelden:
Het verband tussen EU en niet-EU is er totaal niet meer.
Via mijn huidige Vodafone Red abonnement moet ik in landen als Servië en Oekraïne meer dan 9 euro per MB betalen, met bovenstaande prijzen ben ik meer dan een factor 70 goedkoper uit.
Een simkaart met GBP 5,00 tegoed kost EUR 16,56. Geen verzendkosten. Er is keuze uit 3 simkaarten, maar het enige verschil is het beltegoed (zonder extra korting). Beltegoed is uiteraard op te waarderen, dus de goedkoopste variant lijkt mij de meest geschikte keuze.
De site ziet er niet heel professioneel uit. Er is niet veel info op internet, maar het is nooit negatief. Daarom heb ik een simkaart besteld.
Zondagavond heb ik de simkaart besteld. Betaald via Paypal. De maandag daarop had ik om 8:00 's ochtends al bericht via mail dat de simkaart is verzonden. Vrijdag heb ik de simkaart ontvangen. De simkaart is verstuurd in een gewone envelop gefrankeerd met een drietal Britse postzegels. De simkaart is helemaal wit zonder opschrift, behalve het ID van de simkaart. Met de simkaart wordt een kort briefje, uitgedraaid met een inktjet printer, meegestuurd waarin wordt verwezen naar de website om te kaart te activeren. Het pakketje is nog knulliger dan de website, maar wel heel snel geleverd.
De online activatie is keurig geregeld: De simkaart is al gekoppeld aan het account dat ik heb gemaakt bij de bestelling. Het enige wat moest gebeuren is aanvinken dat de simkaart actief is en data op actief zetten.
Na het plaatsen van de simkaart in de telefoon (een Motorola Moto E) en het online activeren van de simkaart duurde het nog 20 minuten voordat verbinding gemaakt kan worden met netwerken. De automatische netwerkdetectie kiest Vodafone, maar handmatig verbinden met KPN of T-Mobile is mogelijk.
Dan is het tijd om internet te testen. Ik stel handmatig KPN in. Volgens de prijslijst gaat dat 7 cent per MB kosten. Ik krijg een eenvoudige pagina in de browser te zien met informatie over het instellen van openroamer.com als APN. Nadat ik handmatig een APN heb aangemaakt voor openroamer.com en deze heb ingesteld om te gebruiken, heeft het toestel internetverbinding.
Internet gaat niet echt snel maar ook niet echt traag. Het is qua performance gelijk aan het internet dat ik via mijn Vodafone abonnement krijg.
Na een tijdje deactiveer ik data op de telefoon en check ik het verbruik. Ongeveer 14,6 MB volgens de telefoon. Verbruik is realtime op te vragen via de website. Exact hetzelfde verbruik is geregistreerd, 14650 KB voor GBP 0,73. Dat lijkt correct.
Beltegoed wordt verrekend in GBP. Vreemd genoeg zie je online niet wat je nog over hebt. Tegoed kan opgevraagd worden met *301# op de telefoon.
Ik heb ook een test-belletje gedaan. Vanuit veel landen gaat bellen op een omslachtige manier: Om kosten te drukken wordt bij het bellen het toestel teruggebeld. Als je opneemt, wordt degene gebeld waarvan je het nummer hebt ingetoetst. Ik had dit niet in de gaten, en voerde twee keer mijn telefoonnummer in zonder landcode. De derde keer werkte het. Er wordt echter elke keer een SMS in rekening gebracht voor GBP 0,20, met de titel "SMS Callback Call". Deze SMS wordt gebruikt om het bellen in gang te zetten. Al met al toch erg prijzig en wat omslachtig. Voor mij geen probleem, ik ben niet van plan om te bellen met deze kaart, het gaat mij om data.
Wat mij verbaast is dat onder "Getting started" in de handleiding het volgende is te lezen:
Er is ook nog een app. Deze ziet er niet uit, heeft een vage en lelijke userinterface. Inloggen kan pas nadat je accountgegevens hebt opgevraagd via een sms. De app werkt wel goed.
Volgend weekend naar Duitsland, en twee weken later België/Frankrijk. Ik ben benieuwd hoe dat gaat
Hier volgt een korte voorlopige review.
Piranha Mobile Ltd is een Engels bedrijf.
http://www.piranha-mobile.com
Ik heb het gevonden via Google. Er zijn vele bedrijven die wereldwijd te gebruiken simkaarten leveren. Meestal zijn de datatarieven niet veel lager dan de roamingtarieven van Nederlandse providers. Piranha Mobile is een uitzondering.
Het opvragen van de tarieven gaat wat omslachtig: https://www.piranha-mobil...=product/category&path=20
Een aantal voorbeelden:
Land | Prijs in euro per MB |
---|---|
Albanië | Vodafone 0,13 |
België | Mobistar 0,13 ; Proximus 0,13 ; KPN 0,07 |
Duitsland | Eplus 0,07 ; Vodafone 0,10 ; O2 0,10 ; T-Mobile 0,13 |
Hongarije | Telenor 0,13 ; T-Mobile 0,13 |
Luxemburg | Orange 0,13 ; LUXGSM 0,13 ; Tango 0,13 |
Nederland | KPN 0,07 ; T-Mobile 0,13 ; Vodafone 0,13 |
Oekraïne | Kyivstar 0,13 ; Beeline 0,13 ; MTS 0,13 |
Rusland | Megafon 0,13 ; TELE 2 0,26 ; Beeline 0,13 |
Servië | vip 0,13 |
Verenigd Koninkrijk | 3 UK 0,07 ; EE 0,13 ; Vodafone 0,07 ; O2 0,13 |
Wit-Rusland | Velcom 0,13 |
Zweden | HG3 0,07 ; Teliasonera 0,13 ; Tele2 0,07 ; Telenor 0,13 |
Het verband tussen EU en niet-EU is er totaal niet meer.
Via mijn huidige Vodafone Red abonnement moet ik in landen als Servië en Oekraïne meer dan 9 euro per MB betalen, met bovenstaande prijzen ben ik meer dan een factor 70 goedkoper uit.
Een simkaart met GBP 5,00 tegoed kost EUR 16,56. Geen verzendkosten. Er is keuze uit 3 simkaarten, maar het enige verschil is het beltegoed (zonder extra korting). Beltegoed is uiteraard op te waarderen, dus de goedkoopste variant lijkt mij de meest geschikte keuze.
De site ziet er niet heel professioneel uit. Er is niet veel info op internet, maar het is nooit negatief. Daarom heb ik een simkaart besteld.
Zondagavond heb ik de simkaart besteld. Betaald via Paypal. De maandag daarop had ik om 8:00 's ochtends al bericht via mail dat de simkaart is verzonden. Vrijdag heb ik de simkaart ontvangen. De simkaart is verstuurd in een gewone envelop gefrankeerd met een drietal Britse postzegels. De simkaart is helemaal wit zonder opschrift, behalve het ID van de simkaart. Met de simkaart wordt een kort briefje, uitgedraaid met een inktjet printer, meegestuurd waarin wordt verwezen naar de website om te kaart te activeren. Het pakketje is nog knulliger dan de website, maar wel heel snel geleverd.
De online activatie is keurig geregeld: De simkaart is al gekoppeld aan het account dat ik heb gemaakt bij de bestelling. Het enige wat moest gebeuren is aanvinken dat de simkaart actief is en data op actief zetten.
Na het plaatsen van de simkaart in de telefoon (een Motorola Moto E) en het online activeren van de simkaart duurde het nog 20 minuten voordat verbinding gemaakt kan worden met netwerken. De automatische netwerkdetectie kiest Vodafone, maar handmatig verbinden met KPN of T-Mobile is mogelijk.
Dan is het tijd om internet te testen. Ik stel handmatig KPN in. Volgens de prijslijst gaat dat 7 cent per MB kosten. Ik krijg een eenvoudige pagina in de browser te zien met informatie over het instellen van openroamer.com als APN. Nadat ik handmatig een APN heb aangemaakt voor openroamer.com en deze heb ingesteld om te gebruiken, heeft het toestel internetverbinding.
Internet gaat niet echt snel maar ook niet echt traag. Het is qua performance gelijk aan het internet dat ik via mijn Vodafone abonnement krijg.
Na een tijdje deactiveer ik data op de telefoon en check ik het verbruik. Ongeveer 14,6 MB volgens de telefoon. Verbruik is realtime op te vragen via de website. Exact hetzelfde verbruik is geregistreerd, 14650 KB voor GBP 0,73. Dat lijkt correct.
Beltegoed wordt verrekend in GBP. Vreemd genoeg zie je online niet wat je nog over hebt. Tegoed kan opgevraagd worden met *301# op de telefoon.
Ik heb ook een test-belletje gedaan. Vanuit veel landen gaat bellen op een omslachtige manier: Om kosten te drukken wordt bij het bellen het toestel teruggebeld. Als je opneemt, wordt degene gebeld waarvan je het nummer hebt ingetoetst. Ik had dit niet in de gaten, en voerde twee keer mijn telefoonnummer in zonder landcode. De derde keer werkte het. Er wordt echter elke keer een SMS in rekening gebracht voor GBP 0,20, met de titel "SMS Callback Call". Deze SMS wordt gebruikt om het bellen in gang te zetten. Al met al toch erg prijzig en wat omslachtig. Voor mij geen probleem, ik ben niet van plan om te bellen met deze kaart, het gaat mij om data.
Wat mij verbaast is dat onder "Getting started" in de handleiding het volgende is te lezen:
Ze adviseren nadrukkelijk automatisch zoeken aan te zetten. Waarom? Wat is er mis met zelf selecteren? In sommige landen zijn de prijsverschillen nogal groot, en het lijkt mij dat je bij voorkeur het netwerk wilt gebruiken dat goedkoop is.Switch on your unlocked to all networks handset (always make sure your handset is set to automatic search and not manual search, otherwise the multi-imsi application cannot do its work), your handset will automatically register on the default mobile network of the country you are in. It may take a while for your Sim Card to locate and register onto the roaming network, please be patient. If the Sim Card does not register power off and back on.
Er is ook nog een app. Deze ziet er niet uit, heeft een vage en lelijke userinterface. Inloggen kan pas nadat je accountgegevens hebt opgevraagd via een sms. De app werkt wel goed.
Volgend weekend naar Duitsland, en twee weken later België/Frankrijk. Ik ben benieuwd hoe dat gaat
Bedankt. Dit lijkt mij wel wat: https://www.alditalk.de/sued/Surfen/internet-flatrate_xl.php Ben ik voor minder dan 15 euro + eenmalige extra kosten (10 euro tegoed staat er standaard op) klaar voor de periode dat ik in Duitsland ben. Kan ik ook nog Nederlandse TV streamen (het nieuws kijken of zo).SvMp schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:11:
[...]
Kan niet. Registreren is wettelijk verplicht in Duitsland.
Wat je kunt doen is een AldiTalk pakket kopen en deze registreren op een Duits adres (het hotel bijvoorbeeld).
Lidl Mobile en Fonic schijnen brieven te versturen. De kans is aanwezig dat na een tijdje je simkaart geblokkeerd is, als de brief retour komt (want het is niet je eigen adres). Overal op internet wordt echter beweerd dat Aldi Talk geen brief stuurt. Aldi Talk heeft ook spotgoedkope bundels.
Het gemakkelijkst is echter een hotel met gratis WiFi. Hotels die dat niet hebben, vermijd ik.
Alles gaat via mijn telefoon die gaat WIFI theteren naar mijn Surface Pro 3...
Je kan dus de (Nano-)simkaart in de winkel bij Aldi Duitsland kopen en later registreren via internet?
WIFI is geen optie, ik ben militair en kom 3 weken op een WIFI-loze kazerne terecht voor een project met mijn werk
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
@Swerfer: Reken er niet op dat je kunt streamen. Het E-Plus netwerk is samen met het netwerk van O2 het zwakste van Duitsland. Sowieso is Duitsland op het gebied van internet een ontwikkelingsland, dus het verbaast mij niets dat er bij jullie op de kazerne geen WiFi is. Waar in Oost-Europa overal internet te krijgen is, is het in Duitsland zelfs bij McDonalds niet vanzelfsprekend aanwezig. Als je wilt streamen, ben je beter uit met een sim van Telekom of Vodafone. Het probleem is echter dat je die niet zomaar even bij de kassa van een supermarkt kunt halen. Mijn ervaring is ook dat in het buitengebied de bereikbaarheid in Duitsland matig is, dus ik zou niet te veel rekenen op streamen. Die Alditalk is prima, maar test wel even of op de plek van de kazerne wel bereik is (als je Duitse collega's hebt met een Handy moet dat geen probleem zijn).
Realiseer je wel dat zo'n Duitse internetbundel automatisch verlengd wordt bij Alditalk. Dat doen vrijwel alle Duitse providers. Gelijk stopzetten dus. Alleen de EU-bundels worden niet automatisch verlengd.
Realiseer je wel dat zo'n Duitse internetbundel automatisch verlengd wordt bij Alditalk. Dat doen vrijwel alle Duitse providers. Gelijk stopzetten dus. Alleen de EU-bundels worden niet automatisch verlengd.
[ Voor 10% gewijzigd door SvMp op 11-04-2015 11:03 ]
Zelf ben ik nog op zoek naar een "mooie" oplossing voor binnen de EU. De meeste van mijn reisjes zijn binnen de grenzen van de EU. Een weekbundel binnen de EU is zo goedkoop dat je redelijk goed kunt internetten overal zonder zorgen om kosten.
Hierboven heb ik de Piranha-sim besproken. Die is heel handig om als het echt nodig is internet te gebruiken voor een niet al te hoge prijs. Hiermee heb ik het probleem opgelost dat als ik in een land als Servië internet nodig heb, dat het niet gelijk extreem veel kost. Treintijden checken in Oekraïne heeft mij afgelopen zomer serieus EUR 8,50 gekost
, dat is nu verleden tijd. Maar 13 cent per MB is net wat te duur om in de trein voor de lol wat nieuws te lezen. Met goedkope bundels binnnen de EU kan dat wel.
Ik heb 2 opties:
Telfort NL prepaid. 5 euro voor een 100 MB bundel voor 1 week, afgerekend in 1 KB blokken.
AldiTalk DE prepaid, 7,50 euro voor een 150 MB bundel voor 1 week, afgerekend in 100 KB blokken.
Nadeel van die AldiTalk is dat de EU-bundel niet in Duitsland zelf geldig is, terwijl mijn reisjes wel vrijwel altijd starten in Duitsland. Er is wel een prima Duitsland bundel (EUR 3,99 / 150 MB / 30 dagen), maar ik ben vaak maar 2 dagen in Duitsland en dan komt het niet op. Nadeel van Telfort NL prepaid is dat ik alleen maar negatieve ervaringen over die buitenlandbundel lees. Ook denk ik dat AldiTalk sneller de prijzen zal laten dalen, dan Telfort. Meer concurrentie op Duitse markt, Aldi DE is vooruitstrevend in prijzen, en Telfort NL is KPN (duur).
Hierboven heb ik de Piranha-sim besproken. Die is heel handig om als het echt nodig is internet te gebruiken voor een niet al te hoge prijs. Hiermee heb ik het probleem opgelost dat als ik in een land als Servië internet nodig heb, dat het niet gelijk extreem veel kost. Treintijden checken in Oekraïne heeft mij afgelopen zomer serieus EUR 8,50 gekost

Ik heb 2 opties:
Telfort NL prepaid. 5 euro voor een 100 MB bundel voor 1 week, afgerekend in 1 KB blokken.
AldiTalk DE prepaid, 7,50 euro voor een 150 MB bundel voor 1 week, afgerekend in 100 KB blokken.
Nadeel van die AldiTalk is dat de EU-bundel niet in Duitsland zelf geldig is, terwijl mijn reisjes wel vrijwel altijd starten in Duitsland. Er is wel een prima Duitsland bundel (EUR 3,99 / 150 MB / 30 dagen), maar ik ben vaak maar 2 dagen in Duitsland en dan komt het niet op. Nadeel van Telfort NL prepaid is dat ik alleen maar negatieve ervaringen over die buitenlandbundel lees. Ook denk ik dat AldiTalk sneller de prijzen zal laten dalen, dan Telfort. Meer concurrentie op Duitse markt, Aldi DE is vooruitstrevend in prijzen, en Telfort NL is KPN (duur).
Verwijderd
Even een korte opvolging: nummeroverdracht naar Virgin is vlot gelukt. Sim is intussen aangekomen en geactiveerd. Volgende stap was via contactformulier vragen naar andere betalingsmethode, met daarbij de melding dat het huidige rekeningnummer foutief is. (In espace client van Virgin staat:" Mon mode de paiement - J'ai choisi de payer par prélèvement bancaire.")hakuin schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 06:30:
[...]
Ik zou bij Virgin melden dat je per ongeluk het verkeerde nummer op heb gegeven en niet afwachten op de eerste storting. Je loopt nu kans op een zwarte lijst te komen van banken met alle gevolgen van dien. Ook kan je strafrechtelijk vervolgd worden Dat is het risico niet waard lijkt mij om een beetje geld te besparen.
Daarop kreeg ik volgend antwoord:
Vandaag dan gebeld om tegen mijn zin over de telefoon mijn kredietkaartnummer te geven. Bleek niet te werken: 'het moet een Franse kredietkaart zijn, meneer'. Weer vastgezet.Cher ***,
Vous avez décidé de changer votre mode de paiement.
Rassurez-vous, c’est très simple !
Pour pouvoir régler vos factures grâce au prélèvement récurrent sur carte bancaire il vous suffit de contacter le Service Client (846 depuis votre mobile*) afin de nous communiquer les coordonnées de votre carte bancaire.
Important : pour des raisons de sécurité nous ne traitons pas ce type de demande par @-mail.
Bien sûr, si vous en avez besoin ou tout simplement envie, nous restons à votre disposition.
Nous vous remercions pour votre fidélité,
Volgend plan: het openen van een Franse rekening. Ook niet eenvoudig, als je een gratis rekening wilt (in tegenstelling tot Belgische banken).
Verwijderd
Los van het Virgin Mobile verhaal, heeft er iemand hier ervaring met LeFrenchMobile? Het tarief voor hun datasims in Country Group 1 (waar Frankrijk inzit) lijkt me behoorlijk. Mooi concept maar waarop de vraag waarop ik geen antwoord vind op hun site is de volgende: hoelang blijft een SIM geldig?
Stel, je koopt voor 19 euro een datasim voor Country Group 1, dan is de bundel een maand geldig maar hoelang na het vervallen van de bundel vervalt ook de SIM?
//edit: intussen antwoord gekregen via online helpdesk LeFrenchMobile: "The sim needs to be topped up at least once every 6 months."
Stel, je koopt voor 19 euro een datasim voor Country Group 1, dan is de bundel een maand geldig maar hoelang na het vervallen van de bundel vervalt ook de SIM?
//edit: intussen antwoord gekregen via online helpdesk LeFrenchMobile: "The sim needs to be topped up at least once every 6 months."
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2015 15:19 . Reden: Antwoord van LeFrenchmobile ]
Het wordt allemaal wel ingewikkeld, dan zou ik maar voor prepaid van orange of sfr gaan. Leven de EU!Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:49:
[...]
Even een korte opvolging: nummeroverdracht naar Virgin is vlot gelukt. Sim is intussen aangekomen en geactiveerd. Volgende stap was via contactformulier vragen naar andere betalingsmethode, met daarbij de melding dat het huidige rekeningnummer foutief is. (In espace client van Virgin staat:" Mon mode de paiement - J'ai choisi de payer par prélèvement bancaire.")
Daarop kreeg ik volgend antwoord:
[...]
Vandaag dan gebeld om tegen mijn zin over de telefoon mijn kredietkaartnummer te geven. Bleek niet te werken: 'het moet een Franse kredietkaart zijn, meneer'. Weer vastgezet.
Volgend plan: het openen van een Franse rekening. Ook niet eenvoudig, als je een gratis rekening wilt (in tegenstelling tot Belgische banken).
Ik heb LeFrenchMobile ook bekeken. Ik vind erg duur. Kun je niet beter een Franse prepaid kopen?Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:10:
Los van het Virgin Mobile verhaal, heeft er iemand hier ervaring met LeFrenchMobile? Het tarief voor hun datasims in Country Group 1 (waar Frankrijk inzit) lijkt me behoorlijk. Mooi concept maar waarop de vraag waarop ik geen antwoord vind op hun site is de volgende: hoelang blijft een SIM geldig?
[ Voor 24% gewijzigd door SvMp op 12-04-2015 23:51 ]
Ik ga denk ik voor de prepaid van Bouygues, volgende maand als ik in Frankrijk ben.
https://www.bouyguestelecom.fr/carte-prepayee
Het is na opwaarderen nog 12 maanden geldig. Er is een 2 euro abonnement voor 2 dagen, dat 500 MB internet geeft. Ik ga kijken of je 2 euro kan opwaarderen met een Nederlandse credit card.
Met de prepaid mag je ook op 4G, het staat niet duidelijk op de site, wel in de tarief brochure. Het bereik van Bouygues is er met de 4G uitrol op vooruit aan het gaan:
http://www.corporate.bouy...rtes-de-couverture-reseau
Het is na opwaarderen nog 12 maanden geldig. Er is een 2 euro abonnement voor 2 dagen, dat 500 MB internet geeft. Ik ga kijken of je 2 euro kan opwaarderen met een Nederlandse credit card.
Met de prepaid mag je ook op 4G, het staat niet duidelijk op de site, wel in de tarief brochure. Het bereik van Bouygues is er met de 4G uitrol op vooruit aan het gaan:
http://www.corporate.bouy...rtes-de-couverture-reseau
[ Voor 28% gewijzigd door knakworst op 13-04-2015 13:40 ]
Hoe is het bereik van het netwerk van Bouyquestelecom? Ik kom op vakantie op plaatsen waar je alleen bereik hebt met SFR en orange.knakworst schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:15:
Ik ga denk ik voor de prepaid van Bouygues, volgende maand als ik in Frankrijk ben.
Volgende maand ga ik ook naar Frankrijk en gebruik dan tot 15 juni Joemobile en daarna koop ik een 3gb prepaid van orange die 6 maanden geldig is. Dan ben ik ook voor de vakantie van september weer ingedekt. Volgend jaar zie wel weer.
Orange 2 gb 1maand geldig voor 20 euro of 3gb 6 maanden geldig voor 35 euro (excl simkaart voor 3.90 euro)
Weet iemand of ik nu nog gewoon op m'n Joe Mobile de €20 bundel aan kan zetten? Ik ga over 2 weken naar Frankrijk (3 weken).
Kan ik gewoon in de cockpit de schakelaar weer aan zetten?
Kan ik gewoon in de cockpit de schakelaar weer aan zetten?
Ja, kan. Alleen na 15 mei geen service meer.
[ Voor 69% gewijzigd door RadioAir op 13-04-2015 14:24 ]
Thanks.
Ik heb gister een beetje rond zitten kijken bij de 4 grote providers in Frankrijk, maar lijkt er op dat ze allemaal dezelfde optie hebben: 2GB voor €30 met een pre paid kaart.
Ik heb gister een beetje rond zitten kijken bij de 4 grote providers in Frankrijk, maar lijkt er op dat ze allemaal dezelfde optie hebben: 2GB voor €30 met een pre paid kaart.
[ Voor 92% gewijzigd door pposthoorn op 13-04-2015 14:29 ]
In Frankrijk is registratie van SIM kaart (vziw) nog steeds van kracht. Dus inclusief copie van je paspoort.knakworst schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:15:
Heeft iemand ervaring met NRJ Mobile?
http://www.nrjmobile.fr/v...bile-sans-engagement.html
Ziet er interessant uit, met mijn brakke frans begrijp ik hier uit dat je voor €25 5GB internet hebt zonder aan een abo vast te zitten?
http://www.nrjmobile.fr/v...bile-sans-engagement.html
Ziet er interessant uit, met mijn brakke frans begrijp ik hier uit dat je voor €25 5GB internet hebt zonder aan een abo vast te zitten?
forfait sans engagement is een abonnement zonder contractstermijn (maandelijks opzegbaar). Wel een abonnement dus helaas.pposthoorn schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:39:
Is dat een probleem? Het is misschien iets meer gedoe, maar als het kan waarom niet?knakworst schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:10:
[...]
forfait sans engagement is een abonnement zonder contractstermijn (maandelijks opzegbaar). Wel een abonnement dus helaas.
Grote vraag is of je als Nederlander een abo kan afsluiten in Frankrijk.
Nou probeer het uit en meld je bevindingen aan je mede Tweakers...
Nog altijd geen sims uit Frankrijk ontvangen van m'n eventuele nieuwe leverancier. Denk dat ik maar ga kappen met Frankrijk
Dit weekend heb ik mijn Piranha sim getest in Duitsland. Eerder in dit topics heb ik er al over geschreven.
Werkt uitstekend! Ook in Duitsland kon ik op elk netwerk terecht. Verbinding prima, ook buiten de steden.
Wel vreemd gedrag met roaming: Als je van Nederland de grens over Duitsland binnen rijdt, dan verschijnt een 'R' bij de verbinding, het symbool voor roaming. Ik heb dan de verbinding E-Plus (KPN).
Als ik echter handmatig verbinding maak met een ander netwerk maak, dan verdwijnt die R. Als ik terug ga naar E-Plus, dan blijft de R weg. Blijkbaar gaat de telefoon roamen als je de grens oversteekt, terwijl de simkaart zonder roaming verbinding kan maken met elk netwerk.
Voor de kosten maakt het echter niets uit.
E-Plus DE kost 0,05 GBP/MB
KPN NL kost 0,05 GBP/MB
E-Plus (KPN) kost ook 0,05 GBP/MB, er komen geen extra kosten als gevolg van de roaming overheen.
Werkt uitstekend! Ook in Duitsland kon ik op elk netwerk terecht. Verbinding prima, ook buiten de steden.
Wel vreemd gedrag met roaming: Als je van Nederland de grens over Duitsland binnen rijdt, dan verschijnt een 'R' bij de verbinding, het symbool voor roaming. Ik heb dan de verbinding E-Plus (KPN).
Als ik echter handmatig verbinding maak met een ander netwerk maak, dan verdwijnt die R. Als ik terug ga naar E-Plus, dan blijft de R weg. Blijkbaar gaat de telefoon roamen als je de grens oversteekt, terwijl de simkaart zonder roaming verbinding kan maken met elk netwerk.
Voor de kosten maakt het echter niets uit.
E-Plus DE kost 0,05 GBP/MB
KPN NL kost 0,05 GBP/MB
E-Plus (KPN) kost ook 0,05 GBP/MB, er komen geen extra kosten als gevolg van de roaming overheen.
[ Voor 13% gewijzigd door SvMp op 20-04-2015 00:48 ]
0.05 gbp per mb is duurder dan bv de internet eu maandbundel van kpn (0.05 eur per mb) en dan hoef je niet van sim te wisselen. Waarom is een piranha sim dan interessant?
1. Buiten de EU, prijzen van rond de 0,15 GBP/MB.stijnec1 schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:47:
0.05 gbp per mb is duurder dan bv de internet eu maandbundel van kpn (0.05 eur per mb) en dan hoef je niet van sim te wisselen. Waarom is een piranha sim dan interessant?
2. Korte uitstapjes (zoals dagjes) binnen de EU waarbij je veel minder verstookt dan bijv. 50 MB.
KPN heeft dag-, week- en maandbundels voor 5 cent per MB. Dit kan niet met KPN prepaid, alleen met abo. Dus dan moet je ook nog een (duur) abo nemen.
Voor wat langere trips in de EU heb ik een Duitse AldiTalk sim gekocht: 150 MB weekbundel voor 5 euro. Dit is 3,33 cent per MB. Enige nadeel is afrekenen met 100 KB, maar in Nederland is een prijs van 7,50 per 100 MB gangbaar. Nadeel is dat je in Duitsland die bundel niet kunt gebruiken (logisch, voor een Duitse provider is Duitsland gewoon binnenland) en dan heb je andere bundels nodig, wat niet flexibel is als je in Duitsland alleen maar op doorreis bent. Maar dan komt de Piranha Sim weer van pas waarmee je tegen 0,05 GBP/MB internet in Duitsland. Voor langer verblijf in Duitsland heeft AldiTalk zeer goedkope nationale bundels.
KPN heeft voor buiten de EU een dagbundel van 4 MB voor 5 euro. EUR 1,25 per MB! Niet zo krankzinnig duur als Vodafone, maar niet erg flexibel (als je maar 2 MB verbruikt kost het je al 2,50 per MB). Afzetters zijn het. De Duitse AldiTalk rekent 99 cent per MB buiten de EU, zonder een bundel te hoeven kopen. Dat is nog duur, maar nog altijd goedkoper dan de Nederlandse providers en ik heb natuurlijk de Piranha Sim ook.
Naar mijn weten kan alleen de Spaanse Mundo sim van Orange dit overtreffen (1 euro per dag voor 100 MB in de EU, prepaid en alleen betalen als je het gebruikt), maar ik ga niet de gegevens van mijn ID aan een vreemde verstrekken om zo'n simkaart te kunnen krijgen en voorlopig ga ik zelf niet naar Spanje.
AldiTalk DE + Piranha Sim in een dualsim toestel is m.i. de goedkoopste en meest flexibele oplossing voor mensen die regelmatig door Europa reizen, ook buiten de EU.
[ Voor 73% gewijzigd door SvMp op 20-04-2015 17:04 ]
150MB voor een week is voor mij echt te weinig. Ik neig daarom naar Choozze, al zijn ze in het specifieke topic niet echt lyrisch...SvMp schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:54:
[...]
1. Buiten de EU, prijzen van rond de 0,15 GBP/MB.
2. Korte uitstapjes (zoals dagjes) binnen de EU waarbij je veel minder verstookt dan bijv. 50 MB.
KPN heeft dag-, week- en maandbundels voor 5 cent per MB. Dit kan niet met KPN prepaid, alleen met abo. Dus dan moet je ook nog een (duur) abo nemen.
Voor wat langere trips in de EU heb ik een Duitse AldiTalk sim gekocht: 150 MB weekbundel voor 5 euro. Dit is 3,33 cent per MB. Enige nadeel is afrekenen met 100 KB, maar in Nederland is een prijs van 7,50 per 100 MB gangbaar. Nadeel is dat je in Duitsland die bundel niet kunt gebruiken (logisch, voor een Duitse provider is Duitsland gewoon binnenland) en dan heb je andere bundels nodig, wat niet flexibel is als je in Duitsland alleen maar op doorreis bent. Maar dan komt de Piranha Sim weer van pas waarmee je tegen 0,05 GBP/MB internet in Duitsland. Voor langer verblijf in Duitsland heeft AldiTalk zeer goedkope nationale bundels.
KPN heeft voor buiten de EU een dagbundel van 4 MB voor 5 euro. EUR 1,25 per MB! Niet zo krankzinnig duur als Vodafone, maar niet erg flexibel (als je maar 2 MB verbruikt kost het je al 2,50 per MB). Afzetters zijn het. De Duitse AldiTalk rekent 99 cent per MB buiten de EU, zonder een bundel te hoeven kopen. Dat is nog duur, maar nog altijd goedkoper dan de Nederlandse providers en ik heb natuurlijk de Piranha Sim ook.
Naar mijn weten kan alleen de Spaanse Mundo sim van Orange dit overtreffen (1 euro per dag voor 100 MB in de EU, prepaid en alleen betalen als je het gebruikt), maar ik ga niet de gegevens van mijn ID aan een vreemde verstrekken om zo'n simkaart te kunnen krijgen en voorlopig ga ik zelf niet naar Spanje.
AldiTalk DE + Piranha Sim in een dualsim toestel is m.i. de goedkoopste en meest flexibele oplossing voor mensen die regelmatig door Europa reizen, ook buiten de EU.
Voor mij ook. Het is net wat te duur om zonder terughoudendheid te internetten. Maar het nieuws even lezen op de tablet tijdens een lange treinrit of een hotel zoeken in een plaats waar ik ben aangekomen kan zonder hoge rekeningen. Ik had tijdens vakanties van een week in de EU al gauw 20 euro hogere rekeningen, en buiten de EU liep het op tot 3 cijfers. Dat is nu verleden tijd.coelho schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:13:
[...]
150MB voor een week is voor mij echt te weinig. Ik neig daarom naar Choozze, al zijn ze in het specifieke topic niet echt lyrisch...
Internet in het buitenland is nooit ideaal. Er is geen enkele Nederlandse provider die 150 MB biedt voor 5 euro, in een week te gebruiken. Enige wat in de buurt komt is Telfort Prepaid, 5 euro voor 100 MB EU-internet, die heel voordelig is omdat ze in eenheden van 1 KB afrekenen. Maar ik lees alleen maar negatieve verhalen over Telfort en ik verwacht dat Aldi Talk DE sneller zal anticiperen op prijsdalingen dan Telfort (in Duitsland is de concurrentie veel groter).
Choozze leek veelbelovend, maar het begint steeds meer een fiasco te worden. Bovendien zit ik nog een jaar aan Vodafone vast en is een abo van tenminste 30 euro per maand te veel om er bij te hebben. Daarnaast is Choozze totaal ongeschikt om buiten de EU te gebruiken.
[ Voor 29% gewijzigd door SvMp op 20-04-2015 18:40 ]
Bij Vodafone kost de dagbundel voor buiten de voordeellanden €5 voor 30MB. Stuk goedkoper dan bij KPN. Zonder dagbundel is het iets van 8/9 euro per MB. Heel duur.SvMp schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:54:
[...]
Inderdaad. Ik heb niet gezegd dat KPN het goedkoopst is, maar ik heb KPN genoemd omdat stijnec1 dat als voorbeeld aanhaalde. Die Vodafone dagbundel vind ik totaal niet handig. Eigenlijk vind ik het een gedrocht. Die bundel wordt namelijk automatisch actief zodra je data gebruikt. Als je die bundel vergeet uit te zetten, dan kost 1 KB je 5 euro. In die bundel zit ook bellen en sms-en, er is geen mogelijkheid om dat in te ruilen voor wat meer data. 16 cent per MB buiten de EU is voor Nederlandse providers heel goedkoop ,en als bonus kun je ook nog wat sms-en en bellen, maar flexibiliteit ontbreekt volledig. Het product zou aantrekkelijk worden als die bundel een week geldig is in plaats van voor een dag.SafariFlow schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:44:
[...]
Bij Vodafone kost de dagbundel voor buiten de voordeellanden €5 voor 30MB. Stuk goedkoper dan bij KPN. Zonder dagbundel is het iets van 8/9 euro per MB. Heel duur.
Dat er in de Nederlandse retail helemaal geen product zoals Piranha Sim wordt verkocht is veelzeggend. Blijkbaar heeft iedereen er belang bij om deze woekerpraktijken in stand te houden.
[ Voor 8% gewijzigd door SvMp op 20-04-2015 19:11 ]
Ik dacht dat Kroes juist had afgedwongen dat we deze zomer allemaal voor lokaal tarief in het buitenland konden internetten. Wassen neus dus?
Binnen de EU, niet daar buiten. Buitenland, Europa en EU zijn totaal verschillende verzamelingen van landen.coelho schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:18:
Ik dacht dat Kroes juist had afgedwongen dat we deze zomer allemaal voor lokaal tarief in het buitenland konden internetten. Wassen neus dus?
Het lijkt ook niet zo snel te gaan. De lobby van de Telecom-industrie is sterk. Ik vraag mij af of dit wat wordt.
Ik heb mijn hoop gevestigd op de mogelijkheid om bij roaming zelf een provider te kiezen en daar zelf mee af te rekenen. Dit kan technisch al, maar ik ken nog geen aanbieders die het ook echt doen. Voordeel is dat een marktprikkel veel beter is dan een bemoeizuchtige EU. Nadeel is dat je waarschijnlijk per land een abonnement moet afsluiten en dat is voor iemand die de rondreist door allerlei verschillende landen niet praktisch. Misschien dat er een provider komt die contracten heeft met allerlei providers in verschillende landen, zoals nu het geval is met internationale simkaarten.
Ik was de nuance EU vergeten. Maar goed, komende zomer via Belgie naar Frankrijk, Spanje, Portugal, Zwitserland en Duitsland en het is niet eens mogelijk om één kaartje in mijn MIFI te stoppen die me overal tegen een redelijk tarief dekking geeft. Sterker nog, al zou ik het per land willen regelen dan kost het nog steeds genoeg. En dan te bedenken dat ik afgelopen zomer in Indonesie 8GB voor €7,- kocht.SvMp schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:25:
[...]
Binnen de EU, niet daar buiten. Buitenland, Europa en EU zijn totaal verschillende verzamelingen van landen.
Het lijkt ook niet zo snel te gaan. De lobby van de Telecom-industrie is sterk. Ik vraag mij af of dit wat wordt.
Ik heb mijn hoop gevestigd op de mogelijkheid om bij roaming zelf een provider te kiezen en daar zelf mee af te rekenen. Dit kan technisch al, maar ik ken nog geen aanbieders die het ook echt doen. Voordeel is dat een marktprikkel veel beter is dan een bemoeizuchtige EU. Nadeel is dat je waarschijnlijk per land een abonnement moet afsluiten en dat is voor iemand die de rondreist door allerlei verschillende landen niet praktisch. Misschien dat er een provider komt die contracten heeft met allerlei providers in verschillende landen, zoals nu het geval is met internationale simkaarten.
Ik weet dat het samenhangt met vraag en aanbod en ook lokaal prijspeil, maar dan nog. Ik wil best voor 3 weken internetdekking €100,- betalen als ik er dan verder ook geen omkijken naar heb. Dus het liefst met streaming radio in de auto (NOS Tour de France), elke ochtend even het dagblad op de iPad downloaden, in stadjes navigeren met maps en zaken opzoeken over bezienswaardigheden en restaurants en verder gewoon wat mailen en internetten. Dan zit je toch al snel aan gemiddeld een paar honderd MB per dag, waarbij met name de reisdagen er iets meer inhakken.
Volgens mij is dat eerder dit jaar redelijk de nek omgedraaid, het zou trouwens eind dit jaar ingaan.coelho schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:18:
Zie bijvoorbeeld http://www.zdnet.com/arti...-not-so-fast-says-europe/. Telecomlobby doet goed zijn best.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
@coelho: Allemaal EU+CH, dus wel de "gemakkelijke" landen. Ik zou zeggen: Choozze. Oh wacht... 
Wat simpelweg ontbreekt is een grote EU-bundel. Er zijn wel kleintjes van 50-200 MB, maar grote bundels van 1 - 5 GB met een goede kwantumkorting zijn er niet.
Wat simpelweg ontbreekt is een grote EU-bundel. Er zijn wel kleintjes van 50-200 MB, maar grote bundels van 1 - 5 GB met een goede kwantumkorting zijn er niet.
Volgens mij kan de Choozze Zero met buitenland bundel nog steeds werken.... Je hebt dan geen last van de perikelen met Bright en FUP.
Ik kom trouwens van een Joe kaartje, en ben dus op zoek naar wat anders...
[ Voor 23% gewijzigd door wmeester op 21-04-2015 11:21 ]
Maar wel van de op hol geslagen datateller bij Choozze.wmeester schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:21:
Volgens mij kan de Choozze Zero met buitenland bundel nog steeds werken.... Je hebt dan geen last van de perikelen met Bright en FUP.
Ik ga 16 mei naar Frankrijk, als ik de cockpit 13 mei aanzet, werkt het dan nog tot 15 juni of niet?WtB schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:13:
[...]
Ik betwijfel dit aangezien dit wordt tegengesproken op de informatiepagina van Joe.
(Vertaald met Google Translate) Tussen 15 mei en 15 juni, wanneer je automatisch herladen, kunt u geen gebruik maken van Joe diensten. Daarom nodigen wij u vandaag om uit te kiezen Virgin Mobile biedt vrijblijvend en genieten de vele voordelen.
(bron: https://communaute.joemob...vous-remercie/ba-p/632008)
Entre le 15 mai et le 15 juin, au moment de votre rechargement automatique, vous ne pourrez plus profiter des services Joe. C’est pourquoi, nous vous invitons dès aujourd’hui, à choisir l’une des offres sans engagement Virgin Mobile et profiter de ses nombreux avantages :
[ Voor 17% gewijzigd door hakuin op 22-04-2015 00:00 ]
De bundel buiten de EU bevat geen belminuten of SMS...SvMp schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:10:
[...]
Inderdaad. Ik heb niet gezegd dat KPN het goedkoopst is, maar ik heb KPN genoemd omdat stijnec1 dat als voorbeeld aanhaalde. Die Vodafone dagbundel vind ik totaal niet handig. Eigenlijk vind ik het een gedrocht. Die bundel wordt namelijk automatisch actief zodra je data gebruikt. Als je die bundel vergeet uit te zetten, dan kost 1 KB je 5 euro. In die bundel zit ook bellen en sms-en, er is geen mogelijkheid om dat in te ruilen voor wat meer data. 16 cent per MB buiten de EU is voor Nederlandse providers heel goedkoop ,en als bonus kun je ook nog wat sms-en en bellen, maar flexibiliteit ontbreekt volledig. Het product zou aantrekkelijk worden als die bundel een week geldig is in plaats van voor een dag.
Dat er in de Nederlandse retail helemaal geen product zoals Piranha Sim wordt verkocht is veelzeggend. Blijkbaar heeft iedereen er belang bij om deze woekerpraktijken in stand te houden.
Vergeten aan of uit te zetten, 't is beide hetzelfde. Dat kan beide kanten op...
Bijna, het werkt dan nog een maand, dus tot 13 juni.hakuin schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:26:
[...]
Ik ga 16 mei naar Frankrijk, als ik de cockpit 13 mei aanzet, werkt het dan nog tot 15 juni of niet?
Dat is mooi, bedankt!knakworst schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:20:
[...]
Bijna, het werkt dan nog een maand, dus tot 13 juni.
Deze zomer gaan we naar Oostenrijk; daar kan je bij de plaatselijker Hofer (Oostenrijkse Aldi) verscheidene prepaid pakketjes aanschaffen. Volgens mij is het gewoon prepaid, en geen abonnement, als ik het goed heb. 3 GB data voor 6,90 voor een maand, 3 GB data + 1000 min voor 9,90. https://www.hot.at/tarife.html .
Daarnaast een weekje naar Portugal in mei, ik vraag me af waar ik dan goed aan doe; ik heb voldoende aan 1 gb, en 4g is geen noodzaak. Ik zit op de portugese vodafone website te kijken, maar daar kan ik niet zoveel mee (het portugees dan). Iemand een idee voor Portugal?
Daarnaast een weekje naar Portugal in mei, ik vraag me af waar ik dan goed aan doe; ik heb voldoende aan 1 gb, en 4g is geen noodzaak. Ik zit op de portugese vodafone website te kijken, maar daar kan ik niet zoveel mee (het portugees dan). Iemand een idee voor Portugal?
http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Portugalkoelkast schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:17:
De "go europe" optie lijkt inderdaad verreweg de meest interessante te zijn.SvMp schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:54:
Ik vraag me af in hoeverre die ID registratie nu echt een heet hangijzer is of niet.
Ik zie bijvoorbeeld een ebayaanbieder die deze kaarttjes reeds gepreactiveerd verkoopt voor een tientje extra:
http://www.ebay.de/itm/NE...ain_0&hash=item463777039c
of deze aanbieder, minder dan een tientje inclusief verzenden, die zegt de sim voor je te activeren met een paspoortnummer. Ik zou er ook geen zin in hebben dat door te geven, maar een klein foutje in het nummer is natuurlijk zo gemaakt, lijkt me sterk dat ze die nummers in Nl. gaan controleren.SIM CARD IS PREACTIVATED AND READY TO USE
* no passport and no details required
Voor een tientje de gok misschien wel waard.
http://www.ebay.de/itm/OF...n_186&hash=item27f78693b3
Die eerste deal is er helaas alleen niet meer
Is dit nou eenzelfde soort sim? Zie er in de beschrijving niks over staan... http://pages.ebay.com/lin...w&alt=web&id=221343658149
Klinkt inderdaad top! Alleen jammer dat je 100mb na een dag weer gereset wordt... Maar het is in ieder geval iets!
Klinkt inderdaad top! Alleen jammer dat je 100mb na een dag weer gereset wordt... Maar het is in ieder geval iets!
[ Voor 29% gewijzigd door DouweGNL op 26-04-2015 13:04 ]
Ik heb bij deze aanbieder vorig jaar een kaartje gekocht. ik heb hem mijn rijbewijs nummer gegeven en dat was te kort en toen heeft hij gewoon wat nullen eraan geplakt. Een "foutje"zal dus niet opvallenASW1 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:50:
[...]
of deze aanbieder, minder dan een tientje inclusief verzenden, die zegt de sim voor je te activeren met een paspoortnummer. Ik zou er ook geen zin in hebben dat door te geven, maar een klein foutje in het nummer is natuurlijk zo gemaakt, lijkt me sterk dat ze die nummers in Nl. gaan controleren.
Voor een tientje de gok misschien wel waard.
http://www.ebay.de/itm/OF...n_186&hash=item27f78693b3
Volgens mij kun je het beste deze kaart hebben toch, want daar zit ook geen maandelijks bedrag aan gekoppeld: http://movil.orange.es/ta...&utm_content=ardilla+info
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Volgens mij maakt het niet uit welk kaartje je hebt en kun je op alle Spaanse prepaid kaarten van Orange "Go Europe" aanzetten.
Incorrect. Alleen op de Mundo kaarten.
Thailand:
DTAC traveler sim
Micro, mini of nano. Koop hem op het vliegveld in Bangkok als je aan komt bij de DTAC stand.
3GB voor 549 bath = ongeveer 18€
9GB voor 849 bath = ongeveer 23€
In grote delen van het land 4G op 850MHz en 1800MHz anders H+ ( ik ben er echt van over de indruk)
He hoeft geen gegevens te overleggen en kan cash betalen
DTAC traveler sim
Micro, mini of nano. Koop hem op het vliegveld in Bangkok als je aan komt bij de DTAC stand.
3GB voor 549 bath = ongeveer 18€
9GB voor 849 bath = ongeveer 23€
In grote delen van het land 4G op 850MHz en 1800MHz anders H+ ( ik ben er echt van over de indruk)
He hoeft geen gegevens te overleggen en kan cash betalen
[ Voor 9% gewijzigd door davidoffm op 28-04-2015 04:40 ]
Je hebt gelijk.RadioAir schreef op maandag 27 april 2015 @ 11:24:
Uitgebreide informatie over de mundo sim van orange.es : http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Euro1
Nee dus. Mijn Spaanse vriendin met Ballena en later Delfin heeft gewoon de optie om 'Europe' aan te zetten, dan heb je voor één euro per dag gewoon 100mb om te gebruiken. Werkt uitstekend.RadioAir schreef op maandag 27 april 2015 @ 11:24:
Ik kende het abbonement type 'Ardilla' niet maar bij Completa Tu Tarifa zie je gewoon Go Europe voor 1 euro per dag als optie staan.
[ Voor 16% gewijzigd door majic op 28-04-2015 00:20 ]
Weet iemand wel of tethering mogelijk is met de Go Europe bundel? Anders heeft het voor mij nog weinig zin.
Oude Sims ja, nieuwe nietmajic schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 00:16:
[...]
Nee dus. Mijn Spaanse vriendin met Ballena en later Delfin heeft gewoon de optie om 'Europe' aan te zetten, dan heb je voor één euro per dag gewoon 100mb om te gebruiken. Werkt uitstekend.
Ik kende het abbonement type 'Ardilla' niet maar bij Completa Tu Tarifa zie je gewoon Go Europe voor 1 euro per dag als optie staan.
@phusebox: werkt prima!
Dat staat in die link die ik gaf, onderaan de pagina.Phusebox schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:14:
Weet iemand wel of tethering mogelijk is met de Go Europe bundel? Anders heeft het voor mij nog weinig zin.
Eigenlijk alle vragen die je kunt hebben worden daar beantwoord, een kwestie van lezen dus.
[ Voor 14% gewijzigd door ASW1 op 28-04-2015 08:59 ]
Tethering werkt en in (Frankrijk, Duitsland en zelfs Nederland) gewoon stabiele 4G verbinding. Ideale oplossing! Past goed bij mijn Spaanse BQ dual sim telefoon. 1 euro per 24 uur voor 100mb. Betere oplossing is er op dit moment niet.
[ Voor 8% gewijzigd door dorenberg op 28-04-2015 11:06 ]
Nu nog ergens voor een normaal bedrag een simkaart zien te vinden. 30 euro voor een simkaart gaat me te ver.
Wat is er dan mis met de tweede link die ik gaf?Phusebox schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:09:
Nu nog ergens voor een normaal bedrag een simkaart zien te vinden. 30 euro voor een simkaart gaat me te ver.
Sorry die had ik gemist. Heb em net gekocht op ebay.ASW1 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:13:
[...]
Wat is er dan mis met de tweede link die ik gaf?
Ook op die prepaid sim?dorenberg schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:46:
Tethering werkt en in (Frankrijk, Duitsland en zelfs Nederland) gewoon stabiele 4G verbinding. Ideale oplossing! Past goed bij mijn Spaanse BQ dual sim telefoon. 1 euro per 24 uur voor 100mb. Betere oplossing is er op dit moment niet.
Had vorig jaar naar 4G gevraagd in een Orange winkel aldaar, maar toen zeiden ze dat je alleen 4G in het buitenland kreeg als je ook 4G op je Spaanse tariefvorm had. (op dat moment alleen abo's dus).
Klinkt goed.
Hmmm wat is nu handig om te doen als je een week naar Spanje gaat en per dag 1 gig nodig hebt? Hiervoor had ik altijd Keepgo maar die zijn nu heel erg duur opeens...
Ja ik heb alleen een prepaid sim gekocht op. http://simcard.spainsur.c...e-includes-10-credit.htmlP.K. schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:00:
[...]
Ook op die prepaid sim?
Had vorig jaar naar 4G gevraagd in een Orange winkel aldaar, maar toen zeiden ze dat je alleen 4G in het buitenland kreeg als je ook 4G op je Spaanse tariefvorm had. (op dat moment alleen abo's dus).
Klinkt goed.
ID kaart gegevens gewoon doorgegeven en klaar is kees. 4G dekking kun je hier bekijken.
http://movil.orange.es/tarifas/desde-el-extranjero/buscador/
4G dekking was er vorig jaar (April) ook nog niet echt in Spanje misschien werd het daarom niet aangeboden nog voor prepaid, hetzelfde als in NL.
[ Voor 10% gewijzigd door dorenberg op 28-04-2015 12:33 ]
Ik zou kijken naar een Pay As You Go kaart van Three.co.uk.earthknake schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:27:
Hmmm wat is nu handig om te doen als je een week naar Spanje gaat en per dag 1 gig nodig hebt? Hiervoor had ik altijd Keepgo maar die zijn nu heel erg duur opeens...
Is 70 euro veel geld voor een week lang 1 GB/per dag?earthknake schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:27:
Dat kan namelijk nog steeds met de spaanse Mundo sim.
100 mb = 1 euro
1000 mb = 10 euro
7000 mb = 70 euro
In Spanje zelf zijn afwijkende tarieven. 2GB/30dagen is 15 euro en hernieuwbaar.
Weet iemand of je met de Orange ES kaart ook kan roamen op Bouygues FR? Ik ga naar een locatie waar alleen zij 3G hebben maar kan geen roaming partner lijst vinden.
Weet iemand of je met de Orange ES kaart ook kan roamen op Bouygues FR? Ik ga naar een locatie waar alleen zij 3G hebben maar kan geen roaming partner lijst vinden.
Even gekeken naar Pay As You Go van Three.co.ukdorenberg schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:35:
[...]
Ik zou kijken naar een Pay As You Go kaart van Three.co.uk.
Begrijp ik het nou goed dat je "All-in-one 15" add on kan kopen voor 15 pond en dat je dan een maand lang onbeperkt internet in Frankrijk hebt?
Er staat bij geen tethering, maar ik neem eigelijk aan dat dit geen probleem is voor een MiFi?
Tja ik haal het er ook niet 1-2-3 uit. MiFi weet ik niet, maar is dat niet ook een vorm van tethering?pposthoorn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:52:
[...]
Even gekeken naar Pay As You Go van Three.co.uk
Begrijp ik het nou goed dat je "All-in-one 15" add on kan kopen voor 15 pond en dat je dan een maand lang onbeperkt internet in Frankrijk hebt?
Er staat bij geen tethering, maar ik neem eigelijk aan dat dit geen probleem is voor een MiFi?
Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.