[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:39
Powershell schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:20:
[...]

het gaat niet alleen over MED-V....

tot zover mijn tip :>
I know O-)
Gaat een pittig examen voor mij worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vorige week woensdag de 83-640 gedaan.

In eerste instantie ging alles goed, totdat internet het niet deed.
Toen deed internet het weer maar wilde hij niet connecten naar de labs,
Ongeveer een uur later kunnen starten dan geplanned, maarja.

Uiteindelijk toch nog 966 punten gescored, de labs waren een lachtertje,

Nu alleen nog 70-647 en Windows 7 en ben ik klaar met mijn MCITP:EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
71-580 TS: Windows Mobile 6.5, Application Development uitslag staat inmiddels ook op prometric.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 18:30
Vorkie schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:49:

Congrats!

Zou het nog uitmaken wanneer je op de dag gaat? Bv in de ochtend vroeg zodat Amerika niet meer aan het werk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Henkje.doc schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 06:17:
[...]

Congrats!

Zou het nog uitmaken wanneer je op de dag gaat? Bv in de ochtend vroeg zodat Amerika niet meer aan het werk is?
dank je wel,

Mijn trainer zei dat dinsdag en woensdag de beste dagen zijn, dus heb ik dat maar aangehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ben wat research aan het doen voor een collega en kan het even niet meer vinden. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit jaar (2010) de examens voor het behalen van MCSA of MCSE gaan vervallen, klopt dit?

Dus dat je deze examens niet meer kan doen na die bepaalde datum, ik dacht ergens in juli?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pedr0 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:02:
Ben wat research aan het doen voor een collega en kan het even niet meer vinden. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit jaar (2010) de examens voor het behalen van MCSA of MCSE gaan vervallen, klopt dit?

Dus dat je deze examens niet meer kan doen na die bepaalde datum, ik dacht ergens in juli?
http://social.microsoft.c...43-40c1-b01c-f33141f2365a

Er is not geen echte datum besloten maar mogelijk dat inderdaad juli een mooie overgangsdatum is om je niet meer te certificeren op legacy OS-software.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Nu online
Ok, thx dan heeft hij nog voldoende tijd om z'n MCSA toch nog af te ronden. :)

* Pedr0 heeft zelf Exchange 2010 op de planning staan!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Pedr0 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:02:

Staat inderdaad een stukje terug in dit topic. Denk dat het nog wel los loopt, en in ieder geval ruim van te voren aangekondigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje..

Certificates en Clustering zijn 2 dingen die me nog niet helemaal liggen.
De theorie vat ik wel, maar ik wil graag op een oefen omgeving met beide oefenen nog.
Met de Testout's wordt hier vrij weinig mee geoefend.

Weet iemand of er een soort VHD te downloaden is waar je zulke dingen in kan oefenen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:49:
Weet iemand of er een soort VHD te downloaden is waar je zulke dingen in kan oefenen??
Geen idee of er VHD's zijn maar ik denk dat je minstens meer leert als je een dergelijke infra zelf opbouwt in Hyper-V of VMware.

Voor certificates zou ik zeggen: 2 servers + 1 werkstation, voor clustering 3 servers (waarvan 1 DC is).

Tutorial clustering 2008: http://technet.microsoft..../cc731844%28WS.10%29.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:49:
Vraagje..

Certificates en Clustering zijn 2 dingen die me nog niet helemaal liggen.
De theorie vat ik wel, maar ik wil graag op een oefen omgeving met beide oefenen nog.
Met de Testout's wordt hier vrij weinig mee geoefend.

Welk onderdeel van Certificates? Dat kan van zelf een CA beheren / draaien t/m OCSP, CRL en zelfs Smartcard logon binnen een Active Directory domain. (of natuurlijk een 'simpele' website met SSL beveiligen).

Heb destijds voor mijn werkgever een dergelijke handleiding gemaakt voor een Windows 2003 en nu nog een keer de tijd vinden om deze naar Windows 2008 upgraden. Zeker icm wat policy's e.d.

Vind persoonlijk jammer dat in zowel het 70-646 als 70-642 boek weinig daarover terug te vinden is. Hetzelfde geldt voor EFS met smartcards. De optie komt ter sprake in hoofdstuk 11, maar helaas niet verder beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkje.doc schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:15:
[...]

Welk onderdeel van Certificates? Dat kan van zelf een CA beheren / draaien t/m OCSP, CRL en zelfs Smartcard logon binnen een Active Directory domain. (of natuurlijk een 'simpele' website met SSL beveiligen).

Heb destijds voor mijn werkgever een dergelijke handleiding gemaakt voor een Windows 2003 en nu nog een keer de tijd vinden om deze naar Windows 2008 upgraden. Zeker icm wat policy's e.d.

Vind persoonlijk jammer dat in zowel het 70-646 als 70-642 boek weinig daarover terug te vinden is. Hetzelfde geldt voor EFS met smartcards. De optie komt ter sprake in hoofdstuk 11, maar helaas niet verder beschreven.
jaa gewoon een ca opzetten en beheren..
het is voor boek 70-293, dus niet super diep...

is jou handleiding nuttig denk je? :)
dan mag je hem wel sturen naar me hoor :D

@Max
Die kennis ontbreekt me om zelf een CA op te zetten en ermee te gaan testen eigenljik

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:00:
[...]

jaa gewoon een ca opzetten en beheren..
het is voor boek 70-293, dus niet super diep...

is jou handleiding nuttig denk je? :)
dan mag je hem wel sturen naar me hoor :D

@Max
Die kennis ontbreekt me om zelf een CA op te zetten en ermee te gaan testen eigenljik
Handleiding gaat over smartcardlogon icm smartcards van een CSP en daarnaast een stuk uitleg rondom het zelf schrijven van smartcards voor een eigen CA. Wel leuk om het principe te zien werken.
Stuur maar een DM zodat we hier wat verder over kunnen praten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee, geen idee wat

... edit: je hebt DM uitstaan zie ik!!... helaas :(

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ander vraagje, ik ga maar even beginnen om een testdomein op te zetten om wat te gaan oefenen met CA.
Op mijn werk (waar mijn eigen werkstation) in het domein zit, maak ik binnen VMware een machine aan met w2k3 ent en zet ik een domein op. Ik geef het domein een adres in de 172.18.1.x range.
Op het werk gebruiken we ipadressen in de 192.168.160.x range.

Wat ik nu NIET wil, is dat gebruikers als ze inloggen mijn testdomein zien staan.
Hoe kan ik hiervoor zorgen?

Ik zit al in een ander subnet, wat kan ik nog meer doen om dit te voorkomen dat ik dalijk voor overlast zorg in het bestaande netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:35:
Wat ik nu NIET wil, is dat gebruikers als ze inloggen mijn testdomein zien staan.
Hoe kan ik hiervoor zorgen?
Zo ie zo lijkt me dat je de test omgeving niet in het productie forrest hangt? En daarnaast kan je met VMware gewoon een virtueel netwerk aanmaken dat alleen te raadplegen is voor de vm's en je host bak. Maar dat is de handleiding lezen van vmware.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:23
Iemand toevallig al het beta examen 71-669 gedaan? Ik ga morgen middag een poging doen. Hoop dat ik mijzelf voldoende heb ingelezen in die virtualisatie mogelijkheden en lekker aan het hobby'en geweest ook leuk/leerzaam.

edit nog wat documentatie:
http://www.jackcobben.nl/?tag=71-669
http://www.jackcobben.nl/?page_id=280

[ Voor 19% gewijzigd door NielsHarley op 15-03-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:53
NielsHarley schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:57:
Iemand toevallig al het beta examen 71-669 gedaan? Ik ga morgen middag een poging doen. Hoop dat ik mijzelf voldoende heb ingelezen in die virtualisatie mogelijkheden en lekker aan het hobby'en geweest ook leuk/leerzaam.

edit nog wat documentatie:
http://www.jackcobben.nl/?tag=71-669
http://www.jackcobben.nl/?page_id=280
ik heb hem straks om 09:00 :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik heb ook al redelijk wat geleerd en heb het idee dat dit examen makkelijker zal zijn dan de vorige twee. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
hij was idd makkelijker (das mijn mening althans) denk dat ik hem wel gehaald heb. heb ook nog flink wat 'comments' ingevuld op de vragen dus ze zullen wel even bezig zijn met nakijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Powershell schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:46:
hij was idd makkelijker (das mijn mening althans) denk dat ik hem wel gehaald heb. heb ook nog flink wat 'comments' ingevuld op de vragen dus ze zullen wel even bezig zijn met nakijken ;)
O-) Dit had ik ook al vernomen hier en daar....jummie en het examen focust zich op mijn primaire expertises ;) dussuh..dat gaat een makkie worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
Ik ben ook weer terug van mijn eerste Microsoft beta examen 71-669. Maar sommige feiten die ik had moeten weten had gemist met leren helaas. Heb mij veel ingelezen met info die op internet te vinden was, maar toch paar punten gemist. Gelukkig met de nodige ervaring en logisch nadenken kom je erg ver, wat het dan wel zou moeten zijn.

Verder veel vragen over de zelfde onderdelen gehad, paar punten werden erg benadrukt in mijn examen. Nu het lange wachten op de uitslag.

Ik had wel een aantal fouten in mijn examen, 1 vaag met 2 de zelfde antwoorden, paar type fouten. Dit ook doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
NielsHarley schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:48:
Ik ben ook weer terug van mijn eerste Microsoft beta examen 71-669. Maar sommige feiten die ik had moeten weten had gemist met leren helaas. Heb mij veel ingelezen met info die op internet te vinden was, maar toch paar punten gemist. Gelukkig met de nodige ervaring en logisch nadenken kom je erg ver, wat het dan wel zou moeten zijn.

Verder veel vragen over de zelfde onderdelen gehad, paar punten werden erg benadrukt in mijn examen. Nu het lange wachten op de uitslag.

Ik had wel een aantal fouten in mijn examen, 1 vaag met 2 de zelfde antwoorden, paar type fouten. Dit ook doorgegeven.
Heeft het zin om ter voorbereiding van dit examen eerst te gaan 'proefen' met de bestaande Virtualisatie examens (zoals de 70-403 & 70-652)

@GreenBeauty2
Excuses... stond idd uit :'( Is inmiddels aangezet en je hebt mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
Die 2 examens heb ik nog niet eerder gedaan, wil ik nog wel gaan doen.

Maar als ik de skills bekijk welke je daarvoor moet leren, overlapen een aantal punten wel met het 71-669 examen.
http://www.microsoft.com/.../Exam.aspx?ID=70-403#tab2
http://www.microsoft.com/.../Exam.aspx?ID=70-652#tab2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
De 70-403 en 70-652 waren een stuk makkelijker dan de nieuwe virtualisatie examens vond ik persoonlijk. Daarnaast zijn deze ook alweer verouderd nu ivm Hyper-V R2 en SCVMM R2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:49:

Je hebt dus een MCITP traject gevolgd. Ik zit namelijk met de volgende vraag:

Ik zit er ook aan te denken om weer een Mircosoft training te gaan volgen. Ik heb 2 jaar geleden een MCSA 2003 trainig gedaan. Maar nu zit ik aan een upgrade training te denken, maar dan wel een zelfstudie.

Weet je zo welke boeken ik nou moet hebben? En eigenlijk lijkt mij het ook wel erg handig om een Windows 7 boek er ook bij te hebben.
Ik het over de "MCITP Self-Paced Training Kit" boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:38:
[...]
Weet je zo welke boeken ik nou moet hebben? En eigenlijk lijkt mij het ook wel erg handig om een Windows 7 boek er ook bij te hebben.
Ik het over de "MCITP Self-Paced Training Kit" boeken.
http://www.amazon.com/Sel...-642-70-643/dp/0735625727

Eventueel zoeken naar een combo met 70-680... :+

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 17-03-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik zou eerder voor http://www.amazon.com/Sel...0735626332/ref=pd_sim_b_4 gaan in jouw geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Volgende week vrijdag op voor 70-647. Had afgelopen vrijdag m'n MCSE upgrade examen 70-649 gedaan en wonderbaarlijk alles goed. Het hele examen viel me ook heel erg mee en de focus lag echt heel erg op de nieuwe technieken (logisch ook). Maar op een dusdanige manier dat het merendeel van de vragen met logisch nadenken al goed te beantwoorden zijn.

Als 70-647 erop zit dan pakken we 70-646 nog even mee om af te sluiten met 70-680. Dan ben ik MCITP EA en SA. Wellicht dat ik dat ene examen voor DA ook nog meepak, kleine moeite en de baas betaald het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de training MCITP te voltooien heb je dus de volgende boeken nodig: Exams 70-640, 70-642, 70-643, 70-647?

Nu heb ik nog 1 vraag, misschien een beetje een domme vraag. In de tijd van MCSA en MCSE wist je dat MCSE de uitbreiding was op MCSA. Omdat dit misschien al een tijdje een andere naam heeft, is het toch nog wat onduidelijk.
Kan ik MCTP zien als een soort MCSA en de MCITP als een soort MCSE training zien?
M.a.w. MCITP is de uitbreiding op MCTP.

Ik zit nog even wat beter op die twee sites (Amazon) te kijken en het wordt me steeds onduidelijker. Volgens mij is MCTP globaal hetzelfde als MCSA en MCSE? 8)7

Help..., als ik het volgende vraag: is het mogelijk dat iemand zowel de boeken van de MCTP als de MCITP training hier noteert?

Even als voorbeeld:
MCTP:
  • Mcts Self-Placed Training Kit (Exams 70-648 & 70-649)
MCITP:
  • MCITP Self-Paced Training Kit (Exams 70-648 & 70-649)
  • MCITP Self-Paced Training Kit (Exam 70-646)
  • MCITP Self-Paced Training Kit (Exam 70-647)
Ik denk dat ik nog steeds in MCSA tijdperk zit te denken. Deze trainig bestond uit 4 boeken. 1 boek over XP, 2 boeken over Server 2003 en in mijn geval 1 boek over Exchange 2003. Ik had verwacht dat de MCTP/MCITP ook uit meerdere boeken bestond, maar blijkbaar en dan met name MCTP bestaat uit 1 boek, maar voor 2 examens?

Zoals je kunt zien, twijfel ik dus nog. Dus alvast bedankt voor het antwoord _/-\o_

Edit: vaag, ik zit blijkbaar onder 2 verschillende namen op dit forum. onder Pachino26 en een keer onder arnoud7 8)7 Voor alle duidelijkheid, dit betreft dezelfde persoon :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 18:46 . Reden: Gestuntel bij mijzelf ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
En vandaag succesvol de 70-647 gehaald met 910 punten.
Ik heb 1 week lang nog het boek doorgenomen en alleen vanochtend een proefexamentje gedaan.

Ik moet zeggen dat een PRO examen van mij wel een tikkie moeilijker mag :|

Nu nog 1 examen, Windows 7 en dan is eindelijk de MCITP:EA binnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:41:
Om de training MCITP te voltooien heb je dus de volgende boeken nodig: Exams 70-640, 70-642, 70-643, 70-647?

Nu heb ik nog 1 vraag, misschien een beetje een domme vraag. In de tijd van MCSA en MCSE wist je dat MCSE de uitbreiding was op MCSA. Omdat dit misschien al een tijdje een andere naam heeft, is het toch nog wat onduidelijk.
Kan ik MCTP zien als een soort MCSA en de MCITP als een soort MCSE training zien?
M.a.w. MCITP is de uitbreiding op MCTP.
Ik zie MCITP server administrator als tegenhanger van MCSA met een duidelijke focus op het server deel. En MCITP enterprise administrator als tegenhanger van MCSE met een duidelijke focus op de globale infrastructuur.

Verder moet je het vergelijk gewoon loslaten, je wil uiteindelijk gewoon SA of EA worden, daar heb je nagenoeg dezelfde examen voor nodig. Je niet blind staren op de titels en Microsoft examenbrei, maar ze gewoon een voor een aftikken ;)

Verder ben ik het ook eens met ThaNetRunner, het MCSA/MCSE-traject was/is in mijn ogen beduidend moeilijker, maar dat kan ook de ervaring zijn waardoor dat nu zo overkomt.

Voor het leren gebruik ik eBooks van Microsoft en Sybex.

[ Voor 13% gewijzigd door ConZito op 17-03-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
ConZito schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:48:
[...]

Verder ben ik het ook eens met ThaNetRunner, het MCSA/MCSE-traject was/is in mijn ogen beduidend moeilijker, maar dat kan ook de ervaring zijn waardoor dat nu zo overkomt.
Ik heb dan deze trajecten niet gevolgd, maar als ik zo om mij heen kijkt hebben de mensen met ervaring beduidend minder moeite met de MCITP trajecten dan de enkelingen die een een elective doen voor een specifiek stuk, noem de 70-642, deze is redelijk zware kost als je geen tot weinig ervaring hebt in de Active Directory inclusief DNS, DHCP etc...
De PRO 70-647 is een lachertje als je de voorgaande electives al gedaan hebt, het merendeel is herhaling, alleen meer vanuit het oogpunt, "voorbereiding".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik heb een upgrade gedaan, dus ik kan de overige examens niet beoordelen, maar ik geloof best dat het weer oeverloos veel herhaling is. Dat is eigenlijk altijd wel een beetje zo geweest, maar dan opbouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 12-09 23:30
Ok, even de 'officiele' uitleg.

MCTP bestaat niet, je zult MCTS bedoelen.

MCTS: een techniek gericht examen, waarin het beheersen van bepaalde technieken aan bod komen.
MCITP: een meer strategisch gericht examen, wanneer gebruik ik wat.

MCITP:SA. Dit examen is eigenlijk de opvolger van MCSA. Het examen bestaat uit de volgende delen;
83-640, Server 2008 AD Configuring (MCTS)
70-642, Server 2008 Network Infra Configuring (MCTS)
70-646, Server 2008 Administrator (MCITP)

Heb je MCSA, dan kun je 84-640 en 70-642 vervangen door 70-648. Dit is het upgrade examen.

MCITP:EA. Dit examen is eigenlijk de opvolger van MCSE. Het bestaat uit:

83-640, Server 2008 AD Configuring (MCTS)
70-642, Server 2008 Network Infra Configuring (MCTS)
70-643, Server 2008 Applications Infra (MCTS)
70-647, Server 2008 Enterprise Admin (MCITP)
en:
70-620 (Vista Configuring)
of
70-680 (Windows 7 Configuring)
of
70-624 (gaat er binnenkort uit)

Heb je MCSE, dan kun je ipv 83-640/70-642/70-643 het upgrade examen doen: 70-649. Je moet dan dus nog een client en het pro examen.

Hiernaast heb je nog wat andere MCITP trajecten op het gebied van Server/Client beheer. Denk aan:
MCITP:VA (Virtualization Admin)
MCITP:EDST (Enterprise Desktop Support Technician)
MCITP:EDA7 (Enterprise Desktop Admin 7)
MCITP:EST7 (Enterprise Support Tech 7)
MCITP:MA2010 (Messaging Admin 2010)

En zo zijn er nog wat. http://www.microsoft.com/...ification/mcitp.aspx#tab2

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
Dat is wel een mooi doel... MCITP's verzamelen :P Ik heb er nu geloof ik iets van 7 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkiFan schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:59:
Ok, even de 'officiele' uitleg.

MCTP bestaat niet, je zult MCTS bedoelen.
Klopt ik bedoelde inderdaad MCTS. Maar bedankt voor deze heldere uitleg. Nu weet ik ongeveer wat het allemaal inhoud en wat ik kan gaan doen.

Maar Microsoft heeft het wel onduidelijk gemaakt met al deze benamingen die ook nog eens erg veel op elkaar lijken.

Nogmaals bedankt, nu heb ik een volgende uitdaging en dat is mijn baas te overtuigen. ;)

Nog 1 dingetje:
Volgen jullie deze trajecten doormiddel van zelfstudie of ga je naar een onderwijsinstituut zoals bijvoorbeeld IdeeICT. (hier heb ik mijn MCSA ook bij gehaald)

Nadeel van zo'n instituut is dat je verplicht wordt om 1 hele dag te gaan leren. Die verplichting is niet verkeerd. Maar de hele dag is teveel en halvewege de dag beginnen de lettertjes al een beetje te dansen.

Bij zelfstudie, hoe meld ik mij dan bij Microsoft aan om aan te geven dat ik zo'n traject ben ingeslagen. Zoals de MCP site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Normaal gesproken doe ik alles via zelfstudie, mn werkgever betaalt de boeken en de examens, waarbij ik dan wel moet zeggen dat ik wel zoveel mogelijk kortingen en beta's meepak.

Aanmelden voor 'een traject' hoeft niet, zoals hierboven al gemeld, je doet de examens, en 1 voor 1 vink je ze gewoon allemaal af. Als het goed is heb je al toegang tot de mcp site. Zodra je een examen uit een reeks doet, kun je via de learning planner zien welke je nog meer moet om je certificaat wat je wilt hebben te halen.

Aanmelden is gewoon een kwestie van je voor het examen aanmelden. Dit doe je bij Prometric, www.prometric.com.

Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

De MCP-site kan je bereiken veelal op 2 manieren. Als je werkgever Microsoft-partner is, kan de contactpersoon binnen het bedrijf je vaak aanmelden bij Microsoft en dan krijg je een ID zodra je je eerste examen gehaald hebt. Of je kan op persoonlijke titel examens boeken en halen en dan zal het examen-instituut je aanmelden bij Microsoft.

Dan het leren; persoonlijk ben ik totaal niet van de fysieke boeken en ik gebruik dan ook de PDF-versies (die wij op werk hebben). Lekker op de ene monitor de PDF open hebben staan en op de andere monitor een 2008-machine ofzo om bepaalde theorie te kunnen testen/zoeken. In het algemeen ben ik ongeveer 8 tot 10 uur per boek bezig, daarna nog een uurtje om de laatste restpunten door te lezen en dan ga ik op voor het examen.

Zoals hierboven ook al gemeld 70-642 is inderdaad redelijk zwaar, in verhouding tot de overige examens die leiden tot MCITP:EA alhoewel ik persoonlijk de langste tijd heb gespendeerd aan het examen 70-620 (Vista Client) aangezien je op plekken "moet configureren" die je over het algemeen als eindgebruiker nooit tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11

Qwerty-273

Meukposter

MAX3400 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:01:
Dan het leren; persoonlijk ben ik totaal niet van de fysieke boeken en ik gebruik dan ook de PDF-versies (die wij op werk hebben). Lekker op de ene monitor de PDF open hebben staan en op de andere monitor een 2008-machine ofzo om bepaalde theorie te kunnen testen/zoeken.
Ik heb het eigenlijk zelf hier meer op een fysiekboek dan op de pdfs, met een echt boek kan ik net wat lekkerde terug bladeren om iets te herhalen. We hebben trouwens hier via het werk een account bij Skillport, leuk dan heb je toegang tot het les materiaal online - maar man man man wat werkt dat tegen je. Elk hoofdstuk is een aparte module, die weer onderverdeeld is in sub modules die allemaal niet al te veel tekst bevatten maar wel tijden duren om te laden.. Dat is helaas niet echt productief leren.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Morgen mijn 83-640 examen.
Ben benieuwd , niet echt zenuwachtig voor de vragen , denk wel dat ik de stof goed beheers.
Meer het idee dat mijn sessie gaat vastlopen tijdens mijn examen , en dan weer een keer kan terugkomen om alles over te doen(is meer kwestie van tijd als buitendienst engineer.)

Iemand ervaring met vragen die op examcollection staan?
Vanuit onze cursus hebben wij nl. een abo op Transcender en via de cd van 83-640 de oefenvragen gemaakt.
Maar die beheers ik allemaal wel , wil graag wat vernieuwd materiaal.
Zijn die dumps die daar staan(Breeze & .LukasChalupa ) redelijk vergelijkbaar met examen vragen? vind ze nl. wel van een makkelijker niveau als die van Transcender. volgens dat forum daar zouden het 1:1 examen vragen zijn

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Het gebruik van braindumps is illegaal en kan tot het intrekken van al je behaalde examens leiden, en verdere uitsluiting van het Microsoft programma.

Derhalve mag er hier dus niet over gediscussieerd worden.

Bovendien, als je alleen een braindump leert, val je op je werk genadeloos door de mand. Je hebt er dus niks aan. Gewoon het boek lezen/ de cursus doen, dan haal je dat examen echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Iemand hier ervaring met de Walk-in Smarttracks van New Horizons?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
De walk-in houd in principe in dat je toegang hebt tot trainingvideos en er iemand is die je vragen kan stellen bij onduidelijkheden. Persoonlijk is voor mij een CBT en een leerboek net zo goed en ook nog goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
SkiFan schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:46:
Het gebruik van braindumps is illegaal en kan tot het intrekken van al je behaalde examens leiden, en verdere uitsluiting van het Microsoft programma.

Derhalve mag er hier dus niet over gediscussieerd worden.

Bovendien, als je alleen een braindump leert, val je op je werk genadeloos door de mand. Je hebt er dus niks aan. Gewoon het boek lezen/ de cursus doen, dan haal je dat examen echt wel.
Ik heb het dus ook niet gebruikt als leermethode.
Ik volg gewoon een klassikale studie via @the-academy.
Netjes boek etc doorgelezen , cd doorgewerkt , via transcender account vragen gemaakt , klassikaal alles behandeld.
Ik wilde alleen weten in hoeverre die vragen meetbaar zijn aan het gewone examen , ik vind ze nl. te makkelijk ten opzichte van de vragen van Transcender.
En volgens de leraar waren de vragen op Transcender en die je bij de cd krijgt moeilijker dan het examen.

[ Voor 5% gewijzigd door degroot op 18-03-2010 20:03 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Transcenders zijn lastiger. Het echte examen zal je best meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:01:
De MCP-site kan je bereiken veelal op 2 manieren. Als je werkgever Microsoft-partner is, kan de contactpersoon binnen het bedrijf je vaak aanmelden bij Microsoft en dan krijg je een ID zodra je je eerste examen gehaald hebt. Of je kan op persoonlijke titel examens boeken en halen en dan zal het examen-instituut je aanmelden bij Microsoft.
Het geval bij mij is, is dat ik bij een installatie bedrijf werk. Een installatie bedrijf in de bouw. Ik ben daar systeembeheerder, maar als ondersteuning voor de mensen daar. Ik denk dat we ongeveer 150 computers hebben en 20 servers. (over 5 verschillende locaties) Deze beheer ik vrij wel in mijn eentje.

Dus dan is het ook belangrijk dat als er een storing is dat ik deze snel kan oplossen en eigenlijk het kan voorkomen.

Daarnaast wil ik voor mij zelf ook wat meer kunnen onderscheiden door deze training te gaan volgen.
Via mijn werkgever wordt het dus niets en zou ik mij zelf bij Microsoft moeten aanmelden om zo'n certificaat te kunnen krijgen. Ik heb al wel een MCP account.

Kan ik met dit MCP aangeven dat ik een nieuwe training ga volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Je hoeft nergens aan te geven dat je een training doet, je planned gewoon de examens in bij Prometric, en als je alle vereisten voor een titel hebt, komt ie op de MCP site gewoon op je transcript te staan en kun je de certificaten daarvan downloaden. Overigens krijg je dan ook leukigheid als een virtual business card. Daar staat je transcript dan ook weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1987
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-02-2022
ja aan je MCP zit een account gekoppeld met jou Prometric Testing Id. Bij prometric moet je dus ook ingeschreven staan. Deze 2 account zijn aan elkaar gekoppeld zodat MCP.microsoft kan zie welke certificeringen je heb gehaald en hier kan je ook eventueel een planning maken met toekomstige certifcieringen.

TIP: bel prometric even die helpen je graag verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor de uitleg over de koppeling tussen Promatric en de MCP site. Ik stond tijdens de MCSA ook bij Promatric ingeschreven.
Dat geeft een beetje rust ;)

En dan nu mij maar voorbereiden op de training en over mijn baas overtuigen. Bedankt voor jullie antwoorden en ik hou dit topic in de gaten want er staan wel wat interessante dingen op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Waarschijnlijk is je werkgever ISO gecertificeerd. Een gecertificeerde systeembeheerder doet het erg goed bij de ISO-audits heb ik gemerkt. Dat alleen al moet zwaar meetellen voor je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Vanochtend 83-640 gehaald(950 punten).
Die labs waren eigenlijk wel een lachertje.
Helemaal geen last gehad van haperingen op de server , ging vrij soepel.

Nu gelijk weer verder met 642 :) heb er zin an!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkiFan schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:01:
Waarschijnlijk is je werkgever ISO gecertificeerd. Een gecertificeerde systeembeheerder doet het erg goed bij de ISO-audits heb ik gemerkt. Dat alleen al moet zwaar meetellen voor je werkgever.
Klopt het bedrijf is inderdaad ISO gecertificeerd en heeft nog een hele boel andere certificeringen. Dit is wel een mooie om als argument mee te nemen.

Tijdens zo'n audit wordt er voornamelijk gekeken naar het verloop van de backup en ook het gebruik van de software. En daar kunnen ze behoorlijk vervelend mee zijn ;)

Overigens hebben wij een vrij streng beleid wat gebruik van software betreft. Er mag niets geinstalleerd worden zonder overleg. Maar ik neem aan dat dit beleid bij meer bedrijven wordt gehanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Same here. Toko is ook 9001 of zo gecertificeerd. Auditors zaten ineens een stuk minder te zagen over backups. Als je de wand vol hebt hangen met certificaten, is dat blijkbaar al indrukwekkend genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Met het oog op het desktop virtualization examen, Windows XP mode gaat nu ook werken als je CPU niet hardwarematig de virtualisatietechnieken aan boord heeft:
http://borntolearn.mslear..._2D00_older_2D00_pcs.aspx

Nu nog de mogelijkheid tot 64 bit OS-en :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij het volgende af ik heb inmiddels mijn MCITP SA examen gehaald en was benieuwd hoeveel examens ik nog moet doen om verder te leren voor MCITP EA. Als ik dan kijk op de website van Microsoft via mcp member login dan heb kan je gebruik maken van de Certification Planner.

Ik maak hier het volgende uit op waarvan ik twijfel of dit nu klopt. Ik moet nog 1 Core examen doen namelijk windows 7 configuration + windows server 2008 Application Platform configuration

Is het verschil tussen SA & EA echt maar zo klein van slecht 2 examens? Ik dan geval is mijn keuze snel gemaakt en volgt EA ook op korte termijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:28:
Ik maak hier het volgende uit op waarvan ik twijfel of dit nu klopt. Ik moet nog 1 Core examen doen namelijk windows 7 configuration + windows server 2008 Application Platform configuration

Is het verschil tussen SA & EA echt maar zo klein van slecht 2 examens? Ik dan geval is mijn keuze snel gemaakt en volgt EA ook op korte termijn
Correct... 647 moet je sowieso dus doen en blijkbaar nog een werkstation/dingetje... Geen idee of Vista ook nog de keuze is maar met 2 examens afleggen ben je inderdaad EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:30:
[...]

Correct... 647 moet je sowieso dus doen en blijkbaar nog een werkstation/dingetje... Geen idee of Vista ook nog de keuze is maar met 2 examens afleggen ben je inderdaad EA.
Bijna niemand kiest iig meer Vista, maar meestal Windows 7, ik zal alleen specifiek Vista kiezen als je dat daadwerkelijk nodig hebt voor op je werk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:45
degroot schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:41:

Ey Nick, nice dat je geslaagd bent... feli :) dan zie ik je de 31 weer bij de 642

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Nano2009 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:41:
[...]

Ey Nick, nice dat je geslaagd bent... feli :) dan zie ik je de 31 weer bij de 642
Bjorn , jij ook hier! Heb jij ook al examen gedaan?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Laatst online: 10:45
degroot schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:53:
[...]

Bjorn , jij ook hier! Heb jij ook al examen gedaan?
Jep, vorige week... geslaagd ofcourse... labs waren indeed echt veel makkelijker dan verwacht!

Alleen wel wat minder punten dan jou :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Laatst online: 12-09 11:59
heeft iemand van jullie ervaring met het (MILES) MCITP Enterprise Administrator Server 2008 traject bij the Academy?

ik zit nu een beetje te tobben tussen computrain of the academy. bij computrain is het ongeveer 37 dagen, en bij the academy 20 dagen (met meer zelfstudie). voorheen ben ik alleen bij computrain geweest voor cursussen dus heb niet echt veel vergelijkings materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Donnie Darko schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:33:
heeft iemand van jullie ervaring met het (MILES) MCITP Enterprise Administrator Server 2008 traject bij the Academy?

ik zit nu een beetje te tobben tussen computrain of the academy. bij computrain is het ongeveer 37 dagen, en bij the academy 20 dagen (met meer zelfstudie). voorheen ben ik alleen bij computrain geweest voor cursussen dus heb niet echt veel vergelijkings materiaal.
Ik en Nano2009 volgens een cursus bij @The-Academy.
Ik ben er iig heel erg over te spreken , en ik geloof Nano ook.
Nu zitten we samen in 1 klas , en zijn de eniste , dus alle tijd voor ons.
Ze gaan echt diep op de stof in , en er staan volop computers(voor ons 4 voor ieders) waarop je ook nog eens een aantal zaken op kunt virtualiseren.je kan dus ook een hoop praktijk oefeningen doen.
Maar wij volgen niet de EA cursus , maar de gewone MCITP cursus , die duurt 11 dagen.
Je hebt inderdaad ook zelfstudie , je krijgt ook van hun een schema mee welke hoofdstukken in welke periodes je moet leren.
als je module afgewerkt is , heb je een wat grotere periode ertussen zitten voor de volgende module , en in die tijd kan je je examen maken.

[ Voor 11% gewijzigd door degroot op 23-03-2010 20:19 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Gisteren ook Desktop Virtualization 71-669 gedaan, maar ik had toch verwacht dat hij makkelijker zou zijn. Wordt wel tijd dat we ook een uitslag krijgen voor het andere virtualisatie examen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Heb m ook gisteren gedaan en hij viel me niet mee. We zitten inderdaad al erg lang te wachten op dat pro examen. (edit: lijkt maar zo, is nu 9 weken terug, wat aan de lange kant dus, maar geen eeuwigheid).

[ Voor 29% gewijzigd door SkiFan op 26-03-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Vanochtend 70-647, Enterprise Administrator, gedaan. Viel mij alles mee, maar toch was het nog best pittig hier en daar. Moet ook toegeven dat ik niet echt heel goed geleerd had, dus veel dingen maar uit de hoge hoed die men ervaring noemt getrokken. Uiteindelijk toch nog 970 punten weten te behalen.

Nu nog 70-646, 70-680 en 70-686 en dan wil ik mijn werkgever niet meer horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik begrijp er niet veel meer van.

Ik heb inmiddels de volgende modules achter de rug:

299
293
291
290
270

MCSA2003 (270-290-291-299) had ik dus en ik wilde dus upgraden naar MCSE 2003. Nu dacht ik nog voor de 294 & 297 te gaan en dan zou ik mijn MCSE hebben, maar dat wordt op veel site tegengesproken. De 299 zou geen toegevoegde waarde hebben :'(

Op deze site lijkt hij wel te gelden http://www.microsoft.com/...tification/mcse.aspx#tab2

Ben ik nog op koers of moet ik er toch nog eentje bijnemen ipv de 299?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Edit:

Je moet: Core:
290 (check)
291 (check)
293 (check)
294 (moet je nog)
Design:
297 of 298
Client:
210, 270, 620 of 680 (check)
Elective:
299 (check)

299 kan je alleen als elective gebruiken, niet als design. Daarom moet je 297 of 298 dus ook nog doen.

[ Voor 65% gewijzigd door SkiFan op 26-03-2010 21:24 . Reden: nieuw inzicht... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dank je, verhelderend zo. De 294 & 297 was ik al van plan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn 70-297 Design examen gedaan en geslaagd met 863. Ik vond dit toch een stuk moeilijker dan de voorgaande examens vanwege de erg beperkte tijd per case. Als je grondig de case + vragen wil lezen zit je vaak al over de helft van de tijd die je voor de case krijgt. Daarom was het voortdurend heen en weer swappen tussen de case en de vragen. Maar al bij al toch nog een vrij behoorlijke score behaald.

Had er niet specifiek voor gestudeerd aangezien het herhaling van de leerstof was die in de praktijk moest toegepast worden. Heb wel een aantal zaken waar ik niet echt heel zeker van was opnieuw bekeken in mijn oude studieboeken.

Momenteel reeds behaald
70-270
70-290
70-291
70-293
70-294
70-297
Dus nog enkel 1 elective examen te gaan voor het behalen van mijn MCSE. Hier zit ik een beetje met een dilemma welke te kiezen:

- 70-680 (Windows 7). Aangezien ik na de MCSE zowiezo de upgrade nog wil doen naar MCITP: Enterprise Admin, spaar ik hiervoor een examen uit (aangezien Win7 of Vista verplicht is voor het EA track)

- 70-284 (Exchange 2003). Bij mijn huidige werkgever wordt er geen Exchange gebruikt (maar de concurrent ;) ), heb in het verleden wel Exchange meebeheerd, maar nooit geen diepgaande kennis opgebouwd. En misschien kom ik het in de toekomst wel opnieuw tegen.

- 70-236 (Exchange 2007). Zelfde reden als hierboven, maar dan de nieuwere versie.

- 70-431 (SQL 2005). Wil in de toekomst me ook gaan verdiepen in Sharepoint. Aangezien Sharepoint draait op MSSQL is dit misschien interessant? Voor de rest hetzelfde verhaal als Exchange, wel mee gewerkt maar geen diepgaande kennis.

- 70-432 (SQL 2008). Zelfde reden als hierboven, maar dan de nieuwere versie.

Wie helpt er mij wat klaarheid scheppen in mijn dilemma? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik zou windows 7 doen, want ... relatief makkelijk, je hebt er het snelst profijt van (thuis/eigen werkplek wellicht), veel overlap met 2008 R2 qua oa interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Woohoo, volgens prometric website heb ik ook 071-693 Pro: Windows Server 2008 R2, Virtualization Administrator gehaald.

Nu nog de desktop virtualization uitslag en Xenserver leren en examen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ben mezelf aan het opmaken voor 70-646, dat wil zeggen vluchtig het boek doorbladeren. Ik verwacht wederom veel herhaling en ik ga er niet al teveel tijd aan besteden. Met 700 punten ben je immers ook geslaagd :+

Die Virtualization Admin exams, zijn dat beta's ofzo? Want dat zou ik ook wel willen doen, staat wel leuk naast m'n VMware certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Laatst online: 20-08-2024
* Turdie gaat donderdag Microsoft examen doen:70-649

Voor tips en ervaringen sta ik altijd open ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:12

Woohooo

Smilie, James Smilie

degroot schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:41:

Wat voor lab trainingen krijg je ongeveer op 640?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
ConZito schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:02:
Ben mezelf aan het opmaken voor 70-646, dat wil zeggen vluchtig het boek doorbladeren. Ik verwacht wederom veel herhaling en ik ga er niet al teveel tijd aan besteden. Met 700 punten ben je immers ook geslaagd :+

Die Virtualization Admin exams, zijn dat beta's ofzo? Want dat zou ik ook wel willen doen, staat wel leuk naast m'n VMware certificaten.
Waren beta's inderdaad. De beta;s zijn nu wel afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
punisher007 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:17:
Ik vond de overige 2 virtualisatie examens toch echt niet overdreven simpel hoor, ik vond ze zelfs pittiger dan veel andere MS examens.. Van een van de twee weet je trouwens nog niet eens of je geslaagd bent en van de andere weet je je score niet, dus ik vind het wat voorbarig om ze te simpel te noemen :)
like i said.. te simpel :+

zojuist 71-693 gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
En hier staat ie ook netjes op passed. Nu nog de laatste van de drie gehaald hebben. Krijgen we er overigens nog een score van?

[ Voor 20% gewijzigd door SkiFan op 31-03-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Heb volgens mij van alle beta's die ik gedaan heb alleen van Win7 een score ontvangen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:46
Momenteel zit ik in mijn afstudeerfase en heb de mogelijkheid om het MCTS WS 2008 AD examen te doen. Ik heb geen ervaring met AD in het bedrijfsleven, alleen vanuit mijn studie.

Het relevante boek van MS Press kan ik natuurlijk van begin tot eind doorwerken, maar bevat ook een mooie overzichtje met alle "objectives" die bestudeerd kunnen worden.Dan werk je echter kris kras het boek door.

Wat is hier de gewenste methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Het boek doorwerken en de opdrachten uitvoeren is over het algemeen voldoende. Eventueel kun je later specifieke onderdelen later nogmaals bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45
Pro: Windows Server 2008 R2, Virtualization Administrator passed!

Woei ik blij!!!

zie ook dat ik al 27x een prometric examen heb gedaan...

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
shadowman12 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:14:
* Turdie gaat donderdag Microsoft examen doen:70-649

Voor tips en ervaringen sta ik altijd open ;).
* Turdie is vandaag geslaagd met 940 van de 1000 punten, was een makkelijk examen.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 01-04-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi :),

Ik heb erg veel interesse in het behalen van de certificaten. Nu ben ik bezig via mijn opleiding (ICT Beheerder) om 70-640 te behalen. Nu wil ik graag in de avonduren nog doorstuderen, bijvoorbeeld voor een ander examen.

Heeft iemand hier tips in? Of gewoon domweg de officiële boeken leren en studeren? Of een alternatieve methode pakken?

Als iemand ook suggesties heeft voor certificaten hoor ik het graag :)

Graag uw mening :) Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:14:

Ik heb erg veel interesse in het behalen van de certificaten. Nu ben ik bezig via mijn opleiding (ICT Beheerder) om 70-640 te behalen. Nu wil ik graag in de avonduren nog doorstuderen, bijvoorbeeld voor een ander examen.

Heeft iemand hier tips in? Of gewoon domweg de officiële boeken leren en studeren? Of een alternatieve methode pakken?

Ik heb via mijn eerst een cursus gedaan bij Computrain voor MCSE, maar die inmiddels achter haalt, dus dan kun je beter gaan voor een cursus MCTIP:EA.
Een goedkopere oplossing die een aantal andere collega's hebben gedaan is in India een bootcamp doen, bijvoorbeeld hier:MCITP: Enterprise Administrator Boot Camp Training Windows Server 2008
Of natuurlijk gewoon met zelfstudie en CBT Nuggets/TrainSignal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:12

Woohooo

Smilie, James Smilie

Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:14:

Mijn planning voor de 640 is nuggets volgen wat tot nu toe heel goed te doen is.
Elke dag nugget doen van 40 á 60min x 25 + paar avonden nog wat oefenvragen maken en eventueel boek bladeren, over maandje examen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
shadowman12 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:03:
[...]

Ik heb via mijn eerst een cursus gedaan bij Computrain voor MCSE, maar die inmiddels achter haalt, dus dan kun je beter gaan voor een cursus MCTIP:EA.
Een goedkopere oplossing die een aantal andere collega's hebben gedaan is in India een bootcamp doen, bijvoorbeeld hier:MCITP: Enterprise Administrator Boot Camp Training Windows Server 2008
Of natuurlijk gewoon met zelfstudie en CBT Nuggets/TrainSignal.
Lees nou ff wat die jongen post.....zo'n bootcamp in India is leuk als je baas betaalt, maar niet als MBO'er als je nog op school zit :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Oogje schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:46:
[...]

Lees nou ff wat die jongen post.....zo'n bootcamp in India is leuk als je baas betaalt, maar niet als MBO'er als je nog op school zit :P
Hij kan natuurlijk ook even wachten todat ie een baas heeft gevonden, die het voor hem betaalt, dan is dit wat ik postte altijd handig om te weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik het onduidelijk heb gezegd :)

Met 70-640 ben ik al bezig via school. Nu wil ik graag s'avonds aan andere certificaten beginnen, het liefst in het begin de iets meer standaard certificaten. Wat bevelen jullie hier voor aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Heel simpel, gewoon verder gaan met 70-642 en daarna 646. Zo doe je eerst je MCITP:SA

Zelfstudie werkt prima, gewoon het boek zien te krijgen, vm's optuigen, oefenen en je examen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkiFan schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:46:
Heel simpel, gewoon verder gaan met 70-642 en daarna 646. Zo doe je eerst je MCITP:SA

Zelfstudie werkt prima, gewoon het boek zien te krijgen, vm's optuigen, oefenen en je examen doen.
Die krijg ik automatisch volgens mijn opleiding, maar ik wil graag iets extra's doen s'avonds :) Is het misschien iets om windows 7 certificaat te halen oid? Graag een beetje *makkelijk* beginnen indien het kan. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Windows 7 certificaat is nuttig omdat je die nodig hebt voor je Enterprise Administrator. Daarnaast hebben Windows 2008 R2 en Windows 7 veel overlap en complementeren ze elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
Ik kwam een stukje tegen over de Office 2010 certificering, het zijn nog niet de definitieve maar alsvast idee voor het MOS 2010 traject

77-882: Excel 2010 Core
77-881: Word 2010 Core
77-888: Excel 2010 Expert
77-887: Word 2010 Expert
77-883: PowerPoint 2010
77-884: Outlook 2010
77-885: Access 2010
77-886: SharePoint 2010
77-178: Microsoft Project 2010, Managing Projects

http://borntolearn.mslearn.net/forums/tnc/f/20/t/19442.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Woohooo schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:43:
[...]

Wat voor lab trainingen krijg je ongeveer op 640?
hele kleine dingentjes
- dns instellingen(aanvinken settings dns + wat zone replicatie dingen)
- wat spelen met een RODC(verwijderen + log opslaan)
- Aanmaken van groepen en users.

Al met al moet je je daar niet druk om maken , echt een lachertje die labs:)
Enigste tip die ik je kan geven is: klik niet te snel , maar wacht even.
Je hebt tijd zat(1 uur per lab geloof ik , ik was in 20 min met 2 klaar) , dus klik rustig, anders wil de vm nog wel eens vastlopen
Woohooo schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:44:
[...]

Mijn planning voor de 640 is nuggets volgen wat tot nu toe heel goed te doen is.
Elke dag nugget doen van 40 á 60min x 25 + paar avonden nog wat oefenvragen maken en eventueel boek bladeren, over maandje examen :)
Nuggets = leuk om het globaal te begrijpen.
Maar om echt specifieke vragen tijdens het examen te beantwoorden raad ik toch meer aan om je boek als primaire studiebron te gebruiken.
Daarin staan veel meer "kleine weetjes" , waarvan ik het ideen heb dat ze in de nuggets niet altijd aan bod komen(kan ook zijn omdat ik gewoon in slaap val bij de nuggets....)

[ Voor 37% gewijzigd door degroot op 06-04-2010 22:47 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
Ik heb vanmiddag examen 70-643: Windows Server 2008 Applications Infrastructure, Configuring.

Als ik m haal, dan is de volgende stap Windows 7 (70-680) en daarna Server 2008 Designing (70-647).

Hiermee wil ik proberen dit jaar nog MCITP: Enterprise Administrator te voltooien.

Wish me luck. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

GoeiedagEem schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:10:
Ik heb vanmiddag examen 70-643: Windows Server 2008 Applications Infrastructure, Configuring.

Als ik m haal, dan is de volgende stap Windows 7 (70-680) en daarna Server 2008 Designing (70-647).

Hiermee wil ik proberen dit jaar nog MCITP: Enterprise Administrator te voltooien.

Wish me luck. :D
Suc6, laat je me weten hoe die gegaan is, ik moet hem ook nog doen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr99
  • Laatst online: 19-02-2022
Misschien een stomme vraag van een leek. Ik wil een start gaan maken met zelfstudie voor 70-685 / 70-686 maar er zijn volgens mij nog geen boeken te vinden. Klopt dit of kijk ik er kompleet overheen??

Dank.

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Heb er mensen met het 70-647 examen. Ik ben voor namelijk benieuwd naar de zwaarte van dit examen, wat vond je was die makkelijk,moelijk? En welk materiaal heb je gebruikt om jezelf voor te bereiden op het examen, buiten de standaard dingen zoals een Learning Kit en dergelijke.

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 07-04-2010 20:55 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.