Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Las op een ander forums dat Orange spanje nu ook een interesante aanbieding heeft.

100 mb/per dag voor €1,-.
Of en wat er eventueel meer bij zit bij zit in mij niet helemaal duidelijk.

Maar klink wel als een leuk alternatief voor de dure en "slecht verkrijgbare" europasim/vodafone.it simkaart.

http://www.prepaidgsm.net/forum/showthread.php?t=8459

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 23:34
Omdat de zomervakanties weer aanbreken leek het me een mooi moment om de topic weer
een leven te geven.

Ik ga komende zomer samen met m'n vrouwtje met de auto richting Turkije. Vanzelfsprekend rijden we door diverse landen.
Omdat ik in de auto gebruik wil maken van streamingmuziek, surfen, youtube op de Ipad wil ik weten welke prepaid internet simkaarten ik voor de diverse landen kan gebruiken?

Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Servie, Bulgarije zijn de landen waar ik doorheen rij.

Voor Duitsland ben ik Aldi Talk tegengekomen waarbij je voor 30 dgn 5 GB data voor €14,99 kunt kopen. Alleen ben ik wel benieuwd naar de snelheid en bereik.

Route Duitsland:
Koln, Frankfurt, Würzburg, Nürnberg, Regensburg, Passau -->
Route Oostenrijk:
Linz, St. Pölten -->
Route Hongarije:
Gyor, Budapast, Kecskemet, Szeged -->
Route Servie:
Novi Sad, Beograd, Nis, Pirot -->
Route Bulgarije:
Sofia, Plovdiv, Svilengrad

Belangrijk is dat het bereik goed en snelheid goed is.

Welke providers kan mij men aanraden voor de diverse landen en hoe kan ik deze bemachtigen? want omdat ik op doorreis ben en alleen maar snelwegen zie wil ik zoveel mogelijk vooraf kopen (bestellen via internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:48
In jouw geval: keepgo.nl of de Europasim (zelf even checken of de landen ondersteund worden).

Als je in elk land losse Sims aan wil schaffen word je gek van al het gedoe. Dan is een pan-Europees simkaartje een stuk beter :)

[ Voor 17% gewijzigd door RadioAir op 14-04-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Keepgo is een dure oplossing. Europasim ben ik niet echt wijzer geworden van de site. Omdat er bij tarief eerst 500MB staat en vervolgens onderaan een FUP van 10GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-06 13:07
Europasim is erg straightforward
voor 3 euro per dag krijg je 500 mb
in totaal krijg je per maand 10 gb.
Dus simpel gerekend, als je 20 dagen achter elkaar die 500mb hebt verbruikt ben je klaar voor die maand
Als je 30 dagen 300mb hebt verbruikt zit je nog onder de limiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Als je Keepgo te duur vindt denk ik dat je er maar beter helemaal niet aan kan beginnen. Voor Duitsland kan je Congstar nemen, zit op het T-Mobile netwerk. Sim en tegoed kosten samen zo'n 25 euro. Voor Oostenrijk ben je met A1 hetzelfde kwijt zo'n beetje. Dan heb je al 50 euro verbrand voor een klein beetje internet onderweg. Maak jezelf geen illusies, je hebt geen gegarandeerde 3G dekking onderweg, ook die twee netwerken hebben aardig wat gaten op de route die jij af gaat leggen.

Dan heb je dus nog 20 euro over, voor die 20 euro regel jij geen simkaart in die andere landen neem ik aan ;)

Dan blijft de Europasim over, maar dan heb je Max 500MB per dag op volle snelheid, daarna GPRS. Als jij daar genoeg aan hebt, doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 23:45
Servië valt niet onder al die bundels trouwens. Dat je het even weet voordat je hele sim-tegoed op is aan buiten-EU-kosten :P

Ik kan je trouwens een abonnement Spotify aanraden waarbij je je muziek offline kunt beluisteren (thuis preloaden). Kost 10 euro per maand (kun je per maand opzeggen ook) en scheelt heel veel dataverkeer waardoor je misschien een goedkopere oplossing kunt nemen ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Sorcerer8472 op 15-04-2014 10:49 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Ik neem aan dat die veelgenoemde EuropaSim een Vodafone Italia SIM-kaart is met Smart Passport geactiveerd.

Smart Passport heeft tegenwoordig 'Internet illimitato', dus onbeperkt internet, en ik zie ook in de kleine lettertjes niets staan over een grens per dag of maand, behalve dat ze zich het recht voor te behouden om in de aanbieding bij misbruik in te trekken.

Je kunt trouwens (ook) voor Vodafone Italia op de Italiaanse eBay beltegoed kopen onder de nominale prijs. Met voorwaarden kun je zo € 15 beltegoed kopen voor € 9,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311114

Eskiya schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:00:
Omdat de zomervakanties weer aanbreken leek het me een mooi moment om de topic weer
een leven te geven.

Ik ga komende zomer samen met m'n vrouwtje met de auto richting Turkije. Vanzelfsprekend rijden we door diverse landen.
Omdat ik in de auto gebruik wil maken van streamingmuziek, surfen, youtube op de Ipad wil ik weten welke prepaid internet simkaarten ik voor de diverse landen kan gebruiken?

Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Servie, Bulgarije zijn de landen waar ik doorheen rij.

Voor Duitsland ben ik Aldi Talk tegengekomen waarbij je voor 30 dgn 5 GB data voor €14,99 kunt kopen. Alleen ben ik wel benieuwd naar de snelheid en bereik.

Route Duitsland:
Koln, Frankfurt, Würzburg, Nürnberg, Regensburg, Passau -->
Route Oostenrijk:
Linz, St. Pölten -->
Route Hongarije:
Gyor, Budapast, Kecskemet, Szeged -->
Route Servie:
Novi Sad, Beograd, Nis, Pirot -->
Route Bulgarije:
Sofia, Plovdiv, Svilengrad

Belangrijk is dat het bereik goed en snelheid goed is.

Welke providers kan mij men aanraden voor de diverse landen en hoe kan ik deze bemachtigen? want omdat ik op doorreis ben en alleen maar snelwegen zie wil ik zoveel mogelijk vooraf kopen (bestellen via internet)
Voor oost-europa is deze simkaart van prepaid zero relatief goedkoop voor bellen/sms en internet.
http://europe.prepaidzero.com

Hier staan alle tarieven per land in europa:
http://europe.prepaidzero...alleurope_prepaidzero.pdf

Internet bundels zitten bij deze simkaart al inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:04
Ik wil ook een reis door oost-Europa maken en de Vodafone kaart vanuit Italië lijkt mij erg interessant.
Nederland - Duitsland - Tsjechië - Polen - Slowakije - Hongarije - Balkan - Kroatie. Van de Balkan kan ik in Albanië wel het sim-kaartje van Italië gebruiken.

De "probleem-landen" die niet binnen dit kaartje vallen zijn:

- Servië
- Kosovo
- Macedonië
- Montenegro
- Bosnië Herzegovina

Nu heb ik al druk lopen uitzoek of er een "overkoepelend kaartje" voor deze 5 landen is, maar tot nu toe is dat een behoorlijke pittige taak gebleken.

Alle opties die ik gezien heb zijn echt duur, Telenor "Serbia and Montenegro" hebben goede afspraken met elkaar, maar met hun kaartje buiten deze 2 landen te komen is echt afgrijselijk duur....

Wanneer iemand nog waarde volle tips heeft?

Disclaimer: Graag geen opmerkingen als, ga toch genieten zonder je telefoon. Ik ga zeker daar genieten, als ik hier het voorbereidende werk kan doen, en daar lekker met streaming muziek kan genieten en kan Whatsappen, door het thuisfront een "beetje" op de hoogte te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Als prepaidzero geen optie is, vrees ik dat je alleen met Keepgo of een soortgelijke partij uit kan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdveen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 08:20

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Ik heb wat lopen zoeken, maar kon het niet vinden.
Is er iemand die misschien weet of er in Oekraïne een provider is die mobiel internet aanbied voor telefoons?
MTC kon ik vinden dat ze 3G dongles leveren voor laptops, maar simkaarten voor in de telefoon hebben enkel edge volgens mij.

Waze Nederland - peter@wazenederland.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Er zijn meerdere providers in de Oekraine, kijk hier maar eens: http://prepaidwithdata.wikia.com/wiki/Ukraine - ze hebben allemaal een prepaid variant met data. Alleen Utel schijnt een 3G netwerk te hebben, maar misschien is de informatie daar ondertussen verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Voor wie naar Spanje gaat :

Tuenti is opeens niet meer zo interessant als vroeger :( Als je een buitenlands paspoort hebt moet je een minimale eerste afname van 25 euro doen (wat dus wordt omgezet in 'tegoed').

Je hebt in principe voor 10 euro 1GB aan data en 75 belminuten/sms (of 6 euro voor 1GB only). Erg goedkoop dus, maar met dat startbedrag -welke sinds kort is ingevoerd - is het voor korte vakanties natuurlijk niet zo interessant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:03
Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 23:59:
Er zijn meerdere providers in de Oekraine, kijk hier maar eens: http://prepaidwithdata.wikia.com/wiki/Ukraine - ze hebben allemaal een prepaid variant met data. Alleen Utel schijnt een 3G netwerk te hebben, maar misschien is de informatie daar ondertussen verouderd.
Bijna alle netwerken in Oekraine hebben 3G, zelfs LTE. KievStar is een populaire, schijnt goedkoop onbeperkt te zijn(moet het ook wel zijn, want bij Russischtalige torrents staan er heeel veeel mobiele Kievstar-gebruikers tussen die downloaden of seeden).

Zie o.a. http://www.kyivstar.ua/en...ternetwithoutlim/#prepaid (en)
of http://www.kyivstar.ua/ru.../prepaid/free_internet_1/ (ru)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:09
Vrienden van me gebruiken gewoon hun Lebara of soortgelijke simkaart voor internet in het buitenland. Ze kopen dan eenmalig 50 euro tegoed en vaak krijg je dan het dubbele aan megabytes of minuten en daar doen ze de hele zomer mee. Uiteraard maken ze op plekken waar er wifi is gewoon gebruik van wifi maar voor de rest blijkt zo'n simkaart gewoon goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:08
Van de Lebara.nl website:
Let op: Lebara mobiel internet, MMS en BlackBerry zijn niet beschikbaar bij gastgebruik van buitenlandse netwerken.
.. Of bedoel je een buitenlandse Lebara kaart? Dat kan natuurlijk wel gewoon in:

Australia
Denmark
Spain
France
Switzerland
Germany
UK
Poland

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:21

sphere

Debian abuser

Jammer van Tuenti :( morgen maar kijken wat er nog wel betaalbaar is

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 14:34
majic schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:09:
Voor wie naar Spanje gaat :

Tuenti is opeens niet meer zo interessant als vroeger :( Als je een buitenlands paspoort hebt moet je een minimale eerste afname van 25 euro doen (wat dus wordt omgezet in 'tegoed').

Je hebt in principe voor 10 euro 1GB aan data en 75 belminuten/sms (of 6 euro voor 1GB only). Erg goedkoop dus, maar met dat startbedrag -welke sinds kort is ingevoerd - is het voor korte vakanties natuurlijk niet zo interessant meer.
Zo dat is balen :( .... Ga zondag naar Spanje. Mijn eerste bezoekje zou de Movistar winkel geweest zijn.
Waar heb je deze info gevonden ? Mijn spaans is niet zo super....

Wat is het beste alternatief ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
http://prepaidwithdata.wikia.com/wiki/Spain

lebara zou wel eens een mooie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Vodafone winkel 1gb 15 euro 1.6gb 20 euro. Lebara 1gb wordt hier verkocht door Indiërs die je 35 euro vragen voor een package deal. Ook moet je schijnbaar je paspoort laten zien maar die lag in mijn hotelsafe dus met vriendelijk praten werd rijbewijs geaccepteerd.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
sphere schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:36:
Vodafone winkel 1gb 15 euro 1.6gb 20 euro. Lebara 1gb wordt hier verkocht door Indiërs die je 35 euro vragen voor een package deal. Ook moet je schijnbaar je paspoort laten zien maar die lag in mijn hotelsafe dus met vriendelijk praten werd rijbewijs geaccepteerd.
Misschien hier ?

http://www.lebara.es/storefinder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ben tevreden met Vodafone alleen jammer dat ik niet kan uitvissen hoeveel MB ik nog over heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06 22:33
Voor degen die naar Thailand gaan, ik heb een Happy Sim voor 299baht gekocht.
Zit 1 week onbeperkt internet op. (Had ook niet meer nodig)
Kun je kopen bij oa 7eleven en familymarkt.
Wil je langer dan 1week ga dan bij een DTAC service center langs of koop een nieuwe happy sim.

Ik had een oude htc-gsm en mifi gebruikt als hotspot. Werkt allemaal prima. Bij de htc-gsm werden alleen de apn setting niet automatisch ingelezen. Maar je krijgt een sms met handleiding hoe in te stellen.
Bij mijn mifi ging wel alles automatisch

Dekking is prima. Bijna overal bereik en soms maakt dtac gebruik van een ander netwerk en dan heb je even geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
driel24 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:26:
[...]

Zo dat is balen :( .... Ga zondag naar Spanje. Mijn eerste bezoekje zou de Movistar winkel geweest zijn.
Waar heb je deze info gevonden ? Mijn spaans is niet zo super....

Wat is het beste alternatief ?
Er is o.a. Happy Movil wat het prima doet! Geen belminuten er bij (wat Tuenti wel had) maar voor vakanties heb je daar toch niks aan :) Happy gebruikt geloof ik het netwerk van Orange.

http://www.happymovil.es/prepago/tarifas

Als je meer dan 10 euro besteed bij je eerste aanschaf (dus een paar cent meer dan basis bedrag van 9,70 ) dan kan je gratis bellen met andere happy eigenaren. Kan soms handig zijn als je partner/vriend/whatever ook in het land aanwezig is en je elkaar makkelijk wil kunnen bellen :)

Er zijn nog div. andere kleine aanbieders die je veelal vind in willekeurige belwinkels (dus niet de grote ketens/merken). Je hebt een of ander merk met een dolfijn als logo, er is een merk wat geloof ik iets van een fel geel-groene kleur gebruikt enz enz. Allemaal bieden ze prepaid aan voor rond de 10 euro per 700-1000mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Ener103 schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:24:
Voor degen die naar Thailand gaan, ik heb een Happy Sim voor 299baht gekocht.
Zit 1 week onbeperkt internet op. (Had ook niet meer nodig)
Kun je kopen bij oa 7eleven en familymarkt.
Wil je langer dan 1week ga dan bij een DTAC service center langs of koop een nieuwe happy sim.

Ik had een oude htc-gsm en mifi gebruikt als hotspot. Werkt allemaal prima. Bij de htc-gsm werden alleen de apn setting niet automatisch ingelezen. Maar je krijgt een sms met handleiding hoe in te stellen.
Bij mijn mifi ging wel alles automatisch

Dekking is prima. Bijna overal bereik en soms maakt dtac gebruik van een ander netwerk en dan heb je even geen internet.
Als je aankomt op het vliegveld in Bangkok dan kan je bij de uitgang (na de transportbanden met je koffers) de linker uitgang kiezen. Daar kom je in een hal terecht vol met mobiele telefoon aanbieders...even bij Dtac langs wippen een simmetje regelen, heb je in de metro of taxi naar het centrum al internet : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-06 09:43
Wat is op het moment de beste keuze voor Italië? Ik wil een week internetten met een Mifi. Liefst 2gb of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Wat heb je zelf al gevonden bij Wind, Tim en/of Vodafone? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

sphere schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:45:
Ben tevreden met Vodafone alleen jammer dat ik niet kan uitvissen hoeveel MB ik nog over heb :/
Mi Vodafone app werkt zonder registratie en geeft keurig aan hoveel MBs je nog over hebt. 1.6GB, 4G, een app die je geinformeerd kan houden. Ik mis Tuenti niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ik heb LEBARA genomen. Goed verkrijgbaar.

Sim kost 5 euro met 5 euro beltegoed.
In de shop 5 euro toegevoegd.

Internet kost 10 euro (in april aanbieding 7,50)

Via een sms aangezet. Werkt als een trein.
3000 minuten onderling bellen erbij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:49
Mijn vrouw reist maandagavond naar Frankrijk. Ze heeft daar niet de mogelijkheid om naar een winkel te gaan en bovendien is ze tech-nitwit. Is het nog haalbaar om voor die tijd een simcard te scoren die in NL te activeren/opladen is voor de MIFI, zodat het voor haar daar alleen maar een kwestie van MIFI aanzetten is? Ik kwam uit op LeFrenchMobile, maar die tellen 3-6 werkdagen. Dat ga ik niet redden, zeker niet met postNL die tegenwoordig niet meer op maandag bezorgt... Ik woon omgeving EHV.

Verder ga ik komende zomer drie weken op vakantie naar Indonesie, Java en Bali. Het is een rondreis waarbij ook kleinere plaatsen worden aangedaan. Iemand tips/ervaringen met mobiel internet aldaar?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:44

knakworst

Get more sats!

Als je een Credit Card hebt, deze snel bestelt / ophaalt:
V&A aangeboden: Franse JoeMobile Simkaarten aangeboden
http://www.mobielinternet...-mobile-wi-fi-router.html

Is het binnen een uur dat je alle spullen hebt, werkende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
tha_bulldog schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:59:
Wat heb je zelf al gevonden bij Wind, Tim en/of Vodafone? ;)
Of Tre (3) 8)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Je hebt een DM coelho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:49
Frankrijk lijkt nu geregeld te zijn, dank voor de tips en koesie voor het versturen.

Iemand nog tips voor Java en Bali?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Vrienden van mij hadden op bali indosat gekocht bij een stalletje.
Ik dacht dat ze 2 gig hadden voor 6 euro met een goede verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Mijn ouders waren afgelopen weekend in Duitsland en hebben op verzoek van mij een prepaid startpakket van Congstar gekocht voor €9,99. Zodra je hem voor een x bedrag activeert is ie 30 dgn geldig. Je zit dan op het netwerk goede netwerk van D-net. Voor bijv. €19,90 kun je een 3GB data nemen.
Simkaart is standaard/micro.
Ik zoek nog een prepaid (data) simkaart voor Servië. Ik weet iemand hoe ik deze van tevoren kan verkrijgen (dus via internet bestellen?)

[ Voor 54% gewijzigd door Eskiya op 12-05-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
D-net = D1 = T-Mobile.

Voor Servië kan je kijken naar mt:s.
1GB voor 200RSD, 7 dagen geldig.

Hoe je de simkaart van tevoren kan bemachtigen, geen idee. Misschien staan ze op eBay? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:06
Ik heb vandaag een Huawei WiFi Hotspot E5830 van iemand overgenomen.

Hij is simlockvrij en de vorige eigenaar heeft een vodafone sim er in gehad, kon ik zien daar er nog smsén in stonden dat zijn tegoed op was.

Ik heb hem net getest met mijn kpn sim en hij deed het meteen zonder dat ik instellingen moest aanpassen in de Huawei E5830.

Wij gaan volgende week naar Kroatie en wil daar een data simkaart (welke goedkope provider, waarschijnlijk VIP) aanschaffen, kan ik verwachten dat dat simmetje het dan meteen doet of moet ik instellingen aanpassen.?

Dat kan dan volgens mij alleen als ik de Huawei WiFi Hotspot E5830 via usb aan mijn laptop verbind. die ik overigens niet van plan was mee te nemen.

Op de Huawei worden daar straks gekoppeld een iphone 5, ipad air en een samsung s2

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Door naar 192.168.1.1 te browsen kan je de instellingen aanpassen. Als hij Vodafone branded is kan je ook nog de Vodafone Mobile WiFi app gebruiken op je mobile devices. Van bijna alle providers zijn de instellingen overigens opgeslagen in de Huawei dus denk dat het wel goed komt :)

[ Voor 25% gewijzigd door RadioAir op 21-05-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
coelho schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:57:
Frankrijk lijkt nu geregeld te zijn, dank voor de tips en koesie voor het versturen.

Iemand nog tips voor Java en Bali?
Neem een kaartje van AXIS of Three. Bekijk de websites even voor de betere deals. Telkomsel, XL en Indosat hebben een beter dekkend netwerk, maar die zijn dan ook vrijwel altijd overbelast. Blijf dus bij de kleinere operators, waar niet zo veel lokalen gebruik van maken.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:42
Mijn dochter gaat eind dit jaar naar Italië.

Wat ik zo lees is een sim daar alleen lokaal te activeren wat voor haar niet mogelijk is.

Iemand een suggestie voor een data sim ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:49
Noppesnada schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:32:
Mijn dochter gaat eind dit jaar naar Italië.

Wat ik zo lees is een sim daar alleen lokaal te activeren wat voor haar niet mogelijk is.

Iemand een suggestie voor een data sim ?
Zelf een Drei (Oostenrijk) data sim hiervoor gebruikt, dan kan je met 3Home gebruik maken van hun buitenlandse netwerken (maximaal 10GB per maand, moet je bundel wel die grootte hebben ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
tha_bulldog schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 18:04:
Door naar 192.168.1.1 te browsen kan je de instellingen aanpassen. Als hij Vodafone branded is kan je ook nog de Vodafone Mobile WiFi app gebruiken op je mobile devices. Van bijna alle providers zijn de instellingen overigens opgeslagen in de Huawei dus denk dat het wel goed komt :)
Dat browsen dat gaat toch alleen als hij met USB verbonden is met de laptop?

Hij is niet vodafone branded, ik zie althans niets iets van vodafone verschijnen of dat er iets op de kast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nee hoor, ook via wifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Wellicht niet nodig omdat zoals jij al zei dat van bijna alle providers de instellingen zijn opgeslagen in de Huawei , daarom pakte hij mijn sim van KPN ook waarschijnlijk meteen.

Ga vanavond dat met die wifi eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smakkie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik vertrek maandagavond naar Frankrijk voor Alpe d'Huzes en wil graag het thuisfront op de hoogte houden van de gebeurtenissen op de berg. Is er op een snelle manier nog aan de Joe Mobile SIM te komen? Omgeving Arnhem/Nijmegen en/of Twente? Ik kom nu pas achter deze mogelijkheid....stom stom stom :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Hier in Harderwijk zijn ze op voorraad, maar dat is niet in de buurt.. Maar neem anders een Vodafone simkaartje met 35MB bundel voor 2 euro mee, dan heb je in ieder geval iets. Je bent overigens morgen welkom om er eentje op te halen, maar DM me dan even!

EDIT: Ben morgen op de Hoge Veluwe, is ook nog een optie.

[ Voor 66% gewijzigd door RadioAir op 31-05-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:57
Heeft iemand ervaring met ihavelanded.com? Ik ga binnenkort naar Zweden en zij lijken een interessant aanbod voor mobiel internet te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29
Aangezien ik binnenkort met 3 vrienden een lang weekend naar Londen ga was ik aan het kijken voor een lokale simkaart. Ik wilde van te voren alles al geregeld hebben had geen zin om op locatie
nog een simkaart te kopen.

Ik heb gekeken naar EE, Three en Giffgaff.

Zowel EE als Three ondersteunen 4G in combinatie met prepaid.

Bij three had ik gekeken naar een all in one pakket voor £15,-
Dan heb je 300 minuten, 3000 sms en onbeperkt internet. (UK)
Deze bundel is 30 dagen geldig. Let op tethering is niet toegestaan.
Via ebay kan je een kant en klaar pakket kopen met deze bundel, kosten € 21,48. De simkaart en bundel zijn dan al geactiveerd.

Bij EE hebben ze een aanbieding als je je prepaid koopt samen met £15,- opwaardering
dat je 10 GB data krijgt.
Het tegoed van £15,- blijft staan daar kan je een eventuele aanvullende bundel op nemen.
Deze bundel is 30 dagen geldig. Let op tethering is niet toegestaan.
Ook voor EE kan je via ebay en kant en klaar pakket kopen de simkaart en bundel zijn dan al geactiveerd, kosten € 39.58.
Je kan ook hier een losse simkaart kopen en dan zelf tegoed opzetten alleen de 10 GB bundel is dan niet mogelijk. Dan heb je voor £15 2 GB data.

Bij giffgaff kan je alleen 4G krijgen als je een invite krijgt per november 2014 hebben ze wel 4G.
Wel hebben ze zogeheten Goodybags welke aantrekkelijk zijn.
Op een simkaart van giffgaff staat standaard £ 5,- op.
Echter op ebay was er een verkoper die bood deze simkaart aan incusief £15,- tegoed voor maar € 9,96
inclusief verzenden.
Ook deze verkoper activeert de simkaart al en zorgt ervoor dat de £15 erop staat.
Wat erg handig is want voor giffgaff moet je een engels adres hebben.
Je krijgt een login en wachtwoord toegestuurd voor je my giffgaff account vervolgens kan je de
gewenste goodybag kopen:
Voor £ 10,- krijg je: 500 minuten, onbeperkt sms en 1 GB data (UK), tethering wel toegestaan.
Voor £ 12,- krijg je: 250 minuten, onbeperkt sms en onbeperkt internet (UK), tethering niet toegestaan.

Zelf heb ik gekozen Voor £ 12,- goodybag, ik kan dan gelijk foto's en video's versturen zonder verder gedoe
verder ben ook benieuwd welke snelheid ik daar haal op 3G.
Van tethering maak ik geen gebruik omdat ik in mijn andere telefoon een alles in 1 op reis bundel heb
van Vodafone.

Ik zal mijn ervaring delen wanneer weer terug uit Londen ben.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatlin90
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-05-2021
Vorig jaar naar Denemarken, bij gebrek aan Wifi dekking op onze plaats van bestemming de Mifi maar meegenomen. Vooraf een beetje georienteerd en een goede oplossing gevonden.

Ter plekke bij de lokale elektronicagigant (Elgiganten) een Oistercard Tank Selv (Prepaid) sim kaart gekocht voor 99 kronen (plusminus 13,50 euro) voor 1 week. Kostte even moeite om te activeren via internet (de Oister website was wel toegankelijk via de mifi maar mijn deens is niet zo geweldig) maar uiteindelijk de hele week genoten van prima internet. Ik geloof dat er een 10Gb limiet op zat maar dat hebben we niet volgemaakt, we waren wel op vakantie. Oister maakt gebruik van het netwerk van "3", goede 3G dekking, helaas geen 4G nog.

Oister Tank Selv: http://www.oister.dk/mobi...nkselv/tank-selv-english/

Dealers: http://www.oister.dk/mobi...ank-selv-forhandlerliste/

Voor dit jaar op zoek naar een simkaart voor Frankrijk, vandaar dat ik in dit topic terecht kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:24
Voor Frankrijk blijkt Joe Mobile de beste oplossing te zijn. In dit topic kun je daar meer over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Kyrgyzstan: Drie operators (O!, Beeline KG, MEGACOM), simkaarten overal verkrijgbaar en beltegoed op te laden via Qiwi stations:

Afbeeldingslocatie: http://kruiz21.ru/images/qiwi.gif

Zorg er wel voor dat je eerst je simkaart activeert voordat je beltegoed oplaad. Ik heb zelf ervaring met Beeline KG en dat was in de steden prima, in de bergen uiteraard minder.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06 17:01
Volgens mij is dit nog niet langs gekomen hier:

Ik kreeg een sms van Vodafone dat de buitenland tarieven worden verlaagd (ongetwijfeld door hulp vanuit de EU).
Data per MB
Nu: € 0,54 (0,45 excl. btw)
Na 1 juli: € 0,24 (0,20 excl. btw)

Zie de verschillen: https://www.vodafone.nl/s...land/kosten-op-reis.shtml

Alles-in-1 op reis is nog steeds wel een aardige deal, maar als je 2 keer per dag je whatsapp berichten will binnen halen kan je nu voor 0,50 klaar zijn (in mijn geval :))
Ter verduidelijking als je Alles-in-1 aan hebt staan heb je dus niet die nieuwe tarieven.

[ Voor 8% gewijzigd door Dzine op 12-06-2014 22:12 . Reden: Alles-in-1 uitleg ]

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-06 06:06
basmq schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:39:
Heeft iemand ervaring met ihavelanded.com? Ik ga binnenkort naar Zweden en zij lijken een interessant aanbod voor mobiel internet te hebben?
Three heeft 5GB/7dagen voor 10 euro. Kan je niet mis mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Dzine schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 22:10:

Ter verduidelijking als je Alles-in-1 aan hebt staan heb je dus niet die nieuwe tarieven.
Die heb je wel je maakt alleen eerst gebruik van je alles in 1 op reis bundel.
Is daar een onderdeel van op, dan betaal je voor dat onderdeel ook gewoon het nieuwe EU tarief.

[ Voor 5% gewijzigd door Megapaul op 13-06-2014 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Zojuist uit een email van Vodafone:
Kies dan vanaf 7 juli voor de Alles-in-1 op Reis XL bundel! Dat is 100 minuten bellen en gebeld worden, 100 sms’jes en 100 MB data voor € 4 per dag.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-06 13:07
ze zouden beter data-only bundels kunnen aanbieden, zodat je echt onbezorgd je telefoon kunt gebruiken op vakantie. Wie belt en smst er nu nog? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:43

NSG

Je weet niks!

Nog iemand die recent ervaring opgedaan heeft in Turkije? Ik ga binnenkort voor een periode van zo'n 4 weken naar Turkije, ik heb begrepen dat je voor 115TL je toestel dient te registeren bij een belastingkantoor o.i.d., maar ik heb gelezen dat je daarbij stempels van <1 jaar moet laten zien dat je het land ben binnengekomen. Nou bezit ik zelf de Nederlandse en Turkse nationaliteit, maar van beide heb ik alleen een identiteitskaart en die wordt natuurlijk niet gestempeld..

Of misschien is er intussen een NL provider waarmee je voor een redelijke prijs kan internetten in Turkije? Het gaat mij puur om een internetbundel van 1GB+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Enes_81 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:28:
Nog iemand die recent ervaring opgedaan heeft in Turkije? Ik ga binnenkort voor een periode van zo'n 4 weken naar Turkije
Of misschien is er intussen een NL provider waarmee je voor een redelijke prijs kan internetten in Turkije? Het gaat mij puur om een internetbundel van 1GB+.
Enige Nederlandse provider wat nog redelijk goedkoop is t.o.v. van andere NL providers is
Vodafone met de alles in 1 op reis bundel.
Je zit dan wel aan de prijs van 2 euro per dag en je heb maar 35 mb per dag.
Al met al ben je dan 56 achteruit voor 980 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:49

Pierre

Van nature lui!

Vanaf eind september gaan wij 6 weken naar Australië heeft iemand hier ervaring met TouristSim

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ASW1 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:11:
Ik ga volgende week een paar dagen naar een gebied in Belgie waar de dekking van de verschillende netwerken maar heel matig is.

Ik wil gebruik kunnen maken van mobiel internet voor niet te duur, en wil daarvoor een prepaid-kaartje aanschaffen, aleen om mee te internetten dus.
Ik heb de keuze om in Belgie voor 10 euro een pay&surf kaartje te kopen van Proximus, wat gemiddeld gezien nog de beste dekking zou moeten geven.
Een andere keuze is een Nederlands vodafone prepaid kaartje te kopen en daarvan de buitenlandbundel aan te zetten voor 2 euro per dag, dan ben ik ook voor een tientje klaar.

Vraag: is het zo dat wanneer ik voor de Nederlandse vodafone prepaid kies, ik dan in Belgie van zowel proximus, mobistar en base netwerk gebruik kan maken? Dat zou namelijk een enorm voordeel geven ten opzichte van een Belgisch kaartje dat alleen op het Proximus netwerk kan.
Qua kosten lijkt Alditalk (400 MB voor 4 euro) me wel goed. Is het basenetwerk, ik weet niet hoe goed of hoe slecht dat is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex.b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
Binnenkort weekje weg en ik ben mij aan het oriënteren en heb twee vragen.

Ik lees veel verhalen over Huawei WiFi Hotspot apparaten en mijn vraag is moet ik ook zoiets kopen om in het buitenland te kunnen "Hotspotten"? Ik heb een oude Windows phone en als ik daar een Albert Heijn Slim only prepaid (bel/sms/data) in stopt kan ik ook het data tegoed delen (optie gedeeld internet) en ik kan ook nog ermee bellen (alles in Nederland). Waarom een Huawei voor 80 euro kopen als je ook voor hetzelfde bedrag een smartphone met tethering kan kopen. Mis ik iets als ik geen Huawei koop?

Ik zou graag in Frankrijk, Duitsland en Kroatië bereikbaar willen zijn en een data prepaid kaartje willen hebben. Bij wie moet ik (zomer van 2014 situatie) in die langen zijn om een soort van Albert Heijn Slim Only te bemachtigen? 1 Gb (is voor 1 week) moet voldoende zijn. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Als jouw Windows Phone tethering niet laat blokkeren door providers kan dat prima ;) Let er wel op dat mocht je nog een Windows Mobile telefoon bedoelen alleen de HTC HD, de Touch Diamond en de Touch Pro in aanmerking komen, de rest had geen UMTS900 wat in het buitenland gemeengoed is.

Maar als je in één week in al die landen online wil zijn, is een Alles in 1 op reis XL bundel (100MB per dag) misschien het makkelijkste. Wil je dat niet, dan kan je in Frankrijk voor Joe Mobile gaan, in Duitsland voor Blau.de en in Kroatië weet ik zo snel even niet maar staat wel ergens in dit topic beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:16
Pierre61 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:56:
Vanaf eind september gaan wij 6 weken naar Australië heeft iemand hier ervaring met TouristSim
Wel voor de VS. Twee keer naar tevredenheid gebruik van gemaakt. Snelle levering vanuit Zweden.

Ik ben zelf nu op zoek naar een prepaid oplossing voor Duitsland. Iemand tips?

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 17-06-2014 07:27 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Kijk nou eens letterlijk één post boven je... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RadioAir op 17-06-2014 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Phusebox schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 07:27:
[...]

Ik ben zelf nu op zoek naar een prepaid oplossing voor Duitsland. Iemand tips?
Blau.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionintheusa
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik zou ook eens kijken naar Three (three.co.uk).

Zij hebben Feel at Home, waarmee je in heel veel landen gratis kan roamen, ook met een prepaid kaart.

In Europa kun je gratis roamen in de populaire vakantielanden Frankrijk, Italie, Oostenrijk en Zwitserland, de UK en Ierland, de Scandinavische landen (Denemarken, Finland, Norwegen, en Zweden) en de USA en Australie !!!

Daarnaast ook nog Hong Kong, Indonesie, Macau, en Sri Lanka.

Ik heb vorig jaar in Oostenrijk bij de MediaMarkt een Drei kaart gehaald voor 2 tienstjes, meteen laten activeren, en ik kon in Oostenrijk en Italie lekker vlot internetten (tetheren vanaf een iPad 3G). Helaas is de Feel at Home mogelijkheid in Oostenrijk niet meer beschikbaar, ook niet in Italie trouwens, maar wel vanuit de UK !

1 nadeel in de nieuwe policy: je moet de SIM-kaart eerst een maand in gebruik hebben voordat je mag gaan roamen.

Voor GBP10.49 1GB (1 maand geldig), voor GBP 20.49 3GB (3 maanden geldig) of voor GBP 70.49 12GB (12 maanden geldig). Voor 70 pond extra krijg je er een Huawei E5776 bij (die kost normaal minimaal 150 euro !).

Prima deal dus als je veel reist, en 12 GB kan opbranden voor omgerekend nog geen 7,50 euro per maand)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik krijg zojuist een mailtje van Joe Mobile wat voor sommigen wellicht nog interessant kan zijn om kortstondig veel data te gebruiken:

Voor 2 euro per dag kan je gewoon gebruik maken van het data/belbudget wat je al hebt. Dit geldt dan voor gesprekken naar Franse nummers en in het land waar je verblijft.

Dit is voor short trips in principe nog interessant en al helemaal voor mensen die net zoals ik hun Franse sim in een Mifi duwen. Dan kan je dus in NL/B(/LUX) al roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris2140
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:57
Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik met plezier gebruik kunnen maken van de JoeMobile sim. Destijds na de vakantie in de cockpit de knop teruggezet naar off, zodat het abonnement stopt.

Graag zou ik dit jaar weer gebruik ervan willen maken. Het pakket van vorig jaar bestaat niet meer, nu ga ik voor de prepaid abbo met 4G.

Klopt het dat ik de sim weer opnieuw moet activeren via de website van Joe om vervolgens weer je eigen abonnement samen te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Als je sim nog geldig is wel ja. Als je je cockpit niet meer aan kan zetten moet je een nieuwe sim hebben, heb er nog een aantal liggen dus dm maar als je wat nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ik kom net terug uit Colorado (USA) en heb daar tijdens mijn verblijf een AT&T GoPhone kaart gekocht bij een authorized AT&T retailer.

Voor $60 per maand (prepaid) krijg je onbeperkt bellen binnen USA, onbeperkt SMS binnen USA en naar 100 landen (waaronder Nederland) én 2.5 GB data op 3G/4G.

Voor $5 per maand extra kun je 250 minuten bellen naar onder andere Nederland. Voor $10 per maand is dat 1000 minuten. Dit geldt overigens alleen voor het bellen naar vaste telefoons.

Vereisten? Een geldig legitimatiebewijs, en een verblijfadres waar ze de kaart op kunnen registreren. Eventueel registreren ze hem op het adres van de winkel als je hier om vraagt.

Prima oplossing voor als je veel data verbruikt, en eventueel van plan bent veel te bellen of SMS'en binnen de USA. Aangezien ik bij vrienden verbleef, was het helemaal ideaal.

Meer info op http://www.att.com/shop/wireless/gophone-plans.html

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 18-06-2014 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex.b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
tha_bulldog schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 06:51:
Als jouw Windows Phone tethering niet laat blokkeren door providers kan dat prima ;) Let er wel op dat mocht je nog een Windows Mobile telefoon bedoelen alleen de HTC HD, de Touch Diamond en de Touch Pro in aanmerking komen, de rest had geen UMTS900 wat in het buitenland gemeengoed is.

Maar als je in één week in al die landen online wil zijn, is een Alles in 1 op reis XL bundel (100MB per dag) misschien het makkelijkste. Wil je dat niet, dan kan je in Frankrijk voor Joe Mobile gaan, in Duitsland voor Blau.de en in Kroatië weet ik zo snel even niet maar staat wel ergens in dit topic beschreven.
Het is een Nokia 620 waarvan het scherm niet helemaal fris meer is maar de rest werkt wel. Joe Mobile hoor ik vaker, zal dat gaan uitzoeken, thnks!

Voor elk land een apart kaartje lijkt mij de betere (lees goedkopere) oplossing. Ik kan mij herinneren ooit eens in een Duitse supermarkt een dongel te hebben gekocht met 1 Gb beltegoed voor 30 euro wat een maand houdbaar was. Dat zoek ik maar dan zonder dongel want die dingen zijn niet erg snel / branded heb ik gemerkt. Je zou zeggen dat je met 10-20 euro dan een heel eind zou moeten kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 23:10
rambocus schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:57:
Wij gaan volgende week naar Kroatie en wil daar een data simkaart (welke goedkope provider, waarschijnlijk VIP) aanschaffen, kan ik verwachten dat dat simmetje het dan meteen doet of moet ik instellingen aanpassen.?
We gaan zelf van de zomer ook naar Kroatie dus ben ik sowieso zeer benieuwd naar je bevindingen!
Het zou fijn zijn als je deze wilt delen!

Er zijn voor Kroatie zover mij bekend twee opties: T-Mobile of VIP Mobile.
Die laatste lijkt me zelf de beste keuze, daar koop je voor ~EUR2,50 een simkaartje en kan je voor EUR1,30 per dag "onbeperkt" internetten (1GB, daarna vertraging verbinding tot de dag over is, geen kosten bij geen gebruik).

Je hebt ook grotere bundels welke langer (=30 dagen) geldig zijn maar 2EUR voor 200MB, EUR 6,60 voor 1GB of EUR9,20 voor 2GB. Niet dat ik verwacht dat we 1GB per dag gaan gebruikenm aar die 2GB overschrijden we wel. Voor 13 euro heb je in feite 10GB in 10 dagen.

Wel jammer dat het maar 10 dagen zijn, ga je langer (bijv 14 dagen) moet je dus opwaarderen, maar ze hebben zo te zien bonnen voor 15, 30, 50, 75 of meer kuna. 1 dag internet kost je 10 Kuna (~1,30). Ik weet niet hoe lang je gaat?

Instellen is eenvoudig, dat hebben ze zelfs - in het engels! - op hun site staan _/-\o_
*If APN is not configured automatically, you need to configure APN data.vip.hr manually:

Android operating system:

HTC
Menu - Settings - Mobile Data - Access point names
Samsung
Menu - Settings - More Networks - Mobile networks - Access Point Names
LG
Menu - Settings - Tethering & networks - Mobile networks - Access point names
edit: Meh, goedemorgen! Zit ik met mijn halfslaperige kop gewoon een oude post te quoten. Goedemorgen! Maar hopelijk nog steeds handig voor een ieder die ook naar Kroatie gaat 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Sypher op 18-06-2014 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris2140
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:57
tha_bulldog schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:12:
Als je sim nog geldig is wel ja. Als je je cockpit niet meer aan kan zetten moet je een nieuwe sim hebben, heb er nog een aantal liggen dus dm maar als je wat nodig hebt :)
Ik druk nadat ik ingelogd ben op 'espace client' en vervolgens 'votre cockpit'. Dan staat er een stukje tekst met daaronder een knop 'Cliquez ici!'. Zodra ik daar op druk krijg ik een menu te zien voor het samenstellen en vervolgens betalen van het abonnement.

Nadat ik het abonnement toen op off had gezet heb ik verder niks meer gedaan/gewijzigd.

Ik neem aan dat de sim dus nog geldig is?

Stel ik zou dit abonnement nu afsluiten, dan is het mij niet helemaal duidelijk wanneer het ingaat. De bedoeling is dat het ingaat over een aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06 12:30

pposthoorn

Constructeur

tha_bulldog schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:18:
Ik krijg zojuist een mailtje van Joe Mobile wat voor sommigen wellicht nog interessant kan zijn om kortstondig veel data te gebruiken:

Voor 2 euro per dag kan je gewoon gebruik maken van het data/belbudget wat je al hebt. Dit geldt dan voor gesprekken naar Franse nummers en in het land waar je verblijft.

Dit is voor short trips in principe nog interessant en al helemaal voor mensen die net zoals ik hun Franse sim in een Mifi duwen. Dan kan je dus in NL/B(/LUX) al roamen.
Als vodafone dit nou aan zou bieden ipv die alles in 1 op reis bundel dan kan je tenminste echt doen alsof je thuis bent. Gewoon je eigen bundel in het buitenland gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
chris2140 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:34:
[...]

Ik druk nadat ik ingelogd ben op 'espace client' en vervolgens 'votre cockpit'. Dan staat er een stukje tekst met daaronder een knop 'Cliquez ici!'. Zodra ik daar op druk krijg ik een menu te zien voor het samenstellen en vervolgens betalen van het abonnement.

Nadat ik het abonnement toen op off had gezet heb ik verder niks meer gedaan/gewijzigd.

Ik neem aan dat de sim dus nog geldig is?

Stel ik zou dit abonnement nu afsluiten, dan is het mij niet helemaal duidelijk wanneer het ingaat. De bedoeling is dat het ingaat over een aantal weken.
Er moet staan passez en mode ON pour reactiver votre forfait met daaronder "Il vous reste .. jours avant la résiliation définitive de votre ligne prévue le #datum".

Staat dit er niet meer, heb je een nieuw simkaartje nodig. Het is dan wel zo slim je nieuwe kaart te activeren onder een andere account zodat je de 5 EUR gratis tegoed nog kan gebruiken.

Ik heb nog even verder uitgezocht hoe dat roamen met Joe geldt. Het is de eerste tien dagen gratis bij het forfait 4G, dus als je bijvoorbeeld twee weken naar (ik noem maar wat) Portugal zou gaan kost dit je 20+4x2=28 euro en je kan dan dus 3GB verstoken. Ideaal!

[ Voor 11% gewijzigd door RadioAir op 19-06-2014 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Mijn zwager gaat volgende week naar Italie. Aangezien mijn dochter daar eind van dit jaar ook naar toe gaat wil ik hem een data sim mee laten nemen zodat mijn dochter een dataverbinding heeft.

Overal lees ik echter dat de sim in Italie met een ID geactiveerd moet worden.

Gaat de (prepaid) periode dan meteen in ?
Welke sim kan ik het beste mee laten nemen ?

Mijn Italiaans is 0, dus via de sites wordt ik niet veel wijzer (geen Engelse vertalingen).

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Italië is lastig. Je kan gebruik maken van een Franse Joe Mobile constructie, dan zijn de eerste 10 dagen roaming gratis en daarna 2 euro per dag (je betaalt dan 20 euro voor een bundel van 3GB). Als je dus twee weken gaat kom je netto op 28 euro(+Joe Mobile sim) uit.

Daarnaast is er inderdaad de mogelijkheid om een lokale SIM te kopen. VodafoneOmnitel en TIM hebben de beste papieren in Italië qua bereik. Je moet dan wel van tevoren een Codice Fiscale berekenen en ook beltegoed is niet onbeperkt houdbaar daarzo. Het is mij van de drie keer Italië maar één keer gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Aangezien ik ook een "Bliep" sim in een Huawei Mifi heb ga ik dit maar doen denk ik:

Je kunt 10 MB internet kopen voor €2 die een dag geldig is, of 200 MB voor €15 die een week geldig is. Deze bundels gelden in alle landen in de Europese Unie, Noorwegen, Zwitserland en IJsland. Deze bundels kan je aanzetten door '10 MB' of 200 MB' te sms'en naar 1350. Of ga in de app of op de site om de bundels aan te schaffen.

Aangezien ze 1 week in Italie is zou dit me dus maar € 15,00 kosten.

Iemand ervaringen met BLIEP in het buitenland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
@Noppesnada

Zorg er wel voor dat op de telefoon van je dochter zaken als Dropbox/Google photo backup/Icloud uitzet als ze is verbonden met een Mifi.
Want anders is de 200mb er zo doorheen gejaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@koesie

Uiteraard. Ik weet hoe dat werkt bij vijftien jarigen. Die kijken niet zo nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:15
Het valt me op dat er nog niet veel wordt gesproken over de LBO / ARP constructie vanaf 1 juli. Is het de moeite waard om daar een apart topic over te openen (incl. instellingen / handleiding) of kan dat beter hier blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Wat mij betreft is het hier ook welkom, maar veel verder dan dat je je APN op EUInternet moet zetten kom ik niet.. Ik kan ook geen aanbieders vinden hiervoor. Zou best m'n Joe Mobile tegoed via LBO op m'n Vodafone abbo willen, scheelt weer een mifi mee zeulen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ok, LBO/ARP, care to explain anyone? :)

/edit
Hou het lekker hier, topic titel volstaat denk ik. Dekt de lading.

[ Voor 49% gewijzigd door UltraSub op 19-06-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:15
LBO:
LBO staat voor Local Break Out. Dit betekent dat eindgebruikers die in het buitenland komen, gebruik kunnen maken van een lokaal roaming aanbod voor mobiel internet (MB’s). Bellen en sms’en blijft gewoon via het eigen abonnement lopen.

Welke toestelinstellingen zijn er nodig?
Om gebruik te maken van een LBO aanbod dient een eindgebruiker het volgende te doen:

Handmatig selecteren van lokale netwerk van de LBO aanbieder
APN in telefoon wijzigen naar ‘EUINTERNET’
Afnemen / kopen LBO aanbod
Het is niet nodig om de SIM-kaart te wisselen en ook het 06-nummer blijft gewoon hetzelfde.
ARP:
ARP staat voor Alternative Roaming Provider. Dit betekent dat klanten kunnen kiezen voor een andere partij dan waar zij nationaal
hun zaken mee doen voor al het gereguleerde EU/EER roaming verkeer.

Welke toestelinstellingen zijn er nodig?
Er zijn geen specifieke instellingen benodigd om gebruik te kunnen maken van ARP. De klant dient zelf een overeenkomst aan te gaan met een ARP. Deze zal een verzoek indienen bij de thuisprovider en de tarifering en dienstverlening voor al het EU/EER roaming verkeer overnemen.
Op de website van de telco's staat dat de duidelijkere instructies pas komen rond 1 juli als duidelijker is hoe dit model er uit komt te zien. Ik denk dat het rond die tijd ook wel begint te komen op de websites van de buitenlandse providers.

Zal wel een bom schelen, want 1GB internet bij de buitenlandse provider inkopen zal natuurlijk een stuk goedkoper zijn dan Alles-in-1 op Reis, ook al maak ik daar ook met volle tevredenheid gebruik van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 19:36
Zeg dat wel... Plus dat er europese providers zijn met veel interessantere aanbieden tav buitenland gebruik..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06 12:30

pposthoorn

Constructeur

Whoa lang verhaal kort straks kan je gewoon een franse databundel toevoegen aan je eigen abo. Bellen en sms'en doe je dan voor de internationale tarieven (op vakantie bel je toch maar heel weinig). En internetten kan je dan doen alsof je thuis bent *O*

Als iemand dit nou had geroepen bij de EU verkiezingen was iedereen opeens voor meer europa geweest :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Jep, dan is de hele handel in Joe Mobile kaartjes dus niet meer nodig en kan je via LBO deze gewoon toevoegen aan je eigen simkaart. Ideaal, maar de vraag is of ze het ook gaan aanbieden. Het is nu 20 juni en ik heb nog van geen enkele provider gehoord dat ze een dergelijk aanbod gaan aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ARP klinkt ideaal, helemaal als het wereldwijd kan. Las dat het alleen voor consumenten geldt. Ik heb bijvoorbeeld een abbo via het werk, zou op vakantie dan mooi een losse internetbundel toe kunnen voegen, welke ik zelf betaal. Zou dan al niet gaan?

Ik verwacht dat als ARP gemeengoed wordt, de NL providers snel genoeg met een betaalbare EU bundel komen. Of de EU gewoon toevoegen aan de bestaande bundel.

Volgens mij zijn de provides er helaas nog niet klaar voor. Waarom zou je als je nu mooie roaming inkomsten hebt. Daarnaast vereist het ook best een wijziging in de infrastructuur lijkt me.

[ Voor 27% gewijzigd door Bartjeee op 20-06-2014 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
tha_bulldog schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 07:34:
Kijk nou eens letterlijk één post boven je... ;)
Meh, ik zie alleen maar maandelijks kosten (dus abonnement?) en geen fatsoenlijke bundel met internet en bellen. Ik heb geen hotspot en ga ook geen 100+ euros daar aan uitgeven voor 10 dagen.

Bovendien, levering naar Nederland? Lijkt er niet op.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 20-06-2014 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@Phusebox:

Internet-Optionen
Internet-Flat 100 MB 30 Tage 4,90 €
Internet-Flat 1 GB 30 Tage 9,90 €
Internet-Flat 3 GB 30 Tage 14,90 €
Internet-Flat 5 GB 30 Tage 19,80 €

Sim bestellen voor 4 euro thuis hebben. Tegoed kopen, op die sim zetten en dan een van die opties er op.
Daar komt nog bij dat als je bundel op is, je op gprs snelheid door kan in die 30 dagen. Of voor 9,99 je bundel opnieuw verlengen. Dus 3GB bundel weer 3GB voor 9.99, en de 5GB weer 5GB voor 9.99. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 19:36
Blau.de maakt gebruik van het E-Plus netwerk en is dus in de steden wel goed te ontvangen maar daarbuiten eerder niet. Ik zou voor een Congstar SIM gaan, alleen al omdat de ontvangst een stuk beter is in de buitengebieden en je ook EDGE hebt.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Congstar en Blau.de leveren beide niet naar Nederland. Ik weet niet waar jullie dat vinden.

Bovendien krijg ik nergens die internetbundels te zien bij Blau.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:49
De tarieven kan je hier vinden: http://www.blau.de/tarif/9cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
En hoe kun je dan opladen? Want het zou niet de eerste sim kaart zijn die je niet kunt opladen zonder je te registreren en dat gaat dan alleen als je in Duitsland woont. Tig winkels in Duitsland afgaan op zoek naar opwaardeer kaartjes is ook niet echt een optie.

Dekking is niet super in het gebied waar ik naar toe moet, maar goed, beter dan helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Opwaarderen kan via Guthaben.de of Aufladen.de, werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Thanks, gaan we dat maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Guthaben dan, via aufladen kreeg ik alleen maar gezeik met betaal mogelijkheden. Paypal klopte adres niet volgens hun, en creditcard zelfde verhaal. Via Guthaben geen probleem.
Pagina: 1 ... 13 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.