Verwijderd
Hah, dat zou wat zijn.Compi_56 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:32:
Misschien is de free to play game van Valve de Black Mesa mod een remake van HL1 met source engine.
[ Voor 4% gewijzigd door mace op 22-06-2011 15:10 ]
Even voor de duidelijkheid, Team Fortress 2 is dus free to play gewordenCompi_56 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:32:
Misschien is de free to play game van Valve de Black Mesa mod een remake van HL1 met source engine.
Ik was bang dat het zou tegenvallen zoals zoveel vervolgen van goede games. Maar direct nadat ik Half Life 2 begon te spelen kreeg ik al dat sfeertje van deel 1. Fantastisch!
Edit:
enjoy though!
[ Voor 32% gewijzigd door Techno Overlord op 19-07-2011 22:59 ]
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Inderdaad. Straks gaat ie vragen wanneer het vervolg komt. Terwel wij hier jaren liggen te snakken om EP3.
Ach, als de hypetrain eenmaal gaat rijden, spring je zo weer aan boord.magnifor schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:33:
Mijn interesse voor EP3 is inmiddels bijna verdwenen. Het duurt simpelweg gewoon veel te lang.
Cunning linguist.
Ook hebben mensen bij Valve gezegd dat ze zich gaan richten op het 'games as a service' -model, wat neer komt op multiplayer games met veel DLC, en dat Portal 2 hun laatste echte singleplayer game zou zijn.
Ik zie de toekomst van Half-Life zeer somber in

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dat is zeker waar. Echt instant cash als ze het uitbrengen. Lijkt nu net alsof ze niet op winst zitten te wachten.MrVegeta schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:24:
Er zijn miljoenen die op HL3 zitten te wachten. Ik vind het een hele vreemde manier hoe Valve met Half Life om gaat
Cunning linguist.
HL3 komt nog wel, maar w.s wordt het met co-op-modus. Dus niet strikt gezien single player.babbaloerie schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 08:39:
Ook hebben mensen bij Valve gezegd dat ze zich gaan richten op het 'games as a service' -model, wat neer komt op multiplayer games met veel DLC, en dat Portal 2 hun laatste echte singleplayer game zou zijn.
Ik zie de toekomst van Half-Life zeer somber in
Dat voorspel ik iig.
[ Voor 7% gewijzigd door mace op 20-07-2011 13:30 ]
Misschien dat ze iets uitbrengen als het bergafwaarts gaat met Valve. Dus met andere woorden je fans misbruiken ipv ze op hun wenken bedienen. Schande vind ik t!
Forever raver!
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Oeh leuk.Arfman schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:25:
Misschien een nieuwe ARG van Valve, mogelijk gerelateerd aan HL2EP3 of zelfs HL3: http://www.reddit.com/r/g...maybe_from_valve_heres_a/
Mag ik vragen hoe 2 willekeurige videos op een willekeurige YT pagina gelinked zijn aan een ARG? Hier moet meer achter zitten..Arfman schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:25:
Misschien een nieuwe ARG van Valve, mogelijk gerelateerd aan HL2EP3 of zelfs HL3: http://www.reddit.com/r/g...maybe_from_valve_heres_a/
Map waar heen word gelinked:
Waarschuwing: NIET kijken als je iets aan je hart hebt, ffs ik schrok me dood
[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2011 11:54 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Yonni schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:33:
Gejat uit de HK, maar wel zo erg van toepassing...
[afbeelding]
I Lolled.
Jammer dat HL3 nog niet is aangekondigd. Was toch wel een meesterlijke serie.
http://forums.steampowere...showthread.php?p=24307076
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Amen. Ik zit al lang niet meer op episode 3 te wachten want die komt gewoon niet, hoe spijtig ook. Jammer, maar Valve is nou eenmaal een vaag bedrijf. HL2 duurde ook een eeuwigheid, om meerdere redenen.babbaloerie schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 08:39:
Zijn er überhaupt nog mensen die op EP3 zitten te wachten? Gabe Newell van Valve heeft al een tijd terug laten weten dat ze van het episodisch model zijn afgestapt. Als er al een nieuwe Half-Life komt, dan is het Half-Life 3.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
http://www.eseanews.com/i...s=news&d=comments&id=9969
Eerder dus een update voor CS dan een vervolg. Al ben ik geen CS fan dus zoveel kan het mij nu ook niet boeien. Enige wat ik hieruit lees is dat Valve naast Dota2 geen verrassingen meer heeft voor 2011 en dat 2012 ieder geval CS GO gaat brengen.Counter-Strike: Global Offensive is Valve's new version of Counter-Strike. Valve was quick to make clear that this wasn't "CS2" (or whatever that even really means) but rather a a multi-platform team based FPS similar to its predecessors, Counter-Strike 1.6, Counter-Strike: Condition Zero, and Counter-Strike: Source. It is designed on the updated Source Engine, but is not built off of Counter-Strike: Source and due out in early 2012 with beta access beginning this fall. It will maintain the traditional de_ and cs_ map types and would not include new game modes. Valve was keen on hearing the input from top CSS players to make CS GO an e-sports title and that is reflected by the game featuring both casual and competitive game modes with a built in match making system and support for dedicated servers.
Oh ja, "multi platform" dus blijkbaar komt CS GO ook voor consoles uit.
[ Voor 4% gewijzigd door CapTVK op 12-08-2011 19:57 ]
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
HL2 was er in november 2004, dat is ongeveer 5 jaar na HL1. Ondertussen is het 4 jaar na EP2. Tijd genoeg, bijna, voor een volledig nieuw spel!Exirion schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:02:
HL2 duurde ook een eeuwigheid
Ik kocht HL1 anders eind 1998 dus maak er maar 6 jaar vanDevilsProphet schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:16:
HL2 was er in november 2004, dat is ongeveer 5 jaar na HL1.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
En nieuwe CSS
[ Voor 36% gewijzigd door MrVegeta op 19-08-2011 00:59 ]
Het zou wat zijn als HL (ep) 3 een add-on voor CSS zou wezen
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
"Oh yea, I kinda forgot something, silly me. Here's footage from Half Life 3".
"For the PS Vita and 3DS...
[ Voor 17% gewijzigd door MrVegeta op 19-08-2011 12:45 ]
Geniaal
Ik kom maar niet verder in het gedeelte nadat je uit de grot bent gekomen en tegen 2 van die grote antlions moet vechten. De groene heb ik dood gekregen maar de rode wilt maar niet lukken. Probleem is dat ik gewoon zonder ammo zit. Ik heb 120 kogels van de handgun + 2 granaten + 2x dat motorblok met de gravitygun tegen hem aangesmeten en hij is nog steeds niet dood. En met 120 kogels bedoel ik 120 headshots. Iemand enige tip hoe ik hier verder kan?
[ Voor 12% gewijzigd door mace op 24-08-2011 16:32 ]
Ik dacht dus dat ik die al jaren geleden had uitgespeeld maar dat was blijkbaar Episode 1.
Eigenlijk is het allemaal de schuld van TF2. Want ik had in 2007 de Orange Box gekocht en daarna niks anders gedaan als portal en TF2 spelen.
Episode 2 volledig vergeten !
En twee jaar later was ik er volledig van overtuigd dat ik Episode 2 al gespeeld had.
Tot ik het spel opnieuw installeerde om een paar missies te spelen en merkte dat ik geen enkele level of scene herkende.
Dus toen in een paar dagen Episode 2 uitgespeeld. Was echt weer toffe gameplay.
Het blijft altijd zo cool hoeveel vrijheid je meestal hebt om vijanden uit te schakelen (behalve een eindbaas. die meestal een special wapen nodig heeft, zoals die Magnusson Device)
Ik probeer meestal al mijn vijanden met de gravity gun te doden.
Het liefst door een propaan tank of dergelijke op ze te schieten.
Maar Half-Life 1 blijft toch wel de beste single player ervaring die ik ooit gehad heb.
Maar ja, toen had ik nog de leeftijd om volledig op te gaan in games. Ik zie mezelf nog zitten in de les, dagen aan een stuk met maar in gedachte in mijn hoofd: "Must play MORROWIND"
(en de reden dat ik Half-Life 1 pas in 2002 speelde is omdat mijn ouders tegen computer waren, en pas toen ik 17 was had ik genoeg geld voor een eigen pc)
[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 25-08-2011 13:57 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4lyUNs7eNhs]
Jammer dat Valve er niks over los laat

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YR0WN55p_zI]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KdeY1v6jC7Q]
Dat onderste filmpje is ook leuk.
Valve samen met Bethesda zijn de beste spel ontwikkelaars die er zijn.
Maar ik vraag me wel eens af wat voor shitload aan geld Valve al verdient heeft aan Steam en wat ze in hemelsnaam met dat geld doen.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Wat knap gemaakt, met een budget van slechts $250. Het mooiste aan deze 2 korte films vind ik dat het de Half Life sfeer zo goed en authentiek weet over te brengen. Ben benieuwd of Valve de Purchase Brothers op de een of andere manier laat weten wat zij hier van vinden. Zou toch cool zijn als Valve ze financieel wil ondersteunen voor een 3e deel. Ben benieuwd wat ze met een hoger budget kunnen makenWiethoofd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:33:
Ik heb volgens mij in de TS Part 1 staan van 'Escape from City 17', eergisteren is klaarblijkelijk part 2 online gezet:
[video]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Bij mij update hij niet, misschien heb je al heel lang Steam niet geopend?Neverwinterx schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:52:
Er passeerde hier een update van ongeveer 100MB voor Half Life 2: Episode Two op Steam en ik vind er niks over bij news. Enig idee wat die update doet?
Oh jawel, eergisteren nog geopend.babbaloerie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:59:
[...]
Bij mij update hij niet, misschien heb je al heel lang Steam niet geopend?
Forever raver!
Waarom geen HL2 EP3? Kan best om de trilogy af te maken en dan over een jaar of 2-4 een compleet nieuwe half life 3. Hoe zit het eigenlijk met de verhaallijn? Is er wel aanleiding om aan een HL3 te beginnen?Techno Overlord schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:19:
Maar dan wel een Half Life 3 en geen HL2: Episode 3. Na 5 uurtjes ben je er doorheen en dat wil je niet...
Forever raver!
Ja ik kan inderdaad niet wachten. Dat hij 'aangekondigd' is geeft wel goede hoop. Ik zat er toen helemaal in, en dat is al een 2tal jaar geleden. Als hij uitkomt, speel ik ze nog allemaal nog een keer!Techno Overlord schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:37:
Jazeker wantspoiler:Ben benieuwd wat Alex en Freeman nu gaan doen! En wat weet die Observer allemaal na deze actie?de vader van Alex gaat dood aan het eind van deel 2 en zijn brein wordt leeggezogen door een Observer...
Ik bedoel een Advisor... Kan je zien hoelang geleden het is..
Forever raver!
Voor mij alweer een tijdje geleden, maar:Techno Overlord schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:37:
Jazeker wantspoiler:Ben benieuwd wat Alex en Freeman nu gaan doen! En wat weet die Observer allemaal na deze actie?de vader van Alex gaat dood aan het eind van deel 2 en zijn brein wordt leeggezogen door een Observer...
Forever raver!
En in deel 4 gaat een RTS worden, waarin je de laatste resten van de vijand (of dat nou de mens of de Combine zijn) moet opruimen en begin je met de beperkte middelen van een verslagen leger of de restanten van een samenleving.
Maar dat denk ik maar

[ Voor 41% gewijzigd door Resistor op 22-09-2011 16:03 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Een HL-universe based MMO of RTS zou ik wel zien zitten haha. Er zijn al vele mods voor garrys-mod (A mod in a mod, modceptionResistor schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:59:
En in deel 4 gaat een RTS worden, waarin je de laatste resten van de vijand (of dat nou de mens of de Combine zijn) moet opruimen en begin je met de beperkte middelen van een verslagen leger of de restanten van een samenleving.
Maar dat denk ik maar
Misschien hebben ze geleerd van HL2, en de ontwikkeling van deel 3 gewoon erg lang stil gehouden...
Persoonlijk verwacht ik dat ze HL3 lanceren tegelijk met een nieuwe engine. Beetje vergelijkbaar met hoe ze destijds HL2 en Source brachten maar dat is meer een 'hunch'. Het lijkt me namelijk vreemd als ze jaren na dato nog een 4 a 5 uur durende add-on uitbrengen....
Ook met EP2 kwam er een grote update aan de source-engine, HDR etc. etc. In de tussentijd zijn er meerdere updates geweest en denk ik niet dat ze deze engine zo laten vallen.
Source begint er toch echt wel outdated uit te zien, volgens mij is er ook een flinke beperking wat betreft de maximale texture-resolutie. En om hem 'even' om te bouwen naar DX10/11... Volgens mij is het zowat rendabeler om dan een compleet nieuwe engine te ontwerpen.Wiethoofd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:26:
Ik betwijfel of er een nieuwe engine komt, ik denk dat er gewoon een nieuwe revisie van de source engine komt, daar is zelfs in huidige staat zoveel meer mee mogelijk dan dat ze nu laten zien. Kijk naar de betamaps in L4D2, kijk naar de FakeFactory Cinematic Mod en kijk naar de trailer van CS:GO.
Ook met EP2 kwam er een grote update aan de source-engine, HDR etc. etc. In de tussentijd zijn er meerdere updates geweest en denk ik niet dat ze deze engine zo laten vallen.
Cunning linguist.
HL3 zal dus ook vrijwel zeker op de Source engine draaien, het is alleen de vraag welke build
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Daarnaast zijn er een gering aantal spellen die DX10 of zelfs DX11 only zijn, als je als gamemaker namelijk DX9 support (en dus XP als OS) laat vallen mis je een ontzettend groot deel van je doelgroep (heck, kijk naar het huidige aantal CS1.6 gebruikers)
Meer info over welke build er nu gebruikt wordt: Wikipedia: Source (game engine)
Tips?
edit: Portal 1&2 heb ik al gespeeld
[ Voor 5% gewijzigd door Tower410 op 25-09-2011 19:56 ]
Ik vraag me af in hoeverre dit waar is wat je zegt. De Source-engine was specifiek gemaakt om steeds geupdate te worden met de laatste technieken. In hoeverre dit rekbaar is weet alleen Valve zelf uiteraard.Bart ® schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:00:
[...]
Source begint er toch echt wel outdated uit te zien, volgens mij is er ook een flinke beperking wat betreft de maximale texture-resolutie. En om hem 'even' om te bouwen naar DX10/11... Volgens mij is het zowat rendabeler om dan een compleet nieuwe engine te ontwerpen.
De texture beperking valt ook wel mee, ik heb jaren geleden een keer een map gemaakt waarin alle textures dubbel zo groot waren dan de standaard valve textures. Toen ik mensen screenshots liet zien vroegen ze of het een render wasmace schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:40:
[...]
Ik vraag me af in hoeverre dit waar is wat je zegt. De Source-engine was specifiek gemaakt om steeds geupdate te worden met de laatste technieken. In hoeverre dit rekbaar is weet alleen Valve zelf uiteraard.
De texture resolutie is gewoon een design/performance -keuze van Valve.
Borderlands is meer RP en daar ben ik nooit zo van. Merk ook meteen in gameplay videos dat er een stuk minder verhaal in zit.
Deus ex ziet er op zich leuk uit, maar is ook weer wat RP. Wel interessant
Mass Effect heb ik wel eens gespeeld maar was toen afgehaakt omdat ik third-person erg onhandig vond met een muis. Plaatst je ook wat 'buiten' het verhaal vind ik.
Verder heb ik ergens anders gehoord dat Metro 2033 goed in de buurt kwam, en naar gameplay video's klopt dat wel. 'Medespelers' die de boel aan je uitleggen en met je meegaan, en als je alleen bent moet je het ook zelf maar uitzoeken, geen mensen die constant in je oortje aan het praten zijn. Nauwelijks HUD, zelfde sfeertje ongeveer (ook weer Ravenholm achtig). Ook een aardig uitgebreid verhaal.
Tijdens zo'n zoektocht merk je toch wel dat HL erg uniek is en zijn tijd ver vooruit, beste game die ik ooit gespeeld heb
Ik heb zitten googlen en gevonden dat veel mensen de totale verandering in sfeer (en de soms belachelijke character models) niet altijd weten te smaken. Ik ga zelf nog zien of ik het zie zitten om het te proberen.
Nee hoor, HL2 draait tegenwoordig ook op de Orange Box engine. (http://store.steampowered.com/news/3872/)Wiethoofd schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:17:
Op de mac misschien wel, maar PC gebruikt voor HL2 nog steeds de versie die toen in gebruik was met hier en daar wat patches van na de release, volgens mij niet de HL2EP2 engine die een stuk geavanceerder is (maar ook alweer achterloopt op de huidige versie die in gebruik is sinds Portal 2)
Ook op PC ja.