Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Nu was ik eerst een paar dagen tevreden gebruik aan het maken van snow leopard krijg ik nu op de gekste momenten het strand balletje te zien. Bij typen van dit bericht en tijdens het veranderen van de achtergrond, bij het werken in photoshop terwijl je geen filter o.i.d. toepast. heel raar. Na een herstart gaat het een tijdje goed maar opgegeven moment krijg ik weer t strandballetje te zien en dan vrij regelmatig. Andere mensen hier ook last van?

[ Voor 23% gewijzigd door -NRG- op 31-08-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ik zie iedereen zo hard klagen (niet zozeer in dit forum) over het feit dat Quicktime X een aantal features van Quicktime 7 (pro) mist, hoewel je deze als optie (zo niet standaard) kunt meeinstalleren.

De meeste mensen hebben toch ook imovie? Daar kun je toch net zo gemakkelijk en meer mee doen dan Quicktime 7 pro?

Ik vond de quicktime 7 pro om videoformaten mee te veranderen toch al dubbel icm imovie. Daarbij heb je het gratis programma Handbrake, dat nog eens veel meer mogelijkheden biedt.

[ Voor 22% gewijzigd door Trunksmd op 31-08-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47

Quakie

quakelen

-NRG- schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:34:
Nu was ik eerst een paar dagen tevreden gebruik aan het maken van snow leopard krijg ik nu op de gekste momenten het strand balletje te zien. Bij typen van dit bericht en tijdens het veranderen van de achtergrond, bij het werken in photoshop terwijl je geen filter o.i.d. toepast. heel raar. Na een herstart gaat het een tijdje goed maar opgegeven moment krijg ik weer t strandballetje te zien en dan vrij regelmatig. Andere mensen hier ook last van?
Bij mij was het precies andersom, eerste uren, reboots, draaide SL enorm traag.

Ik heb het volgende gedaan:

-Programma's nagelopen en diegene verwijderd die toch niet werken of updaten naar juiste versie.
-Mac nacht aangelaten, keer hier op GOT gelezen dat os x opschoontaken doet in de nachtelijke uren.

Dit heeft hier behoorlijk geholpen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:07
Een vraagje ik heb nu elke keer als ik mijn iMac opstart in mijn prullenbak een map Recoverd Files zitten, ik heb dit met Leopard maar een aantal keer gehad. Weet iemand toevallig hoe het komt dat deze map er nu elke keer in staat? en is mijn Back Up op time machine nu in gevaar of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Quakie schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:26:

Ook kan ik preferences onder QT niet meer vinden :S ? Ik zoek de instelling: play movie when opening.
Gruwelijk irritant. Het is wachten op iemand die uitvogelt hoe dat in com.apple.quicktime.plist moet komen te staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:57

Joran

<3 natalee

Nou, ik heb hem net ook geinstalleerd, het is een mooi stukje software weer hoor :)

Alleen logitech control center isntalleren verees wat extra moeite en istat menus werkt nog niet, voor de rest: top!

EN 13 gig extra vrije ruimte erbij!

[ Voor 8% gewijzigd door Joran op 31-08-2009 12:30 ]

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Niet geheel SL gerelateerd, maar wel OS X gerelateerd, ik heb me al suf gezocht op diverse fora maar kom er niet uit:
In Pages probeer ik de Nederlandse spellingscontrole aan te zetten. Sommige zeggen via Text Inspector, sommige via International in het menu van System Preferences. Door Nederlands bovenaan te zetten in International worden alle menu's in OS X ook Nederlands en dat wil ik niet. Ik heb alleen behoefte aan een Nederlandse spellingscheck, niet aan een Nederlands OS. Via Text Inspector verandert er eigenlijk niets: hij blijft onbekende (dus Nederlandse) woorden als fout zien en geeft dus Engelse alternatieven. Hoe los ik dit op?

Edit: via Text Inspector werkt het wel voor 1 document, maar bij het volgende document staat de spellingscheck weer op Engels.

[ Voor 27% gewijzigd door tomtom137 op 31-08-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In de inspector van het document kun je de taal van het document instellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberhq.nl/~marco/pages-language.png

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 31-08-2009 13:53 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

De voor mij twee meest irritante bugs zijnopgelost in SL:

* [cmd]-[tab] naar de Word-applicatie die in een andere space staat werkt weer gewoon (volgens mij ging dat eerst mis door de inspector oid)
* Flash-video bekijken in Safari -> Full-screen -> terug met [esc] -> [cmd]-[w] sluit nu niet meer het hele venster maar alleen de actieve tab (zoals het hoort).

Top!

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zpottr schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:32:
* Flash-video bekijken in Safari -> Full-screen -> terug met [esc] -> [cmd]-[w] sluit nu niet meer het hele venster maar alleen de actieve tab (zoals het hoort).
Ahh, was dat het. Heb me vrij lang af zitten vragen waarom soms cmd-w dat deed ipv de tab te closen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Nexz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 07:48:
Die nieuwe iChat leek zo fantastisch: betere res, minder bandwidth. Wel nu, gister een iChat sessie geprobeerd, wat bagger! Ik en de ontvanger hebben allebei SL geinstalleerd, maar het was haperdehaperdehaper! Jammer!
Hier dus nog één, de vorige iChat werkte bij mij veel beter. Terwijl ik de enige in huis ben aan het internetten met een 10mb verbinding ontvanger heeft gelijkwaardig.
Nouja hopen dat het in een update verbeterd word.

Voor de rest eigenlijk nog geen noemenswaardige problemen tegengekomen.
Connecten van andere wireless lan netwerken vind ik er ook beter uit zien, hij laat namelijk zien wat het ontvangstsignaal is van elk netwerk.

Ook het op school verbinden met een eduroam netwerk is prima verlopen.

Ik heb trouwens ook wat strandballen gehad met o.a. word maar dat vind ik nog niet vervelend te noemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Underworld op 31-08-2009 14:50 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
Zpottr schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:32:
De voor mij twee meest irritante bugs zijnopgelost in SL:

* [cmd]-[tab] naar de Word-applicatie die in een andere space staat werkt weer gewoon (volgens mij ging dat eerst mis door de inspector oid)

Top!
Dat laatste is mooi, want dat was me geeneens opgevallen. Ik was aan die bug (of feature) al gewend door de tab maar met de muis af te sluiten. Maar dat het is opgelost is wel handig met YouTuben (en delen van uitzendinggemist die werken met flash/silverlight).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Laatst online: 05-09 07:05
Op het moment dat ik een pdf document digitaal wil invullen via voorvertoningen en doortab naar het volgende invoerveld, verdwijnt de ingevulde tekst. Als ik dan weer mn cursor terugzet in het ingevulde invoerveld komt de tekst wel weer naar voren. Bij het uitprinten van die pagina blijft de tekst ook weg.
Iemand enig idee of dit een probleem is van SL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 10:54
Platypussy schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:54:
[...]

Aan/uitknop dan maar ingedrukt houden zodat ie helemaal uit gaat en vervolgens weer aanzetten?
Ja maar om dat nu altijd te doen... Kan sleep niet gewoon werken (zoals het hoort?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, er gaat hier iets niet helemaal goed:
Afbeeldingslocatie: http://guidohendriks.nl/imageUpload/uploads/klein/oh199zG-djnrJ_xtsQmcmI9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Pauper, ze verkopen het nog niet in het gat hoofddorp |:(.

Gaat wel wer duren voordat ik mijn resultaten post 8)7

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Mr_Groovy schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:47:

Kan je 'em niet gewoon bij een Nederlandse online shop bestellen? Heb je SL met een beetje geluk morgen al in huis. En anders via de Apple Online Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Emile schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:15:
[...]Kan je 'em niet gewoon bij een Nederlandse online shop bestellen? Heb je SL met een beetje geluk morgen al in huis. En anders via de Apple Online Store.
yeah right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Zo hey, da's even pech hebben, hier had ik hem zo binnen.

Anyway, ik heb nog een tip voor devvers onder ons, maak gebruik van MacPorts, probeerde afgelopen za/zo handmatig " the old fashioned" way the rotzooien in de terminal, maar dat mocht niet baten om Ruby met MySQL, RMagick etc aan de praat te krijgen.. Je vind talloze blogposts online over de MacPorts installatie, die werkte bij mij vlekkeloos en snel, echte aanrader dus.

Btw, Cyberduck heeft een update, dus die ff downloaden werkt die ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Targeter schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:55:
Weet iemand hoe je die belachelijk grote iconen in stacks grid view kleiner krijgt? eerst paste all m'n apps netjes erop (venster groeide netjes), nu zie ik gigantische iconen en moet ik naar beneden scrollen. |:(
Dit zou ik ook wel willen weten (als het kan).
Vind het ook niks op deze manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb nu al 2x gehad dat mijn MacBook opnieuw opstart zodra ik een film op fullscreen zette in QuickTime Player X. Geen kernel panic of foutmelding achteraf, gewoon een reboot. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

semicon schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:27:
[...]

Zo hey, da's even pech hebben, hier had ik hem zo binnen.

Anyway, ik heb nog een tip voor devvers onder ons, maak gebruik van MacPorts, probeerde afgelopen za/zo handmatig " the old fashioned" way the rotzooien in de terminal, maar dat mocht niet baten om Ruby met MySQL, RMagick etc aan de praat te krijgen.. Je vind talloze blogposts online over de MacPorts installatie, die werkte bij mij vlekkeloos en snel, echte aanrader dus.

Btw, Cyberduck heeft een update, dus die ff downloaden werkt die ook weer.
Als je al de Macports Ruby gebruikte is het nog wel een beetje tricky.

Ik heb simpelweg alle oude macports gedelete en ben opnieuw begonnen, toen was ik zo weer up and running :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Eduroam en Snow Leopard gaat niet op Hogeschool Utrecht. Andere al ervaring met beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy

Mr_Groovy

Designlapp

Emile schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:15:
[...]

Kan je 'em niet gewoon bij een Nederlandse online shop bestellen? Heb je SL met een beetje geluk morgen al in huis. En anders via de Apple Online Store.
Jup zou kunnen, maar dan betalen we weer bezorg kosten he. Je zou denken met een mycom, dixons en saturn dat een van de 3 ze wel zou hebben maar nee :X

Misschien maar in delft morgen een kijkje nemen. Of toch wachten tot ze hebben hier aan het eind van de week hebben :/

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Mr_Groovy schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:47:

Media Markt Cruquius geprobeerd?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Ik snap niet hoe Exchange werkt, mager uitgelegd ook. Op het interne netwerk werkt het, door de interne server op te geven, maar aangezien ik meer onderweg ben dan op kantoor wil ik gebruik maken van "webmail" server extensie, zoals dit nu ook werkt in Entourage.
Wat moet ik nu instellen om via het internet ook mijn Exchange in Mail.app te kunnen ontvangen, is dat de OWA of RPC of anders .... ??? Het werkt nu niet, ook omdat ik niet weet welke server/url/owa/ip in moet invullen.
Iemand die mijn kan helpen...?? Owja volgens systeembeheer voldoet exchange aan de randvoorwaarden van apple.

[ Voor 7% gewijzigd door RD op 31-08-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy

Mr_Groovy

Designlapp

Media Markt heb ik nog niet geprobeerd hmmmz, misschien gaat ik daar wel zo nog ff heen. Volgens mij waren die elke dag tot 20:00 open. :P

*edit*
Zijn zelfs tot 21:00 open.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr_Groovy op 31-08-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Okee, ik heb dus echt een probleem met het installeren van Snow Leopard op mijn MacBook Air. Ik heb dik een uur met Apple gebeld en dan nog komen we er niet uit. Ze hebben nog wel een paar ideeën maar die zal ik niet proberen.

.........

Ik heb geen SuperDrive bij mijn MacBook Air en dus probeer ik Snow Leopard via Remote Disc te installeren. Hiervoor gebruik ik mijn iMac waar al Snow Leopard opstaat. Op mijn MacBook Air open ik dan Remote Disc en kies ik vervolgens voor mijn iMac. Hij gaat dan aan mijn iMac toestemming vragen. Ik accepteer de toegang op mijn iMac en dan zie ik de DVD. Vaak lukte het al niet eens om die DVD te openen. In vele gevallen kreeg ik een error dat hij volgens mij de data van de DVD niet kan vinden. Als ik een netwerk met mijn iMac creëer en die join met mijn MacBook Air lukt het wel meteen om de DVD te runnen.

Afijn, de installatie begint. Maar helaas zegt hij na enkele minuten dat mijn schijf niet goed is en dat er een Disk Repair nodig is. Als ik de installatie via Remote Install Mac OS X laat gebeuren zal hij de repair meteen uitvoeren.

Ik open dus Remote Install op mijn iMac en mijn MacBook Air moet ik dan herstarten met de Option knop ingedrukt. Vervolgens moet ik daaronder een netwerk selecteren. Heel vreemd was dat ik mijn netwerk niet kon joinen omdat hij aangaf dat het wachtwoord fout was terwijl die 100% zeker goed was. Ik heb daarna mijn wachtwoord van mijn Time Capsule afgehaald en toen kon ik wel joinen. Op de MacBook Air kan ik dan de DVD kiezen en vervolgens start hij op. Op de iMac moet ik dan op volgende kiezen en gaat hij verbinding maken met mijn MacBook Air. Dat gebeurt dus niet. Mijn MacBook Air start gewoon op en doet vervolgens niks en mijn iMac blijft maar zoeken naar de verbinding tussen de 2.

...........

Bij Apple dachten ze dat het aan mijn router (ZyXEL) want bij Back to My Mac heb ik ook al problemen. Hij meld dat de router geen NAT-PMP en uPnP ondersteunt. Maar van mijn Time Capsule kan ik moeilijk mijn hoofdstation maken want dat is mijn ZyXEL al. Een andere oplossing was het op een ander netwerk proberen, maar ik heb geen zin om mijn iMac en MacBook Air te verhuizen naar een buurman o.i.d.. En om die SuperDrive te kopen voor één installatie vind ik ook overdreven.

Nu vroeg ik mij dus af of er een mogelijkheid was om Snow Leopard op nóg een andere manier te installeren. Kan ik de DVD niet kopiëren naar een externe HDD ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
FerdiV schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:11:
Okee, ik heb dus echt een probleem met het installeren van Snow Leopard op mijn MacBook Air. Ik heb dik een uur met Apple gebeld en dan nog komen we er niet uit. Ze hebben nog wel een paar ideeën maar die zal ik niet proberen.

.........

Ik heb geen SuperDrive bij mijn MacBook Air en dus probeer ik Snow Leopard via Remote Disc te installeren. Hiervoor gebruik ik mijn iMac waar al Snow Leopard opstaat. Op mijn MacBook Air open ik dan Remote Disc en kies ik vervolgens voor mijn iMac. Hij gaat dan aan mijn iMac toestemming vragen. Ik accepteer de toegang op mijn iMac en dan zie ik de DVD. Vaak lukte het al niet eens om die DVD te openen. In vele gevallen kreeg ik een error dat hij volgens mij de data van de DVD niet kan vinden. Als ik een netwerk met mijn iMac creëer en die join met mijn MacBook Air lukt het wel meteen om de DVD te runnen.

Afijn, de installatie begint. Maar helaas zegt hij na enkele minuten dat mijn schijf niet goed is en dat er een Disk Repair nodig is. Als ik de installatie via Remote Install Mac OS X laat gebeuren zal hij de repair meteen uitvoeren.

Ik open dus Remote Install op mijn iMac en mijn MacBook Air moet ik dan herstarten met de Option knop ingedrukt. Vervolgens moet ik daaronder een netwerk selecteren. Heel vreemd was dat ik mijn netwerk niet kon joinen omdat hij aangaf dat het wachtwoord fout was terwijl die 100% zeker goed was. Ik heb daarna mijn wachtwoord van mijn Time Capsule afgehaald en toen kon ik wel joinen. Op de MacBook Air kan ik dan de DVD kiezen en vervolgens start hij op. Op de iMac moet ik dan op volgende kiezen en gaat hij verbinding maken met mijn MacBook Air. Dat gebeurt dus niet. Mijn MacBook Air start gewoon op en doet vervolgens niks en mijn iMac blijft maar zoeken naar de verbinding tussen de 2.

...........

Bij Apple dachten ze dat het aan mijn router (ZyXEL) want bij Back to My Mac heb ik ook al problemen. Hij meld dat de router geen NAT-PMP en uPnP ondersteunt. Maar van mijn Time Capsule kan ik moeilijk mijn hoofdstation maken want dat is mijn ZyXEL al. Een andere oplossing was het op een ander netwerk proberen, maar ik heb geen zin om mijn iMac en MacBook Air te verhuizen naar een buurman o.i.d.. En om die SuperDrive te kopen voor één installatie vind ik ook overdreven.

Nu vroeg ik mij dus af of er een mogelijkheid was om Snow Leopard op nóg een andere manier te installeren. Kan ik de DVD niet kopiëren naar een externe HDD ofzoiets?
http://michaelflux.com/ho...-os-x-snow-leopard-10a380

Je kan dat even proberen? Moet je wel eerst een DMG er van maken( In die link staat uitgelegd hoe je een DMG op een HDD kan zetten en bootable maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 22:43
Joran schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:28:
EN 13 gig extra vrije ruimte erbij!
Ligt dat ook niet voor een groot deel aan de nieuwe telling die Snow Leopard hanteert? Leopard deelt het aantal bytes door 1024 voor KB/MB/GB, Snow Leopard gebruikt 1000, net zoals harddisk producenten dat ook doen.

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
matinez schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:04:
Eduroam en Snow Leopard gaat niet op Hogeschool Utrecht. Andere al ervaring met beide?
Met een beta van SL werkte eduroam ook bij mij niet op de Hogeschool Rotterdam. Maar met de retail heb ik geen enkele problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
Aangezien ik een upgrade versie van €29 euro gekocht heb online in de apple store, kan ik dus geen complete clean install van Snow Leopard doen? Moet ik dan eerst Leopard installeren en dan updaten met de Snow Leopard dvd, of is upgrade meer bedoeld in de zin van, een vooruitgang..En is het een volledige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Laatst online: 28-06 09:20
SaURoN schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:20:
[...]

http://michaelflux.com/ho...-os-x-snow-leopard-10a380

Je kan dat even proberen? Moet je wel eerst een DMG er van maken( In die link staat uitgelegd hoe je een DMG op een HDD kan zetten en bootable maken :)
Bedankt voor de tip, ik ga dat zeker proberen! Ik heb wel nog 1 vraag: Hoe maak ik van de DVD dan een .DMG?

Moet het zo:

Applications->Utilities->Disk Utility
DVD erin
De DVD kiezen
'New Image' selecteren
De juiste naam geven?

[ Voor 12% gewijzigd door FerdiV op 31-08-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy

Mr_Groovy

Designlapp

FerdiV schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:46:
[...]

Bedankt voor de tip, ik ga dat zeker proberen! Ik heb wel nog 1 vraag: Hoe maak ik van de DVD dan een .DMG?
waarscheinlijk met dit programma:
http://www.kelleycomputing.net/freedmg/

Kweet niet of deze ook bootable maakt. Moet je maar ff proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Op Oudenoord 700 (FNT) werkte het vandaag anders perfect. Het was wel even vogelen, ik moest het certificaat opnieuw accepteren omdat ik een nieuwe installatie had. Daarna werkte het vrij snel.

Waar ik wel tegenaan loop is dat spotlight het erg fijn vindt om tijdens gebruik op de batterij mijn volle CPU te gebruiken, met navenant stroomverbruik en bijbehorend lawaai van de processor. Het proces killen hielp niet echt, wat wel vervelend is tijdens college. :(

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Ruben [NL] schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:43:
Aangezien ik een upgrade versie van €29 euro gekocht heb online in de apple store, kan ik dus geen complete clean install van Snow Leopard doen? Moet ik dan eerst Leopard installeren en dan updaten met de Snow Leopard dvd, of is upgrade meer bedoeld in de zin van, een vooruitgang..En is het een volledige versie.
Als je al 10.5 hebt mag je voor 29 euro upgraden en daar is hij voor bedoeld zoals ik het begrepen heb. Echter kan je hem ook gewoon opnieuw installeren met die dvd en ik heb ook niet het idee dat apple dat echt erg vind anders hadden ze er denk ik wel voor gezorgd dat je alleen maar kan upgraden. Plus dat het ook wat omslachtig zou zijn als je die procedure zou moeten herhalen voor een clean install en ik zie ook niet echt het verschil tussen een clean install of een upgrade als je 10.5 wel gewoon legaal hebt.

Overigens wil ik hier niet weer een nieuwe discussie over voeren dat is in het vorige deel al genoeg gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door -NRG- op 31-08-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Vergeef me als ik het compleet over het hoofd zie maar is er soms een setting om die vieze blauwe omlijning van Expose aan te passen?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Iemand on my post? Exchange vraag een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Je moet de OWA gebruiken en deze invullen in je Mail.app.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Laatst online: 12-08 00:24
Zojuist clean install gedaan van SL. Voordat ik dit gedaan heb, nog wel even een backup gemaakt via time machine. Nu wil ik graag via time machine mijn user account en settings terugzetten (zoals opgeslagen wachtwoorden etc..)

Echter werd mijn time machine schijf niet gevonden bij de setup en nu blijkt ook dat mijn schijf niet wordt gevonden via de migration assistant.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen zonder alles los terug te zetten...?
Ik heb van alles geprobeerd en heb een hoop gezocht op google, maar geen gewenste resultaten...

[ Voor 9% gewijzigd door steffex op 31-08-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
FerdiV schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:46:
[...]

Moet het zo:

Applications->Utilities->Disk Utility
DVD erin
De DVD kiezen
'New Image' selecteren
De juiste naam geven?
Je kunt gewoon een willekeurige naam kiezen. Als je de .dmg gemaakt hebt dan komt ie in de linkerkolom te staan. Je kunt er dan nog geen bootable image van maken: daarvoor moest ik eerst vanuit het menu 'Schijfkopieën' de optie ''Scan kopie voor terugzetten' gebruiken. Als je dat hebt doorlopen, dan kun je de externe schijf waarop je installatieschijf wilt zetten selecteren in de rechterkolom van het Schijfhulpprogramma. Dan kies je voor de optie 'Terugzetten' en sleep de bron en het doel naar de desbetreffende vakjes.

Uiteindelijk kun je op deze manier Snow Leopard installeren vanaf een USB-schijf i.p.v. een DVD. Ik weet trouwens niet wat de Engelse benamingen zijn, want ik gebruik de Nederlandse taal :)

[ Voor 4% gewijzigd door rclahsen op 31-08-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Nitai schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:44:
Je moet de OWA gebruiken en deze invullen in je Mail.app.
Thanks... maar het was dus de RPC, weer afwijkend bij ons op kantoor. Goed het werkt... beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg teleurgesteld over mijn update naar SL. Ik heb een iMac Alu 24 die in de huiskamer staat, en ik gebruik als mediacenter. Via een 10 meter lange hdmi kabel gebruikte ik Plex voor het afspelen van mijn dvd/HD content die op mijn NAS staat. Via de 2e mini video uitgang van de Imac. Tot volle tevredenheid, superscherp beeld, op HD 1920x1080p.

Echter, na de update naar Snow Leopard krijg ik geen beeld meer op de 2e display. Op geen enkele manier, al een hele avond alle instellingen geprobeerd. Wellicht dat de kabel van 10 meter (die helemaal in de holle plinten is weggewerkt) het niet trekt, want de TV (Sharp 37" Aquos) geeft ineens een 'Buiten bereik' melding. Terwijl het onder Leopard allemaal perfect werkte. Grrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:04
De kabel zal het wel niet zijn.
Probeer eerst eens een ander scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:04
FerdiV schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:11:

.........

Ik heb geen SuperDrive bij mijn MacBook Air en dus probeer ik Snow Leopard via Remote Disc te installeren.
Ik weet niet waar je woont maar ik heb hier nog een cd speler voor de Air.
Die mag je zo even lenen.
Omgeving Bergen op Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:43
rclahsen schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:26:
[...]

Je kunt gewoon een willekeurige naam kiezen. Als je de .dmg gemaakt hebt dan komt ie in de linkerkolom te staan. Je kunt er dan nog geen bootable image van maken: daarvoor moest ik eerst vanuit het menu 'Schijfkopieën' de optie ''Scan kopie voor terugzetten' gebruiken. Als je dat hebt doorlopen, dan kun je de externe schijf waarop je installatieschijf wilt zetten selecteren in de rechterkolom van het Schijfhulpprogramma. Dan kies je voor de optie 'Terugzetten' en sleep de bron en het doel naar de desbetreffende vakjes.

Uiteindelijk kun je op deze manier Snow Leopard installeren vanaf een USB-schijf i.p.v. een DVD. Ik weet trouwens niet wat de Engelse benamingen zijn, want ik gebruik de Nederlandse taal :)
Naam van de Drive/partitie boeit niet. Niet vergeten het te partitioneren als GUID. Anders is het niet bootable!
Check wel even, voordat je je OSX upgrade, of je in de installer komt als je boot vanaf de externe HD/USB. Soms pakt ie hem namelijk niet, en krijg je geen zelf als je bij de installer komt. Nogal bout als je dan al in Leopard op upgrade heb gedrukt, dat ie dan bezig is, maar dan bij het reboot en de installer geen beeld geeft.

[ Voor 14% gewijzigd door TZC-T1-FX op 31-08-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonXP schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:03:
De kabel zal het wel niet zijn.
Probeer eerst eens een ander scherm.
Vraag me niet hoe, maar na nog wat combineren met andere settings werkt het nu gelukkig wel. Pffff, scheelt me de aanschaf van een Popcorn Hour :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb Snow Leopard nu een paar dagen en dit zijn mijn ervaringen:

Een aantal programma's (Adium kent bugs, Office 2008 had installatieproblemen) werkt nog niet naar behoren op 10.6. Het wachten is op updates hiervoor.

Het systeem start niet veel sneller op, soms zelfs trager. Het systeem zelf is ook niet merkbaar veel sneller, maar voelt wel stabieler.

Mijn Mac wordt echt ontzettend heet, waardoor het internet trager lijkt te worden. Haalde ik gisteren met 10.6 nog 17 mbp/s, vanavond is dat net 10 mbp/s. Iemand hier ervaringen mee?

Voor 29,- euro vind ik 't een welkome upgrade, alhoewel het voelt als 10.5.9 in een doosje.

[ Voor 72% gewijzigd door THE_BASE op 31-08-2009 21:51 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
SL inmiddels ook binnen geinstalleerd. Paar kleine dingen die opvallen:
* 'top' (CLI) laat veel meer info zien..i.t.t. tot de BSD variant zie je nu ook netwerk gebruik.
* Lang niet alle Apple binaries zijn nu intel-only. iCal,Expose,BT stack, Front Row, Garage band,System Profiler Time Machine etc zijn universal binaries die wel 64bit enabled zijn.

Vreemd dat die niet gestripped zijn want volgens mij is dat gewoon een kwestie van hercompileren. Voor de rest lijkt het systeem wat sneller te reageren, maar spectaculair is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
smesjz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:42:
* 'top' (CLI) laat veel meer info zien..i.t.t. tot de BSD variant zie je nu ook netwerk gebruik.
* Lang niet alle Apple binaries zijn nu intel-only. iCal,Expose,BT stack, Front Row, Garage band,System Profiler Time Machine etc zijn universal binaries die wel 64bit enabled zijn.

Vreemd dat die niet gestripped zijn want volgens mij is dat gewoon een kwestie van hercompileren. Voor de rest lijkt het systeem wat sneller te reageren, maar spectaculair is het niet.
'top' (CLI) wat bedoel je daar mee als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Krisp schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:50:
[...]

Op Oudenoord 700 (FNT) werkte het vandaag anders perfect. Het was wel even vogelen, ik moest het certificaat opnieuw accepteren omdat ik een nieuwe installatie had. Daarna werkte het vrij snel.
Inderdaad...
Bovenstaande dus al geprobeerd? Dit hielp namelijk bij mij ook

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 12:44

Zoefff

❤ 

SaURoN schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:47:
[...]

'top' (CLI) wat bedoel je daar mee als ik vragen mag? :)
Het commando

op de Command Line Interface. Oftewel, de Terminal.

[ Voor 55% gewijzigd door Zoefff op 31-08-2009 21:53 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
smesjz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:42:
Ik zie geen netwerk erin hoor. Doel je op msgsent en msgrecv? Dat zijn Mach messages, geen netwerk packets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Eiríkr schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:51:
Vergeef me als ik het compleet over het hoofd zie maar is er soms een setting om die vieze blauwe omlijning van Expose aan te passen?
http://macthemes2.net/forum/viewforum.php?id=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:55:
[...]

Ik zie geen netwerk erin hoor. Doel je op msgsent en msgrecv? Dat zijn Mach messages, geen netwerk packets.
code:
1
2
3
Load Avg: 0.44, 0.44, 0.41  CPU usage: 5.23% user, 8.9% sys, 86.66% idle  SharedLibs: 6452K resident, 4532K data, 0B linkedit. MemRegions: 9238 total, 416M resident, 17M private, 470M shared.
PhysMem: 432M wired, 1010M active, 226M inactive, 1667M used, 379M free. VM: 121G vsize, 1037M framework vsize, 252099(0) pageins, 0(0) pageouts. Networks: packets: 90981/113M in, 61214/6291K out.
Disks: 556708/9199M read, 383912/8265M written.

Ik bedoel echt die Network packets dus. Die disk read/writes is ook nieuw geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Hoe maak ik mail.app wijs dat 'ie alleen de OWA (externe interface) moet gebruiken? Want nu vertelt 'ie mij dat de interne server niet beschikbaar is (d0h, dat klopt). Velden voor interne server leegmaken accepteert 'ie niet. 't Is een Exchange 2007 server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
smesjz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:51:
[...]

code:
1
2
3
Load Avg: 0.44, 0.44, 0.41  CPU usage: 5.23% user, 8.9% sys, 86.66% idle  SharedLibs: 6452K resident, 4532K data, 0B linkedit. MemRegions: 9238 total, 416M resident, 17M private, 470M shared.
PhysMem: 432M wired, 1010M active, 226M inactive, 1667M used, 379M free. VM: 121G vsize, 1037M framework vsize, 252099(0) pageins, 0(0) pageouts. Networks: packets: 90981/113M in, 61214/6291K out.
Disks: 556708/9199M read, 383912/8265M written.

Ik bedoel echt die Network packets dus. Die disk read/writes is ook nieuw geloof ik.
Ah, right. Dat klopt idd en is nieuw. Ik dacht dat je 't per proces bedoelde, daarboven had ik niet eens gekeken want dat vind ik niet zo interessant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Trouwens weet iemand een manier om te zorgen dat OSX niet om de haverklap mijn reeks portable usb schijvenn aanslingerd bij het openen van een Open/Save-dialoog? Erg vervelend het duurt dan toch enkele seconden voordat alles te voorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Korakal schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:54:
Hoe maak ik mail.app wijs dat 'ie alleen de OWA (externe interface) moet gebruiken? Want nu vertelt 'ie mij dat de interne server niet beschikbaar is (d0h, dat klopt). Velden voor interne server leegmaken accepteert 'ie niet. 't Is een Exchange 2007 server.
Door bij intern ook de owa server in te vullen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Thanks, ik heb het geprobeerd maar ik geloof niet dat het gewenste effect bereikt wordt: mail.app blijft nu zeggen: geen verbinding met server mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 14:46
alienfruit schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 01:59:
Trouwens weet iemand een manier om te zorgen dat OSX niet om de haverklap mijn reeks portable usb schijvenn aanslingerd bij het openen van een Open/Save-dialoog? Erg vervelend het duurt dan toch enkele seconden voordat alles te voorschijn komt.
Zelfde probleem hier. Dit was met leopard niet wat ik me kan herinneren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lastlong
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 21:40
Ik heb één erg positief en één erg negatief punt gevonden:
+ Het expresscard-slot van mijn mbp ontwaakt de laptop niet meer uit slaapstand. Onder Leopard werd mijn laptop om de 10 seconden gewaakt wanneer ik mijn cardreader in het slot liet zitten en de laptop dichtklapte. Kan nu de cardreader te allen tijde in het slot laten zitten.

- de optie om de processor terug te klokken wanneer ik op batterij werk is verdwenen. Ik kan nu zonder adapter een stuk minder lang overleven. Hoop dat dit binnenkort wordt opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Nou ik had het in Leopard ook al hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47

Quakie

quakelen

lastlong schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:35:
+ Het expresscard-slot van mijn mbp ontwaakt de laptop niet meer uit slaapstand. Onder Leopard werd mijn laptop om de 10 seconden gewaakt wanneer ik mijn cardreader in het slot liet zitten en de laptop dichtklapte. Kan nu de cardreader te allen tijde in het slot laten zitten.

- de optie om de processor terug te klokken wanneer ik op batterij werk is verdwenen. Ik kan nu zonder adapter een stuk minder lang overleven. Hoop dat dit binnenkort wordt opgelost..
Was dat een optie? nooit gezien in Leopard. Weet je zeker dat je cpu 100% loopt en nu niet gewoon standaard terugklokt wanneer niet nodig? Ik had er een x een prog voor, met een sneeuwvlokje als icon.
Helaas niet thuis, dus kan het niet checken voor je: begon met cool control.. of snow contr...

Volgens mij te vinden in GOT MacBook deel 12, of 13 wat vinden we ervan? ervaringen topic.

Nu merkte ik ook dat ineens mijn usb HDD aangesproken wordt als je wat wilt open, etc. Zeker een vertraging merkbaar! Het viel me ook op dat Finder/spotllight alles indexeert?
Ik kan me niet herinneren dat leopard je TimeCapsule indexteerde? Sowieso snap ik nu niet want is een 1 file.Of je externe HDD? Misschien deed ie het wel, maar omdat het geleidelijk aan groeit valt indexering niet op. Nu natuurlijk vele GBs te indexeren...

Zal vanavond eens wat zoek opdrachten eruit gooien. Ik gebruik zelden spotlight om te zoeken. ik ben een (oude) verkenner freak met duidelijk eenlijnige structuur :P.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Michael schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 08:02:
[...]

Zelfde probleem hier. Dit was met leopard niet wat ik me kan herinneren toch?
Ik heb het in 10.5 ook. Let wel op dat je het niet te vaak doet want het is niet goed voor een disk. Ik heb Spotlight al helemaal uitgezet omdat die ook mijn disken ontwaakte om de haverklap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:20

Hoe deed je dit in Leopard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

weet iemand al of return open al geschikt is voor snow leopard, of mogelijk een andere manier om de return toets de enter functionaliteit van windows te geven?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

(...)
Weet je zeker dat dat standaard functionaliteit was?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wordt "com.apple.driver.AppleIntelCPUPowerManagement" niet geladen dan? Draai even het volgende om te testen:

kextstat | grep PowerManagement

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
Ik heb sinds gister een probleem met sl. Wilde gister parallels 4 installeren, alles goed tot het configurereb van Windows. Iets met activeren ofzo, iets wat ik onder bootcamp nooit heb gezien. Configuratie van parallels ging hierdoor niet verder, dus ik ging ff mijn bootcamp checken om te kijken of ik daar ook dat activeer venster kreeg. Niet dus. Na weer naar sl geboot te zijn ben ik mijn netwerk via ethernet kwijt.

Er staan twee 'parallels' ethernet verbindingen onder de normale ethernet (parallels zijn groen en de originele
is oranje gekleurd). Ik heb als wanhopige poging parallels met appcleaner verwijderd en de parallelsnetwerken (in systsemvoorkeuren) geprobeerd te verwijderen, maar krijg het niet in haar originele stand.

Hoe krijg ik dit weer goed? Time-machine zal denk niet helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt het trouwens nou ook zo dat het wifi beter is geworden en dan met name het vinden van en bereik? accesspoints

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lastlong
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 21:40
via de energy saver preferences. je kon kiezen tussen een profiel voor langere gebruiksduur of betere prestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
lastlong schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:29:
[...]

via de energy saver preferences. je kon kiezen tussen een profiel voor langere gebruiksduur of betere prestaties
Dat klopt, maar dat deed niets met je CPU. Die staat altijd al zoveel mogelijk te powersaven. Wat dat deed was instellingen voor sleep enzo aanpassen. Die kun je nog steeds los aanpassen in de sysprefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Underworld schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:50:
[...]

Inderdaad...

[...]

Bovenstaande dus al geprobeerd? Dit hielp namelijk bij mij ook
Heb nog niet de mogelijkheid gehad om het te proberen. Heb het idee dat het kwam door een upgrade installatie. Hij vroeg ook niet of ik een certificaat wou installeren. Overigens zat ik op Nijenoord 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
Ligt het aan mij of zijn de kleuren opeens ook helderer in SL?

Vind het wel kut dat Mail alleen exchange 2007 ondersteund.. wij werken hier met 2003 en "even" upgraden is er niet bij :(

Verder vind ik de nieuwe stacks echt super en ben verder eigenlijk nog niks tegen gekomen dat echt niet werkt. Wel een paar apps die naar 32bit mode stappen (Growl Preferences o.a.).

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Gamma is verandert van 1.8 naar 2.2

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik gebruik nu met Snow Leopard voor het eerst Time Machine weer, en hij moet ruim 9gig 'updaten'. Is dit normaal? Heb namelijk weinig geupdated sinds de laatste backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

zeromussov schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:26:
Ik gebruik nu met Snow Leopard voor het eerst Time Machine weer, en hij moet ruim 9gig 'updaten'. Is dit normaal? Heb namelijk weinig geupdated sinds de laatste backup.
Wat dacht je van je systeembestanden?

(Ik weet niet meer hoe groot mijn eerste backup sinds SL was, maar zal ook wel een paar gb zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

OxiMoron schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:55:

Verder vind ik de nieuwe stacks echt super en ben verder eigenlijk nog niks tegen gekomen dat echt niet werkt. Wel een paar apps die naar 32bit mode stappen (Growl Preferences o.a.).
is dat wat er gebeurt als de preference pane wordt gerestart?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

afterburn schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:07:
Gamma is verandert van 1.8 naar 2.2
Eindelijk. Da's het eerste dat ik aanpaste als ik OSX op een Mac had gezet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Laatst online: 11-09 12:11
De batterij van mijn MBP haalt sinds SL nog maar een kleine drie uur ipv vijf, twee maanden oud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Voor de liefhebber:

een review van SL waar je even voor uit mag trekken:

http://arstechnica.com/ap...2009/08/mac-os-x-10-6.ars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Woehooee, ook eindelijk binnen en geinstalleerd, de eerste ervaring, was een 'beachball', vlak na het booten om het intro filmpje te tonen.

De zwarte menu's in de dock zijn wel even wennen (ook omdat ze wat doorzichtig zijn) en aan het blauwe randje @ expose zal ik ook moeten wennen, daarnaast werken een aantal applicaties volgens mij niet meer.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hoort het hier niet thuis, maar ik heb toch een vraag.

Aangezien het nu 64-bit is, kan er dan meer geheugen om mijn Mac Book Pro 15 Unibody (eind 2008)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:40:
Misschien hoort het hier niet thuis, maar ik heb toch een vraag.

Aangezien het nu 64-bit is, kan er dan meer geheugen om mijn Mac Book Pro 15 Unibody (eind 2008)?
De hardware limiteerd het geheugen niet zo zeer je OS.

in Leopard kon je ook zonder problemen 4 gig gebruiken apps konden maar max 3 gig adresseren.
Nu kunnen apps meer dan die 3 gig adressen alleen oudere macs kunnen hardware matig niet meer dan 4 gig gebruiken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy

Mr_Groovy

Designlapp

Fijn bijna overal is wel SL uitverkocht :/

Leuk dat apple hardware moeilijk bij release aan te komen is, maar software :O

Dan toch maar bij store.apple.com/nl/ bestellen, of ergens maar vandaar toveren en later halen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
To_Tall schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:43:
[...]

De hardware limiteerd het geheugen niet zo zeer je OS.

in Leopard kon je ook zonder problemen 4 gig gebruiken apps konden maar max 3 gig adresseren.
Nu kunnen apps meer dan die 3 gig adressen alleen oudere macs kunnen hardware matig niet meer dan 4 gig gebruiken.
Niet helemaal, onder Leopard kon je al meer als 8GB gebruiken, alleen was het bij de MBP's een hardware limitiatie de issue. Leopard was ook al gedeeltelijk 64bit, alleen was nog niet elke meegeleverder applicatie dat (bijvoorbeeld Finder e.d) wat nu wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zo, alweer 4 dagen op Snow Leopard. Merk er eigenlijk weinig van :) Op zich goed, dat betekent dat het goed werkt. Alleen ik mis iStat menus heel erg, maar er komt echt snel een nieuwe aan.

Wat me wel erg stoort zijn de zwarte pop-up menuutjes in de Dock in SL. Ik gebruik ook nog een G4 en daardoor raak ik er niet aan gewend. (De G4 heeft natuurlijk nog Leopard en daardoor witte menu's).

Ik heb al zitten googlen maar ik kan geen tweak vinden om die menu's in SL weer wit te maken helaas :( Heeft iemand hier daar al iets op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vhond schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:42:
Voor de liefhebber:

een review van SL waar je even voor uit mag trekken:

http://arstechnica.com/ap...2009/08/mac-os-x-10-6.ars
Het is een vrij technische review en meer voor de programmeurs. Overigens moet je het licentie verhaal skippen want daar klopt echt helemaal niets van (kijk maar eens in de EULA secties 2A, 2B en 2C, volgens de uitleg van Arstechnica en diverse anderen zouden 2A en 2B overbodig zijn en doet Apple aan illegale praktijken zoals koppelverkoop omdat je als Tiger user ook Leopard moet kopen (de vereiste die in 2C staat)).
Overigens staat er mooi uitgelegd hoe het komt dat Snow Leopard schijfruimte heeft terug weten te claimen (compressie gecombineerd met een andere manier van GB's noteren, ditmaal volgens het SI).

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 01-09-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Een vervelend iets....

Als ik een folder op een netwerk share wil verwijderen doe ik dat met cmd + bckspace. So far so good. Dan krijg je waarschuwing menu waar je voorheen (leo en daarvoor) met spatie of enter tussen beide opties kon kiezen. Nu moet je eerst tab gebruiken en dan spatie NIET enter want dan kiest ie alsnog de andere :@ :@

Dit bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/28951/snowleo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparcle
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

sparcle

ondertitel

Nieuwe harde schijf en Snow Leopard update geinstalleerd. probleem loos.
Daarna iLife'09 er bij... En ik ben weer helemaal blij met een strak vlot systeem op m'n macbook eerste generatie.

Quicksilver doet het wel, maar de preferences niet.. Dus tja.. dan maar Launchbar.

Verder geen problemen ondervonden.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparcle
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

sparcle

ondertitel

lowfi schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:37:
Een vervelend iets....

Als ik een folder op een netwerk share wil verwijderen doe ik dat met cmd + bckspace. So far so good. Dan krijg je waarschuwing menu waar je voorheen (leo en daarvoor) met spatie of enter tussen beide opties kon kiezen. Nu moet je eerst tab gebruiken en dan spatie NIET enter want dan kiest ie alsnog de andere :@ :@

Dit bedoel ik:

[afbeelding]
CMD-D
is bij mij bijna net zo snel als een enter.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
Nerpissad schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:28:
[...]

is dat wat er gebeurt als de preference pane wordt gerestart?
Yup, dan moet ie hem restarten in 32bits mode (staat dan ook in de titel balk)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
lowfi schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:37:
Een vervelend iets....

Dit bedoel ik:

[afbeelding]
Volgens mij heb je dan niet in Keyboard Preferences aangezet dat je alle controls wilt benienen

Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/8544/asdfasdfm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

sparcle schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:39:
[...]

CMD-D
is bij mij bijna net zo snel als een enter.
Yep, werkt ook bij andere pop-up vensters. Gewoon CMD en de eerste letter van de getoonde optie. Zoals sparcle aangeeft in dit geval CMD+D. Dus CMD+Backspace en dan CMD+D.

Maar ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je het anders gewend bent.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Mijn keyboard instellingen staan zo. Zal met cmd+iets moeten leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Laatst online: 31-08 10:08
OxiMoron schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:55:
Ligt het aan mij of zijn de kleuren opeens ook helderer in SL?

Vind het wel kut dat Mail alleen exchange 2007 ondersteund.. wij werken hier met 2003 en "even" upgraden is er niet bij :(

Huh, ik maak ook gebruik van Exchange, en wel van 2003. Het is oorspronkelijk wel de web versie, maar die kan ik ook prima met Mail.app openen. Overigens doet hij het ook op de iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

zeromussov schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:26:
Hier idem.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 06:25

Jrz

––––––––––––

Dat is toch niet raar? Het hele systeem is zowat geupdate, dus alle bestanden moeten worden overgepompt

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Heb wat problemen met mn keychain sinds de upgrade, kreeg de hele tijd meldingen van mobileme dat de keychain niet gesynced kon worden, ook sloeg hij de wachtwoorden niet meer op.

Heb nu maar een algehele keychain reset uitgevoerd, en heb de meeste wachtwoorden weer ingevuld, heb alleen dat hij het wachtwoord in itunes voor mijn airport express (airtunes) niet meer onthoud.

edit:
Geez, posten op GOT was blijkbaar de oplossing, ik nog eens proberen en uiteraard 'remeber' aanvinken, slaat hij hem nu ineens wel op in de keychain, terwijl hij de hele avond om de haverklap bleef vragen om het wachtwoord, en deze ook niet opsloeg.

Naja, dat dan ook maar weer gefixed.

[ Voor 28% gewijzigd door ZpAz op 01-09-2009 23:52 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.