De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 201 Laatste
Acties:
  • 851.273 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

BalusC schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 23:29:
[...]
Was ongeveer zo een half uur bezig totdat ik me realiseerde dat ik de prod site zat te F5'en ipv de test 8)7

Zucht :P
Autch, been there done that. Alleen dan dev. vs prod. database server ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Of per ongeluk de prod. database truncaten ipv. de test :X

Oeh, ook zoiets... een jaar of 4 geleden toen we nog nooit van vesiebeheer gehoord hadden was ik druk live aant werken op ftp. Dus gewoon editor en dan direct uppen via FTP en testen op dev. server. Ineens liep mn editor vast en had ie een lege css file geupload op de server. En toen was ik wat werk kwijt. Gelukkig bedacht mn collega ook in de cache van IE te kijken en daar stond een versie van n uurtje terug gelukkig nog dus zoveel was ik niet kwijt. Waardevolle les geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 18:18

momania

iPhone 30! Bam!

Ik heb het wel eens gehad dat ik idd direct in de prod database wat zat te hacken en in test zat te kijken of het werkte :X

Ach... gelukkig waren het simpele dingen... ben nog wel wijs genoeg om ingrijpende zaken wel goed te testen in een dev of test omgeving :P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gisteren een halve middag zitten spelen met het inserten van data in MYSQL, maar het lukte iedere keer niet.
Ik raakte zwaar gefrustreerd en toen ik het veldje "to" in mijn tabel maar niet gevuld kreeg.
Toen had ik het eind van de dag dat veldje "to" maar eens in een andere naam veranderd.

Ineens werk het allemaal!.

toch maar eens de handleiding er maar weer bijpakken :P
Wat een verspilling van tijd zeg

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 16:50
momania schreef op woensdag 02 september 2009 @ 00:10:
Ik heb het wel eens gehad dat ik idd direct in de prod database wat zat te hacken en in test zat te kijken of het werkte :X
Daarom hebben wij ook geen rechten op live :-). We leveren SQL scripts op met versienummer etc. via een release/hotfix (dus met documentatie, issues, etc.) en die wordt eerst op acceptatie uitgerold en daarna pas op productie. Zorgt er wel voor dat je weinig quick n dirty dingen uitvoert op productie, omdat beheer er nog tussen zit met een kwaliteitscheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
MrJey schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:19:
Gisteren een halve middag zitten spelen met het inserten van data in MYSQL, maar het lukte iedere keer niet.
Ik raakte zwaar gefrustreerd en toen ik het veldje "to" in mijn tabel maar niet gevuld kreeg.
Toen had ik het eind van de dag dat veldje "to" maar eens in een andere naam veranderd.

INSERT INTO tbl ([to]), ('pietje')

Encapsulaten met brackets dus? Of werkt dat niet in MySQL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-06 01:13
Eventueel kan je ook met aliassen werken, schijnt ook te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 10-06 23:15
Bezig met het zoeken naar een textbox control die (quote uit specs) "Syntax Highlighting en code completion heeft al a Visual Studio".
Eerste wat ik me toen afvroeg was: Wie heeft deze specs geschreven :X

Maargoed, aan de slag met #Develop TextBox control. Leuk ding, alleen bar slecht gedocumenteerd. Het scheelt dat ik de code van dat ding heb. (maar goed ook overigens, want het Drag&Drop gedeelte is nu niet bepaald extensible)

[ Voor 1% gewijzigd door D-Raven op 02-09-2009 08:39 . Reden: Iets minder "Maargoed" gebruikt :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Aliassen kun je alleen gebruiken met selects en niet met inserts.

Beste is gewoon om keywords te vermijden als tabel of kolomnaam en een knappe tool gebruiken waarin je direct ziet dat je een keyword probeert te gebruiken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142961

kaesve schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:54:
verder, hoe drinken jullie je koffie?
Hoe ik hem zou willen drinken: espresso, zo sterk mogelijk met een beetje suiker. (a la café court)

Helaas ben ik hem genoodzaakt te drinken als heet water met zwarte kleur en een beetje suiker, aangezien onze koffieapparaten zwaar afgeschreven zijn, wegens bezuinigen (?) niet vervangen worden en vol zitten met fair trade rommel om ons corporate social responsability beleid vorm te geven.....

Aldus mijn frustraties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Laatst online: 19-06 01:13
momania schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:39:
/me doet nog maar eens een ronde richting koffiezetapparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:48

Standeman

Prutser 1e klasse

kaesve schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:54:
verder, hoe drinken jullie je koffie? als ik het zwaar heb drink ik graag mijn koffie uit een halve liter soepkom (wel met oortje om vast te houden).. gewoon 3 scheppen koffie erin, heet water erbij.. en ik kan er weer even tegenaan :0
Senseo ;( Met suiker en melk

* Standeman gaat maar weer eens naar de buren waar een siemens met maler staat.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3485/3880835106_65bf082baf.jpg

Tweede kop van de dag.

[ Voor 0% gewijzigd door creator1988 op 02-09-2009 08:58 . Reden: /me blijft de 3GS mooie foto's vinden maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ik ben wel blij dat ik in een 'klein' bedrijf werk. Wij hebben dan dus ook zo'n Jura apparaat staan en nog een Nespresso machine.

Voor mij alleen Nespresso.. zwart. Mensen die melk of suiker in hun koffie doen moeten maar thee gaan drinken ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313723

Hmm, water! Afgewisseld met warm water en na de middagpauze een Cup-a-Soup :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
creator1988 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:24:
[...]

INSERT INTO tbl ([to]), ('pietje')

Encapsulaten met brackets dus? Of werkt dat niet in MySQL?
MySQL gebruikt, AFAIK, backticks ( ` dus >> `to` ).
momania schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:39:

Beste is gewoon om keywords te vermijden als tabel of kolomnaam en een knappe tool gebruiken waarin je direct ziet dat je een keyword probeert te gebruiken :Y)
Niet dat ik zin heb in deze discussie, want die is ook al 1e9 keer gevoerd, maar ik vertik 't persoonlijk om andere namen te gaan verzinnen omdat iets een gereserveerd woord zou zijn. Gewoon kwestie van je DB kennen en tussen brackets, backticks of whatever zetten. Als ik in een, zeg, logtabel, een veld "datum" heb dan heet dat ding dus gewoon [date] en niet logdate voor de sake van het vermijden van gereserveerde woorden. Een tabel met users heet dus [user] en niet foouser.
Wat nu niet gereserveerd is kan bij een nieuwe versie opeens wel gereserveerd zijn; you'll never know. Een beetje abstractielaag verzorgt en (voorkomt) dit soort zaken gewoon.
Maar het werkt ook andersom: een "createdate" is dan ook een "createdate" en ga ik niet 'afkorten' tot [date] omdat het typewerk zou schelen ofzo. Noem de beestjes gewoon bij hun (zo beschrijvend mogelijke) naam.

[ Voor 73% gewijzigd door RobIII op 02-09-2009 09:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 14:24
D-Raven schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:37:

Maargoed, aan de slag met #Develop TextBox control. Leuk ding, alleen bar slecht gedocumenteerd. Het scheelt dat ik de code van dat ding heb. (maar goed ook overigens, want het Drag&Drop gedeelte is nu niet bepaald extensible)
Die heb ik ook gebruikt in een project. :P (En dan hier en daar wat aangepast).

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MrJey schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:19:

Je zit een halve dag te piekeren over de betekenis van een foutmelding? :X

SQL:
1
2
3
4
5
6
7
CREATE TABLE IF NOT EXISTS `test` (
  `to` int(11) NOT NULL
);

--

INSERT INTO test (to) VALUES (1);
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'to) VALUES(1)' at line 1
Hij geeft aan dat het een ER_PARSE_ERROR (1064) is en de plek waar het fout gaat. Dan moet je er toch niet een halve dag voor nodig hebben om erachter te komen dat 'to' een keyword is?

Maargoed, eindelijk heb ik hier nu koffie, iemand had 5 kannen! koffie uit de automaat gehaald waardoor de temperatuur van het water te laag was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Erkens schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:19:
[...]

Je zit een halve dag te piekeren over de betekenis van een foutmelding? :X

Hij geeft aan dat het een ER_PARSE_ERROR (1064) is en de plek waar het fout gaat. Dan moet je er toch niet een halve dag voor nodig hebben om erachter te komen dat 'to' een keyword is?
Ook dat natuurlijk. Dat er soms een gebrek is aan begrijpend lezen van foutmelding is nog tot daar aan toe, maar gewoon te lam zijn om een foutmelding überhaupt te lezen is... euh... <fill in the blanks> ;)
En als je foutmeldingen uit hebt staan of iets in die trend dan verdien je gewoon een rotschop onder je hol.

Ik vermoed echter dat er gebruik is gemaakt van een tool ofzo welke dus wel de veldnaam "to" toestaat en dat, onderwater, dus netjes tussen backticks/brackets/whatever zet. En dan krijg je dus inderdaad een generatie programmeurs die de ballen snappen van waar ze mee bezig zijn omdat ze altijd en overal door tooltjes aan de hand worden gehouden en niet beseffen wat er achter de schermen gebeurt. Zou verboden moeten worden :P

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 02-09-2009 09:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

RobIII schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:11:
[...]
Niet dat ik zin heb in deze discussie, want die is ook al 1e9 keer gevoerd, maar ik vertik 't persoonlijk om andere namen te gaan verzinnen omdat iets een gereserveerd woord zou zijn.
etc.. etc..
True, heb je ook wel gewoon gelijk in :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
momania schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:27:
[...]

Ik heb altijd gelijk :(

:*

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 22:51
RobIII schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:22:
En dan krijg je dus inderdaad een generatie programmeurs die de ballen snappen van waar ze mee bezig zijn omdat ze altijd en overal door tooltjes aan de hand worden gehouden en niet beseffen wat er achter de schermen gebeurt. Zou verboden moeten worden :P
Al die mensen die een garbage collector in hun platform gebruiken tegenwoordig; we gaan naar de haaien wat ik je brom.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
COM interop :/
COM Interop toolkit \o/

Een beetje zitten prutsen in het net aangemaakte project, en wat zitten tweaken, en nu werkt het niet meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
farlane schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:34:
[...]

Al die mensen die een garbage collector in hun platform gebruiken tegenwoordig; we gaan naar de haaien wat ik je brom.
:D JUIST! Al dat nieuwerwetse gedoe... weg ermee. Geef mij maar een plankje met 8 schakelaars :P

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Ligt bij jullie ook alles eruit? Google, Apple, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
creator1988 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:45:
Ligt bij jullie ook alles eruit? Google, Apple, etc?
http://downforeveryoneorjustme.com/

Hier werken ze...

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Maar die site laadt ook niet bij mij :) alles buiten nederland eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
creator1988 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:54:
[...]

Maar die site laadt ook niet bij mij :) alles buiten nederland eigenlijk niet.
UPC toevallig?

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bel je provider ;) We zitten in de koffieschuur en dit gaat waaaay offtopic :Y)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Grappig (en logisch) overigens dat de google ads hier over koffie gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 15:13
farlane schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:34:
[...]

Of mensen die denken dat ASP ook een goede garbage collector heeft :/

* InZane heeft nog wel een heftig memory leakende ASP applicatie in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 19:16
* Amras moet het hier doen met koffie uit een Autobar automaat. :( Je mag het eigenlijk geen koffie noemen, maargoed. Gelukkig op de universiteit al geleerd dat je op ieder kopje bocht dat op koffie lijkt moet kunnen programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
problemen waren met dns hier intern.

Nu aan het klooien met Simplify. Muziek streamen naar iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
meh.
code:
1
regasm somefile.dll /tlb

> Assembly geexporteerd en types geregistreerd
\o/

Nadien:
code:
1
regasm somefile.dll /unregister

> warning: geen types afgemeld.
:/ wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 18:54

Haan

dotnetter

Bij .Net assemblies aan de GAC toevoegen, moet je registeren met .dll extensie, maar unregisteren zonder de .dll extensie :/ Misschien is dat hier ook het geval?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Mwah, kweenie.
'k zal het eens proberen.
Een tijdje geleden marcheerde het wel nog, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:36
momania schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:27:
[...]

Deels wel, maar een veld als datum geeft niet aan waarvoor die datum dient, zelf ben ik wel fan van om namen te geven waaruit ik zonder de rest te kennen meteen snap waarvoor die datum wordt opgeslagen. Maar verder heb je deels gelijk, je kan het mensen die er later mee moeten werken, de boel van je overnemen of je helpen natuurlijk ook gemakkelijker maken door te zorgen voor duidelijke namen en geen gereserveerde woorden in je database opzet.
Het is maar net wat je voorkeur heeft, maar wat zegt "Date" over een veld, behalve dat er een datum in staat?
Is het een datum waarop iets is opgeslagen, of tot wanneer iets actief is, of een gekozen datum van een gebruiker, of een geboortedatum? Die eenduidigheid in je naamgeving is best prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
jbdeiman schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:29:
[...]

Deels wel, maar een veld als datum geeft niet aan waarvoor die datum dient, zelf ben ik wel fan van om namen te geven waaruit ik zonder de rest te kennen meteen snap waarvoor die datum wordt opgeslagen. Maar verder heb je deels gelijk, je kan het mensen die er later mee moeten werken, de boel van je overnemen of je helpen natuurlijk ook gemakkelijker maken door te zorgen voor duidelijke namen en geen gereserveerde woorden in je database opzet.
Het is maar net wat je voorkeur heeft, maar wat zegt "Date" over een veld, behalve dat er een datum in staat?
Is het een datum waarop iets is opgeslagen, of tot wanneer iets actief is, of een gekozen datum van een gebruiker, of een geboortedatum? Die eenduidigheid in je naamgeving is best prettig.
De datum heeft enkel betekenis in de state van je tabel, dus als je daaruit de context af kan leiden lijkt me dat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Erkens schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:59:
Grappig (en logisch) overigens dat de google ads hier over koffie gaan :P
Ik zie er maar 1 over koffie eigenlijk :) verder krijg ik ze bij dit topic over Ziggo en dit soort dingen:
Wil je een platte buik?
Doe minder buikspieroefeningen Simpele tips, snel resultaat
Platte buik :9~ en ik wil daar via heel veel omwegen best éénmalig €47 €37 (+€4,95 verzendings- en verpakkingskosten) = €41,95 aan uitgeven :9~

Jammer dat mijn buik al plat is, ik had daar zo graag mijn geld aan uit willen geven.. ;(

Tenzij er een relatie is tussen een dikke buik en koffie, lijkt het me niet bij dit topic te passen :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht bestaat er een verband tussen programmeren/programmeurs en een dikke buik. Advertenties die uitgaan van stereotypen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Stukfruit schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:53:
Ik zie er maar 1 over koffie eigenlijk :) verder krijg ik ze bij dit topic over Ziggo en dit soort dingen:
Bovenaan zie ik:
"Koffiemachine ACTIE"
"Jura / Nescafe / WMF"
"Ringtones voor maar €1,50"

en onderaan eentje met wederom:
"Koffiemachine ACTIE"

Hoewel zojuist bovenaan 3 koffie reclames stonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Erkens schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:15:

Hoewel zojuist bovenaan 3 koffie reclames stonden :P
Dan moet je ze gewoon even een handje helpen met wat keywords :Y)

Koffie, ቡ, Café, Caffiȝ, Qəhvə, Kava, Кава, Кафе, Kafe, Kahva, Cafè, Káva, Coffi, Kaffe, Kaffee, Coffee, Kafo, Kohv, Kahvi, Caife, Cofaidh, Kâ-pî, Kávé, Kopi, ckafi, Qehwe, Coffeum, Kafija, Кафе, Къофи, Kawa, Cafea, Gáffe, Kafeja, Kahawa, Kafyj, Qahva, Cà phê, Kaffie, Ka-pi, بن (شجرة), قهوه, Qəhvə, কফি, ᎧᏫ, Καφές, قهوه, 咖啡, कॉफ़ी<, Սուրճ, コーヒー, ყავა, ಕಾಫಿ, 커피, കാപ്പി (പാനീയം), कॉफी, காப்பி, కాఫీ, กาแฟ,کافی,קאווע, 咖啡, 咖啡 etc...

O-)

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 02-09-2009 12:27 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Laatst online: 02-05 17:51
Nu krijg ik Ziggo voor horeca 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Misschien werkt het op de "google zoek" manier

-ziggo -horeca -platte -buik +koffie +"koffie zwart" :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 02-09-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 18:22
Cool schrift heeft dat Cherokee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
wanneer brengt de frontpage nou eens wat nieuwsberichten over development?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
creator1988 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:21:
wanneer brengt de frontpage nou eens wat nieuwsberichten over development?
Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/add_article.gif Nieuwstip insturen

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 09:21

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

RobIII schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:23:
[...]

Dan moet je ze gewoon even een handje helpen met wat keywords :Y)

Koffie, ቡ, Café, Caffiȝ, Qəhvə, Kava, Кава, Кафе, Kafe, Kahva, Cafè, Káva, Coffi, Kaffe, Kaffee, Coffee, Kafo, Kohv, Kahvi, Caife, Cofaidh, Kâ-pî, Kávé, Kopi, ckafi, Qehwe, Coffeum, Kafija, Кафе, Къофи, Kawa, Cafea, Gáffe, Kafeja, Kahawa, Kafyj, Qahva, Cà phê, Kaffie, Ka-pi, بن (شجرة), قهوه, Qəhvə, কফি, ᎧᏫ, Καφές, قهوه, 咖啡, कॉफ़ी<, Սուրճ, コーヒー, ყავა, ಕಾಫಿ, 커피, കാപ്പി (പാനീയം), कॉफी, காப்பி, కాఫీ, กาแฟ,کافی,קאווע, 咖啡, 咖啡 etc...

O-)
Vanaf nu de nieuwe lorum ipsum tekst hier intern :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Laatst online: 28-02 22:17
Koetjeboe schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:32:
[...]

Vanaf nu de nieuwe lorum ipsum tekst hier intern :*)
Oeh, da's een goeie!

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Nee, niet zo, het onderwerp lijkt gewoon stelselmatig genegeerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 20-06 18:54

Haan

dotnetter

Wat voor onderwerpen bedoel je dan zoal?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat voor soort nieuws had je in gedachten dan? Updates van frameworks (Qt, ZF, .NET) komen gewoon in de meuktracker en updates van development software als Process Explorer, Eclipse, VS, etc. ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En het is weer september dus de (chocolade) pepernoten zijn weer in het land \o/

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kruidvat verkoopt al weken kruidnoten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Creepy schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:24:
En het is weer september dus de (chocolade) pepernoten zijn weer in het land \o/
Dat moesten verbieden zeg! What's next, paaseieren met de kerst?

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

iH8 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:29:
[...]

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 19-06 12:18

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
iH8 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:29:
[...]

Nee, dat kan de ozonlaag niet aan. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Cartman! schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:28:
Kruidvat verkoopt al weken kruidnoten :?
Daarom heten ze ook Kruidvat ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

RobIII schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:11:
[...]

Niet dat ik zin heb in deze discussie, want die is ook al 1e9 keer gevoerd, maar ik vertik 't persoonlijk om andere namen te gaan verzinnen omdat iets een gereserveerd woord zou zijn.
Vind ik ook, ik heb in zowat iedere database een table 'User' zitten, wat in zowat ieder DBMS een reserved word is. Maar ik ga nondeju toch niet een tabel een minder verbose naam geven omdat ik dan minder hoef na te denken over syntax 8)7

The duck rule: "If it looks like a duck, quacks like a duck and walks like a duck, it's a duck."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

curry684 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:47:
Vind ik ook, ik heb in zowat iedere database een table 'User' zitten, wat in zowat ieder DBMS een reserved word is. Maar ik ga nondeju toch niet een tabel een minder verbose naam geven omdat ik dan minder hoef na te denken over syntax 8)7
Het is of nadenken over de syntax, of nadenken over de naam van de tabel. Ik kies ook voor "nadenken over de syntax". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:22:
[...]

Ook dat natuurlijk. Dat er soms een gebrek is aan begrijpend lezen van foutmelding is nog tot daar aan toe, maar gewoon te lam zijn om een foutmelding überhaupt te lezen is... euh... <fill in the blanks> ;)
En als je foutmeldingen uit hebt staan of iets in die trend dan verdien je gewoon een rotschop onder je hol.

Ik vermoed echter dat er gebruik is gemaakt van een tool ofzo welke dus wel de veldnaam "to" toestaat en dat, onderwater, dus netjes tussen backticks/brackets/whatever zet. En dan krijg je dus inderdaad een generatie programmeurs die de ballen snappen van waar ze mee bezig zijn omdat ze altijd en overal door tooltjes aan de hand worden gehouden en niet beseffen wat er achter de schermen gebeurt. Zou verboden moeten worden :P
Ik had de foutmelding verkeerd begrepen, zocht naar een oplossing op een andere manier.. ik ben nog in de leerfase maar wel tot op het bot gemotiveerd.

en ja mijn error_reporting(E_ALL); stond wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kruidnoten zijn hier het hele jaar door te koop :Y) Je moet toch wat met die flinke voorraden van vorig jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:00
curry684 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:42:
[...]

Daarom heten ze ook Kruidvat ;)
God, teveel koffie gehad?
Je was iets té wakker. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 16:47

Zoefff

❤ 

Ja, zo kan je een goed representatief beeld krijgen van het uiterlijk van een gemiddelde zin! :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee, overal een evenlange lorem ipsum tekst bekijken, dat was een groot succes. B)
[/je had erbij moeten zijn]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 22:51
MrJey schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:11:
[...]

Ik had de foutmelding verkeerd begrepen, zocht naar een oplossing op een andere manier.. ik ben nog in de leerfase maar wel tot op het bot gemotiveerd.

en ja mijn error_reporting(E_ALL); stond wel aan.
RobIII is soms wat blafferig maar hij bedoelt het wel goed hoor :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
En blaffende honden bijten niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik had de foutmelding verkeerd begrepen
Hoe dan? Just curious ;)
zocht naar een oplossing op een andere manier..
De melding in Google gooien leverde niets op dan?
ik ben nog in de leerfase maar wel tot op het bot gemotiveerd.
Nou; misschien lees je mijn post verkeerd (of zeg ik 't wat vreemd) maar feitelijk probeer ik in die post te verklaren hoe het (volgens mij) gekomen is; en, believe it or not, probeer ik 't juist nog (een beetje) voor je recht te praten.

Het enige 'verwijt' dat ik maak is dus dat je niet diep genoeg hebt nagedacht of ver genoeg hebt gezocht naar een verklaring voor de error en (dat vermoed ik althans) dus maar in 't wilde weg bent gaan proberen. Ik zie niet hoe je anders een dagdeel aan zoiets kunt besteden...
farlane schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:10:
[...]

RobIII is soms wat blafferig maar hij bedoelt het wel goed hoor :)
:D :>

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 02-09-2009 19:08 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-06 14:41
Pff ik word er een beetje gek van dat mijn school telkens tools meeleverd voor windows en niet voor Linux/Mac. Moet ik nou weer gaan zoeken naar een EEPROM burner voor de TUSB3210 en een hex2bin converter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:42

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Dr. Horrible schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:21:
Pff ik word er een beetje gek van dat mijn school telkens tools meeleverd voor windows en niet voor Linux/Mac. Moet ik nou weer gaan zoeken naar een EEPROM burner voor de TUSB3210 en een hex2bin converter....
avrdude??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
PHP kwam terug met de melding dat er een fout in de SQL zat.

(id, to, email, body)
("", "gevuld", "gevuld", "gevuld")

dacht automatisch dat het aan de volgorde lag, aangezien ik heel vaak de veldjes email en body in de verkeerde volgorde werden opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik zie verschillende redenen waarom er geklaagd wordt dat er een fout in de SQL zit ....
id lijkt me een numeriek veld te zijn, en je wil daar een lege string in inserten
to zal hoogstwaarschijnlijk een keyword zijn.

Veldjes worden niet in de verkeerde volgorde opgeslagen; jij geeft de 'volgorde' aan, dus jij moet zorgen dat het veld in VALUES overeenkomt met de juiste column .

• creator1988
whoami schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:56:
Ik zie verschillende redenen waarom er geklaagd wordt dat er een fout in de SQL zit ....
id lijkt me een numeriek veld te zijn, en je wil daar een lege string in inserten
to zal hoogstwaarschijnlijk een keyword zijn.

Veldjes worden niet in de verkeerde volgorde opgeslagen; jij geeft de 'volgorde' aan, dus jij moet zorgen dat het veld in VALUES overeenkomt met de juiste column .
Volgens mij ging dit gewoon over reserved names, email in dit geval.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
creator1988 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 08:33:
Sinds wanneer is email een reserved word? :X Je bedoelt to ;)

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 03-09-2009 10:36 ]

Over mij

• whoami
creator1988 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 08:33:
[...]

Ik noem gewoon een tweetal dingen die ik direct zie in die query (alé, stukje), die er kunnen voor zorgen dat de boel fout loopt.

• creator1988
RobIII schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:34:
[...]

Sinds wanneer is email een reserved word? :X Je bedoelt to ;)
's ochtends vroeg uh :-) ik zei het een pagina terug nog wel goed.

• curry684

curry684

whoami schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:56:
Helaas mag dat in MySQL :X Anders had ie ook een mismatched datatype error oid gehad sowieso.

Anoniem: 316666

curry684 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:11:
[...]

Helaas mag dat in MySQL :X Anders had ie ook een mismatched datatype error oid gehad sowieso.
Helaas mag nogal veel in MySQL. Zowel frustrerend bij je eigen bugs zoeken en al helemaal in de queries van anderen.

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Nog anderen hier die een inzending hebben gedaan (of bezig zijn) voor de Google Code Jam?

petersmit.eu

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Pete schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:25:
Nog anderen hier die een inzending hebben gedaan (of bezig zijn) voor de Google Code Jam?
Het enorme registratie formulier schrikt me wel behoorlijk af :p Daarnaast ben ik nu eigenlijk aan het werk...

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 316666 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:21:
[...]
Helaas mag nogal veel in MySQL. Zowel frustrerend bij je eigen bugs zoeken en al helemaal in de queries van anderen.
Doe dan tenminste SET GLOBAL SQL_MODE = 'TRADITIONAL'; op je ontwikkelbak. :Y)

{signature}

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 18:03
Stil hier zeg, iedereen met de code jam van google bezig? :P

Verdomme, net een website klus misgelopen, helaas al iemand anders. Hopelijk loopt het spaak en word ik alsnog gebeld >:)

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 20:19
Dr. Horrible schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:21:
Hier is het dan weer andersom, allemaal Linux tools e.d. die ik moet gebruiken (Draai ondertussen gewoon maar een VM ervoor).

Deze week op school bezig met Haskell, damn ik begin het langzaam door te krijgen maar gut o gut wat moet je opnieuw nadenken zeg. Vanmiddag samen met m'n practicum mattie een eingewikkelde lijst functies terug gewerkt tot 3 functies van 4 regels, en ja dan is het toch ineens wel krachtig.

Ook is een speciale C++ cursus vandaag begonnen die een half jaar duurt, prachtig!

~ Mijn prog blog!

• wackmaniac
  • Laatst online: 20-06 09:31
Haskell is een ondergewaardeerde taal; superkrachtig, maar wel ff een heel andere manier van denken. Geeft Jan Terlouw dat spul nog op de RuG?

Read the code, write the code, be the code!

• iH8
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Anoniem: 313723 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:49:
Verdomme, net een website klus misgelopen, helaas al iemand anders. Hopelijk loopt het spaak en word ik alsnog gebeld >:)
hahaha super, had ik laatst een klant die liever goedkoop had dan mij verder door laten ontwikkelen. ik had twee weken later een mailtje van de nieuwe developer. "of ik een backup had" hahaha. idiots. die kregen ze dus mooi niet. toen scheen er volgens de nieuwe developer een ongeschreven webdesign regel te zijn dat je altijd een backup bij moet houden. ik quote 'm ff.
Ook u weet als professionele webdesigner dat men ondanks dat een website "klaar" is, men altijd een backup in beheer houdt voor als er iets voor zou vallen met de site.

Deze backup behoudt men altijd een aantal maanden in eigen beheer, tenminste dit behoort een professioneel bedrijf te doen. Ook als er vragen zijn omtrent de website behoort men ten alle tijden ondersteuning te bieden aan de eigenaar/eigenaresse van de website(s).
ik heb teruggemaild dat dat niet tot mijn taakomschrijving hoorde, en dus geen backup had. ik heb er wel even vriendelijk bij vermeld dat een echt professionele webdesigner een backup maakt alvorens ergens aan te gaan lopen prutsen. twee dagen later telefoon van de klant zelf of ik het als de wiedeweerga wilde fixen. vier dagen gaar laten koken, backup terug gezet en 2k af laten tikken. doei! extra week vakantie! sue me.

Aunt bunny is coming to get me!

Anoniem: 194858

wackmaniac schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:46:
Haskell is een ondergewaardeerde taal; superkrachtig, maar wel ff een heel andere manier van denken. Geeft Jan Terlouw dat spul nog op de RuG?
Nee, Jan Terlouw is long gone, het wordt nu gegeven door Jan Jongejan.. Verder: Haskell is de bom, helaas niet altijd even praktisch inzetbaar

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

roy-t schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:50:
Deze week op school bezig met Haskell, damn ik begin het langzaam door te krijgen maar gut o gut wat moet je opnieuw nadenken zeg. Vanmiddag samen met m'n practicum mattie een eingewikkelde lijst functies terug gewerkt tot 3 functies van 4 regels, en ja dan is het toch ineens wel krachtig.
Als je echt Haskell wilt leren waarderen, kom eens op bezoek in #haskell op Freenode. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ik ga ook maar eens een fatsoenlijke rooster viewer klussen voor het nieuwe rooster systeem van de TU Delft. Iemand had al iets in C# geklust, maar dat werkt dus niet op linux..

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Sh4wn schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:06:
Ik ga ook maar eens een fatsoenlijke rooster viewer klussen voor het nieuwe rooster systeem van de TU Delft.
Altijd een leuk klusje.
Iemand had al iets in C# geklust, maar dat werkt dus niet op linux..
Tuurlijk wel: met Mono :) Daarnaast is het toch wel een webapplicatie neem ik aan? ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

pedorus schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:23:
[...]

Altijd een leuk klusje.

[...]

Tuurlijk wel: met Mono :) Daarnaast is het toch wel een webapplicatie neem ik aan? ;)
Heb ik geprobeerd, maar hij start wel op, maar als die de roosters wil gaan 'drawen' crashed die. Ik ben die C# app aan het porten in, hoe kan het ook anders, python :D (zie ava en ondertitel :D )

Daarnaast ligt de webapp van de TU Delft zelf er constant uit, dus maak ik een tool die de roosters lokaal ook opslaat. Ook wil ik nog een Google Calendar sync functie maken, zodat ik de roosters ook op me HTC hero ontvang :+

• mithras
  • Niet online
pedorus schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:23:
[...]

Altijd een leuk klusje.

[...]

Ze geven expliciet aan dat het niet werkt onder Linux. Ik heb zelf geen idee, heb het nog niet getest met Wine bijvoorbeeld. En afaik moet je Mono apps altijd nog hercompileren :)

De webapplicatie is dus zo dat je wel prima kan selecteren welke vakken/docenten/ruimtes je in je rooster wilt zien. De output is dusdanig dat je niets begrijpt van wat er eigenlijk staat... :'(

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Sh4wn schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:32:
Daarnaast ligt de webapp van de TU Delft zelf er constant uit, dus maak ik een tool die de roosters lokaal ook opslaat.
Dat uitvallen komt vast door het automatisch bevragen. Schijnt Scientia niet zo goed tegen te kunnen heb ik me laten vertellen... :p
mithras schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:35:
[...]
Ze geven expliciet aan dat het niet werkt onder Linux. Ik heb zelf geen idee, heb het nog niet getest met Wine bijvoorbeeld. En afaik moet je Mono apps altijd nog hercompileren ;)
Je kan prima met Windows/VS iets compileren en het dan onder Linux/Mono draaien, tenminste dat is mij wel gelukt. Maar dan moet je bepaalde MS-dingen niet gebruiken natuurlijk.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

In 1 van de reacties op het nieuwsbericht over de roosters wordt ook verteld dat het rooster systeem een memory leak heeft en daardoor vaak er uit ligt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het vervelende in mijn geval was dat ik 2 weken knock-out op bed heb gelegen met een stevige griep (nee, geen Mexicaanse), terwijl ik de week ervoor had gehoord dat ze op zoek waren. Ik had natuurlijk diezelfde week moeten reageren, maar had écht geen tijd (wijze les, pro-actiever zijn!). In mijn 2 weken downtime is er dus iemand anders ten tonele verschenen die dus klus geschaakt heeft.

Ik baal van mezelf, want de bewuste man is vrij bekend in zijn vakgebied, dus ik rook bij wijze van spreken al extra klandizie. Maar goed, meer vissen in de zee :o Gisterenavond toevallig weer een nieuwe 'lead' opgeduikeld, dus die ga ik nu meteen lastig vallen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 313723 op 04-09-2009 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
ennn laatste dagje van de week. nu al zin in borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, lekker, om 16:15 plopt de Hertog open... Uitgebreid etentje bij de schoonouders :9
Helaas doen we hier op zaak, op onze afdeling tenminste, nooit een vrijdagmiddagborrel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Wij zitten boven een Café restaurant, waar half bekend nederland wel eens over de vloer komt waar we elke week wel borrelen met een wisselende groep. Bedrijf is ook klein en open dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik mis dat wel een beetje, maar het zal er alles mee te maken hebben dat er gewoon weining jonge gasten zitten en de meesten hier niet in de buurt wonen. Er zitten een stuk of, pak 'em beet, 40 programmeurs in deze vleugel op deze verdieping, maar zo goed als niemand heeft interesse.
Welgeteld 1 persoon, een nieuwe tester van mijn leeftijd, heeft aangegeven het wel te zien zitten toen ik er over begon tegen hem.
Ach ja, het is 10 minuten fietsen naar huis, 7, minuten naar het plein, 5 minuten naar het jongerencentrum en 1 minuut naar een restaurant/bistro. Ik vermaak me wel :P
Pagina: 1 ... 7 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak