Aangezien ik binnenkort met 3 vrienden een lang weekend naar Londen ga was ik aan het kijken voor een lokale simkaart. Ik wilde van te voren alles al geregeld hebben had geen zin om op locatie
nog een simkaart te kopen.
Ik heb gekeken naar EE, Three en Giffgaff.
Zowel EE als Three ondersteunen 4G in combinatie met prepaid.
Bij three had ik gekeken naar een all in one pakket voor £15,-
Dan heb je 300 minuten, 3000 sms en onbeperkt internet. (UK)
Deze bundel is 30 dagen geldig. Let op tethering is niet toegestaan.
Via
ebay kan je een kant en klaar pakket kopen met deze bundel, kosten € 21,48. De simkaart en bundel zijn dan al geactiveerd.
Bij EE hebben ze een aanbieding als je je prepaid koopt samen met £15,- opwaardering
dat je 10 GB data krijgt.
Het tegoed van £15,- blijft staan daar kan je een eventuele aanvullende bundel op nemen.
Deze bundel is 30 dagen geldig. Let op tethering is niet toegestaan.
Ook voor EE kan je via
ebay en kant en klaar pakket kopen de simkaart en bundel zijn dan al geactiveerd, kosten € 39.58.
Je kan ook
hier een losse simkaart kopen en dan zelf tegoed opzetten alleen de 10 GB bundel is dan niet mogelijk. Dan heb je voor £15 2 GB data.
Bij giffgaff kan je alleen 4G krijgen als je een invite krijgt per november 2014 hebben ze wel 4G.
Wel hebben ze zogeheten Goodybags welke aantrekkelijk zijn.
Op een simkaart van giffgaff staat standaard £ 5,- op.
Echter op
ebay was er een verkoper die bood deze simkaart aan incusief £15,- tegoed voor maar € 9,96
inclusief verzenden.
Ook deze verkoper activeert de simkaart al en zorgt ervoor dat de £15 erop staat.
Wat erg handig is want voor giffgaff moet je een engels adres hebben.
Je krijgt een login en wachtwoord toegestuurd voor je my giffgaff account vervolgens kan je de
gewenste goodybag kopen:
Voor £ 10,- krijg je: 500 minuten, onbeperkt sms en 1 GB data (UK), tethering
wel toegestaan.
Voor £ 12,- krijg je: 250 minuten, onbeperkt sms en onbeperkt internet (UK), tethering niet toegestaan.
Zelf heb ik gekozen Voor £ 12,- goodybag, ik kan dan gelijk foto's en video's versturen zonder verder gedoe
verder ben ook benieuwd welke snelheid ik daar haal op 3G.
Van tethering maak ik geen gebruik omdat ik in mijn andere telefoon een alles in 1 op reis bundel heb
van Vodafone.
Ik zal mijn ervaring delen wanneer weer terug uit Londen ben.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.