De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.780 views

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-11 21:37
Wat heb ik een schijthekel aan klanten die niet weten wat ze willen.

Begin november: "onze ontwerper heeft je een psd-bestand gestuurd, houd je daar zoveel mogelijk aan!"
Eind november: "tututut, dit ziet er niet zo uit als in het ontwerp wat we je gestuurd hebben!"
Midden December(halve maand voor opleverdatum) krijg ik dan een mail met een aardig aantal dingen die ze in de UI gewijzigd willen hebben. Terwijl die rechtstreeks uit het psd-bestand van hun ontwerper waren overgenomen. 8)7

Grmbl. :(

offtopic:
en dan heb ik het nog niet eens over de frustratie die ik heb opgelopen bij het implementeren van een MapView in een Tab, in Android.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
gerrymeistah schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 00:36:

...

offtopic:
en dan heb ik het nog niet eens over de frustratie die ik heb opgelopen bij het implementeren van een MapView in een Tab, in Android.
* RobIII bekijkt even gerrymeistah's profiel en denkt "Get used to it". Als dit je vak is (of moet gaan worden): wen er maar aan ;) Ik heb in mijn "carrière" maar bar weinig klanten meegemaakt die gaandeweg een project bij hun initiële ontwerp bleven. En in 50 to 75% van de gevallen kun je er zelfs van op aan dat het eindproduct in de verste verte niet lijkt op wat voor beeld je (en de klant) had na een eerste gesprek.
Moet wel bijgezegd dat 't nogal scheelt wat je klandizie is; is dat de bakker op de hoek of een multinational...
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:12:
hier even op het forum gepost, niemand die een correct antwoord gaf omdat ze de vraag niet lazen
Meen je honestly dat 't überhaupt een topic waard was? Je kunt wel "volgens openSSH standaarden" een "java SSH parser" schrijven en aan een "client-server applicatie" werken maar iets basics als dit lukt niet?

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
static void Main(string[] args)
{
    //Ik heb een rij: 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 waarbij het volgende element word berekend door (element % 5) + 1 te doen
    for (int i = 0; i < 20; i++)
        Console.Write((i % 5) + 1);
    Console.WriteLine();

//nu mijn vraag is, is er ook zoiets voor van 5 4 3 2 1 5 4 3 2 1 te doen? Ik heb het gezocht, maar kan er momenteel niet opkomen...
    for (int i = 0; i < 20; i++)
        Console.Write(5 - (i % 5));
    Console.WriteLine(); 

Console.WriteLine("Booyah!");
    Console.ReadKey();
}

12345123451234512345
54321543215432154321
Booyah!

En als dat niet is wat je bedoelt moet je niet klagen "omdat ze de vraag niet lazen" maar voortaan beter je probleem uitleggen ;)

[edit]
Post 9001 in dit topic *O* It's We're over 9000!!!!

[ Voor 76% gewijzigd door RobIII op 18-12-2010 01:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
RobIII schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 00:43:
[...]

* RobIII bekijkt even gerrymeistah's profiel en denkt "Get used to it". Als dit je vak is (of moet gaan worden): wen er maar aan ;) Ik heb in mijn "carrière" maar bar weinig klanten meegemaakt die gaandeweg een project bij hun initiële ontwerp bleven. En in 50 to 75% van de gevallen kun je er zelfs van op aan dat het eindproduct in de verste verte niet lijkt op wat voor beeld je (en de klant) had na een eerste gesprek.
Och, als de klant iets wilt waarvan ik denk :? dan leg ik gewoon netjes uit wat de 'beste' manier is waarna ze het uiteindelijk met me eens zijn en mij maar m'n gang laten gaan :+

Dat is wel voor kleine bedrijfjes though, die gaan er vanuit dat jij meer weet dan zij.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Avalaxy schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 01:07:
Och, als de klant iets wilt waarvan ik denk :? dan leg ik gewoon netjes uit wat de 'beste' manier is waarna ze het uiteindelijk met me eens zijn en mij maar m'n gang laten gaan :+
Dat is dan ook je taak. Maar dan hou je nog altijd eigenwijze knuppels. Maar die rekende ik dan altijd 't "told you so"-tarief :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Gimmeabrake
Achja, dit is maar een bijbaantje. Ben tussendoor al met een paar vrienden een bedrijfje op te richten om Android apps/games te gaan schrijven. Geen zeurende klanten meer, makkelijker rekening houden met tentamens/projecten, en als het inkomen tegenvalt is dat onze eigen schuld. Als studenten hebben we het voordeel dat we tijd kunnen investeren, we kunnen best een paar maanden met wat minder inkomen. Dat kunnen de werkenden onder ons zich niet zomaar permiteren :)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:44

Dido

heforshe

Moet wel bijgezegd dat 't nogal scheelt wat je klandizie is; is dat de bakker op de hoek of een multinational...
Dat maakt inderdaad nogal uit: in beide gevallen is het uiteindelijke product iets anders dan voorzien, maar in het geval van die bakker is het omdat jij het aangepast hebt om hem een beter product te leveren, in het geval van de multinational is het minstens even slecht, maar 29 keer veranderd omdat er weer een andere groep overhead managers over vergaderd heeft.
Maar je eraan ergeren levet niets op.

Ik heb zelf onlangs het genoegen mogen smaken gelijk te krijgen op zo'n punt. Opdracht was om het halve systeem op te hangen aan twee externe services, zonder enige garantie wat betreft beschikbaarheid, performance of zelfs functionaliteit daarvan. Ik heb drie keer schriftelijk (en iets vaker mondeling) geprotesteerd, de rotzooi zoals gevraagd geimplemeteerd, en toen na dik een jaar bleek dat geen hond het nieuwe systeem gebruikte, kreeg ik opeens budget om die twee services uit het systeem te snijden. Dat was een leuke pay-back. Het originele project koste vanwege die twee services ruwweg 30% meer, en het verwijderen (dat ik schaamteloos misbruikt heb om eea in de zooi ook maar meteen even recht te trekken - ja dat is een afwijking die niet altijd goed is) koste nog eens ruwweg 50% van het oorspronkelijke project.

Maar hell, mij interesseert het niet zoveel wat het kost. Zonder bonussen met een simpel salaris haal je voldoening uit perfectionisme :+

Wat betekent mijn avatar?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Ook mooi, een nieuw project moeten we kennelijk met Silverlight gaan doen. Ik heb nog geen enkel overtuigend argument gehoord waarom we juist Silverlight moeten gaan doen, iets waar we geen van allen praktijkervaring mee hebben.

Ergens in het FO staat opgenomen "zou bijvoorbeeld in Silverlight gerealiseerd kunnen worden", maar meer ook niet.

Ik ga iig proberen me zo weinig mogelijk met het hele Silverlightgebeuren te bemoeien, laat een ander dat maar doen. Ik heb geen zin in weer een ronde vol pixelgeneuk, dat heb ik al gehad :+

We are shaping the future

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Silverlight is toch juist minder pixelgeneuk, daar blijft alles gewoon netjes waar het hoort en het schaalt allemaal toch? :)

~ Mijn prog blog!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]
Ik heb in mijn "carrière" maar bar weinig klanten meegemaakt die gaandeweg een project bij hun initiële ontwerp bleven.
Ik heb eigenlijk maar 1 keer meegemaakt dat een klant exact wist wat hij wilde, maar dat kwam omdat je de specificatie van een betaalsysteem ( Bancontact/Mister Cash ) wel tot de letter moet opvolgen, anders word het niet gecertificeerd :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Avalaxy schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 01:07:
[...]

Dat is wel voor kleine bedrijfjes though, die gaan er vanuit dat jij meer weet dan zij.
als het specifiek software is voor een klant of een bepaalde sector. dan pas ik juist mijn software aan naar het idee van de klant, ik hoef er namelijk niet hele dagen mee te werken en zij wel.

en de gedachten loop van een programmeur en bv een planner is een stuk anders. ik zie de klant meestal als de domein expert. en probeer dan zelf een goed beeld te krijgen wat ze eigenlijk bedoelen.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:06

Matis

Rubber Rocket

Vandaag een beetje met Google Image charts aan het spelen geweest om mijn website-statistieken in grafiekvorm te gieten.
Ik heb ook Google Analytics op dat domein draaien, dus ik doe het gewoon voor de gein :P

Het enige waar ik nog niet helemaal uit ben is hoe ik netjes de schaling op de y-as kan doen. Ik wil 10 labels op de y-as, maar de delta tussen die labels moet wel een net getal zijn.
Ik had eerst gewoon de maxValue van de y-as gedeeld door 10 en dan krijg je delta's van (bijvoorbeeld) 2024. Dat voelt natuurlijk heel knullig aan :P

Dus ik ben naar een manier op zoek hoe ik netjes een stepsize kan voeren die als een normaal getal voelt. In plaats van 2024 was 2000 een mooier alternatief geweest. Wel moet de stepsize ALTIJD kleiner zijn dan het maximum / 10. Anders komt het 10e label er niet helemaal op.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 public function roundDownTo ($maximum = 0, $increments)
    {
        if ($maximum == 0)
        {
            $maximum = $this->_max;
        }
        $minimum = $maximum / $increments;
        $magnitude = ceil(log10($minimum));
        $base = pow(10, $magnitude - 1);
        $rounded = floor($maximum / $base) * $base;
        $rounded /= $increments;
        return $rounded;
    }

Zoiets, maar dan dynamisch qua digits :P

[ Voor 90% gewijzigd door Matis op 18-12-2010 15:30 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Avalaxy
Hmm, eens op zoek naar een leuk baantje om de komende twee jaar duaal aan de slag te gaan en mezelf meer te kunnen verdiepen in .NET :)

Alvast een profiel op monsterboard gemaakt, al betwijfel ik of dat je juiste manier is. Iemand ervaringen met leuke bedrijven, of manieren om een leuk bedrijf te vinden waar ik duaal kan werken? Uitgebreide studiemogelijkheden vind ik eigenlijk het belangrijkst.

Ik moet er overigens wel bij vertellen dat ik niet heel veel ervaring heb met .NET, maar ik wil het wel heel graag leren (Java -> C#).

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:34

Haan

dotnetter

[edit]
Post 9001 in dit topic *O* It's We're over 9000!!!!
Op naar de 10.000! *O*

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Toch maar zoiets gemaakt:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
    public function roundDownTo ($maximum = 0, $increments)
    {
        if ($maximum == 0)
        {
            $maximum = $this->_max;
        }
        // calculate an initial guess at step size
        $tempStep = $maximum / $increments;
        // get the magnitude of the step size
        $mag = floor(log10($tempStep));
        $magPow = pow(10, $mag);
        // calculate most significant digit of the new step size
        $magMsd = ($tempStep / $magPow + 0.5);
        // promote the MSD to either 1, 2, or 5
        if ($magMsd > 5.0)
        {
            $magMsd = 10.0;
        }
        else
            if ($magMsd > 2.0)
            {
                $magMsd = 5.0;
            }
            else
                if ($magMsd > 1.0)
                {
                    $magMsd = 2.0;
                }
        return $magMsd * $magPow;
    }

Resulteert in
In: 7 => Step size: 1 
In: 1 => Step size: 0 
In: 4 => Step size: 0 
In: 3 => Step size: 0 
In: 6 => Step size: 1 
In: 5 => Step size: 1 
In: 5 => Step size: 1 
In: 4 => Step size: 0 

In: 55 => Step size: 10 
In: 26 => Step size: 5 
In: 39 => Step size: 5 
In: 76 => Step size: 10 
In: 21 => Step size: 5 
In: 68 => Step size: 10 
In: 93 => Step size: 10 
In: 64 => Step size: 10 
In: 32 => Step size: 5 
In: 45 => Step size: 5 

In: 831 => Step size: 100 
In: 660 => Step size: 100 
In: 397 => Step size: 50 
In: 565 => Step size: 100 
In: 293 => Step size: 50 
In: 670 => Step size: 100 
In: 418 => Step size: 50 
In: 659 => Step size: 100 
In: 866 => Step size: 100 
In: 981 => Step size: 100 

In: 8029 => Step size: 1000 
In: 8140 => Step size: 1000 
In: 9437 => Step size: 1000 
In: 5507 => Step size: 1000 
In: 6234 => Step size: 1000 
In: 6649 => Step size: 1000 
In: 2746 => Step size: 500 
In: 5905 => Step size: 1000 
In: 3016 => Step size: 500 
In: 2960 => Step size: 500 

Niet altijd 10 labels in beeld, maar wel met mooie waardes. Ik kan er mee leven iig :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:48

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Matis schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:57:
Wel moet de stepsize ALTIJD kleiner zijn dan het maximum / 10. Anders komt het 10e label er niet helemaal op.
Euh :?
De stepsize moet juist GROTER zijn. Als stepsize < maximum / 10, dan geldt ook stepsize * 10 < maximum.

.edit: oh wacht, ik bedenk nu dat je de y-as sowieso tot maximum laat lopen, maar dat de positie van de labels variabel is.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 18-12-2010 16:25 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Gimmeabrake
Oei, ik moet nu van de klant iets implementeren waar ik als gebruiker echt strontziek van zou worden. De UI van de app bestaat uit een tabview. Het laatste tabblad is een "contact"-tabblad. De klant wil nu dat zodra die tab wordt geopend, de app meteen een gesprek naar een 0900-nummer opstart. Zonder enige verdere user-interactie. Ik heb ze meerdere malen voorgesteld om de user eerst om een bevestiging te vragen, of een grote bel-knop in dat tabblad te zetten, maar nee, er moet echt meteen gebeld worden. 8)7

Ik ga die app na oplevering meteen van mijn telefoon afgooien. Als ik ergens een hekel aan heb, zijn het wel dit soort praktijkten. Maarja, als student kan ik het geld niet missen. :P Ben wel benieuwd wat de rating van de app in de android market gaat zijn, ik verwacht niet dat die bijster hoog gaat zijn met dit soort "features" :+

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
gerrymeistah schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 17:00:
Oei, ik moet nu van de klant iets implementeren waar ik als gebruiker echt strontziek van zou worden. De UI van de app bestaat uit een tabview. Het laatste tabblad is een "contact"-tabblad. De klant wil nu dat zodra die tab wordt geopend, de app meteen een gesprek naar een 0900-nummer opstart.
Ow leuk. :')

Ik zou dat persoonlijk ook zeer op prijs stellen als er automatisch een 0900 nummer gebeld wordt. Wel leuke manier om geld te verdienen met het 0900 nummer.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Verwijderd

gerrymeistah schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 17:00:
Maarja, als student kan ik het geld niet missen. :P
Ik ben principiëler dan dat, maar goed...

Wat een rot opdracht überhaupt. Over zo'n 'functie' is echt niet goed nagedacht. Dat gaat meer klachten opleveren dan dat het waard is.

• Gimmeabrake
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 17:11:
[...]

Ik ben principiëler dan dat, maar goed...
Ik zou graag principiëel zijn, maar ik vind het in deze situatie een beetje moeilijk. Ik heb er nu al aardig wat uren in steken, en ik moet rekening houden met extra studiekosten de komende jaren als het kabinet haar plannen doorzet. (Ik loop waarschijnlijk 1 jaar studievertraging op).

Ze krijgen van mij nog één mail waarin ik duidelijk zeg dat ik niet verantwoordelijk ben als ze door die functionaliteit veel klachten ontvangen, en een lage rating krijgen in de Market. Het interesseert me ook niet zoveel, ik ga die app toch nooit gebruiken. :)

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:29

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Is dat geen overtreding van de market policy? Kan me voorstellen dat Apple/Android/whatever niet zit te wachten op klanten die over de zeik gaan omdat dat leuke appje ineens 3 dagen naar een betaalnummer belde omdat de klant het op het contacttabje in de achtergrond geduwd had.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Gimmeabrake
Hillie schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 20:15:
Is dat geen overtreding van de market policy? Kan me voorstellen dat Apple/Android/whatever niet zit te wachten op klanten die over de zeik gaan omdat dat leuke appje ineens 3 dagen naar een betaalnummer belde omdat de klant het op het contacttabje in de achtergrond geduwd had.
Het gaat in dit geval om een Android-app, en daar wordt het sowieso niet op de achtergrond geopend(en het lijkt me hoogstwaarschijnlijk dat dat in iOS ook niet zo makkelijk gaat).Je krijgt na het openen gewoon meteen het belscherm van jouw telefoon te zien, met het nummer dat hij is gaan bellen. Dat is alsnog vervelend, want als je een beetje goed ontvangst hebt ben je op dat moment al het starttarief van het gesprek kwijt.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
gerrymeistah schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 00:36:

[...]
Midden December(halve maand voor opleverdatum) krijg ik dan een mail met een aardig aantal dingen die ze in de UI gewijzigd willen hebben. Terwijl die rechtstreeks uit het psd-bestand van hun ontwerper waren overgenomen. 8)7
Gewoon keihard weigeren, of aangeven dat dat in die fase van het project alleen kan als de deadline met X weken verschoven wordt en de prijs met Y omhoog gaat.

Oh ja, en van te voren afspraken maken en door beide partijen laten ondertekenen, inclusief een clausule over wijzigingen (voor beide partijen).

Bij projecten kun je (gaan we ook) er gewoon van uit dat:

* De planning niet gehaald wordt
* De requirements van te voren niet compleet zijn
* De requirements halverwege overhoop gehaald worden
* We er niet genoeg voor ingepland worden en andere projecten weer verschoven moeten worden
quote: Rob
Maar die rekende ik dan altijd 't "told you so"-tarief
Die moet ik onthouden, :+. Teveel projecten krijgen we waar we van te voren al een 'told you so'-tarief kunnen gaan incalculeren. Case in point: collega krijgt een 'technisch ontwerp' in handen gedrukt voor een of andere evenementenwebsite dat bestaat uit één a4tje met (denk ik) gegevens die opgeslagen moeten worden (soort verkapt databaseontwerp, maar dan door iemand die de ballen verstand heeft van databases of zaken als user input validatie e.d.) en een paar a4tjes met een soort van halve wireframes / website ontwerpen (inclusief een lijntje ergens halverwege waar 'vouw' bijstaat, blijkbaar het punt waarop de browser het geheel af zou kappen... juist).

En het grappige deel: dit is dan gemaakt door iemand met twee masters, en zal waarschijnlijk niet goedkoop geweest zijn. Maar ja, kennis van de baas oid, dan krijg je praktijken waar je eigenlijk het geheel in zijn / haar gezicht moet gooien met de melding dat het rommel is en dat dat figuur eerst een paar weken cursus in het opstellen van requirements en technische documenten moet hebben, of een jaar lang aan de ontvangende kant van dat soort documenten moet zitten.

Zal sowieso het advies aan die collega geven dat zij aan degene die over het geld gaat van te voren al een I told you so-tarief in rekening brengt, aangezien dat gewoon onvermijdelijk is :+.

Een andere klant is dan wel weer netjes, die komt aanzetten met een paar schetsen en vraagt gewoon om hulp bij het ontwerpen. Da's in eerste instantie gemaakt door drukwerkontwerpers, en dat rijmt niet altijd met website ontwerp.
Ook mooi, een nieuw project moeten we kennelijk met Silverlight gaan doen. Ik heb nog geen enkel overtuigend argument gehoord waarom we juist Silverlight moeten gaan doen, iets waar we geen van allen praktijkervaring mee hebben.
Klinkt als een klok / klepel managementbeslissing, :+. Zou je gewoon onderhands eens moeten vragen waar die beslissing eigenlijk op gericht is, of zelfs wat de requirements zijn / waren tbv de keuze voor juist dat platform. Zelfs al krijg je geen antwoord, ze zullen er toch even over na moeten denken. Sowieso zou je voor elk project na moeten denken over wat er eigenlijk nodig is voor het platform.
quote: gerry
Oei, ik moet nu van de klant iets implementeren waar ik als gebruiker echt strontziek van zou worden. De UI van de app bestaat uit een tabview. Het laatste tabblad is een "contact"-tabblad. De klant wil nu dat zodra die tab wordt geopend, de app meteen een gesprek naar een 0900-nummer opstart. Zonder enige verdere user-interactie. Ik heb ze meerdere malen voorgesteld om de user eerst om een bevestiging te vragen, of een grote bel-knop in dat tabblad te zetten, maar nee, er moet echt meteen gebeld worden.
Eerlijk gezegd ben ik er vrij zeker van dat zoiets niet eens toegestaan is, maar vooruit :+. Gewoon een 'I told you so'-rekening sturen als ze het toch anders willen, nu we die term toch als een mongôl rondstrooien.

• Gimmeabrake
YopY schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:42:
[...]

Eerlijk gezegd ben ik er vrij zeker van dat zoiets niet eens toegestaan is, maar vooruit :+. Gewoon een 'I told you so'-rekening sturen als ze het toch anders willen, nu we die term toch als een mongôl rondstrooien.
Ik denk dat dat wel meevalt. Bij android krijg je bij het installeren altijd een overzicht van de permissions die je app wil hebben, en daar staat de volgende permission bij: "Services waarvoor je moet betalen. Telefoonnumers rechtstreeks bellen." Als je installeert ga je ermee akkoord dat je app die permissions krijgt. Ik zie dus geen reden voor Google om het uit de Market te gooien. Het grootste probleem wordt denk ik de rating van de app, die gaat heel laag worden zo :P

Verwijderd

Mwahaha voor het gemeentehuis ligt een sneeuwpenis van 3 meter die over de deur heen klaarkomt, dat is dus morgen niet toegankelijk :9

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:02
pics or it didn't happen :D

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/1zqfz2o.jpg
Beetje onduidelijk, want met mobiel genomen.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

:D _O_

Waar/welk gemeentehuis is dat?

[ Voor 73% gewijzigd door Matis op 19-12-2010 16:54 ]

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-12 10:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Nu natuurlijk hopen dat het vannacht goed vastvriest. :D Zal wel lastig worden om dat morgen weg te halen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Sliedrecht
TheCoolGamer schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:55:
Nu natuurlijk hopen dat het vannacht goed vastvriest. :D Zal wel lastig worden om dat morgen weg te halen.
Dat hebben ze wel opgegeven, het sneeuw zelfs alweer een beetje. Wat mij betreft valt er nog een meter, toch geen colleges tot 4 januari. Skispullen aan en lekker speulen.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 16:59 ]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Meh, ik meende het al te herkennen. Mijn ouders komen er vandaan en mijn Opa en Oma's wonen er nog :P

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ geweldig

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:52:
Beetje onduidelijk, want met mobiel genomen.
Ik vind het anders best wel een aardige kwaliteit nog voor een mobiel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:58:
[...]

Ik vind het anders best wel een aardige kwaliteit nog voor een mobiel.
Nokia N97 mini. Het is wel een redelijke camera, maar de testikels komen niet goed tot hun recht.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12 21:17
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:00:
Het is wel een redelijke camera, maar de testikels komen niet goed tot hun recht.
Whahahahahahahahahahaha en dat in een nerd forum. Ge-Wel-Dig! _O-

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:00:
Nokia N97 mini. Het is wel een redelijke camera, maar de testikels komen niet goed tot hun recht.
Misschien hebben ze gewoon bekneld gezeten en ligt het in het geheel niet aan de camera?... ;)

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Men neme het volgende code snippet

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  switch (waarde)
            {
                case x:
                    var scopeX = new iets();
                    break;
                case y:
                    var scopeX = new iets();
                   break;
                case z:
                    var scopeZ = new iets();
                    break;
              }

Ben ik nu de enigste die het vreemd vind dat een case statement niet zijn eigen scope heeft? Hij begint tenslotte te zeuren bij de tweede definitie van scopeX dat deze al gedefinieerd wordt.

Maar dan vraag ik me af wat gebeurd er dan op het moment dat je scopeX in case y niet opnieuw declareert/initialiseert maar wel gewoon gebruikt. Want wordt de declaratie van scopeX dan wel of niet aangeroepen ? 8)7

Vaag gedrag.

• Hoogie2004
  • Laatst online: 11:38

Hoogie2004

Whohooooo

D-Raven schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:55:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  switch (waarde)
            {
                case x:
                    var scopeX = new iets();
                    break;
                case y:
                    var scopeX = new iets();
                   break;
                case z:
                    var scopeZ = new iets();
                    break;
              }

Ben ik nu de enigste die het vreemd vind dat een case statement niet zijn eigen scope heeft? Hij begint tenslotte te zeuren bij de tweede definitie van scopeX dat deze al gedefinieerd wordt.

Maar dan vraag ik me af wat gebeurd er dan op het moment dat je scopeX in case y niet opnieuw declareert/initialiseert maar wel gewoon gebruikt. Want wordt de declaratie van scopeX dan wel of niet aangeroepen ?
Je kunt een fallthrough doen van case x naar y. Hierbij zou dan scopeX idd al gedefinieerd zijn. De compiler is niet slim genoeg om die break te detecteren als zijnde het einde van je scope.

My iRacing profile | Strava

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ben ik nu de enigste die het vreemd vind dat een case statement niet zijn eigen scope heeft?
Ik denk dat dat voornamelijk legacy gedrag is uit C. Waarom ze het niet hebben aangepast mag Joost weten. Wellicht omdat je gewoon vrij kunt springen binnen een switch.
Want wordt de declaratie van scopeX dan wel of niet aangeroepen? 8)7
Een declaratie wordt sowieso nooit aangeroepen, een declaratie is gewoon een declaratie. Jij hebt het over initialisatie ;). Ik denk dat dat gewoon wordt overgeslagen. C++ geeft een error in zo'n geval (en dus mag je variabelen niet definieren binnen een switch, maar heb je een extra scope nodig).
.edit: Ah, de C# compiler geeft gewoon een error als je een dergelijke variabele gebruikt zonder mogelijke initialisatie. De reden dat dit niet kan in C++ is omdat een definitie ook een initialisatie en dus aanroep van een constructor impliceert. Later nog een keer de ctor aanroepen is natuurlijk uit den boze zonder het object eerst te destructen, maar of je 'm moet destructen hangt dan weer af van of die ene case is uitgevoerd of niet.
Hoogie2004 schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:56:
[...]

Je kunt een fallthrough doen van case x naar y. De compiler is niet slim genoeg om die break te detecteren als zijnde het einde van je scope. De compiler is niet slim genoeg om die break te detecteren als zijnde het einde van je scope.
Behalve dat C# geen fallthrough ondersteunt, en de break (of return of throw) verplicht is. Het heeft dan ook weinig met slimheid van de compiler te maken, meer met designkeuzes.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 20-12-2010 11:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Hoogie2004 schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:56:
[...]

Je kunt een fallthrough doen van case x naar y. Hierbij zou dan scopeX idd al gedefinieerd zijn. De compiler is niet slim genoeg om die break te detecteren als zijnde het einde van je scope.
V.z.i.w. is een break verplicht bij een case in C#.NET en is een fallthrough niet toegestaan, dus zou dat de reden niet kunnen zijn.

laaat

• D-Raven
.oisyn schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:05:
[...]

Ik denk dat dat voornamelijk legacy gedrag is uit C. Waarom ze het niet hebben aangepast mag Joost weten. Wellicht omdat je gewoon vrij kunt springen binnen een switch.

[...]

Een declaratie wordt sowieso nooit aangeroepen, een declaratie is gewoon een declaratie. Jij hebt het over initialisatie ;). Ik denk dat dat gewoon wordt overgeslagen. C++ geeft een error in zo'n geval (en dus mag je variabelen niet definieren binnen een switch, maar heb je een extra scope nodig)
Dat klopt wel. Maar als het legacy gedrag zou zijn, maar waarom geeft de c# compiler daar dan geen foutmelding op? Ik kan me namelijk geen enkele scenario verzinnen waar het een goede oplossing zou zijn om in de ene case een object te initialiseren en vervolgens in een andere case weer te gebruiken.
Het lijkt mij een behoorlijk duidelijk scenario waar de compiler gewoon stuk op hoort te gaan.

Liep hier tegen aan: topic @ so

edit:
Overigens is een fallthrough wel toegestaan:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
switch(value)
{
          case x:
          case y:
          default:
              blaat();
              break;
}

[ Voor 14% gewijzigd door D-Raven op 20-12-2010 11:18 ]

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
  switch (waarde)
            {
                case x:
                  {
                    var scopeX = new iets();
                    break;
                  }
                case y:
                  {
                    var scopeX = new iets();
                   break;
                  }
                case z:
                  {
                    var scopeZ = new iets();
                    break;
                  }
              }

Vaag gedrag.
Beetje hacky, maar zo kan het wel. In C# kan je overal brackets neerzetten, en hebben ze ook gewoon scope.

Freelance Unity3D developer

• D-Raven
CyCloneNL schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:16:
[...]

Beetje hacky, maar zo kan het wel. In C# kan je overal brackets neerzetten, en hebben ze ook gewoon scope.
Ja daar kwam ik dus ook net achter. Dan geef je het expliciet een eigen scope. Wel ranzig inderdaad, wat mij betreft ben je dan teveel aan het doen in je case.
Maargoed ik blijf t toch vaag vinden dat er daar geen duidelijkere meldingen over gegeven worden.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Amras schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:06:
[...]

V.z.i.w. is een break verplicht bij een case in C#.NET en is een fallthrough niet toegestaan, dus zou dat de reden niet kunnen zijn.

laaat
Excuus, had ik moeten weten als C# devver. Echter laatst gebruikt als volgt (versimpeld) en dus ging ik er even blind vanuit dat het kon:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
switch (1)
{
     case 1:                    
     case 2:
     Console.WriteLine("Iets 2");
           break;
}

Edit: ^^ tijdens mijn typwerk al aangegeven dus :D

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-12-2010 11:20 ]

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
D-Raven schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:20:
[...]

Ja daar kwam ik dus ook net achter. Dan geef je het expliciet een eigen scope. Wel ranzig inderdaad, wat mij betreft ben je dan teveel aan het doen in je case.
Maargoed ik blijf t toch vaag vinden dat er daar geen duidelijkere meldingen over gegeven worden.
Volgens mij hoef je helemaal niet teveel te doen om zo een scenario tegen te komen:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
int i;
switch (someValue)
{
    case "een":
        i = 1;
        break;
    case "twee":
        i = 2;
        break;
    default:
        i = -1;
        break;
}

Bijvoorbeeld.

Freelance Unity3D developer

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D-Raven schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:13:
[...]

Dat klopt wel. Maar als het legacy gedrag zou zijn, maar waarom geeft de c# compiler daar dan geen foutmelding op?
Doet ie dus wel, lees mijn edit

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
switch(something)
{
case 0:
    int i = 3;
    break;

case 1:
    Console.WriteLine(i); // error: Use of unassigned local variable 'i'
    break;
}
CyCloneNL schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:28:
[...]

Volgens mij hoef je helemaal niet teveel te doen om zo een scenario tegen te komen:
Da's natuurlijk nogal anders he, daar definieer je i buiten de switch. Een definitie binnen de switch overleeft de switch niet. Maar het komt wel allemaal op hetzelfde neer: je mag een variabele niet gebruiken in een codepath als er geen assignment heeft plaatsgevonden tussen definitie en gebruik binnen dat codepath.

[ Voor 78% gewijzigd door .oisyn op 20-12-2010 11:45 ]

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:57
Vandaag lekker thuiswerken. Ik kreeg vanmorgen een SMS-je van m'n baas dat hij het niet ziet zitten om door de sneeuw heen te komen naar de zaak, dus of ik er een bezwaar tegen had om thuis te werken. Natuurlijk niet. :)

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:47

defcon84

Multipass?

dev10 schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:35:
Vandaag lekker thuiswerken. Ik kreeg vanmorgen een SMS-je van m'n baas dat hij het niet ziet zitten om door de sneeuw heen te komen naar de zaak, dus of ik er een bezwaar tegen had om thuis te werken. Natuurlijk niet. :)
ik zit ook lekker thuis :-)
lang leve rdp!
normaal rijdt ik een uurtje naar het werk, met deze sneeuw zou het meer dan 2 uur zijn.. 8)7
morgen moet ik binnen gaan, omdat het men laatste werkdag is.. hopelijk zijn de wegen dan al wat verbeterd!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  switch (waarde)
            {
                case x:
                    goto case y;
                case y:
                    var scopeX = new iets();
                   break;
                case z:
                    var scopeZ = new iets();
                    break;
              }

Dit kan ook volgens MSDN

Verwijderd

jip_86 schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:06:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  switch (waarde)
            {
                case x:
                    goto case y;
                case y:
                    var scopeX = new iets();
                   break;
                case z:
                    var scopeZ = new iets();
                    break;
              }

Dit kan ook volgens MSDN
Dan kan je die "goto case y;" toch weg laten...? :9

Verwijderd

defcon84 schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:52:
[...]

ik zit ook lekker thuis :-)
lang leve rdp!
normaal rijdt ik een uurtje naar het werk, met deze sneeuw zou het meer dan 2 uur zijn.. 8)7
morgen moet ik binnen gaan, omdat het men laatste werkdag is.. hopelijk zijn de wegen dan al wat verbeterd!
Lekker thuiswerken met de laptop naast de kerstboom :P

• Alex)
Zucht, de limiet van de internal name van een Field in SharePoint is kennelijk 32 tekens. Jammer dat we er pas op productie achterkomen dat een field met een internal name van 36 tekens problemen geeft in sommige gevallen... maar niet in alle.

• Jan_V
  • Laatst online: 20:23
Is dat inclusief de spaties (_x0020_), of telt dat gewoon als 1 karakter?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:41
TFS en zijn 259 char limit op path's. :(

https://fgheysels.github.io/

• defcon84

defcon84

Multipass?

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:19:
[...]

Lekker thuiswerken met de laptop naast de kerstboom :P
echt heerlijk, maar ik merk wel dat men focus wat minder is hier :)
whoami schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:13:
TFS en zijn 259 char limit op path's. :(
is de maximum lengte van een path in windows ook niet zoiets?

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:25
defcon84 schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:43:
[...]

is de maximum lengte van een path in windows ook niet zoiets?
Inderdaad MAX_PATH is 260, hoewel er ook een mogelijkheid is om tot 32768 chars te gaan bij bepaalde functies.

TFS zal dus waarschijnlijk ook gewoon MAX_PATH gebruiken.
In the Windows API (with some exceptions discussed in the following paragraphs), the maximum length for a path is MAX_PATH, which is defined as 260 characters.
[...]
The Windows API has many functions that also have Unicode versions to permit an extended-length path for a maximum total path length of 32,767 characters. This type of path is composed of components separated by backslashes, each up to the value returned in the lpMaximumComponentLength parameter of the GetVolumeInformation function (this value is commonly 255 characters). To specify an extended-length path, use the "\\?\" prefix. For example, "\\?\D:\very long path".

• Alex)
Jan_V schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:09:
Is dat inclusief de spaties (_x0020_), of telt dat gewoon als 1 karakter?
Inclusief spaties. Mocht je dus ooit onverklaarbaar gedrag zien zoals het niet verschijnen van je Field op het New- of Edit-scherm van een ListItem, maar dat het in de dataviewweergave wel werkt, dan weet je nu waarom.

Overigens nog leuker, op mijn dev-omgeving (met iets ouder patchlevel van SharePoint) lijkt het goed te werken, maar op TAP van de klant dus niet. Die hebben een iets nieuwe patchlevel...

• Avalaxy
Hmm, die GD library van PHP is ook vreemd inconsistent qua parameters:

bool imagepng ( resource $image [, string $filename [, int $quality [, int $filters ]]] )
bool imagejpeg ( resource $image [, string $filename [, int $quality ]] )
bool imagegif ( resource $image [, string $filename ] )

Gif kun je geen quality meegeven, bij JPEG heb je 0 t/m 100 (waarbij 100 het scherpst is) en bij PNG heb je 0 t/m 9 waarbij 0 juist het scherpst is?

• Gamebuster
sinds wanneer heeft PNG een kwaliteit? AFAIK Bij PNG heb je enkel compressie, ongeacht de "quality"-setting blijft de kwaliteit van de afbeelding hetzelfde. Alleen bij JPG is dit van belang. Bij PNG is dit denk meer iets van compressie-sterkte, net zoiets als de sterkte van compressie binnen gzip, zip, rar etc, waarbij 0 geen compressie is, en 9 de zwaarste (meest trage) compressie.

[ Voor 49% gewijzigd door Gamebuster op 21-12-2010 00:42 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Avalaxy schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:20:
Gif kun je geen quality meegeven, bij JPEG heb je 0 t/m 100 (waarbij 100 het scherpst is) en bij PNG heb je 0 t/m 9 waarbij 0 juist het scherpst is?
Hoewel ik graag op PHP zou afgeven ( O-) :P ) lijkt 't me in deze kwestie een 'oorzaak' van de onderliggende fileformats an sich. GIF gebruikt LZW die, AFAIK, maar 1 "stand" kent. JPG gebruikt een "quality" die van 0 = ruk tot 100 = scherpst gaat en PNG gebruikt een compressiefactor (DEFLATE) waarbij 0 geen compressie is en 9 de meeste compressie. Overigens zou 9, uit m'n blote bol, hooguit meer processorkracht/geheugen moeten gebruiken daar PNG (normaliter?) lossless is en dus niet onscherper moeten worden.

Enige puntje zou dus opgaan voor imagepng; die zou niet $quality maar $compressionfactor moeten heten ofzo.
Voorkruipert :(

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 21-12-2010 00:57 ]

Over mij

• Avalaxy
RobIII schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:46:
[...]

Hoewel ik graag op PHP zou afgeven ( O-) :P ) lijkt 't me in deze kwestie een 'oorzaak' van de onderliggende fileformats an sich. GIF gebruikt LZW die, AFAIK, maar 1 "stand" kent. JPG gebruikt een "quality" die van 0 = ruk tot 100 = scherpst gaat en PNG gebruikt een compressiefactor (DEFLATE) waarbij 0 geen compressie is en 9 de meeste compressie. Overigens zou 9, uit m'n blote bol, hooguit meer processorkracht/geheugen moeten gebruiken daar PNG (normaliter?) lossless is en dus niet onscherper moeten worden.
Ah ok. Ik ging er vanuit dat meer compressie -> lagere kwaliteit, zeker omdat dat ook zo gedefinieerd is als parameter.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Avalaxy schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 01:02:
Ah ok. Ik ging er vanuit dat meer compressie -> lagere kwaliteit
Zolang er lossless compressie gebruikt wordt (GIF/PNG) zul je weinig aan de kwaliteit zien veranderen (andere factoren dus buiten beschouwing gelaten); Voor lossy, wat JPEG is, gaat inderdaad op: meer compressie = mindere kwaliteit (en dan laat ik zaken als JPEG 2000 etc. buiten beschouwing).

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 21-12-2010 01:15 ]

Over mij

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
GIF is toch niet lossless? Is alleen een andere manier van opslaan, waarbij je over een gelimiteerd kleurenpalet beschikt.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Gamebuster schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:40:
sinds wanneer heeft PNG een kwaliteit? AFAIK Bij PNG heb je enkel compressie, ongeacht de "quality"-setting blijft de kwaliteit van de afbeelding hetzelfde. Alleen bij JPG is dit van belang. Bij PNG is dit denk meer iets van compressie-sterkte, net zoiets als de sterkte van compressie binnen gzip, zip, rar etc, waarbij 0 geen compressie is, en 9 de zwaarste (meest trage) compressie.
Voor PNG heb je in bijvoorbeeld photoshop wel zoiets als kwaliteit, maar ik kan maar een paar waarden bedenken.

16bit rgba
24bit rgb
32bit rgb

~ Mijn prog blog!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
Davio schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:11:
GIF is toch niet lossless? Is alleen een andere manier van opslaan, waarbij je over een gelimiteerd kleurenpalet beschikt.
De quantization step die je moet doen om het aantal kleuren te reduceren (zodat ze in het palet passen) alvorens je er een GIF afbeelding van maakt, is geen onderdeel van de compressie van dat formaat. Dat is een stap die je ook moet doen als je er 8-bit TGA of PNG afbeeldingen van maakt. LWZ is verder gewoon een lossless compressie, dat maakt GIF ook lossless.

[ Voor 7% gewijzigd door PrisonerOfPain op 21-12-2010 09:29 ]

• Haan

Haan

dotnetter

* Haan voelt zich vies
Vanwege tijdsdruk en te weinig html/css skills een layout gemaakt met een table ;( Ik kreeg het niet voor elkaar om twee columns te bouwen met een <ul><li> constructie. Twee columns lukt wel, met twee <ul>'s naast elkaar plaatsen, maar op het moment dat de regelhoogte in een van de kolommen aangepast moest worden, lukt dat niet meer.
dit is overigens geen verkapte vraag om hulp, het is nu even goed zo ;) al ben ik wel benieuwd hoe je dit wel netjes op zou kunnen lossen O-)

• defcon84

defcon84

Multipass?

laatste werkdag van het jaar voor mij :D

• D-Raven
pff. ik moet nog een week. Geen kerst vakantie voor mij dit jaar.

• Davio
Voor mij wel kerstvakantie, maar de baas kwam net binnenlopen met nieuws over een demo die voor Ahold gemaakt moet worden en in januari klaar moet zijn.

* Davio voelt hem alweer aankomen dat die vakantie een maand later plaats zal vinden...

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

D-Raven schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:14:
pff. ik moet nog een week. Geen kerst vakantie voor mij dit jaar.
Voor mij ook geen vakantie. Echter wel afgelopen 2,5 maand maar 4 dagen per week gewerkt i.p.v. de normale 5 om de vakantiedagen op te krijgen.

• defcon84

defcon84

Multipass?

ik zal aan jullie denken als ik in Aruba zit vrijdag 8)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

M'n hart sloeg net twee slagen over :X Dankzij de sneeuw ben ik gedwongen thuis te werken, na twee uur onderweg te zijn geweest maar nog niet eens halverwege te zijn gekomen.

Ik klik m'n VPN-verbinding aan, connect naar m'n ontwikkelmachine en ... niks. Ik connect naar m'n laptop, zie dat de VM op Not Responding staat. Shiiiiiiiiiit :X Remote shutdown werkte ook niet meer, m'n externe harddisk (met daarop de VM-images) was niet te benaderen vanuit de Explorer, ik begon al peentjes te zweten.

Het grootste probleem: ik was gisteravond om zeven uur nog bezig, en kreeg het niet op tijd af dus heb niet ingecheckt. Want dan zou de code niet meer compileren, SourceSafe hè*. Gelukkig kwam de machine weer op na een harde reboot die door een wel aanwezige collega werd uitgevoerd. Al m'n bestanden waren er nog! Nu lekker aan het werk, twee uur later dan gepland.

*: Nee, dit is niet geheel te wijten aan SourceSafe. Ik moet toch maar eens gaan praten over een branching strategy. We werken voor dit project altijd aan één product, maar aan verschillende features. Ik wil eigenlijk altijd een stable branch hebben zodat we te allen tijde een werkende executable hebben, en daar features op mergen wanneer ze door de testronde zijn gekomen. Het komt nog wel eens voor dat een collega zijn werk incheckt aan het einde van de dag, en dat de code dan niet meer buildt. Als ik andere collega's moet geloven word je daar bij bepaalde bedrijven na een aantal waarschuwingen gewoon voor ontslagen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
CodeCaster schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:13:
Als ik andere collega's moet geloven word je daar bij bepaalde bedrijven na een aantal waarschuwingen gewoon voor ontslagen.
Dat is wel heel extreem; vaak is 't dat je moet trakteren op gebak ofzo, maar het hangt ook een beetje samen met je overall performance en kwaliteit van je werk natuurlijk en hoe dicht je bij een deadline zit, hoe belangrijk het project/product is etc.

Over mij

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als ik andere collega's moet geloven word je daar bij bepaalde bedrijven na een aantal waarschuwingen gewoon voor ontslagen.
Pff, als dat zo was dan werkte hier niemand meer. Wij hebben een build server die je automatisch een mailtje stuurt als een check-in niet compilet. En nu hoor ik een bijdehandje al roepen "waarom compileer je het dan niet voor je het incheckt, test je nooit?" Nee, ik compile en test idd niet alle 15 buildconfiguraties die we hebben :)

Verwijderd

Mwhaha... Bij een vorige werkgever was de automatische build elke dag wel een keer broken, nadat iemand verzuimd had een local build te doen, voor er een check-in gedaan werd.
Als daar ontslag op zou staan, zouden er op die afdeling nu nog 3 mensen zitten: 2 designers die geen code schrijven en de projectfuhrer :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 11:40 ]

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Zucht....recursieve program flow.... de meest frustrerende bugs!
In een systeem van signals die GUI elementen updaten zit ergens een recursie,
en aangezien de signals gequeued en dus vertraagd verstuurd worden gebeurt het niet altijd.

More coffee....

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

TFS 2010 heeft gated checking, dat lost dat probleem gewoon op. Build het niet dan krijg je een waarschuwing maar het zit niet in source control zelf dan :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• YopY
Ach, bij jullie comitten ze tenminste nog iets dat stuk is :+. Gisteren een uurtje zitten staren naar een JSP die op een website ergens een lelijke H1 met een of andere URL toonde... kon niks vinden, dus ik dacht, ik zet hem er gewoon eens op. Probleem opgelost. Blijkbaar was er een nozel figuur die iets gewijzigd had zonder het te comitten.

Als je al iets stuks op de productieomgeving zet, check het dan tenminste in, :/.

En we moeten nodig een project starten waar we al onze website automatisch continue laten testen, d'r zijn gewoon teveel dingen die stuk kunnen gaan (door menselijke foutjes / dingen vergeten), en te weinig capaciteit en wil om alles handmatig te testen. Had ik eerder dit jaar al een voorzetje voor gemaakt, om Selenium toe te passen op onze websites, maar voordat we dat goed kunnen toepassen moeten we eerst eens inventariseren en documenteren wat nu eigenlijk op welke pagina van welke site hoort te staan en hoe het hoort te werken. Wordt een project van een paar maand, dus, zonder directe 'return on investment', dus het is de vraag of we er tijd voor krijgen (ook met de andere ontwikkelingen die we volgend jaar willen doen).

[ Voor 7% gewijzigd door YopY op 21-12-2010 12:37 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Dus veel minder fouten, minder handmatig testen en dus meer tijd om te ontwikkelen is geen ROI :?

• Haan

Haan

dotnetter

jip_86 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:24:
Dus veel minder fouten, minder handmatig testen en dus meer tijd om te ontwikkelen is geen ROI :?
Niet als je ROI alleen maar meet in geld.

Verwijderd

Wow :D
C# aan het leren, ik heb binnen een halfuurtje gewoon al een contact applicatietje gemaakt. Volledig geintregeerd met database en al!

Kijken of ik nu met een beetje eigen inspiratie ook de gebruiker een pasfototje kan laten uploaden!
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/8932/mijnprogrammatje.jpg
Visual studio is wel echt een perfecte IDE zeg, voor dit resultaat heb ik één regel code hoeven te schrijven!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 17:50 ]

Verwijderd

Datasource wizards gebruikt zeker? Van die heerlijke MS dingen die precies voor dit soort dingen goed werken :+

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 17:55 ]

• Mavamaarten
  • Laatst online: 16:09

Mavamaarten

Omdat het kan!

Veel zul je dan wel niet geleerd hebben. Op knopjes drukken kan iedereen, nu nog de code die je uit dat knopje hebt getoverd begrijpen en zelf kunnen schrijven. Dàn ben je bezig met programmeren.

Android developer & dürüm-liefhebber

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:40

RayNbow

Kirika <3

Mavamaarten schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:58:
Veel zul je dan wel niet geleerd hebben. Op knopjes drukken kan iedereen, nu nog de code die je uit dat knopje hebt getoverd begrijpen en zelf kunnen schrijven. Dàn ben je bezig met programmerenboilerplate code schrijven.
Fixed that for you. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

ik gebruik nooit die wizards, ik programmeer het met de hand altijd. Mischien niet het makkelijkst maar weet dan iig wel wat er precies gebeurd.

Verwijderd

DALlletjes schrijven is dolletjes, maar in productiecode zou ik toch eerder een 3rd party dingetje gebruiken (NHibernate bv).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Yay! Beer o'clock!

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 21-12-2010 18:07 ]

• Gamebuster
PHP'en terwijl je ziek op bed ligt en de tijd vliegt voorbij :P

Even kijken of ik wat eten naar binnen krijg, heb honger alsof ik een dag niet gegeten heb.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Gamebuster schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:17:

Even kijken of ik wat eten naar binnen krijg, heb honger alsof ik een dag niet gegeten heb.
PHP; de programmeertaal der zieken :+

• Davio
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:03:
ik gebruik nooit die wizards, ik programmeer het met de hand altijd. Mischien niet het makkelijkst maar weet dan iig wel wat er precies gebeurd.
Ik vind wizards en drag 'n drop 'programmeren' binnen Visual Studio helemaal niet erg. Dan stoppen ze de boel lekker in de auto gegenereerde file en blijft mijn eigen code een stuk schoner.

• Jan_V
  • Laatst online: 20:23
Yay! M'n app is in de Marketplace geplaatst!
Motiveert wel om nog meer apps te maken. Creativiteit is iets waar ik nog wel aan moet werken. Nieuwe dingen bedenken is lastig.

Om nou nog een fart-app te maken is een beetje overkill....daar zijn er geloof ik al meer als 40 van.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

Gamebuster schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:17:

Ga toch Obj-C'en, da's veel leuker om in je vrije tijd te doen. :+ Boekje inmiddels al uit? :Y

Verwijderd

Mavamaarten schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:58:
Veel zul je dan wel niet geleerd hebben. Op knopjes drukken kan iedereen, nu nog de code die je uit dat knopje hebt getoverd begrijpen en zelf kunnen schrijven. Dàn ben je bezig met programmeren.
begrijpen lukt wel, ik heb al ervaring met java namelijk. Ik vond het gewoon leuk dat je zo snel aan de slag kopn. Het was het eerste hoofdstuk van: Head first C#.

• Gamebuster
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:07:
[...]

Ga toch Obj-C'en, da's veel leuker om in je vrije tijd te doen. :+ Boekje inmiddels al uit? :Y
Nog niet eens begonnen :$

Geen tijd voor, heb het opeens druk. PHPen doe ik ook niet voor de lol, maar voor centjes.

[ Voor 45% gewijzigd door Gamebuster op 21-12-2010 20:52 ]

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Dank je wel van de baas. €15.000 op mijn rekening erbij (nullen staan goed). Hij gaat op vakantie ik moet nog 2 dagen werken.
De pluspunten van werken in een branche die niet stabiel is

Lekker op de bank

• YopY
jip_86 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:24:
Van te voren kunnen we dus niet berekenen hoeveel het oplevert, dus nee :p.

Veel handmatig getest wordt er ook niet, d'r wordt misschien eens een keer door een website geklikt als hij voor het eerst online gaat, en nog eens steeksproefsgewijs bij updates, maar niet systematisch dus. Ook niet bij de nogal grote update van vorige week (waar voor elke site (13 stuks) een *tig zaken aangepast moesten worden met een hoge kans tot vergeten ivm het ontbreken van een checklist en dat het snel snel moest en door drie personen door mekaar gedaan werd). En ook vandaag konden we weinig doen / moesten we fouten oplossen door een migratie naar een nieuwe hostingpartij.

Ach ja. Zijn geen grote sites ofzo (50.000 visits / maand voor de grootste geloof ik), wordt ook weinig geld mee verdiend, maar ja, wel het visitekaartje van de bedrijven erachter.

Misschien dat we volgend jaar een maand ofzo los kunnen peuteren om een dikke TV aan de wand te hangen met een PC eraan die de hele dag alle sites nakijkt, automatisch mails stuurt of Trac issues aanmaakt bij mislukkende tests, etc. En dat we dat ook toe kunnen passen op de sites die wél groot zijn (zegge / schrijve miljoen pageviews / dag), of dat we daar tenminste ook aan mee kunnen werken ipv dat dit door derde partijen (tegen hoge kosten) gedaan wordt.

Maar ja, kwaliteit kost tijd en geld, beide (of iig tijd) zijn niet bepaald in overmaat beschikbaar...

/rant

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Even wat puin geruimd. A.u.b. nogmaals uw aandacht voor de topicwarning. Dank u. Bij de volgende toon is het 22:34:45 *ping*

/edit: :o Klokje op GoT staat er aardig langs :X

/edit2: RobIII in "\[C#] Treeviewitem doubleclickevent" :+

[ Voor 138% gewijzigd door RobIII op 21-12-2010 22:38 ]

Over mij

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12 21:17
CyCloneNL schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:16:
Meh ik vind dat niek 'hacky', ( afgezien van de fucked up indenting ). Als je een variabele nodig hebt voor whatever reason maar je wilt em niet in de surrounding scope is dit toch de manier om dat te bereiken?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gamebuster schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:44:
[...]

Geen tijd voor, heb het opeens druk. PHPen doe ik ook niet voor de lol, maar voor centjes.
Ja, dat doe ik ook maar ik wil er vanaf |:( |:(

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
farlane schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:55:
[...]
Meh ik vind dat niek 'hacky', ( afgezien van de fucked up indenting ). Als je een variabele nodig hebt voor whatever reason maar je wilt em niet in de surrounding scope is dit toch de manier om dat te bereiken?
Ik probeer ook altijd het antaal statements in een case zo minimaal mogelijk te houden. Meestal maak ik liever een nieuwe methode aan, die dan natuurlijk zijn eigen scope heeft, dan dat ik binnen mijn case een nieuwe scope introduceer.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

farlane schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:55:
[...]

Is using dan niet logischer? Die is geloof ik daar speciaal voor gemaakt. Daarnaast wordt aan het einde van het using block de finalize / destructor aangeroepen waardoor het einde van de using tevens het einde van het object betekent.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Pagina: 1 ... 91 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak