De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.042 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:30

Sebazzz

3dp

Delphi/Pascal, bestaat dat nog? :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Wat is Sharepoint een vage meuk zeg. Vooral als mensen aan komen zetten met "Je, dat kun je beter met dit componentje zo en zo oplossen want dan kun je later X ook nog doen. Kijk maar bij klant Y, daar hebben we dat ook zo gedaan."

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@Sebazzz: Je moest eens weten...

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 20-07-2010 17:28 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hier worden ook vaak nog tooltjes in elkaar gestampt met Delphi 7. Opzich vind ik D7 wel fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

Ik vind Pascal niet zo fijn werken, zeker niet als collega :+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ladieda

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

uhh,

(b - a) * (b - a) = b^2 + 2ab + a^2
(a - b) * (a - b) = a^2 + 2ab + a^2

Die zijn toch gelijk aan elkaar, dan hoeft het teken toch ook niet te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(a-b)(a-b) = a² -2ab + b²

a-b != b-a

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks magisch aan, (-a)^2 is nog altijd gelijk aan a^2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens deze uitwerking stelt de persoon letterlijk: (b - a)² = (a - b)²... Dat klopt toch niet?

Tijd om te gaan slapen geloof ik 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Het is toch ook waar http://www.wolframalpha.c...)%C2%B2+%3D+(a+-+b)%C2%B2
:)

Edit; verstandig :+

[ Voor 18% gewijzigd door Matis op 20-07-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, logisch;

(a-b)(a-b) = a² - 2ab + b²
(b-a)(b-a) = b² -2ab + a²

zucht :F :')
Soms zie je iets en begin je te blaten, vervolgens schrijf je het op en denk je, duh.
Dat algoritme moet ik even omdraaien :+

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Zo, even op me desktopcomputer die ik toch nooit meer gebruik even Windows Server 2003, IIS, .NET4, MSSQL2008, PostgreSQL en Team Foundation Server geïnstalleerd. Tijd om eens met TFS te oefenen :) (werkt in ieder geval al soepeler dan Subversion).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43
Dudes! x² = (-x)², hoe moeilijk is dat? :P
(Ah, dat zei JKP-Kipmans dus ook al. :P)

[ Voor 41% gewijzigd door Soultaker op 20-07-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Sebazzz schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:39:
Zo, even op me desktopcomputer die ik toch nooit meer gebruik even Windows Server 2003, IIS, .NET4, MSSQL2008, PostgreSQL en Team Foundation Server geïnstalleerd. Tijd om eens met TFS te oefenen :) (werkt in ieder geval al soepeler dan Subversion).
TFS O+

Al werkt TFS over internet niet altijd lekker. Check-outs die lang op zich laten wachten door een brakke internetpijp. :/

Idealiter host je TFS op je lokale netwerk, zodat de latency laag is.

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 20-07-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tjezus. Weet iemand iets van visual studio build rules, en hoe dat tegenwoordig in VS 2010 werkt? Want in 2008 had je .rules files, maar blijkbaar heb je in 2010 .targets. Ik kan dus een 2008 project met een custom rule niet converten naar 2010 omdat hij de bijbehorende .targets niet kan vinden. Maar ik snap ook totaal niet waar je nu zelf die dingen kan definieren. Moet ik dan handmatig de XML induiken of is er ook gewoon een GUI voor? Ik kan het gewoon niet vinden. Right-click op een project geeft wel build customizations, maar daarover vind ik niets in de help en van daaruit kan ik ook geen nieuwe customizations maken (zoals ik in 2008 wel kon) 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 20-07-2010 23:30 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Woohooo! Visual Studio 2010 Ultimate op MSDNAA :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

HMS schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:31:
Woohooo! Visual Studio 2010 Ultimate op MSDNAA :D
Al een paar maanden ondertussen, net zoals Project 2010, Visio 2010, Team Foundation Server 2010, Expression Studio 4 (:9) en weet ik wat allemaal :p

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 20-07-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Sebazzz schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:33:
[...]

Al een paar maanden ondertussen, net zoals Project 2010, Visio 2010, Team Foundation Server 2010, Expression Studio 4 (:9) en weet ik wat allemaal :p
Ja, ik zag het. Heb visio en Expression Studio 4 er ook maar afgehaald :D. Heb TFS niet zien staan, maar daar wil ik ook wel ff mee experimenteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:20
Eventjes Design Patterns van de Gang of Four besteld met hard-cover. Nu vraag ik mij af (het boek is nog niet binnen): is kennis van C++ en UML erg noodzakelijk om het boek goed te kunnen volgen, of gaat het in grote lijnen om best-practices en dergelijken op het gebied van OOP, waardoor je dus met Java en C# kennis ook prima uit de voeten zou moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Zo, 4 uur lopen stoeien met TFS 2010. Maar het werkt nu eindelijk. Wat een geouwehoer om het over SSL te krijgen (eerste keer crashte TFS volkomen en wou ook niet meer verder: Runtime Error constant). Toen maar alle configs gereset en databases leeg gegooid. Toen configuratie opnieuw gedaan + SSL instellen, dat werkte. Toen het builden van een ASP.NET MVC test project -> Missing Build Targets, die over gekopieert van lokale VS2010 installatie. Toen kwam ik er achter dat alle DLL's die niet standaard in .NET zitten natuurlijk niet gevonden worden (ASP.NET MVC 2 wordt dan wel weer standaard met VS2010 geleverd, maar zit er bij TFS niet in). Dus DLL project ingekopieert en toen weer gecommit.

Nou het werkt eindelijk. Ik begin maar niet over het instellen van een custom certificaat (Heb eigen CA gemaakt, dus al mijn certs wil ik gesigned hebben <3) voor Remote Desktop Administration op een Windows Server 2008 R2 installatie. Wat is dat non-straight forward zeg :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 22:43
Avalaxy schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 02:31:
Eventjes Design Patterns van de Gang of Four besteld met hard-cover. Nu vraag ik mij af (het boek is nog niet binnen): is kennis van C++ en UML erg noodzakelijk om het boek goed te kunnen volgen, of gaat het in grote lijnen om best-practices en dergelijken op het gebied van OOP, waardoor je dus met Java en C# kennis ook prima uit de voeten zou moeten kunnen?
Neuh, boek is uitstekend te volgens als je enig benul hebt van OOP. :) Het is voornamelijk een catalogus van Design Patterns, met een korte introductie en een case study om te illustreren waar het over gaat. Zeker een interessant boek om een keer door te nemen.

Als ik het me overigens goed herinner zijn een aantal patterns wel specifiek van toepassing op strongly typed talen (denk: Java, C#, C++) hoewel de auteurs zelf ook hier en daar aan Smalltalk refereren, maar met Java en C# zit je dus wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24
Sebazzz schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:39:
Tijd om eens met TFS te oefenen :) (werkt in ieder geval al soepeler dan Subversion).
Wat werkt er dan beter aan als Subversion? Wij hebben hier tot nog toe altijd sourcesafe gebruikt (is brak maar beter als niets), op het moment hebben we een project op SVN en daar zijn we allemaal erg tevreden over. Maar als TFS echt zoveel beter is dan kunnen we wellicht ook direct daarop over stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat ik de voordelen van TFS vind t.o.v. Subversion:
- Check out / edit / check in, je kunt dus zien wie er aan een file aan het editen is
- De mogelijkheid om policies af te kunnen dwingen voor inchecken (build het niet? Dan niet inchecken!)
- Continuous integration-mogelijkheden die meteen gaan builden zodra er een check-in gedaan is
- Uitgebreide reportingmogelijkheden (via SQL Server Reporting Services), waardoor projectmanagement dus ook kan zien hoe het er met het project voor staat
- Integratie met Excel, Project, enzovoorts
- Integratie met SharePoint (WSS is volgens mij voldoende) voor dashboards, opslag van documenten, enzovoorts
- Directe integratie van al deze dingen in Visual Studio

Het handigste vind ik nog wel dit:
- Work Items, waardoor je overzichtelijk kunt houden wie welke eenheid werk gaat doen, en een uniforme interface voor het reporten van bugs.
- De mogelijkheid om checkins te koppelen aan Work Items (dit kan zelfs worden afgedwongen via een policy)

Oh, en ik vind TFS over het algemeen ook beter werken dan SVN, want:
- Ik heb totnutoe geen gedonder gehad met corrupte of locked working copies
- Veel minder merge-conflicts gezien
- De merge-conflicts die ik heb gezien waren veel eenvoudiger op te lossen, ondanks de redelijk basic merge-tool

[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 21-07-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zou ik met Design Patterns Explained beginnen, is een zeer duidelijk en goed leesbaar geschreven werk mbt. dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Alex) schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:20:
- Check out / edit / check in, je kunt dus zien wie er aan een file aan het editen is
- De mogelijkheid om policies af te kunnen dwingen voor inchecken (build het niet? Dan niet inchecken!)
- Continuous integration-mogelijkheden die meteen gaan builden zodra er een check-in gedaan is
- Uitgebreide reportingmogelijkheden (via SQL Server Reporting Services), waardoor projectmanagement dus ook kan zien hoe het er met het project voor staat
- Integratie met SharePoint (WSS is volgens mij voldoende) voor dashboards, opslag van documenten, enzovoorts

- Work Items, waardoor je overzichtelijk kunt houden wie welke eenheid werk gaat doen, en een uniforme interface voor het reporten van bugs.
- De mogelijkheid om checkins te koppelen aan Work Items (dit kan zelfs worden afgedwongen via een policy)

- De merge-conflicts die ik heb gezien waren veel eenvoudiger op te lossen, ondanks de redelijk basic merge-tool
Als ik het dus goed lees en probeer samen te vatten is het dus veel meer als version control en integreerd het vooral goed met MS producten. Aangezien wij hier ook met Keil en Tasking (embedded) omgevingen werken lijkt mij het handiger om met een omgeving te werken. De koppeling met bugtracking en work items lijkt me wel erg ok. Maar volgens mij moet dat ook met subversion en een losse tool kunnen.

Het hele reporting stuk en continues integration hebben we hier al op een rijtje, dat kan zelfs met sourcesafe (moet iedereen wel een custom plugin installeren). Dus dat zou voor ons weinig voordeel betekenen. Maar dank voor je uitgebreide antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:02
Alex) schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:20:

Zit je geen appels en peren te vergelijken? TFS is iets anders dan Subversion. Subversion is alleen maar versiebeheer op de code en geen projectmanagementtool. Je zou eigenlijk Redmine en dergelijke moeten vergelijken met TFS. En je kan versiebeheer dan wel vergeten want de meeste alternatieven voor TFS ondersteunen verschillende scm-systemen. En TFS kan alleen TFVC aan gok ik zo?

En policies, dat heeft Subversion ook, en daarmee ook ondersteuning voor CI. Zelfs met good old CVS kon dat al overigens.

Volgens mij is het grote verschil tussen TFVC en Subversion shelving. Subversion heeft dat niet. Doet een beetje denken aan git's stash functie, maar dan met een centrale server (die git en andere distributed scm niet heeft). Is dat een killer feature of gebruik je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Keil en Tasking ken ik verder niet, maar je opmerking dat het meer is dan alleen versiebeheer klopt wel degelijk.

Team System is er namelijk voor de gehele application lifecycle, van design, tot developing en behoorlijk geavanceerde test tools: denk aan een set testtools die je in staat stellen om de omgeving van een tester te snapshotten en op te sturen naar een developer.

Onderstaand plaatje toont eigenlijk goed wat TFS allemaal doet:
Afbeeldingslocatie: http://i.msdn.microsoft.com/fda2bad5.TeamSystem_Stadium%28en-us,VS.100%29.png

En veel meer informatie staat op de MSDN-sectie over ALM.

Edit: Voor de liefhebbers is er nog iets, namelijk de TFS Power Tools! Hiermee krijg je shell-integratie :)

[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 21-07-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Neen. De codevoorbeelden zijn eenvoudig genoeg om te begrijpen zonder kennis van C++. Sowieso: Als je code niet snapt, is het óf bit twiddlen of hogere wiskunde, óf gewoon brakke code.

De voorbeelden staan bijvoorbeeld ook in Smalltalk, en wie kent dat tegenwoordig nog? :+
[verplichte 'Dat Kan Ook Met'-reactie]
Dat kan ook met Trac, Mantis, en weet ik veel wat voor issue trackers nog meer.
[/]

Werkt alleen wat anders - je hebt een script die uitgevoerd wordt na een SVN commit, en die roept vervolgens een script aan die een issue bijwerkt. Alleen dan heten het geen 'work items' maar gewoon 'issues', 'features', noem maar op.

...Oké, ik ben vooralsnog de enige die ermee werkt (terwijl we 3 developers hebben en nog een designer die nog wel eens wat dingen doet), maar het gaat om het idee :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Een nadeel van TFS vind ik dat je al heel snel aan MS-only spul vastzit. Pruts je eens op een Mac of Linux doos dan heb je een probleem (ok er zijn vast 3rd party tools, maar dat is unsupported). Dat is een keuze die je zelf moet maken, en het hoeft ook absoluut geen probleem te zijn. Ik ben er alleen persoonlijk een beetje huiverig voor om aan een platform gebonden te zijn voor een VCS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:02
JanDM schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:36:
Een nadeel van TFS vind ik dat je al heel snel aan MS-only spul vastzit. Pruts je eens op een Mac of Linux doos dan heb je een probleem (ok er zijn vast 3rd party tools, maar dat is unsupported). Dat is een keuze die je zelf moet maken, en het hoeft ook absoluut geen probleem te zijn. Ik ben er alleen persoonlijk een beetje huiverig voor om aan een platform gebonden te zijn voor een VCS :)
http://www.teamprise.com/index.html De maker van die tools is overgenomen door Microsoft. Dus er is officiele support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
...en TFS werkt met een zooi web services. Je kunt die prima gebruiken om $toolVanJeKeuze TFS-geschikt te maken. Web services zijn platformonafhankelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Laatst online: 21-09 08:50
Waarom is MSSQL Enterprise zo achterlijk duur? $25K vs $6K voor Standard. Ik heb alleen maar partitioning nodig, de rest kan me gestolen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

creator1988 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:07:
Waarom is MSSQL Enterprise zo achterlijk duur? $25K vs $6K voor Standard. Ik heb alleen maar partitioning nodig, de rest kan me gestolen worden :)
Je zit altijd aan MS vast om bij je eigen spullen te komen. Ik heb een keer bij een klant gezeten waarbij de TFS licentie verlopen was en de ontwikkelaars niet eens meer bij hun eigen code konden. Die hebben dagen met hun handen over elkaar gezeten todat Avanade het opgelost had.

[ Voor 0% gewijzigd door Janoz op 21-07-2010 13:28 . Reden: Spelfout Avanade ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Wat me trouwens op viel tijdens het designen van een stuk software met de nieuwe modeling tools in Visual Studio 2010, is dat je bij bijvoorbeeld iedere class of iedere usecase een work-item in TFS kon aanmaken. :)
Eventjes Design Patterns van de Gang of Four besteld met hard-cover.
Hij is wel duur, maar hij is voor dertig euro te krijgen krijgen als je goed zoekt. Voor hoeveel heb je hem besteld? :)

[ Voor 26% gewijzigd door Sebazzz op 21-07-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Janoz schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:16:
Je zit altijd aan MS vast om bij je eigen spullen te komen. Ik heb een keer bij een klant gezeten waarbij de TFS licentie verlopen was en de ontwikkelaars niet eens meer bij hun eigen code konden. Die hebben dagen met hun handen over elkaar gezeten todat Avenade het opgelost had.
Dat is niet koel. Dus effectief neemt het programma je code in gijzeling totdat je je licentie vernieuwd? Of was het toch nog opgelost op een andere manier?

Neen, dan liever SVN, da's tenminste open source. Ik wil ook wel spelen met Mercurial of Git, maar de collegae vinden het eigelijk niet nodig (is het eigelijk ook niet, SVN voldoet). En integratie met Trac is nog niet helemaal honderd punten (dwz: veel uitzoekwerk, zelf dingen compilen, dat soort dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

YopY schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:58:
[...]
Dat is niet koel. Dus effectief neemt het programma je code in gijzeling totdat je je licentie vernieuwd? Of was het toch nog opgelost op een andere manier?
Daar kies je voor bij een propiëtary product, hoe moet de maker anders zijn rechten beschermen? Een bedrijf moet er gewoon goed op letten dat de licenties vernieuwd worden. Volgens mij kan je trouwens nog wel direct in de SQL database wat rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sebazzz schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:06:
[...]

Daar kies je voor bij een propiëtary product, hoe moet de maker anders zijn rechten beschermen? Een bedrijf moet er gewoon goed op letten dat de licenties vernieuwd worden. Volgens mij kan je trouwens nog wel direct in de SQL database wat rommelen.
Tja toch zou het wel fijn zijn als je wel gewoon de head revision uit je repository kan halen op het moment dat je licentie verlopen is. Dat ze andere functionaliteiten blokkeren is natuurlijk logisch, maar het is wel erg cru als je niet meer bij je eigen code kan.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:47
YopY schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:58:
Neen, dan liever SVN, da's tenminste open source. Ik wil ook wel spelen met Mercurial of Git, maar de collegae vinden het eigelijk niet nodig (is het eigelijk ook niet, SVN voldoet). En integratie met Trac is nog niet helemaal honderd punten (dwz: veel uitzoekwerk, zelf dingen compilen, dat soort dingen)
GiT is leuk als je decentraal werkt, maar voor windows vind ik SVN een stuk fijner en intuitiever werken dan GiT. Wellicht ook een stukje gewenning en het feit dat TortoiseSVN erg hip is (en ja, ik weet dat er ook een TortoiseGIT is, die werkt toch minder fijn). Mercurial heb ik zelf nog niet veel mee gedaan maar ik hoor er goede verhalen over.

Trac echt helemaal goed opzetten (onder windows), inclusief binds en integratie met een bestaande webserver is een ramp. Het heeft me een dag of twee gekost voor ik alle perl modules gecompiled en update en tweaked had, de juiste Apache module gevonden, bash scripts geschreven voor SVN integratie, etc etc, maar het loont daarna wel: direct koppeling met repository checkins, een duidelijke timeline, milestones, tickets, ideaal. Als je netjes je refs en fixes hints gebruikt kun je van elk ticket precies zien met welke commits die geupdate / gesloten / etc is, geeft je een veel beter idee van wat wanneer & waarom gewijzigd is :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Sebazzz schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:34:
[...]

Hij is wel duur, maar hij is voor dertig euro te krijgen krijgen als je goed zoekt. Voor hoeveel heb je hem besteld? :)
Eurootje of 50 op bol.com. Niet slecht voor een boek dat daar normaal >80 kost :) Bij sites als marktplaats blijf ik liefst ver weg...

Ik heb hem vannacht rond 2 uur besteld, vanochtend had ik al mail dat ie verzonden was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Avalaxy schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:25:
[...]

Eurootje of 50 op bol.com. Niet slecht voor een boek dat daar normaal >80 kost :) Bij sites als marktplaats blijf ik liefst ver weg...
Oh, ik had hem voor dertig euro (all-in) in Amerika besteld, werkt ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Patser :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Janoz schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:16:
[...]

Je zit altijd aan MS vast om bij je eigen spullen te komen. Ik heb een keer bij een klant gezeten waarbij de TFS licentie verlopen was en de ontwikkelaars niet eens meer bij hun eigen code konden. Die hebben dagen met hun handen over elkaar gezeten todat Avenade het opgelost had.
Hey, die jongens ken ik (ik werk voor ze). Overigens is het Avanade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 11:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:51

Haan

dotnetter

Die is al oud ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Alex) schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:18:
Edit: Voor de liefhebbers is er nog iets, namelijk de TFS Power Tools! Hiermee krijg je shell-integratie :)
Heb dit al een tijdje in gebruik en werkt echt als een tiet :D

Ben de afgelopen tijd bezig geweest met een import tool te schrijven voor een incident management systeem (Marval :X ) dat bij de klant gebruikt wordt. Dat werkt nu ook wel goed, automatisch work items aan maken op het moment dat er een assignment wordt gedaan in dat pakket. Ik kan zelfs de attachments uit dat pakket trekken en in TFS kieperen. Scheelt toch weer een hoop papier :Y)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Sebazzz schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:06:
[...]

Daar kies je voor bij een propiëtary product, hoe moet de maker anders zijn rechten beschermen?
Door niet jouw eigendom te kidnappen? Als je een bedrijf hebt en je leaset auto's dan worden de producten die je in die auto hebt toch ook niet opgesloten in die auto zodra je ophoudt met betalen?

...wacht, misschien ook wel.
Een bedrijf moet er gewoon goed op letten dat de licenties vernieuwd worden. Volgens mij kan je trouwens nog wel direct in de SQL database wat rommelen.
Dan valt het nog een beetje mee, ;p. Mits je SQL server licentie tenminste nog actief is natuurlijk.
quote: FrogFrag
Mercurial heb ik zelf nog niet veel mee gedaan maar ik hoor er goede verhalen over.
Ik heb er een keer mee gespeeld. Het lijkt iets eenvoudiger te zijn als je het via de commandline gebruikt, en volgens de beschrijvingen (op hginit of zoiets, site van zo'n bekend figuur) zul je minder moeites hebben met mergen en dergelijke.
Trac echt helemaal goed opzetten (onder windows), inclusief binds en integratie met een bestaande webserver is een ramp. Het heeft me een dag of twee gekost voor ik alle perl modules gecompiled en update en tweaked had, de juiste Apache module gevonden, bash scripts geschreven voor SVN integratie, etc etc,
Nouja, een ramp... Het is lastig. Ik had zelf de meest eenvoudige manier gekozen - ingebouwde SQLite database gebruiken, meegeleverde server, etc. Zie ook blogpoast, alhoewel die mogelijk niet geweldig is. Maar om het draaiende te krijgen met Apache... bah. Probleem is ook dat al die dingen ongelofelijk gefragmenteerd en developer-georienteerd zijn - je mag of flink zoeken, of je eigen dingen compilen (en daar heb je ook weer dingen voor nodig), en dan mag je van alles van tig verschillende sites afhalen.

Ik wil gewoon een installer en een wizard. Hoe moeilijk kan dat zijn?
maar het loont daarna wel: direct koppeling met repository checkins, een duidelijke timeline, milestones, tickets, ideaal. Als je netjes je refs en fixes hints gebruikt kun je van elk ticket precies zien met welke commits die geupdate / gesloten / etc is, geeft je een veel beter idee van wat wanneer & waarom gewijzigd is
Ja. We zijn er in het bedrijf een paar maanden op overgestapt (van Mantis af, wat je ook kunt integreren met SVN maar dat hadden we toentertijd niet gedaan omdat we lui waren), maar ik kan wel merken dat we nu veel gestructureerder kunnen werken. Een milestone maken met de volgende feature release, features verzamelen, beschrijven in tickets en aan die milestone hangen, en dan lekker het lijstje afwerken tot je alles klaar hebt. Release, nieuwe milestone aanmaken, en verder maar. Vervolgens kun je leuke changelogs maken door gewoon het issue nummer en de beschrijving te kopiëren.

Toegegeven: Je moet wel discipline trainen, zowel bij jezelf als het team waar je in werkt. Dit is moeilijker dan Trac installeren, en zal ook langer dan 2 dagen duren, ;).
quote: Avalaxy
Eurootje of 50 op bol.com. Niet slecht voor een boek dat daar normaal >80 kost Bij sites als marktplaats blijf ik liefst ver weg...
Die prijs lijkt behoorlijk te fluctueren - heb er zelf niet zoveel voor betaald (ook via bol.com), ook voor de hardcover. 30 was het volgens mij. Vraag me trouwens af waarom een bijna 20 jaar oud boek nog zoveel op moet brengen (en waarom ze die niet als paperback hebben... wacht, hebben ze wel). Heuh? 50 euro voor de paperback en 90 voor de hardcover? Dan is 'ie zeker zeldzaam geworden of ingelegd met goud... Waarom zijn boeken zo duur trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
FragFrog schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:17:
[...]

GiT is leuk als je decentraal werkt, maar voor windows vind ik SVN een stuk fijner en intuitiever werken dan GiT. Wellicht ook een stukje gewenning en het feit dat TortoiseSVN erg hip is (en ja, ik weet dat er ook een TortoiseGIT is, die werkt toch minder fijn). Mercurial heb ik zelf nog niet veel mee gedaan maar ik hoor er goede verhalen over.
SVN heeft inderdaad een makkelijkere interface, maar Git is toch een heel stuk krachtiger. We werken nu al enige tijd met Git en ik zou echt niet meer terug kunnen naar Subversion (of naar TFS).

Het probleem is dat TortoiseGit nog achter de feiten aan loopt - een aantal features (zoals interactief rebasen) wordt nog niet ondersteund. Je kunt Git echter prima via de commandline/powershell gebruiken. Zie ook mijn blogpost:

http://walkingthestack.bl...-configuring-git-for.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Een collega heeft vandaag op de zaak een nieuwe buildserver opgezet (Citrix omgeving) en daar Hudson op geïnstalleerd :)
Wat is dat een geweldige open-source tool. Met 1001 extenties waarmee je zelfs via Jabber commando;s kunt versturen om diverse applicaties te bouwen.
Ik weet niet of jullie devvers daar bekend mee zijn/waren, maar dat wilde ik even graag me jullie delen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38

RayNbow

Kirika <3

Hoe netjes houden jullie je bureau eigenlijk? Die van mij begint langzamerhand wat voller te worden... :+

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/show/thumb/27hs4g.jpg
(klikbaar)

(Gelukkig nog niet zo erg als bepaalde andere bureau's die ik hier in Delft gezien heb :p)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:19
Eens in de zoveel tijd alles weggooien, meestal per maand doe ik dat. Als het belangrijk is, dan staat het vast ook op een netwerk share of in de mail.
En natuurlijk postvakjes opstapelen. Ook handig voor documenten die je zeker wat langer wilt/moet bewaren.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
RayNbow schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 08:33:
Hoe netjes houden jullie je bureau eigenlijk? Die van mij begint langzamerhand wat voller te worden... :+

[afbeelding]
(klikbaar)
...Wat zijn dat voor witte rechthoeken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
_O-

Wij hebben hier een clean desk policy, dus over het algemeen is mijn bureau vlekkeloos.

[ Voor 93% gewijzigd door PeterSelie op 22-07-2010 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Bij ons zouden we twee jaar geleden al naar een paperless office gaan, maar tot op heden is daar nog weinig van te merken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Clean desk policy hebben we hier ook, ivm 'flex plekken'. Maar ik zit toch altijd op dezelfde plek, dus ik heb lekker al m'n spulletjes over het hele bureau slingeren :Y) Met daarbij 1 postbakje om de meuk een beetje te kunnen verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bureau (en rest van de werkomgeving) altijd zo schoon en glad mogelijk. Als dat niet het geval is raak ik er door afgeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

YopY schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 08:57:
[...]

...Wat zijn dat voor witte rechthoeken? :?
Voornamelijk A4'tjes. Soms ook hier en daar een A3'tje met daarop wat door graphviz geproduceerde lijntjes en ellipsjes. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Gewoon aan het eind van de dag even 5 tot 10 minuten reserveren om de papiertjes netjes te organiseren, random spul op de goede plek terug te zetten en de bekers in de vaatwasser te zetten.
Dan start je gelijk elke dag met een mooi schoon bureau en hoef je niet tegen het schoonmaken op te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Pff, ik heb weer iets prachtigs ontdekt in Java
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
try
{
  // maakt een verbinding middels java.net.DatagramSocket
  // als test heb ik al een verbinding openstaan naar het desbetreffende IP-adres
  // om die reden wordt er een "java.net.BindException: Address already in use: Cannot bind"-exception gegooid
}
catch(java.net.BindException ex)
{
  ex.printStackTrace();
  System.out.println("Foutje");
  // De debugger hit nooit deze lijnen
}
catch(java.lang.Exception ex2)
{
  ex2.printStackTrace();
  System.out.println("Foutje2");
}

Er wordt dus niets afgevangen en Java geeft in de console de volgende stacktrace:
java.net.BindException: Address already in use: Cannot bind
	at java.net.PlainDatagramSocketImpl.bind0(Native Method)
	at java.net.PlainDatagramSocketImpl.bind(Unknown Source)
	at java.net.DatagramSocket.bind(Unknown Source)
	at java.net.DatagramSocket.<init>(Unknown Source)

Und so weiter 8)7 En ik zie ook bovenstaande functienaam voorbij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

mijn bureau is ook altijd zo clean mogelijk
er is alleen een notepad (incl. pen) te vinden en men koffie :)
(natuurlijk staat er ook een pc, schermen & randapparatuur op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:41

Salandur

Software Engineer

Matis schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:50:
Pff, ik heb weer iets prachtigs ontdekt in Java
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
try
{
  // maakt een verbinding middels java.net.DatagramSocket
  // als test heb ik al een verbinding openstaan naar het desbetreffende IP-adres
  // om die reden wordt er een "java.net.BindException: Address already in use: Cannot bind"-exception gegooid
}
catch(java.net.BindException ex)
{
  ex.printStackTrace();
  System.out.println("Foutje");
}
catch(java.lang.Exception ex2)
{
  ex2.printStackTrace();
  System.out.println("Foutje2");
}

Er wordt dus niets afgevangen en Java geeft in de console de volgende stacktrace:
java.net.BindException: Address already in use: Cannot bind
	at java.net.PlainDatagramSocketImpl.bind0(Native Method)
	at java.net.PlainDatagramSocketImpl.bind(Unknown Source)
	at java.net.DatagramSocket.bind(Unknown Source)

Und so weiter 8)7 En ik zie ook bovenstaande functienaam voorbij komen
Volgens mij zie ik niks geks. Waaruit concludeer jij dat het try statement niet geraakt wordt? De stacktrace in de console heb je namelijk zelf afgedrukt, met het ex.printStackTrace() statement.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

De debugger raakt het breakpoint op die lijn niet en ook de println wordt niet afgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[afbeelding]
(klikbaar)

(Gelukkig nog niet zo erg als bepaalde andere bureau's die ik hier in Delft gezien heb :p)
Papier :X
Dat heb ik er nooit op liggen. Mijn bureau staat hoogstens vol met wat afwas (paar bordjes, paar glazen), maar nooit langer dan een dag.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Bureau gewoon regelmatig opruimen en niet te bang zijn spul weg te gooien bij mij ligt er meestal alleen een notitieblok, pot met pennen en kleurpotloden en 1 of 2 a4 met opzoeklijstjes. Review blaadjes ruim ik ook snel op door gewoon de review af te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

[afbeelding]
(klikbaar)

Heb je al die whitepapers (daar lijken een aantal van de documenten op de foto op) elke dag nodig? Anders kan je die natuurlijk opbergen :p.

Op mijn bureau ligt meestal niet zo heel veel. Vaak alleen de documenten waar ik op dat moment echt mee bezig ben. Meeste heb ik toch digitaal, dus neemt geen ruimte in op je bureau.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

De e-reader techniek is nog niet ver genoeg om papier te vervangen. ;)
TheCoolGamer schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:10:
[...]

Heb je al die whitepapers (daar lijken een aantal van de documenten op de foto op) elke dag nodig? Anders kan je die natuurlijk opbergen :p.
Ben het merendeel nog aan het lezen/uitzoeken/etc. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RayNbow:
Dit is de Devschuur Coffee Corner! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:21:
@RayNbow:
Dit is de Devschuur Coffee Corner! :+
Dit topic werd mede mogelijk gemaakt door:
DE

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:21:
[...]

De e-reader techniek is nog niet ver genoeg om papier te vervangen. ;)
Maar het is zelden dat ik iets uitprint om te lezen. Doe ik meestal gewoon vanaf m'n scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:38:
[...]

Maar het is zelden dat ik iets uitprint om te lezen. Doe ik meestal gewoon vanaf m'n scherm.
Ondanks dat ik dat meestal ook doe, vind ik het toch een stuk minder prettig lezen dan van een papiertje. De enige reden dat ik niet altijd alles uitprint, is dat ik het zonde vind van het papier en de inkt, aangezien ik de meeste teksten toch maar één keer lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik print ook erg weinig, soms een FO, omdat het makkelijker leest, en je er dingen bij kan schrijven en/of markeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Ik vind het bij sommige dingen wel makkelijk om er ook aantekeningen op te maken, en dat word zo'n rommeltje als je dat op je scherm doet :+. Zeker als het om schema's van hardware gaat. Voor documentatie over de hardware pak ik meestal wel weer de digitale versie, want daar kan je makkelijker in zoeken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Meeste rommel op mijn bureau heeft te maken met de lunch, :+. Pakken vlees, pan, kruimels, brood, beleg, drinken... Verder staat er een telefoon, een beeldscherm (op zn kant op een tweetal boeken), een laptopsteun met laptop, en wat kabels enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:32:
[...]

Dit topic werd mede mogelijk gemaakt door:
[afbeelding]

:+
Ja, maar waarom drink je dan thee.. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bij mij geldt dus ongeveer hetzelfde als bij YopY :). Al moet ik zeggen dat 3 controllers die maar 10cm van de consoles afliggen ook de nodige kabel-clutter geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Laatst online: 20-09 13:56
Sinds (bijna) iedereen hier op kantoor een dubbel scherm heeft, wordt er een stuk minder geprint. Vaak wil je toch twee of meer zaken naast elkaar houden, als je maar 1 scherm hebt ligt printen voor de hand. Nu hangen er voor mijn neus twee widescreen 24", daar passen vier documenten in de breedte op. Aantekeningen maak ik in OneNote, staat het toch op mijn kladblok dan haal ik het even door de scanner, komen de aantekeningen meteen in pdf op mijn werkstation aan :)

Dus... pennenbak, twee kopjes, ventilator en sleutels/portemonnee. Wil je overigens niet weten hoe mijn digitale desktop er uit ziet }:O

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:52:
[...]

Ja, maar waarom drink je dan thee.. :N
Omdat ik geen koffie lust. :p
YopY schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:48:
Meeste rommel op mijn bureau heeft te maken met de lunch, :+. Pakken vlees, pan, kruimels, brood, beleg, drinken...
Is er geen kantine waar je rustig kunt eten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

RayNbow schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:09:
[...]

Omdat ik geen koffie lust. :p
Pickwick hoort bij Douwe Egberts, dus :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo, ik heb m'n GoT chrome extension (zie sig) geupdate met een feature die een quote-to-quickreply knop toevoegt naast elke normale quote knop in een topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Mijn bureau is altijd netjes want ik heb er ook niet zoveel ruimte om troep te maken :P. Als ik ooit de ruimte krijgt wil ik wel zoiets als dit: klikie

Voor de hele uitleg van zijn home office:
klikie

Hij heeft natuurlijk wel erg overdreven :P. Maar ziet er wel tof uit en opzicht best netjes :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
RayNbow schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:09:
[...]

Is er geen kantine waar je rustig kunt eten?
Is er wel, maar dat is een gebouw verder, niet van ons bedrijf, en niemand komt daar, :/. We hebben een soort van lunchtafel ingericht, en we krijgen als het goed is nog een bankstel / chillhoek die we daarvoor kunnen gebruiken.

En ik wil:

* Een echte PC ipv een laptop, zo mobiel ben ik niet meer
* Twee of drie beeldschermen (3 verticaal?)
* Een goede beeldschermarm waar ze allemaal aan kunnen hangen
* Een betere stoel
* Een ergonomisch toetsenbord
* Dagelijkse massages
* Een koffieapparaat die lekkere koffie geeft. Autobar = rommel.
* Een headset voor de telefoon

Iemand nog tips voor ergonomische toetsenborden? We hebben hier een Microsoft comfort dinges 4000 (volgens mij), en die is qua toetsenbordgedeelte goed, echter er zit nog een blok aan pijltjetoetsen en numpad op die je niet zo vaak gebruikt waardoor je je schouder half moet ontwrichten om je muis te gebruiken. Huidig werk is veel muis + toetsenbord.

Heb het idee dat het aanbod van ergonomische toetsenborden gewoon laag is, :/. Het enige wat ik vindt is één gespleten model van Microsoft tegen een acceptabele prijs, en verder eigenlijk alleen maar esoterische modellen, waarvan een deel 15 jaar oud lijkt. Zoiets als dit ziet er interresant uit voor mijn werk, maar slechts in bepaalde situaties, en... nouja, verticale knoppen lijken me niet echt bevorderlijk voor de gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Krijg je erg snel last van je polsen dan? Ik werk bijna iedere dag 4 - 8 uur op een Logitech Illuminated Keyboard. Dat gaat prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zit sowieso iets van 7 uur per dag op een Logitech UltraX, en thuis heb ik er ook een waar ik ook nogal eens een paar uur per avond achter zit. I love it, en ik wil nooit meer een ander toetsenbord.

Wij hebben trouwens wel een tafelvoetbal, da's een goede pols-oefening :)

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 22-07-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Rutix schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:44:
Mijn bureau is altijd netjes want ik heb er ook niet zoveel ruimte om troep te maken :P. Als ik ooit de ruimte krijgt wil ik wel zoiets als dit: klikie

Voor de hele uitleg van zijn home office:
klikie

Hij heeft natuurlijk wel erg overdreven :P. Maar ziet er wel tof uit en opzicht best netjes :).
dat is wel heel extreem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Die zal wel een aardige stroomrekening hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Sebazzz schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:08:
Die zal wel een aardige stroomrekening hebben :X
staat in zijn uitleg :)
...
How much does your electric bill run you each month with all of the computer equipment?
It's not cheap. :-( But it is a partial tax write-off (according to my accountant; this is not tax advice). The computers are relatively lightweight--12 boxes + the monitors only draw about 1700 watts.
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Poeh, geef mij maar lekker een printje. Veel comfortabeler lezen, ook als je niet op je werkplek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:16:
[...]

Poeh, geef mij maar lekker een printje. Veel comfortabeler lezen, ook als je niet op je werkplek zit.
Same here, en aangezien ik meestal geen laptop bij me heb, kan ik dan ook in de bus naar huis evt nog wat documentatie doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mja, documentatie lezen op de fiets gaat zo lastig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:19:
Mja, documentatie lezen op de fiets gaat zo lastig :+
Met text-to-speech :+ Zal leuk zijn bij de Windows API documentatie.
"Signature bowl apierenty create the window ex ..."

[ Voor 26% gewijzigd door Sebazzz op 22-07-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Weet ik ging ook meer om dat het een nice office is helemaal naar zijn smaak :P ik hoef nooit zoveel beeldschermen al hoewel 3 beeldschermen wel chill is. En een groot bureau is ook super lekker :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:47
.oisyn schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:59:
Ik zit sowieso iets van 7 uur per dag op een Logitech UltraX, en thuis heb ik er ook een waar ik ook nogal eens een paar uur per avond achter zit. I love it, en ik wil nooit meer een ander toetsenbord.
:Y

Bedrijf waar ik een tijdje geleden zat had die standaard dell-minimalistische krengen. Na een week last van m'n polsen, na twee weken een ultraX cloon gekocht en daar neergeplempt, dat uurtje werk aan salaris wat'ie me kostte was het me wel waard. Overigens een typisch jong-dynamisch-internet etc plek, budget voor werkplekken was nagenoeg nonexistent. Salaris was wel aardig tho' :+

Robotlab op de faculteit heeft trouwens toetsenborden die volgens mij echt minimaal 15 jaar oud zijn. Enorm zware toetsaanslag, dikke planken, en aangezien je ook niet met een laptop op't robot-netwerk in kan loggen heb je nagenoeg geen andere optie. Dan ben ik telkens weer blij als m'n partner zit te tikken :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Dat heb ik nou met mijn Logitech Wave. Er zit maar 1 nadeel aan verbonden en dat is dat je nooit meer snel zal kunnen typen op een 'gewoon' toetsenbord. (en die antibacteriele polssteun?? is niet schoon te houden :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Die UltraX van mij nogal gaar dan denk ik. Al vanaf het begin dat ik dat ding had miste ik toetsaanslagen als ik snel typte.... Verder wel een erg fijn ding. Heb nu @ werk een Filco, typt erg fijn en ik mis geen aanslagen meer.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb jaren op een Logitech S530 desktop gewerkt en vond het keyboard daarvan het beste keyboard dat ik ooit heb gehad. Thuis heb ik bij m'n iMac een Apple Wireless keyboard en op m'n werk een Dell keyboard bij een iMac 27". Conclusie: de Apple keyboards zijn superieur :) De UltraX van Logitech is ook een "notebook keyboard" dus het zal erg op elkaar lijken. Ik denk dat ik binnenkort m'n eigen Apple wired keyboard op m'n werk neerzet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Creepy schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:12:
Die UltraX van mij nogal gaar dan denk ik. Al vanaf het begin dat ik dat ding had miste ik toetsaanslagen als ik snel typte.... Verder wel een erg fijn ding. Heb nu @ werk een Filco, typt erg fijn en ik mis geen aanslagen meer.
Kost een paar dagen gewenning. Na een weekje kon ik foutloos blind typen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Die Filco's, die zijn wel aan de prijs... $132 voor een toetsenbord. Ik heb nog nooit zo'n ding gebruikt, dus wat is het verschil tussen een klassiek keyboard en deze?
Die rode escape key is wel grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Creepy schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:12:
Die UltraX van mij nogal gaar dan denk ik. Al vanaf het begin dat ik dat ding had miste ik toetsaanslagen als ik snel typte.... Verder wel een erg fijn ding.
Check. Ik mis ook regelmatig toetsaanslagen op mn UltraX (thuis en op werk). Gebruik thuis voornamelijk mn G15 (UltraX zit nu op PC van din, die typt toch wat trager), moest op werk bijna verplicht over ivm storing op draadloze apparaten :s

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Stevig gebouwd en een hele lichte toetsaanslag. De toetsen hoef je maar een maar mm. naar beneden te duwen (net zover of zelfs nog minder ver als bij een laptop toestenbord, en bij mijn laptop moet ik meer kracht gebruiken om de toetsen in te drukken dan op de Filco). En voor gamers hebben ze het voordeel dat je zonder problemen 6 toetsen tegelijk kan indrukken en dat ze allemaal worden geregistreerd (en met de PS/2 connector 9 of zelfs 12 dacht ik). Ik heb overigens geen rode Escape key :Y)

Voor mijn gevoel heb ik aan het einde van de dag ook minder vermoeide vingers vanwege de hele lichte toetsaanslag maar dat kan net zo goed het placebo effect zijn ;)

Die UltraX van mij is gewoon gaar. Hoe vaak ik wel niet de CTRL-F heb getypt direct gevolg door een zoekterm en daarbij de F niet werd geregisteerd. Of zelfs de spatiebalk met m'n rechterduim... Ik schoof het eerst af op het type toestenbord zelf maar gezien de (paar) erg positieve verhalen hier zal mijn exemplaar wel enigzins defect zijn. Ik heb hem iets meer dan een jaar gebruikt voordat ik uit irritatie de Filco aanschafte.

[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 22-07-2010 23:46 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MueR schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:43:
moest op werk bijna verplicht over ivm storing op draadloze apparaten :s
Wat voor apparaten dan? Ik heb een experimentele setup op m'n bureau staan met heel gevoelige hoogfrequent electronica, maar er staat vanalles in de buurt dat in principe kan storen. De gemiddelde mobiele telefoon doet veel meer kwaad dan een draadloos keyboard.

Pagina: 1 ... 57 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak