Geldt dit nog steeds? Ik ga voor het werk morgen naar Ierland, en een Iers 3 kaartje zou dan in functie van vakanties naar Italie dan ook wel super zijn....CoUk schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 21:19:
Ik ben eens op speurtocht gegaan naar een vervanging voor mijn TIM simkaart voor Italie. Ieder jaar heb ik hetzelfde probleem, wil ik mijn klantportal openen om een plan te activeren en dan werkt mijn login niet meer. Ik kan een SMS laten sturen maar de SIM werkt niet in Nederland. Het is dus iedere keer maar afwachten of ik de kaart nog kan gebruiken en ik wil het liefst op de grens het kaartje wisselen en aan de slag. In Duitsland heb ik al een SIM en alleen is Oostenrijk heb ik geen lokaal internet (ja ik weet het deze drang naar een verbinding is niet helemaal gezond....)
Nu ben ik na lang speuren de aanbieder Drei uit Oostenrijk tegengekomen. Zij bieden het 3 Super Sim prepaidplan aan. Hiermee zou je dezelfde data als in Oostenrijk kunnen gebruiken op partner-netwerken (3LikeHome) in jawel: Italie, UK, Denemarken, Hong Kong, Ierland en Zweden!Ook worden er geen roamingkosten in rekening gebracht voor het ontvangen van een inkomend gesprek.
De prijzen voor data EUR 20 = 6GB / EUR 15 = 4GB / EUR 10 = 2GB / EUR 7 = 100MB.
Voor de tweakers die Duits wat minder leuk vinden heb ik ook nog een Engelstalige instructie gevonden. waarin oa dit staat;
We have discontinued roaming charges in our 3 networks in Italy, the UK, Ireland, Sweden, Denmark and Hong Kong. You can therefore enjoy the same conditions there as you do at home, as long as you are in a 3UMTS network. 3LikeHome is available to all 3 customers free of charge and no registration is necessary.
Ik heb ook eens gekeken bij Three Ierland en die bieden een vergelijkbaar pakket. Zij hebben zelfs All You Can Eat Data for just €20. Als ik het dus goed begrijp zou je daarmee zelfs zonder limiet kunnen roamen op de partnernetwerken.![]()
Ik ga het binnenkort eens proberen maar kan iemand misschien al bevestigen dat ik het goed begrijp? Lijkt bijna te mooi om waar te zijn.
Of heeft iemand een ander voorstel om daar goedkoop mobiel op het net te gaan?