Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 14:05
Welke codec ? Ehm, ik maak met Pinnacle 14 een project waarbij ik als instellingen al diverse dingen heb geprobeer. Geen idee welke codec er gekozen wordt eigenlijk. Wat ik op het Pinnacle forum heb begrepen is dat met de instellingen die ik in eerste instantie heb gekozen, er geen verlies is.
Het vervelende is echter dat ik toch veel blokkerige fragmenten te zien krijg op de Eminent terwijl ik op mijn laptop met Mediaplayer geen problemen heb.

Ik vind het wel zoeken naar een speld in een hooiberg inmiddels. Heb te weinig verstand van codecs, containers of wat dan ook, maar wil toch wel graag de films in HD opslaan en ook vanaf de Eminent kunnen bekijken zonder rare blokkerige beelden erin.

Dat ik het over VC-1 heb, is meer omdat ik dat zag met Mediainfo en er dus vanuit ging dat dat de juiste codec (?) is. Mocht er iets anders zijn wat ik zou kunnen proberen dan hoor ik dat graag.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-04 22:10
Als je 'vroeger' met Pinnacle ook dvd's maakte, dan koos je ook ergens een codec, of dvd-uitvoer als eindresultaat van je project. Nu moet je dus voor BluRay kiezen. Een 'instelling die verliesloos opslaat' is geen eindproduct, maar materiaal voor bijvoorbeeld het 'masteren' van een film. En dat speelt dan wel op je pc, uiteraard, maar niet op een willekeurige BluRay speler, mediaspeler of DVD-Speler.

Consumenten-apparaten (Mediaspelers) spelen alleen materiaal af dat een 'eindproduct' is. Ergo, BluRay of H.264 gecodeerd productiemateriaal.

Zelf kwaliteits-materiaal produceren is niet zo eenvoudig als het lijkt. Zonder een klein beetje kennis gaat dat niet lukken. Je zult jezelf hier wat in moeten verdiepen, om een goed eindresultaat te krijgen.

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daryll84
  • Laatst online: 09-05 23:03
@Eminent

Ik heb sinds dit weekend een probleem met m'n 7071. Wanneer ik opstart blijft hij hangen bij het 'loading, please wait' scherm. Ik heb al de recovery bestandjes van de site gedownload, op een nieuw geformatteerde usb stick geplaatst, alle kabels behalve hdmi losgemaakt en de hdd eruit gehaald, maar hij leest de usb stick niet lijkt het. Er werd in de read me aangegeven dat het tot 15 min kon duren, maar na een uur zie ik nog steeds alleen het 'loading, please wait' scherm. Wat kan ik nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt erop dat je speler niet meer wil opstarten. Waarom, is onmogelijk te zeggen op basis van de informatie in je posting.

Je kunt het beste even contact opnemen met onze helpdesk. Via een forum duurt vaak wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116204

Hi Eminent,

Ik heb een EM7071 in bezit, met een EM4554. Ik krijg het wireless wel aan de praat, maar het is zeer gevoelig.
Het komt ook vaak voor dat ik mijn hardeschijf moet formateren en de nmt programma's opnieuw moet installeren samen met de wireless driver om de boel weer werkend te krijgen. Dit is behoorlijk tijdrovend en frustrerend werk.

Zou je voor de volgende update (komt die nog?) het wireless voor de 3 Eminent wireless usb sticks standaard in de sybas firmware kunnen verwerken, zodat wireless instelbaar wordt vanaf het menu van de EM7071?
Voor zover ik heb gezien is dit ook mogelijk bij andere nmt's (Popcorn A-100) met sigma processoren.

Bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 116204 op 02-08-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320533

Respect voor de helpdesk van Eminent! Maar het blijft "rommelig" met de 7071.
Zoals ik vorig jaar al zei, gewoon PCH erover flashen en je bent tevreden met de 7071.
Geen enkele klacht sindsdien. werkt zoals het moet werken.
Tja, de fan blijft een probleem. Zelf heb ik de fan er nu 6 maanden geleden uit gehaald en alles werkt nog steeds.
Maar de 5 jaar zal ie zo wel niet halen. Hoeft ook helemaal niet! Wordt wel weer eens tijd voor een nieuwe media player hier in huis :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207737

Hoi Hermang,
Er is net nieuwe firmware uit voor PCH en ben aan het overwegen om die op de 7071 te zetten.
De 7071 is toch gelijk aan de A110?
Ik heb de software en tools gevonden om de 7071 om te flashen naar PCH.
Heb jij de net nieuwe PCH firmware er al op staan? ging dit goed via het menu software bijwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 21:21
Update via de CSI en USB krijg je: update mislukt, gekruisde klanten update niet toegestaan :(

Via A-110 recovery werkt het ook (nog) niet... Zal vast op die manier moeten vermoed ik...

[ Voor 33% gewijzigd door Pascal Saul op 01-09-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 20:51
Ik heb mijn em7071 net terug gehad vanuit support (super service trouwens, in totaal 4 dagen kwijt geweest). Helaas duurt het opstarten van de box nu alleen erg lang (lees 10 - 15 minuten). Hij blijft al die tijd op "loading, please wait" scherm staan...niet echt handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
mhans schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:27:
Ik heb mijn em7071 net terug gehad vanuit support (super service trouwens, in totaal 4 dagen kwijt geweest). Helaas duurt het opstarten van de box nu alleen erg lang (lees 10 - 15 minuten). Hij blijft al die tijd op "loading, please wait" scherm staan...niet echt handig..
Check even of je de laatste firmware hebt? Zet services uit die je niet gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374819

Ik beschik over een NAS die UPNP ondersteunt.
Als ik dvd's wil streamen via UPNP zijn de mogelijkheden beperkt : geen ISO afspelen,
niet in de disc-menu geraken, subtitles niet apart te bedienen enz. dit in tegenstelling
tot de interne hard disk die al deze mogelijkheden wel biedt. Tevens m3u-playlists
geeft ie niet weer.
Als ik via netwerk browser ga zoeken via de werkgroep kan ik inloggen op de NAS (Samba)
en dan heb ik toegang tot alle files en heb ik alle mogelijkheden.
Ik kan daar tevens browsen naar mijn vaste pc maar ik krijg steeds de foutmelding
: geen inhoud gevonden, press return key...
Mappen staan gewoon standaard gedeeld in Vista.
Ik krijg wel pc werkende via Myihome of UPNP (Twonky) maar wederom beperkte
functionaliteit (subtitles, disc menu, geen m3u-playlists enz).
Ik vindt het niet erg om via network - samba te gaan maar ergste vanal is dat player
soms de NAS niet meer toont onder de werkgroep (terwijl er niets aan de NAS veranderd is).
Zou dit soms te maken hebben met andere server(s) zoals Myihome die actief staan?
Iemand enig idee hoe ik NAS via samba steeds tevoorschijn kan toveren +
hoe ik mappen/files tevoorschijn kan toveren via samba vanaf vaste pc?
Ik zou heel graag (in het bijzonder vanuit de NAS) op een degelijke manier dvd's +
muziek kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 23:09
Voor de mensen die problemen hebben met het updaten naar de popcorn hour firmware via telnet; de volgende methode leverde bij mij een correcte firmware flash uit. Ik kan nu zelfs gewoon via de online tool automatisch updaten!

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=25034

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Aesculapius schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:11:
Voor de mensen die problemen hebben met het updaten naar de popcorn hour firmware via telnet; de volgende methode leverde bij mij een correcte firmware flash uit. Ik kan nu zelfs gewoon via de online tool automatisch updaten!

Inderdaad, dit werkt prima. Ook zijn al mijn instellingen en custom apps bewaard gebleven. Ze stonden alleen op pauze na firmware flash. Met de NMT installer kan je deze weer starten.

Overigens heb ik het vermoeden dat je nog sneller van FW kan wisselen. Als ik nu een back-up van de A-110 met de laatste firmware middels "rushd" zijn script. Kan je met die tool direct de firmware updaten vanaf een Eminent 7071 FW naar de laatste A-110 firmware. Iemand proberen?

01-17-100516-15-POP-403.dff = http://www.popcornhour.com/download/A110/firmware-A110.html
EM7071-201109-DTS.dff = http://www.eminent-online...edia-hd-media-player.html

Totale pakket: http://www.saul.nu/downloads/7071toA-110.zip

Als je in een keer naar de laatste versie van de A-110 wilt vanaf de Eminent 7071 moet je het volgende doen.

Kopieer de volgende bestanden naar een USB-stick:
syabas_to_rushd_080422_2238.html
syabas_to_rushd_080422_2238.cgi
01-17-100516-15-POP-403.dff (hernoem naar: dune_firmware_syabas_backup.dff)

Stop de USB-stick in de mediaspeler en start syabas_to_rushd_080422_2238.html vanaf de USB-stick en volg de instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helemaal top!

Ik heb mijn EM7071 voorzien van de PCH A110 firmware volgens de procedure op: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=25034

Alles werkt super en heeft nu ook meer mogelijkheden.

Het is toch wel heel erg jammer dat Eminent gestopt is met firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-05 13:26
Pascal Saul schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:09:
[...]

Inderdaad, dit werkt prima. Ook zijn al mijn instellingen en custom apps bewaard gebleven. Ze stonden alleen op pauze na firmware flash. Met de NMT installer kan je deze weer starten.

Overigens heb ik het vermoeden dat je nog sneller van FW kan wisselen. Als ik nu een back-up van de A-110 met de laatste firmware middels "rushd" zijn script. Kan je met die tool direct de firmware updaten vanaf een Eminent 7071 FW naar de laatste A-110 firmware. Iemand proberen?

01-17-100516-15-POP-403.dff = http://www.popcornhour.com/download/A110/firmware-A110.html
EM7071-201109-DTS.dff = http://www.eminent-online...edia-hd-media-player.html

Totale pakket: http://www.saul.nu/downloads/7071toA-110.zip

Als je in een keer naar de laatste versie van de A-110 wilt vanaf de Eminent 7071 moet je het volgende doen.

Kopieer de volgende bestanden naar een USB-stick:
syabas_to_rushd_080422_2238.html
syabas_to_rushd_080422_2238.cgi
01-17-100516-15-POP-403.dff (hernoem naar: dune_firmware_syabas_backup.dff)

Stop de USB-stick in de mediaspeler en start syabas_to_rushd_080422_2238.html vanaf de USB-stick en volg de instructies.
toon volledige bericht
Request could not be processed, krijg het overigens op geen enkele manier klaar.

edit: hij wil de cgi niet uitvoeren, mogelijk is dit dicht gezet in latere firmware versies.

[ Voor 3% gewijzigd door bastian433 op 19-09-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier1975
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-04 17:27
Hm, UitzendingGemist wordt compleet vernieuwd:

http://www.nu.nl/internet...ing-gemist-vernieuwd.html

Ben benieuwd wat dit voor onze EM7071 betekent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
bastian433 schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:23:
[...]

Request could not be processed, krijg het overigens op geen enkele manier klaar.

edit: hij wil de cgi niet uitvoeren, mogelijk is dit dicht gezet in latere firmware versies.
Kan je wel een backup met het script maken?

Ik heb het gedaan met de laatste firmware dus dat kan het probleem niet zijn...

• Rogier1975
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-04 17:27
Over UitzendingGemist voor Ned1-2-3:
Kan nu op 2 manieren:
1. Oude manier, zonder MMSproxy
2. In hogere resolutie, met MMSproxy draaiend op een PC in je netwerk

Hogere resolutie is trouwens relatief, ik vind het RTL Nieuws bijv. (via MMSproxy) stukker scherper dan een geprobeerde NOS-uitzending van vandaag (ook via MMSproxy dus).

Wel vervelend dat we op zulke (prachtige) privé-initiatieven moeten terugvallen. Dat niet dagelijks de firmware meer wordt ge-upgrade naar de laatste DTS-standaards, a la - er moet een incentive blijven om ooit wat nieuws te kopen ;-). Maar wie adverteert met content, zal die toch up to date moeten houden:
a. De originele Eminent UZG interface is een aanfluiting qua vormgeving, zoekresultaten en bugs.
b. De radiostations 3FM, Radio2 e.d. vanuit de Eminent Webservices doen het niet meer hier :-(

Hopelijk betert Eminent toch nog zijn/haar leven wat betreft content-support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-05 13:26
Nee lukt me ook niet om een backup te maken
edit: nu met een ander merk usb stick wel...
edit2: methode zoals voorgestelt door pascal saul werkt goed.
je maakt een backup, daarna zet je de rom erop en dan zet je de backup terug.
daarna zegt die als die klaar is the request could not be processed en kun je uit/aanzetten en de nmt programma's installeren

[ Voor 94% gewijzigd door bastian433 op 03-10-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 17:54
Zit met belangstelling te lezen het updaten naar de laatste versie van de A-110 op de Eminent 7071. Of ik het wel of niet aandurf is een ander verhaal.

Wat zijn nu de verbeteringen/verschillen tussen de laatste FW van de Eminent en die van de A-110.

Wellicht durf ik de stap dan ook te maken.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:51

GJA

Ik heb mijn HD video bestanden (avchd Panasonic) met Nero Vision gecodeerd naar M2TS maar de filmpjes lopen na 10 seconden vast. Het maakt niet uit of ik het via BR of AVCHD codeer, de bitrates maken ook niet uit. Iemand hier een idee over? Ook geen verschil tussen Nero 10 en 9.

Coderen met Adobe Premiere en Studio 14 werkt wel. Maar dat heeft weer andere nadelen. Oh ja; de originele bestanden vanaf de camera werken ook goed.

Net als rambocus zat ik ook al te denken om de fw van PCH erop te zetten maar zou dat verbetering bieden?

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

Ondertussen gevonden; het is of iets met progressief of iets met 24p ipv 25p. Geen flauw idee waaro maar nu speelt ie m'n hd film wel.
Blijf het vreemd vinden: als ik automatisch kies heeft Nero iets met smart waardoor niet alles gerecodeerd moet worden. En ongecodeerde film uit m'n camera pakt ie wel.
Nu moet ie dus alles coderen in progressief 24p. Raar.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

Toch maar weer op terugkomen.... Dat 24P ziet er niet uit; heel onrustig beeld. Dat is dus geen oplossing. Is er iemand die weet of de PCH firmware meer HD codecs ondersteunt?

Edit => na veel proberen; je kunt kiezen voor Mpeg2 of Mpeg 4 bij coderen naar BR in Nero Vision. Mpeg 2 pakt ie wel.
Erg jammer; Mpeg 4 geeft namelijk meer dan 70% smartcoderen terwijl hij nu alles moet coderen.
Weet iemand of er veel kwaliteitsverschil is tussen een Mpeg2 Bluray en een Mpeg 4 Blu ray?

[ Voor 47% gewijzigd door GJA op 17-10-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik vraag me af of ik Uitzending gemist van RLT XL via de Eminent kan kijken. Doe dit nu middels laptop op HDMI kabel aansluiten, maar het zou toch ook wel met de Eminent moeten kunnen. Of niet ?

¯\_(ツ)_/¯

• M.v.Veelen
Ijdele hoop dat hier nog antwoord op komt of support wordt verleend. * zucht *

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384821

M.v.Veelen schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:31:
Ijdele hoop dat hier nog antwoord op komt of support wordt verleend. * zucht *
kijk eens op dit forum zelf geprobeerd en draait perfect
http://www.huubmons.nl/nmtforum/viewtopic.php?f=11&t=702

• M.v.Veelen
Thanx, net even geprobeer (MMS Proxy geinstalleerd) en het ziet er goed uit :-) !!!

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 259329

Heb de eminent vandaag geupdate naar de PCH.. werkt echt perfect!!!
Dus een aanrader.
Ik kan het uitzending gemist gebeuren niet terug vinden, maar ik keek hier toch al niet naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De play knop werkt niet meer onder muziek, foto's en video's maar bij yamj werk deze nog wel. dit is knap vervelend omdat ik nu geen albums af kan spelen of foto's bekijken anders dan steeds te stoppen en de volgende opnieuw te starten. zijn er meer die dit probleem hebben of heeft iemand hier de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Heb nu voor de zoveelste keer dat de ventilator "op" is. Paar dagen gemaild naar Eminent : geen reaktie. Zojuist weer gemaild, afwachten.....

Ik zag op kieskeurig.nl dat iemand ook problemen had met het geluid van de ventilator van zijn 7080 en hij heeft toen een andere ventilator (beter en stiller) opgestuurd gekregen. Dat is vreemd ?

Ik heb in mijn mail ook gevraagd om een nieuwe ventilator, en liefst ook een betere. Zit zelfs al te denken om er zelf een stillere in te gaan zetten, maar iets weerhoudt me: het feit dat dit gewoon goed geregeld moet zijn. Het probleem wat je telkens terug ziet komen is het geluid van de ventilator, en daar zou je als Eminent toch op moeten inspringen lijkt mij.

Goed, zoals gezegd zit ik dus weer te wachten op een vervangende ventilator want eruit halen, aandrukken en schoonmaken heeft allemaal niet geholpen.

Geduld..........................

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Hmmm, zonder reply of ander teken van leven bleek de ventilator al verzonden te zijn. Het schijnt een beter en nieuwer type te zijn (al is het dezelfde als die ik de laatste keer heb gekregen).

We zullen het weer merken, ik denk toch dat ie over een paar maanden weer begint te rammelen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikh
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09-2023

ikh

PCH naar Eminent 7071 levert bij mij alleen maar een bekertje popcorn op. Daarna heb ik helaas geen beeld. De Eminent firmware van de site gehaald en ook via een Usb terugzetten lukte daarna ook niet meer.
Ai ai!! Auw!!
Nu zit ik dus met lege handen. Nog iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikh schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:53:
PCH naar Eminent 7071 levert bij mij alleen maar een bekertje popcorn op. Daarna heb ik helaas geen beeld. De Eminent firmware van de site gehaald en ook via een Usb terugzetten lukte daarna ook niet meer.
Ai ai!! Auw!!
Nu zit ik dus met lege handen. Nog iemand tips?
Geen paniek,
Dit probleem heb ik ook gehad.
Je Eminent is door het flashen in een andere output mode terecht gekomen.
probeer ff met knopje tv mode plus een cijfer (zie gebruiks aanwijzing) te spelen.
Als dit niet lukt moet je het even laten weten want dan kan je aan de binnen kant de RX en TX van de console port even doorverbinden en via een een usb stick de firmware herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikh

ikh

Anoniem: 207737 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:11:
[...]

Geen paniek,
Dit probleem heb ik ook gehad.
Je Eminent is door het flashen in een andere output mode terecht gekomen.
probeer ff met knopje tv mode plus een cijfer (zie gebruiks aanwijzing) te spelen.
Als dit niet lukt moet je het even laten weten want dan kan je aan de binnen kant de RX en TX van de console port even doorverbinden en via een een usb stick de firmware herstellen.
Dank voor je reactie. Ik heb zoals je voorstelt alle TV-mode opties geprobeerd. Dat lijkt het niet te zijn want: nog steeds geen beeld. Ik ben benieuwd naar je RX TX alternatief. Die optie ben ik namelijk nog nergens tegengekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339949

Beste Eminent helpdesk of andere gebruikers,

Na veel stoeien heb ik eindelijk de Eminent aan de praat gekregen op wireless met de eminent usb dongle.
het is gelukt doordat ik uiteindelijk de bestanden zoals hieronder verwijdert heb, weer dezelfde wireless config gedaan en geupload, en daarna reboote de EM7071 uitzich zelf, en voila, het werkte.

Daarna heb ik via de TV toegang gehad tot internet, etc. Dus het werkte goed; Ik heb een uur later de Eminent uit gedaan en weer aan gedaan. En vervolgens zag ik op de USB wireless dongle geen activiteit meer. En jahoor, het werkte niet meer, ik kon de eminent niet meer pingen.

Ik heb vervolgens alle bestanden en mappen zoals hieronder weer verwijdert en de stappen opnieuw gevolgt. Echter reboot de EM7071 niet meer na deze stappen. en als ik hem uit doe en daarna weer aan doe, krijgt hij geen verbinding meer met het wireless netwerk. Ik weet zeker dat de router goed functioneerd, want met een laptop/iphone/etc werkt het wel. Ook weet ik zeker dat de wireless instellingen goed zijn.

Wat me we opvalt is dat na de wireless installatie en handmatige reboot er 2 andere bestanden bijstaan:
-wlan_installer.cgi
-installrepair.cgi

Deze hebben dezelfde aanmaak datum als de map .wlan, RT* bestanden en start_sh.

Ook na het verwijderen van al deze bestanden, rebooten, herconfig wireless, etc. reboot de eminent 7071 niet meer na het uploaden van de wireless config. (ook niet na 10 minuten wachten). En ook na een handmatige reboot geen verbinding met wireless.

Wat gaat er fout? Wat kan ik nog doen?

Groet, Dirk
M.v.Veelen schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:34:
[...]

Ok, zal het stap voor stap uitvoeren en hier bijwerken :

1. Done. Heb de entry voor de Eminent verwijderd. Heb zelfs uitgezet dat er vaste IP adressen ingesteld kunnen worden (tijdelijk). Vervolgens de router herstart : entry is volledig verdwenen, dus dat is goed.
2. Alle WLAN zaken ? Heb de (verborgen) map .wlan verwijderd.
3. Deze zijn geinstalleerd en ALLE applicaties zijn gestart.
4. Deze staat standaard al op automatisch / dynamisch, dus dat is ook goed. Gereboot.

Nu staat de eminent in het bootscherm (blauwe achtergrond) en zie ik linksbovenaan telkens dat balkje lopen....blijft hierin hangen. Ook na herstarten. Netwerkkabel zit erin.....
Na verloop van tijd : "server time out". Evengoed het tooltje gebruikt om Wireless gegevens over te zetten. Blijkbaar lukte dat want vlak nadat ik het scherm met "server time out" zag ging de Eminent rebooten. Gauw de netwerkkabel eruit gehaald. Testen (even kijken of alle NMT programma''s gestart zijn...nog even wachten....) en.... blijft weer hangen op het moment dat ik terug wil naar "Thuis".
Geforceerd uitgezet omdat ie bleef hangen. Opgestart. Naar Web Services / Media Service Portal : Request cannot be processed. Dus wederom niet gelukt. Overnieuw :(

Herstart.
Opnieuw de NMT programma's installeren (er staan er slechts 4 genoemd, installeert hij ze dan evengoed wel allemaal eigenlijk ?) en van voren af aan weer beginnen.

Goed, ik kom er niet meer uit nu. Het uploaden van de wireless settings ging net weer goed, hij ging zelfs rebooten uit zichzelf, maar na even wachten : nada, noppes, niets.

Ik heb ook telkens als ik terug wil naar "Thuis" dat ie daar problemen mee heeft. Hij blijft simpelweg hangen.

Wat nu ? Volledig opnieuw installeren en alle films eraf knallen ?

- ik ben nu zo'n 800Gb aan het moven en dan maar helemaal opnieuw starten met een schone schijf enz.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squad23
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
ikh schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:15:
[...]

Dank voor je reactie. Ik heb zoals je voorstelt alle TV-mode opties geprobeerd. Dat lijkt het niet te zijn want: nog steeds geen beeld. Ik ben benieuwd naar je RX TX alternatief. Die optie ben ik namelijk nog nergens tegengekomen!
Ik had zelf ook dit probleem. Ik heb uiteindelijk dit gedaan en toen werkte die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Anoniem: 339949 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:16:
Daarna heb ik via de TV toegang gehad tot internet, etc. Dus het werkte goed; Ik heb een uur later de Eminent uit gedaan en weer aan gedaan. En vervolgens zag ik op de USB wireless dongle geen activiteit meer. En jahoor, het werkte niet meer, ik kon de eminent niet meer pingen.
[...]
Dit is dus waar ik ook tegenaan liep, dat als je netjes de Eminent uitzette dat hij dan vaak de WiFi settings kwijt was. Daarom staat hij bij mij 24/7 aan en zit er inmiddels binnen een jaar al de 4e ventilator in (wel netjes opgestuurd door Eminent trouwens).

Je zou denken dat de Eminent icm. een Eminent dongle wel lekker zou werken, maar dat is dus niet helemaal waar.

Helaas kan ik niet een UTP kabel trekken naar de Eminent want dat zou wel mijn voorkeur hebben gehad, maarja.

Hoe op te lossen ? Geen idee. De workaround voor mij heb ik hierboven uitgelegd: aan laten staan.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339949

Ook via de helpdesk van eminent krijg ik geen reactie. 4 dagen geleden dat contact formulier ingevuld.

Beetje jammer dat een product zo slecht werkt.
M.v.Veelen schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:21:
[...]

Dit is dus waar ik ook tegenaan liep, dat als je netjes de Eminent uitzette dat hij dan vaak de WiFi settings kwijt was. Daarom staat hij bij mij 24/7 aan en zit er inmiddels binnen een jaar al de 4e ventilator in (wel netjes opgestuurd door Eminent trouwens).

Je zou denken dat de Eminent icm. een Eminent dongle wel lekker zou werken, maar dat is dus niet helemaal waar.

Helaas kan ik niet een UTP kabel trekken naar de Eminent want dat zou wel mijn voorkeur hebben gehad, maarja.

Hoe op te lossen ? Geen idee. De workaround voor mij heb ik hierboven uitgelegd: aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
Anoniem: 207737 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:45:
Helemaal top!

Ik heb mijn EM7071 voorzien van de PCH A110 firmware volgens de procedure op: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=25034

Alles werkt super en heeft nu ook meer mogelijkheden.

Het is toch wel heel erg jammer dat Eminent gestopt is met firmware updates.
hoi Appie

ik wil mijn nmt 7071 voorzien van PCH A110 firmware

zoals jij het op beschreef
maar ik stuit op het volgende probleem
mischien erg dom van me maar toch
hoe kan ik een backup maken van ffirmware van de 7071
ik werk met windows 7
alvast bedankt

jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Sta onderhand op het punt om de Eminent door het raam te gooien. Had ik al het probleem met dat het WLAN niet altijd werkt als ik de Eminent uit had gezet (en daardoor dus 24/7 aan laat staan), heb ik nu dat ik van nieuwsserver ben geswitched, de gegevens erin heb gezet en nu op geen enkele manier de Usenet client gestart krijg.

Al een herinstallatie van de NMT programma's uitgevoerd maar dat helpt niets.

Alleen als ik een UTP kabel door de woonkamer leg, start de Usenet client. Het kan toch niet zo zijn dat ik dan met de Eminent USB dongle dat niet aan de praat krijg?

Er zit nu niets anders op dan 700Gb over te zetten en helemaal vanaf het begin weer te starten.......

Zou mooi zijn als er toch nog een FW update zou komen waarin de laatste problemen worden opgelost.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Niet dat iemand er nog iets mee doet, maar het heeft in zoverre geholpen: als de Eminent (per ongeluk) uitgezet wordt en hij moet weer helemaal opstarten, dan start meestal de Usenet client niet op.
Het probleem zit 'm denk ik in het feit dat alle services gelijktijdig gestart worden. Als ik dit zelf regel, door enkele eerst uit te zetten (kost een paar reboots) en ze dan 1 voor 1 start, dan gaat het wel goed.

Er zou dus eigenlijk een volgorde in moeten zitten met een bepaalde time-out zeg maar.

Helaas, gemist kans :-(

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

Ben as we speak aan 't crossflashen naar PCH110. Bleef maar problemen houden met m'n home-movies.

Edit: bevindingen....
Howto eerder in dit topic gevolgd. Makkelijker dan gedacht maar ben er toch wel 2 uurtjes mee zoet geweest.
- back up in 1 x gelukt.
- flash naar PCH 2 x niet. Maar gewoon herhaald en het ging bij de 3e x vlekkeloos.
- eenmaal via USB geupgrade (staat op de PCH site)
- eenmaal via internet geupdate.

Was mij niet helemaal duidelijk maar je bestanden op de HD blijven ongemoeid. Scheelt een hoop werk!
Het ziet er verder nagenoeg hetzelfde uit.
Ik zie minder artefacten bij mijn problematische videos maar het is nog niet helemaal weg. Ben er tevreden mee; in de toekomst maar eens een nieuwe mediaplayer kopen.

[ Voor 76% gewijzigd door GJA op 28-08-2011 13:43 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na veel getob met de Eminent uiteindelijk ook gecrossflashed maar de PCH-110.
Als ik een Divx bekeken had en wou daarna een MKV bekijken moest ik de eminent opnieuw opstarten en visa-versa, MKV's met bepaalde codec wou hij niet afspelen :S . ik was er wel een beetje bang voor maar dit bleek alles mee te vallen, alle MKV's worden nu normaal afgespeeld en ik hoef niet meer opnieuw op te starten, dit had ik veel eerder moeten doen d:)b .

• M.v.Veelen
Als ik dit zo lees wordt het steeds aantrekkelijker om te crossflashen......raak je geen mogelijkheden kwijt? Ben fervent gebruiker van Oversight en de NZBGet web Interface icm. Spotweb namelijk.....

¯\_(ツ)_/¯

M.v.Veelen schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:30:
Als ik dit zo lees wordt het steeds aantrekkelijker om te crossflashen......raak je geen mogelijkheden kwijt? Ben fervent gebruiker van Oversight en de NZBGet web Interface icm. Spotweb namelijk.....
Ik ben geen mogelijkheden kwijt geraakt ik gebruik yamj en ook de NZBget web interface, alle instellingen staan nog zoals ze stonden voor de crossflash je zult waarschijnlijk alleen je webservices opnieuw moeten installeren, op zich geen probleem via CSI,

• M.v.Veelen
Anoniem: 384821 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:52:
[...]

Ik ben geen mogelijkheden kwijt geraakt ik gebruik yamj en ook de NZBget web interface, alle instellingen staan nog zoals ze stonden voor de crossflash je zult waarschijnlijk alleen je webservices opnieuw moeten installeren, op zich geen probleem via CSI,
Kan ik erna dan evengoed nog gebruik maken van mijn Wireless USB dongle eigenlijk?

Ik ga ondertussen op zoek naar de how-to..........

Edit: begonnen.....en ging prima. Klopt het dat je vervolgens nog een paar keer moet updaten (firmware en de NMT programma's) ??

Edit 2: WiFi dongle werkt prima, updaten was inderdaad een paar keer nodig. Alles draait nu als een zonnetje. Beter dan met de Eminent firmware in ieder geval. Of andere zaken (zoals afspelen van HD home video's en dergelijke) ook beter zullen zijn merk ik vanzelf nog wel. Voor nu ben ik in ieder geval blij dat alles weer werkt, inclusief de combinatie met Spotweb (die bij een collega van mij op zijn server draait) !!

_/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door M.v.Veelen op 01-09-2011 23:23 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

Blijft je dongle nu ook werken na een herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
GJA schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:38:
Blijft je dongle nu ook werken na een herstart?
Ja en nee. Toevallig vandaag thuisgekomen en toen zag ik dat de Eminent uit stond. Terwijl ik 'm eigenlijk nooit meer uitzet omdat ik remote ook erbij wil kunnen om bijv. een NZB te starten. Meteen de Eminent weer opgestart, maar ik kan er niet bij, oversight werkt niet, enz. Ik heb alleen even geen tijd gehad om er verder naar te kijken, dus dat wordt morgenochtend. Het is denk ik ijdele hoop om te denken dat ik nu van alle problemen af ben en zit toch te denken om maar te gaan kijken naar een ander merk mediaspeler. Heb er al eentje op het oog maar er zijn nog wat meer dingen die ik wil (moet) aanschaffen dus dat moet maar even wachten.

¯\_(ツ)_/¯

• M.v.Veelen
Inmiddels ben ik weer terug naar de Eminent firmware. Reden: bij het opstarten kreeg ik telkens de NMT programma's niet te zien (om te kijken welke er inmiddels al gestart waren), laat staan dat ze wilden opstarten. Bij de PCH firmware kun je proberen de NMT programma's te herinstalleren, maar als die al geinstalleerd zijn zegt deze gewoon dat er geen updates beschikbaar zijn. Bij de Eminent firmware kun je, ongeacht of de NMT programma's al zijn geinstalleerd, de NMT programma's herinstalleren.

Na een lange tijd van herstarten en proberen draait alles nu weer. Tot de volgende reboot ben ik bang.....

Edit:

Angst was niet onterecht. Eminent start nu helemaal niet meer door. Ik ben nu een aantal films aan het veiligstellen en dan begin ik (voor de laatste keer) vanaf het begin. Ik ben er he-le-maal klaar mee.
Geweldig ook dat er vanuit Eminent geen enkele support / firmware meer komt. Geen Eminent meer voor mij.

[ Voor 20% gewijzigd door M.v.Veelen op 10-09-2011 14:46 ]

¯\_(ツ)_/¯

• GJA

GJA

Balen zoiets...
Ik vind het ook jammer dat er geen updates meer zijn maar op zich ben ik tevreden met Eminent. 5 jaar garantie op dit soort elektronica is uniek!

Ik denk dat m'n volgende mediaspeler toch ook een Eminent wordt. Maar dan wel eentje die je weer kunt crossflashen naar PCH..... Als Eminent dan niet meer update ga ik verder met PCH.

Heb je de NMT programma's geinstalleerd met de NMT installer, dus over het netwerk? Met die NMT installer kun je net iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Hoe bedoel je met de NMT installer ?!

Wat ik nu gedaan heb: alle films gebackupped en daarna alle partities van de HDD verwijderd. Vervolgens de Eminent from scratch geinstalleerd, dus formatteren en daarna de NMT programma's via internet geinstalleerd. Daarna Oversight v2.0testing-r2006, NZBGet0.80-testing-r394, lighthttpd 1.4.23-nmt2 en Telnetd 1.14.1 (nodig om Oversight aan de praat te krijgen) geinstalleerd. Dit ging allemaal prima en op dit moment ben ik alle films weer aan het terugzetten naar de Eminent. Helaas duurt dat enorm lang en kan ik pas vanavond na 22:00 de Eminent weer terug op zijn plek zetten en afconfigureren zodat ik Spotweb er weer mee kan gebruiken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
http://www.nmtinstaller.com/

Ik heb de mijne ook geflashed naar de PCH en daarna met de NMT Installer de applicaties erop geinstalleerd (geen Telnet nodig gehad?).

Waar ik mij trouwens aan erger in Oversight is dat ik niet in een keer terug (exit knop) kan naar het mediaspeler menu...

[ Voor 27% gewijzigd door Pascal Saul op 11-09-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Oh, bedoel je dat. Ja, ik heb de NMT installer gebruikt en (zie vorige post) ook Telnetd erop gezet om de laatste Oversight te kunnen gebruiken.

Op dit moment draait alles weer en hoop ik maar dat het zo blijft.

Edit: de boel is weer in de soep gelopen. Ineens werkt de Usenet client niet meer. Oversight werkt nog wel. Ik ga het nog 1 keer aan de praat proberen te krijgen en dan ga ik eens kijken naar een PCH A210. Klaar d'rmee, wat een ongelooflijk prutsding is dit zeg !! Eminent heeft voor mij afgedaan ;w

[ Voor 41% gewijzigd door M.v.Veelen op 14-09-2011 07:59 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oversight en de NMT installer passen allerlei zaken aan in de opstartprocedure(s) van de NMT apps op je speler. Deze apps, door derden gemaakt, niet door ons geleverd, en die je zelf op eigen risico installeert, worden door ons niet ondersteunt.

Je zult hier zelf (met wat linux kennis van telnet) kunnen zien wat er loos is met het niet starten.

Het zelfde geld voor crossflashen, dat is geheel voor eigen risico, en niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Klinkt aannemelijk, zelf eigenlijk nooit eerder bij stilgestaan dat dit zou kunnen door Oversight en een nieuwere versie van NZBGet (ALS dat al zo is natuurlijk). Het is ook wel vreemd dat ik verder nergens hierover berichten heb gezien/gelezen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-05 17:34
Vrij tevreden over de Eminent 7071, speelde totnogtoe zo goed als alles probleemloos af...

De laatste tijd wel problemen met sommige bestanden... Toont wel beeld, maar speelt geen geluid af.
Op PC/Mac speelt ie deze af met beeld en geluid.
Kopieren op usb-stick en afspelen op TV lukt ook zonder problemen.

Veronderstel ergens iets in combinatie met gebruikte codec/audio ?
Al met wat instellingen gespeeld, maar geen beterschap...
Oplossing is dus of via usb en tv zien (maar font-ondertiteling is niet zo goed) of eerst effe een conversie doen op pc en dan speelt ie 't wel goed op de Eminent.

TV is sinds kort wel via HDMI ipv Scart geconnecteerd, en merk ook bij afspelen dat ie na een halve minuut/minuut ook eventjes geluid 'verliest' voor 1 a 2 seconden.Nadien alles ok...
(moet nog wel es door 't forum gaan om te zien of dit mogelijk al ter sprake is gekomen)

Gezien de 'leeftijd' van de mediaplayer en de stilte rond firmware updates veronderstel ik dat we daarrond geen update meer mogen verwachten...

Zijn er nog bepaalde zaken die ik kan proberen of instellingen die ik kan wijzigen ?

Edit : addendum : zit normaal gezien op de laatste firmware (update vanuit toestel geeft aan dat ik de laatste fw heb)

Forum nog es nagecheckt : melding van hapering komt voor, maar dacht niet dat er oplossing voor was...
Reden van switch naar HDMI is dat de nieuwe tv hdmi aankan. Is ook een sony zoals in een of andere post vermeld met de hapering.
Dacht wel de dts en dergelijke naar PCM te hebben gezet (en ook naar raw en dergelijke meer) maar zonder resultaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Benjike op 30-09-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

Met welke bestanden gebeurt het? MP4, DVD?
Er zijn (nogal wat) HD bestanden die problemen kunnen geven. Dat kun je de speler niet echt aanrekenen; de codecs veranderen supersnel en de speler blijft nu zo'n beetje stilstaan qua ontwikkeling.
Misschien de filmbestanden even hercoderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
@GJA : Avi/Divx bestanden. Ook niet echt HD files (dus geen 720p of zo)
En krijg wel beeld hoor, maar geen geluid. Wel op PC en via TV-usb.

Met hercoderen werkt het dan wel.
Zal es moeten zien om via tooltje te kijken/checken met wat/hoe het ge-encodeerd is.
Veronderstel dat de manier van geluid-encodering misschien een probleem geeft.

Es zien of er dan een 'match' is tussen de encodering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 23:09
Benjike, zijn deze probleemfiles toevallig van onze LOL releasegroep? Ik ervaar de laatste tijd hetzelfde bij hun rips, op zowel de eminent als de popcorn hour. Volgens mij ligt de "fout" bij hen, doordat ze een ander encoding profile hebben gekozen...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
Zou best kunnen dat het die zijn die problemen geven, maar ook niet allemaal (bedoel hiermee dat er ook zijn die wel goed afspelen..

[ Voor 17% gewijzigd door Benjike op 03-10-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajw
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-11-2024

ajw

De Eminent EM7071 is end of life, en de PCH firmware ligt twee versies voor. De PCH-A110 firmware heeft in mij ervaring de volgende voordelen:
1. Ondersteuning van mkv met header compression.
2. Sneller en stabieler in multitask: downloaden + uitpakken + afspelen.
3. Native ondersteuning voor een Advanced Format Harddisk. Daar kwam ik achter, want ik had de Samsung EcoGreen F4EG HD204UI 2TB gekocht, welke zonder workaround (www.networkmediatank.com) niet werkbaar met de Eminent firmware functioneerde.
4. Native schrijven op USB opslagdevices met NTFS bestandssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikh

ikh

Hallo,
Ik heb al eens een Eminent 7071 van een collega verspeeld, door een cross-flash update naar PCH te proberen. (Deze stond er zelf achter, dus no hard feelings)...
Ik heb zelf echter ook nog zo'n ding en ben er steeds minder content mee. Ik vraag me toch af of er inmiddels een betere/betrouwbare procedure is om naar een ander platform te flashen.
Dus als je nog een tip hebt (en dit het liefste zélf uitgeprobeerd hebt :-), dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206992

Appiewilwel hier een em7070 die ook een RX TX alternatief nodig heeft.
Op mijn EM7070 zitten geen jumpers zoals op de popcorn.

Kan je mij helpen?

email : trekezel@hotmail.com
ikh schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:15:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@satbuggy

De EM7070 dient gewoon beeld te geven maar het zo zijn dat de player een keer op een verkeerde instelling is gezet en nu de TV nu geen beeld krijgt. Een methode om dit weer goed te krijgen:

Sluit de EM7070 aan op de TV middels composite of component. Wellicht krijg je direct beeld. Indien dit zo is verander je in het menu van de player de resolutie naar 1080p. Daarna kun je de player weer aansluiten op de TV middels de HDMI kabel.

Indien je niet direct beeld ziet, gebruikt dan de TV Mode knop op de AB om de TV te laten zoeken naar de juiste frequentie.

- G.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Ik heb een vraagje op de website van

kan je de gewenste bestanden niet meer dowloaden. Iemand een idee en heeft het echt nog een voordeel?
Ik bedoel zijn er nog nieuwe fw uitgekomen voor pch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-05 23:21
Heey ff dit topic tot leven brengen met een vraag :)

Heb net het kastje aangesloten op een oude tv. Werkte redelijk beeldvullend enzo. Nu net de resolutie aangepast naar 480p. Blijkt de tv dat niet aan te kunnen en blijft ie zwart. Is het kastje ook hardwarematig te resetten? Kan namelijk niets vinden op de site (7071)

Op dit moment aangesloten via composite en niets anders in de buurt. Ook geen hdmi beschikbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door nickko op 28-12-2012 18:20 ]

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 09:00
Staat er ook geen handleiding op de site van Eminent (of Google)?

Ik weet dat er met de afstandsbediening een toetsencombi te maken is, om de resolutie aan te passen zonder de GUI... Maar die weet ik natuurlijk niet uit mn hoofd, en ook ff geen handleiding bij de hand.
Maar het kan wel

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
Chillz schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:07:
Staat er ook geen handleiding op de site van Eminent (of Google)?

Ik weet dat er met de afstandsbediening een toetsencombi te maken is, om de resolutie aan te passen zonder de GUI... Maar die weet ik natuurlijk niet uit mn hoofd, en ook ff geen handleiding bij de hand.
Maar het kan wel
Ja wel kunnen vinden maar de handleiding word niet in safari geopend (iphone)

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heb je geen PC op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
Hehe nee in een vakantiehuis :p tis gelukt via een hdmi kabel en een andere tv :) toch bedankt voor het meedenken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik kan vanaf mijn Mac geen verbinding maken via SMB, wel via FTP maar dat wil ik niet. Ik wil in de Finder de mappen kunnen openen.

Hij vraagt telkens een username en password, maar ik heb alle combinaties al geprobeerd: geen succes.

Hoe kan ik dit toch voor elkaar krijgen?

Edit: gelukt, was toch een wachtwoord / user combinatie die ik nog niet had geprobeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door M.v.Veelen op 01-02-2013 09:10 ]

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste