[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 05:11

@r!k

It is I, Leclerq

Zojuist nog geregistreerd voor mcp learning awards dus het is nog mogelijk.

Verder nu druk bezig met thuis prutsen om dat laatste beetje kennis op te doen voor mijn 70-238 examen volgende week. Zodra die binnen is gaan we door met exchange 2010.
racoon schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:33:
Iemand die mij kan vertellen welke lastiger is de 70-646 of d e 70-647?
647 vond ik persoonlijk lastiger maar is nog steeds goed te doen. Goed lezen blijft key bij MS examens, zitten helaas nog steeds zoveel strikvragen in.

[ Voor 40% gewijzigd door @r!k op 22-04-2010 08:53 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Yeaah.....net ook een mail gehad dat ik geslaagd ben voor de Win2k8 R2, Desktop Virtualization :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb mezelf kunnen registreren voor het mcp learning awards programma.
Het enig dat ik nu kan is 2nd shot vouchers aanvragen ?
Daar heb je dus niet heel veel aan, omdat iedereen die zelf al kan aanvragen.....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
ZeRoC00L schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:15:
Daar heb je dus niet heel veel aan, omdat iedereen die zelf al kan aanvragen.....
:+ Het is een pilot he....volgens mij is het de bedoeling dat je ook gratis examen vouchers kunt aanvragen, maar die zul je wel moeten verdienen met het doen/halen van examens lijkt me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Ik heb me inderdaad ook net nog kunnen registreren.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 22:47
Helaas, 669 is niet binnen. Baal er wel van, maar had het al wel verwacht.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 11:42
ZeRoC00L schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:15:
Heb gisterenavond kunnen registeren en ook ik vond alleen voor second shot wat terug op de site.
Denk dat het aanmelden voor examen voucher pas kon nadat je geregistreerd bent en hiervoor moet inschrijven via de pagina na inlog.
Is waarschijnlijk niet meer beschikbaar omdat de 10.000 al gepasseerd zijn.
Als dit het geval is dan is de instructie in de mail niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
fonias schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:23:
[...]

Heb gisterenavond kunnen registeren en ook ik vond alleen voor second shot wat terug op de site.
Denk dat het aanmelden voor examen voucher pas kon nadat je geregistreerd bent en hiervoor moet inschrijven via de pagina na inlog.
Is waarschijnlijk niet meer beschikbaar omdat de 10.000 al gepasseerd zijn.
Als dit het geval is dan is de instructie in de mail niet correct.
'k zal eens ff informeren..want alleen second shot is natuurlijk ruck :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:54

Qwerty-273

Meukposter

Op dit moment heeft MS alleen second shot in de aanbieding. Vorig jaar hadden ze ook tijdelijk korting vouchers beschikbaar voor 15,25,35 procent korting als ik me niet vergis op bepaalde examens. Als deze weer beschikbaarkomen voor het publiek, verwacht ik ze ook direct in het Learning Rewards programma.

-- dit programma draait dan volgens mij ook niet om het aanbieden van kortingen die niet publiekelijk te verkrijgen zijn, maar dat juist jij - als de spil in je community - makkelijk zulke vouchers uit kan geven, en dat jij er vervolgens punten mee spaart die je weer in kan wisselen voor goodies / korting vouchers. ZOdat jij een pro-actieve rol speelt in die groep. En dat ze een inzicht krijgen welke MCT/MCP welke groep(en) aanspreekt die actief bezig is met het behalen van MS certificeringen.

[ Voor 45% gewijzigd door Qwerty-273 op 22-04-2010 13:48 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 11:00
Qwerty-273 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:43:
Op dit moment heeft MS alleen second shot in de aanbieding. Vorig jaar hadden ze ook tijdelijk korting vouchers beschikbaar voor 15,25,35 procent korting als ik me niet vergis op bepaalde examens. Als deze weer beschikbaarkomen voor het publiek, verwacht ik ze ook direct in het Learning Rewards programma.

-- dit programma draait dan volgens mij ook niet om het aanbieden van kortingen die niet publiekelijk te verkrijgen zijn, maar dat juist jij - als de spil in je community - makkelijk zulke vouchers uit kan geven, en dat jij er vervolgens punten mee spaart die je weer in kan wisselen voor goodies / korting vouchers. ZOdat jij een pro-actieve rol speelt in die groep. En dat ze een inzicht krijgen welke MCT/MCP welke groep(en) aanspreekt die actief bezig is met het behalen van MS certificeringen.
Je hebt helemaal gelijk! Als MCT-er heb ik dit al drie jaar en ik moet zeggen het is zelfs voor mij vrij onmogelijk genoeg vouchers uit te delen (min. 10 per kwartaal) om gratis examens te krijgen, heel veel mensen kopen bij een training al een voucher of doen alles via de baas. Dus leuk dat je je aanmeld maar verwacht er niet teveel van!

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:14
SkiFan schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:09:
Helaas, 669 is niet binnen. Baal er wel van, maar had het al wel verwacht.
Hier het zelfde helaas ook niet gehaald, jammer dat je niet te zien krijgt wat je score is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
NielsHarley schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:36:
[...]

Hier het zelfde helaas ook niet gehaald, jammer dat je niet te zien krijgt wat je score is.
Normaal gesproken ontvang je die gewoon over een paar weken per post thuis en anders moet je over paar weken ff bellen met Prometric in Lelystad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 17:42
Ik heb ook al heeeel lang geen score meer ontvangen. De enige score die ik thuis heb ontvangen is van een van de windows 7 beta examens geweest.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 23:49
Net 70-686 gedaan, ben nu ook Enterprise Desktop Administrator, de drie major MCITP routes binnen dus.

Nu opmaken voor SCOM, SCCM, Exchange 2007/2010 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-04 23:30
technopeuter schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:10:
[...]
Je hebt helemaal gelijk! Als MCT-er heb ik dit al drie jaar en ik moet zeggen het is zelfs voor mij vrij onmogelijk genoeg vouchers uit te delen (min. 10 per kwartaal) om gratis examens te krijgen, heel veel mensen kopen bij een training al een voucher of doen alles via de baas. Dus leuk dat je je aanmeld maar verwacht er niet teveel van!
Ik heb anders een heleboel 20% vouchers uitgedeeld, voornamelijk hier via tweakers. Vorig kwartaal had ik daarmee 290 punten gespaard, dus 29 mensen hebben een examen geboekt met één van mijn vouchers, waardoor ik 5 vouchers voor gratis examens kreeg. Het nadeel is wel dat die 5 vouchers maar 2 maanden geldig zijn, en ik het druk heb gehad afgelopen tijd. Nu 'moet' ik dus in 2 weken nog 4 examens doen 8)7

Overigens heb ik nog een hele 'stapel' 20% kortings vouchers, die zijn echter slechts tot 30 juni geldig, maar als iemand er nog 1 of meer wil hebben moet je me maar DM'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
gisteren kwam ik om 13:45 binnenlopen om training te geven, vertelde de receptioniste dat ik een examen had staan, dat dus ff tussendoor gedaan. de 70-680 in 40min. zonder voorbereiding, zonder ook maar een boek te hebben gelezen.
700 punten.... :9

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05 12:44
Ik heb een examen gepland op 31 Mei voor Windows Server Administrator 70-646. Ik ben een student en ik studeer Systeem Beheer MBO. Om mezelf te kunnen voorbreiden voor dat examen, hebben we alleen toegang tot E-Learning oefeningen. Ondertussen heb ik geinformeerd bij IT Academy en zij hebben mij verteld dat ik aan E-learning weinig heb voor het examen, en om mezelf optimaal te kunnen voorbreiden is het aangeraden om het boek "MCITP Self-Paced Training Kit Exam 70-646" te gaan bestuderen.

Mijn vragen zijn voor de mensen die het examen 70-646 hebben gedaan. Ik wil graag weten hoe zij zich hebben voorbreid voor dat examen? Welke middelen hebben jullie gebruikt en wat is het beste manier om hierop te gaan voorbreiden? Is het veel kennis geëist om die examens te kunnen behalen?

En aangezien de tijd, is 1 maand tijd genoeg om dat boek te gaan bestuderen voor dat examen?

[ Voor 5% gewijzigd door kardox op 27-04-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 22:26
Ik heb zelf examens gehaald waar ik binnen 6dagen van het begin tot het einde alles moest leren zonder voorkennis. En zo heb ik in 4 weken tijd 4 examens gehaald.
Dus het is wel mogelijk...
Ik heb het dan wel gedaan met de Self-Paced Training Kit boeken (al dan niet in PDF) icm. een videocursus die ik gevonden had.
Wel had me school in die 4 weken er wel onder te lijden.

[ Voor 8% gewijzigd door Lennart_1337 op 27-04-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Vergeet daarnaast natuurlijk ook niet dat er een verband is met praktijkervaring / kennis die je al vantevoren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Even het topic weer wat omhoogschoppen :)

Bij Microsoft hebben ze wat elearning dingen voor niks. Slechter en dommer wordt je er niet van dus wellicht voor wat mensen interessant:

http://borntolearn.mslear...urces-for-developers.aspx

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-02 22:40
@Lennart_1337: En waar heb je video cursussen gevonden?
Ik vind het altijd veel makkelijker als ik video's kan bekijken.
In plaats van altijd maar gewoon te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:09
Even een vraag ik heb vorige week MCITP EA gehaald, maar voorheen kon je op de MCP site je nieuwe creditcard aanvragen. Moet dit tegenwoordig op een andere manier of wordt dit automatisch opgestuurd?

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Nee, die kaartjes zijn er al een tijdje niet meer, in plaats daarvan heb je tegenwoordig de virtual businesscard;

https://www.mcpvirtualbus...ed4661f8d/interactivecard

En de volgende vraag, de papieren certificaten, die zijn vervangen door electronische, was er eigenlijk sceptisch over, maar vind ze nu toch wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Sven_Vdb schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:16:
@Lennart_1337: En waar heb je video cursussen gevonden?
Ik vind het altijd veel makkelijker als ik video's kan bekijken.
In plaats van altijd maar gewoon te lezen.
Er zijn videocursussen te koop bij een aantal bedrijven.

voorbeelden hiervan zijn CBT Nuggets en learnkey.

Er zijn er nog meer maar deze hebben mijn voorkeur. Learnkeys werden ook gebruikt bij new horizons, of ze dit nog steeds doen weet ik niet, laatste keer dat ik daar een cursus gevolgd heb is 4 jaar geleden.

Nog een tip, met alleen video's ben je er niet, doe de dingen ook die ze doen, op die manier doe je meteen wat praktijkervaring (hoe bescheiden dan ook) en met praktijkervaring kom je over het algemeen nog steeds een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:09
SkiFan schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:22:
Nee, die kaartjes zijn er al een tijdje niet meer, in plaats daarvan heb je tegenwoordig de virtual businesscard
Echt jammer dit, want het kost een aardige duit met geld om het gehele traject te lopen en dan kan er geeneens een creditcard meer vanaf?! :(
Natuurlijk is de online businesscard handig, maar een creditcard in je portemonnee is toch makkelijker om aan te tonen dat je voldoende gecertificeerd bent.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Heb ze nog nooit gebruikt. Then again, heb hier een goede baan, dus niet de behoefte om verder te kijken, wellicht dat het met een mindere baan anders zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Hari-Bo schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:39:
[...]

Echt jammer dit, want het kost een aardige duit met geld om het gehele traject te lopen en dan kan er geeneens een creditcard meer vanaf?! :(
Natuurlijk is de online businesscard handig, maar een creditcard in je portemonnee is toch makkelijker om aan te tonen dat je voldoende gecertificeerd bent.
Dan print je je actuele transcript toch uit als je op gesprek gaat, kunnen ze meteen zien voor welke specifieke producten je gecertificeerd bent.

Overigens heb ik nog nooit ergens een bewijs van mijn certificeringen hoeven laten zien en gezien ik bij een detacheerder werk heb ik toch al aardig wat gesprekken moeten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
@r!k schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:56:
[...]

Dan print je je actuele transcript toch uit als je op gesprek gaat, kunnen ze meteen zien voor welke specifieke producten je gecertificeerd bent.

Overigens heb ik nog nooit ergens een bewijs van mijn certificeringen hoeven laten zien en gezien ik bij een detacheerder werk heb ik toch al aardig wat gesprekken moeten voeren.
Ach in het ergste geval geef je ze even toegang tot je transcript....probleem opgelost. Die pasjes (creditcards zijn het niet hoor :+) tja...wat moet je ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
en daarvoor heb je dus je transcript sharing code, die ik gewoon op mijn cv heb staan omdat mijn transcript vele pagina's beslaat ;)

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
technopeuter schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:06:
en daarvoor heb je dus je transcript sharing code, die ik gewoon op mijn cv heb staan omdat mijn transcript vele pagina's beslaat ;)
:+ vele pagina's?? Wauw.....wat is je sharing code :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06-2020
Ik ga binnenkort mijn laatste MCSE examen doen. Zijn er momenteel vouchers in omloop voor korting op de examens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-02 22:40
@r!k schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:37:
[...]

Er zijn videocursussen te koop bij een aantal bedrijven.

voorbeelden hiervan zijn CBT Nuggets en learnkey.

Er zijn er nog meer maar deze hebben mijn voorkeur. Learnkeys werden ook gebruikt bij new horizons, of ze dit nog steeds doen weet ik niet, laatste keer dat ik daar een cursus gevolgd heb is 4 jaar geleden.

Nog een tip, met alleen video's ben je er niet, doe de dingen ook die ze doen, op die manier doe je meteen wat praktijkervaring (hoe bescheiden dan ook) en met praktijkervaring kom je over het algemeen nog steeds een stuk verder.
Tuurlijk doe ik alles nog eens in de "praktijk". Maar om een eerste zicht op iets te bekomen.
Vind ik het zeer handig om naar een video te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
KerberosX schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:12:
Ik ga binnenkort mijn laatste MCSE examen doen. Zijn er momenteel vouchers in omloop voor korting op de examens?
Ik heb nog een flink aantal 20% kortingsvouchers die tot eind juni 2010 geldig zijn. Stuur me maar een DM dan kan je er één of meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35451

Sven_Vdb schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:35:
[...]

Tuurlijk doe ik alles nog eens in de "praktijk". Maar om een eerste zicht op iets te bekomen.
Vind ik het zeer handig om naar een video te kijken.
Die methode gebruiik ik ook. In de video krijg je net dat beeld dat je nodig hebt om de theorie beter te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Zo gisteren mijn System Center Configuration Manager examen (70-401) gehaald.
Nog even het MCITP EA examen halen voor eind juni en dan heb ik weer aan mijn verplichtingen voldaan voor dit jaar :)

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 11:13
Ik werd gewezen op dit topic.....
Wil even aangeven dat ik afgelopen maandag geslaagd bent voor mijn 70-680 (configuring Windows 7) examen en nu mijn MCITP Enterprise Administrator certificaat behaald heb. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52
Zag net bij het boeken van een examen op de Prometric site dat je bij taal kon kiezen tussen 'U.S. English' en 'English Second Language'. Weet iemand het verschil hiertussen, zag dat de duur vh examen iig hetzelfde was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:29
Vanmiddag mijn 70-642 examen gehaald.... was toch een heel stuk pittiger dan verwacht.

Het feit dat ik hoorde dat vandaag een mede cursist van mij was gezakt hielp ook niet echt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Nielson schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:20:
Zag net bij het boeken van een examen op de Prometric site dat je bij taal kon kiezen tussen 'U.S. English' en 'English Second Language'. Weet iemand het verschil hiertussen, zag dat de duur vh examen iig hetzelfde was.
Volgens mij heb je als Nederlander (waar English dus je Second Language is) altijd een half uurtje ofzo meer voor je Engelstalige examen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Nano2009 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:20:
Vanmiddag mijn 70-642 examen gehaald.... was toch een heel stuk pittiger dan verwacht.

Het feit dat ik hoorde dat vandaag een mede cursist van mij was gezakt hielp ook niet echt :+
He nano!
Ik ga hem morgen doen! wish me luck!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 10:14
Ben met de laatste fase bezig van mijn Windows 2008 traject (alleen 83-640 nog doen), maar wel alvast aan het kijken naar de vervolgstappen.

Iemand ervaring met Biztalk en sharepoint Microsoft examens / trainingen / cursusmateriaal?
Ik kom vooral development zaken tegen, echter minder dagelijks beheer.

heb van zowel Sharepoint als Biztalk wel een aantal deployments gedaan en wat handmatige configuraties, maar dat geeft nog niet echt een overtuigend gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Zo , ook de 70-642 binnen.
Vrij kort examen (40 vragen maar) maar wel vrij pittig.

Nu de laatste! 646!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Ik heb binnen kort examen van 70-646. Ik ben in het boek een chapter tegen gekomen over IPV6.
krijg je ook vragen over IPV6 in het examens? moet je bijvoorbeeld kunnen calculeren of andere termen of codes kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
kardox schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:45:
Ik heb binnen kort examen van 70-646. Ik ben in het boek een chapter tegen gekomen over IPV6.
krijg je ook vragen over IPV6 in het examens? moet je bijvoorbeeld kunnen calculeren of andere termen of codes kennen?
Ik neem aan dat je dan de 70-642 al gedaan hebt? Daar zat ook al het nodige in over IPv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Laatst online: 20-08-2024
Henkje.doc schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:15:
Ben met de laatste fase bezig van mijn Windows 2008 traject (alleen 83-640 nog doen), maar wel alvast aan het kijken naar de vervolgstappen.

Iemand ervaring met Biztalk en sharepoint Microsoft examens / trainingen / cursusmateriaal?
Ik kom vooral development zaken tegen, echter minder dagelijks beheer.

heb van zowel Sharepoint als Biztalk wel een aantal deployments gedaan en wat handmatige configuraties, maar dat geeft nog niet echt een overtuigend gevoel.
SharePoint
70-630: TS:Microsoft Office SharePoint Server 2007, Configuring
70-631:TS:Microsoft Windows SharePoint Services 3.0, Configuring

Biztalk is inderdaad wel gericht op development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
reclamedoos schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:07:
[...]

Ik neem aan dat je dan de 70-642 al gedaan hebt? Daar zat ook al het nodige in over IPv6.
Nee ik heb geen 70-642 gedaan, Dit is mijn eerste examen van Microsoft.
Voor de school moet iedereen een externe certificaat halen, en om voor me zelf niet te moeilijk gaan maken heb ik het gekozen voor Microsoft en de toets 70-646.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
kardox schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:12:
[...]

Nee ik heb geen 70-642 gedaan, Dit is mijn eerste examen van Microsoft.
Voor de school moet iedereen een externe certificaat halen, en om voor me zelf niet te moeilijk gaan maken heb ik het gekozen voor Microsoft en de toets 70-646.
waarom niet de 70-640/83-640(AD basics) , die is juist veel makkelijker dan de 70-646.
Het examen is een lacherjte vooral de labs die je moet maken(kan je met je ogen dicht nog wel aanklikken).
Dan krijg je daarna nog maar 30 vragen(van vrij simpel niveau).

in 642 en 646 komt vrij veel terug uit 640 , vandaar dat ik deze ook nog wel vind gaan , maar zonder de 640 waren ze zeker moeilijker geweest.

Om IPv6 moet je je tijdens het examen niet druk maken , enigste wat je moet kennen is het verschil tussen de adres types(link local, unique local en global adres)

EDIT:
Vraagje van mijn kant.
Als ik straks de MCITP(640,642 en 646) reeks heb , word ik dan met exchange(2010 bij voorkeur) MCITP SA of EA? of moet daar meer voor gehaald worden?

[ Voor 9% gewijzigd door degroot op 08-05-2010 23:19 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
degroot schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:17:
[...]

waarom niet de 70-640/83-640(AD basics) , die is juist veel makkelijker dan de 70-646.
Het examen is een lacherjte vooral de labs die je moet maken(kan je met je ogen dicht nog wel aanklikken).
Dan krijg je daarna nog maar 30 vragen(van vrij simpel niveau).

in 642 en 646 komt vrij veel terug uit 640 , vandaar dat ik deze ook nog wel vind gaan , maar zonder de 640 waren ze zeker moeilijker geweest.

Om IPv6 moet je je tijdens het examen niet druk maken , enigste wat je moet kennen is het verschil tussen de adres types(link local, unique local en global adres)

EDIT:
Vraagje van mijn kant.
Als ik straks de MCITP(640,642 en 646) reeks heb , word ik dan met exchange(2010 bij voorkeur) MCITP SA of EA? of moet daar meer voor gehaald worden?
Ik heb het niet geweten, anders had ik 70-640/83-640(AD basics) gekozen. Alleen ik heb ondertussen een boek van 50 euro voor 646 gekocht en ben 2 chapters verder en moet eind deze maand een examen afleggen in Eindhoven.

Ik ga zeker opzoeken wat het allemaal is. Bedankt voor je tip.

EDIT: net gekeken bij Prometric Exam Selection, en die hebben ze niet voor Eng en Ned, ze hebben voor andere talen alleen. :S
Welke taal heb jij gedaan? en via welke bedrijf heb jij het gedaan?

[ Voor 13% gewijzigd door kardox op 09-05-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
degroot schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:17:
[...]

EDIT:
Vraagje van mijn kant.
Met de bovengenoemde examens wordt je MCTIP:SA. MCTIP:EA wordt je met het examen 70-647 erbij te doen.Voor MCTIP:EA moet je nog een client examen erbij, 70-680 doen, het Windows 7 examen

Exchange 2010 heeft twee aparte examens en een aparte titel: MCTIP:Enterprise Messaging Administrator 2010:
70-662:TS: Microsoft Exchange Server 2010, Configuring
70-663:Pro: Designing and Deploying Messaging Solutions with Microsoft Exchange Server 2010
Deze ga ik binnenkort ook doen, alleen de training kit komt hiervoor pas in augustus, op dit moment is er alleen nog een cursus beschikbaar. Een goed alternatief tot dat kan het volgende boek zijn:
Exchange Server 2010 Unleashed

edit:
Ik heb een aantal Second Shot vouchers, waarmee je gratis als je de eerste keer faalt het examen opnieuw kan doen. Stuur me even een DM als je intresse hebt, dan stuur ik hem naar je toe.

[ Voor 31% gewijzigd door Turdie op 09-05-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Gevonden onder 083....Alleen ik dacht dat 70-646 makkelijkste is, omdat alleen maar 45 multiple choice vragen zijn en geen simulations. Kunnen jullie mij meer informeren hierover? want dan ga ik overstappen van 70-646 naar 70-640.

[ Voor 33% gewijzigd door kardox op 09-05-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
kardox schreef op zondag 09 mei 2010 @ 00:48:
Gevonden onder 083....Alleen ik dacht dat 70-646 makkelijkste is, omdat alleen maar 45 multiple choice vragen zijn en geen simulations. Kunnen jullie mij meer informeren hierover, want dan ga ik overstappen van 70-646 naar 70-640. Is het trouwens nog mogelijk je examens wijzigen die je al gepland hebt? plzz zeg ja.
Ja het is heel makkelijk te wijzigen tot 2 dagen voor het examen, dan moet je wel cancellen en opnieuw boeken.Maar dan wordt er geen geld gerekend. Het is ook de best volgorde om het zo te doen.
Je hebt al ware gewoon een VM, waarin je opdrachten moeten doen die je moet uitvoeren.
Mocht je willen oefenen dan kan dat hiermee:

Cert-83-640 Microsoft Certification Practice Products

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 09-05-2010 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
shadowman12 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 00:57:
[...]

Ja het is heel makkelijk te wijzigen tot 2 dagen voor het examen, dan moet je wel cancellen en opnieuw boeken.Maar dan wordt er geen geld gerekend. Het is ook de best volgorde om het zo te doen.
Je hebt al ware gewoon een VM, waarin je opdrachten moeten doen die je moet uitvoeren.
Mocht je willen oefenen dan kan dat hiermee:

Cert-83-640 Microsoft Certification Practice Products
Aha VM..daarmee oefen ik zelf ook thuis. Ik heb al paar DVD's van 70-640 kunnen vinden via andere kanalen.
Vind je 70-640 ook makkelijker dan 70-646?

Maar in E-learning zie ik dat 70-646 een stuk minder oefeningen heeft dan 70-640 en dat 70-640 uitgebreider is.

Microsoft E-Learning
•10272AE: MCTS (Exam 70-640): Configuring Windows Server 2008 Active Directory (28 Hours)

Microsoft E-Learning
•10274AE: MCITP (Exam 70-646): Windows Server 2008, Server Administrator (18 Hours)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik heb zelf de upgrade gedaan van MCSE naar MCTS, en die was best doen. 70-640 is een MCTS examen en 70-646 is een Pro examen, en MCTS is altijd makkelijker dan Pro. Het voordeel hiervan dat als je 70-646 gaat doen, je dingen zult herkennen uit 70-640, wat makkelijker leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Ok duidelijk...
Het is mij iets opgevallen in Prometric en dat is, waarom hebben ze 2 verschillende soorten ( 070 en 073 ) examen's van zelfde uitgevers zoals ik in Prometric zie? Wat is verschil tussen deze twee opties:

Bijvoorbeeld onder Program als je Microsoft selecteert en dan 70-646, OF als je onder Program Microsoft IT Academy Exams kiest maar dan hebben zij 73-646?
Er is toch maar 1 examen en die is 70-646!!? Dit is echt onduidelijk voor mij.

EDIT: OH, 73-646 is met KORTING?

[ Voor 3% gewijzigd door kardox op 09-05-2010 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
kardox schreef op zondag 09 mei 2010 @ 03:34:
Ok duidelijk...
Het is mij iets opgevallen in Prometric en dat is, waarom hebben ze 2 verschillende soorten ( 070 en 073 ) examen's van zelfde uitgevers zoals ik in Prometric zie? Wat is verschil tussen deze twee opties:

Bijvoorbeeld onder Program als je Microsoft selecteert en dan 70-646, OF als je onder Program Microsoft IT Academy Exams kiest maar dan hebben zij 73-646?
Er is toch maar 1 examen en die is 70-646!!? Dit is echt onduidelijk voor mij.
073 is volgens mij voor scholen die lid zijn van de Microsoft IT Academy, als je die examens doet als student krijg je 50% korting (i.p.v 140 euro, kosten die examens 70 euro). Op je transcript komt wel gewoon 070 te staan, het is alleen een aanduiding bij Prometric. Ik weet niet hoe streng Prometric daarop controleert of je ook echt student bent, anders zou iedereen die examens kunnen doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 09-05-2010 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
shadowman12 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 03:37:
[...]

073 is volgens mij voor scholen die lid zijn van de Microsoft IT Academy, als je die examens doet als student krijg je 50% korting (i.p.v 140 euro, kosten die examens 70 euro). Op je transcript komt wel gewoon 070 te staan, het is alleen een aanduiding bij Prometric. Ik weet niet hoe streng Prometric daarop controleert of je ook echt student bent, anders zou iedereen die examens kunnen doen.
Ja klopt idd. Ik heb een korting code gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
@ shadowman: thanks voor de info!
Ik had keuze in ISA , Exchange en SQL , maar vooralsnog trekt Exchange mij het meest, kom ik ook het meeste mee in aanraking voor mijn werk
ook thanks voor het aanbod , maar alles word via mijn werk geregeld , betaal er zelf dus niks aan :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
trouwens dat MCTS makkelijker is dan ITPro is niet mijn mening, ik vond de MCTS veel moeilijker omdat dat technische vragen zijn en ITPro de wat algemenere over een breder gebied

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Laatst online: 05-06 08:50

beerns

it is I, Leclerc

shadowman12 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 00:18:
[...]

Met de bovengenoemde examens wordt je MCTIP:SA. MCTIP:EA wordt je met het examen 70-647 erbij te doen.Voor MCTIP:EA moet je nog een client examen erbij, 70-680 doen, het Windows 7 examen
EN niet te vergeten 70-643.
Heb zelf eerst SA gedaan en heb nu 70-643 en 70-680 (best lastig eigenlijk) achter de rug. Eind juni krijg ik 70-647 nog en dan ben ik ook EA.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Wat is de meerwaarde van 70-562 over 70-528 (allebei asp.net)? Ik ben per abuis voor 528 ingeschreven, omzetten naar 562 kost me drie tientjes en voor 562 vind ik toch wat minder studiehulpmiddelen die in het verleden erg handig gebleken zijn zoals pass4sure.

Wat ik zelf uitgevogeld heb:

- Vervalt later (samen met 3.5 ipv 2.0)
- Iets nieuwere technologie (maar veel is er niet toegevoegd tussen 2.0 en 3.5)

Als dat het enige is kies ik er misschien toch voor om 528 te doen...

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
BikkelZ schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:01:
Wat is de meerwaarde van 70-562 over 70-528 (allebei asp.net)? Ik ben per abuis voor 528 ingeschreven, omzetten naar 562 kost me drie tientjes en voor 562 vind ik toch wat minder studiehulpmiddelen die in het verleden erg handig gebleken zijn zoals pass4sure.

Wat ik zelf uitgevogeld heb:

- Vervalt later (samen met 3.5 ipv 2.0)
- Iets nieuwere technologie (maar veel is er niet toegevoegd tussen 2.0 en 3.5)

Als dat het enige is kies ik er misschien toch voor om 528 te doen...
Hoezo dat? Volgens mij mag je gewoon annuleren tot 24 uur vantevoren...vervolgens boek je het andere examen (via Prometric.com?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

TheVMaster schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:25:
[...]

Hoezo dat? Volgens mij mag je gewoon annuleren tot 24 uur vantevoren...vervolgens boek je het andere examen (via Prometric.com?)...
Ik kreeg dit antwoord:
Hiervoor zullen wij onderstaand examen moeten crediteren, min de administratiekosten. (29,75)
Wij zullen weer opnieuw een examen aan moeten vragen bij Prometric en hiervan weer opnieuw een factuur op moeten sturen.
Momenteel is er niemand van de administratie, ik zal dit dan pas maandag as. 17 mei kunnen regelen voor jou. Dit is 2 dagen voor het gepande (070-528) examen.
Ik heb me zelfs vergist, ik ben gewoon 170 euro kwijt als ik het om laat zetten volgens deze vervanger 8)7

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
BikkelZ schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:41:
[...]

Ik kreeg dit antwoord:

[...]

Ik heb me zelfs vergist, ik ben gewoon 170 euro kwijt als ik het om laat zetten volgens deze vervanger 8)7
Eh....je hebt toch inloggegevens bij Prometric? PFff..dan regel je het toch zelf? :+ Afgezien van het feit dat 170 euri voor een examen wel wat meer is dan dat je betaald als je het zelf boekt via Prometric...maar dat is een ander verhaal.

Je kunt een geboekt examen zelf gewoon omzetten via prometric.com...je moet dan wel even je inloggegevens weten..maar die kun je via de telefoon gewoon opvragen. Prometric heeft overigens gewoon een kantoor in NL (Lelystad it is) met NL medewerkers :+ dus ik zeg ff bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Aangezien ik bijna klaar ben met het MCITP traject (enkel nog Windows 7 volgende week en 70-647 \o/ ) wil ik hierna Exchange 2010 gaan doen. Ik ben naast het MCTS en MCITP examen voor exchange 2010 op zoek naar een soort van hands-on cursus / training. Heeft hier iemand goede ervaringen met deze training bij een bepaald instituut (ervaring met 2007 mogen natuurlijk ook!)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 16-06 10:06
Ik heb een uitnodiguing gehad voor de volgende 2 beta examens:

71-667: TS: Microsoft SharePoint 2010, Configuring counts as credit towards the following certifications:
· MCTS: Microsoft SharePoint 2010, Configuring
· MCITP: SharePoint Administrator 2010

71-668: Pro: Microsoft SharePoint 2010, Administrator counts as credit towads the following certifications:
· MCITP: SharePoint Administrator 2010

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

TheVMaster schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:43:
[...]

Eh....je hebt toch inloggegevens bij Prometric? PFff..dan regel je het toch zelf? :+ Afgezien van het feit dat 170 euri voor een examen wel wat meer is dan dat je betaald als je het zelf boekt via Prometric...maar dat is een ander verhaal.

Je kunt een geboekt examen zelf gewoon omzetten via prometric.com...je moet dan wel even je inloggegevens weten..maar die kun je via de telefoon gewoon opvragen. Prometric heeft overigens gewoon een kantoor in NL (Lelystad it is) met NL medewerkers :+ dus ik zeg ff bellen ;)
Ga ik zo zeker even doen na mijn lunch. Vond het al zo'n raar verhaal, ze leken best flexibel met 24 uur van te voren verzetten / afzeggen en ineens dit. Blijkbaar een vervanger die er niet zo veel zin in heeft..... :(

Maar het klopt dus wel dat er heel weinig materiaal a la pass4sure voorhanden is?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
BikkelZ schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:54:
[...]

Ga ik zo zeker even doen na mijn lunch. Vond het al zo'n raar verhaal, ze leken best flexibel met 24 uur van te voren verzetten / afzeggen en ineens dit. Blijkbaar een vervanger die er niet zo veel zin in heeft..... :(

Maar het klopt dus wel dat er heel weinig materiaal a la pass4sure voorhanden is?
Ik weet niet, maar volgens mij is materiaal a la Pass4Sure niet echt ehh....'legaal' studiemateriaal. Geen idee of het wel of niet voorhanden is, als je gewoon goed studeert moet het toch ook lukken lijkt me? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Zolang ze obscure vragen stellen waarop het antwoord new BitVector32(-1) is zorg ik toch liever dat ik 4sure ben ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 11-05-2010 12:56 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
BikkelZ schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:53:
Zolang ze obscure vragen stellen waarop het antwoord new BitVector32(-1) is zorg ik toch liever dat ik 4sure ben ;)
Misschien dat je dan de stof nog eens moet bestuderen :+ De 'infra-examens' zijn over het algemeen toch goed te doen tegenwoordig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24969

Ik heb vandaag examen 70-680 gehaald.
Bij het boek dat ik hiervan had zat een hele handige cd met examenvragen met uitleg erbij.
Nu wil ik examen 70-293 gaan doen, is hier een zelfde soort examen voor? Heb het boek (al wat ouder) maar geen cd met testexamenvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Voor wie net als ik bij Prometric zocht naar het examen "Windows Server 2008 R2, Desktop Virtualization" onder nummer 70-669: het is 74-669 geworden, en is sinds 13 april live. (Ik had wel een beta examen weten te boeken maar dit kon uiteindelijk niet binnen de daarvoor geldende termijn doen.)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qOXIL2GSFRGzXro6HJKtWAoa/full.jpg

Tevens lijkt me dit het juiste moment voor een herhaling van mijn aanbod: ik heb nog meer dan 60 vouchers waarmee je 20% korting krijgt op een Microsoft examen. Het nadeel is dat deze vouchers slechts tot 30 juni 2010 geldig zijn, dus je moet wel vóór die datum examen willen en kunnen doen. Ik geef ze per 2 tegelijk uit aan iedereen die dat via DM vraagt.

Voor de duidelijkheid, en zoals ik eerder in dit topic heb gezegd: ik mag dit als MCT van Microsoft doen, en ik krijg spaarpunten voor elk examen wat is geboekt met één van mijn vouchers. Zie mijn originele post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-06 01:24
Ik heb onlangs 10 examens kunnen inkopen voor de prijs van 6. Ik geloof omdat we ook Microsoft Partner zijn. Was ook wel een leuke aanbieding. Examen kost zo nog maar 84 euro in plaats van 140.

Nu nog de examens leren en maken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

EdwinB schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:20:
Ik heb onlangs 10 examens kunnen inkopen voor de prijs van 6. Ik geloof omdat we ook Microsoft Partner zijn. Was ook wel een leuke aanbieding. Examen kost zo nog maar 84 euro in plaats van 140.
Nu nog de examens leren en maken :o
|||
\/
Qwerty-273 schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:38:
Je kan weer 20 to 40% besparen op de kosten van je examens (de actie is geldig in NL, FR, DE, SA, UK en Noord Amerika). Dit keer echter zal je een aantal vouchers (5 of 10) moeten aanschaffen. Het kan eventueel net dat verschil maken om bij je baas te leuren voor een vergoeding - of omzelf je certificering op orde te stellen.

http://www.microsoft.com/...tion/cert-it-manager.aspx
Als je dus 10 vouchers aanschaft betaal je er maar voor 6 :) actie is voor iedereen beschikbaar.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 10:14
Dank voor de links.

Voor mij persoonlijk valt op Biztalk niveau nog het meest te behalen.
Door een wat drukke en hectische periode op het werk niet veel aan studie kunnen doen. Wel theorie kunnen leren en een aantal praktische zaken ingeregeld, helaas niet de structuur kunnen pakken om echt aanvullende kennis op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 16:42
Ik heb de link hier (nog) niet voorbij zien komen maar Microsoft geeft nu een gratis 2e kans als je je examen de 1e keer niet haalt.
Zie: Microsoft Certification: Free Second Shot offer

De actie loopt tot 30 Juni 2010.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
De link is wel degelijk langsgekomen, op 14 januari:

paella in "[Microsoft Certified] Ervaringen en disc..."

[ Voor 39% gewijzigd door paella op 16-05-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 16:42
Ok maar aangezien ik nog niet zo heel lang mee lees in dit topic en ik 2nd shot ook nog niet eerder had gezien op de microsoft web-site had ik (stille) hoop dat ik eerder was.

Jij was me alleen een paar maanden te snel af. ;)

Overigens hoe is de structuur van zo'n examen, dit aangezien ik binnenkort 70-270 (XP pro voor mcsa) ga doen.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ook dat kan je in de vele posts lezen :) Gebruik de zoekfunctie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Even een reminder voor degenen die een beta invite hebben gehad, je kunt nu je sharepoint 2010 examens inboeken op prometric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 10:10

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Daamn, ik heb nog net kantje kantje die sharepoints kunnen inboeken, alles zit al bomvol.
Af en toe toch wel handig om een kameraadje te hebben op een testcenter die seats mag maken en inboeken :P

[ Voor 47% gewijzigd door Hans.Solo op 17-05-2010 09:28 ]

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:32

The Executer

Lekker belangrijk!

Zojuist log ik in op MCP, en zie hier een verkeerde straatnaam staan. De medewerker van Prometric heeft dus alsnog een fout gemaakt, terwijl ik nog duidelijk had gemaakt dat de straatnaam eindigde op een K. Nu vraag ik mij af: Moet ik nu bij Prometric of bij Microsoft aankloppen om dit te laten wijzigen?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:41
The Executer schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:55:
Zojuist log ik in op MCP, en zie hier een verkeerde straatnaam staan. De medewerker van Prometric heeft dus alsnog een fout gemaakt, terwijl ik nog duidelijk had gemaakt dat de straatnaam eindigde op een K. Nu vraag ik mij af: Moet ik nu bij Prometric of bij Microsoft aankloppen om dit te laten wijzigen?
Als het fout staat bij MCP dan kan je dat toch zelf wijzigen bij je gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:32

The Executer

Lekker belangrijk!

jjbstolk schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:57:
[...]

Als het fout staat bij MCP dan kan je dat toch zelf wijzigen bij je gegevens?
Je hebt helemaal gelijk. Ik dacht de hele pagina gehad te hebben, en te moeten zoeken in het linkermenu, maar het blijkt dat rechtsonder onder het kopje "Additional Resources" een link staat naar je profiel. Thnx!

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 22:49
Hans.Solo schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:27:
Daamn, ik heb nog net kantje kantje die sharepoints kunnen inboeken, alles zit al bomvol.
Af en toe toch wel handig om een kameraadje te hebben op een testcenter die seats mag maken en inboeken :P
Ik heb zojuist (23:25u) nog prima deze examens kunnen boeken hoor!

Overigens kreeg ik zojuist ook een mail dat de 2 developers examens voor SP2010 vandaag te boeken zijn... Be quick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:39

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Zo, zojuist 70-403 geboekt voor 4 juni. Toch maar weer eens beginnen. Mijn eerste examen dit jaar na het behalen van een hele riedel examens vorig jaar (MCSE/MCITP EA/SCOM/HYPER-V)

na 403 wil ik nog exchange gaan doen.. lijkt me ook een leuke verrijking. Denk 2007, gezien wat ik aantref momenteel bij de klant lijkt me dat de verstandigste keuze.

[ Voor 32% gewijzigd door loewie1984 op 18-05-2010 11:15 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 16:52
Zopas 70-649 Upgrading Your MCSE on Windows Server 2003 to Windows Server 2008, Technology Specialist afgelegd. Was gemakkelijker dan gedacht!

Studie materiaal: CBT Nuggets video's en MS Boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Laatst online: 21:23
biest schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:44:
Zopas 70-649 Upgrading Your MCSE on Windows Server 2003 to Windows Server 2008, Technology Specialist afgelegd. Was gemakkelijker dan gedacht!

Studie materiaal: CBT Nuggets video's en MS Boek.
Feli :) Wat was je score? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136027

Ik heb nu net de 71-668 en 667 nog kunnen boeken. Ik ga ze 4 juni doen. Werd wel weer eens tijd dat ik iets ging doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 16:52
Dwazer schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:51:
[...]

Feli :) Wat was je score? :)
Net boven de 80% :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Nice :D

Ik ga 21-6 voor de 70-648 (Ben maar MCSA ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Hehe, beta examen exchange 2010 eindelijk de score binnen. Had het niet gehaald, maar het valt nog beetje mee hoe erg niet... 604 punten. Voor weinig voorbereiding vind ik het wel kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
loewie1984 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:11:
Zo, zojuist 70-403 geboekt voor 4 juni. Toch maar weer eens beginnen. Mijn eerste examen dit jaar na het behalen van een hele riedel examens vorig jaar (MCSE/MCITP EA/SCOM/HYPER-V)

na 403 wil ik nog exchange gaan doen.. lijkt me ook een leuke verrijking. Denk 2007, gezien wat ik aantref momenteel bij de klant lijkt me dat de verstandigste keuze.
Als ik jou was zou ik dit examen niet meer doen, aangezien het niet meetelt voor de certificering MCITP Virtualisation 2008 R2. Je kunt beter de 70-659 'Windows Server 2008 R2, Server Virtualization ' doen, die gaat ook over SCVMM. Let op daar zit ook TS/RDS in, zie hier
Als je dan wil kan je (ooit) met 74-669 (Desktop Virt R2 = App-V, MED-V en VDI) en 70-693 IT Pro worden.
Met 70-403 kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beowulfx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52
degroot schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:41:
Vanochtend 83-640 gehaald(950 punten).
Die labs waren eigenlijk wel een lachertje.
Helemaal geen last gehad van haperingen op de server , ging vrij soepel.

Nu gelijk weer verder met 642 :) heb er zin an!
*knip* Dat is volgens mij niet relevant :+

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 19-05-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
paella schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:27:
Hehe, beta examen exchange 2010 eindelijk de score binnen. Had het niet gehaald, maar het valt nog beetje mee hoe erg niet... 604 punten. Voor weinig voorbereiding vind ik het wel kunnen :)
Ik heb mn exchange met 863 gehaald (71-663), 71-662 met 740 zo'n beetje... Ik heb voor mn windows mobile examen gewoon 963!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136027

Ik had voor Windows Mobile 785 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-06 15:07
Ik ga beginnen met me 70-680 vandaag me boeken binnen gekregen, lekker door spitte ;)

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:39

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Eldee schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:30:
[...]

Als ik jou was zou ik dit examen niet meer doen, aangezien het niet meetelt voor de certificering MCITP Virtualisation 2008 R2. Je kunt beter de 70-659 'Windows Server 2008 R2, Server Virtualization ' doen, die gaat ook over SCVMM. Let op daar zit ook TS/RDS in, zie hier
Als je dan wil kan je (ooit) met 74-669 (Desktop Virt R2 = App-V, MED-V en VDI) en 70-693 IT Pro worden.
Met 70-403 kan dat niet.
Dank voor het advies, ik zal er naar kijken. Die titel staat zeker op mijn 2do lijstje. Maar volgens mij telt scvmm ook mee voor de system center titel, die je behaalt als je scom, sccm en dpm gehaald hebt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
loewie1984 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:42:
[...]

Dank voor het advies, ik zal er naar kijken. Die titel staat zeker op mijn 2do lijstje. Maar volgens mij telt scvmm ook mee voor de system center titel, die je behaalt als je scom, sccm en dpm gehaald hebt.
Welke titel heb je het over? Er zijn ooit geluiden geweest over een soort MCITP System Center "Guru" maar daar heb ik al een tijdje niets meer over gehoord.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Ze komen terug trouwens met de pasjes! (al heb ik ze nog nooit gebruikt)
You spoke, we listened! Over the next few months we'll introduce enhancements to the Microsoft Certification Program---all based on your feedback:

1. Events and opportunities to connect with employers seeking MCPs
2. Reintroduction of MCP wallet cards
3. MCP e-store improvements
4. MCP Member site enhancements
5. Payment through PayPal when ordering certificates
Trouwens ook de resultaten binnen gekregen van de betaexamens van Exchange 2010. TS met 717 punten (:|) en de PRO met 880 punten (:+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Qwerty-273 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:31:
Ze komen terug trouwens met de pasjes! (al heb ik ze nog nooit gebruikt)

[...]

Trouwens ook de resultaten binnen gekregen van de betaexamens van Exchange 2010. TS met 717 punten (:|) en de PRO met 880 punten (:+)
Wat is het voordeel van die pasjes? Heb er thuis inmiddels 3 liggen, liggen een beetje te verstoffen in de kast ;)
Pagina: 1 ... 15 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.