from scratch... net tijdens mijn vrije paasweekend, vriendin de deur uit... of hoef ik zowiezo de komende weken niet te rekenen op lekker ff online knallen?RedHat schreef op zondag 24 april 2011 @ 08:45:
Ze zijn PSN aan het herschrijven. Ik hoorde op PSX-Scene dat het nog wel eens 'from scratch' zou kunnen zijn.
Maar voor de tussentijd, hadden ze dan misschien niet beter alleen de belangrijke gegevens offline kunnen halen?
Zodat we iig nog online hadden kunnen komen.
Zodat we iig nog online hadden kunnen komen.
Ze zijn bezig het systeem helemaal opnieuw op te bouwen. Kost veel tijd maar ze werken nu dag en nacht door en zeggen het de moeite waard te vinden. Van PlayStation blog maar wisten de meesten van jullie al.
Who cares of je wel of niet je trophies hebt gekregen of dat je wel of niet online kan spelen, wat ik wel eens zou willen weten is of mijn CC gegevens niet in Zuid Oost Poolskistan rond zwerven
This is the Way.
Als ik dat bericht zo lees bekruipt mij het gevoel dat dit nog wel eens een weekje zou kunnen gaan duren. Ontwikkeling, testen, implementatie, neem allemaal tijd in beslag.
Flickr PSN ID= cheironnl
Idd, dat gevoel heb ik ook. Maar helemaal herschrijven neemt wel wat meer tijd in beslag als 1 week lijkt me zo. Is het voor sony niet mogelijk om je ps3 direct te linken aan de game servers van de fabrikanten? Zodat psn wel offline is maar er wel online gespeeld kan worden?cheiron schreef op zondag 24 april 2011 @ 10:30:
Als ik dat bericht zo lees bekruipt mij het gevoel dat dit nog wel eens een weekje zou kunnen gaan duren. Ontwikkeling, testen, implementatie, neem allemaal tijd in beslag.
Dat vroeg ik me dus ook af of dat niet gewoon mogelijk is, maar dit zal nog wel een week gaan duren.Vibravis schreef op zondag 24 april 2011 @ 10:35:
[...]
Idd, dat gevoel heb ik ook. Maar helemaal herschrijven neemt wel wat meer tijd in beslag als 1 week lijkt me zo. Is het voor sony niet mogelijk om je ps3 direct te linken aan de game servers van de fabrikanten? Zodat psn wel offline is maar er wel online gespeeld kan worden?
Dan maar lekker buitenspelen hé kindertjes :-)!
Ik ga nu lekker in de zon liggen, adios!
En daarom koop ik gewoon de PSN vouchers in de winkel.NoTimeRemains schreef op zondag 24 april 2011 @ 10:16:
Who cares of je wel of niet je trophies hebt gekregen of dat je wel of niet online kan spelen, wat ik wel eens zou willen weten is of mijn CC gegevens niet in Zuid Oost Poolskistan rond zwerven
Geen geneuzel met creditcards.
En ja, ik care of ik mijn trophies krijg
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Helemaal mee eens. Het is gewoon dom om je gegevens van een cc achter te laten op een netwerk. Als het dan fout gaat dan ben je ook meteen de klos. Ik vind het prima werken met die vouchers. En ook nog eens lekker veiligdvdkiwi schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:07:
[...]
En daarom koop ik gewoon de PSN vouchers in de winkel.
Toen de PSN-cards net uitkwamen en ik aangaf dat ik daar speciaal op heb zitten wachten ondanks dat ik een CreditCard heb werd ik nog als "weirdo" omschreven. Ik zeg niet dat dat niet zo is, maar mijn gegevens hebben ze iig niet.dvdkiwi schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:07:
[...]En daarom koop ik gewoon de PSN vouchers in de winkel.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Tja, creditcard-maatschappijen stellen je als klant gewoon schadeloos, het is misschien even lastig, maar niet veel lastiger als een PSN-card.
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Dat zal vast wel ja maar moet je er zoveel gezeur voor over hebben? Ik bedoel je moet toch kunnen bewijzen dat je gegevens gestolen zijn enz..... Gaat een hoop tijd in zitten terwijl het makkelijk te voorkomen is. Het systeem met vouchers is zo slecht nog niet. Maar goed, laten we hopen dat psn snel weer de lucht in gaat.blitzkrieg schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:00:
Tja, creditcard-maatschappijen stellen je als klant gewoon schadeloos, het is misschien even lastig, maar niet veel lastiger als een PSN-card.
Dat gedoe met CC's zal allemaal wel meevallen. CC bedrijven stellen je sowieso schadeloos mochten die gegevens zijn buitgemaakt. Ik vind het trouwens wel goed dat ze het offline houden en eens goed kijken wat ze nu beter kunnen doen, al zou ik willen dat veel van dit soort bedrijven zo eerlijk zouden zijn als bijv. T.net mbt wat er nu precies aan de hand is. Hier doel ik dan niet zozeer op de aard van het probleem, maar wel als wat nu concreet aan het gebeuren is.
Jammer dat het zo is atm, maar ben al 2x door Portal 2 (SP) heen, en ga nu beginnen om de developer commentary run te doen
. Ik vermaak me wel iig.
En ik heb nog altijd m'n fingers crossed dat ze het friends list systeem eens op de schop gooien en party & voice chat mogelijkheden buiten de games om gaan aanbieden al dan niet alleen voor plus leden.
Anyway voor nu nog ff van de zon genieten kan ik straks weer verder met Portal
Jammer dat het zo is atm, maar ben al 2x door Portal 2 (SP) heen, en ga nu beginnen om de developer commentary run te doen
En ik heb nog altijd m'n fingers crossed dat ze het friends list systeem eens op de schop gooien en party & voice chat mogelijkheden buiten de games om gaan aanbieden al dan niet alleen voor plus leden.
Anyway voor nu nog ff van de zon genieten kan ik straks weer verder met Portal
Ik had pas een creditcardtransactie die ik niet kon thuisbrengen. Dat was een kwestie van een formuliertje invullen. Binnen een week was het gecorrigeerd door de bank.Vibravis schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:48:
[...]
Dat zal vast wel ja maar moet je er zoveel gezeur voor over hebben? Ik bedoel je moet toch kunnen bewijzen dat je gegevens gestolen zijn enz..... Gaat een hoop tijd in zitten terwijl het makkelijk te voorkomen is.
Juist, dat bedoel ik. Formuliertje hier, formuliertje daar. Het kost onnodig tijd terwijl dit voorkomen had moeten/kunnen worden. Als mensen hun cc gegevens bij Sony willen achterlaten dan is dat hun keuze natuurlijk. Maar we moeten ons nu eindelijk wel eens gaan beseffen dat het niet vanzelfsprekend is dat onze gegevens veilig zijn. Ook niet bij deze grote bedrijven.Tom schreef op zondag 24 april 2011 @ 17:04:
[...]
Ik had pas een creditcardtransactie die ik niet kon thuisbrengen. Dat was een kwestie van een formuliertje invullen. Binnen een week was het gecorrigeerd door de bank.
Maar goed, dit is natuurlijk mijn eigen mening
Jammer, maar heb wel God of War 3 kunnen doorlopen nu voor wat trophies
Ik zie wel hoe lang het duurt, ze zullen de tijd wel nodig hebben.
Ik zie wel hoe lang het duurt, ze zullen de tijd wel nodig hebben.
Kan dat ook betekenen dat er een heel ander uiterlijk en alles gaat komen , of gewoon puur de programmering ofzo ?RedHat schreef op zondag 24 april 2011 @ 08:45:
Ze zijn PSN aan het herschrijven. Ik hoorde op PSX-Scene dat het nog wel eens 'from scratch' zou kunnen zijn.
https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/
Wij zullen daar weinig van merken.ProCeela schreef op zondag 24 april 2011 @ 22:41:
[...]
Kan dat ook betekenen dat er een heel ander uiterlijk en alles gaat komen , of gewoon puur de programmering ofzo ?
[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 24-04-2011 22:58 ]
Dat ligt er aan of ze genoodzaakt zijn de architectuur en de infrastructuur om te gooien.
Als dat het geval is kan het best zijn dat het ook noodzakelijk is om de look-and-feel engiszins te wijzigen. Maar drastisch zal het niet zijn.
Zoals eerder aangegeven, als ze alles van scratch af aan moeten opbouwen, dan kan het nog wel een week duren (zelfs als er 24/7 aan gewerkt wordt).
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Ik post nog maar eens wat nieuwe geruchten:
PSN hackers attacked Admin Dev accounts, services returning in a day or two, SCEE source claims
Inderdaad, de bron is totaal onbekend, maar er is dus een kans dat PSN in Europa dinsdag weer online is. En dat is precies wanneer de vrije dagen over zijn. Mijn respect voor Sony is op dit moment heel erg laag.
PSN hackers attacked Admin Dev accounts, services returning in a day or two, SCEE source claims
Inderdaad, de bron is totaal onbekend, maar er is dus een kans dat PSN in Europa dinsdag weer online is. En dat is precies wanneer de vrije dagen over zijn. Mijn respect voor Sony is op dit moment heel erg laag.

Verwijderd
??? wat lul je nou.CorteX schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:29:
Mijn respect voor Sony is op dit moment heel erg laag.
Alsof Sony er wat aan kan doen dat het net in dit weekend valt..
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Je kan wel boos zijn op Sony, maar tis toch echt de schuld van de hackers, denk ik zo.
Als die hackers er met hun fikken vanaf waren gebleven, hadden wij nu lekker online kunnen spelen.
Als die hackers er met hun fikken vanaf waren gebleven, hadden wij nu lekker online kunnen spelen.
[ Voor 30% gewijzigd door Dirk149 op 24-04-2011 23:48 ]
Verwijderd
+1Dirk149 schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:47:
Je kan wel boos zijn op Sony, maar tis toch echt de schuld van de hackers, denk ik zo.
Verwijderd
jammer dat we nu niet online kunnen spelen, maar van mij mogen de mensen bij sony rustig de tijd nemen hoor. als het daarna maar weer goed werkt, wat is nou een weekje niet online gamen in een mensen leven? zie op andere fora veel mensen boos zijn, razen en tieren maar bij sony zelf zullen ze het ook wel geen pretje vinden dat het zo moet gaan.
maarja, was een mooie kans om wat single player games uit te spelen =D
Ik zou werkelijk niet weten wat jij niet begrijpt aan die zin.

Reken maar dat ze bij Sony zelf ook niet blij zijn. Natuurlijk, in eerste instantie zijn "de hackers" hier schuldig aan. Maar dat het netwerk over de hele wereld nu al 5 dagen volledig offline is, dat is natuurlijk volledig aan Sony zelf te wijten. Het netwerk is blijkbaar nogal kwetsbaar en, als we de berichten mogen geloven, was het een zeer serieuze inbraak op PSN. Zo serieus zelfs dat Sony geen vertrouwen meer had in de architectuur van hun eigen netwerk. Dan ga je wel afvragen waar het mis is gegaan bij Sony en dat zullen ze zelf ook zeker nog gaan uitzoeken.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 00:06:
jammer dat we nu niet online kunnen spelen, maar van mij mogen de mensen bij sony rustig de tijd nemen hoor. als het daarna maar weer goed werkt, wat is nou een weekje niet online gamen in een mensen leven? zie op andere fora veel mensen boos zijn, razen en tieren maar bij sony zelf zullen ze het ook wel geen pretje vinden dat het zo moet gaan.
Daar komt nog bij dat Sony amper informatie naar buiten brengt en geen enkele indicatie geeft over wanneer PSN weer online is, wat natuurlijk enorm mee werkt aan de irritatie die bij veel mensen heerst.
Verwijderd
Er ging een gerucht dat de hackers misschien probeerde om geld van sony over te storten naar de accounts van gebruikers. Verder denk ik dat je je zoiezo niet druk hoeft te maken over je cc gegevens, want hoe triest ze ook zijn en hoe dom hun redenen ook zijn. Ze zijn volgensmij echt niet uit op geld jatten van gebruikers.
Verwijderd
@Cortex:
Ben het met je eens, vooral dat ze niet laten weten hoe lang het nog gaat duren is irritant. Ze kunnen toch best aangeven (bij benadering) hoe lang het nog gaat duren?
Dat PSN gratis is maakt niet uit, het maakt deel uit van een groot aantal games dus het hoort gewoon te werken en geen week plat te liggen. Blijkbaar heeft Sony in het verleden een hele grote fout gemaakt als het nu zolang duurt.
Ben het met je eens, vooral dat ze niet laten weten hoe lang het nog gaat duren is irritant. Ze kunnen toch best aangeven (bij benadering) hoe lang het nog gaat duren?
Dat PSN gratis is maakt niet uit, het maakt deel uit van een groot aantal games dus het hoort gewoon te werken en geen week plat te liggen. Blijkbaar heeft Sony in het verleden een hele grote fout gemaakt als het nu zolang duurt.
Wat dit betreft boeit dit ook niet meer voor het zelfde geld had dit ook eerder kunnen gebeuren of later vooral als er echt een heel gevoelige Exploid in zit/zat.Dirk149 schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:47:
Had door de huidige groep hackers kunnen doen of een andere het maakt gewoon niks uit.
Voor het zelfde is MS Xbox Live straks de dupe?!
Ben benieuwd wanneer de problemen zijn opgelost. Sony mag wel iets ter compensatie doen
Beetje credits in de PSN storechimera2 schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:12:
Ben benieuwd wanneer de problemen zijn opgelost. Sony mag wel iets ter compensatie doen
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Betreft Compensatie gratis plus subscritipie ( Uncharted 3 beta )
Gruwelijke crosspost, maar je zit er niet ver naast denk ik:Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 07:00:
Er ging een gerucht dat de hackers misschien probeerde om geld van sony over te storten naar de accounts van gebruikers. Verder denk ik dat je je zoiezo niet druk hoeft te maken over je cc gegevens, want hoe triest ze ook zijn en hoe dom hun redenen ook zijn. Ze zijn volgensmij echt niet uit op geld jatten van gebruikers.
Mijn reactie op nieuwsbericht Frontpage
PSN: Leech1984
Het begint er wel steeds meer op te lijken dat dit inderdaad de oorzaak is. Die link die ik postte van PSU.com ging ook in deze richting. En dan begin ik toch steeds meer het gevoel te krijgen dat vooral Sony grote fouten heeft gemaakt. Dit had nooit mogelijk moeten zijn, maar zo slecht was het dus beveiligd.leech1984 schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:24:
[...]
Gruwelijke crosspost, maar je zit er niet ver naast denk ik:
Mijn reactie op nieuwsbericht Frontpage
Ondertussen is de kans dat PSN vandaag online komt heel klein en vanaf morgen heb ik geen tijd meer om te gamen.
Ik denk dat de kans dat PSN online komt binnen afzienbare tijd überhaubt klein is, aangezien er bijna geen enkele berichtgeving is.
Dat er problemen zijn vind ik nog tot daar aan toe, maar je gebruiker niet informeren vind ik eigenlijk kwalijker (Of in ieder geval niet frequent).
Dat er problemen zijn vind ik nog tot daar aan toe, maar je gebruiker niet informeren vind ik eigenlijk kwalijker (Of in ieder geval niet frequent).
Volgens PSX-sense, is het de bedoeling dat PSN morgen weer online gaat.
Of dat haalbaar is, is de vraag.
Of dat haalbaar is, is de vraag.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Overigens wel knap dat ze helemaal tot op developers level gekomen zijn dan, met kraken van PSN.
Dan heb je het ook over zo'n brak site die alles kopieert hè. Dat is een van de geruchten, maar ik denk dat het eind deze week wordt.
Vooral voor Plus leden hoop ik dat er uberhaupt een compensatie komt. Wij (als Plus leden) betalen tenminste voor service die wij momenteel niet ontvangen.
Gaat hem niet worden morgen.
PlayStationEU PlayStation Blog EU
We're trying to get an update and ETA of when #PSN will be back online, but we're afraid there is no new info. Will tweet when there is.
13 minutes ago
Verwijderd
Estimated Time of ArrivalFerdiV schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:29:
Dank u! Als je hier kijkt staat dat er nog niet op een of andere manier.
Het is te hopen dat ze vandaag nog een datum doorgeven dan! Wat is ETA eigenlijk?
Oftewel geschatte tijd dat ze het verwachten
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 15:42 ]
Als ze dat niet kunnen dan kun je er nog wel een aantal dagen bij optellen.
Als ze een eta geven zal het zeker nog wel +24uur duren voordat het echt draait.
Ze zullen niet zeggen het duurt nu nog 4 uur, anders hadden ze die eta wel gegeven.
Als ze een eta geven zal het zeker nog wel +24uur duren voordat het echt draait.
Ze zullen niet zeggen het duurt nu nog 4 uur, anders hadden ze die eta wel gegeven.
Burp
http://blog.us.playstation.com/2011/04/25/psn-update/
I know you are waiting for additional information on when PlayStation Network and Qriocity services will be online. Unfortunately, I don’t have an update or timeframe to share at this point in time.
As we previously noted, this is a time intensive process and we’re working to get them back online quickly. We’ll keep you updated with information as it becomes available. We once again thank you for your patience.
Ik kan het mishebben hoor, maar wordt het voor Sony na 4 dagen niet eens tijd om mensen te vertellen of hun (creditcard) gegevens gevaar lopen?
Ik denk dat veel mensen helemaal niet zitten te wachten op 'updates' zoals: "we weten nog steeds niets, bedankt voor je geduld". Dat PSN down is en dat Sony er aan werkt weten we nu wel, maar hoe zit het met onze privacy? Die vragen worden echter genegeerd... Eens in de 12 uur krijgen we een nutteloze update, lijkt me dat ze daar toch ook wel even een update tussen kunnen proppen over creditcard info e.d.?
Als ik creditcard gegevens op mijn profiel had staan, dan zou het me werkelijk niets kunnen schelen wanneer PSN weer online is. Zou eerst willen weten of mijn gegevens uberhaupt nog wel veilig zijn.
Ik denk dat veel mensen helemaal niet zitten te wachten op 'updates' zoals: "we weten nog steeds niets, bedankt voor je geduld". Dat PSN down is en dat Sony er aan werkt weten we nu wel, maar hoe zit het met onze privacy? Die vragen worden echter genegeerd... Eens in de 12 uur krijgen we een nutteloze update, lijkt me dat ze daar toch ook wel even een update tussen kunnen proppen over creditcard info e.d.?
Als ik creditcard gegevens op mijn profiel had staan, dan zou het me werkelijk niets kunnen schelen wanneer PSN weer online is. Zou eerst willen weten of mijn gegevens uberhaupt nog wel veilig zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Wizz15 op 25-04-2011 18:07 ]
PSN: RikBruil | BFBC2 stats
http://kotaku.com/#!57953...it-card-number-was-stolenWizz15 schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:05:
Ik kan het mishebben hoor, maar wordt het voor Sony na 4 dagen niet eens tijd om mensen te vertellen of hun (creditcard) gegevens gevaar lopen?
[ Voor 83% gewijzigd door Sander H op 25-04-2011 19:06 ]
Als ze psn 'from te scratch' gaan bouwen, dan wilt dat dan hopelijk toch niet zeggen dat we ons account en/of vriendenlijst kwijt zijn ?
Al doende leert men, al draaiende keert men.
Je account & vriendenlijst worden niet verwijderd.freddy0519 schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:25:
Als ze psn 'from te scratch' gaan bouwen, dan wilt dat dan hopelijk toch niet zeggen dat we ons account en/of vriendenlijst kwijt zijn ?
Verwijderd
Zitten er nou serieus nog steeds mensen te janken om hun creditcard gegevens?! Blokkeer um dan lekker als je het niet vertrouwd.
En verder gok ik dat het nog wel minimaal een week gaat duren. Vanochtend MW2 weer is uitgespeeld. Morgen maar is ff GTA IV aanschaffen heb ik weer wat te doen.
En verder gok ik dat het nog wel minimaal een week gaat duren. Vanochtend MW2 weer is uitgespeeld. Morgen maar is ff GTA IV aanschaffen heb ik weer wat te doen.
Ruim vier dagen is het PlayStation Network al offline en het lijkt er op dat daar zeker een vijfde dag bij gaat komen. Maar wanneer kunnen we nou eindelijk terug online?
Gisteren meldden we jullie dat een werknemer van Sony schatte dat we vandaag terug online zouden kunnen gaan, de kans dat dit echter nog gebeurt is enorm klein. Een vertegenwoordiger van Sony heeft nu gemeld dat ze proberen het PSN morgen weer online te zetten. Dit wil echter niet zeggen dat dit 100% zeker ook zal zal gebeuren. Hij vertelde eveneens dat hij begrijpt dat veel mensen terug online willen, maar dat Sony echt met volle macht aan dit probleem aan het werken is.
"I know there’s a lot of disappointed gamers out there, but people don’t realise how much issues like this affect the people behind the scenes too. The amount of man-hours that has gone into restoring the [PlayStation Network] asap is practically insane."
Vertaling
"Ik weet dat er een hoop teleurgestelde gamers zijn, maar mensen realiseren zich niet hoeveel problemen zich voordoen bij de mensen achter de schermen. Het aantal manuren dat in het herstellen van het PSN is gestopt, is werkelijk waanzinnig."
Gisteren meldden we jullie dat een werknemer van Sony schatte dat we vandaag terug online zouden kunnen gaan, de kans dat dit echter nog gebeurt is enorm klein. Een vertegenwoordiger van Sony heeft nu gemeld dat ze proberen het PSN morgen weer online te zetten. Dit wil echter niet zeggen dat dit 100% zeker ook zal zal gebeuren. Hij vertelde eveneens dat hij begrijpt dat veel mensen terug online willen, maar dat Sony echt met volle macht aan dit probleem aan het werken is.
"I know there’s a lot of disappointed gamers out there, but people don’t realise how much issues like this affect the people behind the scenes too. The amount of man-hours that has gone into restoring the [PlayStation Network] asap is practically insane."
Vertaling
"Ik weet dat er een hoop teleurgestelde gamers zijn, maar mensen realiseren zich niet hoeveel problemen zich voordoen bij de mensen achter de schermen. Het aantal manuren dat in het herstellen van het PSN is gestopt, is werkelijk waanzinnig."
Kan Sony dan niet games direct linken aan de servers van de game? Psn kan ik wel een aantal weken missen maar het online spelen niet. Demo's downloaden etc boeit me niet zo veel. Daarnaast neem ik aan dat er voor plus members wel een compensatie zal volgen want zij betalen immers voor een dienst die niet bereikbaar is.
Als je auto je veiligheid in gevaar brengt wil je toch ook dat ze hem 100% fixen...
Dan zeg je niet: Oh, doe alleen dat maar dan kan ik tenminste nog rijden.
Misschien slechte vergelijking, maar van mij mogen ze alle tijd nemen die ze nodig hebben om de boel weer in orde te krijgen.
Als het inderdaad door hackers komt: waarom zou je zoiets doen? Zielige figuren zijn het...
Dan zeg je niet: Oh, doe alleen dat maar dan kan ik tenminste nog rijden.
Misschien slechte vergelijking, maar van mij mogen ze alle tijd nemen die ze nodig hebben om de boel weer in orde te krijgen.
Als het inderdaad door hackers komt: waarom zou je zoiets doen? Zielige figuren zijn het...
ben benieuwd vind het gewoon vervelend. Heb Portal 2 gekocht en ik zou het op zich wel graag even op m'n PC en MBP willen proberen, en natuurlijk wel even de coop proberen. Maar goed niets aan te doen.
This is the Way.
Laatste gerucht is dat PSN offline moest omdat er een nieuwe CFW is waarmee je alles gratis uit de PSN store kon downloaden/stelen.
http://www.joystiq.com/20...d-free-psn-downloads-for/
http://www.reddit.com/r/g..._at_psxscenecom_the_real/
[ Voor 35% gewijzigd door Ike. op 26-04-2011 00:52 ]
We wachten rustig af. Eerlijk gezegd heb ik de laatste paar weken m'n PS3 niet aan gehad, mede vanwege het prachtige weer. Ze kunnen het beter goed fixen, voordat ze PSN weer online gooien. Bedankt hackers..
Vol verwachting klopt mijn hart...
Zul je net zien dat PSN vanavond online gaat, net als ik de rest van de week moet werken!
Niet dat ik niet genoten heb van het goede weertje, ik heb gewoon me dagelijkse shotje COD nodig...:D
Zul je net zien dat PSN vanavond online gaat, net als ik de rest van de week moet werken!
Niet dat ik niet genoten heb van het goede weertje, ik heb gewoon me dagelijkse shotje COD nodig...:D
Dit lijkt me 100% aannemelijk (mede door Sony's huidige krampachtige reactie) en sluit ook perfect aan bij het nieuws van 2 maand geleden:Ike. schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:44:
Laatste gerucht is dat PSN offline moest omdat er een nieuwe CFW is waarmee je alles gratis uit de PSN store kon downloaden/stelen.
Het nieuws van toen:
nieuws: Sony deelt bans uit aan gebruikers met gekraakte PS3Ondertussen claimt een hacker, die anoniem wenst te blijven, dat hij het netwerkverkeer tussen de PlayStation 3-consoles en het PlayStation Netwerk heeft ontsleuteld en in de data-uitwisseling opmerkelijke zaken tegenkwam. Zo zou een PS3 persoonsgegevens, waaronder creditcardnummers, in plain text naar de servers van Sony sturen. Bij elke nieuwe PSN-aanmelding zou deze informatie worden bijgewerkt.
Lees mijn linkje op de vorige pagina even:SidewalkSuper schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:43:
[...]
Dit lijkt me 100% aannemelijk (mede door Sony's huidige krampachtige reactie) en sluit ook perfect aan bij het nieuws van vorige maand:
Het nieuws van toen:
[...]
nieuws: Sony deelt bans uit aan gebruikers met gekraakte PS3
Klik hier
Ze gebruiken de CC van Sony, niet die van gebruikers.
Dat komt omdat Sony deze automatisch invult wanneer je een dev account aanmaakt.
PSN: Leech1984
Ah ik zie dat je bericht idd al het gerucht meldde.
Heb het alleen ook niet over CC van gebruikers die gestolen worden, alleen over dat dat gerucht heel goed onderbouwd kan worden.
Heb het alleen ook niet over CC van gebruikers die gestolen worden, alleen over dat dat gerucht heel goed onderbouwd kan worden.
Sony vreest dat er gegevens gestolen zijn, ik zou als ik jullie was voor de zekerheid je credit card blokkeren...baat het niet schaadt het niet.
ik heb trouwens echt het idee dat sony dit mega veel geld gaat kosten.
Je hebt bijv.
Sponsors van home welke nu geen 'bezoekers / views' hebben
Bedrijven die een app / game hebben waar maandelijks voor betaald moet worden
Playstation plus leden hebben ook wel enige inbreng
Mensen die een xbox hebben en een ps3 en de komende tijd alle games alleen nog maar voor de xbox kopen
Je hebt bijv.
Sponsors van home welke nu geen 'bezoekers / views' hebben
Bedrijven die een app / game hebben waar maandelijks voor betaald moet worden
Playstation plus leden hebben ook wel enige inbreng
Mensen die een xbox hebben en een ps3 en de komende tijd alle games alleen nog maar voor de xbox kopen
Burp
Waarom zou je dat doen?Cubic X schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:36:
Sony vreest dat er gegevens gestolen zijn, ik zou als ik jullie was voor de zekerheid je credit card blokkeren...baat het niet schaadt het niet.
Als de gegevens gestolen zijn wordt de kaart netjes geblokkeerd door de uitgevende instantie. Zij nemen contact op en sturen direct een nieuwe kaart.
De kaart voor de lol blokkeren zorgt alleen maar dat jij hem niet kan gebruiken. Wat schiet je daar mee op?
Dat is natuurlijk geen echte credit card maar een nummertje dat alleen in de dev omgeving zou moeten werken.SidewalkSuper schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:01:
Ah ik zie dat je bericht idd al het gerucht meldde.
Enfin Sony deed al vele malen minder aan security op PSN vergeleken met de concurrentie. Dat zal nu wel opgeschroefd worden.
[ Voor 33% gewijzigd door Stewie! op 26-04-2011 10:40 ]
Security? Sony heeft geen enkele security op het PSN ingebouwd, dat was al duidelijk.
Het probleem is dus, dat ze dit nu als een malle moeten inbouwen.
Hadden ze eigenlijk al veel eerder moeten doen, gelijk in januari op z'n minst.
Nu het toch al een aantal dagen eruit ligt, heb ik liever dat ze het nu goed doen en wat langer wachten met het online zetten van psn. Ik zou het veel schadelijker vinden wanneer psn weer online komt en een dag later weer down gehaald zou worden omdat het toch niet helemaal aan de eisen voldoet.
Beetje kort door de bocht en lekker hypend op de angst hoor die post, maar het ZOU kunnen idd.
Ik ga er niet van uit.
Ik ga er niet van uit.
Dit bericht werd de 24e gezet op psnblog
Dit werd de 24ste al gepost:
Latest Update for PSN/Qriocity Services
We sincerely regret that PlayStation Network and Qriocity services have been suspended, and we are working around the clock to bring them both back online. Our efforts to resolve this matter involve re-building our system to further strengthen our network infrastructure. Though this task is time-consuming, we decided it was worth the time necessary to provide the system with additional security.
We thank you for your patience to date and ask for a little more while we move towards completion of this project. We will continue to give you updates as they become available.
-----------------
rebuilding, dat duurt toch wel een maandje, security heb je er toch niet in 1 week inzitten?
Dit werd de 24ste al gepost:
Latest Update for PSN/Qriocity Services
We sincerely regret that PlayStation Network and Qriocity services have been suspended, and we are working around the clock to bring them both back online. Our efforts to resolve this matter involve re-building our system to further strengthen our network infrastructure. Though this task is time-consuming, we decided it was worth the time necessary to provide the system with additional security.
We thank you for your patience to date and ask for a little more while we move towards completion of this project. We will continue to give you updates as they become available.
-----------------
rebuilding, dat duurt toch wel een maandje, security heb je er toch niet in 1 week inzitten?
Burp
Ik heb meerdere malen wat gekocht in de PSN store met m'n CC, maar verwijderde na aankoop ook altijd weer m'n CC gegevens (via accountbeheer). Zouden mijn CC gegevens dan toch nog ergens in de systemen van Sony staan? (en dus gestolen kunnen zijn)
[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 26-04-2011 12:36 ]
Ik ken de serverkant van PSN vrij goed - wij beheren enkele duizenden Playstation wereldwijd servers - PSN is wel degelijk beveiligd, echter minder goed en minder strict dat de concurrentie dat heeft.SidewalkSuper schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:11:
Security? Sony heeft geen enkele security op het PSN ingebouwd, dat was al duidelijk.
Mocht je CC gekraakt zijn dan regelt je creditkaart uitgever dat alles goed komt. Dit kost je geen cent, geen telefoontje, niets. Deze service zit standaard bij elke CC die daarom veel veiliger is dan PIN. Elke keer de gegevens verwijderen is alleen maar extra werk voor jou in dit geval.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:34:
Ik heb meerdere malen wat gekocht in de PSN store met m'n CC, maar verwijderde na aankoop ook altijd weer m'n CC gegevens (via accountbeheer). Zouden mijn CC gegevens dan toch nog ergens in de systemen van Sony staan? (en dus gestolen kunnen zijn)
@stewie als jij dit zo allemaal hoort hoe lang gok je dan dat ze eruit liggen?
Ik heb echt een idee dat het een kwestie is van nog +/- 2 weken.
Als ze sneller online kunnen hadden ze toch allang een eta afgegeven?
Ik heb echt een idee dat het een kwestie is van nog +/- 2 weken.
Als ze sneller online kunnen hadden ze toch allang een eta afgegeven?
Burp
Ik heb geen idee, ze zijn nu helemaal gesloten, komt geen woord naar buiten op die blog berichtjes na.
@Stewie Ik stel het natuurlijk een beetje gechargeerd, maar dat bedoel ik dus inderdaad.
Het is gewoon nooit goed geregeld, er zit een vrij basale security op, maar veel verder komt het ook niet.
Het is gewoon nooit goed geregeld, er zit een vrij basale security op, maar veel verder komt het ook niet.
Verwijderd
En die blog berichtjes vertellen je alleen maar dat ze niks weten. 7 dagen en niks weten = best knap
Nadat ik had vernomen dat de CC gegevens onversleuteld door werden verstuurd heb ik toch mijn gegevens maar weer verwijderd. Dan maar weer opnieuw invullen als ik iets koop.Stewie! schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:42:
[...]
Mocht je CC gekraakt zijn dan regelt je creditkaart uitgever dat alles goed komt. Dit kost je geen cent, geen telefoontje, niets. Deze service zit standaard bij elke CC die daarom veel veiliger is dan PIN. Elke keer de gegevens verwijderen is alleen maar extra werk voor jou in dit geval.
Met die redenatie spreek je jezelf tegen: als de versturing onversleuteld is, waarom dan bij elke transactie de CC gegevens opnieuw versturen?Dj-sannieboy schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:44:
[...]
Nadat ik had vernomen dat de CC gegevens onversleuteld door werden verstuurd heb ik toch mijn gegevens maar weer verwijderd. Dan maar weer opnieuw invullen als ik iets koop.
Als ze er al staan, worden ze ook maar eenmaal verstuurd: op het moment van invoeren.
Maar PSN-verkeer is toch versleuteld? Na decoderen hebben ze die gegevens gevonden, dus ergens is er iets beveiligd.
PSN: Shiver23
Gewoon https, wat in dit geval relatief simpel te omzeilen is als men dat zou willen
Sony maakt inderdaad vooral gebruik van SSL. Ik weet niet of het SSL verkeer zelf snel te kraken is, gezien de certificaten en codering. Man in the middle bij iemand thuis kan nog, maar zeker niets grootschalig.
Daarom geloof ik ook niet gelijk de berichten dat er accountinformatie (naw / cc) van mensen "op straat" zou liggen, dan moet er nog meer lek zijn.
ik denk toch echt dat het ligt aan de custom firmware van rebug.. icm het leeghalen van de PSN store voor noppes. kost de game developers + Sony gewoon een hoop centen als ze die "hack" bruikbaar laten.
Van nieuws: Sony deelt bans uit aan gebruikers met gekraakte PS3Stewie! schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:58:
[...]
Met die redenatie spreek je jezelf tegen: als de versturing onversleuteld is, waarom dan bij elke transactie de CC gegevens opnieuw versturen?
Als ze er al staan, worden ze ook maar eenmaal verstuurd: op het moment van invoeren.
Ondertussen claimt een hacker, die anoniem wenst te blijven, dat hij het netwerkverkeer tussen de PlayStation 3-consoles en het PlayStation Netwerk heeft ontsleuteld en in de data-uitwisseling opmerkelijke zaken tegenkwam. Zo zou een PS3 persoonsgegevens, waaronder creditcardnummers, in plain text naar de servers van Sony sturen. Bij elke nieuwe PSN-aanmelding zou deze informatie worden bijgewerkt.
De gegevens worden dus bij elke nieuwe PSN-aanmelding bijgewerkt en dat is de reden dat ik toen besloten heb mijn CC gegevens te verwijderen na een aankoop.
Oud nieuwsDj-sannieboy schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:32:
[...]
Van nieuws: Sony deelt bans uit aan gebruikers met gekraakte PS3
Ondertussen claimt een hacker, die anoniem wenst te blijven, dat hij het netwerkverkeer tussen de PlayStation 3-consoles en het PlayStation Netwerk heeft ontsleuteld en in de data-uitwisseling opmerkelijke zaken tegenkwam. Zo zou een PS3 persoonsgegevens, waaronder creditcardnummers, in plain text naar de servers van Sony sturen. Bij elke nieuwe PSN-aanmelding zou deze informatie worden bijgewerkt.
De gegevens worden dus bij elke nieuwe PSN-aanmelding bijgewerkt en dat is de reden dat ik toen besloten heb mijn CC gegevens te verwijderen na een aankoop.

Maargoed is inderdaad een kwalijke zaak, een van de redenen dat ik PSN kaartjes gebruik.
Was ook niet als 'nieuws' bedoeld, vandaar de quoteSL65 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:55:
[...]
Oud nieuwshttp://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35548732
Maargoed is inderdaad een kwalijke zaak, een van de redenen dat ik PSN kaartjes gebruik.
Verwijderd
dat ze maar is weer een update geven.
ze zijden toch 2 dagen vorige week? en nu is het al bijna een week!
kom op, ik wil MP spelen!, ik heb alle singels nu al uitgespeeld.
ze zijden toch 2 dagen vorige week? en nu is het al bijna een week!
kom op, ik wil MP spelen!, ik heb alle singels nu al uitgespeeld.
PSN-store volledig gratis na een ps3 jailbreak
klinkt als een iOS Jailbreak
klinkt als een iOS Jailbreak
Al doende leert men, al draaiende keert men.
Verwijderd
Hier komt SCE Denemarken net mee :
http://www.facebook.com/S...ark/posts/156526554410085
Met google translate vertaald naar :
SCEE zal een e-mail vindt out te sturen naar alle PSN-gebruikers. PSN werd onderworpen aan een aanval door een externe hacker militie en SCEE zelf hebben genomen van de PSN voor meer schade werd gedaan. Wanneer sturen we e-mail naar meer dan 77 miljoen gebruikers, kan er enige tijd voordat iedereen ontvangt.
SCEE zal een e-mail vindt out te sturen naar alle PSN-gebruikers. PSN werd onderworpen aan een aanval door een externe hacker militie en SCEE zelf hebben genomen van de PSN voor meer schade werd gedaan. Wanneer sturen we e-mail naar meer dan 77 miljoen gebruikers, kan er enige tijd voordat iedereen ontvangt.
Wat is het nut van zo'n email? Ik heb liever dat ze psn zo snel mogelijk online zetten dan een mailtjeVerwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:18:
Hier komt SCE Denemarken net mee :
InformerenVibravis schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:30:
[...]
Wat is het nut van zo'n email? Ik heb liever dat ze psn zo snel mogelijk online zetten dan een mailtje
Verwijderd
Iedereen zit toch te zeuren dat ze niet goed geïnformeerd word.
Gaan ze daluk een persoonlijke mail naar iedereen sturen ist weer nie goed zkr haha mooi toch dat NL volk alleen maar klagen
Gaan ze daluk een persoonlijke mail naar iedereen sturen ist weer nie goed zkr haha mooi toch dat NL volk alleen maar klagen

Ga ik vanuit maar Sony zegt steeds niets nieuws te hebben dus een mail met geen nieuws heeft geen nut. Sony heeft zijn/haar kans gehad om gebruikers te informeren. Als ik mijn zaak op slot doe dan wacht ik niet een week met informatie. Gebruikers hebben recht op juiste informatie en dat heeft Sony helaas niet gedaan. Ondanks dat ik zeer teleurgesteld ben in Sony zal ik niet mijn ps3 verkopen en een xdoos kopen. Ik geloof in de kwaliteit van de ps3 (deze draait al vanaf de introductie perfect) maar ik geloof helaas niet meer in de veiligheid van psn.PWM schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:41:
[...]
InformerenNiet iedereen heeft in de gaten wat er gaande is, en niet iedereen houdt het nieuws in de gaten. Ik neem ook aan dat het team wat deze mail verzorgt een andere is, dan die opnieuw PSN in de lucht aan het slingeren is
Beter goed en alles oplossen dan half maar dagen lang offline is wel erg lang voor zijn groot iets als de
ps3
Hoop eigenlijk dat ze de game servers los gaan koppelen van het playstation network.
Bij de ps3 store etc is natuurlijk veel meer gemoeid.
Denk dat de meeste het minder boeit als dat plat ligt.
ps3
Hoop eigenlijk dat ze de game servers los gaan koppelen van het playstation network.
Bij de ps3 store etc is natuurlijk veel meer gemoeid.
Denk dat de meeste het minder boeit als dat plat ligt.
http://blog.eu.playstatio...nqriocity-service-update/
Oei oei oei.... Niet goed.Valued PlayStation Network/Qriocity Customer,
We have discovered that between April 17 and April 19, 2011, certain PlayStation Network and Qriocity service user account information was compromised in connection with an illegal and unauthorized intrusion into our network. In response to this intrusion, we have:
1) Temporarily turned off PlayStation Network and Qriocity services;
2) Engaged an outside, recognized security firm to conduct a full and complete investigation into what happened; and
3) Quickly taken steps to enhance security and strengthen our network infrastructure by re-building our system to provide you with greater protection of your personal information.
We greatly appreciate your patience, understanding and goodwill as we do whatever it takes to resolve these issues as quickly and efficiently as practicable.
Although we are still investigating the details of this incident, we believe that an unauthorized person has obtained the following information that you provided: name, address (city, state/province, zip or postal code), country, email address, birthdate, PlayStation Network/Qriocity passwords and login, and handle/PSN online ID. It is also possible that your profile data, including purchase history and billing address (city, state, zip), and your PlayStation Network/Qriocity password security answers may have been obtained. If you have authorized a sub-account for your dependent, the same data with respect to your dependent may have been obtained. While there is no evidence that credit card data was taken at this time, we cannot rule out the possibility. If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, to be on the safe side we are advising you that your credit card number (excluding security code) and expiration date may also have been obtained.
For your security, we encourage you to be especially aware of email, telephone, and postal mail scams that ask for personal or sensitive information. Sony will not contact you in any way, including by email, asking for your credit card number, social security, tax identification or similar number or other personally identifiable information. If you are asked for this information, you can be confident Sony is not the entity asking. When the PlayStation Network and Qriocity services are fully restored, we strongly recommend that you log on and change your password. Additionally, if you use your PlayStation Network or Qriocity user name or password for other unrelated services or accounts, we strongly recommend that you change them, as well.
To protect against possible identity theft or other financial loss, we encourage you to remain vigilant to review your account statements and to monitor your credit or similar types of reports.
We thank you for your patience as we complete our investigation of this incident, and we regret any inconvenience. Our teams are working around the clock on this, and services will be restored as soon as possible. Sony takes information protection very seriously and will continue to work to ensure that additional measures are taken to protect personally identifiable information. Providing quality and secure entertainment services to our customers is our utmost priority. Please check www.eu.playstation.com/psnoutage should you have any additional questions.
Sincerely,
Sony Network Entertainment and Sony Computer Entertainment Teams
Sony Network Entertainment Europe Limited (formerly known as PlayStation Network Europe Limited) is a subsidiary of Sony Computer Entertainment Europe Limited the data controller for PlayStation Network/Qriocity personal data.
Lees ik het nou goed? Ze hebben redenen te denken dat zo'n beetje alle gegevens op straat liggen behalve de CC gegevens.
Lijk mij raar dat een hacker alle gegevens pakt behalve CC. Alles ging volgens mij toch al onversleuteld over het lijntje (Heb ik ergens gelezen) dus dan zou je zeggen als ze factuuradressen e.d. hebben dat ze ook de CC gegevens hebben.
Maar goed, niet alles wat op internet staat is natuurlijk waar. Ik vraag me alleen af waarom ze denken dat de CC gegevens niet benaderbaar zijn geweest. Zouden ze die toch anders / versleuteld opslaan?
Lijk mij raar dat een hacker alle gegevens pakt behalve CC. Alles ging volgens mij toch al onversleuteld over het lijntje (Heb ik ergens gelezen) dus dan zou je zeggen als ze factuuradressen e.d. hebben dat ze ook de CC gegevens hebben.
Maar goed, niet alles wat op internet staat is natuurlijk waar. Ik vraag me alleen af waarom ze denken dat de CC gegevens niet benaderbaar zijn geweest. Zouden ze die toch anders / versleuteld opslaan?
[ Voor 22% gewijzigd door RedHat op 26-04-2011 22:14 ]
Ja, zo lees ik het ook. En ze kunnen niet met zekerheid zeggen dat de CC gegevens er ook niet tussen zatenRedHat schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:12:
Lees ik het nou goed? Ze hebben redenen te denken dat zo'n beetje alle gegevens op straat liggen behalve de CC gegevens.
While there is no evidence that credit card data was taken at this time, we cannot rule out the possibility. If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, to be on the safe side we are advising you that your credit card number (excluding security code) and expiration date may also have been obtained.
Let op:
~~~[html]Dit topic heeft een recordaantal posts waarin vragen worden gesteld die allang beantwoord zijn. Ook informatie wordt dubbel of driedubbel gepost.
Voordat je iets post, kijk eerst even of het al bekend is.~~~[/html]
~~~[html]Dit topic heeft een recordaantal posts waarin vragen worden gesteld die allang beantwoord zijn. Ook informatie wordt dubbel of driedubbel gepost.
Voordat je iets post, kijk eerst even of het al bekend is.~~~[/html]