Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:02

knakworst

Get more sats!

Je zou dit kunnen proberen:
http://www.vodafone.co.nz/travel-sim/

Geen ervaring mee helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:14
Mochten er nog Tweakers in het naseizoen naar Frankrijk gaan: ik ben net terug met 5 gloednieuwe Joe Mobile SIM kaarten. DM me als je er een wilt hebben.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 11:14
RichieB schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 08:49:
Ik heb voor een reis naar de USA net op eBay een SIM kaart gekocht van Spot Mobile voor $8. Bij het activeren krijg je de eerste maand het $39.99 plan gratis (let op, dat is niet bij alle SIM kaarten op eBay het geval). Dat is onbeperkt bellen en SMSen binnen de USA en 1 GB data op 4G nelheid. Er zit ook $10 tegoed bij voor het bellen naar het buitenland. Ze maken gebruik van het T-Mobile netwerk. Lekker goedkoop als je minder dan 30 dagen in de USA bent.
Even een waarschuwing: Spot Mobile stopt er op 7 september mee. Ze activeren nu al geen nieuwe SIM kaarten meer. Gelukkig had ik die van mij nog niet geactiveerd. Ik krijg nu mijn geld terug van de eBay verkoper. Als alternatief heb ik nu een prepaid T-Mobile SIM gekocht met de eerste maand gratis gebruik.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOOb 001
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 13:15
Zijn er aanraders om op over te stappen in spanje?

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Wat is de beste optie voor Spanje? In mei heb ik Keepgo gehad en dat werkt prima via Vodafone, alleen wel wat prijzig...

• nOOb 001
  • Laatst online: 16-09 13:15
Keepgo is inderdaad een vrij dure oplossing
Ik was eerder aan het denken om daar een prepaid kaartje te nemen. Zit er toch 2 weken.
Probleem is dat al die sites in het spaans zijn :p

En die standjes op de luchthaven gaan ook niet de beste prijzen hebben waarschijnlijk.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:08
Ik heb hier een Joe Mobile simkaart die ik een in mifi gestopt heb. Lijkt allemaal goed te werken, alleen krijg ik als ik via wifi met mijn mifi probeer te verbinden op mijn iPhone een inlogscherm van Joe Mobile te zien. Als ik daar mijn gegevens invoer kom ik op de site van Joe Mobile, maar kan ik verder niet zo veel. Andere websites benaderen lukt niet.

En ja, ik heb Mode Europe aangezet.

Ik kreeg ook een sloot SMSjes waar ik niets van snap:
Votre Texto n'a pu etre envoyé au 9445. Veuillez essayer plus tard ou recharger votre crédit
Met mijn middelbare-school Frans en Google Translate haal ik hier uit dat ik blijkbaar heb geprobeerd te sms'en naar 9445 maar dat dat niet lukt. Ik moet het later nog eens proberen of mijn credits opwaarderen.

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, ik heb dit gebeuren aangeschaft zodat mijn vader het morgen mee op vakantie kan nemen :)

Edit: nou, blijkbaar moest ik gewoon geduld hebben want opeens werkte het wel. Die SMS is nog steeds een mysterie voor mij overigens...

[ Voor 7% gewijzigd door posttoast op 21-08-2014 18:52 . Reden: Opgelost! ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:35
Vakantie is voorbij en ik wil even mijn positieve ervaring met Similicious.com (canada) delen.

Werkt als een zonnetje, sim arriveerde redelijk snel (3 dagen) en wordt geactiveerd als je landt. Via Rogers netwerk goed bereik gehad.

Ik had data only wat bij nader inzien niet heel makkelijk was, muz van een paar hotels hebben voor veel campings en uitjes moeten bellen namelijk. Ook kwam mijn 1gb niet echt op, gelukkig was ik op vakantie meer met andere dingen bezig dan met mijn telefoon :).

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:55
Door mijn onbedoelde verlenging zit ik nu met een Joe simkaartje met iets minder dan zes GB aan data. (Geen mode Europe meer). Als iemand interesse heeft, DM maar en dan kan je hem overnemen.

Ik weet niet tot wanneer de GBs geldig zijn. Is dat 30 dagen na ingangsdatum? Dan is dat 30 dagen vanaf 18 augustus.

[ Voor 23% gewijzigd door Pino112 op 27-08-2014 17:42 ]

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:23
Had in Slovenië een sim-kaart (De speciale Mobiel internet sim) van Tušmobil gekocht, de sim koste 5 euro en voor 1 euro kon je 1 dag op internet (1GB, daarna edge snelheid). Werkte prima en had GPRS / EDGE / 3G / HSPA bereik.

http://www.tusmobil.si/mobilni-internet-predplacniki

*knip* verkoop op het forum is niet de bedoeling.

[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 29-08-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-04 19:27
Alles geactiveerd kom alleen niet door de login heen.
Niet met admin admin maar ook niet met me eigen login. Heb alwel betaald met me creditcard.... Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:31
baukie, Voor je eerste post in dit topic vind ik je wat cryptisch. Met "me" zal je wel "mijn" bedoelen denk ik?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-04 19:27
Haha dat klopt ik ben dyslectisch? Thnx voor verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
Baukie, waar gaat dit over????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 09:34
Ik nu een Joe mobile sim ontvangen, maar heb problemen met deze te activeren...

Iemand die me wat wijs kan maken hoe dit moet?

Ik heb een account aangemaakt op Joemobile, mijn sim geactiveerd (nr ingegeven, daarna optie €20 gekozen.

Daarna krijg ik dit:
Que souhaitez-vous faire :

Conserver votre numéro actuel
Obtenir un nouveau numéro

Pour rejoindre Joe en conservant votre numéro de mobile, il vous suffit de renseigner votre numéro d'appel et votre RIO.
Ne résiliez pas votre ligne auprès de votre opérateur actuel. Joe s'en chargera le jour de votre portabilité.

Pour obtenir votre RIO, appelez gratuitement
le 3179 depuis votre mobile

Het probleem is, ik kan mijn gsm nummer niet ingeven want ik ken deze (nog) niet, en voor de "RIO" moet ik bellen naar 3179 en dit gaat niet omdat mijn sim niet geactiveerd is...

Dus als iemand me hierbij zou kunnen helpen! _/-\o_

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Thailand

Tourist Simkaartje gekocht in een DTAC winkel in een groot winkelcentrum. Totaal (sim+bundel) 6 euro voor een week 1GB en daarna unlimited 128k op 3G. Lekker vlot en prima dekking op meerdere netwerken. Soms zie ik netwerk DTAC (Roaming) en soms 52005 op het display van mijn MiFi. Werkt allebei, ook in de metro.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
euhhhh staat je nr toevalig niet op de simkaart zelf?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanpeers schreef op maandag 01 september 2014 @ 18:28:

Conserver votre numéro actuel
Obtenir un nouveau numéro
Ik zal het belangrijkste even voor je vertalen

Wat wilt u doen?

Uw huidige nummer behouden
Een nieuw nummer aanvragen.

Je had ook een paar pagina's kunnen teruglezen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 18-09 18:20
Voor in het buitenland heb ik een Duitse Aldi Talk kaart in bezit. Voor 4,99 euro per week krijg ik 150MB die ik in alle EU landen + Zwitserland + Noorwegen kan gebruiken. Zodra de 150MB op is stopt de bundel en krijg je een waarschuwings SMS dat je bundel verbruikt is. Tussentijdse waarschuwingen krijg je dus niet. Als de 150MB op is ga je MB's volgens het EU tarief betalen. Zodra je de SMS dus krijgt moet je als de brandweer Data dus uit zetten. Via de Aldi Talk App kan je daarna eenvoudig weer een nieuwe bundel starten.

Als ik in Duitsland zelf ben heb ik een Congstar kaart waarmee ik voor 99ct per dag online ben in het Telekom D1 netwerk. Na 25MB wordt de snelheid naar 64kbps geknepen, wat echter voor Whatsapp en mail meer dan voldoende is. Ik kies bewust voor het Telekom D1 netwerk omdat je dan in elk geval overal EDGE hebt en op veel plaatsen UMTS. De overige providers bieden niet overal of helemaal geen EDGE aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Jassy op 01-09-2014 21:06 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:34
Binnenkort naar marokko en dit topic doorgespit. Ben van plan om een inwi kaartje te kopen en daarbij voor 30dh 1GB nemen voor 10 dagen. Iemand toevallig een betere alternatief?

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:24
Untouchablezz20 schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:29:
Binnenkort naar marokko en dit topic doorgespit. Ben van plan om een inwi kaartje te kopen en daarbij voor 30dh 1GB nemen voor 10 dagen. Iemand toevallig een betere alternatief?
Ga binnenkort ook naar Marokko, kwam ook bij die uit. Volgens mij is dat een prima optie, is omgerekend 3 euro ofzo? Ze hebben ook een voor 50dh zag ik, met nog meer data. Daar kan je geen buil aan vallen.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
vanpeers schreef op maandag 01 september 2014 @ 18:28:
Ik nu een Joe mobile sim ontvangen, maar heb problemen met deze te activeren...

Iemand die me wat wijs kan maken hoe dit moet?

Ik heb een account aangemaakt op Joemobile, mijn sim geactiveerd (nr ingegeven, daarna optie €20 gekozen.

Daarna krijg ik dit:
Als het goed is, kan je tijdens het proces ook je telefoonnummer 'uitzoeken'.

Ik krijg zojuist de melding (zover ik begrepen heb) dat mijn JoeMobile-nummer 'gedeactiveerd' is, en dat ik nog maximaal 6 maanden smsjes en mmsjes kan ontvangen. Daarna zal mijn nummer onherroepelijk gedeactiveerd worden.

Da's wel jammer, ik dacht dat de kaart na activatie 'gewoon' actief bleef. :/

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:29

Geckoo

Good news, everyone!

welk netwerk moet ik selecteren om op JoeMobile hier in NL actief te worden?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Geen. Iedere keer dat ik tot nog toe een JM sim hier in NL in een mifi stopte kwam die na een tijdje zelf online met een netwerk. Gewoon op auto laten staan is genoeg dus.
Sjowhan schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:17:
[...]
Da's wel jammer, ik dacht dat de kaart na activatie 'gewoon' actief bleef. :/
Gewoon voor die 6 maanden om zijn ff 5 euro opwaarderen en activeren en klaar. Kun je er weer 6 maanden tegenaan.

[ Voor 48% gewijzigd door UltraSub op 05-09-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 10:45
Jep, gewoon even in je agenda zetten, moet geen probleem zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Singapore

Niet echt goedkoop, maar voor 3G prepaid zijn er niet veel opties:

3G Broadband simkaart van M1: Kost S$18 (11 euro) voor 5 dagen unlimited 7,2Mbps of 9 uur gebruik per 30 dagen. Daarna makkelijk via internet op te waarderen met de volgende bundels:

S$5 1 day unlimited
S$18 5 days unlimited
S$28 8 days unlimited

Op 4G hebben ze een voor mij betere deal, maar mijn MiFi heeft geen 4G:

S$18 30 days 1GB

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Nog een korte vraag joe mobile. Kon ik nou ook onbeperkt bellen naar nl? Als ik het door de translate haal dan. Staat er calling to the overseas. Is dat ook Nederland?

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

P.K. schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:10:
[...]

Ga binnenkort ook naar Marokko, kwam ook bij die uit. Volgens mij is dat een prima optie, is omgerekend 3 euro ofzo? Ze hebben ook een voor 50dh zag ik, met nog meer data. Daar kan je geen buil aan vallen.
En hoe regel je zo'n sim dan ? Moet je die daar te plekke ergens scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:34
it0 schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:59:
[...]

En hoe regel je zo'n sim dan ? Moet je die daar te plekke ergens scoren?
Ik loop gewoon een inwi winkel binnen en vraag naar zo'n simkaart. Heb als advies gelezen dat je zo'n kaart beter niet op het vliegveld moet kopen omdat dat tijdelijke nummers zijn en de prio lager ligt. In hoeverre dat waar is, geen idee, maar haal hem toch bij de inwi winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xkangaroox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 23:21
Klopt het dat je met Joe Mobile niet naar Nederlandse mobiele nummers kan bellen en wel naar vaste nummers? We hebben hier 2 kaartjes die allebei niet willen ondanks dat we illimité hebben. We krijgen steeds de melding dat we weer op moeten laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
Geckoo schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:34:
Nog een korte vraag joe mobile. Kon ik nou ook onbeperkt bellen naar nl? Als ik het door de translate haal dan. Staat er calling to the overseas. Is dat ook Nederland?
Ik denk dat ze de Franse "overzeese gebiedsdelen" bedoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
xkangaroox schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:15:
Klopt het dat je met Joe Mobile niet naar Nederlandse mobiele nummers kan bellen en wel naar vaste nummers? We hebben hier 2 kaartjes die allebei niet willen ondanks dat we illimité hebben. We krijgen steeds de melding dat we weer op moeten laden...
Als je de 20 euro hebt, kan je enkel naar vaste nummers bellen in Europa.
Mobiele nummers gaat hem inderdaad niet worden.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xkangaroox
Sjowhan schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:33:
[...]

Als je de 20 euro hebt, kan je enkel naar vaste nummers bellen in Europa.
Mobiele nummers gaat hem inderdaad niet worden.
Ik heb de 4G van € 20 genomen en er staat toch dat het onbeperkt bellen is ook naar mobieltjes in Nederland. Ik heb ondertussen de vraag aan Joe gesteld in mijn beste Frans, wat niet best is ;) Ben benieuwd wat ze antwoorden.

Vervolg: Heel lang antwoord gekregen. Ik maak er uit op dat je om mobiele (speciale) nummers te kunnen bellen bij zult moeten betalen. Jammer.

[ Voor 13% gewijzigd door xkangaroox op 09-09-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Untouchablezz20 schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:02:
[...]

Ik loop gewoon een inwi winkel binnen en vraag naar zo'n simkaart. Heb als advies gelezen dat je zo'n kaart beter niet op het vliegveld moet kopen omdat dat tijdelijke nummers zijn en de prio lager ligt. In hoeverre dat waar is, geen idee, maar haal hem toch bij de inwi winkel.
Dat is mijn plan ook, gewoon naar de inwi winkel. En anders zijn er vast wel genoeg andere plekken om zo'n sim te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
xkangaroox schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:47:
[...]

Ik heb de 4G van € 20 genomen en er staat toch dat het onbeperkt bellen is ook naar mobieltjes in Nederland. Ik heb ondertussen de vraag aan Joe gesteld in mijn beste Frans, wat niet best is ;) Ben benieuwd wat ze antwoorden.
Weet niet waar jij dat leest, maar dat heeft er nog nooit gestaan :) Het is altijd onbeperkt naar vast en onbeperkt naar mobiel voor de VS en Frankrijk zelf geweest, al zijn daar nu wel wat landen bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

tha_bulldog schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:04:
[...]

Weet niet waar jij dat leest, maar dat heeft er nog nooit gestaan :) Het is altijd onbeperkt naar vast en onbeperkt naar mobiel voor de VS en Frankrijk zelf geweest, al zijn daar nu wel wat landen bijgekomen.
Toevalig Nederland? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Zoals je zelf op joemobile.fr kan zien: Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geerten schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:30:
[...]

Ik denk dat ze de Franse "overzeese gebiedsdelen" bedoelen...
De tekst 'Appels illimités en France métropolitaine et vers les DOM' betekent 'Onbeperkt bellen binnen (Europees) Frankrijk en de Overzeese Departementen'

De tekst 'Appels illimités vers les mobiles et fixes d’Amérique du Nord et vers les fixes de 40 destinations' betekent 'Onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers van Noord-Amerika en vaste nummers van 40 landen'. Als je daarbij het uitklapmenu van de 40 landen aanklikt staat er nog eens extra dat het alleen naar vaste nummers in Europa is.

Aangezien ik zelf Frans spreek, kan ik iedere fout van een vertaalmachine uitsluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xkangaroox
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:20:
[...]

De tekst 'Appels illimités vers les mobiles et fixes d’Amérique du Nord et vers les fixes de 40 destinations' betekent 'Onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers van Noord-Amerika en vaste nummers van 40 landen'. Als je daarbij het uitklapmenu van de 40 landen aanklikt staat er nog eens extra dat het alleen naar vaste nummers in Europa is.

Aangezien ik zelf Frans spreek, kan ik iedere fout van een vertaalmachine uitsluiten :)
Kijk, daar is mijn Frans dus net te slecht voor hoewel ik het nu ook begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:18
Nog even mijn ervaring met een Three simkaart, gebruikt in Zwitserland en de VS, mochten andere Tweakers daar nog wat aan hebben:

De normale prepaid sim van Three kun alleen in je telefoon gebruiken. Ik wilde de sim eigenlijk gebruiken in mijn iPad, maar daar werd ik telkens geredirect naar een pagina van Three met de mededeling dat ik daarvoor een andere simkaart nodig had (Mobile Broadband). Helaas. Uiteindelijk heb ik de sim in mijn telefoon gedaan en heb ik de rest van de vakantie nog kunnen internetten via mijn telefoon. Je moet er alleen niet al te veel van verwachten. De snelheden liggen lager dan in Nederland, maar waar ik mij het meest aan ergerde was dat de latency verschrikkelijk hoog was. Ik gebruikte de sim in New York en omgeving en het netwerk waarop ik roamde was T-Mobile. Om af en toe wat op te zoeken was het prima, maar streamen kun je er zeker niet mee! Alhoewel FaceTime wel redelijk werkte.

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Vandaag was er 25 euro in mijn spaarvarken gestort door joemobile vanwege aanbrengen van 5 nieuwe members.
Tevens werd het vandaag verdubbeld, dus ik heb nu 50 euro in mijn spaarvarken. Aardig van joemobile.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:05
Bonaire

Op dit Nederlandse eiland hebben KPN, T-Mobile en Vodafone géén eigen netwerk, dus op Bonaire bellen met je gewone simkaart is roaming. Wel zijn 2 lokale netwerken actief, namelijk Digicel en UTS Chippie. Beiden hebben een goede dekking op het grootste deel van het eiland, behalve in het Washington-Slagbaai Nationaal Park in het noordwesten. Daar is nauwelijk mobiele ontvangst.
Doordat ik eerder langs de Digicel winkel kwam heb ik die provider gebruikt. De informatie over UTS Chippie is daarom niet uit eigen ervaring, maar van hun website afkomstig.

Provider: Digicel
Netwerk: GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA/HSPA+
Kosten: een '4G DATA SIM' kost USD 14.00, inclusief 1GB datategoed én USD 10.00 tegoed. Extra 1GB kost USD 10.99 en is 7 dagen geldig
Opmerking: alleen verkrijgbaar in de winkel van de provider aan de Kaya Grandi in Kralendijk.
Links:
- http://www.digicelbonaire.com/
- http://4g.digicelabc.com/en/pricing/pricing-in-bonaire

Provider: UTS Chippie
Netwerk: GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA/HSPA+
Kosten: een Chippie 4G+ SIM kost USD 16.00, of dit incl. tegoed is weet ik niet.
1GB kost USD 16.50 en is 10 dagen geldig. Ook te koop is het 'Basic data plan' met 40Mb per dag voor USD 1.19
Opmerking: alleen verkrijgbaar in de winkel van de provider aan de Kaya Caracas in Kralendijk.
Links:
- http://bon.uts.cw/4gprepaid
- http://bon.uts.cw/special...-specials/basic-data-plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 15:48
-Geeft kick-

Bij deze wil ik mijn ervaring delen wat betreft Síminn in IJsland.

Bij aankomst op Keflavik airport in de duty-free een prepaid Sim kaart gekocht, voor, omgerekend, volgens mij tussen de 10 en 20 euro. Het pakketje dat je krijgt is in het Engels, en het servicenummer (voor opwaarderen e.d.) is in het Engels ingesproken. Ik kreeg bij het setje een voucher van 2000 kronen, wat, afhankelijk van de wisselkoers, ongeveer 15 euro bedraagt.

Via de Síminn website, die ook gedeeltelijk in het Engels beschikbaar is, is het opwaarderen erg makkelijk. Ik heb geen tegoed gekocht, aangezien ik over de voucher beschikte. Wel heb ik een mobiel internet pakket gekocht van 5GB. Dit pakket is 31 dagen geldig en kost 2290 kronen (~16 euro).

De dekking van het internet is goed te noemen. In Reykjavik (en op enkele plaatsen in het land) is 4g beschikbaar. De 3g dekking is erg goed. Daarnaast een aantal keren naar Nederland gebeld. Het duurde even voor de verbinding tot stand kwam (10 tot 20 seconden), maar de kwaliteit van het geluid tijdens het gesprek is uitstekend en er was geen vertraging te merken. Het bellen vanuit IJsland naar Nederland is niet duur, zo ongeveer 30 kronen per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nieuw-Zeeland: bij aankomst op Auckland Int Airport bij Vodafone shop 2 simmetjes gekocht (NZD 10), opgeladen met 500 Mb (NZD 19) en eentje met 1 Gb (NZD 29). Da's iets van 35 euro voor de twee sims (tablet + foon) en 4G internet, niet slecht :)

Slecht: de mensen in de vodafone shop dachten dat er geen default PIN op de SIM zit, die zit er echter wel (1234).

Verder uitstekende ontvangst gehad, 4G internet met goede snelheid, zeer tevreden over :)

[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 14-11-2014 19:21 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 15:49
Net terug van 3,5 week Canada :)
Op aanraden van tha_bulldog hier alvast een Huawei E5372 mifi gehaald, en bij aankomst in Toronto bij de Bell-shop een prepaid 2gb datasim voor CA$ 56,50 (€ 40,53) gekocht. Meer dan genoeg aan gehad, staat nu volgens de Huawei nog 745mb op. Internet was op 3G ook snel genoeg om filmpjes te bekijken, en over het bereik eigenlijk ook geen klachten gehad.
Ook erg makkelijk dat de Huawei mifi ook als wifi-bridge kan dienen. Nieuw hotel/motel/b&b met wifi? Stel dit in op de Huawei en alle andere apparaten verbinden gewoon via de Huawei met de lokale wifi. Je verbruikt dus geen data van je sim, en je hoeft niet al die wifinetwerken op al je apparaten in te stellen.

Nog iemand die interesse heeft in de Bell-sim met 745mb resterend? DM!

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Heeft er iemand ervaring met Orange in Spanje?
Ga binnenkort een week naar Spanje, ben aan het kijken naar een alternatief voor Vodafone op Reis.
Zowel Vodafone, Orange als Movistar hebben prepaid sims rond de 10 euro, bij Vodafone en Orange met 4g toegang, voldoende data voor een week, alleen kan je met die van Orange ook voor 1 euro per dag 100mb roamen in heel Europa, veelal met 4G toegang.

Ben nog wel eens een paar dagen in het buitenland, overal een sim kopen heb ik niet zoveel zin in, zeker niet voor 3 dagen oid, maar dit klinkt wel aardig. (beter dan 2 euro per dag voor 35mb bij Vodafone).
Untouchablezz20 schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:02:
[...]

Om hier nog even op terug te komen:
Heb het geregeld door naar een inwi winkel te gaan. Vergeet niet je paspoort, zonder die krijg je geen sim mee. (rijbewijs is niet voldoende)
3G werkte in Marrakesh prima, diep in het hotel of in de Medina soms terugval naar Edge, maar daarmee kon je nog prima whatsappen. Tethering werkt ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:44
Mijn zwager zit voor 2 maanden in Japan.

Het enige wat hij kan vinden zijn 1gb/maand sims.

Hij wil eigenlijk onbeperkt (heb wat series in zijn dropbox gezet)

Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Qua MB's in Japan, als je zwager er niet in slaagt een veelvoud aan 1GB sims te regelen, is je beste kans denk ik met een Vodafone Red abonnement en daarop dagelijks de data dagbundel xl activeren, dat geeft 100MB per dag. Goedkoop is anders want over de maand heen tikt het lekker door maar zo kun je een 3GB per maand doen..

Als het dataverkeer puur voor de series via dropbox is, heeft zijn toestel niet wat geheugen over? In dat geval zou ik een lokale wifi opzoeken, bij hotel of verblijfplaats of gratis bij een mcdonalds starbucks of whatever, en daar een partij eps cachen om later 'offline' te kijken. Dit kan hij een paar keer per maand doen en dan zou een 1GB maandsim voor de overige data (een paar fotootjes wat mailen appen en facebooken) toch moeten kunnen?
Eventueel is ook nog iets als instabridge (voor android, gratis) te bedenken voor meer wifi access, en betalend voor op de mobiel is wereldwijd boingo mobile nog een idee, daar betaal je 5 tot 10 dollar per maand voor geloof ik en is vanaf telefoon of android/ios tablet bruikbaar (wil je met een laptop of surface aan de slag zul je wel een duurder en/of beperkter pakket moeten nemen vrees ik) boingo is voor de betalende wifi hotspots.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:49
Zijn er Tweakers die ervaring hebben in België icm Mobile Vikings. Ze hebben een aantrekkelijk aanbod, 12 euro voor 2 Gb data only.

Heb ze een email gestuurd met aantal vragen waaronder of ze ook naar NL kunnen versturen.
Maar op de dekkingskaart is helaas niet echt duidelijk te zien hoe de dekking is, BASE netwerk.
Met mijn mobiel kon ik altijd prima internet gebruiken maar dat was een VF bundel met buitenland.
Ik heb er dus verder nooit op gelet welke provider ik had op dat moment.

Nu is mij abbo veranderd en helaas geen buitenland bundel meer. Nu wil ik de een MiFi gebruiken.
Ik zit in de buurt van Gemmenich als ik daar op vakantie ga tzt.

Mogelijk dat er Tweakers zijn die ook in die buurt actief zijn en ervaringen hebben met een Belgische provider die een goede dekking in dat gebied. Info van een Tweakers is betrouwbaarder dan van de provider zelf >:)

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 26-10-2014 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Je zit zo dicht bij de grens.. Zou je daar geen 4G van KPN of Vodafone op kunnen pikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Noppesnada schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:06:
Mijn zwager zit voor 2 maanden in Japan.

Het enige wat hij kan vinden zijn 1gb/maand sims.

Hij wil eigenlijk onbeperkt (heb wat series in zijn dropbox gezet)

Iemand een suggestie ?
Dat zijn geen dingen die je mobiel moet doen, kan 'ie beter een Wifi netwerk opzoeken, desnoods in hotel :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:44
Hij zit niet in een hotel, maar in een appartementencomplex ZONDER internet (hij zit in Yamanashi, nogal landelijk). Je zou denken dat in Japan overal snel internet te krijgen is, maar het enigste wat ze vanuit de werkgeven aanbieden is een Mifi die ze kunnen gebruiken. Ik geloof 1 GB per week of zo ?

Ik snap niet dat ze geen fatsoenlijke prepaid data sims hebben in zo'n technologisch land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
tha_bulldog schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:03:
Je zit zo dicht bij de grens.. Zou je daar geen 4G van KPN of Vodafone op kunnen pikken?
Nee dat gaat helaas niet lukken. Zit daar echt een beetje in een doodgebied. Zelf als ik NL weer in rij duurt het nog 1 km voor ik VF weer krijg. Zit precies achter een hoge heuvel en lijkt wel of die alles blokkeert.

Van Mobile Vikings inmiddels reactie ontvangen en plaats het even als info voor de mede tweakers.
Begon erg positief alleen die laatste regels is dan weer jammer ;(
Dus nog maar even zoeken of er mogelijk een ander is met een beter dekking daar maar BASe is dacht ik vrij groot en als die al niet de garantie kan geven dan denk k dat er weinig beter te vinden is.

We versturen inderdaad ook simkaarten naar Nederland.
Je kan dit wel niet aangeven bij je bestelling Geef bij je bestelling via de website gewoon België in als land in je adres en laat het ons even weten, dan passen wij het voor je aan en kan je simkaart zo de post op.

Je kan de simkaart perfect gebruiken in een MiFi router.
De instellingen die je daar voor nodig hebt zijn:
APN: web.be
gebruikersnaam: web
wachtwoord: web

Ik zie echter dat de dekking in de buurt van het vakantie park geen garantie geeft op een goede verbinding. Hou daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik weet niet hoeveel dagen je gaat, maar met een Frans Joe kaartje kun je roam like home aanzetten, en dan kun je op alle 3 de Belgische netwerken.

Proximus lijkt de beste kandidaat te zijn. Zie ook http://zendmasten.be/

[ Voor 20% gewijzigd door knakworst op 27-10-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Joe werkt prima met Proximus. In NL kan je overigens alleen op Vodafone roamen, best irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
MikeOO schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 07:47:
[...]

Nee dat gaat helaas niet lukken. Zit daar echt een beetje in een doodgebied. Zelf als ik NL weer in rij duurt het nog 1 km voor ik VF weer krijg. Zit precies achter een hoge heuvel en lijkt wel of die alles blokkeert.

Van Mobile Vikings inmiddels reactie ontvangen en plaats het even als info voor de mede tweakers.
Begon erg positief alleen die laatste regels is dan weer jammer ;(
Dus nog maar even zoeken of er mogelijk een ander is met een beter dekking daar maar BASe is dacht ik vrij groot en als die al niet de garantie kan geven dan denk k dat er weinig beter te vinden is.

We versturen inderdaad ook simkaarten naar Nederland.
Je kan dit wel niet aangeven bij je bestelling Geef bij je bestelling via de website gewoon België in als land in je adres en laat het ons even weten, dan passen wij het voor je aan en kan je simkaart zo de post op.

Je kan de simkaart perfect gebruiken in een MiFi router.
De instellingen die je daar voor nodig hebt zijn:
APN: web.be
gebruikersnaam: web
wachtwoord: web

Ik zie echter dat de dekking in de buurt van het vakantie park geen garantie geeft op een goede verbinding. Hou daar rekening mee.
Ben zelf al jaren (zeer tevreden) klant bij Mv, dus moest je problemen hebben wil ik gerust je een sim opsturen.

Over de dekking in Belgie: als je de meeste kans op goede dekking wil dan is het Proximus het 2 beste netwerk in belgie (sterke inhaalbeweging gemaakt de laatste jaren) is het Base (waaronder Mobile Vikings valt) en het minste in Mobistar.
Hou daar dus rekening mee.

Hier een kaart met de dekking van MV: http://mv.b12e.be/3G/
En hier kan je voor Proximus kijken http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/a_id/14815

Vroeger had proximus een zeer goed prepaid aanbod (generation connect) maar blijkbaar is dit weg...

MV is zeker een aanrader maar maar als je 100% zeker wil zijn van 3G (en meer wil betalen) kan je beter iets op het proximus netwerk gebruiken. ;-)
Je moet maar eens kijken welke providers er nog gebruik maken van het netwerk (Scarlet dacht ik ook).

Moest je MV willen worden mag het altijd via deze ref. link :+ _/-\o_ : https://mobilevikings.be/...pAJgdmdLcSKqJvsXvVFqTZLu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
knakworst schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:04:
Ik weet niet hoeveel dagen je gaat, maar met een Frans Joe kaartje kun je roam like home aanzetten, en dan kun je op alle 3 de Belgische netwerken.

Proximus lijkt de beste kandidaat te zijn. Zie ook http://zendmasten.be/
Dat was ook mij plan om die te gaan gebruiken tot ik er achter kwam dat je voor roaming 2 euro p/d moet betalen. Nu kan ik ook het 20 euro pakket nemen en kun je 10 dagen p/j gratis roaming gebruiken. Maar dit werkt van 1-1 tot 31-12 en laat ik nu net de laatste dagen van het jaar en de eerste dagen van het jaar gaan.

Dan heb ik daar niets aan en wordt het al met al een stuk duurder om +/- 10 dgn te kunnen internetten.
Of het moet ook anders kunnen maar dat kan ik niet vinden. Beetje vage site van JoeMobile.

Bij MV betaal je dan maar 12 euro voor 2Gb en dat is dan een stuk aantrekkelijker.

http://zendmasten.be had ik ook vandaag gevonden en daar blijkt zowel de mast van Base als Proximus op exact dezelfde plek te staan in de buurt waar ik zit.

Ik denk dat het dus niets gaat uitmaken of ik nu voor Joe / MV of Proximus kies qua afstand zijn ze precies gelijk, Sterker nog als ik een andere mast vind ik de omgeving dan is deze elke keer een dezelfde locatie voor Base en Proximus.

Denk dat MV dan het meest voordelige is om te proberen en mocht dat dan niet werken maar een kaartje zoeken in BE op dat moment van een ander.

@vanpeers
Dank voor de info en mocht het zover komen dan weet ik je link te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
MikeOO schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:56:
[...]

Dat was ook mij plan om die te gaan gebruiken tot ik er achter kwam dat je voor roaming 2 euro p/d moet betalen. Nu kan ik ook het 20 euro pakket nemen en kun je 10 dagen p/j gratis roaming gebruiken. Maar dit werkt van 1-1 tot 31-12 en laat ik nu net de laatste dagen van het jaar en de eerste dagen van het jaar gaan.

Dan heb ik daar niets aan en wordt het al met al een stuk duurder om +/- 10 dgn te kunnen internetten.
Of het moet ook anders kunnen maar dat kan ik niet vinden. Beetje vage site van JoeMobile.

Bij MV betaal je dan maar 12 euro voor 2Gb en dat is dan een stuk aantrekkelijker.

http://zendmasten.be had ik ook vandaag gevonden en daar blijkt zowel de mast van Base als Proximus op exact dezelfde plek te staan in de buurt waar ik zit.

Ik denk dat het dus niets gaat uitmaken of ik nu voor Joe / MV of Proximus kies qua afstand zijn ze precies gelijk, Sterker nog als ik een andere mast vind ik de omgeving dan is deze elke keer een dezelfde locatie voor Base en Proximus.

Denk dat MV dan het meest voordelige is om te proberen en mocht dat dan niet werken maar een kaartje zoeken in BE op dat moment van een ander.

@vanpeers
Dank ;-) Moest je nog vragen over mv hebben mag je me altijd pm'en.
Btw, is het trouwens niet interessanter om een "gewone" sim aan te vragen?

Dan betaal wel €15 maar dan kan je die €15 nog wel opbellen, op smsen, op 'roamen' in nederland of in een ander land (€0.1/mb of datapack kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
MikeOO schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:56:
[...]

@vanpeers
De 3GB bundel van Joe is 30 dagen geldig vanaf JOUW activatie moment. Dat betekent dus dat je als je het gunstig plant 20 dagen gratis roaming hebt :)

Als je een simmetje wil stuur je maar even een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Polen

Bij kiosks in de steden en vliegvelden kun je vanaf 5 złoty (1,20€) een simkaartje met ongeveer 500MB kopen bij verschillende netwerken. Activatie niet nodig. Gewoon in je telefoon, modem of mifi drukken en gaan!

Bij Play hebben ze ook onbeperkt (10 dagen?, niet duidelijk) voor 5 złoty wat in de praktijk zo'n 200MB blijkt te zijn. Daarna een cap op 32 kbit/s. Dat is bijna niet te doen. Zelfs een WhatsApp/Telegram berichtje verzenden duurt een minuut. Ik kom er net achter dat je met dit kaartje ook nog 5MB kunt roamen.
Afbeeldingslocatie: http://www.play.pl/en/_img/_section/prepaid2.png

[ Voor 8% gewijzigd door Napsju op 27-10-2014 16:48 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
@tha_bulldog

Kun jij aangeven waar je die info kunt vinden mbt de 30 dagen. Als ik naar het 20 euro plan kijk staat er namelijk: 10 days of fashion Europe + dat een kalenderjaar van 1-1 tot 31/12 is.

Iets lager op de site staat
Europe mode is available for all Joe Pass for 2 € per day.
In addition, 4G with your package, you get 10 days free per calendar year (January 1 to December 31) Europe mode.

Ik haal hier uit dat het dus tot 31/12 werkt omdat 1/1 weer een nieuw kalender jaar is.

@vanpeers
Bellen/sms doe ik niet aangezien de simm in een MiFi komt en dit dan zover ik weet toch niet kan gebruiken.
Bellen kan ik dan via Ziggo Bash doen. Dan kan ik gratis via WiFi naar elke nummer in NL bellen aangezien ik toch et VIOP pakket van Ziggo heb. Moet alleen nog even uitvinden hoeveel data je ongeveer verbruikt met deze app. Op zich verder ook geen probleem want ben op vakantie en dan ga ik niet iedereen bellen die je normaal al spreekt >:)

[ Voor 31% gewijzigd door MikeOO op 28-10-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ben wat aan het rondneuzen, wat is een betere keuze:

E586 voor €50, (deze was dacht ik verouderd?)
E5220 voor €50 (tot 5 gebruikers, ook oud?)
E5330 voor €60

Ga hem in NL gebruiken voor een 3G signaal in de auto.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Wat is er mis met de R212-Z van Voda (unlocked) voor 69 euro? Heb je ook 4G.

Als je internet onderweg wil gebruiken zou ik overigens wel bij KPN gaan zitten. Ik heb ook 3G/4G in de auto (3G T-Mobile, 4G Vodafone) en dat is niet heel leuk. Je hebt echt 3G900 nodig voor een beetje redelijk internet :)

@MikeOO: Die info is uit eigen ervaring met zo'n 200+ Joe Mobile sims :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

:o Ik heb al een 3G Abbo van T-Mobile, vandaar. :p Even overpeinzen...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
tha_bulldog schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:36:
Wat is er mis met de R212-Z van Voda (unlocked) voor 69 euro? Heb je ook 4G.
Waar kost die 69 euro?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 20:05
Unlocked weet ik niet maar, hier: https://www.google.nl/url..._-_i1qqOYioS95kf3Xk2k0w;w

[ Voor 55% gewijzigd door Meubelmaker op 28-10-2014 19:51 ]

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Is zover ik kon vinden alleen bij VF zelf te bestellen voor 79 euro incl btw en verzendkosten. Denk dat de prijs ex btw is aangezien hij alleen via de zakelijke kant los besteld kan worden en tijdens bestellen komt de btw er dan bij. Verder geen probleem om hem als particulier te bestellen.

Heb hem nu zelf ook net via VF besteld en hoop inderdaad dat hij simlock vrij is zoals iedereen steeds aangeeft.
Alleen via Coolblue ook te bestellen maar voor bijna 2x zo veel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ehh ja, foutje mijnerzijds, hij is 79 inc btw.

Wel de firmware updaten naar 4.3 na ontvangst. De fw die er standaard op zit is zachtjes gezegd bagger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
tha_bulldog schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:54:
Ehh ja, foutje mijnerzijds, hij is 79 inc btw.

Wel de firmware updaten naar 4.3 na ontvangst. De fw die er standaard op zit is zachtjes gezegd bagger ;)
Via de eerder door jouw vermelde link: http://www.oriunde.net/fwup.html zie ik inmiddels een versie 4.5 staan.
Is die ook veilig om te gebruiken of werk je nog met v4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik werk zelf nog met 4.3 maar ook die had nog wat foutjes. Lekker naar 4.5 gaan dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH Yaris
  • Laatst online: 01-09 21:29
bij Vodafone R212-Z staat: 800 / 1800 / 2600 MHz voor LTE/4G

dus geen 900 en 2100 MHz

dit kan nadelig zijn bij het T-mobile netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
T-Mobile rolt momenteel landelijk uit met 4G1800, ik denk eerlijk gezegd niet dat 4G900 snel het daglicht zal zien bij hun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Dat gaan ze in de eerste helft van 2015 doen: http://btg.org/2014/09/10...n-samenwerking-met-tele2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Gisteren de Vodafone R212-Z ontvangen en moest even zoeken naar een simm in huis die ik kon gebruiken. Mijn eigen is een nano simm en geen adapter voor liggen. Gelukkig 1 gevonden, wel een micro simm maar met adapter past hij gelukkig.

Stop hem in de R212-Z en alles wordt prima herkend, telefoonnummer en ontvangst balkje helemaal vol.
Maar wat ik ook probeer hij wil geen verbinding met het internet maken. Hij blijft het proberen en geeft elke keer aan verbinding verbroken en verder niets. Het al zitten spelen met Alleen UMTS etc maar maakt niet uit.

Het betreft een bel-sms-web VF abbo. Op de telefoon werkte internet prima. Het vreemde was ook nadat ik de simm teruggeplaatste in de telefoon en telefoon weer aanzette ik een sms van VF kreeg dat ze zagen dat de internetinstellingen niet goed stonden.

Dus lijkt erop dat de R212-Z iets heeft aangepast op de simm. Na de sms werkt het gelukkig wel weer goed op de telefoon.

Iemand tips, ideeën hoe dit kan en hoe ik het werkend kan krijgen. Wil er alvast even mee spelen zodat ik straks tijdens de vakantie icm MV niet weer hoe het precies werkt.

Heb de Vodafone R212-Z bijgewerkt naar firmware v4.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
APN handmatig instellen :)

IPv4 only

live.vodafone.com
User pass vodafone
IPv4 nummer: *99#
Authenticatie: PAP

Geen idee hoe de instellingen heten in FW4.5 maar zoiets is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
tha_bulldog schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:28:
APN handmatig instellen :)

IPv4 only

live.vodafone.com
User pass vodafone
IPv4 nummer: *99#
Authenticatie: PAP

Geen idee hoe de instellingen heten in FW4.5 maar zoiets is het :)
Tnx hiermee direct verbinding _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 01-11-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:13
tha_bulldog schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:16:
Joe werkt prima met Proximus. In NL kan je overigens alleen op Vodafone roamen, best irritant..
Zeker weten? Probeer eens 5x achter elkaar KPN te selecteren?

Ik kon met Vodafone in België ook niet zomaar op Base komen (sterkste netwerk waar ik was, Proximus viel telkens terug naar EDGE en dat was daar heel traag). Na 5x proberen (en heel veel wachten vooral, op kunstmatig vertraagde aanmeldpogingen) lukte het wel.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ja. Is bevestigd door Joe, is een issue waaraan wordt gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Nu ik alles in huis heb om binnenkort te kunnen internetten op vakantie reist de volgende vraag.

Is er een mogelijkheid om het downloaden te beperken icm Vodafone R212-Z.

We zitten straks met meerdere in een huisje en dan kan het snel gaan met de data.
Nu hebben vele ongetwijfeld onderstaande dingen aan staan waardoor het helemaal snel kan gaan.

Bv apps als Dropbox sycen alle foto's zodra ze met WiFi verbonden zijn.
Google Play die apps gaat bijwerken als iemand dit aan heeft staan via Wifi.
Facebook die automatische filmpje afspeelt.
Whatsapp die direct met downloaden van een media begint.

Nu kun je natuurlijk elke telefoon/tablet/laptop nalopen maar dan ben je even zoet en als iemand door onkunde toch weer iets aanzet schiet dat niet op.

Nu check ik wel elke dag het verbruik maar het zou mooi zijn als iet misschien een app is die dit soort zaken automatische uit/aan kan zetten of nog beter iets in de Vodafone R212-Z kan aanpassen al lijkt mij dit lastig denk ik.

iemand ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Laatst online: 11:15
Zoek in de Play of App store naar Vodafone Mobile Wi-Fi monitor. Die houdt het gehele verbruik bij op de R212.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
SafariFlow schreef op maandag 10 november 2014 @ 08:26:
Zoek in de Play of App store naar Vodafone Mobile Wi-Fi monitor. Die houdt het gehele verbruik bij op de R212.
Die heb ik wel draaien maar zou mooi zijn er een app was die je kan installeren op een apparaat en die dit soort grote downloads tegengaat. Nu moet ik zelf actief blijven kijken wat er gebeurt er zeker met div telefoons waarbij sommige niet de kennis hebben wat er allemaal automatisch gedownload erg lastig.

Bv Dropbox kun je instellen om alleen foto's te syncen als je toestel met WiFi verbonden is. Als zij met de R212 verbinding dan hebben ze dus een WiFi verbinding en gaat hij lekker alles versturen.

Nu kun je dat uitzetten maar dan moet ik alle telefoons nalopen welke apps ze gebruiken en hoe het gedrag is. Niet echt iets om blij van te worden en dacht mogelijk is er een handig app voor.

Het zou eigenlijk mooi zijn als je per verbinding kon aangeven wat voor soort verbinding het is. Dan zou je de R212 als mobiele verbinding kunnen laten markeren ipv WiFi en zou dropbox niets doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:13
Iemand ervaringen voor een paar weken Maleisië? Ik wil graag gebeld kunnen worden op een Maleisisch nummer met goede landelijke dekking (ook als dat wat duurder is). 1 GB data is genoeg, liever 2 voor de zekerheid :)

Dit vond ik uit een post van 2011 in dit topic:
Bartjeee schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 04:52:
In Maleisië kunt je met een DiGi simkaart voor 15 ringgit per week, limiet is 250MB per week (60 per maand = 60 /4 = 15 euro) 3G gebruiken. Tot nu is de snelheid goed, heb niet gemeten. Naar vaste nummer is Nederland bellen kost 0.18 ringgit (0.18 / 4 = 0.045 euro). Naar mobiel bellen is duurder de kosten staan me zo niet bij. Ze sturen wel dagelijk smsjes met aanbiedingen (irritant) en je belt tegoed is een maand geldig (niet te veel opwaarderen of na drie weken wat bij zetten).
Anderen met tips nog? Liefst zonder ongevraagde sms'jes en liefst mét 4G voor zo ver dat kan :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem waar iemand van jullie me misschien kan helpen. Ben in oktober voor een week naar Spanje gegaan en heb hier de Buitenland bundel blox van Vodafone aangezet (2 euro/dag voor 35 MB, 35 belminuten en 35 sms’jes). Via hun voorwaarden had ik vooraf al gelezen dat je een waarschuwingssms’je zou krijgen bij het bereiken van 80% en 100% van je datalimiet dus ik dacht hoef me geen zorgen te maken.

Normaal gebruik gemaakt van internet in Barcelona, geen waarschuwings sms’jes ontvangen. Bij het zien van mijn rekening blijkt nu dat ik wel degelijk over mijn bundel ben gegaan.

Meteen de klantenservice gebeld en het verhaal uitgelegd. Nu vertelt hun klantenservice me dat er wel degelijk sms’je zijn verstuurd, en ook zijn ontvangen op mijn toestel!! Ik weet 100% zeker dat ik niks ontvangen heb, was dat wel zo geweest dan had ik natuurlijk direct mijn data uit gezet. Maar met een welles-nietus discussie kom ik niet verder. Is er een reden mogelijk waarom zij wel in hun systeem hebben staan dat er meerdere sms’jes zijn verzonden maar ik niks heb ontvangen op mijn telefoon (iPhone 5s)? De enigste sms’jes die ik van hun heb ontvangen zijn bevestigingen van het aan- en uitzetten van de bundel. Heeft iemand anders dit probleem ook wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:17:
Iemand ervaringen voor een paar weken Maleisië? Ik wil graag gebeld kunnen worden op een Maleisisch nummer met goede landelijke dekking (ook als dat wat duurder is). 1 GB data is genoeg, liever 2 voor de zekerheid :)

Dit vond ik uit een post van 2011 in dit topic:

[...]

Anderen met tips nog? Liefst zonder ongevraagde sms'jes en liefst mét 4G voor zo ver dat kan :P
De netwerken Maxis, Digi en Celcom hebben prima landelijke dekking. Zowel in oost als west Maleisië. U-Mobile is goedkoper maar heeft mindere dekking. In de steden wel prima trouwens.

Bosnië en Herzegovina
Drie netwerken beschikbaar, BH Mobile, Eronet en M:Tel. Alle drie de winkels even binnen gelopen in Sarajevo en uiteindelijk een simkaart van BH Mobile gekocht voor 7 KM (€3,50) incl 500MB geldig voor 10 dagen. 2G vrijwel overal, ook in de bergen en 3G in de steden.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:01

DouweGNL

Ik ben tof.

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:12:
Heb een probleem waar iemand van jullie me misschien kan helpen. Ben in oktober voor een week naar Spanje gegaan en heb hier de Buitenland bundel blox van Vodafone aangezet (2 euro/dag voor 35 MB, 35 belminuten en 35 sms’jes). Via hun voorwaarden had ik vooraf al gelezen dat je een waarschuwingssms’je zou krijgen bij het bereiken van 80% en 100% van je datalimiet dus ik dacht hoef me geen zorgen te maken.

Normaal gebruik gemaakt van internet in Barcelona, geen waarschuwings sms’jes ontvangen. Bij het zien van mijn rekening blijkt nu dat ik wel degelijk over mijn bundel ben gegaan.

Meteen de klantenservice gebeld en het verhaal uitgelegd. Nu vertelt hun klantenservice me dat er wel degelijk sms’je zijn verstuurd, en ook zijn ontvangen op mijn toestel!! Ik weet 100% zeker dat ik niks ontvangen heb, was dat wel zo geweest dan had ik natuurlijk direct mijn data uit gezet. Maar met een welles-nietus discussie kom ik niet verder. Is er een reden mogelijk waarom zij wel in hun systeem hebben staan dat er meerdere sms’jes zijn verzonden maar ik niks heb ontvangen op mijn telefoon (iPhone 5s)? De enigste sms’jes die ik van hun heb ontvangen zijn bevestigingen van het aan- en uitzetten van de bundel. Heeft iemand anders dit probleem ook wel eens gehad?
Het klinkt misschien vervelend: maar doorzeuren. Heb exact hetzelfde een keer meegemaakt bij Vodafone, en na langdurig beweren dat ik écht niks had ontvangen gingen ze overstag. Klaag desnoods er even bij op Twitter, werkt altijd beter ;)

De laatste jaren gaat het overigens bij mij ineens altijd goed, krijg ik keuris sms'jes als ik mijn buitenland bundel onderstond. Misschien leert Vodafone van haar fouten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanlente
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 15:41
Gaan voor een tijdje naar Spanje.
Is er iemand die advies kan geven over data-bundels van spaanse providers?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

vanlente schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 14:56:
Gaan voor een tijdje naar Spanje.
Is er iemand die advies kan geven over data-bundels van spaanse providers?
Bedankt!
Begin eens met de zoekoptie te gebruiken, dat is namelijk de bedoeling hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Vorige week naar Marokko geweest, op het vliegveld al een simkaart kunnen scoren van Maroc Telecom.

Als je land in Marrakech en je staat in de hal met je rug naar de buitendeur dan zit er de andere kant van de hal een klein zaakje.

Vriendelijke goed engels sprekende man.
1 uur bellen + 1/2 uur buitenland + 1 Gb 10 euro
4Gb extra was 5 euro extra.

Had zelfs in de woestijjn verbinding maar HSPDA wil niet zeggen dat je ook 7 of 14 Mbit doet...
Uiteindelijk denk ik dat 1 Gb ook voldoende had gehad, want er is echt overall wifi (overigens net zo bagger)

uiteindelijk bleek 5 min naar NL bellen al voldoende om heel mijn buitenland bundel te verbruiken. Wat dan weer wel prettig was dat het geen impact had op lokaal bellen of internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Slowakije
FunFon gekocht in een Orange winkel in Bratislava. Kost € 7 inclusief € 7 tegoed. Registratie met ID/paspoort is wel nodig, en dat duurt even in de winkel. Na aanschaf en registratie dient eerst een uitgaande oproep plaats te vinden en daarna duurt het nog een uurtje voordat het internet werkt. Elke dag onbeperkt internet voor max €0,40. In de praktijk is dat 200MB op 3,6mbit/s en daarna volgt een redirect naar een keuzemenu waar je kunt kiezen om nog eens €0,40 voor 200MB te betalen, of dat je onbeperkt verder wilt op 128kbit/s. 3G bereik in steden prima, in bergen soms 2G.

Lekker!

• PH Yaris
Ik ga 27 t/m 31 dec. naar Venetië, Italië

Gevraagd ervaring met netwerken in Venetië,
TIM, Vodafone, WIND of 3TRE
vooral met 3G en/of 4G

Ervaring met aanschaffen lokaal simkaartje in Venetië ?

Indien iemand een Italiaanse simkaart te leen of te koop heeft houd ik mij aanbevolen !!

• RadioAir
Doe eens zelf wat moeite....

Begin eens bij het bekijken van de dekkingspagina's van de verschillende providers. Vervolgens kan je eens kijken of je ergens een ervaring kan vinden met een Italiaanse aanbieder. We zijn geen helpdesk hier.

Maar, gezien het logge Italië zou ik voor vier dagen gewoon een bundeltje bij de NL provider activeren.

• PH Yaris
dit antwoord gaat van de onjuiste aanname uit dat ik niets gezocht heb ;)

Ik heb van alle 4 de dekkingskaarten bekeken en de websites !
Maar dekkingskaarten en werkelijke dekking komen niet altijd overeen :)

Ook heb ik in dit forum gelezen dat jij zelf een tijd geleden moeite had met een simmetje te verkrijgen.

Maar misschien zijn er anderen die wel recente ervaring hebben

of een simmetje te leen of te koop !? :*)

• RadioAir
Simkaart te koop te leen gevraagd => V&A

Dekkingskaarten 3, Voda Omni en TIM komen overeen met werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:54
Ik ga binnenkort een maand naar Mexico en wil dan graag een prepaid sim kopen om een beetje te kunnen bellen en internetten (maarbniet veel)
Iemand enig idee wat je daarvoor het beste aanschaffen kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Telcel heeft de meeste dekking. Een Amigo package heb je voor 100-150 pesos, 2GB data is iets van 350 pesos zo uit m'n hoofd (rond de 17 euro). Prepaid sims noemen ze daar gewoon "Chip" dus je komt met handen en voeten waarschijnlijk een heel eind :)

Alternatief is Movistar, minder druk netwerk maar ook iets mindere dekking.

[ Voor 13% gewijzigd door RadioAir op 23-12-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WtB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04-2023

WtB

knip, aardig voor het aanbieden, maar het blijft V&A

[ Voor 71% gewijzigd door The Wizard op 02-01-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Net terug uit België en gelukkig een uitstekende dekking met Mobile Vikings (Base netwerk) in de omgeving Gemmenich.

De ZTE R212 deed het uitstekend en zeer content met de aankoop. Het enig probleem wat ik had was dat de verbinding wordt verbroken bij afwezigheid. Meestal als we weg gingen en de ZTE thuis bleef. Er was dan geen WiFi apparaat in de buurt die de verbinding actief hield.

Bij thuiskomst geen internet en kwam ik op de pagina van de router uit. Even inloggen op de router en daarna moet ik naar de verbinding instellingen (APN) gaan.
Het vreemde is alleen dat je de eerste keer als je de APN aanmaakt je 2x het wachtwoord moet invoeren ter controle en daarna wordt de verbinding gemaakt.
Als ik dus weer terugkwam bij het huisje en er geen verbinding was dan moest ik bij de APN alleen het 2de veld van het wachtwoord steeds opnieuw invullen en op Opslaan kiezen en dan werd de verbinding weer gemaakt en ging dit meestal goed tot weer weer weggingen.

Op zich geen probleem en waarschijnlijk omdat er een TimeOut veld ook 6666 staat ingevuld en dus de verbinding na die tijd verbreekt. Alleen de tijd kun je niet oneindig instellen zover ik weet.
Alleen waarom onthoudt hij het 2de wachtwoord niet. Je kan wel kiezen dat de verbinding Automatisch gemaakt kan worden maar dat kan hij dus niet omdat het 2de wachtwoord veld steeds leeg wordt gemaakt.

Ik heb de laatste Firmware (R212-Z Firmware & Dashboard Updater 4.5) erop staan.

Iemand een tip voor de volgende keer dat ik hem ga gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 04-01-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Op welke verbindingsmethode stond hij, automatisch of on demand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
RadioAir schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:09:
Op welke verbindingsmethode stond hij, automatisch of on demand?
Zoals ik aangaf automatisch >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Overheen gelezen. Ding moet op On Demand staan, dan werkt ie gewoon door :)
Pagina: 1 ... 17 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.