Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:04
.CoUk schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 21:19:
Ik ben eens op speurtocht gegaan naar een vervanging voor mijn TIM simkaart voor Italie. Ieder jaar heb ik hetzelfde probleem, wil ik mijn klantportal openen om een plan te activeren en dan werkt mijn login niet meer. Ik kan een SMS laten sturen maar de SIM werkt niet in Nederland. Het is dus iedere keer maar afwachten of ik de kaart nog kan gebruiken en ik wil het liefst op de grens het kaartje wisselen en aan de slag. In Duitsland heb ik al een SIM en alleen is Oostenrijk heb ik geen lokaal internet (ja ik weet het deze drang naar een verbinding is niet helemaal gezond....)

Nu ben ik na lang speuren de aanbieder Drei uit Oostenrijk tegengekomen. Zij bieden het 3 Super Sim prepaidplan aan. Hiermee zou je dezelfde data als in Oostenrijk kunnen gebruiken op partner-netwerken (3LikeHome) in jawel: Italie, UK, Denemarken, Hong Kong, Ierland en Zweden! _/-\o_ Ook worden er geen roamingkosten in rekening gebracht voor het ontvangen van een inkomend gesprek.

De prijzen voor data EUR 20 = 6GB / EUR 15 = 4GB / EUR 10 = 2GB / EUR 7 = 100MB.

Voor de tweakers die Duits wat minder leuk vinden heb ik ook nog een Engelstalige instructie gevonden. waarin oa dit staat;

We have discontinued roaming charges in our 3 networks in Italy, the UK, Ireland, Sweden, Denmark and Hong Kong. You can therefore enjoy the same conditions there as you do at home, as long as you are in a 3UMTS network. 3LikeHome is available to all 3 customers free of charge and no registration is necessary.

Ik heb ook eens gekeken bij Three Ierland en die bieden een vergelijkbaar pakket. Zij hebben zelfs All You Can Eat Data for just €20. Als ik het dus goed begrijp zou je daarmee zelfs zonder limiet kunnen roamen op de partnernetwerken. :9~

Ik ga het binnenkort eens proberen maar kan iemand misschien al bevestigen dat ik het goed begrijp? Lijkt bijna te mooi om waar te zijn.
Geldt dit nog steeds? Ik ga voor het werk morgen naar Ierland, en een Iers 3 kaartje zou dan in functie van vakanties naar Italie dan ook wel super zijn...

Of heeft iemand een ander voorstel om daar goedkoop mobiel op het net te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-06 06:06
Ik ben hier mijn Joe sim aan het registreren maar ik krijg alleen de optie om voor 5 euro wat te kunnen bellen +100MB data en voor 20 euro 3GB data en bellen. Iemand enig idee waar kan ik ergens de 5 euro/GB optie vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-06 20:48
HyperBart: ja werkt nog steeds :)

AndRo555: je betaalt altijd 5 euro vastrecht voor die belminuten. Daarna kan je voor 6 euro per GB bijboeken. Het is dus meestal gewoon voordeliger om naar de 3GB bundel te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:10

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Let wel op dat je bij Three maar maximaal 3 maanden per jaar "op vakantie" mag zijn. Dus je kan niet altijd aan het roamen zijn dan schoppen ze je eruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218175

Gelukkig zijn er genoeg mogelijkheden om de dure buitenlandtarieven van de conventionele "grote drie" te ontwijken. Ik zie echter alleen goedkope (sim-only) alternatieven per land, maar die zijn helaas niet geschikt als je voortdurend op reis bent door meer dan drie-vier verschillende landen. Dit laatste resulteert uiteraard in een hele stapel losse simkaarten met elk zijn eigen nummer.

Wat zouden jullie aanbevelen voor "nomaden" die goedkope(re) roaming door heel Europa willen en relatief gunstige roamingkosten voor andere continenten? Ik heb dan belang bij een vast nummer maar dan niet van Vodafone Nederland ;-) Er moet meer zijn dan FlexiRoam, WorldSim en LycaMobile. Datagebruik ligt rond de 1-1,5GB en een kleine hoeveelheid bellen/sms'jes.

Ik ben benieuwd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Voor Europa ben je dan het beste af met een prepaid sim van Vodafone Italië (was overigens al wel genoemd in dit topic ;) ) Daarmee heb je voor 3 euro per dag 500MB volgas (daarna GPRS snelheid) en een handjevol belminuten en smsjes naar heel Europa. Italiaans nummer uiteraard inbegrepen. Te koop bij o.a. Europasim.com.

Voor daarbuiten denk ik dat je bij keepgo o.i.d. het beste af bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Heb het topic al doorgelezen maar vraag me af wat in mijn/ons geval het goedkoopste is, daarom graag jullie advies :)

Ik ga komende zaterdag op wintersport (Oostenrijk), met een groep van in totaal 10 man. Helaas geen wifi in het huis waar we zitten, maar 5 tot 7 van ons willen graag zo nu en dan online zijn. Voor nieuws, facebook, whatsapp, en zo nu en dan het grappige filmpje op Youtube of een kleine online game op de ipad.

Met Vodafone kan ik voor 2 Euro per dag internetten, maar tot een max van 35mb. Dat is met 7 man natuurlijk niks. Ik zat daarom te denken (aan de hand van dit topic) om een lokaal data micro simkaartje te kopen voor in mijn HTC 8X en deze te laten fungeren als router voor de overige apparaten. Als ik het goed begrijp kan ik deze voor 2GB of misschien zelfs meer afsluiten en dan wordt het natuurlijk interessanter :P Is dit in dit geval de goedkoopste optie en gaat dit uberhaupt werken? Of zijn er betere alternatieven?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Klopt helemaal! Zou zelf voor een Yesss.AT kaartje gaan, dan betaal je 4 euro per GB en dan zit je op Oostenrijks beste netwerk (A1). Let er wel op dat je mobiele telefoon wel 7 gebruikers aan moet kunnen met tethering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 21:49
Zelf bestelde ik altijd een Drei.at simkaart via eBay, prima dekking en mocht er geen 3G zijn schakelde hij terug naar 2G van Orange (oid).

Misschien dat je gewoon een simkaart kan halen bij een Drei/telecom winkel.
http://www.drei.at/portal...wertkarte/nimm3-internet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Thx beiden!

Tha_Bulldog: ik heb een micro simkaart in m'n HTC 8X zitten maar die zie ik niet staan op de site? En kan ik deze kaartjes ook in Oostenrijk zelf kopen?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ja hoor, kaartjes zijn prima verkrijgbaar in Oostenrijk. Microsim hebben ze dacht ik wel, en anders bij een willekeurige telecomzaak even laten knippen. Moet geen problemen opleveren :) Wel even van tevoren de Netzabdeckung controleren op je vakantielocatie! In Duitsland had ik dat gelukkig van tevoren gedaan, T-Mobile, Vodafone én O2 hadden geen 3G, E-Plus had volle bak op het terrein waar ik zat. Scheelt als je dat van tevoren uit kan zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Wie heeft een goede tip voor mobiel internet voor Bali? Het is voor twee weken.
Ik heb zelf indosat gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:14
Mijn dochter gaat volgende maand naar de U.K. voor 1 week.

Ze heeft een dual sim toestel, maar ik heb ook een Huawei mifi e586 besteld.

Ik zie door de bomen het bos niet meer als ik Google op data sim uk.

Iemand een goede tip ?

Zou leuk zijn als de data ook in Frankrijk, Nederland of Italië bruikbaar blijft.

Moet uiteraard wel prepaid zijn en geen abbo.

Iemand ?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor een maand? Gewoon navragen bij mensen die daar wonen hoe de ontvangst is van de verschillende providers (Vodafone, EE, Three, O2 etc) en ook even bij TescoMobile kijken. Het hangt er gewoon vanaf waar ze naar toe gaat, de UK is erg groot.

Om een voorbeeld te geven: ik was eerder deze week in de Cotswolds (toeristisch gebied) en daar is O2 eigenlijk de enige provider met goed internetbereik. Elders kan het weer EE, Vodafone enzovoort zijn.

Maar een prepaid-datapakket die in andere landen bruikbaar is, vergeet dat maar. Dat gaat een stuk duurder zijn, als je dat al zult vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 08-02-2014 13:37 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
gambieter schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:30:
Voor een maand? Gewoon navragen bij mensen die daar wonen hoe de ontvangst is van de verschillende providers (Vodafone, EE, Three, O2 etc) en ook even bij TescoMobile kijken. Het hangt er gewoon vanaf waar ze naar toe gaat, de UK is erg groot.

Om een voorbeeld te geven: ik was eerder deze week in de Cotswolds (toeristisch gebied) en daar is O2 eigenlijk de enige provider met goed internetbereik. Elders kan het weer EE, Vodafone enzovoort zijn.
Probleem is natuurlijk dat ik zelf niet ga. Mijn dochter gaat naar het lake district een ik heb verder geen bekenden in de UK. Zelf zou ik gewoon de winkel in lopen en met een data sim vertrekken. Die mogelijkheid heeft mijn dochter niet dus ik moet het vanuit Nederland regelen. Heb even verder gekeken maar veel providers sturen helemaal geen sim naar buiten de UK.

Alle suggesties zijn welkom.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ze gaan geen SIMs naar Nederland sturen, je dochter zal gewoon een winkel binnen moeten stappen bij aankomst.

Volgens http://www.walkingforum.co.uk/index.php?topic=16700.0 (makkelijk zelf te vinden als je Googled met "best mobile coverage lake district" of zoiets) zijn Vodafone en O2 de beste in die regio. Vooral geen Three nemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
gambieter schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:49:
Ze gaan geen SIMs naar Nederland sturen, je dochter zal gewoon een winkel binnen moeten stappen bij aankomst.

Volgens http://www.walkingforum.co.uk/index.php?topic=16700.0 (makkelijk zelf te vinden als je Googled met "best mobile coverage lake district" of zoiets) zijn Vodafone en O2 de beste in die regio. Vooral geen Three nemen.
Sims naar Nederland sturen doen ze inderdaad niet. Dan blijft Ebay nog een mogelijkheid.

Mijn dochter gaat met een groepsreis van school, dus even een winkel binnen lopen zit er niet in.

Ach, even geen internet is natuurlijk ook niet het einde van de wereld, maar het is toch fijn om contact te kunnen houden.

Ik zal die site eens gaan bekijken, thanks

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Staan zat Voda UK simkaarten op eBay en anders een Europasim aanschaffen. 500MB volle bak, daarna GPRS in heel Europa voor 3 euro per dag.

En voor Bali: Een simpele zoekopdracht gaf 3x een soortgelijk resultaat als deze:

http://goseasia.about.com...id-Sim-Card-Indonesia.htm

[ Voor 41% gewijzigd door RadioAir op 08-02-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:16
Voor amerika zoek ik een mobiel internet prepaid iets.
nu zag ik http://usa.prepaidzero.com/ lijkt mooi via at&t goede dekking zo lijkt het.

Is dit wat of zijn er goede/betere andere opties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Kijk ook even bij keepgo.com, 500MB is wat weinig lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311114

rob2011 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:31:
Voor amerika zoek ik een mobiel internet prepaid iets.
nu zag ik http://usa.prepaidzero.com/ lijkt mooi via at&t goede dekking zo lijkt het.

Is dit wat of zijn er goede/betere andere opties ?
Ik heb hier in december een T-mobile kaart van 7 days gekocht, werkte prima.
Met AT&T heb ik nog geen ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:16
@gpser ik was van plan om mijn wifi op de telefoon te delen, maar ik las hier ergens dat dit geblocked wordt en een mifi hier door noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

rob2011 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:07:
@gpser ik was van plan om mijn wifi op de telefoon te delen, maar ik las hier ergens dat dit geblocked wordt en een mifi hier door noodzakelijk is.
Als het op je telefoon niet lukt, dan helpt een mifi ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311114

rob2011 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:07:
Dat hangt er vanaf welk pakket je neemt, de t-mobile paketten zijn wel bruikbaar in een mifi staat er bij.
Die van att zo te zien niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Voor mensen die op stedenreis gaan in het buitenland en de mobiel internet kosten echt op super budget willen gooien is er natuurlijk de optie om gewoon WiFi te gebruiken. Prima.
Een open deur zullen velen nu roepen, maar lees even verder..

Het grote probleem met WiFi in het algemeen is natuurlijk dat je (even afgezien van dat je in de bebouwde kom moet zitten, zegmaar) iedere keer handmatig met een netwerk moet verbinden, constant op zoek moet naar open netwerken of tips van netwerksleutels, of naar een vaste lokatie moet om het te kunnen gebruiken (neem starbucks, mcdonalds of een of andere keten als voorbeeld..)
Dit maakt van WiFi bijna een non-optie.
GELUKKIG KAN DIT ANDERS.

Ongeacht of je eventueel al een hotspots abonnement hebt of meedoet met Fon,
met de app InstaBridge verbindt je Android-telefoon automagisch met WiFi zodra je in de buurt komt.
Software voor windows en mac computers staat ook in de steigers en er wordt publiek beta gedraaid.

Het mooie van InstaBridge is dat het, met iedere keer dat je het programma opent, een wereldwijde database van beschikbare WiFi netwerken, inclusief encryptie en GPS locaties, beveiligd op je telefoon opslaat. De achtergrondservice vergelijkt je huidige GPS locatie met de netwerken in de database en laat je telefoon gericht verbinding maken met een netwerk binnen bereik.
In de praktijk hoor je, zelfs al heb je je 3G-data volledig uit staan, bij het wandelen door een straat gemiddeld 3x notificatiegeluidjes van je telefoon dat er nieuwe mails of wat dan ook zijn. Zonder dat je er omkijken naar hebt.
Er zijn bepaalde steden, zoals ons eigen Amsterdam, waar je nog veel meer dekking hebt in het gebied binnen de A10, dus ook voor mensen met kleine (al dan niet prepaid) nationale bundeltjes is dit een welkome app.

Kortom, en zélfs al heb je in het buitenland 3G, ik raad je dus toch aan InstaBridge even te installeren voordat je op reis gaat.

PS InstaBridge heeft nog een aardige functie en dat is het delen van je eigen WiFi met vrienden. Als je WiFi deelt kun je namelijk kiezen met wie je die wilt delen (of dat je hem voor jezelf houdt, dus alleen om je andere apparaten die ook InstaBridge draaien, te syncen).
Kies je ervoor om niet met iedereen te delen maar alleen met bepaalde vrienden, dan kunnen alleen zij gebruik maken van je WiFi.
Zonder dat zij de sleutel weten. Of hoeven te weten. Zolang ze maar InstaBridge gebruiken.
En... Wil je iemand de toegang ontzeggen, dan trek je de toegang voor diegene net zo makkelijk weer in. Bijvoorbeeld als je je ex niet meer op je netwerk wilt toelaten, hahaha!
Maar dát is weer een heel ander verhaal..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Goeie tip.

Bedankt

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 581372

Voor mijn werk reis ik wekelijks door West-Europa. Vooral Duitsland en Frankrijk, maar ook Denemarken en Zweden. Echter zijn laatstgenoemde niet essentieel voor de SIM die ik zoek.

Voor onderweg ben ik op zoek naar een data SIM. Als ik dit topic zo lees is een Vodafone Italië simkaart van www.europasim.com de beste oplossing. €3 per dag voor 500MB. Hoe werkt dit precies? Je betaalt alleen de dagen dat je er gebruik van maakt neem ik aan? Moet je dit aan en uit zetten?

Helaas geeft hun website aan geen voorraad te hebben. Is zo'n SIM kaart nog elders te bestellen?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 581372 op 24-02-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-06 15:30
Werkt hetzelfde als de Vodafone alles in een op reis blox van Vodafone.nl. Alleen 1 euro per dag duurder, en veeeel meer tegoed (500mb en daarna afgeknepen). Je krijgt de sim geactiveerd, en ingesteld voor het gebruik hiervan.
Hier kun je hem ook krijgen http://www.motorhomewifi....im-roaming-data-sim-card/ (wel ietsje duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45
nsuro80: als je echt heel vaak in het buitenland bent kun je ook eens kijken naar Vodafone Red Plus. Zeker niet goedkoop, maar als je 15 dagen per maand in het buitenland bent dan kost die 3 euro per dag je ook al 45 euro per maand, los van je NL abo dat je ook nog hebt neem ik aan.

http://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/red-plus.shtml (site is nu alleen down)

Ze hebben ook zakelijke varianten vanaf € 55 per maand sim-only (ex btw, met 1 GB p/mnd buitenland, 2 GB binnenland), inclusief onbeperkt bellen en sms'en in het buitenland ook.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

carnager schreef op zondag 23 februari 2014 @ 06:23:

Zonder dat zij de sleutel weten. Of hoeven te weten. Zolang ze maar InstaBridge gebruiken.
Hoe veilig is dit? Instabridge heeft dan wel alle passwords?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

knakworst schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:59:
[...]
Hoe veilig is dit? Instabridge heeft dan wel alle passwords?
Ja, instabridge heeft de passwords maar ze staan gecodeerd opgeslagen.
Lees deze pagina even voor de details..
http://instabridge.com/nl/security

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 581372

Johnnygo schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:42:
Werkt hetzelfde als de Vodafone alles in een op reis blox van Vodafone.nl. Alleen 1 euro per dag duurder, en veeeel meer tegoed (500mb en daarna afgeknepen). Je krijgt de sim geactiveerd, en ingesteld voor het gebruik hiervan.
Hier kun je hem ook krijgen http://www.motorhomewifi....im-roaming-data-sim-card/ (wel ietsje duurder).
Dank voor je reactie! Die ga ik waarschijnlijk bestellen. De hoeveelheid data die je van Vodafone NL krijgt is echt te weinig.
Sorcerer8472 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:58:
nsuro80: als je echt heel vaak in het buitenland bent kun je ook eens kijken naar Vodafone Red Plus. Zeker niet goedkoop, maar als je 15 dagen per maand in het buitenland bent dan kost die 3 euro per dag je ook al 45 euro per maand, los van je NL abo dat je ook nog hebt neem ik aan.

http://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/red-plus.shtml (site is nu alleen down)

Ze hebben ook zakelijke varianten vanaf € 55 per maand sim-only (ex btw, met 1 GB p/mnd buitenland, 2 GB binnenland), inclusief onbeperkt bellen en sms'en in het buitenland ook.
Bij dit Vodafone NL abonnement heb je toch wel echt een stuk minder data dan bij de Vodafone IT variant. Wat meer data vind ik toch wel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Stom trouwens dat ze je bij dat abo wel hoog EU-buitenbundeltarief laten betalen ipv gewoon het binnenlandse buitenbundeltarief. Da's al hoog genoeg namelijk.

Maar voor mij is het heel onpraktisch ivm onbereikbaar zijn op m'n eigen nummer. Heb geen duosim-telefoon en geen zin om altijd een losse mifi-dongle mee te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:28
dan is het wachten of de EU gaat beslissen om roaming af te schaffen. Laten we het in ieder geval hopen, zou erg goed zijn voor de concurrentie op de Nederlandse telecom markt, die nu van prijsafspraken aan elkaar hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:51
Iemand nog recente ervaring in Marokko? Ik zit binnenkort een weekje in Marrakesh en wil voor noodgevallen (werk) wel online kunnen. Ik zag dag iemand met de opmerking kwam dat je voor ongeveer 20 euro een prepaidsimkaart koopt. Is dat nog steeds zo? En is zoiets gemakkelijk op of bij het vliegveld te krijgen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:52
Aangezien ik in maart naar Marrokko ga, ben ik hier ook benieuwd naar. Ik heb al veel research gedaan over het hoe en wat.
Ook slapen wij in verschillende guesthouses en vroeg ik ook welke provider ik het beste kan kopen. Daar komt toch echt Maroc Telecom uit.

Daarbij kom ik voor een Sim-Only (Pre-Paid) toch uit op de volgende keuzes:
http://www.iam.ma/PARTICU...NEMENT/Pages/Accueil.aspx

- Forfait Liberté
- Jawal

Zelf denk ik voor de Jawal versie te gaan. Hierbij koop ik voor 10 dagen voor 50MAD (€4) een internet pakket voor...
Ja, waarvoor... Ik kan het niet echt helemaal duidelijk krijgen, maar onderaan de website staat, dat wanneer je de 400mb per dag passeert, je terug wordt gegooid naar een snelheid van 128/128
De volgende dag krijg je pas weer je 3G (7,2mb/s) snelheid

Het fijne kan ik er echter nog niet van vertellen, dus ik hoop dat iemand je iets meer kan vertellen...

Verder voor noodgevallen, welke provider heb je? Marokko valt gewoon onder de voordeellanden van Vodafone, waardoor je gewoon 35mb per dag kunt gebruiken, inclusief 20 belminuten, 20 minuten gebeld worden en 20 sms.

Ik ga backpacken door Marokko, en neem mijn iPad mee, en wil wel de verbinding kunnen delen, omdat ik weinig van te voren boek (wel veel uitzoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:51
Ik zit bij KPN. Die hebben niet echt heel interessante deals buiten Europa. Daarom vind ik zo'n prepaid-oplossing wel een interessante. Ik wil alleen niet teveel tijd kwijt zijn met het regelen ter plekke, daarvoor ga ik te kort. Onder de 400MB per dag moet ik makkelijk kunnen blijven.

Moet ik alleen even kijken wat ik doe qua simkaarten. Als ik die Maroc Telecom kaart in mijn iPhone 5S stop, dan heb ik nog wel een toestel nodig om mijn nano-simkaart van KPN in te stoppen. Even zoeken of er simpele converters zijn.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Noppesnada schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:43:
Mijn dochter gaat volgende maand naar de U.K. voor 1 week.

Ze heeft een dual sim toestel, maar ik heb ook een Huawei mifi e586 besteld.

Ik zie door de bomen het bos niet meer als ik Google op data sim uk.

Iemand een goede tip ?

Zou leuk zijn als de data ook in Frankrijk, Nederland of Italië bruikbaar blijft.

Moet uiteraard wel prepaid zijn en geen abbo.

Iemand ?

John
edit 02/03

Ik ben er uit.

Ik heb via Ebay een Giffgaff Sim gekocht voor een paar euro. Die in NL geactiveerd en opgewaardeerd via creditcard (een 10 pond goodiebag met 1 GB data voor 1 maand geldig). Ik moest wel registreren op een adres in Engeland.

Vervolgens de sim in mijn Huawei E586 mifi gedaan en de instellingen gedaan volgens de volgende site:

http://community.giffgaff...2/highlight/true#M1614316

Zojuist in NL de data geprobeerd (Roaming via KPN) en ik kon gewoon internetten.

Sim ook in een normaal toestel gedaan en bellen/sms-en en whatsappen. Alles werkt.

Als haar Cubot GT99 op tijd binnen is (de Faea F1 heeft een botsing met de stoep niet overleeft) gaat er nog een "Bliep" sim kaartje in. Daarmee kun je in het buitenland ook data verkrijgen. Dit Bliep kaartje heb ik ook getest met de Huawei E586 en dat werkte prima.

Ik hoop dat deze info iemand nog van nut kan zijn.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
posttoast: Marokko valt niet onder de Voordeellanden van Vodafone hoor!

Wel heeft Vodafone tegenwoordig een bundel voor 5 euro per dag met daarin 30 MB data per dag, roaming. Is leuk als je in korte tijd heel veel verschillende landen aandoet, maar anders is het vrij duur... 35 euro per week vind ik duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:52
Had het al ontdekt ja.
Mijn plan is nu om van het vliegveld in Fez naar het treinstation te gaan met "bus 16"
Die beland op het treinstation waar ook een officiële winkel van Maroc Telecom zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 14:56

Eris

-

Finland:

Saunalathi

Simkaart is te koop voor 5 euro en is 3 maanden geldig
Opwaarderen vanaf 0 euro + data pakket of 10 euro via creditcard (Of lokaal)

Maximum rated speed
384 Kbit / s

Monthly Package 1 - € 6.80
How to order: send an SMS to the number 15020 DATA384
Half Year Package - € 29.80
How to order: send an SMS to the number 15020 DATA6KK

Maximum rated speed
1 Mbit / s

Monthly Package 2 - € 12.80
How to order: send an SMS to the number 15020 MEGA DATA
Maximum rated speed
4 Mbits / s

Weekly Package - 6,90 €
How to order: send an SMS to the number 15020 DATA7
Monthly Package 3 - € 17.80
How to order: send an SMS to the number 15020 DATA31
Maximum rated speed
21 Mbits / s

Monthly Package 4 - € 22.80
How to order: send an SMS to the number 15020 DATA21M

Bellen / SMSen (Nationaal is ook maar 0,066 cent)

Zo hoort prepay te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:04
Iemand nog advies voor een vakantie in Noorwegen en mobiel internet aldaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Chillimobil levert internet voor omgerekend 1 EUR per dag (10 NOK) met een maandelijkse limiet van 1GB volgens Google. Is Telenor netwerk. Nu zijn mijn ervaringen met Telenor-Vodafone in Zweden heel slecht maar in Noorwegen schijnt het top te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ik ga eind mei voor 2 weken naar de USA (Colorado), en koop daar normaal gesproken een AT&T GoPhone kaartje waarmee je voor $2 per dag onbeperkt kunt bellen en SMS'en, echter zonder data.

Nu wil ik dit jaar ook data op mijn telefoon, dus ben ik op zoek naar iets waarmee ik goedkoop kan bellen en SMS'en, maar ook ongeveer 500 MB data tot mijn beschikking heb.

Bij AT&T kom je dan uit op een plan met onbeperkt bellen, SMS'en en 1GB data voor $60 per maand. Zijn er goedkopere alternatieven te krijgen? T-Mobile gaat het waarschijnlijk niet worden, omdat mijn toestel de 1700 MHz band niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik zal waarschijnlijk voor gek worden verklaard, maar heb je al eens bij KeepGo gekeken? USA is hun thuisland en ze doen daar volgens mij een unlimited plan voor zowel data als voice. Misschien kan je daar iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Heb zelf een readysim, zit weliswaar op tmobile netwerk, maar zij werken hard aan 3G op frequenties die wij wel kunnen ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-06 15:30
Op deze pagina staat dat vodafone.it een actie heeft dat het paspoort nu tot 15 juni ook in USA werkt:
http://www.vodafone.it/po...o/Vodafone-Smart-Passport
Dus misschien is europasim.com een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Zou Vodafone NL eens moeten doen met hun Passport!
Trouwens, 60 USD = 45 EUR. Niet eens zo heel gek duur. Valt internationaal bellen vast niet onder hè? :P

AT&T heeft trouwens sowieso wel betere dekking dan T-Mobile overal, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat voor Belgie Aldi Talk wel interessant is. Kaartjes zijn makkelijk aan te komen voor 'buitenlanders' (zitten veel Aldi's) en de bundel is 400 MB voor 4 euro (goedkoper als mobile vikings met 10 euro voor 500 MB, mobile vikings 2 GB voor 15 euro is wel goedkoper als je die data nodig hebt, met Alditalk zou je dan 20 euro kwijt zijn)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Voor diegenen die nog op zoek zijn naar een Mifi, kijk eens hier:

http://business.vodafone....6-3g-hotspot/sku53240020/

Dit is een rebadged Huawei E5331 mifi. Unlockcodes hiervoor zijn voor rond de 4 euro te vinden op eBay. Inclusief BTW kom je dan incl unlockcode uit op 44 euro. Er staat ook een 4G Mifi op die site (R212-Z) voor 79 euro inclusief BTW. Heb deze zelf besteld, komt morgen binnen. Ben benieuwd of hij simlockvrij is...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:48
dan koop ik liever een echte simlockvrij op op amazon,de voor 46 euro :)
http://www.amazon.de/dp/B...4&creativeASIN=B00ARFVTKS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:49
tha_bulldog schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:50:

Dit is een rebadged Huawei E5331 mifi. Unlockcodes hiervoor zijn voor rond de 4 euro te vinden op eBay. Inclusief BTW kom je dan incl unlockcode uit op 44 euro. Er staat ook een 4G Mifi op die site (R212-Z) voor 79 euro inclusief BTW. Heb deze zelf besteld, komt morgen binnen. Ben benieuwd of hij simlockvrij is...!
ik had ook al even naar deze mifi zitten kijken.....79 euro is al een koopje volgens mij...maar vroeg me af of deze indien er een simlock op zit wel te unlocken is?....hij heeft LTE cat 3...terwijl er ook al cat. 4 is....is dit een nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:28
Iemand hier ervaringen mee?!
Kwam deze tegen na even googelen voor goedkope sim kaartjes voor alvast voor op vakantie naar Frankrijk...
Afhankelijk van wifi bij de MacDonalds of inlogcodes op een random wifi accespoint voor een kwartiertje per dag is niet zo fijn.. ;)

http://france.prepaidzero...Lb8hI_Vkb0CFTCWtAodJF4AGA

Ziet er opzich wel prima uit.
1gb voor een maand, vanaf activatie.
3 maanden voordat je op vakantie gaat kun je al bestellen
Extra tegoed bijbestellen ook mogelijk indien nodig.

Heb een telefoon met dual-sim, dus kan zo een extra simkaart erbij in doen en deze instellen als data sim terwijl met de t-mobile sim nog gewoon gebeld en ge-smst kan worden.
Eventueel een oude telefoon en dan gebruiken als MiFi(tethering) kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Het lijkt me geen goed aanbod, en wel om de volgende redenen:

1. Het is te duur, Joe Mobile is goedkoper en geeft je meer data
2. Bouygues is het slechtste netwerk van Frankrijk. SFR en Orange hebben veel betere dekking
3. Dual sim telefoon. Toevallig eentje met een Mediatek? Die ondersteunen geen UMTS900, een vereiste in Frankrijk voor 3G in de landelijke gebieden. Met alleen UMTS2100 kom je niet heel ver daar helaas.

Denk echt dat Joe Mobile (zie TS) een betere oplossing voor je is, al dan niet met een Mifi (via Vodafone of de hierboven beschreven E5331 van Amazon.de) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:08

sphere

Debian abuser

Iemand nog tips voor Spanje? Ik zie bijv Vodafone voor 29 euro maar voor 8 dagen is dat te gortig.

edit: http://corporate.tuenti.c...nds-in-the-Canary-Islands

[ Voor 30% gewijzigd door sphere op 15-03-2014 11:03 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Inderdaad Tuenti. Movistar heeft ook het beste netwerk daar en op het vasteland van Spanje :) Wegblijven bij Yoigo in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
tha_bulldog schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:50:

Heb je de link van de R212-Z?
Ik kan hem wel vinden maar dan is hij een stuk duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218175

Ik heb vandaag zelf even onderzoek gedaan naar een aantal providers die wereldwijd lage(re) roamingkosten aanbieden van de 'grote drie' in Nederland. Deze tarieven heb ik in een PDF samengevoegd, hopelijk kan ik een aantal lezers van dit forum ook hiermee helpen.

Wat mij betreft is dit vooral voor de volgende doelgroep: mensen die op regelmatige basis reizen en lagere kosten willen dan bij KPN/VF/T-M en het bovendien niet erg vinden om een buitenlands telefoonnummer te bezitten. Gezien mijn reisplannen heb ik geen baat bij losse simkaarten per land omdat het dan een hele dikke stapel zal worden >:)

Een streepje in de tabel betekent dat deze dienst niet in het specifieke land wordt aangeboden door de provider.
Tips, opmerkingen? Let me know!

https://www.dropbox.com/s...orld%20SIM%20rates%20.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
koesie schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 11:35:
[...]

Heb je de link van de R212-Z?
Ik kan hem wel vinden maar dan is hij een stuk duurder
http://business.vodafone....z-4g-hotspot/sku53880020/

Update: Heb hem binnen en hij is simlockvrij! Wel aangepaste Vodafone firmware maar die is vrij overzichtelijk. Ding is wel groot maar voelt solide aan.

[ Voor 17% gewijzigd door RadioAir op 15-03-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Bedankt en mooi dat hij simlock vrij is.
Nog een vraagje, als je er een SD kaartje indoet, kan je de data op de kaart dan benaderen via het wifi netwerk?

[ Voor 59% gewijzigd door koesie op 16-03-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ja, via HTTP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-06 19:36
Wat voor apparaat is dit? Is het mogelijk om de standaard software op dit toestel te laden? Kan je ook alternatieve APN's invoeren zodat andere data SIM kaarten ook werken?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dit is een 4G MiFi, hij lijkt op de ZTE MF93D maar die heeft een kleurenscherm en deze niet, hij is door ZTE gemaakt (daarom de R212-Z ipv de R212 wat in feite gewoon een Huawei E5776 is). Andere APN's kan je gewoon instellen (en die werken ook, mijn bliep, Blau.DE en Joe Mobile kaartjes werkten allemaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
tha_bulldog schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:44:
Dit is een 4G MiFi, hij lijkt op de ZTE MF93D maar die heeft een kleurenscherm en deze niet, hij is door ZTE gemaakt (daarom de R212-Z ipv de R212 wat in feite gewoon een Huawei E5776 is). Andere APN's kan je gewoon instellen (en die werken ook, mijn bliep, Blau.DE en Joe Mobile kaartjes werkten allemaal).
Bedankt voor je info! Ik heb er ook een gekocht als vervanger voor mijn 3G UMTS Dongle. Wellicht dat dit toestel beter werkt als we met een groep op vakantie gaan! Voor 79 euro is dit toestel ook niet erg duur vergeleken met andere 4G MiFi's en voor mijn doel ook in de toekomst meer dan toereikend.

Hier staat overigens de geavanceerde handleiding, voor degene die zich alvast in wil lezen:

https://www.business.voda.../05_summary/p_summary.jsp

[ Voor 20% gewijzigd door Jassy op 16-03-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
jammer had liever CIFS/SMB gezien dan kon je streamen naar je telefoon/tablet/whatever.

Maar bedankt voor je info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:29
tha_bulldog schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:44:
Mooi apparaat, en vooral betaalbaar. Heb je 4G al kunnen testen? Voornamelijk ontvangst en stabiliteit?

[ Voor 3% gewijzigd door Untouchablezz20 op 16-03-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Jazeker, na wat prutsen m'n nanosim van Vodafone met de 10GB blox werkend gekregen. 4G is hier alleen op de 800MHz band en de capaciteit is niet al te hoog. Haal met m'n 5S zo'n 12Mbit down en 15 up. Met de R212 haal ik up hoger (21), down hetzelfde. Moet hem nog een keer in een 4G1800 gebied proberen, waarschijnlijk aanstaande woensdag. Ontvangst is wel echt beter met de mifi dan met de 5S.

@koesie, streamen via CIFS/SMB lijkt me voor zo'n appraraat niet echt relevant, je kan dan net zo goed de microSD in je device duwen (Apple producten uitgezonderd natuurlijk). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Plus dat je op de MiFi 2 antennes aan kunt sluiten (En dus ook MIMO heeft!) zodat je in een rijdend voertuig een excellente verbinding hebt. Ja, dit apparaatje heeft wel wat!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 11:46
6 april komt mijn vriendin over vanuit de VS en willen we een bezoek brengen aan Belgie, Duitsland, Tsjechie en Polen. Zij heeft een (tegen die tijd hopelijk) simlock vrije iphone 5S, ik heb een simlockvrije 5S met een Telfort SIM only. Nu wil zij in Nederland, en wij beiden daarbuiten, natuurlijk Internet hebben in de landen die we bezoeken.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar de beste oplossing, waarschijnlijk is het beste een kaart die in alle landen werkt (dus ook in NL voor haar) en voor mij een kaart voor buiten NL. Nu zou ik zo'n MiFi device kunnen overwegen natuurlijk, de sim in haar telefoon voor NL en daarbuiten in de MiFi voor ons beiden.

Op de site van Europasim kan ik nergens zien waar ik fysieke sim kan bestellen? Kijk ik er overheen oid?
Edit: gevonden via google http://www.europasim.com/Vodafone-Europe-Nano-SIM-Card-en

Is zo'n MiFi router met deze sim dan de beste optie?

Iemand tips, tricks, adviezen?

[ Voor 10% gewijzigd door tslh op 16-03-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dan is Europasim of een Keepgo simmetje huren het handigste. Of een Duitse Aldi Talk simkaart, daar kan je ook e.e.a. aan roaming mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Jassy schreef op zondag 16 maart 2014 @ 12:42:
Plus dat je op de MiFi 2 antennes aan kunt sluiten (En dus ook MIMO heeft!) zodat je in een rijdend voertuig een excellente verbinding hebt. Ja, dit apparaatje heeft wel wat!! :)
wat voor antennes?...en waar haal je deze?

ik het de vodafone mifi ook besteld voor deze prijs kon ik hem niet laten liggen..overal is hij flink duurder.

edit al wat gevonden http://www.4g-store.com/4g-indoor-antenna.html

[ Voor 7% gewijzigd door Michel242186 op 16-03-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik zie niet zo snel een MIMO antenne (dus met twee aansluitingen) maar denk dat je ook gewoon twee sprietjes aan kan sluiten. Het gaat er om dat door de diversity techniek je radiosignaal beter te ontvangen is. Deze techniek wordt ook gebruikt voor DVB-T in rijdende voertuigen :)

Er is overigens voor de iPhone én voor Android ook een beheer app waarmee je o.a. ook APN's in kan stellen. Werkt prima!

[ Voor 18% gewijzigd door RadioAir op 16-03-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 11:46
tha_bulldog schreef op zondag 16 maart 2014 @ 14:09:
Dan is Europasim of een Keepgo simmetje huren het handigste. Of een Duitse Aldi Talk simkaart, daar kan je ook e.e.a. aan roaming mee doen.
Ok, dit klinkt waarschijnlijk het handigste/goedkoopste: we plaatsen de Europasim in haar telefoon, terwijl we in NL zijn kan zijn tetheren op mijn iPhone en als we naar buitendland gaan tether ik op de hare.

Wat doet het permanent aanhebben van de hotspot functie op de iPhone eigenlijk met de batterijduur? Kan iemand daar iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik kwam er de laatste keer pas na drie dagen achter. Zegt genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Supertip schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:11:
[...]

Ik neem aan dat je het over Joe Mobile hebt?

Ik heb geactiveerd vreemd vond ik wel dat ik een mobiel nr. moest kiezen, wel dat in nl deze al in de simkaart ingebakken zit.
En in al mijn euforie de 20€ 3GB optie genomen er vanuit gaande dat de 30 dagen zouden gaan tellen als ik pas met de sim contact zou maken.
Dus niet, de 20€ optie gaat direct lopen bij betaling.
Ik heb gewoon mijn huisadres opgegeven, maar nog geen rekening ontvangen.

Let op als je de sim 6 maanden niet oplaad dan vervalt hij, op mijn vraag naar Joe hoe ik dit moest aanpakken kreeg ik een mooie oplossing.

Docteur.X heeft 5€ tegoed in mijn spaarvarken(cagnotte) gestort, over 6 maanden krijg.ik een mail dat mijn sim verloopt, dan kan ik de 5€ (gratis gekregen) optie gebruiken om mijn sim op te laden.
Zodat ik mijn sim in de vakantie2014 weer kan gebruiken.

Gewoonweg een super nette oplossing van hét Joe Mobile team _/-\o_

Ps. De Joe Mobile app lijkt ontwikkeld aangeboden door een derde partij, daar zou ik persoonlijk voorzichtig mee zijn, dat.omdat je de inlog gegevens zo te grabbel kunt gooien.

Gebruik daarom hét webportaal van Joe Mobile.
Ik heb een joemobile simkaart die over een week verloopt met 20€ 3GB optie. Als ik nu de dashboardknop aanzet wordt dan 20 euro van mijn creditcard afgeschreven en gaat dan de teller gelijk lopen?
Dat is zeer ongunstig, omdat ik pas in mei/juni naar Frankrijk ga.
Of kan ik 5 euro af laten schrijven?
Mijn frans is te slecht om joemobile een mail te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
hakuin schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:10:
[...]

Ik heb een joemobile simkaart die over een week verloopt met 20€ 3GB optie. Als ik nu de dashboardknop aanzet wordt dan 20 euro van mijn creditcard afgeschreven en gaat dan de teller gelijk lopen?
Dat is zeer ongunstig, omdat ik pas in mei/juni naar Frankrijk ga.
Of kan ik 5 euro af laten schrijven?
Mijn frans is te slecht om joemobile een mail te sturen.
je kunt hem gewoon opwaarderen met 5 euro en dan is hij weer een half jaar geldig...je moet pas die 3GB toevoegen waneer je bijna op vakantie gaat...oh ja en niet vergeten na het upgraden even het automatisch verleng knopje van je maand abo op off te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Michel242186 op 17-03-2014 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Michel242186 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:34:
[...]

je kunt hem gewoon opwaarderen met 5 euro en dan is hij weer een half jaar geldig...je moet pas die 3GB toevoegen waneer je bijna op vakantie gaat...oh ja en niet vergeten na het upgraden even het automatisch verleng knopje van je maand abo op off te zetten.
Moet ik 5 euro opwaarderen in het menu OFFRE via SOUSCRIRE, SUIVANT en dan de dashboardknop aanzetten?
Of moet ik de dashknop eerst aanzetten en krijg ik dan een keuze om 5 euro op te waarderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
hakuin schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:06:
[...]

Moet ik 5 euro opwaarderen in het menu OFFRE via SOUSCRIRE, SUIVANT en dan de dashboardknop aanzetten?
Of moet ik de dashknop eerst aanzetten en krijg ik dan een keuze om 5 euro op te waarderen?
Gebruik chrome om naar de site te gaan, die kan alles vertalen in het Nederlands of Engels.
Op het moment dat je het schuifje op aan gaat zetten kan je kiezen welke pakket je wilt.
Je kiest dan natuurlijk de €5,- optie, en als je dit in je spaarpotje hebt gaat het daar vanaf.

De volgende dag het schuifje weer op off zetten en je zit weer goed voor 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Er is nu een promo bij Joe dat als je migreert naar de 20 euro 4G optie vóór 18 april, dan krijg je de 20 euro terug.

Code Promo: JOE4G

Disclaimer: Ik weet niet of je de 20 euro gelijk niet hoeft te betalen, of dat je de 20 euro als tegoed in de cagnotte terugkrijgt, zodat je er een volgende keer gebruik van kan maken.

[ Voor 47% gewijzigd door knakworst op 18-03-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Misschien is dit topic niet meer van belang, als dit wordt doorgevoerd;

http://www.rtlnieuws.nl/e...land-wordt-veel-goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
EU ja, maar daar vind ik het nu al best te doen. Erbuiten is ff een ander verhaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Op tweakers staat de melding ook
nieuws: Commissie Europarlement steunt 'zwakke netneutraliteit' en einde roaming

Maar lees eens de commentaren, helemaal de vierde van boven van Titan_Fox is erg interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
koesie schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:53:
Op tweakers staat de melding ook
nieuws: Commissie Europarlement steunt 'zwakke netneutraliteit' en einde roaming

Maar lees eens de commentaren, helemaal de vierde van boven van Titan_Fox is erg interessant
Klopt exact.
Je krijgt dan eerder een duurdere abbonnementsvorm waarbij er geen roaming kosten zijn, dan dat roaming volledig wordt afgeschaft.
Heeft dit topic dus alsnog bestaansrecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
dutchgio schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:56:
[...]

Klopt exact.
Je krijgt dan eerder een duurdere abbonnementsvorm waarbij er geen roaming kosten zijn, dan dat roaming volledig wordt afgeschaft.
Heeft dit topic dus alsnog bestaansrecht ;)
Zie Vodafone Red Plus en Red Business. Red Business is een tientje per maand duurder dan Business Essential met als enige verschil onbeperkt bellen/sms en 1 GB data in het buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Dat is inderdaad waar, het geld dat ze mislopen moet weer op een andere manier worden verdient. Dan laat ik mijn flex sim-only nog even doorlopen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 10:49
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:39:
Misschien is dit topic niet meer van belang, als dit wordt doorgevoerd;

http://www.rtlnieuws.nl/e...land-wordt-veel-goedkoper
Tjsa.....vanaf eind volgend jaar. Dan hebben we met enige mazzel nog twee zomervakanties en een wintersport te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
koesie schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 08:49:
[...]

Gebruik chrome om naar de site te gaan, die kan alles vertalen in het Nederlands of Engels.
Op het moment dat je het schuifje op aan gaat zetten kan je kiezen welke pakket je wilt.
Je kiest dan natuurlijk de €5,- optie, en als je dit in je spaarpotje hebt gaat het daar vanaf.

De volgende dag het schuifje weer op off zetten en je zit weer goed voor 6 maanden.
Het is gelukt. Er zat nog 5 euro in het spaarvarken.
Bedankt Michel242186 en Koesie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
tha_bulldog schreef op zondag 16 maart 2014 @ 12:26:
Jazeker, na wat prutsen m'n nanosim van Vodafone met de 10GB blox werkend gekregen. 4G is hier alleen op de 800MHz band en de capaciteit is niet al te hoog. Haal met m'n 5S zo'n 12Mbit down en 15 up. Met de R212 haal ik up hoger (21), down hetzelfde. Moet hem nog een keer in een 4G1800 gebied proberen, waarschijnlijk aanstaande woensdag. Ontvangst is wel echt beter met de mifi dan met de 5S.

@koesie, streamen via CIFS/SMB lijkt me voor zo'n appraraat niet echt relevant, je kan dan net zo goed de microSD in je device duwen (Apple producten uitgezonderd natuurlijk). :)
Interessant apparaatje, hoe had je hem voor die prijs kunnen bestellen? Is nu volgens mij niet meer los te krijgen zowel in zakelijke als in persoonlijk Vodafone shop?

Ik zit eraan te denken als opvolger van mijn MF-60 die na paar jaar trouwe dienst nu over kan naar een familielid. Nog niet echt nodig om te switchen aangezien de plekken waar ik hem gebruik überhaupt geen enkele netwerk provider nog live is met 4G, maar je kan maar beter voorbereid zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 14:34

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
gaat niet zo snel, duurt nog wel een paar jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

@driel24 Dit draadje beperkt zich niet tot de E.U. (waarbij de door jou aangehaalde uitspraak dit wél doet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
en het is ook nog maar de vraag of je dan in de EU uit de bundel kunt internetten, of dat dit (tegen lagere tarieven) bovenop je normale abonnementskosten komt, zodat het alsnog voordeliger is om een buitenlandse simkaart te nemen.
Anyway ik heb een europa sim gekocht, dus zit voorlopig goed (voor €3 500 mb per dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik denk dat voor buiten de EU dit draadje een stuk relevanter zal gaan worden hierdoor. Want de providers hebben hun aandeelhouders die geen genoegen nemen met afnemende winsten (dat betekend nog steeds geen verlies!), dus als ze het niet meer in de EU kunnen verdienen zullen de roaming tarieven erbuiten zeker niet gaan dalen en misschien zelfs stijgen. Zolang je in veel landen buiten de EU nog 8 euro per MB betaald blijf ik mijn verzameling sim kaartjes uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 20:57
Bewaar je die dan ? Bij mij gaan ze altijd gelijk weer weg na de vakantie. De volgende keer zijn ze waarschijnlijk toch verlopen. En vaak is een nieuwe kopen nog goedkoper dan een oude bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:12
Ik ga volgende week een paar dagen naar een gebied in Belgie waar de dekking van de verschillende netwerken maar heel matig is.

Ik wil gebruik kunnen maken van mobiel internet voor niet te duur, en wil daarvoor een prepaid-kaartje aanschaffen, aleen om mee te internetten dus.
Ik heb de keuze om in Belgie voor 10 euro een pay&surf kaartje te kopen van Proximus, wat gemiddeld gezien nog de beste dekking zou moeten geven.
Een andere keuze is een Nederlands vodafone prepaid kaartje te kopen en daarvan de buitenlandbundel aan te zetten voor 2 euro per dag, dan ben ik ook voor een tientje klaar.

Vraag: is het zo dat wanneer ik voor de Nederlandse vodafone prepaid kies, ik dan in Belgie van zowel proximus, mobistar en base netwerk gebruik kan maken? Dat zou namelijk een enorm voordeel geven ten opzichte van een Belgisch kaartje dat alleen op het Proximus netwerk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ja, met een Vodafone kaart kan je op alle drie de netwerken. Echter wel alleen 2G/3G, geen 4G vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Mijn ouwe S2 kan sowieso geen 4G aan.
Dan ga ik toch voor de vodafone optie, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Wanneer ik in het buitenland zit en elke dag die bundel "Alles-in-1 op Reis" van vodafone aanzet op de prepaid sim, dan kan ik dat waarschijnlijk het beste doen met een sms naar 4000.
Moet je die sms ook betalen of is die gratis?
Dat zou namelijk net het verschil maken of ik met 5x2,-= 10,- euro uitkom of dat ik nog een keer extra moet opwaarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Bij mijn weten is die SMS gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:02
Zuid Afrika:

Bij Vodacom en MTN koop je voor ongeveer 10 euro (R150) 1GB prepaid 3G data. In de steden prima dekking, daar buiten soms minder. Zelf heb ik ervaring met MTN ZA. Koop een simkaart voor R1 en laat deze in de winkel activeren. Je NL paspoort is voldoende. Koop vervolgens R150 (of 60+60+30) "Airtime" en activeer via het menu (ik geloof *141*1# en *141*2#) een internet bundel. Ze hebben ook uncapped dagbundels voor R50, maar dat is een grote grap. Na 150MB wordt je snelheid namelijk gecapped op 128Kb/s.

Lekker!

Pagina: 1 ... 12 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.