In nieuws: Apache.org-site korte tijd offline gehaald na hackeraanval had ik al geschreven het er niet mee eens te zijn dat de redactie dergelijke kwaadaardige hackers nog steeds hackers noemt en geen crackers. Zoals de meeste mensen hier denk ik al wel weten in het in de gemeenschap gebruikelijk om zogenaamde 'white hat hackers', 'hackers' te noemen en de 'black hat hackers', 'crackers'. Voor wat bronnen, zie Wikipedia: Wikipedia: Hacker en Wikipedia: Cracker
De redactie heeft al eerder laten blijken dat zij er vanuit gaat dat het niveau op T.net hoger ligt dan op andere sites en dat jargon en afkortingen dus prima kunnen (soms doet men er zelf nog een korte uitleg bij, mocht het ietwat onduidelijk zijn). Neem bijvoorbeeld Google Groenteboer. Tevens laat men blijken het ook goed te kunnen. Neem bijvoorbeeld dit nieuwsbericht, waaruit ik citeer:
Mijn verzoek aan de redactie is dus: zouden jullie in het vervolg een duidelijk verschil willen maken tussen 'white hat hackers' en 'black hat hackers' door gebruik te maken van respectievelijk 'hacker' en 'cracker'?
De redactie heeft al eerder laten blijken dat zij er vanuit gaat dat het niveau op T.net hoger ligt dan op andere sites en dat jargon en afkortingen dus prima kunnen (soms doet men er zelf nog een korte uitleg bij, mocht het ietwat onduidelijk zijn). Neem bijvoorbeeld Google Groenteboer. Tevens laat men blijken het ook goed te kunnen. Neem bijvoorbeeld dit nieuwsbericht, waaruit ik citeer:
Ik ben van mening dat het voor een site zoals T.net belangrijk is om duidelijk en precies de aard van het beestje te beschrijven. Dit kan dus prima als het gaat om computerinbraak door gebruik te maken van de woorden hacker en cracker.Deze netbots zijn computers die door een cracker op afstand bestuurd kunnen worden en zo ingezet kunnen worden voor bepaalde cybercrimes, zoals het versturen van spam of het opzetten van een ddos-aanval.
Mijn verzoek aan de redactie is dus: zouden jullie in het vervolg een duidelijk verschil willen maken tussen 'white hat hackers' en 'black hat hackers' door gebruik te maken van respectievelijk 'hacker' en 'cracker'?