Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Workaround voor MKV+QuickTime Player X:
http://forums.cocoaforge.com/viewtopic.php?f=25&t=20827

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier ook de upgrade gedaan naar Snow Leopard. Hoewel ik eerst van plan was een clean install te doen (had eerst een MacBook met Tiger, die is geupgrade naar Leopard en vervolgens de Time Machine back-up daarvan weer terug gezet op mijn nieuwe MacBook Pro, dat traject lijkt me niet heel erg bevorderlijk..), is het bijwerken goed gegaan. Het enige punt dat mij opvalt is dat het lijkt alsof mijn schijf constant op veel/hoge toeren draait. Zonder geluid valt dit gewoon op (dat je hem heel licht hoort vibreren, maar wel duidelijk meer dan in Leopard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ah, dat werkt idd. Nevermind wat ik eerst zei.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gister SL van mn collega's gekregen (developers versie) morgen mn pa er ook maar ff blij mee maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ben blij dat het zo makkelijk te fixen is, gebruik niet vaak daadwerkelijk m'n MBP om film te kijken (stream het normaal naar de PS3) dus vind het wel fijn om dan alles met één programma te kunnen. En Quicktime X vind ik lekker werken, niet zo lomp als 7 was. Alleen het logo is dan weer minder, nogal lelijk, maarja daar zullen we maar niet teveel aandacht aan besteden bij een programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:59:
Vanochtend naar A-mac in Den Bosch geweest om mijn gereserveerde Snow Leopard op te halen. Mijn reservering was wel doorgekomen maar ze hadden er geen meer op voorraad?!?! Top service.....

Ik had dus daardoor mijn bestelling bij de applestore geannuleerd, en kan nu wel weer bestellen maar dan heb je weer €7,90 verzendkosten.

Bedankt A-mac Den Bosch.......
Had hetzelfde in A'foort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 12:44

Zoefff

❤ 

Er is daarom ook wel eens een oud-Hollandsche wijsheid die zegt; "Haastige spoed..." enfin, je begrijpt wat ik bedoel :Y)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Rox_NL schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:50:
Het enige punt dat mij opvalt is dat het lijkt alsof mijn schijf constant op veel/hoge toeren draait. Zonder geluid valt dit gewoon op (dat je hem heel licht hoort vibreren, maar wel duidelijk meer dan in Leopard).
Dit zit tussen je oren want het is technisch volstrekt onmogelijk. Een harddisk draait met een constant toerental en de software heeft daar niks mee te maken. Het zou alleen kunnen dat ie meer ratelt door meer lees/schrijf-activiteit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
Dipsausje schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:10:
[...]

Ben blij dat het zo makkelijk te fixen is, gebruik niet vaak daadwerkelijk m'n MBP om film te kijken (stream het normaal naar de PS3) dus vind het wel fijn om dan alles met één programma te kunnen. En Quicktime X vind ik lekker werken, niet zo lomp als 7 was. Alleen het logo is dan weer minder, nogal lelijk, maarja daar zullen we maar niet teveel aandacht aan besteden bij een programma...
http://macthemes2.net/forum/viewtopic.php?id=16798537

cmd +i cmd + v :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 11:27
IT-Pro schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:42:
Ik heb Snow Leopard 10A432 gisteravond ook maar eens geïnstalleerd (op een externe harde schijf). Toen ik vanochtend echter op wou starten in Snow Leopard weigerde het besturingssysteem om de native resolutie van mijn beeldscherm (1680x1050) — wat in Leopard altijd goed gaat — te herkennen. In plaats daarvan ging het beeldscherm op zwart en begon het aan en uit te gaan. Soms had ik het bureaublad voor m'n neus, maar vaak niet langer dan 10 seconden.

Dan ben ik toch blij dat ik Snow Leopard niet meteen over Leopard geïnstalleerd heb. Overigens merkte ik tijdens de installatie ook al dat niet de native resolutie van mijn beeldscherm werd herkend. Ik keek naar een scherm met aan weerszijden zwarte balken zeg maar. Meteen na de installatie kon ik wel zonder problemen de native resolutie kiezen.
Ik heb deze probleem ook met een Acer 20" X203W.. Zodra ik native reso kies van 1680x1050 gaat mijn beeldscherm steeds aan en uit.. lijkt alsof hij het signaal niet goed doorkrijgt ofzo.. Dit was bij 10.5.8 niet het geval..
Weet iemand of ik hier wat aan kan doen, of hoe ik resoluties kan kiezen die niet ondersteund word door deze beeldscherm,..? Zie deze optie namelijk niet meer.
Verder draait hij gewoon normaal op 1600x1200 maar alles is uitgerekt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ik heb zojuist Snow Leopard op mijn iMac geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat het me een verfrissend gevoel geeft. Alles gaat net wat sneller en loopt lekker. Vind het fijn dat expose geüpdatet is en QuickTime X is tof :) Het scrollen in een geopende stack voelt heel 'zacht' aan. Ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar het voelt fijn aan :P

Maar er was toch ook iets met dat je Mac nu automatisch je tekst aanpast? Ik merk daar niks van.

Maar goed, nu is het wachten op de volgende update met hopelijk een zooi nieuwe toffe en handige features!

Maar nog even een vraag: Hoe kan ik Snow Leopard op mijn MacBook Air installeren? Ik heb geen disc drive. kan het via mijn iMac met Remote Disc of is dat te riskant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
Is waarschijnlijk al genoemd, maar kan het zo snel niet vinden;

Ik dacht dat er een 'terug-zet-functie' in de prullenmand was ingebouwd? Ik kan deze echter nergens vinden, is deze toch weer verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Tijn89 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:30:
Is waarschijnlijk al genoemd, maar kan het zo snel niet vinden;

Ik dacht dat er een 'terug-zet-functie' in de prullenmand was ingebouwd? Ik kan deze echter nergens vinden, is deze toch weer verwijderd?
Die is er. Rechtsclicken op een file in de trash -> 'Put Back'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
FerdiV schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:20:
Maar er was toch ook iets met dat je Mac nu automatisch je tekst aanpast? Ik merk daar niks van.
Zoek naar "Substitutions" op http://www.macworld.com/a...snow_leopard_changes.html
Many programs autocorrect what you type, changing teh into the, for example. And a host of Mac utilities will do the trick, too. Now Apple has built autosubstitution of text into OS X. Programs have to be modified to specifically support it; but once they are, they’ll all share the same substitution list, which you can see in the Text tab of the Language & Text pane in System Preferences. A few common substitutions are enabled by default—(c) into the copyright symbol and the aforementioned teh into the. But you can add your own as well.

Afbeeldingslocatie: http://images.macworld.com/images/news/graphics/142424-substitutions-pane_original.jpg

To see substitutions in action, open TextEdit and choose Edit -> Substitutions -> Text Replacement. When the Text Replacement box is checked, TextEdit will follow the systemwide substitutions list. You can also enable smart quotes, links, and dashes, which replace commonly typed symbols with their fancier, typographically correct cousins.
Het werkt dus nog niet in elk programma, en je hebt geen geavanceerde opties zoals in TextExpander, maar het is wel een grappige feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u!! _/-\o_

Dan werkt die hardware rendering ook toch? :D Iemand al ervaring mee? Met VLC player willen sommige .mkv files nog wel eens haperig afspelen (vooral 1080p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Lees net dat de firewall standaard niet aan staat. Just so you know :)

edit: schijnbaar stond dit in Leopard ook standaard uit — te lang geleden

[ Voor 41% gewijzigd door Serenity op 30-08-2009 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik moet overigens zeggen dat mijn MacBook met Intel GMA950 720p mkv's (gewoon normale tv-series) niet trekt in QuickTime X. In Movist gaat het ook niet goed en VLC is de enige speler die ik heb geprobeerd die ze wel prima afspeelt.

Voorheen kon ik een mkv prima afspelen met Perian+QuickTime 7. Iemand dezelfde ervaring (graag GMA950 bezitters, maar anders mag ook)?

[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 30-08-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Canon Selphy ES2 wordt niet ondersteund.
Ik kan ook geen driver vinden bij Canon voor de SL. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:34
Nou, SL staat erop. De Upgrade DVD gewoon erin gedaan terwijl 10.5 nog draaide, laten herstarten en vervolgens met schijfhulpprogramma de schijf helemaal leeggegooid.
Vervolgens knipperde ik even en was de installatie klaar en werd ik weer in 200 talen Welkom geheten. :)

Maar... Tenzij ik gewoon iets verkeerd deed, die Migratie-assistent valt mij vies tegen zeg!
Ik heb hier een Time Capsule staan waar twee MacBooks m.b.v. Time Machine de back-up op wegschrijven.
Nu had ik dus gehoopt dat ik met die tool handmatig zou kunnen kiezen wat ik wel en niet terug wil zetten. Maar afgezien van de keuze van Gebruikersaccounts is het gewoon zo goed als "alles of niets".

Mijn Late 2008 MacBook heb ik namelijk aan mijn vriendin gegeven en daarvoor zelf de Early 2009 voor in de plaats gehaald. Ik had echter mijn oude nooit leeggehaald, omdat het toch vakantie was en SL er immers aan kwam.
Hier stonden dus ook nog allemaal gegevens en programma's van mij op, waar zij niks mee kan. Maar ik kan er niet voor kiezen om bijvoorbeeld alleen iLife en iTunes terug te zetten, want als ik Programma's aan vink, gaat hij alles weer terug zetten.
Nu is dat natuurlijk ook wel mooi, zo'n 1:1 kopie, maar het is erg jammer dat selectief herstellen niet mogelijk is.

Zo kan je eigenlijk nooit een schone installatie draaien zonder eerst met de hand overal een kopie van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Sweeeeet! Dankje, dit logo ziet er een stuk beter uit. :9

Verder vind ik Safari, Finder, QTx, Exchange en de verbeteringen met scannen/printen best de €29 waard, niet spectaculair maar Snow Leopard loopt lekkerder en is completer dan Leopard was.

Nog iets, heb een paar films mp4/h264 staan en die draaien heel goed in QTx, zonder dat de processor echt aan het werk moet ofzo. Ook een .mkv en die loopt wel, echter als je veel het beeld gaat resizen vindt ie dat niet prettig, ook duurt het indexen van de film lang.

[ Voor 23% gewijzigd door Dipsausje op 30-08-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Maf bij mij werkt het niet, misschien een herstart, maar het lijkt alsof Quicktime icon niet overschrijfbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lastlong
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 21:40
internetinfo schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 09:51:

Zo kan je eigenlijk nooit een schone installatie draaien zonder eerst met de hand overal een kopie van te maken.
je kan ook gewoon een cleane installatie doen en daarna bestanden terugzetten door de timemachinebackup in de finder te openen. Dan blader je door je schijfkopie en kan je precies terugzetten wat je wilt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 12:44

Zoefff

❤ 

lastlong schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:32:
[...]

je kan ook gewoon een cleane installatie doen en daarna bestanden terugzetten door de timemachinebackup in de finder te openen. Dan blader je door je schijfkopie en kan je precies terugzetten wat je wilt!
Maar let wel op dat je dan vaak ook de corresponderende mappen in ~/Library/Application Support moet meenemen. Anders heb je wel je programma's terug, maar met een grote kans niet je instellingen en data van die programma's. En dat lijkt me dan ook een reden waarom de migratie assistent alleen een alles-of-niets optie aanbied.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
RD schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:25:
[...]

Maf bij mij werkt het niet, misschien een herstart, maar het lijkt alsof Quicktime icon niet overschrijfbaar is.
Ik heb de icons zo vervangen:
-Quicktime > show package contents > Contents > Resources
-daar dan "QuickTimePlayerX.icns" vervangen door een .icns uit de download, die je uiteraard ook "QuickTimePlayerX.icns" noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:50

Quakie

quakelen

Gisteren ook van L naar SL gegaan en ik dacht laat ik het ook op de Mac manier doen.
Dus DVD erin en upgraden maar, ind na 45 a 50minuten was hij klaar.

Hij stond netjes te wachten, welkomfilm begon te spelen in een venster (beetje raar, S deed dit full screen).

Ik dacht even gauw spelen voordat ik weg moest. Zo, wat reageert alles "traag". Nu had ik geen wonderen verwacht, maar trager zeker niet. Dus ik dacht: ach zal vast wel spotlight/finder zijn met indexeren etc. We laten het even zo. Nu was het deels indexeren, maar nu na diverse reboots is het niet veel anders: Hier is SL duidelijk trager dan me S install van begin 2008.
Diverse programma's werken ook niet, oke het was bekend (Cyberduck, div movies spelen niet, netwerk shares van mijn Synology hebben dan wel access dan weer niet, etc) dat ik zit te twijfelen of terug, of complete re-install ipv upgrade:

xbench run:

Kleurverschil is de drop in performance, enige verklaring die ik kan hebben: Open GL drivers minder goed dan vorige, en SSD heeft toevalligerwijs net alles beschreven waardoor je bekende performance hit krijgt.
Afbeeldingslocatie: http://www.quakie.nl/downloads/pics/dump/xbenchrun_L_vs_SL.png

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

RD schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:25:
[...]

CMD + i > je bevoegdheden op 'lezen & schrijven' zetten. Ik had het met Mail icoon die ik wilde veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
WAAT? Vinden jullie dat QuickTime X icoon niet mooi? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 14:47
Underworld schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:30:
[...]

Ik vind dat je dat allemaal maar erg makkelijk zegt en uitsluit. Mac Mini in een ander jasje (ander logic board???) en het is de SSD niet... Trouwens Leopard is Snow Leopard niet en andersom.

Misschien kan iemand anders je wel helpen met dit probleem...
Ik kon het vandaag toch niet laten om Snow Leopard nogmaals te installeren. Dit keer ging het zonder problemen en SL werkt als een zonnetje. Waardoor de eerdere problemen zijn ontstaan weet ik niet, maar het is dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Heb SL op m'n Unibody Macbook (13") gezet met een schone installatie. Tenminste, ik heb met de disk utility m'n disk gewiped en toen SL geinstalleerd...

Al met al werkt het nog steeds prima, echter duurt het laden van websites erg lang. Eigenlijk duurt alles wat een netwerk connectie nodig heeft lang, zoals het aanmelding met Adium of het starten van WoW of het connecten met de mailserver.

Ik dacht eerst aan een DNS probleem, maar dat is het niet. Via nslookup of dig worden namen binnen miliseconde geresolved.

Iemand nog een idee?

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Ugh, eindelijk ben ik zover. Complete backup gemaakt van de HDD (image) en dacht nu maar SL installeren, echter:

"Mac OX X cannot be installed on "Macintosh HD", because the disk cannot be used to start up your computer."

Argh, het zal waarschlijk komen omdat ik refit gebruik. Iemand ook tegen dit probleem opgelopen? Eens kijken of ik refit uit kan zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:46

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Quakie schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:53:
Gisteren ook van S naar SL gegaan
Als je SL als afkorting voor Snow Leopard gebruikt lijkt het me handig om L voor Leopard te gebruiken. :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Cidolfas schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:51:
Heb SL op m'n Unibody Macbook (13") gezet met een schone installatie. Tenminste, ik heb met de disk utility m'n disk gewiped en toen SL geinstalleerd...

Al met al werkt het nog steeds prima, echter duurt het laden van websites erg lang. Eigenlijk duurt alles wat een netwerk connectie nodig heeft lang, zoals het aanmelding met Adium of het starten van WoW of het connecten met de mailserver.

Ik dacht eerst aan een DNS probleem, maar dat is het niet. Via nslookup of dig worden namen binnen miliseconde geresolved.

Iemand nog een idee?
Met bedrade of draadloze verbinding? Ik dacht gelezen te hebben dat Snow Leopard wat probleempjes (langzaam) had met een draadloze verbinding.
VorteXLP schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:22:
WAAT? Vinden jullie dat QuickTime X icoon niet mooi? :')
Ik vind 'em persoonlijk mooier dan de oude, hoor.

[ Voor 12% gewijzigd door Emile|IA op 30-08-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Hertog schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:19:
[...]

Als je SL als afkorting voor Snow Leopard gebruikt lijkt het me handig om L voor Leopard te gebruiken. :P
Funny!! 8) , gewijzigd voor de duidelijkheid.

[ Voor 6% gewijzigd door Quakie op 30-08-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Emile schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:23:
[...]

Met bedrade of draadloze verbinding? Ik dacht gelezen te hebben dat Snow Leopard wat probleempjes (langzaam) had met een draadloze verbinding.

[...]

Ik vind 'em persoonlijk mooier dan de oude, hoor.
Ik ook, daarom ben ik ook zo verrast xD
Ik zou bijna dat icoon in m'n dock zetten omdat ik hem zo mooi vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
VorteXLP schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:40:
[...]

Ik ook, daarom ben ik ook zo verrast xD
Ik zou bijna dat icoon in m'n dock zetten omdat ik hem zo mooi vindt :P
Ik héb 'm in m'n dock gezet omdat ik 'm zo mooi vind :9 Zou ie eerst niet paars zijn trouwens? Staat me iets van bij dat preview plaatjes een icon hadden met een paarse gloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
[quote]Hertog schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:19:
[...]

[ Voor 67% gewijzigd door lintweaker op 30-08-2009 12:52 . Reden: verkeerde post gequote :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
He he, eindelijk is SL aan het installeren. Ik moest refit verwijderen, extra partitie verwijderen, OS X partitie weer naar zijn oude grootte en verify disk en verify permissions uitvoeren. Beetje flauw van apple om zo 'voorzichtig' te zijn. Gelukkig stond er op de extra partitie alleen maar een test installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:56:
[...]

ik gebruik dan wel de Nederlandse taal, maar een gelijke aan 'Put Back' staat bij mij niet in het lijstje.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Magic schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:54:
[...]

ik gebruik dan wel de Nederlandse taal, maar een gelijke aan 'Put Back' staat bij mij niet in het lijstje.
Bij stond het er ook niet, ik heb nu de prullenbak geleegd, en files die ik nu verwijder kan ik wel 'Put Back' bij doen. Het zou ook kunnen dat de files die ik eerder selecteerde nog onder Leopard verwijderd waren en de optie daarom niet verscheen. Maar na een keer legen werkt het nu in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kom er net achter dat de standaard namen van screenshots in SL zijn veranderd. Zwaar irritant want ze zijn gigantisch lang nu.

Normaal was het "Afbeelding 1" en nu is het "Schermafbeelding 2009-08-30 om 11.03.04" :S

En nu werkt m'n script dus ook niet meer om automatisch die namen aan te passen (ik wil er geen spaties in hebben). Het lukt me ook niet om het script zelf aan te passen...

Heeft iemand enig idee hoe ik het weer gewoon naar "Afbeelding 1" kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Emile schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:23:
[...]

[...]
Wireless, bedraad nog niet geprobeerd dat zal ik zo eens doen. Niemand bekend met de wireless "probleempjes"??

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
CyBeR schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:56:
[...]

Ben ik dan blind? :s
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v438/bg-sjaak/Schermafbeelding2009-08-30om130959.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Een update gedaan en deze nog in de trashbin laten staan, dan weet finder niet waar het vandaan gekomen is als het onder L is verwijderd. Ik had hetzelfde, maar als je een nieuw bestand verwijdert, dan staat "put back" er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Ok, thx. Op zich wel logisch. Was even bang dat de update niet helemaal goed was gegaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Put Back staat bij elke file in m'n Trash op dit moment, behalve bij .zip-files. Die komen gewoon uit m'n download-map of van de desktop, dus ik snap niet echt wat daar anders aan zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb sinds gisteren SL op m'n MBP draaien, maar sindsdien is mijn internet (wireless) alles behalve stabiel. Heb normaal overal in huis een constante snelheid van zo'n 830 KB/s, maar sinds SL schommelt het rond de 200 KB/s.
Straks maar terug naar 10.5.8. tot dat opgelost is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik heb een schone installatie gedaan en later alle bestanden terug gezet uit een backup. Maar het lijkt nu volledig random welke bestanden wel "zet terug" hebben en welke niet.

Voorbeeldje: ik verwijder een bestand uit mijn "documenten" map. hier staat geen "zet terug" bij. Ik sleep hem terug naar "Documenten". ik verwijder hem opnieuw, en nu staat er wel "zet terug".

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Hmmm raar... ik weet het ook verder niet. Niet dat ik nu echt op de "put back" functie zat te wachten, maar toch. Ik wil z.s.m. mijn letterbox terug in mail.app. Ik snap nog steeds niet waarom Apple dit niet standaard opneemt in Mail.app preference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hm, ik heb geloof ik wel wat troubles met het netwerk onder SL... iMac en MacBook zijn nu beide SL en ik kan wel connecten (zij het erg traag) met CMD-K in de Finder (en dan afp://iMac.local bijv) maar ze verschijnen niet in de Finder onder 'Shared'. Geen firewall geinstalleerd, niks veranderd in m'n router sinds de installatie van SL en ik zou niet weten wat ik verkeerd doe. Kan me herinneren dat dit ook een issue was toen Leopard net uit was...?

Via CMD-K en vnc://iMac.local doet Screen Sharing het ook wel mar het duurt echt enorm lang voordat ik het scherm zie. Ik kan iMac.local wel gewoon pingen vanaf een terminal.

Net ook even met m'n Hackintosh (nog Leopard 10.5.6), daar stond File Sharing nog uit, ik zet 't aan en *pats*, ik zie gelijk m'n netbookje in de Finder onder shared op de iMac (SL dus). Connecten gaat nog niet echt lekker maar vanaf de 10.5.6 kant lijkt Bonjour z'n ding te doen iig.

Iemand hier ook issues mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Servor schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:51:
Hm, ik heb geloof ik wel wat troubles met het netwerk onder SL... iMac en MacBook zijn nu beide SL en ik kan wel connecten (zij het erg traag) met CMD-K in de Finder (en dan afp://iMac.local bijv) maar ze verschijnen niet in de Finder onder 'Shared'. Geen firewall geinstalleerd, niks veranderd in m'n router sinds de installatie van SL en ik zou niet weten wat ik verkeerd doe. Kan me herinneren dat dit ook een issue was toen Leopard net uit was...?

Via CMD-K en vnc://iMac.local doet Screen Sharing het ook wel mar het duurt echt enorm lang voordat ik het scherm zie. Ik kan iMac.local wel gewoon pingen vanaf een terminal.

Net ook even met m'n Hackintosh (nog Leopard 10.5.6), daar stond File Sharing nog uit, ik zet 't aan en *pats*, ik zie gelijk m'n netbookje in de Finder onder shared op de iMac (SL dus). Connecten gaat nog niet echt lekker maar vanaf de 10.5.6 kant lijkt Bonjour z'n ding te doen iig.

Iemand hier ook issues mee?
Niet direct van SL naar SL, maar wel enorme traagheid met het connecten naar een Windows Server 2008 Share over SMB. Of ik nu connect op hostname of ip adres maakt niks uit.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Multi-Touch gestures in
older Mac models.

All Mac notebooks with Multi-Touch trackpads now support three- and four-finger gestures.
Aldus de Apple-site

Weet iemand of en hoe dit werkend te krijgen is?

Ik had dit prefpane verwacht:
Trackpad prefpane OS X 10.6

Maar hier is het nog steeds als volgt:
Trackpad prefpane OS X 10.6

Ik heb een 'two-finger scrolling, tap, double-tap, and drag'-trackpad (mid'07 MBP). Dat is niet multi-touch toch?

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Helaas ondersteunt die trackpad idd geen multitouch zoals de nieuwere trackpads dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Zegato schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:17:
[...]

Aldus de Apple-site

Weet iemand of en hoe dit werkend te krijgen is?

Ik had dit prefpane verwacht:
[afbeelding]

Maar hier is het nog steeds als volgt:
[afbeelding]

Ik heb een 'two-finger scrolling, tap, double-tap, and drag'-trackpad (mid'07 MBP). Dat is niet multi-touch toch?
Jouw mac heeft toch geen multitouch tracpad :? Hebben ze pas sinds vorig jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Niet, want je hebt geen multi-touch trackpad. De Early 2008 MacBook Pro heeft nu wel deze gestures gekregen.

Edit: te laat. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Frietsaus op 30-08-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik wil een clean install van SL op m'n Macbook mbv m'n externe harde schijf die via firewire is verbonden. Momenteel heb ik drie partities op m'n externe harde schijf, waarvan 1 partitie voor Time Machine. Ik heb nog ruim 280gb over op deze TM partitie. De rest van m'n partities zijn zo goed als vol.

Onder step 3b bij deze link http://michaelflux.com/ho...-os-x-snow-leopard-10a380 staat: 'Before proceeding, back up any data you have on the external hard drive as you will now format it and in turn erase everything.'.

Mocht ik deze stap dus volgen, dan raak ik alles kwijt op m'n externe HD, zelfs als deze is gepartitioneerd?? Lijkt mij onlogisch... Kan ik m'n TM partitie op de een of andere manier verkleinen, zodat ik een 4e partitie kan aanmaken waarop ik m'n dmg kan herstellen? Zo niet, is het mogelijk om de dmg te herstellen op m'n 2e partitie op de interne hd van de Macbook, zodat ik deze op de 1e partitie van m'n interne hd kan installeren?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Ik krijg Time machine op mijn HomeLacie niet meer aan de praat... het trucje met de sparsebundle maken al opnieuw gedaan, maar hij wil niet backuppen. "reservekopieschijf is niet beschikbaar" wordt me verteld.

NAS is gewoon benaderbaar, en voor de update nog gebackupped... Iemand een idee?

Verder; hij is retesnel na de 64-bits aangezet te hebben, ik heb alleen het gevoel dat de batterij iets minder (lees nog maar een uur) mee gaat ipv de gebruikelijke 4 uur...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Een positief punt van Snow Leopard is dat de Wifi eindelijk weer fatsoenlijk werkt! Het werkt hier weer zoals in 10.5.3 alle nieuwere versies wilden gewoon niet fatsoenlijk werken kreeg half de tijd geen ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
alienfruit schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:46:
Een positief punt van Snow Leopard is dat de Wifi eindelijk weer fatsoenlijk werkt! Het werkt hier weer zoals in 10.5.3 alle nieuwere versies wilden gewoon niet fatsoenlijk werken kreeg half de tijd geen ip adres.
Ze geven ook eindelijk aan wat de signaalsterkte van verschillende netwerken is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:06
Heb net via deze manier 64-bit geactiveerd. Werkt opzich naar behoren. Kan nog niet echt iets van snelheidswinst of andere dingen ontdekken. Merk alleen sinds de upgrade naar SL dat m'n MBP er wel wat langer over doet om op te starten.

Het enige waar ik nu alleen problemen mee heb, zijn m'n Logitech dingetjes. Deze doen het niet meer onder 64-bit. Eerst maar even wachten dus totdat Logitech een nieuwe versie van LCC gaat uitbrengen...

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
xsess schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:25:
Heb net via deze manier 64-bit geactiveerd. Werkt opzich naar behoren. Kan nog niet echt iets van snelheidswinst of andere dingen ontdekken. Merk alleen sinds de upgrade naar SL dat m'n MBP er wel wat langer over doet om op te starten.

Het enige waar ik nu alleen problemen mee heb, zijn m'n Logitech dingetjes. Deze doen het niet meer onder 64-bit. Eerst maar even wachten dus totdat Logitech een nieuwe versie van LCC gaat uitbrengen...
Of je stopt gewoon met die onzinnige (op dit moment) 64-bit kernel en ziet in dat er alleen nadelen aan zitten zoals je net hebt ondervonden omdat de 32-bit kernel ook gewoon 64-bit code draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
misschien test xsess wel software? en heeft hij 64-bit wel nodig?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
joeltje schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:41:
Dan had 'ie k64enabler niet nodig maar kon 'ie 't zelf wel in z'n nvram settings proppen :P (Wat trouwens een veel veiligere manier is dan in die plist morrelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het enige wat ik erg vervelend vind is dat Mail.app nogsteeds geen pgp support heeft en ook geen plugin mogelijkheid. Er is wel 1 plugin die het via "geheime" api's doet, maar elke keer als de app geupgrade wordt moeten zij het weer aanpassen, waardoor ik nu weer maanden geen pgp heb (dagelijks werken met Thunderbird is gewoon niet realistisch voor mij, wat een bagger client :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Airwolf schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:49:
Het enige wat ik erg vervelend vind is dat Mail.app nogsteeds geen pgp support heeft en ook geen plugin mogelijkheid. Er is wel 1 plugin die het via "geheime" api's doet, maar elke keer als de app geupgrade wordt moeten zij het weer aanpassen, waardoor ik nu weer maanden geen pgp heb (dagelijks werken met Thunderbird is gewoon niet realistisch voor mij, wat een bagger client :P).
En Auto Hide bij automatisch opstarten werkt ook nog steeds niet, zéér irritant voor als je hem automatisch altijd in de background laat draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Kan iemand dit testen?

Zodra ik Adium 1.3.6 download en deze dmg runt.. en probeer te openen loopt heel finder vast.

Just me of iedereen?

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ik heb het een uurtje geleden nog prima voor elkaar gekregen. Misschien de DMG opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:06
joeltje schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:41:
Ik test inderdaad m'n Logic Studio met alle daarbij behorende VSTi's en sjit. DAW's draaien nu eenmaal een stuk fijner in 64-bit dan in 32-bit. Als het mij (nog) niet bevalt, ga ik gewoon terug naar 32-bit en zie ik de volgende update ronde wel verder... ;)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
xsess schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:25:

De 64bit kernel is ook niet sneller dan de 32bit kernel. De 64bits snelheids winst die in sommige gevallen te behalen is komt van 64bit applicaties, niet van de kernel. Alle voordelen van 64bits voor de gewone consument heb je ook gewoon in de 32bits kernel. Bovendien heb je dan geen last van de nadelen die de 64bits kernel op dit moment nog heeft met incompatibiliteit van hard- en software (en daardoor instabiliteit).

Als je de 64bits voordelen van Snow Leopard wil benutten kun je beter op zoek gaan naar 64bits versies van je applicaties, die zul je de komende maanden steeds meer gaan zien. Focusen op de 64bits kernel is verspilde moeite.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
Buzz_Lightyear schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:57:
[...]

In "dit geval" kost de update DVD € 8 ofzo - het is een gratis update van m'n MBP (gekocht na 8 juni) ;)

Vind dat de hogere aanschaf prijs van m'n Apple producten wel een dergelijke update op alle systemen verantwoord, toch
Echt niet. Als je een dure Porsche hebt mag je ook niet zomaar bij het benzinestation wegrijden zonder je getankte benzine te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Iemand enig idee hoe je tegenwoordig een .DMG maakt? In L kon dat volgens mij gewoon via een Burn-folder, maar dat kan ik nu niet meer vinden.

Dacht dat er toen een optie was om de map op te slaan als DMG.

[ Voor 25% gewijzigd door MoietyMe op 30-08-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Dancing_Animal schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 17:26:
[...]

Echt niet. Als je een dure Porsche hebt mag je ook niet zomaar bij het benzinestation wegrijden zonder je getankte benzine te betalen.
Volgens mij mag dat nooit, of je nou een Porsche hebt of niet. ;)

Ik ben erg tevreden over SL. Het voelt sneller aan, Expose is sneller, Finder is heerlijk snel en ik heb geen problemen ondervangen met software (behalve Cyberduck, maar dat was al bekend). M'n iMac en Macbook zijn al voorzien, nu de Mini nog.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Volgens mij was dat herschrijven van iChat niet zo'n goed idee :S Ik kom nou weer richting de 80 graden en dat met een alu MBP die eerst max 60 graden haalde...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Underworld schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:52:
Volgens mij was dat herschrijven van iChat niet zo'n goed idee :S Ik kom nou weer richting de 80 graden en dat met een alu MBP die eerst max 60 graden haalde...
Herschrijven? Hij gebruikt een betere codec, dat zal allicht meer cpu load veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Underworld schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:52:
En dat komt door het herschrijven van iChat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Good Fella schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:22:
Iemand enig idee hoe je tegenwoordig een .DMG maakt? In L kon dat volgens mij gewoon via een Burn-folder, maar dat kan ik nu niet meer vinden.

Dacht dat er toen een optie was om de map op te slaan als DMG.
Schijfhulpprogramma, Archief, Nieuwe, Lege schijfkopie.
Vervolgens kun je de grote en encryptie instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen weet niet ik de volgende melding hier mag zetten maar quakelive.com is beschikbaar voor Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Clean install is gelukt en SL staat erop. Ik had gehoopt dat m'n Macbook (1.1) stiller zou worden icm SL. Helaas..., ik ben een ervaring rijker, maar een illusie armer. Ding blaast nog steeds als een malle tijdens surfen. Terwijl ik dit typ, blaast m'n fan maximaal. Geweldig.

Jammer dat er nog geen juiste software is van Logitech voor m'n MX1100, al zal dat tzt wel komen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:10:
mensen weet niet ik de volgende melding hier mag zetten maar quakelive.com is beschikbaar voor Mac
Eigenlijk niet maar damn dat was ik compleet vergeten :P
wilmundo schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:26:
Clean install is gelukt en SL staat erop. Ik had gehoopt dat m'n Macbook (1.1) stiller zou worden icm SL. Helaas..., ik ben een ervaring rijker, maar een illusie armer. Ding blaast nog steeds als een malle tijdens surfen. Terwijl ik dit typ, blaast m'n fan maximaal. Geweldig.

Jammer dat er nog geen juiste software is van Logitech voor m'n MX1100, al zal dat tzt wel komen.
Als je een MacBook1,1 hebt (die inmiddels een jaar of 3 oud moet zijn) zit 'ie waarschijnlijk gewoon vol stof. Had ik met m'n MacBookPro1,1 ook. Stof eruit gefixt en alles was weer normaal.

[ Voor 55% gewijzigd door CyBeR op 30-08-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Dat moet haast wel, heb je zelf dat ding open geschroefd? Is bij jou de fan vervangen of alleen schoon gemaakt? Ik denk dat ik deze tutorial maar eens ga volgen (schoonmaken fan Macbook) http://www.ifixit.com/Gui...acBook-Core-Duo-Fan/290/1. Eerst zo'n schroevendraaier scoren. Bedankt voor de tip!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
even een uber nood vraag maar ik kan het niet vinden waarschijnlijk verkeerde zoek termen :o
hoe doe ik een clean install op mijn machine? :$

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:59
Dutchzilla schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:49:
even een uber nood vraag maar ik kan het niet vinden waarschijnlijk verkeerde zoek termen :o
hoe doe ik een clean install op mijn machine? :$
Heb je een backup?

DVD erin, opnieuw opstarten, en terwijl je de bong hoort, de C knop ingedrukt houden tot hij vanaf de CD opstart, of de Alt knop ingedrukt houden en dan kan je kiezen waar je vanaf op wilt starten.
Dan kun je gewoon een clean install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
thaan schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:51:
[...]

Heb je een backup?

DVD erin, opnieuw opstarten, en terwijl je de bong hoort, de C knop ingedrukt houden tot hij vanaf de CD opstart, of de Alt knop ingedrukt houden en dan kan je kiezen waar je vanaf op wilt starten.
Dan kun je gewoon een clean install doen.
ik heb al mijn bestanden gebackupt. verdere backup niet nodig had nog niet zoveel data of andere belangrijke dingen.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:12
Over het algemeen draait Snow Leopard heel best op m'n MBP 15,4" van een paar maandjes oud. Alles reageert net wat vlotter en sommige systemen waaronder Stacks functioneren beter. Minimaliseren naar het programma-icoon is ook super. Wat betreft Exposé zijn vensters per programma verre van nieuw, maar fijn is de mogelijkheid om invoer via het Dock naar een venster van een specifiek programma te krijgen. In Leopard heb ik dat al vaak geprobeerd, maar het wilde niet lukken. Langverwachte functionaliteit dus.

Een achteruitgang vind ik de vernieuwde weergave van Expose. De verhoudingen tussen venters kloppen niet meer en het vorige systeem met oplichtende voorbeeldjes zag er netter uit dan dat lelijke blauwe selectiekader van nu.

Kleine probleempjes zijn er nog genoeg, zoals de al eerder genoemde e-mail die soms ineens niet meer zichtbaar is, totdat er van map is gewisseld. Daarnaast vind ik het jammer dat de consistentie langzaam maar zeker verdwijnt. Het Services Menu is verbeterd, maar een iso meteen branden met Disk Utility gaat met de rechtermuisknop. Dat is toch uitgerekend iets wat dan netjes via het Services Menu zou moeten kunnen? De indeling van Preference Panes wordt ook steeds slordiger. Letters niet meer netjes recht onder elkaar en knopjes er zo ingepleurd in Security, om maar wat noemen. Of ben ik nou een zeikerd dat ik daar op let?

Een gruwelijk irritant probleem is er ook, met Exchange 2007 in Mail. Ik kan geen berichten meer verplaatsen - en dus ook niet verwijderen - want dan krijg ik de volgende fout: "The message <onderwerp> could not be moved to the mailbox <doelmap>. An error occurred while moving messages to mailbox <doelmap>." Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden. :( M'n Exchange-host blijkt een kale Exchange 2007 SP1 te draaien, zonder Rollup 4, een update die alweer bijna een jaar oud is. Hopelijk willen ze op m'n verzoek ingaan die eens bij te werken en in de tussentijd zal ik het moeten doen met Exchange IMAP.

[ Voor 6% gewijzigd door Z-Dragon op 31-08-2009 05:00 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 11:27
Weet iemand waar OpenFTD zijn updates opslaat?
Wil namelijk nog alle posts behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Hebben jullie ook het "probleem" dat de applicaties iconen automatisch blijven hangen in de dock? In Leopard had ik dit nooit en ik heb zelf ook niet voor "Keep in Dock" en toch zitten er icoontjes in die ik niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Draait Snow Leopard nou zelf op 64-bits?

Soms moet ik Systeemvoorkeuren even opnieuw opstarten om een prefpane te openen en dan is het ineens 32-bits... snap het niet helemaal meer?!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

CyBeR schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:03:
[...]

Herschrijven? Hij gebruikt een betere codec, dat zal allicht meer cpu load veroorzaken.
Ze hadden toch een hoop van die applicaties herschreven? Ik vind het beetje raar dat ie nu veel teveel cpu gebruikt, resolutie is niet veranderd.
Good Fella schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:04:
[...]

En dat komt door het herschrijven van iChat :?
Kan toch?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Underworld schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:14:
[...]

Ze hadden toch een hoop van die applicaties herschreven? Ik vind het beetje raar dat ie nu veel teveel cpu gebruikt, resolutie is niet veranderd.
Nee, alleen de finder is compleet herschreven.

iChat gebruikt gewoon een betere codec zodat ze meer kwaliteit in minder bandbreedte kunnen proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
THE_BASE schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:12:
Draait Snow Leopard nou zelf op 64-bits?

Soms moet ik Systeemvoorkeuren even opnieuw opstarten om een prefpane te openen en dan is het ineens 32-bits... snap het niet helemaal meer?!
Alle applicaties die standaard met OS X worden meegeleverd, draaien nu op 64 bit (op Frontrow, DVD Player en iTunes na).

Maar soms heb je 3rd party plugins voor bijv. Safari of Systeemvoorkeuren en die draaien nog niet in 64 bits. Systeemvoorkeuren herstart daarom in 32 bits, zodat je die plugins toch kunt gebruiken.

Applicaties zoals Safari draaien standaard in 64 bits, maar je kunt ze in 32 bits laten draaien door in de Finder appeltje-I (Get Info) te doen en dan Open in 32-bit mode te selecteren. Dan zouden oude 3rd party plugins (zoals bij mij die van ABN-AMRO telebaniekeren) weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48
Die nieuwe iChat leek zo fantastisch: betere res, minder bandwidth. Wel nu, gister een iChat sessie geprobeerd, wat bagger! Ik en de ontvanger hebben allebei SL geinstalleerd, maar het was haperdehaperdehaper! Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik safari downloaden voor snow leopard ? Blijkbaar is de versie op apple.com niet compatible nog..

Edit: opgelost. staat op de SL Dvd

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Haha, hoe eenvoudig

; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 10:54
SL clean geinstaleerd (kwam van 10.5.7), macbook wilt nu niet meer uit slaap komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 14:31
juulie19 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:46:
SL clean geinstaleerd (kwam van 10.5.7), macbook wilt nu niet meer uit slaap komen....
Aan/uitknop dan maar ingedrukt houden zodat ie helemaal uit gaat en vervolgens weer aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 14:06
Weet iemand hoe je die belachelijk grote iconen in stacks grid view kleiner krijgt? eerst paste all m'n apps netjes erop (venster groeide netjes), nu zie ik gigantische iconen en moet ik naar beneden scrollen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TlighT schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 07:38:
[...]

Alle applicaties die standaard met OS X worden meegeleverd, draaien nu op 64 bit (op Frontrow, DVD Player en iTunes na).

Maar soms heb je 3rd party plugins voor bijv. Safari of Systeemvoorkeuren en die draaien nog niet in 64 bits. Systeemvoorkeuren herstart daarom in 32 bits, zodat je die plugins toch kunt gebruiken.

Applicaties zoals Safari draaien standaard in 64 bits, maar je kunt ze in 32 bits laten draaien door in de Finder appeltje-I (Get Info) te doen en dan Open in 32-bit mode te selecteren. Dan zouden oude 3rd party plugins (zoals bij mij die van ABN-AMRO telebaniekeren) weer moeten werken.
Helder, dankjewel!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:51
Nexz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 07:48:
Die nieuwe iChat leek zo fantastisch: betere res, minder bandwidth. Wel nu, gister een iChat sessie geprobeerd, wat bagger! Ik en de ontvanger hebben allebei SL geinstalleerd, maar het was haperdehaperdehaper! Jammer!
Ik had daar helaas ook last van, ik had het alleen geprobeerd toen de ontvanger Leopard had.

Een ander ding waar ik ook last van heb is dat ik rare strepen in safari zie als ik een van de Top Sites aanklik. Het is ook te zien in dit youtube filmpje http://www.youtube.com/watch?v=-nMZr7k-SHc. Ook is mijn Mac al 3 keer compleet vastgelopen (zwarte scherm waar gezegd wordt dat je de powerknop moet indrukken) na het aanklikken van een willekeurige Top Sites :?

Misschien moet Apple toch maar snel met 10.6.1 komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-08 23:20
Ik krijg frostwire niet meer aan de praat. Frostwire "connect" niet meer. . . Voor de rest geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Nu vond ik wmv files importeren altijd een ramp met QT, maar nu weet ik wel waarom ze het wel doen. Alle filmpjes behalve avi's en mov's lopen niet vloeiend. Meestal zie ik wel dat er genoeg buffer aanwezig is. Ik weet dat je importeren weer aan kan zetten maar niet handig om een volledige film te importeren. Oke het is een beta dus even afwachten.

Trouwens iemand al hardwarematige video versnelling in zijn werking gezien? Als ik een mov trailer van Apple pak heb ik een cpu belasting van 15% dus daar werkt het mee. Rest kan ik niet zeggen dat het werkt...

Ook kan ik preferences onder QT niet meer vinden :S ? Ik zoek de instelling: play movie when opening.

Andere kleine dingetje, je kunt niet wipe back doen in je stacks! Puntjes op de I noem ik dat ;)
Beetje jammer Apple...

[ Voor 7% gewijzigd door Quakie op 31-08-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Is er een goede reden om een clean install in plaats van een upgrade te doen?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.