Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark_vs schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:34:
[...]
Staat deze aangevinkt?
Forum => MyReact => Voorkeuren => Toon myReact en DM-icons?

[...]
Dat was em, thx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen met de LAN verbinding van mijn eminent EM7071 met het Zyzel 2602H modem. De eminent helpdesk zegt dat een WAN to LAN regel in de Zyxel firewall de oplossing moet zijn, maar dat ook evt mijn LAN poort defect kan zijn. Ik heb een WAN to LAN regel aangemaakt. In eerste instantie lijkt het probleem opgelost, maar als de 7071 langere tijd is uitgeschakeld geweest, kan er wederom weer geen contact worden gemaakt met de LAN. Alleen uit- en weer inpluggen van de LAN in het modem is dan de enigste remedie. Beste dutchronnie, heb jij nog andere instellingen gemaakt in je Zyxel 2602 om dit probleem op te lossen. Het is voor mij de vraag of mijn LAN poort nu inderdaad defect is of dat ik toch een ander modem moet halen. Suggesties??
dutchronnie schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:21:
Ik ben ook in het bezit van een Zyxel 2602H modem, en ook van de iBood eminent EM7071 mediaplayer.
Ik heb totaal geen problemen met deze combinatie.
De eminent wordt gelijk gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:06:
Ik heb ook problemen met de LAN verbinding van mijn eminent EM7071 met het Zyzel 2602H modem. De eminent helpdesk zegt dat een WAN to LAN regel in de Zyxel firewall de oplossing moet zijn, maar dat ook evt mijn LAN poort defect kan zijn. Ik heb een WAN to LAN regel aangemaakt. In eerste instantie lijkt het probleem opgelost, maar als de 7071 langere tijd is uitgeschakeld geweest, kan er wederom weer geen contact worden gemaakt met de LAN. Alleen uit- en weer inpluggen van de LAN in het modem is dan de enigste remedie. Beste dutchronnie, heb jij nog andere instellingen gemaakt in je Zyxel 2602 om dit probleem op te lossen. Het is voor mij de vraag of mijn LAN poort nu inderdaad defect is of dat ik toch een ander modem moet halen. Suggesties??

[...]
Zie mijn eerdere post... (Chillz in "Eminent 7071 firmware updates")
Ik heb hetzelfde probleem én toevallig ook een Zyxel modem,
Máár ik heb dus al wel een andere router uitgeprobeerd, maar daar heb ik dan nog steeds hetzelfde probleem mee (geen verbinding na herstart, totdat de kabel eruit is geweest)

Mocht je daar nu iets aan gaan doen, bv terugsturen naar Eminent voor een fix ofzo, dan hou ik me aanbevelen voor een update over hoe het loopt.
Ik ga namelijk zaterdag voor 3 weken op vakantie en ga dus verdere stappen om t op te lossen pas daarna nemen...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 17:11
Heb hetzelfde probleem gehad, t.w. geen of zeer moeilijk verkregen bedrade lan-verbinding. Ik werkte normaal met de Zyxel 2602HW had waarbij ik de uitleg kreeg van Eminent dat het met protocollen te maken heeft tussen de Zyxel en de Eminent ( dit zouden zij al aangekaart hebben bij Zyxel).

De oplossing zou zijn een ander modem proberen, heb toen van iemand anders een fritz!box 7170 overgenomen . Het daarna geprobeert dat was niet de oplossing

Heb verscheidene mailwisselingen gevoerd met Eminent ( worden overigens snel beantwoord). Ik heb hem opgestuurd ( binnen een week weer terug) en daar is vervolgens de printplaat vervangen ( staat op de reparatiebon) . Ik heb geen probleem meer gehad om verbinding te krijgen. Als ik de Eminent opstart heb ik nu binnen de minuut verbinding ( het groene lampje rechts gaat branden).

Het lag bij mij dus aan een printplaat van de Eminent.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 12-09 20:27
@rambocus
Goed om te horen. Ik denk dus dat mijn (en jomochi.pigo's) probleem dezelfde is.

Dan ga ik na mijn vakantie ook maar eens contact zoeken met de Eminent Servicedesk hierover.

Heb jij toevallig iets van een case-/ meldingsnummer wat je (bijv. via PM) met mij/ ons wilt delen?
Dan kan ik daaraan refereren als ik de mijne aanmeld :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoliaxNL schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:06:
[...]

Ja dat wist ik al, maar ik dacht wel eens gelezen te hebben dat je de VIDEO_TS map als geheel kon afspelen door hem te selecteren en op play te drukken, maar dat lukt bij mij dus niet.
Hoe kan ik een iso bestand afspelen? ik zie ze niet. hij geeft aan geen bestanden gevon |:( en. Met welk programma maak je ie iso? Ik krijg het niet voor elkaar om een iso te zien laat staan af te spelen.
Ik weet het: ik vraag veel maar help me aub.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Je kan met nero bijvoorbeeld ISO's maken, door in plaats van je fysieke brander de image brander te gebruiken.

Ik weet niet hoe je ISO's kan laten zien op je 7071, als dat überhaupt kan; heb zelf geen .ISO films.

[ Voor 32% gewijzigd door pica op 05-11-2009 16:20 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ondertussen niemand die een oplossing heeft voor de trage verbinding van gemiddeld 3,65 Mb/s bij het kopieren naar de HDD? Hierdoor kan ik namelijk ook niet HD streamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:31
Als je iso's wilt maken, kun je daar ook DVD Shrink voor gebruiken.

Je laadt de dvd-bestanden in en gebruikt dan de functie Back-Up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:40
pica schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:19:
Je kan met nero bijvoorbeeld ISO's maken, door in plaats van je fysieke brander de image brander te gebruiken.

Ik weet niet hoe je ISO's kan laten zien op je 7071, als dat überhaupt kan; heb zelf geen .ISO films.
ISO's werken bij mij perfect. Ik gebruik zelf IMGTool Burn om ISO-bestanden te maken, kopieer ze vervolgens naar de EM7071 en kan ze zonder problemen afspelen.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stressy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 11:30
Aesculapius schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:52:
Ik vraag me dit ook af. Na de aanbieding op iBood en de review op Tweakers.net heb ik ook dit apparaat aangeschaft. Hij doet het prima, maar ik mis de DTS downmixing naar analoog PCM formaat. Heeft iets met licenties te maken blijkt, maar de popcorn A-110 heeft het wel al, en meerdere andere (hardwarematig vergelijkbare) apparaten ook.

Ik heb wel tutorials gevonden hoe je de firmware van bijv. de popcorn op de Eminent NMT kan krijgen, maar dan verlies je volgens mij wel de toegevoegde dingen van Eminent, zoals uitzending gemist - die ik eigenlijk ook wil behouden.
Of weet iemand een andere manier om beiden voor elkaar te krijgen?
Zou jij of iemand anders mij kunnen vertellen waarom uitzending gemist niet werkt?

Youtube werkt iig wel, kan dit aan de website van UZG liggen of doe ik iets fout? firmware is volgens de eminent up to date iig.

Mvg Stressfest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 08-09 17:52
Ik weet niet of dit hier in dit topic thuishoort, maar kan ik een 1,5TB SATA2 schijf in de 7071 plaatsen ? Het is mij niet geheel duidelijk wat de verschillen zijn, maar wordt op het verkeerde been gezet doordat in de specificaties wordt gesproken over een SATA schijf en er elders weer een SATA2 schijf wordt aanbevolen.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
M.v.Veelen schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:13:
Ik weet niet of dit hier in dit topic thuishoort, maar kan ik een 1,5TB SATA2 schijf in de 7071 plaatsen ? Het is mij niet geheel duidelijk wat de verschillen zijn, maar wordt op het verkeerde been gezet doordat in de specificaties wordt gesproken over een SATA schijf en er elders weer een SATA2 schijf wordt aanbevolen.....
Mij lijkt dat een SATA2 schijf backwards-compatible is en dus ook gewoon zonder problemen zal werken?
Stressy schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:04:
[...]
Zou jij of iemand anders mij kunnen vertellen waarom uitzending gemist niet werkt?

Youtube werkt iig wel, kan dit aan de website van UZG liggen of doe ik iets fout? firmware is volgens de eminent up to date iig.

Mvg Stressfest
Geen idee; Uitzending gemist werkt prima bij mij en youtube juist wat minder stabiel. Ik gebruik het echter te weinig om me van een upgrade naar Popcorn firmware te weerhouden. Misschien moet je eens naar je netwerksnelheid kijken? Heb je de Eminent wireless aangesloten? Wie weet vraagt uitzending gemist net wat meer bandbreedte?

Zou wel weer graag een berichtje van Eminent zien over de volgende Firmware :-) Nu hebben we wel lang genoeg gewacht, niet?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stressy
Zou wel weer graag een berichtje van Eminent zien over de volgende Firmware :-) Nu hebben we wel lang genoeg gewacht, niet?
Idd, ik wil namelijk wel dat het DTS downsampling euvel verholpen wordt,

Ik zit btw niet draadloos, maar moet zeggen dat ik idd niet langer dan 4 minuten heb gewacht op een broadcast van uitzending gemist, misschien moet ik wat geduldiger zijn :).

Groeten Stressfest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
dutchronnie schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 07:48:
Je kan een Video_TS map afspelen door hem eerst te verpakken in een ISO bestand.
Dat hoeft niet bij de mediaspelers die dit ondersteunen.

Zaak is dat er een menubestand in de map zit, in dit geval een .ifo en .bup bestand

Alleen het handige van iso's is dat je dan 1 bestand hebt, een .iso

Iso's zonder een .ifo bestand in de video_ts map doen ook niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbeys
  • Laatst online: 19-11-2021
Tja een update zou toch wel welkom zijn idd mijn uitzending gemist werkt ook niet de rest wel mmm
Ook zit ik op downmixing te wachten voor DTS (wel grappig ja op de doos staat dts , optisch en coax )

Ik wacht nog tot eind december is er dan nog een update ben ik onderhand verplicht om naar een andere firmeware te gaan.

Zoals al eerder beschreven -- geen update is killing--

Masterbeys 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoliaxNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-08 19:50
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:25:
Maar ondertussen niemand die een oplossing heeft voor de trage verbinding van gemiddeld 3,65 Mb/s bij het kopieren naar de HDD? Hierdoor kan ik namelijk ook niet HD streamen...
Ik kopieer via FTP dat ging bij mij al direct sneller (8mb/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik tutorial vinden van de popcorn hour firmware installatie, want ik ben het helemaal beu om telkens DTS om te zetten naar AC3.

Ik heb lak aan de opmerking van Eminent dat het niet mag, moeten ze onderhand maar eens met een update komen. Andere merken kunnen het namelijk wel.

Sowieso voor mij om die reden nooit meer Eminent, service is ook belangrjk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:26:
Waar kan ik tutorial vinden van de popcorn hour firmware installatie, want ik ben het helemaal beu om telkens DTS om te zetten naar AC3.

Ik heb lak aan de opmerking van Eminent dat het niet mag, moeten ze onderhand maar eens met een update komen. Andere merken kunnen het namelijk wel.

Sowieso voor mij om die reden nooit meer Eminent, service is ook belangrjk.
nou nou, wat een taal voor ontbreken van 1 feature...

EminentHelpdesk zei dat ze er mee bezig zijn, waarom Popcorn het wel lukt firmware te upgraden en Eminent niet heeft wellicht met geld te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Nu online
bjorntje heeft wel een punt; niet alleen is het toegezegd door Eminent, het was zelfs een verkoopargument. Dat het niet erin bleek te zitten is dan gewoonweg misleiding. Ze hebben tijd zat gehad - je kan mij echt niet wijs maken dat DTS zo belachelijk lang over een toestemming doen als ze er zelf geld mee kunnen verdienen.

[ Voor 67% gewijzigd door Aesculapius op 19-11-2009 10:48 . Reden: andere link ]

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Eminent wil iedereen er op wijzen dat het gebruik van deze tools buiten de normale flashprocedure om gaat en risico's met zich meebrengt. Kapotgeflashte EM7071's worden door ons niet onder garantie vervangen.

Over onze zaken met DTS en Syabas kan ik kort zijn. Met deze partijen is een NDA getekend, waardoor wij geen informatie aan derden mogen verstrekken.

Gelukkig kunnen wij wel meedelen dat er voordat het weekend begint, Eminent firmware zal zijn met DTS ondersteuning.

Aesculapius: Wellicht wil je jou rapidshare link verwijderen. Zoals eerder gezegd is Popcorn firmware niet gelicenseerd voor gebruik in andere apparaten. Syabas is actief bezig met dit soort zaken ivm. Chinese kloon-apparaten.

https://www.act-connectivity.com

• Aesculapius
  • Nu online
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:30:
Aesculapius: Wellicht wil je jou rapidshare link verwijderen. Zoals eerder gezegd is Popcorn firmware niet gelicenseerd voor gebruik in andere apparaten. Syabas is actief bezig met dit soort zaken ivm. Chinese kloon-apparaten.
De enige reden om die link te plaatsen was omdat we het idee kregen dat we "eeuwig" konden wachten op DTS ondersteuning. De mededeling dat er dit weekend een nieuwe firmware komt geeft voldoende vertrouwen om daar op te wachten. Wir sind gespannt :-)

• Stressy
Wooohoooooooo , hier zijn wij zeer blij mee, _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Stressy op 19-11-2009 11:10 ]

• pica
Goed nieuws, zat er op te wachten :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
Gek, in hun handleidingen zegt Eminent wel dat er DTS downmix ondersteuning is voor de EM 7071?
http://downloads.eminent-online.com/Workshop-Mediaformaten[NL].pdf

Misschien hadden ze te vroeg gejuicht voordat Syabas met de firmware kwam?

Overigens is dit hun (nieuwe?) firmware?
http://downloads.eminent-online.com/EM7071_NMT_090201.zip

Ik twijfel heel erg tussen AC Ryan PlayOn en de EM 7071 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Nu online
kegeltje26 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:47:
Overigens is dit hun (nieuwe?) firmware?
http://downloads.eminent-online.com/EM7071_NMT_090201.zip

Ik twijfel heel erg tussen AC Ryan PlayOn en de EM 7071 :P
Nee, dat is niet de nieuwe. Voor dit weekend, dus waarschijnlijk ergens vandaag?, verschijnt een nieuwe firmware met DTS Downmix, zie ook het bericht van Eminent zelf. Geen ervaring met de AC Ryan, maar als er DTS dm in de Eminent zit ben ik er zelf heel content over...prima dingetje voor het afspelen van alle media en beeld en geluidkwaliteit is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stressy
Hopelijk kan hij na de firmware updatedalijk ook srt subs lezen :D.
Anywayz, als ie al dts downsapled is het imho een heerlijk apparaatje.
Goed beeld, Goed geluid,
Youtube werkt prima,
Foto';s afspelen is ideaal.
Het hele netwerken met je shared gaat als een leien dakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Nu online
srt subs speelt hij al prima af hoor - je moet vooralsnog alleen zorgen dat hij exact dezelfde filename heeft als het movie-bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRascal
  • Laatst online: 27-03-2022
Vraagje:

Onze 7071 blijkt geen enkel probleem te hebben met 720p mkv's, maar om één of andere reden doet ie niks met gewone xvid en 720p DivX (6). Telkens we een file willen spelen gaat ie naar blank screen en komt ie nimeer op beeld, ook niet terug naar het menu e.d. Dan moet ie af en terug aangezet worden vooraleer nog te reageren.

DOA / firmware / domheid onzentwege?

Output staat op 720p 60hz.

Grtz
G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:17
Ligt het aan mij of is de firmware voor dit apparaat nog steeds niet verschenen?

Als ik namelijk klik op "Controleer voor firmware update" dan krijg ik de melding dat de laatste firmware er al op staat. (versie 090201 (de februari versie dus))

Edit: laat maar, ik lees weer niet goed...de firmware komt dit weekend dus. Ik dacht vorig weekend.

[ Voor 18% gewijzigd door friggler op 20-11-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stressy
Aesculapius schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:44:
srt subs speelt hij al prima af hoor - je moet vooralsnog alleen zorgen dat hij exact dezelfde filename heeft als het movie-bestand.
Mmm dit had ik al reeds eerder geprobeerd. Zal het zo nog eens proberen dan :).

Groet Stressfest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de valreep, nadat alle testen zijn afgerond, is de EM7071-DTS firmware vanaf vandaag, zoals beloofd, beschikbaar op de Eminent website. De update dient via USB stick of interne harddisk te worden uitgevoerd. Ivm. tijdgebrek kan er nog niet via interne internet-upgrade-functie geupgrade worden. Deze zal melden dat er geen update beschikbaar is.

De update is te vinden op: http://www.eminent-online...tap2.php?dt=1&ps=00907071 (onderaan de pagina.)

We willen iedereen bedanken voor het getoonde vertrouwen en geduld. Het heeft nogal wat voeten in de aarde gehad om dit mogelijk te maken, maar hierover kunnen we verder niet uitwijden. Veel plezier er mee!

Update: Hij staat inmiddels bij de downloads.

[ Voor 4% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 20-11-2009 17:01 . Reden: Update & typos. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stringbean
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 21:41
Zojuist de update uitgevoerd, heb ook een DTS film klaar staan ben benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stringbean
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 21:41
Geluid werkt :)

Alleen was tijdens het opstarten het Eminent logo en tekst heel vaag/onduidelijk leesbaar.

Verder werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRascal
  • Laatst online: 27-03-2022
Nice, al fixte dat mijn probleem nog niet. Speelt hier nog steeds enkel mkv en niks anders, strange...

G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik zit na 1,5 week nog steeds te wachten op levering van de EM4556 om ook wireless met de 7071 te kunnen werken. Nu heb ik Informatique gemaild dat het erg lang duurt en dat ik 1,5 week geleden had gezien dat ze bij de leverancier nog voorradig waren. Het kan toch niet 1,5 week duren voordat ik het dan binnen heb ?

Krijg ik net een mailtje van ze dat de EM4556 erg lastig leverbaar blijkt en dat ze de http://www.informatique.n...n-wireless-n-adapter.html willen adviseren.

Ik heb zoiets van : ALS die op geen enkel punt onder doet voor de EM4556 en ook feilloos werkt met de 7071 : prima, maar de vraag is : is dat wel zo ?!

Hebben jullie een advies voor me ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramirazi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08-2020
Mooi dat er een nieuwe firmware update is .. straks maar even updaten. zijn er meer bug-fixes gerealiseerd in deze nieuwe bios ? (bijv ftp-bug van upload van bestanden groter dan 30 gb en de ondertitels met name de letter K die half wegvalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Ik ben nu de EM7071 aan het updaten. Had geen problemen met DTS omdat mijn surround set dat aankan, maar hoop nu wel dat mijn wireless verbinding een stuk stabieler is.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege regelmatige vastlopers was ik er op gebrand de nieuwe firmware te installeren. Jammer genoeg is het proces niet goed verlopen. Nu krijg ik wel het opstartscherm, maar vervolgens alleen een blauw scherm. Het lijkt er dus op dat de firmware update niet goed is verlopen.

Kan iemand me vertellen hoe ik een formware recovery doorvoer op de Eminent?

Thanks!

UPDATE 23-11-2009. Zie ook latere post hierover. Dit bleek dus geen firmware probleem, maar doordat een aantal settings naar default waren gezet had ik geen beeld meer. Flashprocedure zelf was prima verlopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
M.v.Veelen schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:52:
Ik zit na 1,5 week nog steeds te wachten op levering van de EM4556 om ook wireless met de 7071 te kunnen werken. Nu heb ik Informatique gemaild dat het erg lang duurt en dat ik 1,5 week geleden had gezien dat ze bij de leverancier nog voorradig waren. Het kan toch niet 1,5 week duren voordat ik het dan binnen heb ?

Krijg ik net een mailtje van ze dat de EM4556 erg lastig leverbaar blijkt en dat ze de http://www.informatique.n...n-wireless-n-adapter.html willen adviseren.

Ik heb zoiets van : ALS die op geen enkel punt onder doet voor de EM4556 en ook feilloos werkt met de 7071 : prima, maar de vraag is : is dat wel zo ?!

Hebben jullie een advies voor me ?
Niemand een idee ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youtube zal helaas binnen een paar weken niet meer te bekijken zijn. Zo blijkt uit dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:57
Al die sites nemen hetzelfde verhaal over van Syabas, en geven er een draai aan.
Betere titel zou zijn "Onderhandelingen Syabas en Youtube lopen stuk".

Youtube wil gewoon dat de XL variant gebruikt wordt, zodat ze content kunnen limiteren, en reclame er in kunnen spammen. Hierbij even vergeten dat mensen met een NMT niet op reclame links kunnen klikken.

Syabas wil dan weer geen geld stoppen in het NMT platform. Dus die maken geen Flash player.
Zaak loopt vast en frusti CEO post op zijn blog als uithaal naar Youtube. Sja. fail..

In ander nieuws, de DTS update werkt prima bij een maat van me, thx! (Heb zelf een 7075.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:05:
Vanwege regelmatige vastlopers was ik er op gebrand de nieuwe firmware te installeren. Jammer genoeg is het proces niet goed verlopen. Nu krijg ik wel het opstartscherm, maar vervolgens alleen een blauw scherm. Het lijkt er dus op dat de firmware update niet goed is verlopen.

Kan iemand me vertellen hoe ik een formware recovery doorvoer op de Eminent?

Thanks!
Bij een vriend van mij is het ook mislukt, bij 55% sloeg hij vast (nog 2 uur gewacht) en nu doet het apparaat niets meer. Had ook erg veel last van vastlopers, dus vandaar dat hij de update geinstalleerd heeft. Bij mij is het proces wel goed verlopen.

Al met al heb ik geen al te goede indruk van Eminent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een half uurtje terug geprobeerd de nieuwe update te installeren.... eerst via de hd omdat ie nog niet online stond, ging keurig updaten, herstarten. Toen natuurlijk de DTS-test gedaan, geen resultaat. Bleek de firmware niet geupdate te zijn. Toen online update geprobeerd... stopte na korte tijd, meldde dat de firmware niet juist was en vroeg om herstart. Gelukkig werkt alles nog wel...

Ook na het terugzetten van de fabrieksinstellingen en daarna de firmware updaten helaas hetzelfde resultaat...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@All met defecte units: Neem even contact op per email met support [at] eminent-online.com (Ik heb net gekeken maar zie geen meldingen staan van defecte units?!). Dus indien er echt mislukte flashes zijn, even mailen met support graag.

@Bjorntje: Post bewerkt. Lijkt een vergissing te zijn, excuses!

@Flipperdeflap: Na de update veranderd het versienummer niet. Het is dezelfde versie. Je moet alleen even in het menu de output op PCM zetten in plaats van RAW, dan werkt alles prima. On-line update werkte niet (en downloadde de verkeerde upgrade als je al op de DTS versie zat), dit was ook gemeld in het bericht van vrijdag.

Inmiddels is on-line ook alles te upgraden en kan je eenvoudig updaten door op de tv de opties - Instellingen - Onderhoud - Controleer voor firmwareupdate te kiezen. Volg de stappen op het scherm, en onderbreek de upgrade niet!

@MvVeelen: Die usb-adapter is niet compatible. Alleen de EM4554 en EM4555/4556 adapters.

[ Voor 35% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 23-11-2009 12:46 . Reden: on-line upgrade toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 17:11
Wij hadden al dts via de receiver, heb het na de firmware update( online) ook geprobeert om dts rechtstreeks via de tv te laten afspelen. Dit lukt mij niet.

De HDMI-kabels die ik heb zijn 1.3

Ik heb bij Geluid/beeld de volgende instellingen geprobeerd:

HDMI audio : aan
Surround: 5:1 ( heb ook de stereo geprobeerd)
DTS: PCM ( ook de DTS Raw geprobeerd)
de rest van de instellingen staat op Analog.

Wellicht vergeet ik nog wat?

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:26:
@All met defecte units: Neem even contact op per email met support [at] eminent-online.com (Ik heb net gekeken maar zie geen meldingen staan van defecte units?!). Dus indien er echt mislukte flashes zijn, even mailen met support graag.
Ik heb mijn 'defecte' unit aangemeld op gemeld email adres.

Snellicus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stressy
Bij mij ging het update helemaal goed, en heb meteen mijn eerste DTS filmpje kunnen kijken en lekker kunnen horen in stereo :D

Mv Gr Stressfest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rambocus: De kristallen ball zegt: Ik weet het niet.. Hoe is het allemaal aangesloten ? HDMI naar versterker ? HDMI naar TV ? De DTS Downmix is bijvoorbeeld bedoeld voor in de volgende situaties: (Alle formaten op PCM zetten in het audio-video menu.)

1. EM7071 via HDMI direct op TV aangesloten (HDMI audio op ON zetten.)
2. EM7071 via Composite (geel) op SD- TV aangesloten. (HDMI audio op OFF zetten, geluid uit rood-wit tulp.)
3. EM7071 via YPbPr aangesloten. (HDMI op OFF, geluid uit rood-wit tulp.)

In alle overige gevallen, heb je meestal versterkers met HDMI of optische ingang die DTS (en andere) codering afhandelen, en zijn de bovenstaande voorbeelden niet van toepassing op jou situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:26:

@Bjorntje: Was jij niet diezelfde persoon die dreigende emails naar onze support medewerkers stuurde ?
Gaan we vals beschuldigen? Ik heb alleen via dit forum gereageerd, dus nee ik heb geen dreigende mails verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Post bewerkt. Lijkt een vergissing te zijn, excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eminent, dank voor de snelle en doelmatige reactie. Mijn probleem met de Eminent na flashen is opgelost; zowel de TV modus als de netwerkinstellingen waren na de flash procedure omgezet, waardoor de machine niet meer via de mij bekende manieren benaderbaar was. De flashprocedure zelf bleek prima te zijn verloren.

Dus voor anderen die in een vergelijkbare zitten (na opstarten krijg je een blauw scherm) een aantal keren TV-mode + 0 indrukken en kijken of dit het probleem oplost.

Snellicus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Snellicus: Goed om te horen dat alles weer werkt. Het blauwe scherm was in dit geval dus niet de speler zelf, maar je televisie die 'no signal blue' uitstuurde dus ? De blauwe kleur vond men in Taiwan ook al wat apart, deze is namelijk niet onderdeel van de interne error-codes die hij kan uitsturen.

Indien er nog andere mensen met vrienden of collega's zijn waarbij zaken niet werken zoals verwacht, deze kunnen natuurlijk ook contact met ons opnemen. Snellicus had dus geen defecte firmware, maar 'settings op default na de upgrade'. Nu rest nog de vriend/kennis/collega van Bjorntje. Kun je deze contact op laten nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eminent, bedankt voor de PCM-tip! DTS-geluid gaat nu prima via de stereo versterker!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Nu online
Zucht....opluchting alom. Prachtige firmware update dit. Is er naast DTS support nog meer aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
TheRascal schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:58:
Nice, al fixte dat mijn probleem nog niet. Speelt hier nog steeds enkel mkv en niks anders, strange...

G
Misschien een stomme vraag, maar hoe is je set-up?
Hoe heb je de boel aangesloten? En wat voor TV gebruik je en in welke modus staat die?
Misschien dat dan EminentBedrijfsHelpdesk of een van de andere Tweakers wat wijs uit je vraag kunnen..

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Aesculapius: We verwachten later deze week een mainstream-release te doen met de laatste beschikbare fixes. Dit even onder voorbehoud.

In de versie die nu uit is, is alleen DTS enabled, zodat daar niet meer op gewacht hoeft te worden.

@TheRascal: Er zijn meer details nodig dan 'speelt alleen mkv'. Misschien kun je beter even contact opnemen met support [at] eminent-online.com en daar de zaak voorleggen. Het apparaat speelt hier zonder problemen allerlei media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses geaccepteerd! Ik heb doorgegeven aan hem dat de speler aangemeld kan worden, dat zou hij deze week doen.
Fijn dat DTS het nu doet, ben helemaal in mijn nopjes nu! Nu is het apparaat voor mij helemaal 100% met de DTS ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:04

dread

Sluwe vlaming

Cool dat er een nieuwe firmware update is. Ga em vanavond meteen installeren.

Heeft er iemand al iets gedaan aan het fannetje dat er in zit. Maakt veel te veel lawaai naar mijn goesting. Heb net een samsung green 1.5 TB gekocht. Zou ik het wagen die erin te zetten en de fan uit te zetten?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Yup, van het weekend ook de nieuwe firmware van een USB stick geinstalleerd, ging prima, DTS downmixing aangezet en waarempel, het werkte nog ook! :P .
Harstikke bedankt voor de update dus, nou speelt hij zo'n beetje elke film die ik hem toegooi met geluid en hoge kwaliteit beeld (ben er letterlijk nu nog geen 1 tegen gekomen die niet werkte).

/edit
Heeft er iemand al iets gedaan aan het fannetje dat er in zit. Maakt veel te veel lawaai naar mijn goesting. Heb net een samsung green 1.5 TB gekocht. Zou ik het wagen die erin te zetten en de fan uit te zetten?
Die van mij maakte inderdaad een hoop herrie op het begin, en op een gegeven moment begon hij aan te lopen, dus ik heb inderdaad het fannetje nou een goede 2 maanden losgehaald en tot dusver nog geen problemen, maar ik vermoed dat meneer eminenthelpdesk hier niet echt blij van wordt :P . Moet ik wel bij zeggen dat ik geen harde schijf in het apparaat heb zitten, maar alles via het netwerk stream.

[ Voor 47% gewijzigd door pica op 24-11-2009 15:08 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Pica & Dread: Fan eruit worden we niet blij van. Die 5 jaar garantie zit er niet voor niks op, en die fan ook niet. Op deze manier gaan die spelers de 5 jaar zeker niet halen, ze worden te warm, helemaal met een 1.5TB schijf erin. (En die schijf zal ook veel eerder overlijden door deze actie.)

Een mailtje naar ons is voldoende voor een nieuwe fan die niet aanloopt/slijt/whatever.
Een paar db zal er toch altijd vanaf komen, hier is niets aan te doen, de lucht moet worden verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
See? :P

Ik ben hier redelijk simpel mee hoor, zoals ik al zei, hij maakte mij te veel herrie voordat hij aanliep, en zonder fan niet, en hij doet het. Daarnaast gebruik ik hem niet supervaak, hooguit 2 keer per week 2 a 3 uur.
Ik snap dat daarmee de garantie vervalt, maar ik weet dan ook dat het mijn eigen schuld is. Gaat hij op een gegeven moment kapot, so be it, gaat hij nog lang mee, dat is dan mooi meegenomen :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is jou eigendom & bezit, dus je mag er mee doen wat je wilt. Gekookte CPU wordt echter wel herkend (net zoals gekookte schijf) bij de koks van Samsung & Eminent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Laatst online: 07-07 17:03
Mijn EM7071 heeft vanmiddag de firmware update ook niet overleefd bij 75% :(

Inmiddels een e-mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Bedankt voor de reactie, ik was er inmiddels al achter (via ditzelfde forum) dat de geadviseerde WLAN stick niet zou werken met de 7071. Ik heb inmiddels de EM4556 en heb daar nu al 3 keer geprobeerd mee op m'n draadloze netwerk te komen : geen succes. Ook nadat ik de 7071 terug heb gezet naar fabrieksinstellingen : geen succes.

Ik geef onder Samba Werkgroep de naam op van mijn netwerkje, en onder SSID in de configuration tool geef ik de naam op die ik in de router heb staan (Sitecom Gigabit). Deze wijken dus af, ik neem aan dat hier niet de fout zit omdat dit toch 2 verschillende benamingen zijn.

Nog tips ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
M.v.Veelen schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:30:
Bedankt voor de reactie, ik was er inmiddels al achter (via ditzelfde forum) dat de geadviseerde WLAN stick niet zou werken met de 7071. Ik heb inmiddels de EM4556 en heb daar nu al 3 keer geprobeerd mee op m'n draadloze netwerk te komen : geen succes. Ook nadat ik de 7071 terug heb gezet naar fabrieksinstellingen : geen succes.

Ik geef onder Samba Werkgroep de naam op van mijn netwerkje, en onder SSID in de configuration tool geef ik de naam op die ik in de router heb staan (Sitecom Gigabit). Deze wijken dus af, ik neem aan dat hier niet de fout zit omdat dit toch 2 verschillende benamingen zijn.

Nog tips ?
Waarom het bij mij in het begin niet werkte, was het feit dat ik de encryptie van mijn netwerk niet goed op de EM7071 had ingegeven. Wellicht dat het hier in zit?

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb op de router :

Ecryption : WPA pre-shared Key
WPA type : WPA2(AES)

en dus in de tool aangegeven :

Authentication : WPA2PSK
Encryption : AES

Dat zou dan toch goed moeten zijn ?!

Ben ondertussen (bekabeld) de firmware aan het updaten. Je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt.
Maar tips zijn nog steeds welkom ;)

Edit : ik zat maar steeds onder instellingen naar het IP adres te kijken die maar niet kwam....tot ik es ging kijken naar Web Services. Daar krijg ik bij Internet Radio de melding "Request cannot be processed" en dus dacht ik dat er inderdaad nog geen netwerkverbinding was. Geen IP en zo'n foutmelding. Terug naar het beginscherm en es Eminent Media Portal geprobeerd. En daar kan ik gewoon YouTube filmpjes kijken ?! Huh ?! Dus ik heb wel verbinding !
Terug naar Instellingen / Netwerk.....geen IP adres ?!?! Snap daar geen hout van moet ik zeggen.

Nu maar es wat ermee gaan spelen....nieuwsgroepen....films overzetten of streamen....

Edit 2 : meteen een vraag. Ik heb het nzbget.conf bestandje aangepast met Wordpad en nu staat er het volgende in :

# Host-name of newsserver
server1.host=newsreader76.eweka.nl
# Port to connect to (default 119 if not specified)
Server1.Port=119
# Username to use for authentication
Server1.Username=##### (mijn username....aantal cijfers)
# Password to use for authentication
Server1.Password=###### (mijn password)

Heb de Usenet client gestopt en daarna weer gestart, maar krijg nu telkens :

ERROR Tue, 24 Nov 2009 19:37:29 +0000 Could not resolve hostname newsreader76.eweka.nl : ErrNo 2, Host name lookup failure
DETAIL Tue, 24 Nov 2009 19:37:29 +0000 Waiting 10 sec to retry

Wat moet ik hier dan nog aan veranderen om het goed te krijgen ?!

Edit 3 : Ik heb het bestandje toch maar es met kladblok geopend en er bleek een spatie achter de server te staan. Deze verwijderd en nu werkt het dus wel....dus : je kunt wel gewoon kladblok gebruiken, met Wordpad plakte ie er een extra spatie achter die ik niet kon zien.

[ Voor 83% gewijzigd door M.v.Veelen op 24-11-2009 22:05 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Laatst online: 07-07 17:03
http://www.eminent-online...1&ps=00907071&pg=14&sg=23

Je kan de EM7071 recoveren door helemaal naar onderen op de bovenstaande pagina te gaan ben ik achter gekomen :)

Overigens heb ik de stille hoop dat ze eens overstappen op SabNZBD ipv nzbget.

[ Voor 17% gewijzigd door Pascal Saul op 24-11-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Pascal Saul schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:06:
http://www.eminent-online...1&ps=00907071&pg=14&sg=23

Je kan de EM7071 recoveren door helemaal naar onderen op de bovenstaande pagina te gaan ben ik achter gekomen :)
Ik begrijp he-le-maal niets van je bericht. De eerste zin (link) brengt me naar de 7071 pagina. Die kennen we allemaal wel.

De 2e zin kan ik geen touw aan vastknopen. Wat bedoel je precies ?

Edit : oh, wacht, je bedoelt als iemand z'n Eminent vast is gelopen bij het updaten van de firmware ofzo ? Dacht even dat je reageerde op mijn vraag ;)

[ Voor 13% gewijzigd door M.v.Veelen op 24-11-2009 21:37 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramirazi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08-2020
Firmware update uitgevoerd.. Echter heb ik nu meerdere films die ineens haperend beeld vertonen. dus na 10 minuten ineens een soort slow motion afspelen.. daar komt die ook niet meer uit.. ik kan proberen te forwarden maar de scene speelt dan continue opnieuw af. iemand hetzelfde probleem ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Pascal Saul: Heb je de speler inmiddels werked met DTS ? Dit is helaas niet duidelijk uit je post..

@Ramirazi: Zet de speler eens naar fabrieksinstellingen, en/of check de audio sync opties eens. ?

@VanVeelen: Als we het goed begrijpen heb je het inmiddels werkend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook vande week de dts update geinstaleerd de nmt zit aan gesloten via een 1.3 hdmi kabel op een samsung lcd tv ik krijg ook geen geluid via mijn tv :?

de instellingen die ik heb gebruikt zijn :
dts op pcm
hdmi audio aan
de films zijn in het mkv bestand maar ook mp3 of andere formaten speeld hij niet meer af

heb al van alles geprobeerd maar het lukt niet

alvast bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:38:
@Pica & Dread: Fan eruit worden we niet blij van. Die 5 jaar garantie zit er niet voor niks op, en die fan ook niet. Op deze manier gaan die spelers de 5 jaar zeker niet halen, ze worden te warm, helemaal met een 1.5TB schijf erin. (En die schijf zal ook veel eerder overlijden door deze actie.)

Een mailtje naar ons is voldoende voor een nieuwe fan die niet aanloopt/slijt/whatever.
Een paar db zal er toch altijd vanaf komen, hier is niets aan te doen, de lucht moet worden verplaatst.
Dank je voor de uitleg. Ding hoeft het geen 5 jaar te doen. Twee jaar is fine for me. Het is een tijdelijk apparaat. En hij staat heel vaak uit. Ik probeer het gewoon ;)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:12:
ik heb ook vande week de dts update geinstaleerd de nmt zit aan gesloten via een 1.3 hdmi kabel op een samsung lcd tv ik krijg ook geen geluid via mijn tv :?

de instellingen die ik heb gebruikt zijn :
dts op pcm
hdmi audio aan
de films zijn in het mkv bestand maar ook mp3 of andere formaten speeld hij niet meer af

heb al van alles geprobeerd maar het lukt niet

alvast bedankt voor de info
ik heb ook terug naar fabrieksinstellingen gedaan en nu heb ik wel geluid :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:55:

@VanVeelen: Als we het goed begrijpen heb je het inmiddels werkend ?
Ja, het wireless gedeelte heb ik aan de praat. Al begrijp ik niet dat er geen IP adres weergegeven wordt ;)

Wel nog iets anders : waar stel ik de tijd in, want ik zag dat ie een uur achter liep, dus ik had bij de instellingen GMT+1 ingesteld, maar toen bleek alles ineens op 1 januari 1970 (?) 00:00 uur te staan. Of pakt ie dat na verloop van tijd op ofzo ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In één van de menu's zit een optie om timezone in te stellen, als ik mij niet vergis. Hij haalt de tijd dan van internet (time server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,even een vraagje.
Komt er voor de 7071 ook Upnp support voor usb schijven.
Ik heb al meerdere malen geprobeerd om de usbschijf aan de mediaplayer te benaderen vanaf de laptop maar dat lukt me niet.

Grtz Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de nieuwe firmware geinstalleerd via USB maar ik heb nog steeds geen geluid van mijn MKV bestanden met AAC. Beide geluidsinstellingen, Analoog (PCM) en digitaal (RAW), heb ik geprobeerd. Heeft iemand enig idee wat ik hieran kan doen (behalve de audio tracks omzetten naar AC3)?

• masterbeys
Heb met de eminent de update online gedaan , wel heeft het gedwonld en het was met het programeren bezig tot 50 % nu kan ik niets meer MMMm weet iemand hoe ik het nog tot leven kan wekken?
Ps heb ook al een mail gestuurd naam Eminent.

Snik Snik was er zo blij mee
Masterbeys

• masterbeys
Heb de recovery gedaan en het werkt weer 8)
heb de update maar met een usb stick gedaan
Bedankt voor het snelle (+ oplossing) mail van Eminent.

[ Voor 184% gewijzigd door masterbeys op 26-11-2009 11:22 ]

@Fredje310: De EM7071 zal geen update krijgen om UPnP mogelijk te maken op externe USB schijven. Alleen de media op de interne harddisk kan via UPnP benaderd worden.

@HarryTKN: Heb je ergens een sample file die bij jou niet afspeelt ? (AAC is vrij standaard, daar kan weinig mee mis gaan lijkt ons.?)

@Masterbeys: Goed om te horen dat e.e.a. uiteindelijk gelukt is.

@Pascal Saul: SABnzbd zal nooit goed gaan werken in de EM7071. Reden hiervoor is dat de processor hier niet snel genoeg voor is. Hij moet namelijk JAVA draaien, en daar bovenop nog eens Sabnzbd. (En dat is dus de reden dat we kiezen voor NZBget in dit soort apparaten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie firmware update, DTS werkt!
Las ook in het topic dat er deze week misschien nog een mainstream firmware update zou komen met fixes etc.
Is daar al meer over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Heeft iemand een Squeezebox werkende ism een eminent mediatank ;)

Ben erge benieuwd want ik ben het een beetje zat om steeds de tv aan te hebben voor het opzetten van muziek en de squeezebox zou super zijn hierbij.

Wat meer info uit het Squeezebox topic.

Afgezien van de touch waar via USB opslag aan gehangen kan worden, moet je voor de andere squeezeboxen een server/pc hebben die aanstaat en waar Squeezebox software op draait. Dit kan ook een compatible NAS zijn, geen idee of je Eminent zoiets kan. Maar puur een gedeelde map uitlezen gaat dus niet lukken. De serversoftware heeft een webpage interface die je via elke browser kan benaderen en zo de speler kunt bedienen op afstand.

Is de eminent compatible genoeg om software op te draaien zodat de squeezbox werkt. Eventueel via de software van de popcorn?

[ Voor 58% gewijzigd door dread op 27-11-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dread: De Squeezecenter-software is te veeleisend en heeft een redelijk zware CPU nodig. Je kunt uiteraard wel de UPnP server in de EM7071 aanzetten en met allerlei merken Internetradio er direct mee communiceren..

Software (firmware?) van Popcorn ondersteunen wij niet. Je hebt dan zitten crossflashen en kan nu nergens terecht voor ondersteuning. Popcorn ondersteunt je namelijk ook niet.. Er is overigens geen enkele reden om met de Popcorn firmware te draaien, je verliest functionaliteit, en we hebben inmiddels DTS in onze eigen release zitten.

Wel kun je natuurlijk gewoon de NMT Community installer software gebruiken om zaken te installeren. Deze is gewoon te gebruiken met de EM7071.

[ Voor 53% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 27-11-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:47:
@Dread: De Squeezecenter-software is te veeleisend en heeft een redelijk zware CPU nodig. Je kunt uiteraard wel de UPnP server in de EM7071 aanzetten en met allerlei merken Internetradio er direct mee communiceren..

Software (firmware?) van Popcorn ondersteunen wij niet. Je hebt dan zitten crossflashen en kan nu nergens terecht voor ondersteuning. Popcorn ondersteunt je namelijk ook niet.. Er is overigens geen enkele reden om met de Popcorn firmware te draaien, je verliest functionaliteit, en we hebben inmiddels DTS in onze eigen release zitten.

Wel kun je natuurlijk gewoon de NMT Community installer software gebruiken om zaken te installeren. Deze is gewoon te gebruiken met de EM7071.
Ga dat met UpnP server direct uitzoeken want dat lijkt me nog wel cool. koop ik een netbook als afstandsbediening ;)

Ow en ik heb nergens geschreven dat ik heb zitten crossflashen. Ik heb nog geen rare dingen gedaan met mijn eminent. ;)

waw ze hebben vette clients hiervoor!! nog niets getest zelf maar check hier even: Upnp clients

Ook voor android bestaan ze. Dan kan ik met mijn hero gewoon als afstandsbediening gebruiken voor de eminent. ziet er vet cool uit.

[ Voor 27% gewijzigd door dread op 27-11-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbeys
Mijn uitzending gemist werkt niet ?
Iemand ideeen hoe ik dit nog kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:57:
Deze optie is in een laat stadium toegevoegd, en niet besproken in de handleiding.

Bij deze de stappen van extern naar intern. Dit werkt alleen als de interne disk door de EM7071
zelf is geformatteerd (op ext3 dus).

1. Ga naar media bron, dan USB
2. Kies de file (of map) waar je een kopie van wilt maken.
3. Druk op de 'file' toets op je remote
4. Kies 'Add file to list' en druk enter
5. Kies media bron, en dan interne harddisk
6. Navigeer naar de locatie waar je de file (of map) wilt plaatsen
7. Druk op de 'file' knop.
8. Kies 'Copy listed items here'

Andersom wil niet altijd. De EM7071 kan niet schrijven op NTFS disks, maar wel bijv. op fat32 usb sticks. Dus even snel iets kleiner dan 4gb op stick zetten, dat kan. (TV Series bijv.)
Juist dat is voor het kopieren via de eminent zelf.

Nu heb ik hem via usb aan de laptop gehangen en netjes de handleiding gevolgd. Installatie driver gedaan en zo. Zie ook de IFS drives in het configuratiescherm. Daar geeft hij inderdaad 3 partities aan net zoals in de handleiding. Maar als ik dan gegevens naar de eminent wil kopiëren dan geeft hij aan dat de schijf niet geformatteerd is. Dat is natuurlijk wel zo. Als ik bij de IFS drives ga kijken zie ik dat de partitie H (de grootste) in Linux is. Vandaar waarschijnlijk dat xp zegt dat hij niet geformatteerd is. Hoe moet dat nu verder. Niet in NTFS formatteren toch.

andere vraag. Waarom kan geen enkele UPNP client verbinding maken met de UPNP server van de eminent? wat heb je dan aan de UPNP server?

nog een andere vraag waar in godsnaam kan je het l/p van de ftp server aanpassen of kan iedereen gewoon op de ftp server van eminent inloggen als deze via internet benaderbaar is?

[ Voor 8% gewijzigd door dread op 29-11-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste EminentHelpdesk,

Een MKV-testfile met AAC geluid welke niet werkt op de Eminent 7071 kun je downloaden van:
http://92.67.24.226/downloads/EminentAACtest.zip

Alvast bedankt voor het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit het juiste topic is maar dit was de meest bekeken 7071 gedeelte
via Eminent media player kan je bijv. youtube starten
Het probleem is dat het youtube beeld te groot is en buiten mijn beeldscherm valt
wat moet ik doen? ons scherm is 16:9 breedbeeld
we hebben geprobeerd met instellingen geluid/beeld maar dat werkte niet
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermlip
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
* Bekijk de gallery van Nevile

Reg. datum: 29 november 2009
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar dit was de meest bekeken 7071 gedeelte
Het probleem is dat het youtube beeld te groot is en buiten mijn beeldscherm valt
bvd

Zoom via je afstand bediening(7071) of je tv instellen dat hij automatische uitzoomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Nu online
hermlip schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:25:
* Bekijk de gallery van Nevile

Reg. datum: 29 november 2009
bvd

Zoom via je afstand bediening(7071) of je tv instellen dat hij automatische uitzoomt
offtopic:
Waarom is het nu zo belangrijk om te laten zien dat hij zich speciaal voor deze vraag lijkt te hebben geregistreerd? Beetje overbodig imho... hij stelt immers een on-topic vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
dread schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:22:
[...]

Ga dat met UpnP server direct uitzoeken want dat lijkt me nog wel cool. koop ik een netbook als afstandsbediening ;)

waw ze hebben vette clients hiervoor!! nog niets getest zelf maar check hier even: Upnp clients

Ook voor android bestaan ze. Dan kan ik met mijn hero gewoon als afstandsbediening gebruiken voor de eminent. ziet er vet cool uit.
Abracadabra voor mij....wat houdt dit allemaal in ? In Jip & Janneke taal dan he ;) ? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

M.v.Veelen schreef op zondag 29 november 2009 @ 20:44:
[...]

Abracadabra voor mij....wat houdt dit allemaal in ? In Jip & Janneke taal dan he ;) ? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk.
als ik begreeep draait op de eminent een Upnp server. Als je dan een Upnp cleint ergens op draaien hebt, kan je contact leggen met je eminent en de muziek die erop staat. Je kan dan een playlist samenstellen enzo. Dan hoef je de tv niet meer laten aanstaan en je met meer functies met een Upnp client.

Echter lijkt geen enkele Upnp client met de Upnp server van eminent samen te werken. Geen enkele kan hem vinden. Aangezien hier de eminent helpdesk zegt de meeste internetradio's ermee communiceren en dan bedoel ik hardware ben ik wel benieuwd welke Upnp windows client zij aanraden dat met de interne Upnp server van eminent wel kan samenwerken.

Jammer genoeg werkt het niet met de android Upnp server anders had je gewoon een vette afstandsbediening in je telefoon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dread: Ik denk dat je iets door de war haalt bijv. de onderstaande opties zijn niet standaard aanwezig bij een gewone UPnP AV server..
- Een UPnP server via een client playlists samen laten stellen ?
- Je tv hoeft niet meer aan te staan ?

Aangezien je clients de EM7071 niet vinden denk ik dat de hele functie bij jou misschien gewoon uit staat. Heb je er een harddisk in, en staan de NMT Applicaties geinstalleerd ? Staat daarnaast ook de UPnP AV Server ingeschakeld in het menu ?

Je kunt zien of je pc hem kan herkennen met bijv. UPnP Tester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:07:
@Dread: Ik denk dat je iets door de war haalt bijv. de onderstaande opties zijn niet standaard aanwezig bij een gewone UPnP AV server..
- Een UPnP server via een client playlists samen laten stellen ?
- Je tv hoeft niet meer aan te staan ?

Aangezien je clients de EM7071 niet vinden denk ik dat de hele functie bij jou misschien gewoon uit staat. Heb je er een harddisk in, en staan de NMT Applicaties geinstalleerd ? Staat daarnaast ook de UPnP AV Server ingeschakeld in het menu ?

Je kunt zien of je pc hem kan herkennen met bijv. UPnP Tester.
vanuit de wikipedia Upnp Av mediaservers:
UPnP AV MediaServers on their own provide UPnP AV ControlPoints to browse the music content of the server and request the MediaServer to start streaming that file to the ControlPoint for local playback.
Hier wat meer over control en Upnp:
Besides control with a dedicated remote control on each player, UPnP also has the possibility of using a Control Point. A Control Point can control all renderers in your home network from one central point and browse all servers in your home network. It should be noted that not all UPnP renderers let themselves be controlled by a control point, although this is improving because the DLNA standard promotes it. Control Points come in different formats, from dedicated boxes to programs on mobile phones. A convenient program that runs on any PC is 4u2Stream.
Kijk, hoe vet zou het zijn als je gewoon via je laptop de eminent kan bedienen, zonder dat de tv aan hoeft te staan. WE kwamen hierop door deze reaktie van jou:
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:47:

Echter begrijp ik nu dat je gewoon bedoelt dat je een internetradio muziek kan laten afspelen die je zelf eerst op de eminent hebt aangezet. Dus als je in bed ligt moet je eerst naar de eminent en de tv, een playlist aanzetten, terug naar je bed en dat de internetradio aanzetten.
Maar dat is heel iets anders dan de squeezebox kan. Daar ga je gewoon via de squeezebox muziek dat op de server staat benaderen en muziek afspelen.

Ik denk dat het onderscheid goed gemaakt moet worden want nu impliceer je dat de mogelijkheden van de eminent dezelfde zijn maar niet werkt met squeezebox maar wel met andere merken internetradio. Niet dus, ze kunnen helemaal niet hetzelfde.; namelijk muziek benaderen vanaf de internetradio.

En op de wikipedia staat niet voor niets een lijst met windows clients onder de naam: control points en player software.

Er zit bij mij een hdd in. NMT programma's zijn geïnstalleerd. en de Upnp server draait. (vb torrentz dl gaat als een zonnetje)

Had je nog wat meer info hoe ik de standaard login/paswoord kan veranderen van de ftp server als ik hem van buitenaf wil benaderen zet ik er liever een niet standaard l/pw op ;)

Ga die tester even uitproberen.

[ Voor 13% gewijzigd door dread op 30-11-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Echter begrijp ik nu dat je gewoon bedoelt dat je een internetradio muziek kan laten afspelen die je zelf eerst op de eminent hebt aangezet. Dus als je in bed ligt moet je eerst naar de eminent en de tv, een playlist aanzetten, terug naar je bed en dat de internetradio aanzetten. Maar dat is heel iets anders dan de squeezebox kan. Daar ga je gewoon via de squeezebox muziek dat op de server staat benaderen en muziek afspelen.
Volgens mij zijn dat twee dezelfde zaken en/of begrijpen we elkaar verkeerd.
1. Internet radio kan muziek afspelen die op UPnP server staat.
2. Squeezebox kan muziek afspelen die op de server staat.
(Je hoeft in beide gevallen niet je bed uit, er vanuit gaande dat je squeezebox remote in de buurt ligt..)

Het feit dat er voor de Squeezebox speciale software bestaat die allerlei dingen server-side beheert staat los van de UPnP standaard, en heeft niks met UPnP te maken. :).

Standaard FTP/SMB password kun je aanpassen op de televisie. In het menu staat een password van 4 cijfers, als je dit aanpast, dan wijzigt ook de FTP en SMB login mee.

[ Voor 7% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 30-11-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Dank dank voor de antwoorden so far maar heb nog enige verduidelijking nodig.

Kan ik met een Upnp client een playlist genereren en die lokaal afspelen? Dat is eigenlijk wat die internetradio's doen.

Kan ik met een Upnp client een playlist genereren en die via de eminent laten afspelen? Zodat je een soort van afstandbediening krijgt? Denk aan de mogelijkheden met Upnp clients via java of android. met je telefoon vanuit de keuken een liedje aanzetten op de eminent.
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:03:
[...]

Het feit dat er voor de Squeezebox speciale software bestaat die allerlei dingen server-side beheert staat los van de UPnP standaard, en heeft niks met UPnP te maken. :).
Nee maar al die dingen die ik over Upnp schreef hebben niets met de squeezebox te maken en is gewoon wat er in de wikipedia staat over Upnp en als de eminent een Upnp server is zou dat dus ook moeten werken.

verder had ik nog die ene vraag van de eminent via usb aansluiten:
Nu heb ik hem via usb aan de laptop gehangen en netjes de handleiding gevolgd. Installatie driver gedaan en zo. Zie ook de IFS drives in het configuratiescherm. Daar geeft hij inderdaad 3 partities aan net zoals in de handleiding. Maar als ik dan gegevens naar de eminent wil kopiëren dan geeft hij aan dat de schijf niet geformatteerd is. Dat is natuurlijk wel zo. Als ik bij de IFS drives ga kijken zie ik dat de partitie H (de grootste) in Linux is. Vandaar waarschijnlijk dat xp zegt dat hij niet geformatteerd is. Hoe moet dat nu verder. Niet in NTFS formatteren toch.

[ Voor 20% gewijzigd door dread op 30-11-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, een EXT2/3 writer installeren lijkt me dan de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empyreum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08 15:59
Is er ook een mogelijkheid om WMV bestanden (WVC1-audio) met geluid af te spelen? Ik krijg wel beeld, maar geen geluid (wellicht niet van toepassing, maar heb wel een DTS-receiver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je versterker kan hoogstwaarschijnlijk geen WMA decoderen, dus dan moet je dat door de speler zelf moeten doen. Kun je bij instellingen veranderen.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste