Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341693

Heb vandaag ook de nieuwe update geïnstalleerd. Kan nu helaas geen applicaties meer installeren via CSI. Stom, alles werkte zo mooi. Weg Transmission, weg Telnet. Nu krijg ik steeds 404 errors in CSI bij het installeren.

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen. Of weet iemand waar ik de vorige versie van de firmware kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 12:19
Anoniem: 341693 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 01:03:
Heb vandaag ook de nieuwe update geïnstalleerd. Kan nu helaas geen applicaties meer installeren via CSI. Stom, alles werkte zo mooi. Weg Transmission, weg Telnet. Nu krijg ik steeds 404 errors in CSI bij het installeren.

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen. Of weet iemand waar ik de vorige versie van de firmware kan downloaden?
Zijn alle NMT programma's wel netjes gestart ? Dat is namelijk bij mij het probleem. Ik ga binnenkort alles van de HDD af gooien en from scratch beginnen. Alles werkte bij mij ook prima voor de FW update, had geen problemen met de ondertiteling. Had ik het geweten dan had ik deze update overgeslagen.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341779

hallo heb al een aantal maanden de em 7071 en moet zeggen hij speelde als een trein ook naar ale updates maar eergisteren een harde schijf er in gedaan en de drivers er voor geinstalleerd. via de usb stick maar dat dee hij niet. toen via internet dat heeft hij gedaan. maar kon via mijn pc de schijf niet zien. alles geprobeerd ook de scan nmt. gedaan. maar het ergste vind ik dat de media player niet meer mijn video ts bestanden af speeld de rest wel allemaal divx avi mkv enz als ik ga streamen met de pc en een video ts wil laden dan een zwart beeld en slaat de media player vast kan niet meer terug alleen uit en weer aan doen. ik heb nog geprobeerd om een recover te doen via een usb stick te zetten en te doen wat er beschreven staat op de site van eminent. maar ook dat heeft hij niet gedaan.

EMINENT GRAAG HELP MIJ mij ik kom er niet meer uit of iemand anders graag alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert Dijksma
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 07:47
Geen problemen met de update :) .
Natuurlijk heb ik ook mijn 7071 geüpdate en dit ging zonder problemen.
Ik heb de update gedaan via internet en na de update vraagt hij netjes of hij de NMT apps ook mag updaten zonder data verlies.
Alles werkte daarna meteen zonder problemen op een heel klein begrijpelijk dingetje na.
Mijn aangepaste NZBget wachtwoord was weer terug gezet op het default wachtwoord.
Verder heb ik niets hoeven aan te passen alles stond zo als ik had ingesteld voor de update.
Ook de CSI is blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonxx
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 18:41
Is er inmiddels al een oplossing voor srt subs bij M2TS bestanden. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
@Eminent : ik ga alle films weer veilig stellen en dan wil ik "from scratch" weer gaan beginnen. Ik zat te denken om dan een low-level format te geven aan de HDD en dan vervolgens de NMT programma's (incl. formatteren) te installeren. Dat moet dan het meest rigoreuze zijn wat ik kan bedenken. Of is er een andere optie die ik kan overwegen ?

Edit : heb besloten om de data veilig te stellen (is inmiddels gedaan) en heb daarna de HDD ingebouwd in een susteem hier op het werk en vervolgens alle partities verwijderd en W7 erop gezet. Vervolgens de HDD grondig getest (is in orde) en wederom de partities verwijderd.

Straks als ik thuis ben zal ik de Eminent opnieuw configureren en zal als het goed is alles toch wel goed moeten gaan dacht ik zo.

Edit 2 : zojuist de Eminent aangesloten en de HDD laten partitioneren/formatteren en de NMT programma's erop gezet. Tevens de ventilator vervangen (heb een nieuwe ontvangen van Eminent) en de Eminent is lekker stil EN alle NMT programma's starten weer prima op. Ook na een aantal keer herstarten gaat alles goed.

Straks (en vannacht) de hele meuk weer terugzetten.

[ Voor 56% gewijzigd door M.v.Veelen op 26-01-2010 19:32 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thescanman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 11:38
Heb afgelopen weekend ook de nieuwste firmware geinstalleerd, wat vrij soepel ging.
Echter WLAN kreeg ik daarna met geen mogelijkheid meer aan de praat.

Vandaag eens goed naar dit probleem gekeken, en ben tot de conlusie gekomen dat de problemen door AES encryptie komen, heb het nu weer goed draaien met (WPA2)TKIP encryptie.

Hopelijk hebben degene met WLAN problemen wat aan deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Thescanman schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:37:
Heb afgelopen weekend ook de nieuwste firmware geinstalleerd, wat vrij soepel ging.

Vandaag eens goed naar dit probleem gekeken, en ben tot de conlusie gekomen dat de problemen door AES encryptie komen, heb het nu weer goed draaien met (WPA2)TKIP encryptie.

WPA2/AES werkt anders prima hoor met de nieuwste firmware. Ik had ook problemen hiermee, maar dat heeft met de NMT partitie/programma's te maken. Dus terugvallen op een andere encryptie is voor jou wel een oplossing, maar het is en blijft een workaround.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fep
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 23:43

fep

Thescanman schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:37:

De encryptie is helaas niet het probleem, aangezien ik de 7071 gewoon bedraad en draadloos kan benaderen. Het zijn alleen de webservices die niet werken. Ik ben bang dat ik ook met een schone lei moet beginnen, alleen dan wil ik de een na laatste update wel geinstalleerd hebben. (Dan mag ik fijn alle foto's, muziek en films eraf halen...joepie, kost me weer een hele zondag :N en extra ruimte op de pc HD)

Ik hoop dat Eminent snel met een oplossing komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoliaxNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-05 15:48
Ik had zelf problemen met het updaten/downloaden van de NMT programma's, waar de 7071 om vraagt na de nieuwe update.

Bij mij was het uiteindelijk de IP instellingen, met een fixed IP lukte het niet, automatisch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert Dijksma
GoliaxNL
Ik heb in mijn NMT ook een vast adres staan (bekabeld) en de update van de firmware en apps gingen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoliaxNL
Albert Dijksma schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:00:
GoliaxNL
Ik heb in mijn NMT ook een vast adres staan (bekabeld) en de update van de firmware en apps gingen zonder problemen.
Ok, misschien ligt het wel aan mijn router, mocht het installeren niet lukken kunnen mensen het minstens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Voor jullie info. Ik ben zelf helemaal from scratch weer begonnen en had ook problemen met het werkend krijgen van mijn Eminent icm. draadloos.
Heb een keer of 10 (of meer) de procedure doorlopen en gisteravond laat toen ik het voor de laatste keer wilde proberen lukte het ineens. De aanhouder wint.
Het vreemde is dat ik in mijn router een vast IP adres toeken aan de Eminent (handiger ivm. port forwarding en zodoende extern kunnen benaderen van de player) door middel van het Mac adres. Het vreemde is nu dat er ineens een heel ander Mac adres zichtbaar was in de router en toen ik dat IP adres controleerde zag ik dat het om de Eminent ging ?
Nu was me dat al eerder opgevallen en ik dacht toen dat het te maken kon hebben met een Mac adres voor de Eminent en een apart Mac adres voor de WLAN adapter (vond ik al raar, maar goed). Maar nu heeft ie weer een ander (een 3e) Mac adres en daar snap ik dus helemaal niets van....
Anyway, ik heb dat Mac adres gekoppeld aan het IP adres wat ik wilde reserveren voor de Eminent en hij heeft dat nu opgepikt.

Op dit moment staat ie nog een hele berg data terug te zetten en vanavond zal ie, als ik 'm heb gereboot, vast wel weer als vanouds doen.

Dus : check in je router welk IP adres je Eminent (bekabeld) oppakt en noteer het Mac adres. Misschien zit 'm daar nu net het probleem.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fep
  • Laatst online: 27-05 23:43

fep

Ik heb email contact gehad met Eminent. Het probleem dat ik geen verbinding kon krijgen via webservices is opgelost.
De PC kon wel de Eminent zien en omgekeerd, zowel bedraad als via de wireless adapter EM4556. Hun oplossing was mijn Gateway of DNS adres niet geldig was. Maar omdat bedraad hetzelfde probleem had, lag het waarschijnlijk in mijn router. De router had ik al meerdere malen een (harde) reset gegeven, maar nog niet terwijl er een netwerkkabel aan hing! In de webpagina van de router had de Eminent zowel bedraad als wireless een IP adres gekregen.
Nu heb ik een reset/herstart gegeven via webpagina van de router, er werden nieuwe IP adressen uigedeeld (ook wireless) en eindelijk deed internetradio het weer. Toen ik de netwerkkabel verwijderd had, had ik draadloos nog geen verbinding, ook niet nadat ik de Eminent opnieuw had opgestart. Dus nogmaals de router een herstart gegeven, en toen had ik wireless internetradio :) . Ik ga er van uit dat de andere webservices het nu ook doen.
Bedankt voor de tip Eminent!

Ik heb helaas na de firmware upgrade 3 nieuwe probleempjes erbij gekregen kwam ik gisteren achter :/ .
1. Soms (1 van de 3 keer) start de Eminent op met de TV mode in Auto, waarna het beeld uitgerekt wordt, terwijl ik toch echt de TV mode op 2 heb gezet voor mijn PAL TV. Als ik het daarna naar TV mode 2 schakel, wordt het beeld zwart met onderin een gekleurde balk en bovenin een eeuwig ronddraaiend wachtsymbooltje. Opnieuw opstarten is het enige wat (nog) werkt!

2. Sommige VIDEO_TS films die het voor de upgrade wel deden (en ze werd door mijn 3 jaar oude zoontje een paar keer per week bekeken) geven nu een zwart scherm. Ook dan is opnieuw opstarten de enige oplossing! (helaas blijven die bewuste VIDEO_TS films problemen geven, corrupt??) Misschien moet ik het tooltje wel gebruiken om de HD te controleren op fouten.

3. Sommige VIDEO_TS films draaien prima vanaf de USB stick. Ga ik ze dan kopieren naar de video map op de interne HD (1,5 TB), dan weken ze niet meer, en krijg ik het probleem van nr 2, een zwart scherm met als gevolg een restart van de Eminent. :X

Langzamerhand begin ik het een beetje zat te worden. Waarom bestaat er nou geen (betaalbaar) produkt, dat gewoon doet wat die moet doen en wat wordt beloofd. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 14:37
@EminentHelpdesk

Ik heb hier een Bluray met DTS-HD demo bestanden allemaal verpakt in m2ts files maar dan in een BDMV map.
Kan de 7071 hier iets mee? Of kan ik alleen de losse m2ts files afspelen?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ligt het aan mij of is het hier de laatste tijd erg stil ??

Ik heb, na een aantal dagen geen problemen gehad te hebben, de Eminent uitgezet en weer aan en vervolgens kon ik 'm via de browser niet meer benaderen. Ik kijken op TV : geen netwerk meer.
Vervolgens kijken bij de NMT programma's : myiHome Server blijft (ook na enkele keren herstarten) constant maar op STARTEN staan.

Wat is dit nu toch iedere keer ?! Moet ik dan 24/7 de Eminent aan laten staan om dit soort ellende te voorkomen ? Kan ik weer opnieuw de kabel door de kamer heen slingeren om de NMT programma's opnieuw te installeren (zou niet weten wat ik anders kan doen).

Ligt dit nu aan de firmware of is er iets anders aan de hand ? Begin het ook aardig zat te worden inmiddels. Je moet toch verdorie het apparaat uit kunnen zetten zonder dat je daarmee problemen krijgt bij het weer aanzetten....

Graag een ractie hierover en of het toch niet aan de firmware ligt, want ik vermoed toch dat het daarmee van doen heeft.

update : wireless weer na een flink aantal keer proberen aan de praat gekregen (hoop dat ie het blijft doen) maar de myiHome Server blijft op STARTEN staan. Pas na ruim 10 minuten is deze opgestart. Met de netwerkkabel er in start ie wel meteen op trouwens.

Ik had nooit de FW moeten updaten :( :( :( :(

[ Voor 13% gewijzigd door M.v.Veelen op 31-01-2010 01:17 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert Dijksma
Hoi M.v..Veelen

Vreemd hoor.
Bij mij draait hij super stabiel en ook met de nieuwe firmware.
Maar wel met het verschil dat ik hem niet draadloos gebruik.
Ik zal is kijken of ik goedkoop aan een draadloos stickie kan komen om te zien of ik dan ook problemen krijg.
Is het anders geen idee om een setje Devolo Homeplugen te kopen (ethernet over 220), ik heb hier zeer goede ervaringen mee.
Sowieso is draadloos niet echt geschikt om grote bestanden over te zetten en te streamen.
Je deelt de snelheid met de rest van de andere draadloze gebruikers en de maximale snelheid wordt bepaald door de traagste gebruiker bv je Eminent op 54mbit en een oude laptpop op 11mbit dan zal de maximale snelheid tot 11 terug gereld worden voor alle gebruikers door je wifi router.
En wat ook een groot nadeel is van draadloos, is dat als je net alles lekker heb ingeregeld kopen je buren een nieuwe setje en gaat lekker op jouw kanaal zitten nou weg performance.
Groetjes
Albert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Albert, dat van dat alles wordt teruggeregeld naar de snelheid van de traagste WiFi gebruiker heb ik nog nooit eerder van gehoord en dat is ook niet wat ik hier thuis bemerk. Overzetten van grote bestanden komt niet veel voor omdat ik alles op de Eminent zelf download en uit laat pakken. En als het wel voorkomt zet ik de overdracht 's avonds aan en gaat ie 's nachts lekker door zonder dat we daar last van hebben.

Over zo'n setje om via het stopcontact te gaan werken heb ik toevallig ook na zitten denken en het zou zomaar kunnen dat ik dat eens ga proberen als de problemen aan blijven houden.

Op dit moment draait alles weer, heb ik zelfs na een paar keer rebooten geen problemen gehad en hoop ik er maar het beste van.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoliaxNL
Het is mij opgevallen dat ik mijn fan nooit ziet/hoort draaien en toch voelt de eminent vrij warm aan. Hoe kan ik simpel testen of de fan het uberhaupt wel doet?

Ik zie hem in ieder geval nooit draaien ook niet tijdens opstarten.

Gr. Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
GoliaxNL schreef op maandag 01 februari 2010 @ 08:13:
Het is mij opgevallen dat ik mijn fan nooit ziet/hoort draaien en toch voelt de eminent vrij warm aan. Hoe kan ik simpel testen of de fan het uberhaupt wel doet?

Ik zie hem in ieder geval nooit draaien ook niet tijdens opstarten.

Gr. Martin
Even voor de duidelijkheid : je ziet en hoort 'm niet draaien, ergo : hij draait niet. Als dat zo is, kun je proberen 'm een zetje te geven om te zien of ie gewoon is blijven steken en als dat niet helpt zou ik Eminent een mailtje sturen. Je krijgt dan wss een nieuwe ventilator opgestuurd en dan kun je die erin zetten. Als het dan nog niet werkt is er iets mis met de Eminent zelf en zul je in overleg met je leverancier / Eminent moeten zien of je dan de Eminent ter reparatie aan moet bieden.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 16:21
De fan draait vrij snel en is niet zo 1-2-3 zichtbaar van buitenof of hij nou wel of niet draait.
Als ik het zo hoor dan is deze fan mogelijk zelfs gewoon goed en stil. Komt er warme lucht uit aan de voorkant bij de fan na een tijdje draaien ? Evt. kan je de kap er eens voorzichtig afschroeven en kijken of je het starten van de fan kunt zien. (Als de EM7071 aan is, moet de fan draaien.)

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoliaxNL
Ok ik ga vanvond thuis even kijken. Hij draait dus als ik het goed begrijp altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonxx
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 18:41
knny schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:53:
@EminentHelpdesk

Ik heb hier een Bluray met DTS-HD demo bestanden allemaal verpakt in m2ts files maar dan in een BDMV map.
Kan de 7071 hier iets mee? Of kan ik alleen de losse m2ts files afspelen?
Uit de map van BDMV moet je de stream halen. Als er meerdere van zijn neem je grootste, meestal is dat 00001.m2ts.

Enige probleem is wel dat je geen subs hebt, ook niet met losse srt.
Het ziet er naar uit dat Eminent hier niets aan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier1975
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-04 17:27
Zeg, had ik vanavond nu als enige weer de ouwe UZG interface voor mijn ogen? Leuk zonder MMS-proxy-gedoe, maar ook jammer dat de Search-engine veel minder vindt. Tussenpaus voor nieuwe portal-release wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 08:44
Rogier1975 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:39:
Zeg, had ik vanavond nu als enige weer de ouwe UZG interface voor mijn ogen? Leuk zonder MMS-proxy-gedoe, maar ook jammer dat de Search-engine veel minder vindt. Tussenpaus voor nieuwe portal-release wellicht?
Het viel mij ook op... :(
De oude UZG-pagina, en dan werkte hij ook nog maar voor 10% ofzo... (alleen 'best bekeken' ofzo, en de vorige daarvan. en de zoekfunctie die alleen daarin zoekt)
Helaas

Maar ookal zou de oude UZG-pagina wel goed werken, dan nog was het tijdelijke alternatief beter, imho.
Die werkte een stuk lekkerder dan de officiele pagina. Én we hadden RTL en SBS erbij!
Dat was beter

(Met als enige nadeel dan dus die MMS-proxy.
Maar daar viel wel mee te leven. Ik, maar ook zeker: vriendin, was zeer blij met de RTL- en SBS-gemists erbij)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161096

Rogier1975 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:39:
Mede op mijn aangeven heeft Eminent hun eigen pagina weer terug gezet. Ik heb die site ontwikkeld en vond het minder gepast dat Eminent zonder overleg met mij doorlinkte naar mijn site.

Die 'andere uzg site' is nog steeds beschikbaar.. je moet alleen zelf een webservice toevoegen naar http://www.microchange.nl/uzg.

Overigens, als jij alleen de publieke omroepen wil, hoef je die MMSProxy helemaal niet te installeren hoor.
Zie http://www.microchange.nl/uzg/news.aspx?NieuwsID=9 voor meer info hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 08:44
Anoniem: 161096 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 00:14:
[...]

Die 'andere uzg site' is nog steeds beschikbaar.. je moet alleen zelf een webservice toevoegen naar http://www.microchange.nl/uzg.
Nice!
Moet ik alleen nog even uitzoeken hoe ik een webservice toevoeg... :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier1975
@Henk: Ik begrijp je, men had best even kunnen informeren dat ze graag naar jouw site wilden linken. Hopelijk komt dat na overleg "als grote mensen" gewoon weer goed. Of ontwikkelt Eminent-NL zelf een gelijkwaardige site, om hun UZG-belofte te onderhouden. Dank voor je uitleg in ieder geval.

@Chillz: zelfs ik kan dat :) Gewoon bij Webservices "Toevoegen/Wijzigen" klikken en de veldjes invullen. Belangrijkste info heeft Henk je gegeven: het webadres. Ik moet zelf nog ff neuzen hoe ik de MMSproxy installeer op de flaptop(s) thuis. Maar eerst eens zorgen dat ik de goede UZG voor NED1-2-3 weer heb: de kinderen moeten wel gewoon Sesamstraat, Het Zandkasteel e.d. kunnen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rogier1975 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:25:
@Henk: Ik begrijp je, men had best even kunnen informeren dat ze graag naar jouw site wilden linken. Hopelijk komt dat na overleg "als grote mensen" gewoon weer goed. Of ontwikkelt Eminent-NL zelf een gelijkwaardige site, om hun UZG-belofte te onderhouden. Dank voor je uitleg in ieder geval.
Ik heb ook Eminent ook niet 'gevraagd' de link weer te verwijderen. Ik heb ze wel gemaild dat ik het wat vreemd vond dat zij als commerciele partij een link naar mijn site hadden opgenomen zonder even mijzelf daarvan op de hoogte te stellen. Immers, ergens putten zij een commercieel gewin hieruit... (ze verkopen mogelijk meer van die kastjes omdat er een UZG site is).
Als ze me eerst gemaild hadden had ik waarschijnlijk - geschrokken van de 'eer' - het meteen goed gevonden :)

Overigens hadden ze hier een eerder posts al gemeld dat dit wat hen betreft maar een tijdelijke oplossing was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoliaxNL
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:13:
De fan draait vrij snel en is niet zo 1-2-3 zichtbaar van buitenof of hij nou wel of niet draait.
Als ik het zo hoor dan is deze fan mogelijk zelfs gewoon goed en stil. Komt er warme lucht uit aan de voorkant bij de fan na een tijdje draaien ? Evt. kan je de kap er eens voorzichtig afschroeven en kijken of je het starten van de fan kunt zien. (Als de EM7071 aan is, moet de fan draaien.)
Probleem opgelost, het draadje van de fan liep tegen de fan aan, en omdat de fan nogal zwak is draaide hij niet.

Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@All: De 'eigen' UZG service draait hier zonder problemen. Als je pagina's hebt die het niet doen, dan zitten deze nog in de cache van je EM7071, dat kan haast niet anders. Er worden op die pagina links gegenereerd, die korte tijd geldig zijn. In de testpod hier draait het allemaal probleemloos (net getest.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier1975
@Eminent: de "eigen UZG" draait op zich probleemloos. Waar ik wél mee zit is de DOS-achtige GUI en vooral de zeer beperkte zoekfunctionaliteit. Simpelweg: de database is kleiner dan UZG (kan dat!?) of de search engine vindt lang niet alles. Voorbeeld, ik zoek voor de kinderen op "zand" naar afleveringen van "Het Zandkasteel".
- Bij de "eigen UZG" vind ik welgeteld 1 aflevering
- Op henkgelder's site vind ik de laatste 48 afleveringen
En zo heb ik in het verleden ook ruzie gehad om dingen te vinden als het Sinterklaasjournaal (werkte alleen bij nagenoeg volledig intypen van de titel, leuk met een AB ;-)). En Henk's site vindt alles perfect.
Hoop dat jullie iets met deze feedback kunnen, keep up the good work!

@Henk: MMSproxy nu ook geïnstalleerd - was voor mij als maar halve nerd (goed bedoeld!) ff zoeken wat UAC was (ahhh dat irritante ding), uitgezet, install gedraaid en UAC weer aangezet (kleine kinderen hebben niet voor niets een gelimiteerde account :)). Werkt, dus als de flaptop hier aanstaat kunnen we alles terugkijken. Keep up the good work2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rogier1975 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:54:
- Op henkgelder's site vind ik de laatste 48 afleveringen
Is er nog een UZG site :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier1975
@Henk:
Ik heb wel een probleem met het werken met 2 laptops, die allebei wel eens aan en wel eens uit staan. Op beide PCs had ik de MMSproxy geïnstalleerd, maar dat werkt niet. De 1ste service blijft op het netwerk als "aan" staan wanneer laptop1 op Sleep of Uit staat. Laptop2 kan de service dan niet starten, althans, ik krijg geen groene vink dat de MMSproxy werkt.
Laptop1 weer aan, manueel de service uitzetten, laptop1 weer uit. Nu alleen op Laptop1 nog de service lopen.

Is dit de enige mogelijkheid, of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rogier1975 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:31:
@Henk:
Ik heb wel een probleem met het werken met 2 laptops, die allebei wel eens aan en wel eens uit staan. Op beide PCs had ik de MMSproxy geïnstalleerd, maar dat werkt niet. De 1ste service blijft op het netwerk als "aan" staan wanneer laptop1 op Sleep of Uit staat. Laptop2 kan de service dan niet starten, althans, ik krijg geen groene vink dat de MMSproxy werkt.
Laptop1 weer aan, manueel de service uitzetten, laptop1 weer uit. Nu alleen op Laptop1 nog de service lopen.

Is dit de enige mogelijkheid, of doe ik iets fout?
uhm uhm uhm..
Suspend/resume is niet echt iets dat ik voorzien had..
Eigenlijk zou de service direct na een resume zichzelf weer even moeten aanmelden... maar dat heeft even geen prio voor me.

Wat je kan proberen is na resume van laptop 2 (terwijl 1 uit staat) even de service te stoppen en weer te starten. Hij registreert (meldt) zichzelf dan weer even bij de website.

Ik denk tenminste dat het zoiets is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344164

hallo
even een vraag over mms proxy op mijn laptop krijg ik een groen vinkje maar op mijn mnt niet ik heb echt alles geprobeerd zelfs firewall uit helpt niet , iemand een idee.

en die gasten van emminent zouden geld moeten geven voor die site van henk te gebruiken.het is toch mooi dat er iemand is die daar zijn kennis en tijd in stopt en hij moet toch ook eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344164 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:51:
hallo
even een vraag over mms proxy op mijn laptop krijg ik een groen vinkje maar op mijn mnt niet ik heb echt alles geprobeerd zelfs firewall uit helpt niet , iemand een idee.

en die gasten van emminent zouden geld moeten geven voor die site van henk te gebruiken.het is toch mooi dat er iemand is die daar zijn kennis en tijd in stopt en hij moet toch ook eten.
Het lijkt op een firewall die de boel blokkeert.
Welke firewall heb je op je pc? De Windows firewall of een andere?

Een andere mogelijkheid is dat je laptop en je NMT elkaar niet zien omdat ze op een verschillend subnet werken. Wat is het IP Adres van je NMT en wat is het ip adres van je laptop?

(Mail me eventueel, mijn email adres staat op de info pagina van de website)

Groetjes
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344164

Toch de firewall bij mij zit er nog een router tussen maar alleen voor meer aansluit punten en het draadloze gebeuren en bij die instellingen kom je alleen bij als je hem uit het net werk haald.

maar alles werkt als een trein ook met de nieuwe eminent firmware.
vrouw en kind zijn echt blij met nick junior en uzg van rtl en sbs.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60914

@Henk

misschien krijg je als dank wel een mooie Eminent speler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60914 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:42:
@Henk

misschien krijg je als dank wel een mooie Eminent speler ;)
Geweldig.. weten ze wel waar ik woon?

Anoniem: 330478

@Henk
Mooi werk ! gebruik je paginaa vaak, stukken beter dan de "stroeve" site van Eminent waar ook bij mij zoeken ed niet goed werkt.
Heeft er iemand nog een idee/link om politiek24 stream zonder proxy te kijken ?

grtz
Mr Moodswing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert Dijksma
Ik heb het volgende probleem.
Als ik mijn EM7071 in stand-by en daar na weer aan zet heb ik geen geluid bij uitzending gemist.
Dit is bij de uitzending gemist via het Eminent portal en ook via de UZG van Henk.
Dit is op te lossen door even een film(DVD) te starten en te stoppen en daar na uitzending gemist te starten.
Ik heb dit probleem niet bij HardwareInfo tv via de Eminent portal.
Ik heb ook alle fabriek instelling terug gezet maar zonder succes.
Het lijkt er op dat dit probleem ontstaan is na de laatste firmware update.
Ik heb het getest via optische uitgang, tulp uitgang en geluid via HDMI.

Het valt mij ook op dat zo af en toe het beeld heel even zwart is tijdens het kijken van een film of uitzending gemist, dit kan een seconde zijn maar ook veel korter en dit is dan te zien in mijn linker bovenhoek van mijn sony tv omdat hij dan heel even aangeeft dat hij verbonden is met HDMI…..Het lijkt er op dat zo af en toe het HDMI signaal onderbroken wordt. Dit is ook na de laatste firmware update.

Ik hoop dat iemand dit ook even wil testen op zijn EM7071 om te kijken of dit een algemeen probleem is.

Groetjes
Albert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Albert Dijksma,

Ja idd, ik heb preceis hetzelfde met uzg. Na standby dus geen geluid. Geluid doet het weer wel als ik eerst een film van harddisk een stukje speel (hoeft geen dvd te zijn volgens mij). Daarna doet het geluid bij de live stream van uzg het ineens weer.
Ik weet niet goed of dit sinds de nieuwe update is, of al zo was...

grz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert Dijksma
@MrMoodswing
Bedankt voor je snelle reactie.
Nu heeft Eminent dus een uitdaging.

@Eminent
Beste Eminent, heeft u een verklaring of oplossing voor bovenstaand probleem.
Groetjes
Albert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339827

Ik wil graag even Eminent bedanken voor de geweldige support die ze leveren.
Mijn EM7071 was zo dood als een pier, vorige week Woensdag (17-2) weggebracht naar het ServiceCentre in Kolham, Zaterdag al weer retour via TNT met een nieuwe printplaat.
Zelfs het rumoerige ventilatortje wat ik vergeten was te melden hebben ze vervangen.
Een dikke 10!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vetter
  • Laatst online: 07-02 08:51
Ik heb een probleem met het afspelen van mkv files. Mbv makemkv heb ik een blu ray iso omgezet naar mkv bestanden, alleen als ik hem wil afspelen hapert het beeld wel eens en doet het geluid het maar bij vlagen.
bij de storm begon dit na een 20 minuten. Het beeld liep wel gewoon door, alleen het geluid niet.
Als ik een hoofdstuk verder ga doet hij het weer een halve minuut en daarna stopt het geluid weer.
Iemand enig idee hoe dit kan?

[ Voor 13% gewijzigd door vetter op 23-02-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60914

Albert Dijksma schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:49:
@MrMoodswing
Bedankt voor je snelle reactie.
Nu heeft Eminent dus een uitdaging.

@Eminent
Beste Eminent, heeft u een verklaring of oplossing voor bovenstaand probleem.
Groetjes
Albert
Ik heb dan wel geen eminent maar volgens mij is dit een NMT probleem omdat ik dit ook heb met mijn Popcorn.
Als oplossing zet ik het apparaat gewoon nooit in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robo116
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-01-2022
Als ik dit allemaal lees blijf ik gewoon eerst de oude software draaien.
Totaal gen problemen alles loopt prima op moment.
Heb alleen via csi gaya wat veranderingen aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik wilde gisteren een nieuwe Oversight erop zetten met CSI omdat de oude Oversight niet goed meer werkt, en....lukte niet. Melding : Page not found
Vervolgens de 7071 uitgezet en weer aan : kan er nu (draadloos) WEER niet bij ! Ik durf dat ding al bijna niet meer uit te zetten !

Kan ik straks weer aan de slag om het voor elkaar te krijgen. Vind het steeds vervelender worden dat het zo slecht loopt met wireless......

Nou, de WLAN settings met de tool opnieuw erop gezet. De reservering op de router verwijderd en opnieuw aangemaakt en het werkt weer.

Ik heb nu wel weer toen ik de Eminent 7071 aanzette dat de (2 maanden geleden nieuw geleverde) ventilator een enorm lawaai maakt. Een levensduur van ongeveer 2 maanden is wel erg kort.
Heb inmiddels weer gemaild en hoop dat ze OF weer een nieuwe ventilator sturen (liefst 2 of 3 zelfs), OF dat ze een beter type ventilator hebben want dit isbehoorlijk vervelend.

[ Voor 37% gewijzigd door M.v.Veelen op 02-03-2010 19:26 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348885

@EMINENT: ik heb gisteren de nieuwe firmware gedownload en geinstalleerd. Dat had ik beter niet kunnen doen. Lokaal op de mediaplayer (harde schijf) werkt alls naar behoren, maar het streamen van bestanden van mijn computer via het netwerk (vaste aansluiting) naar de mediaplayer werkt niet naar behoren. De VIDEO bestanden kan ik niet spelen. Zoals eerder in dit forum aangegeven wordt het scherm zwart en moet de player aan/uit gezet worden. De player loopt niet vast want ik kan de player benaderen via mijn netwerk. De rest werkt wel (iso, mkv etc.) Vreemd! Waarom laten jullie niet de oude firmware ook op de eminentsite staan, dan kun je altijd downgraden. Jammer, ik ben nu op zoek naar de vorige firmware die in principe goed werkte.
Graag jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:39
[b][message=33563984,noline]
Ik heb nu wel weer toen ik de Eminent 7071 aanzette dat de (2 maanden geleden nieuw geleverde) ventilator een enorm lawaai maakt. Een levensduur van ongeveer 2 maanden is wel erg kort.
Heb inmiddels weer gemaild en hoop dat ze OF weer een nieuwe ventilator sturen (liefst 2 of 3 zelfs), OF dat ze een beter type ventilator hebben want dit isbehoorlijk vervelend.
Ik hoor mijn ventilator nu toch ook overduidelijk, het is in ieder geval luidluiduchtiger dan toen ik de EM. 7071 kocht. Ook als hij standby is dus niet hoeft te werken hoor je hem overduidelijk.

Kan jij laten weten hoe het mij jou is afgelopen

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@rooijpaul: Kijk eens op onze website, http://www.eminent-online.com/faq.php?prod=00907071&dt=1
Het antwoord staat daar gewoon tussen. En in de handleiding. En hier een directe link: http://www.eminent-online...ps=00907071&pg=&show=3461

Fan defect ? Neem contact met ons op, dan vervangen wij gratis de defecte fan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@EMINENT: dank je wel voor de snelle reactie. Deze oplossing werkt alleen niet. Het rare is dat het afspelen van reguliere DVD5 bestanden vanuit de harde schijf van de mediaplayer wel werkt, terwijl diezelfde bestanden, geplaatst op de harde schijf van mijn computer, gestreamd via netwerk naar de mediaplayer, niet werkt. Dan krijg ik een zwart scherm en moet de player gereset worden. Met uw oplossing zou in beide situaties de weergave moeten werken. Verder blijft mijn vraag of de oude firmware nog te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rooijpaul: Hoe worden deze bestanden gestreamed ?
Omdat je aangeeft dat alle andere files wel werken denk ik dat hier iets mis zit. complete dvd's kan je namelijk niet via UPnP streamen. Dat wil alleen met de op cd-rom bijgeleverde software, niet met Windows media player, Tversity of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
@Eminent : ik heb via de mail contact opgenomen en na een tijd kreeg ik een mail met daarin 2 tips :

- Kast openen en kijken of het draadje niet tegen de fan aanloopt
- Fan eruit halen, in het midden even aandrukken en kijken of dat heeft geholpen

Ik heb hierop teruggemaild dat het draadje echt niet aanloopt omdat ik ervoor heb gezorgd dat deze niet ineens er tegenaan kan komen en dat ik me afvraag of het aandrukken van de fan nu een structurele oplossing gaat bieden.

Hierop werd weer teruggemaild dat het draadje best wel losgeschoten kan zijn en tegen de fan aan zou kunnen lopen (grote onzin) en dat ik toch maar even moest proberen de fan aan te drukken.

Ik weet niet hoor, maar is dit nu de manier waarop Eminent te werk gaat ? Valt me echt tegen dat er nu zo moeilijk gedaan wordt. Ik zit nu met een ventilator die lawaai maakt en eerlijk gezegd ben ik gewoon niet van plan om de ventilator "in het midden, waar de as zit, even aan te drukken", want een ventilator die ineens lawaai gaat maken is simpelweg niet in orde. En als het aandrukken WEL helpt, dan kan ik dat over 2 weken weer doen ? Moet ik het kastje dan maar open laten zodat ik er voortaan makkelijker bij kan ? Wat een ontmoedigingsbeleid om een beroep op je garantie te doen zeg. Bah !

Zo, dat is eruit. En nu ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@EMINENT: met de oude firmware had ik nergens problemen mee. Ik kon alles streamen vanaf harde schijf computer via netwerk naar mediaplayer. Ook DVD5 bestanden met de VIDEO subdirectory. Blijft staan de vraag of ik de beschikking kan krijgen over de vorige firmware. Daar heeft alles mee gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@M.v.Veelen: Voor onze helpdesk geld een protocol mbt. het versturen van fans. Als we op marktplaats spelers voorbij zien komen met 'gratis extra fan' dan is het toch al wel duidelijk dat er misbruik van gemaakt wordt. (We houden bij wat er verstuurd wordt, en geloof me, er zijn genoeg redenen voor de huidige procedure.)

@Rooijpaul: Welke firmware was je 'vorige firmware' ? Downgraden is tot een bepaald punt mogelijk voorzover ik kan zien. (Vanwege het flashen naar andere firmware van andere merken is dit namelijk beperkt door de firmware-fabrikant.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
@Eminent, mooi dat jullie die procedure hanteren, maar wat nu ? De goeden lijden onder de kwaaien in dit geval. Heb maar weer teruggemaild.....

Ik heb trouwens, omdat het geluid me irriteerde, de speler uitgezet en net weer aan en je raadt het al : WEER is het draadloos om zeep. Wat is dat nu toch dat als ik de speler uit heb gezet dat ie de ene keer wel nog draadloos werkt en de andere keer weer niet ? Wordt daar nu echt moedeloos van inmiddels...........

[ Voor 3% gewijzigd door M.v.Veelen op 09-03-2010 21:35 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@EMINENT: Welk versienummer weet ik niet. ik heb het apparaat in december 2009 gekocht en bij aanschaf direct geupdated. Dat was volgens mij de versie waarmee DTS mogelijk werd. Welk versienummer weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ben er weer helemaal klaar mee. Meerdere keren de WLAN tool gedraaid en dan doet wireless alles weer even om vervolgens na een reboot van de machine het weer niet te doen. Blauwe lampje op de Eminent WLAN adapter is dan ook weer uit. Wat een ellende heb ik ermee zeg.

Koop je speciaal een Eminent WLAN adaptertje omdat die werkt met de Eminent 7071 en tot op heden heb ik om de zoveel tijd ellende ermee. En waardoor ???

Edit :

vanmorgen de Eminent weer paar keer opgestart : Wireless will niet uit zichzelf gaan werken dus vanavond of morgen weer aan de slag. zucht.......

@Eminent :

- wat te doen met dat WLAN gebeuren. Het kan toch niet zo zijn dat ik de 7071 niet uit mag zetten omdat ik dan de kans loop om het WLAN weer opnieuw in te gaan stellen ?

[ Voor 28% gewijzigd door M.v.Veelen op 10-03-2010 07:27 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Los van mijn vorige probleem/vraag het volgende :

Als ik MP3'tjes afspeel of een film start dan is steevast de eerste paar minuten om de zoveel tijd dat een fractie van een seconde het geluid even wegvalt. Zeker als je MP3'tjes zit te luisteren en af en toe eentje skipt, dan slaat de ergernis toe. Beeld hapert overigens niet.

Ik heb de Eminent aangesloten op m'n stereo middels het glaskabeltje.

Wat kan dit zijn ? Hoe kan ik dit oplossen ?

[ Voor 18% gewijzigd door M.v.Veelen op 14-03-2010 14:17 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350450

Anoniem: 340717 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:41:
hey ik heb een probleem ik heb een eminent 7071 gekocht met een lacie grand 1tb maar nou word de externe hdd niet herkent door de eminent maar hij word wel herkent op mijn laptop
Beste Eminent/gevorderden,

Op de vraag van @volleman87 is nog niet gereageerd. Ik heb hetzelfde probleem met een ingebouwde WD Ecogreen 1tb schijfje. Maanden lang met veel plezier van genoten. Op de pc wordt de hd wel herkend, ik kan de bestanden overzetten of verwijderen/wijzigen noem maar op.
Externe harde schijf aangesloten met een usb werkt wel. Alvast bedankt.

Groet, Snijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Snijder,
Het lijkt me een ander probleem van "volleman". Hoe zijn jullie schijven geformatteerd ? die lacie zal een externe zijn, miss. HFS (mac format)? Dat zal hij niet herkennen. Of er zit nog een mini partitie in het begin van de schijf, voor restore functies ofzo, dat kan ook problemen geven.
Ik heb ook een ecogreen 1tb schijf (ext2 geformatteerd, dat vind linux, en dat is de software, toch het fijnste, en moet miss ook wel?).
Extern kan je wel bv een NTFS geformatteerd externe schijf prima hosten, maar ik merkte wel dat de navigatie veel soepeler loopt als ook de externe schijf ext2 of ext3 is.
Om die te kunnen mounten in windows of mac moet je wel weer een progje installeren.
Als jou ecogreen het wel in je pc doet (en er staat geen data op die je niet kwijt wil) Delete alle partities als hij in je pc zit (windows?) met partition magic, of windows heeft daar wellicht zelf iets voor bij "schijfbeheer".
Of gebruik "Gparted" als je linux hebt... mac weet ik zo niet.
Stop hem daarna in je Eminent en doe hdformat en install van de netwerkprogjes.
Dat zou moeten werken... maar ja, ik heb al wel veel variaties van problemen gelezen hier :-(

enfin, miss heb je er wat aan, succes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoliaxNL
Kan iemand mij misschien helpen met het volgende probleem.
Misschien is dit meer voor het windows 7 topic maar ik probeer het toch.:)

Sinds ik ben overgestapt op windows 7 kan ik mijn shared mappen niet meer zien in de eminent network browser. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb de map met muziek al op shared staan.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Jammer dat er niet meer gereageerd wordt hier :/

Zo blijven mijn vraag en vragen van andere Eminent-gebruikers onbeantwoord :|

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Kan het niet vinden, zal ongetwijfeld wel ergens staan maar een .mkv bestand met een los .srt met dezelfde naam werkt dit als ondertiteling?

Lukt wel met divx maar ik weet niet met matrouska bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier1975
Werkt wel, maar let op de beeldverversingsfrequentie. Bij veel SRT-files gaan de ondertitels sneller dan de film (25 fps versus 24fps dacht ik zo uit het hoofd). Dus eerst nauwelijks merkbaar te snel, maar na 10 minuten film klopt het voor geen meter meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Rogier1975 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:20:
Werkt wel, maar let op de beeldverversingsfrequentie. Bij veel SRT-files gaan de ondertitels sneller dan de film (25 fps versus 24fps dacht ik zo uit het hoofd). Dus eerst nauwelijks merkbaar te snel, maar na 10 minuten film klopt het voor geen meter meer.
bedankt, volgens mij heb ik de Em staan op 23,... en 1080P. Probeer het eens een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorgal the red
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-06-2024
goliaxnl wil je je files van je pc (windows 7) zien op de eminent?
gewoon je hele pc allowen in eminent (moet je je user naam en passwoord ook invoegen als je dat heb ingesteld op je pc)

om een drive letter in te stellen op de eminent
ga naar setup dan naar network share

click add

url:smb://jouw-pc-domeinnaam/D <-drive letter (kan ook zonder /D dan is je hele pc geshared)
usernaam:je pc gebruikers naam
password:je password van je pc om in te loggen in je pc (als je dat ingesteld heb)

[ Voor 4% gewijzigd door Thorgal the red op 28-03-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
M.v.Veelen schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:13:
Los van mijn vorige probleem/vraag het volgende :

Als ik MP3'tjes afspeel of een film start dan is steevast de eerste paar minuten om de zoveel tijd dat een fractie van een seconde het geluid even wegvalt. Zeker als je MP3'tjes zit te luisteren en af en toe eentje skipt, dan slaat de ergernis toe. Beeld hapert overigens niet.

Ik heb de Eminent aangesloten op m'n stereo middels het glaskabeltje.

Wat kan dit zijn ? Hoe kan ik dit oplossen ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@M.v.Veelen: Is het toevallig een JVC stereo set ? In een ons bekend geval stond de autodetectie van de stereo op de spdif port ingesteld, en 'pingelde' hij tussen PCM en 'DTS' door de MP3 stream die hij niet goed kon autodetecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:22:
@M.v.Veelen: Is het toevallig een JVC stereo set ? In een ons bekend geval stond de autodetectie van de stereo op de spdif port ingesteld, en 'pingelde' hij tussen PCM en 'DTS' door de MP3 stream die hij niet goed kon autodetecten.
* kijkt om zich heen of er ergens verborgen camera's hangen.....

Ja, inderdaad. Het is een JVC set ! Ehm, wat moet ik nu veranderen om dit op te lossen ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35
Is het toevallig mogelijk met de eminent om een audio delay op te geven? Ik heb sinds gisteren het geluid optisch aangesloten op mijn Z5500 setje maar merk een verschil in beeld / geluid. Als ik in een of ander menu dit kan aanpassen met een paar honderd ms....zou geweldig zijn.

Lees er op de algemene nmt forums ook wel berichten over maar kan eigenlijk nergens vinden dat het daadwerkelijk kan.

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353777

Heb net hetzelfde probleem als M.v.Veelen schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:13:

Ik heb de EM7071 met de laatste firmware aangesloten op een Sony 46W4500 en heb dezelfde hapering in het geluid. Ik heb de TV aangesloten via HDMI en heb ook de optische audio kabel aangesluiten.

Enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@M.v.Veelen ff google is je vriend: http://www.jvc.nl/download.php?type=2

Ik heb zelf een RX-E5 staan. Pagina 12 vermeld hier een'Sound - AD INPPUT optie die bij mij op 'Digital Auto' staat. Default is 'Analoog' en dan loopt ie hier te pingelen, wat korte stiltes oplevert tijdens het pingelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:53:
@M.v.Veelen: Voor onze helpdesk geld een protocol mbt. het versturen van fans. Als we op marktplaats spelers voorbij zien komen met 'gratis extra fan' dan is het toch al wel duidelijk dat er misbruik van gemaakt wordt. (We houden bij wat er verstuurd wordt, en geloof me, er zijn genoeg redenen voor de huidige procedure.)
Haha, wat een onzin. Dit geeft alleen aan dat de fans die jullie erin steken gewoon bagger zijn.

Dus wat. Mensen die hun eminent verkopen gaat eerst bij eminent een extra fan aanvragen om hem dan te verkopen op marktplaats. Echt jongens, ik zou toch een ander smoesje verzinnen ...

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:40:
@M.v.Veelen ff google is je vriend: http://www.jvc.nl/download.php?type=2

Ik heb zelf een RX-E5 staan. Pagina 12 vermeld hier een'Sound - AD INPPUT optie die bij mij op 'Digital Auto' staat. Default is 'Analoog' en dan loopt ie hier te pingelen, wat korte stiltes oplevert tijdens het pingelen..
Hahaha, ik had / heb de PDF al een poos op m'n netwerkschijf hoor, alleen ben ik simpelweg niet goed op de hoogte van wat-wat nu is en wat ik nu waar moet instellen.

Moet ik op de Eminent iets instellen ? Want volgens mij kan ik op de JVC niets instellen.... En wat moet ik dan waar instellen ?

Ik heb de Eminent dmv. de optische kabel op de JVC (DD-1) aangesloten en heb op de Eminent in het menu Audio een aantal instellingen geprobeerd zonder het gewenste resultaat. Misschien heb ik wel een instelling gemist hoor, maar ik denk zomaar dat jij / jullie een heel stuk beter kunnen aangeven wat de beste instelling zou kunnen zijn. Dus als je me nog een klein zetje in de goede richting wilt geven : graag !

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dread: Als je denkt dat we hier smoesjes/onzin lopen te verkopen, dan moet je onze posts niet meer lezen.

@M.v.Veelen: Ik zie helaas geen instelling in de handleiding van de DD-1 om de digitale ingang autodetectie af te regelen. Het enige wat roet in het eten kan gooien is misschien 'QP-Link' die op je line1 actief kan worden.. probeer deze eens uit te zetten. (als het aanstaat zal 'geluid' op line-1 een schakeling naar die invoer kunnen triggeren..) Heb je MP3 op PCM of RAW staan trouwens? (kan niet vinden of de DD-1 ook intern MP3 kan decoden..Zo ja: PCM intern uit de 7071 heeft dan de voorkeur boven RAW..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:30:
@M.v.Veelen: Ik zie helaas geen instelling in de handleiding van de DD-1 om de digitale ingang autodetectie af te regelen. Het enige wat roet in het eten kan gooien is misschien 'QP-Link' die op je line1 actief kan worden.. probeer deze eens uit te zetten. (als het aanstaat zal 'geluid' op line-1 een schakeling naar die invoer kunnen triggeren..) Heb je MP3 op PCM of RAW staan trouwens? (kan niet vinden of de DD-1 ook intern MP3 kan decoden..Zo ja: PCM intern uit de 7071 heeft dan de voorkeur boven RAW..)
Volgens mij kan ik niets, nada, noppes op de DD-1 instellen. Blijft de 7071 over, daar heb ik eigenlijk alles nu nog default staan. Veranderen van die waarden heeft geen nut gehad voor zover ik kon nagaan.
Vind het echt vervelend worden, want het duurt zo'n minuut voordat het pingelen voorbij is en dat is knap vervelend als je af en toe een chapter wilt skippen of bepaalde nummers van een concert wilt bekijken.
Dus als je mij kunt zeggen welke waardes ik op de 7071 het beste kan instellen icm. de DD-1 : graag !

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@EMINENT: onderstaande correspondentie via dit forum gevoerd. Ik heb alleen geen antwoord gekregen op mijn laatste vraag. Gaarne uw reactie.

=======
@EMINENT: Welk versienummer weet ik niet. ik heb het apparaat in december 2009 gekocht en bij aanschaf direct geupdated. Dat was volgens mij de versie waarmee DTS mogelijk werd. Welk versienummer weet ik niet.

@Rooijpaul: Welke firmware was je 'vorige firmware' ? Downgraden is tot een bepaald punt mogelijk voorzover ik kan zien. (Vanwege het flashen naar andere firmware van andere merken is dit namelijk beperkt door de firmware-fabrikant.)

@EMINENT: met de oude firmware had ik nergens problemen mee. Ik kon alles streamen vanaf harde schijf computer via netwerk naar mediaplayer. Ook DVD5 bestanden met de VIDEO subdirectory. Blijft staan de vraag of ik de beschikking kan krijgen over de vorige firmware. Daar heeft alles mee gewerkt.

@Rooijpaul: Hoe worden deze bestanden gestreamed ?
Omdat je aangeeft dat alle andere files wel werken denk ik dat hier iets mis zit. complete dvd's kan je namelijk niet via UPnP streamen. Dat wil alleen met de op cd-rom bijgeleverde software, niet met Windows media player, Tversity of wat dan ook.

@EMINENT: dank je wel voor de snelle reactie. Deze oplossing werkt alleen niet. Het rare is dat het afspelen van reguliere DVD5 bestanden vanuit de harde schijf van de mediaplayer wel werkt, terwijl diezelfde bestanden, geplaatst op de harde schijf van mijn computer, gestreamd via netwerk naar de mediaplayer, niet werkt. Dan krijg ik een zwart scherm en moet de player gereset worden. Met uw oplossing zou in beide situaties de weergave moeten werken. Verder blijft mijn vraag of de oude firmware nog te verkrijgen is.

@rooijpaul: Kijk eens op onze website, http://www.eminent-online.com/faq.php?prod=00907071&dt=1
Het antwoord staat daar gewoon tussen. En in de handleiding. En hier een directe link: http://www.eminent-online...071&pg=&show=3461

@EMINENT: ik heb gisteren de nieuwe firmware gedownload en geinstalleerd. Dat had ik beter niet kunnen doen. Lokaal op de mediaplayer (harde schijf) werkt alls naar behoren, maar het streamen van bestanden van mijn computer via het netwerk (vaste aansluiting) naar de mediaplayer werkt niet naar behoren. De VIDEO bestanden kan ik niet spelen. Zoals eerder in dit forum aangegeven wordt het scherm zwart en moet de player aan/uit gezet worden. De player loopt niet vast want ik kan de player benaderen via mijn netwerk. De rest werkt wel (iso, mkv etc.) Vreemd! Waarom laten jullie niet de oude firmware ook op de eminentsite staan, dan kun je altijd downgraden. Jammer, ik ben nu op zoek naar de vorige firmware die in principe goed werkte.
Graag jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rooijpaul: Als ik me niet vergis heb je inmiddels contact gehad met onze helpdesk en is een mail mbt. geforceerd downgraden verzonden. Als dit niet zo is, neem dan even per mail contact op. We hebben een oplossing beschikbaar om terug te gaan naar release-firmware. (0904, zo even uit mijn hoofd.)

@M.v.Veelen: Hoe heb je het nu staan dan ? (pcm/raw?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@EMINENT: ik heb geen mail ontvangen. Ik heb op de site van eminent een verzoek per mail gedaan. Afwachten. Ik laat het wel weten of het is gelukt. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:25:

@M.v.Veelen: Hoe heb je het nu staan dan ? (pcm/raw?)
Ehm....heb nu eigenlijk het volgende weer staan :

HDMI AudioAan
Surround ModeStereo
DTSAnalog (PCM)
Dolby DigitalAnalog (PCM)
AACAnalog (PCM)
WMA ProAnalog (PCM)

En ja, ik twijfel ook wel of ik in combinatie met de DD-1 de HDMI Audio en Surround Mode wel goed ingesteld heb, maar dat lijken me niet de veroorzakers van de geluidshaperingen. Ik hoop dat je hier wijs uit wordt en misschien zelfs wel kunt zeggen wat ik nu precies verkeerd heb staan of wat ik nog kan uitproberen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DTS en DD op RAW zetten. Je versterker kan deze zelf decoden als het goed is. Nu komt er door PCM een stereo stream uit je speler en dat is zonde, want je kunt gewoon 5.1 draaien. AAC en WMA Pro doen de meeste versterkers niet. HDMI kun je uitzetten, alles loopt via de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:20:
DTS en DD op RAW zetten. Je versterker kan deze zelf decoden als het goed is. Nu komt er door PCM een stereo stream uit je speler en dat is zonde, want je kunt gewoon 5.1 draaien. AAC en WMA Pro doen de meeste versterkers niet. HDMI kun je uitzetten, alles loopt via de versterker.
Done, het haperen is nu alleen veel erger geworden ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok recap, HDMI audio is uit, en alles is optisch dus nu. Optisch zit rechtstreeks van 7071 -> versterker? Dan moet er wat mis zijn met één van de volgende dingen:
- Optische kabel zelf, of de aansluiting ervan. Misschien zit ie los/niet goed. Dopje is eraf ?
- Optische uitgang EM7071, of Optische ingang versterker.

Hoe lang is de kabel, heb je een andere om te kunnen uitsluiten dat het daar aan ligt ? Er mogen geen knikken of beschadigingen inzitten, licht moet door de vezel heen lopen zonder verstrooing of afzwakking.
Uitgang / ingang kan je evt. met ander apparaat testen indien aanwezig in huis.. Kwestie van elimineren waar de oorzaak niet zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ga ik allemaal eens testen zodra ik thuis ben. Ik heb de meegeleverde optische kabel in gebruik (zonder dopje ;)) en die is niet geknikt maar nog opgerold zoals ie geleverd is en zo aangesloten. De instellingen heb ik inderdaad staan zoals jij hebt geadviseerd.

Heb trouwens nu wel weer dat ik geen draadloze verbinding heb merk ik net. Gisteren de Eminent weer even uit-en aangezet.....grrrr......zie je, hij moet dus eigenlijk permanent aan blijven staan......

Edit :

Thuisgekomen gelijk aan de slag gegaan : 7071 losgekoppeld, open gemaakt, ventilator vervangen, netwerkkabel erin, opgestart, settings opnieuw erin gezet : wireless werkt weer.
Glaskabeltje gechecked, losgehaald en er weer in geplugd, alles nog een keer extra nagelopen : gestart.

Het probleem is nog niet voorbij, het lijkt er vooralsnog op dat ie in het begin enorm hapert (geluid) maar dat ie wel sneller daarmee stopt (getimed en nu is het ongeveer na 25 seconden haperen over en is het geluid stabiel). Neemt niet weg dat het met skippen van muziek(video's) nog erg hinderlijk is.
Als ik naar de volgende muziekvideo skip en dan meteen op pauze druk, even wacht (tussen de 5 en 10 seconden) en dan op play druk, dan heb ik geen haperend geluid. Daarmee dus wel iets tijdwinst maar dat is geen werkende situatie als je het mij vraagt.

Dus toch nog wel een "grrrrr...."

[ Voor 49% gewijzigd door M.v.Veelen op 09-04-2010 18:32 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert Dijksma
@Eminent
Popcorn heeft op 24-3-2010 een nieuwe firmware uitgebracht voor de A-110
HDX heeft deze firmware beschikbaar gesteld voor hun HDX 1000 op 12-4-2010
Wanneer zetten jullie hem online voor de 7071?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Albert Dijksma: Deze update maakt meer kapot dan hij verhelpt en staat voorlopig niet gepland voor de EM7071.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert Dijksma
@Eminent

Oke... laten we die dan maar overslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 21:41
Heb 1tje 2e hands gekocht, wellicht had ik beter voor de 7080 kunnen gaan nieuw voor 30 euro meer...

wat is nu eigenlijk exact het verschil tussen de 7071 en 7080 vroeg ik me af behalve dat de 7080 een realtek chip heeft en de 7071 een sigma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajw
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-05 18:07

ajw

wat is nu eigenlijk exact het verschil tussen de 7071 en 7080 vroeg ik me af behalve dat de 7080 een realtek chip heeft en de 7071 een sigma
Zelf heb ik de 7071, en ik heb de 7080 uitgeprobeerd bij anderen. Er zijn wat verschillen, en voor beiden plussen en minnen te noemen. Ik zal enkele aanhalen.

-De menu's zijn volledig verschillend. Op de 7080 wordt alles groter weer gegeven.
-De 7071 kan zijn firmware via het menu updaten, en controleren of de nieuwste wordt gebruikt. Bij de 7080 moet dit nog met bv. een USB stick
-De 7080 ondersteund BlurayISO/AVCHD, de 7071 alleen de m2ts stream uit de BlurayISO/AVCHD. (voor de 7071 uitpakken dus).
-De 7080 ondersteund ook "graphic subtitles" typisch voor BlurayISO/AVCHD. De 7071 alleen text subtitles zoals .srt. (voor de 7071 tekstherkenning dus).
-De 7071 heeft de community installer, en is een NMT
-De 7071 heeft de knoppen 0 - 9 om snel naar 0 - 90% van het videofragment te springen.
-De 7080 kan daarintegen scrollen over de grafische tijdbalk. De 7071 kan ook voor een achteruit, maar dan wordt er een tijdsgetal getoond.
-De 7080 start snel op. Start video's ook snel op. Foto's doorlopen gaat soepeler.
-De 7080 kan wel vastlopen bij downloaden en afspelen tegelijk. De 7071 wordt hier wel langzaam van, en een videofragment met hoge resolutie gaat schokken. Echter de 7071 loopt niet vast. Een dvd iso draait deze prima naast een download.
-Bij de 7071 kun je de download pauzeren door de service te stoppen en te starten vanuit het menu. De 7080 kan dat niet.
-De 7071 heeft meer services. Ik gebruik ze niet, maar ik zie van alles in het netwerk verschijnen als ik bij netwerklocaties kijk.
-De 7080 moet eerst formateren voordat Samba+Torrent+NZBget geinstalleerd worden.
-Instellen van een Samba wachtwoord kan bij de 7071 in het menu
-De 7080 ruimt de rar files netjes op na een succesvole download.
-De 7071 heeft de statusledjes op de voorkant en de USB poorten op de achterkant. De 7080 andersom.
-De 7080 kan ook schrijven op NTFS. Volgens mij hoef je ook geen ext3 stuurprogramma te installeren als je deze aansluit met USB op je PC.

Er is nog meer, maar dit kwam bij mij zo even naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Op Dit forum is van Eminent uistekend, kan niet anders zeggen maar wat een onbehoorlijk gebeuren daar op de helpdesk van Eminent zelf a 0,45 eurocent per minuut.

Bel ik ruim voor 17.00 uur op, hang je eerst de nodige minuten aan de lijn, zonder wat te horen hoe lang het gaat duren alleen wat de kosten zijn per minuut etc. wordt de telefoon zomaar verbroken. Bel ik weer op wordt er gewoon niet meer opgenomen en dit was nog vóór 17.00 uur. Schande.

Het probleem is dat ik de film Avatar in HD op de interne harde schijf heb geplaatst ( ca 34 gb in .mkv file) en het beeld werd na een minuut afspelen schokkerig. Dit heb ik tot op heden nog niet bij een film gehad.

Ik denk wat kan het zijn en heb het geprobeert via een andere tv modus hij stond eerst op 1080p,23,967 hz. en heb ik hem gezet op 1080p, 25 hz.

Plots een zwart beeld. alles geprobeert TV mode + 0 op de AB etc., zoals staat aangeven op de website van Eminent.

Eindelijk is het mij net dus toch gelukt via de TV mode + 0 op de AB in te drukken, waarom hij het nu wel in ene deed weet ik niet, het belangrijkste is dat dit dus is gelukt.

Het niet goed kunnen afspelen van de film komt waarschijnlijk door hetgeen hieronder staat afkomstig van de site van Eminent:

Het beeld schokt bij het vertonen van sommige videobestanden:
Sommige MKV (Matroska) bestanden zijn op een hoger profiel ingesteld dan wat de EM7071 op dit moment kan verwerken. Sommige bestanden hebben op piekmomenten een te hoge bitrate waardoor het schokkend wordt weergeven.

Het gaat bijvoorbeeld om het HP@L5.1 profiel, dit wordt formeel (nog) niet ondersteund. Dit is een profiel wat o.a. in bioscopen wordt gebruikt. Een oplossing hiervoor is het bestand via het programma 'Ripbot264' (bijvoorbeeld) om te zetten naar het hoogste Blu-ray profiel L4.1.

Heeft de 7080 dit ook,? Zo niet,dan zit ik er te denken om over te stappen naar een nieuwere chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robo116
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-01-2022
Heb de eminent nog geen jaar en hij is nu al end off life.
Dus we kunnen geen firmware meer verwachten
Als ik eerlijk ben vind ik dit en slechte zaak, je koopt een product
en dan mag je ook verwachten dat je updates krijgt, en geen updates die gelijk al problemen geven.
Dat fabriekanten problemen hebben met sybas, daar heft de klant toch niks mee te maken
die verwachten en deugdelijk apparaat met regelmatige updates.
En als je kijkt naar de opvolger van deze die zit ook vol problemen.

Worden de dingen niet te snel op de markt gegoid voor snel geld
Het lijkt wel of het uitvoerig testen niet meer bestaat en dat alles half werkend op de markt word gezet.
Vind het jammer dat het zo is.

Als je dan aandraagt je kan er ook en andere firware opzetten dan springt men in de ankers
maar op deze manier laat je de klant toch geen kus geen updates dan moet je toch ergens andes kijkn.

Ik denk dat deze manier van werken klanten gaat kosten.

Gegroet en gefeli met de koningin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik ben eigenlijk best tevreden over de Eminent en zeker over de service! Mijn Lan-poort was kapot en binnen een paar dagen was de speler keurig gerepareerd terug.

Alleen is het probleem weer terug. Normaal kon ik de speler aan/uit zetten en deed de LAN het weer, maar nu brandt het groene lampje wel maar kan ik mijn 7071 niet meer benaderen. Iemand een tip of toch maar weer Eminent raadplegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Robo116: De speler is inderdaad end-of-life. Dat is hij al een tijdje, en we hebben er gewoon updates voor uitgebracht, mits deze goed werkten. De rest van je rant gaan we niet op in, dit is puur een (niet onderbouwde) mening over onze producten.

Over 'snel geld' kunnen we alleen maar zeggen, waarom bied ons merk 5 jaar garantie, als we enkel snel wat centjes willen verdienen ? (Veel concurrenten doen dit niet, en geven slechts 2 jaar.)

@Naish123: Service staat bij ons hoog in het vaandel, en we zijn dan ook blij dat je tevreden bent met de snelle afhandeling. Over de LAN poort: Je hebt waarschijnlijk een nieuwe speler met ander mac-adres. Dan deelt je router er 99% zeker een ander IP aan uit. Stel je EM7071 eens opnieuw in via de TV, en geef hem een vast ip-adres. (Daarna zou alles weer als vanouds moeten werken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:09
Mijn em7071 start niet meer of nauwelijks nog op. Meestal blijft het beeld 100% zwart en op andere momenten duurt het 15 minuten voordat de speler is gestart. Nu wil ik de boel eigenlijk opnieuw installeren, maar ik vroeg me af of dat invloed heeft op de data die er al opstaat (die wil ik graag behouden uiteraard). Kan ik de speler resetten zonder de data te verliezen?

[ Voor 1% gewijzigd door mhans op 08-06-2010 15:43 . Reden: taal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoliaxNL
Ik heb een vraagje met betrekking tot files streamen (mp3's voornamelijk) met windows 7.
Op de één of andere manier werkt dit niet. Met windows XP was dit geen probleem.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

(het lijkt er wel op dat de my music map wel gezien wordt maar ik heb mijn mp3's op een andere HDD staan en wil deze niet op mijn windows HDD hebben.)

Opgelost inmiddels:
- Blijkbaar is het delen van een map niet meer gelijk aan een map waar uit je mag streamen in windows 7.
mijn mp3 map (d:) nu toegevoegd als streaming map nu werkt het wel.

[ Voor 21% gewijzigd door GoliaxNL op 13-06-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Even een vraag over .m2ts bestanden.

Ik ben wat filmpjes aan het monteren en laat deze renderen in Pinnacle Studio 14 van .m2ts naar .m2ts op 17000Kb/s. Nu speelt dat op mijn laptop prima af, maar op de Eminent krijg ik regelmatig (bij snelle pans) groenige blokjes in beeld. En dat dus continu. Nu kan ik de rate verlagen, maar wat is dan de rate waarbij de Eminent nog knap deze bestanden afspeelt?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ligt er een beetje aan: Welke codec je gebruikt in de betreffende m2ts file ?
Want: M2TS is slechts een verpakking, wat er daadwerkelijk inzit aan encoded audio/video dat is wat je speler afspeelt.

Er zijn regels voor (profielen) voor bijv. H.264 kan deze speler maximaal high@L4.1 afspelen.(4 reframes)
Dit is ook toevallig net dezelfde spec als BluRay materiaal en de vele rips die je overal op internet vind. Alsof hij er voor gemaakt is ;) Dus, hou je je aan de BluRay specs? Dan kan je alles afspelen wat je zelf encode.

H.264 profiles: Wikipedia: H.264/MPEG-4 AVC
17000Kbits zegt niet zoveel, als je bijvoorbeeld op 20 reframes zit, dan is dit materiaal niet goed geencodeerd (teveel reframes). Pinnacle heeft vast wel een optie om 'Blu Ray Profile' te gebruiken, dus kies die, dan zou hij er wel een juist profiel bij pakken en de zaak encoden.

Waarom?
Deze regels zijn door de fabrikanten van BluRay onderling afgesproken, zodat iedereen weet waar een chipset (en dus ook mediaspeler) aan moet voldoen, om gangbaar consumenten-materiaal af te spelen.

Microsoft had met DVD-HD ook nog een setje regels de wereld in geholpen (VC-1) codec, die zie je ook nog wel eens terug, maar raad ik af: Hogere systeemeisen en niet alle apparaten spelen dit goed af. (Wel leuk als je een Xbox 360 hebt, niet bruikbaar op buurman zijn BluRay speler..)

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste