Workaround voor MKV+QuickTime Player X:
http://forums.cocoaforge.com/viewtopic.php?f=25&t=20827
Ah, dat werkt idd. Nevermind wat ik eerst zei.Frietsaus schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:42:
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Ben blij dat het zo makkelijk te fixen is, gebruik niet vaak daadwerkelijk m'n MBP om film te kijken (stream het normaal naar de PS3) dus vind het wel fijn om dan alles met één programma te kunnen. En Quicktime X vind ik lekker werken, niet zo lomp als 7 was. Alleen het logo is dan weer minder, nogal lelijk, maarja daar zullen we maar niet teveel aandacht aan besteden bij een programma...Frietsaus schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:42:
Had hetzelfde in A'foort....Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:59:
Vanochtend naar A-mac in Den Bosch geweest om mijn gereserveerde Snow Leopard op te halen. Mijn reservering was wel doorgekomen maar ze hadden er geen meer op voorraad?!?! Top service.....
Ik had dus daardoor mijn bestelling bij de applestore geannuleerd, en kan nu wel weer bestellen maar dan heb je weer €7,90 verzendkosten.
Bedankt A-mac Den Bosch.......
Dit zit tussen je oren want het is technisch volstrekt onmogelijk. Een harddisk draait met een constant toerental en de software heeft daar niks mee te maken. Het zou alleen kunnen dat ie meer ratelt door meer lees/schrijf-activiteit.Rox_NL schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:50:
Het enige punt dat mij opvalt is dat het lijkt alsof mijn schijf constant op veel/hoge toeren draait. Zonder geluid valt dit gewoon op (dat je hem heel licht hoort vibreren, maar wel duidelijk meer dan in Leopard).
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
http://macthemes2.net/forum/viewtopic.php?id=16798537Dipsausje schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:10:
[...]
Ben blij dat het zo makkelijk te fixen is, gebruik niet vaak daadwerkelijk m'n MBP om film te kijken (stream het normaal naar de PS3) dus vind het wel fijn om dan alles met één programma te kunnen. En Quicktime X vind ik lekker werken, niet zo lomp als 7 was. Alleen het logo is dan weer minder, nogal lelijk, maarja daar zullen we maar niet teveel aandacht aan besteden bij een programma...
Ik heb deze probleem ook met een Acer 20" X203W.. Zodra ik native reso kies van 1680x1050 gaat mijn beeldscherm steeds aan en uit.. lijkt alsof hij het signaal niet goed doorkrijgt ofzo.. Dit was bij 10.5.8 niet het geval..IT-Pro schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:42:
Ik heb Snow Leopard 10A432 gisteravond ook maar eens geïnstalleerd (op een externe harde schijf). Toen ik vanochtend echter op wou starten in Snow Leopard weigerde het besturingssysteem om de native resolutie van mijn beeldscherm (1680x1050) — wat in Leopard altijd goed gaat — te herkennen. In plaats daarvan ging het beeldscherm op zwart en begon het aan en uit te gaan. Soms had ik het bureaublad voor m'n neus, maar vaak niet langer dan 10 seconden.
Dan ben ik toch blij dat ik Snow Leopard niet meteen over Leopard geïnstalleerd heb. Overigens merkte ik tijdens de installatie ook al dat niet de native resolutie van mijn beeldscherm werd herkend. Ik keek naar een scherm met aan weerszijden zwarte balken zeg maar. Meteen na de installatie kon ik wel zonder problemen de native resolutie kiezen.
Die is er. Rechtsclicken op een file in de trash -> 'Put Back'.Tijn89 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:30:
Is waarschijnlijk al genoemd, maar kan het zo snel niet vinden;
Ik dacht dat er een 'terug-zet-functie' in de prullenmand was ingebouwd? Ik kan deze echter nergens vinden, is deze toch weer verwijderd?
Zoek naar "Substitutions" op http://www.macworld.com/a...snow_leopard_changes.htmlFerdiV schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:20:
Maar er was toch ook iets met dat je Mac nu automatisch je tekst aanpast? Ik merk daar niks van.
Het werkt dus nog niet in elk programma, en je hebt geen geavanceerde opties zoals in TextExpander, maar het is wel een grappige feature.Many programs autocorrect what you type, changing teh into the, for example. And a host of Mac utilities will do the trick, too. Now Apple has built autosubstitution of text into OS X. Programs have to be modified to specifically support it; but once they are, they’ll all share the same substitution list, which you can see in the Text tab of the Language & Text pane in System Preferences. A few common substitutions are enabled by default—(c) into the copyright symbol and the aforementioned teh into the. But you can add your own as well.
To see substitutions in action, open TextEdit and choose Edit -> Substitutions -> Text Replacement. When the Text Replacement box is checked, TextEdit will follow the systemwide substitutions list. You can also enable smart quotes, links, and dashes, which replace commonly typed symbols with their fancier, typographically correct cousins.
Verwijderd
Dank u!!Frietsaus schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:42:
[ Voor 41% gewijzigd door Serenity op 30-08-2009 02:57 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 30-08-2009 09:32 ]
Verwijderd
Sweeeeet! Dankje, dit logo ziet er een stuk beter uit.
[ Voor 23% gewijzigd door Dipsausje op 30-08-2009 10:06 ]
Maf bij mij werkt het niet, misschien een herstart, maar het lijkt alsof Quicktime icon niet overschrijfbaar is.
je kan ook gewoon een cleane installatie doen en daarna bestanden terugzetten door de timemachinebackup in de finder te openen. Dan blader je door je schijfkopie en kan je precies terugzetten wat je wilt!internetinfo schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 09:51:
Zo kan je eigenlijk nooit een schone installatie draaien zonder eerst met de hand overal een kopie van te maken.
Maar let wel op dat je dan vaak ook de corresponderende mappen in ~/Library/Application Support moet meenemen. Anders heb je wel je programma's terug, maar met een grote kans niet je instellingen en data van die programma's. En dat lijkt me dan ook een reden waarom de migratie assistent alleen een alles-of-niets optie aanbied.lastlong schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:32:
[...]
je kan ook gewoon een cleane installatie doen en daarna bestanden terugzetten door de timemachinebackup in de finder te openen. Dan blader je door je schijfkopie en kan je precies terugzetten wat je wilt!
Ik heb de icons zo vervangen:RD schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:25:
[...]
Maf bij mij werkt het niet, misschien een herstart, maar het lijkt alsof Quicktime icon niet overschrijfbaar is.
Ik teken nergens meer voor
CMD + i > je bevoegdheden op 'lezen & schrijven' zetten. Ik had het met Mail icoon die ik wilde veranderen.RD schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:25:
[...]
Ik kon het vandaag toch niet laten om Snow Leopard nogmaals te installeren. Dit keer ging het zonder problemen en SL werkt als een zonnetje. Waardoor de eerdere problemen zijn ontstaan weet ik niet, maar het is dus opgelost.Underworld schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:30:
[...]
Ik vind dat je dat allemaal maar erg makkelijk zegt en uitsluit. Mac Mini in een ander jasje (ander logic board???) en het is de SSD niet... Trouwens Leopard is Snow Leopard niet en andersom.
Misschien kan iemand anders je wel helpen met dit probleem...
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Als je SL als afkorting voor Snow Leopard gebruikt lijkt het me handig om L voor Leopard te gebruiken.Quakie schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:53:
Gisteren ook van S naar SL gegaan
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Met bedrade of draadloze verbinding? Ik dacht gelezen te hebben dat Snow Leopard wat probleempjes (langzaam) had met een draadloze verbinding.Cidolfas schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:51:
Heb SL op m'n Unibody Macbook (13") gezet met een schone installatie. Tenminste, ik heb met de disk utility m'n disk gewiped en toen SL geinstalleerd...
Al met al werkt het nog steeds prima, echter duurt het laden van websites erg lang. Eigenlijk duurt alles wat een netwerk connectie nodig heeft lang, zoals het aanmelding met Adium of het starten van WoW of het connecten met de mailserver.
Ik dacht eerst aan een DNS probleem, maar dat is het niet. Via nslookup of dig worden namen binnen miliseconde geresolved.
Iemand nog een idee?
Ik vind 'em persoonlijk mooier dan de oude, hoor.VorteXLP schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:22:
WAAT? Vinden jullie dat QuickTime X icoon niet mooi?
[ Voor 12% gewijzigd door Emile|IA op 30-08-2009 12:24 ]
Funny!!Hertog schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:19:
[...]
Als je SL als afkorting voor Snow Leopard gebruikt lijkt het me handig om L voor Leopard te gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door Quakie op 30-08-2009 12:31 ]
Ik ook, daarom ben ik ook zo verrast xDEmile schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:23:
[...]
Met bedrade of draadloze verbinding? Ik dacht gelezen te hebben dat Snow Leopard wat probleempjes (langzaam) had met een draadloze verbinding.
[...]
Ik vind 'em persoonlijk mooier dan de oude, hoor.
Ik héb 'm in m'n dock gezet omdat ik 'm zo mooi vindVorteXLP schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:40:
[...]
Ik ook, daarom ben ik ook zo verrast xD
Ik zou bijna dat icoon in m'n dock zetten omdat ik hem zo mooi vindt
[ Voor 67% gewijzigd door lintweaker op 30-08-2009 12:52 . Reden: verkeerde post gequote :( ]
ik gebruik dan wel de Nederlandse taal, maar een gelijke aan 'Put Back' staat bij mij niet in het lijstje.CyBeR schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:56:
[...]
Die is er. Rechtsclicken op een file in de trash -> 'Put Back'.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Bij stond het er ook niet, ik heb nu de prullenbak geleegd, en files die ik nu verwijder kan ik wel 'Put Back' bij doen. Het zou ook kunnen dat de files die ik eerder selecteerde nog onder Leopard verwijderd waren en de optie daarom niet verscheen. Maar na een keer legen werkt het nu in ieder geval wel.Magic schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:54:
[...]
ik gebruik dan wel de Nederlandse taal, maar een gelijke aan 'Put Back' staat bij mij niet in het lijstje.
Wireless, bedraad nog niet geprobeerd dat zal ik zo eens doen. Niemand bekend met de wireless "probleempjes"??Emile schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:23:
[...]
Met bedrade of draadloze verbinding? Ik dacht gelezen te hebben dat Snow Leopard wat probleempjes (langzaam) had met een draadloze verbinding.
[...]
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Ben ik dan blind?CyBeR schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:56:
[...]
Die is er. Rechtsclicken op een file in de trash -> 'Put Back'.
Een update gedaan en deze nog in de trashbin laten staan, dan weet finder niet waar het vandaan gekomen is als het onder L is verwijderd. Ik had hetzelfde, maar als je een nieuw bestand verwijdert, dan staat "put back" er wel bij.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Niet direct van SL naar SL, maar wel enorme traagheid met het connecten naar een Windows Server 2008 Share over SMB. Of ik nu connect op hostname of ip adres maakt niks uit.Servor schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:51:
Hm, ik heb geloof ik wel wat troubles met het netwerk onder SL... iMac en MacBook zijn nu beide SL en ik kan wel connecten (zij het erg traag) met CMD-K in de Finder (en dan afp://iMac.local bijv) maar ze verschijnen niet in de Finder onder 'Shared'. Geen firewall geinstalleerd, niks veranderd in m'n router sinds de installatie van SL en ik zou niet weten wat ik verkeerd doe. Kan me herinneren dat dit ook een issue was toen Leopard net uit was...?
Via CMD-K en vnc://iMac.local doet Screen Sharing het ook wel mar het duurt echt enorm lang voordat ik het scherm zie. Ik kan iMac.local wel gewoon pingen vanaf een terminal.
Net ook even met m'n Hackintosh (nog Leopard 10.5.6), daar stond File Sharing nog uit, ik zet 't aan en *pats*, ik zie gelijk m'n netbookje in de Finder onder shared op de iMac (SL dus). Connecten gaat nog niet echt lekker maar vanaf de 10.5.6 kant lijkt Bonjour z'n ding te doen iig.
Iemand hier ook issues mee?
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Aldus de Apple-siteMulti-Touch gestures in
older Mac models.
All Mac notebooks with Multi-Touch trackpads now support three- and four-finger gestures.
Jouw mac heeft toch geen multitouch tracpadZegato schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:17:
[...]
Aldus de Apple-site
Weet iemand of en hoe dit werkend te krijgen is?
Ik had dit prefpane verwacht:
[afbeelding]
Maar hier is het nog steeds als volgt:
[afbeelding]
Ik heb een 'two-finger scrolling, tap, double-tap, and drag'-trackpad (mid'07 MBP). Dat is niet multi-touch toch?
[ Voor 9% gewijzigd door Frietsaus op 30-08-2009 14:21 ]
Ik heb niets te melden.
Ze geven ook eindelijk aan wat de signaalsterkte van verschillende netwerken isalienfruit schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:46:
Een positief punt van Snow Leopard is dat de Wifi eindelijk weer fatsoenlijk werkt! Het werkt hier weer zoals in 10.5.3 alle nieuwere versies wilden gewoon niet fatsoenlijk werken kreeg half de tijd geen ip adres.
::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::
Of je stopt gewoon met die onzinnige (op dit moment) 64-bit kernel en ziet in dat er alleen nadelen aan zitten zoals je net hebt ondervonden omdat de 32-bit kernel ook gewoon 64-bit code draait.xsess schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:25:
Heb net via deze manier 64-bit geactiveerd. Werkt opzich naar behoren. Kan nog niet echt iets van snelheidswinst of andere dingen ontdekken. Merk alleen sinds de upgrade naar SL dat m'n MBP er wel wat langer over doet om op te starten.
Het enige waar ik nu alleen problemen mee heb, zijn m'n Logitech dingetjes. Deze doen het niet meer onder 64-bit. Eerst maar even wachten dus totdat Logitech een nieuwe versie van LCC gaat uitbrengen...
Dan had 'ie k64enabler niet nodig maar kon 'ie 't zelf wel in z'n nvram settings proppenjoeltje schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:41:
misschien test xsess wel software? en heeft hij 64-bit wel nodig?
En Auto Hide bij automatisch opstarten werkt ook nog steeds niet, zéér irritant voor als je hem automatisch altijd in de background laat draaien!Airwolf schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:49:
Het enige wat ik erg vervelend vind is dat Mail.app nogsteeds geen pgp support heeft en ook geen plugin mogelijkheid. Er is wel 1 plugin die het via "geheime" api's doet, maar elke keer als de app geupgrade wordt moeten zij het weer aanpassen, waardoor ik nu weer maanden geen pgp heb (dagelijks werken met Thunderbird is gewoon niet realistisch voor mij, wat een bagger client).
Ik test inderdaad m'n Logic Studio met alle daarbij behorende VSTi's en sjit. DAW's draaien nu eenmaal een stuk fijner in 64-bit dan in 32-bit. Als het mij (nog) niet bevalt, ga ik gewoon terug naar 32-bit en zie ik de volgende update ronde wel verder...joeltje schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:41:
misschien test xsess wel software? en heeft hij 64-bit wel nodig?
::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::
De 64bit kernel is ook niet sneller dan de 32bit kernel. De 64bits snelheids winst die in sommige gevallen te behalen is komt van 64bit applicaties, niet van de kernel. Alle voordelen van 64bits voor de gewone consument heb je ook gewoon in de 32bits kernel. Bovendien heb je dan geen last van de nadelen die de 64bits kernel op dit moment nog heeft met incompatibiliteit van hard- en software (en daardoor instabiliteit).xsess schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:25:
Heb net via deze manier 64-bit geactiveerd. Werkt opzich naar behoren. Kan nog niet echt iets van snelheidswinst of andere dingen ontdekken. Merk alleen sinds de upgrade naar SL dat m'n MBP er wel wat langer over doet om op te starten.
Het enige waar ik nu alleen problemen mee heb, zijn m'n Logitech dingetjes. Deze doen het niet meer onder 64-bit. Eerst maar even wachten dus totdat Logitech een nieuwe versie van LCC gaat uitbrengen...
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Echt niet. Als je een dure Porsche hebt mag je ook niet zomaar bij het benzinestation wegrijden zonder je getankte benzine te betalen.Buzz_Lightyear schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:57:
[...]
In "dit geval" kost de update DVD € 8 ofzo - het is een gratis update van m'n MBP (gekocht na 8 juni)
Vind dat de hogere aanschaf prijs van m'n Apple producten wel een dergelijke update op alle systemen verantwoord, toch
[ Voor 25% gewijzigd door MoietyMe op 30-08-2009 19:23 ]
Volgens mij mag dat nooit, of je nou een Porsche hebt of niet.Dancing_Animal schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 17:26:
[...]
Echt niet. Als je een dure Porsche hebt mag je ook niet zomaar bij het benzinestation wegrijden zonder je getankte benzine te betalen.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Herschrijven? Hij gebruikt een betere codec, dat zal allicht meer cpu load veroorzaken.Underworld schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:52:
Volgens mij was dat herschrijven van iChat niet zo'n goed ideeIk kom nou weer richting de 80 graden en dat met een alu MBP die eerst max 60 graden haalde...
En dat komt door het herschrijven van iChatUnderworld schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:52:
Volgens mij was dat herschrijven van iChat niet zo'n goed ideeIk kom nou weer richting de 80 graden en dat met een alu MBP die eerst max 60 graden haalde...
Schijfhulpprogramma, Archief, Nieuwe, Lege schijfkopie.Good Fella schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:22:
Iemand enig idee hoe je tegenwoordig een .DMG maakt? In L kon dat volgens mij gewoon via een Burn-folder, maar dat kan ik nu niet meer vinden.
Dacht dat er toen een optie was om de map op te slaan als DMG.
Verwijderd
Eigenlijk niet maar damn dat was ik compleet vergetenVerwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:10:
mensen weet niet ik de volgende melding hier mag zetten maar quakelive.com is beschikbaar voor Mac
Als je een MacBook1,1 hebt (die inmiddels een jaar of 3 oud moet zijn) zit 'ie waarschijnlijk gewoon vol stof. Had ik met m'n MacBookPro1,1 ook. Stof eruit gefixt en alles was weer normaal.wilmundo schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:26:
Clean install is gelukt en SL staat erop. Ik had gehoopt dat m'n Macbook (1.1) stiller zou worden icm SL. Helaas..., ik ben een ervaring rijker, maar een illusie armer. Ding blaast nog steeds als een malle tijdens surfen. Terwijl ik dit typ, blaast m'n fan maximaal. Geweldig.
Jammer dat er nog geen juiste software is van Logitech voor m'n MX1100, al zal dat tzt wel komen.
[ Voor 55% gewijzigd door CyBeR op 30-08-2009 20:29 ]
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Heb je een backup?Dutchzilla schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:49:
even een uber nood vraag maar ik kan het niet vinden waarschijnlijk verkeerde zoek termen![]()
hoe doe ik een clean install op mijn machine?
ik heb al mijn bestanden gebackupt. verdere backup niet nodig had nog niet zoveel data of andere belangrijke dingen.thaan schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:51:
[...]
Heb je een backup?
DVD erin, opnieuw opstarten, en terwijl je de bong hoort, de C knop ingedrukt houden tot hij vanaf de CD opstart, of de Alt knop ingedrukt houden en dan kan je kiezen waar je vanaf op wilt starten.
Dan kun je gewoon een clean install doen.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
[ Voor 6% gewijzigd door Z-Dragon op 31-08-2009 05:00 ]
^ Wat hij zegt.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ze hadden toch een hoop van die applicaties herschreven? Ik vind het beetje raar dat ie nu veel teveel cpu gebruikt, resolutie is niet veranderd.CyBeR schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:03:
[...]
Herschrijven? Hij gebruikt een betere codec, dat zal allicht meer cpu load veroorzaken.
Kan toch?Good Fella schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:04:
[...]
En dat komt door het herschrijven van iChat
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Nee, alleen de finder is compleet herschreven.Underworld schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:14:
[...]
Ze hadden toch een hoop van die applicaties herschreven? Ik vind het beetje raar dat ie nu veel teveel cpu gebruikt, resolutie is niet veranderd.
Alle applicaties die standaard met OS X worden meegeleverd, draaien nu op 64 bit (op Frontrow, DVD Player en iTunes na).THE_BASE schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:12:
Draait Snow Leopard nou zelf op 64-bits?
Soms moet ik Systeemvoorkeuren even opnieuw opstarten om een prefpane te openen en dan is het ineens 32-bits... snap het niet helemaal meer?!
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 08:02 ]
Aan/uitknop dan maar ingedrukt houden zodat ie helemaal uit gaat en vervolgens weer aanzetten?juulie19 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:46:
SL clean geinstaleerd (kwam van 10.5.7), macbook wilt nu niet meer uit slaap komen....
Helder, dankjewel!TlighT schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 07:38:
[...]
Alle applicaties die standaard met OS X worden meegeleverd, draaien nu op 64 bit (op Frontrow, DVD Player en iTunes na).
Maar soms heb je 3rd party plugins voor bijv. Safari of Systeemvoorkeuren en die draaien nog niet in 64 bits. Systeemvoorkeuren herstart daarom in 32 bits, zodat je die plugins toch kunt gebruiken.
Applicaties zoals Safari draaien standaard in 64 bits, maar je kunt ze in 32 bits laten draaien door in de Finder appeltje-I (Get Info) te doen en dan Open in 32-bit mode te selecteren. Dan zouden oude 3rd party plugins (zoals bij mij die van ABN-AMRO telebaniekeren) weer moeten werken.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik had daar helaas ook last van, ik had het alleen geprobeerd toen de ontvanger Leopard had.Nexz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 07:48:
Die nieuwe iChat leek zo fantastisch: betere res, minder bandwidth. Wel nu, gister een iChat sessie geprobeerd, wat bagger! Ik en de ontvanger hebben allebei SL geinstalleerd, maar het was haperdehaperdehaper! Jammer!
[ Voor 7% gewijzigd door Quakie op 31-08-2009 11:40 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq