Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:52
Dus met de iPhone zou je dan ook de speler (deels) kunnen bedienen als er een goede tool voor zou zijn ?

En, kan ik de Eminent van buitenaf benaderen om bijvoorbeeld een download (NZB) te starten als ik niet thuis ben ? Hoe ? Zou handig zijn : filmpje klaar als ik thuiskom :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:04

dread

Sluwe vlaming

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:43:
Nee, een EXT2/3 writer installeren lijkt me dan de beste optie.
Dat is toch gebeurd als je de handleiding van de eminent volgt van hoe je je eminent via usb aan de computer hangt. Dan vraagt hij om een usb driver te installeren en dat is doe Ext2 driver. Heb al veel op internet gezocht maar het blijkt dat je niet perse EXT3 moet hebben om te kunnen schrijven.

Snap dat niemand hier last van heeft. Het gaat toch veel sneller om bestanden over te pompen als hij als usb aan je pc hangt?
M.v.Veelen schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:05:
Dus met de iPhone zou je dan ook de speler (deels) kunnen bedienen als er een goede tool voor zou zijn ?

En, kan ik de Eminent van buitenaf benaderen om bijvoorbeeld een download (NZB) te starten als ik niet thuis ben ? Hoe ? Zou handig zijn : filmpje klaar als ik thuiskom :)
Als je een Upnp server hebt draaien en je hebt een Upnp controller op je iphone dan moet dat inderdaad kunnen. De vraag is of de Upnp van Eminent dat kan.

Eminent heeft als gezegd dat je met "vele "internetradio's de Upnp server zou moeten kunnen bedienen.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
@Dread: De juiste quote is: "Je kunt uiteraard wel de UPnP server in de EM7071 aanzetten en met allerlei merken Internetradio er direct mee communiceren.". Hiermee wordt bedoeld dat je via de menu's van UPnP clients de EM7071 UPnP server kunt zien, er muziek op kunt kiezen, en kunt afspelen.

Als er problemen zijn met het ext2/ext3 formaat van de harde schijf, dan kun je bij de FAQ sectie van de EM7071 wat links vinden naar een Nederlandstalige workshop.

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch gebeurd als je de handleiding van de eminent volgt van hoe je je eminent via usb aan de computer hangt. Dan vraagt hij om een usb driver te installeren en dat is doe Ext2 driver. Heb al veel op internet gezocht maar het blijkt dat je niet perse EXT3 moet hebben om te kunnen schrijven.

Snap dat niemand hier last van heeft. Het gaat toch veel sneller om bestanden over te pompen als hij als usb aan je pc hangt?
Als je een writer geinstalleerd hebt, wat is het probleem dan? Ik pomp alles gewoon via USB over hoor met een writer... Daarom heb ik dit probleem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de remote-control cijfercode weten voor de eminent remote (7071).
Zou namelijk graag wat minder remotes gebruiken, en ik heb nog een "plaats" vrij op de remote van mijn denon av receiver. Maar kan de (3 cijfer ? ) code nergens vinden. iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MrMoodswing: De EM7070 / EM7071 gebruiken standaard NEC protocol voor de remote. Wij hebben helaas geen idee wat voor code jou remote nodig heeft, misschien kun je hiervoor met Denon contact opnemen ? Of anders codes van NEC apparaten proberen, bijv. een Sat ontvanger, die komen qua knoppen volgens mij redelijk overeen.

[ Voor 23% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 01-12-2009 14:23 . Reden: Tip voor nec/sat ontvanger. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:44:
Ik wil graag de remote-control cijfercode weten voor de eminent remote (7071).
Zou namelijk graag wat minder remotes gebruiken, en ik heb nog een "plaats" vrij op de remote van mijn denon av receiver. Maar kan de (3 cijfer ? ) code nergens vinden. iemand een idee ?
Kan de remote van denon ook leren anders is dat een idee. maar dat zal je vast al gechekt hebben ;) (Snap dat je al een remote hebt maar mocht je nog een geschenk zoeken is de logitech harmony 525 echt super. )
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:15:
[...]

Als je een writer geinstalleerd hebt, wat is het probleem dan? Ik pomp alles gewoon via USB over hoor met een writer... Daarom heb ik dit probleem ook niet.
Ik heb gewoon gevolgd wat in de handleiding van de eminet stond en de driver geïnstalleerd die meegeleverd was. Het probleem heb ik hierboven beschreven. Leek me duidelijk genoeg ;)
Zal eerst even de voorgestelde oplossing van de eminent helpdesk uitproberen.

Edit: Mrmoodswing: Ik heb hem en ik heb direct een voor mijn ouders bijgekocht. HEt is een superzalig apparaat met een softwarebediening waar menig producent jaloers op mag zijn. Ik heb em reeds lange tijd en laatst nog eens opnieuw gebruikt. Firmware werd opnieuw geupdate en wat een verandering met vroeger. Alles werkt direct en ook met oudere hardware zoals bij mij. Als je twijfelt moet je het gewoon doen !!! :)

[ Voor 46% gewijzigd door dread op 01-12-2009 16:29 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Denon remote kan niet echt leren nee, er zit een schakelaar aan de zijkant; 1 stand voor de receiver, 1 voor de TV, en heb er nog 1 over dus. mbv een 3 cijfercode kan ik dat aan een ander apparaat toekennen. Met de EM7071 nog niet veel succes helaas. Het maximale is met code 043 (NEC), als ik dan naar "rechts" kies met de navigatie toetsen, dan gaat hij uit :-) verder nog niks helaas.
Tja miss moet ik toch maar eens over een Harmony gaan nadenken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
@EminentHelpdesk : bestaat de mogelijkheid om de 7071 van buitenaf (stel...ik ben op m'n werk...en bedenk me dat ik ff een download wil aanknallen) te benaderen vwb. nzb's en/of torrents ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

M.v.Veelen schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:19:
@EminentHelpdesk : bestaat de mogelijkheid om de 7071 van buitenaf (stel...ik ben op m'n werk...en bedenk me dat ik ff een download wil aanknallen) te benaderen vwb. nzb's en/of torrents ?
yep staat in de handleiding. Moet je in de router je eminent doorverwijzen ;)

Ik had nog een vraagje. Heeft iemand ook dat als je net een film gekeken hebt de hdd nog een half uur doorgaat met reutelen? Mijn torrents staan uit enzo. wat kan dat ding nog aan het doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
dread schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:04:
[...]
yep staat in de handleiding. Moet je in de router je eminent doorverwijzen ;)
Vertel eens ? Waar dan ? Heb nog maar es de handleiding doorgespit maar vind alleen maar How-to's om binnen je eigen netwerk de Eminent te benaderen c.q. bestanden over te zetten en niet van buitenaf. Dat je op de router iets moet instellen lijkt me logisch, maar wat / hoe kan ik nergens vinden. Ik heb de handleiding van de website van Eminent gebruikt trouwens : EM7071-NL.pdf

Ohja, en dat ratelen .... geen idee eigenlijk, zal er eens op letten want de afgelopen dagen heeft ie constant aan gestaan en is ie bezig geweest met downloaden, repareren en uitpakken :) Daarna heb ik 'm uitgezet en ja, dan is ie wel stil ;)

[ Voor 17% gewijzigd door M.v.Veelen op 02-12-2009 08:36 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
M.v.Veelen schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:35:
[...]

Vertel eens ? Waar dan ? Heb nog maar es de handleiding doorgespit maar vind alleen maar How-to's om binnen je eigen netwerk de Eminent te benaderen c.q. bestanden over te zetten en niet van buitenaf. Dat je op de router iets moet instellen lijkt me logisch, maar wat / hoe kan ik nergens vinden. Ik heb de handleiding van de website van Eminent gebruikt trouwens : EM7071-NL.pdf

Ohja, en dat ratelen .... geen idee eigenlijk, zal er eens op letten want de afgelopen dagen heeft ie constant aan gestaan en is ie bezig geweest met downloaden, repareren en uitpakken :) Daarna heb ik 'm uitgezet en ja, dan is ie wel stil ;)
Is een kwestie van porten forwarden op de router naar de eminent, ik heb het zelf nog geen gebruik gemaakt van de webinterface van de 7071, maar ik neem aan dat het gewoon port 80 is, dus als je op je router een poort forward naar het IP van de 7071 met poort 80, en dan van buitenaf daarmee verbinding maakt zou het moeten werken.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
pica schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:48:
[...]

Is een kwestie van porten forwarden op de router naar de eminent, ik heb het zelf nog geen gebruik gemaakt van de webinterface van de 7071, maar ik neem aan dat het gewoon port 80 is, dus als je op je router een poort forward naar het IP van de 7071 met poort 80, en dan van buitenaf daarmee verbinding maakt zou het moeten werken.
Ik ga dat gewoon es proberen als ik vanavond thuis ben. Thanks !

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afhankelijk van merk en type kun je ook eens kijken op http://portforward.com/ als de handleiding niet duidelijk genoeg is. Wel adviseren we om het standaard 1234 password even aan te passen (via de televisie) anders kan iedereen bij jou torrents en/of nzb's in het systeem zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:49:
Afhankelijk van merk en type kun je ook eens kijken op http://portforward.com/ als de handleiding niet duidelijk genoeg is. Wel adviseren we om het standaard 1234 password even aan te passen (via de televisie) anders kan iedereen bij jou torrents en/of nzb's in het systeem zetten...
Ik heb e.e.a. ingesteld in de router.
Nu benader je de Eminent met 192.168.0.10x:8066 bijvoorbeeld, moet ik dat dan ook nog ergens ingeven ? In de router ? Of moet ik het (externe) ip-adres opgeven met 8066 erachter ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Extern ip-adres, met volledige syntax. Dus: http://extern.ip.adres:8066
Niet alle browsers vinden het handig als je http:// weg laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Heb net via iBood een Eminent 7071 kunnen kopen.
Heb er een Samsung 500 GB hard drive in gestopt en ben er mee gaan spelen.
Geluids en beeld kwaliteit zijn perfect maar ik heb toch 2 probleempjes.

Namelijk:

1. De bijgeleverde ext 2/3 driver werkte niet voor mij (WindowsXP Pro) :( . Maar via de Eminent website een andere gevonden die wel werkte. :)

2. En deze vind ik vreemd. Als je iets selecteerd onder HOME menu. (Video, Audio etc.) Moet je in het volgende menu weer hetzelfde selecteren. 8)7

Voorbeeld:
Ik wil een video bekijken.

Ik selecteer onder HOME video.
Dan komt er een menu te voorschijn met weer 4 opties waarvan er 1 video is en moet ik deze weer selecteren om eindelijk bij mijn films te komen. |:(

Het rare is zelfs.
Ik hoef onder het HOME menu geen eens video te selecteren om een video te bekijken. Ik kan bijvoorbeeld zelfs Audio selecteren en daarna video om een film te bekijken. |:( 8)7

Staat er een instelling fout bij mij of hoort dit? :?

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

ok hij herkent de eminent. Das cool. Wat is een freeware werkende Upnp client. Heb er vanaf de wikipedia al een aantal geprobeerd. die zien hem maar ik kan mijn muziek niet benaderen. Moet wel zeggen dat ik ongeveer 100 gig aan muziek heb. Het is toch niet zo dat hi dat elke keer helemaal moet inlezen of zo?

Ik zie niets. Heeft iemand hier en werkende Upnp client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eminent

Kan ik zelf een update doen van de nzbget client ?
Zo ja, hoe ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
@Jev : dat is mij ook opgevallen en dacht dat het aan mij lag. Is inderdaad overkill en wat mij betreft mag dat wel anders opgelost worden.

@EminentHelpdesk : heb de poort geforward op m'n Sitecom WL306 en geprobeerd om via m'n iPhone (3G) het externe IP adres met :8066 erachter in te kloppen maar krijg dan de melding dat de pagina niet geladen kan worden omdat de server niet reageert. Klop ik vervolgens het interne IP adres in (nadat ik de iPhone op WiFi laat connecten met mijn WiFi), dan krijg ik keurig het inlogscherm te zien van de NZB client.
Ik ga het morgen nog es proberen via ADLS op m'n werk, maar heb er weinig vertrouwen in dat het dan gaat lukken.

Nu snap ik best dat het te ver gaat om support te verlenen op allerhande merken Routers, maar is er iets waar ik specifiek op moet letten bij het instellen van de portforwarding ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
M.v.Veelen schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:15:
@EminentHelpdesk : heb de poort geforward op m'n Sitecom WL306 en geprobeerd om via m'n iPhone (3G) het externe IP adres met :8066 erachter in te kloppen maar krijg dan de melding dat de pagina niet geladen kan worden omdat de server niet reageert. Klop ik vervolgens het interne IP adres in (nadat ik de iPhone op WiFi laat connecten met mijn WiFi), dan krijg ik keurig het inlogscherm te zien van de NZB client.
Ik ga het morgen nog es proberen via ADLS op m'n werk, maar heb er weinig vertrouwen in dat het dan gaat lukken.

Nu snap ik best dat het te ver gaat om support te verlenen op allerhande merken Routers, maar is er iets waar ik specifiek op moet letten bij het instellen van de portforwarding ?
Wat heeft dit in hemelsnaam met de Eminent 7071 te maken? Voor een cursusje NAT hoef je het forum maar even te doorzoeken....

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Laatst online: 13-09 11:40
JEV schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:09:
Heb net via iBood een Eminent 7071 kunnen kopen.
Heb er een Samsung 500 GB hard drive in gestopt en ben er mee gaan spelen.
Geluids en beeld kwaliteit zijn perfect maar ik heb toch 2 probleempjes.

Namelijk:

1. De bijgeleverde ext 2/3 driver werkte niet voor mij (WindowsXP Pro) :( . Maar via de Eminent website een andere gevonden die wel werkte. :)

2. En deze vind ik vreemd. Als je iets selecteerd onder HOME menu. (Video, Audio etc.) Moet je in het volgende menu weer hetzelfde selecteren. 8)7

Voorbeeld:
Ik wil een video bekijken.

Ik selecteer onder HOME video.
Dan komt er een menu te voorschijn met weer 4 opties waarvan er 1 video is en moet ik deze weer selecteren om eindelijk bij mijn films te komen. |:(

Het rare is zelfs.
Ik hoef onder het HOME menu geen eens video te selecteren om een video te bekijken. Ik kan bijvoorbeeld zelfs Audio selecteren en daarna video om een film te bekijken. |:( 8)7

Staat er een instelling fout bij mij of hoort dit? :?
Dit is standaard. In eerste instantie selecteer je wat voor type bestand je wil gaan bekijken (video, audio, etc) en daarna ga je in je mappenstructuur een bestand van dat type afspelen. Volgens mij kan de EM7071 niet zelf herkennen welke player hij voor welk bestand moet gebruiken, ofzo.

Ik vond het eerst ook wat onlogisch, maar het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat je mp3's in je video-map hebt staan, of foto's in je MP3 map. Die zou je anders niet kunnen bekijken/afspelen. Overigens kun je vrij makkelijk van type player wisselen met de gekleurde knoppen onderop je afstandsbediening.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Aesculapius schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 01:48:
[...]

Wat heeft dit in hemelsnaam met de Eminent 7071 te maken? Voor een cursusje NAT hoef je het forum maar even te doorzoeken....
En wat heeft deze opmerking met de Eminent 7071 te maken ? Mijn vraag was of ik ergens specifiek op moest letten bij het instellen van de portforwarding icm. deze Eminent. Jij ook bedankt voor de hulp, het is overigens (nog) niet gelukt.

Edit : inmiddels is het wel gelukt om de Eminent remote te benaderen. Zo kan ik vanaf m'n werk of waar dan ook thuis een download (of meerdere) starten :)

[ Voor 13% gewijzigd door M.v.Veelen op 07-12-2009 08:02 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Hallo Mr Eminent ;)

Ik was aan het kijken naar deze internetradio. Hij werkt samen met een Upnp server maar doet hij dat ook met de Eminent?

Iemand anders hier ervaring mee:

productreview: Freecom MusicPal Internet Radio v2 review door eagle00789

very curious at the post beneath me ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dread op 05-12-2009 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:38:
@Pica & Dread: Fan eruit worden we niet blij van. Die 5 jaar garantie zit er niet voor niks op, en die fan ook niet. Op deze manier gaan die spelers de 5 jaar zeker niet halen, ze worden te warm, helemaal met een 1.5TB schijf erin. (En die schijf zal ook veel eerder overlijden door deze actie.)

Een mailtje naar ons is voldoende voor een nieuwe fan die niet aanloopt/slijt/whatever.
Een paar db zal er toch altijd vanaf komen, hier is niets aan te doen, de lucht moet worden verplaatst.
Goedemiddag,

Is het mogelijk om de fan te vervangen door eentje van bv. Papst die wat minder herrie maakt?
Heeft iemand hier al ervaring mee? en zo ja, welke is het beste?
Evt. graag merk en typenummer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:13:
[...]

Goedemiddag,

Is het mogelijk om de fan te vervangen door eentje van bv. Papst die wat minder herrie maakt?
Heeft iemand hier al ervaring mee? en zo ja, welke is het beste?
Evt. graag merk en typenummer. _/-\o_
Ervaring niet nee, maar waarom zou dat niet kunnen ? Hou alleen rekening met je garantie, want het lijkt me sterk dat de garantie dan nog behouden blijft.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier1975
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 13:56
Dag allemaal,

Na meelezen over laptops, videokaarten e.d. me nu aangemeld omdat ook ik een enthousiaste maar tevens nieuwsgierige Eminent 7071 bezitter ben, sinds 2 weken.

Bij het lezen van dit forum krijg ik een beetje het gevoel dat er géén ontwikkeling meer in het NMT platform gestoken gaat worden. Had ik deze aankoop beter moeten voorbereiden of valt dat allemaal wel mee, gezien de recente DTS-fix (die voor mij met een DTS-receiver niet nodig was, maar zo te lezen voor vele anderen wel).

Belangrijkere firmware updates waar ik nieuwsgierig naar ben:
  1. Uitzendinggemist vind ik een heel vervelende GUI hebben, vaak komen er ook véél minder resultaten naar boven dan op het web. Eigenlijk had ik dezelfde GUI verwacht als Windows MediaCenter gebruikt. Komt dit nog?
  2. Ik heb 1 link voor Nederland24 gevonden (Journaal24), maar als ik "Journaal" door bijvoorbeeld "Zappelin" vervang, werkt dat niet. Iemand een lijst van alle Nederland24 stream-links?
  3. Mensen nog andere leuke webservice-links die we zelf kunnen implementeren (en EminentBedrijfsAccount mee kunnen geven voor updates - gaaf dat jullie hier zo direct reageren trouwens, hulde!) En kun je zelf zo'n verzameling webservices ook in bijvoorbeeld 1 "User Portal" plaatsen, zodat je lijst webservices niet oneindig lang wordt?
Alvast bedankt, hoop dat dit bijdraagt aan zinnige discussie over nieuwe firmware/webservices voor de EM7071.

Rogier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@All: De fan kan vervangen worden, dit doet niks af aan de garantie natuurlijk. Tenzij je er een zeer traag model in zet waardoor hij te warm wordt. De fan moet ook 'passen' in de houder natuurlijk. De fan in de EM7071 heeft de volgende afmetingen: 40x40x7mm. Wel een belangrijke opmerking: Het grootste 'geluid' van dit soort fans komt door de luchtverplaatsing. Ook al is de fan op zichzelf stil, de 'fffftt' die je hoort, is de verplaatsing van lucht. En dat kun je helaas nooit helemaal stil krijgen..

Ter test kun je de fan eens uit de behuizing halen, en deze los op je bureau / tafel / etc. laten draaien. Omdat er dan minder verplaatsing cq. geblaas optreed, zal hij een stuk stiller zijn.

@Rogier1975: 1. De GUI van UZG zal niet worden aangepast. 2. Helaas, niet alle mms/links e.d werken op de EM7071. 3. De 'portal' is een webpage met links. Je kunt een aangepaste webpage ergens hosten om zo snel links te testen, en/of de 'portal' page op de harddisk van je pagina hosten.

@M.v.Veelen: Portforwarding: Let erop dat een dhcp-server wel eens een ander ip uitdeelt, dus zet de EM7071 op een vast ip adres, en stuur de poort door. Als je een packet type kan aangeven, kies dan TCP.

@Fredje310: De EM7071 is compatible met de NMT CSI software. Zie ook hier: http://www.nmtinstaller.com/ . Deze installer heeft recente versie van NZBget. *(Wij bieden alleen support op de bijgeleverde versie, en niet op de nmt installer, dit is een product van een derde partij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Het port forwarden was inmiddels gelukt (had m'n bericht vanmorgen ge-edit), de Eminent heeft in m'n netwerk een vast IP adres, dus dat zit wel snor.
Ben op dit moment zelfs lekker wat nzb's aan het verwerken vanaf een andere locatie : werkt geweldig zo :)
Thanx.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

dread schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:41:
Hallo Mr Eminent ;)

Ik was aan het kijken naar deze internetradio. Hij werkt samen met een Upnp server maar doet hij dat ook met de Eminent?

Iemand anders hier ervaring mee:

productreview: Freecom MusicPal Internet Radio v2 review door eagle00789

very curious at the post beneath me ;)
Of kan aangegeven worden met welk type internetradio hij zeker werkt. Die dingen zijn niet gratis en het zou zonde zijn mocht het niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robo116
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-01-2022
had deze middag even eminent aan de lijn.
wou via deze weg even laten weten dat je zonder problemen de skin kan veranderen.
alles blijft werken ook de eminent media portal.
Heb er nu een mooie donkere skin op met mooie iconen.

hier de software om de skin van eminent aan te passen.
je via dit progje ook je webportal aanpassen.
let wel dit is geen firmware alleen maar toegevoegde software

http://www.nmtinstaller.com/

[ Voor 32% gewijzigd door robo116 op 07-12-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajw
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-08 10:53

ajw

De Eminent7071 vanaf buiten benaderen werkt.

Stel een vast (intern) ip adres in op de Eminent (beschikbaar en binnen de ip pool van je router)
OF
Vergrendel het automatisch verkregen IP adres in de router (indien de router deze optie heeft)

Pas je wachtwoord aan op de Eminent onder de instellingen in het menu.

Vervolgens geef bij de portforwarding in de router het (interne) IP adres van de Eminent op tesamen met de door te verwijzen poorten: 8066, 21, 8077 zowel op UDP als TCP

8066 webinterface usenet nzb's
8077 webinterface torrents (gebruik hierbij geen IE maar Firefox).
21 ftp (gebruik een ftp programma, en stel deze in op een 'active connection')

Zoek nu uit wat het externe adres is van het netwerk is waar de Eminent zich in bevindt. Ga hiervoor met een computer uit het zelfde netwerk naar http://whatismyip.com/ (of gebruik je DNS adres van je DNS service provider).

Benader nu je Eminent vanaf een andere computer die verbinding heeft met internet op de volgende manier:
http://x.x.x.x:8066
http://x.x.x.x:8077

waarbij x.x.x.x het externe adres is van het netwerk waarin de Eminent zich bevindt.
Met gebruik van de DNS service kan het er zo uitzien: http://jan.dlinkddns.com:8066

De gebruikersnaam van de webinterfaces zijn: nmt
De FTP gebruikersnaam wijkt af namelijk: ftpuser

suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Goede, handige en vooral leuke tip.

heb e.e.a. aangepast vwb. de skin en ook wat tools erbij geinstalleerd. Leuke tool is de MediaTankController waarmee je vanaf je iPhone de Eminent bijna net zo makkelijk kunt bedienen als via de afstandsbediening. Heel leuk :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@M. v. Veelen / Robo116 : wat zijn de instellingen om verbinding te krijgen met de NMT
ik heb inmiddels vanalles geprobeerd maar lukt me niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Welke instellingen ? Die van het programma ? Ik heb NL-talig gekozen en vervolgens voor "all others" gekozen, daarna het (intern) IP adres van de Eminent opgegeven en de juiste FTP gegevens. ftpuser en het wachtwoord wat je gebruikt (standaard is dat 1234).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:55:
Welke instellingen ? Die van het programma ? Ik heb NL-talig gekozen en vervolgens voor "all others" gekozen, daarna het (intern) IP adres van de Eminent opgegeven en de juiste FTP gegevens. ftpuser en het wachtwoord wat je gebruikt (standaard is dat 1234).
Thnx ga ik dat eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Weet de Eminenthelpdesk ook een oplosing voor het volgende probleem die ik met de 7071 heb.

De 7071 werkte tot vole tevredenheid, ik kon de NMT benaderen via diverse pc's met daarop windows XP of Vist.

Nu heb ik op mijn computer Windows Vista geupgrade naar windows 7.
Vanaf dit moment kan ik met deze PC de NMT niet meer benaderen.

Als ik met de verkenner onder Netwerk kijk, wordt de eminent wel gezien.
Maar zodra ik heb aanklik kan hij er geen verbinding mee maken.

Ook als ik een netwerkdrive aan mijn computer wil toevoegen, en ik browse naar de eminent, dan kan hij ook geen verbinding maken.
Voer ik het pad met de hand in (In mijn geval //EMINENT/share) dan vraagt hij om een gebruikersnaam en paswoord. Vul ik hier de standaard naam, en paswoord in, dan zegt hij vervolgens ook dat dit niet correct is.

Graag zou ik hiervoor een oplossing krijgen, want met deze computer moet ik bestanden overzetten naar de Eminent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dutchronnie: Wat vul je in als gebruikersnaam / wachtwoord ? nmt / 1234 ? Dit werkt gewoon (zojuist onder win7 hier werkend gezien. Als hij deze username/password niet pakt, heb je dan misschien het password aangepast in de EM7071 via je televisie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Is het mogelijk software op de eminent NMT te installeren? Ik weet dat het namelijk bij ander NMT's wel kan.

Ben nog steeds aan het proberen iets te doen met de mogelijkheid om via Upnp via een remote aan te sturen zoals dat moet kunnen bij een Upnp.

Dit zou eventueel een andere oplossing kunnen zijn.

Kreeg net een berichtje van een andere Gotter die dit voor elkaar kreeg:
Daarna MPD (Music Player Daemon) installeren op de NMT en Music Player Minion op de PC waarmee je de MPD kan bedienen. Werkt nu perfect (playlists, shuffle, etc)
Vraag nog na welke NMT hij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
dread schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:49:
Is het mogelijk software op de eminent NMT te installeren? Ik weet dat het namelijk bij ander NMT's wel kan.

Ben nog steeds aan het proberen iets te doen met de mogelijkheid om via Upnp via een remote aan te sturen zoals dat moet kunnen bij een Upnp.

Dit zou eventueel een andere oplossing kunnen zijn.

Kreeg net een berichtje van een andere Gotter die dit voor elkaar kreeg:

[...]

Vraag nog na welke NMT hij heeft.
kijk even drie posts boven je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Aesculapius schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:59:
[...]

kijk even drie posts boven je ;)
Haha ja damn Je hebt helemaal gelijk. Ging hem hier ook nog even posten ;) pfew je hebt me behoed voor een dubbelpost in mijn eigen reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op mijn Eminent 7071 een externe Blu-Ray speler aangesloten. Deze wordt herkend en ik kan de BR schijf benaderen. Het lukt me niet om de film af te spelen. Is er een manier om een film direct vanaf BR af te spelen?
Zo niet, wat zijn dan de alternatieven....

greetz, Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepieb
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09-2020
Sinds de laatste firmware-update heb ik een ander probleem(pje). Wanneer is op de i(nfo)-knop druk staat deze balk niet meer beneden aan mijn scherm maar zon 5cm naar boven. Ook ondertitels staan niet meer netjes beneden in het scherm maar erg hoog (op position '0').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robo116
Als het niet wil via de Csi kan je ook via de csi CSI -gaya er op zetten dan draai je hem rechtstreeks via je nmt.
Dan heb je minder kans dat er wat fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ruiz69: Die BR disc is beveiligd. Om hem af te spelen heb je een setje keys enzovoorts nodig. Een onbeveiligde BR disc met M2TS track zal ongetwijfeld afspelen, net zoals een BR disc waarop je 3-4 MKV's hebt staan.. Maar de echte, winkel- BluRays zul je nooit op de EM7071 kunnen afspelen. Dit wordt niet ondersteund, er zijn geen licenties in dit product aanwezig. (wordt ook niet bij de specificaties genoemd.)

@Joepieb: Heb je de tv-en uitvoerresolutie goed staan ?

@Robo116: Wat draai je rechtstreeks ? Je opmerking is helaas niet begrijpelijk, sorry. wat bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-07-2023

WEK

Mappen delen
wij hebben thuis een EM7071 met veel plezier draaien. Ik ondervind geen problemen en ben er erg enthousiast over ! Misschien gebruik ik ook niet alles en vraag ik niet alles aan deze NMT, maar dat wat ik gebruik : Geweldig....

Is het mogelijk om een map apart te delen en deze aan iemand toe te wijzen : Mijn zoon wil graag downloaden en ik wil niet (en hij ook niet) dat dit tussen mijn verzameling komt. Om die reden wil ik hem een map geven die hij zelf kan sharen op zijn pc en waar hij alles kan zetten wat hij wil (en wat ook van mij mag ;)..).
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Eminent
Hulde trouwens voor Eminent die meedoet op het forum ! En ook altijd adequaat reageert op mail en meedenkt als iets niet werkt.....

Groet,

WEK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:36:
Heb op mijn Eminent 7071 een externe Blu-Ray speler aangesloten. Deze wordt herkend en ik kan de BR schijf benaderen. Het lukt me niet om de film af te spelen. Is er een manier om een film direct vanaf BR af te spelen?
Zo niet, wat zijn dan de alternatieven....

greetz, Richard
Het alternatief lijkt me direct op je TV aansluiten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Misschien ergens overheen gelezen hoor, maar kan het zo niet vinden :

heb een aantal .m2ts bestanden (films) en gaandeweg de film gaat het geluid iets achterlopen. Ligt dat simpelweg aan de rips (het zijn er namelijk meer) of is dat een instelling die ik nog moet ontdekken ?

¯\_(ツ)_/¯

• dutchronnie
Ik schaam mij diep. :(
Het wachtwoord was inderdaad nmt en 1234.
Ik kwam erachter dat ik de hele tijd mnt en 1234 gebruikt, en ja dan gaat het niet werken.

Ik kwam nog wel een ander probleem met de 7071 tegen.
Ik heb een *.m2ts file met daarbij de subtitles *.srt
Maar hij speelt de subtitles niet meer af.

Bij een *.mkv file doet hij het wel, alleen niet bij m2ts.
Ligt dit aan de firmware update?
Ik meende dat hij ze eerst wel gewoon afspeelde, of moet ik ergens nog een instelling maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babarage
  • Laatst online: 21-11-2022
ik krijg bij het verplaatsen van bestanden van een xp computer naar één van de usb-hdd schijven die aan de eminent hangen maar ook bij het verplaatsen van de bestanden van de interne hdd van de eminent naar één van de usb schijven vaak deze melding

cannot copy the specified network name is no longer available

enig idee wat het is en hoe ik het kan oplossen?

de eminent is via kabel aangesloten op een linksys modem evenals de xp computer

[ Voor 10% gewijzigd door babarage op 11-12-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
sinds gisteren ook zo'n apparaat. Komt aardig ewat bij kijken (voor een newbie). Ik ben op weg, maar krijg "uitzending gemist" niet voor elkaar. zie de onderwerpen, als ik er een activeer springt het scherm even op zwart en gaat dat weer terug naar het scherm met uitzendingen. Andere tv zoals hardware.tv werkt wel. Heb de nieuwste firmware.
Iemand enig idee?
Met dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Bij mij werkt uitzending gemist ook niet goed.
Als ik een uitzending uitkies in de lijst speelt hij niets af.

Maar als ik de zoekfunctie gebruik, en dan de aflevering afspeel werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramirazi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08-2020
blijf nog steeds problemen houden met het afspelen van somming m2ts gecodeerde 1080P films.
zo heb ik bijv. angels & demons, na ongeveer 12 minuten spelen begint de film ineens te haperen als een gek. en na een aantal seconden gaat de film terug naar het begin van een scene. ik ben er wel achter dat als ik in de film schakel tussen AC3 geluid en DTS het weer een paar minuten zonder problemen loopt. daarna begint het echter opnieuw,.. tot aan het einde van de film.. is dit een bekend issue ? op de pc speelt dezelfde film zonder problemen af namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier hetzelfde probleem als ramirazi.
dit is gebeurd nadat ik de nieuwe firmware erop gezet heb (met DTS downmix), van te voren kon ik ieder film zonder stotteren via netwerk bekijken
het is bij mij ook met oa Angels & Demons, Wall.E, Monsters Inc. en begint soms al na 2 minuten spelen.
heb de codecs gecheckt die er gebruikt worden, en is bij mij alleen met de H 264 codec, bij films met andere video codecs (wel 1080p) is dit niet het geval.
was vandaag dus opzoek naar de oude firmware, maar kan die niet vinden, iemand een ideetje?
gebruik nl die downmix toch niet aangezien de HDMI rechtstreeks in de Versterker gaat en vandaar pas naar de TV
was errug tevreden over dit apparaat, jammer van dit dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier1975
  • Laatst online: 28-07 13:56
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:12:
3. De 'portal' is een webpage met links. Je kunt een aangepaste webpage ergens hosten om zo snel links te testen, en/of de 'portal' page op de harddisk van je pagina hosten.
Hm misschien beetje dummy-vraag hier: maar hoe host ik een pagina op de hd van de 7071? En "aangepast" betekent zeker "plain html body en verder geen stylesheets en andere overhead"?
Misschien duidelijker: ik kan wel een htm/html-page ergens op de Share folder plaatsen natuurlijk. Maar hoe benader ik die dan als Webservice, dat zal toch een bepaalde http:// of file:/// link moeten zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Rogier1975 op 13-12-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Ik heb na de update met de nieuwste firmware het probleem dat de ondertitels veel verder in beeld staan.
Normaal kon je met de subtitle functie de ondertitels instellen (Kleur, positie e.d.)
Maar nu kan je de ondertitels niet meer verder naar onderen verplaatsen.

meer mensen met dit probleem?
en is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dutchronnie: Dit probleem komt ons niet bekend voor, maar reset het apparaat voor de volledigheid even naar factory defaults.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Zal ik vanavond even proberen.
Ben ik dan niet al mijn geinstalleerde programma's kwijt?

Overigens heeft een kennis van mij hetzelfde probleem.
Ook hij heeft een eminent 7071, en kan heeft de ondertitels ook bijna midden in beeld staan.
De positie kan ook hij niet veranderen.
Tenminste , de ondertitels kunnen niet verder naar beneden, wel naar boven.

De overige opties voor het instellen van de ondertitels heb ik niet bekeken (Kleur en formaat e.d.).
Weet dus niet of daar wat verandert is

[ Voor 8% gewijzigd door dutchronnie op 14-12-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robo116
Hoi Eminent

Ik bedoel dat je dit progje ook rechtstreeks op je nmt kan zetten en hem vanaf daar draaien.
Even samengevat je kan het progje via de pc draaien of je zet hem rechtstreeks op je nmt.
De tweede optie geniet mijn voorkeur.

Groeten robo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend heb ik de EM7071 gekocht. Veel van de problemen die ik tijdens de installatie ben tegen gekomen, heb ik met behulp van dit forum verholpen. Ik blijf echter met het probleem zitten dat ik de LAN-verbinding kwtij ben nadat ik mijn laptop of de EM7071 opnieuw opstart. Ik moet elke keer opnieuw inloggen met de combinatie username nmt, password 1234.

Deze vraag is al een paar keer gesteld maar tot op heden nog niet beantwoord. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-07-2023

WEK

Ik heb géén oplossing...
Is bij mij ook het geval....

Groet,

WEK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
@Dutchronnie: Dit probleem komt ons niet bekend voor, maar reset het apparaat voor de volledigheid even naar factory defaults.
Nou dit heb ik dus gedaan. :(
Maar nu doet hij helemaal niets meer.
Hij wil niet meer opstarten.
Ik krijg tijdens het opstarten nog het logo van eminent, en daarna is het gebeurt.
Een zwart scherm en verder niets meer.
Ik kom niet meer in het menu, en kan ook met de computer geen verbinding meer maken.

Ik heb de eminent diverse keren aan en uit gezet, maar niets helpt.
Hij start niet op. :(

Help, wat kan ik nu doen.

Inmiddels nog even verder geprutst.
Ik zie hem weer op de computer.
Kan ik via een webinterface de instellingen ook aanpassen?
Op de TV heb ik nog steeds geen beeld.

[ Voor 21% gewijzigd door dutchronnie op 14-12-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
heb je de modus wel goed staan? (of de handleiding überhaupt gelezen?). Is maar een suggestie hoor, maar probeer eens die mode knop te gebruiken met de voor jouw tv juiste nummertje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Het menu werkt weer.
Het was inderdaad de TVmode + nummer.

Ik had het al gevonden voordat ik het berichtje van Aesculapius las.
Toch bedankt, en vergeef mij mijn onwetendheid.

Nu nog even weer naar de ondertitels kijken.
Moet even wachten totdat mijn vrouw uitgekeken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Inmiddels de ondertitels weer geprobeerd, maar nog steeds ver in beeld.
Ik kan de positie niet kleiner kiezen dan [20]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 17:11
dutchronnie schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:15:
Inmiddels de ondertitels weer geprobeerd, maar nog steeds ver in beeld.
Ik kan de positie niet kleiner kiezen dan \[20]
Ook bij mij staan ze zo hoog, kom wel tot pos. 10 maar blijven hoog.

Verder staan de instelingen
Beelduitvoer : 1080p, 23,97hz
FramerateSync : uit
Beeldzoom: schermvullend
TV type : 16:9
Colorspace: 16-235

Heb een panasonic TX-P42G10

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
weet EminentHelpdesk wellicht waar ik nog verder moet kijken om de ondertitels goed te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd, ik heb even wat getest en heb hetzelfde met .srt ondertitels. staan erg hoog in het scherm, en kan niet lager dan stand 10.
Ondertitels van DvD''s lijken wel goed (= iets lager) te staan. Ik heb een aantal verschillende resoluties en instellingen geprobeerd, maar dat lijkt niks uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffkr
  • Laatst online: 24-10-2012
Goede avond iedereen,
ik heb deze speler ongeveer 1,5 week en ben heel trots op dit apparaat wat betreft het afspelen van diverse media formaten, beeld en geluid (mn DTS/DD) is prima, netwerk en download werkt.
Echter mijn trots neemt met drastisch af, naarmate ik de overige webservices en netwerk mogelijkheden die het claimt aan te kunnen, ben aan het uitzoeken/ondervinden.. Het gaat om de volgende issues:

1:
videos bekijken van het internet zoals youtube werkt, maar stopt steeds om de 20-30seconden gedurende +/-10sec. Lijkt op het effect als je via de pc een film kijkt en de 'downloadbuffer leeg is gelopen en even tijd nodig heeft op te vullen, om vervolgens weer af te spelen. Hetzelfde youtube film heb ik vervolgens via mijn pc tegelijkertijd bekeken, maar op de pc speelt het gewoon vlot. Dus aan mijn internet verbinding zal het niet liggen (20Mb/s verbinding)

2:
Vob en ISO files in een gedeelde map van een pc op het netwerk 'ziet' hij niet, maar wel op een usb stick die op de speler is ingeprikt. Klopt dit of is iets niet OK met het apparaat? Overige media (avi, mps etc) ziet ie wel.

3:
Mijn pc download dezelfde torrent (op dezelfde tijdstip) gemiddeld veel sneller dan de speler. Hoe of kan dit?

Kan iemand mij e.a. toelichten of hoe dit op te lossen?. Hopelijk is dit opgelost voor vrijdag a.s., anders ben ik genoodzaakt mijn onvrede kenbaar te maken door het terug te brengen en voor een andere merk speler te gaan.

p.s. het apparaat is reeds met de nieuwste firmware via internet voorzien, poort in mijn router geopend voor de mediaspeler.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
M.v.Veelen schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:34:
Misschien ergens overheen gelezen hoor, maar kan het zo niet vinden :

heb een aantal .m2ts bestanden (films) en gaandeweg de film gaat het geluid iets achterlopen. Ligt dat simpelweg aan de rips (het zijn er namelijk meer) of is dat een instelling die ik nog moet ontdekken ?
Ik wil hier graag nog een vraag aan toevoegen : het downloaden van NZB's gaat prima. Repareren en vervolgens uitpakken ook volautomatisch.
Alleen....als ik dit op mijn laptop doe, dan heb ik het zo ingesteld dat ie na repareren en uitpakken alle overtollige .RAR bestanden automatisch deleten. Ze zijn dan toch niet meer nodig. Dit doet de Eminent niet, is dit een instelling of moet ik hiervoor zelf iets updaten / installeren ?!

Verder moet ik toch wel zeggen dat ik erg tevreden ben over het apparaat. Als ik dan toch iets negatiefs moet bedenken, dan is dat het trage opstarten. Al staat ie bij mij vrijwel continu aan omdat ik 'm op afstand ook wil kunnen benaderen om NZB's af te trappen :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

jeffkr schreef op woensdag 16 december 2009 @ 01:50:
Goede avond iedereen,
ik heb deze speler ongeveer 1,5 week en ben heel trots op dit apparaat wat betreft het afspelen van diverse media formaten, beeld en geluid (mn DTS/DD) is prima, netwerk en download werkt.
Echter mijn trots neemt met drastisch af, naarmate ik de overige webservices en netwerk mogelijkheden die het claimt aan te kunnen, ben aan het uitzoeken/ondervinden.. Het gaat om de volgende issues:

3:
Mijn pc download dezelfde torrent (op dezelfde tijdstip) gemiddeld veel sneller dan de speler. Hoe of kan dit?

Alvast bedankt
Bij mij zijn torretnz echt niet vooruit te branden. Echt populaire downloads met duizenden peers, als ik dan ga kijken in de torrentssoftware van eminetn zie ik 2 peers staan. Geen wonder dat het supertraag download.

Ik begin zwaar de indruk te krijgen dat het apparaat veel belooft en daar iets van kan maar bijlange niet werkt zoals het hoort te werken.

Als jij hem nog terug kan brengen zou ik het doen. Ik overweeg hem op marktplaats te gooien en te gaan voor een nettop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dread: Transmission (Torrent programma) draait niet zo supersnel als op de pc. Echter, 2 peers is niet zoveel. Misschien zou het een stuk hoger zijn als je even port 51410-51415 doorstuurt naar het ip van je EM7071, want dan zul je een aardige verbetering zien. Welke zaken zijn er nog meer belooft die je mist ?

@Jeffkr: De EM7071 is natuurlijk niet zo supersnel als je pc. Maar, als je de poort voor binnenkomende verbindingen doorstuurt, dan is Transmission prima te gebruiken hoor. (In ieder geval net zo snel als alle andere NMT's.)

@Yellowgrip, WEK: Hebben jullie in Windows de LAN verbinding ook opgeslagen, zodat deze bij een herstart terug kan komen ?

@All: De vorige firmware-releases worden als het goed is vandaag op de website gezet voor mensen die willen downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
@All: De vorige firmware-releases worden als het goed is vandaag op de website gezet voor mensen die willen downgraden

Is dit de oplossing voor de te hoge ondertiteling, weet namelijk niet of al zo was voor de laatste firmware-upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rambocus: Vorige firmware had dit niet. Het treed alleen niet altijd op en we zijn aan het uitzoeken wat er loos is. Downgrade lost dit dus op, maar dan heb je geen ingebouwde dts-decoding meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Ga het vanavond proberen als de voorlaatste firmware op jullie site staat.

Dts gaat bij ons via de receiver, dus op zich had ik de laatste upgrade niet nodig, bedankt voor je terugkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajw
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-08 10:53

ajw

Ik ben nog tegen een probleem aangelopen die wellicht het vermelden waard is. Onze kabel decoder de Humax PVR-9200C is niet compatible met de EM-7071. Dit komt omdat de "Play" knop van de Humax PVR-9200C afstandbediening overeenkomt met de "Powertoggle" (!) van de EM-7071. Hierdoor gaat de EM-7071 steeds aan en uit, en dit is uiterst irritant. Ik maak ook gebruik van een Logitech Harmony remote, dus ik heb het opgelost met een compromis. Namelijk geen opdracht meer achter de play knop van de Humax. Het apparaat kan gelukkig af met de "ok" en "pauze" knoppen, maar blij ben ik hier niet mee... Verder ben ik overigens wel blij met de mediaplayer van Eminet, en mijn complimenten voor de reacties van Eminent op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Ik zag dat de vorige firmware inmiddels op de eminent site staat.
Maar hoe moet je deze installeren, er staat geen beschrijving bij.

De nieuwste firmware was een *.bin bestand, de oude firmware is een *.nmt bestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ronnie: De NMT file is geen firmware.

(Oude firmware wordt morgen of overmorgen online gezet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Oke,foutje van mij.

Wat is dan wel die nmt file?

• jeffkr
@Eminent:
Ik snap volkomen dat de EM7071 niet zo snel kan zijn als mijn PC en dat verwacht ik ook niet (op bepaalde gebied dan).
Maar weet jij wat de * max. haalbare downloadsnelheid van de Em7071 is, waarbij * = ervan uigaande dat de internetverbinding én torrentzijde geen bottlenek vormt?
Kan ik gelijk ook weten als de EM7071 materiaal via internet zoals de Yuoutube portal vlekkeloos kan afspelen, want zoals ik aangaf spelen de video vaf internet niet vlot (ongeacht HD of niet HD).

En weet jij waarom de EM7071 VOB's,ISO op een gedeelde map op het netwerk niet 'ziet', maar op een USB stick op de player wel?

Maar nogmaals, audio en video kwaliteit is prima.

ps. poorten zijn reeds geopend en de max.download snelhedi via torrebnt wat ik eens zag was 200kB/s

• jeffkr
Ondersteund de EM7071 ook mkv bestanden met multi audio en multi subtitels?
Ik heb een mkv bestand met 3 audio sporen en 3 subtitels. Weet iemand hoe ik kan switchen tussen de audio sporen en subtitels. Op de pc kan dat wel.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
jeffkr schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:39:
Ondersteund de EM7071 ook mkv bestanden met multi audio en multi subtitels?
Ik heb een mkv bestand met 3 audio sporen en 3 subtitels. Weet iemand hoe ik kan switchen tussen de audio sporen en subtitels. Op de pc kan dat wel.

Alvast bedankt
Als je de knoppen op je afstandbediening gebruikt voor bijv. subtitles en dan met de navigatieknop navigeert (ja, hoe moet ik het anders uitleggen ?), krijg je dan geen andere talen te zien ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffkr
@M.v.Veelen:
Als ik op mijn afstandbediening de volgende toetsen indrukt, geeft dat de volgende resultaat/keuze:

"subtitle'"knop => uitroepteken
"Audio"=> keuze op scherm mono left, mono right, dual mono, stereo. Dit heeft meer betrekking op de analoge uitgangen, maar digitaal (optisch) blijft ie de eerste audio spoor pakken.
Andere suggesties?

En nog bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffkr
Vandaag weer en andere issue ontdekt:

Bij streamen wordt DTS/dolby digital 5.1 gedonwmixed naar stereo!!!. Klopt dit of ligt het aan mijn netwerk instellingen??. Dezelfde file afgespeeld via USB/interne HD stuurt DTS/DD5.1 wel door aan mijn receiver.
Elk geval het downmixen naar stereo vind ik wel een heeel kwalijke zaak.

Omruilen naar welke speler??

[ Voor 15% gewijzigd door jeffkr op 19-12-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:57
Welke streaming-software gebruik je ? Een NMT kan niet zelf via het manipuleren van de stream er stereo van maken. Als je tversity ofzo draait, dan heb je waarschijnlijk 'transcode' op always staan. Je kunt dus beter je streamer-software even aanpassen of omruilen, want dit probleem zit niet in je mediaspeler ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben sinds een paar uur in het bezit van een eminent 7071 en loop binnen 5 minuten tegen de volgende problemen aan . Ik kan hem nog terug brengen naar de media markt binnen 24 uur en begin hier al aan te denken .

Wat krijg ik niet voor elkaar.

1 Downloaden via nzbget : onmogelijk de eminent crasht continu , heb hem moeten resetten . Heb er nu een andere versie van nzbget draaien en deze werkt wel . download snelheid : 1500 kb/ps sneller krijg ik hem niet, Ik download altijd op de pc met 10.000 kb dus ik mis nogal veel ( glasvezel verbinding ) is dit sneller te krijgen ? zo ja hoe .

2 Simpel covers weer geven : doet hij niet , jpeg in het mapje bij de film gezet maar die kun je niet weergeven , Met 3,5 tb weet ik niet meer welke film nu weer welke was.

3 Traag : wat is dat ding traag. opstarten duurt ongeveer 4 minuten en dan tegen de tijd dat je is de juiste film te pakken hebt ben je10 minuten verder.

4 de eerste film die ik probeer. : Imagine That wmv 1080p . stotterd - speelt af vanaf usb disk
de 2de film die ik probeer : FRT All About Steve (2009) 1080p.mkv . geen geluid en stotterd
Sorry maar ik hem toch gekocht om films af te spelen maar de eerste full hd films stotteren.

5 als je download met die 1500 kb knallen je netwerk drives : de internet hdd en de usb er meteen uit want zijn via de pc gewoon niet meer te benaderen . moet iedere keer nzbget stoppen anders is het ding onhandelbaar.

6 ik wil simpel een film van mijn sub disk naar de internet hdd kopieeren. dit is niet mogelijk ? moet ik het hele apparaat loskoppelen en alles met usb aansluiten ?

7 Ik heb de eminent player aan staan maar switch even naar de tv om iets te kijken , ga daarna weer terug naart hdmi 2 en wil weer verder op de eminent player , maar dan krijg ik geen beeld meer en moet ik hem herstarten om weer beeld te krijgen . ( ligt misschien aan mijn tv maar dat weet ik niet. )

ja zijn een aantal dingen die ik nu opnoem maar voor mij belangrijk . Ik had hiervoor een medi8tor die was snel , kon jpeg covers weergeven , kon kopieeren van usb naar interne hdd . kon alleen niet met nzbget downloaden kreeg die er niet opgezet. maar ik begin er veel spijt van dit apparaat te krijgen en het lijkt mij nu een groot probleem apparaat. Ben tenminste nu 3 uur verder en niets werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door sonyfreakje op 19-12-2009 21:40 . Reden: punt 7 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffkr
Asure schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 14:46:
Welke streaming-software gebruik je ? Een NMT kan niet zelf via het manipuleren van de stream er stereo van maken. Als je tversity ofzo draait, dan heb je waarschijnlijk 'transcode' op always staan. Je kunt dus beter je streamer-software even aanpassen of omruilen, want dit probleem zit niet in je mediaspeler ;) ...
Thnx ..
je vraag omtrent welke software ik gebruik heeft mij gelijk aan het denken gezet. Ik dacht voor het streamen geen 'software' te gebruiken, omdat ik het via menu op TV deed. Maar ik bleek dus de standaard Windows MEdiaspeler van Windows te gebruiken om mijn mappen te delen.
Even de myIhome software van Eminent geinstallleerd, de 'watch mappen' bijgevoegd en VOILLAA!!!.. het doet wat ik wil. DD/DTS wordt keurig doorgegeven aan mijn receiver.

Verder is met MyIHome software de ondersteuning van movies met geintegreerde multi audio sporen en multi subtitels helemaal top!! Ik kan nu switchen tussen de audiosporen en subtittles..

De EM7071 mag blijven.. ik hoop wel dat met een andere firmware update de downloadprestaties hoger worden (tot nu mijn hoogste met torrent = 200-250KB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffkr
M.v.Veelen schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:25:
[...]

Als je de knoppen op je afstandbediening gebruikt voor bijv. subtitles en dan met de navigatieknop navigeert (ja, hoe moet ik het anders uitleggen ?), krijg je dan geen andere talen te zien ?
Het blijkt aan mijn streamer software te liggen (ik gebruikte de standard Windows Mediaspeler van Windows). De MyIhome software van Eminent geinstalleerd en ik kan nu (ook bij streamen) switchen tussen audi sporen/subtitles via de afsatndbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SonyFreakje:
1. Crashes met NZBget horen niet plaats te vinden, onduidelijk waar hier de oorzaak ligt. 10.000Kb versus 1500Kb.. mischien een rekenfout ergens ? We praten hier over kilobyte in de webinterface van Nzbget. (dat is ongeveer 15 Mbit, een vrij normale snelheid voor spelers met de CPU er in.)
2. Covers heeft hij nooit gedaan, niet op de manier die jij bedoelt. Je kunt wel met bijv YAMJ de zaak zo opzetten dat het er erg mooi uitziet.
3. Klopt, dat is normaal voor deze generatie apparaten. Alle NMT's hebben een lange opstarttijd.
4. MKV en WMV via usb moet goed werken. Speel je van schijf of stick zijn wel usb 2.0 apparaten ?
5. Dat is vrij normaal bij deze generatie apparaten, je hebt de netwerkinterface vol belast op dat moment.
6. Kies de bestanden in file modus, en druk op de 'file' knop op je remote. Je kunt dan bestanden(of mappen) markeren en naar interne hdd kopieren.
7. Je hebt waarschijnlijk de resolutie e.d. nog op auto staan, ipv op de max resolutie van je tv. (Om dit te voorkomen moet je hem bijv. op 1080P60 zetten.)

Medi8tor is een Realtek, dat is derde generatie hardware. Als je een Realtek-based speler zoekt, met NZBget er in, dan kan je de EM7080 ook eens proberen. Let wel, die haalt met Nzbget ook ongeveer 1500Kb/s (15Mbit) over de lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffkr
Andere issue 'ontdekt":

Video's bekijken vanuit internet (Youtube) stuurt de audio niet digitaal (optisch) uit, alleen analoog (via de tulp stekers)!
Klopt dit?

p.s. het afspelen van yuoutube hd ging vandaag wel vlotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jeffkr: Druk eens op de INFO knop als Youtube speelt. Is het AAC audio ? Check je audio settings of er downmix aanstaat (PCM). Wil je dit 'raw' horen dan moet je een versterker hebben die AAC kan decoden. Anders komt het over de stereo stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Ik heb de Eminent 7071 al een paar maanden naar volle tevredenheid. Wilde alleen uitzending gemist kijken, maar deze doet het niet meer..? Ik heb het hele forum doorgespit maar eigenlijk geen oplossing gevonden.

Ik wil ook wel met dat YAMJ aan de slag, maar welke versie moet ik downloaden en onder welk OS draait de 7071?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Wanneer komt de oude firmware van de 7071 op de site te staan?
Ik wil graag de komende periode wat films gaan kijken, maar niet met de ondertitels midden in beeld.
Ik had begrepen dat de firmware er vorige week al op had moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffkr
ACT Connectivity Solutions schreef op zondag 20 december 2009 @ 20:35:
@Jeffkr: Druk eens op de INFO knop als Youtube speelt. Is het AAC audio ? Check je audio settings of er downmix aanstaat (PCM). Wil je dit 'raw' horen dan moet je een versterker hebben die AAC kan decoden. Anders komt het over de stereo stekkers.
Dank je wel Eminent. Het lag dus aan mijn receiver die geen AAC kan decoden (hmm, upgraden ? hahaha). Bij geluid settings AAC ingesteld van 'raw' naar 'PCM' en mijn receiver krijgt nu gedownmixed audio via optical.. mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
dutchronnie schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:34:
Wanneer komt de oude firmware van de 7071 op de site te staan?
Ik wil graag de komende periode wat films gaan kijken, maar niet met de ondertitels midden in beeld.
Ik had begrepen dat de firmware er vorige week al op had moeten staan.
Ook ik zit hier op te wachten, hoop dat er ook een uitleg bij zit hoe te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uitleg:

1. Unzip de files op een usb stick
2. Ga naar de stick toe in file mode
3. Kies het html bestand, en klik daarna de upgrade file aan.

De rest gaat daarna automagisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rambocus & Ronnie: Lost het via PM genoemde jullie probleem op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Heb hem geinstalleerd echter ik kom niet verder.

Gegeven moment als de firmware is geinstalleerd ( = versie 50-17-091022-15-EMT-403-000) kom ik automatisch in het menu NMT Installatie hulp.

Daar kies ik voor:

1. aangepaste installatie (installeert NMT toepassingen zonder media gegevens te verwijderen)

2. dan kies de installatiebron, dan kies ik internet.

3. Dan geeft hij aan dat ik moet verifieren of ik met internet verbonden ben. dan kan ik alleen op terug selecteren, waarna ik weer bij 2 kom.

Het lan-lampje brand gewoon aan de voorkant en heb ook gechecked bij netwerk, daar staan al mijn ingevoerde gegevens nog juist in) juiste IP-adres, subnetmask en Gateway etc..
Bij NMT programma's geeft hij aan dat de huidige firmware en NMT versie niet overeenkomen.

Toen een usb-stick gepakt en vanaf de cd de SYB8634.NMT op de usb-stick geplaatst, in de root.

Dan bij 2 als installatiebron de usb gekozen, gaat hij opstarten en geeft hij beeltenis aan het downloaden.

Na een minuut of wat geeft hij aan in vette letters: installatie mislukt, Geen geldige bron. Gaarne herstarten.

En nu weet ik het even niet meer.

Hij vindt geen internetverbinding en ik kan geen NMt installeren.

Heb net even in de Fritzbox gekeken die heeft gewoon lan-verbinding met de eminent en de eminent
zit gewoon op internet daar de webservices het gewoon doen.

Kan overigens niet via verkenner etc. de eminent benaderen die geeft aan dat er een probleem is met het netwerk. ( maar dat is waarschijnlijk omdat ik de nmt toepassingen niet kan instaleren)

De ondertitels in de matroska films blijven te hoog, daar is niets in de veranderd

[ Voor 35% gewijzigd door rambocus op 22-12-2009 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Ik heb vanmorgen pas de PM gezien, en zal het vanavond gaan proberen.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste