Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:04:
Beste HEROES,
Ik ben al enige tijd in het trotse bezit van een Hero i.c.m. een Vodafone abo. Prettig apparaat (zelfs na overstap van iPhone).
Helaas krijg ik echter al vanaf dag 1 geen enkel MMSje verstuurd. Ik heb al zo ongeveer ELKE mogelijke instelling (herhaaldelijk) geprobeerd. Er komt bij het berichtje een klokje te staan en na ongeveer 10 minuten krijg ik de melding dat het bericht niet verzonden kan worden.
Mijn huidige instellingen zijn:
Naam: Vodafone Internet
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
WW: vodafone
MMS-protocol: WAP 2.0
MCC: 204
MNC: 04
bij de rest staat: <niet ingesteld>
Het schijnt dat dit de juiste instellingen zijn, maar bij mij werkt het dus niet.
Mobiel internetten gaat daarentegen prima. Er verschijnt regelmatig 'G', '3G' en 'H' in beeld.
Ik heb werkelijk geen idee wat ik nog kan proberen.
Alle hulp is welkom!!
Misschien kun je de instellingen van de HTC Magic overnemen? De Magic is een Android toestel, alleen voor Vodafone. De instellingen zijn als volgt volgens Vodafone:
Handmatig instellen
Dit toestel kun je alleen handmatig instellen. Zie de instructie hieronder.Handmatig instellen
Voer de instellingen stap voor stap in.
Om gebruik te maken van mobiel internet, e-mail, MMS en Vodafone live! sites is het nodig om de juiste APN in te stellen. Een APN is het toegangspunt tot het Vodafone data netwerk.
De juiste APN voor een abonnement of prepaid is live.vodafone.com. Voor een zakelijke aansluiting geldt de APN office.vodafone.nl.
Neem contact op met onze klantenservice bij twijfel over de juiste APN.
De verbindingsinstellingen voor internet en mms
Ga naar 'Menu' -> 'Settings' -> 'Wireless controls' -> 'Mobile networks' -> 'Access Point Names'
Druk op de Menu-toets en kies 'New APN'
Name: Vodafone Mms
APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
Proxy: leeg laten
Port: leeg laten
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: leeg laten
MMSC:
http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS port: 8799