Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Schijnbaar was er wel iets van Valve op E3: YouTube: ‪E3 2011 with Freddie and Brandon!‬‏ (filmpje van Freddie Wong)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is echt wel fake geloof ik... Anders had vast wel iemand er over verteld op een blog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compi_56
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 21:29
Misschien is de free to play game van Valve de Black Mesa mod een remake van HL1 met source engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 15:25

mace

Sapere Aude

Compi_56 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:32:
Misschien is de free to play game van Valve de Black Mesa mod een remake van HL1 met source engine.
Hah, dat zou wat zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 22-06-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Mocht iemand nog eens een YouTube'je tegenkomen met comments over Bob, niet raar opkijken, dan gaat 't om een gehalveerde zombie. Dat je 't weet. Kom er net achter, ding schijnt een halve meme te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Compi_56 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:32:
Even voor de duidelijkheid, Team Fortress 2 is dus free to play geworden ;)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 13:15
Vanmiddag is The Orange Box in mijn bus gevallen. Na dat ik Half Life 1, Blue Shift en Opposing Force kapot heb gespeeld denk ik maar een ding: Waarom heb ik dit spel niet eerder gekocht??
Ik was bang dat het zou tegenvallen zoals zoveel vervolgen van goede games. Maar direct nadat ik Half Life 2 begon te spelen kreeg ik al dat sfeertje van deel 1. Fantastisch! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

lijkt wel een post van 7 jaar geleden! :+

Edit:
enjoy though! :D

[ Voor 32% gewijzigd door Techno Overlord op 19-07-2011 22:59 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Hij hoeft minder lang te wachten op EP3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 16:55

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Wiethoofd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:03:
Hij hoeft minder lang te wachten op EP3 :P
Inderdaad. Straks gaat ie vragen wanneer het vervolg komt. Terwel wij hier jaren liggen te snakken om EP3. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn interesse voor EP3 is inmiddels bijna verdwenen. Het duurt simpelweg gewoon veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:20

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

magnifor schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:33:
Mijn interesse voor EP3 is inmiddels bijna verdwenen. Het duurt simpelweg gewoon veel te lang.
Ach, als de hypetrain eenmaal gaat rijden, spring je zo weer aan boord.

Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS_rGQWCKbqWhkgzW2nQ8X8f50KYPiu4Pac5DawgWYEZeZBKaX_&t=1

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Zijn er überhaupt nog mensen die op EP3 zitten te wachten? Gabe Newell van Valve heeft al een tijd terug laten weten dat ze van het episodisch model zijn afgestapt. Als er al een nieuwe Half-Life komt, dan is het Half-Life 3.

Ook hebben mensen bij Valve gezegd dat ze zich gaan richten op het 'games as a service' -model, wat neer komt op multiplayer games met veel DLC, en dat Portal 2 hun laatste echte singleplayer game zou zijn.

Ik zie de toekomst van Half-Life zeer somber in ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Er zijn miljoenen die op HL3 zitten te wachten. Ik vind het een hele vreemde manier hoe Valve met Half Life om gaat :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
Gezien het einde van Episode 2 kan ik mij haast niet voorstellen dat er geen vervolg komt.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MrVegeta schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:24:
Er zijn miljoenen die op HL3 zitten te wachten. Ik vind het een hele vreemde manier hoe Valve met Half Life om gaat :/
Dat is zeker waar. Echt instant cash als ze het uitbrengen. Lijkt nu net alsof ze niet op winst zitten te wachten.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

babbaloerie schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 08:39:
Ook hebben mensen bij Valve gezegd dat ze zich gaan richten op het 'games as a service' -model, wat neer komt op multiplayer games met veel DLC, en dat Portal 2 hun laatste echte singleplayer game zou zijn.

Ik zie de toekomst van Half-Life zeer somber in ;(
HL3 komt nog wel, maar w.s wordt het met co-op-modus. Dus niet strikt gezien single player.

Dat voorspel ik iig.

[ Voor 7% gewijzigd door mace op 20-07-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb de hoop iig al opgegeven. Kom op hey! Ik vind het gewoon een rotstreek van Valve. Zij weten als de beste dat er mensen zijn die hun nier verkopen om Half Life 3/Episode 3 te spelen en tóch trekken ze zich helemaal nix aan van hun trouwe volgelingen die Valve gemaakt hebben tot wat het nu is.

Misschien dat ze iets uitbrengen als het bergafwaarts gaat met Valve. Dus met andere woorden je fans misbruiken ipv ze op hun wenken bedienen. Schande vind ik t!

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tja tja, het is moeilijk om er wat over te zeggen. Game development is lastig, ze zijn waarschijnlijk met een compleet nieuwe engine bezig en half life 3 wordt daar de showcase op dus _moet_ het goed werken. Maar ja, waarom Valve dan nog nooit officieel wat over Half life 3 heeft gezegd blijft erg raar.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
ach, uiteindelijk is Duke Nukem Forever er ook gekomen, HL2:EP3 of zelfs HL3 zullen dan 'ooit' ook wel gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:09

Arfman

Drome!

Misschien een nieuwe ARG van Valve, mogelijk gerelateerd aan HL2EP3 of zelfs HL3: http://www.reddit.com/r/g...maybe_from_valve_heres_a/

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Arfman schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:25:
Misschien een nieuwe ARG van Valve, mogelijk gerelateerd aan HL2EP3 of zelfs HL3: http://www.reddit.com/r/g...maybe_from_valve_heres_a/
Oeh leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:12
* BramBo hopes so :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Arfman schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:25:
Mag ik vragen hoe 2 willekeurige videos op een willekeurige YT pagina gelinked zijn aan een ARG? Hier moet meer achter zitten..

Map waar heen word gelinked:

Waarschuwing: NIET kijken als je iets aan je hart hebt, ffs ik schrok me dood :P .

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2011 11:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Creepy...

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Gejat uit de HK, maar wel zo erg van toepassing...

Afbeeldingslocatie: http://asset.soup.io/asset/1938/9663_17b3.jpeg

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Leuk die poster op zijn muur :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Voor de verandering nog maar eens begonnen met Episode 2. Kunnen we Gabe zijn vrouw niet gijzelen en hem dwingen Episode 3 eindelijk af te werken? Of is hij ons te slim af door geen vrouw te hebben? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zo'n rijke kerel heeft wel een vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Yonni schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:33:
Gejat uit de HK, maar wel zo erg van toepassing...

[afbeelding]
:D

I Lolled.

Jammer dat HL3 nog niet is aangekondigd. Was toch wel een meesterlijke serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry jongens, voorlopig geen ep.3. We moeten het doen met Counter Strike : Global Offensive. ;)

http://forums.steampowere...showthread.php?p=24307076

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Ok nice. Toch weer iets nieuws uit de Valve stand. Ga het even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:31

Exirion

Gadgetfetisjist

babbaloerie schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 08:39:
Zijn er überhaupt nog mensen die op EP3 zitten te wachten? Gabe Newell van Valve heeft al een tijd terug laten weten dat ze van het episodisch model zijn afgestapt. Als er al een nieuwe Half-Life komt, dan is het Half-Life 3.
Amen. Ik zit al lang niet meer op episode 3 te wachten want die komt gewoon niet, hoe spijtig ook. Jammer, maar Valve is nou eenmaal een vaag bedrijf. HL2 duurde ook een eeuwigheid, om meerdere redenen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uitgebreid verslag

http://www.eseanews.com/i...s=news&d=comments&id=9969
Counter-Strike: Global Offensive is Valve's new version of Counter-Strike. Valve was quick to make clear that this wasn't "CS2" (or whatever that even really means) but rather a a multi-platform team based FPS similar to its predecessors, Counter-Strike 1.6, Counter-Strike: Condition Zero, and Counter-Strike: Source. It is designed on the updated Source Engine, but is not built off of Counter-Strike: Source and due out in early 2012 with beta access beginning this fall. It will maintain the traditional de_ and cs_ map types and would not include new game modes. Valve was keen on hearing the input from top CSS players to make CS GO an e-sports title and that is reflected by the game featuring both casual and competitive game modes with a built in match making system and support for dedicated servers.
Eerder dus een update voor CS dan een vervolg. Al ben ik geen CS fan dus zoveel kan het mij nu ook niet boeien. Enige wat ik hieruit lees is dat Valve naast Dota2 geen verrassingen meer heeft voor 2011 en dat 2012 ieder geval CS GO gaat brengen.

Oh ja, "multi platform" dus blijkbaar komt CS GO ook voor consoles uit.

[ Voor 4% gewijzigd door CapTVK op 12-08-2011 19:57 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
offtopic:
Er loopt hier in FPS een mooi CS(S) topic, dit is volgens mij niet HL-saga gerelateerd, behalve dat het wederom geen bevestiging/uitsluitsel is over het wel/niet komen van EP/HL3 :9

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

HL2 was er in november 2004, dat is ongeveer 5 jaar na HL1. Ondertussen is het 4 jaar na EP2. Tijd genoeg, bijna, voor een volledig nieuw spel!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:31

Exirion

Gadgetfetisjist

DevilsProphet schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:16:
HL2 was er in november 2004, dat is ongeveer 5 jaar na HL1.
Ik kocht HL1 anders eind 1998 dus maak er maar 6 jaar van :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Gamescon is nu bezig en eigenlijk zit ik te wachten tot Valve met iets van een nieuwtje komt, dacht dat ze zoiets ook hadden gezegd. Tenzij alles om DOTA 2 draait nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Alles draait om DOTA 2 nu.
En nieuwe CSS

[ Voor 36% gewijzigd door MrVegeta op 19-08-2011 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

De originele CS was een add-on voor HL, en volgens mij kreeg die niet eens zo veel aandacht bij de introductie.

Het zou wat zijn als HL (ep) 3 een add-on voor CSS zou wezen :+

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Het zou helemaal wat zijn als ze CS:GO uitbrengen als add-on voor HL3 :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
BAM! in your face, opeens HL3 daar voor ons neus. lol, doen ze echt niet joh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gabe loopt van het Podium

"Oh yea, I kinda forgot something, silly me. Here's footage from Half Life 3".

"For the PS Vita and 3DS...

[ Voor 17% gewijzigd door MrVegeta op 19-08-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Geniaal :D . Leuk ook hoe Gabe zelf ook eventjes naar buiten komt _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Pff toch even vragen hier. Heb met veel plezier HF2 + E1 gespeeld. Nu bezig met E2 maar ik zit helaas vast.
Ik kom maar niet verder in het gedeelte nadat je uit de grot bent gekomen en tegen 2 van die grote antlions moet vechten. De groene heb ik dood gekregen maar de rode wilt maar niet lukken. Probleem is dat ik gewoon zonder ammo zit. Ik heb 120 kogels van de handgun + 2 granaten + 2x dat motorblok met de gravitygun tegen hem aangesmeten en hij is nog steeds niet dood. En met 120 kogels bedoel ik 120 headshots. Iemand enige tip hoe ik hier verder kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Tijdje geleden dat ik E2 gespeeld heb, maar liggen er niet allemaal explosieve tonnen? Die moet je tegen hem aansmijten. ( En dat motorblok helpt ook ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door mace op 24-08-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Alyx gewoon alles laten schieten en jij alle explosive barrels die overal en nergens liggen naar die beesten keilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Een savegame laden van voor die beesten tevoorschijn kwamen, dan alle explosieve vaten die je maar kunt zien verzamelen in dat centrale bolwerk (allemaal stangen die in de grond zitten, in een cirkel) waar ze niet binnen kunnen. Dan naar de rechter mijnschacht lopen om de beesten te laten uitbreken, loop dan snel terug naar het veilige bolwerk en zie dat ze geen auto tegen je aan kegelen. Vanaf dan is het gewoon krijtjes schieten met explosieve vaten. Als je het een beetje proper doet, dan krijg je helemaal geen schade.

• VulcanRaven
Bedankt voor de reacties! Die kratjes heb ik helaas allemaal zelf laten ontploffen omdat die beesten die steeds tegen me aan gooiden. En zelfs in dat bolwerk wordt je daardoor geraakt. Alyx is trouwens gewond, die zit in een hoekje te schuilen dus die kan niks. Maar ik ga het eens proberen om die kratjes in mijn schuilplaats te bewaren!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
De bunnyhop onder de knie krijgen en naar de wat verder weg liggende barrels pakken en tussen de antlion guardians door hoppen is ook effectief.

• VulcanRaven
Het is gelukt! Ik had geluk en kon 3x achter elkaar dat motorblok tegen hem aansmijten waardoor die al flink verzwakt werd. Hierna alle kogels op hem leeggeschoten en een overgebleven barrel tegen hem aan gegooid en toen was die eindelijk dood :P bedankt voor de tips!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb gisteren net Episode 2 uitgespeeld.
Ik dacht dus dat ik die al jaren geleden had uitgespeeld maar dat was blijkbaar Episode 1.
Eigenlijk is het allemaal de schuld van TF2. Want ik had in 2007 de Orange Box gekocht en daarna niks anders gedaan als portal en TF2 spelen.
Episode 2 volledig vergeten !
En twee jaar later was ik er volledig van overtuigd dat ik Episode 2 al gespeeld had.
Tot ik het spel opnieuw installeerde om een paar missies te spelen en merkte dat ik geen enkele level of scene herkende.
Dus toen in een paar dagen Episode 2 uitgespeeld. Was echt weer toffe gameplay.
Het blijft altijd zo cool hoeveel vrijheid je meestal hebt om vijanden uit te schakelen (behalve een eindbaas. die meestal een special wapen nodig heeft, zoals die Magnusson Device)
Ik probeer meestal al mijn vijanden met de gravity gun te doden.
Het liefst door een propaan tank of dergelijke op ze te schieten.
Maar Half-Life 1 blijft toch wel de beste single player ervaring die ik ooit gehad heb.
Maar ja, toen had ik nog de leeftijd om volledig op te gaan in games. Ik zie mezelf nog zitten in de les, dagen aan een stuk met maar in gedachte in mijn hoofd: "Must play MORROWIND"

(en de reden dat ik Half-Life 1 pas in 2002 speelde is omdat mijn ouders tegen computer waren, en pas toen ik 17 was had ik genoeg geld voor een eigen pc)

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 25-08-2011 13:57 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Ik heb volgens mij in de TS Part 1 staan van 'Escape from City 17', eergisteren is klaarblijkelijk part 2 online gezet:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4lyUNs7eNhs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Het begint al weer te jeuken voor HL3.
Jammer dat Valve er niks over los laat :X

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Hahahaha, die snack room.

Dat onderste filmpje is ook leuk.

Valve samen met Bethesda zijn de beste spel ontwikkelaars die er zijn.
Maar ik vraag me wel eens af wat voor shitload aan geld Valve al verdient heeft aan Steam en wat ze in hemelsnaam met dat geld doen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Uitgeven aan snacks :+

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wiethoofd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:33:
Ik heb volgens mij in de TS Part 1 staan van 'Escape from City 17', eergisteren is klaarblijkelijk part 2 online gezet:
[video]
Wat knap gemaakt, met een budget van slechts $250. Het mooiste aan deze 2 korte films vind ik dat het de Half Life sfeer zo goed en authentiek weet over te brengen. Ben benieuwd of Valve de Purchase Brothers op de een of andere manier laat weten wat zij hier van vinden. Zou toch cool zijn als Valve ze financieel wil ondersteunen voor een 3e deel. Ben benieuwd wat ze met een hoger budget kunnen maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:45

MsG

Forumzwerver

Het geeft voor mij echt zo'n 28 days/weeks later gevoel :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
Er passeerde hier een update van ongeveer 100MB voor Half Life 2: Episode Two op Steam en ik vind er niks over bij news. Enig idee wat die update doet?

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Neverwinterx schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:52:
Er passeerde hier een update van ongeveer 100MB voor Half Life 2: Episode Two op Steam en ik vind er niks over bij news. Enig idee wat die update doet?
Bij mij update hij niet, misschien heb je al heel lang Steam niet geopend?

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
babbaloerie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:59:
[...]

Bij mij update hij niet, misschien heb je al heel lang Steam niet geopend?
Oh jawel, eergisteren nog geopend.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Op de frontpage staat dat er een mogelijke bevestiging is van Episode 3... Geloven wij als gamers hier nog in of is het echt einde verhaal? Ik hoop het in ieder geval heel erg. Maar dan wel een Half Life 3 en geen HL2: Episode 3. Na 5 uurtjes ben je er doorheen en dat wil je niet...

Forever raver!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Techno Overlord schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:19:
Maar dan wel een Half Life 3 en geen HL2: Episode 3. Na 5 uurtjes ben je er doorheen en dat wil je niet...
Waarom geen HL2 EP3? Kan best om de trilogy af te maken en dan over een jaar of 2-4 een compleet nieuwe half life 3. Hoe zit het eigenlijk met de verhaallijn? Is er wel aanleiding om aan een HL3 te beginnen?

discogs

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Jazeker want
spoiler:
de vader van Alex gaat dood aan het eind van deel 2 en zijn brein wordt leeggezogen door een Observer...
Ben benieuwd wat Alex en Freeman nu gaan doen! En wat weet die Observer allemaal na deze actie?

Forever raver!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Observer? :?

• The Great HooD
Techno Overlord schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:37:
Jazeker want
spoiler:
de vader van Alex gaat dood aan het eind van deel 2 en zijn brein wordt leeggezogen door een Observer...
Ben benieuwd wat Alex en Freeman nu gaan doen! En wat weet die Observer allemaal na deze actie?
Ja ik kan inderdaad niet wachten. Dat hij 'aangekondigd' is geeft wel goede hoop. Ik zat er toen helemaal in, en dat is al een 2tal jaar geleden. Als hij uitkomt, speel ik ze nog allemaal nog een keer!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik geloof niets van de bron. Ik bedoel als Half Life wordt aangekondigd word dat wel met meer spektakel gedaan. We hebben net allemaal gameshows gehad...

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik bedoel een Advisor... Kan je zien hoelang geleden het is.. :P

Forever raver!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Techno Overlord schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:37:
Jazeker want
spoiler:
Voor mij alweer een tijdje geleden, maar:

spoiler:
Breen is toch dood? Wie is de vijand nu?

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

De Combine natuurlijk en de aliens van Xen toch?

Forever raver!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Breen was gewoon een marionet van de Combine, in deel 3 (of het nou episode of 'gewoon' 3 is laat ik maar in het midden ;) ) komt de opvolger van de Gonarch, Nihilanth, Gene Worm of welk andere grote 'eindbaas' je in de voorgaande delen (Half Life, Opposing Force, Blue Shift) gedood hebt.
spoiler:
Ze hebben in ieder geval een doel, ze zijn goed in het teleporteren over grote afstanden, maar voor kleinere afstanden zijn ze van lokaal transport afhankelijk, en een portal-gun zou ideaal zijn voor dat doel.

En in deel 4 gaat een RTS worden, waarin je de laatste resten van de vijand (of dat nou de mens of de Combine zijn) moet opruimen en begin je met de beperkte middelen van een verslagen leger of de restanten van een samenleving.

Maar dat denk ik maar O-)

[ Voor 41% gewijzigd door Resistor op 22-09-2011 16:03 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Resistor schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:59:
En in deel 4 gaat een RTS worden, waarin je de laatste resten van de vijand (of dat nou de mens of de Combine zijn) moet opruimen en begin je met de beperkte middelen van een verslagen leger of de restanten van een samenleving.

Maar dat denk ik maar O-)
Een HL-universe based MMO of RTS zou ik wel zien zitten haha. Er zijn al vele mods voor garrys-mod (A mod in a mod, modception :+) welke RPG gameplay brengen, sommige hiervan zijn eeeeruuug leuk alleen is de mapgrote niet zo super in de source engine (Limiet is snel bereikt :'( ). Als ze dit "gebrek" kunnen wegwerken zie ik zo community made maps uitkomen voor deze mods :) .

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 22:50
Valve gaat echt geen afgezaagde borderlands maken van half-life 3

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik hoop gewoon op een volledig derde deel, en geen 4 uur durende uitbreiding...
Misschien hebben ze geleerd van HL2, en de ontwikkeling van deel 3 gewoon erg lang stil gehouden...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• PilatuS
  • Niet online
Na de ontwikkeling van HL2 hebben ze gezegt dat HL3 maken teveel tijd zou kosten en dat EP1, 2 en 3 eigenlijk HL3 is. Hopelijk komen ze toch met HL3 maar dat is wat ze er toen van gezegt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:12
Ooit komt er echt wel een vervolg. Dat kan echt bijna niet anders. HL heeft Valve groot gemaakt. De fanbase is jaren na dato nog zo enorm groot dat ze onmogelijk daar omheen kunnen. Alleen het zal op de Valve snelheid gaan. Wanneer zij er zin in hebben, en misschien ook pas als ze er intern uit zijn wat ze met de serie willen.

Persoonlijk verwacht ik dat ze HL3 lanceren tegelijk met een nieuwe engine. Beetje vergelijkbaar met hoe ze destijds HL2 en Source brachten maar dat is meer een 'hunch'. Het lijkt me namelijk vreemd als ze jaren na dato nog een 4 a 5 uur durende add-on uitbrengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 13:30
Inderdaad, ik denk ook een nieuwe engine. Denk ook dat het spel uitgebracht wordt als Half Life 2: Episode 3, maar dat het wel een full-size spel is. Gewoon om de verhaallijn van Half Life 2 af te maken. Het spel dan Half Life 3 noemen zou dan een beetje vreemd zijn. Nou is het sowieso allemaal een beetje vreemd verlopen natuurlijk, maargoed. Hl2E3! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Ik betwijfel of er een nieuwe engine komt, ik denk dat er gewoon een nieuwe revisie van de source engine komt, daar is zelfs in huidige staat zoveel meer mee mogelijk dan dat ze nu laten zien. Kijk naar de betamaps in L4D2, kijk naar de FakeFactory Cinematic Mod en kijk naar de trailer van CS:GO.

Ook met EP2 kwam er een grote update aan de source-engine, HDR etc. etc. In de tussentijd zijn er meerdere updates geweest en denk ik niet dat ze deze engine zo laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
zolanghet verhaal maar een keer afgerond word, want Ep2 was wel een gigantische cliffhanger terwijl het verhaal zo interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wiethoofd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:26:
Ik betwijfel of er een nieuwe engine komt, ik denk dat er gewoon een nieuwe revisie van de source engine komt, daar is zelfs in huidige staat zoveel meer mee mogelijk dan dat ze nu laten zien. Kijk naar de betamaps in L4D2, kijk naar de FakeFactory Cinematic Mod en kijk naar de trailer van CS:GO.

Ook met EP2 kwam er een grote update aan de source-engine, HDR etc. etc. In de tussentijd zijn er meerdere updates geweest en denk ik niet dat ze deze engine zo laten vallen.
Source begint er toch echt wel outdated uit te zien, volgens mij is er ook een flinke beperking wat betreft de maximale texture-resolutie. En om hem 'even' om te bouwen naar DX10/11... Volgens mij is het zowat rendabeler om dan een compleet nieuwe engine te ontwerpen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

De Source engine wordt net zoals de Unreal engine iedere keer geupdate. Er is dus niet zoiets als "de Source engine". De engine die L4D1 gebruikt is bijvoorbeeld (veel) ouder dan de L4D2 engine, die op zijn beurt weer geforked lijkt van de HL2EP2 Source engine terwijl Portal 2 weer een andere fork lijkt te zijn (ooit tegengekomen op Reddit van iemand die de hele dag in gcf files zit te loeren), mogelijk bedoeld om de veel grotere omgevingen in Portal 2 weer te kunnen geven.

HL3 zal dus ook vrijwel zeker op de Source engine draaien, het is alleen de vraag welke build :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Dota 2 draait zelfs op de source engine, screenshots uit dit artikel op de FP van CS:GO hebben verdacht veel weg van de Source-engine ground texturerendering.

Daarnaast zijn er een gering aantal spellen die DX10 of zelfs DX11 only zijn, als je als gamemaker namelijk DX9 support (en dus XP als OS) laat vallen mis je een ontzettend groot deel van je doelgroep (heck, kijk naar het huidige aantal CS1.6 gebruikers)

Meer info over welke build er nu gebruikt wordt: Wikipedia: Source (game engine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
Ik heb opeens zin om een game als HL2 te gaan spelen, alleen die heb ik al 3 of 4x uitgespeeld, en aangezien HL (Episode) 3 voorlopig nog niet uit komt, vraag ik me af of er vergelijkbare SP games zijn. Vooral qua speelervaring, sfeer ook wel een beetje. Maar vooral de manier waarop het verhaal vertelt wordt (dat je er zelf in staat en het verhaal 'ervaart', geen brak geacteerde tussenfilmpjes, geen saaie vertelstem tussendoor die de boel uitlegt, enz.)

Tips? :)

edit: Portal 1&2 heb ik al gespeeld ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tower410 op 25-09-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bioshock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Borderlands heeft weinig verhaal maar het is wel een erg goed spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
'weinig verhaal' zou ik niet zo snel zeggen over Borderlands, maar het co-op gedeelte is wel heel vet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Deus ex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Mass Effect natuurlijk.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Bart ® schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:00:
[...]

Source begint er toch echt wel outdated uit te zien, volgens mij is er ook een flinke beperking wat betreft de maximale texture-resolutie. En om hem 'even' om te bouwen naar DX10/11... Volgens mij is het zowat rendabeler om dan een compleet nieuwe engine te ontwerpen.
Ik vraag me af in hoeverre dit waar is wat je zegt. De Source-engine was specifiek gemaakt om steeds geupdate te worden met de laatste technieken. In hoeverre dit rekbaar is weet alleen Valve zelf uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

mace schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:40:
[...]

Ik vraag me af in hoeverre dit waar is wat je zegt. De Source-engine was specifiek gemaakt om steeds geupdate te worden met de laatste technieken. In hoeverre dit rekbaar is weet alleen Valve zelf uiteraard.
De texture beperking valt ook wel mee, ik heb jaren geleden een keer een map gemaakt waarin alle textures dubbel zo groot waren dan de standaard valve textures. Toen ik mensen screenshots liet zien vroegen ze of het een render was :P (Ik heb die map helaas niet meer).

De texture resolutie is gewoon een design/performance -keuze van Valve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
Hmm Bioshock lijkt qua storytelling en puzzel-achtigheid wel wat op HL2, qua sfeer komt alleen Ravenholm een beetje in de buurt geloof ik. Goede suggestie :)

Borderlands is meer RP en daar ben ik nooit zo van. Merk ook meteen in gameplay videos dat er een stuk minder verhaal in zit.

Deus ex ziet er op zich leuk uit, maar is ook weer wat RP. Wel interessant :)

Mass Effect heb ik wel eens gespeeld maar was toen afgehaakt omdat ik third-person erg onhandig vond met een muis. Plaatst je ook wat 'buiten' het verhaal vind ik.

Verder heb ik ergens anders gehoord dat Metro 2033 goed in de buurt kwam, en naar gameplay video's klopt dat wel. 'Medespelers' die de boel aan je uitleggen en met je meegaan, en als je alleen bent moet je het ook zelf maar uitzoeken, geen mensen die constant in je oortje aan het praten zijn. Nauwelijks HUD, zelfde sfeertje ongeveer (ook weer Ravenholm achtig). Ook een aardig uitgebreid verhaal.

Tijdens zo'n zoektocht merk je toch wel dat HL erg uniek is en zijn tijd ver vooruit, beste game die ik ooit gespeeld heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik zou zeggen: Kijk eens naar de Stalker serie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Je kunt sowieso alle Half Lifes nog eens spelen met de FakeFactory Cinematic Mod, laatst gedaan met de 10.94 versie, iets aangepaste storyline (Sandtraps in het donker _O_), betere wapenbalans, higher detail textures, zelf te kiezen models en elke game wordt naar de nieuwste versie van de Source-engine gebracht qua grafische power, hdr, fluid dynamics etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Sinds dat HL op Mac is uitgekomen wordt alle HL2 content toch gespeeld met de Episode 2/TF2 engine, of niet?

Ik heb zitten googlen en gevonden dat veel mensen de totale verandering in sfeer (en de soms belachelijke character models) niet altijd weten te smaken. Ik ga zelf nog zien of ik het zie zitten om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Op de mac misschien wel, maar PC gebruikt voor HL2 nog steeds de versie die toen in gebruik was met hier en daar wat patches van na de release, volgens mij niet de HL2EP2 engine die een stuk geavanceerder is (maar ook alweer achterloopt op de huidige versie die in gebruik is sinds Portal 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Wiethoofd schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:17:
Op de mac misschien wel, maar PC gebruikt voor HL2 nog steeds de versie die toen in gebruik was met hier en daar wat patches van na de release, volgens mij niet de HL2EP2 engine die een stuk geavanceerder is (maar ook alweer achterloopt op de huidige versie die in gebruik is sinds Portal 2)
Nee hoor, HL2 draait tegenwoordig ook op de Orange Box engine. (http://store.steampowered.com/news/3872/)
Ook op PC ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Orange Box versie is alweer antiek vergeleken met de Portal 2 Source engine ;)

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste