Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Ah, zoMueR schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 00:08:
Vier exemplaren van dezelfde 2.4ghz desktop set gaat wel met elkaar bokken hoor
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Heb zelf geen enkele iMac of macbook maar dus wel zo een apple toetsenbord omdat die inderdaad erg lekker typt. Deze heb ik nu sinds enkele dagen ook op het werk in gebruik. Toetsen zijn lekker licht om te te drukken en je kan er ook nog veilig op rammen ookExirion schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:22:
[...]
Ik heb jaren op een Logitech S530 desktop gewerkt en vond het keyboard daarvan het beste keyboard dat ik ooit heb gehad. Thuis heb ik bij m'n iMac een Apple Wireless keyboard en op m'n werk een Dell keyboard bij een iMac 27". Conclusie: de Apple keyboards zijn superieurDe UltraX van Logitech is ook een "notebook keyboard" dus het zal erg op elkaar lijken. Ik denk dat ik binnenkort m'n eigen Apple wired keyboard op m'n werk neerzet.
Enige nadeel is dat ik bij een Microsoft bedrijf werk dus ik al aardig wat opmerkingen naar mijn hoofd gekregen heb
Verder alleen maar laptops, of een of andere factory default HP/Dell-ramplank. Typt ook goed, maar UltraX/laptopkeyboards typen beter.
We are shaping the future
Wat wellicht ook zou kunnen: ik merk zelf dat stof en vuil al heel snel ervoor zorgt dat de toetsen niet meer fijn werken. Een kruimeltje onder een toets en je zit al hard te duwen voor de aanslag nog geregistreerd wordt. Standaard maak ik die van mij dan ook om de maand helemaal schoon, en 'hangende' toetsen tussendoor nog wel vaker. Daarbij moet je opletten met de spatiebalk, die heeft een afwijkend mechanisme wat, als een pennetje niet goed zit, ervoor zorgt dat een deel 'ongevoelig' wordt.Creepy schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:44:
Die UltraX van mij is gewoon gaar. Hoe vaak ik wel niet de CTRL-F heb getypt direct gevolg door een zoekterm en daarbij de F niet werd geregisteerd. Of zelfs de spatiebalk met m'n rechterduim... Ik schoof het eerst af op het type toestenbord zelf maar gezien de (paar) erg positieve verhalen hier zal mijn exemplaar wel enigzins defect zijn.
Overigens heb ik die van mij nu al zeker twee jaar en typed'ie (met wat onderhoud) nog geweldig
Op werk typ ik op een Logitech diNovo cordless toetsenbord, die is qua toetsaanslag vrijwel gelijk aan de UltraX, maar bordje zelf is kwalitatief wel wat beter. (het is eigenlijk een desktop set, maar als je de muis gebruikt, weet je zeker dat je na een paar weken RSI hebt.. daarom mijn oude trouwe MX510 meegenomen van thuis)
Kater? Eerst water, de rest komt later
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ja iddRutix schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:26:
[...]
Weet ik ging ook meer om dat het een nice office is helemaal naar zijn smaakik hoef nooit zoveel beeldschermen al hoewel 3 beeldschermen wel chill is. En een groot bureau is ook super lekker
.
perfect om te programmeren
Visual Studio op 1 scherm, Browser op de andere
Die wou ik eerst ook.. maar was toen niet verkrijgbaar in Azerty (ja ik ben een BelgCaelorum schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:43:
[...]
Dat heb ik nou met mijn Logitech Wave. Er zit maar 1 nadeel aan verbonden en dat is dat je nooit meer snel zal kunnen typen op een 'gewoon' toetsenbord. (en die antibacteriele polssteun?? is niet schoon te houden)
Ik kan me echt niet meer voorstellen dat ik een jaar met die standaard kayb & muis van HP heb gewerkt

Wat mij betreft zijn die keyboard ergonomisch dusdanig ruk dat de ontwerpers aangeklaagd mogen worden.

Maar goed, je bent blijkbaar zo gelukkig dat je nooit fysieke klachten hebt gehad. Ik kan inmiddels niet zonder een MS Natural wawawiewa 4000 of beter...
[ Voor 17% gewijzigd door Voutloos op 23-07-2010 09:15 ]
{signature}
Onderarmen, en al jaren, ;p .Maar ik merk wel dat met dit toetsenbord (standaard Dell toetsenbord) de zaak nogal verkeerd staat (polsen op tafel rusten en hatseflats). Valt nog mee dat ik niet 'intensief' werk (bijvoorbeeld een programmeerproject van een paar weken), want vroegah tijdens stage en schooloprachten merkte ik wel dat het dan erger werd. Met die Microsoft ding heb je sowieso ondersteuning voor de polsen, en ze staan in een hoek zodat de polsen minder geforceerd zijn. Maar ja, heb wel regelmatig van 'Nu effe pauze' met de armen.Sebazzz schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:58:
Krijg je erg snel last van je polsen dan?
Thuis heb ik een laag / plat toetsending van Trust, 15 euro ofzo
Vind ik eigenlijk niet echt. Ik gebruik dat toetsenbord alleen omdat de sneltoetsen zo verrekte handig zijn. Qua bouwkwaliteit vind ik ze ook niet echt lekker. Ik heb een poos WoW gespeeld op dat toetsenbord en een knop die ik redelijk veel gebruikte is nu gaar. Je krijg niet echt meer een 'feedback' dat je de knop hebt ingedrukt. Verder wordt dat ding ongelofelijk snel vies.Exirion schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:22:
[...]
Conclusie: de Apple keyboards zijn superieur
Op m'n werk heb ik een Microsoft Natural Ergonomic 4000 toetsenbord en dat toetsenbord is een van de fijnste die ik ooit gehad heb. Ik kan er heerlijk blind mee typen en m'n stoel staat zo ingesteld dat ik m'n ellebogen kan laten rusten en vervolgens m'n polsen op de polssteunen van het toetsenbord kan leggen. Mocht deze kapot gaan, dan komt er gelijk weer zo een of een Logitech Wave voor in de plaats.
dan heb je idd een gaar exemplaar. Ik heb heel zelden ook weleens (1x per jaar ofzo) dat een toets (meestal spatiebalk) wat minder gaat reageren, maar even een paar keer hard erop rammen (en wat dat betreft zijn ze ook onverwoestbaar) fixt dat weer. Zit er waarschijnlijk een kruimel tussen ofzoCreepy schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:12:
Die UltraX van mij nogal gaar dan denk ik. Al vanaf het begin dat ik dat ding had miste ik toetsaanslagen als ik snel typte.... Verder wel een erg fijn ding. Heb nu @ werk een Filco, typt erg fijn en ik mis geen aanslagen meer.
.edit: oh, er was nóg een pagina pagina

[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 23-07-2010 11:03 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Ik zoek een manier om gegevens uit externe bronnen in een lijst aan bijvoorbeeld documenten te kunnen tonen. Nu werkt de Business Data Catalog vrij aardig, maar het veld is niet live. Er staat gewoonweg oude data in, met een refresh-knopje erboven.
Ook andere manieren die ik heb geprobeerd om live data te tonen werken niet, want het lijkt erop dat Sharepoint de output van een veld persisteert tot het veld wordt gewijzigd.
Inderdaad, mijn eerste UltraX ging pas na 16 miljoen toetsaanslagen stuk en dat kwam meer omdat ik er de Delphi 7 bijbel op liet vallen dan door echte slijtage. #2 Gaat alweer heel wat jaartjes mee en heeft minstens dezelfde hoeveelheid aanslagen overleefd. Af en toe blijft nu wel de spatiebalk ingedrukt en da's wel vervelend maar waarschijnlijk helpt een keertje goed schoonmaken al veel..oisyn schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:51:
@Creepy: dan heb je idd een gaar exemplaar. Ik heb heel zelden ook weleens (1x per jaar ofzo) dat een toets (meestal spatiebalk) wat minder gaat reageren, maar even een paar keer hard erop rammen (en wat dat betreft zijn ze ook onverwoestbaar) fixt dat weer. Zit er waarschijnlijk een kruimel tussen ofzo
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Oh please, dat hele ergonomische argument is ook geneuzel. De ene krijgt last van z'n polsen op een straight keyboard, de ander op een natural. Maar goed, jij bent blijkbaar zo ongelukkig dat je fysieke klachten krijgt van een normaal toetsenbord, en vind je dat iedereen maar aangeklaagd moet worden omdat ze geen toetsenborden maken die aan jouw wensen voldoen.Voutloos schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:14:
[...]
Wat mij betreft zijn die keyboard ergonomisch dusdanig ruk dat de ontwerpers aangeklaagd mogen worden.Aanslag is lekker, je kan het mooi vinden, maar verder klopt er voor intensief gebruik echt helemaal niets aan.
Maar goed, je bent blijkbaar zo gelukkig dat je nooit fysieke klachten hebt gehad. Ik kan inmiddels niet zonder een MS Natural wawawiewa 4000 of beter...
In mijn optiek is een goede zit- en polshouding en voldoende tafelruimte tussen toetsenbord en gebruiker veel belangrijker dan het soort toetsenbord.
Persoonlijk hou ik van hoge tafels en iets van 40 cm tussen toetsenbord en de rand van de tafel, zodat mijn armen vanaf m'n ellebogen op tafel kunnen rusten.
De UltraX'en zijn nog steeds te koopCloud schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:03:
Ik heb mijn allereerste (eerste generatie) UltraX nog steeds. Ik denk dat ik nu ruim over de 20 miljoen toetsaanslagen zit. En hij doet het nog steeds perfect eigenlijk. Hij zit er alleen niet meer zo mooi uit, maar ik durf hem niet te vervangen. Ik weet eigenlijk geen beter toetsenbord
pricewatch: Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty)
Maar idd, ik heb (thuis en op 't werk) ook nog altijd de 1e generatie (Y-BL49, staat jammer genoeg geen jaartal op de achterkant)
.edit: oh, die op 't werk heb ik een keer vervangen omdat er een bak thee (met suiker) overheen was gegaan. Sticky keys
[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 23-07-2010 11:16 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Werkt inderdaad niet, ook niet in 2010.Alex) schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:55:
Sharepoint
Ik zoek een manier om gegevens uit externe bronnen in een lijst aan bijvoorbeeld documenten te kunnen tonen. Nu werkt de Business Data Catalog vrij aardig, maar het veld is niet live. Er staat gewoonweg oude data in, met een refresh-knopje erboven.
Ook andere manieren die ik heb geprobeerd om live data te tonen werken niet, want het lijkt erop dat Sharepoint de output van een veld persisteert tot het veld wordt gewijzigd.
Wij hebben het opgelost door een webpart te maken die met een webservice communiceert en zo data ophaalt.
Ergens anders hebben we een windows service draaien die met een bepaald interval kijkt of er wijzigingen zijn in de database en dan ook gelijk Sharepoint bijwerkt.
Uitwerkingen kunnen vast beter, maar het werkt voor nu in ieder geval.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Voor zover ik weet is het belangrijk om regelmatig een andere houding aan te nemen of andere bewegingen met je handen/armen te maken (dat is ook een advies van RSI software). De R in RSI staat voor repetitive. In principe loop je in ieder vak kans op een dergelijk probleem. Als je regelmatig afwisselt en niet onder stress (want dan span je je spieren extra aan) werkt moeten de klachten mee vallen..oisyn schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:06:
[...]
Oh please, dat hele ergonomische argument is ook geneuzel. De ene krijgt last van z'n polsen op een straight keyboard, de ander op een natural. Maar goed, jij bent blijkbaar zo ongelukkig dat je fysieke klachten krijgt van een normaal toetsenbord, en vind je dat iedereen maar aangeklaagd moet worden omdat ze geen toetsenborden maken die aan jouw wensen voldoen.
In mijn optiek is een goede zit- en polshouding en voldoende tafelruimte tussen toetsenbord en gebruiker veel belangrijker dan het soort toetsenbord.
Persoonlijk hou ik van hoge tafels en iets van 40 cm tussen toetsenbord en de rand van de tafel, zodat mijn armen vanaf m'n ellebogen op tafel kunnen rusten.
Ongeacht welke ramplank je hebt, als je 8 uur achter elkaar zonder break of andere bewegingen aan het typen bent krijg je gewoon last van je handen/polsen/armen. Ik merk het zelf ook wel een beetje en probeer nu regelmatig even het werk te onderbreken om een luchtje te scheppen (gewoon gezellig met de rokers mee, is nog goed voor de sociale contacten ook
Ik krijg vaak last als ik mijn hand lang op de muis laat rusten. Dan ben je dus met 1 hand aan het typen en ligt je hand nog op de muis (in een onnatuurlijke houding) of je zit iets te lezen en houdt krampachtig je muis vast. Daarom ben ik ook maar wat extra hotkeys gaan leren en een wacom genomen, dan houd je echt niet je pen enkele minuten boven je tablet.
Overigens heb ik een tijdje op zon natural keyboard gewerkt, maar ook daar kreeg ik na lang werken of bij veel stress last van mijn spieren, maar afgezien van dat was het wel een vrij prettig ding.
RSI is echt iets wat je niet kunt gebruiken in de IT
Dat zijn meestal ook nog de dagen dat ik echt iets op mijn PC moet doen thuis (mail sturen, factuur betalen ofzo).
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 23-07-2010 12:22 ]
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Jan_V schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:07:
[...]
Werkt inderdaad niet, ook niet in 2010.
Wij hebben het opgelost door een webpart te maken die met een webservice communiceert en zo data ophaalt.
Ergens anders hebben we een windows service draaien die met een bepaald interval kijkt of er wijzigingen zijn in de database en dan ook gelijk Sharepoint bijwerkt.
Uitwerkingen kunnen vast beter, maar het werkt voor nu in ieder geval.
Ik merk dat wanneer ik een week actief push-ups doe, dat m'n pijn veel minder wordt.
Doe er dan ook maar gelijk wat crunches bij, wat ook weer goed (kan) zijn voor de rug zelf.
Gelukkig heb ik er de laatste tijd niet veel last van. Vind het ergo 4000 keyboard ook heerlijk, heb ik thuis dus ook staan.
Jammergenoeg kunnen die keyboards zo slecht in een laptop tas, waardoor je bij een klant vaak een 'normaal' toetsenbord hebt of op de laptop zelf zit te tikken.
Muis is meestal ook een drama. De standaard logitech/dell/hp muizen zijn vaak net iets te klein om comfortabel te zijn of te licht.
Ik zweer dan ook bij de MS muizen, heb het gevoel dat die net iets groter zijn dan de standaard muizen en vind ze ook goed in de hand liggen. Ook de niet-standaard Logitech muizen zijn prima.
[ Voor 22% gewijzigd door Jan_V op 23-07-2010 13:32 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Wat doen jullie om vermoeide ogen te voorkomen?
Vandaag is namelijk weer eens zo'n dag waarbij mijn ogen de hele tijd doortranen. Heb al een bril met de goede sterkte opgezet en neem ook ongeveer elk half uur een korte pauze van zo' n 5 minuten, maar niks helpt. Niet ter voorkoming en ook niet als "cure".

*edit* De schermen staan op 70 cm van mijn ogen en de teksten zijn ook goed leesbaar IMO.
[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 23-07-2010 13:39 ]
+1. Ikzelf loop mee met de rokers (gezellig) en ga een paar keer per week naar de sportschool. Kan niet zeggen dat er echt verbetering in zit, maar het wordt tenminste niet erger.farlane schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:30:
Af en toe niet thuis ook weer achter de PC duiken en iets anders doen ( sporten bv) helpt ook
Het zal pas verbeteren denk ik als ik zowel thuis als op het werk betere ergonomische dingen krijg. En ophoudt met werken / computeren,
De stoelen die we nu hebben zijn op zich wel goed, alleen de armleuningen zijn niet traploos verstelbaar, kunnen niet zo laag ingesteld worden, zijn niet in de breedte verstelbaar of in de hoek, etc. En ik zit vaak onderuitgezakt.
Is het geen allergie zoals hooikoorts of een verkoudheidje? Stof uit computers en ventilatiesystemen kunnen ook voor irritatie zorgen.Caelorum schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:38:
Vandaag is namelijk weer eens zo'n dag waarbij mijn ogen de hele tijd doortranen.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik werk thuis en ben bang dat het door de verlichting komt. Heb overigens nergens last van als ik een paar uur geen scherm heb gezien.Sebazzz schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:45:
[...]
Is het geen allergie zoals hooikoorts of een verkoudheidje? Stof uit computers en ventilatiesystemen kunnen ook voor irritatie zorgen.
Misschien moet er eens een leuk centraal "Beste werkplek en hoe voorkom je problemen?"-topic komen
En dan wordt dit mooie topic over ergenissen op het werk en je mooie software ook niet onder gespammed
[ Voor 32% gewijzigd door Caelorum op 23-07-2010 13:54 ]
Helderheid van m'n monitor omlaag gooien. Te fel == koppijn bij mij. Zeker 's avonds laat, dan staat brightness gerust op standje 30%Caelorum schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:38:
uiteindelijk is het wel opgelost - issue van 14 maanden oud waar meerdere mensen last van hadden opgelost. Dat de preview modus in een nogal duur CMS niet werkt lijkt me nogal kwalijk. Dat we de oorzaak nooit hebben kunnen vinden door gebrekkige logging echter nog kwalijker. Hij gaf aan "D'r zit een fout in je XSL, sukkel", zonder aan te geven wat nu het probleem was.
Als je een developer bent en je moet op dit moment een logmelding schrijven: Namens mijzelf en alle andere developers die die foutmelding zullen zien, doe er alsjeblieft ook de oorzaak bij. Zeg gewoon zoiets als "Je doet hier een <xsl:value-of> tag binnen een <xsl:text> tag, dat mag niet en ja, ik ga er heel selectief over zeuren."
-----
Overigens: Helderheid op monitoren moet makkelijker instelbaar zijn. Vroegah had je gewoon een draaiknop op je ding. Tegenwoordig moet je heeeel kleine knopjes indrukken, door een menu scrollen, en óf als een mongôl knopje telkens indrukken, óf heeeel lang wachten totdat je scherm zichtbaar minder helder wordt.
[ Voor 13% gewijzigd door YopY op 23-07-2010 14:22 ]
Sporten? Wat is dat?farlane schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:30:
Af en toe niet thuis ook weer achter de PC duiken en iets anders doen ( sporten bv) helpt ook

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Zou op zich niet uit moeten maken, tenzij je te weinig omgevingslicht hebt. Met niet veel meer dan een schemerlampje kun je idd maar beter de helderheid flink terugschroeven, maar zelf prefereer ik een gewoon goed verlichtte omgeving, ook 's avonds.FragFrog schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:52:
[...]
Helderheid van m'n monitor omlaag gooien. Te fel == koppijn bij mij. Zeker 's avonds laat, dan staat brightness gerust op standje 30%
Ik ben overigens wel zo iemand die het bij voorbaat vertikt om een niet ergonomisch gevormde muis vast te pakken. Als ik daarmee aan de slag ga dan heb ik binnen 20 min last van mijn handen en polsen.
Kwa toetsenbord ben ik niet zo picky, als hij maar plat genoeg is en fijn typt. Al moet ik zeggen dat ik sinds 1 maand met zo'n MS "gebroken-indeling" toetsenbord werk, en dat die ook wel heel fijn is.
Maar dan nog, naast de randapparatuur die je gebruikt is je houding gewoon het belangrijkste, dus goed rechtop zitten, zorgen dat je onderarmen voldoende steun hebben e.d.
Verwijderd
Slapen 's nachts.Caelorum schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:38:
Toch even een vraagje aan de mensen met wat meer ervaring in het vak:
Vandaag is namelijk weer eens zo'n dag waarbij mijn ogen de hele tijd doortranen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
That reminds me, ik moet de pasjes nog eens terug brengen en m'n borg innen
Of je gebruikt gewoon je drivers settings om brightness te verlagenYopY schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:06:
Overigens: Helderheid op monitoren moet makkelijker instelbaar zijn. Vroegah had je gewoon een draaiknop op je ding. Tegenwoordig moet je heeeel kleine knopjes indrukken, door een menu scrollen, en óf als een mongôl knopje telkens indrukken, óf heeeel lang wachten totdat je scherm zichtbaar minder helder wordt.
Nothing to see here!
Door de brightness op de monitor aan te passen dim je daadwerkelijk het backlight. Scheelt stroom en geeft een mooier beeld.
[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 23-07-2010 18:00 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik weet dat TL buizen een 50Hz 'flcker' hebben, kan het dat zijn?Caelorum schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:51:
Ik werk thuis en ben bang dat het door de verlichting komt.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
nee, heb een ikea lamp met van die spotjes. Staan er 6 op mijn bureau gericht zodat ik nergens een schaduw hebfarlane schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:34:
[...]
Ik weet dat TL buizen een 50Hz 'flcker' hebben, kan het dat zijn?
Probleem is dat mijn werkplek zviw ideaal is, op de aanwezigheid van een tv na dan. Heb dan ook niet echt een idee waar ik het wel moet zoeken.
Weet iemand toevallig een boek of site over werkplekindeling ofzo?
@Sebazz: iig alle samsung monitoren hebben twee knopjes, 1 voor presets en 1 voor brightness.
Klinkt aannemelijk. Bij boksen heb je ook de regel dat misslaan zoveel keer meer energie kost dan raken.Woy schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:33:
Het probleem met Wii Sports is dat je geen weerstand hebt, terwijl je wel kracht in je bewegingen probeert te stoppen. Het schijnt daardoor inderdaad ook blessures te kunnen veroorzaken.
Wanneer je dan verzwakt liggen al gauw blessures op de loer natuurlijk.
Lekker op de bank
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
De brightness staat al op 30% en het licht van de ramen komt van achteren en van (schuin)rechts. Misschien moet ik mijn ogen gewoon even een paar dagen rust geven.Creepy schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:37:
@Caelorum: Hoe is de opstelling van je monitor t.o.v. van de ramen? En helpt het dimmen van je backlight niks?
Verwijderd
Eigen spullen! Geen gewacht, geen gezeur, dikke prima!.oisyn schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:27:
En de kas van de sportschool.
Ik heb nergens last van. Nou ja, van gebrekkige XSLT kennis. Ik ben momenteel bezig een convertor te schrijven met XSLT, en syntax errors worden door XALAN en Saxon netjes weergegeven in alle gevallen die ik ben tegengekomen. Daarnaast is XSLT een XML-document met een DTD of XSD, dus zou je met diverse tools de syntax moeten kunnen checken.YopY schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:06:
Willekeurige vraag: Waarom zijn er geen normale makkelijk te gebruiken XSLT validators? Heb vandaag voornamelijk zoiets gedebugd door te copy-pasten naar Cooktop, XSL uitvoeren, melding lezen en (hoofdzakelijk handmatig) zoeken naar waar het probleem zich voordoet, oplossen, inpakken, uploaden naar testomgeving, cache trappen, en herhalen.
Dat je in <xsl:text> geen shorthand hebt voor value-of vind ik trouwens wel gruwelijk irritant. Even wat debugging-output ergens bijzetten met de goede layout (newlines etc) is echt niet te doen

1
2
3
4
5
| <xsl:text> /* element with oldid=</xsl:text><xsl:value-of select="@oldid"/> <xsl:text>, other="</xsl:text><xsl:value-of select="@other"/> <xsl:text> */ </xsl:text> |
Sowieso heb ik de goede instelling voor netjes opgemaakte HTML niet gevonden: je moet whitespaces filteren anders krijg je een eindeloze reeks newlines, maar als je dat doet krijg je 1 lange regel tekst... Nou ja, vim, 3 regexes en het klopt weer
Oh ja, leuke huiswerkopgave: <propertyvalue type="X" value="CONSTANT + 85 - 42" /> converteren naar de echte waarde met XSLT. Kostte me 2 dagen
Ik heb trouwens geen idee meer hoe ik moet uitleggen wat ik nu doe voor werk. Ik heb geroepen dat ik geen webdevelopment meer wil doen en andere saaie dingen als ERP's, en dus voor de embedded-wereld heb gekozen. Mag ik me alsnog 'focus'sen op het converteren van oude XML naar HTML met XSLT's
[ Voor 19% gewijzigd door MBV op 24-07-2010 13:11 ]
Verwijderd
Het is al een poosje geleden, maar als ik het me goed herinner heeft XML spy van Altova dergelijke functionaliteit.YopY schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:06:
Willekeurige vraag: Waarom zijn er geen normale makkelijk te gebruiken XSLT validators?
Vergeet niet dat zelfs met een matte monitor je spiegeling in je monitor kan hebben.. Het beste is om te zorgen dat je geen direct licht op je monitor valt wat vaak betekent dat je je monitor haaks op het raam moet zetten.Caelorum schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:51:
[...]
De brightness staat al op 30% en het licht van de ramen komt van achteren en van (schuin)rechts. Misschien moet ik mijn ogen gewoon even een paar dagen rust geven.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Is er een reden waarom invallend licht op de monitor slecht is voor je ogen? Ik zal iig even kijken in hoeverre ik deze kamer kan verbouwen om zoiets mogelij te makenCreepy schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 13:34:
[...]
Vergeet niet dat zelfs met een matte monitor je spiegeling in je monitor kan hebben.. Het beste is om te zorgen dat je geen direct licht op je monitor valt wat vaak betekent dat je je monitor haaks op het raam moet zetten.
Dank je iig voor het meedenken ^^
Het is een indirect effect. Je hebt minder contrast en moet je meer inspannen om te zien wat je wil zien en dat is dan vermoeiender.Caelorum schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:11:
[...]
Is er een reden waarom invallend licht op de monitor slecht is voor je ogen?
{signature}
Contest#4 is alweer een tijd geleden... Er is geen interesse meer in een nieuwe?Soultaker schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:08:
Verder wachten op PRG Contest #5 natuurlijk.
edit:
Ik heb ook nog wel een ideetje trouwens...
[ Voor 39% gewijzigd door Soultaker op 25-07-2010 00:00 ]
Verwijderd
Erg handig als je een aantal classes wilt definiëren die op elkaar lijken, dan is het gewoon een beetje c/p en iedere class aanpassen naar wens, daarna refactoren, en voila, alles zit netjes in z'n eigen file

Om dat te bewerkstelligen ben ik eigenlijk opzoek naar een al ingerichte (My)SQL server waarop ik diverse queries kan uitvoeren aan de hand van een (online) cursus. Vanuit mijn opleiding heb ik wel het boek "Inleiding Databasemanagementsystemen" doorgewerkt, maar dat gaat meer over het inrichten van databases (ERD's etc.) echter komt daar het query-bouwen niet echt aan de orde. Verder dan SELECT en GROUP BY gaat het niet.
Om die reden ben ik dus opzoek naar een al bestaande (oefen)database, met daarin al duizenden records.
Heeft iemand daar toevallig ervaring mee

Daar ging ik ook wel vanuitMBV schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:18:
Er zijn aardig wat wetenschappelijke datasets (denk aan meetresultaten, geanonimiseerde gebruikersgegevens etc) die je kan gebruiken om je oefendatabase te vullen en queries op los te laten
Tip: verander je zoekquery naar "database dummy data"Matis schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:24:
[...]
Als ik zocht op 'test database' dan kreeg ik alleen maar tutorials waarin test de databasenaam was.
[ Voor 23% gewijzigd door Avalaxy op 25-07-2010 19:26 ]
Dat vind ik dus echt zo heel erg niet grappig... en dat terwijl ik allesbehalve een zuurpruim ben als het op humor aankomt. 't Verbaast me eerlijk gezegd dat ze al in het 4e seizoen zitten en niet na 1 seizoen alweer gecanceld zijn.st0p schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:24:
kwam er net achter dat het 4 seizoen van the it crowd al een tijdje was begonnen... Net ff de 1e aflevering gekeken, hilarisch!
[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 25-07-2010 19:58 ]
Smaken verschilllen en ik zal niet beweren dat alle afleveringen even sterk zijn, maar er zitten pareltjes tussen. Bijvoorbeeld die aflevering uit het 3e seizoen waarin Jen een presentatie over het internet gaat geven... Geniaal! "Well, if it's okay with the Hawk".oisyn schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:55:
[...]
Dat vind ik dus echt zo heel erg niet grappig...
Laat staan een idee goed uit te werkenSebazzz schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:35:
Ik denk dat de mods bang zijn dat niemand tijd gaat hebben om de inzendingen na te kijken

Ja, o.a. ik heb al een tijdje een idee liggen. Maar om het goed uit te werken is er tot nu toe nogal bij ingeschoten door o.a. gezinsuitbreiding..... Zo langzaam maar zeker heb ik meer tijd voor mezelf dus wie weet...
Adventure Works (MS SQL)
Northwind Traders (Access)
Ah nog ff en je kan het naar je koters delegeren onder het mom 'huiswerk'.Creepy schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:28:
Ja, o.a. ik heb al een tijdje een idee liggen. Maar om het goed uit te werken is er tot nu toe nogal bij ingeschoten door o.a. gezinsuitbreiding..... Zo langzaam maar zeker heb ik meer tijd voor mezelf dus wie weet...
{signature}
We kunnen volgende week wel even kijken of we wat voor elkaar kunnen krijgenCreepy schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:28:
[...]
Laat staan een idee goed uit te werken
Ah ja, ik gebruik nog 2008Alex) schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:54:
Ziet er wel grappig uit, maar dingen zoals die tear-off-editor zitten toch standaard al in VS 2010? En ReSharper biedt ook al een hoop van die functionaliteit (zoals de Smart Goto), volgens mij...
Maar wat het performance-wise zou doen weet ik niet
Heeft denk ik te maken dat in in R# highlighting aan had staan en in Power Tools staat het standaard aan.Alex) schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:06:
Ik heb die Power Tools ook geïnstalleerd, samen met R# 5.1, en ik zie geen problemen?
Verwijderd
Zijn letterlijk 2 functies om een bestand in te lezen en base64 te encoden.Haan schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:48:
Iemand een idee wat makkelijker is in PHP: een file inlezen en teruggeven als byte[] array, of als base64-encoded string? Ik moet die file binnenkrijgen in mijn .NET webservice en opslaan als byte[] array of base64 string, vandaar
Ik heb wat liggen googlen, maar ik kon niet echt goede, overzichtelijke sites vinden.
Oja, ik ben vooral geïnteresseerd in Java, C#, PHP en HTML (welliswaar geen programmeertaal, maar laten we eventjes alles over één kam scheren).
[ Voor 21% gewijzigd door Avalaxy op 28-07-2010 00:40 ]
http://news.ycombinator.com/Avalaxy schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:34:
Wie weet er een goede website om als startpagina te gebruiken met nieuws / tutorials over programmeren? Lijkt me wel handig om telkens nieuwe ideeën op te doen wanneer ik m'n browser start.
Ik heb wat liggen googlen, maar ik kon niet echt goede, overzichtelijke sites vinden.
Oja, ik ben vooral geïnteresseerd in Java, C#, PHP en HTML (welliswaar geen programmeertaal, maar laten we eventjes alles over één kam scheren).
9 van de 10 keer nog sneller dan tweakers.net ook
ik volg alles van http://www.codeproject.com/Avalaxy schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:34:
Wie weet er een goede website om als startpagina te gebruiken met nieuws / tutorials over programmeren? Lijkt me wel handig om telkens nieuwe ideeën op te doen wanneer ik m'n browser start.
ben daar al jaar en dag (al voor rss bestond
elke dag het leuke dev, tech nieuws
en 1x per week mail over alle belangrijke nieuwe programmeer artikels
ik doe dan wel geen Java/php..
Was dat je enige breakpoint?CyCloneNL schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:44:
Visual Studio 2010? Die is bij mij altijd erg traag, d'rnet moest ik bijna 2 seconden wachten totdat hij eindelijk een breakpoint had geplaatst...
Ik vind zelf VS 2010 op een Core2 2GHz met 1 GB ook erg traag..
[ Voor 3% gewijzigd door Matis op 28-07-2010 09:39 ]

[ Voor 12% gewijzigd door Haan op 28-07-2010 09:49 ]

{signature}
InfoQ heeft goede, informatieve artikelen en video's on-line staan, en zo zijn er vast nog wel meer sites te vinden.Avalaxy schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:34:
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
dat is dezelfde setting.. als je de default project location aanpast, is deze ook voor website projects aangepast.Haan schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:13:
Weet iemand toevallig of je ergens de default locatie kan instellen bij het aanmaken van een nieuwe Web site in VS2010? Voor projecten zit het onder Option -> Projects and Solutions, maar de locatie voor een nieuwe Website blijft standaard "my documents\vs 2010\websites\<nieuwe website>
dus als je C:\projects2010\Projects ingeeft, veranderd ie het zelfs naar C:\projects2010\WebSites als je een nieuwe maakt.
[ Voor 10% gewijzigd door defcon84 op 28-07-2010 11:15 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak