HTC Hero [part three] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.353 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:59:
[...]

In principe is dat nog niet eens nodig. Standaard staat de instelling voor 'Gegevensroaming' onder Instellingen voor Mobiel Netwerk uit. Dit betekend dus dat hij tijdens roaming sowieso geen dataverbinding maakt.
Maar dan kun je naar het schijnt in sommige gevallen tóch nog dataverkeer genereren in het buitenland. Ik zou het dus toch maar uitzetten en eventueel zelfs apndroid gebruiken.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Flogging Hank schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 00:13:
ok ik ontdek net iets raars aan mn hero. ik hoop dat andere dit ook kunnen verifiëren, anders wordt ik gek:P
Ik wilde net op bed een smsje typen op mn hero en toen kwam ik erachter dat het scherm vrijwel niet meer reageert als de hero op zn rug op mn matras ligt (en dus niet im mn hand). Maar zodra ik ook maar met een vinger het "metalen"frame van de telefoon aanraak reageert het scherm weer gewoon perfect... Plat op tafel reageert de hero al een stuk beter maar ook minder als normaal. Is er een logische verklaring hiervoor en hebben anderen het ook?
Haha, nu je het zegt! Als ik dat frame niet aanraak reageert hij bij mij ook slecht of helemaal niet. Ik denk dat dat misschien zit in de werking van zo'n capacitief scherm. Die werken met geleiding geloof ik.

Edit: excuses voor tweemaal posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 16:00
Edit:
Laat maar: goed leren lezen enzo

[ Voor 89% gewijzigd door boaty op 08-09-2009 11:12 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Vandaag weer 1 smsje niet ontvangen en nu was ik het zat. Ik heb alles gebackuped en een hardreset gepleegt. Telefoon is nu weer up and running. In een kwartier had ik alles weer zoals ik het had voordat ik de reset deed. Echt heel fijn. Met windows mobile zat ik daar minimaal een halve dag op en dan was het nog niet zoals ik het wilde hebben. Maargoed, tot nu toe 0 smsjes gemist.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Deem schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:52:
Vandaag weer 1 smsje niet ontvangen en nu was ik het zat. Ik heb alles gebackuped en een hardreset gepleegt. Telefoon is nu weer up and running. In een kwartier had ik alles weer zoals ik het had voordat ik de reset deed. Echt heel fijn. Met windows mobile zat ik daar minimaal een halve dag op en dan was het nog niet zoals ik het wilde hebben. Maargoed, tot nu toe 0 smsjes gemist.
Hard reset maakt niet uit hoor. Je hebt ws gewoon de update nodig

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

MeIsTwisted schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:45:
[...]

Hard reset maakt niet uit hoor. Je hebt ws gewoon de update nodig
Nou, ik heb nu ook wat app's weggelaten uit de marked die iets doen met notifications of sms. Misschien dat dat helpt. Even afwachten.

Daarnaast is er nog officieel geen update beschikbaar en ik weiger om zelf te gaan knutselen met roms om dit op te lossen. Pas als het nieuwe eraf is dan komt dat wel. Die update moet er wel snel aankomen want het vertouwen op gebied van SMS is tot een dieptepunt gedaalt. Het is toch belachelijk dat ik dalijk moet terugvallen op mijn simpele nokia om zo iets basics als smsjes te kunnen ontvangen... :X

[ Voor 38% gewijzigd door Deem op 08-09-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Deem schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:39:
[...]

Nou, ik heb nu ook wat app's weggelaten uit de marked die iets doen met notifications of sms. Misschien dat dat helpt. Even afwachten.
nee, is een bekend probleem dat smsjes niet aangekomen. Sjek dit topic of xda. Ik heb het sinds mijn update (modaco 2.0 rom) niet meer gehad iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino737
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-04-2022
Hallo iedereen,

2 praktische vragen aan de mensen die al een Hero gebruiken:

1/ Kan je verschillende groepen maken binnen je contactpersonen en aan die groepen dan een verschillende "ringtone" koppelen. (bvb een andere ringtone voor als mijn moeder belt en een andere ringtone als er collega's bellen)
2/ Kan je verschillende profielen maken waarbij in een bepaald profiel je enkel een ringtone krijgt voor een bepaalde groep mensen. (bvb ik zit in een meeting en ik wil enkel een ringtone horen als er mij mensen bellen vanuit de groep "collega's", maar als ik een telefoon krijg van iemand uit de groep "familie" wil ik niet gestoord worden en wil ik dus niets horen)

(Voor de mensen die ooit Nokia gebruikt hebben, ik zou dus willen weten of het systeem van "profielen" en "groepen" van Nokia ook aanwezig is bij de Hero)

Alvast bedankt voor de info!

Dino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet helemaal wat jullie verstaan onder "rommelig" als je wilt bellen. Druk op telefoon, typ (een deel van) de naam of het nummer (zeer handig in mijn ogen) en voila je contact. Bellen is simpelweg drukken op de naam, om te SMS-en hou je 'm even ingedrukt.
Ik zat me gister nog te bedenken hoe simpel en snel het eigenlijk gaat haha. Alleen hoeft van mij het scherm niet uit tijdens het bellen, dat verwarde me in het begin nogal. Maargoed ophangen met de end-button en dat En als je snel iemand wil bellen kun je natuurlijk altijd die funky favourite contacts widget gebruiken.

Hoe langer ik in bezig ben hoe meer ik het dingetje ga waarderen. Die update (als 'ie echt komt) zou het geheel afmaken. Alleen ik heb op de achterkant al een klein putje zitten:( Geen ramp maar wel jammer, maargoed het is vrijwel onmogelijk om een telefoon schadevrij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iid, maar dat is enkel via de bel toets. dit heb je via het contacten blad niet, dan zul je moeten scrollen.
ik heb de personen wiget van HTC geactiveerd en daar contacten aan toegevoegd, met de optie om direct te smsen of tik op de naam/pic en ik kan kiezen wat je wilt doen.

dat het scherm uit gaat vond ik in het begin ook ff verwarrend maar de return knop ie hij scherm weer geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:02:
Hoe langer ik in bezig ben hoe meer ik het dingetje ga waarderen. Die update (als 'ie echt komt) zou het geheel afmaken. Alleen ik heb op de achterkant al een klein putje zitten:( Geen ramp maar wel jammer, maargoed het is vrijwel onmogelijk om een telefoon schadevrij te houden.
De update is al gelekt, dus officieel zal ie dan ook nog wel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gebeld met htc en die gaf aan dat er geen updat kwam, als er een updat kwam moest google (android) het doen.. ik heb er geen verstand van, maar dat zeiden ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 17:40
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:41:
ik heb gebeld met htc en die gaf aan dat er geen updat kwam, als er een updat kwam moest google (android) het doen.. ik heb er geen verstand van, maar dat zeiden ze..
Hmm toch opmerkelijk, aangezien HTC er zijn eigen "touch" aan geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 19:56
Weet iemand een manier om te zorgen dat de Hero altijd via Bluetooth gevonden kan worden.

Nu werkt ie perfect met de carkit, maar ik moet iedere keer de telefoon weer op vindbaar zetten (Instellingen > Bluetooth instellingen) anders kan de carkit mijn telefoon niet vinden. Dit is echt super-irritant.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Toevallig, net is er een how-to verschenen over hoe je de nieuwe (gelekte) firmware update op je Hero zet: Klik.

Daar staat ook:
De update schijnt vrijwel klaar te zijn voor een daadwerkelijke release door HTC, dus als je dit te riskant vindt kan je even wachten tot hij op de support-site van HTC verschijnt.
Volgens degene die het geïnstalleerd heeft is de nieuwe firmware een stuk sneller. Dus zeker de moeite waard om te proberen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
RoD schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:14:
Toevallig, net is er een how-to verschenen over hoe je de nieuwe (gelekte) firmware update op je Hero zet: Klik.

Daar staat ook:

[...]

Volgens degene die het geïnstalleerd heeft is de nieuwe firmware een stuk sneller. Dus zeker de moeite waard om te proberen lijkt mij.
update-hero-radio-63.18.55.06EU_6.35.06.18-signed.zip

En ik heb:
Smallbandversie: 63.18.55.06U_6.35.04.25
Dus het kan gewoon geupdate worden?? (tis een bruine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat het scherm uit gaat vond ik in het begin ook ff verwarrend maar de return knop ie hij scherm weer geactiveerd.
Het is een beetje lastig als je zo'n menu krijgt. Wil je Jan kies een 1 wil je Piet kies een 2. Of voicemail. Kies 1 voor bewaren 2 voor wissen 3 voor weetikveel (verder kom ik bijna nooit). Dan zit ik steeds even te zoeken hoe ik dat numerieke toetsenbordje snel weer terug krijg. Het lukt wel, waarschijnlijk weet ik over een maand niet beter meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Laatst online: 07-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:41:
Lijkt me erg stug, http://www.slashgear.com/...nfirmed-imminent-1852644/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws voor ons allen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bericht is van bijna drie weken terug... Moet nog zien wat er van waar is.

Ooit had ik eenTYTN II waarbij ook steeds verhalen de ronde deden dat de beperkte grafische capaciteiten van dat toestel met een update zouden worden verholpen. Volgens mij moeten gebruikers van dat toestel daar ook nog steeds op wachten...

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Gezien de positieve reacties van de mensen die de uitgelekte versie van de update hebben geinstalleerd, kan ik me niet voorstellen dat HTC die update niet uit gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensen die willen babbelen over rooten of hun custom (modaco) ROM: HTC Hero: Rooten & Custom ROM's :w

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 09:24

The_Worst

Unox

Mocht de update toch niet komen, dan kan je nog altijd de gelekte installeren.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borix
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 14:47
Ik vind mijn Hero ook echt top, maar had nog een vraagje...

Is het mogelijk de schermblokkering uit te schakelen, zodat je google maps als navigatie kan gebruiken? Als je je GPS aanzet en je een route van tevoren plant is dit namelijk best goed te gebruiken. Alleen moet je je wel aan de route houden want die past zich niet automatisch aan. maar het scherm gaat dus na een tijdje op zwart, is hier misschien een optie of een app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Borix schreef op woensdag 09 september 2009 @ 00:18:
Ik vind mijn Hero ook echt top, maar had nog een vraagje...

Is het mogelijk de schermblokkering uit te schakelen, zodat je google maps als navigatie kan gebruiken? Als je je GPS aanzet en je een route van tevoren plant is dit namelijk best goed te gebruiken. Alleen moet je je wel aan de route houden want die past zich niet automatisch aan. maar het scherm gaat dus na een tijdje op zwart, is hier misschien een optie of een app voor?
Ik gebruik zelf de gratis navigatie app. nav4all... werkt perfect. Daarbij had ik echter eerst het zelfde probleem als jij maar ik dit kon ik makkelijk in de settings instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

gday schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:00:
[...]

Maar dan kun je naar het schijnt in sommige gevallen tóch nog dataverkeer genereren in het buitenland. Ik zou het dus toch maar uitzetten en eventueel zelfs apndroid gebruiken.
Ben momenteel met vakantie en kan bevestigen dat ondanks ik 'data bij roamen' uit had staan, er op het moment dat ik mn toestel van flight mode afhaalde, er een aantal gmail berichten binnen kwamen (zit in mexico; zal niet erg goedkoop zijn :)). Gelukkig in NL apndroid geïnstalleerd, na activeren nergens meer last van. Overigens is de Hero verder ideaal, in meeste hotels is er WiFi, gratis bellen met SIPdroid naar NL :D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerpaddy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04-2024
tukkerpaddy schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:56:
Ik heb iets merkwaardigs en eigenlijk best irritant met mijn HTC Hero. Als ik gebeld wordt, doorgaans door iemand uit mijn contactpersonenlijst, dan komt het voor dat de 0 aan het begin van zijn nummer wegvalt. Als ik deze dan terug wil bellen dan staat deze persoon bovenaan in mijn lijstje, maar met dat door hem gebelde nummer zonder de 0. Het nummer is dan niet rechtstreeks terug te bellen, omdat het door de operator niet wordt herkend als een bestaand nummer. Ik heb zelf alle nummers in mijn contactpersonen staan als "+316..." (ik weet eigenlijk niet eens of dat nodig is).
Niemand die dit probleem herkent? Hoe slaan jullie telefoonnummers op? "+316..."of "06..."?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:17
tukkerpaddy schreef op woensdag 09 september 2009 @ 07:17:
[...]

Niemand die dit probleem herkent? Hoe slaan jullie telefoonnummers op? "+316..."of "06..."?
Ik heb geen problemen. Ik sla de nummers op als +316

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ben sinds en dag de eigenaar van de Hero, maar ondervind toch wat probleempje. Ik krijg een verbinding met WiFi, heb nu op 3 plaatsen getest. WPA en WPA2 sleutels. Maar krijg steeds de melding "Er is een Netwerkfout opgetreden"
Heb vervolgens alles teruggezet naar fabriekinstellingen maar dat helpt ook niet. Is dit een bekend probleem?

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
GG---77 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:40:
Ben sinds en dag de eigenaar van de Hero, maar ondervind toch wat probleempje. Ik krijg een verbinding met WiFi, heb nu op 3 plaatsen getest. WPA en WPA2 sleutels. Maar krijg steeds de melding "Er is een Netwerkfout opgetreden"
Heb vervolgens alles teruggezet naar fabriekinstellingen maar dat helpt ook niet. Is dit een bekend probleem?
Gebruik je TKIP, AES of TKIP+AES?
Verder: WPA PSK, WPA2 PSK of mixed?

Dit aangezien ik de nodige problemen heb gehad met Linux en AES en mixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Sypher schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:50:
[...]

Gebruik je TKIP, AES of TKIP+AES?
Verder: WPA PSK, WPA2 PSK of mixed?

Dit aangezien ik de nodige problemen heb gehad met Linux en AES en mixed.
Thuis weet ik het zeker daar gebruik ik TKIP en mixed WPA en WPA2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Probeer eens WPA of WPA2 zonder de andere. Wellicht kan de Hero er ook niet echt mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen jullie vanuit je berichtenscherm een bericht naar iemand sturen die op je sim kaart staat ????

ik kan dus alleen maar vanuit me contactenscherm een bericht sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Nss schreef op woensdag 09 september 2009 @ 04:52:
[...]

Ben momenteel met vakantie en kan bevestigen dat ondanks ik 'data bij roamen' uit had staan, er op het moment dat ik mn toestel van flight mode afhaalde, er een aantal gmail berichten binnen kwamen (zit in mexico; zal niet erg goedkoop zijn :)). Gelukkig in NL apndroid geïnstalleerd, na activeren nergens meer last van. Overigens is de Hero verder ideaal, in meeste hotels is er WiFi, gratis bellen met SIPdroid naar NL :D...
Ah, dus inderdaad! Alleen dataroaming uitzetten is gewoon niet genoeg! :) Nu maar hopen dat je niet teveel kosten hebt gemaakt ... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Sypher schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:02:
Probeer eens WPA of WPA2 zonder de andere. Wellicht kan de Hero er ook niet echt mee overweg.
Ben een redelijk Noob op dit gebied, bedoel je dat ik dan op mijn router een andere verbindingssleutel moet toekennen? Of dat ik iets in de Hero moet veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
GG---77 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:40:
[...]

Ben een redelijk Noob op dit gebied, bedoel je dat ik dan op mijn router een andere verbindingssleutel moet toekennen? Of dat ik iets in de Hero moet veranderen?
In je accesspoint stel je in dat hij enkel WPA (of WPA2) moet spreken met TKIP.
Vervolgens verwijder je je WLAN profiel van je Hero en stel je deze opnieuw in.

Ik heb nog geen Hero dus of dit laatste mogelijk is, geen idee. Vast wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook apps voor de agenda te krijgen?
Ik wil ook weekmenu kunnen zien en ik kan een agenda item nu niet kopieren/knippen en plakken.
Dat mis ik heel erg, of ik heb het nog niet gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kun je beter hier even vragen: Android Software & Discussie

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
HTC heeft me bij een support mail bevestigd dat er binnen afzienbare tijd een update voor de ROM komt:
In this case please perform the rom upgrade, the rom upgrade should be realised this week or next week on our www.htc.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het ook overigens als ik in het favorites-widgets contact personen wil toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borix
  • Laatst online: 29-08 14:47
Flogging Hank schreef op woensdag 09 september 2009 @ 00:33:
[...]

Ik gebruik zelf de gratis navigatie app. nav4all... werkt perfect. Daarbij had ik echter eerst het zelfde probleem als jij maar ik dit kon ik makkelijk in de settings instellen
In de settings van Nav4all of in de algemene settings, ik heb Nav4all ook een keer geprobeerd maar vind dit toch niet echt prettig werken... dus ik zou graag een oplossing willen zien voor google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Foei toch ... :>
Ik had net een lelijke hanger, kon mijn scherm niet meer van de blokkering afhalen. Kon het toestel wel uit en in standby krijgen, maar unlocken van het scherm ging niet. Ook het touchscreen reageerde niet meer (normaal krijg je op je gelockte scherm een melding "scherm geblokkeerd", die deed het ook niet meer)

Ook de power-toets iets langer indrukken om het menuutje te krijgen werkte niet meer, dus ik heb ik een "power reset" gedaan (batterij eruit en weer erin)

Ik hoop dat ik dit niet te vaak ga krijgen. Want verder ben ik nog steeds heel tevreden met m'n Herootje.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

u_nix_we_all schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:27:
Foei toch ... :>
Ik had net een lelijke hanger, kon mijn scherm niet meer van de blokkering afhalen. Kon het toestel wel uit en in standby krijgen, maar unlocken van het scherm ging niet. Ook het touchscreen reageerde niet meer (normaal krijg je op je gelockte scherm een melding "scherm geblokkeerd", die deed het ook niet meer)

Ook de power-toets iets langer indrukken om het menuutje te krijgen werkte niet meer, dus ik heb ik een "power reset" gedaan (batterij eruit en weer erin)

Ik hoop dat ik dit niet te vaak ga krijgen. Want verder ben ik nog steeds heel tevreden met m'n Herootje.
de schermblokkering kun je ook verwijderen door eenmaal op de menu toets te drukken.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om nog even terug te komen op de HTC Personen Wiget... ik vind hem toch vrij crappy!

hij reageert direct op aanraking waarna je kunt kiezen uit bellen sms'en etc, maar de optie (bellen of sms) die je naast het het persoons icoon heb geselecteerd reageert slecht tot niet.

zijn deze bugs ook ergens te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
jbr schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:01:
[...]

de schermblokkering kun je ook verwijderen door eenmaal op de menu toets te drukken.
Ah, ja, had ik er niet bij gezet. Wel geprobeerd. Die deed ook niets.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

u_nix_we_all schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:08:
[...]

Ah, ja, had ik er niet bij gezet. Wel geprobeerd. Die deed ook niets.
Dat is wel irritant dan... Is er geen applicatie die de boel verstoort?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
jbr schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:10:
[...]

Dat is wel irritant dan... Is er geen applicatie die de boel verstoort?
Is lastig te zeggen, omdat ik heb moeten rebooten.
Ik had niet veel bijzonders open staan, sowieso omdat ik nog wacht op mijn nieuwe abbo, mét databundel. Heb dus geen 2G/3G aanstaan, WiFi uit, gps uit.
Ik heb het vermoeden dat er iets mis is gegaan met het gsm gedeelte, omdat ik hier in een omgeving zit waar het bereik bar slecht is en vaak helemaal wegvalt. (En ja, mijn simkaart zit er goed in, schuifje goed dicht).

Nog een detail: Ik heb de indruk dat de accu in de tijd dat de telefoon "hing" een stuk verder leeg gegaan is dan dat normaal het geval is.
Achteraf had ik misschien mbv adb en een shell nog wel iets kunnen proberen, maar ook daar zijn (zonder root) de mogelijkheden vrij beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

u_nix_we_all schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:29:
[...]

Is lastig te zeggen, omdat ik heb moeten rebooten.
Ik had niet veel bijzonders open staan, sowieso omdat ik nog wacht op mijn nieuwe abbo, mét databundel. Heb dus geen 2G/3G aanstaan, WiFi uit, gps uit.
Ik heb het vermoeden dat er iets mis is gegaan met het gsm gedeelte, omdat ik hier in een omgeving zit waar het bereik bar slecht is en vaak helemaal wegvalt. (En ja, mijn simkaart zit er goed in, schuifje goed dicht).

Nog een detail: Ik heb de indruk dat de accu in de tijd dat de telefoon "hing" een stuk verder leeg gegaan is dan dat normaal het geval is.
Achteraf had ik misschien mbv adb en een shell nog wel iets kunnen proberen, maar ook daar zijn (zonder root) de mogelijkheden vrij beperkt.
Als ik in belgie zit en geen data in heb geschakeld dan begint de app 'Beeper' raar te doen en word mijn telefoon enorm traag. Waarschijnlijk had jij daar ook last van. Beeper probeer dan alsmaar die met internet te doen terwijl dat niet gaat en vreet dan cpu en accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Deem schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:05:
[...]

Als ik in belgie zit en geen data in heb geschakeld dan begint de app 'Beeper' raar te doen en word mijn telefoon enorm traag. Waarschijnlijk had jij daar ook last van. Beeper probeer dan alsmaar die met internet te doen terwijl dat niet gaat en vreet dan cpu en accu.
Ik heb geen Beeper, en gebruik mijn Hero al 3 weken zonder data-abo, zonder problemen verder. Ook werd de telefoon niet echt traag, tenminste, dat was niet te merken omdat de hele zooi hing (als in een soort van dead-lock). Lijkt me dus toch iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik heb nog een vraagje voordat ik de Hero bij Hi ga kopen. Is het ook niet met een programma mogelijk om bluetooth transfers te kunnen doen? Dit vind ik namelijke toch wel een gemiste feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Laatst online: 11-09 16:00
Als je root is dat mogelijk als ik het goed heb. Eerste hit op Google met deze zoekterm beantwoord je vraag.

[ Voor 76% gewijzigd door boaty op 09-09-2009 17:14 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
Dan nog werkt het bij veel mensen niet. Zonde dat het er niet in zit. Maar het is dus een softwarematig gemis, en niet hardwarematig? Hierdoor ga ik toch over de Hero twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
-Edwin- schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:45:
Dan nog werkt het bij veel mensen niet. Zonde dat het er niet in zit. Maar het is dus een softwarematig gemis, en niet hardwarematig? Hierdoor ga ik toch over de Hero twijfelen.
Ja, dat is softwarematig. De hardware moet het gewoon kunnen. Ik had eigenlijk al wel verwacht dat er onderhand wel tooltjes voor zouden zijn, maar dat valt nog tegen. Ik heb wel AndrObex (of zoiets) geprobeerd, maar die knalde er meteen uit. Het leek erop dat dit programma hardware wilde aanspreken die niet in de Hero zit, wellicht heeft deze een andere bluetooth chipset dan andere android telefoons.

Ik denk dat we gewoon nog even moeten afwachten dan zal zoiets vast nog wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
Mooi, het is dus niet zo dat dit gewoon niet op de Hero zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 09:24

The_Worst

Unox

Dat Bluetooth niet werkt komt door Android, niet specifiek door de Hero zelf. In de volgende versie van Android zit zeer waarschijnlijk Bluetooth ondersteuning in.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
Maar die versie van Android komt waarschijnlijk niet voor de Hero, het is dus niet mogelijk dat op de korte termijn bluetooth transfers mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 14:11

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Waar haal jij vandaan dat die niet voor de hero komt? Ik denk het wel hoor. En anders is die vast wel universeel zonder Sense te installeren.

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
Mavel 128 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:31:
Waar haal jij vandaan dat die niet voor de hero komt? Ik denk het wel hoor. En anders is die vast wel universeel zonder Sense te installeren.
Ik weet niet, maar Android 1.5 is redelijk nieuw. Stel dat het nog een tijdje duurt voordat Android 2.0 komt, waarom zou HTC het dan voor de Hero uitbrengen? Maar dat is een vraag terzijde. Jullie denken dus niet dat met Android 1.5 bluetooth transfers mogelijk worden, omdat Android 1.5 hiervoor geen ondersteuning heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Edwin- schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:58:
[...]

Ik weet niet, maar Android 1.5 is redelijk nieuw. Stel dat het nog een tijdje duurt voordat Android 2.0 komt, waarom zou HTC het dan voor de Hero uitbrengen? Maar dat is een vraag terzijde. Jullie denken dus niet dat met Android 1.5 bluetooth transfers mogelijk worden, omdat Android 1.5 hiervoor geen ondersteuning heeft?
Zonder truuks, zoals Bluex. zal er voorlopig geen volledige ondersteuning zijn voor bleutooth. Dat is op dit moment de beperking van het besturingssysteem. De devs zijn er wel druk mee bezig en vermoedelijk zal dat bij android 2.0 wel het geval zijn. Het wachten is dus op de android update. Wanneer die gaat komen..Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:39
Who needs Bluetooth? Je hebt een permanente internet verbinding, je kan mailen.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT @ Hierboven: Net of je even 'n foto / beltoon door gaat mailen naar de vriend die naast je zit 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:05:
Het wachten is dus op de android update. Wanneer die gaat komen..Tja.
Morgen waarschijnlijk :D RoD in "De Grote Android-nieuwsthread"
en we hebben natuurlijk eerst Android Donut 1.6, en later komt pas Eclair wat de 2.0 versie is.

En dan wordt gelijk de Motorola Sholes bekend gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/07/090730-moto_droid-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/07/090730-moto_droid-02.jpg

Processor: 600 MHz OMAP3430 – ARM Cortex A8 + PowerVR SGX 530 GPU + 430MHz C64x+ DSP + ISP (Image Signal Processor)
Afmetingen: 60,00 x 115,80 x 13,70 mm
Gewicht: 169 gram
Batterij: Li-ion 1400 mAh
Standby-tijd: 450 uur, spreektijd 420 minuten
Scherm: 3,7 inch touchscreen met resolutie 854×480 pixels, 16 miljoen kleurendiepte
Schermafmetingen: 45,72 x 81,34 mm
Geheugen: 256 MB RAM
Flash-ROM: 512 MB
Geheugenkaart: microSD / microSDHC
Camera: 5.0 megapixel met autofocus en videorecorder
Draadloze functies: Bluetooth 2.0 + EDR en Wi-Fi
USB: USB2.0
Headset-aansluiting: 3.5mm audio
Ondersteunde audioformaten: AMR-NB/WB, MP3, PCM / WAV, AAC, AAC +, eAAC +, WMA
Ondersteunde videoformaten: MPEG-4, H.263, H.264, WMV
Locatiediensten: GPS

Mja heel erg offtopic O-)

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 09-09-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RunaR schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:29:
Iedereen heeft tegenwoordig wel Bluetooth. Mail hoef ik niet te proberen, want er zijn er maar weinig in mijn omgeving die dat op hun telefoon kunnen ontvangen. Daarnaast is Bluetooth een stuk directer dan een mail te moeten versturen.

Het hoort er imo gewoon op te zitten. Zo'n beetje elke telefoon kan het, dus moet een Android-telefoon het ook kunnen. Het argument dat je ook kan mailen vind ik net zo onzinnig als een iPhone die niet zou hoeven kunnen mms'en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Hero geroot zonder dat ik het eigenlijk in de gaten had. ;)
Eerst de recovery image van cyanogen geïnstalleerd en daarna de 2.2-rom van Modaco volgens de instructies erop gezet.
Bij elkaar nog geen 10 minuten werk; root access, snelheid, handige apps...

Het echte werk (whatever) kan nu beginnen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
RunaR schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:29:
Maar niet iedereen in mijn omgeving heeft dat. Ach, jammer dat het er niet opzit, maar ik vind het niet erg genoeg dat ik van de Hero afzie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En je kan er wel voor zorgen met een applicatie: Bluex – Bluetooth Fileshare bijvoorbeeld.

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 09-09-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:14:
En je kan er wel voor zorgen met een applicatie: Bluex – Bluetooth Fileshare bijvoorbeeld.
Met de kanttekening dat je hem geroot moet hebben en er (volgens mij, correct me if I'm wrong) alleen eenzijdig bestanden kunnen worden verstuurd (jou --> ontvanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RECEIVING FILES REQUIRES ROOT, SENDING WORKS WITHOUT IT! Maarja dat is voor 't andere topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Laatst online: 10:21

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Mijn Hero is ondanks vol bereik en een H'tje boven de up- en downloadpijltjes nooit echt een snelheidsduivel geweest qua internetten. Heb daarom Xtremelabs Speedtest eens gerunt en kom niet hoger dan ~111 Kbits/s met mijn Web ‘n walk standaard 384kbps/64kpbs. Nu weet ik dat het theoretische snelheden zijn, maar dit is toch wel erg magertjes? (Zeker in vergelijking met resultaten van anderen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ineens al mijn bookmarks vervangen door de standaard CNN, BBC, weather channel etc. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:43:
RECEIVING FILES REQUIRES ROOT, SENDING WORKS WITHOUT IT! Maarja dat is voor 't andere topic!
Bluex werkt bij mij niet. sending files: Error in local device (power disabled?)
dus ja...

Maargoed, laat maar zitten. We gaan gewoon weer over de Hero praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brabbelaar
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-05-2023
gday schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:38:
[...]

Ah, dus inderdaad! Alleen dataroaming uitzetten is gewoon niet genoeg! :) Nu maar hopen dat je niet teveel kosten hebt gemaakt ... :o
Met alle respect voor ieders eigenaardigheden en mogelijke bugs, dit lijkt me heel sterk. Uit is uit, ik heb een data counter widget en er is in het buitenland geen bit in of uit gegaan als ik dataroaming uit had staan. En zoals ik al eerder meldde, ik kreeg zelfs expliciete waarschuwingen over mogelijke kosten als ik het aan wilde zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brabbelaar
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-05-2023
jbr schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:01:
[...]

Verhip! Fantastisch!

• GG---77
Ik heb een "probleem" met mijn contacten, ze staan niet allemaal op volgorde. Na iets van 100 contacten begint het alfabet overnieuw. Ik heb ze gesynced met mijn PC. en krijg ze op geen andere manier op de juiste volgorde. Is hier een trucje voor bekend?

En zojuist geconstateerd dat ik ook geen smsjes krijg.

Na 3 dagen de Hero in bezit te hebben, heb ik de volgende problemen geconstateerd :(
- Mijn Wifi werkt niet (Moet waarschijnlijk aanpassingen gaan doen in mijn Router, omdat de Hero het niet aan kan)
- Contacten staan niet op alfabet (Zie hierboven)
- Via standaard mailprogramma krijg ik mijn werk mail niet werkend
- Smsjes komen niet aan
Heb toch het gevoel dat ik iets langer had moeten wachten totdat deze telefoon iets meer door ontwikkeld is. Heeft genoeg potentie maar voor nu ben ik niet blij met deze telefoon!

[ Voor 53% gewijzigd door GG---77 op 10-09-2009 10:04 ]

• Snoop
  • Niet online
GG---77 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 08:22:
Ik heb een "probleem" met mijn contacten, ze staan niet allemaal op volgorde. Na iets van 100 contacten begint het alfabet overnieuw. Ik heb ze gesynced met mijn PC. en krijg ze op geen andere manier op de juiste volgorde. Is hier een trucje voor bekend?

En zojuist geconstateerd dat ik ook geen smsjes krijg.

Na 3 dagen de Hero in bezit te hebben, heb ik de volgende problemen geconstateerd :(
- Mijn Wifi werkt niet (Moet waarschijnlijk aanpassingen gaan doen in mijn Router, omdat de Hero het niet aan kan)
- Contacten staan niet op alfabet (Zie hierboven)
- Via standaard mailprogramma krijg ik mijn werk mail niet werkend
- Smsjes komen niet aan
Heb toch het gevoel dat ik iets langer had moeten wachten totdat deze telefoon iets meer door ontwikkeld is. Heeft genoeg potentie maar voor nu ben ik niet blij met deze telefoon!
Het instellen van Wifi en twee mail exchange accounts ging bij mij vrij snel en gemakkelijk. Ik lees dat het bij meerdere mensen erg gemakkelijk ging, maar dat ook veel mensen problemen hebben. Ik denk dat het meer een kwestie is van verkeerd instellen en dat het dus puur aan de gebruiker zelf ligt.

Van die contacten vind ik maar een vreemd verhaal. Dat heb ik zelf nog nooit ondervonden, laat staan gelezen op internet.

Het sms probleem schijnt inmiddels het probleem van de Hero te zijn, maar ook hiervan heb ik zelf nog steeds niks gemerkt. Had de Hero als een van de eersten in mijn bezit. Waarschijnlijk komt er op zeer korte termijn een update die dit probleem zal verhelpen.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

brabbelaar schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:23:
[...]

Met alle respect voor ieders eigenaardigheden en mogelijke bugs, dit lijkt me heel sterk. Uit is uit, ik heb een data counter widget en er is in het buitenland geen bit in of uit gegaan als ik dataroaming uit had staan. En zoals ik al eerder meldde, ik kreeg zelfs expliciete waarschuwingen over mogelijke kosten als ik het aan wilde zetten.
Tja, ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik heb het iets te vaak gehoord en gelezen om het simpelweg als onzin af te doen. Ik heb ook geen last van sms'jes die niet aankomen maar dat wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat.

• GG---77
Snoop schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:10:
[...]

Het instellen van Wifi en twee mail exchange accounts ging bij mij vrij snel en gemakkelijk. Ik lees dat het bij meerdere mensen erg gemakkelijk ging, maar dat ook veel mensen problemen hebben. Ik denk dat het meer een kwestie is van verkeerd instellen en dat het dus puur aan de gebruiker zelf ligt.
Ben het deels met je eens, vind het zelf erg jammer dat alles buggy (is mijn menig) overkomt.
En er zijn waarschijnlijk oplossingen te bedenken/ op komst. Maar wifi wat niet werkt, telefoonboek wat niet helemaal goed gaat, en smsjes sturen zijn toch "standaard"functies wat je tegenwoordig van een dergelijk toetstel mag verwachten.

met Exchange koppelen ligt waarschijnlijk aan het certificaat wat door de systembeheerder is uitgegeven. Maar dat is oplosbaar door voor €20,- Touchdown te kopen.

Ben het niet eens met je stukje dat het ligt aan de gebuiker, thuis heb ik geen problemen om 2 Laptops/Ps3/Wii/IPhone/HTC Magic en (imiddels ex) Htc Touch (Winmo 6.1) te koppelen.
Maar ondervind dit probleem wel met de Hero. Denk dat het dan niet aan de gebruiker ligt maar aan het apparaat.

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Mbt de contacten niet in alfabetische volgorde: Heb je toevallig Google Contacten en gewone contacten door beiden aangevinkt? Toen had ik het ook dacht ik

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

Het begint me op te vallen dat ik erg vaak een slechte verbinding heb tijdens gesprekken, ik hoor de andere kant met horten en stoten, soms is het echter wel super duidelijk. met mijn oude telefoons nooit problemen gehad thuis, signaal sterkte verschilt tussen 1 en 3 streepjes.

meer mensen die dit ervaren?

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Het enige wat ik kan zeggen over het SMS probleem: Bel ze en mail ze plat. Hoe meer mensen klagen hoe meer hun preoriteit daarop ligt. Als niemand iets doet en gaat wachten op die update is de kans kleiner dat het gefixed is. Vooral gaan klagen dus!

Maar ik ben van mening dat dit allang 2 weken geleden gefixed had moeten zijn! :( Ik heb echt geen zin om terug te moeten naar mijn 5 jaar oud nokia omdat ik zoiets basics als SMS niet kan ontvangen. HTC mag zich steeds meer en meer gaan schamen.

[ Voor 33% gewijzigd door Deem op 10-09-2009 12:32 ]

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Deem schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:29:
Het enige wat ik kan zeggen over het SMS probleem: Bel ze en mail ze plat. Hoe meer mensen klagen hoe meer hun preoriteit daarop ligt. Als niemand iets doet en gaat wachten op die update is de kans kleiner dat het gefixed is. Vooral gaan klagen dus!

Maar ik ben van mening dat dit allang 2 weken geleden gefixed had moeten zijn! :( Ik heb echt geen zin om terug te moeten naar mijn 5 jaar oud nokia omdat ik zoiets basics als SMS niet kan ontvangen. HTC mag zich steeds meer en meer gaan schamen.
Sinds ik rom heb geupdate heb ik het iig niet meer. Verder kan je smstomailbox installeren voor het geval je toch sms niet krijgt.

Verder is het natuurlijk erg slecht dat dit standaard niet goed werkt

• GG---77
MeIsTwisted schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:54:
Mbt de contacten niet in alfabetische volgorde: Heb je toevallig Google Contacten en gewone contacten door beiden aangevinkt? Toen had ik het ook dacht ik
Nee, heb geen contacten in mijn Gmail/hotmail. Dus dat is het helaas niet!
Deem schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:29:

Ik heb beide problemen zojuist gemaild. Morgen maar eens bellen!

GG---77 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:54:
Nee, heb geen contacten in mijn Gmail/hotmail. Dus dat is het helaas niet!
Simkaart en telefoongeheugen dan?

• GG---77
CLB schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:00:
[...]

Simkaart en telefoongeheugen dan?
Thanx for helping...

Op de simkaart staan 4 nummers. Dus dat is het ook niet!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

MeIsTwisted schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:50:
[...]

Sinds ik rom heb geupdate heb ik het iig niet meer. Verder kan je smstomailbox installeren voor het geval je toch sms niet krijgt.

Verder is het natuurlijk erg slecht dat dit standaard niet goed werkt
Klopt, maar dat vangt het maar gedeeltelijk op want zelfs soms slipt daar ook een smsje doorheen. Verder heeft dit programma de eigenschap een batterijslurper te zijn.
Het feit dat het in de onofficieele rom het wel kan en er geen probleem mee heeft, neem ik de hele zaak HTC nog kwalijker. Er is dus al een oplossing voor maar HTC doet er niets mee.

• -Tim-
  • Laatst online: 10:21

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Deem schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:22:
[...]

Het feit dat het in de onofficieele rom het wel kan en er geen probleem mee heeft, neem ik de hele zaak HTC nog kwalijker. Er is dus al een oplossing voor maar HTC doet er niets mee.
Die onofficiele rom is gebasseerd op een update van HTC die deze week of volgende week uitgebracht zal worden.

• Snoop
  • Niet online
GG---77 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:30:
[...]

Ben het deels met je eens, vind het zelf erg jammer dat alles buggy (is mijn menig) overkomt.
En er zijn waarschijnlijk oplossingen te bedenken/ op komst. Maar wifi wat niet werkt, telefoonboek wat niet helemaal goed gaat, en smsjes sturen zijn toch "standaard"functies wat je tegenwoordig van een dergelijk toetstel mag verwachten.

met Exchange koppelen ligt waarschijnlijk aan het certificaat wat door de systembeheerder is uitgegeven. Maar dat is oplosbaar door voor €20,- Touchdown te kopen.

Ben het niet eens met je stukje dat het ligt aan de gebuiker, thuis heb ik geen problemen om 2 Laptops/Ps3/Wii/IPhone/HTC Magic en (imiddels ex) Htc Touch (Winmo 6.1) te koppelen.
Maar ondervind dit probleem wel met de Hero. Denk dat het dan niet aan de gebruiker ligt maar aan het apparaat.
Ik vind ook dat het sms probleem wel en erg slechte zaak is en ik vind het vreemd dat sommige mensen hier wel last van hebben en andere niet. Als ik elke keer in de onzekerheid zou moeten leven of een smsje aankomt of niet, zou ik dat ook niet prettig vinden natuurlijk.

Wat betreft Wifi zal het hoogstwaarschijnlijk toch echt te maken hebben met de instellingen van je router/hero. Bij mij thuis zijn er ook allerlei apparaten/consoles verbonden via Wifi. Misschien dat je hier wat aan hebt, maar het signaal bij mij is versleuteld met WPA2-Personal/AES en alles wordt automatisch herkend. Het enige wat ik hoef te doen is het invullen van de network security key.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

-Tim- schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:44:
[...]

Die onofficiele rom is gebasseerd op een update van HTC die deze week of volgende week uitgebracht zal worden.
Bron? Als ik alle berichten moest geloven was de update er al 2 weken geleden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij is het zo dat de update ongeveer twee weken geleden gelekt is. Officieel is ie nog niet uitgebracht :)

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 16:37
Ik wil wellicht overstappen van een iPhone naar een Android maar heb een aantal vragen:

1) Background processen is geen probleem right?
2) Wat is de grootste sd kaart die er in kan. 32 gb heb ik nodig
3) Is er een soort Simplify Music voor android of kan ik spotify krijgen in Nederland?
4) Is er een goede navigatie op de Android?
5) Hoe zit het met exchange ondersteuning?
6) Kan ik nieuwe events op mijn home screen laten tonen (bv aankomende afspraken)

[ Voor 15% gewijzigd door Limbeckx op 10-09-2009 15:17 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik stel voor dat je eerst de zoekfunctie eens probeert. Dat verwachten we namelijk van je voordat je vragen komt stellen. Veel van de antwoorden zijn namelijk gewoon op te zoeken.

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 16:37
Daaaag :w

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 10-09-2009 16:17 ]

• Flappie
ECiftci schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:18:
[...]

Hoi tweakers though police :W

Hoe fucking lastig is het om 6 vragen te beantwoorden als Android gebruiker, terwijl ik met al die vragen wel een uur zoet ben. Laat maar. Ik ga het wel op een normaal forum vragen
Nou jaaaaa zeg. Hoezo stres..... :)

Vooruit:
1) Background processen is geen probleem right?
Laatste 6 applicaties blijven draaien op de achtergrond en zijn weer te openen

2) Wat is de grootste sd kaart die er in kan. 32 gb heb ik nodig
Hier heb ik geen antwoord op!

3) Is er een soort Simplify Music voor android of kan ik spotify krijgen in Nederland?
Hier op ook niet

4) Is er een goede navigatie op de Android?
Zie: Android: Turn by Turn Navigation

5) Hoe zit het met exchange ondersteuning?
Je kan synchen met Exchange maar het is geen Push oplossing. Er wordt vanzelf gesychrnoniseert op de 15 min.

6) Kan ik nieuwe events op mijn home screen laten tonen (bv aankomende afspraken)
Jeps. Alleen laat deze maar 1 afspraak zien: de eerst volgende. Meer kunnen er niet in.

Ik vindt Tweakers een redelijk normaal forum trouwens ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Een aantal reacties zijn verwijderd. Een topicreport aanmaken is handiger ;)

Verwijderd

Beste HEROES,

Ik ben al enige tijd in het trotse bezit van een Hero i.c.m. een Vodafone abo. Prettig apparaat (zelfs na overstap van iPhone).

Helaas krijg ik echter al vanaf dag 1 geen enkel MMSje verstuurd. Ik heb al zo ongeveer ELKE mogelijke instelling (herhaaldelijk) geprobeerd. Er komt bij het berichtje een klokje te staan en na ongeveer 10 minuten krijg ik de melding dat het bericht niet verzonden kan worden.

Mijn huidige instellingen zijn:

Naam: Vodafone Internet
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
WW: vodafone
MMS-protocol: WAP 2.0
MCC: 204
MNC: 04

bij de rest staat: <niet ingesteld>

Het schijnt dat dit de juiste instellingen zijn, maar bij mij werkt het dus niet. |:(

Mobiel internetten gaat daarentegen prima. Er verschijnt regelmatig 'G', '3G' en 'H' in beeld.

Ik heb werkelijk geen idee wat ik nog kan proberen. :?

Alle hulp is welkom!!

• Flappie
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:04:
Beste HEROES,

Ik ben al enige tijd in het trotse bezit van een Hero i.c.m. een Vodafone abo. Prettig apparaat (zelfs na overstap van iPhone).

Helaas krijg ik echter al vanaf dag 1 geen enkel MMSje verstuurd. Ik heb al zo ongeveer ELKE mogelijke instelling (herhaaldelijk) geprobeerd. Er komt bij het berichtje een klokje te staan en na ongeveer 10 minuten krijg ik de melding dat het bericht niet verzonden kan worden.

Het schijnt dat dit de juiste instellingen zijn, maar bij mij werkt het dus niet. |:(

Mobiel internetten gaat daarentegen prima. Er verschijnt regelmatig 'G', '3G' en 'H' in beeld.

Alle hulp is welkom!!
Misschien kun je de instellingen van de HTC Magic overnemen? De Magic is een Android toestel, alleen voor Vodafone. De instellingen zijn als volgt volgens Vodafone:
Handmatig instellen
Dit toestel kun je alleen handmatig instellen. Zie de instructie hieronder.Handmatig instellen
Voer de instellingen stap voor stap in.
Om gebruik te maken van mobiel internet, e-mail, MMS en Vodafone live! sites is het nodig om de juiste APN in te stellen. Een APN is het toegangspunt tot het Vodafone data netwerk.
De juiste APN voor een abonnement of prepaid is live.vodafone.com. Voor een zakelijke aansluiting geldt de APN office.vodafone.nl.
Neem contact op met onze klantenservice bij twijfel over de juiste APN.

De verbindingsinstellingen voor internet en mms

Ga naar 'Menu' -> 'Settings' -> 'Wireless controls' -> 'Mobile networks' -> 'Access Point Names'
Druk op de Menu-toets en kies 'New APN'
Name: Vodafone Mms
APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
Proxy: leeg laten
Port: leeg laten
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: leeg laten
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS port: 8799
APN type: mms
Druk op de Menu-toets en kies 'Save'
Keer terug naar het beginscherm
De mms-instellingen

Druk op de Menu-toets en kies 'Messaging'
Druk op de Menu-toets en kies 'Settings'
Scroll naar 'MMS settings'
Delivery reports: aanvinken
Read reports: optioneel
Auto-retrieve: aanvinken
Roaming auto-retrieve: optioneel
De 'Notification settings' kunnen naar eigen wens ingesteld worden
Keer terug naar het hoofdmenu

Verwijderd

[...]

[...]
Deze plukte ik van MyVodafone

Niet meer noodzakelijk, is al beantwoord

Iemand was mij voor. F5-en voor je iets verstuurd... :+

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 17:33 ]

• baca
  • Laatst online: 07-10-2024
Beste HEROES,

Alle hulp is welkom!!
Ik kon ook geen sms versturen, dit was bij mij opgelost doordat ik een sms van vodafone kreeg na een gemiste oproep (in te stellen bij voicemail). Sindsdien kon ik gewoon sms versturen.

Verwijderd

Google contacten synchroniseren maar lastig vind ik. Ik heb nu al mijn contacten op voorletter... en ik ben na twee dagen doorploeteren bij de G met fouten herstellen, want alle mobiele nummers staan bij overige informatie. Heeft ook niemand het probleem van de gewijzigde bookmarks herkend?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 18:13 ]

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Hmm, wat ik wel irritant vind is dat mijn trackball niet oplicht als hij in de lader zit en ik een smsje of oproep gemist heb. Heeft iedereen dit? Vrij irritant, aangezien hij vooral aan de lader ligt en als je dan weg bent, moet je eerst weer scherm aanzetten.
Scherm constant aan zou ook nog kunnen, maar vind het wel raar.

edit: hmm, nog eens getest en nu doet hij het wel. Misschien gewoon over het hoofd gezien

[ Voor 13% gewijzigd door MeIsTwisted op 10-09-2009 20:03 ]

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Ik heb sinds gisteren de Hero in gebruik. Wat een supertoestel! Ik had hiervoor de G1 en vond die toch iets te dik. Maar de Hero is veel platteren leuker om mee te werken. Vooral weatherwidget is leuk en Sense UI.

Batterij is supergoed, gisteren volledig opgeladen en toch behoorlijk lang en hard mee gespeeld en vandaag ook en ik heb nog steeds 5 blokjes vol van de 10 (dus ongeveer 50% eraf). Dat kon ik niet met de G1 hoor.

Laggen doet die wel af en toe, maar ik stoor me momenteel niet aan. Hopelijk komt die officiele update van HTC er snel. Eens je scrolt gaat het wel vlot.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk, voordat je post, even of je vraag niet beter in een van onderstaande topics past:
Accessoires voor de HTC Hero
[ABO] HTC Hero levertijden en abonnementen topic
HTC Hero: Rooten & Custom ROM's
Android Software & Discussie