https://www.act-connectivity.com
Nu maar wachten op goede firmware die het ondertitelprobleem oplost.
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Zou toch graag enkele films willen zien met de kerstdagen.
Ik zal de firmware niet gaan installeren aangezien Rambocus ook al problemen ondervindt, lijktn het mij niet verstandig om het ook te proberen. Dan maar wachten op de oude firmware.
De firmware op een USB-stick geplaatst, Lan kabel verwijderd, en vervolgens de firmware geupdated.
Alles ging goed totdat de melding verschijnt "het systeem start na ?? seconden opnieuw op"
Bij 0 seconden aangekomen bleef het systeem hangen.
Na enige tijd begon de firmware opnieuw te installeren, maar nu kreeg ik na een aantal seconden een zwart scherm, en vervolgens was de Eminent compleet dood.
Echt niets meer.
Alleen de power led ging branden.
Ik baalde natuurlijk, en heb gelijk maar de eminent helpdesk gebeld.
Ik kreeg het advies om de recoverytool te gebruiken.
Dat heb ik gedaan, nadat ik eerst de harddisk had verwijderd. Een kwartier gewacht, en vervolgens de eminent opnieuw opgestart.
Gelukkig kwam de eminent weer tot leven. Harddisk teruggeplaatst, en alles werkt weer.
Maar het bijkomende voordeel is dat de Eminent met de recovery tool weer is voorzien van de oude fimware.
De ondertitels staan weer netjes onderin het beeld.
Hoe kan ik bij de torrent downloader het uploaden uitschakelen?
alvast bedankt
Verwijderd
via composiet naar scart laten gaan
normaal gaat de tv gelijk naar het beeld als je een apperaat aan zet dat gebuurt nu met deze player niet
gr e voeten
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 16:51 ]

Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 12:08 ]
Heb em al eens herstart maar niets schijnt te werken.
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
@Daryll84: Dit lijkt ons een probleem in je netwerk. Zijn er (veel) shares in het netwerk die met een wachtwoord beveiligd zijn ?
@Jpjmvoeten01: Zonder meer details kunnen we daar helaas weinig over zeggen. Post iets meer informatie graag, dan kunnen wij (en/of mede tweakers) er wel iets meer mee. (Zie ook Tweakers etiquette / regels.)
@Dread: Heb je de inkomende poort 51413 doorgestuurd in je router ? Als je dit niet doet, dan zal het aantal verbindingen zeer laag tot 0 zijn. Je kunt eventueel ook eens een nieuwe versie van Transmission erop zetten, via de CSI installer.
Hoi Eminent,ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:16:
@Dread: Heb je de inkomende poort 51413 doorgestuurd in je router ? Als je dit niet doet, dan zal het aantal verbindingen zeer laag tot 0 zijn. Je kunt eventueel ook eens een nieuwe versie van Transmission erop zetten, via de CSI installer.
ik heb jou link gevolgd maar kan je aangeven welke versie NMT Community Software Installer 2.6.2 ik moet gebruiken (portable / OSX)?. Hoe kan ik nagaan welke tranmission versie nu op mijn EM7071 zit?. Mijn PC draait op W7x64.
En hoe installeer ik eventueel een nieuwe transmission software op mijn EM7071?. Kan dat niet via mijn TV bij onderdeel onderhoud? Als ik het goed heb begrepen wordt mbv de CSI installer mijn EM7071 via de PC voorzien van evntueel nieuwe transmission software? Of moet ik de CSI via een USB op mijn EM7071 installeren?. Zou je zo vriendelijk willen zijn een kleine handleiding op te geven?
En misschien te veel van het goede gevraagd:
Kan ik het beeld van mijn PC monitor op een of andere manier naar de EM7071 streamen? Mijn vriendin is regelmatig 'toeschouwer' als ik een game speel op mijn PC, maar als ik het beeld kan streamen, kan ze dat rustig op de bank op de TV (groter dan mijn monitor) meekijken en 'supporten'
Alvast bedankt
hey thxACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:16:
ja die poort had ik al doorgestuurd.
kan ik ook een andere torrent client erop zetten via nmtinstaller?
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
@Jeffkr: De nmtinstaller draait op je pc, en voegt de software toe 'in' de mediaspeler. Wij hebben deze niet gemaakt, en ondersteunen deze ook niet. Er is geen handleiding beschikbaar. Dus volg de stappen op de site. (Standaard draait er volgens mij Tranmission 1.34 maar pin me daar niet op vast.) Beeld streamen zoals jij wil, is onmogelijk.
Verwijderd
Eminent helpdesk wil niet dat je er popcorn opzet en roepen standaard dat dan de garantie vervalt. Beetje rare redenatie; vergelijk het maar met een aangeschafte PC met standaard Windows 7 erop en je zet erzelf bv linux op. Garantie op PC blijft uiteraard van kracht!
Maar goed, ik denk er niet over om terug te gaan naar de orginele Eminent software. Maar mocht dit toch nodig zijn (ivm garantie
Mocht iemand hulp nodig hebben om de popcorn firmware erop te krijgen dan wil ik hiervoor wel even een stappen plan posten.
gr, hermang
Zou je mij misschien wel kunnen uitleggen hoe je een andere GUI erop kan zetten (Oversight)
Ik ben niet zo heel erg content met de originele van Eminent.
Verwijderd
Met CSI kun je eenvoudig applicaties op je 7071 installeren (http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=33465). Oversight is een interface voor de films maar met CSI kun je ook andere achtergronden en icons vervangen.
edit: linkje aangepast.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 16:01 ]
Mocht je besluiten om een handige uitleg / stappen te posten, dan sluiten wij juridische actie van Syabas niet uit. De PCH firmware is hun eigendom, en zij zijn vrij om dit te verdedigen.
De vergelijking met een PC en Windows gaat niet op. De vergelijking is ongeveer :Je koopt een licentie voor Windows 7, en mag deze daarom gebruiken. Ook bij Linux zit een licentie(Die toevallig niets kost) om deze te mogen gebruiken, en daarom heb je dat recht. Aangezien je geen licentie hebt gekocht bij Syabas voor PCH firmware, ben je niet legaal bezig. (Je kocht immers een EM7071, en geen PCH..)
Bovendien is er geen reden meer voor om PCH firmware te gebruiken. EM7071 DTS firmware is inmiddels beschikbaar, en de PCH software biedt dus enkel nadelen zoals bijv. UZG wat niet meer werkt.
[/quote]
Hij staat er wel op maar deze firmwareupgrade geeft wel problemen met de ondertitels en door wat voor omstandigheden dan ook is er tot op heden nog geen oplossing. Het blijkt zelfs een probleem te zijn om terug te keren naar de oude firmware daar deze oudere versie firmware, en dit is mij per email meegedeeld door de helpdesk, al vóór Kerstmis op de Eminent site gezet zou worden.
Verwijderd
Overigens een dikke duim op voor de EminentHelpdesk met hun reacties hier! Vanmiddag de gehele topic door gelezen en daaruit blijkt dat er nog genoeg redenen zijn om de PCH-firmware te gebruiken.
DTS werkt maar dan zit je wel weer met rare ondertiteling. Terug naar vorige versie . . . Voor UZG is er een betere webservice ( combo met RTLGemist!) beschikbaar dan de Eminent versie.
Geloof me maar, de Eminent 7071 loopt als een zonnetje met PCH-firmware. Vraag me af of Eminent met eigen firmware dit nivo ooit zal bereiken.
Omdat er toch een beetje een dreigement in het bericht van Eminent zit zal ik de stappen om de PCH firmware te installeren morgen hier neer zetten
(is overigens ook elders wel te vinden; heb het ook niet zelf bedacht...)
@Rambocus: Syabas is een erg groot bedrijf, en daarom schijnbaar ook trager. We hebben nog geen downgrade van hun mogen ontvangen.
Verwijderd
1. download: http://tinyurl.com/d6tfqv
2. upload met ftp 6 files naar de 7071 (telnet-installer.html,telnet-installer.cgi,update.cgi,mtd2,busybox26,flash)
3. Op TV: open het 4e icoon (File)
4. Op TV: open telnet-installer en klik op Run from Hard Disk.
5. Op PC:open telnet sessie + open IP-adres van 7071
(optioneel: backup origineel: copy/paste in telnet dd if=/dev/mtd2 of=/opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/eminent-savefile.out )
6. Op PC: copy/paste /opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/update.cgi in de telnet promt
**wachten tot 100%** do not poweroff!
7. 7071 zal herstarten en dan is het klaar.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 15:09 . Reden: backup optie toegevoegd ]
ik ondervind problemen met het streamen van films met mijn 7071. Het maakt niet uit wat ik probeer te streamen (VIDEO_TS, ISO of iets anders), steeds weer begint het beeld te haperen en valt het geluid weg. Ik heb geprobeerd te streamen vanuit verschillende bronnen (vanuit een NAS over NFS, vanuit een Windows XP share en vanuit een Windows 7 share). Het thuis netwerk is 1 Gbit en heb nooit netwerk problemen gehad. Sterker nog, ik haal met gemak 30 MB/ sec. met een data kopie tussen computers binnen datzelfde netwerk. Afspelen via een USB-disk gaat wél goed. De 7071 draait de laatste firmware en het apparaat is al meerdere malen terug gezet naar fabrieksinstellingen. Ik ben nu echt ten einde raad.
Graag advies.
Bij voorbaat dank!
Dank je Herman!! Je bent een tweaker of niet. Voor de zekerheid heb ik dit stukje toch maar even gekopieerd en verzonden met email naar mezelfVerwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:00:
Om een goed werkende 7071 te krijgen met PCH-firmware:
1. download: http://tinyurl.com/d6tfqv
2. upload met ftp 6 files naar de 7071 (telnet-installer.html,telnet-installer.cgi,update.cgi,mtd2,busybox26,flash)
3. Op TV: open het 4e icoon (File)
4. Op TV: open telnet-installer en klik op Run from Hard Disk.
5. Op PC:open telnet sessie + open IP-adres van 7071
(optioneel: backup origineel: copy/paste in telnet dd if=/dev/mtd2 of=/opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/eminent-savefile.out )
6. Op PC: copy/paste /opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/update.cgi in de telnet promt
**wachten tot 100%** do not poweroff!
7. 7071 zal herstarten en dan is het klaar.
Ik ga dit zeker proberen aangezien de eminent voor mezelf al een gepassseerd station was. Heb net de nettop Asrock 330 pro gekocht. Zal meer aan mijn eisen voldoen
Verwijderd
"Waarom heb je de PCH niet gekocht dan?"
De Eminent 7071 was destijds een goedkope iBood aanbieding, vandaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 11:27 ]
Ik heb sinds kort een losse reciever, deze is via een optische kabel verbonden met mijn EM7071.
Bij films etc. werkt het geluid prima alleen bij filmpjes via internet zoals youtube of gametrailers krijg ik geen geluid via deze optische verbinding.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Ok bedankt voor de info!ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:17:
@GolliaxNL: Youtube gebruikt AAC audio, en deze kan je receiver niet decoderen. Je moet daarom de AAC audio op PCM zetten bij geluidsopties.
Zijn twee zaken of je stelt de oorsrpronklijke oude firmware beschikbaar of je komt met een andere oplossing, lees firmwareupdate, voor de hoge ondertitels. Om te huilen.
Ook Eminent kan druk zetten want jullie zijn toch ook klant bij Syabas.
Ik heb hier ook meelopen klooien. De oplossing in simpel: zorg dat er twee subdirs zijn genaamd AUDIO_TS en VIDEO_TS. Kopier alle files naar de VIDEO_TS subdir en de 7071 zal alle files als een comple DVD afspelen. Voor de duidelijkheid... deAUDIO_TS subdir moet wel aanwezig zijn maar is geheel leeg.kegeltje26 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:06:
[...]
Dat hoeft niet bij de mediaspelers die dit ondersteunen.
Zaak is dat er een menubestand in de map zit, in dit geval een .ifo en .bup bestand
Alleen het handige van iso's is dat je dan 1 bestand hebt, een .iso
Iso's zonder een .ifo bestand in de video_ts map doen ook niets
Wil best geloven dat de klant bij jullie voor op staat, maar waarom staat de dts firmware nog steeds op de Eminent site terwijl die problemen geeft. En er geen oplossing is om terug te gaan.ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:48:
@Rambocus: De prioriteit ligt bij ons altijd bij de klant, laten we dat vooropstellen. Voor dit product zijn wij voor firmwareupdates (ook oude versies) afhankelijk van Syabas. Eminent doet dan ook zijn uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Er van uit gaande dat niet iedereen last heeft van de hoge ondertitels ( kan haast niet anders daar de software bij iedereen gelijk is) Vindt ik dat er minimaal een waarschuwing bij moet komen ivm de hoge ondertitels.
groeten
Ben deze ook aan het installeren nu, maar bij het invullen van je hardware type wat vullen jullie in daar de Eminent 7071 niet wordt genoemd.robo116 schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:09:
had deze middag even eminent aan de lijn.
wou via deze weg even laten weten dat je zonder problemen de skin kan veranderen.
alles blijft werken ook de eminent media portal.
Heb er nu een mooie donkere skin op met mooie iconen.
hier de software om de skin van eminent aan te passen.
je via dit progje ook je webportal aanpassen.
let wel dit is geen firmware alleen maar toegevoegde software
http://www.nmtinstaller.com/
Volgens mij kan je ook "overige" kiezen als laatste optie.rambocus schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:59:
[...]
Ben deze ook aan het installeren nu, maar bij het invullen van je hardware type wat vullen jullie in daar de Eminent 7071 niet wordt genoemd.
Klopt, maar wellicht hadden jullie voor een van de popcorn-versie gekozen omdat de software van de eminent daar nagenoeg mee gelijk is.GoliaxNL schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:33:
[...]
Volgens mij kan je ook "overige" kiezen als laatste optie.
Zelf ook geupdate een tijdje geleden en was wel opgevallen dat het wat hoger stond, maar niet echt de link gelegd met de update. (Nog es extra op gelet sinds ik deze topic heb ontdekt).Zou idd wel leuk zijn dat dit wordt opgelost..rambocus schreef op zondag 10 januari 2010 @ 09:42:
[...]
Er van uit gaande dat niet iedereen last heeft van de hoge ondertitels ( kan haast niet anders daar de software bij iedereen gelijk is) Vind ik dat er minimaal een waarschuwing bij moet komen ivm de hoge ondertitels.
Dus denk wel dat dit bij iedereen het geval is, maar niet noodzakelijkerwijze wordt opgemerkt.
Buiten dit ook gemerkt dat bij het starten van een 'divx' het Eminent log voor een paar seconden wordt getoond, daar waar het voor de update even 'zwart' bleef.
Op het eerste gezicht positief: RTLgemist en SBSgemist zijn toegevoegd!
Op het tweede gezicht zeer negatief: het werkt niet meer zonder speciaal MMSproxy-progje op een andere PC te hebben draaien.
- ik heb de EM7071 juist gekocht om stand-alone UZG te kunnen kijken, zonder hele compu aan TV te koppelen
- de site blijkt nu niet door Eminent gehost te worden maar door een "niet commercieel vrijwilliger". Terwijl Eminent uitdrukkelijk de EM7071 verkoopt als "UZG-stream-machine".
- en MMSproxy-download crashed trouwens: krijg alleen wit scherm met letters PK op tv
- en MMSproxy staat niet op de EM7071 service-pagina op www.eminent-online.com
Voor het weekend waren alleen de RTL en SBS programma's nog via MMSproxy, nu ook de UZG. Iemand hier al een oplossing voor?
Hopelijk wel, anders moet ik terug naar Eminent. 1 maand na aanschaf maken ze niet meer de claims op de verpakking en site waar:
- Streams van UZG op je tv
- En zowel een Win-PC als een Home Network worden *Optional genoemd
Rogier, een ff heel teleurgestelde EM7071-gebruiker
Ja het is mij al opgevallen en het werkt nu eindelijk fantastisch!!
De proxy tool moet je natuurlijk wel via een pc downloaden en installeren.
Eminent is natuurlijk niet verantwoordelijk voor het wel of niet goed werken van UZG.
Het zijn de aanbieders van UZG die de boel steeds verstieren door niet voor een uniform protocol te kiezen.
Ik wil die niet commerciële aanbieder dan zeer vriendelijk bedanken voor wat hij gemaakt heeft.
TOP!!! Ga zo door.
Groetjes
Albert
is dit met de nieuwe firmware meegekomen?
en hoe weet je dan dat je die Proxy tool moet hebben? (plus hoe kom je dr aan, waar is de install.handleiding, enzo...?)
Leeg - Sinds 20180907
Nee er is geen nieuwe firmware voor nodig.
Eminent heeft de link in de (internet)portal aangepast zodat je op de vernieuwde site uitkomt.
Ga even naar http://www.microchange.nl/uzg/ en dan MMSproxy.
In de zip file zit een document met de nodige informatie.
Groetjes
Albert
@Chillz: De portal loopt extern, dus er kunnen on-the-fly zaken gewijzigd of toegevoegd worden. Geen nieuwe firmware nodig.
Sowieso, Eminent, nog altijd hulde voor het continue snel blijven reageren op t forum!
Heb de documentatie over de MMSproxy even doorgelezen.
Ik moet dat boeltje dus op een pc in mijn netwerk installeren om het op de Eminent te kunnen laten werken?
Die pc moet dan dus ook aan staan als ik UZG gemist wil kijken via de 7071, neem ik aan...
Beetje jammer eigenlijk dat die pc aan moet staan. De mediaspeler is natuurlijk eigenlijk bedoelt als echte stand alone, zonder tussenkomst van pc UZG kijken wordt idd gemeld als feature, en dat is zo niet het geval.
Aán de andere kant, geef ik de verklaring van Eminent hierboven ook wel helemaal gelijk ja. De eigenlijke portal van UZG is te veranderlijk en dat werkt ook niet.
En who-are-we-kidding...? Die pc staat toch wel aan
Leeg - Sinds 20180907
Je moet het zo zien dat het een tijdelijke goed werkende oplossing is.
Misschien is er straks wel iemand die dit tooltje kan herschrijven zodat het in op de NMT kan draaien.
Eerst maar is zien wat de aanbieders gaan doen, het zou best wel kunnen zijn dat het straks commercieel gaat worden en dat je moet gaan betalen per aflevering.
Groetjes
Albert
Eminent helpdesk, ik heb nog altijd geen reactie mogen ontvangen op dit berichtje. Zouden jullie dit alsnog willen doen? Het is een erg vervelend probleemXypriz schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 00:59:
Beste Eminent helpdesk,
ik ondervind problemen met het streamen van films met mijn 7071. Het maakt niet uit wat ik probeer te streamen (VIDEO_TS, ISO of iets anders), steeds weer begint het beeld te haperen en valt het geluid weg. Ik heb geprobeerd te streamen vanuit verschillende bronnen (vanuit een NAS over NFS, vanuit een Windows XP share en vanuit een Windows 7 share). Het thuis netwerk is 1 Gbit en heb nooit netwerk problemen gehad. Sterker nog, ik haal met gemak 30 MB/ sec. met een data kopie tussen computers binnen datzelfde netwerk. Afspelen via een USB-disk gaat wél goed. De 7071 draait de laatste firmware en het apparaat is al meerdere malen terug gezet naar fabrieksinstellingen. Ik ben nu echt ten einde raad.
Graag advies.
Bij voorbaat dank!
EM7071-Recovery.zip van jullie site is het mogelijk dat je daarmee de oude firmware terugkrijg of is dit niet aan te raden.
"AVCHD files" zijn waarschijnlijk ISO files met AVCHD codering, en die spelen niet rechtstreeks op de EM7071. Uitpakken lukt mij tot nog toe alleen nog maar met een geregistreerde versie van Isobuster. Het (grootste) .m2ts bestand is wel speelbaar op de EM7071vetter schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:23:
Hallo, ik heb nu al enige tijd de eminent 7071 en deze bevalt erg goed. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om avchd files af te spelen. Is er mss iemand die mij kan uitleggen hoe ik deze bestanden om kan zetten??
groeten
Orginele ondertiteling wordt op dit moment nog niet weergegeven door de EM7071, maar dat kan op de volgende manier:
- gebruik TSMuxer (freeware) op het .m2ts bestand om de ondertitel (.sup) er uit te pakken.
- zet de grafische ondertitels om naar tekst met Suprip (freeware)
Dank voor deze link, dat zal helpen. De site zelf geeft dit niet aan, is welicht bedoeld om zelf op PC te draaien?Albert Dijksma schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:23:
Hoi Chillz,
Nee er is geen nieuwe firmware voor nodig.
Eminent heeft de link in de (internet)portal aangepast zodat je op de vernieuwde site uitkomt.
Ga even naar http://www.microchange.nl/uzg/ en dan MMSproxy.
In de zip file zit een document met de nodige informatie.
Groetjes
Albert
En UZG werkte vandaag zonder de tool, maar RTL/SBS niet. Begrijp niet waarom, maar wel blij de kids bij thuiskomst om 18u toch nog wat kunnen laten zien.
@Eminent: extern gehost portal is prima, maar ik vind jullie wel verantwoordelijk voor het correct functioneren van de (actief vermarkte) functionaliteit. Ergo: standalone UZG, want niet iedereen hier is nog (bijv.) student met 24/7 een PC aan. De mijne gaat tijdens werk/schooltijden gewoon uit, net zoals vele stroomslurpers anno 2010. Sowieso wel weer bedankt voor jullie actieve meedenken hier
Voor de EM7071 is vanaf nu firmware 091022 te downloaden via het on-line upgradesysteem.
Later vandaag zal deze update ook via de website als zip bestand te downloaden zijn (inclusief changelog.)
De update is getest, en ondertitels zijn hier weer mee op de juiste positie te krijgen.
@Rogier1975: Wij zijn afhankelijk hoe de externe partij (in dit geval UZG) de videostreams aanbied. Als men daar zaken in wijzigt, dan is dit overmacht. Hetzelfde geld voor _alle_ externe stream / portalfuncties. Deze partijen kunnen zomaar besluiten om dingen te wijzigen, de streams af te sluiten, DRM aan te zetten op items, enzovoort. (Neemt niet weg, dat wij absoluut ons best doen om UZG weer zelf te hosten. Onze mensen zijn daar al actief mee bezig.)
@Albert: en natuurlijk heb ik waardering voor de vrijwilliger die de op zich prachtige tijdelijke oplossing gemaakt heeft, hulde voor het initiatief! Als we ook nog de proxy-tool op/in de NMT krijgen ipv extern, denk ik dat dit een mooie inzending is voor de NMT-portal-updates van Syabas? Of doen die alleen Engelstalige initiatieven?
Onderhoud - Controleer voor firmware update -> Volg de stappen op het scherm.
Voor handmatige off-line installatie kan je de zipfile via onze website vinden, of onderstaande link:
http://downloads.eminent-online.com/EM7071-150110-DTS.zip
We willen daarnaast graag benadrukken dat de langzame update-frequentie niet door Eminent veroorzaakt wordt. We zijn hiervoor afhankelijk van een externe partij.
Bedankt, ik ga hem proberen nu. Zal wel melden of het gelukt is met de ondertitels.ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:51:
Firmware 091022 is inmiddels on-line gezet. De changelog is nogal lang, dus die besparen we jullie. Hij is wel te vinden als textbestand in de zip. Eenvoudigste update is via de on-line update in de speler zelf: Instellingen -
Onderhoud - Controleer voor firmware update -> Volg de stappen op het scherm.
Voor handmatige off-line installatie kan je de zipfile via onze website vinden, of onderstaande link:
http://downloads.eminent-online.com/EM7071-150110-DTS.zip
We willen daarnaast graag benadrukken dat de langzame update-frequentie niet door Eminent veroorzaakt wordt. We zijn hiervoor afhankelijk van een externe partij.
Edit:
Prima gelukt ondertitels staan keurig onderin waar ze horen.
[ Voor 4% gewijzigd door rambocus op 15-01-2010 15:53 ]
Alles werkte heerlijk, stabiel, draadloos ook....en dan toch de laatste firmware erop knallen.
Ok, de programma's moeten er weer op gezet worden. Jammer, maar ok.
Maar dat m'n draadloos het nu weer niet doet, daar baal ik van. Al tig keer met de tool geprobeerd om de EM4556 weer aan de praat te krijgen, maar nee hoor....grrrr....
Edit 1 :zo....beetje afgekoeld weer.
@Eminent : kan het updaten nu niet anders....dat je dus niet weer opnieuw hoeft te beginnen met instellen van je wireless ?
En : suggesties wat ik kan proberen ?
Heb nu instellingen tig keer opnieuw met netwerkkabel naar Eminent overgezet. Heb wpa2psk/aes en dat ook in de tool ingesteld. Auto IP (192.168.0.103) maar in de router het IP adres mbv. Mac adres gereserveerd voor deze Eminent. Heeft altijd zo gewerkt.
Als ik ping naar de Eminent krijg ik een reply, maar als ik de netwerkkabel verwijder en de Eminent reboot krijg ik de melding dat 192.168.0.111 (???) niet bereikt kan worden (de doelhost is niet bereikbaar), terwijl ik 192.168.0.103 ping. Flushdns uitgevoerd maar geen resultaat.
Edit 2 : Eminent na een aantal dagen aan gehad te hebben net een half uurtje uitgezet. Vervolgens weer aan en nu maakt de ventilator een enorm vervelend, ratelend geluid. Pffff..... Paar keer uitgezet en weer aan : lawaai. Gaat lekker zo
Edit 3 : Net de ventilator bekeken : zit wat speling in. Nu al versleten ??
Teruggezet, weer aangezet, begon redelijk stil, maar nu toch een naar en zelfs beetje ratelend geluid. Soms is ie weer even stil en soms begint ie weer te ratelen.... Goedkoop ventilatortje welke nu al versleten is als je het mij vraagt. Wat nu ? Ik voel er weinig voor om het hele apparaat op te gaan sturen....help ?
[ Voor 78% gewijzigd door M.v.Veelen op 15-01-2010 22:13 ]
¯\_(ツ)_/¯
Zojuist laatste firmware erop gezet. Nog steeds dezelfde problemen en nog steeds GEEN reactie van de Eminent helpdesk hier!!Xypriz schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:07:
[...]
Eminent helpdesk, ik heb nog altijd geen reactie mogen ontvangen op dit berichtje. Zouden jullie dit alsnog willen doen? Het is een erg vervelend probleemAlvast bedankt.
Verwijderd
@Xypriz : De Avchd files is een bestandstype wat voorbehouden is aan Sony voor de playstation.Xypriz schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 04:37:
[...]
Zojuist laatste firmware erop gezet. Nog steeds dezelfde problemen en nog steeds GEEN reactie van de Eminent helpdesk hier!!![]()
Dus bij deze: poging 3; graag reactie.
Je zult deze dus voorlopig moeten blijven uitpakken. Ik werk met het Gratis Deamon tool Lite.
Dit programma maakt een virtuele drive aan waarin je de Avchd file kunt laden.
Van hieruit kun je dan de mt2s file kopieren en je kunt hem wel afspelen.
Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie.

Verwijderd
Vraagje, als ik in shoutcast een zender onder mijn favorieten probeer te zetten, zet hij er wel de juiste omschrijving neer, maar als je hem selecteert speelt hij een andere zender af.
Ik heb dit diverse malen getest, oa met .977 oldies channel, maar gaat steeds fout.
Dus wel de goede zendergegevens in de favorieten, maar hij speelt een ander station af.
Firmware probleempje?
Ook willen de Apple trailers niet spelen.
Geeft even kort bufferen en dat "can not play"
Als iemand de oplossing heeft - graag!
Groeten,
Henk
Naar een bepaald e-mailadres of naar info@..... ?Thorgal the red schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 01:51:
gewoon mailtje sturen naar eminent voor een nieuwe fan
¯\_(ツ)_/¯
http://www.eminent-online.com/faq.php?prod=00907071&dt=1
@m.v.Veelen: Support@.. zie ook onze website, dat scheelt verwarring/zoekraken/geen reply/irritatie.
Mbt. de wireless functie, die drivers komen in de NMT apps verwoven, dus bij een update moeten ze opnieuw geconfigureerd worden. (Dit kan helaas niet anders, aangezien Syabas geen ondersteuning voor onze dongles wenste in te bouwen..)
Tip: als je auto ip hebt op de WLAN dan een statisch IP op lan. (en andersom, dus dhcp op lan als je wlan statisch wil.)
@Henkdrenth: Shoutcast foutje misschien ? Je kunt natuurlijk ook gewoon de PLS file van www.shoutcast.com opslaan op de schijf en deze openen op de EM7071. Apple trailers wordt extern beheerd door de fabrikant van de firmware, en het probleem is daar gemeld.
@Xypriz: Als je wat meer gegevens wilt posten over HOE je precies probeert te streamen, van wat voor NAS of wat voor PC, welke software (UPnP? Samba?) enzovoort, dan kunnen we verder kijken wat er loos is. Het beste is wel om je probleem naar support [at] eminent-online.com te sturen hoor. Tweakers is niet de hoofd-ingang voor technische problemen. (Via mail krijg je persoonlijke support.)
nu nog ogm/ogg support en dan kan ik echt alles afspelen
waarom heeft eminent zelf eigenlijk geen forum ?
jullie hebben genoeg hardware
Ah, duidelijk. Wel jammer. Ik zal als ik het weer werkend heb duidelijk noteren welke stappen ik heb doorlopen en welke instellingen ik heb gebruikt. Daar is het nu even te laat voor, maar ben weer volop aan het proberen. Zal straks een mailtje sturen ivm. de ventilator.ACT Connectivity Solutions schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:12:
@m.v.Veelen: Support@.. zie ook onze website, dat scheelt verwarring/zoekraken/geen reply/irritatie.
Mbt. de wireless functie, die drivers komen in de NMT apps verwoven, dus bij een update moeten ze opnieuw geconfigureerd worden. (Dit kan helaas niet anders, aangezien Syabas geen ondersteuning voor onze dongles wenste in te bouwen..)
Tip: als je auto ip hebt op de WLAN dan een statisch IP op lan. (en andersom, dus dhcp op lan als je wlan statisch wil.)
Wat ik wel vreemd vind : ik heb dit nu tig keer met Windows7 geprobeerd en nu maar even met Windows XP op een andere laptop, maar elke keer krijg ik wel de melding dat het uploaden van de gegevens is gelukt en dat de Mediaspeler gereboot wordt, maar dat laatste gebeurt niet ? Ik moet 'm handmatig uitzetten en weer aanzetten. Dat had ie eerst niet. heeft dat met de nieuwe firmware te maken ?
Ik laat een ping draaien naar 192.168.0.103, dit IP adres heb ik op de router vast ingegeven voor de Eminent. Draai ik nu het tooltje en herstart ik na afloop de Eminent handmatig (zoals gezegd doet hij dit NIET uit zichzelf), dan gebeurt het volgende :

Ik heb de volgende gegevens ingevoerd in de tool :

En op de router dus een vast IP adres ingegeven en de volgende beveiliging :

Wat kan er nou nog geprobeerd worden ? Om helemaal from scratch te beginnen is ook zoiets...ik heb er nogal wat films op staan en om die "even" te verplaatsen is geen optie.
Ik begrijp ook even niet wat je bedoelt met je tip. Ik kan op de router niet apart voor lan of wlan instellen of dit een statisch IP moet worden of dynamisch.
Ik heb alles draadloos in mijn netwerkje, dus de Eminent, laptops, printer. En elk apparaat heb ik een vast IP adres toegewezen. Op de router had ik eigenlijk ook niets gewijzigd, alleen de Eminent heeft dus een firmware gekregen. Ik ben nu al enkele uren bezig en kom geen steek verder.
Misschien dat iemand eenzelfde configuratie heeft, dus ook draadloos en mij verder kan helpen ? Wordt er inmiddels niet vrolijk van om zolang bezig te zijn en telkens maar geen verbinding te krijgen........
[ Voor 101% gewijzigd door M.v.Veelen op 16-01-2010 16:21 ]
¯\_(ツ)_/¯
Zoals in de handleiding staat bij de tool, moet je geen vast ip geven aan de EM7071. Dus niets in de router vastzetten, en de EM7071 via de TV op automatisch IP zetten. Daarna kun je voor de WLAN met de software tool kiezen wat je wilt. (DHCP of een vast IP.)M.v.Veelen schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:32:
[...]
Ik laat een ping draaien naar 192.168.0.103, dit IP adres heb ik op de router vast ingegeven voor de Eminent.
[...]
En op de router dus een vast IP adres ingegeven en de volgende beveiliging :
Wat we aanraden:
1. Wis uit de router alle 'vaste' zaken mbt. het bekabelde IP adres.
2. Wis in je EM7071 via FTP alle wlan zaken, dus ook de map .wlan die aangemaakt is.
3. Zorg ervoor dat de NMT applicaties geinstalleerd en actief zijn. FTP moet aanstaan!
4. Stel je EM7071 op dynamisch IP in en reboot hem.
5. Na de reboot noteer je het ip wat hij bekabeld krijgt.
6. Naar dit IP upload je de instellingen die je in software tool op je PC ingeeft.
Op deze manier moet het gewoon werken, zojuist nog getest hier.
Net de update erop gezet en ondertitels staan terug correct !
Ipv Eminent scherm wordt nu Buffering getoond....
Bedankt voor de update !
Ok, zal het stap voor stap uitvoeren en hier bijwerken :ACT Connectivity Solutions schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:19:
[...]
Zoals in de handleiding staat bij de tool, moet je geen vast ip geven aan de EM7071. Dus niets in de router vastzetten, en de EM7071 via de TV op automatisch IP zetten. Daarna kun je voor de WLAN met de software tool kiezen wat je wilt. (DHCP of een vast IP.)
Wat we aanraden:
1. Wis uit de router alle 'vaste' zaken mbt. het bekabelde IP adres.
2. Wis in je EM7071 via FTP alle wlan zaken, dus ook de map .wlan die aangemaakt is.
3. Zorg ervoor dat de NMT applicaties geinstalleerd en actief zijn. FTP moet aanstaan!
4. Stel je EM7071 op dynamisch IP in en reboot hem.
5. Na de reboot noteer je het ip wat hij bekabeld krijgt.
6. Naar dit IP upload je de instellingen die je in software tool op je PC ingeeft.
Op deze manier moet het gewoon werken, zojuist nog getest hier.
1. Done. Heb de entry voor de Eminent verwijderd. Heb zelfs uitgezet dat er vaste IP adressen ingesteld kunnen worden (tijdelijk). Vervolgens de router herstart : entry is volledig verdwenen, dus dat is goed.
2. Alle WLAN zaken ? Heb de (verborgen) map .wlan verwijderd.
3. Deze zijn geinstalleerd en ALLE applicaties zijn gestart.
4. Deze staat standaard al op automatisch / dynamisch, dus dat is ook goed. Gereboot.
Nu staat de eminent in het bootscherm (blauwe achtergrond) en zie ik linksbovenaan telkens dat balkje lopen....blijft hierin hangen. Ook na herstarten. Netwerkkabel zit erin.....
Na verloop van tijd : "server time out". Evengoed het tooltje gebruikt om Wireless gegevens over te zetten. Blijkbaar lukte dat want vlak nadat ik het scherm met "server time out" zag ging de Eminent rebooten. Gauw de netwerkkabel eruit gehaald. Testen (even kijken of alle NMT programma''s gestart zijn...nog even wachten....) en.... blijft weer hangen op het moment dat ik terug wil naar "Thuis".
Geforceerd uitgezet omdat ie bleef hangen. Opgestart. Naar Web Services / Media Service Portal : Request cannot be processed. Dus wederom niet gelukt. Overnieuw
Herstart.
Opnieuw de NMT programma's installeren (er staan er slechts 4 genoemd, installeert hij ze dan evengoed wel allemaal eigenlijk ?) en van voren af aan weer beginnen.
Goed, ik kom er niet meer uit nu. Het uploaden van de wireless settings ging net weer goed, hij ging zelfs rebooten uit zichzelf, maar na even wachten : nada, noppes, niets.
Ik heb ook telkens als ik terug wil naar "Thuis" dat ie daar problemen mee heeft. Hij blijft simpelweg hangen.
Wat nu ? Volledig opnieuw installeren en alle films eraf knallen ?
- ik ben nu zo'n 800Gb aan het moven en dan maar helemaal opnieuw starten met een schone schijf enz.
[ Voor 25% gewijzigd door M.v.Veelen op 16-01-2010 18:36 ]
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Wat nu ?? Moet ik met de recovery aan de gang ? En MOET dan de HDD worden ontkoppeld, of is dat alleen om de data veilig te stellen ?
Edit :
Vreemd dat ik toch nog in het begin de server time-out's kreeg, maar later heb ik de NMT programma's weer opnieuw geinstalleerd en daarna leek ook dat probleem opgelost.
Ik had dus weer een lege, schone 7071 en heb vervolgens probleemloos het draadloos gedeelte kunnen configureren.
Hierna een start gemaakt met de films terug te zetten. Dit wordt vanavond voortgezet en hopelijk vannacht afgerond.
Ik denk dat ik me nog wel een keer zal bedenken alvorens ik een nieuwe firmware erop ga zetten. het moet dan namelijk wel de moeite zijn.
@Eminent : bedankt voor het meedenken. Nog wel een idee over hoe dat zit met die server time-out's ? Heeft dat met een corrupte installatie van de NMT programma's te maken ofzo ?
[ Voor 55% gewijzigd door M.v.Veelen op 18-01-2010 08:03 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ik krijg zojuist een mailtje van Eminent en ze maken een pakketje klaar om een vervangende ventilator op te sturen. Ik vind het toch een perfecte service hoor ! Eminent : hulde !
¯\_(ツ)_/¯
Om verdere technische epistels in dit topic (en de onvermijdelijk Modbreak die er op volgt) te voorkomen, zouden we het verder op prijs stellen als de Technische Problemen naar support @ eminent-online.com gedirigeerd worden
Daar had ik nog niet aan gedacht eigenlijk.
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Bedankt voor de info, en laat alsjeblieft de oudere versies van de firmware online voor dit soort verrassingen!
Ecori
Maar nu kan ik mijn films niet meer streamen
Heb wel wireless netwerkverbinding tussen EM7071 en mijn PC middels een Cisco bridge (die Eminent USB dongle krijg ik niet aan de praat). Met de oude firmware draaide het uiteindelijk. Maar nu loopt de EM7071 vast als ik een film wil afspelen (streamen) die op mijn PC staat. Dit probleem geldt voor ISO's en VIDEO_TS files (iets anders heb ik niet). En dan reageert de EM7071 op geen enkel knopje op de afstandbediening meer behalve de aan/uit knop.
Wat nu?
Hoe kan ik de oude firmware weer installeren?
[ Voor 9% gewijzigd door DaddyDear op 18-01-2010 22:40 . Reden: typo's ]
Nou, niet te snel.....ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:05:
Ligt inderdaad aan de andere Theme.. een timeout krijg je inderdaad als de pagina's niet kunnen worden geopend, wat bij Oversight het geval is. Maar toch blij te horen dat e.e.a. nu opgelost is.
Ik heb dus een volledige reset gedaan. HDD volledig geformatteerd en 2 keer de NMT programma's geinstalleerd. Nadat ik weer een keer die time-out had een reboot gedaan en toen ging het goed.
Alle films weer teruggezet in de map VIDEO en nu weeeeer die time-outs !
Heb met CSI de theme er weer op gezet in de hoop dat deze dan iets zou overschrijven ofzo : geen succes. Het duurt nu minutenlang voordat ie een time-out geeft.
Om gek van te worden. Het is weer over twaalven, om 05:30 gaat de wekker weer. Morgen maar weer verder proberen.
ps. ik zie dat myiHome server niet gestart is en ook niet te starten is door me.
Edit : de Eminent een nacht uitgezet en vanmorgen opgestart. Dit ging relatief vlot, maar evengoed die myiHome server die niet gestart is.
Herinstalleren via internet lukt niet, hij zegt dan dat ie geen verbinding heeft (draadloos) en via de USB stick wil nu ook niet meer lukken. Hij zegt wel dat het USB device geladen is, maar als je vervolgens de USB stick kiest zegt ie dat de USB stick niet gevonden is......
@Eminent : wat is nu wijsheid, want ik dacht dat alles nu volledig gereset zou zijn na de herinstallatie (en formatteren van HDD) van de NMT programma's : opnieuw de nieuwe firmware erop zetten ? Hoe (liefst met een stappenplan en welke bestanden ik op de USB stick moet zetten) ? Of moet ik de reset-tool gebruiken (en moet ik dan de HDD echt eerst ontkoppelen) ?
[ Voor 33% gewijzigd door M.v.Veelen op 19-01-2010 07:37 ]
¯\_(ツ)_/¯
"IDX/SUB support added". Hopelijk een stap in de richting van PGS .sup ondertitel weergave.
Ik ben benieuwd of de IDX/SUB output van BDSup2Sub nu op de EM7071 wordt getoond. Dit zou de OCR van de PGS .sup overbodig maken.
Inmiddels getest, maar op de IDX/SUB output van BDSup2Sub loopt de EM7071 vast zodra de subtitel getoond gaat worden... jammer
Ik hoop dat er nog vele waardevolle firmwares uit blijven komen voor de EM7071!
[ Voor 75% gewijzigd door ajw op 20-01-2010 09:08 . Reden: test IDX/SUB output ]
- recovery-tool (EM7071-Recovery) doet niets. Deze zal wel alleen bedoeld zijn voor het geval je Eminent helemaal niets meer doet. In mijn geval is dat niet zo.
- Nieuwe firmware op USB stick gezet en opnieuw deze firmware vanaf de USB stick geladen.
- Opnieuw de NMT programma's geinstalleerd vanaf USB
- Wireless geprobeerd te configureren. Tot nog toe niet gelukt, maar heb goede hoop dat dit wel goed zal komen.
Goed, vrijwel alles is weer in orde. Enige wat me nu nog opvalt is dat het heel lang duurt voordat de Usenet Client gestart is. Hij staat op "starten" en ik kan niets anders doen dan wachten.....5 min....10 min..... myiHome Server deed er ook lang over, maar die is zojuist gestart. Dus ik vermoed dat de Usenet Client ook wel zal starten...? Nu...15min...nog niets.
[ Voor 19% gewijzigd door M.v.Veelen op 19-01-2010 22:47 ]
¯\_(ツ)_/¯
Foutje in de nieuwe firmware? Wel ernstig irritant, want ik stream alle media via het netwerk dus heb nu even niets aan het apparaat
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Ik ben inmiddels iets verder...DaddyDear schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:37:
Ik heb zojuist ook de nieuwe firmware geinstalleerd.
Maar nu kan ik mijn films niet meer streamen![]()
![]()
!!!!!
Heb wel wireless netwerkverbinding tussen EM7071 en mijn PC middels een Cisco bridge (die Eminent USB dongle krijg ik niet aan de praat). Met de oude firmware draaide het uiteindelijk. Maar nu loopt de EM7071 vast als ik een film wil afspelen (streamen) die op mijn PC staat. Dit probleem geldt voor ISO's en VIDEO_TS files (iets anders heb ik niet). En dan reageert de EM7071 op geen enkel knopje op de afstandbediening meer behalve de aan/uit knop.
Wat nu?
Hoe kan ik de oude firmware weer installeren?
Het blijkt dat ik met de nieuwe firmware NIET meer wireless films kan streamen die op een 2 TB schijf in mijn PC staan. Dat kon ik WEL met de oude firmware. Ik heb nog niet geprobeerd om die 2 TB schijf via USB aan de EM7071 te hangen. Wordt vervolgd.
Heeft iemand misschien een kopietje van de oude firmware voor mij?
Snap er geen hout van......
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb dit ook gehad. NZBget van CSI eropgezet, en toen werkte het weer. Later geformatteerd (media gebackuped op een externe harddisk) en nu werken de tools weer origineel. Ik las nog ergens dat je eigenlijk de NMT uit moet schakelen met de afstandbediening voordat je gebruik maakt van de PC USB verbinding om dit probleem te voorkomen. Dit doe ik nu dan maar, en zover werkt NZBget alweer een hele tijd uitstekend.M.v.Veelen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 07:29:
Ik ben inmiddels zover dat alles het doet, behalve de Usenet Client. Die heeft de hele nacht op "starten" gestaan. Ook na herhaaldelijk rebooten geen succes. Herinstalleren ook al een paar keer geprobeerd.
Snap er geen hout van......
Ik heb NZBget (0.6.0-1) erop gezet en dat heeft geholpen ! Bedankt voor de tip !ajw schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:16:
[...]
Ik heb dit ook gehad. NZBget van CSI eropgezet, en toen werkte het weer. Later geformatteerd (media gebackuped op een externe harddisk) en nu werken de tools weer origineel. Ik las nog ergens dat je eigenlijk de NMT uit moet schakelen met de afstandbediening voordat je gebruik maakt van de PC USB verbinding om dit probleem te voorkomen. Dit doe ik nu dan maar, en zover werkt NZBget alweer een hele tijd uitstekend.
Wel geinig trouwens dat ik nu op mijn werk zit en met CSI thuis dit erop heb kunnen zetten. Zo, even een .nzb uploaden en thuis lekker de boel laten downloaden en uitpakken.
[ Voor 24% gewijzigd door M.v.Veelen op 20-01-2010 10:51 ]
¯\_(ツ)_/¯
Syabas heeft ooit een FSCK tool uitgebracht om de partities te controleren. (Soort van scandisk voor linux.). Deze tool kun je hier vinden. Hij checked dan je NMT partitie en corrigeert fouten etc.
Vooralsnog lijkt dit de oorzaak van je problemen. Ook wifi wordt vanuit deze NMT partitie gestart. (de feitelijke drivers zitten echter in de map .wlan op de user partitie.)
¯\_(ツ)_/¯
Dit veroorzaakt in ieder geval vaak problemen, hij probeert die hier altijd te openen als die in de root van de schijf / video map staat (interne disk.)
Net de 1e stappen doorlopen en bij het scannen van de NMT partitie krijg ik de volgende melding :ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:55:
CSI en andere programma's kunnen wel eens zaken op de linux partitie van je NMT aanpassen. Als je dan de speler op een verkeerd moment uitzet, kunnen er lees/schrijffouten op de ext3 partities onstaan. Dit zijn ook de partities waarop de NMT apps worden gezet.
Syabas heeft ooit een FSCK tool uitgebracht om de partities te controleren. (Soort van scandisk voor linux.). Deze tool kun je hier vinden. Hij checked dan je NMT partitie en corrigeert fouten etc.
Vooralsnog lijkt dit de oorzaak van je problemen. Ook wifi wordt vanuit deze NMT partitie gestart. (de feitelijke drivers zitten echter in de map .wlan op de user partitie.)
Scanning....
e2fsck: Cannot continue, aborting
/dev/hda1 is mounted, scan complete, please reboot the player
Ik ben nu de media-partitie aan het scannen (duurt enkele uren), maar het zal idd wel aan de NMT partitie liggen. Ach, zal binnenkort nog wel een keer alles opnieuw erop zetten om het te fixen.
¯\_(ツ)_/¯
@Aesculapius: Deze melding kan ook komen als er hoofdletters/verschil in de shares/naam etc. zit. en je deze als een link in de speler hebt zitten. Mogeljik op te lossen door een factory default + links opnieuw aanmaken met correcte hoofd/kleine letters. Wellicht kun je de vraag ook terug vinden via het NMT forum., dit is vanuit Syabas opgezet en bevat veel info en faqs/tips/guides etc.
Ja, ik heb de NMT gedisabled. Er staat dan dat je moet rebooten en dat heb ik gedaan. Vervolgens de scan gedaan.....Wat raad je me aan nu? De schijf zal toch nu niet al fysiek defect zijn ?ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:27:
@MvVeelen: Die partitie is niet goed, lijkt haast kapot of een daadwerkelijk schijfdefect. e2fsck zou dit gewoon moeten kunnen corrigeren, alleen dit gaat schijnbaar niet goed. Mediapartitie scannen kan geen kwaad maar zal lang duren. Het gaat puur om de NMT apps partitie. Je hebt wel 'disable nmt apps' gedaan ?
update :
Heb nogmaals de NMT programma's via internet geinstalleerd. De NMT gestopt en de scan gedaan :
Scanning....
/dev/hda1: 1193/32128 files (7,8% non-contiguous), 27840/64252 blocls
scan complete, please reboot the player
Dat ziet er beter uit, toch ?
Anyway, heb nu enkele keren het hele riedeltje opnieuw geprobeerd, maar het fixen is niet gelukt (doet ie dat eigenlijk wel of constateert de tool alleen maar problemen ?). Voorlopig maar weer even terug naar af.
[ Voor 28% gewijzigd door M.v.Veelen op 21-01-2010 16:28 ]
¯\_(ツ)_/¯
- Mijn VIDEO_TS files worden niet altijd afgespeeld, en ik had gehoopt dat het met nieuwe Firmware over zou zijn.
- Ik heb veel klachten met internetradio. Bij het zoeken naar radiostations kan het voorkomen dat het beeld op zwart gaat voor 3 minuten (alleen de aan/uit knop doet het nog). Soms komt het voor dat een radiostation het goed doet, maar een paar keer per dag uit valt. Dit kan natuurlijk gebeuren, maar ook dan kan ik de mediaplayer 3 minuten niet kan benaderen. Als ik netjes wacht, dan kan ik met Enter het radiostation weer aan zetten alsof er niets gebeurd is.
Hierover heb ik Eminent gemaild. Als reactie daarop, zou het kunnen liggen aan de router, de snelheid van internet is te laag (voor radio 128kb??), of dat de gebruikte internetradio niet van Eminent zelf was. Maar waarom kan ik de Eminent 3 minuten niet benaderen? Vreemd!
Ik moest ik maar wachten op nieuwe Firmware (van september volgens mij). Maar helaas heeft dat niet geholpen.
Gisteren heb ik de nieuwste Firmware (150110) geïnstalleerd. Daarna was mijn draadloze internetverbinding weg. Vervolgens WLAN opnieuw geïnstalleerd (EM4556). Nu werd het IP adres opeens zichtbaar in mijn router. Maar mijn vreugde was van korte duur helaas, Geen enkele webservice werkt!
Het vreemde is dat ik wel de mediaplayer draadloos kan benaderen via de computer. Ik kan gewoon bij alle shares. Ook kan ik vanaf de mediaplayer op mijn gedeelde bestanden van de computer komen. Het zijn dus alleen de webservices (torrent, internetradio, Eminent Media Portal enz) die geen van alle werken! Dus de EM4556 werkt goed....Wat nu???
Zet alstublieft de oude Firmware weer op de Eminent website, want die wil ik graag terugzetten! Dan maar 3 minuten wachten op internetradio.
23-01
Nog een kleine update: Ook met een kabel tussen router en Eminent en de WLAN verwijderd, werken de Webservices niet! Wel is de computer te benaderen vanaf de Eminent en omgekeerd. Dus ook nu geen internetradio, geen Torrent, geen Eminent Media Portal, enz.
[ Voor 10% gewijzigd door fep op 23-01-2010 15:13 ]
Verwijderd
Zoals nzbget krijg ik echt niet aan de praat, Ik krijg als ik naar de homepagina ga van het apparaat alleen maar torrent te zien en niet nzb terwijl hij er volgens de gebruiksaanwijzing wel bij moet staan. Gelukkig via omweg lukt het me wel de nzb te uploaden maar dan gaat het downloaden weer niet goed en start niet terwjil de gegevens van mijn provider gewoon goed staan.
.
Ook het installeren van mmsproxy voor rtl4 lukt me echt niet en krijg ik alleen maar foutmeldingen op mijn laptop, en ik probeer toch echt precies te doen wat er in de documentatie staat te doen.
Het netwerk is wel gelukt gelukkig, en ook via usb via mijn laptop lukt het me gemakkelijk met ext2fsd om de harde schijf te zien van het apparaat, dit zijn wel fijne dingen.
Maar verder heb ik toch wel regelmatig dat hij blijft hangen, en dat dingen het niet doen online zoals radiozenders e.d. en ze zeggen dat codecs verleden tijd zijn, maar heb toch al echt gehad dat bepaalde formaten het niet deden.
Ook had ik vandaag dat het geluid opeens krakent en heel raar was. Mijn vriendin wilde popstars kijken en deze hadden we gekopieerd naar netwerk en dit ging weer goed maar het geluid was zo gigantisch bagger, en opeens waren er andere geluiden ook slecht, ik heb geen idee waardoor dit komt en of dit toch iets is dat die een codec mist.
Dus ja ik moet zeggen, ik ga er komende tijd dit forum eens goed doornemen kijken of ik er wat van opsteek, maar vind het geen gebruiksvriendelijk apparaat, erg jammer moet ik zeggen, zo moeilijk zou het in mijn ogen niet hoeven zijn, en vind dit echt jammer.
Mocht ik nog bepaalde gerichte vragen hebben dan zal ik het hier zeggen en hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, heb ook al 2 mails naar eminent gestuurd maar die kwamen wel met hele knullige standaard antwoorden waarbij ik had, heb je uberhaubt mijn vraag en info wel goed gelezen. Heb ook geprobeert te bellen ( helaas betaald nummer) en heb hier een tijd gewacht maar helaas niemand aan de lijn en vond het toen wel weer welletjes.