Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333920

Als je een Joe Mobile sim kaart hebt en hem activeert kan je hem dan opwaarderen met een Neteller creditcard met een NL adres? En heb je 1GB voor 11 euro of zie ik het verkeerd?
https://www.joemobile.fr/...forfait-SMS-MMS-illimites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43
Dat UMTS900 in Frankrijk is echt geweldig. Werkt werkelijk overal! Nergens 2G tegengekomen, zelfs op de meest onherbergzame plekken gewoon H+ via 900 MHz. Ook als je belt dan blijft hij via 3G bellen en switcht hij niet terug.

Vergeleken daarmee voelt het in Nederland allemaal maar hopeloos ouderwets aan :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Anoniem: 333920 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:04:
Als je een Joe Mobile sim kaart hebt en hem activeert kan je hem dan opwaarderen met een Neteller creditcard met een NL adres? En heb je 1GB voor 11 euro of zie ik het verkeerd?
https://www.joemobile.fr/...forfait-SMS-MMS-illimites
Volgens een thread op het joemobileforum zou het met een NL kaart ook gewoon moeten kunnen:

https://communaute.joemob...uring-holiday/td-p/197338

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:25

knakworst

Get more sats!

NL CC werkt bij mij prima.
Ik heb helaas best wel veel gebieden waar ik terugval op edge.
Hier in Zuid Frankrijk wa vorige week maandag ook een flinke storm, heb wel het idee dat dat voor enig uitval gezorgd heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door knakworst op 12-08-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
:?
tha_bulldog schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:46:
Apart, normaal klopt de SFR kaart eigenlijk altijd wel.. Misschien is er een lokale mast kaduuk, dat kan ook nog :)
Hier nog een update het ontvangst is alleen nog maar slechter geworden op mijn vakantieadres.
Dus van ellende maar een WiFi hotspots kaartje gekocht, slechts 20€ voor 7 dagen.
Och de benzine en koffie is ook duur.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-04 12:52
Ik wil voor een verblijf in België een simkaart van Mobile Vikings nemen, nu zie ik dat je voor een Data Only 15 euro kwijt bent. Hier krijg je dan 2GB internet bij.

Is deze simkaart ook in mijn telefoon te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
koesie schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:41:
[...]

Volgens een thread op het joemobileforum zou het met een NL kaart ook gewoon moeten kunnen:

https://communaute.joemob...uring-holiday/td-p/197338
Klopt heb deze week met een nederlandse ing mastercard betaald en het is allemaal prima gegaan, het enige wat opviel is dat ze niet alleen de eerste maand echt afschrijven van je creditcard maar ook al een reservering voor de tweede periode doen op je cc, ik neem aan dat die verdwijnt zodra je automatische opwaardering uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
Even mijn ervaringen delen met JOE mobile in Frankrijk.

Overal H+ of 3g bereik gehad (Omgeving Dijon, Loire, Normandië)
11 euro opladen met nederlandse Credit Card.
Adres van 1e camping gebruikt bij aanmaken account
NL rijbewijs gebruikt.

Prima provider. Veel gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarokuna
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09-2019
Ik ben van plan om binnenkort een kaartje van JOE Mobile te kopen voor Frankrijk.
Waar moet ik allemaal rekening mee houden? Ik verwacht dat ik hem gewoon in mijn telefoon stop en ik in Frankrijk kan internetten :p Heb ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
:X
Zarokuna schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:02:
Ik ben van plan om binnenkort een kaartje van JOE Mobile te kopen voor Frankrijk.
Waar moet ik allemaal rekening mee houden? Ik verwacht dat ik hem gewoon in mijn telefoon stop en ik in Frankrijk kan internetten :p Heb ik het fout?
Nee alles goed behalve dat je de telefoon ff opnieuw moet opstarten met nieuwe sim.
Standaard pincode 0000.

Suc6

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zarokuna schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:02:
Waar moet ik allemaal rekening mee houden?
Dat staat allemaal in het topic, het is wel de bedoeling dat je zelf op zoek gaat :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 19-06 14:34
Zojuist in Madrid tuenti 1gb gekocht. Super geholpen.
Man achter balie heeft alles ingesteld. Nu met h+ op het net
Voor 12 euro. Moest eerst 4.50 euro service kosten betalen.
Was voor mij ook Ok. Maar hij rekende het toch niet. #happy

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-05 14:49

denemio

derpdennis

Joe mobile heeft het prima gedaan in frankrijk, supergoede 3g dekking, snelle verbinding (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Joe mobile kaart via Knakworst ontvangen (bedankt hiervoor) en 20 euro opgewaardeerd.
Hoe kan ik de maandelijkse afschrijving stopzetten?

[ Voor 70% gewijzigd door hakuin op 25-08-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Graag gedaan. Bij inloggen op de website, staat er ergens een on-button. Als je die op off zet, moet het goed gaan. Je ziet dan gelijk de datum tot wanneer het tegoed geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:53
Ik heb op Curacao 2 weken lang een Chippie kaartje van Digicel gehad.

1 gigabyte data en 15 Nafl beltegoed voor 2 weken.

Kostte me omgerekend 11,35 euro.

Werkte perfect. Ik kon ook met mijn dual sim telefoon een hotspot openzetten zodat de rest van het gezin van data gebruik kon maken. Ik zat erg afgelegen (Bandabou voor de kenners) maar had een prima stabiele verbinding en snelheid.

Een aanrader

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Zit nu in Spanje op tuenti 1gb. Ik wil eigenlijk opwaarderen en weer 1gb laten ingaan.
Ik kan niet ontdekken hoe dat moet.

Weet wel dat ik op meerdere locaties kan opwaarderen. http://www.tuenti.com/movil/puntos-de-recarga
Maar hoe ik dan weer 1gb laat starten.... Zijn er spaans-taligen die kunnen helpen ?

[ Voor 7% gewijzigd door driel24 op 25-08-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Opnieuw 1gb is niet mogelijk. Heb gewoon nog 1 sim gekocht.
Achteraf had 3 gb beter geweest.

Ben er nu achter dat tuenti een movistar onderdeel is.
Ze zijn daardoor ook in iedere movistar winkel te koop.
Staat bijna niet aangegeven op de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Joe mobile in Die( drome) is vrij traag. Ook lukt wifitetheren ondanks de goede instelling apn niet (wolfgang aldi telefoon. Thuis gaat het wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47
Ik heb zojuist mijn Joe mobile kaartje geactiveerd omdat ik aan het einde van de week naar frankrijk ga.
Wanneer kan/moet ik de service weer uitzetten. Moet dat als ik terug kom of kan dat direct al?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Dat kan direct al. Hij blijft 30 dagen actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Ik heb al alles geprobeerd, maar wifitethering lukt niet met joemobile, terwijl thuis het wel lukt met tmobile en simyo.APN is goed ingesteld en ik ben verbonden, maar ondanks activiteit op tablet en gsm (4.1.1) krijg ik geen internet (wel op mijn phone). Via blutooth lukt het ook niet. Wie weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
hakuin schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:13:
Ik heb al alles geprobeerd, maar wifitethering lukt niet met joemobile, terwijl thuis het wel lukt met tmobile en simyo.APN is goed ingesteld en ik ben verbonden, maar ondanks activiteit op tablet en gsm (4.1.1) krijg ik geen internet (wel op mijn phone). Via blutooth lukt het ook niet. Wie weet een oplossing?
Is het met een iphone ?
Met een samsung ging het bij ons vanzelf. (na 1x apn etc invullen)
Bij een iphone moesten we ook de apn-tether invullen.
Beetje naar beneden scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Nee met wolfgang aldi met android 4.1.1
Op franse fora hebben sommige ook problemen tetheren. Apn is goed ingesteld.

• hakuin
hakuin schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:13:
Na uren aan allemaal instellingen klooien, heb ik uiteindelijk op een frans forum de oplossing gevonden.
De oplossing is gewoon een tweede simkaartje (nederlands erbij stoppen). Ik heb namelijke een dualsim (in nederland hoeft dat niet).
Ik heb in het z-o frankrijk voornamelijk een edge verbinding, Bij grotere steden 3g.
Orange heeft op meer plaatsen een 3g verbinding.

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:01
Volgende week ga ik voor 2 weken naar India, waarbij ik van onderstaande beschrijving gebruik ga maken.
Ook ga ik 2 weken naar Nepal. Daar heb ik het één en ander uitgezocht, maar heb besloten geen lokaal sim-kaartje te nemen, aangezien er geen dekking is in het gebied waar ik doorheen trek.

Misschien is onderstaand goed genoeg om in de startpost te zetten?
Over anderhalve maand geef ik een update of onderstaande theorie klopte. 8)

India

Algemeen:
Koop in India alleen sim-kaartjes in de winkel. Niet van straat. Het probleem is dat je niet zeker weet of het sim-kaartje over 1 of 2 dagen geblokkeerd wordt, terwijl je onbeperkt internet voor 30 dagen beloofd is.

Aangezien in India alles goedkoop is, moet je gewoon gaan voor de "beste" provider:

- Airtel India

Aanschaf:
To buy airtel mobile connection, please visit the nearest airtel relationship centre and submit the documents listed below.

» Your self attested photograph
» Your photo proof of identity / signature
» The proof of your address (éénmalige rekening hotel/hostel)
Ook hiervoor kies de pre-paid variant voor een kortere periode (4 weken):
- 1GB: 255 Roepie = € 3,-
- 3GB: 655 Roepie = € 7,70
- 5GB: 855 Roepie = € 10,-
- 12GB: 1355 Roepie = € 16,-

Alle kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:16
hakuin schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:18:
[...]

Na uren aan allemaal instellingen klooien, heb ik uiteindelijk op een frans forum de oplossing gevonden.
De oplossing is gewoon een tweede simkaartje (nederlands erbij stoppen). Ik heb namelijke een dualsim (in nederland hoeft dat niet).
Ik heb in het z-o frankrijk voornamelijk een edge verbinding, Bij grotere steden 3g.
Orange heeft op meer plaatsen een 3g verbinding.
Die Wolfgang toestellen ondersteunen veelal geen UMTS900 en dan heb je inderdaad VEEL minder 3G. Orange heeft nog op meer plekken UMTS2100 omdat ze "vroeger" veel sneller waren met de uitrol van 3G.

Ben net zelf terug uit Frankrijk en inderdaad bijna overal 3G, maar op Ile d'Oléron en ook in Bretagne ging de mifi nog wel eens terug naar 2G, maar ik denk dat dat meer aan de mifi lag dan aan de kwaliteit van het signaal (dat ding was al snel ontevreden terwijl de iPhone 4S dan nog behoorlijk rap ging). Al met al blij dat ik deze oplossing via Joe Mobile een tijd geleden gevonden heb en met alle Tweakers heb kunnen delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Ben net terug van vakantie uit Frankrijk en zal mijn ervaringen ook even delen.
Ik had van te voren een mifi aangeschaft en dat was een prepay pakket van Orange France met een simkaart erbij (die ik vergeten was mee te nemen duh).

Naar aanleiding van tweakers en een andere site heb ik een Joemobile simkaart geregeld.
Heb de Joemobile van te voren geactiveerd en heb het €20,- pakket genomen.
Heb dit overigens gewoon met mijn Nederlandse Visa card kunnen doen.

Ter plaatse kwam ik erachter dat het bereik van Joemobile/SFR helemaal ruk was.
Ik had amper een 2g verbinding, maar zag dat Orange wel 3g had. Ook niet bijster sterk maar wel 3g.
Als ik wel bereik had ging het super en ik heb ook meerdere malen wat telefoontjes gepleegd wat ook super ging.

Dus na een paar dagen ben ik naar de Orange shop in Tournon Sur Rhône gegaan en heb daar een prepay Let's go Sim gekocht plus een voucher voor 1 week met 1 GB.
Werd geholpen door een vriendelijke man die gelukkig Engels sprak.
Hij heeft mij super geholpen, ik liep de winkel uit met de geactiveerde simkaart en de 1 week/1 gb voucher ook geactiveerd.
Hij vertelde mij overigens dat het tegoed het 2 weken zou doen, heb dit niet kunnen testen omdat ik de 1 GB in een week er doorheen heb gejaagd :-P
De kosten waren €8,- voor de sim met 100 MB data en de 1 week/1 GB was €10,-
Zoals ik al melde was de verbinding niet super sterk maar werkte naar volledige tevredenheid.

De les die ik heb geleerd is dat ik volgend jaar alles meeneem, en als ik ter plekke ben kijk waar ik het beste bereik (of überhaupt bereik) heb en die dan gebruik.

De camping waar ik was had er geen probleem mee dat ik post daarheen liet versturen, dus heb ik ook nog een 5 simkaart pakket van Joemobile aangevraagd
Mocht je dit ook willen doen doe dit ruim op tijd.
Ik heb vrijdag middag de kaarten besteld, de maandag erop werden ze verstuurd en de daarop volgende vrijdag had ik ze binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
tha_bulldog schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:44:
[...]

Die Wolfgang toestellen ondersteunen veelal geen UMTS900 en dan heb je inderdaad VEEL minder 3G. Orange heeft nog op meer plekken UMTS2100 omdat ze "vroeger" veel sneller waren met de uitrol van 3G.

Ben net zelf terug uit Frankrijk en inderdaad bijna overal 3G, maar op Ile d'Oléron en ook in Bretagne ging de mifi nog wel eens terug naar 2G, maar ik denk dat dat meer aan de mifi lag dan aan de kwaliteit van het signaal (dat ding was al snel ontevreden terwijl de iPhone 4S dan nog behoorlijk rap ging). Al met al blij dat ik deze oplossing via Joe Mobile een tijd geleden gevonden heb en met alle Tweakers heb kunnen delen :)
Bedankt voor je antwoord.
In de drome had ik voornamelijk edge.
De cote d azur 2g/3
Bij Avignon in de buurt heb ik 2g/3g.
De kwaliteit is in het algemeen niet echt super.
Het bellen naar Nederland is wel super.
GratisSMSen naar nederland gaat niet met de de 20 euro bundel.

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:26
Voor sommige geen buitenland maar voor mij wel.Ik ga volgende week voor 1 week naar belgie en was opzoek naar een datasim. Bij de aldi verkopen ze voor 10 euro 1gb data. Nu is mijn vraag of iemand weet of die 10 euro al direct op de simkaart staat of dat dit net als in nederland pas erop wordt gezet nadat je je gegevens heb opgestuurd ? Anders heb ik hier namelijk helemaal niks aan :)

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 20:21
RenaldoN schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:34:
Voor sommige geen buitenland maar voor mij wel.Ik ga volgende week voor 1 week naar belgie en was opzoek naar een datasim. Bij de aldi verkopen ze voor 10 euro 1gb data. Nu is mijn vraag of iemand weet of die 10 euro al direct op de simkaart staat of dat dit net als in nederland pas erop wordt gezet nadat je je gegevens heb opgestuurd ? Anders heb ik hier namelijk helemaal niks aan :)
Misschien een tip mocht je er aan kunnen komen.
Ik heb zelf afgelopen vakantie een simkaart van Ortel gebruikt daar stond al 5 euro op, thuis nog 10euro bijgeladen voor 1GB data via Ideal. Werkte prima. (https://www.ortelmobile.be/nl)
Ze versturen de belgische simkaart ook naar nederland, echter misschien voor jou te laat. (Kreeg hem pas na ~9 dagen)

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
RenaldoN schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:34:
Nu is mijn vraag of iemand weet of die 10 euro al direct op de simkaart staat of dat dit net als in nederland pas erop wordt gezet nadat je je gegevens heb opgestuurd ? Anders heb ik hier namelijk helemaal niks aan :)
Weet je wel zeker dat dit in NL het geval is.
Kinderen hebben ook Aldi prepaid en kan me niet herinneren dat we iets moesten opsturen. Beltegoed was volgens mij direct aanwezig.

• RenaldoN
  • Laatst online: 14:26
jobr schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:58:
[...]

Weet je wel zeker dat dit in NL het geval is.
Kinderen hebben ook Aldi prepaid en kan me niet herinneren dat we iets moesten opsturen. Beltegoed was volgens mij direct aanwezig.
Bij aldi mobiel weet ik het niet maar bij sommige providers in nederland is dit wel het geval vandaar.

• Blue_Guy
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nou hartelijk bedankt iedereen voor de info betreffende een prepaid sim voor Oostenrijk. Hofer kaartje werkte fantastisch, gekocht voor 5€, geen activatie, werkte meteen. 1000mb data bundel gekocht voor 4€ en ook nog eens snelle verbindinge, vrijwel overal H+ bereik, zelfs tot op 2600m hoogte. Bizar, maar fantastisch!

Nu heb ik meteen weer een vraag, iemand een tip voor een Duitse prepaid kaart, vooral voor data? Ik weet dat Kaufland en Aldi wel prepaids verkopen maar dat date daar nog relatief duur is.

• jobr
Blue_Guy schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:06:
Nou hartelijk bedankt iedereen voor de info betreffende een prepaid sim voor Oostenrijk. Hofer kaartje werkte fantastisch, gekocht voor 5€, geen activatie, werkte meteen. 1000mb data bundel gekocht voor 4€ en ook nog eens snelle verbindinge, vrijwel overal H+ bereik, zelfs tot op 2600m hoogte. Bizar, maar fantastisch!

Nu heb ik meteen weer een vraag, iemand een tip voor een Duitse prepaid kaart, vooral voor data? Ik weet dat Kaufland en Aldi wel prepaids verkopen maar dat date daar nog relatief duur is.
5GB voor 15 euro of 1500MB voor 10 euro valt wel mee dacht ik (Aldi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Guy
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
jobr schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:51:
[...]

5GB voor 15 euro of 1500MB voor 10 euro valt wel mee dacht ik (Aldi).
Klopt dat zie ik nu ook, maar tevens dat je de sim moet registreren en bij de FAQ staat nadrukkelijk dat het alleen voor Duitsers bedoeld is, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Blue_Guy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:20:
[...]

Klopt dat zie ik nu ook, maar tevens dat je de sim moet registreren en bij de FAQ staat nadrukkelijk dat het alleen voor Duitsers bedoeld is, helaas.
Ik heb het even teruggezocht maar ik zelf ook een aldi sim in DLD gekocht gebruikt in 2012. Je kunt je gewoon registreren op de alditalk site (mijn account werkt nog). Voor adres gebruik je gewoon een willekeurig Duits adres. Adres met postcode heb je zo gevonden 8)
Gaat dus prima.
Je hebt dus wel even internet nodig.

edit: heb net sim pakketje weer gevonden

[ Voor 6% gewijzigd door jobr op 13-09-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
In Spanje (Madrid) gezocht naar Tuenti SIM kaart, maar was niet te krijgen.

Hebben als alternatief Vodafone prepaid simkaart gekocht. (€15 voor 1GB + 60min +60sms). Verbinding was overal goed. Niet gekeken naar mogelijkheden voor opwaarderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:20
Ik ga donderdagmiddag 24u naar Frankrijk, en internet is toch wel een vereiste. Hoe kom ik snel aan zo'n JoeMobile kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
forum026 schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:50:
In Spanje (Madrid) gezocht naar Tuenti SIM kaart, maar was niet te krijgen.

Hebben als alternatief Vodafone prepaid simkaart gekocht. (€15 voor 1GB + 60min +60sms). Verbinding was overal goed. Niet gekeken naar mogelijkheden voor opwaarderen..
Ik denk dat je niet helemaal goed gekeken hebt 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.defocus.nl/temp/tuenti.png

Je kunt hier gewoon bij "poblacion" een stad/dorps naam invullen.
http://www.tuenti.com/movil/puntos-de-venta

Ga van de week weer drie weken naar noord-Spanje, dus ga ook maar zo'n simkaartje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Nog even een kleine update voor Thailand ter compleetheid :

De tarieven zijn op dit moment als volgt (3G/42mbps + uitstekend Edge netwerk)
1 week, 199Baht (1GB, daarna 384kbps onbeperkt)
1 maand 299Baht (750MB, daarna 64kbps onbeperkt)
1 maand 399Baht (1.5GB, daarna 64kbps onbeperkt)
1 maand 650Baht (3GB, daarna 384kbps onbeperkt)
1 maand 850Baht (5GB, daarna 384kbps onbeperkt)

Wellicht ook handig er een link bij te geven :
http://www.dtac.co.th/en/.../newsimhappyinternet.html

Ik heb zelf met name in Bangkok gezeten een tweetal maanden in Januari en Juni, met hier en daar wat uitstapjes naar de omgeving Hua Hin. Heb vrijwel overal op de autoweg (4-5 uur rijden) minstens Edge gehad, zelfs in de middle of nowhere. Zodra je de bergen in gaat (wandelen) is ontvangst natuurlijk minder of afwezig, net als in Europa.

Dtac bied met name in de grote steden en het zuid-midden van het land een uitstekende dekking, zeker gezien ze een heerlijk Edge netwerk als backup hebben naast hun rete-snelle 3G netwerk. AIS en True bieden veelal in het noorden betere dekking buiten de steden. Ze zijn over het algemeen trager echter (en geloof ik, hebben rare spectrums voor hun netwerken in gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

BaSsDruM schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:55:
Ik ga donderdagmiddag 24u naar Frankrijk, en internet is toch wel een vereiste. Hoe kom ik snel aan zo'n JoeMobile kaartje?
http://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=joe

Stuur anders een DM, heb er nog wat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
majic schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:55:
[...]

Ik denk dat je niet helemaal goed gekeken hebt 8)
[afbeelding]

Je kunt hier gewoon bij "poblacion" een stad/dorps naam invullen.
http://www.tuenti.com/movil/puntos-de-venta

Ga van de week weer drie weken naar noord-Spanje, dus ga ook maar zo'n simkaartje halen.
Nog een tip ! Movistar winkels.
Tuenti is een onderdeel van movistar... Deze winkels zie je overal in Spanje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
BaSsDruM schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:55:
Bundel van je eigen provider is dan toch veel goedkoper en makkelijker? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Heb jij een provider waar je meer dan 1000MB mag verstoken op volle snelheid dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
1000 mb in 24 uur? niet onmogelijk natuurlijk, maar dan moet je toch goed je best doen. Ik neem ook aan dat je niet alleen naar Frankrijk gaat om mobiel te internetten, maar dat is natuurlijk een aanname :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
driel24 schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:51:
Nog een tip ! Movistar winkels.
Tuenti is een onderdeel van movistar... Deze winkels zie je overal in Spanje
8)7 Ben bij 4 movistart winkels (o.a. GRAN VIA) geweest (had adres van te voren gezocht :) ) maar geen van deze had een tuenti simkaart op voorraad.
Voor 3 euro meer helemaal tevreden met Vodafone. Ik had tenslotte vakantie. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
stijnec1 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:23:
1000 mb in 24 uur? niet onmogelijk natuurlijk, maar dan moet je toch goed je best doen. Ik neem ook aan dat je niet alleen naar Frankrijk gaat om mobiel te internetten, maar dat is natuurlijk een aanname :)
Ik doelde op het feit dat de meeste NL providers (tenzij je iets van RED Super hebt ofzo) geen grote buitenland bundels hebben. Als je twee weken in het buitenland zit bijvoorbeeld is 100MB per week dan vrij krap als het je enige vorm van internet is. Met Joe kan je gewoon een maand lang rustig 1GB wegpompen en als je meer nodig hebt gewoon bij laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
forum026 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:26:
[...]

8)7 Ben bij 4 movistart winkels (o.a. GRAN VIA) geweest (had adres van te voren gezocht :) ) maar geen van deze had een tuenti simkaart op voorraad.
Voor 3 euro meer helemaal tevreden met Vodafone. Ik had tenslotte vakantie. 8)
haha ben ik ook geweest. :)
Ik heb eerlijkgezegd ook wel een beetje gezocht.
Kwam er later pas achter dat je ze ook bij movistar kon kopen.
Ik heb hem in het centraal station gekocht bij het telecor winkeltje.

Maar je hebt helemaal gelijk, 15 euro vind ik ook een goede prijs voor 1gb...

[ Voor 21% gewijzigd door driel24 op 17-09-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
stijnec1 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:23:
Het is op een andere manier al geregeld, ik heb nu 1GB voor de 24u daar. Het gaat in een mifi, en we gaan met zijn drieën. Dat is dan nog maar 333 mb per persoon, en met een paar filmpjes en foto's gaat zo'n GB anders best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
BaSsDruM schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:37:
[...]

Het is op een andere manier al geregeld, ik heb nu 1GB voor de 24u daar. Het gaat in een mifi, en we gaan met zijn drieën. Dat is dan nog maar 333 mb per persoon, en met een paar filmpjes en foto's gaat zo'n GB anders best snel.
Je gaat met z'n 3en naar Frankrijk om filmpjes te kijken en dan weer terug te rijden? :+

Ik doelde idd trouwens op de buitenlandbundel van Vodafone, daar heb je 35 MB voor 2 euro. Goedkoper dan simkaarten lokaal kopen, tenzij je ergens lang blijft of heel veel data nodig hebt. Handig ook dat het bijv. op reis naar Frankrijk ook in België gebruikt kan worden en dan nog steeds gewoon 2 euro op een dag is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:36:
[...]

Je gaat met z'n 3en naar Frankrijk om filmpjes te kijken en dan weer terug te rijden? :+

Ik doelde idd trouwens op de buitenlandbundel van Vodafone, daar heb je 35 MB voor 2 euro. Goedkoper dan simkaarten lokaal kopen, tenzij je ergens lang blijft of heel veel data nodig hebt. Handig ook dat het bijv. op reis naar Frankrijk ook in België gebruikt kan worden en dan nog steeds gewoon 2 euro op een dag is :P
? leuk als je 21 dagen naar frankrijk gaat.... 42 euro.
Duur grapje

Zelfs als je kort gaat bijv. 10 dagen is een kaartje van joe goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 08:26
[...]

Ik vind 35MB voor een hele dag heel erg weinig.

Hopelijk gaat zsm de EU-regeling wbt roaming in. Gewoon vanuit de NL-bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
35 mb ??? 1x ad en 1x flink naar beneden scrollen in facebook en het is bijna op.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 14:47
Pino112 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:22:
[...]

Ik vind 35MB voor een hele dag heel erg weinig.

Hopelijk gaat zsm de EU-regeling wbt roaming in. Gewoon vanuit de NL-bundel.
35MB per dag is meer dan 1 GB per maand he.

• driel24
FrankRicard schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:22:
[...]

35MB per dag is meer dan 1 GB per maand he.
Dit meen je toch niet serieus???
De meeste mensen gaan toch niet 31 dagen op vakantie ??

EN

Die 35 mb kost 2 euro per dag = 62 euro
Die 1gb via JOE kost = 5 euro voor de sim en 5 euro voor 1gb

• BaSsDruM
[...]

Ik heb nog geen Vodafone, en dan nog is 35 mb echt niet meer van deze tijd. Straks zit alles en iedereen op 4G, dan blaas je die 35 mb binnen een minuut er doorheen als je niet op past....

• RadioAir
Dat is nu in feite ook al zo. Het enige voordeel wat de Vodafone 2 euro bundel je wel biedt is dat je hem inderdaad in meerdere landen kan gebruiken, maar OOK dat je gebruik kan maken van alle netwerken (al weet ik niet hoe het met Free zit). Als Orange/Bouygues net wel 3G heeft en jij op SFR/Joe niet dan baal je.. ;)

Zijn ook zat mensen die voor onderweg een andere sim hebben. Het voordeel is dat als we door België heen rijden ik meestal zelf achter het stuur zit en dan ook geen internet nodig heb. Je rijdt ook maar 1,5 uur in België, toch? ;)

Ik had trouwens de Mifi nu in de dakkoffer gegooid in plaats van in de auto. Scheelt nog best wat qua ontvangst, ook op UMTS900..

• Sorcerer8472
driel24 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:02:
[...]

? leuk als je 21 dagen naar frankrijk gaat.... 42 euro.
Duur grapje

Zelfs als je kort gaat bijv. 10 dagen is een kaartje van joe goedkoper.
Voor 21 dagen zou ik het misschien wel doen, voor 10 dagen niet. Voor dat geld kun je namelijk ook bellen en gebeld worden en dan is het toch gauw voordeliger.

En mensen die 35 MB te weinig vinden: wat doe je dan allemaal wel niet in het buitenland met je mobiel internet joh? :o Ok, die ene dag dat ik veel Google Maps gebruikte ging het wel heel hard :+ Zou niet verkeerd zijn als meerverbruik tegen € 0,10 per MB ofzo was ipv € 0,45...

Ik ben dit jaar in 4 landen geweest met iets van 5 dagen per land, dus de keus was snel gemaakt.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

- google maps
- nieuws en weer apps
- foto's via whatsapp, foursquare, etc.
- skype (ja zelfs video gaat redelijk bij goed H+ bereik
- incidenteel youtube, radio
- beetje facebook
- heeeel veel tripadvisor
de app: randomap tijdens bergwandelingen

En dan zit je met gemak richting 2 GB in een maand. En dan heb ik ook nog wifi op het vakantie adres.

[ Voor 10% gewijzigd door knakworst op 18-09-2013 15:34 ]

• RadioAir
Same here. Eerste week had ik WiFi (18Mbit, bijzonder snel voor Franse begrippen), tweede week had ik alleen 3G. Gebruikt voor:

-Telfort iTV Online app via VPN
-Browsen
-Facebook
-Twitter
-Radio

Uiteindelijk 1,5GB verstookt via 3G in 2 weken :)

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 14:47
driel24 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:57:
[...]

Dit meen je toch niet serieus???
De meeste mensen gaan toch niet 31 dagen op vakantie ??

EN

Die 35 mb kost 2 euro per dag = 62 euro
Die 1gb via JOE kost = 5 euro voor de sim en 5 euro voor 1gb
Wat ik daar vooral mee bedoelde te zeggen is dat de meeste abonnementen in Nederland ook niet meer hebben dan 35 MB per dag. En natuurlijk kun je daar overheen, maar bij normaal gebruik is 35 MB per dag echt meer dan voldoende. Dat haal je echt niet met een beetje google maps, mail en wiki.

En simkaart gaan wisselen is natuurlijk sowieso veel te veel gekloot voor die paar euro. Zeker als je ook gewoon bereikbaar wil blijven.

[ Voor 10% gewijzigd door FrankRicard op 19-09-2013 15:44 ]

• Pino112
Ik heb er 3GB doorheen gejast in Frankrijk in twee weken. Hier in Nederland heb ik ook onbeperkt internet dus ik blijf echt niet binnen de 35MB per dag.

• Sorcerer8472
Mja, bij die hoeveelheden is de keuze wel duidelijk :P
Heb nu ook een mifi trouwens, ga ik ook zeker gebruiken bij een reis die naar de VS gepland gaat worden volgend jaar; eigen sim in m'n telefoon laten, en dan via wifi en lokale sim internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Afgelopen vakantie in Egypte.

25 Egyptische pond (omgerekend 3 euro?) voor 2GB maand bij Mobinil (voor me vrouw). Bij Etisalat was ik 50 pond (+/- 6 euro?) kwijt voor onbeperkt internet/bellen/sms. :9~

Kleine kanttekening, voor ons is het spotgoedkoop, maar voor de mensen daar komt die 50 pond net zo hard aan als 50 euro bij ons hier.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:32
Bij deze mijn bevindingen over Readysim (USA). Zoals eerder gepost in deze topic had ik er 1 besteld (Ready SIM Talk+Text+Data 7 Day: Unlimited Talk+Text + 500MB Data 4G) ergens in juli. Dit leek mij wel voldoende speling voor mijn trip naar San Francisco half september.

Simkaart was echter NOOIT aangekomen op mijn huisadres. Na 4-5 weken heb ik dus een mailtje gestuurd naar Readysim (via hun Amazonwinkel). Heel netjes werd mij aangeboden om een replacement te sturen. Aangezien het toen half augustus was en ik de USPS niet helemaal vertrouw qua snelheid en aankomst heb ik aangegeven dat het geen optie meer was. Wederom een hele nette mail terug dat ze dan een exemplaar naar mijn hotel zouden sturen.

Ik heb gezegd, ik wacht nog even af, misschien komt het alsnog aan en zo niet dan mail ik jullie weer. Helaas nooit aangekomen dus een paar dagen voor vertrek weer een mail naar Readysim en die hadden de simkaart netjes naar mijn hotel gestuurd (zonder extra kosten!). Wat dat betreft prima service !

En nu waar het om gaat, het gebruik van de sim. De sim komt in een mini-sim formaat met "inkepingen" zodat je de sim eruit kan drukken en er een micro-sim van kan maken. Ik had echter een nano-sim (iPhone 5) nodig en ik was weer eens vergeten een template uit te printen. Dus met een geleende schaar van de hotellobby en wat voorzichtige knipwerk heb ik er een nano-sim van gemaakt. Dat werkte prima.

Wat betreft bereik, dat was redelijk in San Francisco. Meeste tijd wel 3G en af en toe 2G (EDGE). De verpakking beloofde zelfs 4G maar als ik het goed heb zit Readysim op het T-Mobile USA netwerk en die ondersteunen de banden niet voor de 4G op een iPhone 5.

Qua internet was het wel wat wispelturig. Verbinding was er wel maar soms ging het laden van websites etc niet. Voor de rest was het eigenlijk prima. Buiten San Francisco had ik tot een km of 200 er van af nog wel bereik maar in Yosemite National Park was er niks noppes nada maar dat is eigenlijk vrij logisch, op de verpakking is er een plaatje waarbij de coverage wordt aangegeven.

Bellen heb ik eigenlijk niet geprobeerd, sms ook niet en ook niet getethered. Al met al, voor een euro of 25 (incl de verzendkosten) heb ik er prima gebruik van gemaakt. Het was vooral handig met Google Maps (openbaar vervoer), Yelp (voedsel vinden/beoordelingen van eettenten) en het nodige social networking en RSS feeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Voor Duitsland (evt. handig voor in de OP):
http://www.prepaid-wiki.d...nternet-Pakete#Fussnote_a

Mooi overzicht van de internetpakketten. Als je bijv een weekend in Duitsland bent kan je sorteren op hoeveelheid dagen waardoor je een 3 dagen-bundel kan nemen: http://www.prepaid-wiki.de/index.php5/ProSieben#Tariftabelle of http://www.prepaid-wiki.de/index.php5/TUI#Tariftabelle

Alleen bestellen kan denk ik niet vanuit Nederland helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door Pino112 op 30-09-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 13:00
Ik heb hele goede ervaringen met Congstar. Die zitten op het Telekom netwerk in Duitsland. Voor 1 euro per dag ben je online en heb je 200MB per maand tot je beschikking. Daarna wordt je afgeknepen tot 64kbps. Voor 7,90 ben je 30 dagen online met 200MB. Snelheid is maximaal 7,2Mbit HSDPA. Aangezien Telekom ook in heel Duitsland EDGE heeft is internet in de buitengebieden ook heel goed te doen. Absolute aanrader!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Hier na 2 weken m'n ervaring met Tuenti in Spanje.

Simkaartje is vrijwel overal te koop (zelfs al staat het niet op de winkel pui geadverteerd). Zie Tuenti website voor kaart met verkooppunten (en er zijn er meer)

In mijn geval heb ik gekozen voor het 12 euro voor 1 maand, 1GB data en 6 euro beltegoed pakketje. SMS/Bellen is erg goedkoop dus daar doe je best lang mee merk ik. En ik belde regelmatig!

Het bereik in het bergachtige Noorden van spanje is zeer goed, tegen verwachting in. Vrijwel overal 3G/Hdspa, en anders altijd wel Edge. Onderweg van Madrid naar Ponferrada met de trein waren er een paar stukken zonder bereik (absolute middle-of-nowhere).

Internet is behoorlijk vlot, met speedtest haal ik in een heel erg afgelegen bergdorpje 1.5mbit down en 2mbit up. Kortom : Dikke aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:09
Ik ga zeer binnenkort naar San Francisco (CA, USA) en heb even een zoektochtje opgestart voor het beste data abo. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij T-Mobile. Daar hebben ze dus een soort prepaid kaartje waar je een 30dagen bundel voor kan kopen met 5GB Data op "4G snelheden" en daarna onbeperkt op langzamere snelheid en verder 100belminuten. Dit kost je $30,- als je bij Wallmart het kaartje haalt.

hier trouwnes nog ene topic op XDA specifiek over die bundel:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2281639

Verder kun je ook per dag daar terecht en heb je 200MB per dag en oneindig bellen/smsen voor $3,- voor 3G snelheden en $2,- voor 2G snelheden. Aangezien ik niet zo lang blijf is dat dus nog goedkoper (7/8 dagen).

Je kan ook nog een Airvoice Wireless kaartje nemen die is wel duurder (500MB voor $30,- ongeveer)) maar die zit op AT&T netwerk dus bereik je vaak hogere snelheden mee omdat die geen exotische 1700MHz frequentie gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
afgelopen week heb ik een week lang gebruik gemaakt van een ready sim aan de oostkust van de VS (Washington en New York).
Activeren duurde ongeveer 10 minuten, je moet daarna wel zelf de APN instellen. Dekking was redelijk goed, zeker in de steden bijna overal 3g, buiten de steden langs de snelwegen vaak ook 3g maar ook wel edge. Echt op het platteland val je wel terug op 2g, soms ook op een roaming netwerk.
Af en toe had ik wel last van wegvallende verbinding, ook als je gewoon op straat loopt. Maar al met al ben ik tevreden, en is dit een betaalbare oplossing om voor korte periode te kunnen bellen en internetten in de VS. Bellen heb ik gedaan via het lokale access nummer van Voipcheap, zo kun je voor 2 cent pm naar NL vaste lijn bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 13-06 13:39
er is al genoeg over Joe geschreven, maar toch begrijp ik het nog niet helemaal.
Mijn ouders hebben een woning in Frankrijk en willen kunnen internetten. ADSL is nog niet zo goedkoop en bovendien zitten ze er niet het hele jaar. Joe lijkt me dus een geschikte optie.

nu heb ik via joemobile.fr een account aangemaakt maar ben gestopt toen ik creditcard gegevens moest opgeven. Daar zouden ze dan 1 euro voor de simkaart + minimaal 10 euro vanaf gaan schrijven (ik denk afhankelijk van het forfait wat je kiest).

Dit lijkt me niet handig, maar hoe krijgen al die Fransen en ook mensen hier op forum dan 5 of meer simkaarten? En als ik later op wat voor manier dan ook een simkaart bemachtig: kan ik dan zonder gevaar een nederlandse creditcard registreren en dan op de site telkens aangeven hoeveel geld er op de simkaart gestort mag worden? Of als ik dan op de site of "off" zet wordt er niets afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Heb nu in het centrum van Parijs 3 MB/s met Joe mobile. who needs 4G :-)

sim kaart kun je alleen naar Franse adressen sturen. als je actieve gebruiker bent kun je 5 sim kaarten aanvragen (deze woorden ook naar je Franse adres verstuurd. De nieuwe gebruiker krijgt dan 5 euro tegoed en jij zelf ook.

als je Joe op off zet wordt er niets meer afgeschreven uiteraard.

[ Voor 71% gewijzigd door knakworst op 17-10-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Hoe komen mensen er toch bij dat je alleen maar naar Franse adressen kaartjes kan laten versturen... Heb al 20 simkaarten op mijn NL adres gekregen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Goed om te weten, hoe doe je dat? Gewoon Nederlandse adres invullen en het komt aan met de post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Afgelopen zomer naar Italië gegaan voor een 2 wekelijkse vakantie, aan het bekende Gardameer. Natuurlijk kan een gezin niet meer zonder internet op vakantie, om even snel een aantal foto`s te delen en of te whatsappen. (is dit een correct woord?) natuurlijk vooraf me wel een beetje ingelezen te hebben, hadden we ervoor gekozen om aldaar bij TIM een sim te kopen en dan de internet verbinding te delen via de GSM van vrouw lief.

Naar de lokale TIM winkel gereden en door een vriendelijke en zeer behulpzame medewerker (was nog even bezig met internet werkend te krijgen op een laptop van een Deen) kreeg ik netjes te horen wat wel en niet kon. _/-\o_

12,50 euro voor een simcard en activatie, en 10 euro voor 4 gig aan data. (was 2 gig maar werd verdubbeld) binnen de gehele straal van ons vakantie verblijf hadden we tussen de 3 en 4g. Helaas ben ik vergeten om een snelheidsmeting te doen maar het voelde snel en stabiel aan. volgend jaar mits wij weer nar Italië vertrekken zal ik zeer zeker weer een TIM winkel aandoen. _/-\o_

Let wel op, in Italië is het verplicht om je te legitimeren en wordt de sim card gekoppeld aan je ID.

Zowel de heen als terug reis hebben we gebruik gemaakt van de Vodafone Blox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
knakworst schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:33:
Goed om te weten, hoe doe je dat? Gewoon Nederlandse adres invullen en het komt aan met de post?
De truc is om de postcode van Nederland te gebruiken, namelijk 99135. Dan op de tweede adresregel je postcode en plaatsnaam en als Ville gewoon Pays-Bas :) trucje werkte helaas niet bij Orange dus een goedkope mifi bestellen ging niet :(

[ Voor 10% gewijzigd door RadioAir op 22-10-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:09
XoReP schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:34:
Ik ga zeer binnenkort naar San Francisco (CA, USA) en heb even een zoektochtje opgestart voor het beste data abo. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij T-Mobile. Daar hebben ze dus een soort prepaid kaartje waar je een 30dagen bundel voor kan kopen met 5GB Data op "4G snelheden" en daarna onbeperkt op langzamere snelheid en verder 100belminuten. Dit kost je $30,- als je bij Wallmart het kaartje haalt.

hier trouwnes nog ene topic op XDA specifiek over die bundel:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2281639

Verder kun je ook per dag daar terecht en heb je 200MB per dag en oneindig bellen/smsen voor $3,- voor 3G snelheden en $2,- voor 2G snelheden. Aangezien ik niet zo lang blijf is dat dus nog goedkoper (7/8 dagen).

Je kan ook nog een Airvoice Wireless kaartje nemen die is wel duurder (500MB voor $30,- ongeveer)) maar die zit op AT&T netwerk dus bereik je vaak hogere snelheden mee omdat die geen exotische 1700MHz frequentie gebruiken).
Net terug van vakantie en kan zeggen dat het een uitstekende oplossing is. Heb de per-dag oplossing gekozen zodat ik ook onbeperkt bereikbaar was op mijn amerikaanse nummer (bij Ziggo kost het €0,09 naar Amerikaanse mobiele nummers dus familie kon ons zo goedkoop bereiken). Wel alsnog bij de Walmart het $30,- pakket gekocht aangezien al dat geld ook als beltegoed beschikbaar is.
Het bereik was trouwens ook boven verwachting goed en had met mijn HTC One bijna overal gewoon HSDPA alleen buiten de steden/dorpjes EDGE en onderweg naar Yosemite park wel af en toe zonder verbinding gezet maar gene enkele GSM provider had daar bereik merkte ik.
Leuke bijkomstigheid is dat het kaartje ook in Nederland werkt enb ik dus een Amerikaanse nummer erbij heb (misschien handig voor acties die alleen met een USA nummer werken en Google Voice in te stellen).
Overigens wel meteen op pay-by-use gezet zodat er niet meteen de pay-by-day kosten wordne gerekend als ik eens wat probeer hier.

[ Voor 3% gewijzigd door XoReP op 29-10-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 555028

Ik heb lefrenchmobile gebruikt de laatste keer dat ik in Frankrijk was, maar ook in Spanje en Italie ben ik deze SIM blijven gebruiken. Je hebt dan wel een Frans nummer, maar de prijzen voor bellen zijn in de hele EU hetzelfde, ideaal. Ook SMSen binnen de EU is goedkoop met deze SIM en ze hebben speciale databundels voor Frankrijk en voor de EU
Alles werkte prima en had goed bereik en 3G. Wel jammer is dat je buiten de EU geen internet hebt.
En nu komt het......: alles is beschikbaar in het Nederlands! :o
Heel fijn als je Frans belabberd is, aangezien de Fransen over het algemeen niet zo'n held zijn met Engels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
ehhh, 50 euro voor 1 GB vind ik nou niet echt heel goedkoop....dan is Joemobile toch echt een veel betere keuze, al werkt deze dan alleen in Frankrijk. 500 mb voor 95€ binnen de EU is echt heel erg veel. Bij mijn provider KPN kosten 500 MB binnen de EU "slechts" €50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Voor Europa is er ook nog het Vodafone Smart Passport tarief van Voda IT. 3 euro per dag voor 500MB per dag en ook nog wat belminuten/smsjes. Sim is voor 39 euro te krijgen via europasim.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
39 euro? En als je hem in Italië koopt? Dan is het maar een tientje zeker?
Jammer dat VF NL niet zulke tarieven heeft. Dit is wel echt een stuk goedkoper, en Voda IT heeft niet eens het inkoopvoordeel dat VF NL heeft met Verizon!

• RadioAir
Ongetwijfeld. Alleen dan moet je wel een meewerkende Italiaan zien te vinden want die zijn niet zo happig op de verkoop van Sims aan buitenlanders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik ga vanaf maandag een midweekje vakantie vieren in Landal Sonnenberg in de Moezelstreek in Duitsland. Nou is het zo dat internet daar via wifi niet goed schijnt te zijn (en exorbitant duur), dus maar verder gekeken. Wat blijkt: E-Plus heeft een 3G mast op het park staan (DC-HSDPA, dus 42Mbit max). Simkaartje van Blau (MVNO op het E-Plus netwerk) gekocht via eBay voor 4 euro en via Aufladen.de 15 euro beltegoed (aanrader trouwens, hebben via credticard maar 50 cent transactiekosten en je kan zowat alle Duitse providers bij hun opwaarderen!). Heb nu 3GB op volle snelheid en daarna op EDGE snelheden verder, te doen dus. Ben benieuwd hoe het bevalt, deze keer de mifi (Huawei E5331) ook maar in de dakkoffer doen ipv in de auto, scheelt wellicht ook weer in het bereik voor onderweg. Toevallig mensen met ervaring met Blau/E-Plus/BASE in Duitsland?

Waarom 3GB voor 5 dagen? Omdat de mifi later deze maand ook nog 2x naar Duitsland zal gaan met familie en zij dan ook nog wat over hebben ;)

[ Voor 10% gewijzigd door RadioAir op 30-11-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311114

Ik heb voor een weekje New York deze kaart gebruikt: http://usa.prepaidzero.com
Is goed bevallen, had overal prima bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Ben wel benieuwd hoe je die MIFI oplaadt in je dakkoffer ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Mifi heeft een interne accu van 8 uur en er hing een 2700mAh mobile battery pack aan. Mifi niet in de auto deed wonderen voor het bereik onderweg. 3FM stream via TuneIn maar 1x 30 sec onderbroken over 400KM. In de moezelregio overal 3G en in het appartement 1400KB/sec met uitschieters naar 1600KB/sec. Via DC-HSDPA via de S4 van m'n vriendin ging het rond de 2700 met als top 3184KB/sec. Ping rond de 70ms. 2GB data verbruikt van de 3GB bundel. Bijzonder tevreden dus!!

[ Voor 4% gewijzigd door RadioAir op 06-12-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcanbaz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-05 23:09
wel eens gedacht aan https://www.simyo.fr/simyo-fr/portal/home Heb ook in NL Simyo met alle tevredenheid. Hier in Parijs ga ik het de komende maanden uitproberen. Wilde eerst een maandabo van 20 euries maar had dan een FR rekeningnr nodig. Dus heb nu een SIM only aangeschaft met NL cc voor 1 euro. Bij auto laden krijg je dubbele tegeoed etc. Nog ff uitproberen... maar de prijzen zijn OK.

Op moment van schrijven heb (had) ik Orange maar dit is zo kort geldig dat ik in principe mn geld in de sloot gooi ;( dus heb ik mn 2e SIM uitgezet.

Off topic Heb hiervoor de Acer Liquid S1 gekocht... 1 van de weinige Dual SIM android met beetje powerrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Bedankt voor de tip, zie alleen nergens iets staan over data bundels? Alleen dat het tarief per mb 5 euro is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:49
Afgelopen week in de Franse Alpen intensief gebruik gemaakt van Joe. En wat mij betreft "two thumbs up"!

Via het Joe mobile forum een gratis sim toegestuurd gekregen van een Fransman. Geactiveerd volgens instructies uit dit topic (postcode/Les Pays Bas), betaling met Nederlandse creditcard geen probleem en gaan....

Bijna 2 Gb verstookt gedurende de vakantie, met een Huawei mifi met 5 man. Ook op 2000-2500m hoogte op de berg prima UMTS/HSDPA dekking!

Aanbeveling voor Frankrijk!

[ Voor 3% gewijzigd door martin2005 op 30-12-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:27
Hebben jullie een aanrader voor een bepaalde mifi? Gebruik nu een hotspot via iPhone 4, maar werkt niet altijd even soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Als je nu voor een mifi gaat zou ik er toch 1 pakken met DC-HSDPA ondersteuning. 4G wordt nog bijna nergens goed ondersteund is mijn ervaring dus dat heeft nog niet erg veel zin.

Wil je iets goedkoops kan je ook voor de Huawei E5331 gaan, al gaat die maar tot 21Mbps. In het Buitengebied levert DC-HSDPA wel een 2x zo hoge snelheid op, de keuze is aan jou. :)

Overigens, voor internet onderweg geldt echt: Antenne naar buiten. Heb je een dakkoffer? Mifi daarin leggen, helemaal vooraan. Zo had ik in Duitsland met het niet al te beste E-Plus netwerk toch perfect internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:27
tha_bulldog schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:16:
Als je nu voor een mifi gaat zou ik er toch 1 pakken met DC-HSDPA ondersteuning. 4G wordt nog bijna nergens goed ondersteund is mijn ervaring dus dat heeft nog niet erg veel zin.

Wil je iets goedkoops kan je ook voor de Huawei E5331 gaan, al gaat die maar tot 21Mbps. In het Buitengebied levert DC-HSDPA wel een 2x zo hoge snelheid op, de keuze is aan jou. :)

Overigens, voor internet onderweg geldt echt: Antenne naar buiten. Heb je een dakkoffer? Mifi daarin leggen, helemaal vooraan. Zo had ik in Duitsland met het niet al te beste E-Plus netwerk toch perfect internet.
Dank je. De Huawei E5331 lijkt me geschikt voor wat surfen etc. Een maximumsnelheid van 21 Mbits is niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik heb die zelf ook en gebruik hem ook naar volle tevredenheid met o.a. Joe Mobile Frankrijk en E-Plus Duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Joe zal binnenkort ook 4G aanbieden:
http://www.universfreebox...-annonce-a-son-tour-la-4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:46
Misschien minder nuttig voor de gemiddelde Tweaker, maar van de volgende netwerken heb ik onlangs naar tevredenheid gebruik gemaakt met een unlocked MiFi:

Georgië: http://www.magticom.ge
Tariefinformatie (Engels): http://www.magticom.ge/in...n=17&lang=ENG&info_id=328
Prima dekking in Tbilisi, maar ook in de bergen. Vrijwel overal 3G. Verkrijgbaar op het vliegveld van Tbilisi.

Belarus: http://life.com.by
Tariefinformatie (Wit-Russisch) http://life.com.by/private/internet/internet_s_modemom/
Prima dekking in Minsk, maar ook daar buiten. Vrijwel overal 3G. Te koop bij Life:) winkels, op vertoon van paspoort en visum.

Maleisië: http://www.celcom.com.my
Goedkoop en snel. Overal te koop. Activeren door verkoper.

Australië: http://www.amaysim.com.au
Goedkoop en snel. Overal te koop. Online activeren.
Prima dekking op het netwerk van Optus.

Malta: https://www.vodafone.com.mt
Goedkoop en snel. Te koop in Vodafone winkels.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 13:00
Is inmiddels al 4G/LTE Roaming in het buitenland mogelijk bij de KPN/Vodafone/T-Mobile?

Ik heb het zonet bij Vodafone.de geprobeerd en kreeg geen verbinding, dit terwijl er goed signaal was.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
Dat is mooi!

Iets anders ik moet binnenkort mijn Joe sim weer opladen omdat het half jaar verlopen is, hoe gaat dat in zijn werk?

Moet ik dan die on/off knop op hun site weer aanzetten en dan 5€ storten door het laagste plan te kiezen zodat ik in de komende zomer weer gebruik kan maken van internet.
En als ik hem dan met die 5€ weer voor een half jaar actief heb kan die on/off knop weer op off neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Indeed, zo moet het :) Heb het zelf net ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 18:25
Geweldig dat ik dit topic weer voorbij zag komen; ik moest Joe ook even weer een maand aan zetten om de SIM actief te houden.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Pagina: 1 ... 11 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.