En vandaag in de pocket, SQL 2008 70-432. Op naar de volgendeYanze schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:35:
[...]
Misschien moet je SQL dan maar gewoon doen, kun je niet met een 3 daagse Administering curus oid beginnen?
Ik weet niet of er resellers in Nederland voor TrainSignal producten, ik heb ze tot nu toe gewoon rechtstreeks via TrainSignal besteld.Ireyon schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:32:
@shadowman12: Bedankt voor je reply. Die TrainSignal DVD is zeker wel de moeite waard. Zijn er in Nederland resellers van TrainSignal dat je weet?
Daarnaast lijkt me het Microsoft boek ook verplichte kost als naslag. Is er naast het Microsoft boek ook een doorsnee SharePoint boek wat je kan adviseren?
Andere vraag: Is voor het beheer van SharePoint een 70-667 (Configuration) certificaat handig? Ik zie namelijk ook dat er een 70-668 (Administration) is.
Edit: 668 is meer dan alleen accountjes maken las ik al op Microsoft LearningDie vraag is al beantwoord.
70-668 is best pittig, daar moet je echt wel ervaring hebben met het "designen" van SharePoint 2010 omgevingen. Ik moet dat examen zelf ook nog doen, maar om de titel binnen te slepen moet je sowieso eerst 70-667 gedaan hebben, maar dat is ook wel handig, want dan heb je al wat basiskennis.
Wat ik trouwens net toevallig tegen kwam is het volgende:
SharePoint 2010 IT Pro Advanced Training (dit is wel een goede voorbereiding op 70-668)
[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 24-05-2012 13:48 ]
Voor 70-642 examen bij measure up zit 1 vraag waarbij ik mijn twijfels heb.
vraag : Je moet logging activeren voor een firewall regel.
antwoord A : pas de specifieke firewall regel aan
antwoord B : onder de eigen van advanced firewall schakel je logging in
Ga zelf voor antwoord B , zover ik heb gelezen is het niet mogelijk om logging in te schakelen voor een specifieke regel. Dit kan alleen per profiel ( succesfull en dropped )
Het is ook niet mogelijk om dit d.m.v. het commando netsh in te stellen
vraag : Je moet logging activeren voor een firewall regel.
antwoord A : pas de specifieke firewall regel aan
antwoord B : onder de eigen van advanced firewall schakel je logging in
Ga zelf voor antwoord B , zover ik heb gelezen is het niet mogelijk om logging in te schakelen voor een specifieke regel. Dit kan alleen per profiel ( succesfull en dropped )
Het is ook niet mogelijk om dit d.m.v. het commando netsh in te stellen
[ Voor 7% gewijzigd door marc181982 op 24-05-2012 22:36 ]
Niet twijfelen marc, ik zou ook voor B gaan
70-642 vandaag gehaald met 940 punten, examen was een stuk makkelijker dan 70-640. Had het moeilijker ingeschat.
[ Voor 38% gewijzigd door marc181982 op 31-05-2012 22:04 ]
Vorige week de 70-659 gehaald. Met moeite dat wel (731 punten). Het volstaat niet meer om alleen het virtualisatie ebookje door te nemen, maar echt veel meer praktijkervaring is noodzakelijk (en die ontbrak eigenlijk). Gelukkig kom je met logisch nadenken en met het uitsluiten van de verkeerde antwoorden al een heel eind.
Heb Erwin al bedankt voor de link naar het examen
Heb Erwin al bedankt voor de link naar het examen
De Beta exams voor Windows Server 2012 lijkt te worden bekend te zijn:
Windows Server 2012 Examens (Linkje naar mijn eigen blog)
Update:
Eerst Windows Server 2012 Beta exam (70-410) is alleen beschikbaar om te doen via TechEd. Wij kan mei meesmokkelen?
Deze reactie kreeg ik van Microsoft Learning op mijn blogpost:
Windows Server 2012 Examens (Linkje naar mijn eigen blog)
Update:
Eerst Windows Server 2012 Beta exam (70-410) is alleen beschikbaar om te doen via TechEd. Wij kan mei meesmokkelen?
Deze reactie kreeg ik van Microsoft Learning op mijn blogpost:
Echt schandalig!!! We moeten gewoon betalen om een beta examen te doen!The beta exam will be available on June 11 at a test center near you, at the normal exam price. Scoring will come out 6-8 weeks later, and it will count toward certification if you pass.
Veronica Sopher
Community Manager
Microsoft Learning
[ Voor 62% gewijzigd door Turdie op 05-06-2012 02:18 ]
Die prijs van 150 euro staat er toch altijd als je geen voucher code hebt? met de voucher krijg je de 150 euro korting
Ja maar bij beta-examens krijg je altijd een voucher toegestuurd (meestal via het connect programma van Microsoft Learning (MSL Subject Matter Experts). Ik heb nog nooit voor een beta-examen hoeven te betalenNielsHarley schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:17:
Die prijs van 150 euro staat er toch altijd als je geen voucher code hebt? met de voucher krijg je de 150 euro korting
Trouwens vandaag een mailtje gekregen van Microsoft Learning met de volgende tekst:
Thanks for reaching out to us. We at MSL love your excitement about beta exams and appreciate your feedback.
I’m working with the team here on making the beta exam available to those who are not attending TechEd. Please stay tuned for an announcement on Born to Learn and/or Twitter. Thanks again!
ik had dat ook altijd gratis beta examen misschien komen er nog wel codes, maar check nog wat leuks
http://www.microsoft.com/learning/en/us/exam.aspx?ID=70-687
Ook te boeken via prometric vanaf 11 juni
Wow, thnx! Vind je het goed als ik daarover blog? Hoe ben je hierachter gekomen?NielsHarley schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:51:
ik had dat ook altijd gratis beta examen misschien komen er nog wel codes, maar check nog wat leuks
yes geen probleem
Paar nr's proberen en zag opeens Windows 8 staan met nr 687.
en terwijl ik op de site van prometric was werd het aangepast van niet te boeken omdat de prijs er nog niet stond tot met de prijs bij en te boeken vanaf 11 juni.
en terwijl ik op de site van prometric was werd het aangepast van niet te boeken omdat de prijs er nog niet stond tot met de prijs bij en te boeken vanaf 11 juni.
Zo, deze ga ik eens in de gaten houden. Moet je nog wat speciaals doen om in aanmerking te komen voor een Beta exam?NielsHarley schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:05:
yes geen probleem
Thanks voor je research!
Creating my own hero.
Inschrijven op connect.microsoft.com op het MSL Subject Matter Experts programma.Fasterinside schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:11:
[...]
Zo, deze ga ik eens in de gaten houden. Moet je nog wat speciaals doen om in aanmerking te komen voor een Beta exam?![]()
Thanks voor je research!
Edit: Meteen even de TS geupdate.
[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 05-06-2012 20:19 ]
Dit word een leuke studie periode, hopen dat mooie weer nog even wacht nog haha, eerste deze examens
Wat raar dat we nu ineens moeten gaan betalen voor een beta examen.
Ik heb eind november 2011 mijn mcsa 2003 traject (jaja) afgerond en ik denk dat ik 2008 oversla en stap voor sta 2012 ga bestuderen. Klopt het dat je nu 2 jaarlijks alles weer opnieuw moet halen of?
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
beta examens waren altijd al beschikbaar als betaalde variant. Men gaf alleen wel vaak een berg seats vrij of aan SME's of publiekelijk waarmee het examen gratis af te leggen was. Als de die seats al vol waren, kon je gewoon het beta examen boeken tegen een normale prijs (al zag je dat haast niemand doen maar ala).Yanze schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:03:
Wat raar dat we nu ineens moeten gaan betalen voor een beta examen.
Ik denk dat ze gewoon zoeken naar een manier om een juiste target groep te vinden die input kan leveren, ipv de stille vosjes die jagen op gratis examens (en daar dan met of zonder kennis het examen afleggen). Een berg mensen die de beta niet succesvol halen, en geen input geven op de stof in de beta is natuurlijk nutteloos voor het beta proces.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ik heb weer een update gekregen van Microsoft Learning:
Je kunt dus 70-410 en 70-687 op moment alleen doen als beta op TechEd, anders moet je betalen.1) Microsoft Learning offers a limited number of beta exams, at no cost, to select individuals from our SME database, and we will continue to do so. There is no change to this portion of the program.
2) Many people want to try our beta exams, even without an invitation. In response to this, we are putting our beta exams in market, at the same price as a live exam, for anyone who would like to take them. Again, this does not affect the invitation-only part of the beta exam program with which you’re familiar. Please see the bottom of this page regarding beta exam availability: http://www.microsoft.com/...n/cert-windowsserver.aspx
3) To address your query regarding beta exam 70-410 -- To drive excitement around new Microsoft technologies, increase interest in the beta exam program, and add value to event attendance, beta exams 410 (Installing and Configuring Windows Server 2012) and 687 (Configuring Windowsare being offered first to the attendees at TechEd North America and TechEd Europe. This is a one-time special offer and does not change our ongoing beta exam program.
[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 06-06-2012 19:35 ]
Was erg leuk het eerste Windows 8 examen net gedaan:-)
Ik mag over het examen helaas weinig overzeggen. Maar eerste wat mij opviel was niet iets over Windows 8 maar dat die oude gui weg is van prometric waar de vragen in staan. Het ziet er eindelijk wat nieuwer en meer van deze tijd uit.
Verder veel over de nieuwe onderdelen van Windows 8 maar dat was te verwachten natuurlijk.
Nu helaas erg lang wachten op de uitslag, en maar wat meer leren voor Windows 2012 beta
Verder veel over de nieuwe onderdelen van Windows 8 maar dat was te verwachten natuurlijk.
Nu helaas erg lang wachten op de uitslag, en maar wat meer leren voor Windows 2012 beta
Heb 29 juni het Windows 8 Beta examen, voucher gebruikt dus ik mag hem gratis doen.
Windows 2012 doe ik op 20 juli
A wise man's life is based around fuck you
Ik ga de System Center exams doen op teched. Twijfel alleen nog om ook server 2012 mee te nemen in die week!
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Doe jij ze op TechEd of buiten TechEd?Powershell schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:08:
Heb 29 juni het Windows 8 Beta examen, voucher gebruikt dus ik mag hem gratis doen.
Buiten TechEd en ja ik doe ze gratis via een promo code
A wise man's life is based around fuck you
Promo code gewoon via mail gehad zoals vorige beta's of via andere kanalen ?
Heeft iemand al de uitslagen van de Private Cloud Beta examens gekregen, de examens zijn inmiddels live. Het gaat dan om 70-246 en 70-247.
Morgen is het zover, mijn eerste MS examen ooit. Alleen hoe gaat het in zijn werk? Dus ik kom aan in zoetermeer, neem aan dat ik me ergens moet melden en dan in een computer mij Prometric Testing ID en Order Confirmation Number/Document Number moet invullen?
Zoals het in Arnhem gaat als ik examen doe:magnifor schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:59:
Morgen is het zover, mijn eerste MS examen ooit. Alleen hoe gaat het in zijn werk? Dus ik kom aan in zoetermeer, neem aan dat ik me ergens moet melden en dan in een computer mij Prometric Testing ID en Order Confirmation Number/Document Number moet invullen?
Je komt binnen en moet je inderdaad melden.
Na je te hebben gelegitimeerd en een aantal papieren hebt ondertekend moet je je tas e.d. moet je inleveren of kun je in een kluisje doen.
Vervolgens loopt de medewerker mee naar een computer en legt je uit hoe e.e.a. in zijn werk gaat en helpt je met inloggen en dan gaat je examen beginnen.
Als je klaar bent en de uitslag hebt ga je weer terug en krijg je het certificaat met je uitslag en dan kun je weer gaan.
Ik heb bij meerdere examen centra examen gedaan en overal gaat het ongeveer als ik hierboven heb beschreven en de medewerkers vind ik altijd erg behulpzaam en vriendelijk.
In elk geval:
Heel veel succes morgen en laat hier even weten hoe het gegaan is (welk examen is het btw??)
70-680, oefenexamens willen niet vlotten, haal een score zo rond de 71% maar daar zijn ze voor. Vanavond verder oefenen. 
Wat ik wel raar vind is dat er een vraag voorkomt over raid. In een vraag wil een gast redundantie en performance zonder extra software en hardware in Windows 7.
Punt is dat je out of the box in Windows 7 geen Raid5 arrays kan maken, alleen in de server edities. Dus als antwoord gaf ik raid1 ondanks dat er raid5 bijstond (ik dacht dat het misschien een strikvraag was of je wist dat raid5 alleen mogelijk is in de server edities van Windows). Maar ja hoor, raid1 was fout en moest raid5 zijn. Dan denkje van WTF?
En een vraag dat je systeem niet meer boot en je een system image hebt. Wat doe je dan? Er was een optie voor starten met een install disc en daarna de recovery tools en een optie voor starten met een install disk, recovery tools en dan de optie system image gebruiken om je systeem te herstellen (iets in die trant). Dus ik denk ik ga voor de tweede. Wat bleek? Je moet eerst recovery tools gebruiken om te gebruiken of het nog valt te fixen en je de image als laatste optie moet gebruiken. Op zich klinkt dat logisch maar ik dacht dat men bedoeld hoe je die image moet restoren. In ieder geval, de vraagstellingen vind ik af en toe niet duidelijk.
Zijn overigens de oefen examens die op de cd-rom staan wat hoort bij het MS Press boek.
Wat ik wel raar vind is dat er een vraag voorkomt over raid. In een vraag wil een gast redundantie en performance zonder extra software en hardware in Windows 7.
Punt is dat je out of the box in Windows 7 geen Raid5 arrays kan maken, alleen in de server edities. Dus als antwoord gaf ik raid1 ondanks dat er raid5 bijstond (ik dacht dat het misschien een strikvraag was of je wist dat raid5 alleen mogelijk is in de server edities van Windows). Maar ja hoor, raid1 was fout en moest raid5 zijn. Dan denkje van WTF?
En een vraag dat je systeem niet meer boot en je een system image hebt. Wat doe je dan? Er was een optie voor starten met een install disc en daarna de recovery tools en een optie voor starten met een install disk, recovery tools en dan de optie system image gebruiken om je systeem te herstellen (iets in die trant). Dus ik denk ik ga voor de tweede. Wat bleek? Je moet eerst recovery tools gebruiken om te gebruiken of het nog valt te fixen en je de image als laatste optie moet gebruiken. Op zich klinkt dat logisch maar ik dacht dat men bedoeld hoe je die image moet restoren. In ieder geval, de vraagstellingen vind ik af en toe niet duidelijk.
Zijn overigens de oefen examens die op de cd-rom staan wat hoort bij het MS Press boek.
[ Voor 84% gewijzigd door magnifor op 14-06-2012 11:15 ]
Misschien staat er nog wat in de onderstaande link, er zitten nog wel eens een paar fouten in het boek. Weet niet of dit ook van toepassing is op de cd's.magnifor schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:03:
70-680, oefenexamens willen niet vlotten, haal een score zo rond de 71% maar daar zijn ze voor. Vanavond verder oefenen.
http://blogs.msdn.com/b/m...onfiguring-windows-7.aspx
Gebruik zelf measure up voor oefenvragen.
[ Voor 3% gewijzigd door marc181982 op 14-06-2012 13:13 ]
Geslaagd!!! Was bij vraag 47 ofzo en liep de computer vast en kwam een error nummer. Even naar de balie geweest, werd de error code opgeschreven op het papiertje dat ik had getekend en kreeg een andere computer toegewezen . Was bang dat ik alles opnieuw moest maken maar gelukkig kon ik dus op een andere computer verder gaan waar ik gebleven was. Iemand ook meegemaakt dat de computer vastliep? Ben wel benieuwd 
Veel over het examen mag ik niet vertellen maar sommige vragen zijn achterlijk simpel en sommige zijn motherfuckers. Iig geslaagd met 760 punten voor 70-680.
vanavond maar aan de zuip denk ik. Heb ik wel verdiend
Veel over het examen mag ik niet vertellen maar sommige vragen zijn achterlijk simpel en sommige zijn motherfuckers. Iig geslaagd met 760 punten voor 70-680.
Ja 2x, gelukkig kon ik in beide gevallen gewoon doorgaan waar ik gebleven was.magnifor schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:06:
Iemand ook meegemaakt dat de computer vastliep? Ben wel benieuwd
Ik mag trouwens volgende week op voor de 70-686, win7 beheer en deployment, ik ben benieuwd. 90% van wat er in de oefenexamens gevraagd word ken ik al van de praktijk, en bij dat oefenexamen haalde ik de eerste keer al 920/1000, dus ik ga de dingen die ik niet of niet goed ken nog even doornemen en dan vertrouw ik wel dat ik die ook heb
[ Voor 40% gewijzigd door Widow op 15-06-2012 12:51 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Duurt een paar dagen.magnifor schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:51:
Wanneer kan ik een mailtje verwachten van Microsoft met mijn MC ID enzo?
Ik keek vandaag op de Prometric en ik ben geslaagd voor het Beta examen 70-247:Configuring and Deploying a Private Cloud with System Center 2012 en ben niet geslaagd voor 70-246: Monitoring and Operating a Private Cloud with System Center 2012 (waarschijnlijk omdat er in dit laatste examen super veel System Center Orchestrator vragen zaten waar ik bijna geen ervaring mee heb) 

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 17-06-2012 18:38 ]
Ik heb bij allebei 'Passed' staan, WTF?! Met SCOM heb ik redelijk wat ervaring dus daar had ik wel wat hoop op om die te halen. Maar mijn ervaring met VMM en Orchestrator is vrijwel nihil dus daar had ik niet zo'n goed gevoel over.shadowman12 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 18:34:
Ik keek vandaag op de Prometric en ik ben geslaagd voor het Beta examen 70-247:Configuring and Deploying a Private Cloud with System Center 2012 en ben niet geslaagd voor 70-246: Monitoring and Operating a Private Cloud with System Center 2012 (waarschijnlijk omdat er in dit laatste examen super veel System Center Orchestrator vragen zaten waar ik bijna geen ervaring mee heb)
[afbeelding]
Op SMS/SCCM gebied durf ik mezelf very experienced te noemen (al valt de SCCM 2012 ervaring tegen) en voor dat beta examen zak ik dan weer wel.
Nou ja, misschien wint Nederland dadelijk dan ook wel tegen Portugal

Cool congrats.... ik heb bij beide een 'failed'staan....Yanze schreef op zondag 17 juni 2012 @ 19:25:
[...]
Ik heb bij allebei 'Passed' staan, WTF?! Met SCOM heb ik redelijk wat ervaring dus daar had ik wel wat hoop op om die te halen. Maar mijn ervaring met VMM en Orchestrator is vrijwel nihil dus daar had ik niet zo'n goed gevoel over.
Op SMS/SCCM gebied durf ik mezelf very experienced te noemen (al valt de SCCM 2012 ervaring tegen) en voor dat beta examen zak ik dan weer wel.
Nou ja, misschien wint Nederland dadelijk dan ook wel tegen Portugal
[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 18-06-2012 00:05 ]
Verwijderd
Ik ben volledig nieuw kwa certificeringen en wil nu toch echt er eens iets aan gaan doen. Ik heb het altijd uitgesteld, al helemaal toen ik kon vertrekken op mijn werk.
Nu wil ik toch certificering gaan doen, dan kan ik hopelijk aan een betere baan komen en beginnen aan mijn hbo avondstudie.
Nu vraag ik me alleen af, is het wel zinvol om de 2008 certificeren te gaan doen? Kan ik niet beter de 2012 gaan doen?
Ook wil ik graag zelfstudie gaan doen. een cursus zie ik niet zitten en ik "moet" het zelf betalen (Als ik het via het werk doe moet ik 5 jaar daar blijven werken, alleen is dit meer een mbo functie. Alleen nu komt er een migrate / upgrade van 2003DC en exch naar 2008 met externe hulp. Altijd handig voor mij
)
Ik wil gaan voor de MCSA om later door te gaan naar de MCSE
Ik vind het vooral het dagelijkse beheer en onderhoud leuk om te doen. (wat ik bij mijn vorige werkgever ook deed...) Het ontwerpen van systemen e.d. vind ik niet erg uitdagend. ik ben meer de persoon die technisch betrokken is bij een plan en het erna gaat uitvoeren.
Dan lijkt me dit een goede keuze
Ik zat op een backup functie wat ik super vond om te doen. dus ik wil ook nog vmware en symantec certificeren halen. maar dat is wat anders en voor later.
Nu wil ik toch certificering gaan doen, dan kan ik hopelijk aan een betere baan komen en beginnen aan mijn hbo avondstudie.
Nu vraag ik me alleen af, is het wel zinvol om de 2008 certificeren te gaan doen? Kan ik niet beter de 2012 gaan doen?
Ook wil ik graag zelfstudie gaan doen. een cursus zie ik niet zitten en ik "moet" het zelf betalen (Als ik het via het werk doe moet ik 5 jaar daar blijven werken, alleen is dit meer een mbo functie. Alleen nu komt er een migrate / upgrade van 2003DC en exch naar 2008 met externe hulp. Altijd handig voor mij
Ik vind het vooral het dagelijkse beheer en onderhoud leuk om te doen. (wat ik bij mijn vorige werkgever ook deed...) Het ontwerpen van systemen e.d. vind ik niet erg uitdagend. ik ben meer de persoon die technisch betrokken is bij een plan en het erna gaat uitvoeren.
Dan lijkt me dit een goede keuze
Ik zat op een backup functie wat ik super vond om te doen. dus ik wil ook nog vmware en symantec certificeren halen. maar dat is wat anders en voor later.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 11:59 ]
Server 2012 is nog niet uitgekomen, alleen een RC eind mei ergens. Wat ik een beetje in de wandelgangen hoor is dat het waarschijnlijk tussen Q3 2012 en begin 2013 uitkomt. Voordat er dan examens zijn, ben je ook een halfjaar verder. Oftewel, die examens zijn er pas over een jaar.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:38:
Ook wil ik graag zelfstudie gaan doen. een cursus zie ik niet zitten en ik "moet" het zelf betalen (Als ik het via het werk doe moet ik 5 jaar daar blijven werken, alleen is dit meer een mbo functie. Alleen nu komt er een migrate / upgrade van 2003DC en exch naar 2008 met externe hulp. Altijd handig voor mij)
Plus dat je bij klanten heel veel 2008 zult tegenkomen, ik kom zelfs nog 2003 tegen hier en daar. Dus in dat opzicht, zou ik gewoon met 2008 beginnen.
MCSE/MCSA bestaat niet meer voor 2008, daar heb je nu verschillende MCITP certificeringen voor. Hier een overzicht van wat je moet doen voor welke MCITP certificering:
http://www.microsoft.com/...ification/mcitp.aspx#tab2
En ik zou inderdaad gewoon zelfstudie gaan doen. Als je er al een beetje ervaring mee hebt, zet je gewoon een virtuele speelomgeving op waar je kennis maakt met de dingen waar je je voor wilt certificeren, en daar kan je ook de practices doen. Dan heb je iig al wat hands-on ervaring met de producten waar je je voor certificeert

Nu ik toch hier wat post, ik doe een oefen examen en ik zie dit staan:

Vertel mij waarom USMT en een hard-link migration store niet ideaal zijn voor dit scenario
Waarschijnlijk omdat USMT niet compleet alles kan meenemen? Zie ook http://technet.microsoft....rary/dd560792(v=ws.10)#no en dan kan je gaan nitpicken wat wel en wat niet "all user data" is. En hoe je dat dan wel doet met WinPE blijft dan nog de vraag.
Of een andere mogelijkheid, je test examen is fout? Dan kan je contact opnemen met de uitgever van het examen om het eventueel te laten controleren (aangenomen dat het een echt test examen is van bijvoorbeeld MeasureUp oid).
Of een andere mogelijkheid, je test examen is fout? Dan kan je contact opnemen met de uitgever van het examen om het eventueel te laten controleren (aangenomen dat het een echt test examen is van bijvoorbeeld MeasureUp oid).
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Oefenexamen is fout, USMT obv hard-links is dé oplossing om zonder netwerkbelasting een migratie van usersettings te doen.
Maargoed, met deze vraagstelling zijn alle antwoorden fout, als je een in-place upgrade naar Windows 7 hoef je niets met je user data te doen namelijk.
Bij vervangen van de pc is USMT obv hard-links niet van toepassing, dat kan alleen als de oude en nieuwe installatie op dezelfde pc aanwezig zijn; wie weet bedoelen ze dat.
De WinPE oplossing die ze aangeven is waarschijnlijk gewoon gebaseerd op de traditionele USMT
oplossing; backup and restore; bij vervanging van de hardware inderdaad een prima oplossing.
Dat oefenexamen lijkt wel op een echte microsoft vraag; net zo'n vage vraagstelling.
edit: nu ik er beter naar kijk; hij zegt dat A en B geen user migration tools zijn.. terwijl dat eigenlijk A en D moet zijn (WDS is inderdaad geen user state migration).
Klinkt als een testking die niet goed uitgewerkt is -> foei.
Grote kans dat ze met de C in de toelichting gewoon USMT hard-link migration bedoelen.
Maargoed, met deze vraagstelling zijn alle antwoorden fout, als je een in-place upgrade naar Windows 7 hoef je niets met je user data te doen namelijk.
Bij vervangen van de pc is USMT obv hard-links niet van toepassing, dat kan alleen als de oude en nieuwe installatie op dezelfde pc aanwezig zijn; wie weet bedoelen ze dat.
De WinPE oplossing die ze aangeven is waarschijnlijk gewoon gebaseerd op de traditionele USMT
oplossing; backup and restore; bij vervanging van de hardware inderdaad een prima oplossing.
Dat oefenexamen lijkt wel op een echte microsoft vraag; net zo'n vage vraagstelling.
edit: nu ik er beter naar kijk; hij zegt dat A en B geen user migration tools zijn.. terwijl dat eigenlijk A en D moet zijn (WDS is inderdaad geen user state migration).
Klinkt als een testking die niet goed uitgewerkt is -> foei.
Grote kans dat ze met de C in de toelichting gewoon USMT hard-link migration bedoelen.
[ Voor 18% gewijzigd door Mental op 20-06-2012 14:33 ]
Verwijderd
ik kom hierop uit:Widow schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:59:
[...]
ik kom zelfs nog 2003 tegen hier en daar. Dus in dat opzicht, zou ik gewoon met 2008 beginnen.
MCSE/MCSA bestaat niet meer voor 2008, daar heb je nu verschillende MCITP certificeringen voor. Hier een overzicht van wat je moet doen voor welke MCITP certificering:
http://www.microsoft.com/...ows-server-2008-MCSA.aspx
dat is toch gewoon de MCSA training voor server 2008?
hier geven ze het ook aan:
http://www.microsoft.com/...cation/cert-overview.aspx
Inmiddels heb ik van Microsoft een felicitatie mail gekregen (Congratulations on Your Microsoft Certification! Access Your Benefits{~Nummer~} en dat ik mijn transcript kan vinden op http://www.microsoft.com/mcp enz
Echter nog geen MC ID en Access Code ontvangen. Ik neem aan dat ik die wel spoedig mag verwachten nu?
Echter nog geen MC ID en Access Code ontvangen. Ik neem aan dat ik die wel spoedig mag verwachten nu?
Wat bedoel je met MC ID en Access. Met een live account kun je inloggen op mcp website en je zult daar zien wat voor certificaat je hebt gehaald. Ook kun je daar je nieuwe logo downloaden.magnifor schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:10:
Inmiddels heb ik van Microsoft een felicitatie mail gekregen (Congratulations on Your Microsoft Certification! Access Your Benefits{~Nummer~} en dat ik mijn transcript kan vinden op http://www.microsoft.com/mcp enz
Dit is mijn eerste examen dus je moet eerst een MC ID koppelen aan je Live account. Die MC ID code krijg je na je eerste examen.
Inmiddels via de mail mijn MC ID en Access code ontvangen.
Inmiddels via de mail mijn MC ID en Access code ontvangen.
Zo gister 70-640 gehaald pittig examen moet ik zeggen! Nu door voor 70-642. Zitten er veel ipv6 gerelateerde vragen in dat examen?
Owww...? De examens gaan vanaf aanstaande maandag in Beta (tijdens TechEd), zelf doe ik ze gelijk maandag. Over het algemeen gaat een examen live in ongeveer 8 weken na het einde van de beta periode....Widow schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:59:
[...]
Server 2012 is nog niet uitgekomen, alleen een RC eind mei ergens. Wat ik een beetje in de wandelgangen hoor is dat het waarschijnlijk tussen Q3 2012 en begin 2013 uitkomt. Voordat er dan examens zijn, ben je ook een halfjaar verder. Oftewel, die examens zijn er pas over een jaar.
MCSE is er inderdaad jaren niet geweest, maar sinds een aantal maanden is het weer helemaal terug..yeaahPlus dat je bij klanten heel veel 2008 zult tegenkomen, ik kom zelfs nog 2003 tegen hier en daar. Dus in dat opzicht, zou ik gewoon met 2008 beginnen.
[...]
Heh, okayTheVMaster schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:59:
[...]
Owww...? De examens gaan vanaf aanstaande maandag in Beta (tijdens TechEd), zelf doe ik ze gelijk maandag. Over het algemeen gaat een examen live in ongeveer 8 weken na het einde van de beta periode....

Verwijderd
en dat is dus ook zo, de 2008 MCSE is er gewoon.Widow schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:40:
[...]
Heh, okaydat was vroeger wel anders, ik wou me in 2008 certificeren voor 2008 server, maar daar was toen nog helemaal niets van uitgekomen
dus ben ik maar 2003 gaan doen. Apart dat er trouwens toch nog MCSE/MCSA is uitgekomen
ik dacht dat dat echt een term uit het verleden was. Ik zag vroeger in vacatures wel eens staan dat ze vroegen naar MCSE server 2008, maar dat bestond toen niet. Kennelijk dacht iemand bij HR dat na 2003 MCSE gewoon 2008 MCSE zou moeten komen
Ik heb ook besloten dat ik dat traject ga volgenl MCSA -> MCSE icm zelfstudie en betalen uit eigen zak
2012 laat ik nog even links liggen, ik zie dat een eventuele upgrade 1 examen is en geen volledig nieuw traject.
Hamme...volgens mij waren de Windows Server 2008 examens al wel beschikbaar hoor...als ik het goed heb, heb ik de bèta's in de zomer van 2007 gedaan.....Widow schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:40:
[...]
Heh, okaydat was vroeger wel anders, ik wou me in 2008 certificeren voor 2008 server, maar daar was toen nog helemaal niets van uitgekomen
dus ben ik maar 2003 gaan doen.
Ehhhh... MCSE 2008 is er niet....dat is MCSA 2008 volgens mij....Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:23:
[...]
en dat is dus ook zo, de 2008 MCSE is er gewoon.
Ik heb ook besloten dat ik dat traject ga volgenl MCSA -> MCSE icm zelfstudie en betalen uit eigen zak
2012 laat ik nog even links liggen, ik zie dat een eventuele upgrade 1 examen is en geen volledig nieuw traject.
[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 21-06-2012 17:18 ]
Voor de liefhebbers een verzameling van links mbt Microsoft technologie:
http://blog.bjornhouben.c...od-including-server-2012/
Scheelt wellicht wat zelf bij elkaar sprokkelen van info
Verwijderd
Klopt, ik heb het verkeerd gezien.TheVMaster schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 17:17:
[...]
Ehhhh... MCSE 2008 is er niet....dat is MCSA 2008 volgens mij....
Ik kan nu de MCSA server 2008 halen en die later met 3 examens upgraden naar MCSE 2012
Maar sommige trajecten zijn hetzelfde?
Exam 70-640, Exam 70-642 en Exam 70-646 zijn voor MCSA 2008 en MCITP Server Administrator on Windows Server 2008
Wow, thanks. Jij hebt al veel info verzameld!punisher007 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 01:29:
Voor de liefhebbers een verzameling van links mbt Microsoft technologie:
MCSE Windows Server 2012 is er niet, althans op dit moment niet....Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 08:51:
[...]
Klopt, ik heb het verkeerd gezien.
Ik kan nu de MCSA server 2008 halen en die later met 3 examens upgraden naar MCSE 2012
Klopt. MCITP Server Administrator en MCSA Windows Server 2008 = hetzelfde...je krijgt beide 'titels' voor dezelfde prijs :-)Maar sommige trajecten zijn hetzelfde?
Exam 70-640, Exam 70-642 en Exam 70-646 zijn voor MCSA 2008 en MCITP Server Administrator on Windows Server 2008
Verwijderd
http://www.microsoft.com/...n/cert-windowsserver.aspxTheVMaster schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:20:
[...]
MCSE Windows Server 2012 is er niet, althans op dit moment niet....
[...]
Klopt. MCITP Server Administrator en MCSA Windows Server 2008 = hetzelfde...je krijgt beide 'titels' voor dezelfde prijs :-)
Ze zijn er nu nog niet, maar ze staan wel al op de website:
http://www.microsoft.com/...erver-infrastructure.aspx
Meer titels voor hetzelfde geld is altijd super!
Vanochtend de 70-686 behaald, die vraag op de vorige pagina zat er gelukkig niet in
verder vond ik het examen vrij makkelijk, niet van die eindeloze testlets
iets van 50 vragen en 2 testlets met 4 vragen per stuk. Best goed te doen allemaal, nu beginnen met de 70-681 of de 70-659
Beste Tweakers,
Ik heb een vraagstuk betreffende mijn certificeringstraject.
Momenteel heb ik minder dan een jaar werkervaring, en heb ik één microsoft certificering, namelijk 70-169 Small Business Server 2011
Ik zit met het volgende;
graag wil ik komende jaar het MCITP (Enterprise Admin) traject gaan doen.
Daarvoor moet je de volgende certificaten behalen:
70-640 TS: Windows Server 2008 Active Directory, Configuring
70-642 TS: Windows Server 2008 Network Infrastructure, Configuring
70-643 TS: Windows Server 2008 Applications Infrastructure, Configuring
70-647 Pro: Windows Server 2008, Enterprise Administrator
met
70-620 TS: Configuring Microsoft Windows Vista Client
of
70-680 TS: Windows 7, Configuring
of
70-681 TS: Windows 7 and Office 2010, Deploying
Nu zitten we in eind juni en ga ik binnenkort 2 weken op vakantie. Ik verwacht Windows 7 te halen in Juli/Augustus 2012.
Ik doe er normaal gesproken ongeveer 2 a 3 maanden over om 1 certificaat te behalen.
Dat betekent dus dat ik rond juli 2013 dit traject zou hebben afgerond.
Het probleem is nu:
Ik zag op de website van MS bron: http://www.microsoft.com/...ification/mcitp.aspx#tab2, dat:
MCITP enterprise admin:
This certification will no longer be available to earn as of July 31, 2013. Exams 70-620, 70-643, 70-647, and 70-681 will retire on July 31, 2013.
MCITP server admin:
This certification will no longer be available to earn as of July 31, 2013. Candidates who pass Exams 70-640, 70-642, and 70-646 will continue to earn the MCSA: Windows Server 2008 certification after the MCITP: Server Administrator on Windows Server 2008 certification is no longer available.
Heeft het daarom wel zin om dit traject te gaan doen, als de certificeringen eind juli vervallen / niet meer te behalen zijn?
Momenteel heb ik minder dan een jaar werkervaring, en heb ik één microsoft certificering, namelijk 70-169 Small Business Server 2011
Ik zit met het volgende;
met
of
of
Nu zitten we in eind juni en ga ik binnenkort 2 weken op vakantie. Ik verwacht Windows 7 te halen in Juli/Augustus 2012.
Ik doe er normaal gesproken ongeveer 2 a 3 maanden over om 1 certificaat te behalen.
Het probleem is nu:
Ik zag op de website van MS bron: http://www.microsoft.com/...ification/mcitp.aspx#tab2, dat:
MCITP enterprise admin:
This certification will no longer be available to earn as of July 31, 2013. Exams 70-620, 70-643, 70-647, and 70-681 will retire on July 31, 2013.
MCITP server admin:
This certification will no longer be available to earn as of July 31, 2013. Candidates who pass Exams 70-640, 70-642, and 70-646 will continue to earn the MCSA: Windows Server 2008 certification after the MCITP: Server Administrator on Windows Server 2008 certification is no longer available.
Heeft het daarom wel zin om dit traject te gaan doen, als de certificeringen eind juli vervallen / niet meer te behalen zijn?
Paar weken geleden 70-642 gehaald, 1 vraag over ipv6.dennismaus schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 08:10:
Zo gister 70-640 gehaald pittig examen moet ik zeggen! Nu door voor 70-642. Zitten er veel ipv6 gerelateerde vragen in dat examen?
Opgedane kennis kan nooit kwaadTijs0289 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:27:
Beste Tweakers,
Ik zit met het volgende;
met
of
of
Het probleem is nu:
MCITP enterprise admin:
MCITP server admin:
Bedankt voor de reactie.punisher007 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:41:
[...]
Opgedane kennis kan nooit kwaadDaarnaast weet je de situatie nu en kun je zelf natuurlijk ook sturen om het binnen de beperkte tijd te halen.
Ik ben nu van plan mcsa 2008 server admin te gaan doen (dus niet Enterprise Admin) en dan later dit te upgraden met 3 certs naar het oude (en toch nieuwe) MCSE 2012
Je bedoeld MCTIP:Server Admin? MCSA 2008 Server Admin bestaat niet, je hebt alleen pas MCSA: Windows Server 2008 erbij gekregen.Tijs0289 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:22:
[...]
Bedankt voor de reactie.
Ik ben nu van plan mcsa 2008 server admin te gaan doen (dus niet Enterprise Admin) en dan later dit te upgraden met 3 certs naar het oude (en toch nieuwe) MCSE 2012
[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 24-06-2012 23:16 ]
[quote]shadowman12 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:15:
[...]
Je bedoeld MCTIP:Server Admin? MCSA 2008 Server Admin bestaat niet, je hebt alleen pas MCSA: Windows Server 2008 erbij gekregen.
juist die ja
[...]
Je bedoeld MCTIP:Server Admin? MCSA 2008 Server Admin bestaat niet, je hebt alleen pas MCSA: Windows Server 2008 erbij gekregen.
juist die ja
Welke briljante afdeling heeft bedacht om het zo onduidelijk te maken vraag ik me steeds weer af... We hadden mcsa en mcse dat moest mcitp worden, om vervolgens alleen mcsa weer terug te laten keren?

Verwijderd
MCSE 2012 bestaat wel weer.dennismaus schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 06:23:
Welke briljante afdeling heeft bedacht om het zo onduidelijk te maken vraag ik me steeds weer af... We hadden mcsa en mcse dat moest mcitp worden, om vervolgens alleen mcsa weer terug te laten keren?
alleen 2008 heeft alleen de MCSA...
MCSE 2012 bestaat niet! De volgende MCSA's en MCSE's zijn nieuw:
MCSA: SQL Server 2012 http://www.microsoft.com/...cert-sql-server-mcsa.aspx
MCSA: Windows Server 2008 http://www.microsoft.com/...-windows-server-mcsa.aspx
MCSA: Windows Server 2012 http://www.microsoft.com/...-windows-server-MCSA.aspx
MCSE: Desktop Infrastructure http://www.microsoft.com/...sktop-infrastructure.aspx
MCSE: Server Infrastructure http://www.microsoft.com/...erver-infrastructure.aspx
MCSE: Private Cloud http://www.microsoft.com/...n/cert-private-cloud.aspx
MCSE: Data Platform http://www.microsoft.com/...server-data-platform.aspx
MCSE: Business Intelligence http://www.microsoft.com/...usiness-intelligence.aspx
MCSA: SQL Server 2012 http://www.microsoft.com/...cert-sql-server-mcsa.aspx
MCSA: Windows Server 2008 http://www.microsoft.com/...-windows-server-mcsa.aspx
MCSA: Windows Server 2012 http://www.microsoft.com/...-windows-server-MCSA.aspx
MCSE: Desktop Infrastructure http://www.microsoft.com/...sktop-infrastructure.aspx
MCSE: Server Infrastructure http://www.microsoft.com/...erver-infrastructure.aspx
MCSE: Private Cloud http://www.microsoft.com/...n/cert-private-cloud.aspx
MCSE: Data Platform http://www.microsoft.com/...server-data-platform.aspx
MCSE: Business Intelligence http://www.microsoft.com/...usiness-intelligence.aspx
Mooi overzicht, die kan/moet in de OP!
Maar begrijp ik nu goed dat ik niet kan upgraden van MCITP:SA naar MCSA 2012?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Net 70-680 gehaald met een score van 940. Sybex boek Testout en Trainsignal films gebruikt.
Nu gaan we voor 70-640!
Nu gaan we voor 70-640!
Ehh...het is druk op TechEd dat ik helemaal vergeet te melden dat ik afgelopen maandag zowel de beta voor Windows Server 2012 als die voor Windows 8 gedaan heb. Ze zijn allebij best te doen, zolang je maar beetje bekend met de nieuwe versies. Daarnaast moet je natuurlijk ook gewoon kennis hebben van voorgaande versies, aangezien er veel vragen natuurlijk ook al in het Windows 7 of de Windows Server 2008 zijn gesteld...
At your service, ze staan in de OP/TSArfman schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:54:
Mooi overzicht, die kan/moet in de OP!
Je kunt wel upgraden van MCTIP:SA van MCSA 2012. Als het goed is ben je als MCTIP:SA automatisch MCSA:Windows Server 2008 geworden. Daarna moet je nog 70-417 doen.
[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 27-06-2012 12:50 ]
Ah juist, dat had ik even over het hoofd gezien. Bedankt!shadowman12 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:43:
[...]
At your service, ze staan in de OP/TS
Je kunt wel upgraden van MCTIP:SA van MCSA 2012. Als het goed is ben je als MCTIP:SA automatisch MCSA:Windows Server 2008 geworden. Daarna moet je nog 70-417 doen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het is idd erg druk mijzelf heb gisteren 70-246 gedaan en gehaald. Was goed te doen!TheVMaster schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:14:
Ehh...het is druk op TechEd dat ik helemaal vergeet te melden dat ik afgelopen maandag zowel de beta voor Windows Server 2012 als die voor Windows 8 gedaan heb. Ze zijn allebij best te doen, zolang je maar beetje bekend met de nieuwe versies. Daarnaast moet je natuurlijk ook gewoon kennis hebben van voorgaande versies, aangezien er veel vragen natuurlijk ook al in het Windows 7 of de Windows Server 2008 zijn gesteld...
Omdat 70-659 al had heb ik nu meteen MCSE: Prived Cloud
Twijfel nog om 2012 beta te doen morgen of vrijdag?
Welk emailadres gebruiken jullie als je contact wilt opnemen met Prometric? Werkt webmaster@prometric.com nog steeds?
Ik gebruik meestal dit contactformulier. De website van Prometric is trouwens enorm veranderd zegYanze schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:37:
Welk emailadres gebruiken jullie als je contact wilt opnemen met Prometric? Werkt webmaster@prometric.com nog steeds?
https://www.prometric.com...act-us/Pages/default.aspx
Beta voor Server 2012 ook gedaan. Moet zeggen dat hij anders was dan ik verwacht had
Volgens mij zijn de andere server 2012 examens toch meer mijn ding.
Nu langzaam maar eens beginnen te leren voor de Windows 8 Beta.
Nu langzaam maar eens beginnen te leren voor de Windows 8 Beta.
Ik wil gaan voor het MCSA of MCITP traject (70-640, 70-642 en 70-646).
Heb al 70-680 en 70-685 in de pocket (MCITP: Enterprise Desktop Support Technician on Windows 7)
Maar met welk certificaat in het MCSA/MCITP traject zal ik moeten beginnen?
Mij lijkt 70-646 omdat die globaal wat over server 2008 zegt en 70-640 en 70-642 over een toepassing op de server gaan.
Heb ik gelijk?? Hoor het graag van jullie!
Heb al 70-680 en 70-685 in de pocket (MCITP: Enterprise Desktop Support Technician on Windows 7)
Mij lijkt 70-646 omdat die globaal wat over server 2008 zegt en 70-640 en 70-642 over een toepassing op de server gaan.
Ben zelf begonnen met 70-640, persoonlijk had dit ook mijn voorkeur. Veel lesstof over domain controllers,domains, forests,dns,group policy enz. Oftewel een goede basis. Heb daarna 70-642 gepakt.mannetje19 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 10:39:
Ik wil gaan voor het MCSA of MCITP traject (70-640, 70-642 en 70-646).
70-640
70-642
70-646
Dat is de "geldende" volgorde en zo heb ik het ook gedaan. Stof sloot ook redelijk aan.
70-642
70-646
Dat is de "geldende" volgorde en zo heb ik het ook gedaan. Stof sloot ook redelijk aan.
Verwijderd
Ik wil komende week het boek: Configuring Microsoft Exchange Server 2010 (70-662) openslaan.
Ik heb net mijn HBO afgerond en wil mijn certificering op orde krijgen..
Wil ook eigenlijk zsm mijn MCITP etc op orde krijgen maar twijvel of ik nog met 2008 moet beginnen of dat ik ff wacht tot 2012 goed beschikbaar is.. Daarom doe ik nu ook eerst Exchange..
Ik heb zeer ruime ervaring met 2008 en heb hier ook al veel projecten mee gedaan op het werk en op school, dus ik zal er makkelijk doorheen lopen.
Leer liever vanuit een boek bv Self-Paced trainingen van MS, dan vanaf diverse sites met info.
Iemand een idee wanneer normaal de MS Press boeken zullen komen voor 2012?
Ik heb net mijn HBO afgerond en wil mijn certificering op orde krijgen..
Wil ook eigenlijk zsm mijn MCITP etc op orde krijgen maar twijvel of ik nog met 2008 moet beginnen of dat ik ff wacht tot 2012 goed beschikbaar is.. Daarom doe ik nu ook eerst Exchange..
Ik heb zeer ruime ervaring met 2008 en heb hier ook al veel projecten mee gedaan op het werk en op school, dus ik zal er makkelijk doorheen lopen.
Leer liever vanuit een boek bv Self-Paced trainingen van MS, dan vanaf diverse sites met info.
Iemand een idee wanneer normaal de MS Press boeken zullen komen voor 2012?
Even een grapje tussendoor. HBO afgerond en dan twijvel zo schrijven... 
Ik zou persoonlijk voor 2008 certificaten gaan, omdat de meeste bedrijven of nog op 2003 draaien of net zijn overgestapt naar 2008.
Succes met je keuze!
Ik zou persoonlijk voor 2008 certificaten gaan, omdat de meeste bedrijven of nog op 2003 draaien of net zijn overgestapt naar 2008.
Succes met je keuze!
MCSA (voorheen MCITP:SA) 2008 doen, straks 1 upgrade examen naar 2012 doen en klaar ben je.
Verwijderd
Ik heb geen Nederlands gestudeerdThajunior schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:06:
Even een grapje tussendoor. HBO afgerond en dan twijvel zo schrijven...
Succes met je keuze!
Zal voor dat upgrade examen ook goede lesstof beschikbaar komen zoals bv een MS-Press boek?
Zojuist 70-649 besteld voor volgende week donderdag.
trainingen al gehad, nu nog even examen voorbereiding de komende week.
Als ik slaag doe ik 70-680 er achter aan met als laatste 70-647.
Dan mag ik mij MCITP-Enterprise Administrator noemen.
trainingen al gehad, nu nog even examen voorbereiding de komende week.
Als ik slaag doe ik 70-680 er achter aan met als laatste 70-647.
Dan mag ik mij MCITP-Enterprise Administrator noemen.
You can't free a fish from water.
Leuk dit topic, wist niet dat het bestond op Tweakers!
Nu nog wat aan het oefenen voor m'n 70-680 examen. Ik probeer op dit moment als enige uit mijn klas/leerjaar (MBO Netwerkbeheer niveau 4) de Microsoft Certificaten te behalen. Inmiddels CCNA Discovery (binnenkort CCNA, en daarna verder) en certificaat Aries (stelt ook niks voor) op zak. Ook één van de weinige die die gehaald hebben op school, zonder 'vals te spelen'. Hierna volgt denk ik de 70-640 als beste doorstroming naar netwerkbeheer? Hoop volgende week m'n examen te kunnen plannen.
Nu nog wat aan het oefenen voor m'n 70-680 examen. Ik probeer op dit moment als enige uit mijn klas/leerjaar (MBO Netwerkbeheer niveau 4) de Microsoft Certificaten te behalen. Inmiddels CCNA Discovery (binnenkort CCNA, en daarna verder) en certificaat Aries (stelt ook niks voor) op zak. Ook één van de weinige die die gehaald hebben op school, zonder 'vals te spelen'. Hierna volgt denk ik de 70-640 als beste doorstroming naar netwerkbeheer? Hoop volgende week m'n examen te kunnen plannen.
Verwijderd
ik heb even gezocht, maar kon het niet vinden..
welke boeken gebruiken jullie om te leren?
Ik weet dat er verschillende uitgevers e.d. zijn. Maar zelfs Microsoft heeft verschillende editites, een trainingkit en een "gewoon boek"
Wat gebruiken jullie normaal? Of leren jullie via e-books en online oefentesten?
Ik weet dat er verschillende uitgevers e.d. zijn. Maar zelfs Microsoft heeft verschillende editites, een trainingkit en een "gewoon boek"
Wat gebruiken jullie normaal? Of leren jullie via e-books en online oefentesten?
Ik gebruik meestal de Microsoft Press Self Placed Training Kits, of al die niet beschikbaar is gewoon TechNet. Ook vind ik de TrainSignal video's wel handig. En natuurlijk een eigen lab om te spelen.Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:49:
ik heb even gezocht, maar kon het niet vinden..
[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 05-07-2012 10:00 ]
Verwijderd
ah, ok.shadowman12 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:59:
[...]
Ik gebruik meestal de Microsoft Press Self Placed Training Kits, of al die niet beschikbaar is gewoon TechNet. Ook vind ik de TrainSignal video's wel handig. En natuurlijk een eigen lab om te spelen.
ik kan het verschil niet ontdekken tussen die en een andere; namelijk deze:
http://www.bol.com/nl/p/m...ng-wind/1001004011299913/
http://www.bol.com/nl/p/70-640/1001004010644273/
alleen dat bij de trainingkit meer oefen materiaal zit?
Sommige willen trouwens ook echt grof geld verdienen met een oefenexamen. Een echt goede gratis site heb ik nog niet gevonden, maar dat komt wel.
Een test omgeving kan ik zelf ook maken inderdaad, maar ik merk wel ald at er toch veel in zit waar ik nog nooit mee heb gewerkt...
Het verschil tussen deze twee is dat de eerste een Self Placed Learning Kit is (voor zelfstudie), en de tweede een MOC(Microsoft Official Academic Course) boek is, voornamelijk gebruikt bij de cursussen (dus beknopter)Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:09:
[...]
ah, ok.
ik kan het verschil niet ontdekken tussen die en een andere; namelijk deze:
http://www.bol.com/nl/p/m...ng-wind/1001004011299913/
http://www.bol.com/nl/p/70-640/1001004010644273/
alleen dat bij de trainingkit meer oefen materiaal zit?
Sommige willen trouwens ook echt grof geld verdienen met een oefenexamen. Een echt goede gratis site heb ik nog niet gevonden, maar dat komt wel.
Een test omgeving kan ik zelf ook maken inderdaad, maar ik merk wel ald at er toch veel in zit waar ik nog nooit mee heb gewerkt...
Verwijderd
aha, danku!shadowman12 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:12:
[...]
Het verschil tussen deze twee is dat de eerste een Self Placed Learning Kit is (voor zelfstudie), en de tweede een MOC(Microsoft Official Academic Course) boek is, voornamelijk gebruikt bij de cursussen (dus beknopter)
dan gaat het dat boek worden.
dan moet het wel goed komen, als er nog iemand websites heeft met gratis oefenexamens hoor ik dat ook graag
Websites met gratis oefenexamens bestaan volgens mij niet...nouja....de sites die illegaal spul aanbieden zoals Testkings etc...maar eh....wat ik zeg..da's illegaalVerwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:36:
[...]
aha, danku!
dan gaat het dat boek worden.
dan moet het wel goed komen, als er nog iemand websites heeft met gratis oefenexamens hoor ik dat ook graag
Verwijderd
hm, dat is wel jammer dan...TheVMaster schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:52:
[...]
Websites met gratis oefenexamens bestaan volgens mij niet...nouja....de sites die illegaal spul aanbieden zoals Testkings etc...maar eh....wat ik zeg..da's illegaal
die testkings is betaald trouwens, er is wel iets van examcollections? met een of ander vaag programma e.d.
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:53:
[...]
hm, dat is wel jammer dan...
die testkings is betaald trouwens, er is wel iets van examcollections? met een of ander vaag programma e.d.
ExamCollections is ook een verzameling van 'geripte' Testking etc. examens..en is dus ook niet helemaal legaal
[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 05-07-2012 12:05 ]
Mensen wat tips voor wat goede Powershell (als het kan v3.0) studyboeken of iets dergelijks?
Ik heb al redelijk wat Powershell kennis (vindt ik zelf) en met behulp van google.com kan je natuurlijk veel vinden etc.
Echter....* Pedr0 wil meer Powershell kennis op gaan doen!
Ik heb al redelijk wat Powershell kennis (vindt ik zelf) en met behulp van google.com kan je natuurlijk veel vinden etc.
Misschien een goede Powershell cursus volgen?Pedr0 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:10:
Mensen wat tips voor wat goede Powershell (als het kan v3.0) studyboeken of iets dergelijks?
eh...als je al redelijk veel PowerShell kennis hebt is het dan niet gewoon verstandig om er lekker veel mee te werken? Misschien wat video's van Don Jones kijken.....?shadowman12 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:19:
[...]
Misschien een goede Powershell cursus volgen?
Hoe vaak kun je eigenlijk een upgrade examen doen? Bijvoorbeeld van MCSA 2008 naar MCSA 2012?
Ik heb wel eens gehoord van iemand dat je dat maar een keer mag doen klopt dat?
Ik heb wel eens gehoord van iemand dat je dat maar een keer mag doen klopt dat?
Wat is een goede cursus dan ?shadowman12 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:19:
[...]
Misschien een goede Powershell cursus volgen?
Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.