Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem in rij voor 5 4 3 2 1 5 4 3 2 1 ...

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

eerst en vooral, ik heb geen idee waar ik dit moest posten, maar het heeft met programmeren te maken.

Ik heb een rij: 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 waarbij het volgende element word berekend door (element % 5) + 1 te doen, nu mijn vraag is, is er ook zoiets voor van 5 4 3 2 1 5 4 3 2 1 te doen? Ik heb het gezocht, maar kan er momenteel niet opkomen...

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
5 - x, waarbij x je eerdere getal is?

Kom op, beetje creatief denken...

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42
6 - x ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oh god, nu schaam ik mij zo hard...
Pff ik zat veel te ver na te denken missch moet ik er maar mee stoppen voor vandaag als ik zelfs al zulke verbanden niet meer zie :)

5-x klopt niet, mn x = 1 dus 5-1=4 maar 4-5= -1,
het probleem zit hem dat ik dit in 2 stappen moet doen dit gaat immers bij mijn weten niet in een stap

if element[x] == 1 then
element[x+1] = 5
else
element[x+1]=element[x]--

zal het moeten worden, het gaat immers niet anders.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 22:30 ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:14
Uhm, wat dacht je van 5 - i%5?

[ Voor 49% gewijzigd door Soultaker op 17-12-2010 22:36 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Even terug naar de basisschool voor een cursusje rekenen :? Doe even een stapje terug, haal diep adem en pak voor mijn part pen en papier bij de hand. Teken het uit of schrijf een pseudo algoritme. Maar dit is dusdanig basic dat 't geen topic waard is. Sorry; hier moet je prima zelf uit kunnen komen. Zéker met de hints die je inmiddels gehad hebt.

[ Voor 74% gewijzigd door RobIII op 17-12-2010 22:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.