Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Topicstarter
Het valt mij op dat Eminent erg terughoudend is met het vrijgeven van nieuwe firmware voor hun mediaspelers. Ik heb zelf een HDMedia 7071, en de laatste firmware dateert van februari 2009, gechecked via de online update feature. Aangezien de nmt qua hardware gebaseerd is op de Egreat M31B, vroeg ik me af of ik eventueel de firmware van deze speler erin zou kunnen flashen, deze is namelijk wel redelijk recent. Dat kan dus helaas niet, dit heb ik inmiddels uitgezocht.

Wat is de reden dat Eminent zo terughoudend is met het vrijgeven van nieuwe firmware voor deze nmt? Ik ben op zich erg tevreden over de speler, maar er zijn een aantal features die m.i. voor verbetering vatbaar zijn en die in -bijvoorbeeld een popcornhour of hdx- wel zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 11-06 00:13
Ik vraag me dit ook af. Na de aanbieding op iBood en de review op Tweakers.net heb ik ook dit apparaat aangeschaft. Hij doet het prima, maar ik mis de DTS downmixing naar analoog PCM formaat. Heeft iets met licenties te maken blijkt, maar de popcorn A-110 heeft het wel al, en meerdere andere (hardwarematig vergelijkbare) apparaten ook.

Ik heb wel tutorials gevonden hoe je de firmware van bijv. de popcorn op de Eminent NMT kan krijgen, maar dan verlies je volgens mij wel de toegevoegde dingen van Eminent, zoals uitzending gemist - die ik eigenlijk ook wil behouden.
Of weet iemand een andere manier om beiden voor elkaar te krijgen?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115470

Ik snap het niet helemaal. Ik heb een DTS compatible receiver van Sony(zonder opt. ingang. Maar als ik een Bluray image afspeel(waar dus DTS) op zit heb ik geen geluid. Is dit hetzelfde probleem?

Verder een HEEL belangrijk punt dat ik vanmiddag op fabriekinstellingen herstellen heb gedrukt en ik nu op geen mogelijkheid meer gelijk eruit krijg. Weet iemand wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:33
Ik heb mijn eminent EM7071 gekocht via Ibood. Nu staan op dit forum dat er verschillende personen zijn die heel moeilijk een lan-verbinding tot stand kunnen brengen. Pas als het modem/router of de Eminent verschillende malen is uit en aangezet wordt hij pas gevonenden in het netwerk.

Nu wordt als boosdoender genoemd het modem t.w. Zyxel 2602H , Zijn er nog meer personen die hier last van hebben?

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-06 12:08
rambocus schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:38:
Ik heb mijn eminent EM7071 gekocht via Ibood. Nu staan op dit forum dat er verschillende personen zijn die heel moeilijk een lan-verbinding tot stand kunnen brengen. Pas als het modem/router of de Eminent verschillende malen is uit en aangezet wordt hij pas gevonenden in het netwerk.

Nu wordt als boosdoender genoemd het modem t.w. Zyxel 2602H , Zijn er nog meer personen die hier last van hebben?
Ik zou even op het forum van www.networkmediatank.com zoeken, daar kom ik die Zyxel vaker tegen. Bij mij werkt alles gelukkig naar behoren, maar heb dan ook geen Zyxel.

.....

• rambocus
Sabelhout schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:59:
[...]

Ik zou even op het forum van www.networkmediatank.com zoeken, daar kom ik die Zyxel vaker tegen. Bij mij werkt alles gelukkig naar behoren, maar heb dan ook geen Zyxel.
Wat voor modem heb jij dan in gebruik?

Zoek evt. een ander modem/router dat op het telfort netwerk kan met voip en wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik ben ook in het bezit van een Zyxel 2602H modem, en ook van de iBood eminent EM7071 mediaplayer.
Ik heb totaal geen problemen met deze combinatie.
De eminent wordt gelijk gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
rambocus schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:37:
[...]

Wat voor modem heb jij dan in gebruik?

Zoek evt. een ander modem/router dat op het telfort netwerk kan met voip en wifi.
Ik zit aan de glasvezelkabel met een Genexis modem, dus daar heb je weinig aan.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Nog niemand die in staat is geweest om goede DTS downmixing op de 7071 te krijgen? Mis het nu toch geregeld bij 720p films die alleen dts aan boord hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320533

Gisteren heb ik de 7071 voorzien van de Popcorn firmware. Alles werkt perfect! Eindelijk geluid bij films met DTS. De Eminent webservice werk alleen met de originele firmware dus uitzending gemist ben ik kwijt. Maar hiervoor bestaan ook andere webservices dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118518

Anoniem: 320533 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:35:
Gisteren heb ik de 7071 voorzien van de Popcorn firmware. Alles werkt perfect! Eindelijk geluid bij films met DTS. De Eminent webservice werk alleen met de originele firmware dus uitzending gemist ben ik kwijt. Maar hiervoor bestaan ook andere webservices dus geen probleem.
Dat is mooi.
Kan je uitleggen hoe je dat gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Inderdaad, dat zou helemaal top zijn. Ik neem aan dat altijd (ivm garantie) een eminent firmware terug geflashed kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 16:21
Eminent wil er bij deze op wijzen dat Syabas(Popcorn Hour) firmware absoluut niet bedoeld is voor de Eminent EM7071!

Dit komt doordat Syabas bescherming heeft aangebracht in de firmware, tegen de vele clone NMT's die inmiddels in Azië verkrijgbaar zijn.

Cross-flashen zoals door de user HermanG aangegeven is dus zeer zeker niet zonder enige risico's, en kan tot gevolg hebben dat de EM7071 de volgende officiële Eminent firmware niet meer slikt.
In verband met NDA's is het voor ons niet toegestaan verdere details mee te delen.
---
p.s. Mod: Is het mogelijk dat deze account een subtitel krijgt zodat hij herkenbaar is als Eminent Bedrijfsaccount ? Merci.

[ Voor 10% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 05-10-2009 09:56 ]

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robo116
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-01-2022
Ok prima het kan risico met zich mee brengen,maar ligt hier niet de schone taak van eminent om een firmware uit te brengen die pebaalde dingen ondersteunt zodat men niet overstapt naar iets anders.
En iets wat je kan programmeren kan je ook weer deprogrammeren zie de wdhdtv.
En bijna een halfjaar geen update is meestal killing in deze wereld,men raakt gauw uitgekeken op het kastje en zoekt wat anders.
men krijgt goede reviews maar men dan ook wel up to date blijven.

Gegroet Robo :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondanks dat je de account vandaag aangemaakt hebt voor bovenstaande aanvallende reactie, toch even een antwoord: Ja, het is onze taak om firmware met DTS support er in uit te brengen, en hier zijn we dan ook hard mee bezig. Er komt nogal wat papierwerk bij kijken.

Het apparaat is niet vergelijkbaar met de WDTV waar er slechts één type van is, dat ook nog eens niet gekloond is.

Indien je niet overtuigd bent van onze mededeling & waarschuwing dat Syabas beveiliging in hun product (firmware) ingebouwd heeft, dan vinden we dat spijtig. De waarschuwing staat er niet voor niks.

In navolging van je opmerking over de updates kan ik slechts zeggen, dat er geen noemenswaardige verschillen zitten tussen de laatste release van de A110 (overigens ook al uit Juni 2009). Onze speler is niet exact gelijk aan de A110 en heeft derhalve niet de voor de PCH genoemde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robo116
Hoho dit is geen aanval begrijp me niet verkeerd,maar dit is de denkwijze tegenwoordig onder de mensen.
ik heb niet gehad over jullie mededeling ik zei alleen iets wat je kan programmeren kan je ook weer ongedaan maken,dit staat los van jullie waarschuwing.

En ik heb mijn account niet aangemaakt voor de zogenaamde aanval, ik heb toevallig zo een kastje thuis ,en begrijp best waar de voorgaande leden op doelen vandaar mijn reactie.

Ikzelf ben tevreden over de eminent maar je houd altijd wat punten wat beter kan.

heb zelf ook de wdtv gehad waar ik best tevreden over was maar ik miste het nas gebeuren vandaar de eminent.

En we weten allemaal dat elke ingebouwde beveiliging te omzeilen is,dus die keus ligt bij jezelf of je dat wil doen of niet en de risico's die daar bij horen.

Gegroet Robo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals: Eminent wil voorkomen dat eindgebruikers met defecte apparaten komen te zitten als gevolg van het flashen van niet gelicenseerde software. Indien dat gepromoot wordt zullen wij hierop reageren.

Punten van verbetering zijn altijd welkom, maar begrijp dat wij hierbij als partij altijd afhankelijk zijn van Syabas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramirazi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08-2020
komt er trouwens nog een firmware update voor de volgende problemen ?

- bestanden van rond de 30 giggig kunnen niet worden geupload via ftp (met 2 verschillende ftp-programma's geprobeerd en na 99% failed de transfer. (gaat wel goed via smb-sharing maar dit duurt zeker 2 keer zo lang)

- subtitles (.srt) van m2ts formaat films spelen niet af (sommige films doen het wel een aantal niet kan zelf geen vreemde verschillen vinden in de .srt file die vervolgens wel netjes weergegeven wordt op de pc met bijv. bsplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Fijn dat we een communicatielijn hebben met de fabrikant. Doet het altijd goed imho.

Dan rest natuurlijk de vraag: binnen welke tijdspanne denkt eminent de DTS downmixing voor elkaar te hebben? Wel zo handig om te weten bij het nemen van een "risicobeslissing" om eventueel op eigen risico te flashen :-)

Wat ik overigens ook erg mooi zou vinden voor een toekomstige firmware: ondersteuning voor subtitles (.srt's) die niet exact dezelfde naam hebben. Een simpel keuze menu'tje of simpelweg bladeren door alle subs zoals op een dvd of bij verschillende audio talen zou ideaal zijn!

[ Voor 31% gewijzigd door Aesculapius op 05-10-2009 18:54 . Reden: sub request ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Ben inmiddels overgegaan van mijn oude Zyxel modem naar de Fritzbox 7170.

Had dus ook een probleem met moeilijk lan-verbinding krijgen met de eminent, moest of diverse malen het modem resetten of de Eminent aan en uitzetten om verbinding te krijgen. Heb zoals eerder gemeld toen gebeld met Eminent en die meldde dat zij meer meldingen gehad over dit zyxelmodem. Heb toen de Fritzbox aangeschaft en hoepla probleem over. tevens is het draadloze gedeelte vind ik beter dan bij het zyxel-modem

Daarna getest of ook de snelheid omhoog ging bij het uploaden van de pc naar de Eminent. Helaas was niet het geval.

Heb eens gekeken naar de duplexinstellingen van de netwerkkaart op de pc, deze stond op 100mb full duplex ( is normaal) en hebb deze omgezet naar 100mb half duplex.

Nu heb ik wel hogere snelheden tot wel 6 a 7 Mb/s bij uploaden. naar de eminent .

Heb nog even snelheidstest gedaan voor mijn internetverbinding met de http://ftp.tiscali.nl/pub/test/ en kom uit op ca 1,7 MB/s, dit is normaal bij mij. ( iets lager dan met de Zyxel maar dat komt door het Fritzmodem die lager intraint dan het Zyxelmodem)

Ben er blij mee maar ik begrijp dit niet, wellicht dat iemand mij dit kan uitleggen, waarom is bij half duplex de verbinding wel goed?

Is er iets niet in orde met het netwerkkaartje, of is er iets niet goed aan de Eminent en staat die op half duplex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robo116
Dat met die snelheid zit ik hier ook mee heb hier alles op lopen via een gigabit netwerk maar kom niet boven de 4mb uit als ik een film naar de eminent toe stuur via de pc.
doe over een transfer van 4.5 gig ongeveer 22 min.
Zou eminent hier ook at aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De genoemde snelheden van rond de 8Mbyte/sec (64Mbits) zijn de maximaal haalbare snelheden van alle NMT's. Om deze reden is de EM7071 uitgevoerd met een USB poort, waarmee hij op een PC kan worden aangesloten.

Dit komt door de processor in het apparaat, het is geen snelheidsmonster. Technisch maximum van 100Mbit is overigens ca. 12 Mbyte/sec, de 4Mbyte die 'mist' levert geen zware verbetering op. Voor het downloaden met NZB/Torrent & Streamen is dit echter prima te doen.

Mocht je veel data over willen zetten, dan kun je het beste de EM7071 aansluiten via USB op je pc. Daarom is hij uitgevoerd met een (bijgeleverde) USB kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wordt het in de toekomst mogelijk gemaakt om AVCHD iso af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AVCHD iso's zijn bedoeld om af te spelen in een Stand-alone Blu-Ray speler, nadat ze op dvd zijn gebrand.
Ze moeten voldoen aan twee eisen: Enkel AC3/PCM geluid, en maximaal DVD-9 groot.

Door de DVD9 size-limiet, is kwaliteit(bitrate) meestal een stuk lager, en ook het 'Bioscoopgeluid' kan 'slechts' als AC3 worden geencode. Deze re-encode betekent kwaliteitsverlies, in beeld en geluid.

Mocht je deze AVCHD bestanden toch willen afspelen, dan kun je de M2TS uit de ISO halen met de vele mogelijke iso-mounters/rippers. De EM7071 zal hem daarna gewoon spelen.

Voor optimale kwaliteit kun je beter een x264 in mkv container gebruiken. De mensen die deze bestanden omzetten naar AVCHD gebruiken hiervoor altijd al de x264 'release'.

Mbt. de toekomst: Wij zijn hiervoor afhankelijk van Syabas, of deze 'AVCHD in ISO' ook zal supporten in hun middleware. Persoonlijk denk ik van niet.

[ Voor 9% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 07-10-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Mbt. de toekomst: binnen welk tijdspad verwachten jullie de DTS downmixing? Het is frustrerend om enerzijds te genieten van het feit dat je player een 1080p mkv goed afspeelt, terwijl je er daarna achter moet komen dat er geen geluid bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om eerlijk te zijn: Hiervoor zijn we afhankelijk van DTS en hoe snel de procedure daar doorlopen wordt. Onze mensen zijn hier dagelijks mee bezig. Een echte tijdsindicatie kunnen we je niet geven, maar er wordt keihard aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
De EM7075 heeft een ingebouwde browser met cover artwork, zag ik staan als antwoord in de EM7075 thread.

Is dit ook niet iets voor de EM7071?

Nu kan je wel een Yukebox instaleren maar dit lijkt mij eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@rambocus: Toevoegen van functionaliteit is onderhevig aan de samenwerking met Syabas. Hiervoor zijn wij afhankelijk van een derde partij. Er zijn echter voldoende oplossingen voorhanden om ook op de EM7071 artwork bij films/muziek te krijgen. (YAMJ bijvoorbeeld.) Wij verwachten niet dat Syabas het NMT platform nog van veel extra's gaat voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er een hd in geplaats en nu heb ik het volgende probleem.
Ik heb hem met de eniment geformateerd, nu zie ik dat hij dat in het mac bestand gedaan heeft.
Ik wil hem in ntfc hebben, hoe kan ik dat veranderen.
Want ik kan hem nu ook niet benaderen met me pc via usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@calactus: Lees even de FAQ door hoe je dit bestandssysteem kunt lezen op je PC
(Dit staat ook vermeld in de handleiding.)
Zie hier : Hoofdstuk 3.0 - > http://www.eminent-online...w/faq/Workshop-HDD-NL.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:26:
@calactus: Lees even de FAQ door hoe je dit bestandssysteem kunt lezen op je PC
(Dit staat ook vermeld in de handleiding.)
Zie hier : Hoofdstuk 3.0 - > http://www.eminent-online...w/faq/Workshop-HDD-NL.pdf
Ik had het ondertussen al gevonden. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 118518 op 09-10-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Vraagje aan Eminent.

In de gebruiksaanwijzing staat niet vermeld wat de verschillende instellingen doen in het Beeld/Geluid menu.
Ik zou dat toch graag willen weten, om de instellingen zo optimaal mogelijk te zetten in mijn configuratie.

Wat moet ik bij Colorspace invullen?
Wat bij Framerate Sync, en welke instelling bij Beelduitvoer?
En wat zijn de verschillen bij beeld uitvoer.
En wanneer gebruik je welke instelling.

Dit zijn opties waarbij ik graag nadere uitleg wil, maar niet kan terugvinden in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2020
Je kunt alles vinden in google, al vind ik het wel wenselijk dat een fabrikant ook uitleg geeft wat de instellingen voor een effect hebben.

Wanneer is nu DTS onderhand actief, andere merken hebben het tenminste wel voor elkaar. Is een van de redenen dat ik van plan ben een media player van een ander merk te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@dutchronnie: Colourspace alleen aanpassen als je beeld extreem donker lijkt en/of niet correct zwarte kleuren weergeeft. 16-235 is voor 90% van alle normale televisies. (Enkel als je een PC TFT monitor gebruikt kun je deze optie aanpassen naar 0-255.)
Framerate Sync: Lost syncproblemen op met afwijkende sync versus ingestelde resolutie. Deze optie is niet altijd vereist. Alleen aanzetten als je merkt dat beeld niet goed loopt/schokt en audio achterblijft.
Beelduitvoer is besproken in de handleiding. Je kiest daar de hoogst mogelijke resolutie die door je tv wordt ondersteund. De verschillen zitten in de gebruikte kabels (cvbs, ypbpr of HDMI). Ook dit is besproken in de bijgevoegde handleiding. (hoofstuk 5.0, hdMEDIA aansluiten.)

De reden dat niet al deze items in de handleiding staan is relatief simpel, ze zijn namelijk op een later tijdstip door Syabas toegevoegd. (Toen was alles al gedrukt en kon het niet meer aangepast worden.)

Zoals eerder gemeld, voor DTS support zitten wij te wachten op DTS en Syabas. Meer details zijn momenteel niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Bedankt Eminent voor de uitleg.

Beelduitvoer staat wel in de handleiding, maar er wordt ook weer een onderverdeling gemaakt.
b.v 1080p 50Hz, 1080p 60Hz, 1080p 24Hz, 1080p 23,???Hz.

ik zelf zie geen enkel verschil tussen deze verschillende opties, maar ik neem aan dat ze er niet voor niets inzitten, en bedoeld zijn om een zo goed mogelijke keuze te maken voor je setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De meeste films zijn in 23.9xx framerate formaat tegenwoordig, dus als je tv dit ondersteunt, moet je de EM7071 daar op zetten. (De speler regelt zelf de aanpassing van de framerate in films e.d.).

Als je tv dat niet ondersteunt ben je natuurlijk vrij om een andere resolutie te kiezen.
(Daarom zitten er zoveel opties in, om zoveel mogelijk televisies te kunnen ondersteunen.)
Het 50/60Hz onderscheid zit in PAL en NTSC televisies. Hoewel de meeste PAL (60Hz) tv's tegenwoordig ook gewoon 50Hz ondersteunen..)

Relatief verwarrend dus, maar 23.9x is aangeraden, werkt dat niet, dan 1080P 24, of 1080P 60.
De 60Hz modus moet altijd werken op een een moderne full-hd televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt het dat je geen files van een externe hd kan copieren naar de interne hd.
Want ik kan deze optie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze optie is in een laat stadium toegevoegd, en niet besproken in de handleiding.

Bij deze de stappen van extern naar intern. Dit werkt alleen als de interne disk door de EM7071
zelf is geformatteerd (op ext3 dus).

1. Ga naar media bron, dan USB
2. Kies de file (of map) waar je een kopie van wilt maken.
3. Druk op de 'file' toets op je remote
4. Kies 'Add file to list' en druk enter
5. Kies media bron, en dan interne harddisk
6. Navigeer naar de locatie waar je de file (of map) wilt plaatsen
7. Druk op de 'file' knop.
8. Kies 'Copy listed items here'

Andersom wil niet altijd. De EM7071 kan niet schrijven op NTFS disks, maar wel bijv. op fat32 usb sticks. Dus even snel iets kleiner dan 4gb op stick zetten, dat kan. (TV Series bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Nu we toch dit topic als een vraagbaak gebruiken, heb ik ook de volgende vraag:

Ik heb mijn EM7071 voorzien van de tp-link wn821n om 'm in mijn draadloos netwerk te hangen (de Eminent netwerksticks zijn werkelijk nergens verkrijgbaar). Het lijkt er echter op dat de EM7071 na een bepaalde tijd de verbinding verliest met het draadloze netwerk, waardoor ik 'm niet meer via FTP of als netwerkdrive kan benaderen. Alleen volledig uit- en weer aanzetten van de EM7071 lost het probleem op. Is hier iets over bekend?

Edit: Overigens heb ik een poosje terug op networkedmediatank.com een script gevonden dat de problemen voor zo'n 2 weken opgelost heeft, maar om de een of andere niet aanwijsbare reden lijkt het niet meer te werken.

[ Voor 22% gewijzigd door Sabelhout op 14-10-2009 15:14 ]

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De EM7071 is door ons getest met de Atheros sticks. Snelheid en stabiliteit was ietwat teleurstellend. Wij ondersteunen deze stick dan ook niet actief.

De EM4554 en EM4555/EM4556 (Ralink 300N) sticks gebruiken onze eigen kernel modules en hebben geen last van de genoemde verbindings problemen.

We moeten hierbij opmerken dat de NMT's draadloos niet extreem hoog presteren, dwz. het is niet mogelijk om er 1080P video mee te streamen of snel data te kopieren. Voor onderhoud (bestanden wissen op de disk, srt files plaatsen, SD formaten of Internet Radio streamen is e.e.a. prima geschikt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:53:
De EM7071 is door ons getest met de Atheros sticks. Snelheid en stabiliteit was ietwat teleurstellend. Wij ondersteunen deze stick dan ook niet actief.

De EM4554 en EM4555/EM4556 (Ralink 300N) sticks gebruiken onze eigen kernel modules en hebben geen last van de genoemde verbindings problemen.

We moeten hierbij opmerken dat de NMT's draadloos niet extreem hoog presteren, dwz. het is niet mogelijk om er 1080P video mee te streamen of snel data te kopieren. Voor onderhoud (bestanden wissen op de disk, srt files plaatsen, SD formaten of Internet Radio streamen is e.e.a. prima geschikt.)
Dat de draadloze snelheden niet extreem hoog liggen, maakt me op zich niet zoveel uit. Ik gebruik de verbinding alleen om data over te brengen naar de interne harde schijf of af en toe via uitzendinggemist iets te kijken.

Was zoals gezegd ook in de markt voor een EM455X, maar die zijn nergens verkrijgbaar.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom is het niet mogelijk om terug te spoelen? Met geen enkel type bestand, via het netwerk of de interne hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322397

Sabelhout schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:48:
[...]

Dat de draadloze snelheden niet extreem hoog liggen, maakt me op zich niet zoveel uit. Ik gebruik de verbinding alleen om data over te brengen naar de interne harde schijf of af en toe via uitzendinggemist iets te kijken.

Was zoals gezegd ook in de markt voor een EM455X, maar die zijn nergens verkrijgbaar.
De EM 4555 is inderdaad overal,niet meer leverbaar.
Maar de EM4554 heb ik gister binnen gekregen via Informatique.
Ik heb hem echter nog niet werkend gekregen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
Anoniem: 115470 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:12:
Waarom is het niet mogelijk om terug te spoelen? Met geen enkel type bestand, via het netwerk of de interne hd.
Ik heb daar anders geen problemen mee hoor?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Anoniem: 322397 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:21:
[...]

De EM 4555 is inderdaad overal,niet meer leverbaar.
Maar de EM4554 heb ik gister binnen gekregen via Informatique.
Ik heb hem echter nog niet werkend gekregen. :?
Probeer de andere USB-aansluiting eens.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjorntje424 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:05:
[...]

Ik heb daar anders geen problemen mee hoor?!
Oh? Enige bestand waarmee ik kan terugspoelen of een track terug is een .iso bestand. Voor alle andere type bestanden geeft ie een uitroepteken.

Verder zijn mp3's niet om aan te horen. Zwaar verstoord geluid, vooral wanneer de bass erin komt.

Ook valt het geluid vaak helemaal weg als het via de tv gaat. Dan moet ik of de audio kabels direct op de eminent zetten of restoren naar factory defaults.

Hij zal wel defect zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
Je moet de ronde schijf gebruiken niet de >> toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williams123
  • Laatst online: 05-01 22:37
Ik ben van plan ook deze te kopen. de Eminent 7071

nu was mijn vraag is het mogelijk de subtitels te laten zien die in een mkv( of andere contrainer) staan
bijvoorbeeld SRT, SSA, ASS.

ik weet wel dat je ze kan zien als je ze als aparte bestand heb. Maar wil weten als de subs intern staan hoe ze te activeren/ kiezen welke subtitels als er meerdere in 1 mkv bestand staan.

En als dat niet mogelijk is komt daar dan een firmware update van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322716

zijn er mensen met problemen wat betreft het afspelen met bepaalde bestanden ,ik had laatst een iso bestand gedowload en de film hangover met vob files ,maar als ik na het bestand ga op de mediaplayer,en ik speel af ,dan wacht hij te lang ,krijg zwart beeld en wel geluid ,ik kan dan ook niet terug na het menu ,moet hem dan weer aan en uit zetten,wat irritant is zo heb ik dat ook soms met andere terwijl je wel die bestanden kan afspelen ik weet dat er meer mensen zijn met deze prblemen ,of ligt jet aan me instellingen geluid en dvd ,kan iemand mijn helpen
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorgal the red
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-06-2024
hier ook graag support voor interne subtitles in mkv

voor de rest werkt alles naar wens

mij harmony 1 afstand bediening kan er ook weg mee :)

[ Voor 48% gewijzigd door Thorgal the red op 18-10-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
Thorgal the red schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:53:
hier ook graag support voor interne subtitles in mkv

voor de rest werkt alles naar wens

mij harmony 1 afstand bediening kan er ook weg mee :)
Dit werkt al vanaf het begin hoor, dus weet niet waar jullie het over hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorgal the red
bedoel interne vobsubs de interne ass en srt werken wel zover ik kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williams123
  • Laatst online: 05-01 22:37
externe vobsub lijkt hier ook niet te werken
de bestanden .avi .idx en .sub hebben de zelfde naam maar hij laadt de subs titels niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorgal the red
zou mooi zijn als ze ook nog es ogm gaan supporten heb daar ook zat files van in die format

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Mijn EM7071 lijkt na een maand al te overlijden. Precies na 10 minuten film kijken loopt ie vast, om vervolgens met een groen scherm op te komen.... Kwaliteitsproduct :(

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Kan hier trouwens geen algemeen Ervaringen EM7071 topic van gemaakt worden?
Mis ik eig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Sabelhout schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:40:
Mijn EM7071 lijkt na een maand al te overlijden. Precies na 10 minuten film kijken loopt ie vast, om vervolgens met een groen scherm op te komen.... Kwaliteitsproduct :(
Ik ben er inmiddels achtergekomen dat de EM7071 alleen raar doet bij ISO-bestanden. Net een ISO van Gooische Vrouwen opgezet, komt 't kreng niet verder dan het DVD-menu om vervolgens te crashen. Dit terwijl mijn vrouw gisteren nog een aflevering van dezelfde ISO zonder problemen heeft gekeken. De film waar ik eerder op de dag naar refereerde was ook een ISO.

Daarna maar een MKV opgezet, die deed het prima...

[ Voor 9% gewijzigd door Sabelhout op 25-10-2009 19:38 ]

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook alleen maar problemen. Het apparaat is al retour gestuurd wegens geluidsproblemen. Niks aan de hand zeiden ze na een herstel naar default. Nu zijn de problemen dubbel en dwars terug. Ventilator is ook kapot, die maakt een keiharde herrie. Start en stopt continue. Een week geleden via de mail contact opgenomen met eminent met een lijst aan klachten maar nog niks gehoord. Betekend dat ik WEER met ze zal moeten gaan bellen a 50ct per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sabelhout: Mogelijk is deze ISO beschadigd, of anders is er iets mis met je speler. RMA aanmelden via dit topic is niet mogelijk, daar is het ook niet voor bedoeld. Om je in het topic te helpen: Hoe heb je de speler aangesloten, heb je een vaste uitvoerresolutie ingesteld, en waar speel je de ISO vanaf ?

@Lanz78: Stuur even via PM je supportnummer door & je email adres, dan kunnen wij hier uitzoeken war er mis is gegaan.

Niet goed spelende ISO files zijn in onze ervaring dvd-rips die men download en niet 100% voldoen aan de DVD-Video standaard. (Menu jumps naar punten die niet meer bestaan, audio tracks verwijderd maar de referentie er naartoe niet, enzovoort.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73491

Een vraag voor EminentHelpdesk:

Kan je mij vertellen of er een nieuwe firmware uitkomt voor de EM7071 zodat deze ook Blu-Ray ISO bestanden gaat ondersteunen net zoals de EM7075?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:41:
@Sabelhout: Mogelijk is deze ISO beschadigd, of anders is er iets mis met je speler. RMA aanmelden via dit topic is niet mogelijk, daar is het ook niet voor bedoeld. Om je in het topic te helpen: Hoe heb je de speler aangesloten, heb je een vaste uitvoerresolutie ingesteld, en waar speel je de ISO vanaf ?

Niet goed spelende ISO files zijn in onze ervaring dvd-rips die men download en niet 100% voldoen aan de DVD-Video standaard. (Menu jumps naar punten die niet meer bestaan, audio tracks verwijderd maar de referentie er naartoe niet, enzovoort.)
Thnx voor je reactie. Inmiddels werkt alles weer :?

Heb de EM7071 herstelt naar fabrieksinstellingen en toen weer opnieuw alles ingesteld, dat hielp niet. Ben er denk ik achter gekomen wat het probleem is:

Omdat de wireless connectie continu wegvalt, zet ik tegenwoordig mijn materiaal er middels de bijgeleverde USB-kabel op. Normaliter trek ik bv. een USB-stick uit de laptop als ik klaar ben met de datatransfer en gaat dat goed. Dat heb ik dus ook met de USB-kabel van de EM7071 gedaan, daarna ging het fout. ISO's die het eerst wel deden, deden het nu niet meer.

De EM7071 later opnieuw aangesloten met de USB-kabel, ander spul overgezet, en daarna met "hardware veilig verwijderen" de EM7071 losgekoppeld. Nu doen de ISO-bestanden die het eerst wel deden, daarna niet meer (ik heb ze niet opnieuw overgezet, ze stonden al die tijd op de interne HDD), het nu wel weer. Vaag....

[ Voor 3% gewijzigd door Sabelhout op 26-10-2009 11:56 ]

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73491 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:26:
Een vraag voor EminentHelpdesk:

Kan je mij vertellen of er een nieuwe firmware uitkomt voor de EM7071 zodat deze ook Blu-Ray ISO bestanden gaat ondersteunen net zoals de EM7075?
Vooralsnog is hier geen zicht op. Syabas beheert de firmware & functies, en deze functie is al vele malen doorgegeven. De kans is dus erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dat bij somige films dat de ondertitel niet werkt.
Er zit dan bij de film een losse srt bestand.
Weet iemand hoe dit kan, want bij anders spelers werk de ondertitel van de zelfde films wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Laatst online: 09-06 22:38
Mensen, help me out.

Ik zie het even niet meer zitten. Ik heb de 7071 besteld, maar nu lees ik niet al te positieve verhalen.

Wat ik eng vind is:

a) Geen blu ray iso's, maar geen idee of het merendeel in mkv gepost wordt, of iets dergelijks, waardoor het geen probleem opleverd?

b) geen DTS downmixing, maar goed, ik koop wel een receiver binnenkort.

c) is de 7075 beter? Maar dan kan je geen HD inbakken. Ik heb wel een externe HDD, kun je daar aangeven welke partitie de 7075 gebruikt? Want andere partities wil ik blijven gebruiken voor backup / wii spellen ;-) En die NZB functie is ideaal.

Is het gewoon wel een goede keuze om nu nog de 7071 te kopen? Kost me toch 190 + een terrabyte harde schijf..... overtuige me plz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mosselmaniac:

a) Het merendeel van de bestanden die op internet te vinden zijn, zijn MKV files met DTS of AC3 audio track. Zoektermen als '1080P DTS' zorgen dat je deze bestanden kunt vinden.
b) DTS hopen we met een toekomstige upgrade beschikbaar te maken. komt in een toekomstige firmware.
c) Wat is beter.. beide apparaten zijn verschillende platformen, en niet eenvoudig te vergelijken. De EM7071 heeft een aantal portals waardoor je Youtube e.d. kunt kijken, en je kunt er een schijf inbouwen. Als die functies niet belangrijk zijn, dan is de EM7075 een wellicht goedkopere keuze die net zo goed voldoet aan je eisen. In beide gevallen moet je er een (USB) harddisk bij kopen. (Beide apparaten hebben NZB)

Als je een beetje pricewatch in de gaten houd, dan zie je vaak goedkoop de Elements 1TB voorbij komen, dat is bijv. een prima keuze icm. EM7075. :)

[ Voor 2% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 28-10-2009 09:11 . Reden: Ongelukkige woordkeuze collega. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Dank voor je snelle reactie.

Ik heb deze gekocht (of iig besteld ;-) ):

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=391606

voor IN de 7071. Keuze is toch wel OK? Goedkoop, niet de snelste, maar had gelezen dat het snel genoeg is. Daarnaast is het de WD10EADS en die was OK, toch? Of ga ik nu al de mist in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mosselmaniac: Dit soort schijven is inderdaad prima te gebruiken in de EM7071.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Bedankt voor je hulp. Ik heb de 7075 gekocht, dus je zult me in dat topic nog wel een aantal keer aantreffen. Ik post m'n ervaringen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:46:
b) DTS hopen we met een toekomstige upgrade beschikbaar te maken.
Dat baart mij toch een beetje zorgen...."hopen we"? Ik meen dat bevestigd was dat DTS downsampling er aan kwam? Het is een van de features geweest waarmee geadverteerd is, dus ik hoop niet dat het nu opeens een onzeker stadium in is gegaan? Mis het wel namelijk.... En ik snap dat het niet bekend is hoe lang dat gaat duren, maar kan zoiets niet een beetje geschat worden, bijv. a.d.h.v. andere / eerdere verzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aesculapius schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:09:
[...]

Dat baart mij toch een beetje zorgen...."hopen we"? Ik meen dat bevestigd was dat DTS downsampling er aan kwam? Het is een van de features geweest waarmee geadverteerd is, dus ik hoop niet dat het nu opeens een onzeker stadium in is gegaan? Mis het wel namelijk.... En ik snap dat het niet bekend is hoe lang dat gaat duren, maar kan zoiets niet een beetje geschat worden, bijv. a.d.h.v. andere / eerdere verzoeken?
My thoughts exactly! Er is mij een maand geleden telefonisch nog gezegd door de eminent helpdesk dat het een kwestie van dagen was wanneer de nieuwe firmware uitgebracht zou worden.

Als je gaat zoeken naar een film in 1080p is 95% met DTS. Weinig tot niks te vinden in AC3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
Gaan we mensen ook geld teruggeven omdat er mensen (zoals ik) dus misleidt zijn? Ik zie gewoon op de doos staan dat deze DTS decodeert!!! Hier klopt dus vooralsnog niets van en is er dus sprake van dwaling waarbij de klant recht heeft op het volledige aankoopbedrag. Ik ben tot nu toe genoodzaakt alle DTS tracks om te zetten naar AC3. Ik vind het schandalig dat mensen op deze manier genaaid worden.

Eerst wordt er gezegd dat DTS eraan komt en nu is het hopen. Het duur sowieso al verdomd lang tot er een nieuwe firmware beschikbaar is.

Nog een fout op de doos is dat er staat dat er een coax out op zit? Deze heb ik toch echt niet gevonden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124137

Doet DTS het helemaal niet? Of alleen niet als je geen geluidsset hebt die DTS ondersteunt? En werkt de nzb-functie ook als je alleen gebruik maakt van een usb-hd en geen interne?

Ik ben benieuwd naar je bevindingen Mosselmaniac! Ik denk er ook over na de 7075 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Mensen mensen, het heeft nog nooit geholpen door te starten met: "genaaid worden" etc etc. Nu ben ik geen moraalridder hoor, maar ik vind het al chique dat er een bedrijfsaccount van Eminent hier actief is.

Maar goed,dat terzijde. Martin633, DTS werkt wel,met glasvezel. Maar niet downmixing naar stereo, als ik het een beetje begrijp. Dus als je geen receiver hebt, maar wel geluid wil vanuit DTS. Dat is een serieus issue,dus hoop dat het wordt opgelost.

Verder werkt NZB uiteraard wel op externe HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 21:00
Ik draai nu ook die eminent 7071 (met dank aan ibood), en ben er op zich tevreden over, afgezien natuurlijk van de DTS films die nu mute zijn.
Daarnaast had ik nog een ander probleem waarvan ik verwacht dat het best op te lossen is, ik probeerde de uitzending gemist functie van het apparaat (boer zoekt vrouw voor me ma :P ) maar die werkt dus niet, ik kom op de portal, en kan een video selecteren, maar dan krijg ik voor een halve seconden een zwart beeld en dan schiet hij weer terug. De youtube channel werkt wel prima (enige andere die ik tot dusver heb geprobeerd), dus aan het netwerk of internet ligt het niet.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Pica: UZG heeft mogelijk iets aangepast. Zoeken op video (oudere vids) werkt wel, dus kan ook zijn dat ze er nog niet helemaal compleet op staan ? Ik heb dit doorgegeven aan de beheerders van het portal.

@Martin6333 / andere: DTS werkt op dit moment gewoon via HDM1.3 of Optische kabel.

@Bjorntje424: Ongelukkige woordkeuze, wij hebben de betreffende post bewerkt omdat er blijkbaar meer achter gezocht werd. Coax is een drukfout, deze was niet meer te corrigeren op de producten die in omloop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268376

Ik ben redelijk tevreden over dit product, alleen de langzame netwerk verbinding was even wennen.
Begrijp wel ondertussen waardoor dit komt. Krijg ook de ext2 voor windows driver niet aan de gang ik heb wel toegang als ik in linux boot en de drive er aan hang. Windows blijft zeggen dat het een onbekend bestandssysteem betreft.
Nog een ander ding, ik heb ook .sub als ondertiteling geprobeerd maar deze werkt bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Anoniem: 268376 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:01:
Ik ben redelijk tevreden over dit product, alleen de langzame netwerk verbinding was even wennen.
Begrijp wel ondertussen waardoor dit komt. Krijg ook de ext2 voor windows driver niet aan de gang ik heb wel toegang als ik in linux boot en de drive er aan hang. Windows blijft zeggen dat het een onbekend bestandssysteem betreft.
Nog een ander ding, ik heb ook .sub als ondertiteling geprobeerd maar deze werkt bij mij ook niet.
Wees blij dat je überhaupt een netwerkverbinding hebt :)

Die van mij valt gemiddeld genomen 2 minuten na het opstarten van de EM7071 uit....

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sabelhout: Hebben we het hier over je wireless verbinding of je bekabelde verbinding op de EM7071 ? Als je problemen hebt met de LAN verbinding, neem dan even contact op met support [at] eminent-online.com.
(Hardwaredefecten vallen onder de garantie, en we hebben een antwoordnummer waar hij (indien defect) naar toe kan worden gestuurd.)

Als je met de wireless problemen hebt, kun je deze dan verder toelichten ? (Graag wel je hardware en situatie omschrijven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Nee, het gaat over de wireless verbinding.

Over het algemeen genomen ben ik wel redelijk tevreden over het apparaat, alleen de wireless verbinding is echt dramatisch. Volgens jou kwam dat doordat ik de TP-Link adapter gebruik, dus daar zal wel niks aan te doen zijn.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:35
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:46:
@Sabelhout: Hebben we het hier over je wireless verbinding of je bekabelde verbinding op de EM7071 ? Als je problemen hebt met de LAN verbinding, neem dan even contact op met support [at] eminent-online.com.
(Hardwaredefecten vallen onder de garantie, en we hebben een antwoordnummer waar hij (indien defect) naar toe kan worden gestuurd.)
EminentHelpdesk,

Misschien kun je me hiermee helpen;
Sinds een paar weken heb ik de 7071 (de versie die verkocht wordt incl. 500Gb hd).
Vorige week ben ik er pas echt mee aan de slag gegaan. In de afgelopen week is mij ook al opgevallen dat de bekabelde verbinding 'kuren' heeft.

Zolang als het apparaat aanstaat heb ik nergens last van, er is continu een netwerkverbinding. Geen probleem.
Als ik het apparaat op de zachte standby zet (grijze Zzz-knop) blijft de verbinding gewoon behouden.

Maar als ik het apparaat uit (rode Standby-knop) en vervolgens weer aanzet, is mijn netwerkverbinding weg.
Er is zelfs geen LAN-activiteit (beide lanpoort lichtjes doen niets).
Vervolgens haal ik mijn kabel eruit, wacht ik een tijdje met terugdoen, en meestal doet hij het dan wel.
Lijkt me natuurlijk niet goed.

Moet ik voor de goede orde ook even toegeven dat ik nog niet veel aan toubleshooten gedaan heb. Ik zou nog een andere netwerkkabel kunnen proberen, of een andere poort op m'n router, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Klinkt dit als een bekend issue? Bij Eminent helpdesk, of andere gebruikers?
Iemand suggesties?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Dit begint een beetje op een algemeen discussietopic mbt het apparaatje te lijken. Wil iemand daarvoor een informatieve startpost aanmake? Deze is wat mager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Chillz: Heb je toevallig een Zyxel modem/router ? Toen er een aantal units via iBood verkocht werden, waren daar mensen met eenzelfde probleem, waarbij de onderhandeling tussen Zyxel en EM7071 fout gaat na aan/uitzetten.

Een echte startpost zou welkom zijn, als bedrijfsaccount mogen wij dit niet zelf doen. Dus als iemand zich geroepen voelt, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324415

ik heb de 7071 ook, echter ik heb een linksys wifi dongle gekocht en heb geen idee hoe ik deze nu kan aansluiten/instellen op de media player.

wie biedt de hulp die ik nodig heb? Eminent zelf misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@BHDijkstra: De EM4554,4555 en 4556 USB dongles worden ondersteund. Linksys dongles worden niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115470 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 08:32:
Ik heb ook alleen maar problemen. Het apparaat is al retour gestuurd wegens geluidsproblemen. Niks aan de hand zeiden ze na een herstel naar default. Nu zijn de problemen dubbel en dwars terug. Ventilator is ook kapot, die maakt een keiharde herrie. Start en stopt continue. Een week geleden via de mail contact opgenomen met eminent met een lijst aan klachten maar nog niks gehoord. Betekend dat ik WEER met ze zal moeten gaan bellen a 50ct per minuut.
Graag via PM uitstaan, dus via Tweakers kunnen wij je helaas niet bereiken. Er is nog geen PM bericht van je ontvangen met je supportnummer er in, en op Nickname kunnen wij je niet vinden in ons systeem. Eminent zou je graag helpen, maar we kunnen deze post niet koppelen aan een email. Dus nogmaals verzoek om contact op te nemen via PM. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:08:
@Chillz: Heb je toevallig een Zyxel modem/router ? Toen er een aantal units via iBood verkocht werden, waren daar mensen met eenzelfde probleem, waarbij de onderhandeling tussen Zyxel en EM7071 fout gaat na aan/uitzetten.

Een echte startpost zou welkom zijn, als bedrijfsaccount mogen wij dit niet zelf doen. Dus als iemand zich geroepen voelt, graag!
Ja, toevallig heb ik wel een Zyxel modem/router (van Telfort).
Dat klopt wel...

Máár:
Ik heb gisteravond ff wat opties zitten proberen. Ik heb namelijk nog een andere (oude) router liggen.
Dus ik heb die router geprobeerd, zo ook andere netwerkkabels en andere poorten op beide (oude en Zyxel) routers.

In alle gevallen was het weer zo dat na uitzetten (even wachten) en aanzetten de verbinding kwijt was.
Als ik vervolgens een momentje wacht en dan de kabel uit de 7071 haal en weer terug doe, gaan wél de lampjes knipperen en krijg ik wel een IP adres.

Suggesties zijn welkom ;)

(overigens heb ik mijn 7071 niet van de iBood actie)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:23:
[...]

Graag via PM uitstaan, dus via Tweakers kunnen wij je helaas niet bereiken. Er is nog geen PM bericht van je ontvangen met je supportnummer er in, en op Nickname kunnen wij je niet vinden in ons systeem. Eminent zou je graag helpen, maar we kunnen deze post niet koppelen aan een email. Dus nogmaals verzoek om contact op te nemen via PM. Bedankt.
Het zal wel simpel zijn maar ik kom er niet uit hoe ik een pm moet versturen via got...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Anoniem: 115470 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:58:
[...]

Het zal wel simpel zijn maar ik kom er niet uit hoe ik een pm moet versturen via got...
Dit knopje Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif onder iemands naam/icon aanklikken :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zie ik die nergens?

Afbeeldingslocatie: http://lanzalotti.com/ss.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
De Popcorn A110 heeft inmiddels weer een nieuwe update met de laatste speeltjes aan boord (meuk: Popcorn A110 01-17-091022-15-POP-403-000). Wanneer denkt eminent dat de 7071 eens een bijscholing krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Ik heb op mijn eminent 7071 geen geluid bij uitzending gemist.
Wie weet waar dat aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324865

Hallo allemaal,

Ik heb deze speler gekocht en tot nu toe heb ik het alleen kunnen gebruiken voor Divx af te spelen. Ik heb een helboel films in mappen met Video TS maar deze mappen ziet hij niet? Ik draai W7 en heb alles geprobeert. Iso files en Video TS mappen ziet hij niet. Wat doe ik fout?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoliaxNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-05 15:48
Een klein vraagje tussendoor.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een VIDEO_TS map afspeel als normale DVD dus met menu en ondertiteling.
Nu speel ik steeds de losse bestanden af waarbij ik ook geen ondertiteling kan selecteren.

Alvast bedankt!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Je kan een Video_TS map afspelen door hem eerst te verpakken in een ISO bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoliaxNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-05 15:48
dutchronnie schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 07:48:
Je kan een Video_TS map afspelen door hem eerst te verpakken in een ISO bestand.
Ja dat wist ik al, maar ik dacht wel eens gelezen te hebben dat je de VIDEO_TS map als geheel kon afspelen door hem te selecteren en op play te drukken, maar dat lukt bij mij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Volgens mij heeft het ermee te maken of er alleen *.VOB's in de map staan (=> werkt niet, bestanden per stuk kijken) of ook de *.BUP's en *.IFO's (speelt als volledige dvd)

Ik denk dat het zoiets is.
Ik had in ieder geval vorige week een Video_TS map die niet in z'n geheel gepakt werd, en toen viel het me op dat er alleen maar *.VOB's in stonden.
Staat deze aangevinkt?
Forum => MyReact => Voorkeuren => Toon myReact en DM-icons?
Chillz schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:29:
In alle gevallen was het weer zo dat na uitzetten (even wachten) en aanzetten de verbinding kwijt was.
Als ik vervolgens een momentje wacht en dan de kabel uit de 7071 haal en weer terug doe, gaan wél de lampjes knipperen en krijg ik wel een IP adres.
Iemand een idee?
Of zou dit gewoon een fout zijn in m'n apparaat (EminentHelpdesk?) ?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:10
Anoniem: 118518 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:41:
[Door: hermang

Dat is mooi.
Kan je uitleggen hoe je dat gedaan heb.
Dit is het enige bericht dat hermang op het forum heeft gepost.
Ik wil best de nieuwste PCH-firmware op mijn 7071 flashen, maar durf het eigenlijk niet zo goed.
Ik heb gegoogeld, maar ik ben nog geen berichten tegengekomen die hierover gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
mark_vs schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:34:
[...]

Dit is het enige bericht dat hermang op het forum heeft gepost.
Ik wil best de nieuwste PCH-firmware op mijn 7071 flashen, maar durf het eigenlijk niet zo goed.
Ik heb gegoogeld, maar ik ben nog geen berichten tegengekomen die hierover gaan.
Ik ben het ook aan het overwegen...Baal er enorm van dat bijna alle 1080p films niet afgespeeld kunnen worden met geluid. Dan maar geen uitzending gemist - dat kijk ik dan wel op mn pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325030

Ik heb ook de Eminent 7071 met 500GB HDD. Ik heb het apparaatje aangesloten en alles werkt goed. Makkelijk in te stellen en totaal geen probleem om hem aan me computer te koppelen. Uiteraard ben ik meteen aan het testen gegaan. Een gewone DivX film kan ik gewoon zonder problemen streamen vanaf mijn pc, zonder problemen. Maar bij de grotere bestanden gaat het echt fout. Dan begint het te haperen en verdwijnt het geluid. Bij een wireless netwerk kan ik dat wel begrijpen, maar ik dacht dat het bedraad toch mogelijk moest zijn.
De snelheid waarmee ik bestanden kan uploaden naar de mediaplayer gaat met 3,65 Mb/s. Dit had ik ook wel iets sneller verwacht. En ik hoorde hier al getallen van tegen de 8 Mb/s? Enig idee waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt...
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste