I knowPowershell schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:20:
[...]
het gaat niet alleen over MED-V....
tot zover mijn tip

Gaat een pittig examen voor mij worden
I knowPowershell schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:20:
[...]
het gaat niet alleen over MED-V....
tot zover mijn tip
Congrats!Vorkie schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:49:
Vorige week woensdag de 83-640 gedaan.
In eerste instantie ging alles goed, totdat internet het niet deed.
Toen deed internet het weer maar wilde hij niet connecten naar de labs,
Ongeveer een uur later kunnen starten dan geplanned, maarja.
Uiteindelijk toch nog 966 punten gescored, de labs waren een lachtertje,
Nu alleen nog 70-647 en Windows 7 en ben ik klaar met mijn MCITP:EA
dank je wel,Henkje.doc schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 06:17:
[...]
Congrats!
Zou het nog uitmaken wanneer je op de dag gaat? Bv in de ochtend vroeg zodat Amerika niet meer aan het werk is?
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
http://social.microsoft.c...43-40c1-b01c-f33141f2365aPedr0 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:02:
Ben wat research aan het doen voor een collega en kan het even niet meer vinden. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit jaar (2010) de examens voor het behalen van MCSA of MCSE gaan vervallen, klopt dit?
Dus dat je deze examens niet meer kan doen na die bepaalde datum, ik dacht ergens in juli?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Staat inderdaad een stukje terug in dit topic. Denk dat het nog wel los loopt, en in ieder geval ruim van te voren aangekondigd wordt.Pedr0 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:02:
Ben wat research aan het doen voor een collega en kan het even niet meer vinden. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit jaar (2010) de examens voor het behalen van MCSA of MCSE gaan vervallen, klopt dit?
Dus dat je deze examens niet meer kan doen na die bepaalde datum, ik dacht ergens in juli?
Verwijderd
Geen idee of er VHD's zijn maar ik denk dat je minstens meer leert als je een dergelijke infra zelf opbouwt in Hyper-V of VMware.Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:49:
Weet iemand of er een soort VHD te downloaden is waar je zulke dingen in kan oefenen??
Welk onderdeel van Certificates? Dat kan van zelf een CA beheren / draaien t/m OCSP, CRL en zelfs Smartcard logon binnen een Active Directory domain. (of natuurlijk een 'simpele' website met SSL beveiligen).Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:49:
Vraagje..
Certificates en Clustering zijn 2 dingen die me nog niet helemaal liggen.
De theorie vat ik wel, maar ik wil graag op een oefen omgeving met beide oefenen nog.
Met de Testout's wordt hier vrij weinig mee geoefend.
Weet iemand of er een soort VHD te downloaden is waar je zulke dingen in kan oefenen??
Verwijderd
jaa gewoon een ca opzetten en beheren..Henkje.doc schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:15:
[...]
Welk onderdeel van Certificates? Dat kan van zelf een CA beheren / draaien t/m OCSP, CRL en zelfs Smartcard logon binnen een Active Directory domain. (of natuurlijk een 'simpele' website met SSL beveiligen).
Heb destijds voor mijn werkgever een dergelijke handleiding gemaakt voor een Windows 2003 en nu nog een keer de tijd vinden om deze naar Windows 2008 upgraden. Zeker icm wat policy's e.d.
Vind persoonlijk jammer dat in zowel het 70-646 als 70-642 boek weinig daarover terug te vinden is. Hetzelfde geldt voor EFS met smartcards. De optie komt ter sprake in hoofdstuk 11, maar helaas niet verder beschreven.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 19:00 ]
Handleiding gaat over smartcardlogon icm smartcards van een CSP en daarnaast een stuk uitleg rondom het zelf schrijven van smartcards voor een eigen CA. Wel leuk om het principe te zien werken.Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:00:
[...]
jaa gewoon een ca opzetten en beheren..
het is voor boek 70-293, dus niet super diep...
is jou handleiding nuttig denk je?
dan mag je hem wel sturen naar me hoor
@Max
Die kennis ontbreekt me om zelf een CA op te zetten en ermee te gaan testen eigenljik
Verwijderd
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 15:05 ]
Verwijderd
Zo ie zo lijkt me dat je de test omgeving niet in het productie forrest hangt? En daarnaast kan je met VMware gewoon een virtueel netwerk aanmaken dat alleen te raadplegen is voor de vm's en je host bak. Maar dat is de handleiding lezen van vmware.Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:35:
Wat ik nu NIET wil, is dat gebruikers als ze inloggen mijn testdomein zien staan.
Hoe kan ik hiervoor zorgen?
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
[ Voor 19% gewijzigd door NielsHarley op 15-03-2010 00:04 ]
ik heb hem straks om 09:00NielsHarley schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:57:
Iemand toevallig al het beta examen 71-669 gedaan? Ik ga morgen middag een poging doen. Hoop dat ik mijzelf voldoende heb ingelezen in die virtualisatie mogelijkheden en lekker aan het hobby'en geweest ook leuk/leerzaam.
edit nog wat documentatie:
http://www.jackcobben.nl/?tag=71-669
http://www.jackcobben.nl/?page_id=280
A wise man's life is based around fuck you
Powershell schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:46:
hij was idd makkelijker (das mijn mening althans) denk dat ik hem wel gehaald heb. heb ook nog flink wat 'comments' ingevuld op de vragen dus ze zullen wel even bezig zijn met nakijken
Heeft het zin om ter voorbereiding van dit examen eerst te gaan 'proefen' met de bestaande Virtualisatie examens (zoals de 70-403 & 70-652)NielsHarley schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:48:
Ik ben ook weer terug van mijn eerste Microsoft beta examen 71-669. Maar sommige feiten die ik had moeten weten had gemist met leren helaas. Heb mij veel ingelezen met info die op internet te vinden was, maar toch paar punten gemist. Gelukkig met de nodige ervaring en logisch nadenken kom je erg ver, wat het dan wel zou moeten zijn.
Verder veel vragen over de zelfde onderdelen gehad, paar punten werden erg benadrukt in mijn examen. Nu het lange wachten op de uitslag.
Ik had wel een aantal fouten in mijn examen, 1 vaag met 2 de zelfde antwoorden, paar type fouten. Dit ook doorgegeven.
Verwijderd
Je hebt dus een MCITP traject gevolgd. Ik zit namelijk met de volgende vraag:Vorkie schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:49:
Vorige week woensdag de 83-640 gedaan.
In eerste instantie ging alles goed, totdat internet het niet deed.
Toen deed internet het weer maar wilde hij niet connecten naar de labs,
Ongeveer een uur later kunnen starten dan geplanned, maarja.
Uiteindelijk toch nog 966 punten gescored, de labs waren een lachtertje,
Nu alleen nog 70-647 en Windows 7 en ben ik klaar met mijn MCITP:EA
http://www.amazon.com/Sel...-642-70-643/dp/0735625727Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:38:
[...]
Weet je zo welke boeken ik nou moet hebben? En eigenlijk lijkt mij het ook wel erg handig om een Windows 7 boek er ook bij te hebben.
Ik het over de "MCITP Self-Paced Training Kit" boeken.
[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 17-03-2010 15:07 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 18:46 . Reden: Gestuntel bij mijzelf ]
Ik zie MCITP server administrator als tegenhanger van MCSA met een duidelijke focus op het server deel. En MCITP enterprise administrator als tegenhanger van MCSE met een duidelijke focus op de globale infrastructuur.Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:41:
Om de training MCITP te voltooien heb je dus de volgende boeken nodig: Exams 70-640, 70-642, 70-643, 70-647?
Nu heb ik nog 1 vraag, misschien een beetje een domme vraag. In de tijd van MCSA en MCSE wist je dat MCSE de uitbreiding was op MCSA. Omdat dit misschien al een tijdje een andere naam heeft, is het toch nog wat onduidelijk.
Kan ik MCTP zien als een soort MCSA en de MCITP als een soort MCSE training zien?
M.a.w. MCITP is de uitbreiding op MCTP.
[ Voor 13% gewijzigd door ConZito op 17-03-2010 18:50 ]
Ik heb dan deze trajecten niet gevolgd, maar als ik zo om mij heen kijkt hebben de mensen met ervaring beduidend minder moeite met de MCITP trajecten dan de enkelingen die een een elective doen voor een specifiek stuk, noem de 70-642, deze is redelijk zware kost als je geen tot weinig ervaring hebt in de Active Directory inclusief DNS, DHCP etc...ConZito schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:48:
[...]
Verder ben ik het ook eens met ThaNetRunner, het MCSA/MCSE-traject was/is in mijn ogen beduidend moeilijker, maar dat kan ook de ervaring zijn waardoor dat nu zo overkomt.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Verwijderd
Klopt ik bedoelde inderdaad MCTS. Maar bedankt voor deze heldere uitleg. Nu weet ik ongeveer wat het allemaal inhoud en wat ik kan gaan doen.SkiFan schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:59:
Ok, even de 'officiele' uitleg.
MCTP bestaat niet, je zult MCTS bedoelen.
Ik heb het eigenlijk zelf hier meer op een fysiekboek dan op de pdfs, met een echt boek kan ik net wat lekkerde terug bladeren om iets te herhalen. We hebben trouwens hier via het werk een account bij Skillport, leuk dan heb je toegang tot het les materiaal online - maar man man man wat werkt dat tegen je. Elk hoofdstuk is een aparte module, die weer onderverdeeld is in sub modules die allemaal niet al te veel tekst bevatten maar wel tijden duren om te laden.. Dat is helaas niet echt productief leren.MAX3400 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:01:
Dan het leren; persoonlijk ben ik totaal niet van de fysieke boeken en ik gebruik dan ook de PDF-versies (die wij op werk hebben). Lekker op de ene monitor de PDF open hebben staan en op de andere monitor een 2008-machine ofzo om bepaalde theorie te kunnen testen/zoeken.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
www.degroot-it.nl
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Ik heb het dus ook niet gebruikt als leermethode.SkiFan schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:46:
Het gebruik van braindumps is illegaal en kan tot het intrekken van al je behaalde examens leiden, en verdere uitsluiting van het Microsoft programma.
Derhalve mag er hier dus niet over gediscussieerd worden.
Bovendien, als je alleen een braindump leert, val je op je werk genadeloos door de mand. Je hebt er dus niks aan. Gewoon het boek lezen/ de cursus doen, dan haal je dat examen echt wel.
[ Voor 5% gewijzigd door degroot op 18-03-2010 20:03 ]
www.degroot-it.nl
Verwijderd
Het geval bij mij is, is dat ik bij een installatie bedrijf werk. Een installatie bedrijf in de bouw. Ik ben daar systeembeheerder, maar als ondersteuning voor de mensen daar. Ik denk dat we ongeveer 150 computers hebben en 20 servers. (over 5 verschillende locaties) Deze beheer ik vrij wel in mijn eentje.MAX3400 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:01:
De MCP-site kan je bereiken veelal op 2 manieren. Als je werkgever Microsoft-partner is, kan de contactpersoon binnen het bedrijf je vaak aanmelden bij Microsoft en dan krijg je een ID zodra je je eerste examen gehaald hebt. Of je kan op persoonlijke titel examens boeken en halen en dan zal het examen-instituut je aanmelden bij Microsoft.
Verwijderd
www.degroot-it.nl
Verwijderd
Klopt het bedrijf is inderdaad ISO gecertificeerd en heeft nog een hele boel andere certificeringen. Dit is wel een mooie om als argument mee te nemen.SkiFan schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:01:
Waarschijnlijk is je werkgever ISO gecertificeerd. Een gecertificeerde systeembeheerder doet het erg goed bij de ISO-audits heb ik gemerkt. Dat alleen al moet zwaar meetellen voor je werkgever.
Verwijderd
Correct... 647 moet je sowieso dus doen en blijkbaar nog een werkstation/dingetje... Geen idee of Vista ook nog de keuze is maar met 2 examens afleggen ben je inderdaad EA.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:28:
Ik maak hier het volgende uit op waarvan ik twijfel of dit nu klopt. Ik moet nog 1 Core examen doen namelijk windows 7 configuration + windows server 2008 Application Platform configuration
Is het verschil tussen SA & EA echt maar zo klein van slecht 2 examens? Ik dan geval is mijn keuze snel gemaakt en volgt EA ook op korte termijn
Bijna niemand kiest iig meer Vista, maar meestal Windows 7, ik zal alleen specifiek Vista kiezen als je dat daadwerkelijk nodig hebt voor op je werk,MAX3400 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:30:
[...]
Correct... 647 moet je sowieso dus doen en blijkbaar nog een werkstation/dingetje... Geen idee of Vista ook nog de keuze is maar met 2 examens afleggen ben je inderdaad EA.
Ey Nick, nice dat je geslaagd bent... felidegroot schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:41:
Vanochtend 83-640 gehaald(950 punten).
Die labs waren eigenlijk wel een lachertje.
Helemaal geen last gehad van haperingen op de server , ging vrij soepel.
Nu gelijk weer verder met 642heb er zin an!
Bjorn , jij ook hier! Heb jij ook al examen gedaan?Nano2009 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:41:
[...]
Ey Nick, nice dat je geslaagd bent... felidan zie ik je de 31 weer bij de 642
www.degroot-it.nl
Jep, vorige week... geslaagd ofcourse... labs waren indeed echt veel makkelijker dan verwacht!degroot schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:53:
[...]
Bjorn , jij ook hier! Heb jij ook al examen gedaan?
Ik en Nano2009 volgens een cursus bij @The-Academy.Donnie Darko schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:33:
heeft iemand van jullie ervaring met het (MILES) MCITP Enterprise Administrator Server 2008 traject bij the Academy?
ik zit nu een beetje te tobben tussen computrain of the academy. bij computrain is het ongeveer 37 dagen, en bij the academy 20 dagen (met meer zelfstudie). voorheen ben ik alleen bij computrain geweest voor cursussen dus heb niet echt veel vergelijkings materiaal.
[ Voor 11% gewijzigd door degroot op 23-03-2010 20:19 ]
www.degroot-it.nl
[ Voor 29% gewijzigd door SkiFan op 26-03-2010 09:45 ]
[ Voor 65% gewijzigd door SkiFan op 26-03-2010 21:24 . Reden: nieuw inzicht... ]
Verwijderd
Dus nog enkel 1 elective examen te gaan voor het behalen van mijn MCSE. Hier zit ik een beetje met een dilemma welke te kiezen:70-270
70-290
70-291
70-293
70-294
70-297
Wat voor lab trainingen krijg je ongeveer op 640?degroot schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:41:
Vanochtend 83-640 gehaald(950 punten).
Die labs waren eigenlijk wel een lachertje.
Helemaal geen last gehad van haperingen op de server , ging vrij soepel.
Nu gelijk weer verder met 642heb er zin an!
Waren beta's inderdaad. De beta;s zijn nu wel afgelopen.ConZito schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:02:
Ben mezelf aan het opmaken voor 70-646, dat wil zeggen vluchtig het boek doorbladeren. Ik verwacht wederom veel herhaling en ik ga er niet al teveel tijd aan besteden. Met 700 punten ben je immers ook geslaagd
Die Virtualization Admin exams, zijn dat beta's ofzo? Want dat zou ik ook wel willen doen, staat wel leuk naast m'n VMware certificaten.
like i said.. te simpelpunisher007 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:17:
Ik vond de overige 2 virtualisatie examens toch echt niet overdreven simpel hoor, ik vond ze zelfs pittiger dan veel andere MS examens.. Van een van de twee weet je trouwens nog niet eens of je geslaagd bent en van de andere weet je je score niet, dus ik vind het wat voorbarig om ze te simpel te noemen
[ Voor 20% gewijzigd door SkiFan op 31-03-2010 09:21 ]
diskeltische lurker
* Turdie is vandaag geslaagd met 940 van de 1000 punten, was een makkelijk examen.shadowman12 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:14:
* Turdie gaat donderdag Microsoft examen doen:70-649
Voor tips en ervaringen sta ik altijd open.
[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 01-04-2010 13:46 ]
Verwijderd
Ik heb via mijn eerst een cursus gedaan bij Computrain voor MCSE, maar die inmiddels achter haalt, dus dan kun je beter gaan voor een cursus MCTIP:EA.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:14:
Hoi,
Ik heb erg veel interesse in het behalen van de certificaten. Nu ben ik bezig via mijn opleiding (ICT Beheerder) om 70-640 te behalen. Nu wil ik graag in de avonduren nog doorstuderen, bijvoorbeeld voor een ander examen.
Heeft iemand hier tips in? Of gewoon domweg de officiële boeken leren en studeren? Of een alternatieve methode pakken?
Als iemand ook suggesties heeft voor certificaten hoor ik het graag
Graag uw meningBedankt
Mijn planning voor de 640 is nuggets volgen wat tot nu toe heel goed te doen is.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:14:
Hoi,
Ik heb erg veel interesse in het behalen van de certificaten. Nu ben ik bezig via mijn opleiding (ICT Beheerder) om 70-640 te behalen. Nu wil ik graag in de avonduren nog doorstuderen, bijvoorbeeld voor een ander examen.
Heeft iemand hier tips in? Of gewoon domweg de officiële boeken leren en studeren? Of een alternatieve methode pakken?
Als iemand ook suggesties heeft voor certificaten hoor ik het graag
Graag uw meningBedankt
Lees nou ff wat die jongen post.....zo'n bootcamp in India is leuk als je baas betaalt, maar niet als MBO'er als je nog op school zitshadowman12 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:03:
[...]
Ik heb via mijn eerst een cursus gedaan bij Computrain voor MCSE, maar die inmiddels achter haalt, dus dan kun je beter gaan voor een cursus MCTIP:EA.
Een goedkopere oplossing die een aantal andere collega's hebben gedaan is in India een bootcamp doen, bijvoorbeeld hier:MCITP: Enterprise Administrator Boot Camp Training Windows Server 2008
Of natuurlijk gewoon met zelfstudie en CBT Nuggets/TrainSignal.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Hij kan natuurlijk ook even wachten todat ie een baas heeft gevonden, die het voor hem betaalt, dan is dit wat ik postte altijd handig om te wetenOogje schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:46:
[...]
Lees nou ff wat die jongen post.....zo'n bootcamp in India is leuk als je baas betaalt, maar niet als MBO'er als je nog op school zit
Verwijderd
Verwijderd
Die krijg ik automatisch volgens mijn opleiding, maar ik wil graag iets extra's doen s'avondsSkiFan schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:46:
Heel simpel, gewoon verder gaan met 70-642 en daarna 646. Zo doe je eerst je MCITP:SA
Zelfstudie werkt prima, gewoon het boek zien te krijgen, vm's optuigen, oefenen en je examen doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 23:42 ]
hele kleine dingentjesWoohooo schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:43:
[...]
Wat voor lab trainingen krijg je ongeveer op 640?
Nuggets = leuk om het globaal te begrijpen.Woohooo schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:44:
[...]
Mijn planning voor de 640 is nuggets volgen wat tot nu toe heel goed te doen is.
Elke dag nugget doen van 40 á 60min x 25 + paar avonden nog wat oefenvragen maken en eventueel boek bladeren, over maandje examen
[ Voor 37% gewijzigd door degroot op 06-04-2010 22:47 ]
www.degroot-it.nl
Suc6, laat je me weten hoe die gegaan is, ik moet hem ook nog doen.GoeiedagEem schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:10:
Ik heb vanmiddag examen 70-643: Windows Server 2008 Applications Infrastructure, Configuring.
Als ik m haal, dan is de volgende stap Windows 7 (70-680) en daarna Server 2008 Designing (70-647).
Hiermee wil ik proberen dit jaar nog MCITP: Enterprise Administrator te voltooien.
Wish me luck.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Marcel
[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 07-04-2010 20:55 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq