Top dan zal ik dat de volgende proberen.RadioAir schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:25:
Overheen gelezen. Ding moet op On Demand staan, dan werkt ie gewoon door
Beste heren en dames,
In april ga ik voor een half jaar onderzoek doen in Londen, het leek me op zich wel handig om ook daar een mobiel bereikbaar te zijn. Ik ben al voorbereidingen aan het treffen om mijn huidige abonnement bij Vodafone om te zetten naar een prepaid, dus dat komt allemaal wel goed.
Maar nu het kiezen van een provider en abonnementsoort. Hier in de original post wordt de Three Mobile aangeraden, en dan hun pay-as-you-go sim-only. Wat ik zelf nog heb gevonden zijn de providers EE en O2, die beide een soort pay-as-you-go hebben met een bundel die vervolgens 30 dagen geldig is. De bundels:
EE: 500MB, 150 min, unlimited texts voor 10 pond.
O2: 500MB, 100 min, 1000 texts voor 10 pond.
Three mobile heeft trouwens ook deze optie. Het leek me op zich wel fijn dat je eens in de maand 10 pond opwaardeert, waarmee je vervolgens gegarandeerd de hele maand vooruit kan, mits je natuurlijk aanvoelt hoeveel 500MB is (zit ook in mn huidige abonnement). Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort abonnementen in de UK of andere landen? Werkt het een beetje?
In april ga ik voor een half jaar onderzoek doen in Londen, het leek me op zich wel handig om ook daar een mobiel bereikbaar te zijn. Ik ben al voorbereidingen aan het treffen om mijn huidige abonnement bij Vodafone om te zetten naar een prepaid, dus dat komt allemaal wel goed.
Maar nu het kiezen van een provider en abonnementsoort. Hier in de original post wordt de Three Mobile aangeraden, en dan hun pay-as-you-go sim-only. Wat ik zelf nog heb gevonden zijn de providers EE en O2, die beide een soort pay-as-you-go hebben met een bundel die vervolgens 30 dagen geldig is. De bundels:
Three mobile heeft trouwens ook deze optie. Het leek me op zich wel fijn dat je eens in de maand 10 pond opwaardeert, waarmee je vervolgens gegarandeerd de hele maand vooruit kan, mits je natuurlijk aanvoelt hoeveel 500MB is (zit ook in mn huidige abonnement). Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort abonnementen in de UK of andere landen? Werkt het een beetje?
Ik kom ongeveer 4 a 5x per jaar in UK en gebruik zelf de Prepaid simkaart van EE (simkaart was T-mobile). waarbij je voor weinig een maand kan internetten en bellen.
In het verleden heb ik ook Vodafone, O2 en Orange geprobeerd. Helaas was ik daar niet blij mee.
In het verleden heb ik ook Vodafone, O2 en Orange geprobeerd. Helaas was ik daar niet blij mee.
Jamesbond007uk
Waarom niet die van 1 pond 7 dagen met 100MB. Als de 100 MB op is kun je weer opwaarderen met een pond. Ben je waarschijnlijk een stuk goedkoper uit.tenhagen12500 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:47:
Wat ik zelf nog heb gevonden zijn de providers EE en O2, die beide een soort pay-as-you-go hebben met een bundel die vervolgens 30 dagen geldig is. De bundels:
Als je toch twee providers aanhoudt, vodafone als prepaid en dan *iets* engels, zit je bij elkaar al snel op 25 euro per maand en dan heb je nog maar minimaal iets.
Je kunt dan ook overwegen dat choozze pakket te nemen van 35/mnd (maandelijks opzegbaar dus als je terug in nl bent kun je weer wat anders kiezen als je wilt) .
Je voordeel is dan, onbeperkt bellen sms'en en gebeld worden en 10GB data per maand, bruikbaar in de meeste landen van de EU waaronder dus ook de UK.
Op die manier blijf je voor je Nederlandse contacten gewoon bereikbaar op je Nederlandse 06 en, als ze je bellen, kost het je niet de hoofdprijs op die prepaid.
Je kunt je UK contacten gewoon zelf bellen en sms'en zonder meerkosten.
Dus zolang je niet perse bereikbaar wilt zijn op een UK mobiel nr lijkt me dat in jouw geval veel gunstigere deal.
Je kunt dan ook overwegen dat choozze pakket te nemen van 35/mnd (maandelijks opzegbaar dus als je terug in nl bent kun je weer wat anders kiezen als je wilt) .
Je voordeel is dan, onbeperkt bellen sms'en en gebeld worden en 10GB data per maand, bruikbaar in de meeste landen van de EU waaronder dus ook de UK.
Op die manier blijf je voor je Nederlandse contacten gewoon bereikbaar op je Nederlandse 06 en, als ze je bellen, kost het je niet de hoofdprijs op die prepaid.
Dus zolang je niet perse bereikbaar wilt zijn op een UK mobiel nr lijkt me dat in jouw geval veel gunstigere deal.
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
@Knakworst, het was een voorbeeld omdat hij ook 500MB aangaf!. Ik betaal zelf als ik in Engeland ben, 5 pond voor 30 dagen voor onbeperkt internet over port 80, 443, pop en smtp. Overige poorten mag ik max 500MB en daarna gaat de snelheid omlaag voor de overige poorten omlaag.knakworst schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:12:
[...]
Waarom niet die van 1 pond 7 dagen met 100MB. Als de 100 MB op is kun je weer opwaarderen met een pond. Ben je waarschijnlijk een stuk goedkoper uit.
Zelf zit ik 99,9% op onbeperkt data. Ik gebruik een oude T-mobile sim waar nog het oude abonnementen op geldt.
Vanaf eind maart 2015 ga ik volledig over op Choozze. Dat maar eens een jaar proberen. Sim heb ik al binnen en momenteel is Choozze Zero geactiveerd.
Begin mei ga ik naar Engeland en dan zal ik mijn bevindingen posten.
Jamesbond007uk
ik heb al 3 maanden choozze bright, bevalt goed op 2 storingen na.
Thanks!. De storingen had ik ook al gelezen. Hopelijk hebben ze daar van geleerdknakworst schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:51:
ik heb al 3 maanden choozze bright, bevalt goed op 2 storingen na.
Jamesbond007uk
Bedankt voor de suggestie! Ik had nog niet aan een internationaal abonnement gedacht. Vooral het nummerbehoud heeft wel zo z'n voordelen.carnager schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:46:
Als je toch twee providers aanhoudt, vodafone als prepaid en dan *iets* engels, zit je bij elkaar al snel op 25 euro per maand en dan heb je nog maar minimaal iets.
Helaas vind ik het toch wat duur worden voor 35 per maand. Het voordeel van het overzetten van mn NL nummer naar prepaid, is dat ik er een half jaar lang niet na hoef om te kijken en dus ook 0 kosten maak. De enige kosten zullen dan de 10 pond per maand zijn in Engeland. Ik bel heel erg weinig, en de mensen waarmee ik bel, zal ik in Londen meer via Skype spreken.
Giffgaff(O2, 4g mogelijk) en Three UK zijn dan toch wel iets goedkoper. Three heeft bijvoorbeeld voor 13 pound 300min, 3000 texts, unlimited 4g. Moet wel zeggen dat het Three 3G overbelast is in London(Central en North). De 4G dekking is redelijk. Ze zijn pas net begonnen met 1800MHz en dat verschil merk je echt. Je kunt ook per provider oordelen adv de frequenties, en dan kom je toch uit bij EE met vrijwel de beste dekking.tenhagen12500 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:47:
Beste heren en dames,
Je kunt je 06-nummer ook overzetten naar Choozze Zero. Dat kost je eenmalig 25 euro activatiekosten en dan heb je verder elke maand 100 minuten, 100 SMS en 100 MB gratis in NL.tenhagen12500 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:26:
[...]
Bedankt voor de suggestie! Ik had nog niet aan een internationaal abonnement gedacht. Vooral het nummerbehoud heeft wel zo z'n voordelen.
Helaas vind ik het toch wat duur worden voor 35 per maand. Het voordeel van het overzetten van mn NL nummer naar prepaid, is dat ik er een half jaar lang niet na hoef om te kijken en dus ook 0 kosten maak. De enige kosten zullen dan de 10 pond per maand zijn in Engeland. Ik bel heel erg weinig, en de mensen waarmee ik bel, zal ik in Londen meer via Skype spreken.
Als je dan besluit een tijd naar het buitenland te gaan, zet je je Chooze Zero even om naar Chooze Bright. Dan betaal je die eerder genoemde 35 EUR per maand voor 3000 minuten bellen, 3000 SMS en 10 GB data in de hele (!) EU. En als je weer terug komt, zet je hem weer terug naar Choozze Zero...
Lijkt me een betere oplossing dan je prepaid idee?
De mensen die je op het Nederlandse nummer bellen, dat kost wel een klein beetje geld. 6 cent per minuut als ik het goed heb.tenhagen12500 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:26:
[...]
Helaas vind ik het toch wat duur worden voor 35 per maand. Het voordeel van het overzetten van mn NL nummer naar prepaid, is dat ik er een half jaar lang niet na hoef om te kijken en dus ook 0 kosten maak.
Ik heb het forum nu redelijk doorgespit, maar ik kwam er toch nog niet helemaal uit.
Als ik een Interrail reis wil doen door (West-)Europa van ongeveer twee-drie weken en daarvoor een enkele bundel wil hebben van ~250 MB, wat is dan mijn beste optie? We beginnen waarschijnlijk in Duitsland, dus een Duitse provider zou ook kunnen.
Voor zover ik nu in dit forum heb kunnen vinden, blijft de optie "Alles-in-1 op Reis" van Vodafone per dag het beste. Ik heb het internet namelijk vooral op reisdagen nodig (rond de 10). Of heeft iemand toevallig een betere optie die ik ook de rest van de dagen kan gebruiken voor WhatsApp etc?
Als ik een Interrail reis wil doen door (West-)Europa van ongeveer twee-drie weken en daarvoor een enkele bundel wil hebben van ~250 MB, wat is dan mijn beste optie? We beginnen waarschijnlijk in Duitsland, dus een Duitse provider zou ook kunnen.
Voor zover ik nu in dit forum heb kunnen vinden, blijft de optie "Alles-in-1 op Reis" van Vodafone per dag het beste. Ik heb het internet namelijk vooral op reisdagen nodig (rond de 10). Of heeft iemand toevallig een betere optie die ik ook de rest van de dagen kan gebruiken voor WhatsApp etc?
Joe mobile kaartje, daar heb je voor 20 euro 3GB (10 dagen gratis in d EU) Voor 2 euro per dag kan je verder van die 3GB gebruiken.
Dat kan je aan en af zetten op dag basis. Dus ben je met 20 euro rond voor 10 dagen.
Dat kan je aan en af zetten op dag basis. Dus ben je met 20 euro rond voor 10 dagen.
Toch komt dat eigenlijk weer neer op €2 per dag, toch?
€20 voor 10 dagen in EU = 10 * €2 per dag.
Daarna ook allebei weer €2 per dag.
Voordeel van die optie is wel dat ik meer data kan gebruiken per dag en dat ik in Frankrijk wel gewoon de bundel kan gebruiken. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
€20 voor 10 dagen in EU = 10 * €2 per dag.
Daarna ook allebei weer €2 per dag.
Voordeel van die optie is wel dat ik meer data kan gebruiken per dag en dat ik in Frankrijk wel gewoon de bundel kan gebruiken. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
De dagen die je in Frankrijk zit spaar je sowieso al uit. Dus komt het neer op 20 euro waarmee je 3GB kan doen in een maand in FR, waar je 10 dagen (zelf te kiezen) gratis je bundel kan gebruiken in de rest van de EU en daarbovenop nog voor 2 euro per dag je bundel verder kan gebruiken. Dus het komt goedkoper uit dan de 2 euro Vodafone bundel.
Het probleem is een beetje dat ik nog niet over kan stappen tot 28 juni, terwijl ik halverwege april weg ga. Vandaar dat mijn huidige vodafone abonnement overzetten naar prepaid de enige optie is.pa2ra schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 15:48:
[...]
Je kunt je 06-nummer ook overzetten naar Choozze Zero. Dat kost je eenmalig 25 euro activatiekosten en dan heb je verder elke maand 100 minuten, 100 SMS en 100 MB gratis in NL.
Als je dan besluit een tijd naar het buitenland te gaan, zet je je Chooze Zero even om naar Chooze Bright. Dan betaal je die eerder genoemde 35 EUR per maand voor 3000 minuten bellen, 3000 SMS en 10 GB data in de hele (!) EU. En als je weer terug komt, zet je hem weer terug naar Choozze Zero...
Lijkt me een betere oplossing dan je prepaid idee?
Dus Vodafone abonnement mag jij nu wel omzetten naar Vodafone prepaid? Dan zet je dat prepaidnummer toch een dag later om naar Choozze? Dat kan gewoon
Iemand tips voor prepaid sim met 2gb ofzo in Italië?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ja. Google.Phusebox schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:11:
Duh. Waar de piep is dit topic voor? Ik heb hier regelmatig informatie uitgewisseld en ervaringen gedeeld.
Pff.
Pff.
Ik kan je zelf van harte Tuenti aanbevelen. Maakt gebruik van het movistar netwerk, welke zo'n beetje de beste dekking heeft in Spanje. Als niet-spanjaard moet je wel méér bundel in 1x kopen (ik geloof 25 euro) om te beginnen, maar dat is éénmalig. Niet zo geschikt dus voor korte bezoekjes van een paar dagen, maar je geeft aan langer te blijven. Tuenti is naar mijn mening de voordeligste provider met een stabiel netwerk en overal oplaadpunten (movistar winkels) of via de handige Tuenti app (ignore het sociale gedeelte, de rest is super :-).vanlente schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 14:56:
Gaan voor een tijdje naar Spanje.
Is er iemand die advies kan geven over data-bundels van spaanse providers?
Bedankt!
@Phusebox, er zijn helaas maar twéé soorten mensen op tweakers lijkt het soms : De mensen die nooit eerst zelf even wat pagina's doorlezen en de mensen die altijd meteen roepen : ZOEKEN!!!!!!!!!111
Ik heb een italiaanse vodafone kaart gehaald. Dat is 2 euro per dag voor 500mb per dag. Er zijn volgens mij ook maand bundels, maar dan moet je even op de vodafone site kijken.Phusebox schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:11:
Het mooie is dat je de kaart ook buiten italie kan gebruiken met 500mb per dag voor 3 euro per dag. Of 1gb per dag voor 6 euro per dag inclusief tethering.
http://www.europasim.net/
Vooruit dan. http://prepaidwithdata.wikia.com/wiki/Prepaid_SIM_with_dataPhusebox schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:09:
Duh. Waar de piep is dit topic voor? Ik heb hier regelmatig informatie uitgewisseld en ervaringen gedeeld.
Pff.
Enige vervelende aan Italië is dat je zit met die ellendige Italianen die vaak niet mee willen werken... Heb al vaak genoeg toeristen zien stranden die een sim wilde kopen..
Other than that: TIM heeft ook een leuk aanbod met 10GB prepaid voor 30 euro. Moet je alleen wel dekking hebben
Other than that: TIM heeft ook een leuk aanbod met 10GB prepaid voor 30 euro. Moet je alleen wel dekking hebben
Frankrijk
Afgelopen januari een simkaartje gekocht bij www.prepaidsimcard.org voor Frankrijk. Reden dat ik daar mijn kaart had gekocht is dat mijn kaart gelijk geactiveerd zou zijn. Doelstelling was om de kaart te gebruiken in mijn MiFi Huawei e5377 om met famillie online te kunnen in appartement.
Kaart netjes op tijd ontvangen, inclusief begeleidend schrijven met daarin alle instellingen. Kaart behoorde te werken via het SFR netwerk. In de brief stond dat ik de browser moest openen en een site moest openen waarna ik gelijk naar een site van SFR werd gestuurd. Na het drukken van de knop activeren op de scherm moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invullen.
Prepaidsimcard.org heeft nog gereageerd, maar zeggen niet te weten wat voor accountgegevens je moet invullen bij SFR. Kan iemand vertellen of het tegenwoordig verplicht is om een account aan te maken bij SFR? Aangezien Joe bijvoorbeeld ook via SFR verloopt?
Kaartje is nu verlopen, en 35 euro weggegooid
. Maar dan weet ik het voor de volgende keer.
Offtopic:
Waarom vind ik dit topic pas na mijn vakantie...
Afgelopen januari een simkaartje gekocht bij www.prepaidsimcard.org voor Frankrijk. Reden dat ik daar mijn kaart had gekocht is dat mijn kaart gelijk geactiveerd zou zijn. Doelstelling was om de kaart te gebruiken in mijn MiFi Huawei e5377 om met famillie online te kunnen in appartement.
Kaart netjes op tijd ontvangen, inclusief begeleidend schrijven met daarin alle instellingen. Kaart behoorde te werken via het SFR netwerk. In de brief stond dat ik de browser moest openen en een site moest openen waarna ik gelijk naar een site van SFR werd gestuurd. Na het drukken van de knop activeren op de scherm moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invullen.
Prepaidsimcard.org heeft nog gereageerd, maar zeggen niet te weten wat voor accountgegevens je moet invullen bij SFR. Kan iemand vertellen of het tegenwoordig verplicht is om een account aan te maken bij SFR? Aangezien Joe bijvoorbeeld ook via SFR verloopt?
Kaartje is nu verlopen, en 35 euro weggegooid
Offtopic:
Waarom vind ik dit topic pas na mijn vakantie...
[ Voor 3% gewijzigd door Black Piet op 14-02-2015 19:57 ]
Mooooooeeeee......
Volgende week naar Frankrijk. Heeft iemand nog een Joe simkaart waar die vanaf wilt?
Ik ga morgen avond richting Oostenrijk maar vind de bundels (500 voor 24,99) bij T-Mobile erg duur! Zijn er voordeligere optie's of providers daar dat iemand weet?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
ik heb twee jaar geleden een simkaart gekocht bij de Hofer (Oostenrijkse Aldi).DennusB schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:15:
Ik ga morgen avond richting Oostenrijk maar vind de bundels (500 voor 24,99) bij T-Mobile erg duur! Zijn er voordeligere optie's of providers daar dat iemand weet?
De provider heet Yesss. (www.yesss.at)
Werkte goed voor mij, ik zou wel even de dekking checken op je locatie.
Overigens in Oostenrijk heet een prepay Werktkarte.
Er is blijkbaar veel veranderd in twee jaar tijd
Yess is niet meer te koop bij de Hofer, maar wel een nieuwe provider die heet HOT.
Maar check hier eens http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Austria
[ Voor 39% gewijzigd door koesie op 19-02-2015 16:42 ]
Ik kom er net achter dat Zwitserland niet onder 'Mode Europe' valt bij Joe Mobile. Blijkbaar bedoelen ze met 'Europe' de Europese Unie en niet Europa, heel lelijk.
Ik ben de eerste week van Februari naar Frankrijk geweest en ga komende week naar Zwitserland en dacht dus mooi daar gebruik te kunnen maken van de bundel. Dus netjes de grootste bundel gekocht en de helft verbruikt in Frankrijk. Allemaal voor niks dus.
Iemand nog tips wat ik kan doen? Zijn er goede data abonnementen voor Zwitserland?
Ik ben de eerste week van Februari naar Frankrijk geweest en ga komende week naar Zwitserland en dacht dus mooi daar gebruik te kunnen maken van de bundel. Dus netjes de grootste bundel gekocht en de helft verbruikt in Frankrijk. Allemaal voor niks dus.
Iemand nog tips wat ik kan doen? Zijn er goede data abonnementen voor Zwitserland?
Waar had jij je Joe simkaart vandaan? Ik vertrek volgende week zondag en wil onderweg al kunnen werken. Tips om binnen een week hier een kaartje te krijgen?pposthoorn schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:53:
Ik kom er net achter dat Zwitserland niet onder 'Mode Europe' valt bij Joe Mobile. Blijkbaar bedoelen ze met 'Europe' de Europese Unie en niet Europa, heel lelijk.
DMBoinkie schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:57:
[...]
Waar had jij je Joe simkaart vandaan? Ik vertrek volgende week zondag en wil onderweg al kunnen werken. Tips om binnen een week hier een kaartje te krijgen?
Ik zit sinds zaterdag in Oostenrijk(Mittersill) en heb bij de plaatselijke Bila supermarkt voor € 4,95 een Yesss! startpakket met 5 euro beltegoed en 1000 minuten in Oostenrijk(die ga ik nooit gebruiken.koesie schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:20:
[...]
ik heb twee jaar geleden een simkaart gekocht bij de Hofer (Oostenrijkse Aldi).
De provider heet Yesss. (www.yesss.at)
Werkte goed voor mij, ik zou wel even de dekking checken op je locatie.
Overigens in Oostenrijk heet een prepay Werktkarte.
Er is blijkbaar veel veranderd in twee jaar tijd
Yess is niet meer te koop bij de Hofer, maar wel een nieuwe provider die heet HOT.
Maar check hier eens http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Austria
Sim in extra telefoon gestopt en die fungeert nu als wifi hotspot in mijn vakantiewoning.
Voor € 4,00 kan je een 1 GB datapakket kopen. Daarmee zit ik nu dit bericht te typen. werkt als een speer. Niet echt geweldige dekking maar toch 2 streepjes 3G en snelheid is OK.
Antenne en masten malloot
Bedankt voor de tip!
Ik heb deze ook besteld, ik wil hem gebruiken icm een duo-sim van KPN.
Het lukt mij uiteindelijk wel om verbinding te krijgen met KPN maar pas nadat ik eerst verbinding heb gemaakt met een ander netwerk.
Nadat ik de Mifi heb uitgeschakeld krijg ik opnieuw geen verbinding.
De APN instellingen heb ik zelf in moeten stellen:
Naam: portalmmm.nl
Nummer: *99#
Zie ik iets over het hoofd waardoor de Mifi niet uit zichzelf verbinding kan maken?
Ik heb deze ook besteld, ik wil hem gebruiken icm een duo-sim van KPN.
Het lukt mij uiteindelijk wel om verbinding te krijgen met KPN maar pas nadat ik eerst verbinding heb gemaakt met een ander netwerk.
Nadat ik de Mifi heb uitgeschakeld krijg ik opnieuw geen verbinding.
De APN instellingen heb ik zelf in moeten stellen:
Naam: portalmmm.nl
Nummer: *99#
Zie ik iets over het hoofd waardoor de Mifi niet uit zichzelf verbinding kan maken?
RadioAir schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:12:
Voor diegenen die een Vodafone R212-Z mifi gekocht hebben n.a.v. mijn tip in dit topic, er is een firmware update beschikbaar die hem een heel stuk stabieler maakt.
http://www.oriunde.net/fwup.html
Deze 4.3 firmware is vrij lastig via de officiële kanalen te verkrijgen. Wijzig de naam van het bestand wel even naar update.exe of iets wat er op lijkt want de originele bestandsnaam is te lang wat resulteert in een Runtime error. Werkte hier perfect en heb geen drops meer in de verbinding
Heb je het verbinding maken op On-Demand staan?
Ik heb beide geprobeerd, automatisch en On-Demand.RadioAir schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:07:
Heb je het verbinding maken op On-Demand staan?
Na het opstarten heeft hij wel verbinding met het netwerk, maar bij de status staat: not connected.
Pas als ik een een ander netwerk heb gezocht en gekozen en daarna weer terug ga naar KPN 4G veranderd de status in connected.
Ik ben een maand geleden terug gekomen uit Frankrijk en ben door Zwitserland gereden.pposthoorn schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:53:
Ik had toch echt 3G van Swisscom
Ik had het pakket van €20, met 10 dagen europa. Ik heb toch echt zeker in Zwitserland internet gehad.
Volgens de website van Joe is Zwitserland iig geen land wat er normaliter onder valtDJustin schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:23:
[...]
Ik ben een maand geleden terug gekomen uit Frankrijk en ben door Zwitserland gereden.
Ik had toch echt 3G van Swisscom
Ik had het pakket van €20, met 10 dagen europa. Ik heb toch echt zeker in Zwitserland internet gehad.

Ik wil m'n Franse Joe-nummer behouden. Op de site zie ik de melding "Il vous reste 13 jours
avant la résiliation définitive de votre ligne prévue le 15 mars" dus ik heb nog 2 weken. Moet ik voor behouden van het nummer perse weer een keer een maand abonnement (van 5 euro) nemen?
avant la résiliation définitive de votre ligne prévue le 15 mars" dus ik heb nog 2 weken. Moet ik voor behouden van het nummer perse weer een keer een maand abonnement (van 5 euro) nemen?
ja zo doe ik het wel steeds...zit niks anders op.RoelJewel schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:43:
Ik wil m'n Franse Joe-nummer behouden. Op de site zie ik de melding "Il vous reste 13 jours
Zitten hier ook mensen die regelmatig in het buitenland zitten? Als je regelmatig door heel Europa reist, vind ik het nogal een gedoe om overal van sim te wisselen. Daarbij ben je dan niet bereikbaar op je Nederlandse nummer (tenzij je een mifi-router gebruikt, of zo).
Als ik naar het aanbod kijk van de Nederlandse providers, lijkt T-Mobile op dit moment het beste aanbod te hebben. Internet Europa (vast) met 500MB/mnd voor €15, tot 120min bellen uit je bundel en gebeld worden is gratis...
Tips? Betere ideeën? Ik hoor ze graag
Als ik naar het aanbod kijk van de Nederlandse providers, lijkt T-Mobile op dit moment het beste aanbod te hebben. Internet Europa (vast) met 500MB/mnd voor €15, tot 120min bellen uit je bundel en gebeld worden is gratis...
Tips? Betere ideeën? Ik hoor ze graag
Ja, Choozze. Dan heb je 10GB in heel Europa en een zwikkie belminuten voor niet al te veel geld
Ik heb 5 sim kaartjes van Joe Mobile. PM als je interesse in 1 hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door xkangaroox op 21-03-2015 16:39 ]
Ik zit over een maand in Griekenland en wil daar gebruik maken van mijn mifi. Eerdere meldingen van Griekenland in dit topic leverden mijns inziens niet echt concrete oplossingen op. Ik zou het liefst een data only sim van zo'n 2-3GB hebben.
Verder ga ik komende zomer met de auto via Belgie en Frankrijk naar Spanje en Portugal reizen. De Joe Mobile optie van hierboven zou wat zijn geweest, ware het niet dat ik het niet ga redden met max. 10 dagen buiten Frankrijk.
Zijn er inmiddels betaalbare 'all over Europe' alternatieven of kom ik uit op één sim per land? Het liefst zou ik eenmalig een sim plaatsen en dan een erg grote bundel/onbeperkt internet hebben, zodat ik bijvoorbeeld ook NL radio kan streamen onderweg in de auto (Radio Tour de France).
Hoeveel data/sec kost streaming radio? En hoe zit het bijvoorbeeld met de NOS stream met beelden voor de laatste kilometers?
Verder ga ik komende zomer met de auto via Belgie en Frankrijk naar Spanje en Portugal reizen. De Joe Mobile optie van hierboven zou wat zijn geweest, ware het niet dat ik het niet ga redden met max. 10 dagen buiten Frankrijk.
Zijn er inmiddels betaalbare 'all over Europe' alternatieven of kom ik uit op één sim per land? Het liefst zou ik eenmalig een sim plaatsen en dan een erg grote bundel/onbeperkt internet hebben, zodat ik bijvoorbeeld ook NL radio kan streamen onderweg in de auto (Radio Tour de France).
Hoeveel data/sec kost streaming radio? En hoe zit het bijvoorbeeld met de NOS stream met beelden voor de laatste kilometers?
choozze iets voor je? je kunt switchen qua abonnement, dus bv 11 maanden per jaar op het 0 euro abonnement, en als je op vakantie gaat Bright
Die is maximaal 2GB. Dat is te weinig voor 3.5 week buitenland met 3 gebruikers.stijnec1 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:25:
choozze iets voor je? je kunt switchen qua abonnement, dus bv 11 maanden per jaar op het 0 euro abonnement, en als je op vakantie gaat Bright
In mei ga ik een week naar new york en wil kunnen interneten op mijn iPhone 6.
Wat raden jullie mij aan, op Google kom ik veel tegen readysim, Red pocket sim etc.
Bellen vind ik niet belangrijk als ik maar kan interneten op 3G of 4G 1 of 2gb is prima zijn.
Wat raden jullie mij aan, op Google kom ik veel tegen readysim, Red pocket sim etc.
Bellen vind ik niet belangrijk als ik maar kan interneten op 3G of 4G 1 of 2gb is prima zijn.
Wij hebben ook een choozze 0euro. Zou wel iets kunnen zijn onbeperkt voor 35 euro.stijnec1 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:25:
Maar dan moet je wel precies in een maand gaan.
Wij gaan 1wk Juli >> 2 wk Aug.
Dan wordt het een dure grap. 2x 35 euro
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Denk dat je voor New York het beste een lokale sim kunt nemen. EN dan niet gelijk op het vliegveld, maar beter in de buurt van Times Square(tenminste, daar kon je tijdje geleden goedkoper een data sim scoren).moca007 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:05:
In mei ga ik een week naar new york en wil kunnen interneten op mijn iPhone 6.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Nee, lokale sims in NY zijn duurder dan Three UK. Gek, maar waar.
Three UK staat vrij duidelijk vermeld dat het voor UK residents only is, en dat het niet toegestaan is deze bij langdurig verblijf in het buitenland te gebruiken. Alleen incidenteel/vakantie. Dus pas daar mee op 
Verder stijgt de pond zo ongeveer wekelijks in waarde dus die prijzen zijn minder aantrekkelijk dan het lijkt (that said, als het je om NY dekking gaat dan kost de dollar je ook aardig wat tegenwoordig)
Verder stijgt de pond zo ongeveer wekelijks in waarde dus die prijzen zijn minder aantrekkelijk dan het lijkt (that said, als het je om NY dekking gaat dan kost de dollar je ook aardig wat tegenwoordig)
Waar moet ik aan denken een sim met 1GB? Red pocket verkoopt de simkaart voor $10 opwaarderen met 1GB kost $10 netwerk AT&T zou moeten werken met de iPhone.timmie1 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:07:
[...]
Denk dat je voor New York het beste een lokale sim kunt nemen. EN dan niet gelijk op het vliegveld, maar beter in de buurt van Times Square(tenminste, daar kon je tijdje geleden goedkoper een data sim scoren).
Red pocket heeft ook tmobile sim voor $1 wat ik lees over tmobile is dat het bereik slecht is en weet niet of tmobile sim werkt met de iPhone 6.
http://goredpocket.com/sim.html
http://goredpocket.com/plans#gsmt
[ Voor 18% gewijzigd door moca007 op 24-03-2015 14:10 ]
Kan je wat meer vertellen over Three UK sim?RadioAir schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:33:
Nee, lokale sims in NY zijn duurder dan Three UK. Gek, maar waar.
Verwijderd
Niks spannends aan. Ik heb gewoon een kaartje gekocht in het VK, 20 GBP erop geladen en dan eenmalig het pakket van 15 GBP gekocht. Daarmee heb je 25 GB data volgens mij, en die kun je ook in de VS gebruiken. Ging afgelopen zomer gewoon prima, al was het niet supersnel, je krijgt een Engels IP-adres en je kunt op zowel AT&T als op T-Mobile roamen.moca007 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:11:
[...]
Kan je wat meer vertellen over Three UK sim?
Je schijnt ook dit soort kaartjes te kunnen gebruiken, die zijn dan alleen voor data en natuurlijk nog wat goedkoper.
Activeren van het kaartje kan gewoon in het buitenland, mijn twee kaartjes zijn in het VK nog nooit actief geweest.
25GB aan data heb ik niet nodig en 45GB is een boel geld.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:05:
[...]
Niks spannends aan. Ik heb gewoon een kaartje gekocht in het VK, 20 GBP erop geladen en dan eenmalig het pakket van 15 GBP gekocht. Daarmee heb je 25 GB data volgens mij, en die kun je ook in de VS gebruiken. Ging afgelopen zomer gewoon prima, al was het niet supersnel, je krijgt een Engels IP-adres en je kunt op zowel AT&T als op T-Mobile roamen.
Je schijnt ook dit soort kaartjes te kunnen gebruiken, die zijn dan alleen voor data en natuurlijk nog wat goedkoper.
Activeren van het kaartje kan gewoon in het buitenland, mijn twee kaartjes zijn in het VK nog nooit actief geweest.
Denk dat red pocket de goedkoopste in combinatie met tmobile simkaart, weet alleen niet of het gaat werken met mijn iPhone.
Iemand ervaring met red pocket? Of een andere provider.
RadioAir schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:08:
2GiB? 10GiB toch?
Die 2GB was inderdaad bij Zero. Ik had nog niet helemaal door hoe het werkte.
Dat Bright is zeker een overweging voor de zomervakantie (ruim een week in Juli en twee weken Augustus, wat wel betekent dat ik 2x €35 moet betalen). Helaas valt mijn weekje Griekenland een paar dagen in April en en een paar dagen in Mei. Dan is €70 ineens aan de prijs voor 7 dagen internet. Als dat met een prepaid data sim uit Griekenland goedkoper kan, dan houd ik me aanbevolen.
Hoe is de T-mobile/roaming dekking in het buitenland? Ik ben in Nederland niet altijd tevreden over ze...
Als je een week data wilt kan je net zo goed een Joe Mobile sim met 3/7GB nemen. De eerste 10 dagen roaming in Europa zijn dan inbegrepen. Dekking moet je dan kijken naar Panafon/Vodafone GR. Is over het algemeen prima trouwens.
Mijn Joe Mobile loopt over een paar dagen af.
Nu ga ik wel einde van de maand april naar frankrijk dus wil ik sowieso weer een internet gebruiken.
dus kan hem nu weer activeren of is het slimmer om een nieuw simkaartje te activeren? (heb er nog 1tje liggen van vorig jaar) ivm signing bonus oid?
Nu ga ik wel einde van de maand april naar frankrijk dus wil ik sowieso weer een internet gebruiken.
dus kan hem nu weer activeren of is het slimmer om een nieuw simkaartje te activeren? (heb er nog 1tje liggen van vorig jaar) ivm signing bonus oid?
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Voor Griekenland heb ik zowel met Cosmote als Vodafone goede ervaringen. Cosmote Whatsup is iets duurder maar biedt wel betere 4G dekking. Dekkingskaart Cosmote 4Gcoelho schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:02:
[...]
[...]
Die 2GB was inderdaad bij Zero. Ik had nog niet helemaal door hoe het werkte.
Dat Bright is zeker een overweging voor de zomervakantie (ruim een week in Juli en twee weken Augustus, wat wel betekent dat ik 2x €35 moet betalen). Helaas valt mijn weekje Griekenland een paar dagen in April en en een paar dagen in Mei. Dan is €70 ineens aan de prijs voor 7 dagen internet. Als dat met een prepaid data sim uit Griekenland goedkoper kan, dan houd ik me aanbevolen.
Hoe is de T-mobile/roaming dekking in het buitenland? Ik ben in Nederland niet altijd tevreden over ze...
4G moet wel even geactiveerd worden via de klantenservice die je keurig in het Engels te woord staat. 500 MB kost 5 euro en is 30 dagen geldig.
Vodafone heeft een wat mindere 4G dekking maar de 3G dekking is over het algemeen goed. Dan zou ik voor Vodafone CU (http://www.vodafonecu.gr) gaan (het zwarte pakketje). 4G is te activeren via een SMS. Bij CU kan geactiveerd worden dat je bij elke 10 euro opwaarderen je 500MB gratis krijgt en het beltegoed is dan nog te besteden. Een bundel van 500MB (1000MB bij activatie via site of app) is eveneens 5 euro. Bovendien is er een bundel om voor een paar euro 60 minuten naar Nederland te bellen.
Let erop dat je in Griekenland een paspoort of ID-kaart nodig hebt om een simkaart te kopen, ze worden geregistreerd maar zijn direct bruikbaar. Cosmote simkaarten zijn te krijgen in een OTE winkel of Germanos of een mini market of kiosk. De Vodafone simkaarten alleen in de laatste twee, vorig jaar hadden ze bij de Vodafone winkel geen simkaarten en je staat eerst een half uur in de rij voor mensen die contant hun rekening komen betalen om daarachter te komen.
Wind zou ik overigens links laten liggen, het is goedkoop, maar de 3G dekking is erg beperkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Nickk93 op 30-03-2015 14:23 ]
Ik heb 3 kaartje van Three 1GB gescoord via eBay. In UK biedt Three 4GB hoe ziet het met de snelheid als je de simkaart buiten UK gebruikt in mijn geval in New York.
Joe houdt op en gaat over naar Virgin mobile 
Het is onduidelijk wat er met het tegoed gebeurt.Virgin heeft ook geen pauzemogelijkheid meer. Het is dus geen interessante optie meer helaas
Het is onduidelijk wat er met het tegoed gebeurt.Virgin heeft ook geen pauzemogelijkheid meer. Het is dus geen interessante optie meer helaas
Kortom als de cagnotte is opgebouwd uit tegoed van je eigen bankkaart, krijg je teruggestort, zo niet heb je pech gehad.CAGNOTTE ET INVITATIONS
Que va devenir ma cagnotte ?
Jusqu'à votre dernier paiement chez Joe vous continuez de bénéficier de votre cagnotte en tant que moyen de paiement prioritaire.
Si vous disposiez d'Extras débités sur votre carte bancaire (hors débit cagnotte) qui ont été recrédités sur votre cagnotte et qui n'ont pas été utilisés, ceux-ci vous seront automatiquement remboursés.
[ Voor 69% gewijzigd door knakworst op 31-03-2015 09:27 ]
Zeer spijtige zaak, voor mij mijn favo optie als ik in frankrijk was.
Vanaf wanneer gaan ze overschakelen?
Vanaf wanneer gaan ze overschakelen?
.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG
15 mei.
Aargh, ik had net zo'n mooi buffertje opgebouwd voor internet in Europa
Aargh, ik had net zo'n mooi buffertje opgebouwd voor internet in Europa
Komende zomer gaan we richting Oost-Europa reizen waarbij we specifiek Duitsland, Oostenrijk, Slowakije en Polen aan zullen doen. Is KeepGo mijn enige optie? Choozze zou me (gezien het feit dat we zowel in augustus als in september in het buitenland zijn) 25+2x35 kosten en dat vind ik wat duur
Potver. Net een maand geleden ofzo de ligne weer even op ON gezet ivm verlopen, hoeft dus niet meer. Jammer, was inderdaad de ideaalste oplossing voor Frankrijk.
Gelukkig is het nog geen juli/augustus en hebben we nog even om een goed alternatief te zoeken..
Gelukkig is het nog geen juli/augustus en hebben we nog even om een goed alternatief te zoeken..
Zo daar gaat mijn tegoed heel erg jammer, wordt dan mijn Spaanse simkaart gebruiken, is nog enigszins betaalbaar
ik dacht dat er niet veel veranderde maar alleen ander netwerk..is het zeker dat die pauze optie eruit is bij virgin?...ik zie wel iets staan van "optie om uw pakket te blokkeren" vertaald door google chrome
[ Voor 31% gewijzigd door Michel242186 op 31-03-2015 10:54 ]
Die pauze optie interesseerde me nog niet eens zo (gewoon nieuw kaartje van de stapel en klaar). Wat me wél interesseerde was de 10 dagen roaming en daarna voor 2 euro 
Three Feel at Home geeft je 25GB, maar tethering is niet toegestaan. Het is alleen de vraag of het ook echt niet werkt.
Three Feel at Home geeft je 25GB, maar tethering is niet toegestaan. Het is alleen de vraag of het ook echt niet werkt.
volgens mij kan je hem nog wel stoppen, zie deze pagina:
https://www.joemobile.fr/...engagement-tout-maitriser
net boven de nieuwe paketten
https://www.joemobile.fr/...engagement-tout-maitriser
net boven de nieuwe paketten
ik vond dit inderdaad volgens mij zit de "cockpit" functie er nog steeds in
Bij Joe, controle is specifiek dat u zeer waarschijnlijk te genieten. Zo heeft Virgin Mobile besloten om de Cockpit Conso optie voor het leven te bieden. Met Cockpit Conso kunt u blokkeren pakket, uw budget onder controle en het beheer van de lijnen van uw huis bijvoorbeeld.
brakke google vertaling.
Bij Joe, controle is specifiek dat u zeer waarschijnlijk te genieten. Zo heeft Virgin Mobile besloten om de Cockpit Conso optie voor het leven te bieden. Met Cockpit Conso kunt u blokkeren pakket, uw budget onder controle en het beheer van de lijnen van uw huis bijvoorbeeld.
brakke google vertaling.
Ik spreek Frans dus dat is iets makkelijker. Blokkeren betekent dat je limieten kan instellen. Dus dat je na één GB bundel, niet heel duur loopt te internetten. Mode OFF is echt niet beschikbaar, dus je moet dan op het laagste abonnement zetten.
Ik ga in Juni nog naar Ireland, dan kan ik nog net gebruik maken van mijn tegoed.
Daarna zal ik wel mijn kaart omzetten naar Virgin.
en dan moet ik maar kijken wat ik ga doen van de zomder in Frankrijk.
kun je dan ook iets vertellen of je dan een jaar abonnement aangaat?...ik zie bij het duurste pakket iets staan over WE Europe is dit te vergelijken met de europa optie van JOE?knakworst schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:07:
Ik spreek Frans dus dat is iets makkelijker. Blokkeren betekent dat je limieten kan instellen. Dus dat je na één GB bundel, niet heel duur loopt te internetten. Mode OFF is echt niet beschikbaar, dus je moet dan op het laagste abonnement zetten.
nee het is allemaal "sans engagement", oftewel maandelijks opzegbaar. Alleen als je dat dus doet, kun je niet heractiveren en zul je dus een nieuwe sim moeten regelen.
De WE Europe actie is voor alle weekenden vergelijkbaar. Maar onmogelijk doordeweeks helaas.
De WE Europe actie is voor alle weekenden vergelijkbaar. Maar onmogelijk doordeweeks helaas.
mmm...zou dus nog een optie zijn voor deze vakantie...maar gaat wel iets extra kosten.knakworst schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:13:
nee het is allemaal "sans engagement", oftewel maandelijks opzegbaar. Alleen als je dat dus doet, kun je niet heractiveren en zul je dus een nieuwe sim moeten regelen.
alvast bedankt voor de vertaling...
is opzeggen trouwens mogelijk via de site?...misschien lastig te achterhalen nu.
Afgelopen zomer gebruik gemaakt van een Three feel at home kaart en kan u vertellen dat zij de tethering detectie vrij goed voor elkaar hebben. De manier die voor mij uiteindelijk werkte was de app van Clockworkmod samen met tethering over een VPN, alleen zit je dan weer met een USB-kabel te klooien.RadioAir schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:57:
Die pauze optie interesseerde me nog niet eens zo (gewoon nieuw kaartje van de stapel en klaar). Wat me wél interesseerde was de 10 dagen roaming en daarna voor 2 euro
(Als iemand anders een goed tetherapp weet houd ik mij aanbevolen)
Snelheid was verder prima, mits goed bereik uiteraard.
Het opladen kan alleen met een engelse creditcard. Je moet dus eerst op een andere site een prepaycode kopen en die dan bij three invullen.
Betekend dit dat je Three feel at home niet werkt met een MiFi oid?Ikke_niet schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:01:
[...]
Afgelopen zomer gebruik gemaakt van een Three feel at home kaart en kan u vertellen dat zij de tethering detectie vrij goed voor elkaar hebben. De manier die voor mij uiteindelijk werkte was de app van Clockworkmod samen met tethering over een VPN, alleen zit je dan weer met een USB-kabel te klooien.
(Als iemand anders een goed tetherapp weet houd ik mij aanbevolen)
Snelheid was verder prima, mits goed bereik uiteraard.
Het opladen kan alleen met een engelse creditcard. Je moet dus eerst op een andere site een prepaycode kopen en die dan bij three invullen.
Ze hebben ook data-only kaartjes die speciaal voor tethering zijn, dus denk dat dat wel goed komt.pposthoorn schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:16:
[...]
Betekend dit dat je Three feel at home niet werkt met een MiFi oid?
Het standaard feel al home kaartje niet in het buitenland. De bundel is voor één telefoon.pposthoorn schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:16:
[...]
Betekend dit dat je Three feel at home niet werkt met een MiFi oid?
Three heeft wel extra databundels waarbij dit wel mag maar deze zijn duurder.
Als je de overstap maakt van Joe naar Virgin dan 'krijg' je nu met een aanbieding de optie 'Cockpit Conso' er bij, waar ze bij Virgin normaal 3€/maand vragen voor die mogelijkheid.Michel242186 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:05:
ik vond dit inderdaad volgens mij zit de "cockpit" functie er nog steeds in
brakke google vertaling.
Hier staat echter uitgelegd dat die dienst niks meer is dan een webapp waarop je het gebruik van je kind kan regelen. Het is dus heel iets anders dan wat voorheen het blokkeren van je Joe Mobile nummer was. Ik ga dan ook niet overstappen naar Virgin want alle voordelen die ik bij Joe had zijn straks weg.
Ze stoppen toch per 15 mei? Of kan je dan nog 1 maand verder (tot 15 juni)?koesie schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:07:
Ik ga in Juni nog naar Ireland, dan kan ik nog net gebruik maken van mijn tegoed.
Als je 14 (of 15?) mei aanzet, loopt het dus nog 1 maand.
Je kan alleen niets meer aanzetten, dat hebben die grapjassen gelijk dicht gezet...
Hoe bedoel je precies ? Ik heb gisteren een pakket afgesloten omdat ik met Pasen weg ben. Was geen probleem. Heb vanochtend nog mode Europese geregeld, en naar aanleiding van jou bericht de schakelaar weer op ON gezet. Dat ging allemaal. Ik denk dat ik maar alles aan laat staan om wellicht Ierland nog te halen in juniRadioAir schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:01:
Je kan alleen niets meer aanzetten, dat hebben die grapjassen gelijk dicht gezet...
Mijn joemobile loopt nog, omdat ik bijna een maand geleden 5 euro uit mijn spaarvarken heb opgewaardeerd om mijn simkaart te behouden. Ik ga 1 juni op vakantie en heb nog 45 euro spaar tegoed.
Kan ik nu het plan van 5 euro door laten lopen tot 31 mei en het plan op 31 mei veranderen naar 7 gb voor 30 euro? Dan heb ik toch nog profijt van mijn spaartegoed.
Of is het zo dat joemobile na 15 mei totaal niet meer werkt?
Kan ik nu het plan van 5 euro door laten lopen tot 31 mei en het plan op 31 mei veranderen naar 7 gb voor 30 euro? Dan heb ik toch nog profijt van mijn spaartegoed.
Of is het zo dat joemobile na 15 mei totaal niet meer werkt?
[ Voor 7% gewijzigd door hakuin op 01-04-2015 15:15 ]
Hmm ik zie net hier dat JoeMobile stopt... gisteren een SIM kaart besteld voor gebruik deze zomer in Italië/Frankrijk. Juist vanwege het feit dat je hier een Europa optie hebt voor 10 dagen, want we verblijven hoofdzakelijk in Italië.
Nu kom ik er geen wijs meer uit wat een goede optie is voor deze landen. Beetje crap dat je gewoon kan bestellen als het over anderhalve maand gewoon ophoudt te bestaan?
Iemand ervaring met Simly Store? 3 GB voor 39,90 voor heel Europa, 3 maanden geldig.
Nu kom ik er geen wijs meer uit wat een goede optie is voor deze landen. Beetje crap dat je gewoon kan bestellen als het over anderhalve maand gewoon ophoudt te bestaan?
Iemand ervaring met Simly Store? 3 GB voor 39,90 voor heel Europa, 3 maanden geldig.
[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 01-04-2015 15:17 ]
Nieuwe sims kan je niet meer aanmelden en als dat wel kan hoor ik graag hoe...
Goed gelezen?Phusebox schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:04:
The card is usable in Italy, Austria, France, Switzerland, Great Britain, Ireland, Denmark, Sweden, Norway and Finland.
Lekker!
Oh ja, sorry, half Europa... Voor mij in ieder geval wel de geschikte landen.
Tot nu toe de beste optie met het oog op prijs. Zal niet supersnel 4G zijn, maar dat is geen ramp op vakantie om wat appjes te versturen. Spotify playlists download ik wel voor vertrek.
Ik betwijfel dit aangezien dit wordt tegengesproken op de informatiepagina van Joe.knakworst schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:46:
Als je 14 (of 15?) mei aanzet, loopt het dus nog 1 maand.
(Vertaald met Google Translate) Tussen 15 mei en 15 juni, wanneer je automatisch herladen, kunt u geen gebruik maken van Joe diensten. Daarom nodigen wij u vandaag om uit te kiezen Virgin Mobile biedt vrijblijvend en genieten de vele voordelen.
(bron: https://communaute.joemob...vous-remercie/ba-p/632008)
Verwijderd
Joe Mobile stopt: onmiddellijk een nummeroverdracht naar Virgin in gang gezet (ben in de Paasvakantie in Frankrijk, dus korte metten mee maken). Grootste probleem blijft natuurlijk de betaling. Dat was net de sterkte van Joe Mobile, een kredietkaart volstond. Nu bij Virgin werd bij de registratie en in het transferproces een FR rekeningnummer geëist. Heb dan maar een FR IBAN-nummer gezocht op het net en dat gebruikt. Daarmee kon ik verder in de overdracht... Maar ik vrees dat dit nog problemen zal geven.
Los daarvan: de On/Off functie van Joe Mobile zal volgens mij mee verdwijnen. De 'blokkage' waarvan sprake bij Virgin is gewoon om ervoor te zorgen dat je kind niet over een bepaald bedrag (per maand?) kan gaan.
Los daarvan: de On/Off functie van Joe Mobile zal volgens mij mee verdwijnen. De 'blokkage' waarvan sprake bij Virgin is gewoon om ervoor te zorgen dat je kind niet over een bepaald bedrag (per maand?) kan gaan.
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:20:
Heb dan maar een FR IBAN-nummer gezocht op het net en dat gebruikt. Daarmee kon ik verder in de overdracht... Maar ik vrees dat dit nog problemen zal geven.

Dat betekent dat je van een rekening van een ander periodiek geld laat afschrijven? Hoe zou jij dat vinden als dat bij jouw rekening opeens gebeurt. De vraag van Virgin is: Wat is jouw bankrekeningnummer. Ik begrijp de teleurstelling, maar om daar nou criminele handelingen voor uit te voeren.

Inderdaad pauze is er niet meer. Oftwel het minimale maandelijkse abonnement moet je hebben (5 euro per maand), daardoor is Virgin totaal niet interessant meer (in ieder geval niet als permanente oplossing tenzij je in Frankrijk woont). De enige die een beetje in de buurt komt is Lyca, maar ook die is een stuk minder interessant. http://www.lycamobile.fr/fr/
Simyo speelt ook in op het gat maar is ook niet zo interessant, data is veel duurder:
http://www.simyo.fr/telep...yee-mobile-expatries.html
[ Voor 28% gewijzigd door knakworst op 02-04-2015 08:49 ]
Jep, in het ergste geval aangifte van fraude... Manmanman... Je gaat toch niet een willekeurig iban gebruiken die je op internet vindt??Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:20:
Nu bij Virgin werd bij de registratie en in het transferproces een FR rekeningnummer geëist. Heb dan maar een FR IBAN-nummer gezocht op het net en dat gebruikt. Daarmee kon ik verder in de overdracht... Maar ik vrees dat dit nog problemen zal geven.
Overigens voor mensen met een hoog cagnotte tegoed. Sluis het tegoed naar "Extra" en verbel het naar een soort van 0900 nummer. Dan kun je bijna 2/3 deel omzetten in bijvoorbeeld google play tegoed.
https://www.youpass.com/fr/paiements/appels
https://www.youpass.com/fr/paiements/appels
Dat wilde ik dus doen maar die ratten hebben nieuwe aansluitingen al afgesloten, dus kan geen kaart meer activeren. Weg 300 euro tegoed.
Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.