[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
We are shaping the future
[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 20-07-2010 17:28 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
(b - a) * (b - a) = b^2 + 2ab + a^2
(a - b) * (a - b) = a^2 + 2ab + a^2
Die zijn toch gelijk aan elkaar, dan hoeft het teken toch ook niet te wisselen?
Verwijderd
a-b != b-a
[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 21:21 ]
Verwijderd
Tijd om te gaan slapen geloof ik

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 21:25 ]
Edit; verstandig
[ Voor 18% gewijzigd door Matis op 20-07-2010 21:26 ]
Verwijderd
(a-b)(a-b) = a² - 2ab + b²
(b-a)(b-a) = b² -2ab + a²
zucht

Soms zie je iets en begin je te blaten, vervolgens schrijf je het op en denk je, duh.
Dat algoritme moet ik even omdraaien
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 21:29 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
(Ah, dat zei JKP-Kipmans dus ook al.
[ Voor 41% gewijzigd door Soultaker op 20-07-2010 21:47 ]
TFSSebazzz schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:39:
Zo, even op me desktopcomputer die ik toch nooit meer gebruik even Windows Server 2003, IIS, .NET4, MSSQL2008, PostgreSQL en Team Foundation Server geïnstalleerd. Tijd om eens met TFS te oefenen(werkt in ieder geval al soepeler dan Subversion).
Al werkt TFS over internet niet altijd lekker. Check-outs die lang op zich laten wachten door een brakke internetpijp.

Idealiter host je TFS op je lokale netwerk, zodat de latency laag is.
[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 20-07-2010 22:46 ]

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 20-07-2010 23:30 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Al een paar maanden ondertussen, net zoals Project 2010, Visio 2010, Team Foundation Server 2010, Expression Studio 4 (
[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 20-07-2010 23:34 ]
Ja, ik zag het. Heb visio en Expression Studio 4 er ook maar afgehaaldSebazzz schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:33:
[...]
Al een paar maanden ondertussen, net zoals Project 2010, Visio 2010, Team Foundation Server 2010, Expression Studio 4 () en weet ik wat allemaal
Nou het werkt eindelijk. Ik begin maar niet over het instellen van een custom certificaat (Heb eigen CA gemaakt, dus al mijn certs wil ik gesigned hebben

Neuh, boek is uitstekend te volgens als je enig benul hebt van OOP.Avalaxy schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 02:31:
Eventjes Design Patterns van de Gang of Four besteld met hard-cover. Nu vraag ik mij af (het boek is nog niet binnen): is kennis van C++ en UML erg noodzakelijk om het boek goed te kunnen volgen, of gaat het in grote lijnen om best-practices en dergelijken op het gebied van OOP, waardoor je dus met Java en C# kennis ook prima uit de voeten zou moeten kunnen?
Als ik het me overigens goed herinner zijn een aantal patterns wel specifiek van toepassing op strongly typed talen (denk: Java, C#, C++) hoewel de auteurs zelf ook hier en daar aan Smalltalk refereren, maar met Java en C# zit je dus wel goed.
Wat werkt er dan beter aan als Subversion? Wij hebben hier tot nog toe altijd sourcesafe gebruikt (is brak maar beter als niets), op het moment hebben we een project op SVN en daar zijn we allemaal erg tevreden over. Maar als TFS echt zoveel beter is dan kunnen we wellicht ook direct daarop over stappen.Sebazzz schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:39:
Tijd om eens met TFS te oefenen(werkt in ieder geval al soepeler dan Subversion).
- Check out / edit / check in, je kunt dus zien wie er aan een file aan het editen is
- De mogelijkheid om policies af te kunnen dwingen voor inchecken (build het niet? Dan niet inchecken!)
- Continuous integration-mogelijkheden die meteen gaan builden zodra er een check-in gedaan is
- Uitgebreide reportingmogelijkheden (via SQL Server Reporting Services), waardoor projectmanagement dus ook kan zien hoe het er met het project voor staat
- Integratie met Excel, Project, enzovoorts
- Integratie met SharePoint (WSS is volgens mij voldoende) voor dashboards, opslag van documenten, enzovoorts
- Directe integratie van al deze dingen in Visual Studio
Het handigste vind ik nog wel dit:
- Work Items, waardoor je overzichtelijk kunt houden wie welke eenheid werk gaat doen, en een uniforme interface voor het reporten van bugs.
- De mogelijkheid om checkins te koppelen aan Work Items (dit kan zelfs worden afgedwongen via een policy)
Oh, en ik vind TFS over het algemeen ook beter werken dan SVN, want:
- Ik heb totnutoe geen gedonder gehad met corrupte of locked working copies
- Veel minder merge-conflicts gezien
- De merge-conflicts die ik heb gezien waren veel eenvoudiger op te lossen, ondanks de redelijk basic merge-tool
[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 21-07-2010 08:27 ]
Verwijderd
Persoonlijk zou ik met Design Patterns Explained beginnen, is een zeer duidelijk en goed leesbaar geschreven werk mbt. dit onderwerp.Avalaxy schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 02:31:
Eventjes Design Patterns van de Gang of Four besteld met hard-cover. Nu vraag ik mij af (het boek is nog niet binnen): is kennis van C++ en UML erg noodzakelijk om het boek goed te kunnen volgen, of gaat het in grote lijnen om best-practices en dergelijken op het gebied van OOP, waardoor je dus met Java en C# kennis ook prima uit de voeten zou moeten kunnen?
Als ik het dus goed lees en probeer samen te vatten is het dus veel meer als version control en integreerd het vooral goed met MS producten. Aangezien wij hier ook met Keil en Tasking (embedded) omgevingen werken lijkt mij het handiger om met een omgeving te werken. De koppeling met bugtracking en work items lijkt me wel erg ok. Maar volgens mij moet dat ook met subversion en een losse tool kunnen.Alex) schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:20:
Wat ik de voordelen van TFS vind t.o.v. Subversion:
- Check out / edit / check in, je kunt dus zien wie er aan een file aan het editen is
- De mogelijkheid om policies af te kunnen dwingen voor inchecken (build het niet? Dan niet inchecken!)
- Continuous integration-mogelijkheden die meteen gaan builden zodra er een check-in gedaan is
- Uitgebreide reportingmogelijkheden (via SQL Server Reporting Services), waardoor projectmanagement dus ook kan zien hoe het er met het project voor staat
- Integratie met SharePoint (WSS is volgens mij voldoende) voor dashboards, opslag van documenten, enzovoorts
- Work Items, waardoor je overzichtelijk kunt houden wie welke eenheid werk gaat doen, en een uniforme interface voor het reporten van bugs.
- De mogelijkheid om checkins te koppelen aan Work Items (dit kan zelfs worden afgedwongen via een policy)
- De merge-conflicts die ik heb gezien waren veel eenvoudiger op te lossen, ondanks de redelijk basic merge-tool
Het hele reporting stuk en continues integration hebben we hier al op een rijtje, dat kan zelfs met sourcesafe (moet iedereen wel een custom plugin installeren). Dus dat zou voor ons weinig voordeel betekenen. Maar dank voor je uitgebreide antwoord.
Zit je geen appels en peren te vergelijken? TFS is iets anders dan Subversion. Subversion is alleen maar versiebeheer op de code en geen projectmanagementtool. Je zou eigenlijk Redmine en dergelijke moeten vergelijken met TFS. En je kan versiebeheer dan wel vergeten want de meeste alternatieven voor TFS ondersteunen verschillende scm-systemen. En TFS kan alleen TFVC aan gok ik zo?Alex) schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:20:
Wat ik de voordelen van TFS vind t.o.v. Subversion:
En policies, dat heeft Subversion ook, en daarmee ook ondersteuning voor CI. Zelfs met good old CVS kon dat al overigens.
Volgens mij is het grote verschil tussen TFVC en Subversion shelving. Subversion heeft dat niet. Doet een beetje denken aan git's stash functie, maar dan met een centrale server (die git en andere distributed scm niet heeft). Is dat een killer feature of gebruik je dat niet?
Team System is er namelijk voor de gehele application lifecycle, van design, tot developing en behoorlijk geavanceerde test tools: denk aan een set testtools die je in staat stellen om de omgeving van een tester te snapshotten en op te sturen naar een developer.
Onderstaand plaatje toont eigenlijk goed wat TFS allemaal doet:

En veel meer informatie staat op de MSDN-sectie over ALM.
Edit: Voor de liefhebbers is er nog iets, namelijk de TFS Power Tools! Hiermee krijg je shell-integratie
[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 21-07-2010 09:27 ]
Neen. De codevoorbeelden zijn eenvoudig genoeg om te begrijpen zonder kennis van C++. Sowieso: Als je code niet snapt, is het óf bit twiddlen of hogere wiskunde, óf gewoon brakke code.Avalaxy schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 02:31:
De voorbeelden staan bijvoorbeeld ook in Smalltalk, en wie kent dat tegenwoordig nog?
[verplichte 'Dat Kan Ook Met'-reactie]- Work Items, waardoor je overzichtelijk kunt houden wie welke eenheid werk gaat doen, en een uniforme interface voor het reporten van bugs.
Dat kan ook met Trac, Mantis, en weet ik veel wat voor issue trackers nog meer.
[/]
Werkt alleen wat anders - je hebt een script die uitgevoerd wordt na een SVN commit, en die roept vervolgens een script aan die een issue bijwerkt. Alleen dan heten het geen 'work items' maar gewoon 'issues', 'features', noem maar op.
...Oké, ik ben vooralsnog de enige die ermee werkt (terwijl we 3 developers hebben en nog een designer die nog wel eens wat dingen doet), maar het gaat om het idee
http://www.teamprise.com/index.html De maker van die tools is overgenomen door Microsoft. Dus er is officiele support.JanDM schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:36:
Een nadeel van TFS vind ik dat je al heel snel aan MS-only spul vastzit. Pruts je eens op een Mac of Linux doos dan heb je een probleem (ok er zijn vast 3rd party tools, maar dat is unsupported). Dat is een keuze die je zelf moet maken, en het hoeft ook absoluut geen probleem te zijn. Ik ben er alleen persoonlijk een beetje huiverig voor om aan een platform gebonden te zijn voor een VCS
Je zit altijd aan MS vast om bij je eigen spullen te komen. Ik heb een keer bij een klant gezeten waarbij de TFS licentie verlopen was en de ontwikkelaars niet eens meer bij hun eigen code konden. Die hebben dagen met hun handen over elkaar gezeten todat Avanade het opgelost had.creator1988 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:07:
Waarom is MSSQL Enterprise zo achterlijk duur? $25K vs $6K voor Standard. Ik heb alleen maar partitioning nodig, de rest kan me gestolen worden
[ Voor 0% gewijzigd door Janoz op 21-07-2010 13:28 . Reden: Spelfout Avanade ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Hij is wel duur, maar hij is voor dertig euro te krijgen krijgen als je goed zoekt. Voor hoeveel heb je hem besteld?Avalaxy schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 02:31:
Eventjes Design Patterns van de Gang of Four besteld met hard-cover.
[ Voor 26% gewijzigd door Sebazzz op 21-07-2010 11:36 ]
Dat is niet koel. Dus effectief neemt het programma je code in gijzeling totdat je je licentie vernieuwd? Of was het toch nog opgelost op een andere manier?Janoz schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:16:
Je zit altijd aan MS vast om bij je eigen spullen te komen. Ik heb een keer bij een klant gezeten waarbij de TFS licentie verlopen was en de ontwikkelaars niet eens meer bij hun eigen code konden. Die hebben dagen met hun handen over elkaar gezeten todat Avenade het opgelost had.
Neen, dan liever SVN, da's tenminste open source. Ik wil ook wel spelen met Mercurial of Git, maar de collegae vinden het eigelijk niet nodig (is het eigelijk ook niet, SVN voldoet). En integratie met Trac is nog niet helemaal honderd punten (dwz: veel uitzoekwerk, zelf dingen compilen, dat soort dingen)
Daar kies je voor bij een propiëtary product, hoe moet de maker anders zijn rechten beschermen? Een bedrijf moet er gewoon goed op letten dat de licenties vernieuwd worden. Volgens mij kan je trouwens nog wel direct in de SQL database wat rommelen.YopY schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:58:
[...]
Dat is niet koel. Dus effectief neemt het programma je code in gijzeling totdat je je licentie vernieuwd? Of was het toch nog opgelost op een andere manier?
Tja toch zou het wel fijn zijn als je wel gewoon de head revision uit je repository kan halen op het moment dat je licentie verlopen is. Dat ze andere functionaliteiten blokkeren is natuurlijk logisch, maar het is wel erg cru als je niet meer bij je eigen code kan.Sebazzz schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:06:
[...]
Daar kies je voor bij een propiëtary product, hoe moet de maker anders zijn rechten beschermen? Een bedrijf moet er gewoon goed op letten dat de licenties vernieuwd worden. Volgens mij kan je trouwens nog wel direct in de SQL database wat rommelen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
GiT is leuk als je decentraal werkt, maar voor windows vind ik SVN een stuk fijner en intuitiever werken dan GiT. Wellicht ook een stukje gewenning en het feit dat TortoiseSVN erg hip is (en ja, ik weet dat er ook een TortoiseGIT is, die werkt toch minder fijn). Mercurial heb ik zelf nog niet veel mee gedaan maar ik hoor er goede verhalen over.YopY schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:58:
Neen, dan liever SVN, da's tenminste open source. Ik wil ook wel spelen met Mercurial of Git, maar de collegae vinden het eigelijk niet nodig (is het eigelijk ook niet, SVN voldoet). En integratie met Trac is nog niet helemaal honderd punten (dwz: veel uitzoekwerk, zelf dingen compilen, dat soort dingen)
Trac echt helemaal goed opzetten (onder windows), inclusief binds en integratie met een bestaande webserver is een ramp. Het heeft me een dag of twee gekost voor ik alle perl modules gecompiled en update en tweaked had, de juiste Apache module gevonden, bash scripts geschreven voor SVN integratie, etc etc, maar het loont daarna wel: direct koppeling met repository checkins, een duidelijke timeline, milestones, tickets, ideaal. Als je netjes je refs en fixes hints gebruikt kun je van elk ticket precies zien met welke commits die geupdate / gesloten / etc is, geeft je een veel beter idee van wat wanneer & waarom gewijzigd is
Eurootje of 50 op bol.com. Niet slecht voor een boek dat daar normaal >80 kostSebazzz schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:34:
[...]
Hij is wel duur, maar hij is voor dertig euro te krijgen krijgen als je goed zoekt. Voor hoeveel heb je hem besteld?
Ik heb hem vannacht rond 2 uur besteld, vanochtend had ik al mail dat ie verzonden was
Oh, ik had hem voor dertig euro (all-in) in Amerika besteld, werkt ookAvalaxy schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:25:
[...]
Eurootje of 50 op bol.com. Niet slecht voor een boek dat daar normaal >80 kostBij sites als marktplaats blijf ik liefst ver weg...
Hey, die jongens ken ik (ik werk voor ze). Overigens is het Avanade.Janoz schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:16:
[...]
Je zit altijd aan MS vast om bij je eigen spullen te komen. Ik heb een keer bij een klant gezeten waarbij de TFS licentie verlopen was en de ontwikkelaars niet eens meer bij hun eigen code konden. Die hebben dagen met hun handen over elkaar gezeten todat Avenade het opgelost had.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Heb dit al een tijdje in gebruik en werkt echt als een tietAlex) schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:18:
Edit: Voor de liefhebbers is er nog iets, namelijk de TFS Power Tools! Hiermee krijg je shell-integratie
Ben de afgelopen tijd bezig geweest met een import tool te schrijven voor een incident management systeem (Marval

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Door niet jouw eigendom te kidnappen? Als je een bedrijf hebt en je leaset auto's dan worden de producten die je in die auto hebt toch ook niet opgesloten in die auto zodra je ophoudt met betalen?Sebazzz schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:06:
[...]
Daar kies je voor bij een propiëtary product, hoe moet de maker anders zijn rechten beschermen?
...wacht, misschien ook wel.
Dan valt het nog een beetje mee, ;p. Mits je SQL server licentie tenminste nog actief is natuurlijk.Een bedrijf moet er gewoon goed op letten dat de licenties vernieuwd worden. Volgens mij kan je trouwens nog wel direct in de SQL database wat rommelen.
Ik heb er een keer mee gespeeld. Het lijkt iets eenvoudiger te zijn als je het via de commandline gebruikt, en volgens de beschrijvingen (op hginit of zoiets, site van zo'n bekend figuur) zul je minder moeites hebben met mergen en dergelijke.quote: FrogFragMercurial heb ik zelf nog niet veel mee gedaan maar ik hoor er goede verhalen over.
Nouja, een ramp... Het is lastig. Ik had zelf de meest eenvoudige manier gekozen - ingebouwde SQLite database gebruiken, meegeleverde server, etc. Zie ook blogpoast, alhoewel die mogelijk niet geweldig is. Maar om het draaiende te krijgen met Apache... bah. Probleem is ook dat al die dingen ongelofelijk gefragmenteerd en developer-georienteerd zijn - je mag of flink zoeken, of je eigen dingen compilen (en daar heb je ook weer dingen voor nodig), en dan mag je van alles van tig verschillende sites afhalen.Trac echt helemaal goed opzetten (onder windows), inclusief binds en integratie met een bestaande webserver is een ramp. Het heeft me een dag of twee gekost voor ik alle perl modules gecompiled en update en tweaked had, de juiste Apache module gevonden, bash scripts geschreven voor SVN integratie, etc etc,
Ik wil gewoon een installer en een wizard. Hoe moeilijk kan dat zijn?
Ja. We zijn er in het bedrijf een paar maanden op overgestapt (van Mantis af, wat je ook kunt integreren met SVN maar dat hadden we toentertijd niet gedaan omdat we lui waren), maar ik kan wel merken dat we nu veel gestructureerder kunnen werken. Een milestone maken met de volgende feature release, features verzamelen, beschrijven in tickets en aan die milestone hangen, en dan lekker het lijstje afwerken tot je alles klaar hebt. Release, nieuwe milestone aanmaken, en verder maar. Vervolgens kun je leuke changelogs maken door gewoon het issue nummer en de beschrijving te kopiëren.maar het loont daarna wel: direct koppeling met repository checkins, een duidelijke timeline, milestones, tickets, ideaal. Als je netjes je refs en fixes hints gebruikt kun je van elk ticket precies zien met welke commits die geupdate / gesloten / etc is, geeft je een veel beter idee van wat wanneer & waarom gewijzigd is
Toegegeven: Je moet wel discipline trainen, zowel bij jezelf als het team waar je in werkt. Dit is moeilijker dan Trac installeren, en zal ook langer dan 2 dagen duren,
Die prijs lijkt behoorlijk te fluctueren - heb er zelf niet zoveel voor betaald (ook via bol.com), ook voor de hardcover. 30 was het volgens mij. Vraag me trouwens af waarom een bijna 20 jaar oud boek nog zoveel op moet brengen (en waarom ze die niet als paperback hebben... wacht, hebben ze wel). Heuh? 50 euro voor de paperback en 90 voor de hardcover? Dan is 'ie zeker zeldzaam geworden of ingelegd met goud... Waarom zijn boeken zo duur trouwens?quote: AvalaxyEurootje of 50 op bol.com. Niet slecht voor een boek dat daar normaal >80 kost Bij sites als marktplaats blijf ik liefst ver weg...
SVN heeft inderdaad een makkelijkere interface, maar Git is toch een heel stuk krachtiger. We werken nu al enige tijd met Git en ik zou echt niet meer terug kunnen naar Subversion (of naar TFS).FragFrog schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:17:
[...]
GiT is leuk als je decentraal werkt, maar voor windows vind ik SVN een stuk fijner en intuitiever werken dan GiT. Wellicht ook een stukje gewenning en het feit dat TortoiseSVN erg hip is (en ja, ik weet dat er ook een TortoiseGIT is, die werkt toch minder fijn). Mercurial heb ik zelf nog niet veel mee gedaan maar ik hoor er goede verhalen over.
Het probleem is dat TortoiseGit nog achter de feiten aan loopt - een aantal features (zoals interactief rebasen) wordt nog niet ondersteund. Je kunt Git echter prima via de commandline/powershell gebruiken. Zie ook mijn blogpost:
http://walkingthestack.bl...-configuring-git-for.html
Wat is dat een geweldige open-source tool. Met 1001 extenties waarmee je zelfs via Jabber commando;s kunt versturen om diverse applicaties te bouwen.
Ik weet niet of jullie devvers daar bekend mee zijn/waren, maar dat wilde ik even graag me jullie delen
En natuurlijk postvakjes opstapelen. Ook handig voor documenten die je zeker wat langer wilt/moet bewaren.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
...Wat zijn dat voor witte rechthoeken?RayNbow schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 08:33:
Hoe netjes houden jullie je bureau eigenlijk? Die van mij begint langzamerhand wat voller te worden...
[afbeelding]
(klikbaar)

Wij hebben hier een clean desk policy, dus over het algemeen is mijn bureau vlekkeloos.
[ Voor 93% gewijzigd door PeterSelie op 22-07-2010 08:59 ]
Verwijderd
Voornamelijk A4'tjes. Soms ook hier en daar een A3'tje met daarop wat door graphviz geproduceerde lijntjes en ellipsjes.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dan start je gelijk elke dag met een mooi schoon bureau en hoef je niet tegen het schoonmaken op te zien.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| try { // maakt een verbinding middels java.net.DatagramSocket // als test heb ik al een verbinding openstaan naar het desbetreffende IP-adres // om die reden wordt er een "java.net.BindException: Address already in use: Cannot bind"-exception gegooid } catch(java.net.BindException ex) { ex.printStackTrace(); System.out.println("Foutje"); // De debugger hit nooit deze lijnen } catch(java.lang.Exception ex2) { ex2.printStackTrace(); System.out.println("Foutje2"); // De debugger hit nooit deze lijnen } |
Er wordt dus niets afgevangen en Java geeft in de console de volgende stacktrace:
java.net.BindException: Address already in use: Cannot bind at java.net.PlainDatagramSocketImpl.bind0(Native Method) at java.net.PlainDatagramSocketImpl.bind(Unknown Source) at java.net.DatagramSocket.bind(Unknown Source) at java.net.DatagramSocket.<init>(Unknown Source) at java.net.DatagramSocket.<init>(Unknown Source) at java.net.DatagramSocket.<init>(Unknown Source)
Und so weiter

er is alleen een notepad (incl. pen) te vinden en men koffie
(natuurlijk staat er ook een pc, schermen & randapparatuur op)
Volgens mij zie ik niks geks. Waaruit concludeer jij dat het try statement niet geraakt wordt? De stacktrace in de console heb je namelijk zelf afgedrukt, met het ex.printStackTrace() statement.Matis schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:50:
Pff, ik heb weer iets prachtigs ontdekt in Java
Java:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 try { // maakt een verbinding middels java.net.DatagramSocket // als test heb ik al een verbinding openstaan naar het desbetreffende IP-adres // om die reden wordt er een "java.net.BindException: Address already in use: Cannot bind"-exception gegooid } catch(java.net.BindException ex) { ex.printStackTrace(); System.out.println("Foutje"); // De debugger hit nooit deze lijnen } catch(java.lang.Exception ex2) { ex2.printStackTrace(); System.out.println("Foutje2"); // De debugger hit nooit deze lijnen }
Er wordt dus niets afgevangen en Java geeft in de console de volgende stacktrace:
java.net.BindException: Address already in use: Cannot bind at java.net.PlainDatagramSocketImpl.bind0(Native Method) at java.net.PlainDatagramSocketImpl.bind(Unknown Source) at java.net.DatagramSocket.bind(Unknown Source) at java.net.DatagramSocket.<init>(Unknown Source) at java.net.DatagramSocket.<init>(Unknown Source) at java.net.DatagramSocket.<init>(Unknown Source)
Und so weiterEn ik zie ook bovenstaande functienaam voorbij komen
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
PapierRayNbow schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 08:33:
Hoe netjes houden jullie je bureau eigenlijk? Die van mij begint langzamerhand wat voller te worden...
[afbeelding]
(klikbaar)
(Gelukkig nog niet zo erg als bepaalde andere bureau's die ik hier in Delft gezien heb)

Dat heb ik er nooit op liggen. Mijn bureau staat hoogstens vol met wat afwas (paar bordjes, paar glazen), maar nooit langer dan een dag.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Heb je al die whitepapers (daar lijken een aantal van de documenten op de foto op) elke dag nodig? Anders kan je die natuurlijk opbergenRayNbow schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 08:33:
[afbeelding]
(klikbaar)
(Gelukkig nog niet zo erg als bepaalde andere bureau's die ik hier in Delft gezien heb)
Op mijn bureau ligt meestal niet zo heel veel. Vaak alleen de documenten waar ik op dat moment echt mee bezig ben. Meeste heb ik toch digitaal, dus neemt geen ruimte in op je bureau.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
De e-reader techniek is nog niet ver genoeg om papier te vervangen.
Ben het merendeel nog aan het lezen/uitzoeken/etc.TheCoolGamer schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:10:
[...]
Heb je al die whitepapers (daar lijken een aantal van de documenten op de foto op) elke dag nodig? Anders kan je die natuurlijk opbergen.
Dit topic werd mede mogelijk gemaakt door:

Maar het is zelden dat ik iets uitprint om te lezen. Doe ik meestal gewoon vanaf m'n scherm.RayNbow schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:21:
[...]
De e-reader techniek is nog niet ver genoeg om papier te vervangen.
Ondanks dat ik dat meestal ook doe, vind ik het toch een stuk minder prettig lezen dan van een papiertje. De enige reden dat ik niet altijd alles uitprint, is dat ik het zonde vind van het papier en de inkt, aangezien ik de meeste teksten toch maar één keer lees..oisyn schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:38:
[...]
Maar het is zelden dat ik iets uitprint om te lezen. Doe ik meestal gewoon vanaf m'n scherm.
Ik vind het bij sommige dingen wel makkelijk om er ook aantekeningen op te maken, en dat word zo'n rommeltje als je dat op je scherm doet.oisyn schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:38:
[...]
Maar het is zelden dat ik iets uitprint om te lezen. Doe ik meestal gewoon vanaf m'n scherm.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
Ja, maar waarom drink je dan thee..RayNbow schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:32:
[...]
Dit topic werd mede mogelijk gemaakt door:
[afbeelding]

Dus... pennenbak, twee kopjes, ventilator en sleutels/portemonnee. Wil je overigens niet weten hoe mijn digitale desktop er uit ziet
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Omdat ik geen koffie lust.
Is er geen kantine waar je rustig kunt eten?YopY schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:48:
Meeste rommel op mijn bureau heeft te maken met de lunch,. Pakken vlees, pan, kruimels, brood, beleg, drinken...
Pickwick hoort bij Douwe Egberts, dus
Voor de hele uitleg van zijn home office:
klikie
Hij heeft natuurlijk wel erg overdreven
Nothing to see here!
Is er wel, maar dat is een gebouw verder, niet van ons bedrijf, en niemand komt daar,RayNbow schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:09:
[...]
Is er geen kantine waar je rustig kunt eten?

En ik wil:
* Een echte PC ipv een laptop, zo mobiel ben ik niet meer
* Twee of drie beeldschermen (3 verticaal?)
* Een goede beeldschermarm waar ze allemaal aan kunnen hangen
* Een betere stoel
* Een ergonomisch toetsenbord
* Dagelijkse massages
* Een koffieapparaat die lekkere koffie geeft. Autobar = rommel.
* Een headset voor de telefoon
Iemand nog tips voor ergonomische toetsenborden? We hebben hier een Microsoft comfort dinges 4000 (volgens mij), en die is qua toetsenbordgedeelte goed, echter er zit nog een blok aan pijltjetoetsen en numpad op die je niet zo vaak gebruikt waardoor je je schouder half moet ontwrichten om je muis te gebruiken. Huidig werk is veel muis + toetsenbord.
Heb het idee dat het aanbod van ergonomische toetsenborden gewoon laag is,

Wij hebben trouwens wel een tafelvoetbal, da's een goede pols-oefening
[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 22-07-2010 15:02 ]
dat is wel heel extreemRutix schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:44:
Mijn bureau is altijd netjes want ik heb er ook niet zoveel ruimte om troep te maken. Als ik ooit de ruimte krijgt wil ik wel zoiets als dit: klikie
Voor de hele uitleg van zijn home office:
klikie
Hij heeft natuurlijk wel erg overdreven. Maar ziet er wel tof uit en opzicht best netjes
.

staat in zijn uitleg
...
How much does your electric bill run you each month with all of the computer equipment?
It's not cheap.But it is a partial tax write-off (according to my accountant; this is not tax advice). The computers are relatively lightweight--12 boxes + the monitors only draw about 1700 watts.
...
Verwijderd
Poeh, geef mij maar lekker een printje. Veel comfortabeler lezen, ook als je niet op je werkplek zit..oisyn schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:38:
[...]
Same here, en aangezien ik meestal geen laptop bij me heb, kan ik dan ook in de bus naar huis evt nog wat documentatie doorlezen.Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:16:
[...]
Poeh, geef mij maar lekker een printje. Veel comfortabeler lezen, ook als je niet op je werkplek zit.
Met text-to-speech.oisyn schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:19:
Mja, documentatie lezen op de fiets gaat zo lastig
"Signature bowl apierenty create the window ex ..."
[ Voor 26% gewijzigd door Sebazzz op 22-07-2010 17:30 ]
Weet ik ging ook meer om dat het een nice office is helemaal naar zijn smaak
Nothing to see here!
.oisyn schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:59:
Ik zit sowieso iets van 7 uur per dag op een Logitech UltraX, en thuis heb ik er ook een waar ik ook nogal eens een paar uur per avond achter zit. I love it, en ik wil nooit meer een ander toetsenbord.

Bedrijf waar ik een tijdje geleden zat had die standaard dell-minimalistische krengen. Na een week last van m'n polsen, na twee weken een ultraX cloon gekocht en daar neergeplempt, dat uurtje werk aan salaris wat'ie me kostte was het me wel waard. Overigens een typisch jong-dynamisch-internet etc plek, budget voor werkplekken was nagenoeg nonexistent. Salaris was wel aardig tho'
Robotlab op de faculteit heeft trouwens toetsenborden die volgens mij echt minimaal 15 jaar oud zijn. Enorm zware toetsaanslag, dikke planken, en aangezien je ook niet met een laptop op't robot-netwerk in kan loggen heb je nagenoeg geen andere optie. Dan ben ik telkens weer blij als m'n partner zit te tikken
Dat heb ik nou met mijn Logitech Wave. Er zit maar 1 nadeel aan verbonden en dat is dat je nooit meer snel zal kunnen typen op een 'gewoon' toetsenbord. (en die antibacteriele polssteun?? is niet schoon te houden.oisyn schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:59:
Ik zit sowieso iets van 7 uur per dag op een Logitech UltraX, en thuis heb ik er ook een waar ik ook nogal eens een paar uur per avond achter zit. I love it, en ik wil nooit meer een ander toetsenbord.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik heb jaren op een Logitech S530 desktop gewerkt en vond het keyboard daarvan het beste keyboard dat ik ooit heb gehad. Thuis heb ik bij m'n iMac een Apple Wireless keyboard en op m'n werk een Dell keyboard bij een iMac 27". Conclusie: de Apple keyboards zijn superieur.oisyn schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:59:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Kost een paar dagen gewenning. Na een weekje kon ik foutloos blind typenCreepy schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:12:
Die UltraX van mij nogal gaar dan denk ik. Al vanaf het begin dat ik dat ding had miste ik toetsaanslagen als ik snel typte.... Verder wel een erg fijn ding. Heb nu @ werk een Filco, typt erg fijn en ik mis geen aanslagen meer.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Die rode escape key is wel grappig
Check. Ik mis ook regelmatig toetsaanslagen op mn UltraX (thuis en op werk). Gebruik thuis voornamelijk mn G15 (UltraX zit nu op PC van din, die typt toch wat trager), moest op werk bijna verplicht over ivm storing op draadloze apparatenCreepy schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:12:
Die UltraX van mij nogal gaar dan denk ik. Al vanaf het begin dat ik dat ding had miste ik toetsaanslagen als ik snel typte.... Verder wel een erg fijn ding.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Voor mijn gevoel heb ik aan het einde van de dag ook minder vermoeide vingers vanwege de hele lichte toetsaanslag maar dat kan net zo goed het placebo effect zijn
Die UltraX van mij is gewoon gaar. Hoe vaak ik wel niet de CTRL-F heb getypt direct gevolg door een zoekterm en daarbij de F niet werd geregisteerd. Of zelfs de spatiebalk met m'n rechterduim... Ik schoof het eerst af op het type toestenbord zelf maar gezien de (paar) erg positieve verhalen hier zal mijn exemplaar wel enigzins defect zijn. Ik heb hem iets meer dan een jaar gebruikt voordat ik uit irritatie de Filco aanschafte.
[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 22-07-2010 23:46 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Wat voor apparaten dan? Ik heb een experimentele setup op m'n bureau staan met heel gevoelige hoogfrequent electronica, maar er staat vanalles in de buurt dat in principe kan storen. De gemiddelde mobiele telefoon doet veel meer kwaad dan een draadloos keyboard.MueR schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:43:
moest op werk bijna verplicht over ivm storing op draadloze apparaten
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak