[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 70 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:39
Dit jaar Windows 10 70-697 / 70-698 en Windows server 2016 70-740 gehaald.
Vooral de Windows server 2016 was pittig, eerste keer gezakt maar tweede keer ging het goed.

Nu bezig met de 70-741 en mag ook nog van mijn bedrijf op een 5 daagse Powershell cursus.
Zeer tevreden over mijn leercurve op dit moment en mijn werkgever ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-09 10:15
Graag wil ik de volgende certificaten gaan halen: Windows 10 70-697 / 70-698. Iemand tips waar ik deze examens op een legale manier eventueel met korting kan doen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:18
Grifoendor schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:03:
Graag wil ik de volgende certificaten gaan halen: Windows 10 70-697 / 70-698. Iemand tips waar ik deze examens op een legale manier eventueel met korting kan doen?

Bij voorbaat dank!
Je kan de examens alleen bij pearson vue testcentra doen in nederland. De prijs is 165,- soms heb je korting als je al een examen hebt gedaan vanuit mirosoft maar dat is niet altijd.

Hier heb je een lijst van de centra’s
https://wsr.pearsonvue.co...OFT?conversationId=400634

Ik heb zelf wel goede ervaring met computrain in zowel amsterdam als utrecht.

[ Voor 19% gewijzigd door HKLM_ op 12-10-2018 22:25 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grifoendor
HKLM_ schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:17:
[...]

Je kan de examens alleen bij pearson vue testcentra doen in nederland. De prijs is 165,- soms heb je korting als je al een examen hebt gedaan vanuit mirosoft maar dat is niet altijd.

Hier heb je een lijst van de centra’s
https://wsr.pearsonvue.co...OFT?conversationId=400634

Ik heb zelf wel goede ervaring met computrain in zowel amsterdam als utrecht.
Top, had ik zelf inderdaad ook al gevonden!

Heb je toevallig ook ervaring met het online maken van de examens? Zo ja, wat vond je prettiger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Grifoendor schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:08:
[...]

Heb je toevallig ook ervaring met het online maken van de examens? Zo ja, wat vond je prettiger?
Nee daar heb ik geen ervaring mee, maar dat lijkt me ook niks je miet volgens mij aan best wat eisen voldoen.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
[...]

Ik heb vorige week voor 70-741 thuis een examen gedaan en ik zou niet anders meer willen.
Je moet inderdaad wel aan wat eisen voldoen. Ik moest namelijk met de camera mijn hele werkplek in 360 laten zien. Het plafond, de vloer, onder het bureau, monitoren lostrekken etc.

Het wordt wel prima uitgelegd door de agent van PearsonVue.

Oja en ik had 70-741 gehaald. Nu op naar 70-742 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grifoendor
RPHN schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:19:
[...]

Ik heb vorige week voor 70-741 thuis een examen gedaan en ik zou niet anders meer willen.
Je moet inderdaad wel aan wat eisen voldoen. Ik moest namelijk met de camera mijn hele werkplek in 360 laten zien. Het plafond, de vloer, onder het bureau, monitoren lostrekken etc.

Het wordt wel prima uitgelegd door de agent van PearsonVue.

Oja en ik had 70-741 gehaald. Nu op naar 70-742 :)
Gefeliciteerd, op naar de volgende! Ik ga maar eens kijken of ik zelf wat ga halen, bedankt voor de input in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, en ik moet nog met 98-365 zien te halen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remonhendriksen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-08-2021
Wat vinden jullie van de plannen van Microsoft om weer hun hele certificering/examen structuur op de schop te gooien? En heeft iemand een steengoed artikel/overzicht van deze wijzigingen?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:00
remonhendriksen schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:01:
Wat vinden jullie van de plannen van Microsoft om weer hun hele certificering/examen structuur op de schop te gooien? En heeft iemand een steengoed artikel/overzicht van deze wijzigingen?:)
Lang niet alle wijzingen zijn bekend :-)

Deze PDF van Microsoft geeft nog het meeste overzicht denk ik:

https://borntolearn.mslea...0_9_2D00_24_2D00_2018.pdf

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:09

Agent47

I always close my contracts.

HKLM_ schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:13:
[...]

Nee daar heb ik geen ervaring mee, maar dat lijkt me ook niks je miet volgens mij aan best wat eisen voldoen.
Klopt, je moet alles in je (woon)kamer laten zien en je wordt in de gaten gehouden door je cam. Ikzelf ga altijd naar zo'n examencentrum toe. Eindhoven en Oss zijn goeie trouwens :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

remonhendriksen schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:01:
Volgende week ben ik aanwezig op de Global MCT Summit in Duitsland. Ik hoop daar wat meer duidelijkheid te krijgen en hier te melden, mits er geen NDA aan gekoppeld is.

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik vind het zelf niet heel relaxt omdat iemand je de hele tijd bekijkt en je niet kan zien wie dat is. Maar dat is persoonlijk I guess. Wel twee keer op die manier examen gedaan trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
musiman schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:13:
[...]

Volgende week ben ik aanwezig op de Global MCT Summit in Duitsland. Ik hoop daar wat meer duidelijkheid te krijgen en hier te melden, mits er geen NDA aan gekoppeld is.
Veel plezier, ik ben benieuwd naar de Server 2019 examens :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_obi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01-2020
Iemand tips wat betreft welke certificaten het meest interessant zijn om mee te starten?
Heb 6 jaar ervaring, maar nog geen MS certificering.
Office 365 en enkele MCSA server 2016/2019 lijkt me het beste, maar gezien hier enkele users met wat meer ervaring zitten laat ik me graag adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
De mate van interesse ligt ook aan het feit waar je zelf in je werk mee bezig bent. Azure/O365/On-prem? 2012/2016 (of ouder...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

o_obi schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:01:
Iemand tips wat betreft welke certificaten het meest interessant zijn om mee te starten?
Heb 6 jaar ervaring, maar nog geen MS certificering.
Office 365 en enkele MCSA server 2016/2019 lijkt me het beste, maar gezien hier enkele users met wat meer ervaring zitten laat ik me graag adviseren.
Als ik jou was zou ik nog even wachten met MCSA Server 2019 aangezien 2019 voorlopig nog Beta is.
Wanneer je nu nog gaat starten met alle modules van 2016 ben je met een beetje geluk over een jaar klaar.
(de snelheid is uiteraard afhankelijk van de tijd die hebt om te leren en of je het allemaal in 1x haalt etc).

Wellicht is het handiger om eerst Office 365 te halen en vervolgens aansluitend MCSA Server 2019.
Dan ben je weer helemaal up-to-date :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_obi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01-2020
paella schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:28:
De mate van interesse ligt ook aan het feit waar je zelf in je werk mee bezig bent. Azure/O365/On-prem? 2012/2016 (of ouder...)?
Werkzaamheden zijn heel divers. Ben dagelijks bezig met inrichten & beheer van Exchange, SRV 2012/2016 on prem i.c.m. Hyper-V, O365 omgevingen (nog niet met Azure AD gewerkt). Omdat het zo divers is en het landschap aan certificaten zo breed, vraag ik me af wat het meest interessant is voor toekomstige werkgevers. Ben semi-tevreden bij mijn huidige werkgever, doorgroei mogelijkheden zijn beperkt, waardoor ik mogelijk over een jaar of 2 naar iets anders op zoek ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
o_obi schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:40:
[...]

Werkzaamheden zijn heel divers. Ben dagelijks bezig met inrichten & beheer van Exchange, SRV 2012/2016 on prem i.c.m. Hyper-V, O365 omgevingen (nog niet met Azure AD gewerkt). Omdat het zo divers is en het landschap aan certificaten zo breed, vraag ik me af wat het meest interessant is voor toekomstige werkgevers. Ben semi-tevreden bij mijn huidige werkgever, doorgroei mogelijkheden zijn beperkt, waardoor ik mogelijk over een jaar of 2 naar iets anders op zoek ga.
In het algemeen gaat langzaamaan heel veel naar de cloud. Er zal vast altijd wel een deel on-prem overblijven. Als je nu begint met certs heb je over een X aantal jaar ze "allemaal". :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 16:29

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

[...]
Ik het één keer noodgedwongen moeten doen en vond het dramatisch.

Het "toelatingsproces" (laten zien van de ruimte via de webcam, installatie en controle van je pc met een app, controle van je id-gegevens) duurt bijna een half uur. Dat is op zich nog niet zo'n ramp, grootste uitdaging is dat het niet is toegestaan om pen en papier te gebruiken.

Normaal schrijf en werk ik vaak even een tekeningetje uit over een vraag (zeker bij wat grotere cases), of ik maak wat aantekeningen. En dat mag dus niet. Toevalig had ik toen met mijn Enterprise Voice examen, waarbij door middel van normalisatie voice-routes uitgerekend moeten worden. Ik kan je vertellen dat dit niet eenvoudig is, als dat allemaal uit het hoofd moet gebeuren...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 22:08

TF

bla bla

Question Mark schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:02:
[...]

Het "toelatingsproces" (laten zien van de ruimte via de webcam, installatie en controle van je pc met een app, controle van je id-gegevens) duurt bijna een half uur. Dat is op zich nog niet zo'n ramp, grootste uitdaging is dat het niet is toegestaan om pen en papier te gebruiken.

Normaal schrijf en werk ik vaak even een tekeningetje uit over een vraag (zeker bij wat grotere cases), of ik maak wat aantekeningen. En dat mag dus niet. Toevalig had ik toen met mijn Enterprise Voice examen, waarbij door middel van normalisatie voice-routes uitgerekend moeten worden. Ik kan je vertellen dat dit niet eenvoudig is, als dat allemaal uit het hoofd moet gebeuren...
Eens. Dezelfde ervaring. Daarnaast vind ik het ' naar de locatie toe gaan' ook onderdeel van het maken van een examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
TF schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:26:
[...]

Eens. Dezelfde ervaring. Daarnaast vind ik het ' naar de locatie toe gaan' ook onderdeel van het maken van een examen.
Eens. Uitzondering is voor mij a.s. woensdag wanneer ik thuis de twee Azure Solution Architect beta-examens ga doen, eentje 's ochtends en eentje 's middag. Het lukte me niet echt twee examen op 1 dag te plannen in een examencentrum in de buurt.

Overigens vond ik bij een eerdere keer thuis examen doen het ook weer niet dramatisch lang duren voordat ik kon beginnen. Ik had van te voren de ruimte zo leeg mogelijk gemaakt, dus alle paparassen weg, de ramen dicht, evt dingen aan de muur weghalen. Ik hoefde dat inderdaad alleen aan te tonen door de laptop(camera) rond te draaien.

Je mag ook niet praten tijdens examen en ik wil nog wel eens in mezelf praten (zonder geluid) tijdens examens dus daar moest ik mezelf nog wel eens corrigeren :-) Verder liep examen wel vlekkeloos eigenlijk.

Normaal gesproken doe ik toch examens in een examencentrum om de hele "experience". :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grifoendor
Question Mark schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:02:
[...]

Bedankt voor je input! Moet het maar eens zelf gaan ervaren of het wat voor mij is of niet.

Bij berekeningen lijkt het mij inderdaad lastiger om online het examen te doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

o_obi schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:40:
[...]

Je zou kunnen gaan voor certificering op het gebied waar je nu al ervaring in hebt. Dat kost jou daartoe minder energie dan een certificering van iets waar je geen ervaring mee hebt.
Daar komt nog bij, dat je nu wel kunt gaan voor bijvoorbeeld Azure certificering, maar wanneer je daar bij je huidige werkgever niks mee doet, dan verloopt jouw kennis snel (de cloud is hyper veranderlijk, steeds nieuwe features of soms compleet andere interfaces) en omdat je er niks mee doet, vergeet je ook zeer snel het geleerde. Wat heeft zo'n certificering dan nog voor waarde?
Wanneer je binnen jouw huidige expertise de juiste certificaten behaalt, dan kun je dat richting huidige, maar vooral nieuwe werkgever tonen: jij zorgt ervoor dat je jouw kennis en ervaring up-to-date houdt.
Tegen de tijd dat je echt van baan wil wijzigen, weet je misschien meer in wat voor richting jij wil gaan en zou je daarin kunnen verdiepen.

Dat is mijn advies.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STEVESON
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 16:00
Afgelopen weekend (voor de 2e keer) 70-697 proberen te behalen... helaas gezakt met te weinig punten.
hebben mensen nog tips? gelukkig heb ik nog een retake in de pocket zitten.

- CBT nuggets al gehad
- oefenvragen via VCE files allemaal gedaan.

Ik ben geen boeken mens :( wat nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
S.D schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:48:
Afgelopen weekend (voor de 2e keer) 70-697 proberen te behalen... helaas gezakt met te weinig punten.
hebben mensen nog tips? gelukkig heb ik nog een retake in de pocket zitten.

- CBT nuggets al gehad
- oefenvragen via VCE files allemaal gedaan.

Ik ben geen boeken mens :( wat nu...
Zelf wat opzetten, hands-on labs doen als ze beschikbaar zijn. Misschien zit hier wat bij: https://www.microsoft.com/handsonlabs/selfpacedlabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:06
Net even bij MCT ingelogt en op advies van collega naar Certification Planner gekeken wat mij wordt aangeraden om te halen.

Eerder in deze topic heb ik gevraagd welk examen ik moet halen voor Win10 MCSA met een MCSA Win8 en Daar kwam uit dat ik alleen 70-697 examen moet behalen voor MCSA Win10.

Hier staan er 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/igmJB6OEZPgGSliJEFbPDcQs/full.png

Wat is het nu? :?

[ Voor 4% gewijzigd door makooy op 23-10-2018 14:30 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
TerrorSource schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:29:
Net even bij MCT ingelogt en op advies van collega naar Certification Planner gekeken wat mij wordt aangeraden om te halen.

Eerder in deze topic heb ik gevraagd welk examen ik moet halen voor Win10 MCSA met een MCSA Win8 en Daar kwam uit dat ik alleen 70-697 examen moet behalen voor MCSA Win10.

Hier staan er 2:
[Afbeelding]

Wat is het nu? :?
Zoals ik het zie moet je beide halen volgens je profiel. Probeer het voor je te vinden maar die sites van microsoft zijn veranderd en niet beter eigenlijk :P

[ Voor 26% gewijzigd door HKLM_ op 23-10-2018 14:44 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:06
HKLM_ schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:41:
[...]

Zoals ik het zie moet je beide halen volgens je profiel. Probeer het voor je te vinden maar die sites van microsoft zijn veranderd en niet beter eigenlijk :P
Eens, het is echt zo onduidelijk als wat.

"Vroeger" kon je heel makkelijk doorklikken per examen wat je er voor nodig had en wat de vervolg examens waren.
Ook was er toen een poster waarop je de basis examens kon zien.

EDIT:
Wat ik nu zelf tegen kom is omdat Win8 examen/titel "retired" is je beide Windows 10 examens moet behalen en er geen upgrade mogelijkheid meer is.

[ Voor 13% gewijzigd door makooy op 23-10-2018 14:56 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
TerrorSource schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:53:
[...]

Eens, het is echt zo onduidelijk als wat.

"Vroeger" kon je heel makkelijk doorklikken per examen wat je er voor nodig had en wat de vervolg examens waren.
Ook was er toen een poster waarop je de basis examens kon zien.

EDIT:
Wat ik nu zelf tegen kom is omdat Win8 examen/titel "retired" is je beide Windows 10 examens moet behalen en er geen upgrade mogelijkheid meer is.
Ik zie mijn MCSA 8 in de History staan op mijn transcript. Die nieuwe MCP site is echt een kriem. Zoals je zij kon je vroeger veel makkelijker doorklikken maar nu is het veel meer basis info en zoek je je de pleuris :D naar dingen die er eerst wel waren.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Op zich staat er denk ik precies wat de bedoeling is. Er is geen upgrade pad (meer) van 8 naar 10, dus dat zal je ook niet vinden. En op het plaatje zie je precies dat 697 en 698 nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Hoe zit het eigenlijk met de MCSA certificaten van MCSA en office 365 deze zijn in ontwikkeling en blijven veranderen. Mijn MCSA 10 certificaat is over drie jaar wel aardig achterhaald :P Zou mooi zijn als daar een soort upgrade path voor komt.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Voor 365 komen er zeker nieuwe certificaten aan (ook meer gedifferentieerd volgens mij). Voor W10 weet ik het niet.

[ Voor 21% gewijzigd door paella op 23-10-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 16:27
Heeft iemand hier tips om te beginnen met SQL Certificereing?
Ik mag een sql certificaat halen vanuit mijn werk.

met welke kan ik het beste beginnen?
70-761 Querying Data with Transact-SQL zat ik zefl aan te denken.
70-761 Developing SQL Databases

Heb nog niet veel ervaring met sql (leer zo nu en dan spelende wijs wat)

of zijn er betere certificaten met betrekkeing tot sql waar ik mee kan beginnen?
alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruudox op 24-10-2018 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Ruudox schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:30:
Heeft iemand hier tips om te beginnen met SQL Certificereing?
Ik mag een sql certificaat halen vanuit mijn werk.

met welke kan ik het beste beginnen?
70-761 Querying Data with Transact-SQL zat ik zefl aan te denken.
70-761 Developing SQL Databases

Heb nog niet veel ervaring met sql (leer zo nu en dan spelende wijs wat)

of zijn er betere certificaten met betrekkeing tot sql waar ik mee kan beginnen?
alvast bedankt.
In welke hoek van SQL zit je met je werk?

Misschien is beginnen met de basis wat. Microsoft heeft buiten de MCSA etc ook MTA certificering en die beginnen echt bij de basis.

voor SQL: Exam 98-364 - Database Fundamentals

Is best makkelijk te halen qua tijd en kan je daarna met een mooie basis verder naar een hoger level.

Wil je toch voor je MCSA gaan en zit je in de infra hoek dan heb je ook nog: MCSA SQL 2016 Database Administration

Administering a SQL Database Infrastructure
Provisioning SQL Databases

Maar als je in de Development hoek zit kan je beter gaan voor MCSA: SQL 2016 Database Development

Querying Data with Transact-SQL
Developing SQL Databases

Ga je meer richting BI dan kan je BI Reporting nog overwegen.

Heb je de smaak helemaal te pakken dan kan je na MCSA nog gaan voor MCSE en heb je de keuze uit 13 examens die betrekking hebben tot SQL achtige zaken :P MCSE: Data Management and Analytics

Er is keuze teveel / genoeg, je moet alleen voor jezelf bepalen wat je wilt leren en waar je het meeste aan hebt. Wil je de MCSA titel dan moet je twee examens doen. Wil je daarna MCSE dan kan dit met 1 examen.

[ Voor 47% gewijzigd door HKLM_ op 24-10-2018 12:06 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 16:27
Heel erg bedankt ik ga denk ik beginnen met
Exam 98-364 - Database Fundamentals of Administering a SQL Database Infrastructure

aangezien ik meer in de infra hoek zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Beta voor de DevOps Engineer:

https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375170

Discount code is het artikel, wat neer komt op een examen voor 33 euro. Ik sla over want niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Iemand tips voor 70-742? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
@musiman Nog leuke dingen gehoord of gezien op het event die je mag delen :P

[ Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 29-10-2018 10:33 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STEVESON
paella schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:44:
[...]

Zelf wat opzetten, hands-on labs doen als ze beschikbaar zijn. Misschien zit hier wat bij: https://www.microsoft.com/handsonlabs/selfpacedlabs
Leuk idee, maar nee daar zijn geen labs van :x bedankt voor de moeite in ieder geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remonhendriksen
Zijn jullie bekend met deze gratis oplossing: https://www.getazureready.com/? Het lijkt erop dat het MOC materiaal is zoals het uitgelegd wordt en hoe het eruit ziet.
de hoofdstukken zijn afzonderlijk van elkaar te volgen en bestaan uit leesvoer en videomateriaal. Wanneer je een training bijna af hebt krijg je een eindtoets.
Wanneer je de eindtoets haalt kun je je certificaat ophalen echter dien je hier nog wel een vouchercode in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STEVESON
Iemand nog tips voor 70-697 examen :)? ik heb deze vrijdag..
alles is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-09 16:04
Succes voor vrijdag, ik heb toevallig ook de examen staan voor vrijdag 70-697
Het persoonlijk wat het beste voor jouw is om te leren, er zijn een aantal opties gegeven op het forum hoe je kunt leren.

- Exam ref boeken
- Andere boeken voor MCSA 10
- Youtube,edx.org,cybrary etc
- Online labs, home labs, (Virtuele machines)
- Microsoft technet
- Demo omgevingen (Azure)
- praktijk ervaring
- training volgen bij een training club

Succes! :)

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Hi Tweakers,

Gisteren ben ik begonnen met het leren voor examen 70-346. Tot nu toe leuke stof en prima te behappen.
De filmpjes volg ik op Lynda.com. De course voor 70-346 bestaat uit 9 uur videomateriaal verdeel over de volgende 6 onderdelen:

Office 365: Implement Identities for SSO
Office 365: Provision Office 365
Office 365: Implement Networking and Security
Office 365: Manage Cloud Identities
Office 365: Troubleshoot Availability and Usage
Office 365: Manage Identities using Azure AD Connect

Nu hoor ik van oud collega's dat ze maanden bezig zijn geweest. Hierdoor vraag ik mij af of de course van bijna 10 uur genoeg is? Qua ervaring ben ik net begonnen met PowerShell. Admin centre ken ik redelijk goed. Nu weer verder leren :) Als ik de stof goed beheers ga ik verder met een account op testkings.

Hier is een handig overzicht mocht je willen inzoomen op een bepaald onderdeel:
https://anderseideblog.wo...ntities-and-requirements/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Maandag komen de aankondigingen voor de beta voor de vervangers voor 346/347 op MS Learning blog. Kan je voor 33 euro per stuk de opvolger doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
paella schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:59:
Maandag komen de aankondigingen voor de beta voor de vervangers voor 346/347 op MS Learning blog. Kan je voor 33 euro per stuk de opvolger doen!
Dat is niet duur, goeie tip zeg _/-\o_

Vraag over 70-346. Ben nu bij het hoofdstuk over verschillende rollen admins als gebruiker.
In de video zie ik er 7, vrij standaard. Video is bijgewerkt op 5 oktober 2018 echter zal ik in de demo tenant kijk zie ik er 13. Zo zijn er nog wel meer verschillen. Hoe weet ik welk rollen op het examen gevraagd kunnen worden? De 7 weet ik vrij goed maar zou ik een vraag kunnen krijgen over een Power BI service administrator
of een Customer Lockbox access approver?

http://download.microsoft...xam_70-346_OD_Changes.pdf

Enkele rollen zijn er bij gekomen die je nu ook moet weten.

[ Voor 10% gewijzigd door Wackmack op 02-11-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Je hebt alleen beperkt de tijd om voor die prijs het examen te doen, tot 17 december, dat is de enige catch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vegetto schreef op maandag 2 mei 2016 @ 09:08:
[...]

CBT nuggets, en elke keer heb ik deze op pauze gezet en aantekeningen gemaakt van de "meest belangrijke dingen" verder veel technet artikels, vooral opgezocht waar ik zelf nog niet mee heb gewerkt, werk namenlijk al veel met office 365 maar had bijv geen ervaring met ADFS enz..
Heb je het dus gehaald zonder een ADFS omgeving volledig te hebben ingericht? Zelf namelijk ook relatief weinig ervaring met ADFS.

Hier staan gelukkig wel voldoend technet artikelen omtrent ADFS: https://anderseideblog.wo...ntities-and-requirements/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Wackmack schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:20:
[...]

De codes zijn al hier te vinden: https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375171 alleen kan je nog niet aanmelden.

Via de vue.com websites zie ik ook dat

MD-100 Windows 10
MD-101 Managing Modern Desktops

er aan komen, per 3-12 te boeken zodra je je er voor kan inschrijven.

[ Voor 20% gewijzigd door paella op 02-11-2018 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Wackmack schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:20:
[...]

Ze zijn NU te boeken voor 33 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
paella schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:16:
[...]

Ze zijn NU te boeken voor 33 euro per stuk.
Dank echter nu eerst bezig met 70-346. Volgende maand examen :+

Ben goed aan het leren. Wat ik leer wil ik graag testen. Met de demo office 365 tenant icm PowerShell kom ik een heel eind. Wil nu verder gaan met een complete ADFS server op te zetten. Kan dit ook in een demo omgeving van Microsoft?

https://docs.microsoft.co...-an-ad-fs-lab-environment

Dit is een mooie uitleg maar ben nu opzoek hoe ik dit virtueel ergens kan neer zetten. Iemand een suggestie?

Edit: Al gevonden, hyper-v aanmaken en test omgeving inrichten.

[ Voor 53% gewijzigd door Wackmack op 06-11-2018 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

HKLM_ schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:21:
Hoe zit het eigenlijk met de MCSA certificaten van MCSA en office 365 deze zijn in ontwikkeling en blijven veranderen. Mijn MCSA 10 certificaat is over drie jaar wel aardig achterhaald :P Zou mooi zijn als daar een soort upgrade path voor komt.
O365 is inmiddels al aangepast. Oude examens kun je niet meer doen maar oude MSCA O365 blijft wel geldig dacht ik. Voor W10 is er voorlopig niets aan de hand. Het enige wat Microsoft doet is vragen aanpassen in hun W10 examens. De basis van W10 blijft hetzelfde en enkel voor wat minor grafische aanpassingen gaat Microsoft geen nieuwe lesstof ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hier een gratis course voor 70-346 van het Platform Scholar :)

YouTube: Office 365 - 70 346 - Managing Identities - Course Intro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniellook
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-09 13:11
Vorige week woensdag heb ik de 70-741 (Networking with Server 2016) weten te behalen. Vergeleken met de 70-740 was deze echt ontzettend moeilijk.

Desondanks ontzettend blij dat het gelukt is. Nog eentje en dan ben ik MCSA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Ik wil binnenkort mijn Office 365 certificering gaan halen, is het handig te wachten tot de nieuwe certificeringen er zijn of nu mcsa Office 365 gaan doen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
racoon schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:11:
Ik wil binnenkort mijn Office 365 certificering gaan halen, is het handig te wachten tot de nieuwe certificeringen er zijn of nu mcsa Office 365 gaan doen?
De beta examens voor de nieuwe Office365 examens lopen nu volgens mij, dus dan kun je ze met 80% korting doen in de nieuwe stijl (tot voorkort was dat gratis, maar nu volgens mij veranderd naar korting)

Calling All Microsoft 365 Enterprise Administrators: Take Our New Beta Exams MS-100 & MS-101!

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 13-11-2018 20:22 ]

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 15:54
Sinds kort bezig met 70-410 (Installation, Storage, and Compute with Windows Server 2016).

Maar vind het vrij pittig en lastig om te lezen. Iemand nog andere tips om deze stof te leren?
Server ervaring is er nauwlijks.

Ben nu wel wat filmpjes aan het bekijken van CBT Nuggets. Maar kan ik nog meer doen?

Zijn er misschien samenvattingen etc.

Weet dat je voorheen wel wat oefen examens kon doen via examcollection, maar volgens mij kan dit niet meer zomaar.

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:23
Vandaag het boek van Craig Zacker gekregen voor 70-740. Dit word mn eerste poging om een Microsoft certificering te behalen dus ik ben benieuwd. ik hoop dat t wat makkelijker is dan CISCO/CCNA want daar vond ik vooral de vraagstelling verschrikkelijk.

Vandaag maar eens beginnen met het lezen(en doen) van het boek, een aantal dingen ken ik al. Het enige wat echt nieuw is is het gebruik van containers.

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
Bouke-p schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:55:
Vandaag het boek van Craig Zacker gekregen voor 70-740. Dit word mn eerste poging om een Microsoft certificering te behalen dus ik ben benieuwd. ik hoop dat t wat makkelijker is dan CISCO/CCNA want daar vond ik vooral de vraagstelling verschrikkelijk.

Vandaag maar eens beginnen met het lezen(en doen) van het boek, een aantal dingen ken ik al. Het enige wat echt nieuw is is het gebruik van containers.
Maakt de borst maar nat. Kan het nog erger dan dubbele ontkenningen, 2 antwoorden goed maar 1 is de beste en dingen waar je makkelijk overheen kan lezen (pc1 zit in ou2, pc2 zit in ou1, heel verhaal over ou's, dan de vraag over de pc stellen en uiteraard staat het bijna goed antwoord met de verkeerde pc er ook tussen).

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Rudi Vader schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:36:
[...]

Maakt de borst maar nat. Kan het nog erger dan dubbele ontkenningen, 2 antwoorden goed maar 1 is de beste en dingen waar je makkelijk overheen kan lezen (pc1 zit in ou2, pc2 zit in ou1, heel verhaal over ou's, dan de vraag over de pc stellen en uiteraard staat het bijna goed antwoord met de verkeerde pc er ook tussen).
Daarom lees ik altijd eerst de vraag i.p.v. het verhaal. Scheelt je onnodige info filteren en levert ook nog eens tijdswinst op. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Hoe langer het verhaal, hoe belangrijker het is eerst de vraag te lezen. :-)

• G.Scholtens
Bouke-p schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:55:

Heb ook dit boek, maar vind het erg pittig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remonhendriksen
max schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:59:
[...]

Daarom lees ik altijd eerst de vraag i.p.v. het verhaal. Scheelt je onnodige info filteren en levert ook nog eens tijdswinst op. :)
Ik raad dan ook altijd aan om proefexamens te gaan maken. Natuurlijk om je kennis te testen, maar met name om bekend te worden met de vraagstellingen. Veel mensen schrikken daar echt van bij het echte examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Lees nu deze blog: https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375171

Komt een interessant certificaat aan: We have announced the upcoming Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate certification (coming in December, 2018), and we plan to have certifications on more workloads in early 2019.

Leer nu voor 70-346 en hierna natuurlijk 70-347 maar lees net dat dit examen nog maar kort kan worden afgenomen: This exam retires on March 31, 2019. A replacement exam may be available.

Hoe verstandig is het nog om 70-346/70-347 te behalen? Ook met de waarde van het papiertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
De MS-100 en 101 gaan naar een Expert certificaat, dus zo moeilijker moeten zijn dan 346/347.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:23
Rudi Vader schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:36:
[...]

max schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:59:
[...]

Goede tip!
G.Scholtens schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:33:
[...]

Heb ook dit boek, maar vind het erg pittig >:)
Het is wel pittig, maar ik vind alles wel duidelijk. Gelukkig heb ik op mn werk ook alle mogelijkheid om dingen te proberen en te prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Ik ben al een tijdje bezig met de 70-347 examen.. heb ondertussen 3 keer examen gedaan en haal hem elke keer net niet rond de 650/660 punten. De 70-346 ging vrij gemakkelijk terwijl ik de leerstof/kennis van 70-347 makkelijker en interessanter vind, heb ik ook meer ervaring mee.

Afgelopen week heb ik een examen gemaakt, alles ging lekker, tijd goed verdeeld met nog maar 10 minuten over. Tussen door nog een pauze genomen om even op te frissen en de vragen waren ook niet al te lastig.

Ik heb tijdens een eerder on-demand training een online boek officieel vanaf Microsoft gebruik om de leerstof op te doen en een aantal keren een lab opgezet om te spelen met de settings en powershell. Ook een aantal blogs doorgenomen en wat Microsoft Learning video's bekeken.

Ik twijfel nu een beetje of ik hem voor de 4e keer moet gaan halen. Ik heb wel zoiets van het is zonde om nu alle tijd als verloren te beschouwen, ik ben er bijna. Ik ga dus denk ik nog 1 poging doen. Het examen is ook niet extreem duur en wordt toch vergoed door mijn werkgever. Kost me alleen weer tijd wat niet meer interessant is aangezien ik alles al 3 keer geleerd heb laat maar zeggen..

Heeft iemand misschien nog tips om extra kennis op te doen? Ik heb toegang tot CBTnuggets maar helaas is daar niks voor 70-347.Labs opzetten ken ik al wel en weet zo wat te doen. Iemand misschien lab scenario's? Oefen examens maken is misschien nog wel een idee..

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
@mswp Heb je ook al eens de exam prep videos gekeken? Ik zag alleen dat de laatste die ik kan vinden meer dan een jaar oud is, maar wellicht toch de moeite waard:
https://channel9.msdn.com...nite-Orlando-2017/BRK3160

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

punisher007 schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:03:
@mswp Heb je ook al eens de exam prep videos gekeken? Ik zag alleen dat de laatste die ik kan vinden meer dan een jaar oud is, maar wellicht toch de moeite waard:
https://channel9.msdn.com...nite-Orlando-2017/BRK3160
Nee de examen prep video's niet, ga ik doen! Dankje!

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 22:56
Ik zag net dat de MCSA Windows 10 komt te vervallen. Neem aan dat er nog wel een vervanger aankomt na 31 Maart?

https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-70-698.aspx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paella
70-695: Deploying Windows Desktops and Enterprise Applications.
Wordt vervangen door de role-based examens: MD-100: Windows 10 en MD-101: Managing Modern Desktops.
Beta examens zijn gepland voor eind 2018.
70-697: Configuring Windows Devices.
Wordt vervangen door de role-based examens: MD-100: Windows 10 en MD-101: Managing Modern Desktops.
70-698: Installing and Configuring Windows 10.

https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375158

[ Voor 6% gewijzigd door paella op 20-11-2018 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:59

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
paella schreef op Tuesday 20 November 2018 @ 09:53:

Heb ze beiden gepland staan...oeff...worden mijn eerste examens sinds begin 2016 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
welke heb je gepland staan? MD-100/101 zijn nog niet beschikbaar? Of bedoel je MS-100/101? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:59

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
paella schreef op Tuesday 20 November 2018 @ 11:56:
welke heb je gepland staan? MD-100/101 zijn nog niet beschikbaar? Of bedoel je MS-100/101? :-)
Eh...sorry ik bedoelde natuurlijk de MS-100/101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ik ook, 13 dec. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen woensdag geslaagd voor 70-346 (Managing Office 365 Identities and Requirements). Nu wil ik natuurlijk ook 70-347 nog halen maar ik zie op de Microsoft site dat deze komt te vervallen.
This exam retires on March 31, 2019. A replacement exam may be available. To learn more, visit our blog: https://www.microsoft.com/en-us/learning/community.aspx and review our Exam Retirement posts.
Blijft de eventuele MCSA certificering wel actief op mijn transcript of komt deze direct te vervallen? Tevens de vraag of iemand een Microsoft Press boek heeft dat ik kan overnemen (eventueel een eBook ook goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus maar toch even een bump voordat ik morgen gewoon een boek bij Bol bestel.
V&A gevraagd: Gevraagd: Exam Ref 70-347 Enabling Office 365 Services

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:40
Zijn die nieuwe Office365 examens interessant voor de mensen die al MCSA Office365 hebben (de 70-346 en 70-347)

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Beneveerg schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:53:
Zijn die nieuwe Office365 examens interessant voor de mensen die al MCSA Office365 hebben (de 70-346 en 70-347)
Moet je even naar de skills kijken en die vergelijken met het oude examen, of daar interessante onderwerpen voor je bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:11:
Afgelopen woensdag geslaagd voor 70-346 (Managing Office 365 Identities and Requirements). Nu wil ik natuurlijk ook 70-347 nog halen maar ik zie op de Microsoft site dat deze komt te vervallen.

[...]

Blijft de eventuele MCSA certificering wel actief op mijn transcript of komt deze direct te vervallen? Tevens de vraag of iemand een Microsoft Press boek heeft dat ik kan overnemen (eventueel een eBook ook goed).
Hier ben ik ook benieuwd naar, weet iemand dit? Zit te kijken naar de nieuwe examens en die lijken mij toch interessanter. Ben wel benieuwd wanneer er content komt op de bekende sites voor de nieuwste examens. Scholar of Lynda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wackmack schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:06:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar, weet iemand dit? Zit te kijken naar de nieuwe examens en die lijken mij toch interessanter. Ben wel benieuwd wanneer er content komt op de bekende sites voor de nieuwste examens. Scholar of Lynda.
Inmiddels hebben ze onderstaande tekst aan de website toegevoegd:
https://www.microsoft.com...ice365-certification.aspx
MCSA: Office 365
Microsoft Certified Solutions Associate

This certification retires on March 31, 2019. You will no longer be able to earn this certification after this date. If you earn it prior to that date, it will remain in the Active Certifications section of your transcript after that date.
Ik ga daarom verder met 70-347 en heb het boek inmiddels besteld. Ik weet niet hoe ver jij bent maar als je 70-346 nog niet hebt zou ik persoonlijk direct met de nieuwe examens (MS-100 en MS-101) aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Wackmack schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:06:
[...]

Op https://www.getazureready.com is al wat stof te vinden voor MS-100/101 (en meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
mswp schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:12:
Ik ben al een tijdje bezig met de 70-347 examen.. heb ondertussen 3 keer examen gedaan en haal hem elke keer net niet rond de 650/660 punten. De 70-346 ging vrij gemakkelijk terwijl ik de leerstof/kennis van 70-347 makkelijker en interessanter vind, heb ik ook meer ervaring mee.

Afgelopen week heb ik een examen gemaakt, alles ging lekker, tijd goed verdeeld met nog maar 10 minuten over. Tussen door nog een pauze genomen om even op te frissen en de vragen waren ook niet al te lastig.

Ik heb tijdens een eerder on-demand training een online boek officieel vanaf Microsoft gebruik om de leerstof op te doen en een aantal keren een lab opgezet om te spelen met de settings en powershell. Ook een aantal blogs doorgenomen en wat Microsoft Learning video's bekeken.

Ik twijfel nu een beetje of ik hem voor de 4e keer moet gaan halen. Ik heb wel zoiets van het is zonde om nu alle tijd als verloren te beschouwen, ik ben er bijna. Ik ga dus denk ik nog 1 poging doen. Het examen is ook niet extreem duur en wordt toch vergoed door mijn werkgever. Kost me alleen weer tijd wat niet meer interessant is aangezien ik alles al 3 keer geleerd heb laat maar zeggen..

Heeft iemand misschien nog tips om extra kennis op te doen? Ik heb toegang tot CBTnuggets maar helaas is daar niks voor 70-347.Labs opzetten ken ik al wel en weet zo wat te doen. Iemand misschien lab scenario's? Oefen examens maken is misschien nog wel een idee..
Ik zou wat oefenen met measureup examens, die bieden officiële Microsoft oefenen examens
https://www.measureup.com/enabling-office-365-services.html

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 27-11-2018 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

HoiHoi,

Ik ben aan het leren voor 740 server 2016 examen.
Echter zie ik nu dat ze deze maand het gehele nano server hebben verwijderd uit het examen ?????
Ik heb daar megaveel tijd ingestoken, iemand een idee waarom dit is ?

"Install and configure Nano Server
This objective may include but is not limited to: Determine appropriate usage scenarios and requirements for Nano Server; install Nano Server; implement Roles and Features on Nano Server; Using Nano Server Image Builder , manage and configure Nano Server; manage Nano Server remotely using MMC, Windows PowerShell, and Server Management Tools."

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
knightvision schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:40:
HoiHoi,

Ik ben aan het leren voor 740 server 2016 examen.
Echter zie ik nu dat ze deze maand het gehele nano server hebben verwijderd uit het examen ?????
Ik heb daar megaveel tijd ingestoken, iemand een idee waarom dit is ?

"Install and configure Nano Server
This objective may include but is not limited to: Determine appropriate usage scenarios and requirements for Nano Server; install Nano Server; implement Roles and Features on Nano Server; Using Nano Server Image Builder , manage and configure Nano Server; manage Nano Server remotely using MMC, Windows PowerShell, and Server Management Tools."
Nano server is niet meer ondersteund in de huidige versie sinds 1709 door Microsoft en gaat verder als container OS-image. https://docs.microsoft.co...no-in-semi-annual-channel

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 27-11-2018 16:45 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

HKLM_ schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:42:
[...]

Nano server is niet meer ondersteund in de huidige versie door Microsoft en gaat verder als container OS-image.
Heeft dit met Containers te maken en dat dit het hele Nano gebeuren vervangt ? edit: ik lees je geupdate comment nu :)

2. Het Nano installeren en configureren zal bij bedrijven dus niet meer gedaan worden?

[ Voor 5% gewijzigd door knightvision op 27-11-2018 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
knightvision schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:45:
[...]

Heeft dit met Containers te maken en dat dit het hele Nano gebeuren vervangt ?

2. Het Nano installeren en configureren zal bij bedrijven dus niet meer gedaan worden?
Yes hij is er alleen nog in container OS-image formaat en niet meer op de oude manier. Wel zuur als je hier veel tijd in hebt gestoken :/

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 27-11-2018 16:47 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Hahaha wat een rot examen zeg....in start periode dat ik begon met leren tot nu is het examen meerdere malen gewijzigd qua content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
knightvision schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:50:
Hahaha wat een rot examen zeg....in start periode dat ik begon met leren tot nu is het examen meerdere malen gewijzigd qua content.
Hoelang ben je al aan het leren?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Ik had een start gedaan een tijd geleden maar recent weer opgepikt. Ik lees het dus nu betreft Nano, In het verleden een abbo afgesloten op dat practicelabs.com Hier staan allemaal opdrachten in qua praktijk o.a Nano. Daar had ik wel wat tijd ingestoken. Wat is de gemiddelde duur qua leren voor dit 740 examen eigenlijk ? Is een halfjaar b.v veel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
knightvision schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:58:
Ik had een start gedaan een tijd geleden maar recent weer opgepikt. Ik lees het dus nu betreft Nano, In het verleden een abbo afgesloten op dat practicelabs.com Hier staan allemaal opdrachten in qua praktijk o.a Nano. Daar had ik wel wat tijd ingestoken. Wat is de gemiddelde duur qua leren voor dit 740 examen eigenlijk ? Is een halfjaar b.v veel ?
Hangt een beetje van je studie tempo af ik hang vaak ook tegen de 6 maanden aan voor een examen.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:04

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

MS-100 in beta inmiddels gedaan. Ik wil niets inhoudelijk zeggen, maar net als met Office 365 is het examen nog steeds 'alligned' met een Microsoft dienst, in dit geval Microsoft 365. Vergeet alles wat ze zeggen over allignment met job roles en dergelijke, het zijn gewoon dezelfde examens maar nu over nog meer verschillende technologieën. De kans dat je dus vragen krijgt over iets waar je in je werk nog nooit mee te maken gehad wordt nu echt heel reëel.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

shadowman12 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:30:
[...]

Ik zou wat oefenen met measureup examens, die bieden officiële Microsoft oefenen examens
https://www.measureup.com/enabling-office-365-services.html
Ga ik doen, thanks!

😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Jazzy schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:56:
MS-100 in beta inmiddels gedaan. Ik wil niets inhoudelijk zeggen, maar net als met Office 365 is het examen nog steeds 'alligned' met een Microsoft dienst, in dit geval Microsoft 365. Vergeet alles wat ze zeggen over allignment met job roles en dergelijke, het zijn gewoon dezelfde examens maar nu over nog meer verschillende technologieën. De kans dat je dus vragen krijgt over iets waar je in je werk nog nooit mee te maken gehad wordt nu echt heel reëel.
Heb 100 en 101 voor 13 december staan. Ben benieuwd... de getazureready.com cursusmodules voor 100 vond ik makkelijk, die voor 101 al iets lastiger. Zal wel te maken hebben met het feit dat de stof van 100 bekender bij mij is dan 101. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Weet iemand nog een goede vce player die ik kan gebruiken voor de oefen examens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:52

Woohooo

Smilie, James Smilie

G.Scholtens schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:45:
Weet iemand nog een goede vce player die ik kan gebruiken voor de oefen examens?
https://www.microsoft.com/nl-nl/p/a-vce/9nblggh4w6jh

[ Voor 9% gewijzigd door Woohooo op 28-11-2018 22:14 ]

• G.Scholtens
Knip. Geen warez requests.

[ Voor 90% gewijzigd door F_J_K op 03-12-2018 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Twee nieuwe fundamentals certificeringen/examens:

https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375177

Azure Fundamentals
M365 Fundamentals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 16:54
paella schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:53:

Ik heb 70-697 volgende week vrijdag geplanned staan.. Het wordt mijn eerste examen in de IT. Wat betekend dit precies voor mij als ik deze nu haal? Ook kwam ik er later pas achter dat 70-698 eigenlijk eerst moet worden gedaan, maakt dit eigenlijk nog veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
paella schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:32:
Twee nieuwe fundamentals certificeringen/examens:

https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375177

Azure Fundamentals
M365 Fundamentals
Geen echte ervaring met azure en m365 lijken mij mooie examens om mee te beginnen :) komen daar ook boeken voor dat je weet?

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 30-11-2018 19:47 ]

Cloud ☁️

Pagina: 1 ... 70 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.